2.0 tdi wymiana wtryskiwacze

Piotr Mokwiński

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

W takich zestawieniach zwykle straszymy, ale tym razem chcemy pokazać wam pięć pewniaków, które nie powinny przysporzyć wam kłopotów. Potem przejdziemy do ryzykownych silników Diesla. Staraliśmy się wybrać jednostki z popularnych i przystępnie wycenionych modeli.

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Dlatego dzisiaj przejrzeliśmy rynek wtórny i mamy dla was kilka propozycji z różnych marek. Oto najlepsze dwulitrowe diesle.

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Strony z ogłoszeniami pełne są pułapek na kierowców. Kupno silnika z listy podwyższonego ryzyka może być okazją, ale stanowczo odradzamy to niedoświadczonym osobom. Wybraliśmy kilka jednostek z popularnych aut.

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna

Easytronic, Warto przyjrzeć się chromowanej listwie na klapie bagażnika - często pojawia się tam rdza. Audi A4 - przy połączeniu 2.0 TDI PD i Multitronic powinna się wam zapalić lampka ostrzegawcza Przestrzegamy głównie przed Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic. Ogólnie, audi a4 B7 to bardzo dobry i chwalony

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

, Suzuki: Jimny 2.0 TDI koncernu Volkswagena. Do 2007 r. miał potworne problemy Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Uważajcie więc na roczniki 2003-2007. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

, Suzuki: Jimny 2.0 TDI koncernu Volkswagena. Do 2007 r. miał potworne problemy Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0

Bez straszenia. Te diesle 2.0 powinny być pewniakami. Od VW i Kii do Peugeota

Bez straszenia. Te diesle 2.0 powinny być pewniakami. Od VW i Kii do Peugeota

2.0 TDI Volkswagena. Najlepszy czy najgorszy diesel koncernu? Zależy od rocznika Przez lata koncern VAG słynął z produkcji dopracowanych i niezwykle trwałych silników diesla, w tym 1.9 TDI. Jego miejsce zajął znany do dziś 2.0 TDI. Niestety, kupno wersji z pierwszych lat produkcji to gwarancja

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

postawili na szesnastozaworową głowicę, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat (regeneracja 1500-1800 złotych), wtrysk bezpośredni common-rail (regeneracja wtryskiwaczy 700 złotych za sztukę). Wymieniany co 140 tysięcy kilometrów lub 5 lat pasek rozrządu nie generuje wysokich kosztów. Wymiana pochłonie

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

koszt około 1500-1800 złotych. Układ wtryskowy opracowała firma Bosch. Koszt regeneracji wtryskiwaczy oscyluje wokół 600 złotych za sztukę. Około 700 złotych wydamy na przeprowadzaną co 120 tysięcy kilometrów wymianę paska rozrządu. Motor zbiera dobre opinie pośród mechaników. Użytkownicy natomiast

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

więc na roczniki 2003-2007. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. 2.5 V6 TDI, samochody

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5 2.0 TDI PD - awarie, koszty i modele Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

kosztownymi wymianami dwumasowego koła zamachowego, wtryskiwaczy, czy turbosprężarki. Na którą wersję japońskiego SUV-a postawić? W mieście bez zarzutu sprawdzają się benzyniaki. Jeśli często zapuszczamy się w trasy, 2.0 dCi okaże się dobrym kompanem. Mając w kieszeni 30 tysięcy złotych, zapolujemy na

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

. Znacznie częściej spotykane są konstrukcje 2.0 TFSI i 3.0 TFSI o mocy 180-225 i 272-354 KM. Niestety, w ich przypadku musimy pogodzić się z wysokim zużyciem oleju silnikowego, wynikającym z wadliwych pierścieni tłokowych. Amatorzy silników wysokoprężnych mają do wyboru czterocylindrową konstrukcję 2.0 TDI

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Od tej pory silnik 2.0 TDI znika z czarnej listy i można mu zaufać. Jednak pamiętajcie, 2.0 TDI w Audi A4 z roczników 2004-2008 może

800 plus pozwoli na dobry używany wóz. Sprawdzamy możliwości miesięcznej raty

800 plus pozwoli na dobry używany wóz. Sprawdzamy możliwości miesięcznej raty

KM, 3.0 V6 TSI 275-333 KM, a także z dieslami. To 2.0 TDI 177 KM, 2.7 V6 TDI 190 KM i 3.0 V6 TDI 204-245 KM. W pozostałych przypadkach napęd trafia na przednią oś. Rozsądną opcją pozostaje bazowy motor benzynowy 1.8 TSI 120-177 KM – dość popularny na rynku wtórnym. Warto też postawić na

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Suzuki: Grand Vitara Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

firma Bosch. Koszt regeneracji wtryskiwaczy oscyluje wokół 600 złotych za sztukę. Około 700 złotych wydamy na przeprowadzaną co 120 tysięcy kilometrów wymianę paska rozrządu. Motor zbiera dobre opinie pośród mechaników. Użytkownicy natomiast chwalą dość niskie zużycie paliwa. 2.0 TDI - Volkswagen Przez

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

. Audi A4 - przy połączeniu 2.0 TDI PD i Multitronic powinna się wam zapalić lampka ostrzegawcza Zaczynamy oczywiście od ulubionego używanego samochodu Polaków, czyli Audi A4. Przestrzegamy głównie przed Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic. Ogólnie, Audi A4 B7 to bardzo dobry i chwalony przez kierowców

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

przeprowadzaną co 120 tysięcy kilometrów wymianę paska rozrządu. Motor zbiera dobre opinie pośród mechaników. Użytkownicy natomiast chwalą dość niskie zużycie paliwa. 2.0 TDI - Volkswagen Przez lata koncern VAG słynął z produkcji dopracowanych i niezwykle trwałych silników diesla, w tym 1.9 TDI. Jego miejsce

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

z rocznika 2008. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Od tej pory silnik 2.0 TDI znika z czarnej listy i można mu zaufać. Jednak

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - model premium w cenie kompaktu? Opinie użytkowników

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - model premium w cenie kompaktu? Opinie użytkowników

