2.4 v6 budowa silnika audi

Arek Kwiecień

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - model premium w cenie kompaktu? Opinie użytkowników

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - model premium w cenie kompaktu? Opinie użytkowników

Trzecia generacja Audi A6 (C6, Typ 4F) ma już co najmniej 11 lat, a najstarsze egzemplarze właśnie osiągają swoją pełnoletność. Upływający czas paradoksalnie jest jednak sojusznikiem prestiżowego modelu Audi, który z roku na rok kosztuje coraz mniej, zachowując jednocześnie wiele walorów nowoczesnego, komfortowego, znakomicie wyposażonego auta o charakterze limuzyny. Omijając kilka kłopotliwych silników czy bezstopniową skrzynię biegów, mamy szansę (choć nie gwarancję, bo ta uzależniona jest też od dbałości wcześniejszego właściciela) na znalezienie samochodu, który z powodzeniem może wciąż konkurować z nowymi autami, a przy tym być od nich o wiele tańszy. Przyjrzyjmy się, co - w opinii użytkowników - może zepsuć się w Audi A6 (C6).

Używane Audi A6 C5 (1997-2005) - droga limuzyna za... nieduże pieniądze

Duża, komfortowa limuzyna Audi mimo upływu lat stanowi kuszącą propozycję, tym bardziej że jej ceny z roku na rok spadają. Jednocześnie rośnie jednak ryzyko kosztownych napraw, co dotyczy zwłaszcza kilku nieudanych silników. Czy warto postawić na A6 drugiej generacji? Sprawdzamy, jakie są opinie jego użytkowników, i radzimy, gdzie szukać usterek.

Używane premium za 20 tys. zł. Pewniaki od Audi, BMW, Volvo i nie tylko. Jest haczyk

I są nim oczywiście koszty bieżącego serwisu. Na rynku znajdziemy wiele ciekawych aut premium w dobrej cenie. Trzeba jednak pamiętać, że w użytkowaniu będą droższe od odpowiedników od marek popularnych.

Klasa średnia premium za 20 tysięcy zł. Prestiż, wygoda, ale i znaczne koszty

Klasa średnia premium za 20 tysięcy zł. Prestiż, wygoda, ale i znaczne koszty

, komputer pokładowy, przyzwoite nagłośnienie i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Mechanicy polecają benzynowe silniki 1.8 140 KM i 1.75 TBI 200 KM. Ten najmocniejszy zapewnia dobre osiągi i cechuje się akceptowalnym apetytem na paliwo. Diesle to 1.9 JTD i 2.0 JTD o mocy 120-150 KM i 170 KM. 2.4 JTD ma 200

Szukamy SUV-a z Europy z dobrym dieslem. Budżet? 50-60 tysięcy złotych

Szukamy SUV-a z Europy z dobrym dieslem. Budżet? 50-60 tysięcy złotych

(dwusprzęgłowy S-Tronic), a nawet ośmiu przełożeniach, doskonale dbającą o płynność jazdy. Amatorzy silników wysokoprężnych mają do wyboru czterocylindrową konstrukcję 2.0 TDI i 3.0 V6 TDI generujące odpowiednio 143-190 KM lub 240-313 KM. W przypadku mniejszej jednostki zwłaszcza z początków produkcji musimy być

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

obejmować może klimatyzację automatyczną regulowaną w kilku strefach, skórzaną tapicerkę, niewyszukane multimedia, automatyczną skrzynię biegów czy napęd 4x4. Szczególnie polecany jest prosty, wolnossący silnik 3.6 V6 283 KM oraz 3.8 V6 293 KM. By obniżyć koszty, z powodzeniem możemy założyć instalację LPG

Które benzynowe silniki są godne polecenia

Które benzynowe silniki są godne polecenia

dopracowanych i bezproblemowych silników potrafiących służyć latami. Niestety, ostatnim prostym i tanim w użytkowaniu silnikiem jest wolnossący 1.6 MPI - znany ze Skody Octavii I i II, Volkswagena Passata B5 i B6, kilku generacji Golfa oraz Audi A3 I i II. Początkowo, czterocylindrowa konstrukcja generowała

