2. fsi wolnossący

Piotr Mokwiński

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

Od ćwierć wieku czeski kompakt zdobywa serca europejskich klientów, serwując nam funkcjonalne nadwozie i dopracowaną mechanikę autorstwa Volkswagena. Wysokie mniemanie kierowców o każdej generacji Skody Octavii doskonale widać na rynku wtórnym, gdzie zadbane egzemplarze szybko znajdują nowych właścicieli. Oczywiście, przez lata nie dało się uniknąć jakościowych potknięć. Niemniej, zależnie od dostępnego budżetu, kupno kompaktowego bestsellera jest dobrym posunięciem. Podpowiadamy, na które wersje warto postawić.

Używane Audi B5, B6 i B7 bez tajemnic. Prześwietlamy 3 generacje - ceny, awarie, zalety

Niezależnie od generacji, od lat przebojem na rynku wtórnym pozostaje Audi A4. Średniak niemieckiego producenta jest jednym z najchętniej importowanych modeli. Kierowcy doceniają względny brak problemów z korozją, wzorową dostępność części zamiennych i usług mechanicznych. Niestety, trwałość modelu po latach jest jego poważną bolączką - handlarze masowo regulują wskazania przebiegu. Sprawdzamy, czym kusi wcielenie B5, B6 i B7.

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

Na rynku wtórnym wielkim zainteresowaniem cieszy się doceniane przez kierowców BMW X3 drugiej generacji i Audi Q5 w pierwszym wcieleniu. Każdy z nich oferuje wysoki komfort jazdy, świetne właściwości trakcyjne, bogate wyposażenie, odpowiednią porcję prestiżu oraz szeroki wybór jednostek napędowych. Niestety, skomplikowana konstrukcja przekłada się na znacząco wyższe koszty bieżącej eksploatacji jak i ewentualnych napraw. Na którą wersję warto się zdecydować?

Znamy polskie ceny Superba Combi

Znamy polskie ceny Superba Combi

jeden z silników benzynowych: doładowane 1.4 TSI (125 KM) i 1.8 TSI (160 KM), a także wolnossący 3.6 V6 FSI (260 KM). Zwolennicy turbodiesli mogą wybierać między 140-konną i 170-konną wersją 2-litrowego silnika TDI. Skoda Superb Combi pojawi się w polskich salonach na

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

egzemplarzy. Mamy więc do czynienia z popularnymi pojazdami. W naszym zestawieniu przedstawiamy sześć najmniej awaryjnych samochodów segmentu SUV. W grupie samochodów 2-3-letnich, najwyższą lokatę wśród SUV-ów zajął Mercedes GLK. Poważne usterki stwierdzono tylko w 2,6 proc. egzemplarzy. W statystykach

Volkswagen Golf | Historia klasyka

Volkswagen Golf | Historia klasyka

?. Tak jak wszystkie późniejsze Golfy, także pierwsza generacja była odzwierciedleniem postępu i trendów motoryzacyjnych tamtej epoki. I tak na przykład pierwszym Golfem GTI (1976) Volkswagen wprowadził dynamiczny charakter do tej klasy; Golf D (wolnossący diesel, 1976) i późniejszy Golf GTD (turbodiesel

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI vs Skoda Octavia 2.0 FS

> Wolnossąca benzyna o momencie 200 Nm jest na równi z doładowanym dieslem z 320 > Nm hehehe . Na dodatek jest tańsza . Teraz dodajcie sobie do benzynowego turbo > hehe . 140 KM diesel jest o ponad 0.5 s lepszy od 150 KM benzyny - świat sie kończy...:-) PS Jak dodasz turbo do FSI

Skoda Octavia 2.0 TDI vs Skoda Octavia 2.0 FSI .

0-100 km/h 9.6 s 140 KM/320 Nm cena 85 000 zł (ambiente hatchback) Skoda Octavia 2.0 FSI : autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=4956&chapter=22728 80-120 km/h III

Re: I znowu bzdury i lobbing...

silnik 2.0 Fsi 150KM jest silnikiem wolnossącym - czyli bez turbiny. Silnik z turbina jest w grupie VW oznaczony jako 2.0 TFSi i generuje moc 200KM. Jest montowany np. w Audi A4, Golfie GTI, Skodzie Octavii RS.

