12 tsi olej

Piotr Mokwiński

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

W latach 90. silniki z logo VW uchodziły za nowoczesne, dopracowane, a niektóre też oszczędne. Wielokrotnie słyszeliśmy o przebiegach przekraczających pół miliona kilometrów. Klucz tkwił w regularnej zmianie oleju i filtrów. Problemy pojawiły się ponad dekadę później, gdy do większości modeli zaczęły trafiać TSI. Ich początki nie możemy określić jako skomplikowaną relację użytkownika z serwisem. Czy zza tej ciemnej chmury wreszcie wyszło słońce?

Niby z Europy, a rozczarowujące. Na te benzynowe silniki lepiej uważać

Polacy wydają najczęściej na samochód 25-28 tysięcy zł, ale spora grupa przeznacza na pojazdy znacznie więcej. Niezależnie od budżetu, znajdziemy pośród ogłoszeń sporo perełek, lecz również pułapek

Szukamy alternatywy dla SUV-a. Uterenowione kombi za 50 tysięcy zł

SUV-y i crossovery to bez dwóch zdań ulubione auta Europejczyków. Widzimy je na każdym kroku. Skutecznie podgryzają klasyczne segmenty, przez co o niektórych samochodach zapominamy. Niesłusznie, bowiem są modele, które z powodzeniem mogą pełnić zarówno funkcje rodzinne jak i bez trudu wjechać w lekki teren. Sprawdzamy, czy wystarczy na nie budżet w wysokości 50 tysięcy zł.

800 plus pozwoli na dobry używany wóz. Sprawdzamy możliwości miesięcznej raty

800 plus pozwoli na dobry używany wóz. Sprawdzamy możliwości miesięcznej raty

150 KM i 2.0 TSI 200-220 KM są dynamiczne lecz zmagają się z wysokim zapotrzebowaniem na olej. Bezpiecznym wyborem są natomiast diesle wyposażone we wtrysk bezpośredni common-rail. To 1.6 TDI 115 KM i późniejsze 2.0 TDI 150-184 KM. Nasz budżet pozwoli na auto z lat 2010-2012. Chrysler Grand Voyager V

Najmniej paliwa zużywa silnik, gdy... nie pracuje. Najnowsze systemy oszczędzania

zadbać tylko poprzez zapewnienie należytego stanu elementów jak świece, filtry paliwa, powietrza, wtryskiwacze. Zmniejszeniem strat, wynikających z tarcia, jest zaś odpowiednie dbanie o olej silnikowy i filtr oleju. A jak konstruktorzy mogą uzyskać wyższą sprawność silnika? Niestety prawda jest taka, że

Niby z Niemiec, a miny. Popularne modele za 40-50 tysięcy zł w wersjach wysokiego ryzyk

Niby z Niemiec, a miny. Popularne modele za 40-50 tysięcy zł w wersjach wysokiego ryzyk

– koszt przekracza 6 tysięcy złotych. Dodatkowo benzynowe 1.8 TSI (160 KM) ma problem z trwałością napinacza łańcucha rozrządu i nadmiernym zapotrzebowaniem na olej. Wiele kłopotów rozwiązano przy okazji modernizacji na przełomie 2011 i 2012. Skoda Octavia III 2.0 TSI Kolejnymi modelami

Używane samochody za 80 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał pewniaki z różnych segmentów

Używane samochody za 80 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał pewniaki z różnych segmentów

olej i filtry, by długo służył. Na wybranych rynkach mogliśmy też znaleźć 2.5 V6 207 KM, 3.6 V6 250 KM, a także topowy wariant sygnowany literą F. Występuje jednak w coupe o nazwie RC. To technologiczny krewny IS-a, który w sportowej wersji ma 5.0 V8 o mocy 460 KM. Nasz budżet wystarczy na auta z lat

Używane SUV-y w wersjach pułapkach. Na liście m.in. Toyota, Audi i Volvo

Używane SUV-y w wersjach pułapkach. Na liście m.in. Toyota, Audi i Volvo

zapotrzebowanie na olej i poważniejsze ryzyko awarii układu rozrządu z łańcuchem. Rozrząd w 2-litrowym dieslu też nie należy do przesadnie trwałych. Dodatkowo, dość delikatne okazuje się sprzęgło w specyfikacjach 4x4. Subaru Forester IV Najmłodszą propozycją w naszym zestawieniu jest Subaru Forester. Pomimo tego

To popularne auta z Europy. W tych wersjach mogą doprowadzić do rozpaczy i spirali kosztów

To popularne auta z Europy. W tych wersjach mogą doprowadzić do rozpaczy i spirali kosztów

byłoby o nim znów nie wspomnieć. Tym bardziej, że pojawia się w autach 12-letnich, a takich mnóstwo przyjeżdża do nas zza Odry. Historia zaczęła się w 2006. Właśnie wtedy do oferty piątej generacji Golfa wprowadzono 1.4 TSI. Motor trafił też do Passata B6, Tourana I, Skody Octavii II, Superba II, a także

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

, a także z dieslami. W pozostałych przypadkach napęd trafia na przednią oś. Rozsądną opcją pozostaje bazowy motor benzynowy 1.8 TSI 120-177 KM – dość popularny na rynku wtórnym. Mierzy się również ze znacznym zapotrzebowaniem na olej, ale im młodszy egzemplarz, tym ryzyko awarii mniejsze

