1.8 tfsi eksploatacja silnika

Piotr Mokwiński

Niemiecka klasa średnia za 50 tys. zł. VW, Opel i marki premium. Jednego z nich unikaj

Niemiecka klasa średnia za 50 tys. zł. VW, Opel i marki premium. Jednego z nich unikaj

Lubimy niemieckie auta, co potwierdzają zestawienia prywatnego importu. Pierwsza dziesiątka zdominowana jest przez wozy zza Odry, choć średnia ich wieku to około 12 lat. Dziś celujemy w trochę młodsze maszyny i z klasy średniej. To dobra alternatywa dla SUV-ów i jednocześnie niemała dawka komfortu.

Niezawodne używane auta z Niemiec. Redaktor Piotr zrobił listę do 50 tys. zł. Na start A4 B8

Nasi zachodni sąsiedzi kojarzą się z solidnością i spędzającymi sen z powiek markami premium. To właśnie z Niemiec przyjeżdża najwięcej samochodów z prywatnego importu. Setki tysięcy aut rocznie. Jest w czym wybierać i każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy w kieszeni 50 tysięcy zł.

Możesz mieć klasę premium za 50 tysięcy złotych. Luksus, wygoda i odpowiednia moc [LISTA]

Lubimy auta z metką premium, co potwierdzają wyniki z ostatnich lat. Nawet gdy popularne marki tracą, te prestiżową rosną. Upodobaliśmy sobie nie tylko SUV-y, lecz również kombi i limuzyny. Mają sznyt, bogate wyposażenie, ale cechują się też dość wysokimi kosztami eksploatacji.

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

Używane pewniaki za 70 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał auta na różne okazje. Od A3 po Sorento

początku produkcji, borykają się z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Czterocylindrowe motory z bezpośrednim wtryskiem 1.4, 1.8 i 2.0 TFSI generują odpowiednio 122-140, 180, 223-300 KM. Na szczycie benzynowej gamy stoi pięciocylindrowy 2.5 Turbo 367 KM. Im młodszy egzemplarz, tym mniejsza szansa na

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

jest tylko kilka propozycji. Spokój na lata i niskie koszty eksploatacji gwarantują wolnossące silniki 1.0, 1.2 i 1.4 o mocy 60-75, 60-70 i 86 KM, bez kłopotów współpracujące z instalacjami gazowymi. Regularna wymiana rozrządu to koszt około 800 złotych. Wyposażone w manualne skrzynie biegów nie

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

bieżącej eksploatacji nie obciążą przesadnie domowego budżetu. Oto nasze propozycje. Audi A3 III 1.4 TFSI - opinie, awarie, cena Zdecydowanie jednym z najpopularniejszych kompaktów premium na rynku wtórnym pozostaje Audi A3. Trzecia generacja niemieckiego przeboju dostępna była od 2012 do 2020. Niemiecki

Audi TT II vs. Nissan 370Z. Efektowne i dające mnóstwo frajdy w dobrej cenie

Audi TT II vs. Nissan 370Z. Efektowne i dające mnóstwo frajdy w dobrej cenie

eksploatacji stwarza wolnossący 3.2 V6 o mocy 250 KM - wymaga tylko regularnych wymian oleju. Szczytowym osiągnięciem inżynierów Audi jest topowy, pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI napędzający wariant TT RS. Dysponuje imponująca mocą 340-360 KM i przyspieszeniem do setki na poziomie 4,1 sekundy. Seryjnie, TT II

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

opierający się na 1.8-litrowym silniku benzynowym uzyskującym wsparcie od elektrycznej jednostki o mocy 82 KM i 207 Nm. Tandem generuje łącznie 136 koni mechanicznych, zaś przyzwoite parametry przenosi na asfalt za sprawą bezstopniowej przekładni planetarnej e-CVT. W CT 200h siedzi się nisko, a precyzyjny

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

Na tych autach się nie zawiedziesz. Kompaktowe wozy z Niemiec za 30-35 tysięcy zł

silniki – 1.0 TSI 85-115 KM, 1.2 TSI 85-110 KM, 1.4 TSI 110-150 KM, 1.5 TSI 130-150 KM, 1.8 TSI 172-180 KM oraz 2.0 TSI 210-300 KM. Wszystkie wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, doładowanie i poprawiony napęd rozrządu, tym razem realizowany paskiem. W przeciwieństwie do poprzednich wariacji

