1.8 tdci koncernu psa

Piotr Mokwiński

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

Szukając auta kompaktowego stajemy przez nie lada dylematem. Na rynku znajdziemy ogromny wybór europejskich, japońskich czy koreańskich propozycji, które w roli wszechstronnego urządzenia do przemieszczania sprawdzą się doskonale. Niemniej, oczekując lepszej trakcji możemy skłonić się ku I, II lub III generacji Forda Focusa. Bez względu na generację, zaprojektowane w Niemczech auto pozytywnie zaskakuje właściwościami jezdnymi i precyzją prowadzenia.

Recepta na SUV-y? VW Passat B8 vs Ford Mondeo V - opinie, ceny i awarie

Klasa średnia na rynku wtórnym ma się doskonale. Wciąż wielkim zaufaniem darzymy Volkswagena Passata i spółkę, doceniając obszerne wnętrza, często bogate wyposażenie i komfort podróżowania. Wielu użytkowników wspomni również o klasycznej sylwetce. Wśród kilkuletnich aut segmentu D, obok VW Passata B8, mamy także dobrze ocenianego Forda Mondeo piątej generacji. Każdy z nich wciąż pozostaje ulubieńcem klientów flotowych. Czy warto na nie postawić?

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

Klasa średnia na rynku wtórnym w Polsce niezmiennie cieszy się wielkim zainteresowaniem kierowców ceniących przestronne wnętrza, przeważnie bogate wyposażenie i komfort podróżowania. Jednym z popularniejszych modeli od lat pozostaje Ford Mondeo. Sprawdzamy zatem, co jest w stanie zaoferować trzecia, czwarta i piąta generacja ulubieńca flot. Duży plus za korzystną relację ceny do jakości, choć nie w każdym przypadku.

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

złotych. Największą zaletą archaicznego silnika Forda jest brak filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego. Przeszkadzać może głośna praca i niezbyt oszczędny charakter jednostki. 1.6 i 2.0 TDCI pochodzą z magazynów koncernu PSA. Francuskie diesle generują odpowiednio 90-109 i 136 KM. Każdy z

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

nieznacznie przekracza 1000 zł. Kolejne jednostki 1.6, 2.0 i 2.2 TDCI to konstrukcje pochodzące z koncernu PSA (HDI) i uchodzące za jedne z najlepszych w klasie. Dysponują mocą odpowiednio 115, 140-163 oraz 175-200 KM. Jak przystało na nowoczesne diesle, układ wtryskowy oparto na bezpośrednim wtrysku common

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

przeznaczone do samochodów osobowych jak i dostawczych. O ile silniki do wołów roboczych pokroju Transita okazywały się dopracowane, o tyle pozostałe cierpiały w większości na liczne konstrukcyjne wady. Rozwiązaniem okazały się zapożyczone z koncernu PSA diesle z rodziny HDI - u Forda oznaczone jako TDCI

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

. Sprawia najmniej problemów z całej gamy, ale zużywa najwięcej paliwa – 12-15 litrów w mieście i 8-10 w trasie. W przypadku silników wysokoprężnych, Ford postanowił skorzystać z doświadczenia francuskiego koncernu PSA zapożyczając silniki 1.6 TDCI, 2.0 TDCI i 2.2 TDCI generujące 115, 130-160, 175-200

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

benzynowy 1.6 o mocy 95-120 KM zapewnia przeciętne osiągi i stosunkowo niskie koszty serwisowe. Podobnie jak pozostałe benzyniaki, niezbyt dobrze znosi montaż instalacji gazowej. 1.6 Turbo 150-182 KM ma już bezpośredni wtrysk paliwa. Diesle to konstrukcja koncernu PSA. Sprawują się nienagannie pod warunkiem

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

wysokoprężnych polecane są pochodzące z koncernu PSA jednostki 1.6 i 2.0 TDCI (HDI) o mocy 90-109 i 136 KM. Kia Cee'd I Pierwsza generacja Kii Cee'd wdarła się przebojem do klasy kompaktów, oferując zupełnie inną jakość niż dotychczas. Przez lata Koreańczycy serwowali bez mała prymitywne i tandetne pojazdy. Tym

