407 1.6 hdi ile oleju

Piotr Mokwiński

Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

Na rynku wtórnym wciąż ogromną siłę mają stereotypy. Kształtują one w duże mierze także ceny aut używanych. Cierpią na tym chociażby auta francuskie, uważane za bardzo awaryjne i trudne w użytkowaniu. W rzeczywistości, w wielu przypadkach nie znajduje to potwierdzenia. Budżet w wysokości 20 tysięcy złotych pozwoli nam na kupno prawdziwych okazji w kilku segmentach

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

Wbrew powszechnie znanym stereotypom, w ofercie francuskich marek znajdziemy szereg dopracowanych silników benzynowych i wysokoprężnych. Wiele z nich z łatwością deklasuje niemieckich czy japońskich rywali pod względem trwałości i wytrzymałości. Sprawdźmy, które jednostki są szczególnie polecane w ofercie Peugeota, Citroena i Renault.

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Szukając auta używanego, powinniśmy interesować się nie tylko stanem technicznym konkretnego egzemplarza i jego historią serwisową, ale również opiniami o danej wersji silnikowej. Unikając problematycznych jednostek minimalizujemy ryzyko wystąpienia poważnych usterek. W ofercie francuskich producentów znajdziemy także kilka kłopotliwych konstrukcji. Lepiej podchodzić do nich ze zdrowym rozsądkiem.

Skoda Superb I vs. Peugeot 407 - opinie. Dwa wygodne auta w dobrej cenie. Które lepsze?

Skoda Superb I vs. Peugeot 407 - opinie. Dwa wygodne auta w dobrej cenie. Które lepsze?

około 2000 złotych) i filtr cząstek stałych. Warto dodać, że jednostki 2.2 i 2.7 HDI korzystają ze wsparcia dwóch turbosprężarek. Warianty czterocylindrowe przekonują niskim zużyciem oleju napędowego, które z łatwością zredukujemy do 5 jednostek na setkę. Układ jezdny 407 przy obydwu osiach oparto na

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

wysokoprężny 2.7 V6 HDI. Jednostka dostępna również w Peugeocie 407, Citroenie C6, a nawet Jaguarach XF. Dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 204 KM i 450 Nm, co jest wartością więcej niż wystarczającą. Niestety, interwał wymiany oleju zalecany przez producenta na 30 tysięcy kilometrów przyczynia się często

Kupujemy używane: Peugeot 407 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane: Peugeot 407 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

oczekujących możliwie niskiego zużycia oleju napędowego jest 1.6 HDI o mocy 109 KM. W jego przypadku otrzymujemy tylko akceptowalną dynamikę jazdy. Podobnie jak pozostałe silniki HDI, dysponuje wtryskiem bezpośrednim common-rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat – koszt ewentualnej regeneracji

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

, skórzaną tapicerkę i panoramiczne okno dachowe. Niewielkim zużyciem oleju napędowego szczyci się bazowy diesel 1.6 HDI o mocy 110 KM - spalanie z łatwością utrzymamy na poziomie 5-6 jednostek. Znacznie lepszą dynamikę przy niewiele większym zapotrzebowanie na paliwo zapewnia jednostka 2.0 HDI dostępna w

Kupujemy używane - Peugeot 407 kontra Citroen C5 I FL. Francuska klasa średnia w dobrej cenie

Kupujemy używane - Peugeot 407 kontra Citroen C5 I FL. Francuska klasa średnia w dobrej cenie

zużycia oleju napędowego jest 1.6 HDI o mocy 109 KM. W jego przypadku otrzymujemy tylko akceptowalną dynamikę jazdy. Podobnie jak pozostałe silniki HDI, dysponuje wtryskiem bezpośrednim common-rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat – koszt ewentualnej regeneracji oscyluje wokół 1500-1900

Popularne SUV-y w wersjach-skarbonkach. Czarna lista silników i wersji

Popularne SUV-y w wersjach-skarbonkach. Czarna lista silników i wersji

bardziej problematyczny wariant 150-160 KM. W jego przypadku producent zastosował dodatkowo kompresor. Problemy stwarza niemal zawsze nietrwały napęd rozrządu z łańcuchem. Kolejne przygody gwarantuje niska trwałość turbosprężarki i kompresora oraz pokaźne spalanie oleju silnikowego. BMW X5 II 4.4 V8

Renault Laguna III czy Citroen C5 II? Francuskie używane auta z klasy średniej

Renault Laguna III czy Citroen C5 II? Francuskie używane auta z klasy średniej

opracowanym wspólnie z BMW silnikiem 1.6 THP 156 KM, nie słynącym z trwałości. Zużywa sporo oleju i ma problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Spośród gamy wysokoprężnej, największą popularnością cieszy się diesel 2.0 HDI o mocy 140-180 KM. Bazowy 1.6 HDI 110 KM jest zbyt słaby do ciężkiego auta

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

ogłoszenia Peugeot 206 to bardzo popularny samochód na polskich drogach. Auto znajdowało się bardzo długo w produkcji (od 1998 do 2010 roku, a poza Europą nawet do 2012) i pod maską małego Peugeota pracowało kilka różnych diesli. Możemy tu wymienić 1.9 D, 1.4 HDI, 1.6 HDI oraz 2.0 HDI. Z perspektywy

Peugeot 308 - Bliżej ideału

czerpie radość z jazdy. Taki jest Peugeot 308 z mocniejszą odmianą turbodiesla 1.6 HDI. Córka zajmuje miejsce na tylnej kanapie. Po chwili zachwyca się przestronnością i znakomitą widocznością z miejsca, na którym zazwyczaj czuje się jak w jaskini. Żona wsiada na prawy przedni fotel. Zdumiewa ją estetyka

Powrót bezołowiówki

Powrót bezołowiówki

oferuje modele 407 z motorami HDI w identycznej cenie jak benzynówki o podobnej pojemności, a Volvo sprzedaje luksusowe, wysokoprężne 124-konne S60 za niecałe 100 tys. zł. Inni producenci zmniejszają cenowe różnice między silnikami, aby dopłata nie wydawała się klientowi nieproporcjonalnie duża

Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

wyraźnie tańszy niż takie pełnowymiarowe kombi jak Audi A4 TDI Avant (od 125 000 zł), Nissan Primera Wagon 1.9 dCi (od 92 400 zł), Opel Vectra kombi 1.9 CDTI (od 96 550 zł), Peugeot 407 SW 1.6 HDi (od 96 800 zł), VW Passat 1.9 TDI (97 000 zł), a z drugiej strony obszerniejszy, bardziej komfortowy i często

Peugeot 407

mieście, a overboost sprawia, iż bez obawy wyprzedzam inne samochody, nawet pod górę. Jeśli Cie zainteresuje oferta P407 przekonasz sie, że jest to rozsądny kompromis pomiędzy cena, a wyposażeniem. O ile sie nie mylę, jest to najbardziej korzystna oferta z rozważanych. Wykończenie wnętrza nie jest w