0.9 TCe ma już 10 lat i trafia do wielu modeli Renault. Jakie koszty i awarie po latach?

0.9 TCe ma już 10 lat i trafia do wielu modeli Renault. Jakie koszty i awarie po latach?

rynkowych rywali. Zastosowane materiały są wytrzymałe i pozwalają na bezproblemową eksploatację, pod warunkiem stosowania się do zaleceń mechaników. Jeśli wymieniamy olej co 10-12 tysięcy kilometrów i nie zapominamy o filtrach, resurs tej jednostki może przekroczyć 300 tysięcy km. Warto też zaznaczyć, że

VW Passat B7 vs. Kia Optima III. "Udane, choć nie w każdej wersji"

zwiększonymi potrzebami konsumpcji oleju. W 1.8 TSI wciąż mamy do czynienia z nietrwałym układem łańcucha rozrządu, a także stanowczo zbyt dużym zapotrzebowaniem na olej. Nieco lepiej sytuacja przedstawia się w 2.0, ale tutaj też należy regularnie sprawdzać stan poziomu cieczy smarnej. Najlepiej co 500-1000

Dobre crossovery z silnikiem benzynowym. Za 50 tys. zł można wybrać pewniaka

Dobre crossovery z silnikiem benzynowym. Za 50 tys. zł można wybrać pewniaka

niż zaleca producent dokonywać wymian oleju. Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa istotnie poprawia reakcję na gaz, osiągi i czystość spalin. Podważa jednak ekonomiczny sens montażu instalacji gazowej. Warto też skrócić interwał między serwisem olejowym. Ile trzeba zapłacić za Fiata? Egzemplarze

Szukamy dobrego samochodu za około 10 tysięcy zł. Czy to wciąż możliwe? Inflacja...

Szukamy dobrego samochodu za około 10 tysięcy zł. Czy to wciąż możliwe? Inflacja...

. Ważne, że w dwóch rzędach zmieścimy cztery dorosłe osoby. Trwałością i niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy niezmiennie zaskakuje diesel 1.9 TDI o mocy 105 KM. Benzynowe TSI uchodzą za problematyczne, zwłaszcza z pierwszych lat produkcji. W związku z tym, możemy rozważyć wolnossące 1.6 MPI o mocy

1.75 TBI - opinie. Czy warto postawić na silnik z policyjnej Alfy?

1.75 TBI - opinie. Czy warto postawić na silnik z policyjnej Alfy?

odpowiedni, spełniający swoje zadanie olej. Włosi zalecają 5W30, a do układu wchodzi 5 litrów środka smarnego. Kolejną zmianą jaką warto wprowadzić jest stosowanie innego oleju. Sugerowany przez Alfę produkt marki Selenia zapewnia przeciętną jakość, zatem warto postawić na coś lepszego. Wymiana paska

Typowe awarie współczesnych silników benzynowych

Typowe awarie współczesnych silników benzynowych

istotnej części wynika nie tylko z jakości stosowanego oleju, ale przede wszystkim okresów między wymianami. Jeszcze na początku lat 90. zalecano, by zmieniać olej co 5 tysięcy kilometrów. Wynikało to z prostej przyczyny. Dostępne środki smarne były niskiej jakości i szybko traciły swoje właściwości. Dziś

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

. Znacznie lepsze osiągi gwarantują 1.2 TSI, 1.4 TSI i 1.0 TSI o mocach 86-110, 122-125 KM i 95-110 KM, ale też zdecydowanie wyższe koszty eksploatacji. Bezpiecznym wyborem jest diesel 1.6 TDI o mocy 90-115 KM. Zużywa nikłe ilości oleju napędowego i dodatkowo dobrze radzi sobie nawet z pełnym obciążeniem

Rodzinne auto za 800 zł brutto miesięcznie. Oto nasi faworyci: Kia, Skoda i Toyota

Rodzinne auto za 800 zł brutto miesięcznie. Oto nasi faworyci: Kia, Skoda i Toyota

Zakładając miesięczne obciążenie budżetu na poziomie 800 zł, nie będziemy spisani na wegetację. Dla wielu osób to lepsza opcja, niż wykładanie na stół kwoty rzędu 38-40 tysięcy złotych. Do tego jednak musimy doliczyć dodatkowe koszty w postaci odsetek (około 12-14 tysięcy zł przez 5 lat) oraz wkład

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

zniknęła wraz z nową generacją silników TSI wprowadzonych w 2015. Paleta silników diesla składa się z dwóch, czterocylindrowych pozycji – 1.6 i 2.0 TDI. Bazowy motor generuje 105 KM i 250 Nm, co w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się przy nikłym zapotrzebowaniu na olej napędowy

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

ze zwiększonymi potrzebami konsumpcji oleju. W 1.8 TSI wciąż mamy do czynienia z nietrwałym układem łańcucha rozrządu. Najbardziej problematyczny jest jednak 1.4 TSI Twincharger. Mimo poprawienia tłoków, musimy być gotowi na częste odwiedziny w warsztacie. Najwięcej usterek powstawało w latach 2010

