a 140 z czego karoseria

Piotr Mokwiński

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Wraz z rosnącym budżetem, dochodzimy do coraz ciekawszych i młodszych konstrukcji. Problemem w tym przypadku staje się nie tylko stan i wersja napędowa samochodu, lecz również mnogość rozmaitych ogłoszeń. Mając w kieszeni 45 tysięcy zł, możemy sobie pozwolić na wiele. Począwszy od klasy premium sprzed dekady, przez funkcjonalne minivany z dużymi bagażnikami, usportowione kompakty, aż po kompaktowe SUV-y w niezłych wersjach wyposażeniowych.

Kamery zamiast lusterek i nie tylko. Czy lepsze może być wrogiem dobrego?

Ewolucja jest wpisana w nasze DNA. Dążymy ku lepszemu, by poprawić byt. Komfort codziennego funkcjonowania. Podobnie w motoryzacji, gdzie zmierzamy w stronę elektromobilnej sfery, nie tylko w kategorii napędowej. To też tyczy się elektroniki, coraz powszechniejszej. Niestety, niektóre rozwiązania potrafią przynieść więcej szkód, niż pożytku.

Opinie Moto.pl: Toyota C-HR daje prztyczka w nos Priusowi. Jest od niego fajniejsza

Oferta Toyoty hybrydami stoi. W końcu japoński koncern jest światowym liderem w produkcji aut z takim napędem. W propozycjach coraz częściej pojawiają się hybrydy dodatkowo uzbrojone we wtyczkę i taką też otrzymała nowa Toyota C-HR w wariancie Plug-in Hybrid. To moim zdaniem model fajniejszy od Priusa, a w niektórych obszarach nawet od niego lepszy.

Pancerniaki z dywizji SUV. Sprawdzamy warianty benzynowe za 35-40 tysięcy zł

Pancerniaki z dywizji SUV. Sprawdzamy warianty benzynowe za 35-40 tysięcy zł

Z uwagi na ogromny wybór, nie będzie jednak łatwo trafić na właściwy wariant. Wiele z propozycji to kosztowne pułapki przypominające bombę z opóźnionym zapłonem. Po latach potrafią skutecznie wydrenować kieszeń. Zwłaszcza w sytuacji, gdy postawimy na leciwego SUV-a z metką premium. Czasem lepiej

Używana Kia Stinger - awarie, najlepsze wersje, opinie. "Jeden z najbardziej niedocenianych modeli"

Używana Kia Stinger - awarie, najlepsze wersje, opinie. "Jeden z najbardziej niedocenianych modeli"

średnicy 18 lub 19 cali, przyciemnionymi szybami, a także dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego (standard w wersji 6-cylindrowej). Można było też wybierać spośród dziewięciu dostępnych lakierów. Karoseria ma 483 centymetry długości, 187 szerokości i 140 wysokości. 6 lat rynkowego stażu pokazało

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

powala, jednak jest wystarczająca dla czwórki pasażerów. Ciekawą wersję stanowi Allroad ze zwiększonym prześwitem i nakładkami ochronnymi karoserii. To dobra alternatywa dla SUV-a. Stawiając na rodzinne Audi, otrzymujemy bagażnik o pojemności 490 l. Wybierając odmianę z napędem na cztery koła

Pomogłem wygrać zakład ośmiokrotnemu mistrzowi świata. Byłem w rajdowym sercu Finlandii

Pomogłem wygrać zakład ośmiokrotnemu mistrzowi świata. Byłem w rajdowym sercu Finlandii

na 45. miejscu, czego nie może sobie wybaczyć do tej pory, ale takie są rajdy. Prywatnie wszyscy z nich to bardzo mili ludzie, a zawodowo - mistrzowie w swoim fachu. Odkąd Toyota wróciła do rajdów, seryjnie zdobywa tytuły mistrza świata To między innymi dzięki nim Toyota Gazoo Racing WRT jest jedynym

Tesla Model Y "zgubiła" szklany dach chwilę po odebraniu przez klienta [WIDEO]

Tesla Model Y "zgubiła" szklany dach chwilę po odebraniu przez klienta [WIDEO]

.) stanowiły tańsze modele: 3 oraz właśnie Y. Może to właśnie z pośpiechu pracownicy w fabryce nie zdążyli prawidłowo wkleić szklanego dachu. Prawdopodobnie przyczyna awarii nie ma znaczenia dla właściciela elektrycznego SUV-a, który nagle stał się kabrioletem lub raczej landauletem. Model Y zaczął przypominać

Opinie Moto.pl: Jeździłem SsangYongiem Torresem po Puszczy Bolimowskiej. Pasuje tam jak ulał

Opinie Moto.pl: Jeździłem SsangYongiem Torresem po Puszczy Bolimowskiej. Pasuje tam jak ulał

wróżyć umiarkowany sukces. Tylko najpierw trzeba przekonać klientów, że marce można wreszcie zaufać, a najnowszy właściciel KG Group, jej nie porzuci. A propos właściciela: na karoserii Torresa jest tylko logotyp, ale brakuje nazwy. To datego, że wkrótce marka zmieni się z SsangYonga na KG Mobility. Na