Re:

Gość portalu: Kaszana napisał(a): > Przecież oferuje.W dwóch wersjach:150KM i 200KM. > A do tego zapowiedziana jest wersja R32 250KM. OK. Pogrzebałem, pogrzebałem i w końcu znalazłem. Moje gapiostwo. Rozumiem, że 2,0 FSi 150 KM to wolnossący, a 2,0 FSi 200 KM to jednostka

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

:-) A jeśli o to chodzi, to: motor.terra.es/motor/pruebas/c_nuestros.cfm?id=MOT2118 80-120 na V biegu dla Ibizy 1.9SDi to... 21.77s. Golf V 2.0FSI (cięższy samochód) ma około 13 sekund

Re: Forester 2.0 czy Honda Accord?

jeśli ma być dobre przyspieszenie i elastycznosć to forester wolnossący raczej odpada. jak chcesz elastyczność i wyprzedzanie bez wysiłku w trasie to używany foryś turbo albo z innej beczki laguna 2.0T. swoją drogą w wolnossącej benzynie 2 litry trudno oczekiwać dobrej elastycznosci 80

Re: Silnik TSI. Jak go traktować?

NIe podniecaj się za bardzo. Czytaj pozatym ze zrozumieniem. Nie zaprzeczaj, że silnik turbodoładowany MUSI palic więcej od wolnossącego o tej samej pojemności!! Pozatym silniczek 1.4 turbo 140 PS to porażka niestety. Pizałem, że lepiej kupic Golfa 2.0 FSI lub np Civica 1.8 jeżeli ma byc to

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

> > Wolnossący benzyniak poniżej 5000 rpm to dopiero muł! > > Chyba się 'ciutek' zagalopowałeś :-) > A jeśli o to chodzi, to: > 80-120 na V biegu dla Ibizy 1.9SDi to... 21.77s. Golf V 2.0FSI (cięższy > samochód) ma około 13 sekund: > I ty twierdzisz, że

Re: VW rezygnuje z Silnika Roku?

jedna z lepszych bzdurnych legend. Oczywiście jak fan uturbionego 2.0 mówi o niskich obrotach w odniesieniu do wolnossącego Hondy. Postawy więc FSI o dowolnej pojemności do hondy podobnej pojemności zobaczymy gadkę...

Re: Nowy Mondeo chyba jest naprawdę dobry.

całkowitą rację: 6 biegów + wyraźnie wyższy moment obrotowy w Passacie dają wyraźną mu wyraźną przewagę w elastyczności, a właśnie ta się liczy w normalnym, codziennym użytkowaniu. Jest tylko jedno ale ( nie wiem czy to ma dla Ciebie znaczenie ):wolnossący 2,0 FSI ( a także 1,6 FSI )będzie wkrótce

Re: o nie nie :-)

niknejm napisał: > notmyself napisał: > > > Kwestię diesel vs turbo czy benzyna vs turbo już przerabialiśmy. Jest > > jedno istotne ograniczenie fizyczne - dysypacja ciepła > > 1. Diesle też mają swoje ograniczenia - było o tym wyżej. > 2. Jeżdżą

Re: Silnik TSI. Jak go traktować?

bedzie palil wiecej ale powstal w zupelnie innym celu czego ty chyba wciaz nie rozumiesz Pozatym silniczek 1.4 turbo > 140 PS to porażka niestety. Pizałem, że lepiej kupic Golfa 2.0 FSI > lub np Civica 1.8 jeżeli ma byc to samochód użytkowy. A niby dlaczego

Re: Audi A7 bez kamuflażu

Silniki można, jak mi się wydaje, dość łatwo odgadnąć: 3,0 TFSI, 4,2 FSI V8, który zostanie w bliskiej przyszłości zastąpiony przez 4,0 TFSI, 5,2 V10, na pewno doładowany w RS7, zastanawiałbym się, że będzie wolnossący, czy też w S7 znajdzie się coś innego, np. podkręcony 3,0 TFSI albo V8 ponad 400

Re: Nowe silniki w subaru - drżyjcie hondziarze

tomeeeek napisał: > Subaru wprowadziło zmodyfikowane 2 litrowe silniki wolnossące do modeli > impreza, legacy i forester. Legacy ma teraz 165 KM (i 9.8 s do setki, co z > reduktorem da jeszcze mniej) i chyba potencjalni nabywcy Hondy Accord nie będą > się zbyt długo wahać

Re: filozofia Hondy

black_code napisał: > To prawda wartosci momentow obrotowych porownywalne ale z malym > szczegolem > VW 2.0FSI 150ps > max. moment obrotowy ale przy 7500 obr/min Wolisz mieć maksimum przy 7500obr/min, z tym, że moment mieści się w przedziale 90-100% wartości

Re: trudny wybór? audi v honda

: www.volkswagenspares.com/UserFiles/Image/audi%20a6%20under%20bonnet%20(Custom)%20(2).jpg Benzynowy silnik to 2.8 FSI (2773cm3) o mocy od 190 do 220KM. Poprzednia generacja A6 miała benzynowy silnik 2.7 biturbo (2671cm3), ale ten miał 230/250KM, a w wersji wolnossącej moc 193KM/190bhp, ale pojemność 2.8 (2771cm3). @legend3.2 Miejsca z tyłu jest sporo i 4 osoby mogą podróżować

No ale czy to się buja?

