1.9 dci budowa

Piotr Mokwiński

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Dlatego dzisiaj przejrzeliśmy rynek wtórny i mamy dla was kilka propozycji z różnych marek. Oto najlepsze dwulitrowe diesle.

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

W takich zestawieniach zwykle straszymy, ale tym razem chcemy pokazać wam pięć pewniaków, które nie powinny przysporzyć wam kłopotów. Potem przejdziemy do ryzykownych silników Diesla. Staraliśmy się wybrać jednostki z popularnych i przystępnie wycenionych modeli.

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Wybraliśmy kilka diesli, które powinny nie przysparzać większych problemów.

Bez straszenia. Te diesle 2.0 powinny być pewniakami. Od VW i Kii do Peugeota

Bez straszenia. Te diesle 2.0 powinny być pewniakami. Od VW i Kii do Peugeota

trudności eksploatacyjnych. Słabsza wersja dysponowała turbosprężarką o stałej geometrii łopat, pozostałe ze zmienną - koszt regeneracji to 900-1800 złotych. A może używane Renault albo Nissan? 2.0 dCi konstrukcji Renault to dobry silnik Po serii jakościowych wpadek na czele z 1.9 dCi, inżynierowie Renault

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

, 308, 408, 508, RCZ Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co opisywany wcześniej mniejszy motor 1.5 dCi. Kupując samochód używany z silnikiem 1.9 dCi należy się liczyć z możliwością obrócenia się panewek korbowodowych, awarią

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

. Montowany był między innymi w Fiacie Punto, Idea, Panda, Grande Punto, Oplu Corsie C, D, E, Oplu Astrze III, czy Suzuki Swifcie. Korzystając z bogatych doświadczeń zdobytych przy budowie sprawdzonego 1.9 JTD, postawiono na aluminiowy blok, ośmio lub szesnastozaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu i napęd

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

pozostałych elementów kluczowy wpływ ma sposób i warunki użytkowania. Koszt regeneracji turbo oscyluje wokół 1800 złotych, natomiast dwumasowe koło zamachowe to wydatek na poziomie 2500 złotych. 2.0 dCi - Renault Po serii jakościowych wpadek na czele z 1.9 dCi, inżynierowie Renault postanowili od zera

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

oscyluje wokół 1800 złotych, natomiast dwumasowe koło zamachowe to wydatek na poziomie 2500 złotych. 2.0 dCi - Renault Po serii jakościowych wpadek na czele z 1.9 dCi, inżynierowie Renault postanowili od zera opracować nową jednostkę wysokoprężną wolną od wad poprzednika. 2.0 dCi wszedł do oferty Renault i

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

mechanicznej, możemy być spokojni przez kilka następnych lat. Dostęp do części w przypadku popularnych wozów nie pozostawia wiele do życzenia. Do tego są one wciąż w niskich cenach, a usług warsztatowych podejmie się większość mechaników. To proste w budowie i pozbawione skomplikowanej elektroniki auta. Trzeba

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

. Modele w których montowany był/jest silnik 1.6 THP: BMW: Mini Cooper S, Citroen: DS3, C4, DS4, DS5, Peugeot: 207, 208, 308, 408, 508, RCZ 1.9 dCi - grupa Renault Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co opisywany wcześniej mniejszy

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

złotych. Po serii jakościowych wpadek na czele z 1.9 dCi, inżynierowie Renault postanowili od zera opracować nową jednostkę wysokoprężną wolną od wad poprzednika. 2.0 dCi wszedł do oferty Renault i Nissana w 2005 roku. Łączony był wyłącznie z przekładniami o sześciu przełożeniach, co pomogło w uzyskiwaniu

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

emisji szkodliwych spalin i efektywniejszego spalania mieszanki Francuzi zastosowali bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie, otrzymaliśmy jednostkę paliwożerną i dość awaryjną. Mizerna dostępność części zamiennych i fachowców zdolnych go naprawić sugeruje unikać takiej odmiany. Renault Megane II 1.9 dCi

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

doświadczeń zdobytych przy budowie sprawdzonego 1.9 JTD, postawiono na aluminiowy blok, ośmio lub szesnastozaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu i napęd rozrządu realizowany z pomocą łańcucha. Jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, w mocniejszych odmianach turbosprężarkę o zmiennej