Używany Ford Mondeo (IV) Mk5 (2014-2021) - gracz globalny. Opinie użytkowników

; bazowym modelem pozostał liftback, a praktyczniejsze kombi dostępne było w wyższej cenie. Sylwetkę sedana zarezerwowano dla napędu hybrydowego. Usztywnienie karoserii szło w parze z obniżeniem masy własnej pojazdu. Zwiększenie wymiarów nadwozia nie zaowocowało niestety wzrostem pojemności bagażnika, a

Niepopularne i niedoceniane SUV-y za 50-60 tys. zł. Teraz to znakomita okazja

Niepopularne i niedoceniane SUV-y za 50-60 tys. zł. Teraz to znakomita okazja

Ustalamy budżet na poziomie 50-60 tysięcy złotych i ruszamy na zakupy. Rynek wtórny zapewnia bogactwo inwentarza pośród samochodów sprzed 10-15 lat. Pośród nich, możemy znaleźć prawdziwe okazje. Do tego nieźle wycenione. Niektóre pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, inne z Azji, a część ze Starego

Używana Honda Civic VIII (2005-2012) - ponadczasowe UFO. Opinie

Używana Honda Civic VIII (2005-2012) - ponadczasowe UFO. Opinie

5-drzwiowym stanowią również klamki, które ukryto sprytnie w ramie okien, zachowując czystą płaszczyzną karoserii. Ryzykowny eksperyment stylistyczny okazał się strzałem w dziesiątkę, a samochód do dziś – blisko dwie dekady później – wyróżnia się na drodze. Używana Honda Civic VIII

Samochody z najniższym spalaniem w równie niskich cenach. Jakie auto wybrać w dobie kryzysu?

Samochody z najniższym spalaniem w równie niskich cenach. Jakie auto wybrać w dobie kryzysu?

silnikowych - jest z czego wybierać. Z jednostek benzynowych mamy do wyboru 1,2 l w wariantach 70 KM oraz 86 KM, 1,4 l o mocy 100 KM oraz 1,4 z turbosprężarką rozwijające 140 KM, a także 1,6 l (115 KM). Na diesle składają się dwa warianty silnika 1,3 l o mocy 75 KM i 95 KM, standardowo wyposażone w system

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo Stelvio Q vs. Porsche Macan GTS. Muskuły i siła na pierwszym planie

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo Stelvio Q vs. Porsche Macan GTS. Muskuły i siła na pierwszym planie

zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem. Obsługa multimediów jest dość intuicyjna, choć wymaga aklimatyzacji. Sporych rozmiarów kafelki możemy dopasować do własnych preferencji, a układ ma również kilka opcji online. Wbudowany hotspot pozwala podłączyć nawet osiem urządzeń. Przeciętnie przedstawia

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

sedana i funkcjonalne kombi. Bez względu na rok produkcji i wersję silnikową, musimy być przygotowani na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych

O tych samochodach mogliście nie słyszeć. Używane pewniaki za 50 tysięcy zł

O tych samochodach mogliście nie słyszeć. Używane pewniaki za 50 tysięcy zł

sprzedaż. Zwłaszcza jeśli zestawimy ją z bestsellerowymi VW Passatem, Fordem Mondeo lub Oplem Insignią. A szkoda, bo auto z Azji to naprawdę udana konstrukcja, co tylko potwierdzają ceny używanych egzemplarzy. Optima trzeciej generacji w Europie oferowana była w latach 2010-2015. Auto może pochwalić się

Opinie Moto.pl - Volkswagen ID.4. Odrobiona lekcja programowania

Opinie Moto.pl - Volkswagen ID.4. Odrobiona lekcja programowania

. Średnie zużycie podczas testu? 16,9 kWh. Tryb mieszany, ale z istotnym zastrzeżeniem, że reprezentantem trasy była droga z ograniczeniem do 100, a nie 120 czy 140 km/h. Mimo to uznaję to za świetny wynik, biorąc pod uwagę, że niejednokrotnie sprawdzałem elastyczność silnika elektrycznego. Stabilne i

Używana Škoda Superb I (2001-2008) - super okazja? Typowe usterki czeskiego średniaka

licznych odmianach – lepszych i gorszych. W Škodzie zastosowano wersję BSS, która generalnie wolna jest od problemu pękających głowic, jednak nadal miewa kłopoty z układem smarowania, czego efektem może być awaria pompy oleju, a finalnie zatarcie silnika. Jak w wielu ówczesnych dieslach uwagi wymagać

Opinie Moto.pl: Peugeot 408 1.2 PureTech vs. Renault Arkana 1.3 EDC. Tworzą nowy segment

Opinie Moto.pl: Peugeot 408 1.2 PureTech vs. Renault Arkana 1.3 EDC. Tworzą nowy segment

, kompaktowa półka, choć zahaczająca o klasę średnią. Miejsca w dwóch rzędach wystarczy dla czterech rosłych osób. Siedzi się trochę niżej względem Arkany, a z tyłu mamy więcej przestrzeni przed kolanami i nad głowami. W Renault pozycja bardziej przypomina SUV-a, a w Peugeocie klasyczną limuzynę segmentu C

Opinie Moto.pl: Jeździliśmy Alfą Romeo Tonale z nowym silnikiem. Diesel wciąż żyje!

