1.9 tdi podnoszenie mocy

Piotr Mokwiński

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Udział wariantów wysokoprężnych w nowych autach, jeszcze kilka lat temu przekraczał 50 procent, a w niektórych segmentach dochodził do 80 proc. Teraz trend jest wyraźnie spadkowy, co wcale nie oznacza, że jego siła maleje. O jego popularności przekonamy się wertując rynek wtórny. W wielu modelach wciąż osiąga parametr dominujący. Wobec tego, postanowiliśmy przedstawić Wam najciekawsze propozycje.

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

Czesi sprzedając Volkswagenowi ponad 30 lat temu Skodę, ubili złoty interes. Nie dość, że ocalili od zapomnienia narodową markę, to jeszcze prężnie rozwinęli działalność, stając się graczem globalnym (oczywiście przy wsparciu możnego protektora). Jaskółką zapowiadającą ów sukces była Skoda Octavia - pierwszy czeski model zbudowany w całości pod okiem koncernu z Wolfsburga. Sprawdzamy, jakie są typowe usterki Octavii pierwszej generacji i czy w opinii użytkowników warto wciąż zainwestować w któryś z 1 442 126 wyprodukowanych egzemplarzy.

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

Volkswagen Golf VI zadebiutował zaledwie kilka lat po Golfie V, którego wyniki sprzedaży podobno nie satysfakcjonowały szefów koncernu. Wprowadzone zmiany (bo "szóstka" w dużym stopniu bazuje na swym poprzedniku) niektórzy nazwaliby liftingiem, ale premiera "nowej generacji" miała większy potencjał marketingowy i budziła większe zainteresowanie klientów. Czy "szóstka" rzeczywiście okazała się lepsza? Sprawdzamy, co się psuje w Volkswagenie Golfie VI i jakie obecnie krążą o nim opinie.

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

niemieckiego koncernu. Szczególnie ceniona przez miłośników tuningu z uwagi na brzmienie, trwałość i potencjał podnoszenia mocy. Rewolucyjne podejście inżynierów koncernu VAG pozwoliło na istotną redukcję gabarytów silnika i jego masę własną. Dzięki temu z łatwością zmieścił się także poprzecznie. Kluczem do

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

przeprowadzaną co 120 tysięcy kilometrów wymianę paska rozrządu. Motor zbiera dobre opinie pośród mechaników. Użytkownicy natomiast chwalą dość niskie zużycie paliwa. 2.0 TDI - Volkswagen Przez lata koncern VAG słynął z produkcji dopracowanych i niezwykle trwałych silników diesla, w tym 1.9 TDI. Jego miejsce

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

oleju i powstawaniem osadu dotyczył również jednostki 2.0 TFSI o mocy 200 KM montowanej w Octavii RS przed 2008 r. Używana Škoda Octavia II (2004-13) - na którego diesla uważać? Spokój wybrali ci, którzy zdecydowali się na wysokoprężną, 105-konną jednostkę 1.9 TDI słynącą z ogromnych przebiegów i

Japońskie auta są niezawodne? Zwykle tak, ale ta piątka to pułapki. Popularne modele

Japońskie auta są niezawodne? Zwykle tak, ale ta piątka to pułapki. Popularne modele

. Niestety, w niektórych egzemplarzach oferowano diesla 1.9 DDiS o mocy 129 KM. To nieudana konstrukcja autorstwa Renault. Szybko poddaje się turbosprężarka i układ wtryskowy. Lepiej postawić na benzynowe warianty. Mitsubishi Outlander II 2.0 D-ID Druga generacja flagowego SUV-a Mitsubishi Outlandera

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

wycofano kultową jednostkę 1.9 TDI. Jej miejsce zajął opracowany od podstaw diesel 1.6 TDI. Początkowo generował 75, 90, 105 KM, później dołączono wersję o mocy 120 KM. Czterocylindrowy motor trafił pod maski między innymi VW Polo, Golfa, Passata, Skody Fabii, Octavii, Roomster, Superb i kilku modeli Audi

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

VAG słynął z produkcji dopracowanych i niezwykle trwałych silników diesla, w tym 1.9 TDI. Jego miejsce zajął znany do dziś 2.0 TDI. Niestety, kupno wersji z pierwszych lat produkcji to gwarancja kosztownych problemów wynikających z licznych wad konstrukcyjnych. Przez lata producent systematycznie