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

konstrukcji Forda. Jedyny dostępny silnik benzynowy 2.5 Turbo o mocy 200 KM pochodzi z magazynów Volvo. To niezniszczalna, pięciocylindrowa jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa i paskiem rozrządu. Diesle 2.0 TDCI o mocy 136, 140 lub 163 KM to konstrukcja koncernu PSA (HDI). Warto na nią postawić

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

dostarczane były przez francuski koncern PSA. Turbodiesel Forda to 1.8 TDCi, mniej nowoczesny od francuskich jednostek napędowych, ale dobrze spisujący się pod maską C-Maxa. Warto jednak pamiętać, że turbodiesle z filtrem cząstek stałych (DPF) są kłopotliwe i potrafią nieźle spustoszyć kieszeń. Lepiej ich

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

bezproblemowe, pod warunkiem, że nie współpracują z instalacjami gazowymi. Wśród wysokoprężnych polecane są pochodzące z koncernu PSA jednostki 1.6 i 2.0 TDCI (HDI) o mocy 90-109 i 136 KM. Od 2005 do 2010 roku produkowana była szósta generacja Volkswagena Passata. Ze względu na liczne braki jakościowe jego ceny

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

Sony, podgrzewane siedziska i nawigację. Podobnie jak Peugeot 308 CC, także w Focusie awaryjnie podróżować mogą cztery osoby. Do napędu Forda najczęściej wybierano bezproblemowy, wolnossący silnik benzynowy 2.0 o mocy 145 KM lub wysokoprężny autorstwa koncernu PSA 2.0 TDCI generujący 136 KM

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

mocy 160 KM. Gama diesli również jest bardzo obszerna. Podstawowy motor autorstwa Forda 1.8 TDCI rozwija 100-125 KM, ledwo radząc sobie z ciężkim nadwoziem. Oferowano go tylko do liftingu. Optymalnym wyborem okazują się opracowane przez koncern PSA silniki 2.0 i 2.2 TDCI o mocy 130-163 KM i 175-200 KM

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

uszczelniacze wału korbowego. Kłopotliwe w eksploatacji są turbodiesle, zwłaszcza fordowski 1.8 TDCi oraz francuski 2.0 TDCi (115 lub 140 KM), pochodzący z koncernu PSA. Po dłuższych przebiegach (100-150 tys km) można spodziwać się niedomagań dwumasowych kół zamachowych (zintegrowanych ze sprzęgłem) oraz

Funkcjonalne minivany za 20 tysięcy złotych

Funkcjonalne minivany za 20 tysięcy złotych

się jednak diesle konstrukcji koncernu PSA 2.0 i 2.2 TDCI dysponujące mocą odpowiednio 130-140 i 175 KM. Honda FR-V Dla kierowców preferujących wyroby japońskiej myśli technicznej, warto polecić niezbyt popularną na europejskim rynku Hondę FR-V. Niecodzienny minivan produkowany był w Suzuce od 2005 do

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

koncernem PSA i obie wykazują się sporą awaryjnością. W 2.0 TDCi pewną poprawę odnotowano od modernizacji w 2008 r. Fordowski silnik 1.8 TDCi spisuje się bardzo dobrze pod maską Focusa II, ale on również nie może pochwalić się wysokim poziomem niezawodności. VIN

Poradnik | Rodzinne vany za 30 tys. zł

Poradnik | Rodzinne vany za 30 tys. zł

skórzaną tapicerką, dwu lub trzystrefowa klimatyzacja i nawigacja z kolorowym ekranem to tylko niektóre z ciekawszych dodatków. Najmniej problematyczne okazują się diesle 2.0 i 2.2 TDCI - pochodzą wprost z koncernu PSA. Generują w zależności od wariantu 130-163 lub 175-200 KM. W segmencie vanów japońscy

Kompakt kompaktowi nierówny

Kompakt kompaktowi nierówny

niezbędne. Koszt pięciodrzwiowego Focusa 1.8 TDCI to 67 500 zł. Zainteresowani tematem zapewne zauważyli, że w ofercie znajduje się słabszy silnik za większe pieniądze. Jest to nowsza konstrukcja koncernu PSA, używana w samochodach marki Peugeot , Citroen

1,4 HDi koncernu PSA = 1,4 Duratorq TDCi

pojazdy. Nowy silnik Diesla HDi 1,4 w PSA oraz silnik Duratorq TDCi 1,4 w Ford Motor Company to rezultat porozumienia o wspolpracy zawartego przez dwa koncerny we wrzesniu 1998r., rozszerzonego rok pozniej poprzez podpisanie szeroko zakrojonego programu wspolpracy w dziedzinie silnikow Diesla

Re: focus tddi enduro 90KM. jaki to silnik?

al9 napisał: > tdci to silniki koncernu psa. Niektóre. TDCi to wszystkie diesle z common railem w Fordach, część peżotowskich, część własnych. np są dwa dwulitrowe TDCi, jeden PSA, drugi forda, róznica mocy pomijalna. 1.4 i 1.6 od PSA, 1.8 własny.

