a 170 moment obrotowy

Rafał Mądry

Ford Puma ST debiutuje z silnikiem 1.0 EcoBoost i skrzynią biegów Powershift

Ford Puma ST debiutuje z silnikiem 1.0 EcoBoost i skrzynią biegów Powershift

Ford Puma ST debiutuje w nowej wersji. Usportowiony crossover otrzymał najmocniejszy wariant jednostki napędowej 1.0 EcoBoost, a wraz z nią siedmiobiegową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów Powershift.

Audi SQ8 e-tron do kupienia w Polsce. SUV 100 km/h osiąga w zaledwie 4,5 sekundy

Polscy klienci zainteresowani Audi SQ8 e-tron mogą ten model konfigurować i zamawiać. Komfortowy, w pełni elektryczny SUV występuje w dwóch odmianach nadwozia. Ceny rozpoczynają się od 434 500 zł dla wersji e-tron i od 445 800 zł w przypadku Sportback e-tron.

Opinie Moto.pl: Ford Transit Trail. Ten przód z Raptora ma tu sens

Jeśli czarny grill kojarzy się wam z F-150 Raptor albo nowym Rangerem Raptorem, nie jesteście w błędzie. Ford nawiązuje do tych dwóch modeli z rozmysłem, bo Transit w wersji Trail to wersja do zadań specjalnych.

Przełom w silnikach, czyli TDI łamie stereotyp Diesla muła pociągowego

Przełom w silnikach, czyli TDI łamie stereotyp Diesla muła pociągowego

przeznaczony do samochodów osobowych. V12 TDI z pojemności 6,0 litrów uzyskiwało moc 500 KM i moment obrotowy 1 000 Nm. Pozwalało to temu dużemu SUV-owi na uzyskanie osiągów porównywalnych z samochodami sportowymi. Jednostka 2.0 TDI o mocy 170 KM i momencie obrotowym 350 Nm jest kolejnym silnikiem sportowym

Klasa G na gąsienicach? Mężczyzna wydał na to 140 tys. euro

Klasa G na gąsienicach? Mężczyzna wydał na to 140 tys. euro

podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 421 KM mocy i 610 Nm momentu obrotowego. A ile właściciel musiał zapłacić za taką przeróbkę? Za gąsienice zapłacił 50.000 euro. Za testy i homologację zapłacił 69.000 euro, a za inne modyfikacje trzeba było zapłacić 20.000 euro. Inne zmiany obejmują bagażnik

Debiutuje Opel Astra Electric. Kompakt zyskuje w pełni elektryczny napęd

Debiutuje Opel Astra Electric. Kompakt zyskuje w pełni elektryczny napęd

elektryczny rozwija moc 115 kW (156 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Jak podaje w informacji prasowej Opel, wartości te są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Ponadto o ile w wielu samochodach

Chiński maluch za 4 tys. to teraz Macaron. Lepsze wyposażenie pozwoli mu na debiut w Europie

Chiński maluch za 4 tys. to teraz Macaron. Lepsze wyposażenie pozwoli mu na debiut w Europie

tylne można złożyć, przez co przestrzeń załadunkowa wynosi 741 litrów. Silnik elektryczny wytwarza 27 KM mocy i 85 Nm momentu obrotowego. Maksymalny zasięg Macarona to 170 km/h, a prędkość, jaką może ostatecznie osiągnąć to 100 km/h. Właściciele mogą zdalnie kontrolować ładowanie pojazdu. Cena za Wuling

Honda Civic e:HEV w polskiej ofercie. Ile kosztuje kompaktowa hybryda? CENNIK

Honda Civic e:HEV w polskiej ofercie. Ile kosztuje kompaktowa hybryda? CENNIK

, samoładujący się układ napędowy e:HEV. Sercem napędu jest 2-litrowy silniki benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW (184 KM) i 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Klienci mogą już składać zamówienia na Civica e:HEV u 

Ma trzy lata i jeździ Hondą Gold Wing. Nie jest zwykłym dzieckiem [WIDEO]

Ma trzy lata i jeździ Hondą Gold Wing. Nie jest zwykłym dzieckiem [WIDEO]

Gazeta.pl Ma sześciocylindrowy silnik bokser o poj. 1,8 l, który osiąga moment obrotowy o wartości 170 Nm. W wersji z dwusprzęgłową przekładnią DCT Gold Wing waży, bagatela, 390 kg. Takimi maszynami jeździ trzylatek, który waży jakieś 14 kg i nie sięga nogami nawet do podnóżków, nie mówiąc o ziemi. Można by

BMW i7 M70 xDrive to teraz najmocniejszy elektryczny model niemieckiej marki

BMW i7 M70 xDrive to teraz najmocniejszy elektryczny model niemieckiej marki

). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch 

Ulubiony pikap Polaków ma cennik. Do Rangera Raptora dołączają inne wersje

Ulubiony pikap Polaków ma cennik. Do Rangera Raptora dołączają inne wersje

Rangera na pewno zaciekawi osoby, które szukają pikapa z dużym silnikiem. Konkurencja stawia na wysokoprężne jednostki R4. Tutaj dostępny będzie trzylitrowy turbodoładowany silnik Diesla V6, po raz pierwszy oferowany w gamie napędów Rangera. Układ napędowy, generujący moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm

Porsche 911 Dakar szybko znajdzie właścicieli, bo powstanie w serii limitowanej

Porsche 911 Dakar szybko znajdzie właścicieli, bo powstanie w serii limitowanej

mm w porównaniu do klasycznego 911 z napędem na wszystkie koła. A można go jeszcze podnieść o kolejne 30 mm. Tryb terenowy „High Level" jest aktywowany za pomocą pokrętła na kierownicy, zapewnia Dakarowi podobny poziom prześwitu jak niektóre SUV-y i jest dostępny do prędkości 170 km/h, po

Opinie Moto.pl: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid. Dużo mocy, automat i efektowny wygląd

-stopniową skrzynią lub 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Z litrowego, trzycylindrowego motoru wyciśnięto jeszcze więcej. Kolejny szczebel zajmuje specyfikacja o mocy 155, a szczyt gamy odznacza się 170 KM i 200 Nm. Wszystkie jednostki wspiera układ miękkiej hybrydy, a nasze ręce wpadł agregat generujący

Hyundai Kona Hybrid wkracza na polski rynek. Koreańska hybryda kosztuje 100 tysięcy złotych

Hyundai Kona Hybrid wkracza na polski rynek. Koreańska hybryda kosztuje 100 tysięcy złotych

benzyny. Jednostka napędowa zapewnia maksymalną moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny dostarcza 43,5 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm. Polimerowa bateria litowo-jonowa o pojemności 1,56 kWh zapewnia wyjątkową wydajność ładowania i rozładowania, optymalizując moc

Wideo | Porsche Cayenne z rekordem Guinnessa

Wideo | Porsche Cayenne z rekordem Guinnessa

Cayenne pracuje wysokoprężna V-ósemka o pojemności 4,1 litra. Jej moc to 385 KM, a - w tym przypadku najważniejszy - maksymalny moment obrotowy wynosi imponujące 850 Nm. Bicie rekordu możemy obejrzeć na wideo:

