1.9 tdi optymalne obroty

Piotr Mokwiński

Multitronic Audi - skrzynia, która miała być rewolucją, okazuje się kosztowna w eksploatacji

Multitronic Audi - skrzynia, która miała być rewolucją, okazuje się kosztowna w eksploatacji

Wielu kierowców nieświadomych polityki Audi w kwestii stosowanych przekładni automatycznych, często trafia na egzemplarze wyposażone w niesławny Multitronic. Wedle opinii mechaników, jej eksploatacja wiąże się wyłącznie z ogromnymi kosztami i pasmem problemów, niezależnie od wersji silnikowej i modelu. Sprawdźmy wobec tego, jak sytuacja wygląda w rzeczywistości.

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

Nowa Cordoba to połączenie zdolności designerskich Waltera de Silvy, południowego temperamentu oraz solidnej techniki rodem z koncernu Volkswagena. Wydaje się, że to interesująca propozycja w klasie małych sedanów - sprawdziliśmy więc, co najnowsze auto Seata oferuje kierowcom.

Cicha jazda o kropelce

Jak najprościej zaoszczędzić 20 proc. paliwa? Odpowiedzią jest Eco Driving -szwajcarsko- -fińska filozofia prowadzenia samochodu. Efekt gwarantowany. Sprawdziliśmy

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

mam listę testówek. A na niej jedynie wersje turbo: dwie benzynowe (1.8 TFSI, 160 KM; 2.0 TFSI, 200 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.9 TDI, 105 KM; 2.0 TDI, 140 KM). Choć 200 KM brzmi kusząco, do testu wybieramy słabszy, ale za to nowszy motor 1.8 TFSI. Podejrzewam, że to optymalny silnik dla najnowszego

Seat Altea 1.9 TDI Stylance

się pionowo w przednich słupkach. Takiej stylizacji nie powstydziłby się niejeden... roadster. Jeden poziom Decydując się na kupno Altei z silnikiem wysokoprężnym 1.9 TDI zamiast nowym dwulitrowym turbodieslem, zaoszczędzisz 7 tys. zł. Wprawdzie

Re: Jakie upusty na zakup nowego golfa 1,9 tdi

No dziś sobie pojeżdziłem trochę autkiem. Na samym początku jak się nie rozgrzeje trochę mi to mruczenie silnika drażni ale po przejechaniu ok 10 km robi sie znośniejsze. Prowadzi się konfortowo - oby tak dalej. Zastanawiam się jakie są optymalne obroty dla zmiany biegów - może coś

Re: Obalam mit o elastyczności diesli

Gość portalu: gość napisał(a): > to tak dla przykładu.. > passat 1.9 TDI 130KM impreza 2.0 WRX 218KM > > (60-100) 6,8s 7,9s > (80-120) 9,5s 12,1s Zieeew... Na jakim biegu? Co będzie, jak przyspieszymy w tych zakresach prędkości po wrzuceniu optymalnego biegu w

Re: ILE pali Wasza Panda?

typową jazdę w ruchu miejskim, ale w optymalnych warunkach z hamowaniem silnikiem, kierowca testowy dobrze wie, w jakim zakresie obrotów samochód pali najmniej, itd. Nawet opony są rozgrzane przed przystąpieniem do testu. Ja lubię depnąć, ale hamuję silnikiem (wtedy spalanie=0) i tak średnia w

Re: Może jakieś liczby?

kierowcę. Jeśli chodzi o 'elastyczność', czyli 60-100 na IV i 80-120 na V, wolnossące benzyniaki pracują w niekorzystnym dla siebie zakresie obrotów. Ale porównaj czasy Golfa 1.9TDI 150KM (najbardziej wysilony seryjny diesel około 2L pojemności) z czasami Lancera Evo VII (jeden z najbardziej

Re: do Szymiego

> daje ci wiecej mocy pod stopa do wykozystania w szerszym zakresie obrotow nie. daje ci wiecej mocy do wykorzystania w najnizszym zakresie obrotow np. 1.9 TDi dysponuje wysokim momentem od 1750 do 2500 obr a wiec zakres obrotow jest bardzo waski - benzyna ma niski moment w niskim zakresie obrotow

Re: Skoda Octavia

Kupiłem Octavię 1.9 TDI 110 km niecałe dwa miesiące temu. DRIVE, klima, ubezpieczenie - razem 67 tys. To bardzo dobra cena. Konkurencja wypada gorzej. Dla rodziny z dwójką małych dzieci ( + wózek ) i przy częstych wyjazdach na wekhend to niemal idealne auto. Silnik optymalny, w każdym

zapas mocy to nie tylko kwestia jazdy w górach

twierdzę, że trzeba mieć GTI, ale benzyna 130 konna wydaje się optymalno - minimalna... Diesel - z racji mocy od niższych obrotów - może słabszy (jechałem jako pasażer w A4 2012 z TDI 120 konnym - dawał radę zupełnie nieźle...) Ale np kaszkaj benzyna 1,6 - chyba ok 110 koni przyjemny w mieście i na

Re: Dyzel czy benzyna?

