a 140 spalanie

Kuba Brzeziński

Ile palą czołgi? Liczy się to w setkach litrów. Nasz Leopard nawet 790 l/100 km

Ile palą czołgi? Liczy się to w setkach litrów. Nasz Leopard nawet 790 l/100 km

Czołg jest podstawowym elementem wyposażenia armii. I choć może być bronią śmiercionośną, bez paliwa daleko nie pojedzie. A paliwo jest tu o tyle kluczowe, że czołgi mogą spalać nawet 790 litrów na 100 km!

Samochody z najniższym spalaniem w równie niskich cenach. Jakie auto wybrać w dobie kryzysu?

Ceny paliw nie rozpieszczają, a wizyty na stacjach wielu kierowców przyprawiają o zawrót głowy. Są jednak auta, których właściciele nie mają dużych powodów do zmartwień. Przygotowaliśmy krótkie zestawienie pięciu pozycji, które dzięki swojemu niskiemu spalaniu i cenie, pozwolą na ekonomiczne podróżowanie.

Pięć silników-pewniaków z Niemiec. Wybieramy niezniszczalne i tanie benzyny

Zawsze trafiają się niechlubne wyjątki, ale wśród tych silników zdecydowanie rzadziej niż w innych. Wybraliśmy pięć chwalonych silników z Niemiec. Staraliśmy się, żeby ceny samochodów z nimi pod maską były jak najbardziej okazyjne.

Niemcy mogą pędzić bez limitu, ale nie chcą. Większość kierowców jeździ wolniej niż my w Polsce

Niemcy mogą pędzić bez limitu, ale nie chcą. Większość kierowców jeździ wolniej niż my w Polsce

140 km/h, a 10 proc. zazwyczaj utrzymuje prędkość od 140 do 160 km/h. Kierowców jeżdżących najszybciej, a więc powyżej 160 km/h jest bardzo niewiele, bo zaledwie niespełna 1 proc. Oczywiście wyniki te są różne w zależności od regionu kraju oraz pory dnia. W godzinach nocnych (między 22 a 4 rano) 

Bez straszenia. Najlepsze silniki z Niemiec w używanych samochodach, których szukamy

Bez straszenia. Najlepsze silniki z Niemiec w używanych samochodach, których szukamy

modernizacjami pojawiały się wersje o mocy 125 i 140 KM. Ostatni wariant trafił także do oferty Alfy Romeo 159. Producent zastosował szesnastozaworową głowicę, tani w wymianie pasek rozrządu i pośredni wtrysk paliwa. Motor nie ma wielkich bolączek. Użytkownicy muszą pamiętać jednak o skróceniu interwału wymiany

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

dynamiki, obniżenia spalania i emisji szkodliwych spalin. Silnik generuje wystarczające 140 KM. Niestety, nawet sprawny rozczarowuje dynamiką i wysokim zużyciem paliwa. Co gorsza, usterki trapią wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia. Wielu użytkowników przyznaje, że silnik przez większość użytkowania

Rodzinne auto na czas kryzysu. Przestronne, ekonomiczne i za 20 tysięcy zł

Rodzinne auto na czas kryzysu. Przestronne, ekonomiczne i za 20 tysięcy zł

Drożeje wszystko, a samochód jest jednym z ważniejszych generatorów codziennych wydatków. To nie tylko paliwo, lecz również serwis oraz ubezpieczenie. Przesiadka z auta klasy premium do popularnej konstrukcji będzie oznaczać poważną redukcję kosztów. Zaoszczędzimy na przede wszystkim na częściach

1.6 i 2.2 i-DTEC oraz CTDI pod naszą lupą. Czy warto postawić na diesla Hondy?

1.6 i 2.2 i-DTEC oraz CTDI pod naszą lupą. Czy warto postawić na diesla Hondy?

W 2003 w europejskim cenniku Hondy pojawił się długo wyczekiwany diesel, który swego czasu był wręcz wymagany przez klientów oczekujących dobrej dynamiki, niskiego spalania i elastyczności. Chodziło też o wzmocnienie konkurencyjności względem Golfów i Passatów napędzanych 2.0 TDI, a także aut

Renault Clio E-Tech Hybrid w Studiu Biznes. Miejskie auto z technologią z F1

Renault Clio E-Tech Hybrid w Studiu Biznes. Miejskie auto z technologią z F1

biegów Multi-mode (MMT) ze sprzęgłem kłowym. W Clio akumulator trakcyjny ma pojemność 1,2 kWh, a łączna moc układu to 140 KM. Auto bardzo chętnie korzysta z jazdy w trybie EV, a Renault zapewnia, że w ruchu typowo miejskim jest to aż 80 proc. czasu jazdy. Auto jest dość zrywne, przyjemnie dynamiczne przy

Paliwo po 6 zł za litr. Proste sposoby, jak obniżyć spalanie. Bez katowania się

Paliwo po 6 zł za litr. Proste sposoby, jak obniżyć spalanie. Bez katowania się

przez przepisy prędkości zaczynają zużywać znacznie więcej paliwa - wysokie obroty silnika to wysokie zużycie paliwa, a inżynierowie zestrajając silnik i skrzynię biegów nie zakładają, że kierowca będzie jeździł po autostradach więcej niż 120-140 km/h. W Polsce jeździ się szybciej. I jeśli do zdjęcia

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

głowicę. Szukasz używanego samochodu? Zajrzysz na stronę główną gazety.pl po więcej porad W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję silnika wyposażoną w 16-zaworową głowicę. Przy okazji dalszych modyfikacji pojawiały się wersje o mocy 136, 140, 150, 163 i 180 KM. Każda wyposażona jest w napęd rozrządu

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

, odwdzięczając się niskim spalaniem i przyzwoitą dynamiką. Naturalnie jej obsługa jest droższa, wymaga m.in. dbałości o DPF, a wymiana turbosprężarki wymusza jednocześnie kupno kolektora, który jest z nią zintegrowany. Zaoszczędzimy jednak na stacji benzynowej, odwiedzając ją często po przejechaniu 1000 i więcej

Kiedy LPG się opłaca? Przy nowych cenach paliw to się diametralnie zmieniło

Kiedy LPG się opłaca? Przy nowych cenach paliw to się diametralnie zmieniło

odliczymy okresowy przegląd instalacji LPG – wykonywany raz w roku i kosztujący jakieś 120 – 140 zł. W kwestii LPG zdarzają się też oferty bezkonkurencyjne. Dla przykładu w nowym Dusterze za 2300 zł kierowca otrzymuje instalację, a do tego... 10 KM większą moc. A gdy auto będzie spalać 8, a nie

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

Dzisiaj nie straszymy. Przegląd najlepszych silników z Niemiec. Ekspert: "pewniaki"

zdecydowano się na trzycylindrowy blok i dwumastozaworową głowicę. Układ rozrządu napędza trwały łańcuch, a jego ewentualna wymiana to koszt niespełna 500 złotych. Jednostka tylko na wolnych obrotach zdradza brak czwartego cylindra zauważalnie nierówną pracą. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem. Opel &ndash

Nie musisz się katować za kierownicą, żeby obniżyć spalanie. Sposoby na podwyżki cen

Nie musisz się katować za kierownicą, żeby obniżyć spalanie. Sposoby na podwyżki cen

rekordów. Więcej pisaliśmy o tym tutaj: Zmień swój styl jazdy, a odczujesz to na stacji Oszczędzanie za kierownicą powinniśmy rozpocząć od poprawy swojego stylu jazdy. W prosty sposób można znacząco obniżyć zużycie paliwa, co szybko odczujemy na stacji. Zasada jest przecież prosta. Niższe spalanie to mniej

Ceny zwariowały. Ile trzeba zapłacić za 3-letni samochód z segmentu B? 8 sztuk

Ceny zwariowały. Ile trzeba zapłacić za 3-letni samochód z segmentu B? 8 sztuk

się brakiem designerskich, kolorowych dodatków. Wnętrze wykonano z materiałów dobrej jakości. Próżno tutaj szukać tandetnych tworzyw i słabego spasowania. Na fotelach komfortowe warunki podróżowania znajdzie każdy, a z tyłu dwie osoby o wzroście do 180 cm nie będą zgłaszać większych zastrzeżeń. W

Fiat 124 Spider | Test spalania

Fiat 124 Spider | Test spalania

przejedziecie ok. 630 km. Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

Używane SUV-y, które mogą doprowadzić do finansowej ruiny. Złe wersje pewniaków

Porsche Macanem model produkowany był od 2008 do 2016. Dystyngowane nadwozie doskonale zabezpieczono przed korozją. Elementy wnętrza wykonano z materiałów wysokiej jakości, a ich stan nie pozwala w żadnym stopniu określić rzeczywistego przebiegu auta. Lista opcji zawiera między innymi rozbudowane

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

, nietrwały łańcuch rozrządu i turbodoładowanie. Głównym problemem jest właśnie rozciągający się, a nawet zrywający łańcuch – poddaje się nawet po 50 tysiącach kilometrów. Drugą zmorą motorów jest pokaźne spalanie oleju silnikowego. Tutaj jedną z przyczyn są wadliwe pierścienie tłokowe. Wśród silników

W końcu niedrogi SUV coupé na naszym rynku! Renault Arkana już w Polsce!

W końcu niedrogi SUV coupé na naszym rynku! Renault Arkana już w Polsce!

trybie elektrycznym ma pracować przez 80 proc. jazdy po mieście. Drugą opcją jest Arkana 1.3 Tce (140/160 KM) bazująca na technologii miękkiej hybrydy. Akumulator wspomaga silnik w fazach największego zużycia energii, co wpływa na poprawę osiągów i redukcję spalania. Na wyposażeniu nowego

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem popularnych SUV-ów. Wersje-pułapki używanych hitów

, którego sztandarowym modelem wciąż jest Outlander. Druga generacja SUV-a klasy średniej produkowana była od 2006 do 2012. Pięciodrzwiowe nadwozie wciąż wygląda świeżo przykuwając spojrzenia. Niestety, musimy być świadomi trudności z korozją, dotykającą nawet bezwypadkowych egzemplarzy. Obszerne wnętrze z

Używany Opel Astra III (2004-2014) - rozsądny wybór

Używany Opel Astra III (2004-2014) - rozsądny wybór

silników o rozpiętości mocy od 75 aż do 240 KM. Wnętrze auta nie jest wysublimowane, ale zarazem nie można mu zarzucić taniości i bylejakości – jego cechą jest estetyczna poprawność i duża funkcjonalność, a także przyzwoite wyposażenie, które często bywa rozszerzone o dodatki dostępne w opcji. Auto

Opinie Moto.pl: Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid FL. To nawet nie jest ewolucja. A pod maską?