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

egzemplarze z początkowego okresu produkcji, choć wiele z nich naprawiono jeszcze na gwarancji. Problem zwiastuje nierówna praca motoru na wolnych obrotach i wyraźny spadek mocy. Częsta wymiana oleju, filtrów i sitka filtrującego olej trafiający do modułu rozwiązuje wiele problemów. Większość błędów

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

gruntowne czyszczenie tego elementu. Dynamiką i elastycznością zaskakują jednostki doładowane z rodziny TSI. Trapi je jednak szereg poważnych wad technicznych, zwłaszcza w odmianach oferowanych w pierwszych latach produkcji. Do wyboru mamy 1.2 TSI 105 KM, 1.4 TSI 150-180 KM i 1.8 TSI 192 KM. Wyposażono je w

Konsekwencje jazdy ze zbyt niskim lub zbyt wysokim poziomem oleju silnikowego

Konsekwencje jazdy ze zbyt niskim lub zbyt wysokim poziomem oleju silnikowego

turbosprężarki Wyeksploatowany olej odciska również piętno na turbosprężarce. Wolnossące jednostki napędowe stanowią obecnie margines sprzedaży, więc problem dotyczy zdecydowanej większości samochodów z ostatnich kilku lat. Zużyty środek smarny uszkadza wirnik, wyciera bieżnię wałka doładowania oraz łożysk

1.4 MultiAir. Czy silnik Fiata jest równie trwały, jak jego poprzednik 1.4 T-Jet?

łatwością uzyskają wyniki przekraczające 12 litrów na 100 kilometrów. Wymieniaj częściej olej Specjaliści zgodnie przyznają, że większość problemów silnika wynika ze zbyt rzadkich wymian oleju silnikowego – dla dobra jednostki warto skrócić interwał do 10 tysięcy kilometrów. Nieprawidłowa praca modułu

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

Wzór SUV-a w ryzykownej wersji. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie awarie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie nie ma problemów z korozją. Równie wytrzymałe i dopracowane okazuje się wnętrze mieszczące

Ile palą SUV-y? Czy są mniej ekonomiczne od innych aut?

obecnych cenach paliw, w ciągu 12. miesięcy eksploatacja SUV-a stanie się droższa o blisko 500 zł od eksploatacji hatchbacka. Segment C: Volkswagen T-Roc vs. Volkswagen Golf Porównanie danych fabrycznych Volkswagena Golfa i T-Roca prowadzi do jeszcze bardziej optymistycznych wyników. Bo modele napędzane

Skoda Karoq 2.0 TDI vs. Seat Ateca 2.0 TSI - opinie Moto.pl. Bratobójcze starcie

się również na trochę zwiększenie apetytu na olej napędowy. Więcej sportowych doznań Niełatwo jest stworzyć niemal bliźniacze konstrukcje o odmiennych charakterach. Skoda ma uchodzić za bezpieczny i komfortowy samochód. Produkty Seata mają natomiast kojarzyć się z bardziej sportowymi doznaniami i

Jakie samochody palą najmniej? Trzy sposoby na oszczędzanie paliwa

; koszt pokonania 100 km to od 26 do 32,5 zł Tiguan 2.0 TSI 245 KM – koszt pokonania 100 km to 84 zł (dla spalania 12 litrów na 100 km) Nie wszyscy jeżdżą w mieście. Jaki silnik jest idealny na trasy? Generalnie zdecydowana większość kierowców w Polsce porusza się przede wszystkim w ruchu miejskim i

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

mechanicznych, 208 Nm i współpracuje z automatyczną, 6-stopniową przekładnią. Silnik japońskiej konsktrukcji występował w latach 2007-2010. Nie przekonywał ani dynamiką, ani zużyciem paliwa. W ciężkim vanie potrafi spalić nawet 15-17 litrów w mieście i 12 na autostradzie. To sporo, biorąc pod uwagę

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

-2010. Nie przekonywał ani dynamiką, ani zużyciem paliwa. W ciężkim vanie potrafi spalić nawet 15-17 litrów w mieście i 12 na autostradzie. To sporo, biorąc pod uwagę przeciętne osiągi. Auto do setki przyspiesza w 11,1 sekundy i rozpędza się do 194 km na godz. Ponadto, specjaliści odradzają montaż

TCO, czyli cena to nie wszystko. Na co zwrócić uwagę, kupując samochód?

średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km, a Golf z silnikiem 1.0 TSI 115 KM - 4,9 l benzyny na 100 km. Po trzecie, koszty serwisowania i przeglądów Przeglądy okresowe musi przechodzić każde auto. By utrzymać gwarancję, kierowca musi zgłaszać się do ASO w wyznaczonych przez producenta odstępach czasu

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

. Wzorowo współpracują też z instalacjami gazowymi. Owszem, zapewniają tylko mizerne osiągi. Dużo lepsze wrażenia z jazdy oferują jednostki z rodziny TSI. To 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 o mocy odpowiednio 105, 125, 160 i 185-310 KM. Wyposażono je we wrażliwy na jakość tankowanego paliwa bezpośredni wtrysk

Skoda Fabia II - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

grupę VAG, Czesi zaoferowali szeroki wybór jednostek napędowych. Niestety, nie wszystkie są godne polecenia. Wśród benzynowych bezproblemową eksploatację zapewnią wolnossące motory 1.2, 1.4 i 1.6 MPI generujące odpowiednio 60-70, 86 i 105 KM. W ich przypadku wystarczą regularne wymiany oleju i filtrów