Niby rodzinne, a bardzo mocne. Szukamy kombi z pazurem za 70-80 tysięcy zł

Niby rodzinne, a bardzo mocne. Szukamy kombi z pazurem za 70-80 tysięcy zł

bagażnik o pojemności od 565 do 1860 l. W kombi dominują dominują diesle, nierzadko 6-cylindrowe silniki. To 3.0 TDI w wersji 211, 245, 272 lub 313 KM. Jest też benzynowe 3.0 TFSI o mocy 310 albo 333 KM. Na osiągi nie będziemy narzekać. Ropniak o mocy 272 KM przyspiesza do setki w 5,5 sekundy. Cena? 80

Kombi nie musi być nudne. Szukamy takiego z pazurem za 50 tysięcy zł

Kombi nie musi być nudne. Szukamy takiego z pazurem za 50 tysięcy zł

silników zapewnia dobre osiągi, odwdzięczając się bezproblemową eksploatacją przy regularnym serwisie olejowym. Nasz typ to 3.5 V6. Pracuje kulturalnie, można go zagazować, a do setki przyspiesza w 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Zużywa sporo paliwa, za to dobrze trzyma wartość. Niemniej, 50

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

poradzi sobie większość sprawdzonych warsztatów. Warto pilnować wymiany oleju co 10-12 tysięcy kilometrów. Dla bardziej wymagających – 1.8 i 2.0 TSI W latach 90. Volkswagen wprowadził do oferty turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra. Po kilku latach obecności na rynku przywarła do niego

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

. Znacznie częściej spotykane są konstrukcje 2.0 TFSI i 3.0 TFSI o mocy 180-225 i 272-354 KM. Niestety, w ich przypadku musimy pogodzić się z wysokim zużyciem oleju silnikowego, wynikającym z wadliwych pierścieni tłokowych. Amatorzy silników wysokoprężnych mają do wyboru czterocylindrową konstrukcję 2.0 TDI

Używane Audi B5, B6 i B7 bez tajemnic. Prześwietlamy 3 generacje - ceny, awarie, zalety

Używane Audi B5, B6 i B7 bez tajemnic. Prześwietlamy 3 generacje - ceny, awarie, zalety

1.6 102 KM, 2.0 130 KM i 4.2 V8 344-420 KM. Czterocylindrowe 1.8 Turbo, 2.0 TFSI wytwarzają 163 i 200 KM, a sześciocylindrowe 3.2 FSI 256 KM. W ich przypadku montaż instalacji LPG nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Co gorsza, musimy liczyć się z dużym zużyciem oleju silnikowego w jednostkach TFSI

Zaczynamy sezon. Jaki kupić kabriolet do 30 tysięcy złotych? Kilka pewniaków

Zaczynamy sezon. Jaki kupić kabriolet do 30 tysięcy złotych? Kilka pewniaków

benzynowe silniki - 1.8 Turbo 163-190 KM, pancerne 2.0 131 KM, 2.4 V6 170 KM, a także 3.0 V6 220 KM. Jednostki z rodziny FSI i TFSI są pełne wpadek jakościowych, więc należy do nich podchodzić z rezerwą. Ciekawą alternatywą jest diesel 1.9 TDI 115-130 KM lub 3.0 V6 TDI o mocy 204 KM. Na liście opcji

Kupujemy używane - Uważaj, te silniki biorą olej. 6 jednostek napędowych z rynku wtórnego

Kupujemy używane - Uważaj, te silniki biorą olej. 6 jednostek napędowych z rynku wtórnego

zaworowych lub turbosprężarki. Usprawnienie wymienionych elementów przeważnie rozwiązuje problem spalania oleju. Koszty naprawy pochłoną kilkaset złotych. Ze znacznie poważniejszym problemem boryka się między innymi czterocylindrowa jednostka 1.8 TFSI o mocy 163-180 KM. Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk

Luksusowe auta za 100 tysięcy zł? To możliwe. Sprawdzamy różne segmenty

Luksusowe auta za 100 tysięcy zł? To możliwe. Sprawdzamy różne segmenty

, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, stały napęd 4x4 i radio z CD. Do napędu przewidziano niezniszczalne silniki. Benzynowe to R6 4.0 i 4.5 o mocy 155-186 i 215 KM. Możemy też zdecydować się na diesle R6 – 4.2 135 i 4.2 Turbo 165-170 KM. Ropniaki cieszą się

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

mowa o wersjach specjalnych, warto od razu zaanonsować Octavię RS ze sportowym, nieco obniżonym zawieszeniem, wizualnymi dodatkami (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz – np. spojler na klapie bagażnika), napędzanymi najmocniejszymi silnikami w ofercie: 200-konnym 2.0 TFSI lub 170-konnym 2.0 TDI