Toyota GR86 jest już w Polsce - lepsze jest następstwem dobrego

Toyota GR86 jest już w Polsce - lepsze jest następstwem dobrego

do 94 mm. Dodatkowo wydłużono popychacze zaworów (dzięki czemu szerzej się otwierają i szybciej napełniają komorę spalania) i usztywniono blok. Krzywą momentu znacznie wypłaszczono, dzięki czemu silnik płynniej oddaje moc, a maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy 3700 obr./min., a nie przy

Michelin opracował pierwszą sportową oponę dla elektryków. Dzięki niej pojadą szybciej, dalej i ciszej

Michelin opracował pierwszą sportową oponę dla elektryków. Dzięki niej pojadą szybciej, dalej i ciszej

pojawiający się moment obrotowy. To trudne zadanie nawet bez dodatkowych warunków, a trzeba dodać do tego jeszcze znacznie wyższą masę własną takich aut oraz tendencję do oszczędzania energii akumulatorów. Dlatego projektanci opon do elektryków muszą wspinać się na wyżyny umiejętności. Zwłaszcza że przy

Szukasz auta do firmy? Ford ma model, który spełni wiele oczekiwań

Szukasz auta do firmy? Ford ma model, który spełni wiele oczekiwań

, 130, 170 i 185 KM. Łączy się z manualną, 6-stopniową skrzynią ręczną, 6-biegowym, klasycznym automatem dla przedniego napędu lub 10-biegowym dla tylnego . Maksymalny moment obrotowy najmocniejszej wersji wynosi aż 415 Nm. Każdą z odmian wyposażono w funkcję wyboru trybu jazdy. W wersji z DMC 4700

Aston Martin idzie na całość i prezentuje nowego "super tourera". Oto DB12

Aston Martin idzie na całość i prezentuje nowego "super tourera". Oto DB12

oraz 800 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do ośmiocylindrowej jednostki stosowanej w DB11 jest to wynik o 170 KM i 125 Nm wyższy. Wszystko dzięki licznym modyfikacjom m.in. zmienionym profilom krzywek wałków rozrządu, większym turbosprężarkom, czy też zoptymalizowanemu stopniowi sprężania. Co więcej

Nowy Hyundai i30 N wyceniony w Polsce. W końcu pojawiła się wersja z automatem

Nowy Hyundai i30 N wyceniony w Polsce. W końcu pojawiła się wersja z automatem

niczym się nie różnią. W bazowej wersji i30 N z manualną skrzynią biegów (6MT) osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego, a jego cena wynosi 126 900 złotych. Kierowcy mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki niemu silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

być głośniejsze niż 80 dB. Nowy limit hałasu dla normy Euro 5 zostanie wprowadzony później oddzielnym aktem prawnym. Modele znikają z rynku Ekologiczne zmiany w silnikach i układach wydechowych motocykli ciągną za sobą różne "skutki uboczne". To najczęściej spadek mocy, momentu obrotowego i

190 tysięcy za Hyundaia? Znamy cennik elektrycznego IONIQ 5

190 tysięcy za Hyundaia? Znamy cennik elektrycznego IONIQ 5

;połączeniu z akumulatorem o pojemności 73 kWh, zapewniający łączną moc 305 KM i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 73 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi 481 km, w cyklu WLTP. W trybie

Volkswagen ID.4 już bez kamuflażu. Elektryczny SUV ma imponować przestronnością

Volkswagen ID.4 już bez kamuflażu. Elektryczny SUV ma imponować przestronnością

ID.4 jednostka ma 204 KM, a wynoszący 310 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest od razu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 160 km/h. Deklarowany zasięg to około 400 km. Wiemy już, że ofercie znajdzie się także ID.4 z silnikiem o

Corolla była zawsze spokojnym autem. Teraz przyszedł czas na jej dziką wersję

Toyota Corolla hatchback ma całkiem przyzwoity czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 litrów, który generuje 170 KM mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Jednak problem z nim jest taki, że nie wzbudza emocji. Ludzie z GR postanowili coś z tym zrobić, więc zainstalowali turbodoładowaną trzycylindrową

Sportowy Fiat zadebiutował w teledysku u gwiazd

MultiAir o mocy 170 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Napęd trafia na tył za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej, ale za dopłatą można zamówić sekwencyjną skrzynię biegów. Mały i lekki samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy a prędkość maksymalna to 230 km/h.

Na ten samochód czekaliśmy. Mercedes wprowadza sporo zamętu do klasy premium

Nm. Są też wspomagane elektrycznym rozrusznikiem generującym dodatkowe pokłady momentu obrotowego - EQ Boost. To przekłada się na dobrą dynamikę od startu, a także lepszą elastyczność w trasie. Na liście opcji znajdziemy wydajny napęd na cztery koła. Diesel występuje w dwóch wersjach mocy, obie mają

Czarno na białym - 4 lata eksploatacji. Kto wygra: elektryk, benzyna, czy diesel?

obrotowy 350 Nm dostępny w zakresie 1500-3500 obr/min. Dzięki temu samochód osiąga prędkość 224 km/h i przyspieszenie 8,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi – wg WLTP – 5,6 l/100 km, a deklarowany zasięg to 937 km. Golf TDi Jednostka wysokoprężna TDI generuje moc 150 KM i moment obrotowy

Mogliśmy stanąć obok Audi RS Q e-tron z Dakaru. Niedługo się przejedziemy

bolidu Audi e-tron FE07. Moc układu to 392 KM, mierząca 4,5-metra długości i ważąca dwie tony rajdówka przyspiesza na luźnej nawierzchni od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Na pustynnych bezdrożach potrafi się rozpędzić do 170 km/h. Wysokonapięciowy akumulator ważny 370 kg, a wielkością jest porównywalny do

Jeep Renegade 2019 - cennik. Znamy ceny nowego małego Jeepa

nowe silniki z gamy Fiata. Paletę otwiera jednostka 3-cylindrowa o pojemności litra. Silnik oferuje 120 KM maksymalnej mocy i 190 Nm momentu obrotowego. Oprócz tego w ofercie jest jeszcze 4-cylidnrowy motor o pojemności 1,3 litra. Rozwija 150 lub 180 KM mocy i dysponuje momentem obrotowym o wartości

Zaczynamy sezon. Szukamy ciekawego kabrioletu za 50 tysięcy zł. Kilka pewniaków

170 KM, 2.5 177-218 KM oraz 3.0 231-265 KM. BMW potrafi efektownie jeździć poślizgami, a na mokrej nawierzchni pomoże elektronika. Porsche Boxster I Ciekawą propozycją dla odważnych jest Porsche Boxster pierwszej generacji. Złośliwie nazywany Porsche dla ubogich, produkowany był od 1996 do 2004

Opinie Moto.pl: "Męczyłem" nowego Civica Type R na torze, ale to on dał mi bardziej w kość

(jest mniejsza i ma mniej łopatek, co skróciło jej reakcję). Dzięki modyfikacjom osiągnięto nie tylko mniejsze spalanie, ale i przede wszystkim większą moc. Jednostka osiąga teraz 329 KM przy 6500 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm i jest dostępny już przy 2600 obr./min