, czy wtryskiwacz przeżył auto. Wiele z tych opisywanych tu problemów jest sztucznie wyolbrzymianych. No i poza tym, tego silnika którym jeździsz VAG już nie robi. Nie robi nawet jego następcy, 2.0 16V i następcy następcy, 2.0 FSI. A 2.0 FSI zostało zastąpione właśnie przez 1.8 TSI, który jest

Warto o opcji LPG pamietac...

problemu chyba nie maja, bo większość producentow ma instalacje dla silnikow fsi/tfsi VW. Zatem majac np. Octavie (jest miejsce na dodatkowy zbiornik) kwestie ekonomicznej jazdy bylyby nie do pobicia. A przypuszczam, ze roczna czy 2 letnia Octavie da się znaleźć i z sensowym przebiegiem i gwarancja

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

. Tak samo jak 1.4 TSI 140 PS jest lepszy od 2.0 FSI (0-100 to samo , pali o 1,15 litra mniej , przebieg mocy znacznie korzystniejszy, przeważnie można taniej ubezpieczyć a i bardziej skomplikowany silnik najpewniej generuje wyższe koszty serwisowe, z czego koncerny są bardzo zadowolone), tak samo ~3

Re:

Gość portalu: Kaszana napisał(a): > Nie bardzo rozumiem,przecież Golf ma mocniejsze silniki benzynowe niż C4: > najmocniejszy 1,6 w C4 ma 110KM, w Golfie 115KM Mając możliwość porównania w realu FSi 115 KM w Golfie IV z 110 KM w Xsarze II nie widzę żadnej różnicy. Wcześniej (1998

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

paliwa, Golf IV 1,6 MPI/FSI miał 102-105 KM zapewniał lesze osiągi i niższe zużycie paliwa, Golf VI/VII 1,2 TSI 105-110 KM lepsze osiągi i nizsze zużycie paliwa i obecny Golf VII FL 1,0 TSI 110 KM jeszcze lepsze osiągi niższe zużycie paliwa. Podobnie było z 2,0 112 KM zastąpił 1,8 120 KM a jego 1,4 125

Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI)

gdy na codzień usportowione auta będą prowadzone dynamiczniej i agresywniej, mniej płynnie niż auta dostrojone na komfort. Do jednego jednak te testy się nadają - porównania spalania. I tak takie Audi A6 2.8 FSI 6b FWD pali według ECE średnio 8,2l, podczas gdy takie samo auto z quattro osiąga 8,7l

kwahoo czyli jak fałszować dane by promować VW AG

,96 Octavia 1.6 FSI / 2005 / 0,92 / 0,91 Octavia 2.0 FSI / 2006 / 0,93 / 0,93 ŚREDNIE: / 1999,75 / 0,95 / 0,92 Odchylenie standardowe próbek mocy: 0,05 Odchylenie standardowe próbek momentu: 0,05 Czyli mamy tak naprawdę średnio 90% mocy i 91% momentu deklarowanego przez producenta dla aut Toyoty

Re: Kupię VW Touran

palił od 102-konnej jednostki, a i przez pierwsze 2 lata miał problemy z gromadzeniem się dużych ilości nagaru. Lanie PB95 jeszcze bardziej to potęgowało. Zadowolić musiały jedynie nieco lepsze osiągi. Jakichś specjalnych problemów ten silnik mimo wszystko nie sprawiał.. Jednak główną wolnossącą

Re: o nie nie :-)

dziury w tłokach. Wyjatkiem są rozwiązania typu GDI/FSI czyli bezpośredni wtrysk paliwa, gdzie przy umiarkowanych obciązeniach mozna jechać dosyc ubogo. W silniku diesla można jechac dowolnie ubogo. Związek pomiędzy pojemnością a spalaniem oczywiście istnieje, lecz już dawno nie jest to "eksplozja