3.2 fsi wymiana rozrządu

Piotr Mokwiński

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Niedawno przedstawiliśmy sześć najpopularniejszych modeli z prywatnego importu. Teraz bierzemy pod lupę kolejne samochody. Łącznie, import w 2023 zamknął się liczbą nieznacznie przekraczającą 805 tysięcy sztuk. Najwięcej wozów przyjechało z Niemiec (około 50 procent), z Francji, Belgii i Stanów Zjednoczonych.

Ile kosztuje porządne używane Audi A4 B7 i B8? Takie bez pułapek i ukrytych usterek

Pośród nowych samochodów premium, wybieramy przede wszystkim SUV-y. Volvo XC60, Audi Q5 czy Mercedesa GLC. Inaczej ma się rzecz na rynku wtórnym. Każdego roku w nasze granice przenika od 800 tysięcy do miliona używek. Zazwyczaj mają 11-13 lat i logo Audi, Opla, Volkswagena lub BMW. Wobec tego, postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm generacjom A4 sprzed 15 lat. To łakome kąski, choć nie w każdej odmianie.

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - model premium w cenie kompaktu? Opinie użytkowników

Trzecia generacja Audi A6 (C6, Typ 4F) ma już co najmniej 11 lat, a najstarsze egzemplarze właśnie osiągają swoją pełnoletność. Upływający czas paradoksalnie jest jednak sojusznikiem prestiżowego modelu Audi, który z roku na rok kosztuje coraz mniej, zachowując jednocześnie wiele walorów nowoczesnego, komfortowego, znakomicie wyposażonego auta o charakterze limuzyny. Omijając kilka kłopotliwych silników czy bezstopniową skrzynię biegów, mamy szansę (choć nie gwarancję, bo ta uzależniona jest też od dbałości wcześniejszego właściciela) na znalezienie samochodu, który z powodzeniem może wciąż konkurować z nowymi autami, a przy tym być od nich o wiele tańszy. Przyjrzyjmy się, co - w opinii użytkowników - może zepsuć się w Audi A6 (C6).

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

tej kategorii mamy do dyspozycji 1.6 102 KM i zapewniający więcej niż potrzeba 3.2 V6 250 KM – oba dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa i trwałym paskiem rozrządu. Wolnossące silniki 1.6 FSI i 2.0 FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa są awaryjne i paliwożerne (generują odpowiednio 115 i 150

Pięć luksusowych SUV-ów do 50 tys. zł. M.in. Mercedes, Audi i BMW. "Wciąż nie dla każdego"

Pięć luksusowych SUV-ów do 50 tys. zł. M.in. Mercedes, Audi i BMW. "Wciąż nie dla każdego"

elementów generuje spore koszty. Wymiana tarcz hamulcowych z przodu to wydatek rzędu 1000 zł. Wysoka masa własna skraca też żywotność zawieszenia. Jeśli mamy do czynienia z pneumatycznym rozwiązaniem, wydatki serwisowe sięgają tysięcy złotych. Jeden amortyzator to koszt w wysokości przynajmniej dwóch

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

Używany rodzinny SUV z Niemiec. Redaktor Piotr poszukał aut za 60-70 tysięcy zł

olejowy i weryfikacja stanu sprzęgieł. Wszystkie benzynowe silniki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. Najmniejsze trudności sprawia wolnossący 3.2 V6 FSI o mocy 270 KM. Tutaj użytkownik ogranicza się do okresowych wymian płynów, ale liczy się z zużyciem paliwa w mieście dochodzącym do 20 litrów

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

. Niestety, tylko niektóre z nich uchodzą za bezproblemowe. Do dyspozycji mamy 2.0 TFSI 170 KM, 2.4 V6 170 KM, 2.8 FSI 210-220 KM, 3.2 FSI 255 KM, 3.0 TFSI 290 KM i flagowy 4.2 V8 335 KM lub 4.2 V8 FSI 350 KM. Mechanicy polecają tylko jednostki starszej daty, wyposażone w pośredni wtrysk paliwa: 2.4 i 4.2

Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - nie oceniaj po okładce

Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - nie oceniaj po okładce

„szóstka" 3.2 FSI z systemem zmiennych faz rozrządu Audi valvelift, której doskwierały jednak awarie układu zapłonowego spowodowane felernymi cewkami. Prawdziwym rarytasem, w dodatku chwalonym za bezawaryjność, jest natomiast 450-konna V-ósemka 4.2 FSI stosowana wyłącznie w sportowej wersji

