2.0 tdi common rail dpf

Arek Kwiecień

Używana Škoda Superb II (2008-2015) - dużo przestrzeni i trochę problemów. Opinie użytkowników

Używana Škoda Superb II (2008-2015) - dużo przestrzeni i trochę problemów. Opinie użytkowników

Po udanej premierze modelu Superb I czeski producent poszedł za ciosem, przedstawiając w 2008 roku drugą generację swojego średniaka. Pod wieloma względami nowocześniejszy (od strony technologicznej) i atrakcyjniejszy (z wyglądu) zyskał nowe atuty takie jak bagażnik otwierany na dwa sposoby w wersji sedan czy ogromną przestrzeń transportową w debiutującym kombi. Jaką opinią wśród kierowców cieszy się dziś używana Škoda Superb II?

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

Auta klasy średniej to jedna z przyjemniejszych rzeczy w motoryzacji, które spotkały nas w ostatnich dekadach. Mimo, że powoli znikają z katalogów, to na rynku wtórnym wciąż możemy swobodnie przebierać. Do dyspozycji mamy sedany, kombi, a także lekko uterenowione wersje. Do tego dość mocne silniki i sprawdzona latami doświadczeń mechanika. Niestety, nie w każdym przypadku. W niektórych możemy doświadczyć bolesnego zderzenia z fakturą u mechanika.

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

Škoda Yeti wydaje się dość niepozorna, nie staje w konkury z luksusowymi SUV-ami, ani nie udaje też prawdziwej terenówki. Ma jednak sporo zalet i jest bardzo praktyczna, co czyni z niej ciekawą propozycję dla osób, szukających auta z napędem 4x4, które nie boi się zjechać z asfaltu. Wystarczy tylko omijać niektóre konfiguracje napędu bądź potraktować je z dużą dozą ostrożności. Sprawdziliśmy, jakie są typowe usterki Škody Yeti.

Używana Škoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami

Używana Škoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami

), które skonstruowano według przepisu na „nowoczesnego diesla", co oznacza m.in.: wtrysk common rail, koło dwumasowe, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat czy filtr DPF. Są to silniki o ogromnym potencjale i dużej wytrzymałości, które od użytkowników wymagają zarazem dbałości (np

1.6 i 2.2 i-DTEC oraz CTDI pod naszą lupą. Czy warto postawić na diesla Hondy?

1.6 i 2.2 i-DTEC oraz CTDI pod naszą lupą. Czy warto postawić na diesla Hondy?

W 2003 w europejskim cenniku Hondy pojawił się długo wyczekiwany diesel, który swego czasu był wręcz wymagany przez klientów oczekujących dobrej dynamiki, niskiego spalania i elastyczności. Chodziło też o wzmocnienie konkurencyjności względem Golfów i Passatów napędzanych 2.0 TDI, a także aut

Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - nie oceniaj po okładce

Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - nie oceniaj po okładce

Audi RS4, który zadebiutował na rynku w połowie 2012 roku. Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - Nowa era Common Raila W czwartej generacji Audi A4 nastąpiła jakościowa zmiana w ofercie silników wysokoprężnych. Nowoczesne jednostki z wtryskiem typu common rail charakteryzujące się wyższą kulturą pracy i i

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

. Koncern PSA – 2.0 HDI Jedną z pierwszych oferowanych na rynku jednostek wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem common rail był francuski diesel 2.0 HDI. Pojawił się na rynku w 1999 roku pod maską Peugeota 406 w wersjach o mocy 90 i 109 KM. To wystarczające wartości do sprawnego przemieszczania się

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

wyboru dopracowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem common-rail - 1.6, 1.9 i 2.0 MultiJet generujące 90-120, 120-150 i 165 KM. Każdy z nich zachwyca elastycznością i niskim spalaniem. Oczywiście, musimy być przygotowani na konieczność regeneracji turbosprężarki czy wtryskiwaczy przy 200-250 tysiącach

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

czasie kosztowne awarie. Czterocylindrowy blok silnika 1.6 TDI przykryto głowicą o szesnastu zaworach. W przeciwieństwie do poprzednika, producent zastosował nowoczesny, bezpośredni wtrysk common-rail. Dzięki tej zmianie, ogromnej poprawie uległa kultura pracy jednostki w każdych warunkach &ndash

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

(regeneracja to koszt 1500 złotych) i bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail. Regeneracja wtryskiwaczy to wydatek rzędu 600 złotych za sztukę. Istotne, że producent nie zdecydował się na montaż dwumasowego koła zamachowego. Filtr DPF pojawił się dopiero w 2008. Lwią część oferty rynkowej stanowią jednak