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

wyposażeniowych. Przy odrobinie szczęścia kupimy sztukę z klimatyzacją, tempomatem, skórzaną tapicerką, szyberdachem, rozbudowanym nagłośnieniem czy pancernym napędem quattro. Bagażnik mieści przyzwoite 445 l (sedan). Jest w czym wybierać Paleta silników diesla składa się z jednostek 1.9 TDI 101-130 KM i 2.5 V6

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

silnik diesla. Miał za zadanie walczyć z konkurencyjnym 2.0 HDI koncernu PSA, 1.9 TDI Volkswagena i 1.9 JTD autorstwa Fiata. Jednostka 1.9 dCi zdobyła wielką popularność w Lagunie II, Megane II i Scenicu II, ciesząc użytkowników nowych aut dynamiką, kulturą pracy i oszczędnym charakterem. Początkowo w

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

pokładowy i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Początkowo, japoński producent kupował motory wysokoprężne od Volkswagena. Pod maskę Outlandera II trafiła okryta złą sławą, niedopracowana jednostka 2.0 TDI o mocy 140 KM. Istotnie, póki jest sprawna, przekonuje sprawnością i rozsądnym spalaniem. Niestety, jej

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

Outlandera II trafiła okryta złą sławą, niedopracowana jednostka 2.0 TDI o mocy 140 KM. Istotnie, póki jest sprawna, przekonuje sprawnością i rozsądnym spalaniem. Niestety, jej głównym problemem są liczne wady technologiczne mocno rzutujące na jej trwałość. Łańcuch rozrządu rozciąga się, a nawet zrywa

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

pierścieni. Relatywnie bezproblemowy jest flagowy, wolnossący silnik 3.6 V6 FSI o mocy 260 KM. Warto też postawić na 1.4 TSI (EA211) z paskiem rozrządu. Ten zmodernizowany motor wprowadzono do oferty w 2012. W przypadku diesli jest tylko nieco lepiej. Jedynym godnym polecenia silnikiem jest bazowy 1.6 TDI

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

kosztem 1800 złotych. 2.0 TDI o mocy 110, 140 i 170 KM przekonuje elastycznością i wciąż niskim zużyciem paliwa. Niestety, na tle konkurencji nie uchodzi za bezproblemowe rozwiązanie. Skoda Yeti - prosty i niedrogi w eksploatacji napęd Yeti standardowo dysponuje napędem na przednie koła. W mocniejszych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

zabraknie tylko pasażerom na przednich siedziskach - z tyły wygodnie usiądą niewysokie osoby. Polscy klienci sięgali najczęściej po podstawowe odmiany benzynowe, jednak w ofercie znajdowały się również ropniaki. Do wyboru mamy diesle 1.4 TDI, 1.9 TDI i 1.9 SDI - generują one odpowiednio 69-80, 101-131 i

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

także wiąże się z poważnym ryzykiem trafienia na mocno zmęczony egzemplarz wymagający pokaźnych nakładów. Mimo dobrej sławy czterocylindrowego 1.9 TDI 90-150 KM, mechanicy sugerują zakup bezpieczniejszych odmian benzynowych wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa umożliwiający montaż instalacji

Porównanie - Seat Leon II vs. Opel Astra III. Kompakty na każdą kieszeń

Porównanie - Seat Leon II vs. Opel Astra III. Kompakty na każdą kieszeń

bezproblemowe. Wśród propozycji wysokoprężnych, specjaliści polecają wyposażonego w pompowtryskiwacze 1.9 TDI o mocy 105 KM. Doskonale znana mechanikom konstrukcja imponuje trwałością, niskim zużyciem paliwa i wystarczającą dynamiką. Regularne wymiany płynów eksploatacyjnych i rozrządu zapewniają długotrwały

Superb? Super. Tylko jaki?

