1.9 jtd multijet czy tdi

Piotr Mokwiński

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Dlatego dzisiaj przejrzeliśmy rynek wtórny i mamy dla was kilka propozycji. Oto najlepsze dwulitrowe diesle.

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Rynek wtórny od lat rządzi się swoimi prawami. W jego przypadku trendy pojawiające się wśród aut nowych nie mają aż tak silnego przełożenia. Widać to na przykładzie silników diesla, które wciąż wśród używanych cieszą się niemałym zainteresowaniem. Kierowców przekonuje wystarczająca dynamika i niewielkie zużycie oleju napędowego.

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

Jedną z najbogatszych ofert rynku wtórnego prezentuje segment C. Polscy kierowcy wciąż uwielbiają poczciwe kompakty sprawdzające się zarówno w codziennych dojazdach do pracy czy pozamiejskich wypadach z kompletem pasażerów. Nieco na uboczu dominującej Skody Octavii funkcjonuje jej techniczny bliźniak Seat Leon II i niedoceniany Fiat Bravo. Każdy z nich występuje tylko w jednym wariancie nadwoziowym, co bezpośrednio odbija się na ich popularności. Czy warto postawić właśnie na te samochody?

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że autorem wtrysku bezpośredniego (common-rail) w silnikach diesla jest Fiat. Włoscy inżynierowie opracowali ten system w latach 80. montując go po raz pierwszy w modelu Croma. W latach 90. w ofercie koncernu pojawił się silnik 1.9 JTD generujący w

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

diesla powinni się zainteresować jednostką 1.4 TDI. Małolitrażowy diesel konstrukcji Volkswagena powstał w oparciu o kultowy silnik 1.9 TDI - w dużym uproszczeniu, inżynierowie pozbyli się jednego cylindra. Jedyną poważną wadą 1.4 TDI jest możliwość powstawania luzu osiowego na wale korbowym. Objawia się

Konfrontacje: Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Adventure 4x4/Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 1.9 JTD Progression

. Sprawność i dynamika Oba auta zostały wyposażone w silniki wysokoprężne. Zarówno silnik Fiata montowany w Alfie, jak i volkswagenowskie TDI pracujące w Škodzie należą do najnowocześniejszych na rynku. Włoski silnik 1.9 Multijet rozwija moc 150 KM i pozwala na dynamiczną jazdę

Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem

bzdetow i ten silnik sie po prostu psuje, czesto i drogo. generalnie zajmuje sie wylacznie silnikami i napedem wiec na temat blach i wnetrza nic nie powiem. silniki ktore moge polecic to TDI 1.9 130, 2.5 v6 180 (dosc droga obsluga ale frajda niesamowita), 1.9jtd zarowno stare 8v jak i 16v multijet

Re: Naj bardziej ekonomiczny samochód

Chodzi tylko o zużycie paliwa? Stawiam na Punto 1.3 JTD Multijet,Clio 1.5 dCi lub C3/Fieste 1.4 HDI/TDCI oraz Yaris 1.4 D4D która pobija rekordy spalania w Wielkiej Brytani. W kategorii używek pamietajmy o AX 1.4/1.5D o którym krążą legendy oraz (dobrze wyregulowanym z którymś tam z 3

Re: Czy diesel się opłaca?

Tu masz obliczenia ADAC dla tych samych samochodow co w artykule: 159 1.9 JTS Progression 159 1.9 JTD 16V Multijet Progression (DPF) Diesel oplaca sie po 15.000km/rok. C3 1.4 Confort C3 HDi 70 Confort (Werscji Furio nie znalazlam) Diesel oplaca sie po 15.000km/rok. BMW 320i BMW 320d

Re: Tu-154 nad Jelczem

wtrysk bezpośredni. W ogóle Włosi robią doskonałe, trwałe silniki wysokoprężne, w końcu pierwszym autem, w którym zastosowano wtrysk common rail, była Alfa 156 w 1997 roku. Był to 1.9 JTD 8V 105 KM. Od 2003 roku Włosi postawili na małe turbodiesle 1.3 Multijet dla małych aut i się okazało, że mimo

Odwieczny spór - diesel, czy benzyna?

osiągami od odpowiedników wysokoprężnych. Natomiast porównanie Renault Thalii jest już bardziej optymistyczne. Kupując tego małego notch-backa już po przebiegu sześćdziesięciu tysięcy kilometrów możemy rocznie oszczędzać do 2780 złotych. Nabywając Volkswagena Golfa IV z silnikiem 1.9 TDI