Używane Audi A4 B7 - awarie, najlepsze wersje i porównanie z jednym z największych rywali

Używane Audi A4 B7 - awarie, najlepsze wersje i porównanie z jednym z największych rywali

; zwłaszcza jeśli poszukujemy bezproblemowej i trwałej konstrukcji. Mechanicy zgodnie polecają benzynowe, wolnossące silniki 1.6, 2.0 MPI o mocy 105 i 130 KM oraz diesla 1.9 TDI generującego 115 KM. Każda z wymienionych konstrukcji regularnie serwisowana odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją. Pozostałe

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

zupełności wystarczą do spokojnej eksploatacji oraz wzorowo współpracują z instalacją gazową. Wybór doładowanych silników TSI/TFSI 1.2, 1.4, 1.8 lub 2.0 - odpowiednio 85-105, 122, 160 i 200-220 KM wiąże się ze sporym ryzykiem. Nietrwałe łańcuchy rozrządu, wadliwe pierścienie tłokowe generujące duże zużycie

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

W latach 90. Volkswagen wprowadził do oferty turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra. Po kilku latach obecności na rynku przywarła do niego opinia pancernego. Profesjonalni tunerzy bez większych przeszkód wyciskali z niego ponad 400 KM i wykorzystywali w najbardziej wymagających sportach

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

generującego 115 KM. Każda z wymienionych konstrukcji regularnie serwisowana odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją. Pozostałe jednostki obarczone są pewną dozą ryzyka. Silniki z rodziny FSI i TFSI wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany z pomocą nietrwałego łańcucha – ten

Multitronic Audi - skrzynia, która miała być rewolucją, okazuje się kosztowna w eksploatacji

Multitronic Audi - skrzynia, która miała być rewolucją, okazuje się kosztowna w eksploatacji

Multitronic łączony był z 2.0 TFSI, a także 2.0 TDI. Marka z Ingolstadt montowała niezbyt trwałą skrzynię w następujących samochodach: Audi A4 B6 i B7 - 1.8 T, 2.0 FSI, 2.4 V6,3.0 V6, 1.9 TDI, 2.0 TDI 2.5 TDI, 2.7 TDI Audi A5 - 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2, FSI, 2.0 TDI, 2.7 TDI, 3.0 TDI Audi A6 C5 i C6 - 1.8T

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

) i zauważalnego zużycia oleju silnikowego – jego stan należy często kontrolować i uzupełniać w razie konieczności. Silniki benzynowe to sprawdzone konstrukcje. 1.2, 1.4, 1.4 Turbo, 1.6 i 1.8 generujące 70-86, 100, 140, 115 i 138 KM. Każdy z nich doskonale współpracuje z sekwencyjnymi

Kupujemy używane - Kompaktowe auta z napędem 4x4 za 30 tysięcy złotych

niego również cała paleta jednostek napędowych. Wersje wyposażone w dołączany napęd 4x4 zawsze są bogato wyposażone. Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka, szyberdach czy rozbudowane centrum multimedialne to częsty widok. Napęd 4x4 łączony był z silnikami 2.0 FSI 150 KM, 1.8 TFSI

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

i turbodoładowanie. To 1.4 TSI 125 KM, 1.8 TFSI 160 KM i 2.0 TFSI 200-265 KM. Na szczycie gamy stoi pięciocylindrowa jednostka zarezerwowana dla topowego RS3 2.5 o mocy 340 KM. Używane Audi A3 - silniki Diesla. Który wybrać? Preferując silniki diesla, mechanicy doradzają tylko 1.9 i 1.6 TDI

Porównanie - Seat Leon II vs. Opel Astra III. Kompakty na każdą kieszeń

TFSI 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 o mocy 105, 125, 160, 185-285 KM bywają kapryśne. Bezpośredni wtrysk paliwa, nietrwały łańcuch rozrządu, wadliwe pierścienie tłokowe, mocno podnoszą koszty eksploatacji. 1.8 i 2.0 potrafią również konsumować sporo oleju silnikowego. W niektórych przypadkach nawet do 1,5 litra

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

. Niestety, tylko wybrane jednostki warte są naszej uwagi. Wśród silników benzynowych bezproblemową eksploatację gwarantują bazowe wolnossące 1.4 i 1.6 MPI - 80 i 102 KM. W zupełności wystarczą do spokojnej eksploatacji oraz wzorowo współpracują z instalacją gazową. Wybór doładowanych silników TSI/TFSI 1.2