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

Klasa średnia w tych wersjach to problemy. Sprawdzamy auta za 30-40 tysięcy zł

łańcuchowy rozrząd. Z uwagi na niefortunne umieszczenie za sprzęgłem, wymiana z łatwością przekroczy 4 tysiące zł. Jeśli postawimy na kombi z pneumatyką tylnej osi, problemy z miechami i kompresorem mamy jak w banku. Czarę goryczy pozwoli przechylić zapchany lub uszkodzony DPF oraz dość delikatny system

Używany Volkswagen Golf V (2003-2009) - czy zasługuje na "piątkę"?

Używany Volkswagen Golf V (2003-2009) - czy zasługuje na "piątkę"?

ponadto ryzyko uszkodzenia tłoków w wyniku ich przegrzania. O wiele bezpieczniejszą opcją jest odmiana 1.4 TSI Turbo (czyli bez kompresora) o mocy 122 KM, w której wystarczy pamiętać o regularnej wymianie rozrządu, by cieszyć się bezawaryjną jazdą. Z kolei silniki FSI po dłuższym okresie używania mogą

Używany Volkswagen Phaeton (2002-2016) - (nie)droga limuzyna? Opinie użytkowników

ze względu na doskonałe osiągi i wysoką bezawaryjność, jednak należy pamiętać, że ewentualne naprawy mogą okazać się naprawdę kosztowne. Kłopoty sprawiać mogą cewki zapłonowe oraz wariator zmiennych faz rozrządu. Wpływ na żywotność konstrukcji ma regularna wymiana oleju oraz troskliwy serwis. Używany

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki i zrywające się rozrządy. To przekłada się na niską wartość Passatów z tego okresu. Trudno o klienta, choć egzemplarze z niewielkimi przebiegami i pełną historią serwisową, możemy warunkowo polecić. Mercedes Klasy S W220 Od 1998

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

– oba dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa i trwałym paskiem rozrządu. Wolnossące silniki 1.6 FSI i 2.0 FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa są awaryjne i paliwożerne (generują odpowiednio 115 i 150 KM). Dobrą i doskonałą dynamikę przy rozsądnym spalaniu oferują doładowane agregaty z rodziny

Wielka okazja, ale i pułapka kosztów. Używane SUV-y premium w dobrej cenie

Wielka okazja, ale i pułapka kosztów. Używane SUV-y premium w dobrej cenie

wyciągnąć jednostkę, co już na starcie generuje koszty na poziomie 3-4 tysięcy zł. Przynajmniej drugie tyle będzie nas kosztować wymiana rozrządu. Więcej porad dla kierowców znajdziesz na stronie głównej gazety.pl Jeśli zatem klient ceni sobie luksus i SUV klasy premium spełnia jego oczekiwania, warto

Audi A4 B8 - opinie i typowe usterki

Audi A4 B8 - opinie i typowe usterki

. Audi A4 B8  - który silnik wybrać? W czwartej generacji Audi A4 nastąpił zmierzch prostych silników jak 1.6 8V. Na próżno tutaj szukać jednostek wolnossących. Wyjątkiem jest mało popularne 3.2 FSI oferowane do 2011 roku. Wszystkie motory benzynowe zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki i zrywające się rozrządy

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

i zrywające się rozrządy. To przekłada się na niską wartość Passatów z tego okresu. Trudno o klienta, choć egzemplarze z niewielkimi przebiegami i pełną historią serwisową, możemy warunkowo polecić. VW Golf V 1.4 TSI Od 2003 do 2009 roku produkowana była piąta generacja Volkswagena Golfa. Klienci do

Luksusowe SUV-y do 50 tys. zł. Okazja? Zastanów się. Wpadasz w pułapkę kosztów

Luksusowe SUV-y do 50 tys. zł. Okazja? Zastanów się. Wpadasz w pułapkę kosztów

wyciągnąć jednostkę, co już na starcie generuje koszty na poziomie 3-4 tysięcy zł. Przynajmniej drugie tyle będzie nas kosztować wymiana rozrządu. Jeśli zatem klient ceni sobie luksus i SUV klasy premium spełnia jego oczekiwania, warto postawić na słabsze odmiany silnikowe z klasycznym zawieszeniem