. Dla kogo 580 KM to za mało, może zdecydować się na dodatkowy tuning. Używane Audi A6 C6 - uważaj przy wyborze 2.0 TDI Bazową jednostką wysokoprężną w ofercie A6 C6 jest silnik 2.0 TDI występujący w dwóch odsłonach – niepolecanej z pompowtryskiwaczami (PD) i zdecydowanie częściej chwalonej z

To popularne auta z Europy. W tych wersjach mogą doprowadzić do rozpaczy i spirali kosztów

To popularne auta z Europy. W tych wersjach mogą doprowadzić do rozpaczy i spirali kosztów

. Niestety, największym problemem i przyczyną wielu awarii jest nietrwały łańcuch rozrządu. Teoretycznie niewymienialny element rozciąga się bardzo szybko, destabilizując pracę całego silnika. Częściowo problem rozwiązuje skrócenie interwału wymiany oleju z 30 do 10 tysięcy kilometrów i rutynowe kontrole

Audi A5 I vs BMW 3 Coupe (E92). Modne i atrakcyjne, ale czy trwałe?

znalezienia egzemplarza z niskim i udokumentowanym przebiegiem. Sytuacja się poprawiła w 2011 przy okazji modernizacji motorów z rodziny TFSI. Audi A5 8T -  silniki Diesla. Większość problemów zyskała marginalne znaczenie. Amatorzy silników diesla mają do wyboru czterocylindrowe 2.0 TDI 136, 143, 150

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. 2.5 V6 TDI Samochody: Audi A4, A6, A8, Skoda Superb I; Volkswagen Passat

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

. czyszczenie filtra cząstek stałych) i regularnego serwisu (np. wymiana olejów, paska rozrządu). Kłopoty sprawiać też mogą: pompa wody (najczęściej problemy ze sterowaniem) oraz uszczelka pod głowicą (nieszczelności w 2.0 TDI). W zależności od wersji silnika Octavia III oferowana była z 5- i 6-biegową skrzynią

Używana Škoda Superb II (2008-2015) - dużo przestrzeni i trochę problemów. Opinie użytkowników

toczenia oraz odpowiednio skonfigurowanej skrzyni biegów. Dwa lata po premierze Superba II silnik 1.9 TDI wycofano z oferty, a jego miejsce zastąpiły nowsze konstrukcje: 1.6 TDI oraz 2.0 TDI. Wyposażony w system Common Rail silnik 1.6 TDI dysponował tą samą mocą co jego poprzednik, ale charakteryzował się

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

mowa o wersjach specjalnych, warto od razu zaanonsować Octavię RS ze sportowym, nieco obniżonym zawieszeniem, wizualnymi dodatkami (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz – np. spojler na klapie bagażnika), napędzanymi najmocniejszymi silnikami w ofercie: 200-konnym 2.0 TFSI lub 170-konnym 2.0 TDI

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

Common Rail, dobrymi osiągami i małym apetytem na paliwo, niemająca nic wspólnego z owianym złą sławą krewniakiem wyposażonym w pompowtryskiwcze. Omijają ją również problemy z wtryskiwaczami znane z 1.6 TDI. Zaawansowany silnik wymaga jednak właściwej opieki (np. regularnej wymiany oleju, częstszej niż

Używana Škoda Superb III (2015-) - średniak klasy wyższej. Opinie kierowców

podzespołów np. wtryskiwaczy lub pompy) oraz wymaga od użytkownika uzupełniania płynu AdBlue (mniej więcej co kilkanaście tysięcy kilometrów). Jednym z dodatkowych atutów używanego Superba III (z silnikami: 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz najmocniejszymi odmianami 2.0 TSI i 2.0 TDI) może być napęd 4x4 realizowany

Volkswagen Passat B6 - opinie i typowe usterki. Który silnik wybrać?

jak chociażby regeneracja lub wymiana układu wtryskowego (pompowtryskiwacze) może nas słono kosztować. Dobrą alternatywą jest słabszy, wręcz swego czasu kultowy 1.9 TDI lub nowsze, poprawione 2.0 TDI CR, w którym zastosowano wtryskiwacze Common Rail. Volkswagen Passat B6 również był oferowany z

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

używanego samochodu Polaków, czyli Audi A4. Przestrzegamy głównie przed Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic. Ogólnie, Audi A4 B7 to bardzo dobry i chwalony przez kierowców samochód. Niektórzy twierdzą nawet, że w swojej kategorii wiekowej to "wzór niezawodności". Oprócz problemów z silnikiem 2.0 TDI

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

. Modele w których montowany był silnik 1.9 dCi: Renault: Clio, Megane, Laguna, Espace, Nissan: Primera, Mitsubishi: Carisma, Volvo: S40/V40, Suzuki: Grand Vitara 2.0 TDI - koncern Volkswagena Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

-2012. Spokojnie mogą natomiast spać właściciele diesli - 1.6 i 2.0 TDI. Najmniej awarii spotkamy w najmocniejszym TDI o mocy 177 KM. BMW serii 5 E60 Jak przystało na niemiecką propozycję klasy wyższej, BMW serii 5 E60/61 wyposażone jest w silnik zainstalowany wzdłużnie, a także standardowy napęd na

Skoda Superb III i Kia Optima IV - bastion solidności. Klasa średnia w dobrej cenie

imponujących parametrów, to wystarczające źródło napędu do sprawnej jazdy po mieście i dość żwawej po autostradzie. Zużywa przy tym niewielkie ilości oleju napędowego, porównywalne z 2.0 TDI Producent postawił na obowiązkowy, bezpośredni wtrysk common-rail (regeneracja to wydatek 800 złotych za wtryskiwacz) i

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

dwumasowego koła zamachowego. W późniejszych latach niektóre odmiany otrzymały wymagany przepisami filtr cząstek stałych. Wśród typowych bolączek 1.4 TDI wymienić możemy awarie alternatora, wtryskiwaczy czy luzy w układzie korbowym - powstawał w egzemplarzach intensywnie eksploatowanych w autostradowych