Moto na moto: Yamaha R7 World GP 60th Anniversary. Jak milion dolarów!

też jest OK, a nawet idealna dla mało doświadczonego kierowcy na popularne w Polsce kręte tory szkoleniowe, gdzie liczy się nie maksymalna moc, ale przede wszystkim przyzwoity i dostępny w szerokim zakresie moment obrotowy. Yamaha R7 World GP 60th Anniversary. Opinia Moto.pl Jeśli ktoś kocha sportowe

Nowy Mercedes klasy C przejedzie 100 km na prądzie i ma skrętną tylną oś. Podziękujmy Chińczykom

systemową moc 313 KM, a jego główną atrakcję stanowi niespotykana w tej kategorii możliwość przejechania ponad 100 km na samym prądzie. Żeby to było wykonalne podwojono pojemność energetyczną akumulatorów do 25,4 kWh i wyposażono go w silnik elektryczny i mocy 129 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym aż

Toyota Corolla Cross w polskiej sprzedaży. Ruszyło przyjmowanie zamówień. CENNIK

0-100 km/h wynosi 8,1 s). Za dobre osiągi w trybie EV odpowiada silnik elektryczny o mocy 113 KM i 206 Nm momentu obrotowego. W wariancie AWD-i dodatkowy silnik elektryczny montowany przy tylnej osi o mocy 40 KM jest dołączany automatycznie, zwiększając przyczepność i dając większe poczucie

Opinie Moto.pl: SsangYong Korando 1.6 e-XDI. Czy ma szansę z europejskimi SUV-ami?

. Korando potrzebuje trochę więcej w mieście, gdzie konsumpcja przekraczająca 7-8 litrów nie powinna nikogo dziwić, zwłaszcza na krótkich odcinkach. Wysokoprężny napęd owocujący sporym momentem obrotowym daje o sobie znać na autostradzie. SsangYong sprawnie nabiera prędkości aż do 130-140 km/h

Auto do zadań specjalnych. Zaskakująco dzielne nie tylko w ciężkim terenie

. Najmocniejsza dysponuje momentem obrotowym o wartości 500 Nm. Potężne pokłady sił w połączeniu z zaawansowanym napędem na obie osie i automatyczną, 10-stopniową skrzynią, gwarantują świetną elastyczność nawet przy pełnym obciążeniu. W standardzie dostajemy manualną, 6-biegową przekładnię. Wszystkie warianty

Opinie Moto.pl: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Hybrydowy SUV z wtyczką inaczej

nas - 359 l. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - hybrydowy napęd Ceny testowanego Mitsubishi Eclipse Cross startują jednak nie od niecałych 100 tysięcy, a od 170 990 zł. Do redakcji przyjechał SUV z wtyczką, a więc hybrydowa propozycja o łącznej mocy 188 KM, której sercem jest spalinowy silnik o

Opinie Moto.pl: Wielkie osobówki z dieslami. Ford Tourneo Custom vs VW Multivan

pasażerów na pokładzie, co bardzo ułatwia dynamiczne manewry, zwłaszcza w podróży trasą szybkiego ruchu. Choć 170-konny Ford ma o 20 KM więcej od Volkswagena, za kierownicami tych aut odnosi się wrażenie, że ich temperament jest zbliżony. Maksymalny moment obrotowy 360 Nm w VW jest dostępny w zakresie 1600

Opinie Moto.pl: Ford Focus 1.0 EcoBoost. Wymierający gatunek

. Wszystkie zyskały doładowanie, a niektóre układ miękkiej hybrydy. My postanowiliśmy sprawdzić 1.0 EcoBoost z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach. W tym przypadku mamy do dyspozycji 125 KM i 170 Nm. Trzycylindrowy motor pracuje bardzo kulturalnie. To zasługa nie tylko świetnego wyważenia jednostki

Opinie Moto.pl: Mercedes C 220 d. Na pewno się za nim obejrzysz

nad emocjami. Niemniej, już bazowy diesel o pojemności dwóch litrów generuje zadowalające 200 KM i 440 Nm. Wspiera go elektryczny silniczek o mocy 20 KM. Całość funkcjonuje płynnie, a moment obrotowy trafia na tylną oś. 4Matic dostępny jest w opcji. Jeśli korzystamy z auta głównie w mieście lub na

Ford Transit Custom. Od teraz ostrzejszy wygląd, technologia i oszczędne silniki

dostępny nowoczesny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności dwóch litrów. Jednostka oferuje warianty 105, 130 i 170 KM. Inżynierowie zmniejszyli apetyt na paliwo aż o 13 proc., a moment obrotowy w dolnym zakresie obrotomierza wzrósł o 20 proc. Najoszczędniejsza wersja Econetic emituje 148 g/km CO2, a

Te japońskie silniki benzynowe są wyjątkowo trwałe. Można na nich polegać

Toyoty Yaris i Aygo (spotkamy go także w palecie Peugeota 107 i Citroena C1), od lat trafia nieskomplikowana konstrukcja. 1.0 o trzech ustawionych w rzędzie cylindrach dysponuje mocą 65-70 KM i momentem obrotowym na poziomie 93 Nm. Całość trafia na przednie koła poprzez pięciostopniową skrzynię manualną

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

filtra cząstek stałych FAP. W każdym przypadku współpracuje z automatycznymi przekładniami, które z łatwością znoszą jego wysoki moment obrotowy. Zależnie od wersji, silnik generuje 204-250 KM, zadowalając się rozsądnymi porcjami oleju napędowego, biorąc pod uwagę moc i masę własną napędzanego auta. Co

Peugeot Partner Tepee | Ładowany z gniazdka

sporo bagażu. Pod maską Peugeota pracuje silnik elektryczny o mocy 67 KM, oferujący maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm. Naładowane do pełna baterie litowo-jonowe pozwolą przejechać nawet 170 kilometrów. Zasięg nie powala na kolana, ale Peugeot tłumaczy, ze większość kierowców w Europie

Nowe BMW serii 7 to prywatne kino na kółkach - oficjalna premiera

i7 xDrive60 wyposażona w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 544 KM. Napęd przekazywany będzie na 4 koła z możliwością selektywnego przekazywania momentu obrotowego na poszczególne osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 4,7 sekundy, a prędkość będzie ograniczona do 240 km/h. Wiosną 2023 roku

Nowe Suzuki SX4 S-Cross | Turbo i przód

mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi pochodzi z Baleno. Litr pojemności, również turbodoładowanie, 112 KM i 170 Nm momentu. Ta wersja w odróżnieniu od reszty posiada wyłącznie napęd na przednią oś. Bez zmian pozostaje natomiast 1,6 litrowy turbodiesel (120 KM, 320 Nm

Opinie Moto.pl: Fiat Tipo 1.6 MultiJet vs. Suzuki Swace 1.8 Hybrid. Kombi na czasy kryzysu

km/h w trasie. Włoski hatchback nie ma problemów z wyprzedzaniem i sprawnym nabieraniem prędkości aż do 170 km/h. Zadowala się też rozsądnymi dawkami paliwa. Autostradowa jazda oznacza wyniki na poziomie 7 litrów. W mieście można zejść do 6, a w leniwej trasie do 4,5 l. Problem stanowi natomiast