Opinie Moto.pl: Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid FL. To nawet nie jest ewolucja. A pod maską?

silnikiem 1.8 dysponuje 140 KM mocy. Dzięki temu udało się uzyskać lepszy czas (o 1,7 s.) w sprincie od 0 do 100 km/h, wynoszący teraz 9,2 s. Stara wersja 1.8 dysponowała jedynie 122 KM mocy. Oczywiście większa moc wiąże się z większym spalaniem. W wersji przedliftingiem dało się uzyskać spalanie na

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

akceptowalny poziom wytrzymałości na tle konkurentów. Najpoważniejsze trudności wyeliminowano do 2008, jednak mechanicy zalecają unikać egzemplarzy wyprodukowanych przed 2012 rokiem. W nowszych odmianach, 2.0 TDI dysponuje już bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. W 140-konnej wersji z wtryskiem Boscha

Renault Fluence vs. Mitsubishi Lancer VIII. Czy niedocenione kompakty są warte grzechu?

regeneracji 1500-1800 złotych), a 1.6 dCi z łańcucha rozrządu. Na niektórych rynkach producent stosował filtr cząstek stałych i dwumasowe koło zamachowe. Rozsądne operowanie pedałem gazu oznacza spalanie na poziomie 4-6 litrów na setkę. Nastawiony wyraźnie na komfort podróżowania układ jezdny oparto na

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

wykorzystali znaną od lat, czterocylindrową jednostkę. Wzbogacili ją natomiast o turbosprężarkę osiągając 120, 140, 155, a nawet 180 KM. Najmocniejsze wersje trafiały do odmian sygnowanych logo Abarth, a także Mito i Giulietty. Przez pierwsze lata produkcji, motor korzystał z paska rozrządu, dość prostej

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

głowicę. Więcej porad dla kierowców znajdziesz na stronie głównej gazety.pl W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję silnika wyposażoną w 16-zaworową głowicę. Przy okazji dalszych modyfikacji pojawiały się wersje o mocy 136, 140, 150, 163 i 180 KM. Każda wyposażona jest w napęd rozrządu realizowany z

Opinie Moto.pl: Ford Fiesta ST-Line 1.0 140 KM - auto z charakterem

kierownicę oraz dodające sportowego klimatu ciemną podsufitkę i nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. I choć ST-Line występuje, jako wersja wyposażeniowa, którą można zestawić nawet z silnikiem benzynowym 1,1 l/85 KM, w konfiguracji z jednostką 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM może być tańszą alternatywą dla

Skoda Octavia I II i III. Prześwietlamy trzy generacje. Polecane wersje i pułapki

jednak zapewnia wystarczające osiągi i ascetyczne spalanie, spadające nawet poniżej 5 litrów na setkę. Niektórzy wytykają niemieckiej konstrukcji hałaśliwą pracę pompowtryskiwaczy. To jednak trwałe rozwiązanie, a ewentualna regeneracja to wydatek rzędu 500 złotych za sztukę. Turbosprężarka w

Używany Opel Corsa E (2014-2019) - dobra inwestycja

LPG (charakteryzującą się wzmocnionymi gniazdami zaworowymi), która w cyklu mieszanym spalała zaledwie 7 l na 100 km (korzystając z gazu, warto pamiętać o konieczności częstszej wymiany świec). Mocniejszą propozycją benzynową jest 100-konny, turbodoładowany silnik 1.4T, który w 120- i 140-konnych

Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

wyposażenia. Większość egzemplarzy wyposażona jest sowicie. Do rzadkości nie należą dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, nawigacja, komputer pokładowy czy panoramiczne okno dachowe. Mechanicy szczególnie polecają wolnossący, benzynowy silnik 2.0 140 KM lub diesla 2.0 HDI 136-163 KM. Dysponując

Napęd 4x4 w sportowym kompakcie! Ta Mazda 3 Skyactiv-X została dopracowana do perfekcji!

. Pokręcone, ale prawdziwe. Oznacza to, że, mimo iż auto porusza się z użyciem benzyny to zapłon następuje samoczynnie, czyli tak jak ma to miejsce w dieslu. Co daje takie rozwiązanie? Ujmując w skrócie, rozwiązanie to zwiększa sprawność użytkowanego silnika, a także poprawia efektywność spalania mieszanki

Crossovery segmentu B za 50 tysięcy zł. Wybór jest naprawdę spory. Osiem dobrych aut

szyberdach, skórzaną tapicerkę, niezbyt wyszukaną nawigację, komputer pokładowy i prosty napęd 4x4. Mechanicy szczególnie polecają benzynowy, doładowany silnik 1.4 Turbo o mocy 140 KM, a także diesla 1.6 CDTI 110-136 KM. Pamiętajmy, że tylko nieliczne sztuki wyposażone są w dołączany napęd tylnej osi - był

Nissan Tiida vs Mitsubishi Lancer. Niedoceniane kompakty w dobrej cenie

sporymi gabarytami. Hatchback ma 430, a sedan 448 centymetrów. Szerokość to 169,5, a rozstaw osi wynosi zadowalające 260,5 cm. Wzorem nadwozia, wnętrze zaprojektowano z myślą o kliencie globalnym. Twarde tworzywo uformowano w nieciekawą formę, która jednak spełnia wszelkie wymogi ergonomiczne. Obsługa

Auta do miasta z oszczędnym silnikiem benzynowym. Budżet: 50 tysięcy złotych

podróżowania znajdą dwie dorosłe osoby. Standardowo, Vitara dysponuje tylko przednim napędem, zaś dołączany 4x4 jest opcją. Do wyboru są benzynowe jednostki 1.0 BoosterJet 111 KM oraz 1.4 BoosterJet 140 KM. Peugeot 208 I Założony budżet pozwoli znaleźć Peugeota pierwszej generacji z ostatnich lat produkcji

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

? Ikona poprawności w klasie średniej. Volkswagen Passat B7 dostępny od 2010 do 2014 również jako funkcjonalne kombi występuje w szerokiej gamie jednostek napędowych. Wśród wysokoprężnych konstrukcji mamy wybór między nieco za słabym 1.6 TDI 105 KM, a wciąż problematycznym 2.0 TDI 140/170 KM. Mechanicy

Zbyt wysokie obroty to prosta droga do warsztatu. "Sportowa" jazda może zrujnować silnik

dbać o wyniki spalania. Warunki jego pracy są – bardzo delikatnie mówiąc – mało korzystne. A jako że jednocześnie remont motoru może być kosztowny, kierowca powinien zadbać o jego stan. I podstawowy serwis wraz z regularnymi wymianami oleju to dopiero pierwszy z kroków do długiego życia

Opinie Moto.pl: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Taka wtyczka to już coś

Przyzwyczailiśmy się, że w przypadku ładowanych z gniazdka hybryd producenci mówią o około 50 km zasięgu, a w realnym świecie, bez przesadnej ekojazdy, da się nimi pokonać 30-40 km. To standard, z którym do tej pory zerwali nieliczni, choćby grający w zupełnie innej lidze, i cenowo, i rozmiarowo

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

to wydatek około 1800 złotych, a wtryskiwaczy 600-800 złotych za sztukę. Im młodszy egzemplarz, tym mniejsze ryzyko awarii. Amatorzy diesli mogą wybierać między oszczędnym i praktycznie bezproblemowym 1.6 TDI 105 KM lub zdecydowanie mocniejszym 2.0 TDI o mocy 140 KM. Każdy korzysta z bezpośredniego

Używany SUV w jednej z tych wersji może się okazać kosztowną pułapką. Od VW po Mitsubishi

godnego uwagi egzemplarza wśród popularnych modeli, musimy pamiętać o kłopotliwych wersjach, których eksploatacja wiąże się z pokaźnymi kosztami. VW Tiguan I 1.4 TSI Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie

Nowe BMW serii 2 Gran Coupe wycenione w Polsce. Wyjściowo 122 tys. zł. Sporo, ale i tak mniej od CLA

Na 121 900 zł wyceniono bazową wersję nowego BMW serii 2 Gran Coupe. Oznacza to, że mówimy o trzycylindrowym, benzynowym silniku 1.5 o mocy 140 KM oraz napędzie na przód. Podawane przez producenta przyspieszenie to 8,7 sekundy do 100 km/h przy średnim zużyciu paliwa na poziomie - 5,9-6,8 l/100 km

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

konstrukcja była wielokrotnie modernizowana i wciąż pozostaje w ofercie koncernu PSA. W zależności od roku produkcji, mamy do wyboru warianty o mocy 90-109, 120, 136, 140, 163 oraz 150-180 KM. Mocniejsze wersje korzystają z turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat, a także dwumasowego koła zamachowego. Im

Toyota Raize oficjalnie. Mały SUV debiutuje w Japonii

/100 km. To wynik wersji z napędem na przód. Za dopłatą małego SUV-a będzie można wyposażyć w napęd 4WD (deklarowane spalanie podskakuje do 5,7 l/100 km). System Dynamic Torque Control 4WD przekazuje część momentu na tylne koła przy dynamicznym ruszaniu, a także, kiedy Raize jedzie po trudniejszym

Sześć popularnych SUV-ów. W wersjach, które doprowadzą do bankructwa

bogatą paletą jednostek napędowych. Najwięcej trudności sprawia benzynowy 1.4 TSI o mocy 122 KM (EA111), a także jego mocniejszy wariant wspomagany przez turbosprężarkę i kompresor - moc 150-160 KM. Zapewnia wystarczające osiągi przy akceptowalnym spalaniu. Niestety, otrzymał nietrwały łańcuch rozrządu