Jak Volkswagen widzi najbliższą przyszłość?

modelach miejskich pokroju Polo wystarczy na przejechanie 15 tysięcy kilometrów, a w kompaktowym Golfie na 12 tysięcy. Rodzina silników TGI już wkrótce zasili ofertę Volkswagena. 1.0 TGI bazuje na technologii TSI. Trzycylindrowy silnik generuje 90 koni mechanicznych i 160 Nm dostępnych w szerokim zakresie

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

litra. Generuje 161 koni mechanicznych, 208 Nm i współpracuje z automatyczną, 6-stopniową przekładnią. Silnik japońskiej konsktrukcji występował w latach 2007-2010. Nie przekonywał ani dynamiką, ani zużyciem paliwa. W ciężkim vanie potrafi spalić nawet 15-17 litrów w mieście i 12 na autostradzie

Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

silnika) - BMW ActiveHybrid X6 - 171 km (benzyna super) W teście zastosowano następujące ceny paliw za jeden litr lub kg: benzyna super po 1,40 EUR, olej napędowy po 1,20 EUR, LPG po 0,65 EUR, bioetanol po 0,98 EUR oraz gaz ziemny po 0,94 EUR

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

dynamiką, ani zużyciem paliwa. W ciężkim vanie potrafi spalić nawet 15-17 litrów w mieście i 12 na autostradzie. To sporo, biorąc pod uwagę przeciętne osiągi. Auto do setki przyspiesza w 11,1 sekundy i rozpędza się do 194 km/h. Ponadto, specjaliści odradzają montaż instalacji LPG. Jednostka Mazdy lubi

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

uchodzi za trwały i dość żwawy. Zapewnia przyspieszenie do setki w 9,4 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 220 km/h. Niestety, sporo egzemplarzy lubi zużywać nadmierne ilości oleju. Zwolennicy nieskomplikowanych jednostek napędowych powinni zwrócić uwagę na 2.4 generujące 170 KM. Ochoczo

Poradnik | 1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem?

do nawet 200 KM. Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie Jak w każdym silniku turbodoładowanym, poziom zużycia paliwa w ogromnym stopniu zależy od temperamentu kierowcy i warunków eksploatacji. Dynamiczna miejska jazda z łatwością zakończy się wynikiem ponad 12 litrów na setkę, zaś w trasie w

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

: Nissan: Patrol, Terrano, Navara, Caravan Nissan Navara, fot. Nissan   MOPAR Olej 10W30 5l oraz oryginalny filtr oleju Dodge... 0 opinii Podstawowe informacje o MOPAR Olej 10W30 5l oraz oryginalny filtr oleju Dodge Shadow (5l-10W30KPL

Które silniki nadają się do instalacji LPG? Prezentujemy przegląd jednostek z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa

. Tym samym rynek ten wzrósł o 1,1% w stosunku tego samego okresu sprzed 12 miesięcy. Dobra koniunktura sprzedażowa wynikała z wielu aspektów. W tym można wymienić choćby poszerzanie oferty pojazdów seryjnie przystosowanych przez producentów, do zasilania LPG. Zobacz także: Homologacja butli LPG Liczba

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

B6 . Najpoważniejsze zarzuty można postawić najpopularniejszej wersji 2.0 TDI PD , w której po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju. Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach

Salon Genewa 2012| Nowe Audi A3

siedmiostopniową przekładnią S-tronic) oraz dwulitrowy diesel o mocy 143 KM. W porównaniu z poprzednikiem zużycie paliwa ograniczono średnio o 12 proc. Jeszcze w tym roku gama silnikowa zostanie poszerzona o oszczędne 1.6 TDI, które - według zapewnień Audi - zużywa jedynie 3,8 litra oleju napędowego na 100 km i

Poradnik | Warto dbać o automat. Podpowiadamy, jak wydłużyć jego trwałość

podobny sposób, co silnik. Aby mechanizm dobrze funkcjonował, olej musi rozejść się po jego wnętrzu, by zapewnić optymalne smarowanie. Przy porannym rozruchu, warto zatem odczekać chociaż kilkanaście sekund przed ustawieniem lewarka w położeniu D. Pierwsze kilometry należy pokonywać spokojnie, bez

Rusza druga edycja Volkswagen Castrol Cup

współpracy z Volkswagen Motorsport. Auta wyposażone są w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 260 KM, zalany olejem Castrol EDGE. Elementy dostosowujące samochody do ekstremalnej jazdy po torze wyścigowym to m.in. system Push to Pass, który dodatkowo zwiększa na krótki okres czasu moc auta do 310 KM, telemetria

Rusza Volkswagen Castrol Cup Poland

. Rajd Dakar.  Volkswageny Race Touareg, których silniki były smarowane olejem Castrol Edge, trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten ekstremalny i najtrudniejszy rajd w sezonie. W przyszłym roku Castrol będzie partnerem Volkswagena m.in. podczas startów

Re: fantastyczny 1.2 TSI

Caddy 1.9 TDI, przebieg oryginalny około 200tys km (auto od nowości), olej terminowo i jakościowo zgodnie z zaleceniem, obrócone panewki - tylko dlatego nie wyszły korby że kierowca wyczulony na dziwne stuki w silniku od razu zgasił. O jakiej obsłudze po sprzedażowej mówimy, remont z własnej

Re: fantastyczny 1.2 TSI

nienajszczesliwsze połaczenie wiec to tez wplynelo ze był tak traktowany. Wiec te zjebki ze spalanie duze, ze olej bierze, ze rozleci sie po 100 tys itd sa troche na wyrost

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

Kupuje najlepsze części zamienne a olej byle jaki. Używa Shell Helix Ultra i łańcuszek się wyciągnął. Przypadek? Nie sądzę. Dzięki za ostrzeżenie żeby nie używać tego oleju.