Galeria | Brabus Smart | Maluch z piekła rodem

umieszczony z tyłu. Niespełna litrowy motor generuje 107 KM mocy i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzycylindrowiec współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz zwiększenia mocy w maluchach, Brabus chwali się też sportowym zawieszeniem, czulszym układem kierowniczym i

Opinie Moto.pl: Nissan Qashqai e-POWER. Hybryda dla kierowców niegotowych na elektryka

crossovera ważącego 1,7 tony, napędzanego tylko przez przednią oś. Responsywność jednostki elektrycznej wynika z odpowiednio wysokiej mocy kierowanej do kół. Silnik generuje 190 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już na starcie. Dla porównania, montowany podstawowo silnik benzynowy 1.3

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

turbosprężarkę. Efekt końcowy trafił po raz pierwszy na rynek pod maskę Renault Laguny II i Megane II, wówczas generował 163 KM. W kolejnych latach pojawiały się wersje o mocy 170, 200, 225, 230, 250 a nawet 270 KM. Te ostatnie odmiany przewidziane były dla topowego Megane RS. 2.0 Turbo z powodzeniem znosi

Nowy diesel dla Opla Insigni i Zafiry Tourer

Opel Cascada 1.6 Turbo w długim dystansie Nowy wysokoprężny silnik spełnia normę EU6. Ma dwa litry pojemności i 170 KM mocy oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1750 a 2500 obr./min. Ceny używanego

Polaris Slingshot Grand Touring LE. Dach jest w nim luksusem, ale jazda dalej wymaga kasku

komfortowe wnętrze z oświetleniem oraz pikowanymi fotelami. Po dopłaceniu 1200 dolarów mogą być chłodzone i podgrzewane. Polaris Slingshot. Trudno powiedzieć, czy to auto, czy motocykl Źródłem momentu obrotowego przenoszonego na jedyne tylne koło jest nowy dwulitrowy silnik. Jego przekazywaniem zajmuje się

Opinie Moto.pl: Ford Ranger. Pożegnanie z przytupem. Testowaliśmy kilka ciekawych wersji

diesel EcoBlue występuje w wersji o mocy 170 lub 213 KM. Najmocniejsza dysponuje momentem obrotowym na poziomie 500 Nm. Potężne pokłady siły w połączeniu z zaawansowanym napędem na obie i automatyczną, 10-stopniową skrzynią automatyczną, gwarantują niezłą elastyczność nawet przy dużym obciążeniu. W

Szlakiem ładowarek. Jedziemy przez Polskę elektrykiem i... "Nam to odpowiada!"

dużo wigoru. Moment obrotowy wpędzający w ruch ponad 2-tonowy pojazd robi swoje. Takie wrażenia daje jednak większość samochodów elektrycznych. Auto nie traci też tchu przy prędkościach autostradowych, choć maksymalne wychylenie licznika ograniczono wartością 160 km/h. W naszych warunkach wystarczy

Jeep Gladiator szturmem wjeżdża do Europy. Czy Wrangler-pickup zdobędzie rynek?

kosztuje zaledwie 35 tysięcy dolarów, czyli około 132 600 zł, a topowa Rubicon - 45 tys. dolarów (około 170 500 zł). W momencie debiutu Amerykanie zaprezentowali jednak "wypasioną" wersję Launch Edition, której cena wyniosła 62,3 tys. dolarów (ok. 236 tys. zł). ich egzemplarzy powstało tylko 4190

Opinie Moto.pl: Dacia Jogger to dowód na to, że rodzinne samochody nie muszą być drogie

nawigacją i bezprzewodowym połączeniem smartfona. Dwa silniki, hybryda w drodze Póki co Dacia Jogger występuje w dwóch wersjach napędowych. Może być napędzana trzycylindrowym silnikiem TCe o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Alternatywą, która jednocześnie ma odpowiedzieć na

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

, rujnując nasz budżet. Zwłaszcza, jeśli mamy do czynienia z pneumatycznym zawieszeniem. Z rezerwą należy podchodzić także do topowego diesla 4.0 V8 o mocy 250-260 KM i momencie obrotowym na poziomie 560 Nm. Przy przebiegach rzędu 300 tysięcy kilometrów, będzie wymagał niemałych nakładów serwisowych. Z

Mitsubishi prezentuje kolejnego vana. Trafi do Europy?

napędem na cztery koła S-AWC. Pod maską będzie dostępny wyłącznie wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 litra oferujący 170 KM maksymalnej mocy i 392 Nm momentu obrotowego. Poprzednia generacja tego modelu zadebiutowała w 2006 roku. Samochód, który pomieścił na pokładzie nawet ośmiu pasażerów miał pod

Opel Cascada z nowym silnikiem

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety Nowa czterocylindrowa jednostka, generująca 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego (w przedziale 1750-2500 obr./min.), zastąpiła dotychczasowy silnik o mocy 165 KM. W porównaniu z poprzednikiem

Nowości w gamie Mercedesów Klasy A, CLA i GLA

). Gama CLA wzbogaca się też o wariant CLA 220 CDI z napędem 4MATIC. Dysponuje on 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes GLA otrzymał natomiast nową wersję podstawową, a mianowicie ekonomiczną, wysokoprężną odmianę GLA 180 CDI

Rudolf Uhlenhaut: historia człowieka, który jeździł szybciej niż Fangio

istotnego dla firmy modelu - 170 V (W136). Najwyraźniej szefowie uznali, że jednak nie brakuje mu pomysłowości, a na dodatek zorientowali się, że nie tylko dobrze zarządza zwykłymi mechanikami, ale potrafi to robić bez wywyższania się. Umiał sprawić, by czuli się wartościowymi członkami zespołu. Pracę

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

hamulcowych oraz wahaczy tylnego zawieszenia. Kluczowe znaczenie ma przede wszystkim napęd 4x4 realizowany za pośrednictwem sprzęgła Haldex 4. generacji (po liftingu 5. generacji), który w radzie potrzeby przerzuca w ułamku sekundy moment obrotowy również na tylne koła. Dzięki niemu Yeti radzi sobie na

Hyundai Nexo FCV - crossover na wodór

modelu. Ogniwa wodorowe będą dostarczać moc o wartości 95 kW, natomiast bateria 40 kW. Elektryczny silnik w modelu Nexo ma moc 160 KM, maksymalny moment obrotowy to 394 Nm. Auto rozpędzi się do „setki” w niecałe 10 sekund. Na pokładzie Hyundaia Nexo pojawią się zaawansowane technologie

SUV-y nie dają sobie rady w terenie? To nieprawda, spójrzcie na Jeepa

; błoto, a także tryb Rock). Selektor Selec-Terrain z Selec-Speed Control z systemem kontroli zjazdu ze stromego wzniesienia (Hill-Descent Control). Silnik 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM i momencie obrotowym 380 Nm oraz dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Ten, kto pomyślał, że powyższa