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

to wydatek około 1800 złotych, a wtryskiwaczy 600-800 złotych za sztukę. Im młodszy egzemplarz, tym mniejsze ryzyko awarii. Amatorzy diesli mogą wybierać między oszczędnym i praktycznie bezproblemowym 1.6 TDI 105 KM lub zdecydowanie mocniejszym 2.0 TDI o mocy 140 KM. Każdy korzysta z bezpośredniego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

realizowany jest za pomocą trwałego łańcucha. Oczywiście jego stan należy regularnie kontrolować, ewentualna wymiana to koszt 1000 złotych. W zależności od modelu 2.0 dCi występował z mocą 130, 150, 170, 175 i 180 KM. Obligatoryjny dodatek w postaci filtra cząstek stałych nie należy do kłopotliwych urządzeń

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) - na ratunek renomie

na dość kosztowną wymianę bądź regenerację wtryskiwaczy (co ciekawe komplet do 1.6 bywa droższy od 2.0). Jak w wielu dieslach pamiętać należy o filtrze cząstek stałych, który w miejskim środowisku będzie stopniowo coraz bardziej się zapychać. Czasem konieczna też bywa przyspieszona wymiana koła

1.6 i 2.2 i-DTEC oraz CTDI pod naszą lupą. Czy warto postawić na diesla Hondy?

W 2003 w europejskim cenniku Hondy pojawił się długo wyczekiwany diesel, który swego czasu był wręcz wymagany przez klientów oczekujących dobrej dynamiki, niskiego spalania i elastyczności. Chodziło też o wzmocnienie konkurencyjności względem Golfów i Passatów napędzanych 2.0 TDI, a także aut

Peugeot 308 II vs. Seat Leon III. Wciąż nowoczesne kompakty. Jak się spisują po latach?

diesla – 1.5, 1.6 i 2.0 HDI. Wszystkie to udane konstrukcje znane z innych modeli koncernu PSA oraz Forda. Dysponują bezpośrednim wtryskiem common-rail (produkcji Boscha lub Siemensa), turbosprężarką ze zmienną geometrią łopat, paskiem rozrządu (wymiana 1000 złotych) oraz filtrem cząstek stałych

Niby z Niemiec, a miny. Popularne modele za 40-50 tysięcy zł w wersjach wysokiego ryzyk

upływem czasu. Są też odmiany, które potrafią zaskoczyć przedwcześnie, rujnując domowy budżet. Oto nasza ósemka. VW Touareg I 5.0 V10 TDI Pierwsza generacja Volkswagena Touarega wprowadziła niemiecką markę na wyższy poziom. Mimo braku oczekiwanego przez wielu klientów prestiżu, flagowy SUV okazał się

Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - nie oceniaj po okładce

niższą emisją spalin zastąpiły jednostki z pompowtryskiwaczami, które przysparzały wiele kłopotów użytkownikom A4 trzeciej generacji (B7). Podstawę oferty stanowił turbodiesel 2.0 TDI, który w wersji 143-konnej trafił pod maskę auta debiutującego w 2007 roku we Frankfurcie. W kolejnych dwóch latach

VW Passat B7 vs. Kia Optima III. "Udane, choć nie w każdej wersji"

2.0 TDI o mocy 105 KM i 140, 170 i 177 KM. W przeciwieństwie do starszych jednostek koncernu VAG, obydwie konstrukcje korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail, który po latach zastąpił pompowtryskiwacze. VW nareszcie dogonił innych producentów z Europy pod względem jakości. Tym razem

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

jazda doprowadzi do jego zapchania. Do wyboru mamy jednostki 1.6 MultiJet 105 i 120 KM oraz flagowy 2.0 MultiJet 140 i 175 KM. Podobnie jak w innych konstrukcjach, koszt regeneracji wtryskiwaczy to 600 złotych za sztukę, natomiast turbosprężarki około 2 tysięcy złotych. Wymiana dwumasowego koła

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

przełożenia, dokuczliwy zwłaszcza podczas autostradowych eskapad. Regularne wymiany oleju i rozrządu (koszt około 700 złotych) zapewnia spokój na długie lata. Ewentualna regeneracja turbosprężarki pochłonie 1500 złotych, natomiast wtryskiwaczy 600 złotych za sztukę. 2.0 TDI – ryzykowny wybór Dysponujący

Skoda Superb I vs. Peugeot 407 - opinie. Dwa wygodne auta w dobrej cenie. Które lepsze?

-1800 złotych, zaś wtryskiwaczy około 400-500 zł za sztukę. W ofercie znalazły się także jednostki 2.5 V6 TDI i pod koniec produkcji nowoczesna 2.0 TDI o mocy 155-163 i 140 KM. Niestety, każda z nich zmaga się z licznymi wadami fabrycznymi, które zaskakująco szybko generują niemałe koszty istotnych

Ford S-Max 2 vs. VW Sharan 2. Duży, a może jeszcze większy? To auta dla wymagających

. Bezpiecznym wyborem jest zmodernizowany wariant z bezpośrednim wtryskiem paliwa i bezproblemowym, tanim w wymianie paskiem rozrządu (koszt wymiany to około 800 złotych) - 150-184 KM. To 2.0 TDI, które występowało również w połączeniu z prostym napędem na obie osie ze sprzęgłem typu Haldex. Standardowo

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

oszczędnych przewidziano diesle. To 1.6 i 2.0 TDI o mocy odpowiednio 90-105 KM i 150-184 KM. Tym razem nie dostajemy hałaśliwych pompowtryskiwaczy, lecz znany od dekad z innych marek system common-rail, co istotnie wpłynęło na kulturę pracy. Najważniejszą zmianą w stosunku do początkowych wersji silnika 2.0

Seat Ibiza III i IV generacji. Stylowe mieszczuchy z nutą sport. Na co uważać?

cudów po bagażniku. W tym przypadku pochłonie od 267 do 960 litrów. Seat Ibiza III - silniki. Od 54 do 180 koni mechanicznych Paleta silników diesla to znane produkty koncernu VAG. Listę otwiera trzycylindrowy 1.4 TDI o mocy 70-80 KM wykorzystujący pompowtryskiwacze i turbosprężarkę bez zmiennej

