1.9 dci interwały serwisowe

Piotr Mokwiński

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Dlatego dzisiaj przejrzeliśmy rynek wtórny i mamy dla was kilka propozycji. Oto najlepsze dwulitrowe diesle.

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Wśród wielu sprawdzonych jednostek napędowych, coraz częściej możemy trafić na konstrukcje owiane złą sławą ze względu na pasmo awarii i defektów. Jednym z najbardziej awaryjnych silników wysokoprężnych ostatnich lat jest francuski silnik 1,9 dCi. Mimo jakościowych wpadek, można go jednak polecić w określonych sytuacjach. Dodatkowy argument stanowi wyjątkowo kusząca cena używanych samochodów.

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Pomimo niekorzystnej passy nowych diesli w Europie, wysokoprężne motory wciąż doskonale sprzedają się na rynku wtórnym. Kierowcy doceniają ich walory użytkowe. To niskie zużycie oleju napędowego, wysoka dynamika jazdy, elastyczność i imponujący zasięg. Musimy się jednak liczyć z określonymi kosztami bieżącej eksploatacji, typowymi usterkami i naturalnym zużyciem skomplikowanych podzespołów. Niemniej, pośród tysięcy ogłoszeń z łatwością znajdziemy auta wyposażone w dopracowane jednostki, które przy odpowiednim użytkowaniu sprawują się niemal bezproblemowo.

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

wersja, nawet dziś, wygląda atrakcyjnie i nie wykazuje poważniejszych problemów z powłoką antykorozyjną. Wnętrze zaprojektowano z myślą o kierowcy i cierpi na tym funkcjonalność auta. Na kanapie z tyłu znajdziemy przestrzeń jedynie dla niewysokich osób. Obok dopracowanych silników diesla 1.9, 2.0 i 2.4

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

koła zamachowego. Wykorzystane sprzęgło nie grzeszy trwałością. Z drugiej jednak strony, jego wymiana pochłania ledwie 400 złotych. Od 2001 roku ogromną popularnością wśród użytkowników samochodów autorstwa koncernu Renault-Nissan cieszy się czterocylindrowy diesel 1.5 dCi. Początkowo jednostka