3.6 FSI i odmiany 4x4 - pojawią się one w IV kwartale 2008), ale z pewnością 125-konny Superb będzie tańszy niż ospały 1.9 TDI. Coś wygodnego dla rodziny Lubiący lepsze osiągi mają do wyboru dwa silniki. Pierwszy to 1.8 TSI o mocy 160 KM. Podobnie

Tuning elektroniczny turbodiesli

(np. DTI, DTH). W dużym uproszczeniu dotyczy to wszystkich turbodiesli wyprodukowanych po 1997 roku, a w wypadku niektórych modeli (np. TDI) - nawet na początku lat 90. Najsłabiej na chiptuning reagują jednostki wolnossące, takie jak 1.9 SDI - brak turbosprężarki ogranicza możliwość podniesienia mocy

Powrót bezołowiówki

Powrót bezołowiówki

prawda "ropniaki" nadal palą mniej niż ich benzynowe odpowiedniki, ale są droższe w zakupie, w wielu przypadkach nawet o kilkanaście procent. Škoda Octavia, najpopularniejsze tego rodzaju auto (w ubiegłym roku sprzedano ich blisko 9,5 tys.), w wersji 1.9 TDI kosztuje 61,8 tys. zł (po

Dane techniczne

segment rynku: klasa C nadwozie: hatchback, 5-drzwiowe silnik: wysokoprężny 1896 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, turbodoładowany moc maksymalna: 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min

SUPERBryka dla menedżera

, począwszy od starego 105-konnego diesla 1.9 z pompowtryskiwaczami. Ach, i to benzynowe 1.4 o mocy 122 koni. Godne księgi Guinnessa, bo chyba żadna pięciometrowa limuzyna na świecie nie ma tak małego silnika. Wygląd? Nie razi. Chociaż z boku auto wydaje się jakieś takie wyciągnięte

Re: Audi B4 1,9tdi-chiptuning

Auta z silnikiem diesla na turbinie z tego co wiem są bardzo dobre do podnoszenia mocy za pomocą chip tuningu. Jak wszystko jest prawidłowo zrobione potrafią mniej palić i być bardziej dynamiczne, moc można podnieść w tym przypadku do jakiś pewnie 110-120KM. Pozdrawiam, Artek

Chip Superb

Co sądzicie o montażu chipu do Skody Superb 1.9 TDI 130 podnoszącego moc do ok.155 KM? Z jakimi to sie wiąże konsekwencjami i jaka jest realna poprawa momentu obrotowego, mocy oraz zużycia paliwa.

Re: Octavia 1.9 TDI 90 KM czy FOCUS 1.8 TDCI 100

,że jego diesle są super dopracowane.Wystarczy popatrzeć na moce jakie są wyciskane przez tunerów z tych silników i jak dobrze te silniki to znoszą.O żadnej innej marce tego powiedzieć.Zresztą i sama fabryka podnosi bez problemu moce-1,9TDI w najmocniejszej wersji w Ibizie ma 160 KM. I jeszcze jedno

Re: Proszę o POMOC Octavia 1.9TDI

pracy silnika diesla zmniejszenie dawek w sporym nawet zakresie nie jest szkodliwe, ale silnik pracuje słabo - choć jego wolne obroty i rozruch są takie, jak przed awarią. Nieznacznie spada również zużycie paliwa. Na naszej hamowni badamy samochód VW Passat 1.9 TDI PD (moc znamionowa 115 KM

Re: CHIP do silnika TDI, ale jaki?

Gość portalu: Piotr napisał(a): > Witam, > Proszę o poradę, ponieważ noszę się z zamiarem zamontowania CHIPA do silnika > 1,9TDI 110KM. Jaki CHIP (jakiej firmy) wg Was, daje dobre osiągi, jest > bezpieczny dla silnika oraz nie powoduje drastycznego wzrostu paliwa? Może

Re: EGR, purtnięcie, diesel

Zawsze mi się podobała łatwość modyfikacji i podnoszenie mocy w dieslach. Kolegi Golf 1.9TDI, który po modyfikacjach 3 lata temu ze 130KM na obecnie 180KM właśnie dożywa swojego kresu. Wtryski leją, turbo gwizda, dwumasa stuka przy gaszeniu. Ale 50.000km Golf z taką mocą przejechał bez problemów

Cala prawda (?) o TDI koncernu VW

silnik 1.9 TDI o mocy 110 KM, wyposażony właśnie w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VTG). 225 Nm przy tak małej pojemności skokowej uczyniło z niego bardzo dynamiczną i jednocześnie oszczędną jednostkę do napędu aut klasy kompaktowej. Od 1999 roku największym produkowanym silnikiem TDI

Re: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline. Gorąc

nawet elektryczne podnoszenie szyb... A swoja droga, jakiej mocy jest ten silnik Tourana (przyznam, ze nie wiem)? Bo nowa wersja 1,9 dCi w Renault ma teraz prawie 130 koni. Czy naprawde roznica jest az tak duza? -- Dla Francuzów, samochód to Ona

111 slavo ty tez niedouczony???

