1.9 cdti 1.9 jtd silnik

Piotr Mokwiński

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

W takich zestawieniach zwykle straszymy, ale tym razem chcemy pokazać wam pięć pewniaków, które nie powinny przysporzyć wam kłopotów. Potem przejdziemy do ryzykownych silników Diesla. Staraliśmy się wybrać jednostki z popularnych i przystępnie wycenionych modeli.

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Dlatego dzisiaj przejrzeliśmy rynek wtórny i mamy dla was kilka propozycji. Oto najlepsze dwulitrowe diesle.

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

proste, by nie powiedzieć prymitywne silniki – 1.0, 1.2, 1.4 i 2.0 o mocy 50, 54-64, 60-101, 116-120 KM. Równie szeroka jest oferta wysokoprężna. To trzycylindrowy 1.4 TDI 69-80 KM, 1.9 TDI 101-131 KM i wolnossący 1.9 SDI 64 KM. Ropniaków nie polecamy, chyba, że w nasze ręce wpadnie egzemplarz w

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

900-1800 złotych. 2.0 JTD - Fiat Kolejnym polecanym przez mechaników silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do 1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i

Niedoceniane modele za 20 tysięcy złotych. Niektóre z nich są także dobrą inwestycją

Niedoceniane modele za 20 tysięcy złotych. Niektóre z nich są także dobrą inwestycją

tapicerkę, nawigację i prosty tempomat. Do napędu przewidziano benzynowe silniki 2.0 Turbo 185 KM, 2.4 170 KM, 3.0 V6 215 KM i 3.2 V6 230 KM. Zwolennicy diesla mogą postawić na 2.4 JTD o mocy 150-175 KM. Lancia Delta Założony budżet pozwoli nam także na kompakt z segmentu premium. Lancia Delta w ostatniej

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

problemy. W 2005 roku Saab przerzucił się na 1.9 JTD Fiata, Opel wprowadził zmodyfikowaną jednostkę (Z30DT) 184 KM, a Renault (P9X715) o mocy 185 KM. Okres występowania problemów: 2000 - 2006. Modele w których montowane były silniki D-4D: Opel: Vectra, Signum, Saab: 9-5, Renault: Vel Satis, Espace 3.4 B6

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

diesla powinni się zainteresować jednostką 1.4 TDI. Małolitrażowy diesel konstrukcji Volkswagena powstał w oparciu o kultowy silnik 1.9 TDI - w dużym uproszczeniu, inżynierowie pozbyli się jednego cylindra. Jedyną poważną wadą 1.4 TDI jest możliwość powstawania luzu osiowego na wale korbowym. Objawia się

Poradnik | Modne crossovery za 30 tysięcy złotych

Poradnik | Modne crossovery za 30 tysięcy złotych

pokładowy, dołączany napęd na cztery koła i centrum multimedialne z ubogą szatą graficzną i przestarzałą nawigacją. Do napędu pierwszej generacji Suzuki oddelegowano pancerne silniki benzynowe 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 107-120 KM i 143-150 KM. Diesle są trzy i pochodzą z magazynów Fiata. 1.6, 1.9 i 2.0

Honda Accord Tourer 2.2i-CDTi Executive

atrakcyjna Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD (140 KM) Distinctive kosztuje 110 tys. zł - tyle samo, ile ceniony w Polsce VW Passat 1.9 TDI (130 KM) Highline. Tak drogi samochód powinien oferować bogate wyposażenie. I rzeczywiście, w pojeździe znajdziesz cztery poduszki powietrzne, dwie

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

utraty skuteczności odprowadzania ciepła i zatarcia silnika. Producent nie znalazł metody naprawczej zalecając wymianę całego silnika. Poszczególne firmy korzystające z jednostki Isuzu same rozwiązały problemy. W 2005 roku Saab przerzucił się na 1.9 JTD Fiata, Opel wprowadził zmodyfikowaną jednostkę

Re: opel 1,9 CDTI

trug napisał: > Napisz coś więcej, bo nie zakumałem. > Ten 1,9 rzekomo opla, to nie przypadkiem fiatowska jednostka? bingo! 1,9 CDTI 150KM to jest udoskonalony 1,9 JTD 16V 1,9 CDTI 120KM to jest udoskonalony 1,9 JTD 8V technika tego silnika przeszla wraz z jointventure

Re: Nowy Opel Vectra Caravan 1,9cdti(120km)

To czasem niejest silnik fiata..jtd? montuja go tez, tylko w mocniejszej wersji w saabie..

Re: Opel Astra III 1,9 CDTi

Widać, że GM już instaluje silniki JTD w najnowszych Astrach: Technische Daten der Astra 1.9 CDTI-Modelle im Überblick: Opel Astra 1.9 CDTI ECOTEC 88 kW (120 PS) Hubraum (cm3) 1.910 1.910 Zylinder/Ventile 4/16 Drehmoment (Nm bei min-1) 280 2.000 – 2.750 Höchstgeschwindigkeit (km

Re: Vecta 1.9 CDTI 120KM - brać ?