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

zamachowe (2000 zł), wrażliwe wtryskiwacze i turbosprężarkę. Kosztowne awarie rzadko występują w samochodach często eksploatowanych w trasie. Całkowicie bezawaryjne okazują się czterocylindrowe benzynowe silniki 2.0 150 KM i 2.4 183 KM. Nie są zbytnio oszczędne - zużywają średnio ponad 10 litrów na setkę

Reprezentacyjne SUV-y dla wymagających, na które nie wydasz więcej niż 50 tys. zł

Reprezentacyjne SUV-y dla wymagających, na które nie wydasz więcej niż 50 tys. zł

odbyła się światowa premiera kolejnego luksusowego SUV-a - Volkswagena Touarega. Pierwsza odsłona niemieckiej bulwarowej terenówki dostępna była w ofercie do 2010 roku. Do jej budowy wykorzystano płytę podłogową i szereg innych rozwiązań wspólnych z Audi Q7 i Porsche Cayenne I. Statecznie zaprojektowane

6 garowy grzechotnik

Subaru to fajne samochody z bardzo dobrym napedem na 4 kola, ale nie dla tych co patrza zuzycie paliwa. Silniki typu boxer oprocz fajnego brzmienia i kompatkowej plaskiej budowy dajacej niski punkt ciazaru nigdy nie byly ekonomiczne. Orginalne czesci do Subaru sa znacznie drosze (2-3 krotnie

Re: AUDI A4 co mi powiedzie na temat tego samocho

-70 tys km bedzie trzeba robic cos w przednim zawiasie). z silników to 100 % bezawaryjnej i taniej jazdy daje 1.6 8v(tani w wymianie naped rozrzadu ,prosta budowa ,brak jakichkolwiek wad fabrycznych) . silniki 1.8 sa juz bardziej kłopotliwe (łancuch,który tez trzeba wymieniac po pewnym przebiegu

Re: golf2, audi 80(B3), czy passat b3 z silnikami

Były 1,6D, TD i 1,9D. B3 ze wspomnianych aut to najlepszy wybór. Passat jest bardziej obszerny, ale rdzewieje, a środek potrafi trzeszczeć. Niebitego audika ruda się nie ima, kokpit jak skała. Golf to już inna klasa. Tak jak pisze black_code - jak nie masz ropy z budowy czy PKP lepiej bierz

Re: **Co sądzicie o Audi A3? Warto

wykazać. poza tym silnik 1.6 jest prosty jak budowa cepa co czyni go tanim i prostym w obsłudze. Jest też mało awaryjny czego nie można powiedzieć juz z takim przekonaniem o 1.8 POza tym nie każdy musi od razu zwijać asfalt... Dla A3 ten silnik w zupełności wystarczy a jeśli potrzeba trochę wiecej

Re: Ingolstadt strikes back - V12

odpadnie i wyląduje się w rowie ale za to w rowie z v12. He he. Jak do tej pory, w zasadzie wszystkie TDI vaga były mniej lub bardziej udane. Wliczając w to 3.3 V8 i 4.0V8, ktore powstały już kilka lat temu. Więc pomimo twoich szczerych nadziei, o awaryjność tego silnika był bym raczej spokojny :)

Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat

przesłanki. Tobie tego umiaru bardzo brakuje. Opinie wyrażasz gładko, a gdy przychodzi do uzasadnienia to jest lipa. > Ja swoja przedstawilem i bardzo solidnie ja udowodnilem: > 1. logicznym uzasadnieniem budowy auta > 2. opiniami z prasy > 3. danymi o rozkladzie mas Badź poważny

Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat

. Przedstaw swoja i uzasadnij. Ja swoja przedstawilem i bardzo solidnie ja udowodnilem: 1. logicznym uzasadnieniem budowy auta 2. opiniami z prasy 3. danymi o rozkladzie mas Czekam na twoje zdanie. Jakie ono jest na ten temat. Uzasadnij.