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

A4 B8 stanowią przednionapędowe wersje Avant (kombi) z dieslem pod maską. Audi A4 B8  - silniki, awarie, usterki. Który silnik wybrać? W czwartej generacji Audi A4 nastąpił zmierzch prostych silników jak 1.6 8V. Na próżno tutaj szukać jednostek wolnossących. Wyjątkiem jest mało popularne 3.2 FSI

Używany luksusowy SUV, czyli okazja i pułapka w jednym. Pięć propozycji z gwiazdką

Używany luksusowy SUV, czyli okazja i pułapka w jednym. Pięć propozycji z gwiazdką

elementów generuje spore koszty. Wymiana tarcz hamulcowych z przodu to wydatek rzędu 1000 zł. Wysoka masa własna skraca też żywotność zawieszenia. Jeśli mamy do czynienia z pneumatycznym rozwiązaniem, wydatki serwisowe sięgają tysięcy złotych. Jeden amortyzator to koszt w wysokości przynajmniej dwóch

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

sześciocylindrowe – 2.0 150 KM, 2.2 170 KM, 2.5 170-192 KM, 2.8 193 KM, 3.0 231 KM i flagowy 3.2 z wersji M3 o mocy 343-260 KM. Odpowiednio serwisowane odwdzięczają się bezawaryjną pracą przez lata. Zastosowany napęd rozrządu z wykorzystaniem łańcucha jest trwałym, lecz niewiecznym rozwiązaniem. Ewentualna

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

koszt 600 złotych za sztukę, natomiast turbosprężarki 1800 złotych. Operacja wymiany rozrządu pochłonie niespełna 1000 złotych. Motor uchodzi za jeden z trwalszych w swojej klasie pojemnościowej i bez trudu pokona około 500 tysięcy kilometrów. Dużo większy wybór zapewnia paleta jednostek benzynowych. Do

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

jednostek wolnossących. Wyjątkiem jest mało popularne 3.2 FSI oferowane do 2011 roku. Wszystkie motory benzynowe zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, co uniemożliwia tani montaż instalacji gazowej. 1.8 i 2.0 TFSI z początku produkcji zmagają się ze znanym problem nadmiernego zużycia oleju

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

wtryskiem paliwa: 2.0 TSI 170 KM, 2.8 FSI 190-220 KM, 3.0 TFSI 290 KM i 3.2 255 KM. Diesle to wadliwy 2.0 TDI 140-170 KM i bardziej dopracowane, lecz kosztowne w obsłudze 2.7 V6 i 3.0 V6 TDI o mocy 180-190 KM, 225-240 KM. VW Passat B7 Siódma generacja Volkswagena Passata produkowana była w latach 2010-2014

Używane Audi B5, B6 i B7 bez tajemnic. Prześwietlamy 3 generacje - ceny, awarie, zalety

zarazem trwały. W jednostkach czterocylindrowych koszt wymiany rozrządu to około 700 złotych, a w przypadku widlastych sześciocylindrowców cena rośnie do 1200 złotych. Koszt ewentualnej regeneracji turbosprężarki w 1.8 Turbo to około 1500 zł. Dodatkowo, należy liczyć się z dość drogim serwisem

Używane Audi A4 B7 - awarie, najlepsze wersje i porównanie z jednym z największych rywali

jednostki obarczone są pewną dozą ryzyka. Silniki z rodziny FSI i TFSI wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany z pomocą nietrwałego łańcucha – ten problem rozwiązuje częsta kontrola jego stanu i ewentualna wymiana kompletnego mechanizmu w cenie 1000-3000 złotych. Czy

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

problem rozwiązuje częsta kontrola jego stanu i ewentualna wymiana kompletnego mechanizmu kosztem 1000-3000 złotych. Czterocylindrowe 1.8 Turbo, 2.0 TFSI wytwarzają 163 i 200 KM, a sześciocylindrowe 3.2 FSI 256 KM. W ich przypadku montaż instalacji LPG nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Co gorsza, musimy