Ukraińska policja kupuje 635 hybrydowych Outlanderów

momentu obrotowego. Jednostkę połączono z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś, oferującymi po 60 KM mocy. W sumie Outlander PHEV dysponuje mocą 203 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h. Naładowane do pełna baterie pozwolą przejechać 54

Alfa Romeo Giulia TZ, czyli Tubolare Zagato

charakterystycznym ogonie Kamma mierzyło zaledwie 1,2 metra wysokości i ważyło 660 kg. Czterocylindrowy silnik, pochylony na bok celem obniżenia linii maski, miał pojemność zaledwie 1,6 litra i w wersji seryjnej, bez żadnych przeróbek, dawał z siebie 113 KM i 131 Nm momentu obrotowego. W części późniejszych

Ten, kto powiedział, że samochody elektryczne nie dają frajdy, prawdopodobnie nimi nie jeździł

przyspieszenie w miejskich autach o - bądź co bądź- nie powalającej mocy? Z momentu obrotowego, który nawet jeśli nie ma oszałamiających wartości, jest dostępny od samego początku. Wystarczy muśnięcie pedału przyspieszania, żeby mieć pod prawą stopą pełny potencjał jednostki napędowej. Taka jest charakterystyka

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170 KM - test. Ogromne kombi Opla w trasie po Polsce

pracował dwulitrowy diesel CDTI o mocy 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 8-biegowym automatem. Pierwsza setka to kwestia 9,2 s, a Opel rozpędzi się do 220 km/h. Opel Insignia 2.0 CDTI 170 KM - wrażenia z jazdy Na nową Insignię można narzekać w ostrych zakrętach i przy

Alfa Romeo Giulia vs. Infiniti Q50. Nieoczywisty wybór w klasie premium. Warto zaryzykować?

jest znacznie bogatsza niż w Alfie. Jedyny dostępny diesel 2.1 D o mocy 170 KM to produkt Mercedesa. Jest wystarczająco mocny i bardzo oszczędny. Wyposażono go w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Z uwagi na dużą popularność w rozmaitych modelach, nie ma problemów z dostępem do części, a

Nieoczywiste propozycje dla rodziny za 20 tysięcy zł. Na rynku wciąż są perełki

szereg elementów układu jezdnego i jednostki napędowe. To przekłada się na dość przystępne ceny wymiennych podzespołów. Po latach, godne polecenia są wyłącznie benzyniaki 2.0 Turbo 163-170 KM, ochoczo współpracujące z instalacjami gazowymi. Założony budżet to szczyt cenowy dla idealnie utrzymanych

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

po raz pierwszy na rynek pod maskę Renault Laguny II i Megane II, wówczas generował 163 KM. W kolejnych latach pojawiały się wersje o mocy 170, 200, 225, 230, 250 a nawet 270 KM. Te ostatnie odmiany przewidziane były dla topowego Megane RS. 2.0 Turbo z powodzeniem znosi eksploatację na LPG, nie

Opinie Moto.pl: Skoda Enyaq iV 80, Hyundai Ioniq 5 i VW ID.4 GTX. Trzy elektryki w zimę

akumulator trakcyjny o pojemności netto 58 kWh. Topowy wariant oferuje 77 kWh. Ma 204 KM i 310 Nm dostępnych od startu. Za napęd tylnych kół odpowiada 1-biegowa przekładnia redukcyjna. Sprint do setki trwa 8,5 sekundy. Już pierwsze kilometry pokazują, że Skoda ma dużo wigoru. Moment obrotowy wpędzający w

MG ZS | Nadchodzi rywal Nissana Juke

wtryskiem i turbodoładowaniem rozwija 120 KM maksymalnej mocy i 170 Nm szczytowego momentu obrotowego. Te parametry przypominają trochę podobny silnik pochodzący z koncernu GM, a konkretnie Opla. W ofercie są dostępne jeszcze dwa silniki o pojemności 1,5 litra dysponujące mocą 120 i 165 KM. W zależności od

Małe, ale z pazurem. Szukamy usportowionego auta za 30 tysięcy zł

jazdy. Takich kompromisów nie znajdziemy w Renault Clio RS trzeciej generacji produkowanej od 2007 do 2012 wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem. Francuzi na pierwszym planie postawili na zaskakująco dobrą trakcję, maksymalne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego. Nikt w tym przypadku nie zaprząta sobie

Salon Genewa 2014 | Nowe silniki w Infiniti Q50

Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1250 - 3500 obr./min. Współpracuje on ze skrzynią automatyczną o siedmiu przełożeniach. Nowa wersja będzie rozpoznawalna dzięki oznaczeniu 2.0t na przednich błotnikach. W salonach sprzedaży w Europie pojawi się dopiero jesienią

Mercedes-Benz CLS po faceliftingu | Nowe spojrzenie

wcieleniu CLS dotyczą również układu napędowego. Każdy z silników będzie spełniał normy Euro 6, a nowość stanowią dwa Diesle. Pierwszy to bazowy 220 Blutec o mocy 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Druga nowa jednostka znalazła się pod maską CLS 400 i jest to 3-litrowa "V-szóstka" o mocy 333 KM i

Tak będzie wyglądało nowe Suzuki Swift

jest 1,2-litrowy DUALJET o mocy 90 KM i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inne źródła podają, że Suzuki zdecyduje się raczej na litrową, turbodoładowaną jednostkę o mocy 112 KM i 170 Nm, którą wykorzystano np. w nowym Baleno. Usportowiona wersja Swift Sport dostanie prawdopodobnie 1,4-litrowy

Salon Paryż 2016 | Suzuki Ignis | Mały crossover z napędem 4x4

. Wspiera on silnik podczas ruszania i przyspieszania. Układ ten pomaga zaoszczędzić średnio 0,4 litra paliwa na każde sto kilometrów. Liczby crossovera to 88 KM mocy i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 11,5 sekundy do setki i 170 km/h prędkości maksymalnej. Crossover będzie jednym z

Peugeot 20Cup: zapalenie oskrzeli

do ramy i przekazujący jej każdą najdrobniejszą składową harmoniczną swoich drgań. Jednostka, którą w kolejnych latach montowano w Citroenach, Peugeotach, BMW i Mini miała pojemność skokową 1,6 litra, wytwarzała podobno około 170 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego, a połączono ją z 6-stopniową

Peugeot e-208 z polskimi cenami. Wyjściowa wersja załapałaby się na dopłaty

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC Peugeot e-208 to elektryczna wersja nowego Peugeota 208. Silnik ma 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie o pojemności 50 kWh pozwolą przejechać nawet 340 km na jednym ładowaniu

Nissan Rogue | Nowy wygląd i hybryda

pola czy system wykrywania pieszych. Pod maską odświeżonego Rogue w dalszym ciągu będzie pracował benzynowy silnik 2.5 R4 o mocy 170 KM i 237 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor nie przeszedł żadnych zmian. Największą nowością, jaką przynosi facelifting jest wersja hybrydowa o łącznej mocy 176 KM