Honda naprawde nie popisala sie z tym 2.2 150 KM. Zapomniala, ze BMW z 2.0 generuje 204 KM, Fiat (Saab, Lancia) z 1.9 180-190 KM, a z 2.4 210KM, Renault 1.9 177 KM. -------- ??? a pasat i audi z 2 tdi 120 KM tez się nie popisują? wyścigi jakieś? 150 KM dla auta tej wielkości CAŁKOWICIE

Re: Ford Mondeo 2.2 TDCI GhiaX kombi - test

A wogóle wiecie dlaczego Ford czy Toyota robią diesla o pojemności 2,2 litra zamiast np. 1,9 czy 2,0? To proste - ekologia, po zamontowaniu filtrów FAP i innych cudownych rozwiązań proekologicznych musieli podnieść pojemność żeby utrzymać moc i normy emisji spalin. To nie mój wymysł - sami się tym

Re: !! POMOCY !! Octavia TDI

sporym nawet zakresie nie jest szkodliwe, ale silnik pracuje słabo - choć jego wolne obroty i rozruch są takie, jak przed awarią. Nieznacznie spada również zużycie paliwa. Na naszej hamowni badamy samochód VW Passat 1.9 TDI PD (moc znamionowa 115 KM, moment obrotowy max. 285 Nm). Parametry auta

Re: było

obu., decyduje o tym że TDi może pociągńć > wiekszą masę a benzyna nie. Masy są chyba bardzo podobne. To, że TDi daje takie same przyspieszenie wynika zapewne z turbodoładowania, które podnosi moment w niskim zakresie obrotów

Re: Boshe....

doładowane? W dieslu owszem spory - a tutaj zupełnie niedawno zrobiono 2.0TDI a 1.9TDI poszedł do lamusa. Poza dieslami niewielki. > moim zdnaiem to powszechny proceder wszystkich producentów ,wiec czemu sie > tak oburzac .jedyny efekt uboczny to utrata indywidualizmu poszczególnych

Re: dzieX :)

instalacjach gazowych (albo dość wysoka cena sekwencyjnego wtrysku). Zaletą diesla za to jest łatwość w podnoszeniu mocy i (dla TDI przynajmniej) dobra dostępność i uniwersalność części. Za to ceny TDI (szczególnie tych trwalszych, na pompie wtryskowej) są koszmarne, gdybym miał brać używanego TDI za taką

było

Gość portalu: ST220 napisał(a): > Witam > Moment obrotowy decyduje o sile samochodu, a moc o tym jak szybko ta siła > zostanie wykorzystana. Więc ciekawe dlaczego Audi A6 2.0 benzyna (130 KM) i 1.9 TDi (130 KM) mają takie same przyspieszenie, mimo że moment tego drugiego

Re: rzeczywisty zysk po chiptuningu

... wiesz o chiptuningu i chyba ogólnie o tuningu np turbodiesli. Przyrosty ponad 100% (czyli zrobić 200KM z 70KM) to już jest gruba liga, chiptuning jakbyś mógł zauważyć to bardzo delikatne podnoszenie parametrów. Np zrobienie 230-240KM z 1.9 150KM to już jest dość duża rzeźba (trzeba przerobić wydech

Re: Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris ???

Cytat ze strony www.tdi.pl "Japońskie firmy po chwili przestoju i zastanowienia gonią rozwiązania europejskie w dziedzinie konstrukcji diesli. Nowa propozycja silnikowa do samochodu Toyota Yaris - jednostka o pojemności 1.4 z systemem wtrysku

Old vs New - kolejna runda 1

. Kosztował ok. 23 tys. marek. Ale i ta liczba blednie przy wyczynie Volvo P1 1800: choć przejechało 4,8 mln km (światowy rekord), jest tak sprawne jak w chwili zakupu w 1966 r. Honoru młodszej generacji aut broni Škoda Fabia 1.9 TDI z 2000 r., która pokonała milion kilometrów, czym zyskała światowy

Re: Hybryda Mercedesa S-klasa - diesel V8 + elek

musimy (a nie chcemy) jeździć 1.9 TDI. > Dlatego producenci przechodza powoili na 'konstrukcje przejsciowe ktora jest > wlasnie hybrid a docelowa beda celle paliwowe na wodor. Zgadzam się co nie znaczy, że osiągi są nie ważne. Ropy moze byc jeszcze > dlugo ale uzywanie jej