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

Mniejszy lepszym wyborem O ile 2.0 TDI z początkowych lat produkcji boryka się z wieloma wadami technicznymi i materiałowymi prowadzącymi do kosztownych awarii, o tyle małolitrażowy 1.6 TDI zbiera pochlebne opinie mechaników. Do oferty trafił z myślą zastąpienia wysłużonych i hałaśliwych silników

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

spalaniem oraz podatnością na elektroniczne podniesienie mocy. Regeneracja wtryskiwaczy i turbosprężarki to wydatek odpowiednio 600 i 1800 złotych. Topowy diesel 2.0 TDI 140 i 170 KM jest zdecydowanie odradzany przez specjalistów (w 2009 wprowadzono lepszą wersję CR). Dopiero jego kolejne wcielenia

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

TDI 163-180 KM. Oczekując możliwie małej liczby problemów, musimy skupić się na mniejszym silniku, znanym z niskiego spalania i trwałości. Producent zastosował pompowtryskiwacze i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat (koszt jej regeneracji to około 1800 złotych, zaś wtryskiwaczy 450 za sztukę

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

więcej oferuje udoskonalony 2.0 TDI o mocy 150-184 KM. Każdy wariant dysponuje bezpośrednim wtryskiem common-rail i turbodoładowaniem (jedynie najsłabszy, 90-konny silnik nie ma zmiennej geometrii łopat). Koszt regeneracji to 1800 złotych, zaś wtryskiwaczy około 500-600 złotych za sztukę. Wymiana

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

i turbodoładowanie. To 1.4 TSI 125 KM, 1.8 TFSI 160 KM i 2.0 TFSI 200-265 KM. Na szczycie gamy stoi pięciocylindrowa jednostka zarezerwowana dla topowego RS3 2.5 o mocy 340 KM. Używane Audi A3 - silniki Diesla. Który wybrać? Preferując silniki diesla, mechanicy doradzają tylko 1.9 i 1.6 TDI

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

generujący 105 KM. Zapewnia tylko wystarczające osiągi, w zamian odwdzięcza się niskim spalaniem i bezawaryjnością. Niestety, łączony jest przeważnie z pięciobiegową przekładnią. Na szczycie wysokoprężnej gamy znalazł się popularny 2.0 TDI 140-170 KM. Jego osiągi i kultura pracy są dobre, czego nie powiemy o

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

wadliwych pierścieni. Znane są przypadki, gdy konsumpcja środka smarnego dochodzi do litra na 1000 kilometrów. Miłośnicy silników diesla mają do wyboru nieudanego i zbyt słabego do A6 czterocylindrowego diesla 2.0 TDI o mocy 136-170 KM. Jednostka wyposażona w pompowtryskiwacze to najgorsza seria, pełna wad

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

Mondeo II, 2.5 V6 TDI autorstwa Volkswagena, wszelkich wysokoprężnych motorów Mazdy i Nissana sprzed 10-15 lat, a także 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Każdy z nich stosunkowo szybko da nam się we znaki. ZOBACZ TEŻ: Omijaj je szerokim łukiem. Najgorsze silniki Diesla Diesel nie pasuje do cabrio

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

wolnossący 3.2 V6 FSI o mocy 270 KM. Tutaj użytkownik ogranicza się do okresowych wymian płynów, ale liczy się z zużyciem paliwa w mieście dochodzącym do 20 litrów. Znacznie częściej spotykane są konstrukcje 2.0 TFSI i 3.0 TFSI o mocy 180-225 i 272-354 KM. Niestety, w ich przypadku musimy pogodzić się z

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

. Koszt regeneracji turbosprężarki i wtryskiwaczy zbliżony jest do konkurencyjnego 2.0 TDI w Sharanie. Cena sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym to również wydatek na poziomie 3 tysięcy złotych. Ford też oferował dwusprzęgłową, automatyczną przekładnię PowerShift. Sprawdza się dobrze gwarantując płynną

Poważne usterki w modelach, których nie należy już się bać

się kłopoty z rozrządem, układem doładowania i wtryskiwaczami. Niechlubną łatkę przysporzyły jednak przypadki pękających głowic wycenianych przez warsztaty nawet na 6-8 tysięcy złotych. Z uwagi na zaawansowany staż rynkowy, zdecydowana większość modeli została naprawiona. 2.0 TDI montowano między

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

wcieleniem wykorzystującym wtrysk bezpośredni typu common-raili. 2.0 TDI dysponuje mocą 140 lub 170 KM i zużywa niewiele oleju napędowego - z łatwością ograniczymy spalanie poniżej 6 litrów na 100 km. Zależnie od sposobu użytkowania, musimy liczyć się z regeneracją turbosprężarki i wtryskiwaczy - koszt

Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?

wcieleniem wykorzystującym wtrysk bezpośredni typu common-raili. 2.0 TDI dysponuje mocą 140 lub 170 KM i zużywa niewiele oleju napędowego - z łatwością ograniczymy spalanie poniżej 6 litrów na 100 km. Zależnie od sposobu użytkowania, musimy liczyć się z regeneracją turbosprężarki i wtryskiwaczy - koszt

Miejskie hity za 10 tys. zł. Toyota Yaris II vs. Seat Ibiza III. Popularne i godne uwagi

czterocylindrowych, wolnossących jednostek wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Łańcuch występuje w najmniejszym motorze. Do wyboru mamy 1.2, 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 54-70, 75-100, 105, 115 KM. Na szczycie gamy plasuje się doładowany 1.8 Turbo 150-180 KM. W każdym przypadku wymiana

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

autorstwa francuskich inżynierów PSA. 2.0 TDCI (HDI) występuje w odmianach mocy 140, 163 KM. Wprawny kierowca przy spokojnej jeździe uzyska spalanie na poziomie 6-7 litrów na setkę. W ruchu miejskim trzeba liczyć się z zużyciem 9-10 litrów oleju napędowego. Wymiana rozrządu to wydatek 900 złotych, zaś

