250 cdi problemy z wtryskami

Piotr Mokwiński

Najlepsze diesle V6 i R6. Zapas mocy i resurs na poziomie 400-500 tysięcy km

Najlepsze diesle V6 i R6. Zapas mocy i resurs na poziomie 400-500 tysięcy km

Mimo trwającej od kilku lat złej passy wizerunkowej, diesle nadal cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza w klasie premium. W SUV-ach czy autach terenowych, doskonale sprawdzają się sześciocylindrowe ropniaki. Dysponują wystarczającą mocą i elastycznością, spalając przy tym zdecydowanie mniejsze ilości paliwa niż benzynowe odpowiedniki o podobnej mocy. Przy odpowiednim serwisie, większość z nich imponuje także wytrzymałością na duże przebiegi.

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

Na rynku wtórnym niezmiennie wysoką popularnością cieszą się auta segmentu premium. Kierowcy doceniają wyraźnie wyższą jakość wykonania, często bogate wyposażenie i namiastkę prestiżu. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie wersje silnikowe są godne polecenia. Wśród używanych znaleźć możemy bowiem warianty problematyczne, generujące pokaźne koszty.

Te 6 i 8-cylindrowe diesle to pułapki. Skutecznie wydrenują portfel

Kierowcy mierzący się z zamiarem zakupu sześcio lub ośmiocylindrowego diesla, zdają sobie sprawę z istotnie wyższych kosztów bieżącej obsługi, wynikającej chociażby z relatywnie małej popularności, drogich części zamiennych i samej obsługi. Wśród ropniaków o dużej pojemności znajdziemy jednak szereg konstrukcji, które są istną finansową pułapką dla właściciela. Wysokie rachunki często wynikają jedynie z bieżących czynności serwisowych, a nie ponadprzeciętnej awaryjności.

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

wypaleniu ulegają gniazda zaworowe. Co ciekawe, najwięcej drobnych problemów z osprzętem sprawia najmniejszy, 4-cylindrowy silnik. Paleta wysokoprężna składa się z jednostek czterocylindrowych 2.1 122-170 KM, pięciocylindrowego 2.7 CDI 177 KM, sześciocylindrowych 3.0 i 3.2 o mocy 190-224 i 177-204 KM, oraz

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

jednostek serii 5 pozwala dobrać idealną konfigurację do swoich potrzeb, choć z uwagi na spore przebiegi, nie będzie to łatwe zadanie. Niemniej, zdaniem specjalistów zdecydowanie mniej problemów sprawiają konstrukcje sprzed modernizacji. Benzynową gamę otwiera sześciocylindrowy 2.2 o mocy 170 KM. Po

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

paleta silnikowa. Każda z jednostek boryka się z wadami fabrycznymi. Wśród benzynowych mamy do dyspozycji doładowane 1.4, 1.8 i 2.0 TSI o mocy 122, 160 i 200 KM (mają bezpośredni wtrysk paliwa i wadliwy łańcuch rozrządu). Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko problemów mniejsze. Ciekawostkę stanowi

Poradnik | 6- i 8-cylindrowe diesle, które bez problemu przejadą nawet pół miliona kilometrów

Poradnik | 6- i 8-cylindrowe diesle, które bez problemu przejadą nawet pół miliona kilometrów

wymiany łańcucha rozrządu (około 10 tysięcy złotych, kompletu wtryskiwaczy, turbosprężarki i innych kluczowych podzespołów). W egzemplarzach, gdzie olej zmieniano dwukrotnie częściej, problem z nietrwałym łańcuchem rozrządu pojawia się znacznie później, zaś turbosprężarka odpowiednio użytkowana

Mercedes E Kombi - test | Pierwsza jazda

Mercedes E Kombi - test | Pierwsza jazda

mocniejszą, 204-konną wersję tego samego silnika 250 CGI z automatem. Tradycyjnie najlepiej dynamikę z oszczędnością łączy 350 CDI - diesel o mocy 231 KM. Ale od początku. Jesteśmy na prezentacji nowej E-klasy kombi. Wsuwam się w obszerny fotel. Wnętrze podobnie jak karoseria

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

krewniak, występuje tylko z automatyczną skrzynią. Póki co, mechanicy nie zgłaszają typowych problemów serwisowych, ale większość samochodów nie przekroczyła 200-250 tysięcy kilometrów. fot. Mazda Diesel jest w gamie jeden i niezależnie od wariantu (150-175 KM), cechuje się niezłą dynamiką, kulturą

Smart cdi Pulse

oprócz ABS ma wspomaganie nagłego hamowania oraz system dystrybucji siły hamowania. Wysokoprężny silnik cdi to najsłabszy z oferowanych w Smarcie. Turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem common rail uzyskuje 41 KM z 800 cm3. Ma za to największy moment obrotowy

Re: do znawców marek

ostatnim prawdziwym MB było w115, najlepiej z reaktorem 200d :), w123 ujdzie w tłoku ale to nie to a w124 to ostatni szajs z przekombinowanym zawieszeniem i drogimi w naprawie wtryskami:). Problem rozbija się jak zwykle o kasę. Serwisowanie w124 jest tanie, ponieważ jest od groma dobrych zamienników

Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2.

trwałe, wtryski wbrew obiegowym opiniom też. Oczywiści jak kupisz trupa za 20 tpln to może paść wszystko. Z benzyniaków do lpg dobrze podchodzi 2.0 m111 129km. Niestety występuje tylko przed liftem, ale stosunkowo łatwo znaleźć zadbany egzemplarz. Jedyna potwierdzona usterka to problem z olejem w wiązce