Volkswagen - polkowicki silnik

Volkswagen - polkowicki silnik 2005-10-12 14:10 Źródło: VW Motor Polska; mojeauto.pl W zakładzie Volkswagen Motor Polska produkuje się dziennie ponad 2200 silników. Firma od kilku lat należy do czołówki polskich eksporterów. Wartość ubiegłorocznego eksportu wyniosła blisko 4

Re: To samochody tej samej klasy

może silnik 2.4 w audi w zupełności wystarczy (tym bardziej że to V6 i inna kultura pracy). > Mozna byc fanem marki ale bez przesady gdzie Accordowi do A6 nie > rozsmieszajcie mnie.Accord to sie moze z passatem mierzyc to jego klasa a i > tam ma klopoty. Accord to

Re: BMW M3 /e30/ - wrażenia z jazdy

greenblack napisał: > Gość portalu: csi napisał(a): > > > > s4 i m3 to dwie znacznie różne filozofie budowy samochodów /zwłaszcza napę > d/, > > dla mnie m3 rulez :) > > To 190-konne M3 z początku lat '90 możesz porównywać z Audi S2 220 KM, stawiam

Re: VW Tiguan 2.0

www.audiworld.com/news/03/082703/dsg1-full.jpg (popatrz na rysunek ze zrozumieniem a wszystko bedzie jasne) en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox youtube.com/watch?v=Yfe56gqqIms

Bardzo dobre pytanie!

jeździ z 16-zaworowym 1,6 MPI, a golf z ośmio-. Pozdrawiam v-6

Re: nowy Lexus

. poczynajac od platform, poprzez silniki, konczac na fotelach (te SAME fotele wstawiane sa do fabi i A3!). Lexus nawet nie dzieli silnikow z masowka toyoty, ZAWSZE sa to auta z napedem na tyl - w odroznieniu do FWD 'premium' audi. Mozna w zasadzie przyjac, ze budowa audi jako marki premium

Re: Tanie kombi dla rodziny

nawet nie wiem jak dobra astra czy inny tego typu samochod nie dorowna przyjemnosci z jazdy i jakosci wykonczenia.Polecam silniki 2.0 115ps i tradycyjnie TDI moze malo kulturalny za to srednie spalanie ponizej 6litrow. -- Tyklo siac,siac i siac!

Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode

Witam! volvo to zupełnie inna klasa pojazdu. to auto bardziej prestizowe niz passat czy mondeo. v40/s40 jest mniejsze ,ale porównywac je nalezy raczej z Audi A4 niz passatem.s40/v40 oparte jest na płycie podłogowej blizniaczej do mitsubishi carismy:przód kolumna McPhersona ,z tyłu

Re: w polsce rynek suv to nieporozumienie

, że diesel i4 jest cichszy od benzyny v6. zar > az się dowiem, że mniej wibruje. :) Nie wiem jak Ty, ale ja jeżdżę w kabinie a nie w komorze silnika. Wibracje może są ale co mnie one obchodzą tak długo jeśli ich nie czuję? Dodatkowo dźwięk (niższy) imho jest dużo mniej uciążliwy

Re: Dlaczego niektorzy sadza, ze auto to inwestyc

. Dodam ze to bylo Audi wyzszej klasy z silnikiem 2.8 i napedem 4X4 o przebiegu prawie 300tys.Niemialem zadnych powaznych usterek praktycznie drobne bzdety ktore usuwalem sam . Nie doliczam juz kosztow utraty wartosci i ubezpieczenia. Jestem po czesci mechanikiem robilem w

Re: No i co, twardogłowi?

swego Forestera póki co nie narzekam. Będziemy więc jeździli podobnymi samochodami, mogąc podyskutować o wadach i zaletach Audi i Subaru. -- https://www.youtube.com/watch?v=AWrk80LRONE "I znowu sobie powtarzam pytanie: Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?"