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

gamy stoi pięciocylindrowy 2.5 Turbo 367 KM. Gama wysokoprężna składa się z polecanego przez specjalistów 1.6 TDI o mocy 105 KM i systematycznie poprawianego 2.0 TDI generującego 150-184 KM. Dwulitrowy diesel wyposażony w szynę wtryskową common-rail nie ma już chorób wieku dziecięcego i wad poprzednika

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

przekładnia automatyczna. Niestety ich nikła podaż bardzo utrudnia znalezienie sensownego egzemplarza. Lwią część ogłoszeń stanowią diesle. Początkowo producent korzystał z wadliwego, niemieckiego silnika koncernu VAG – 2.0 TDI, sygnowanego DI-D o mocy 140 KM. Dotyczą go wszystkie choroby znane

Samochód dymi na czarno, niebiesko albo biało - co to oznacza?

generować czarne obłoki spalin. Jak temu zaradzić? Sprężarkę można regenerować. W przypadku popularnych silników takich jak 2.0 TDI, 1.9 dCi, 1.6 HDi, czy 1.6 CRDi, koszt przywrócenia pełnej sprawności turbosprężarki zamknie się w kwocie 1500 zł. W przypadku sprawności niektórych elementów doładowania

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

tys km turbosprężarka wymaga zazwyczaj wymiany lub regeneracji. Silnik 1.9 TDI wymaga stałego dozoru paska zębatego w napędzie rozrządu. Lepiej go wymieniać wcześniej, niż przewiduje instrukcja obsługi. W turbodieslu 2.0 produkowanym do 2007 r. dochodzi do poważniejszych

Czym grozi jazda na rezerwie? Skutki mogą być kosztowne

urządzenie nie toleruje brudów. Prowadzą one do zatarcia kosztownego mechanizmu. Pompa paliwowa do Octavii II 2.0 TDI kosztuje od 350 do 500 złotych. Do tego należy doliczyć rachunek za wymianę. Przeczytaj także: Zakup używanego auta to początek wydatków. To koniecznie wymień, jeżeli nie chcesz zbankrutować

Używane Audi A4 B7 - awarie, najlepsze wersje i porównanie z jednym z największych rywali

; zwłaszcza jeśli poszukujemy bezproblemowej i trwałej konstrukcji. Mechanicy zgodnie polecają benzynowe, wolnossące silniki 1.6, 2.0 MPI o mocy 105 i 130 KM oraz diesla 1.9 TDI generującego 115 KM. Każda z wymienionych konstrukcji regularnie serwisowana odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją. Pozostałe

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

zniknęła wraz z nową generacją silników TSI wprowadzonych w 2015. Paleta silników diesla składa się z dwóch, czterocylindrowych pozycji – 1.6 i 2.0 TDI. Bazowy motor generuje 105 KM i 250 Nm, co w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się przy nikłym zapotrzebowaniu na olej napędowy

Porównanie - Seat Leon II vs. Opel Astra III. Kompakty na każdą kieszeń

spokój. Regeneracja turbosprężarki oraz wtryskiwaczy to koszt odpowiednio 900-1500 i 500 złotych za sztukę. Nowocześniejsze i dużo mocniejsze diesle 2.0 TDI o mocy 140-170 KM przez początkowe lata borykały się z wieloma wadami konstrukcyjnymi. Pękające głowice, nadmierne zużycie oleju silnikowego to

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

. Bogactwo silników, niewielki wybór Wbrew pozorom, bogata paleta jednostek napędowych nie daje zbyt wielkiego wyboru – zwłaszcza jeśli poszukujemy bezproblemowej i trwałej konstrukcji. Mechanicy zgodnie polecają benzynowe, wolnossące silniki 1.6, 2.0 MPI o mocy 105 i 130 KM oraz diesla 1.9 TDI

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

? to wszystko sprawia, że typowa naprawa 2.0 TDI kosztować może przynajmniej kilka tysięcy złotych. Niekiedy bardziej opłacalna okazuje się wymiana całego silnika. Konstrukcja była na bieżąco modyfikowana ? godne polecenia są warianty z ostatnich lat, gdzie archaiczne pompowtryskiwacze zastąpiono

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

oszczędności serwisowych. Pożądaną przez rzesze kierowców alternatywą są silniki diesla. Do wyboru mamy czterocylindrowe 1.6 i 2.0 TDI o mocy 90-115 KM i 150-184 KM. W przeciwieństwie do starszych jednostek koncernu VAG, obydwie konstrukcje korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa common rail, który po

Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

(E90) . Problemem jest tu przede wszystkim rozciągnięty łańcuch rozrządu, którego wymiana wiąże się z wysokimi kosztami. W dieslach trzeba mieć jeszcze na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym czy kołem pasowym. "Trójka" ma też jeszcze kilka

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

pracy i dynamiką. Niestety, musimy liczyć się z typowymi bolączkami tego typu napędu, zwłaszcza przy miejskiej eksploatacji na krótkich odcinkach.. Koszt wymiany zużytego koła dwumasowego to około 2000 złotych, zaś regeneracja wtryskiwaczy pochłonie 600 złotych za sztukę. Ceny Podaż kompaktowych

Kupujemy używane - Uważaj, te silniki biorą olej. 6 jednostek napędowych z rynku wtórnego

od wersji generowała 192-231 KM z pojemności skokowej niespełna 1.3 litra. Tak imponujący rezultat wynika z charakterystyki tego typu jednostki. Dwa wirujące tłoki - rotory - wyposażone są w wtryskiwacze oleju. Z tego względu jego zużycie jest wkalkulowane w koszty eksploatacji nietypowego motoru

Poradnik | Po latach wciąż w dobrej formie: Golf IV, Astra II, Focus I

mechaników, najlepszym źródłem siły napędowej są sprawdzone silniki 1.6, 2.0 MPI, 1.8 Turbo, 2.3 VR5 (150 i 170 KM) i 1.9 TDI. Pierwsze dwie wolnossące jednostki benzynowe o mocy 75-101 KM i 115 KM, wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi zapewniając akceptowalne osiągi i niskie nakłady eksploatacyjne