Opinie Moto.pl: Jeździliśmy Alfą Romeo Tonale z nowym silnikiem. Diesel wciąż żyje!

ma być przełomowy dla Włochów. Pojawiły się nowe warunki gwarancji na okres aż 5 lat, a także Tonale. Model, który już spotkał się z ciepłym przyjęciem. Polacy złożyli dotychczas około 700 zamówień, z czego 50 przypadło na diesla. Większe zainteresowanie wysokoprężnym wariantem powinno nadejść za

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

silnikową, musimy być przygotowani na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki

Opinie Moto.pl: Toyota C-HR 2.0 Hybrid vs. Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V. Oszczędne i dynamiczne

Opinie Moto.pl: Toyota C-HR 2.0 Hybrid vs. Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V. Oszczędne i dynamiczne

pozycje w europejskich rankingach sprzedaży w swoim segmencie. Zaokrąglona karoseria mierzy 448 centymetrów długości, 185 szerokości i 165 wysokości. W kwestii dodatków, Hyundai nie ma się czego wstydzić. SUV-a postawiono na 19-calowych obręczach z lekkich stopów, na które naciągnięto opony w rozmiarze

Jeździliśmy Hyundaiem i30 - na co stać największego rywala Volkswagena Golfa?

Jeździliśmy Hyundaiem i30 - na co stać największego rywala Volkswagena Golfa?

Kompaktowy Hyundai jest jednym z najjaśniejszych punktów segmentu kompaktowego. Wyraziście zaprojektowane nadwozie ma 434 cm długości, 179,5 cm szerokości i 145,5 cm wysokości. Atrakcyjnie narysowaną karoserię można osadzić na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich i wyposażyć w przyciemnione

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

. Alternatywny wybór stanowiły 2-litrowe TDI o mocy 140 i 170 KM, w których konstrukcji stosowano z początku pompowtryskiwacze. Rozwiązanie to mocno podkopało reputację Octavii ze względu na częste awarie układu wtryskowego i napędu pompy oleju, a nawet pękające głowice. Producent na szczęście zrozumiał swój

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych. Wymienić możemy wysokie zużycie oleju, pękające głowice, wypalające się tłoki i zrywające się rozrządy

5-letnie SUV-y z dobrymi silnikami benzynowymi. Na które warto postawić?

się także o wysoki poziom ochrony antykorozyjnej karoserii. Wnętrze to dalszy ciąg popisu estetyki - zastosowane materiały pochodzą z wysokiej półki, co przekłada się na ich wytrzymałość. Miejsca jest pod dostatkiem dla czterech dorosłych osób i 525 litrów bagażu. Lista dodatków obejmuje dwustrefową

Opinie Moto.pl: Citroen C5 X 1.6 vs. Skoda Superb 2.0. Klasa średnia w dwóch smakach

Citroen C5 X – nowa jakość w segmencie D Po pięciu latach przerwy Citroen powrócił do gry w segmencie D. Mocno obsadzona, choć nieco zubożona klasa potrzebowała świeżości. I taką właśnie daje C5 X. Wyrazista sylwetka ze zwiększonym prześwitem stanowi połączenie SUV-a z kombi typu Shooting

Opinie Moto.pl: Dacia Duster 1.3 vs. Suzuki SX4 S-Cross 1.4. Crossovery dla Kowalskiego

bardziej korzystną elastyczność powyżej 100 km/h. Auto traci wigor powyżej 140 km/h. Wyższe jest natomiast zużycie paliwa. Komputer pokładowy wskaże nawet 10-11 litrów. W mieście spada do 8,5, a w spokojnej trasie do 6,5 l. Układ kierowniczy jest mocniej wspomagany niż u konkurenta, a przechyły nadwozia w

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

ciepłe miejsce parkingowe i cykliczna konserwacja. Auto jest całkiem spore. Karoseria mierzy 464 cm długości, 180 szerokości i 168 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm, a prześwit wersji 4x4 nieznacznie przekracza 21 cm. To bardzo dobry wynik. Tym bardziej, jeśli planujemy zapuścić się czasem na szutrowe

Historia Volvo - narodziny i lata dziecięce. Na początku był Jakob

, który wyprzedził swą epokę o kilkanaście lat. Modelem tył był prototyp o dźwięcznej nazwie Venus Bilo. Nowatorstwem tego modelu było zbudowanie zupełnie odmiennej od znanych dotychczas karoserii, w którym lampy przednie były zintegrowane z błotnikami (!). Posiadał również niekonwencjonalne płaskie

Testujemy Infiniti QX30 2.0t AWD. Niemiecka technologia, japońskie detale

, niemieckich rywali, wyróżnia się karoserią i zadowalającymi umiejętnościami w lekkim terenie. Z 2.0t kosztuje 156 861 złotych. Po dołożeniu zestawu kamer ułatwiających parkingowe manewry, a także okna dachowego, czy systemu nagłośnieniowego Bose, jego cena nie przekroczy 170 tysięcy. Kilkanaście tysięcy

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

Alfa Romeo Brera - wciąż cieszy oko Włosi od lat mają smykałkę do projektowania aut. W stajni Fiata trudno wskazać modele, które wywoływałyby kontrowersje stylizacją. Widać, że na stołach kreślarskich nie ma miejsca na pragmatyzm, a emocje. Do tej kategorii należy z pewnością Brera. Jej krótka