Re: fantastyczny 1.2 TSI

PS. Przez w/w 100 000km ani razu nie musiałem dolewać oleju. Nie mówię, że silnik go "nie brał" - ale jednak zawsze poziom oleju był w normie. Tak po przeglądzie, jak i chwilkę przed nim. -- GWARantowane świeże wiadomości.

Re: fantastyczny 1.2 TSI

od trzech lat użytkuję 1.2 TSI, max spalanie miejskie przy niskich temp i krótkich odcinkach to 7.5 litra - oleju poza wymianami nie dolewałem bo nie było takiej potrzeby na autostradzie przepisowa jazda to około 7l co do wyników testu to zupełnie mnie nie dziwią, bo pewnie tam się spalaniem

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

t.birczyk napisał(a): > sto > suje najlepsze części zamienne, olej Shell Helix Ultra 5W40 buhaha co za nieudolny spam, przy okazji: Shell Helix Ultra to jeden z najtańszych olejów, udaje tylko syntetyk (w rzeczywistości to minerał na bazie GTL) -- https

Re: 1.2 TSI EA211 opinie

. Niemiecki 1,6 TDi też dobry-ale olej pije. Mój 18-letni silnik 1,6 CRDi-VGT wogóle oleju nie bierze/póki co mam 227 tys km na osi!/.

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Realna cena Polo 1.2 tsi w miarę wyposażonego w Comfortline to 59kPLN, zwykłe 1.4 85 KM to ok. 54 kPLN. U kolegi 1.2 Tsi jeżdzi jako demostracyje i pali ok 8l przy dynamicznej jeżdzie i uwaga bierze olej od nowości. Branie oleju to nie tylko przypadłość 1.2 TSI. Osobiscie kupiłem 1.4 , 85 KM

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

jadę wymienić olej proszę o podłączenie p [od komputer choć nic się nie świeci, aby sprawdzić wszystkie parametry, że robię min 30tyś km rocznie to takie przeglądy mam co najmarniej 2 w roku. Na szczeście nie mam TSI tylko Hondę Acord 2011 2.0 V-tec z LPG kupiona nowa, obecnie 123tyś km olej na

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

zniecheca choćby fakt, iż przy 29000 wymieniany był łańcuszek rozrządu bo się wyciągnął. W skrócie.. taka fajna zabawka. Obecnie ma 60tyś km, nie osczędza na eksploatację stosuje najlepsze części zamienne, olej Shell Helix Ultra 5W40 i myśli nad jego sprzedażą i więcej takiego auta nie kupi.

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

syntetyk... Mozesz podeslac szersze info? Pseudo syntetykiem jest na pewno olej 10W40 z tej samej stajni... ale o tych nic nigdy nie znalazlem...

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

Części może i stosuje dobre ale na oleju ewidentnie oszczędza. Dzięki za ostrzeżenie będę się od tego dziadostwa trzymał z daleka.

Re: fantastyczny 1.2 TSI

wymieniać co 30kkm (a często nawet więcej) - wrzucają między bajki. Zresztą w tym nowym (2.0 TDI) jest podobnie - też wymiana oleju wg wskazań, czyli przy moim stylu jazdy zazwyczaj 20-25kkm. Ale tutaj będę już nadgorliwy i olej będzie wymieniany co 15kkm. Tak na wszelki wypadek. A te nowe TSI (wszystkie

Re: fantastyczny 1.2 TSI

Widzę, że czytamy ta samą prasę na kiblu ;) Co do spalania, trzeba wziąć pod uwagę to, że tego auta podczas testowania nikt nie żałował, tylko wyciskał ostatnie poty. Przez co też oleju z silnika ubyło zaskakująco dużo i zużyto komplet klocków hamulcowych. A silniki TSI palą mało jak jeździ się

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > OGólnie - jak na dzień dzisiejszy to 1.2 TSI mogę polecić zdecydowanie. Życie z > weryfikuje pewnie moją pochwałę. ja podobnie, ale jestem mniej zestrachany od ciebie, dla mnie wystarczy używać dobrego paliwa, lać dobry olej i pamiętać o właściwym użytkowaniu

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

Tak się zastanawiam czy komentować. co do faktów to nie wydaje mi się, żeby to był taki zły olej jakoś się sprzedaje. Czy spamuje może i bym chciał, jednak piszę o doświadczeniu i kurcze jakoś nikt mi za to nie płaci. Gdybym spamował to odpisywałbym na każdy wpis.. i siedział przy tym cały czas