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

silnik diesla. Miał za zadanie walczyć z konkurencyjnym 2.0 HDI koncernu PSA, 1.9 TDI Volkswagena i 1.9 JTD autorstwa Fiata. Jednostka 1.9 dCi zdobyła wielką popularność w Lagunie II, Megane II i Scenicu II, ciesząc użytkowników nowych aut dynamiką, kulturą pracy i oszczędnym charakterem. Początkowo w

Używane Fiat Croma vs. Seat Exeo - porównanie. Niedocenione, ale rozsądnie wycenione

motorach 1.8 TSI 120-160 KM oraz 2.0 TSI 200-211 KM. Obok wadliwego rozrządu, należy doliczyć zbyt małe pierścienie tłokowe i w efekcie duże spalanie oleju silnikowego. Plus za dobre osiągi. Wśród silników diesla wybór ogranicza się do diesla 2.0 TDI o mocy 143-170 KM. Do Exeo trafiały jednostki z

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Lata: 2007-2012 Przy zakupie poprzedniego BMW serii 3 (generacja E90) należy uważać na wersję silnikową 320d. Problemem jest tu przede wszystkim rozciągnięty łańcuch rozrządu, którego wymiana wiąże się z wysokimi kosztami. W dieslach trzeba mieć jeszcze na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

śledzicie samochodowy rynek wtórny, to pewnie nie raz natrafiliście na ostrzeżenia przed kupnem jakiegokolwiek samochodu koncernu VAG z 2.0 TDI PD pod maską. To silnik-pułapka! W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

tys km. Potem wymagają z reguły wymiany pompowtryskiwaczy. Problem polega jednak na tym, że auta dostępne na rynku wtórnym nader często mają takie właśnie przebiegi. Można zatem spodziewać się kłopotów. Lepiej udać się zatem do warsztatu i zdiagnozować stan układu zasilania. Turbodiesel 2.0 TDI

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

grupy VAG. Po czterech latach przeprowadzono lifting, a po pięciu wprowadzono do gamy najmocniejsze odmiany - ponad 300-konne SQ5 z benzynowym lub wysokoprężnym silnikiem o pojemności trzech litrów. Takich wersji na rynku wtórnym jest zaledwie kilka. Dominują mniejsze i słabsze diesle. 2.0 TDI

Co oznaczają różne kolory spalin?

, koła kompresji lub łopatek zmiennej geometrii również zacznie generować czarne obłoki trujących spalin z uwagi na nieodpowiednią ilość powietrza wtłaczaną do cylindrów. Jak temu zaradzić? Doładowanie można regenerować. W przypadku popularnych silników pokroju 2.0 TDI, 1.9 dCi, 1.6 HDi, czy 1.6 CRDi

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

wału korbowego. Jego następca (N47) w okresie marzec 2007 - styczeń 2009 miał koło zębate zintegrowane na stałe z wałem korbowym. Wymiana szybko zużywającego się rozrządu może więc oznaczać spore wydatki. Okres występowania problemów: 1998 - 2005. Modele w których montowany był silnik 2.0 d

Re: octavia II 1.9 czy 2.0 tdi?

dzięki za namiar na forum :-) Faktycznie ciekawe wiadomości można tam znaleźć- że DSG jest mało popularne, nawet wśród ASO! Ale mam nadzieję, że to się z czasem zmieni na lepsze. Natomiast co do 1.9 tdi kontra 2.0 tdi, to chyba znalazłem dość istotną różnicę- 1.9 ma normalne wtryskiwacze, a

Re: 2.0 wypiera 1.9TDI świad diesli schodzi na ps

"nowa/regenerowana" turbosprezarka z wymiana 1100zl.. czyli po 6 cyklach tankowania ON juz mi sie amortyzuje.. wtryskiwacze? - slyszales kiedys o problemach z wtryskiwaczami w zachodniej europie? ja nie, to historie z PL gdzie prawie kazda stacja/producent chrzci paliwo.. jak podniesiesz

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO - ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość

Re: A6 3.0 TDi quattro

Silnik jest kapitalny ale....byl problem z rozrzadem (napinacze) a w tym silniku wymiana rozrzadu to 6-10tys zl Trzeba wyjac caly silnik poniewaz naped rozrzdu jest od strony grodzi. I jest tak skomplikowany ze nie kazdy mechanik to ogarnie

Re: Co robić, by olej napędowy nie zamarzł

@TDI_Power "moje Audi B7 2.0TDI na pompowtryskiwaczach w zeszłym tygodniu zaniemogło od parafiny. Wymiana wtryskiwacza i paru innych elementów kosztowała 2500zł. Mam nadzieję, że stacja BP zwróci mi koszty naprawy, to w salonie, w kotrym naprawiali mi auto, pojawiło się jeszcze po poprzednim

Re: Volvo 850 TDI 2.5

kilkanascie tys zlotych. Przez ostatnie 2 lata nic w nim nie robil poza ... wymiana pompy na nowa i wtryskiwaczy co kosztowalo go z 8 tys zlotych. Wtedy mial nastukane 180 tys km. bylo to V70 z 97 roku.

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

@fragles102, najlepsze diesle produkuje BMW i coś w tym jest skoro toyota poszła na wymianę know-how (technologia hybdrydowa w zamian za diesle - zapewnie szczególnie te 2 litrowe - akcyza w Europie ! ) Silnik subaru nie jest jakimś cudem poza tym że to boxer. Ma swoje wady (min. zbyt długie

Re: 3,5 miliona skrzyń DSG

vw ma genialne pomysły. Na przykład miękka "jak plastelina" zamontowana na stałe zębatka od napędu pompy oleju w silniku 2.0tdi czy pompo wtryskiwacze - kaszana jakich mało. Najlepszą i najtańszą metodą naprawy skrzyni DSG jest jej wymiana na nową. I jeszcze jedno. Od kiedy pamiętam vw nie uporał

Re: Volkswagen Passat | Karta wozu

@ pr Ja wiem, że to żadna rewelacja. Niestety w 2.0 TDI taki przebieg już nie był taki oczywisty. Do 100 tys można było się spodziewać zepsucia się wtryskiwaczy, pad 1 wtryskiwacza unieruchamiał cały silnik, wada napędu pompy oleju (i nie mówię tu o zębatkach które w ramach akcji serwisowej vw