Litera F nie kojarzy się zbyt dobrze, ale te auta to pewniaki i w dobrej cenie!

okresu produkcji, okazały się wyjątkowo trwałe i ochoczo współpracujące z instalacjami gazowymi. Bazowy wolnossący 1.4 generuje 90-95 KM. Znacznie lepszą dynamikę zapewniają turbodoładowane warianty 1.4 T-Jet o mocy 120, 140 i 150 KM. W alternatywie pozostają dobre diesle. Do wyboru mamy 1.9 JTD 120-150

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

. Jakiekolwiek wycieki, zapocenia jednostki są łatwe do usunięcia, a części zamienne w stosunkowo niskich cenach. Amatorzy silników diesla do wyboru mają czterocylindrowe, dopracowane konstrukcje włoskich inżynierów – 1.6 JTD, 1.9 JTD i 2.0 JTD wytwarzające odpowiednio 90-120, 120-150 i 165 KM. Jednostki

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

TSI 125, 1.8 TSI 160 KM i 2.0 TSI 200 KM wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i wadliwy łańcuch rozrządu. Dodatkowo borykają się z pokaźnym zużyciem oleju. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko awarii jest mniejsze. Diesle to polecane bazowe 1.9 TDI i 1.6 TDI o mocy 105 KM. Warunkowo możemy interesować

Jak często wymieniać olej silnikowy?

Jak często wymieniać olej silnikowy?

których szybko doprowadza do dewastacji elementów ruchomych jednostki napędowej. Swego czasu głośno było o 1.9 dCi autorstwa Renault, gdzie producent zalecał wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i nie później, niż po 30 tysiącach kilometrów. Niestety, okazało się, że taka praktyka prowadzi do

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

ze skórzaną tapicerką i panoramicznym oknem dachowym. Wśród diesli polecić możemy jedynie wprowadzonego pod koniec produkcji 2.0 dCI o mocy 150 KM. Pozostałe są zbyt kłopotliwe. Silniki benzynowe 1.6, 2.0 i 2.0 Turbo nie sprawiają problemów (110, 134 i 163 KM). Rozsądny egzemplarz wiąże się z

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

9000 Energy 5W40 5L Producent TOTAL Rodzaj Syntetyczny Pojemność Pojemność 5 L Porównaj ceny tego produktu ? dane dostarcza: Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

) kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4] Silniki benzynowe: 1.6 (105 KM), M5 1.6 LPG (105 KM), M5 1.2 Tce (125 KM), M6 1.6 (105 KM), M6 [4x4] Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi (90 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4] Wersje wyposażenia: Duster Ambiance

Ford Focus TDCi 100 KM X100

- 61 800 zł), Renault Megane 1.9 dCi (Classic Expression - 61 600 zł) czy Toyota Corolla 2.0 D-4D (Terra - 61 700 zł). KOSZTY I WYPOSAŻENIE - Wersja specjalna Każdy jubileusz, a tym bardziej stulecie firmy, jest okazją do zaproponowania klientom

Konfrontacje: Renault Modus 1.4 16V Confort Authentique 98 KM/Fiat Idea 1.4i 16V Active 95 KM/Opel Meriva 1.4 16V

trafi do następcy Clio. Prócz niej do budowy Modusa przydało się także przednie i tylne zawieszenie, pedały, kolumna kierownicza, silniki i niektóre elementy wyposażenia. Krągłości błotników i przetłoczeń maski, z których wyrastają światła zadaszone łukami migaczy

Re: Renault Scenic 1.9 dci 2000r Kupić?

przebiłeś :) Ja już z papami, cementami, cegłami i dachówkami skończyłem. Teraz będzie czas na gipsy, farby, kafelki i klej. Żona mówi, że zajadę to auto a po budowie będzie to szrot. Jednak póki co trzyma się dzielnie :)

Re: Renault Megan 1,5 dci -opinie

> Jak już Megane dCi, to decydowałbym się na wersję od 101 KM wzwyż. Przy bardzo > niskim spalaniu dobrze się nimi szybko popyla i to są twarde motory (wydajny IC > , VTG, natrysk oleju, mocna budowa- dobra baza dla tunerów Ta, najlepszą bazą dla tuningu jest 1.5 dci 105KM, jak