Re: fantastyczny 1.2 TSI

był w Niemczech ale tez w Szwecji, po Polsce, Włochy itd zeby natrzaskac 40 tys w 6 msc to non stop ktos w redakcji musiał go męczyć na urlopie :) i jeszcze: po przejechaniu 10071 dolewka 1,5 l oleju 13449 kolejne 0,5 l 16685 kolejny litr 38802 kolejny litr. 4 l na 40 tys km. Masakra

Re: Zużycie oleju

Golf 7 1,2 TSI 180 000 KM - zużycie oleju ok. 0,7 l 10 000 km - niezmienne przez cały okres eksploatacji wymiany co 15k km - komputer pokazuje co 30k km Audi A4 1,4 TSI - brak bagnetu wskazania elektroniczne - cały czas pokazuje max. wymiana wg wskazań komputera co 15k km - zawsze się dziwią w ASO

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

moderator ich nie usunął)? Reklamujesz drogi produkt o bardzo przeciętnej jakości - współczuję. Ale rób to zgodnie z regulaminem tego forum (tj. zapłać Agorze, żeby nam wstawiła baner twojego badziewiastego oleju) a nie na chama i bezczelnie. Na lekko ponad 50 spłodzonych przez Ciebie od czerwca b.r. na

Re: fantastyczny 1.2 TSI

,5 l oleju bo zapala się żółta kontrolka poziomu tak jest za każdym razem jak w zegarku (raz pomyślałem, że pora na kontrolkę i się zaświeciła za 5 min). Skoda ma oczywiści również wady: - słaby lakier, podany na zadrapania - szyb a przednia dwa razy wymieniana bardzo cieńka pierwsza warstwa

Re: Spalanie tsi - film

> dobrego paliwa, lać dobry olej i pamiętać o właściwym użytkowaniu silnika i nic > nie powinno się stać, w każdym razie nic przed 150-200 tys, w razie czego na a > legroszu kompletny silnik kosztuje około 2,5 tys ŁO MATKO! Ale macie problemy chłopaki...ja mam w moim Polo sprawdzony niezawodny

Re: Oleje silnikowe o co tu chodzi?

, bo wyszło dobrze ale ja jestem ostrożny bo w biznesie różnie bywa. Jak wspomniałem auto zony jest wysłużone i wymaga wymiany to powód zakupu 1,2 TSi bo za 2 lata będzie to jej auto a na miasto wystarczy. Ma lepsze osiągi niż Insignia 1,8 130 KM i Astra 1,6 115 KM i 1,4 120 KM, porównywalne z Corollą

Chłodzenie turbiny - prosty test

Po jeździe autostradowej z prędkością ok. 140 km/h (licznikowe). Czas zrównania temperatury oleju i płynu chłodzącego ok. 5 minut. Przez tyle czasu olej wciąż odbierał ciepło z turbiny. Tak dla ogólnej świadomości

Re: TDI vs TSI

hakim2 napisał: > Orientujecie się jak wygląda sprawa silnika 2.0 TSI 220 km oferowanego w grupie > VW, czy ma kłopoty z dużym zużyciem oleju jak jego starsi słabsi bracia. Czy > lepiej sobie odpuścić i wybrać 2.0 TDI 190km. Cenowo niewielka różnica, ale mam > obawy co

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Widać AUTA jak LUDZIE ... różni są ... Moje Polo 1,2 TSI po 16 tysiącach ma średnie spalanie 5,67 a oleju nie bierze . Udało się osiągnąć na drogach lokalnych i krajowych -> 4,5 l / 100 km ( mały ruch ) W czasie lutowych mrozów na krótkich dojazdach w mieście wyszło 7,5 l/ 100km ( 4-5 km jazdy

Czy olej był wymieniany????

przedłużać do lat 5. We wrześniu br robiłam u nich duży przegląd na 60 tys. Zabuliłam 700zł (niby po rabacie, taaa), bo miałam swój olej. Resztę oleju mi oddali. Kilka tyg po tej wymianie zaliczyłam wpadkę lewym przednim kołem do betonowego kanałku - ciemno było, wąska droga, chciałam się usunąć na pobocze i

Re: Spalanie tsi - film

ws.skoda-auto.com/ImageProxyWS/CCImageProxy.ashx?imt=Engines&i=POL&mtc=5E&enc=C4&clc=68714&my=2014&ims=348x174&immt=jpg > Co do mojego rodzaju użytkowania samochodu. Leję dobre paliwo, leję dobry olej, > mam naprawdę kompetentny serwis... Ale sposób jazdy - może pozostawiać wiele d > o życzenia względem np. nazwijmy to - niedzielnych kierowców". Ja mam dojechać > z punku A do punktu B i nie

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

: www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-volkswagena-spalaja-olej-naprawa-nawet-20-tys-zl/e96s20 Po takiej informacji bardzo ciężko mi zaufać tej marce. A grupa VAG to niekwestionowany król polskiego rynku, tak aut nowych, jak i używanych. Nic dziwnego więc, że nastąpiło pewne utożsamienie problemów TSI z trwałością turbobenzyn. Poskutkowało to przekonaniem, że wolnossące są lepsze, bo po

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG | Za kierownicą

Mam Octavię 1,4 TSI, przejchałem nią 130 tys od stycznia zeszłego roku tylko w Polsce, i powiem tyle, że przy średniej spalania 7,2(miasto, trasa, zima, lato) w dupie z dieslem, bo moment max ten sam, auto ciągnie od 1300 obrotów na 5 biegu, wczoraj robiłem przegląd i w aucie zmienili płyny, klocki

