1.9 dci budowa silnika

Piotr Mokwiński

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Dlatego dzisiaj przejrzeliśmy rynek wtórny i mamy dla was kilka propozycji z różnych marek. Oto najlepsze dwulitrowe diesle.

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

W takich zestawieniach zwykle straszymy, ale tym razem chcemy pokazać wam pięć pewniaków, które nie powinny przysporzyć wam kłopotów. Potem przejdziemy do ryzykownych silników Diesla. Staraliśmy się wybrać jednostki z popularnych i przystępnie wycenionych modeli.

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Bez straszenia. Te diesle 2.0 powinny być pewniakami. Od VW i Kii do Peugeota

Bez straszenia. Te diesle 2.0 powinny być pewniakami. Od VW i Kii do Peugeota

trudności eksploatacyjnych. Słabsza wersja dysponowała turbosprężarką o stałej geometrii łopat, pozostałe ze zmienną - koszt regeneracji to 900-1800 złotych. A może używane Renault albo Nissan? 2.0 dCi konstrukcji Renault to dobry silnik Po serii jakościowych wpadek na czele z 1.9 dCi, inżynierowie Renault

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

turbosprężarką o stałej geometrii łopat, pozostałe ze zmienną - koszt regeneracji to 900-1800 złotych. 2.0 JTD - Fiat Kolejnym polecanym przez mechaników silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

DPF wymagający serwisu co 80-100 tysięcy kilometrów – 600 zł. Renault – 1.5 dCi Kariera rynkowa czterocylindrowego diesla Renault 1.5 dCi rozpoczęła się w 2001. Jednostka powstała z myślą o autach miejskich Renault, Dacii i Nissana – finalnie silnik trafiał także pod maskę

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

. Modele w których montowany był/jest silnik 1.6 THP: BMW: Mini Cooper S, Citroen: DS3, C4, DS4, DS5, Peugeot: 207, 208, 308, 408, 508, RCZ 1.9 dCi - grupa Renault Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co opisywany wcześniej mniejszy

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

pozostałych elementów kluczowy wpływ ma sposób i warunki użytkowania. Koszt regeneracji turbo oscyluje wokół 1800 złotych, natomiast dwumasowe koło zamachowe to wydatek na poziomie 2500 złotych. 2.0 dCi - Renault Po serii jakościowych wpadek na czele z 1.9 dCi, inżynierowie Renault postanowili od zera

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

900-1800 złotych. 2.0 JTD - Fiat Kolejnym polecanym przez mechaników silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

Niby drożyzna, a wciąż da się znaleźć niezłe auto za 5 tysięcy zł. Sprawdzamy rynek

proste, by nie powiedzieć prymitywne silniki – 1.0, 1.2, 1.4 i 2.0 o mocy 50, 54-64, 60-101, 116-120 KM. Równie szeroka jest oferta wysokoprężna. To trzycylindrowy 1.4 TDI 69-80 KM, 1.9 TDI 101-131 KM i wolnossący 1.9 SDI 64 KM. Ropniaków nie polecamy, chyba, że w nasze ręce wpadnie egzemplarz w

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do 1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i

Litera F nie kojarzy się zbyt dobrze, ale te auta to pewniaki i w dobrej cenie!

mocy 238 KM. Znacznie lepsze wrażenia z jazdy, ze względu na niższą masę własną silnika, gwarantuje francuski, dopracowany 2.0 Turbo o mocy 170-204 KM. Mechanicy polecają też diesla 2.0 dCi. Oferowany był w kilku wariantach mocy: 130, 150, 173 i 178 KM. Dysponuje bezpośrednim wtryskiem common-rail

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

dopracowane konstrukcje, za wyjątkiem osławionego diesla 1.9 dCi o mocy 110, 115, 120 i 130 KM. Na pozór, parametry silnika prezentują się doskonale - bezpośredni wtrysk typu common-rail, pokaźna wartość momentu obrotowego i mocy oraz niskie spalanie. Zawodzi niestety trwałość chociażby turbosprężarki, która

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

doświadczeń zdobytych przy budowie sprawdzonego 1.9 JTD, postawiono na aluminiowy blok, ośmio lub szesnastozaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu i napęd rozrządu realizowany z pomocą łańcucha. Jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, w mocniejszych odmianach turbosprężarkę o zmiennej

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

W życiu każdego z nas przychodzi zmiana priorytetów. Szczególnie, gdy mamy pod swym parasolem dzieci. Póki nie dorosną, musimy mocno zmienić motoryzacyjne preferencje. Podstawa to bezpieczeństwo i duży bagażnik. Przyda się też oszczędny silnik lub taki, który możemy zasilić instalacją LPG. Nie bez

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

. Jakiekolwiek wycieki, zapocenia jednostki są łatwe do usunięcia, a części zamienne w stosunkowo niskich cenach. Amatorzy silników diesla do wyboru mają czterocylindrowe, dopracowane konstrukcje włoskich inżynierów – 1.6 JTD, 1.9 JTD i 2.0 JTD wytwarzające odpowiednio 90-120, 120-150 i 165 KM. Jednostki

Jak często wymieniać olej silnikowy?