Test Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI 370 KM 8AT - Prezentacja siły

kierowca i pasażerowie są mocno opatuleni przez karoserię, co nie każdemu przypadnie do gustu. Przednie fotele i tylna kanapa są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach. Szkoda tylko, że pod przednimi fotelami brakuje miejsca, by pasażerowie siedzący z tyłu

Opinie Moto.pl: Skoda Enyaq iV 80, Hyundai Ioniq 5 i VW ID.4 GTX. Trzy elektryki w zimę

przygotowanych z myślą tylko o tym modelu. Z uwagi na gabaryty i pojemność baterii na poziomie użytecznych 77 kWh, musimy pogodzić się z wysoką masą własną. W tym przypadku przekracza 2200 kg, czego akurat wcale nie czuć na drodze. Pomaga w tym adaptacyjne zawieszenie, które dopasujemy do własnych preferencji i

Fiat 500X | Pierwsza jazda | Nowa jakość

konstruktorzy nie starali się na siłę napompować bryły "500-ki", tylko stworzyli samochód od podstaw, a mimo to nadwozie mocno nawiązuje do pozostałych modeli z rodziny. Układ przednich świateł, czy charakterystyczny grill, sprawiają że od razu wiemy z jakim samochodem mamy do czynienia

Dziesięć najchętniej kupowanych SUV-ów w Polsce. Jakie są ich mocne i słabe strony?

mierzy 448 cm długości, 185,5 szerokości i 163,5 wysokości. Na tle rywali, jest jednym z większych przedstawicieli segmentu C. Karoserię można wzbogacić 19-calowymi felgami, lotką przytwierdzoną do pokrywy bagażnika, chromowanymi wykończeniami, a także panelami ochronnymi w przedniej i tylnej części

Inwestowanie w klasyczne samochody, przypomina inwestowanie w dzieła sztuki

samochód za 700 tys. euro. Drogo. A biznes pojazdów zabytkowych w Polsce jest rozwojowy? W Polsce jest bardzo rozwojowy. Nie mówię o amatorach, którzy rozpoczynają przygodę z klasyczną motoryzacją i kupują samochody do 40 tys. zł. Mam na myśli osoby, które mają trochę więcej pieniędzy. Warto się przemóc z

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 kontra Mini Cooper SE All4 Countryman. Co lepiej pasuje do SUV-a - hybryda czy klasyczna benzyna?

balast w postaci akumulatorów. Wobec czego, nie w każdych warunkach da się dostrzec naleciałości z mniejszych modeli nacechowanych sportem. Na hybrydowy zestaw składa się 1.5-litrowy motor benzynowy wsparty elektrycznym o mocy 88 koni mechanicznych. Trzycylindrowy benzyniak generuje 136 koni, a moc

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

ładne auto. Jedno z niewielu tych, które pasują na każdą okazję. Począwszy od aktualnej A klasy, Mercedesy zaczęły zwracać na siebie uwagę swoim wyglądem. Wcześniej było z tym różnie. Zdarzały się ładne modele, ale były to raczej wypadki przy pracy (jak np. CLS) niż standard. Podoba mi się też dbałość w

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. IV | Pojedynek na szczycie

tysiące, dodając np. panoramiczny dach. Nasz egzemplarz kosztował ponad 140 tys. zł. I prawdą jest, że miał wszystko, czego dusza zapragnie, ale nic nie zmieni tego, że to wciąż wolumenowy kompakt. Najmocniejszym dieslem dostępnym z automatem w Astrze jest 1.6-litrowe CDTI o

"Czy sądzi pani, że przedstawianie samochodów elektrycznych jako "zielonej" alternatywy dla aut spalinowych jest w porządku?" Mamy szczerą odpowiedź

Nissana jest dążenie do zerowej emisji oraz zerowej liczby ofiar. Oczywiście samochody elektryczne są jej elementem. Przez tę dekadę rosła zarówno liczba „wczesnych użytkowników” i LEAF-ów na drogach. Teraz na świecie jest ich 400 tys., z czego 140 tys. w Europie. Moim zdaniem to są imponujące

Kia Stinger - jedno z najgorętszych aut na rynku. Broń wymierzona w klasę premium [Pierwsza jazda]

(standard w wersji 6-cylindrowej). Można też wybierać spośród dziewięciu dostępnych lakierów. Karoseria ma 483 cm długości, 187 cm szerokości i 140 cm wysokości. Napęd na tył lub 4x4 Napęd na tylną oś to domena marek premium, choć i te w mniejszych modelach powoli odchodzą od tego rozwiązania. Niemniej, Kia

Poradnik | Niedocenione samochody za 30 tysięcy złotych

konstrukcją występującą w Alfie pod oznaczeniem MultiJet. Najtańsze limuzyny kosztują niewiele ponad 35 tysięcy. Koncern jednak upadł, co daje spore możliwości negocjacji ceny transakcyjnej. Wiele osób obawia się o ograniczony dostęp do części zamiennych i problemy z serwisem. W tej kwestii nie mamy się czego

Opinie Moto.pl: Renault Captur 1.5 dCi vs. Dacia Duster 1.5 dCi - europejskie bestsellery

konfiguracji kolorystycznych i bogate wyposażenie. Karoserię można wzbogacić dwukolorowym lakierem, 17-calowymi kołami ze stopów lekkich, w pełni LED-owym oświetleniem, a także osłonami na zderzakach świadczącymi o zwiększonych możliwościach terenowych. To tylko taka gra pozorów, bowiem osłony z tworzywa nie

Moda na youngtimery. Czy warto kupić BMW E30, Mercedesa 190 lub Audi 80?