Opinie Moto.pl: VW Golf GTI. Niby podobny, a jednak inny

uzyskali z 2.0 TSI 245 KM i 370 Nm. Patrząc na Megane RS i Civica Type R, wartości Golfa nie będą marketingowym orężem. Niemniej, na niedobory mocy nie możemy narzekać. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1600 obr./min, ale najwięcej frajdy daje utrzymywanie wskazówki obrotomierza powyżej 3,5

Subaru Levorg | Ważna nowość, cena bez zmian

Levorgu dostępny jest tylko jeden silnik. To benzynowy bokser 1.6 DIT (Direct Injection Turbo) osiągający 170 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Napęd seryjnie przenoszony jest stale na cztery koła (Symmetrical AWD). Wyboru nie ma też co do skrzyni biegów, dostępna jest tylko przekładnia CVT

Opinie Moto.pl: Peugeot 508 HYbrid. Drugie podejście do napędu hybrydowego w klasie średniej

. Peugeot 508 HYbrid na razie z napędem na przednią oś W czasie jazd testowych została zaprezentowana odmiana z prostszą wersją hybrydowego napędu. Dzięki dwóm silnikom (benzynowy 1.6 PureTech o mocy 180 KM i 110-konny elektryczny) Łącznie osiąga 225 KM, a moment obrotowy obu silników o maksymalnej wartości

Opinie Moto.pl: Jeździłem Skodą Enyaq Coupe. Jest poprawna w każdym calu

. Auto dysponuje dwiema jednostkami elektrycznymi.  Słabszy motor zlokalizowano przy przedniej osi. Moment obrotowy wynosi 425 Nm, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 160 km/h. Wraz z odmianą Coupe w cenniku melduje się flagowy wariant RS iV. W tym przypadku mamy parametry

Suzuki SX4 S-Cross | Ceny w Polsce | Wyraźnie tańszy od konkurentów

mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi pochodzi z Baleno. Litr pojemności, również turbodoładowanie, 112 KM i 170 Nm momentu. Ta wersja w odróżnieniu od reszty posiada wyłącznie napęd na przednią oś. Bez zmian pozostaje natomiast 1,6 litrowy turbodiesel (120 KM, 320 Nm

Opel Vivaro, Movano i Combo | Nowości na rok 2016

także Opel zdecydował się na odświeżenie palety silników. Wszystkie obecne dotąd jednostki zostały wzmocnione (zwykle o parę KM) i obniżono ich spalanie. Najmocniejszy silnik w Movano ma teraz 170 KM oraz 380 Nm momentu obrotowego, co powinno zapewnić całkiem dynamiczną jazdę

BMW sprzedaje coraz więcej "elektryków"

Karsan i BMW Group. Autobus jest produkowany w tureckim mieście Bursa i oferowany zarówno na lokalnym rynku, jak i za granicą. Elektryczny silnik z modelu i3 oferuje 170 KM maksymalnej mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Zainstalowano w nim wysokonapięciowe akumulatory składające się z 8 modułów (po 12

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGrip | Test długodystansowy, cz. I | Wielki powrót

AllGrip z trzycylindrowym silnikiem o pojemności jednego litra. 112 KM oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów zapewniają przeciętne osiągi. Na papierze S-Cross rozpędza się do setki w 12 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Mamy nadzieję

Volvo 850 | To już klasyk. Ćwierć wieku szwedzkiej historii

szwedzkiej marki. Wtedy to światu zaprezentowano pierwsze Volvo w historii z napędem na cztery koła. Model 850 AWD był wyposażony w sprzęgło wiskotyczne odpowiedzialne za dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią. Jeśli występowała różnica w prędkości obrotowej przedniej i tylnej osi

Opinie Moto.pl: Suzuki Vitara 1.4 Turbo vs. VW T-Cross 1.5 TSI vs. Opel Mokka 1.2 T. Nie tylko do miasta

T-Crossie. Motor dobrze wyciszono, a drgania niemal całkowicie wyeliminowano przy niskich wartościach prędkości obrotowej. Nieco głośniej robi się powyżej 5 tysięcy obr./min. Na papierze, parametry przedstawiają się dobrze. VW przyspiesza do setki w 8,5 sekundy, natomiast wskazówka szybkościomierza

Lista powodów, by kupić Forda Puma. Sukces SUV-a wcale nie dziwi

szczególności zmniejszającym podsterowność przy wychodzeniu z łuku. Ford Puma – silniki Pierwsze skrzypce w gamie grają trzycylindrowe silniki 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy - 95 i 125 KM Hybrid i 155 KM Hybrid. Silniki generują od 170 Nm do nawet 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To zupełnie

Nowy silnik w gamie Opla Astry

Opel Cascada wyceniony 1.6 SIDI Turbo rozwija moc 170 koni mechanicznych oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny w całości już od 1650 obr./min. W starszej konstrukcji o tej samej pojemności maksymalny moment obrotowy 230 Nm

Opinie Moto.pl: nowy Opel Insignia. Zmiany kosmetyczne, ale istotne. Sprawdzamy je na drodze

firmy Aisin, poprawiła się płynność żonglowania poszczególnymi przełożeniami. Moment obrotowy topowej odmiany trafia na koła obu osi. To pozwoliło na optymalizację przyczepności w każdych warunkach. Dynamiczny start możliwy jest nie tylko na suchym, lecz również na mokrym asfalcie. Motor pracuje

Hyundai Ioniq | Toyota Prius na celowniku [Aktualizacja]

obrotowym 146 Nm i pojemności 1.6 l. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM i momencie równym 170 Nm. Na więcej szczegółów musimy poczekać. Aktualizacja: 14.01.2016 r. Hyundai opublikował kolejne zdjęcia modelu i pierwszy film promocyjny

Test Audi RS4 2.9 TFSI 450 KM - mniejszy silnik wyszedł mu na dobre?

.). Poprzednia generacja modelu miała aż o 170 Nm momentu obrotowego mniej. Poprawiły się także osiągi. Według danych producenta, najnowsze Audi RS4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. (poprzednia generacja modelu przyspiesza w 4,7 s.). I podobnie, jak to miało miejsce w przypadku poprzednika, nabywcy mogą za

Salon Los Angeles 2015 | Volkswagen Beetle | Dżinsowy Garbus

-litrowy, czterocylindrowy benzyniak TSI. Silnik generuje 170 KM mocy i 249 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z sześciobiegowym automatem. ZOBACZ TAKŻE: VOLKSWAGEN BEETLE | ILE CUKRU W CUKRZE?

BMW i3 - samochód do zadań specjalnych | Duża galeria

Wideo | Pierwsza reklama BMW i8 Nowoczesne BMW i3 to wizja ekologicznego samochodu Bawarczyków. Silnik elektryczny napędzający tylne koła osiąga moc 170 KM oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na rozpędzenie i3 ze startu

Nowy Ford Ranger dla Europy - z nowym dieslem pod maską

130 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie deklarowane zużycie paliwa to 8,0 l/100 km. Mocniejsza odmiana 2.0 EcoBlue to 170 KM, 420 Nm i 8,3 l/100 km Najmocniejsza wersja nowego Forda Raptora to 2.0 EcoBlue Bi-turbo, który dostarczy 213 KM i 500 Nm. Deklarowane zużycie topowego Raptora

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

klimatyzację, skórzaną tapicerkę, szyberdach i przeciętne nagłośnienie. Największą wadą modelu okazuje się jednak najpopularniejszy dostępny silnik wysokoprężny 3.0 Di o mocy 158-170 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu

Elastyczność czyli moment obrotowy

Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ?