Jeśli auto nie było bite i rzeczywiście serwisowane, to przy tym roczniku cena bardzo niska. Przebiegiem się nie przejmuj. 320 tyś dla tych silników stosunkowo niewiele - o ile silnik nie był katowany (CDTI 1,9 120KM to fiatowski JTD Multijet). Jeśli auto weźmie handlarz, to niewykluczone, że

Re: Opel Vectra CDTI Problem

kaczkada napisała: > jesli to jest silniki 1.9 to spytaj w serwisie Fiata po ile maja tem filtr, bo > to jest silnik Fiata. > raf to jest silnik produkowany przez fiata, konstrukcja opiera sie na 1,9jtd reszta to gmpowertrain filtr jest inny pzdr myfirstalfa

Re: Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTS czy Volvo V50 2.0

silniki są z kooperacji z > GM. patrz wyzej. Opel swego czasu nie mial silnikow Comman Rail (chyba dobrze napisalem ;))dlatego sa wkladane 1.3 i 1.9 z grupy Fiata, bodajze w unbieglym roku zaczal produkowac swoje o pojemnosci 1.7, 2.0, 2.2 CDTI. Za to np do Cromy Fiat wklada silniki Opla

Re: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy / VW Golf 1.

Zasadniczo u opla te fiatowskie silniki sie nazywaja CDTI, ale nawet jak otworzysz maske i popatrzysz to pisze na naklejkach od np. wiazek przewodow "Corsa 1.3 JTD GSX". Wiec stwierdzenie 1.9 JTD w oplu to nie blad - to i tak ten sam silnik :P Pozdro

silniki

fiat jako pierwszy zastosował common rail i jego diesle są jednymi z najlepszych na rynku, ale cóż dla niektórych 1.9 jtd to włoski szajs z którym trzeba być co dzień w serwisie, a cdti z opla czy tid z saaba to wspaniała niemiecka i szwedzka technologia nie do zajechania świat dla niektórych

Re: Suzuki rozwodzi się z VW?

diesle Fiata też są w Oplu. 1.9 CDTI to nic innego jak 1.9 JTD 16V. Mało tego jeszcze. Ten silnik znajdziemy również w Saabieoznaczony jako 1.9 TiD lub TiDS 1.3 CDTi w corsie to tak samo fiatowski 1.3 Multijet. Srać na klekoczące TDI!

Re: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy / VW Golf 1.

Myfirstalfa ma absolutną rację:150konny dyzel u opla to nic innego jak 1,9 JTD z alfy.Opel po prostu dostaje te silniki od Fiata.

Re: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy / VW Golf 1.

od 1,3 CDTI (to jest 1,3 JTD!!!) kooperacja GM z fiatem -> firma Powertrain IMHO kiepski interes dla fiata, GM dostaje najnowoczesniejsze silniki diesla a w zamian daje niedopracowane skrzynie biegow pzdr

Re: Fiat zrzuca na Polskę własne problemy?

Z tego co wiem to w PL produkuje się tylko 1.3JTD/CDTI, 1.9, 2.4 i inne silniki - np. do Iveco produkowane są m.in. w Niemczech i we Włoszech.

Re: Dacia na gaz LPG

Moja Vectra C 1,9 CDTI spala 6,1L ON /100km w cyklu mieszanym i ma 150KM i waży 1600kg. Gdzie ta oszczędność Dacii? Niech zaczną montować silniki fiata JTD to będą oszczędne.

Re: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy / VW Golf 1.

myfirstalfa napisał: > od 1,3 CDTI (to jest 1,3 JTD!!!) > kooperacja GM z fiatem -> firma Powertrain > IMHO kiepski interes dla fiata, GM dostaje > najnowoczesniejsze silniki diesla a w zamian > daje niedopracowane skrzynie biegow > pzdr

Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi

Mam w firmie fiata doblo z silnikiem 1,3 JTD, wersja 75 KM. Auto ma 3 lata i niecałe 70k km. Mało jak na samochód firmowy, ale to nie auto ph, tylko tzw. służby utrzymania ruchu. Mam częsty kontakt z jego użytkownikami i są zadowoleni, poza przyśpieszeniem i turbodziurą (trzeba nauczyć się z nią

Re: Mondeo TDCI kontra Vectra 2,0 dti

Gość portalu: AdM napisał(a): Na marginesie dodam, że obecnie w > Vectrze i nowej Astrze, montują także silniki Fiata. Dokładnie. Nowe 150 konne 1.9 CDTI łopla to oczywiście nic innego jak JTD z Fiata/Alfy, choć oficjalnie opel twierdzi, że to jego własna nowa konstrukcja. Pzdr