, które są najbardziej narażone na mechaniczne uszkodzenia. W razie czego, elementy karoseryjne są łatwo dostępne na rynku wtórnym, a ich cena nie nadwyręży domowego budżetu. fot. Audi Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości. Przetarcia tapicerki zdarzają się bardzo rzadko. Wytrzymałością

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

przynajmniej 65 490 zł, czyli o 1 950 zł więcej od wyposażonej w ten sam silnik Skody Octavii Combi. Czy warto się nim zainteresować? Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od kompaktowego kombi. Benzyna vs diesel Drogę z lotniska do hotelu pokonałem

Volkswagen Scirocco - powiało emocjami

. Nowe Scirocco może być napędzane przez jeden z czterech znanych nam już silników. Wszystkie są turbodoładowane, z czego tylko jeden (2.0 TDI), o mocy 140 KM, zasilany jest olejem napędowym. Prócz turbodiesla możemy natknąć się na 2.0 TSI (200 KM) lub 1.4 TSI (160 KM), który może występować z nową

Toyota Prius - test | Za kierownicą

samochodach, czyniąc go mniej łasym na paliwo. Punkt pierwszy to karoseria. Kształt grilla, kloszy lamp i reflektorów, rzeźba zderzaków, linia dachu, spojlery - wszystko tu poza estetyką czy wygodą pasażerów służy lepszej aerodynamice. Efekt? Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,25 (jeden z najniższych na

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

Pierwsza "piątka" w latach 2005-2010 znalazła 531 tys. nabywców. 35 proc. aut trafiło na europejski rynek. Ostatnimi latami benzyniaki nabrały w żagle nowego, turbodoładowanego wiatru - 140, 160 albo i 200 koni, a to wszystko wyciśnięte z

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

diesli rośnie ryzyko zakupu egzemplarza wyeksploatowanego, z dużym przebiegiem, a przy dzisiejszych cenach autogazu równie tania okaże się jazda samochodem wyposażonym w instalację LPG. Co sprawdzić, kupując używany samochód, przeczytacie w naszym poradniku . A które kombi można kupić za około 7 tys

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

-calowymi felgami i kontrastującymi z lakierem karoserii elementami. W topowej specyfikacji z koniczyną pojawił się trzywarstwowy czerwony lakier, który po latach może być kosztowny w regeneracji. W kwestii rozmiarów, Giulietta wpisuje się w klasową średnią. Ma 435 cm długości, 180 szerokości i 147

Parkowanie | Zimowa sztuka pakowania

stoku z zaśnieżonym, mokrym ekwipunkiem to już zupełnie inna para kaloszy. Warto też wiedzieć, że w niektórych krajach (np. Austrii czy Szwajcarii) przewożący narty w samochodzie mogą popaść w tarapaty. Nie jest to co prawda nielegalne, a obowiązujące tam przepisy mówią tylko

Mercedes Klasy A

, nie bardzo jest się do czego przyczepić. Tym bardziej że wszystko wykonano z dobrych materiałów. Uruchamiam zimny silnik wysokoprężny (2 litry, 140 koni) i wytaczam się przed hotel. Centrum Hamburga wybrukowane jest starą kostką. Spodziewając się wibracji znanych z poprzedniej klasy A, mocniej chwytam

Używany Ford Focus III (2010-2018) - rynkowy bestseller

mocy 115, 140 i 163 KM, a po 2014 r. - 150 i 185 KM. Silniki te z reguły zbierają dobre recenzje ze względu na swoją trwałość i oszczędność. Czasem zapycha się filtr DPF i zdarza się konieczność wymiany pompy wysokiego ciśnienia lub dwumasy, co nie jest niczym nadzwyczajnym we współczesnych

Volkswagen Golf GTI

Południe Francji. Całkiem jeszcze ostre słońce sprawia, że krew krąży szybciej. Od razu przypomina się przebój filmowy z szalejącą białą taksówką. A tu jest gdzie szaleć. Właśnie tor wyścigowy Paul Ricard w Le Castellet prezentuje się dużo lepiej niż poprzednio. W padoku stoi

Mercedes E 320

Mercedesa. Wyobraźcie sobie, do czego mogłoby doprowadzić niepowodzenie tego modelu? To dlatego z zewnątrz nie zafundowano mu większych zmian stylistycznych. Ot, taki retusz wersji W 201 sprowadzający się głównie do wygładzenia ostrzejszych linii. Największe, wręcz rewolucyjne zmiany nastąpiły pod karoserią

RENAULT LAGUNA II

poprzedniej (długość całkowita Laguny II wynosi 458 cm, a Laguny II Grand - 470 cm). Jak podkreśla Yves Dubreil, szef projektu Laguna, o 7 cm wydłużono przód auta, zwiększając bezpieczeństwo, 7 cm dodano do rozstawu osi, powiększając wnętrze, i 7 cm obcięto z tyłu, aby uniknąć "centymetrowej inflacji