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

. Szeroka paleta jednostek napędowych niestety nie oferuje zbyt wiele dopracowanych konstrukcji. Silniki z rodziny FSI i TFSI borykają się z szeregiem wad konstrukcyjnych - 1.4 TSI 122-160 KM, 2.0 FSI 150 KM, 2.0 TSI 200-210 KM. Mechanicy polecają jedynie topowe wolnossące motory 3.2 i 3.6 V6 250-260 KM

Poradnik | Modne, uniwersalne i wolno tracą na wartości. Kompaktowe SUV-y za 50 tysięcy złotych

znajdziemy na pokładzie automatyczną klimatyzację i rozbudowane radio z kolorowym ekranem. Dostępny jest też klasyczny tempomat, asystent pasa ruchu i panoramiczne okno dachowe z LED-owym podświetleniem. Do napędu ASX-a oddelegowano silniki benzynowe: 1.6, 1.8 i 2.0 o mocy 117-148 KM, a także autorskiego

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

silnikowych. Na pokładzie można znaleźć klimatyzację regulowaną w dwóch strefach, wydajny system audio, a także kolorową, dość precyzyjną nawigację. Za 30 tysięcy złotych kupimy jedynie egzemplarze z początkowych lat produkcji wyposażonych w kłopotliwy silnik 1.8 TFSI 160 KM lub 2.0 TFSI generujące 200 KM

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

z turbodieslem 2.0 TDI (170 KM) 2007 - silniki benzynowe 1.8 TSI (160 KM) i 1.8 TFSI (160 KM), rekreacyjna wersja Scout 2008 - niewielka modernizacja nadwozia (nowy pas przedni, niewielkie modyfikacje wnętrza), silnik benzynowy 1.4 TSI (122 KM), turbodiesel 2.0 TDI CR (170 KM) 2009 - silniki

Kupujemy używane - rodzinne kombi za 20 tysięcy złotych

wyborem okazują się sprawdzone silniki benzynowe i diesel 1.9 CDTI autorstwa Fiata o mocy 100-150 KM. Wolnossące jednostki benzynowe 1.4, 1.6 i 1.8 generują 75-140 KM, natomiast doładowane 1.6 Turbo i 2.0 Turbo 180, 170-240 KM. Od 2004 do 2013 r. na europejskim rynku oferowany był ulubiony kompakt

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

nawigacją, czy klimatyzacją automatyczną regulowaną w dwóch strefach. Użyte materiały wykończeniowe zasługują na uznanie. Dzielnie znoszą trudy wieloletniej eksploatacji. Niestety, w palecie silnikowej nie znajdziemy w pełni udanych konstrukcji, zwłaszcza że z napędem 4x4 łączono tylko silniki 1.8 TFSI 160

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

poprawić właściwości jezdne. Kabriolet dołączył do oferty w 2002. Ma miękki, składany automatycznie dach, zazwyczaj bogate wyposażenie i szeroki wybór jednostek napędowych. fot. Audi W ogłoszeniach dominują odmiany 1.8 Turbo o mocy 163 koni mechanicznych i 225 Nm dostępnych przy 1950 obr./min. Silnik

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

łańcuchem rozrządu. Specjaliści dopuszczają zakup wyłącznie egzemplarzy z niewielkim, udokumentowanym przebiegiem i potwierdzeniem regularnych czynności serwisowych. Czterocylindrowe motory z bezpośrednim wtryskiem 1.4, 1.8 i 2.0 TFSI generują odpowiednio 122-140, 180, 223-300 KM. Na szczycie benzynowej

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

TDI (150 KM) 2001 - turbodiesel 1.9 TDI (130 KM) 2002 - silniki benzynowe 1.6 FSI (110 KM), 1.8 Turbo (180 KM), 2005 - premiera piątej generacji (Jetta), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

turbodoładowaniem. Silniki benzynowe to 1.8 TFSI o mocy 120 KM i 160 KM i rewelacyjna V6 3.2 FSI o mocy 265 KM. Ten ostatni przyspiesza A4 quattro z manualną przekładnią sześciobiegową w 6,2 sekundy do prędkości 100 km/h, prędkość maksymalna ograniczana elektronicznie wynosi 250 km/h. 3.2 FSI quattro z manualną

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

TFSI – 1.4 125 KM, 1.8 TFSI 160 KM i 2.0 TFSI 200-265 KM. Ich problemy są jednakowe jak w Leonie II, a kupno takiego wariantu wiąże się pokaźnymi wydatkami. Na szczycie gamy pręży się pięciocylindrowy 2.5 TFSI o mocy 340 KM. Jest zarezerwowany dla topowego wariantu RS3. Diesle to znane z Leona II