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

gamy stoi pięciocylindrowy 2.5 Turbo 367 KM. Gama wysokoprężna składa się z polecanego przez specjalistów 1.6 TDI o mocy 105 KM i systematycznie poprawianego 2.0 TDI generującego 150-184 KM. Dwulitrowy diesel wyposażony w szynę wtryskową common-rail nie ma już chorób wieku dziecięcego i wad poprzednika

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

. Amatorzy silników diesla mają do wyboru dopracowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem common-rail - 1.6, 1.9 i 2.0 MultiJet generujące 90-120, 120-150 i 165 KM. Każdy z nich zachwyca elastycznością i niskim spalaniem. Oczywiście, musimy być przygotowani na konieczność regeneracji turbosprężarki czy

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

nareszcie układem common-rail. Silnik występuje w wariancie o mocy 110, 140, 150, 170, 180 i 190 koni mechanicznych. Seryjnie łączony jest z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, opcjonalnie montowane były automaty DSG. 2.0 TDI spotkamy w większości modeli koncernu VAG ? począwszy od Volkswagenów

Nowsze silniki dla Skody

Nowsze silniki dla Skody

charakterystyczną jest układ zasilania z systemem common-rail (CR DPF). Będzie on łączony z ręczną i automatyczną przekładnią i będzie występował w wersjach przednionapędowych i 4x4. Skrzynia zautomatyzowana DSG trafi do oferty w późniejszym czasie. Skoda Yeti otrzyma

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

chcący odliczyć 22% VAT-u będą mogli kupić Octavię w sportowej odmianie RS. Kratka może być zamontowana w nadwoziu liftback lub kombi. Do wyboru są także obie dwulitrowe jednostki napędowe, 200-konny silnik benzynowy TFSI i 170-konny diesel TDI z systemem Common Rail, obie łączone z 6-biegową skrzynią

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

występował w kilku wariantach - 143, 150, 170, 177 i 190 koni mechanicznych. Wyposażono go w listę wtryskową common-rail i do przebiegu rzędy 250-300 tysięcy kilometrów nie sprawia większych trudności, poza typowo eksploatacyjnymi czynnościami serwisowymi. Gorzej ma się rzecz z 3.0 V6 TDI o mocy 240, 245 i

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

jego zakup jest na pewno uzasadniony ekonomicznie. Filtr DPF - kosztowna ekologia Używany Volkswagen Golf V (2003-2008) - solidny, ale uwaga na 2.0 TDI Autotrader.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Common Rail 143 KM jest już dostępny w hiszpańskich salonach, a do Polski trafi w czwartym kwartale 2010 roku. Szczepan Mroczek Jesteśmy też na Facebooku i Blipie Seat Ibiza Sport 1.9 TDI - test

Re: ON Bipoaliwa i DPF

"czyszczenia wtryskiwaczy", np. STP. Widzę ten preparat grubo ponad 20 lat. Teraz policzmy, ile mają najstarsze silniki Common Rail (wejście do seryjnej produkcji systemu wtryskowego bardzo wysokiego ciśnienia: FIAT-LANCIA rok 1997). Wychodzi mi jak byk, że jeszcze te silniki nie istniały, a STP jak

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

napiszę tak, a porównuje : 1.9 TDI 180kM w leonie 1M1 (po tuningu 3-stage) z momentem 330Nm w zakresie 2000-3500 obr. z VW Tiguan ori 2.0 TSI 170kM i momentem 280 Nm w zakresie 1.750-4.300 obr. (czyli benzyna z turbo -co ważne- bez zmiennej geometrii łopatek /z wtryskiem bezpośrednim). Waga

Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

) : ---------------------------------------- www.motor-talk.de/forum/quietschgeraeusche-beim-schalten-14-tsi-t1757647.html Opinie o dieslu 2.0 TDI są średnie, tzn. ani dobre ani bardzo złe, oczywiście poza samym spalaniem (zaleta). Podstawową wadą tych silników ( i nie tylko koncernu VW) jest zastosowanie filtrów cząstek stałych. Taki filtr "gromadzi " sadzę, po czym dla zadanych warunków (stała prędkość

Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą

www.centrumdiesla.com.pl/pokaz_kat.php?idkat=20 Rośnie również liczba ludzi, których nie stać na eksploatację ich auta, i którzy decydują się na ten ruch: www.a6klub.pl/a6-c6-20-tdi-14...dpf-vt15849.ht