Elastyczność czyli moment obrotowy

Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ?

Re: Moc a moment obrotowy

> Uwazam,ze przy 115 KM z 2 l pojemności może być max 170 NM i to w zależności > czy motor jest 8 czy 16 zaworowy max.przypadnie gdzieś na 2800 bądz 3200- 3500 3S-FE toyoty to 115 KM @ 5200 a moment 170Nm @ 4400, wiec jest poza maxem! Acha 16 zarowow ale wasko rozstawione. pozdrawiam

Re: Moc a moment obrotowy

Gość portalu: alek napisał(a): > jest M O C silnika. Tak, właśnie nie moment tylko MOC decyduje o dynamice > auta. > Jeżeli dynamikę rozumieć jako zdolność do przyspieszania w możliwie krótkim > czasie, to wartość maksymalnego momentu nic nam na ten temat nie powie. Jak

Re: Moc a moment obrotowy

greenblack napisał: > Jak uważasz, który samochód będzie dynamiczniejszy (przy takich samych masach > i przełożeniach) z wolnossącym silnikiem 1.8 i 185 KM, 170 Nm czy 2.8 170 KM > i 270 Nm? W sytuacji opisanej przez Ciebie uważam, że autem z silnikiem 2.8 rozpędzę się

Re: Moc a moment obrotowy

pojemności może być max 170 NM i to w zależności czy motor jest 8 czy 16 zaworowy max.przypadnie gdzieś na 2800 bądz 3200-3500 obrotów Pozdr

Re: Moc a moment obrotowy

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi. Moje pytanie wynika z dylematu, jaki mam planując zakup Mondeo (co zresztą poruszyłem w temacie MONDEO - jaki silnik?). Jak zacząłem się wgryzać w specyfikację silników, dotarłem do problemu "moc a maks. moment". Przyznam szczerze, że waham się

Re: Moment obrotowy silnika

. > moment obrotowy w obrotach * przełozenie * przekładnia główna * promień koła = > siła jak to się robi w zawodówce, ... W zawodowce momenty widziales jak na wagarach siedziales w kinie a nie w klasie. Te ostatnie "razy" powinno byc "podzielic" (przez promien kola).

Re: Moment obrotowy silnika

moc. Nieważne czy zwiększając moment obrotowy czy obroty". Nie, z mojejgo punktu widzenia zeby zwiekszyc przyspieszenie trzeba zwiekszyc moment albo obroty. Jezeli przy nowej kombinacji tych dwoch przyspieszenie sie zwiekszylo, to znaczy ze moc ci sie zwiekszyla, a nie ty zwiekszyles moc. Tak jak z

Re: Moment obrotowy silnika

Pelna zgoda! Hamulcowy na hamowni popuscil na hamulcu co znaczy ze moment hamulca sie zmniejszyl w porownaniu do momentu silnika w sytuacji przedtem ustalonej. I co stalo sie z obrotami silnika? Wzrosly! Eureka! Moment silnika byl mniejszy po ustaleniu rownowagi (taki sam jak teraz mniejszy na

Re: Moment obrotowy silnika

jak powiekszyc bok prostokata mowisz ze trzeba zwiekszyc jego powierzchnie. Slusznie. A skoro moc to jest moment razy obroty no to zeby zwiekszyc moment, wystarczy zwiekszyc moc. Tez slusznie. Tez podparte wzorem. Ale to ze moment i obroty, podobnie jak boki prostokata, to sa wartosci zmierzone, a moc

Re: Moment obrotowy silnika

Po kliknieciu na "Opublikuj" pokazalo mi sie w czerwonej ramce "Wiadomosc nie moze byc wyslana" a pod tym cala lista moich rzekomych naruszen regulaminu i netykiety (!) Az przez moment bylem dumny z siebie, ale potem znow moglem opublikowac moj wpis bez przeszkod. Trudno, bede sie produkowal dalej.

Re: Moment obrotowy silnika

Nawet w morzu woda ma poziom. Nie slyszales ze na przyklad Morskie Oko lezy iles tam metrow nad poziomem morza? A ile metrow nad poziomem morza lezy Wisla?

Re: Moment obrotowy silnika

Przynajmniej wpis konkretny i na temat a nie belkot kogos kto myli niuton razy metr z niutonometrem. Sobota? Ja myslalem ze piatek! Czyli zabrales mi dzien, zapamietam to.

Re: Moment obrotowy silnika

Ssanie, sprezanie, praca i wydech. Brzmi znajomo? No wiec w miare wzrostu obrotow silnika tylko jedno z tej bandy czworga sie polepsza (sprezanie) a reszta pogarsza. Przy wyzszych obrotach mniej zasysa, jak ryba wyjeta z wody, ale to co zassal spreza dobrze bo nie ma czasu sie przedmuchac przez

Re: Moment obrotowy silnika

waga170 napisała: > Przynajmniej wpis konkretny i na temat a nie belkot kogos kto myli niuton razy > metr z niutonometrem. > Sobota? Ja myslalem ze piatek! Czyli zabrales mi dzien, zapamietam to. Sobota! https://www.youtube.com/watch?v=3f2g4RMfhS0&list=RDMM8tpY2X2w

Re: Moment obrotowy silnika

Poprzedni pytacz dal mi troche do myslenia. Mianowicie dlaczego przy najwiekszych "syberyjskich" mrozach tylko plytkie jezioro zamarznie na wskros, czym wiekszy mroz tym lod grubszy, ale ten lod nie jest nigdy grubszy niz... zgaduje, metr, a pod nim jednak niezamarznieta woda. Mysle ze znam

Re: Moment obrotowy silnika

waga170 napisała: > Tez bym Ci podeslal filmik, ale wtedy zostalbym jednak zbanowany. Mój filmik jest dostatecznie zboczony. Ukazuje "a-ce-piorun-de-ce" (jak nazywaliśmy ekipę w podstawówce za głębokiego Jaruzela) grających coś z sensem, a nie 2-3 akordy powtarzane do porzygania w

Re: Moc a moment obrotowy

moment. Moment przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie. Przyklad: Celica st162: silnik 3S-FE i 3S-GE (yamaha) Oba maja 170Nm momentu maks. ale FE kreci sie do 6000 a potem redline - efekt:115bhp. GE krecisz do 7200: 135 koni. Gdybym pominal pewne inne aspekty konstrukcji tych modeli oraz

Re: moc vs. moment obrotowy

> Czegoś nie rozumiem. Jeżeli jest tak jak piszesz, to dlaczego jedynymi samochod > ami, jakie dotrzymują > mi tempa w trasie są diesle (passaty, octavie etc.). Przy prędkościach 170- 210 > radzą sobie bardzo > dobrze? > Ja mam 240 koni z doładowanych 3 litrów - benzyna

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

Gość portalu: maks napisał(a): > Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki > sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- > 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ? Czesc; Tak jak

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

Gość portalu: maks napisał(a): > Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki > sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- > 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ? Zdaje sie ze VW

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

dolotu. Jest jeszcze kwestia wielkości i ilości zaworów, ich bezwładności, itp. Tak naprawdę nie jest istotny max moment obrotowy, a raczej jego charakterystyka - najlepiej żeby wykres momentu obr w funkcji obrotów był mocno płaski. Jeśli Twoje auto ma mniejszy max moment obrotowy (155Nm), ale

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

a próbowałeś kiedyś zatankować 170-cio konną benzynę? Szczerze mówiąc wątpię - masz za mały debet na koncie zeby tego dokonać... Diesel'a przynajmniej jest łatwo nakarmić, a moment obrotowy powyżej 300nm jest nie do osiągnięcia przez benzyniaki. A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy.