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut

bogatą paletą jednostek napędowych. Najwięcej trudności sprawia benzynowy 1.4 TSI o mocy 122 KM (EA111), a także jego mocniejszy wariant wspomagany przez turbosprężarkę i kompresor - moc 150-160 KM. Zapewnia wystarczające osiągi przy akceptowalnym spalaniu. Niestety, otrzymał nietrwały łańcuch rozrządu

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

głowicę. W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję silnika wyposażoną w 16-zaworową głowicę. Przy okazji dalszych modyfikacji pojawiały się wersje o mocy 136, 140, 150, 163 i 180 KM. Każda wyposażona jest w napęd rozrządu realizowany z pomocą paska - wedle producenta podlega wymianie co około 120

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

2.0 TDI 140-170 KM. Warte uwagi są wyłącznie egzemplarze z końca okresu produkcji, pozbawione większości problemów technicznych i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Starsze wersje borykają się z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego, a nawet pękającymi głowicami. Oferta używanych Audi jest

Kiedy LPG się opłaca? Ile trzeba jeździć, żeby instalacja zwróciła się?

korzyść. Nie można jednak zapominać o tym, że to nie jedyny czynnik ekonomiczny, który kierowca powinien wziąć pod uwagę. Bo żeby montaż instalacji LPG stał się opłacalny, tańsze paliwo musi zamortyzować koszt założenia gazu. A do tego potrzeba przebiegów. Jak dużych? To zaraz sprawdzimy. Auto z LPG: 1000

Zakaz wjazdu do garażu i droższe przeglądy. Co musi wiedzieć kierowca auta z LPG

. Na tym jednak konieczne przeglądy się nie kończą. Bo kierowca mniej więcej raz w roku powinien się też udać do gazownika. Ten za jakieś 120 do 140 zł wykona przegląd instalacji zasilającej gazem. Wymieni w niej filtr, a także przeprowadzi komputerową diagnostykę i ewentualnie ponowną adaptację

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Poślizgi kontrolowane

skala barw tylko w najbardziej radykalnym położeniu selektora. Spodziewaliśmy się, że może w tej kwestii lifting przyniesie zmiany. Nic to. Zabieramy Alfę na autostradę i kolejne zaskoczenie. O ile w mieście nietrudno o spalanie przekraczające 15-20 litrów, o tyle utrzymywanie 140-150 km/h

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

forsowania krawężników. Wciąż dużą część ofert stanowią egzemplarze z dieslem pod maską. Ford nadal korzysta z dopracowanych konstrukcji koncernu PSA, słynących z niskiego spalania i trwałości. Do dyspozycji mamy czterocylindrowe 1.6 i 2.0 TDCI o mocy 95-120 KM i 140-185 KM. Później mniejszy diesel

Opinie Moto.pl: Volvo V90 R-Design T8 Recharge eAWD. Tatusiowy samochód? T8 cię zaskoczy

przebojowego gościa, a w to miejsce zakłada ciepłe kapcie. Ogólnie życie zbliża się ku końcowi i raczej nic ekscytującego się nie zacznie przez najbliższe lata, dopóki dopóty latorośl nie wyniesie się z domu na studia. Połączenie tych dwóch elementów – Volvo i kombi, może okazać się dawką usypiającą. W

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

głowicę. Przeczytaj także: Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał? W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję silnika wyposażoną w 16-zaworową głowicę. Przy okazji dalszych modyfikacji pojawiały się wersje o mocy 136, 140, 150, 163 i 180 KM. Każda wyposażona jest

Amerykańskie stany pozywają EPA: "Chcemy czystego powietrza i wydajniejszych aut"

16 innych stanów. Prokurator generalny stanu Kalifornia potwierdza te doniesienia: „Stany, które dołączyły do pozwu reprezentują 140 milionów obywateli, którzy chcą mieć czystsze i bardziej wydajne samochody. Dowody są niepodważalne, dzisiejsze standardy spalania są osiągalne, poparte badaniami

Ekojazda dla amatora. Nie musisz się zamęczać, żeby oszczędzać za kierownicą

więcej paliwa - wysokie obroty silnika to wysokie zużycie paliwa, a inżynierowie zestrajając silnik i skrzynię biegów nie zakładają, że kierowca będzie jeździł po autostradach więcej niż 120-140 km/h. W Polsce jeździ się szybciej. I jeśli do zdjęcia nogi z gazu nie przekonuje was bezpieczeństwo, to może

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

Wzór SUV-a w ryzykownej wersji. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie awarie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie nie ma problemów z korozją. Równie wytrzymałe i dopracowane okazuje się wnętrze mieszczące

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

notoryczne szarpanie, a także zacinanie się na którymś biegu. Wówczas pomoże nam tylko laweta. Co gorsza, niewielu mechaników decyduje się na naprawę tego mechanizmu. Jeśli ktoś się podejmie serwisu, wystawi rachunek na 3-4 tysiące zł. Peugeot 308 I 1.6 THP O wiele lepsze opinie wśród kierowców i mechaników

Używany Ford Focus III (2010-2018) - rynkowy bestseller

reguły mają o niej dobre zdanie, chwaląc bezawaryjność, niskie spalanie i brak problemów z wypalaniem DPF-a. Kłopoty sprawiać może jednak uszczelka pod głowicą, zdarzają się również pęknięte tuleje cylindrów, a w wersji 1.5 uważać należy na rozrząd i zawór EGR. Pozostałe problemy – typowe dla wielu

Używany Opel Astra II, III i IV - opinie i awarie. Hit, ale niektóre wersje to pułapki

Opel Astra II - opinie, awarie, najlepsze wersje Dziś, druga generacja Astry uchodzi za budżetowe urządzenie do przemieszczania się z punktu A do B. Istotnie, już za kilka tysięcy złotych z łatwością kupimy zadbany egzemplarz, który wytrzyma jeszcze kilkuletnią eksploatację. Model produkowany był

Nie uwierzysz. Samochód powstał bo podpatrzyli jaszczurkę i rybę...

aby w samochodzie osobowym zastosować napęd jak w modelu Iltis (a więc na cztery koła), lecz z silniejszą jednostką napędową. Co ciekawe, projekt ruszył bez wsparcia ze strony koncernu, bez budżetu i bez „zlecenia konstrukcyjnego", które w dużym zakładzie potrzebne jest nawet na nową klamkę

Japońskie auta są niezawodne? Zwykle tak, ale ta piątka to pułapki. Popularne modele

Outlandera II trafiła okryta złą sławą, niedopracowana jednostka 2.0 TDI o mocy 140 KM. Istotnie, póki jest sprawna, przekonuje sprawnością i rozsądnym spalaniem. Niestety, jej głównym problemem są liczne wady technologiczne mocno rzutujące na jej trwałość. Łańcuch rozrządu rozciąga się, a nawet zrywa

Legendarna Mazda MX-5 od lat nie przestaje zaskakiwać! Kultowy model ze świetną ofertą leasingu

Mazda MX-5: specyfikacja techniczna Mazda MX-5 to samochód osobowy typu roadster. Jest produkowany przez japońską markę od 1989 roku! W zależności od kraju występował pod różnymi nazwami: w USA - Miata, a w Japonii - Eunos Roadster. W 2014 roku do sprzedaży trafiła czwarta

Skoda Superb I vs. Peugeot 407 - opinie. Dwa wygodne auta w dobrej cenie. Które lepsze?

, nawigację, dwustrefową klimatyzację automatyczną, panoramiczne okno dachowe i szereg systemów wsparcia kierowcy. Pozycja za kierownicą jest bliska wzorowej, a fotele zapewniają wystarczające podparcie ciała w zakrętach. Niestety, w przeciwieństwie do poprzednika - modelu 406, na kanapie jest po prostu

Opinie Moto.pl: Peugeot 508 PSE. Takim autem powinien jeździć taksówkarz w filmie Luca Bessona

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl Lubimy filmowe samochody. DeLorean z „Powrotu do przeszłości", Mustang z „60 sekund" czy „Bullit", Aston Martin z serii o Jamesie Bondzie, a także Audi z serii &bdquo

Opinie Moto.pl: Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDI. Ostatni Mohikanin

resztę. W wersji Allure Pack seryjnie dostajemy aluminiowe koła o średnicy 17 cali, a w każdej odmianie drzwi pozbawione ramek. Co ciekawe, dopłata do kombi wynosi 5 tysięcy zł. Więcej testów nowych samochodów znajdziesz na stronie głównej gazety.pl Diesel jeszcze nie umarł W chwili debiutu w 2019, trzon

Opinie Moto.pl: Volvo XC90 B5 AWD R-Design test. Pięć rzeczy, które zmieniły moje zdanie

trasie - spalanie" Testowane XC90 pod maską miało 235-konnego diesla. Jednak nie jest on oznaczony tradycyjną u Szwedów literą "D", a na klapie bagażnika widzimy "B". To oznacza, że spalinowy silnik wspomagany jest przez mały, 14-konny silnik elektryczny, a SUV jest tzw. miękką

Skoda bije rekord spalania podczas Eko Rajdu

trasie 234 kilometrów, co warto dodać - przy średniej prędkości 70 km/h. Na autostradzie, żeby zmieścić się w wyznaczonym przez organizatora czasie jechaliśmy między 130 a 140 km/h. Ten wynik nie przyszedł jednak sam. Od lat pracujemy w Skoda Auto Szkole i specjalizujemy się w eco-drivingu. Przyznaje

Opinie Moto.pl: Seat Ateca FR 2.0 TSI 190 KM 4Drive DSG. Dwie litery, które polubisz

typu. Skoro wersja FR tak chętnie nawiązuje do sportowych samochodów, to, naszym zdaniem, do tej wersji pasuje najmocniejszy, testowany przez nas, benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM (320 Nm), łączony ze skrzynią DSG i napędem 4x4 4Drive. Wyjściowo taka Ateca kosztuje 140 700 zł, a więc sporo, ale

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

wymagający uzupełniania czynnika wspomagającego spalanie sadzy. Co 60-80 tysięcy kilometrów trzeba zostawić w serwisie około 600 złotych. Fiat Bravo II 1.6 MultiJet Ciekawą propozycją wśród używanych kompaktów jest dostępny tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem Fiat Bravo II. Włoski kompakt produkowany był na

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

100 i 115 KM. Równie dobrze z instalacjami gazowymi współpracuje (oferowana także z seryjną instalacją LPG) jednostka 1.4 Turbo 120-140 KM. Wyposażono ją w turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat i tani w wymianie pasek rozrządu (800 złotych). Zapał silnika skutecznie ogranicza wysoka masa auta

5-letnie SUV-y z dobrymi silnikami benzynowymi. Na które warto postawić?