Re: Salon Frankfurt 2011 | Nowy Lexus GS

, która nie spadła przy obrotach ponad 5000 obr/min 4. Tą marką jeżdżą głównie ludzie z elity: lekarze, adwokaci, businesmeni i raczej trudno znaleść za kierownicą tego auta buraczka harującego na budowie na zachodzie po szkole zawodowej 5. Lexus (poza RX) jest mało znany w Europie ze względu na wysoką

Re: nie tylko CO2

2015 roku. Już teraz seryjne mają ok 150 km a doświadczalne nawet 600 (dbm-energy.com/de/anwendungen/mobilespeicher.html , przerobione audi A2) 2. Generalnie budowa samochodów, ich układów

Re: Stary = skarbonka bez dna

I jeszcze końcówka artykułu: Dane i fakty Historia modelu 1983 listopad: prezentacja drugiej generacji modelu Golfa. Silniki: 1.3, 1.6, 1.8 oraz diesel 1.6. 1984 styczeń: wersja GTI (1.8) oraz turbodiesel o mocy 70 KM. 1986 luty: wersja Syncro - 4x4. 1987 lipiec: face lifting

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

, elektromagnetycznych. Pozwoliło to zredukować poziom emisji szkodliwych składników spalin nawet o 20%. Taki układ wtryskowy stosowany jest np. w silnikach Audi A6 3.0 TDI. Trwają prace nad czwartą generacją, która pozwoli jeszcze obniżyć poziom zanieczyszczenia spalin dzięki doskonalszemu sterowaniu i podniesieniu

miałem 5 lat Megane na gaz, sprzedałem i kupiłem

potaniał ON kupiłem Mazdę Diesel, 2 litrowy silnik, z 2000 roku, 123 tys km przebiegu, 90KM, pali 5 l na trasie, 6,5 l w mieście, czasem mieści się w 6 l w mieście. Jak się policzy ON po 3,28 zł na Carrefourze w Hucie to LPG nie jest opłacalne. Jak ON był po 4,65 zł w czerwcu to naturalnie była

Re: miałem 5 lat Megane na gaz, sprzedałem i kupi

155 tys km, z tego 80 tys na gazie. Jak potaniał ON kupiłem Mazdę Diesel, 2 litrowy silnik, z 2000 roku, 123 tys km przebiegu, 90KM, pali 5 l na trasie, 6,5 l w mieście, czasem mieści się w 6 l w mieście. Jak się policzy ON po 3,28 zł na Carrefourze w Hucie to LPG nie jest opłacalne. Jak ON

Re: LICZY SIE TYLKO BMW

(przełom 60/70 mod. 2000ti/tilux i mod. 2500/2800 - tym autem jechałem i większość współczesnych sedanów nie pogada). M.in. dlatego od 40 lat BMW ma największy prestiż. 4. Bezkompromisowość. Np. wiadomo że silnik R6 jest idealny i dlatego BMW nie kombinuje. A MB przeszedł na V6 bo jest bardziej

Re: Czy mamy się bac chińskiej motoryzacji?

. > - no i naturalnie poprzednie Audi A4 B5 i B6 oraz Passaty B5 i B5.5 i jeszcze p > ewne generacje tych aut wstecz Nie jestem pewien, ale audi B6 ma wzdłużnie silnik w odróżnieniu od passata i są one na innych platformach. Raczej Passat vs Superb to bylby dobry przykład. W ogóle Skoda to

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

. W skrzyni bezstopniowej w ogóle nic nie czuć, jest tylko liniowe nieprzerywane niczym przyspieszenie. 2. Jeśli chodzi o osiągi, auta z bezstopniowymi potrafią być szybsze niż odpowiedniki z ręcznymi, jak niektóre Nissany, Audi multitroniki. Są automaty nic nie tracące w kwestii osiągów w stosunku

Re: LICZY SIE TYLKO BMW

, ktory przetrwala tylko dzieki minisamochodzikowi Isetcie, produkowanie jednego coupe i jednej przestarzalej limuzyny nie dodawalo w tych latach zadnego prestizu marce (w przeciwienswie do MB, ktory podbijal wszystkie rynki). > 4. Bezkompromisowość. Np. wiadomo że silnik R6 jest idealny i

Re: U nas wiadomo o tym od dawna

droższe w naprawach), tapicerka, ilość poduszek powietrznych, normy spalania paliwa i produkcji CO2 - to wszystko są dodatkowe elementy (choćby durny kawałek krzemu jako koprocesor do głównego procesora) i dodatkowe koszta - tu się oszczędza. Dobrym przykładem jest firma Audi (nie, żebym polecał). Oni