1,8 TSI skoda

Witam forumowiczów Przeczytałem o nowym silniku audi 1,8 TFSI, który ma być a może juz jest oferowany w Oktavii. Porównuje parametry techniczne legacy, accorda, oktavii, sportowca alfy brery, choć i lexus is 250 nie odbiega tu zbyt daleko, i wychodzi mi, że silink oktavii w tej wersji (160 KM

i kto tu bzdury pisze?

nie r > obi... Nie udawaj eksperta, bo się właśnie ośmieszyłeś. Sprawdziłem ceny w USA. Silnik do Passata 2,8 l V6 kosztuje 3900 $. Silnik do Passata 2,0 TFSI kosztuje 5500 $. http://www.gex.com/vw-passat-engines.htm Tekst linka

wszystkie te kalkulacje mają jedną wadę

udowodniono mi, że w Polsce średni przebieg auta nieflotowego to ok 13, 17 tys 3.uzywanie auta przez 5 lat np do przebiegu 250 tys Kto ma tyle cierpliwości? diesel jest ekonomiczniejszy, ale nie tyle ile sie niektórym wydaje a benzyna typu 1,8 tfsi jest o wiele przyjemniejsza w eksploatacji

Re: Zużycie paliwa - KIA Ceed Kombi 1,6 diesel 90

, na 3 letniej gwarancji, a później gdy zaczyna się u niego okres sypania się to oddajemy go do firmy leasingowej i bierzemy kolejny. Samochody używane kupujemy tylko z silnikiem benzynowym, najlepiej wolnossącym i przerabiamy na gaz. Wyjątkiem są silniki z koncernu VW takie jak FSI, TFSI, które są

Re: Kia Optima od 82 900 zł

Czytam sobie niektóre posty o Passacie i ze zdziwienia oczy mam okrągłe ;-) "passat najgorszy w klasie itp." ... hmmm sam miałem przez ostatnie 5 lat dwa Passaty (oba z generacji B6) pierwszy to 2,0 FSI 150 KM, kolejny 1,9 TDI 105 KM. Przez cały czas eksploatacji (leasing) oba egzemplarze były

Re: Czy kupno nowej Skody Octavii to dobry pomysł

text o Misiaczku - genialny !!! reszta jest prowokacją ? Nowa Octavia będzie produkowana w roku modelowym 2014, więc się trochę naczekasz... Silnik 8. zaworowy ??? ha ha ha !!! nie sprzedaje się Wam padlina ? i dobrze ! jaki gaz ? po cholerę ? Kup benzynę za 50 000 a zaoszczędzone

Re: i kto tu bzdury pisze?

-idiota? Podbija wątek, w którym się ośmieszył, dostarczając innym wiele śmiechu... Wprawdzie dyskusję uważam za zakończoną, ale podam następne linki, by trochę się z idiotą podrażnić, he he he: NOWY silnik 2,0 TFSI - $ 4850.00 - http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/engines/longblock_2.0.html Tekst

Re: Jak robimy test pod wynik :)

sie w Niemczech glownie ze > slabymi silnikami. Marka Audi a szczegolnie A4 kojarzona jest w tym kraju z > emerytem w slomkowym kapeluszu jadacym na dzielke. Silnik 1.8T ma 150km, więc wcale nie jest taki znowu słaby. Np. porównajmy do 1.9TDI - tutaj wersja 150km to rzadkość. Wiec jak

Re: Volkswagen najbardziej wyrazistą marką

samochodów jest także żenująca że nawet niemiecka gazeta nie może już kłamać. Potwierdzają to oczywiście doświadczenia polskich użytkowników ruin typu 2.0 TDI, 1.4 TFSI, 2.0 TFSI. Volkswagen sam się nie potrafi obronić i po 2-3 latach wycofuje bez rozgłosu "silniki roku" bo przyznaje że się sypią i nie

Re: czy uważacie, że

To już nie te czasy, że marka była "dobra" albo "zła". Mercedes miał wpadki (rdza tuż po 2000 roku), BMW miało wpadki (problemy z dużymi dieslami, rozciągające się łańcuchy i psujące się napinacze), Volkswagen (czyli VAG) miał wpadki (felerne silniki TFSI 1.4 - pękające tłoki, słabe diesle 2

dyskusja bez sensu

tego nikt się nie przyzna , he he he Takie niewysilone silniki są nie tylko bardziej długowieczne, niezawodne, ale i dużo tańsze w produkcji, bo nie muszą znosić takich obciążeń. Załóżmy, że taki głośny, skomplikowany, awaryjny 2-litrowy TFSI o podobnej mocy i momencie obrotowym jest droższy w