286-304 KM. Zapewnia świetne osiągi i wysoką trwałość. Niestety, jej spalanie jest przytłaczające. Użytkownicy wyceniają topową wersję na 70-100 tysięcy zł. Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 Jeśli oczekujemy czegoś więcej od przyszłego SUV-a, nie tylko komfortu jazdy, przestronności, ale także

Opinie Moto.pl: Toyota Yaris Hybrid w długiej trasie. Jak się jedzie i ile pali?

szybsze auta, ale Yaris nie ma sportowych aspiracji), a skrzynia e-CVT nie sprawia, że auto przy przyspieszaniu wyje. Charakterystyczny dźwięk jest oczywiście obecny i zauważalny, ale nie jest to CVT w starym i niedobrym stylu. Prędkość maksymalna? 175 km/h. Tyle nie jechałem, ale do dozwolonych 120-140

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki i zrywające się rozrządy

Używane Renault Laguna III vs. Kia Optima II - porównanie i opinia. Nieoczywisty wybór

stanowi wariant hybrydowy dostępny po liftingu. Korzysta z wolnossącego silnika 2.0 152 KM i 40-konnego elektryka - łączna moc 192 KM. Do prędkości 100 km/h silnik elektryczny intensywnie wspomaga benzynowy, a w czasie hamowania odzyskuje energię, co pozwala osiągnąć przeciętne wyniki spalania oscylujące

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

silnika wyposażoną w 16-zaworową głowicę. Przy okazji dalszych modyfikacji pojawiały się wersje o mocy 136, 140, 150, 163 i 180 KM. Każda wyposażona jest w napęd rozrządu realizowany z pomocą paska - wedle producenta podlega wymianie co około 120 tysięcy kilometrów. Koszt całej operacji nie przekracza 800

10 rzeczy, które trzeba wiedzieć o klasycznej hybrydzie i hybrydzie plug-in

. Zainteresowanym nie podamy jednak, jakie obroty są utrzymywane podczas jazdy ze stałą prędkością przy 50, 100 czy 140 km/h, bo Camry nie posiada obrotomierza, a jedynie wskaźnik wykorzystania mocy zespołu hybrydowego. 9. Jazda hybrydą może być emocjonująca Wciąż nie brakuje osób, które twierdzą, że hybrydy nie są

Jazda na zbyt wysokich obrotach to nie tylko częste wizyty na stacji. Ryzykujesz awarię silnika

zasobności portfela. Warto jednak wiedzieć, że spokojna eksploatacja okaże się dwukrotnie tańsza. Konsumpcja rośnie geometrycznie, a średni wynik spalania będzie w określonych sytuacjach 3-4 krotnie wyższy. O ile w mieście stacji paliw nie brakuje, o tyle w trasie już tak. Wobec tego, warto zwracać uwagę na

Opinie Moto.pl: VW Multivan 2.0 TDI vs. Mercedes V 300d. Dla wymagającej rodziny

aktualnego położenia kół. Warto jeszcze wspomnieć o zużyciu paliwa. W mieście zawiera się w przedziale 11-14 litrów. Przy 140 km/h auto spala około 9,5 litra, a w spokojnej trasie można zejść do 7. 239 KM i 9 biegów Mercedes również stawia na dwulitrowego diesla. Z oferty zniknął sześciocylindrowy motor, a w

Toyota Auris vs. Citroen C4. Kompakty na każdą kieszeń, ale nie w każdej wersji

rzadkością. Na pokładzie nie ma zbyt wielu schowków, a szeroki kokpit środkowy ogranicza miejsce na nogi. Lista dodatków wyposażeniowych obejmuje klimatyzację automatyczną, prosty tempomat, komputer pokładowy, przeciętne nagłośnienie i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Bagażnik mieści 355 litrów. W

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

kosztownych awarii. Jednym z najbardziej docenianych motorów ze Szwecji jest pięciocylindrowy, rzędowy 2.4. Przez lata produkcji trafiał do wielu modeli marki, między innymi do S80 I, S60 I, V70 II, a także XC70. Producent oferował wariant wolnossący tej jednostki oraz doładowany. Najmniejsze koszty serwisowe

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

125 KM w wersji z turbodoładowaniem lub 160 KM, gdzie pracuje turbosprężarka i kompresor mechaniczny. Każda odmiana dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa i przez pierwsze lata produkcji wadliwym łańcuchem rozrządu. Domeną jednostki jest rozciąganie lub pękanie wspominanego łańcucha, a także wysokie

Opinie Moto.pl: Dacia Logan i Sandero z gazem. Pojechałem nimi w trasę i na działkę

km/h (na LPG), a w przypadku hatchbacka Sandero została podana prędkość maksymalna 183 km/h. Przynajmniej dopóki nie są maksymalnie obciążone, zarówno Logan jak i Sandero bez problemu osiągają maksymalną dozwoloną na polskich drogach prędkość 140 km/h oraz przyspieszają do niej całkiem sprawnie

Używane: Skoda Octavia III vs Mazda 3. Nietypowy pojedynek, oczywisty werdykt

jednostki korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. Do wyboru mamy 1.0 TSI 100 KM, 1.2 TSI 86-110 KM, 1.4 TSI 140-150 KM, 1.5 TSI 150 KM, 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 220-230 KM. Wszystkie zmagają się ze wciąż wysokim spalaniem oleju silnikowego. Zapewniają jednak dobre osiągi i oszczędnie

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

odmiany z wolnossącym silnikiem 2.0 140 KM. O ile sama jednostka to dopracowany produkt koncernu PSA, o tyle łączono ją tylko z sześciobiegową przekładnią zautomatyzowaną. Przy każdej zmianie biegów szarpie, przeciąga kolejne przełożenia, a na redukcję czekamy latami. Co gorsza, nawet regularny serwis czy

Używane: Opel Insignia I i Skoda Superb II - porównanie. Mnóstwo miejsca i wysoki komfort

generujący 105 KM. Zapewnia tylko wystarczające osiągi, w zamian odwdzięcza się niskim spalaniem i bezawaryjnością. Niestety, łączony jest przeważnie z pięciobiegową przekładnią. Na szczycie wysokoprężnej gamy znalazł się popularny 2.0 TDI 140-170 KM. Jego osiągi i kultura pracy są dobre, czego nie powiemy o

Używane: Mazda 3 II vs. Ford Focus III. Kompakty uniwersalne, ale czy warte zakupu?

109 lub 115 KM. Przekonuje niskim spalaniem, a jego dynamika jest wystarczająca do spokojnego przemieszczania się. Znacznie więcej oferuje 2.2 o mocy 150-185 KM. Niestety, ze względów podatkowych, ceny tych egzemplarzy są znacząco wyższe. Silniki benzynowe uchodzą za bezobsługowe, o ile nie pokusimy

Seat Leon II vs. Fiat Bravo II. Kompakty niedocenione, choć solidne i w niezłej cenie

spalaniem oraz podatnością na elektroniczne podniesienie mocy. Regeneracja wtryskiwaczy i turbosprężarki to wydatek odpowiednio 600 i 1800 złotych. Topowy diesel 2.0 TDI 140 i 170 KM jest zdecydowanie odradzany przez specjalistów (w 2009 wprowadzono lepszą wersję CR). Dopiero jego kolejne wcielenia

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

pokładowy i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Początkowo, japoński producent kupował motory wysokoprężne od Volkswagena. Pod maskę Outlandera II trafiła okryta złą sławą, niedopracowana jednostka 2.0 TDI o mocy 140 KM. Istotnie, póki jest sprawna, przekonuje sprawnością i rozsądnym spalaniem. Niestety, jej

Nowy Nissan Qashqai jest naprawdę nowy. Znowu chce wyznaczać trendy i ma kilka mocnych kart

dwóch wersjach, których sercem będzie benzynowy silnik 1.3, opracowany wspólnie z Renault i Mercedesem. Słabsza propozycja ma 140 KM, a mocniejsza - 158 KM. Do tej drugiej będzie można dobrać jeszcze bezstopniową przekładnię Xtronic oraz napęd 4x4. Bez dopłat Qashqai będzie przednionapędowym SUV-em z

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

wcieleniem wykorzystującym wtrysk bezpośredni typu common-raili. 2.0 TDI dysponuje mocą 140 lub 170 KM i zużywa niewiele oleju napędowego - z łatwością ograniczymy spalanie poniżej 6 litrów na 100 km. Zależnie od sposobu użytkowania, musimy liczyć się z regeneracją turbosprężarki i wtryskiwaczy - koszt

Bierzemy pod lupę VW Golfa generacji V, VI i VII. Ceny, awarie, zalety i wady każdej

stosunkowo niewielkim przebiegiem i pełną historią serwisową. Diesle to sprawdzone 1.9 TDI 90-105 KM i 1.6 TDI 105 KM. Okazują się oszczędne i trwałe. Mocniejszy, 2.0 TDI 140-170 KM, zmaga się z licznymi wadami fabrycznymi i uchodzi za specyfikację wysokiego ryzyka. Najtańsze Golfy piątej generacji kosztują

Sprawdziliśmy nowego Forda Fiesta. "Po prostu chce się jeździć!"