Re: Spalanie tsi - film

(naszych, starych) silników. Mam nadzieję, że jest to jedynie mój chory domysł;) Co do mojego rodzaju użytkowania samochodu. Leję dobre paliwo, leję dobry olej, mam naprawdę kompetentny serwis... Ale sposób jazdy - może pozostawiać wiele do życzenia względem np. nazwijmy to - niedzielnych kierowców". Ja

Re: Caddy 1.2 TSI - pierwsza poważna awaria.

przynies> ie jutro" ;) Kup Volkswagena 9 letniego w super stanie jak ja kiedyś a oszczędzisz 20-30 tys.zł ...i 2 lata bezawaryjnej jazdy...jedynie drobiazgi w stylu: korozja tłumika,wymiana żarówki oleju, rozrządu...To wszystko kosztowało mnie mniej niż ciebie jedna naprawa której nie objęła gwarancja :)

Caddy 1.2 TSI - pierwsza poważna awaria.

Daję Wam znać jak wygląda eksploatacja mojego VW caddy z silnikiem 1.2 TSI 105KM. Przy przebiegu około 108 000km (samochód ma nieco ponad 3 lata), podczas "rutynowego przeglądu silnika" - zauważyłem, że silnik lekko poci się od strony uszczelki silnika (od strony grilla). Po dalszych

Re: ciekawe skąd znacie temperaturę oleju?

Większość nowych samochodów z silnikami turbo ma wskaźnik analogowy temperatury płynu chłodniczego podobnie jak większość pojazdów, dodatkowo w komputerze pokładowym cyfrowy wskaźnik temperatury oleju. Ma go też Fabia 1,2 TSI w wyższej wersji nie mająca nawet wskaźnika temperatury cieczy tylko

Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc.

przyjemność. Trzeba pamiętać o lekkiej nodze przy zimnym silniku, odczekaniu z wyłączeniem po ostrej jeździe i pilnowaniu przeglądów (dobry olej itp.). Golf VII jest lekki, dzięki temu zapewnia osiągi lepsze niż konkurencja przy podobnej mocy silnika,. ponadto klienci VW dostają tzw. bonus mocy 1,2 TSI 85 KM

Re: sprawdzacie poziom oleju w silniku?

wymianami ale na pewno ma sporą zawartość paliwa i wody bo jeździ głównie po mieście na krótkich dystansach - w moim Golfie 7 jest kontrolka poziomu oleju i słowny komunikat "niski poziom oleju". Przyznam, że mój 1,2 TSI zużywa ok. 1 l/15 000 km (jazda głównie autostradowa i poza miastem, podczas której

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

doładowane np. Primera 2,0 t. W wielu wypadkach przyczyna jest niewłaściwa eksploatacja: wysokie obroty na zimnym silniku, gaszenie po dynamicznej jeździe, oszczędzanie na oleju. Podobnie było z autami z kompresorem. Ja jeżdżę TSI, kupiłem go z premedytacją i jest zaplanowany na 250 -300 k km. Następne auto

Re: Start & Stop - zawsze i bezwarunkowo?

Potwierdzam 1 i 2 ale ja i tak wyłączam S&S i akumulator, rozrusznik, turbina i silnik 1,2 TSI po ponad 180k km są w idealnym stanie. Po jeździe autostradą odczekuję ok 1 minutę aby temperatura olej spadła ze 106-108 stopni poniżej 100. Co ciekawe temperatura po odpaleniu na zimno: cieczy 90

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Auta ze stajni VW tj. Skoda/Seat/Audi/VW bierz, ale tylko w disel'u. Z benzynami bedziesz miec problemy - uporali sie z wczesniejszymi wadami materialowymi, a schrzanili i teraz biora olej (w wielkim skrocie). Podobno w 2015 poprawili TYLKO 1.4 i branie oleju podobno juz nie wystepuje - okaze sie

Re: Golf 7 - zakonczenie .

Renault i 2 osoby użytkujące turbodoładowane benzyny w autach w których jest to bardziej niż uzasadnione... Mitsu Evo X i BMW 335i... Odrzucając modele bardziej wyczynowe (na które właściciele i tak dmuchają i chuchają...przeglądy i olej wymieniając maks co rok a robiąc przy tym do 5 tys. km, bo to ich

Re: Jak to jest w końcu z tym downsizingiem?

rozrządu, dali nową turbinę gdzie zmiana geometrii łopatek sterowana jest elektrycznie. Do tego olej 0W20 Więc zmian jest sporo a na rynku silnik w sumie od niedawna

Re: Padł rozrząd - opis.

ok_vip napisał: > Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~1 > 45000km. > Dokładnego zakresu napraw nie pamiętam, ale do wymiany był cały rozrząd, m.in. > łańcuch, koła zębate, napinacze itp. Wymieniono też pompę oleju (asekuracyjnie

Re: Nowa Octavia 1.4 TSI - 8,5 s. do setki

Octavia 1,2 TSI 85 KM ma dużo lepsze osiągi (nawet do 20%) niż : Auris/Corolla 1,3 99 KM Civic 1,4 100 KM Astra 1,4 100 KM Fokus 1,6 85/100 KM i30/Ceed 1,4 100 KM i przy okazji pali ok 1 l mniej na 100 km Mamy w firmie auta rp 2011 (Octavia II FL, Fabia) 1,4 TSI 122 KM i 1,2 TSI 85 KM z