Re: Focus II 1.8 tdci czy Mazda 3 1.6 CD

) konstrukcji Forda (oprócz 2,0 tdci). Nie wiem, jak wyglada awaryjność tego motoru. Pozostałe diesle Ford kupuje od koncernu PSA - i na dobre mu to wychodzi. -- 99 % bohaterów, to ludzie którzy mieli tak dość, że było im wszystko jedno...

Ford Focus II 1.6 TDCI

wlasnie czytalem w Rzepie, ze wymieniaja przewody paliwowe w silnikach 1.6 TDCI w C-Max'ach i Focusach, bo jest jakis przeciek ale na szczescie nie duzo takich samochodow sprzedano w Polsce kluczem do tajemnicy moze byc to ze to sa silniki koncernu PSA?

Nowy Ford Fiesta 1,4 TDCi

Źródło: Samochody Świata 2002 nr 10/2002, art. "Mały ale duży" Ryszard Polit, str. 30-33 "Na naszym rynku oferowany jest też nowoczesny silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim, opracowany wspólnie z koncernem PSA. Ta jednostka napędowa ma 4 cylindry, 8 zaworów i z pojemności 1,4 l

Re: Top five | duże vany

do hmmmm: silnik 2.0 TDCI w Fordzie jest produkcji koncernu PSA i dokładnie taki sam jak w Peugeocie 807 i C8 :-P

Re: Ford Focus II 1.6 TDCI

to ze jest tam silnik koncernu PSA to jedyna zaleta tego pojazdu. ford zapisze mi sie w pamieci jako jedyny pojazd w ktorym widzialem jak odpada kolo. moja zona ktora nim jechala z dzieckiem przezyla chwile grozy. na szczescie nic sie nie stalo. a calej masie zepsutych innych rzeczy nie bede

Re: Mondeo TDCI kontra Vectra 2,0 dti

); a w C-max'ie i nowym > Focusie startują od początku bo to nowe modele 2.0 w żadnej stosowanej w Mondeo wersji nie ma nic wspólnego z kooperacją z PSA, podobnie jak 1.8 diesel z Focusa, który ma być nadal montowany nawet C- maxie jako tańsza alternatywa. Zdaje się, że nawet nowy 2.2TDCI to

Re: Nowe silniki HDi - koncernu PSA/Ford'a

wymagać około miliarda Euro inwestycji. W przyszłości produkowane będą w liczbie ponad 1 600 000 silników rocznie zasilając obie grupy w silniki diesla proponowane w samochodach obu grup. Silnik o pojemności 1.6 l oraz oznaczono HDi 1.6 l dla pojazdów grupy PSA Peugeot Citroen oraz Duratorq TDCi

Re: nowy ford mondeo TDCI

pompiarzy. Wydaje sie, > że pojawiające się problemy na tej płaszczyźnie zachęciły koncern do > korzystania z wiedzy innych, więc mamy aktualnie do czynienia ze współpracą z > PSA - silniczek 1,4 HDi/TDCi 68-mio i 90-ciokonny montowane odpowiednio w C3, > czy Fieście. Rozwinieciem tej

Re: nowy ford mondeo TDCI

kołach" > I rzeczywiście PSA Skorzystał na tym - nowy silnik 2,0 diesel,który już jest > w C-Max-ie a niedługo będzie w autach koncernu PSA ma już 136 KM. Skoro 2,0 TDCi (130 KM) jest takie super, to po co nowa jednostka o mocy tylko o 6 KM wyższej? Po co Niemcy tak "dzielą" się swoją

Re: 2183 cm3

Nie jest to też silnik 2,2 koncernu PSA. Ten silnik to rozwinięcie jednostki stosowanej w Mazdach: tiny.pl/8k7g Sprawdzona konstrukcja z nowiutkim osprzętem. I proszę się nie śmiac. -- . -Z TDCI NA ST-

Re: Czy Ford rezygnuje z własnych diesli?