1.5 TDCi (120 KM). EcoBoost zaskakuje kulturą pracy, nie słyszymy, że pod maska pracują tylko 3 cylindry, a jednostka nawet pod mocnym obciążeniem nie przesadza z apetytem na paliwo (tradycyjnie do deklarowanego spalania trzeba dodać ok. litr). 140 KM daje sobie radę z rozpędzaniem malucha bez żadnej

Kultowy motocykl WSK powróci na drogi. Będzie produkowany pod Świdnikiem i już budzi kontrowersje

? WSK-T125 zadebiutuje w dwóch wersjach. Podstawowa, turystyczna odmiana będzie miała dwusuwowy, jednocylindrowy silnik o mocy 24 KM. Prognozowana waga to 148 kg, bak pomieści 22 l benzyny, a długość motocykla nie przekroczy 2 m. Mocniejsza, sportowa odmiana będzie lżejsza (140 kg) i mocniejsza (28 KM

Nowy Mercedes CLA zachwyca! Sportowa wersja klasy A o dynamicznej stylistyce

zależą od wybranego modelu, silnika oraz dodatków, na które się zdecydujemy. W wersji podstawowej Shooting Brake można kupić już za 140 tysięcy złotych. Przy dużej ilości dodatków cena może wzrosnąć do 290 tys. złotych. Ceny CLA Coupe zaczynają się od 134 tys. złotych, a kończą na 284 tys. złotych. KLASA

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

turbodoładowanie. Póki są sprawne, zapewniają udane połączenie dynamiki z rozsądnym spalaniem. Niestety, ze względu na zbyt słabe pierścienie tłokowe, zużycie oleju silnikowego przyprawia o zawrót głowy, bez trudu przekraczając litr na 1000 kilometrów. Co gorsza, w teorii bezobsługowy łańcuch rozrządu wraz z

Opinie Moto.pl: Mercedes Klasy E 300 de. Hybrydą w trasę

zadyszce, ani wysokim zużyciu oleju napędowego. Po sporym odcinku ekspresówką, a potem przejechaniu całą Wisłostradą przez Warszawę średnie spalanie wynosiło 7,1 l/100 km. A ruszyłem z rozładowanymi bateriami. Skoro diesel w hybrydzie sprawdza się tak dobrze, to czemu auta tego typu pojawiają się tak

Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. II | Pod maską

silnik 2.0 TDI. Z pojemności skokowej 1968 cm3 generuje 190 KM (140 kW) oraz moment obrotowy 400 Nm dostępny od 1750 do 3000 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 sekundy Prędkość maksymalna: 220 km/h Spalanie (wg testów NEDC): 4,9 l/100 km Emisja CO2: 128 g CO2 na km Cennik otwiera: 200 200 zł Nasze

Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?

wcieleniem wykorzystującym wtrysk bezpośredni typu common-raili. 2.0 TDI dysponuje mocą 140 lub 170 KM i zużywa niewiele oleju napędowego - z łatwością ograniczymy spalanie poniżej 6 litrów na 100 km. Zależnie od sposobu użytkowania, musimy liczyć się z regeneracją turbosprężarki i wtryskiwaczy - koszt

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

pozycję za kierownicą znajdzie każdy kierowca, a szeroki zakres regulacji pozwoli na dokładne dopasowanie. Na kanapie, zwłaszcza w kombi, miejsca nie zabraknie nawet wysokim osobom. Jakość wykonania prezentuje wysoki poziom. Tworzywa są odporne i łatwe w czyszczeniu. Na rynku znajdziemy mnóstwo

Nowy diesel w nowym Civiku

walczyć o niskie spalanie inżynierowie obniżyli współczynnik oporu powietrza o ponad 12%. Amerykańska wersja Civika najnowszej generacji nie zebrała pozytywnej opinii wśród dziennikarzy, a jak będzie wyglądać sprawa w przypadku europejskiego hatchbacka

Spalanie a dane producenta.

Witam. A tak mnie naszło z doświadczenia to napiszę o spalaniu, a raczej o różnicach w realu a tym co zapodaje producent. Wiem, że producent mierzy laboratoryjnie, ale jak dokładnie, że tak mało wychodzi to nie wiem? Jak np. widzę takie dane: Ford Mondeo 1.8 (dobrze ponad 100 koni pod maską

Spalanie na autostradzie

Chcialabym zapytac ile pala Wam samochody na autostradzie przy maksymalnej dopuszczalnej predkosci autostradowej tzn 140 -150km/h . Znalezlismy poki co raporty uwzgledniajace tylko spalanie tzw. w trasie a jak wiadomo niektorzy jezdzac poboczem nawet nie przekraczaja 60 /h inni z kolei cisna 200

Zasilanie Gazem - spalanie

Mam auto - Lagune na gazie przejechalem okolo 70 tysiecy i pojawil sie problem Problem ten to spalanie I wcale nie chodzi o spalanie na trasach krotkich - w miescie, a na drodze. Dodam, ze jezdze z predkoscia do 140/150 km/h gdzies pomiedzy 3,5 a 4 tysiecy obrotow i raczej nie ejst to jazda

Megane II - spalanie ?

Mam Megana II 1,6 (115 KM). Łobuz pali więcej, aniżeli poprzednik, też Megane 1,6. Tamten 7,2-7,5 przy mieszanej jeździe, a w trasie w okolicach 6 l/100 km. A nowy dziś mi pokazuje na komputerze 8,7 l/100 km. Jazda wprawdzie w dużej części z prędkością 130-140 km/h, może 30% dystansu w

Re: Spalanie TSI

Badyll i Wszedlem - witam użytkowników golfów 6 tsi :) W Pl taka prędkość nie ma sensu, bo co chwilę będziesz musiał zwalniać przed tirem, który się pakuje na lewy pas i suma sumarum oszczędności na czasie niewiele a duże spalanie. Wolę w miarę jednostajnie jechać 140-150.

Re: a co do spalania civica

foreks napisał: > to ile wciagnie 140KM? Zapewne mniej niż 1.8 169KM poprzedniej generacji (nastawiony raczej na moc niż niskie spalanie). W przypadku Cifka z tym slnikiem uzyskuję spalanie w Warszawie pomiędzy nieco ponad 8L do 10,5L (najmniej w zimie). Raz 'udało mi się' spalić

Re: Spalanie TSI

bywalec.hoteli napisał: > Badyll i Wszedlem - witam użytkowników golfów 6 tsi :) > W Pl taka prędkość nie ma sensu, bo co chwilę będziesz musiał zwalniać przed ti > rem, który się pakuje na lewy pas i suma sumarum oszczędności na czasie niewiel > e a duże spalanie

Re: a co do spalania civica

200konna erka epka 3 w trasie zjezdza do 8l, w miescie tuz ponizej 10l przy ludzkim traktowaniu, a przy ultrasko szatanskim kreceniu wciaz 7-9k revs i braniu zakretow powyzej 150 epka wciaga 13l. elo, jak mawia moj dobry funfel. to ile wciagnie 140KM?

Lexus NX hybrid spalanie

3000 km Wrocław Monachium Jesolo Werona Garda Norymberga Świnoujście Średnia z komp 6,7, średnia rzeczywista 6,9 Poszczególne odcinki: autobahny po płaskim tempomat 140 spalanie 7,1 Austria ograniczenia szybkości 6,3 Włochy 6,7 Brennero przejeżdżane w piątek po południu luz bez korków

Re: Predkosc a spalanie

,7)-180 km/h(13,9)-v max 220 km/h(20,5) VW Golf GT 2.0 TDI (170 KM) -130 (6,7) - 180 (10,9) - v-max 220 (16,4) Peugeot 407 SW 2.0 (140 KM) -130 (10,1)- 180 (18,7) -v max 209 (22,4) Peugeot 407 SW 2.0 HDI (136 KM)-130 (7,6) - 180 (11,4) -v max 203 (14,1) No i autko które mnie bardzo zaskoczyło: Mercedes

Re: większy silnik = mniejsze spalanie?

bardzo dobrym przykładem niech będzie MERCEDES S klasa - W 140 3generacja wstecz... z silnikiem 6 litrowym i przy masie koło 2 ton spala koło 17litrów a z mniejszym silnikiem 2.8 spala 13 litrów.

Re: Technika jazdy - mniejsze spalanie

Ja uważam że na luzie spalamy mniej niż hamując silnikiem, gdyż hamując silnikiem przebywamy mniejszy dystans. Oczywiście wszystko zależy od sytuacji. Mi w swoim A140 udaje się utrzymać średnie spalanie na wysokości 6l/100km

Re: Spalanie TSI

W moim 1.2 TSI spalanie kształtuje się następująco: miasto (lato+klima) - 6.8-7.5 miasto (zima) - 7-8 autostrada 120/140 km/h - między 6 a 7 droga "polska" 90 km/h - poniżej 6 wszystko liczone metodą tankowania pod korek, komputera nie posiadam - oczywiście wartości producenta są

Re: Technika jazdy - mniejsze spalanie

sebekbiker napisał: > Mi w swoim A140 udaje się utrzymać średnie spalanie na wysokości 6l/100km Ale chyba na trasie. Cała sztuka to jeździć oszczędnie po mieście. A tak przy okazji to z jakim silnikiem te 6l/100km ?

corsa 1.2 92r duze spalanie na autostradzie

okolo 8l gazu a wczesniej spalalo okolo 6l benzyny w trasie (rowniez autostrada i predkosci okolo 140) i 6.5 w miescie. W miescie roznica w spalaniu jest do zaakceptowania 8l gazu (6.5l benz) ale przy 140km/h 10l gazu to za duzo (wczesniej 6l benz). Co to moze byc ma moze ktos jakies pomysly? Dodam ze

Re: Spalanie TSI

testowym - 1.4 tsi, miasto + 120-140, spalanie 6.7 / 100. Więcej będę mógł napisać za ok. miesiąc - nowe tsi jest już zamówione. Generalnie całe to pitolenie że downsizingowane silniki palą tyle samo co wielkie wolnossące krowy jest o kant dupy potłuc. Dodatkowo w turbobenzynach jest moment od dołu, a

esej o spalaniu

Jeszcze kilka słów o spalaniu Toyoty trasa do 120 7l/100 trasa z wyprzedzankiem do czerwonego 10l/100 przy 200 km/h pali 20 - 23l ma 6300 obr wtedy Autostrada Konin - Poznań kosztuje wtedy 23lx4pln= 92 pln plus 22 pln opłat suma 113 pln za 100 km w 30 minut jazdy odcinki 1 - 45 2

Re: spalanie...