Volvo XC70 D5 AWD

dziś, a minęło już 44 lata, uchodzi za najbardziej fotogeniczne Volvo (po latach Moora zastąpił Val Kilmer, a P1800 - C70). Ale Blomquist ma rację zkaroserią - faktycznie nie wygląda ciężko. A to dzięki sprytnemu trikowi, który odkryliśmy, modyfikując komputerowo sylwetkę

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

niezbyt wydajną obecnie nawigację. Dobre jednostki benzynowe W Europie gama silnikowa Orlando składała się z trzech pozycji. Dwa benzynowe motory 1.8 141 KM i 1.4 Turbo 140 KM są doskonale znane z wielu modeli Opla, a ich współpraca z instalacjami gazowymi układa się bez zarzutu pozwalając istotnie

Alfa GT 2.0 JTS

miejscu. Pierwsza zmiana i - niestety - na gorsze. Inne jest także wykończenie spodu konsoli. Zamiast otwartej półki mamy tu pokrywę popielniczki z logo GT. Smaczku, a właściwie dużego smaku dodaje dźwignia zmiany biegów. Jej okrągła gałka z matowego aluminium wieńcząca

Chrysler 300C 5.7 V8

Są miejsca, w których odżywamy. Coco Chanel tak służył paryski Ritz, że spędziła w nim całe 37 lat. Z wanny miała widok na ogród, a z tarasu - na plac Vendome. Za rogiem Luwr i muzeum d'Orsay. Dziś nocleg w trzypokojowym Coco Chanel Suite kosztuje 4300 dol. Dużo? Dopiero

Suzuki Splash 1.2 | Długi dystans

. Dobre sobie! A jednak coś tam wypatrzyłem. Maska nie jest płaska. Z przodu, niemal na samej krawędzi ma drobne przetłoczenie przechodzące w szersze po bokach. Fajnie i dynamicznie to wygląda. Wrażenie robią też wybałuszone nadkola przechodzące z przodu i tyłu integralnie w zderzaki. Z boku karoserii

Najsilniejsze tuningowe SUV. Część pierwsza

karoseria, nowy wydech no i odpowiednia moc silnika. Firma z Düsseldorf wycenia swoją przeróbkę jednostki napędowej na 37 000 euro. Seryjnie 4,2 litrowy V8 osiąga 390 KM. Po tuningu moc wzrasta do 540 KM, a moment obrotowy wzrasta do 670 Nm. Heidl Different waży niemal trzy tony. Pewnie dlatego mimo

Re: coś nie tak, sport zamiast z zabawą

a co by te opony zmieniły? przy 140 km/h nie chroni nawet stalowa karoseria mercedesa! to jest sport! wielki sport! a sport to adrenalina i zbliżanie się do tej cieńkiej nieprzekraczalnej lini!!! no risc no fun!!!! ja uprawiam sport amatorsko - na rowerze ( np. doliną leśnicy 80 km/h) jeżdzę na

Re: tak:)

A ja lubię mojego starego opla, bo jak jeźdżę po lesie, to nie żal mi rysowanej karoserii itd.:) Z drugiej strony komfort jazdy czymś hmmm... porządniejszym jest o niebo lepszy, co nie przeszkadzło mi kiedyś wlec się 70:) Brakowało tylko by rowerzysta mnie wyprzedził:) Za to biednym oplem

Poduszki wymaga gawiedz, kturej siem wmawia,ze bez

,ale wiele nie pomogaja. Bardzo zabawna byla tez historia ze wzmocnieniami drzwi (pare lat temu),podobnym robieniem wody z mozgu jest montowanie niezliczonej ilosci poduszek we wszystkich mozliwych zakamarkach pojazdu. Co do starego i nowego Espac'a , to porownywanie tych konstrukcji jest dosyc

Re: tak:)

easyblue napisała: > A ja lubię mojego starego opla, bo jak jeźdżę po lesie, to nie żal > mi rysowanej karoserii itd.:) Z drugiej strony komfort jazdy czymś > hmmm... porządniejszym jest o niebo lepszy, co nie przeszkadzło mi > kiedyś wlec się 70:) Brakowało tylko by

Re: Januszu, do rzeczy proszę!- a wiec do rzeczy..

Gość portalu: Mirek napisał(a): > > mam nadzieje, ze wrocimy do zeczowej dyskusji opartej na argumentach.. > To ja miałem nadzieję. Bo np. miałem nadzieję że wyjaśnisz, o czym pisałeś i za > > co mnie mentorskim tonem zbeształeś, iż Mercedes W126 (lub 140) miał

Re: Grand Vitara

z otwieraną szybą niezależnie. Do tego masz tam udane optymalne dlal tego typu aut diesle CRDi 140 lub 150 KM ponad 300 Nm - ten drugi ze zmienną geomterią łopatek bez turbodziury więc jest czym pocisnąć (dostępny od rocznika 2008). Można też przyjrzeć się Hundayowi Tucson - niedoceniony

Czy są małe samochody z komfortowym zawieszeniem?