Re: Opel Vectra C

- polskie paliwo nie służy cammon railowi (za duzo siarki) oraz ten silnik jako bazowe 1.9 JTD Fiata, został za bardzo wyśrubowany - 150 KM z 1.9 to sporo i przeklada sie na trwalosc. Te silniki beda wytrzymywac nie wiecej niż 300 tys. km. Optymalne wiec moze sie okazac 1.9 cdti 120 KM.

do dci czy jtd/cdti temu 1.6 tdi baaardzo daleko

volkswagen tak jak nie umiał tak nadal nie umie robić silników diesla o malej pojemnosci zasilanych wtryskiej common rail. jak ktos nie wierzy, niech sie przejedzie 1.6 tdi brzmi akceptowanie tylko w porównaniu z rolniczym motorem 1.9 tdi, wtedy widac jakis tam postep do nawet paroletnich

Re: Octavia TDI130, Leon TDI150, Vectra 3.0CDTI

Octavia za 140 tyś złotówek? Chyba chciałeś napisać Superb lub Passat 2.5 TDI Jesli chcesz małego diesla-killera to kup AR 156 2.4 JTD Multijet 175 KM. Moze być również A3 2.0 TDI (kultura pracy tego silnika nie ma nic wspólnego z 1.9 TDI 100-130-150 KM) Octavia i Leon za 140 koła to

Re: W ile mozna zajezdzic nowego diesla

bardz ointeresujacy post, merytorycznie podbudowany. tyliko chwalic takie podejscie :))). piszesz o 1.3jtd, mnie interesuje 1.3cdti opla (ponoc obydwa silniki to tosamo)-moze ktos zna jakies opinie??? pozdrawiam, mehow78

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

.5 dci, yarisa 1.4 d4d i 207kę 1.6 hdi a przede wszystkim nową corsę 1.3 cdti (silnik identyczny u fiata)?

Re: mondeo czy laguna

Witam, Nie namawiam szczególnie, bo nie jestem dealerem Opla. Po fl Opel zrezygnował ze swojego silnika 2,0 dti i zastąpił go sprawdzonym fiatowskim rozwiązaniem 1,9 jtd, które dla niepoznaki nazwał 1,9 cdti. Nie wiem jakie rozwiązanie finansowania stosuje Twoja firma, ale przy pełnym

Re: Škoda Octavia - test długodystansowy

zl , jakbysmy cjcielei kilak rzeczy typu dsg i nne dolozyc to wyjdzie wiecej dalej megane 1.9 dci privilege automat 93 000 zl 130km astra 3 cdti cosmo 98 000 zl bez automatu fiat stilo 90 000 zl jtd dynamic bez automatu

how come?

rozgladam sie za samochodem. rozwazalem kompaktowe kombi lub kompaktowego vana. i natrafilem na taka ciekawostke. stilo, multipla, astra i zafira korzystaja z tych samych silnikow diesla produkcji fiatowskiej (1.9 jtd vel cdti). no i co ciekawe we wszystkich tych autach silnik ten

Re: greenblack weteranem na forum !!!

A nie, to to się oczywisci ez enei zmieniło ;-)))) Zmieniło się tyle ze wtedy pracowałem w firmie X, jeżdziłem AR 147 1,9jtd. Teraz pracuje juz u 3 od tego czasu pracodawcy, jedziłem przez ten czas clio 1,5dci 80KM przez poltora roku i teraz Vectrą kombi 3,0 CDTI. Czekam kiedy bedzie nowe

inne oznaczenia diesli

przez markę Opel/Vauxhall (General Motors). Silniki CDTI dostarczane są przez różnych producentów - 1.3 (Fiat), 1.7 (Isuzu), 1.9 oraz 2.2 (Renault/Bosch), 3.0 (Renault/Denso). HDI - (ang. Hi-pressure Direct Injection) - wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail opracowany

Re: Salon Genewa 2012 | Fiat 500L na nowych zdjęc

czy to fiat, czy alfa czy lancia to technologie masz te samą, w szczególności silników :) diesle w oplu 2.0 i 1,3 też są fiata (wcześniej jeszcze 1,9 cdti = multijet), w suzuki 1,3 diesel tez jest fiata. osobiście powiem że wole 100 razy bardziej kupic fiata niż vw czy opla. jeździlem autami

Re: Octavia,Astra czy Focus w DIESLU

rozrzadu, ale obecnie pewnie ta wada jest usunieta. Ford ma rowniez swoje diesla 1.8, ale chyba nie sa najlpesze skoro biora jednoczesnie silniki diesla od PSA Astra: 1.9 - silnik Fiata JTD, common-rail drugiej generacji Bosch, odporny za zlej jakosci paliwo, wystepuja problemy z przeplywka, bardzo