Luksusowe SUV-y za 50 tys. zł. Czy to w ogóle ma sens? Koszty mogą okazać się zabójcze

generuje koszty na poziomie 3-4 tysięcy zł. Przynajmniej drugie tyle będzie nas kosztować wymiana rozrządu. Jeśli zatem klient ceni sobie luksus i SUV klasy premium spełnia jego oczekiwania, warto postawić na słabsze odmiany silnikowe z klasycznym zawieszeniem opartym na stalowych i aluminiowych

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

wolnossący 3.2 V6 FSI o mocy 270 KM. Tutaj użytkownik ogranicza się do okresowych wymian płynów, ale liczy się z zużyciem paliwa w mieście dochodzącym do 20 litrów. Znacznie częściej spotykane są konstrukcje 2.0 TFSI i 3.0 TFSI o mocy 180-225 i 272-354 KM. Niestety, w ich przypadku musimy pogodzić się z

Kupujemy używane - luksusowe SUV-y za 50 tysięcy złotych

kosztować wymiana rozrządu. Jeśli zatem klient ceni sobie luksus i SUV klasy premium spełnia jego oczekiwania, warto postawić na słabsze odmiany silnikowe z klasycznym zawieszeniem opartym na stalowych i aluminiowych elementach. Gwarantuje niższy komfort, ale w znacznie mniejszym stopniu drenuje kieszeń

Poradnik | Modne, uniwersalne i wolno tracą na wartości. Kompaktowe SUV-y za 50 tysięcy złotych

sterowane siedziska z pamięcią ustawień. W przypadku Q5, możemy cieszyć się stałym napędem na cztery koła (quattro) doskonale współgrającym z automatycznymi przekładniami i mocnymi silnikami. Wśród benzyniaków, najmniej problematyczny okazuje się wolnossący 3.2 FSI o mocy 270 KM, bądź topowy 3.0 TFSI 354

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

smarnym. Ciekawostkę w gamie stanowi hybrydowa odmiana zbudowana na 2.0 TFSI (245 KM) i wolnossące 3.2 FSI - 270 KM. Szczyt gamy to 3.0 TFSI generujące 272 lub 354 KM. fot. Audi Q5 przekonuje dobrymi właściwościami jezdnymi, wysokiej klasy materiałami wykończeniowymi i komfortem akustycznym. Drażnią

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

oszczędne. Nie tolerują jednak materiałów ekploatacyjnych kiepskiej jakości i zaniedbań serwisowych. Dotyczy to zwłaszcza benzynowców z bezpośrednim wtryskiem (FSI, TSI, TFSI), niezwykle wrażliwych na jakość paliwa, oraz turbodiesli TDI, wymagających drogiego oleju i stałego nadzoru nad paskiem rozrządu

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

). Wycofanie z oferty silnika 1.8 20V (125 KM) 2001, jesień - nowe silniki 1.8 20V (180 KM) i 1.9 TDI (pompowtryskiwacze, 150 KM) 2002, sierpień - wersja R 32 (3.2 V6, 241 KM), nowe silniki 1.6 FSI (bezpośredni wtrysk benzyny, 110 KM) i 2.0 (102 KM). Wycofanie z oferty silnika 2.3 V5 (150 KM) 2003, jesień

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

). Wycofanie z oferty silnika 1.8 20V (125 KM) 2001, jesień - nowe silniki 1.8 20V (180 KM) i 1.9 TDI (pompowtryskiwacze, 150 KM) 2002, sierpień - wersja R 32 (3.2 V6, 241 KM), nowe silniki 1.6 FSI (bezpośredni wtrysk benzyny, 110 KM) i 2.0 (102 KM). Wycofanie z oferty silnika 2.3 V5 (150 KM) 2003, jesień

Re: Zakup 8-cylindrówki

. > i podejście wielu m > echaników (kosmiczne stawki lub odmawianie napraw takich silników). Współczuje doświadczenia z mechanikami. Jak ostatnio olej zmieniałem to u mojego mechanika stał na drugim stanowisku właśnie W220 (S65AMG) na wymianę rozrządu. Mały warsztat na obrzeżach miasta, a 20

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

wcześniej. Nie wiem czy wiesz ale we wszystkich od Upa do Arteona 1,0 FSI i TSI 1,2 TSI 1,4 TSI i prawdopodobnie w nowym 1,5 TSI jest ten sam typ rozrząd z interwałem wymiany co 210 000 km. Myślę, że taki układ musiał być bardzo sprawdzony aby go adaptować do wszystkich silników od 60 do 150 KM. W