> w357 napisał: > ....Teoretyczne, a factyczne :) > > Na podstawie "reklamy" jednej z Firm --> > Our Green Collection credentials. > > Cars from the Hertz Green Collection offer a weighted CO2 output > level of less than 140g/km, making more

Re: prędkość a spalanie np w Eskorcie

paola80 napisała: > Kochani jaką macie różnice w spalaniu przy szybkości 80 km/H a 120 km/H nie > tylko w Eskorcie, ciezko powiedziec, bo nikt nigdy nie jedzie z predkoscia 80km/h na calym baku...jednak jest roznica w spalaniu gdy sie gna 140 a 110,przynajmniej 1-2 litrow/100

Re: BMW - spalanie

Realne spalanie w mieście wynosi w zależności od rodzaju BUTA (ciężki, czy lekki???). Przy normalnej jeździe mi nie spala więcej w mieście jak 10-10,5 l/100km. 8 to tylko w bajkach. Natomiast na trasie spalanie wynosi w zależności od prędkości: 90-120-6-6,5 l/100km; do 120-140 około 7l/100km

spalanie...

....Teoretyczne, a factyczne :-) Na podstawie "reklamy" jednej z Firm --> Our Green Collection credentials. Cars from the Hertz Green Collection offer a weighted CO2 output level of less than 140g/km, making more environmentally friendly than most other cars. This weighted CO2 level

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

mondeo tdci z modulem ok 170KM predkosc nie mniej jak 140 km/h a czasami nawet ok220km/h spalanie 6,4,dodam ze klima chodzila

Re: SPALANIE W DIESLACH PRZY DUŻYCH PREDKOŚCIACH

alfa 147 JTD m-Jet, 140 KM autostrada, dynamiczna jazda 120-160 km - pali okolo 6 litrow, na trasie w normalnych warunkach drogowych przy calkiem dynamicznej jedzie okolo 5,5 - oczwywiscie predkosci maksymalne nie wiecej niz 140, a w wiekszosci 120, miasto to okolo 7 litrow.

Re: Spalanie w CC900?

Witam! Mam od 2 miesięcy CC900 ośmioletnie. Czy średnia 6 litrów/100km to dobry wynik? Ostatnio jechałem autostradą ponad 100 a w porywach nawet 140 km/h Nie wyssał dużo (aczkolwiek dokładnie nie wiem ile spalił) Jeżdże głównie po Krakowie albo autostradą. Jakie są metody pomiaru spalania

Spalanie w TDI

"pokładzie", klimatyzacją włączoną non stop i PEŁNYM bagażnikiem ciężkich gratów, podróż z Warszawy do Gdańska z prędkością rzadko poniżej 140 km/h (wiem, wiem to za szybko) zakończona spalaniem 6.2 l/100 km. Teraz w zimie, jazda na krótkich odcinkach trójmiasta - auto spala przy średni łagodnym

S e a t A l t e a 2.0 140KM - proszę o opinie

proszę o opinie , spostrzeżenia i własne uwagi dotyczące tego autka( spalanie, prowadzenie, awaryjnośc) z góry dziękuje.

O co chodzi z tym spalaniem?

około 8 l na trasie - autostrada Kraków-Wrocław ok 300km prędkość 140km/h) a jemu pali 5,5 ropy (faktycznie tyle pali). Tylko co z tego. Ojciec przejeżdża rocznie poniżej 10 000 km (w zeszłym roku 7 000). Czemu on taki dojęty? Nawet nie próbóję przeliczać ile tu jest oszczędności przy takich

Re: Spalaniem bym się nie....

:-/ ...a poza tym już pisałem, nie czepiam się spalania ogólnie, tylko jego wzrostu o średnio 1-1,5 litra Pozdrawiam wszystkich i zjeżdżam na Słowację, znikam do niedzieli

Re: A jakie jest to spalanie ???

attache1974 napisał: > U mnie foka II z silnikiem 1.6 100km pali od 5,8 (100 km/h jedna osoba z klimą... No to niezle, mam podobna fokeII (tez 1.6 / 100KM) i na trasie nie udalo mi sie zejsc ponizej 7-miu ltr (nawet bez klimy i przy spokojnej jezdzie tzn. w granicach 140-150 km/h z

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

Mercedes E 270CDI 170-180km/h ok 7,5l/100km Mercedes A 170L CDI 140-150km/h ok 4,5l/100km.Wszystko na niemieckich autostradach.

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

jasperr napisał: Mercedes A 170L CDI 140-150km/h ok > 4,5l/100km. I w plecy nie wiało? -- dark13 napisał: > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy

Re: komputer i sredine spalanie

(jeden 1.0 a drugi 1.4) w mieście spalają bardzo podobnie. Mniejszy w okolicy 7 nawet do 8 w zimie a większy nie przekracza 8,5 przy podobnym stylu jazdy. Za to na trasie pierwszy przy jeździe do 100km/h nie przekracza 5,5 drugi w okolicy 7. Na autostradzie podczas jazdy w okolicy 130, 140 znowu sie

Re: Jaki jest wasz rekord spalania?

ecodriwing i to dość wyczerpujący dla kierowcy dane spalania z komputera (ale zgadza się stacja ze wskazaniami komputera przy tankowaniu) w druga strone benzyna subaru automat często swiecacy się power a wiec fuull kick down 22 litry/100km (od tankowania do tankowania)

Co bys kupil: A3 TFSI 200 KM czy TDI 140KM ???

krotki sondaz. zauzmy ze kupujecie samochod Do kupienia nowe Audi A3 Sportback TB albo TD: 2.0 TFSI 200 KM - moment 280 Nm od 1800 do 5000 obr (wyprzedzanie jak w dieslu czyli np 80-120 na V szybsze niz w TDI) 0-100 km/h w 7 s max. 236 km/h spalanie fabrycznie 7.7 do 7.9 L benzyny na 100

planuje kupic audi a4 2005 2.0 tdi prosze o rady

czy ktos uzytkuje taki samochod przebieg 110 000 km 140 km pelne wyposazenie quatro w kombi. Czy to dobry wybor zalezy mi na bezawaryjnosci i niskim spalaniu

Re: 140 km/h na autostradzie

@pentaxxx Spalanie a prędkość Mnie jeszcze w podstawówce uczyli wzoru na opór powietrza wraz ze wzrostem prędkości. Opór rośnie kwadratowo. Czyli jak jedziesz 140 zamiast 120, to opór rośnie (14/12)^2 = ~1,166^2 = ~1,36, czyli o 36% (A NIE DWUKROTNIE!). Jednak dystans przemierzasz również szybciej

duże spalanie Tipo 1,4ie 68KM(lpg)

cylindrach około 12,3A w czwartym najbliżej aparatu zapłonowego 13,4A. Niestety po czytaniu na forach samochodowych o spalaniu tych wozów w granicach 8,5 l w mieście o żwawości silnika i szybkościach osiąganych(160-170km/h)w co wogóle nie chce mi się wierzyć zwątpiłem. Spalanie mam do 12 litrów PB w

Re: 140 km/h na autostradzie

wtryskiwania mniejszej ilości benzyny. Większe znaczenie ma tu opór powietrza, który przy 140 km/h zwiększa się prawie 2-krotnie w porównaniu ze 120 km/h. Ja jednak wolę pojechać 120km/h, przyjechać 20 minut później a zaoszczędzić 30-40 zł na benzynie. Kto nie wierzy niech przeliczy spalanie przy obu

Re: Fabia Kombi - spalanie

To rzeczywiście mamy podobną noge:) Wiadomo jakby sie pruło w trasie ze 140-150 to musiałby spalić więcej. Hm... co bym polecił w związku z eksploatacją? O wymianach oleju, filtrów itp nie będę Ci pisał bo to jest sprawa oczywista. nie wiem jaki masz przebieg ale u mnie juz hałasuje łańcuszek

Re: Spalanie tsi - film

Z jednej strony masz rację, a z drugiej - nawet jeśli dodasz do tego spalania jeden dodatkowy litr za "kiepską drogę" bądź cokolwiek innego - to wynik ciągle jest bardzo dobry. Oczywiście jak w każdym silniku TSI wynik ten można bez problemu podwoić, a nawet jeszcze więcej przy odpowiednio

Re: Spalanie w życiu i w prospekcie

Informacja producenta o spalaniu ma charakter poglądowy, trudno żeby była dokładna. Co to znaczy np. spalanie w mieście? Wszystko zależy od tego jakie to miasto :-) - na jakich odcinkach się jeździ, ile się stoi w korkach itp. itd. to samo jest z trasą. rzadko się zdarza jazda ze stałą

Re: Wybór 140 KM

Pewnie przekonanie, ze jest to Civic nie jest bez znaczenia chocby ze wzgledu na trwale i oszczedne jednostki silnikowe (sam napislaes, ze drugi pali duzo wiecej w miescie). Z praktyki powiem tylko tyle, ze te 140 KM z jednostki 1.8 zachowuja sie bardzo przyzwoicie, jezeli lubisz "krecic". A

Re: Spalanie tsi - film

wymieniłem tylko tłumik(140zł) , łącznik stabilizatora (50zł) i olej...silnik 1,4 16V 75KM ma przebieg 178 tys.km spisuje się idealnie i przejedzie drugie tyle...a w kieszeni zostało mi aż 35 tys.zł w porównaniu z nowym autem z salonu...czy warto przepłacać za nowe? jeśli ktoś się uprze że koniecznie chce

devote sie myli w sprawie spalania.....

o masie passata WCALE nie będzie ekonomiczny!!! Będzie piłowany, będzie hałasował, spali w miescie 12 litrów i w dodatku da ZERO satysfakcji... a 1,8 czy 2 litry - spalą na trasie 7,5 a w miescie kolo 9... Sam jeżdzę civem benzyną 1,8 140 KM i pali TYLE samo co 1,4 w toyocie.... pozdr al

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

mobile5 napisał: > jasperr napisał: > Mercedes A 170L CDI 140-150km/h ok > > 4,5l/100km. > > I w plecy nie wiało? jeszcze pewnie stale z gorki bylo przy tych szybkosciach wiekszosc paliwa idzie na pokonanie oporow powietrza a te opory rosna proporcjonalnie

Re: najekonomiczniejszy, jezeli chodzi o spalanie

Polecam Suzuki SWIFT. Za 6-7 tysięcy kupisz dość młode auto, a jedyne co można mu zarzucić, to że się już trochę opatrzył. Ja mam rzęcha 13 letniego, ale przy dość ostrej jeździe w górach pali (5,6 l/ 100km). Na trasie przy prędkościach 90-110 palił 4,5 l. Na autostradzie 120-140 5,2 l/100km

Re: benzyna,8.9sek.do setki,205km/h aSpalanie6,4?