Moją opinie o benzynie i dieselu opieram na swoich doświadczenie z posiadanymi samochodami. Posiadałem Forda Ecorta 1.6 16V 90 KM, a tej chwili jeżdzę Golfe 1.9 TDI 110 KM. I jakie wrażenia. Diesel jest oczywiście mocniejszy wiec widaomo lepiej przspiesz itd, ale zawsze mnie bolało to że

Filtr DPF - kosztowna ekologia

. Zaleta jest taka, że nie zostawiam za sobą czarnego dymu jak połowa szmelcwagenów z 1,9tdi. A to dla mnie ważne, bo strasznie nie lubię jeździć za smrodami i sam nie chciałbym nim być. Ale tylko do miasta kupiłbym benzynę (bez gazu).

nowe audi rs6

liczy sie tzw. zludna ekonomia oraz zludne osiagi. a w tym nowy model rs jest nie do pokonania. bardzo ciezkie auto, po zastowowaniu ciezkiego silnika, rozpedza sie do 100 w 7.9 sek, a jego predkosc maxymalna jest ograniczona obrotami i wynosi 185km/h (3200rpm). sa to osiagi w dzisiejszych czsach

Re: Co ważniejsze?Moment obr. czy KM?

-120 na III biegu w 4.3s. (na biegach II-III o jedną dziesiątą sekundy dłużej, bo chwilę zajmuje zmiana biegu). Toledo z silnikiem 1.9TDI 150KM (jeden z najdynamiczniejszych turbodiesli do 2L pojemności) na biegach zarówno III-IV, jak i wyłącznie IV potrzebuje na to aż 6.4s, a więc o 50% dłużej

Re: benzyna

już napisano, mimo tego statystycznie przeciętny kierowca szybciej wyprzedzi dieslem. > to jest klamstwo - w nowym superbie 1.9 TDi 130 KM slychac wewnatrz w czasie > jazdy do 80 km/h - to samo w Audi A4 i Mercedesie C220 CDI 99r W Passacie 1.9 TDi nie słychać silnika w środku, to samo

Re: przesiadka z diesla na benzyne

doświadcza tej prawdy. To że masz dieslofobię nie oznacza że wszyscy ją mają. > jezdzilem nastepujacymi dieslami: > 1.9 TDI (SuperB) > C220 CDI (Mercedes klasy C) > 2.5 TDI (Audi A6 avant) > 4.0d (BMW 530d E60) > 2.0 TDCI (nowe Mondeo taksowka w UK) > > i jeszcze

Re: Może jakieś liczby?

zakresie obrotów. Ale porównaj > czasy Golfa 1.9TDI 150KM (najbardziej wysilony seryjny diesel około 2L > pojemności) z czasami Lancera Evo VII (jeden z najbardziej wysilonych > benzynowców koło 2L pojemności i... nie ma co porównywac, diesel to muł, prawda? Oczywiście nie można

Re: Może jakieś liczby?

nie zawsze optymalne przełożenie jest takie, by mieć obroty mocy max. Wiele zależy od przełożeń i charakterystyki przebiegu momentu obr. na silniku. Ale to tak nawiasem mówiąc. > A jeśli nie, to dlaczego odrzuciłeś moje porównanie 2.2 > DTI i 1.8 16V Różna pojemność. Np. pod wzgledem

Re: Bo przyśpieszenie 0-100 ma takie znaczenie

też prawie. Trzeba optymalizować moc, co osobiście sprawdzałem w zawodach na 1/4 z czasami mierzonymi fotokomórką. passek tdi moc przy 3750 s32.postimg.org/3qthysrbp/pasat_dl.png i zawsze kręcony wyżej z

Re: co wy widzicie w tych dieslach?

na nowy silnik forda 2.0 TDCi/136KM 330Nm, poprzez zastosowanie > pewnej technologii przez ok 15 s mamy 360Nm,wazne wlasnie podczas > wyprzedzania!/ czy VW 2.0 TDi. Moment na silniku TD: 1. Dostępny w wąskim zakresie obrotów. 2. Zredukowany na kołach długimi przełożeniami skrzyni w

Re: VW Golf V GTI Concept

, że "uratowali" Nissana i teraz wszyscy kochają nową Primerę i Alme ) rę ) a ) ) Ty pierwszy. ) ) Bo pewnie poprzednia Almera to istne cudo, zwłaszcza pod względem ) stylistycznym? Primera mi się nie podoba, to fakt, ale technikę ma nadal ) japońską - z wyjątkiem 1.9 dCi;). Micry szczerze

Re: Superb,Mondeo, C180

CVT mija, tylko nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Wystarczy mały silnik spalinowy w optymalnym zakresie obrotów (o to zadba CVT, która poradzi sobie z jego niedużym momentem) i dopędzanie elektrycznym gdy trzeba. Przeczytaj ten mój post