Re: Renault Megan 1,5 dci -opinie

daria.1 napisała: > Witam > Potrzebujemy pilnie auta ,nie jesteśmy fanami francuzów,raczej omijamy renaulta > ze wzgledu na złe doświadczenia z Laguna II ale ceny Megana 1,5 dci powalą in > ne auta -są atrakcyjne a silnik bardzo mało pali . Auto tanie, ale jak Ci

Re: Scenik 1.5 dci czy zly?

kiedyś megankę I 1.4 benzyna - tam prawie nic się nie psuło. Ale to były jeszcze samochody na zasadzie powyższej dacii właśnie. Znacznie prostsze w budowie, bez zbędnej elektroniki, za to po prostu jeżdżące. Zresztą byłem kiedyś po drodze w salonie zajrzeć do tej dacii. Jeśli chodzi o materiały użyte we

Re: kilo i KILO

Nawet nie chce mi się czytać tego twojego bełkotu bo ciągle piszesz to samo. Pewnie w autach niemieckich albo japońskich czujników nie ma co?Tam to pewnie silnik konstrukcyjnie odpowiada budowie tego z Poloneza czyli prosty jak budowa cepa?Mam znajomego ma Primerę z silnikiem 1.9dci powiedział tak

Re: Laguna II - bublowaty silnik 2,2dCi

dzięki za zainteresowanie, dziś powiadamiam Deckar iż zakładam sprawę o aruszenie Art 560 i 566 K.C.Sądzę iż sposób postępo3waniawywodzi się z RENAULT Polska. Zadałem im pytania na które nie umieją lub nie chcą odpowiedzieć: 1. Kto generuje zyski koncernowi RENAULT? Czyżby to był klient? 2

Re: Do kierowców P.Partnera, R. Kangoo, C. Berlig

Renault Kangoo z silnikiem 1.5 dci będzie niesamowicie oszczędnym autkiem. U nas w firmie budowlanej kilka takich śmiga już z przebiegiem 200 - 300 tys. km. po wertepach, drogach dojazdowych na budowy. Polecam. Jak widać po wypowiedziach poprzedników, na tym forum rzadko można otrzymać rzetelną i

Re: Paryż 2010 | Nowa twarz Laguny

na żadnego Golfa 1,6 z szybkami na korbki bo to tylko mogłem kupić z VW za taką samą cenę. Scenic więc zostanie dopóki będzie jeździł przynajmniej na zakupy i dojazdy do pracy oraz jako "dostawczak" przy budowie którą to rolę pełni ostatnie 3 lata. Lagunka 4 control z silnikiem 2,0 dCi a może

Toyota Land Cruiser vs. Nissan Navara

. Ponieważ od jakiegoś czasu toyota jest w serwisie od ok. 3 tys km - jeżdżę wspomnianym nissanem. Porównywane samochody: Toyota Land Cruiser LC120 3.0 D4D 2003 i Nissan Navara 2.5DCi 2009 1. Silniki, przeniesienie napędu i zawieszenie. Silnik Toyoty 3.0 D4D wraz z czterobiegowym automatem jest

Re: Auto dla mamy : )

piłą mechaniczną,to do bagażnika wlezą(znaczy się ty je wrzucisz) trzy zmasakrowane ciała,szpadel i kanister z benzyną do piły.Dla mnie Thalia jest godna uwagi najbardziej z silnikami(kolejność nieprzypadkowa):1.5 dCi (zadziwia dynamiką,pije tyle,co dziecko w Afryce(ojjj,ale mnie nosi...),1

Pontiac TransAm jest mój.Zazdrościcie?:)

jakieś heble z zachodu i w miarę dobrze na tym zarabia,a w najbliższym czasie chce podreperować swój imidż,niech wymieni zagazowanego Sharana VR6 czy scharatanego Sprintera na tą właśnie furę;) Pierwotnie plan zakładał,że za ciągnik będzie robić Thalia dCi 'o3 mojego taty (wszystkie moje

Re: Renault Laguna Grandtour - Jedno ale

. Siejesz jakieś herezje właśnie jestem po wymianie oleju w skrzyni - owszem był przeciek ale na uszczelniaczu półosi więc po 150 tys. km to nie tragedia. > nastepny 1.9 dci 2002 to porażka - turbina 2 x regeneracja ( turbo-serwis - > autoryzacja dla wszystkich renówek) cytuję" panie gdyby nie