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

Mam Golfa 7 1,2 TSI 105 KM. Normalna temperatura pracy u mnie wynosi 98-99 stopni C i jest to moim zdaniem temperatura optymalna dla oleju i silnika. Przy ostrej jeździe, wyprzedzaniu i podjazdach to ok. 105 stopni C. Maksymalna temperatura jaka miałem na wyświetlaczu to 109 stopni C. Ogólnie

Re: Ceny starych aut

czarne Borbet) i nie planuję go sprzedawać ale jakby pojawił się kupiec to: - tak jak stoi oddałbym ostatecznie za 35 000 zł - za 37 500 zł z nowymi 2 kompletami opon 2019 + pakiet startowy materiały (olej Motul 5 l + filtr oleju, powietrza, kabiny, świece + rozrząd - mam to ) Auto kupione za 75 000 zł

Re: czynności serwisowe po 60tyś. Octavia II

Nie napisałeś kiedy robiłeś ostatni przegląd i kiedy oraz przy ilu km wymieniałeś olej. Z własnego doświadczenia wiem, że w Golfie 7 przy 60k km przegląd jest drogi ok. 1200 zł. Za same świece z wymianą w ASO krzyczą ok. 500 zł więc lepiej mieć swoje za 150 zamiast za 400 zł + wymiana 100 zł. W

Re: W sumie żadne odkrycie, ale długowieczność...

W mojej byłej firmie pod koniec 2015 roku pozbyli się trzech Octavii 1,4 TSI (silnik z łańcuchem). Auta z 2011 roku miały po 220 - 240k km. Przeszły wymianę rozrządu: dwie w ramach gwarancji jedna zaraz po gwarancji za 2500 zł. Później zero problemów z silnikiem, wymiana oleju co 30k km jak to w

Re: Start & Stop - zawsze i bezwarunkowo?

. > Po jeździe autostradą odczekuję ok 1 minutę aby temperatura olej spadła ze 106- > 108 stopni poniżej 100. Tu nie chodzi tyle o schłodzenie oleju, co o schłodzenie turbiny. Temperatura oleju nie ma tu znaczenia - on i tak chłodzi turbinę. Chodzi o to, by turbina była na jałowym biegu, a obieg

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

filtry i olej .... Myślę że spokojnie wytrzyma przebieg 300 000 km i więcej.....a ile wytrzyma 1,2 TSI ??? -- Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś zrozumieć więc to

Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa

(pompa, pompowtryski, cr) Trudno ocenić co dłużej pojeździ. Wg. mnie wszystko zależy od eksploatacji. Wg. mnie oba te silniki zrobią przy odpowiednim traktowaniu (dobre paliwo, dobry olej co 10-12 tys. filtry pamiętaniu o turbinie itd.) ze 150-200 tys. bez problemu. A potem mogą zaczynać się koszty

Re: Wujek Google wiedział...

kilku lat "obowiązują > cy trend", który zdaje się zapoczątkował "wyjątkowo udany i bezawaryjny" 2.0TDI problemy TSI 1.2 - zapiekający się EGR (akcja serwisowa), grzechoczący rozrząd (też pewnie akcja będzie), falowanie obrotów 1.4 - rozrząd, turbina 1.8 - pożeranie sporych ilości oleju 2

Re: Sandero

> awie tyle co za drugi samochod zwlaszcza, ze na horyzoncie pojawia sie juz siln > ik 16V majacy te 20KM wiecej... Pierwsze slysze, by te silniki "ronily" olej, s > palanie na poziomie 6l na trasie i 8l w miescie nie wydaje mi sie wielce odbieg > ajace od sredniej, auto jest bardzo

Re: Ceny starych aut

4slash napisał: > ja jetem realistą. > Mam Golfa 7 2014 Variant kupiony w Polsce pierwszy właściciel (170k km przebieg > u 1,2 TSI 105 KM, Pacyfic blue, Comfortline z dodatkami: ksenony, klimatronic i > dużo innych płatnych dodatków do tej wersji, dwa komplety kół na alu 16

Padł rozrząd - opis.

Wiem, że nieco odgrzewam starego kotleta, ale jednak czuję się w obowiązku napisać o sporej awarii. Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~145000km. Silnik jeszcze na łańcuchu rozrządu, z pierwszych miesięcy produkcji. Auto w trasie całkowicie straciło

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Re: zaraz żyłka ci pęknie

dlaczego na drugie auto wybraliśmy Polo (tak!) TD > I zamiast benzyniaka pomimo małych przebiegów, rzędu 10000 rocznie: bo DSG było > wówczas dostępne tylko z dieslem albo w topowej wersji wyposażeniowej 1,2 TSI, > która była na dzień dobry droższa o €8000 w zakupie od środkowej

Octavia II

, ze przestaje byc slychac stukot klekota pod maska. :) Moj egzemplarz mial zalecane przeglady co 30 tys. km lub co rok, to duzo i wygodnie, ale trzeba lac jakis lepszy olej. Nie mialem okazji przegladac auta. Z upierdliwych rzeczy po jakichs paru tysiacach siadlo cos w elektryce swiatel