Re: Toyota Corolla Kombi czy Opel Zafira

a no nie zgadzam się - 1.9 CDTI to wysilony 1.9 JTD z Fiata. Co > prawda pali niewiele, ciągnie jak głupi ale 300 tys. i zaczyna > klękac. To zależy od jakości silnika(tu wysoka) i kierowcy.Wysilony nie zawsze oznacza mniej trwały(chyba,że od analogicznego silnika w wersji

Re: Diesel a benzyna

/min diesel 1.3 CDTI moc: 70 KM/ 4000 obr/min moment obrotowy: 170 Nm/ ok. 2000 obr/min zrodlo: katalog Opla Corsy edycja 06/05 moment obrotowy PS: osobiscie wole diesla: Fiat 1.9 JTD:) - szalony silnik:) -- nie ma takiej siły która

Re: Toyota Avensis diesel ?

Silnik 2,0 D4D ze swoją charakterystyką (116 KM, 280 Nm) znajduje się aktualnie nieco poniżej oferowanego standardu, np. 2.0 TDi 140 KM, 2.0 JTD/CDTi 16V 140/150 KM, 2.0 HDi/TDCi 138 KM (choć z drugiej strony są jeszcze np. 1.9 TDi 105 KM, 2.0 TDCi 115 KM czy 2.0 HDi 110 KM). Dzięki temu, że

Norma EN590 dla oleju napędowego

W instrukcji mojego samochodu (Vectra z silnikiem 1.9 CDTi 16v - identycznym z fiatowskim JTD 16v), rocznik 2006, jest napisane, że należy stosować olej napędowy zgodny z normą EN590, to jest zawierający MAKSYMALNIE do 5% biokomponentów (FAME - ester metylowy kwasu tłuszczowego, jak np. przykładowo

Re: Dlaczego Hondy nie staniały po wejściu do Ujn

CDTi kosztował w granicach 2,0 , to może... jeżdziłęm z diesli np. alfą 156 1,9jtd 16v, 140 KM, bardzo fajny silnik , naprawdę. ale demon szybkości to to nie jest. odpowiecie, że nikt nie mówi , że musi być zaraz demonem prędkości taki diesel za 115 kPLN, ale właśnie na taki go kreują

Re: Rewelacyjny Diesel Opla

tzw > Registerauladung)niz pozostale diesle. Przejawia sie to w duzej mocy z malej > pojemnosci. Zupełny bełkot marketingowy, za którym kryje się maksymalnie sczipowane 1.9 JTD z podwójnym turbo. Dla porownania mozna powiedziec ze bardzo sportowy samochod Ferrari > Enzo mimo ze

Re: Dlaczego Hondy nie staniały po wejściu do Ujn

> kosztował w granicach 2,0 , to może... A koszty eksploatacji? Jak ktoś jeździ 60000km rocznie, to zakup diesla ma na ogół sens. Dynamika na ogół gorsza niż w benzyniaku za podobną cenę, ale za to spalanie niższe. > jeżdziłęm z diesli np. alfą 156 1,9jtd 16v, 140 KM, bardzo fajny

Re: vectra passat czy mondeo ?

rantach drzwi.. bo widzialem wyzej znawcy pisali rozne rzeczy.. Ale chcialbym powiedziec tez o silnikach JTD to prawda ze te silniki sa w Fiatach, Alfach, Lanciach, SAAB, i Oplach tak tak sa to wlasnie silniki CDTI.. Nie wiem czy np tez ludzie wiedza ze nowe Fordowskie TDCI to sa silniki koncernu

Mam Opla

Zależy jaki silnik. Od pewnego czasu w Opach jest montowany silnik Fiata, chyba JTD. W oplu jest to CDTI. Są 2. 8 zaworowy 1.9 120KM i 16 zaworowy 1.9 150 KM. To bardzo dobry motor. Niezawodny, dający dobre osiągi i co teraz ważne, filtr cząstek stałych praktycznie bezobsługowy. Jakaś przyczyna

Re: Amerykanie nie lubią Diesli!

@Miodek Toyota Avensis Verso 2.0 D4D, ale mysle, ze jest wiele innych silnikow, ktore sa niemniej awaryjne - FIAT JTD vel Opel CDTI vel SAAB TiD (uwaga tylko na dwumas!), wiele odmian VW TDI, Honda i-CDTi (czy jakos tak ;-) PSA 1.6 HDI, MB CDI, BMW 2.0 D i pewnie jeszcze cos by szlo wygrzebac

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

wielofazowym wtryskiem Multijet. Silnik bardzo chętnie pracuje na wyższych obrotach. Najczęściej spotykanym silnikiem rodziny JTD jest wersja 1.9 L (4-cylindrowy, rzędowy) montowany w Fiatach Punto, Stilo, Marea i Croma. Jest to turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem typu common rail produkujący