Re: Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

proste diesle były ok, np 1.9 tdi vw, 2.0 d toyoty, czy citroena a teraz common rail wymaga bardzo dobrego paliwa, a i komponenty silników są robione z coraz gorszych materiałów np. w mercedecie e po roku 2003 2.2 diesel wtryskiwacze padały po 5 tys km? przeciez to jakies porąbane jest a co

Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG

Nie wiem jak w Skodzie, ale znajomy wymieniał ostatnio w Voyagerze wtryskiwacz - cieszył się, że tylko jeden, bo kosztował 2kPLN (cena z ASO) + wymiana. Chociaż to też nic - rok temu szukałem auta i zatkała mnie cena filtra cząstek stałych do nowego Sportage (coś koło 20kPLN) - i potem nie ma co

2 przykłady związane z opałem..

mechanika - sprzedać, bo remont jest za drogi. I to po ok 2 latach na opale. Przykład 2 - firma spod Poznania sprzedaje po 2 latach (zakończony leasing) Octavię TDI z przebiegiem ok 100 tys km (książki serwisowe - ok). Po ok 50 tys problemy - łożyska w pompie paliwa, końcówki wtryskiwaczy

Re: Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI | Za kierow

Passat to schrott techniczny - świadcza o tym zarówno bogato dokumentoiwane kłopoty właścicielijak i rozbiórka na części w teście 100.000 km przez AutoBild z TUVem - najgorsze smrody wszechczasów to Passat i Touran. ZNajomy Passat 2.0 TDI - mikropęknięcia głowicy i szamanie chłodziwa, 2x wymiana

Re: Alfa Romeo 159 najlepszym autem

popularnym Passacie. Bezpośrednio miałem do czynienia z passatem który miał chip ze 140 na 170 KM (2.0TDI) i przy 90 tys km wtryskiwacze do wymiany. Nie znam innej osoby z passatem B6 ale ten konkretny passat jest BARDZO kapryśny, poprzednie B5 były o niebo solidniejsze.

Re: Jak zdiagnozować diesla?

przy ok. 90 kkm, i dymi jak siemasz do dzis, pomimo 2 krotnej wymiany pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy, najwyrazniej TTTM. W chwili obecnej ma prawie 300 kkm, dymi, zimą nie odpala, hałasuje i wibruje jak dramat, ale jeździ.

Re: Pytania o Felicia 1.9TDi (PD)

moga to ci zrobic. Jesli by sie okazalo ze silnik nie ma kompresji (miejmy nadzieje ze ma)to roszczelnienie (dekompresje) dzielimy na dwie kategorie 1. To uszczelka pod glowica przepuszcze miedzy komorami lub poza blok, wtedy wyatarczy wymiana uszczelki taniocha:) 2.Ale jesli okaze sie ze

Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG

pejotpe4 napisał: > Nie wiem jak w Skodzie, ale znajomy wymieniał ostatnio w Voyagerze wtryskiwacz > - cieszył się, że tylko jeden, bo kosztował 2kPLN (cena z ASO) + wymiana. Choci > aż to też nic - rok temu szukałem auta i zatkała mnie cena filtra cząstek stały > ch do

Re: Ford Mondeo 2.2 TDCI GhiaX kombi - test

poprzednio mondeo tdci 130km kupilem zaraz po premierze. Podobal mi sie, wygrywal wszystkie testy. Sprzedalem po roku, w miedzy czasie zdazylem poznac cala zaloge aso w krakowie (panowie nawet nie owijali w bawelne ze to badziew). 89k km - wymiana kola 2mas, krzywe tarcze hamulcowe z tylu (sic

Re: Skoda Octavia 1.9TDi czy 1.6MPi LPG

70tys, kable WN mam BOSCHA i mają pierwszą setkę za sobą. W razie czego wymiana to jakieś 200zł w przypadku silnika 4 cylindrowego, świec + kabli oczywiście - przy robieniu 30tys rocznie wydatek raz na 2-3 lata. Nic tylko się trzymać za kieszeń :) Ja bym to TDI jeszcze jednak przemyślał.

Re: Volkswagen Passat | Karta wozu

profilaktycznej wadliwych pompowtrysków Siemensa naraża ludzi na wypadki mogące mieć katastrofalne skutki.... Doskonale wiedzą, że zrobili bubla z silnika 2.0 tdi i jeszcze się migają. Tutaj jeden z linków

volvo 850 kombi

95 mozna kupic za 6-7,5 tys euro; benzyne 2,0 juz za 5 tys; T5 za 6 tys ....

Re: Paliwo w J-L.

robiącej małe przebiegi zdecydowanie lepszym wyborem niż TDI jest np. silnik 1.6 102 KM, 1.8 125 KM, 2.0 130KM - w Passacie po 2000 r. 1.8 T ze względu na turbinę bym odradzał. Niestety do ludzi, robiących małe przebiegi to najwyraźniej nie dociera, gdyż i tak większość używanych aut ma napis TDI itp. Na

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

Z góry uprzedzam, że w żadnym wypadku się nie czepiam, ale: wytłumacz mi dlaczego uważasz, że A6 (de facto C4 po liftingu) jest nowocześniejszy od w124? Pomińmy wygląd bo to tylko kwestia gustu. Technicznie 250d z 1995 roku jest bardziej niezawodny od 2,5 tdi z tamtych lat. 250 jest 20

Re: Ku przestrodze..