Jak często wymieniać olej silnikowy?

których szybko doprowadza do dewastacji elementów ruchomych jednostki napędowej. Swego czasu głośno było o 1.9 dCi autorstwa Renault, gdzie producent zalecał wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i nie później, niż po 30 tysiącach kilometrów. Niestety, okazało się, że taka praktyka prowadzi do

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

ze skórzaną tapicerką i panoramicznym oknem dachowym. Wśród diesli polecić możemy jedynie wprowadzonego pod koniec produkcji 2.0 dCI o mocy 150 KM. Pozostałe są zbyt kłopotliwe. Silniki benzynowe 1.6, 2.0 i 2.0 Turbo nie sprawiają problemów (110, 134 i 163 KM). Rozsądny egzemplarz wiąże się z

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

9000 Energy 5W40 5L Producent TOTAL Rodzaj Syntetyczny Pojemność Pojemność 5 L Porównaj ceny tego produktu ? dane dostarcza: Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

) kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4] Silniki benzynowe: 1.6 (105 KM), M5 1.6 LPG (105 KM), M5 1.2 Tce (125 KM), M6 1.6 (105 KM), M6 [4x4] Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi (90 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4] Wersje wyposażenia: Duster Ambiance

Ford Focus TDCi 100 KM X100

jubileuszowa wersja tego modelu nazwana X100 (na stulecie istnienia Forda), z odprężonym do 100 KM silnikiem TDCi. Samochód kosztuje 60 800 zł i wydaje się groźnym konkurentem takich rynkowych asów, jak Fiat Stilo 1.9 JTD 115 (w wersji Active - 64 500 zł), Peugeot 307 2.0 HDi (XS

Konfrontacje: Renault Modus 1.4 16V Confort Authentique 98 KM/Fiat Idea 1.4i 16V Active 95 KM/Opel Meriva 1.4 16V

trafi do następcy Clio. Prócz niej do budowy Modusa przydało się także przednie i tylne zawieszenie, pedały, kolumna kierownicza, silniki i niektóre elementy wyposażenia. Krągłości błotników i przetłoczeń maski, z których wyrastają światła zadaszone łukami migaczy

Re: Renault Megan 1,5 dci -opinie

daria.1 napisała: > Witam > Potrzebujemy pilnie auta ,nie jesteśmy fanami francuzów,raczej omijamy renaulta > ze wzgledu na złe doświadczenia z Laguna II ale ceny Megana 1,5 dci powalą in > ne auta -są atrakcyjne a silnik bardzo mało pali . Auto tanie, ale jak Ci

Re: kilo i KILO

Nawet nie chce mi się czytać tego twojego bełkotu bo ciągle piszesz to samo. Pewnie w autach niemieckich albo japońskich czujników nie ma co?Tam to pewnie silnik konstrukcyjnie odpowiada budowie tego z Poloneza czyli prosty jak budowa cepa?Mam znajomego ma Primerę z silnikiem 1.9dci powiedział tak

Re: Laguna II - bublowaty silnik 2,2dCi

dzięki za zainteresowanie, dziś powiadamiam Deckar iż zakładam sprawę o aruszenie Art 560 i 566 K.C.Sądzę iż sposób postępo3waniawywodzi się z RENAULT Polska. Zadałem im pytania na które nie umieją lub nie chcą odpowiedzieć: 1. Kto generuje zyski koncernowi RENAULT? Czyżby to był klient? 2

Re: Do kierowców P.Partnera, R. Kangoo, C. Berlig

Renault Kangoo z silnikiem 1.5 dci będzie niesamowicie oszczędnym autkiem. U nas w firmie budowlanej kilka takich śmiga już z przebiegiem 200 - 300 tys. km. po wertepach, drogach dojazdowych na budowy. Polecam. Jak widać po wypowiedziach poprzedników, na tym forum rzadko można otrzymać rzetelną i

Re: Auto dla mamy : )

piłą mechaniczną,to do bagażnika wlezą(znaczy się ty je wrzucisz) trzy zmasakrowane ciała,szpadel i kanister z benzyną do piły.Dla mnie Thalia jest godna uwagi najbardziej z silnikami(kolejność nieprzypadkowa):1.5 dCi (zadziwia dynamiką,pije tyle,co dziecko w Afryce(ojjj,ale mnie nosi...),1

Toyota Land Cruiser vs. Nissan Navara

. Ponieważ od jakiegoś czasu toyota jest w serwisie od ok. 3 tys km - jeżdżę wspomnianym nissanem. Porównywane samochody: Toyota Land Cruiser LC120 3.0 D4D 2003 i Nissan Navara 2.5DCi 2009 1. Silniki, przeniesienie napędu i zawieszenie. Silnik Toyoty 3.0 D4D wraz z czterobiegowym automatem jest

Re: Paryż 2010 | Nowa twarz Laguny

na żadnego Golfa 1,6 z szybkami na korbki bo to tylko mogłem kupić z VW za taką samą cenę. Scenic więc zostanie dopóki będzie jeździł przynajmniej na zakupy i dojazdy do pracy oraz jako "dostawczak" przy budowie którą to rolę pełni ostatnie 3 lata. Lagunka 4 control z silnikiem 2,0 dCi a może

Pontiac TransAm jest mój.Zazdrościcie?:)

prywatne auta są bez haka,prócz jednej R19 16S,ale dopiero co włożyłem do niej jej silnik po remoncie,więc...),ale ta ma na razie łyse jak glaca pajacykowa opony,na których lepiej po niemcowni nie jeździć.Poza tym nie wiem jak wygląda u niej z punktu widzenia prawa sprawa z holowaniem TransAm'a na