A ja osobiscie wole 140 KM w wydaniu Hondy niz 150 KM w wydaniu VW Opla Alfy ITP... rzeczywistośc wygląda następująco: najważniejsze kto wychoduje te konie a nie tabelki w jakich zestawione są "jakieś dane" zresztą często odbiegające od rzeczywistosci... PZDR!!

Re: Na A2 nie zatankujesz przez 140 km

"Jak człowiek widzi, że pali mu się rezerwa," Trudno zaprzeczyć. Rezerwa zwykle zapala się gdy w zbiorniku jest jeszcze około 7 litrów. Albo co najmniej 5. A ile spala przeciętna osobówka w czasie jazdy po równej autostradzie? Toż nawet dość paliwożerna w warunkach mieście Octavia (moje dawne

Szerokosc opon a zuzycie paliwa

Mam pytanie o roznice w spalaniu benzyny przy jedzie na oponach 195 oraz na 225 (16-stki) Masa pojazdu 1650kg, typ van. silnik 2.2 140KM Na oponach 225 zuzycie w trasie ok 8l/, Trasa+miasto 9-10. Ile moze byc na 195-tkach przy podobnej spokojnej jezdzie? kto zna rozwiazanie tej zagadki;-)

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

wiekszosc paliwa idzie na pokonanie oporow powietrza > a te opory rosna proporcjonalnie do 2 potegi szybkosci > wiec przy polowie (ok 80 - 100)sa 4 razy mniejsze > tak pi razy oko spalanie powinno byc ok 3 razy mniejsze - czyli ok 1.5-2 l/100k > m > > to sa bajki juz nie do

Re: Czy 140 km/h nas zabije?

@m Spalanie 5l? a może coś więcej o tym napiszesz, przy jakiej prędkości, jaki odcinek itp, tak jak kolega pentaxxx, który użył jakiś danych. a Ty przypadkiem Diesel'a nie masz?? :-)

Re: Jakie spalanie 2.0 150KM przy 200km/h

Gość portalu: RF napisał(a): > Mój komputer pokazywał ponad 21 litrów w Scenicu ale 140 konnym. Masz na mysli predkosc 200 km/h, czy predkosc (znacznie nizsza), przy ktorej predkosciomierz w samochodzie wskazuje 200 km/h? POzdr. K.

Mitsubishi Lancer - Rekin II

Ciekawe w jaki sposób udało wam się osiągnąć spalanie 5,9 l/100 km 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 140 KM??? a może cyferki wam się przestawiły i spala 9,5 ?:) Haha

Re: "Lewicowcy" na A 2

U mnie miedzy 120 a 140 jest roznica w spalaniu ok 10-15% czy ok.0,5l/100km... I ma to znaczenie dopiero przy zwiekszonej liczbie tankowan, bo tak sie koszt paliwa rownowazy z kosztem zaoszczedzonego czasu... Poza tym jadac 140 licznikowe to zwykle i tak sie jedzie 135 w rzeczywistosci...

Re: O ile wieksze spalanie przy LPG...

instalacja za 1900PLN Do tej pory samochod palil przy dynamicznej dosc jezdzie jakies 8,5 - 9 /100km teraz gazu pali max do 12/100 a standardem jest spalanie +/- 10 litrow/100 Za dynamiczna jazde uwazam sprawne ruszanie spod swiatel i predkosci przelotowe rzedu 140km/h jesli warunki na to

Re: POMOCY AUDI A6 !!!!!!!

nie wiem czy to cos pomoze,pewnie jakie spojecie da: aktualne modele: audi a6 2,7 TDI 180KM,reczna skrzynia, masa 1625 kg,spalanie w miescie 9,9l/100 passat 2,0 TDI 140 KM reczna skrzynia,masa 1454 kg, spalanie w miescie 7,9l/100

Re: 1,8 T - jakie spalanie/trwałość?

inni poprzednicy uzyskują tak niskie "spalanie" w tym aucie. W moim wypadku wygladało to tak : (VW PASSAT/Variant 1.8T 1999, przebieg 115 000 km): * Miasto, jazda bardzo spokojna, korzystny układ swiateł, małe natężenie ruchu (np. w nocy, jazda z punka A do B bez zatrzymania.): 7 - 7,5 l/100

Re: Spalanie oleju-jaka norma?

typson napisał: > > Uszczelniacze nie były wtedy wymieniane, bo jak pisałem awaria nastąpiła z > a > > granicą w drodze na wakacje, w małym chorwackim mieście, a do tego w sobot > ę. > > Fakt - nie zwrocilem na to uwagi. > Dosc czesto wystepuja w sprzedazy

Re: Jazda autem z 5 a 6 skrzynią biegów?

Co to znaczy czy 6 wlaczasz jak 5??? 6 bieg jest najlepszy jak jedziesz z predkoscia 140-160km/h. Jest ciszej i spalanie mniejsze.

Re: Honda Civic Sport 140km

Ta wersja sport jest troche bez sensu, jest właściwie to samo co w wersji Comfort + drobne dodatki typu aluminiowe pedały i większe felgi. Na moje potrzeby w Civic 1,8 mocy dosyć. Wystarcza by bezpiecznie i szybko wyprzedzić, a jak się jedzie spokojnie to spalanie na trasie wynosi 5,5 l /100km

Re: Jakie spalanie w trasie w waszych pojazdach

w zasadzie nie robie takich pomiarow, ale jesli wierzc temu co rzecze komputer, to po tygodniu i 4 przejechanych tysiacach km, samochod z 3 osobami +bagaze (objazd firmowy), a wiec czasem jakas glupotaw postaci okolo 200 km/h i + na a4 do tego rozne wyprzedzania, i miasta srednia wyszla 8

Re: kawasaki KLE czy warto?

spalanie 5 litrów przy 130/140kmh byhahahahaha a !!!! a to dobre!

Re: benzyna,8.9sek.do setki,205km/h aSpalanie6,4?

gregor886 napisał: > 1.8 i 140ps w kompakcie to juz jakos daje rade nawet powiem ze wystarcza jak na > > polskie drogi ale w klasie wyzszej to musi byc conajmniej 150ps i to jest > naprawde dolna granica nad jaka bym sie zastanowil :) Narazie mnie nie stac łola boga

Re: 140 km/h na autostradzie

"Ja jednak wolę pojechać 120km/h, przyjechać 20 minut później a zaoszczędzić 30-40 zł na benzynie. Kto nie wierzy niech przeliczy spalanie przy obu prędkościach, czas dotarcia do celu i oszczędności." 20 minut później? Jak masz przed sobą trasę rzędu 1000 km to jadąc 120 km/h będziesz musiał ją

piec TERMET - doradźcie !!!

w naszym domu ma być instalowany piec dwufunkcyjny, z zamkniętą komorą spalania firmy: TERmet. Mam pytanie, czy ma ktoś ten piec, jaki on jest, koszty używania takiego pieca i jakie jest jego spalanie na 140 m2 domu. Jaki jest on w porównaniu do pieca Vissmana a moze jednak wybrać piec

Re: "Lewicowcy" na A 2

adrenaline po calej trasie jest z > nacznie wieksze... Zgadza się. 120 czy 140 zmęczenie jest podobne, no i podobny jest czas przejazdu, za to spalanie jest przy 120 jednak o tyle mniejsze, że jadąc tyle przejadę całą trasę na jednym baku, a przy 140 muszę czasem dotankować przed samym celem (czyli

ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000 km?

proszę użytkowników VW z silnikiem 2,0 TDi 140KM lub 170 KM o informacje ile oleju silnikowego (nie napędowego) spala na 1000km przebiegu (lub może lepiej od przeglądu do przeglądu); nie chodzi mi o obiegowe opinie że (podobno, u znajomego lub słyszałem) spala tyle to a tyle ! chodzi o

Re: benzyna,8.9sek.do setki,205km/h aSpalanie6,4?

1.8 i 140ps w kompakcie to juz jakos daje rade nawet powiem ze wystarcza jak na polskie drogi ale w klasie wyzszej to musi byc conajmniej 150ps i to jest naprawde dolna granica nad jaka bym sie zastanowil :) Narazie mnie nie stac na super auta ale moje auto wazy okolo 1100kg i ma ponad 110ps

Re: Czy 140 km/h nas zabije?

@pentaxxx "Dodam, że przy spokojnej jeździe 100-110 km/h potrafię zejść do spalania 6,5l/100KM (bez klimy) w co nikt nie chce mi uwierzyć dopóki sam nie zobaczy wyniku na komputerze w aucie :)" KOMPUTER ZANIŻA !!! TWOJE AUTO PRZY SPOKOJNEJ JEŹDZIE PALI 7,5 A MOJE POLO BEZ KOMPUTERA 5 L/100 KM

Re: "Lewicowcy" na A 2

rządkiem za sobą,prawym pasem, 120-130 (zależy jaki kraj) i jest miło, spokojnie, auto mało pali. PŁYNNIE. W Polsce się tak nie da. Nie widze u nas specjalnej różnicy w czasie przejazdu, gdy jadę 110 km/h, a 140 km/h na A2, czy A4. Różnice widzę tylko w spalaniu.

polecam s600 w140

- odradzam! Wez rowniez pod uwage wazna rzecz- kupca na Jaguara tak latwo nie znajdziesz, jak na Mercedesa! Jezeli zamierzasz pojezdzic takim autem na duzych trasach - spalanie nie jest duze- okolo 10-12 litrow, zatem nie ma tragedii

Re: Czy 140 km/h nas zabije?