Fiestach i Fusionach jest tez w 206 i 307 (jako HDi); natomiast > > jednostki 1.8 (Focusy) i 2.0 (Mondeo) sa montowane tylko w Fordach. Czyli wg Ciebie koncern PSA ostatnio skonstruował i produkuje w/w silniki wyłącznie dla Forda i nie oferował mu swoich powszechnie znanych i chwalonych

Re: nowy ford mondeo TDCI

zachęciły koncern do korzystania z wiedzy innych, więc mamy aktualnie do czynienia ze współpracą z PSA - silniczek 1,4 HDi/TDCi 68-mio i 90-ciokonny montowane odpowiednio w C3, czy Fieście. Rozwinieciem tej wspólpracy jest silnik 2,0 HDi/TDCi, który za chwilę będzie w C-Max'ie, o mocy 136 KM. ;-)))

Re: Mondeo TDCI kontra Vectra 2,0 dti

Otóz 2.0 TDCi 130KM tez jest made in France, a dokładnie PSA, bo oba koncerny na tym polu wspólpracuja juz od jakiegos czasu Nowe diesle 1.6 110 KM i 2.0 136 KM pewnie juz niedługo zastąpią w Mondeo dotychczasowe (np. po przerwie wakacyjnej w fabrykach); a w C-max'ie i nowym Focusie startują od

Re: nowy ford mondeo TDCI

105,1 KM i 272,4 Nm (!!!) "na kołach" Po pierwsze PSA podaje parametry dla 2,0 HDI:110 KM i 250 nM. Po drugie w TDCI po założeniu centralki jest 160 KM i 410 nM,więc parametry które podajesz są śmieszne. > > I rzeczywiście PSA Skorzystał na tym - nowy silnik 2,0 diesel,który już je

Re: NAJLEPSZY DIESEL???

Gość portalu: piotr napisał(a): > Jaki jest nalepszy silnik diesla nowej generacji? > 1/Peugeot-HDI > 2/VW - 1,9tdi > 3/Ford - tdci > 4/Renault - DCI Ad.1. PSA - już jest 2,0 HDi (136 KM) - wspólna konstrukcja z Fordem Ad.2. koncern VW - nowy 2,0 TDI Ad.3. Ford - TDCi

Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4

wyniesie 98 kG, tj. aż o 50 kG mniej od 1,9 PSA. To rewolucja. Pozostaje tylko kwestia ceny, bo przy zużyciu średnim 3,4 ltr ON/ 100 km koncerny naftowe będą mogły pójść z torbami. Czy producenici aut na to pozwolą ? A ogniwa paliwowe ? Sprawdzone Hybrydy ? Gdzie to jest ? Rozumiem, Panowie nafciarze

Re: Ford Fiesta FX Gold z silnikiem Duratorg TDCI

konstrukcją PSA (Peugeot/Citroen)- czy Ford pomagał przy projekcie nie pamiętam nie można porównywać z silnikiem z Focusa TDCI bo to wyłącznie konstrukcja Forda. Ja mam Golfa IV TDI 54 tys. km. w tym jedna zima i nie miałem żadnych problemów z "zapychaniem" układu zasilania silnika. Tankuje tylko na

Re: focus c-max

Godna rozważenia jest wersja wyposażona w silnik 1,6 TDCI (109KM). To zupelnie nowy silniczek montowany też w modelach koncernu PSA. Charakteryzuje się niewiele gorszymi osiagami, brakiem "dziury" w obrotach i mniejszym zużyciem paliwa, a co najważniejsze jest wersja jest zdecydowanie tańsza

Re: Motodziennik: Początek separacji Forda i konc

Jeśli ktoś straci na tym rozwodzie to Ford a nie PSA. TDCI to było jakieś 70-80% sprzedaży Fordów w Europie. Wątpię by Niemcy byli w stanie zrobić równie udaną jednostkę co Francuzi. Zresztą które niemieckie marki prócz premium mają niemieckie diesle? Fordy-silniki z PSA, Ople z koncernu Fiata

inne oznaczenia diesli

produkty Siemensa i Boscha). TDDi - System wtrysku oparty na pompach rozdzielaczowych VP30 i VP44 stosowany przez firmę Ford (silniki 1.8 TDDI 75,90 KM, 2.0 TDDI 90, 115 KM). Obecnie zastąpiony przez system common-rail (TDCI). CDTI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - Nowy Ford F