Re: Jaka jest Fabia ?

wschodnioeuropejska) &#62 - silnik 1,4 16V to jak każde 16V o tak małej pojemności to "wiertarka" &#62 - 1,9 TDi jest na pompowtryskiwaczach BOSCH (jakość pozostawia wiele do &#62 życzenia), a jeśli weźmiesz niepewne paliwo to przkonasz się ile kosztuje ich &#62 wymiana jak dotąd o

Re: Diesel ponad wszystko

np. silnik niedoładowany VW > 1.9 SDI. W kontekście mechaniki samochodowej, mówisz rzeczy w stylu "słońce kręci się wokół ziemi". Choćbyś nie wiem ile krzyczał, silnik o większym stopniu kompresji będzie się charakteryzował większym stosunkiem momentu do mocy. To jest wiedza w zasadzie

Re: Przykład trochę nietrafiony :)

pompie rotacyjnej (czyli silnik co ma tak z 7-10lat) poprzez zamianę turbo z VNT15 na VNT20. I potem podniesienie doładowania z 1.9 na 2.7/2.8 bar.

Re: Koledze po fachu !

, bo jest to jedna z marek VW (a nie jak kojarzy się do te &#62 j &#62 pory w Polsce, tania marka wschodnioeuropejska) OK &#62 &#62 - silnik 1,4 16V to jak każde 16V o tak małej pojemności to "wiertarka" OK &#62 &#62 - 1,9 TDi jest na pompowtryskiwaczach BOSCH

Common rail wedlug Mercedesa

ja postawilem na komfort. Ja osobicie nie widze roznicy w spalaniu miedzy HDi a TDi. Uzytkowana przeze mnie 1,5 tonowa Xantia (2,0 HDi, 110 KM) pali srednio 7,2 l /100 km (zdecydowanie wiecej jezdze po miescie :-() i chyba nie odbiega to od sredniej np. Passata 1,9 TDi (110 KM). A wyzsze

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

wielofazowym wtryskiem Multijet. Silnik bardzo chętnie pracuje na wyższych obrotach. Najczęściej spotykanym silnikiem rodziny JTD jest wersja 1.9 L (4-cylindrowy, rzędowy) montowany w Fiatach Punto, Stilo, Marea i Croma. Jest to turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem typu common rail produkujący

Re: BMW M5 killer

karakalla napisał: > Do tych Opli zabrano się od dupy strony, zamiast pchać 3,5 V6 > trzeba było raczej 2,2, 2,0 t To samo sobie myślałem, szukając w ofercie Saturna 1.6 turbo. I, jak mówiłem, to powinny być Chevrolety, a nie kojarzące się z dziwolągami jakieś Jowisze

Re: Diesel ponad wszystko

samochodowa :) Brednie. Moment obrotowy dla niedoładowanej benzyny będzie wynosił circa 100 Nm na 1 litr pojemności i tyle samo dla diesla. Zobacz dowolny silnik benzynowy niedoładowany i np. silnik niedoładowany VW 1.9 SDI. > > > > Dieselka można doładować znacznie lepiej

Re: Polscy miłośnicy Renault w Księdze Rekordów G

francuskich i porównanie do innych. Mogę śmiało potwierdzić, że o ile nie trafi się na bubla fabrycznego, to o bezawaryjności auta decydują tylko 2 rzeczy: stopień jego skompikowania technicznego (bo nowsze auta - te nafaszerowane elektroniką i różnymi cudeńkami podnoszącymi moc i poprawiającymi komfort mają

Re: Diesel ponad wszystko

jedziemy na zwykłym paliwie. W dieslu ograniczenie ciśnienia doładowania wynika z wytrzymałości dołu silnika tudzież samej sprężarki. I tu już można sporo kombinować bez dalszego podnoszenia pojemności. > > Dodatkowo problemy z lagiem (trasa kręta). > > Jakie problemy? Lag nie

Re: sniper przesadziłeś

stałego rozdziału mocy) ale za to potrafił to robić między tylnymi kołami (torsen). BMW i Audi dopiero teraz to wprowadzają, Honda jakiś czas temu. Jednocześnie napęd nie wymagał skomplikowanej przedniej osi do neutralizacji wpływu momentu obrotowego na kierowanie (symetria). I GM, zamiast zagrać tym