rozstaw kół i osi oraz masę, co gwarantuje im stabilność. Ale dla mnie te samochody są jednak za duże. Niepotrzebnie szerokie, długie, rozlazłe. Do tego często przestrzeń jest marnowana, bo prawym kolanem wadzę o konsolę, a lewym nie jestem w stanie sięgnąć do drzwi. Słabiej się je czuje, a przy

Re: Handa Accord Diesel ???? Co to ?? Skad jest ten diesel ,czy w

dlugiej jazdy. Do 140 nie slychac > silnika. Wyprzedzania pod gore dziecinnie latwe. Dobry momement obrotowy. Radze > > dobrze przeswietlic silnik, wypytac co bylo wymieniane. powodzenia R. > PS. w PL zostawilem u dobrego mechanika stara glowice do regeneracji, jest z > nowymi

Re: 37 razy w ciągu godziny złapany przez fotorad

kraju są takie wybryki, kiedys w RMF podali że w Amsterdamie w godzinach szczytu gość przemknął przez centrum 140 km/h swoim pięknym Volvo...Tłumaczył sie że dopiero co umył i chciał w ten sposób osuszyć troszkę karoserię :) Pozatym w Polsce codzień łapie się lub tez nie kierowców z

Re: dlaczego nie OPEL???

kupić bo mają zawsze lepsze wyposażenie , a Vectra C ze swoimi 140-oma sterownikami czyli mini komputerkami w swojej karoserii? Aż strach pomyśleć co by było na wypadek kolizji . Znam taki przypadek z autopsji ( koszta naprawy straszne). Mając samochód na gwarancji nie obawiajmy się ale co

Re: dobrze ze komuś się podoba !

? Wieksza masa wynika czesciowo z wyposazenia, a czesciowo ze wzmocnien w karoserii (stad ambitne wyniki w testach zderzeniowych). Fiat z tego co wiem nie stosuje plastikowych nadkoli i blotnikow (307), jest tez wiekszy od wiekszosci konkurentow co tez ma wplyw na roznice w masie.

Re: Ewki za kółkiem-wandale.

Gość portalu: Ewa napisał(a): > Zostawiłam samochód na światłach awaryjnych(!) i nie ulegało wątpliwości gdzie > i w jakim celu się udałam. Miejsca było wystarczająco dużo ( nie wiem czy 150 > czy 170 czy może 140 cm), aby przejść. To co jest oczywiste dla mnie czy dla

Re: Felicia 1,6 - wasze opinie

Hmmm.... Ja nie znam opinii o Felicji od żadnego kolesia, a mówie o tym co mam. Korozji w zadnej innej części karoserii oprócz klapy bagażnika nie zauważyłem (ta, co jest jest jak najbardziej do poprawienia bez potrzeby wymiany całej klapy). Samochodu nie traktuje jako przedłużenia pewnej

Re: Czy dzisiejsze samochody są nietrwałe?

. rzeczony 125 p po 14o tys km i 17 latach (przebieg mniejszy w ostatnich latach bo był 2 sam w rodzinie i służył do dojazdów do pracy wyłącznie) wziął był zszedł z tego świata na skutek starości. Mam kolesia, który chciqał sobie cośwziąść na części, ale jak stwierdziliśmy nie było co, bo wszystko

Re: Czy mamy się bac chińskiej motoryzacji?

sniperslaststand napisał: > Ale ta limuzyna dla Kim Dzong Il'a weszła na rynek w momencie, gdy oferowana ju > ż była kolejna generacja S-klasy (W220) za cenę mniej więcej poprzedniej (W140) > . Musiała więc być tańsza. I była z powodu takiego, że z czasem technologia pro

Re: Vw czemu oni nie potrafia robic aut : )?

przy określonych obrotach a w jaki sposób je uzyskano to drugorzędna sprawa. VW robi dobre silniki właśnie z dobrym momentem czego o japońskich raczej nie powiem a niższa moc często wynika z tego że Niemcy podatki płacą od mocy a nie od pojemności silnika i nawet Megane 1,6 90 KM na Niemcy

Januszu, do rzeczy proszę!

> mam nadzieje, ze wrocimy do zeczowej dyskusji opartej na argumentach.. To ja miałem nadzieję. Bo np. miałem nadzieję że wyjaśnisz, o czym pisałeś i za co mnie mentorskim tonem zbeształeś, iż Mercedes W126 (lub 140) miał karoserię zgrzewaną a LS400 spawaną. Zasłanianie się tajemnicą jest

Re: Trzy

(3.0L V6, 200 KM) > $24,752 > Werdykt: Niezla jakosc, brzydkie plastiki na karoserii, torque-steer (rzuca > przy przyspieszaniu - 200 KM i duzy moment na przednich kolach lekkiego > samochodu) > > - Dodge Neon R/T > ( 2.0L 4 cylindry, 150 KM) > $19,140 > Werdykt

Re: Hyundai ix20 | Pierwsza jazda

ciągnie już od 2000obr/min i cały czas czuć przyrost mocy aż do czerwonego pola. Sam odgłos jednostki napędowej nawet na wysokich obrotach nie jest dokuczliwy.Po prostu jest to dzwięk silnika i tyle.Przy prędkościach autostradowych rzędu 140/150km/h na 6 biegu w tym aucie jest dalej cisza.Czego wymagać

Re: Zupelnie sie nie zgadzam 2

– i co z tego? > Nie jest połykaczem kilometrów na autostradzie, bo przy 180 > km/h b Alez jest – ja swoim (dokładnie tak jak wcześniej Avensis) spokojnie podrozuje 140-150 po autostradzie. Tyle, ze jest mi znacznie wygodniej niż w Avensis > > ędzie

W małopolsce rozwija sie tylko kraków...