100 km." Silnik 1,4 TDCi Budowa: rzędowy, SOHC, 8V Pojemność: 1398 ccm Moc: 68 KM /4000 obr./min Moment obrotowy: 160 Nm / 2000 obr./min ;-)))

Mazda 3

wykonany niż w przereklamowanym golfie. Płyta podłogowa jest zdaje się ta sama co w nowym focusie, podobnie jak silnik 1.6 (odpowiednik fordowskiego 1.6 tdci i francuskiego od koncernu PSA) Zaznaczam, że moja wypowiedź jest skrajnie nieobiektywna bo jestem antyfanem vw i fanem mazdy i mam jeszcze

Re: Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4(do T

od auta 150 - 200 Nm. &#62 Właściciele benzynowych wiertarek będą mogli pozazdrościć. &#62 Masa silnika wyniesie 98 kG, tj. aż o 50 kG mniej od 1,9 PSA. &#62 To rewolucja. Pozostaje tylko kwestia ceny, bo przy zużyciu średnim 3,4 ltr ON/ &#62 &#62 100 km koncerny naftowe

Re: Do durnia co sie pode mnie podszywa

mnie Defender. > juz byly tutaj glosy wlascicieli fordow mondeo tdci "lykajacych wszystko po > drodze " do 3.0 v6 wlacznie, wlsciciela focusa 1.8 tdci ktoremu zadna 2 > litrowa benzyna nie da rady Sam wiem, że turboZS jest niebezpieczną pokusą, więc przy 21 pkt. karnych

Re: I jak, udało się?

silnik 1.9 TDI jest w zupełności wystarczający. Jeśli ma być mocniejszy, radzę szukać Opla Zafira z praktycznie bezawaryjnym silnikiem od Fiata 1.9 CDTI 8V 120 KM lub 1.9 CDTI 16V 150 KM albo Forda Focusa C-Maxa z udanym, choć nie tak jak w przypadku Opla turbodieslem o francuskim rodowodzie 2.0 TDCi 16

Re: Jaki turbodiesel?

na jakość naszego paliwa oraz fakt, że zostanie ona zastąpiona wspomnianą już jednostką wspólnej konstrukcji PSA/Ford 2,0 HDi (136 KM) - dostęna już w C-Max'ie. Jest to dziwna wpadka szczególnie po całkiem przyzwoitej konstrukcji 1,8 TDDi (chociaż jeszcze z pompą rotacyjną). Fiatowskie 1

Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty

01boryna napisał: > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA. A ja ci mówię, że przynajmniej blok pochodzi od 2.0 HDI, montowanego obecnie w np. C5, 307, a nie w Fordach. > Filter czystosci spalin ktory

Re: vectra passat czy mondeo ?

rantach drzwi.. bo widzialem wyzej znawcy pisali rozne rzeczy.. Ale chcialbym powiedziec tez o silnikach JTD to prawda ze te silniki sa w Fiatach, Alfach, Lanciach, SAAB, i Oplach tak tak sa to wlasnie silniki CDTI.. Nie wiem czy np tez ludzie wiedza ze nowe Fordowskie TDCI to sa silniki koncernu

Czasopisma motoryzacyjne (dlugie!)

sie snila po nocach... W testach samochodow ze skrzynia 6-stopniowa podaje sie elastycznosc na IV i V biegu-nie dziwi wiec,ze Leon 1.8 180KM (6-biegowy) wygrywa z Octavia 1.8 180KM (5-biegowa). Na dodatek Octavia przegrywa w kateorii "nadwozie", bo ...za malo sprotowo wyglada. Oczywisice nikt

Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty

greenblack napisał: > 01boryna napisał: > > > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa > > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA. > > A ja ci mówię, że przynajmniej blok pochodzi od 2.0 HDI, montowanego obecnie w > np. C5

Re: Statystyki sprzedazy w Europie

> PSA ma dwie marki i obie ryją w dnie. Chociaż może nowa 308 coś zmieni. Bo PSA - co jako fan Citroena stwierdzam z ogromnym smutkiem - od dłuższego czasu obrał "strategię", którą można sprowadzić do decyzji, czy tym razem strzelamy sobie w lewe kolano, czy w prawą stopę. 1