2 tysiące za wtryskiwacze!? Żaden komis nie zapłaciłby tyle za naprawę, o ile auto byłoby jeszcze nie sprzedane. Sporo gości z komisów to ludzie świadomi, inteligentni i z masą kontaktów. Takie coś to się robi za parę stówek. Jeśli sprzedawca (taki czy taki) wiedział, że wtryskiwacze są do

Re: focus II 1,6 TDCi

=czny to wymiana napedu rozrzadu jest tania: w ASO peugeota to koszt > > 800 zł) tak jak pisałem silnik jest skomplikowany ,ma juz common raila III > generacji,ma bardzo nowoczesne wtryskiwacze i jesli cos sie w nim zepsuje to > koszty beda astronomiczne (szczególnie trezba wiec

Re: focus II 1,6 TDCi

całkowicie aluminiowy ,ma 2 wałki ropzrzadu i 16zaworów (rozrzad napedzany jest paskiem: napedza jeden wałek rozrzadu a drugi napedzany jest od pierwszego łancuchem ,jesli łancuch bedzie wies=czny to wymiana napedu rozrzadu jest tania: w ASO peugeota to koszt 800 zł) tak jak pisałem silnik jest

Re: Czas na zmianę auta..

przepływomierz, zużyte wtryskiwacze, niskie ciśnienie oleju. Jeździłem wieloma autami w dieslu z turbiną i bez, także JTD, żadnemu nie zaszkodziła spokojna jazda z umiarkowanie niskimi obrotami, zaszkodziło zaś to że poprzedni użytkownik (auto służbowe) miał ciężkiego buta ale nie miał czasu na wymiany oleju

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

kilkuletniej mazdy 6 2.0 DI może być koszt wymiany wtryskiwaczy sięgający 20 tys. zł. -- Pozdrawiam, G. hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!

Re: Laguna 1.9DCI vs 2.2 DCI

darmo. > Powszechnie natomiast wiadomo, ze najbardziej "podatne" na chip-tuning sa > diesle (TDI i Common-Raile). I benzynowe turbo też. > > > P.S. A moze tak znalezc sobie 2-letnia Lagune I 1.9 dCi (107 KM, 250 > Nm)?? > > > Tutaj nie bedziesz mial problemow z

Re: co kupić za samochód do 15000 dla rodziny 4 o

poprzedni właściciel nie lał opałówy, bo takie auto mozna sobie podarować!!! Koszt regeneracji pompy wtryskowej to około 2000 zł. i do tego wymiana wtryskiwaczy, przeczyszczenie filtrów, przewodów często może osiągnąć koszt 50% wartości pojazdu. Przebieg auta powinien wynosić około 15-20tyś rocznie

Re: Honda Civic najlepszym kompaktem

japońskimi rączkami. Z silnika nic nie cieknie, nie dymi oleju nie ubywa nie ma problemów z rozruchem przy -20C. D15B3 na gaźniku, 105 KM. Druga rodzinna Honda to Accord 2.0 automat '93. Działa absolutnie wszystko, klima elektryka itd. Jedyna awaria to cewka za 120 zł i przegub za 170. Tym samochodem

Re: Gaz w matizie

vw lupo 3L, audi a2 1.2 TDi i coś małego benzynowego przerobione na LPG. Ze względu na cenę zakupu i dostępność zrezygnowałem z vw i audi a kupiłem daewoo matiza. Samochód ten pali 4,9 l/100 km benzyny (zmierzone!). Postanowiłem założyć do niego instalację gazową, wybór padł na sequent 24 BRC. Montaż

Rząd dodaje rzepaku do Diesla - czy stare auta ...

Raili będą mieli przechlapane. Komplet 4 wtryskiwaczy do takiego silnika to około 6000 PLN. Jeżdżę Focusem z grudnia 2006, silnik 1,8 TDCi i w instrukcji jest WYRAŹNIE WOŁAMI NAPISANE, że dopuszczalne jest stosowanie paliwa zwierającego DO 5% biokomponentów. Czy Unia zasponsoruje mi wymianę uszkodzonych

Re: jakie auto kupić Benzyna+Gaz czy Diesel?

Jak już napisano każde rozwiązanie ma zalety, ale wydaje mi się że w Waszym wypadku przesiadka na diesla to niezbyt dobry pomysł. Nie wiem oczywiście o jakim Passacie mysli Twój mąż, ale jeżeli jest to nowszy silnik (np. 2,0 TDI) to po pierwsze ze starymi 1,9TDI ma juz niewiele wspólnego, a

Re: francuzkie wynalazki: brrrrrrrr!!!!

wiedza o autach, które znam z autopsji. Nie ma aut bezawaryjnych. Kwestia uciążliwości usterek jest ważna. Zepsuty zamek schowka po stronie pasażera w moim lanosie kontra awaria nowego mercedesa E 270 CDI przy przebiegu 12 tyś. km / wymiana turbo, remont głowicy, wymiana dwóch wtryskiwaczy

Re: Czystosc spalin

życie w 2005 roku normą Euro 4 tylko niewiele z nich miałoby kłopoty. Norma Euro 3 pozwala na emisję 0,05 g sadzy na kilometr, Euro 4 zaś obniża tę wartość do 0,025 g/km. Nowoczesne systemy wtryskowe - jak common-rail czy pompowtryskiwacze - oraz zmiany w elektronice zdjęły z diesli odium

Re: Właśnie !! Przepisy trzeba tak konsturować,

jest otwarcie drzwi w czasie jazdy. Nie napisali, ze nadal mozna to zrobic recznie. Ale i to poprawia za ciezkie pieniadze, sklaniajace, w razie awarii, do przemyslenia dalszej eksploatacji auta. > Zwróć uwagę ile syfu to proste tdi wydmuchuje z rury. Nie ja wymyslilem, ze male diesle w

Re: zalety diesla

zaczynaja kopcic zwlaszcza przy mocniejszym depnieciu. Byc moze trzeba wymienic wtryskiwacze lub koncowki wtryskow, bo zwyczajnie sie zuzyly. Jednak wymiana wyzej wymienionych to droga impreza i niewielu sie na to decyduje. Znaczna wiekszosc kupila diesle "bo sa mniej awaryjne i tansze" wiec nie bedzie

Czy aby na pewno "bio (?) paliwa"?

. Zawory muszą być przekonstruowane i dostosowane do użycia ON z EOR (szczególnie przy większych domieszkach tego ostatniego) – co więcej, nie da się wówczas używać zamiennie ON i BIO-ON – konieczna będzie wymiana programu sterownika oraz wtryskiwaczy. Kolejnym problemem technicznym