Do ~m: tylko Twoje Polo ma silniczek od kosiarki, to i pali 5l/100km (miałem kiedyś Corsę 1.0 12V, to w trasie paliła 4,5l/100km) a ja mam 2.0l 140KM więc swoje musi wziąć ale i tak uważam, że jazda 100-110km/h i spalanie 6,5l/100km to dobry wynik. Tym bardziej, że po mieście ciężko zejść poniżej

Re: benzyna,8.9sek.do setki,205km/h aSpalanie6,4?

gls1 napisał: > A ja osobiscie wole 140 KM w wydaniu Hondy niz 150 KM w wydaniu VW Opla Alfy > ITP... rzeczywistośc wygląda następująco: najważniejsze kto wychoduje te konie > > a nie tabelki w jakich zestawione są "jakieś dane" zresztą często odbiegające > od

Re: 2.0TDI 140KM czy 170KM?

Witam!!! Pozostaje pytanie czy to są te same silniki pod katem budowy, bo jezeli tak to wydaje mi sie ze na dluzsza mete lepszy bedzie silnik 140KM, z tego wzgledu iz im wiecej elektroniki zwiekszajacej moc tym krotsza zywotnosc silnika. A 140 KM to wystarczajaca moc przy umiarkowanym

Re: 140 km/h na autostradzie

@rumpel Trasa 400km (zakładając stałą predkość) 120km/h - 3h 20 min 140km/h - 2h 50 min Silnik 2.0 16v benzyna 140 KM spalanie przy 120 - 7,0 l/100km spalanie przy 140 - 8,5 l/100km przy 120 - 28l * 4,55zł= 128zł przy 140 - 34l * 4,55zł= 155zł Oszczędność - 27zł 27zł to 5,93l

Re: octavia 1.9 tdi 130 km

Kup Octavie 19 Tdi 110Km i zmień Chip-a, Bedziesz miał 140KM i wieksze spalanie.

Re: Czy 140 km/h nas zabije?

"I tak nie będę przekraczał 120km/h bo czas jaki zaoszczędzę jest niewspółmierny do tego ile paliwa więcej spali auto (a przy wzroście prędkości ze 120 do 140 km/h jest to ponad 1l/100km więcej w przypadku silnika benzynowego 2.0 140KM). Dodam, że przy spokojnej jeździe 100-110 km/h potrafię zejść

Re: chip tuning TDi???

A jak spalanie, producenci zapewniaja ze spalanie nie wzrasta przy normalnej jezdzie ale jesli jade autostrada 140, 3000 obrotow i spalanie jakie 5,5 litra, turbina szaleje na calego to po tuningu bedzie bral pewnie wiecej. pzdr

Re: Jakie tętno przy ćwiczeniach?

Optymalne tętno do spalania tłuszczu to 50% do 70% tętna maksymalnego. Tętno max obliczamy = 220 - wiek. Zakładając, że masz np 20 lat 220 - 20 = 200 to jest tętno max 50% tętna max to 100 70% tętna max do 140 Jesli więc chcesz spalić tłuszcz to tętno powinno wynisić między 100, a 140

Re: Zmiana oprogramowania 1.9 TDI 100KM na 140KM

co ty tu idioto wyjerzdzasz z poldkiem do disla nie pownuj tego szajsu to po pierwsze a po drugie to spalanie tego disla nie powino byc wieksze niz 6 litrów srednie

Phyto-Sintesi włoskie kosmetyki do ciała

Czy ktoś z was stosował?Ja miałam krem redukujacy tkanke tłuszczowa ale musiałam przerwac jego stosowanie poniewaz on podnosił temperaturęi ułatwiał spalanie tłuszczu a wpływał niekorzystnie na moje naczynka.Zastanawiam się czy kupic inny preparat z tej serii na cellulitis, czy jest warty tej kasy

Przeróbka Diesel'a na GAZ

doprowadzany do kolektora powietrza, monowtrysk. Tak przerobiony silnik diesla miał większą moc niż nawet benzynowy, bo diesel ma ogromny stopień sprężania (2x większy niż benzynowiec). A gaz jest już naturalnie przystosowany do takiego sprężania bo jego liczba oktanowa to ok 130-140, więc nie ma spalania

Re: benzyna,8.9sek.do setki,205km/h aSpalanie6,4?

Autko wydaje sie super. 140ps z 1.8 i z i-VTEC kuszaca propozycja. A co do spalania... wg. mnie mozliwe ale na pewno zaleznie od stylu jazdy. Mam Forda Focusa 1.6 - duzo starszy konstrukcyjnie silniczek ale udaje mi sie w miescie zejsc do 7.1-7.5l/100km a na trasie maksymalnie udalo mi sie

Re: Honda Civic Sport 140km

. Kosztem hałasu i spalania oczywiście :-) Jest i drugie rozwiązanie na zwiększanie momentu na kołach - turbo :-) > Zresztą wystarczy porównać charakterystyki żeby prowadzić dyskusję niestety > > nie dysponuję taką do Hondy a do renault mam na papierze. Do 1.8 140KM nie mam. Mam tylko

Re: logika w liczeniu spalanych kcal

Blad nr. 1: zakladasz, ze tluszcz nie spala kalorii. A spala, tylko mniej niz tkanka miesniowa. ? W spoczynku każdy kilogram tkanki tłuszczowej spala ok. 4 kcal/dzień, a każdy kg mięśni ? ok. 11 kcal/dzień? To po pierwsze. Po drugie, robiac 10 przysiadow z obciazeniem 100kg spalasz duzo wiecej

Re: Piec na eko-groszek - ile spala na miesiąc?

A jaki pec tj ile kilowatów ma? Może jest za duży. Ja mam 25 kw i pali mi ok 1 tony na 230 m2 + zasobnik 2płaszczowy 140 l.

Re: Zmiana oprogramowania 1.9 TDI 100KM na 140KM

witam mi pali nie wiecej niz 7l ale mam zjechany przepływomierz a od niego bardzoooo dużo zależy spalanie i w ogóle moc itd to jest prawie serce tdi po chip tuningu powinien spalac mniej o ok 0.5l pozdrwaiam

Re: Audi A6 2.0tdi '05 czy to w ogole dobry pomys

Przepraszam,że znowu wtrącę, ale dlaczego Panowie nie piszecie o spalaniu, awaryjności - na szczęście AUDI, te stare - to średnia klasa awaryjności, poczytaj

Re: pytania dot.roweru stacjonarnego....

min 45 min, po 45 min zaczyna sie spalanie, puls o 120-140 najlepiej na słabym obciążeniu, aby spalic tłuszcz a nie zbudować mięśnia łydki

Re: Radpec chce sprzedać kocioł WP-140

elektrofiltr niż 10 itp) ale gdzie będzie wiecej ludzi zatrudnionych przy 11 kotlach czy przy 5 ??systemy odsiarczanai itp dla pięciu czy 11 kotłow tańsze będą ?? ale jesteśmy na tyle bogastym miastem że mozemy sponsorowac miejską spółkę a i tak ciepło pójdzie w górę P.S Spalanie węgla czy to w radpecu

Re: Motodziennik: obcinanie cylindrów

jeszcze w dół 3. Do tego wspaniałego duetu (1.0 3-cyl + turbo) dokładają jeszcze silnik elektryczny, odzyskiwanie energi itd. Moc 140KM, 200Nm, a spalanie jeszcze troche spada. To było w autoświecie

Re: POROZMAWIAJMY: ile "spalacie" na 100 ?

najszybciej pokonać ( trasa Gliwice - Wrocław ). Więc niżej 6 tysięcy nie schodziłam, więc od 140 do 160 na godzinę, więc zeżarł koło 7 ...... Taka cholera nienażarta i łapczywa z niego :) Ale Ymrowy Freewind też tyle łyknął ( albo coś koło tego :P ). -- Cave tibi a cane muto

Re: Laikowi ku wiedzy.

W obecnych czasach kiedy samochody projektuja ksiegowi kompakty maja mniejsczy wspolczynnik oporuowietrza. I roznica 0,5 litra w spalaniu pomiedzy 200 a140? Serio? Jak to spawdziles?

Re: Co bys kupil: A3 TFSI 200 KM czy TDI 140KM ??

(bo i koni więcej). Zużycie paliwa przy tego typu autach nie powinno odgrywać większej roli, choć średnie spalanie poniżej 8l przy aucie 200 - konnym z turbodoładowaniem to można między bajki włożyć.

Re: Nowa Laguna Combi 2.0 16v (140 KM)

Mam Lagune II Grandtour (kombi) z silnikiem 1.9dCi (diesel 120km). Samochod jest super, a szczegolnie z tym silnikiem. Jezeli wazniejsza dla Ciebie jest elastycznosc niz szpanerskie ruszanie z pod swiatel to bierz diesla! Spalanie (w zimie ok 7.2-7,4 litra przy jezdzie miejskiej). Silnik jest

Re: 1.8 T.S. a 2.0 T.S. - roznica w spalaniu

Witam. > Moja Alfa 1.8 T.S pali w mieśćie 9~~10 litrów. > Wydaje mi się,że różnice w spalaniu tych silników będą minimalne , a > najwięcej zależeć będzie od stylu jazdy kierowcy . > Za 2.0 przemawiają lepsze osiągi,minusem jest np.droższy rozrząd,co do > ubezpieczenia

Orbitrek....czy warto?

wazna funkcja jest pomiar pulsu - do spalania tkanki to ok 140 powienien byc a ten nie ma...Nie wiem Dziekuje za odp Aniolek

Re: Ile spala 1,9TDI

Gość portalu: KajTan napisał(a): > Model Octavia 1,9 TDi Chip Tuning do 140 KM. > > Spokojna jazda miejska (jezeli wierzyc komputerowi > pokladowemu) nie wiecej, niz 5,0 - 5,2 litra na 100km. > Jesli naprawde nigdzie sie nie spiesze, to czasami uda > sie osiagnac 4

Re: prośba o opinie -Touran 1,4 140 KM vs Zafira

wydaje mi sie ze zafira przewyzsza pod kazdym wzgledem touran'a tzn. mniejsze spalanie , mniejsza awaryjnosc , tansza eksploatacja (serwis) Ale rowniez mnieszaj frajda z jazdy !!! Touran rzeczywisice wydaje sie interesujacym samochodem , ale 1,4 i 140KM hmm....sprezarka i turbina w silniku 1