!!!. A co do inwestycji to tylko w śląskiej KSSE do tej pory od początku roku zainwestowało 15 dużych inwestorów. NGK Corporation 170 mln zł 150 osób. Interplast Sp. z o.o 13,5 mln zł 115 osób Hilton Foods Ltd sp. z o.o 20 mln EUR 260 osób Firma Business Solutions Polska Sp. z o.o. 100 osób

Renault laguna - jak łatwo zapomnieć o kobietach

/h - to to chyba wystarczy. Generalnie auto jest bardzo żwawe - a w zakresie 2000 - 5000 obr./min aż miło jak przyspiesza...... Silnik 1.8 jest zbyt słaby, a po diesel'u cudów nie ma się po czym spodziewać - około 80-90 KM. Dobrym rozwiązaniem może być kupno auta z 98 roku, tam był większy wybór

Re: Nowe samochody dla straży leśnej

została lekko zaokrąglona, dzięki czemu sylwetka auta wzbudza sympatię. Charakterystyczne są masywne, wypukłe zderzaki i pokaźne nakładki nadkoli, które łączą się z szerokimi, bocznymi listwami ochronnymi. Reflektory przednie mają dużą powierzchnię a pomiędzy nimi znalazły się pionowe wloty

Re: FINAŁ - WYBÓR !!!

czołówce segmentu B, C wraz z A-140) , jest nieporównywalny z punto jeśli chodzi o bezawaryjność ( wg. badań "Giełdy Samochodowej" jest numerem pierwszym w Polsce wyprzedzając nawet swoją słynną poprzedniczkę starlet) no i - zapomniałeś albo udałeś , że zapomniałeś dodać , że jako pierwszy z segmentu

Re: Xantia - kto ma niech sie odezwie

w danej chwili czlowiek porusza ale bez meczacych dlonie czy przeguby drzen kierownicy jak w Vectrze. Przedni naped ze wszystkimi wadami i zaletami tego rozwiazania. Bardzo pojemne wnetrze a co za tym idzie wygodne. Duza ladownosc pozwalajaca podrozowac w 5 doroslych osob z bagazami. Tylna os

Re: Rowerowy terror

probowal radnym i prezydentowi wytlumaczyć w co nas pchaja. Kopenchaga ma paln aby 50% ruchu odbywało się na rowerze. Już mają ponad 30 % ruchu a biorąc drogę do pracy osiagnęli niesamowity wskaźnik 57% . Rower ma wady ale ma tyle zalet ze zanim bedziemy inwestowac miliardy w metro czy inteligentną

Re: Autem po Europie: rady ekspertów

ta "przygode" bez zadnego obtarcia. Dla Francuzow karoseria samochodu jest warta tyle co calus od Holenderki czyli nic. Z reszta wystarczy popatrzec na ich samochody. Natomiast twierdze ze pasy przy Luku Triumfalnym wprowadzily by wiecej zamieszania niz porzytku. Obecnie mozna wszystkie

Re: Suzukil Liana 1,6

Pisałem już co sądzę o paskudzie, ale mogę podsumować (po 18 miesiącach użytkowania): 1) Wady: - paskudny kształt (chociaż na naszych ulicach można spotkać znacznie brzydsze pokraki), - głośny (powyżej 130 km/h słychać wyraźnie silnik i powietrze opływające karoserię), nie jest zbyt dobrze

Re: FINAŁ - WYBÓR !!!

, zdecydowanie mniej traci na wartości > > ( w czołówce segmentu B, C wraz z A-140) , jest nieporównywalny z punto jeśli > chodzi o bezawaryjność ( wg. badań "Giełdy Samochodowej" jest numerem pierwszym > > w Polsce wyprzedzając nawet swoją słynną poprzedniczkę starlet) no i - >

No właśnie, kto twierdzi?

Szwajcarii jazda po autostradzie z prędkością ponad 140 km/h jest przestępstwem (dopuszczalna jest 120km/h). U nas przekroczysz 140km/h bezkarnie. Po prostu u nas kary za różne przewinienia drogowe są często śmieszne , a osoby, które cokolwiek zgłoszą na policję, od razu mają łatkę konfidentów

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

zapłacić prawie tyle, co za tę 250-konną wersję benzynową. Wysoka cena jednak nie przeszkadza klientom, którzy zamawiają stosunkowo dużo "9-5" z nowym turbodieslem. Może przypadła im do serca najładniejsza linia samochodu, a może wiedzą, że to ostatni klasyczny Saab? VOLVO S80 - kompaktowe serce

Re: Historia kołem się toczy - Infiniti

oferty między macierzystym rynkiem, Europą i Stanami nadrabiają takimi "roszadami", mają jeden silnik i głowią się, jak tu wycisnąć z niego przychody w kilku karoseriach. Całkiem im się to udaje, o ile zachowują względne proporcje, czego moim zdaniem brakuje teraz Acurze (prawdopodobnie ze względów