Re: Maksymalny moment obrotowy - co z niego wynik

Gość portalu: Diesel napisał(a): > Aha - zapomniałem dodać, że mam moment 202 Nm, a nie wasze śmieszne 114 czy > 130 Nm... Troszkę zabawny jesteś porównując swojego Golfa z autkami wyposazonymi w silniczki 1.0L :-) Może porównasz się z Civiciem 1.8VTi? Podobna pojemność, tyle

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

> A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy. A ja myślałem, że młoda dupa, hehe.

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

Z techniki musi coś wynikać ,a tutaj wynika niewiele.Nie ma ani specjalnej mocy ani momentu. Kiedy BMW wypuściło swojego diesla biturbo to zmasakrował inne silniki momentem obrotowym,tu rzeczywiście widać,że nie jest to sztuka dla sztuki.

Byly trzy watki o pedzie, pora na moment pedu

Klemensa i Bimoty, ale innych tez zachecam do komentarza, polowki kreca sie z taka sama czy o polowe mniejsza (a moze dwa razy wieksza?) predkoscia obrotowa jaka mialy przed rozerwaniem?

Re: Astra 1.9 150 KM vs Golf V 1.4 170 KM

i przy tej okazji chciałoby się przytoczyć kwestię potęgi momentu obrotowego w dieslach... ;) -- 13. Prowokacje na forum a) jesteś autorem b) jesteś nieświadomym uczestnikiem

moc?moment? max przyspieszenie=max obroty

obrotowa silnika torque = moment obrotowy silnika Transmission output torque = moment obrotowy na wyjsciu ze skrzyni biegow czyli to co sie liczy dla przyspieszenia gear ratio = przelozenie biegow wniosek? aby uzyskac max przyspieszenie nalezy przerzucac biegi na max obrotach (czerwona linia

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

.0T i wtedy będę wiedział. Jeździłem 2.0dCi 150KM i muszę pzyznać, że byłem pod wrażeniem mocy tego silnika a właściwie momentu obrotowego Na każdym biegu to po prostu rakieta. Niektórzy się może zdziwią ale mimo wszystko będzie to Laguna. Aha, nie jeździłem niestety Skodą i raczej na razie nie

Re: Diesel a benzyna

/min diesel 1.3 CDTI moc: 70 KM/ 4000 obr/min moment obrotowy: 170 Nm/ ok. 2000 obr/min zrodlo: katalog Opla Corsy edycja 06/05 moment obrotowy PS: osobiscie wole diesla: Fiat 1.9 JTD:) - szalony silnik:) -- nie ma takiej siły która

Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa

waga170 napisała: > A twoj debilizm nie jest wysoki przy porownaniu z innymi debilizmami, ale niski > tez nie jest. > Wyslij swoja skodzine do AMG zeby ja troche zdlawili. Coś odpyskować musiałeś, menelu. Miałem jeszcze przygotowany argument merytoryczny dotyczący porównania

A czy to nie jest bezsensowne

170km\h na pierwszym biegu przecierz od czegos musi miec te 6 biegow to nie komar, że 2 biegi. Chyba to jest bezsensowne nie lepiej zrobili by np: do 120- 130 i by mial wiecej mocy i lepszy moment obrotowy itd. Przecierz od czegos jest dwójka i trójka jak dla mnei to głupota. Niechce mi sie

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

niskich obrotach, a duża sprężarka zapewnia stały przyrost doładowania przy średnich i wysokich obrotach.Wynik? 3d BMW osiaga maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000 obr./min.ale przy 1500 obr/min silnik osiąga niespotykany dotąd w takich silnikach moment obrotowy 530 Nm. Dzięki temu osiągi

Re: Co decyduje o przyspieszeniu samochodu?

zamiast sily. A od czego zalezy predkosc? Od predkosci obrotowej silnika, calkowitego przelozenia i obwodu (promienia) kola. A skoro predkosc obrotowa silnika wprowadziles do wzoru w mianowniku a moc czyli moment razy predkosc obrotowa wstawiles w liczniku, to predkosc obrotowa sie skraca i zostaje w

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

jasperr napisał: Mercedes A 170L CDI 140-150km/h ok > 4,5l/100km. I w plecy nie wiało? -- dark13 napisał: > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy

Re: To akurat zwiększa MOC nie Moment

Gość portalu: Pablo napisał(a): > Akurat wszelkie przeróbki obniżające opory dolotu lub wylotu zwiększają nie > moment a moc silnika. Tak się składa, że moc jest FUNKCJĄ momentu obrotowego i kilku innych rzeczy (w sumie dość skomplikowaną). Nie da się wpłynąć tylko na moc

Re: Nowe kombi za ok. 170 tysiecy

Zastanow sie nad BMW 520d, moze uda ci sie utargowac do 170k. Polece, bo silnik jest bardzo dobry mocniejszy o 23KM, lzejsze auto, nie sprawia problemow. No i ekstra spalanie 5-6 w miescie i 7-8 na trasie. Dobre osiagi. Duzo jak na ta pojemnosc momentu obrotowego, wiec wyprzedzanie bardzo gladko

Re: Diesel'a jeszcze nie ma (?)

Gość portalu: thomsky napisał(a): > Diesel'a jeszcze nie ma, ale ma być ! Toyota Yaris z silnikiem D4-D (common rail diesel) o mocy 75 KM i momencie obrotowym 170 Nm sprzedawana jest na Zachodzie Europy od listopada ub.r. W Polsce może będzie w przyszłym roku. Przyspieszenie 0-100 km

Re: Dałnsajzing ale fajny

waga170 napisała: > > > przy 2x wyższym momen > > cie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów samochód będzie jeździł IDENTYCZNIE > > Identycznie to on bedzie jechal z gorki na luzie. A przy 2x wyższym momencie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów już

Re: Robert Kubica w Poznaniu

gdzie temu wieśniakowi na benzynie do mojego Passka TDI kombi 110 KM a nie sorry, podczipowałem na 130, doturbiłem na 170 KM i teraz jestem niepokonany, mam gigantyczny moment obrotowy, rozkłądam Kubicę na łopatki chmurami czarnej sadzy z rury gdy przyspieszam ;)

Re: Fakty i mity o dieslach

po pierwsze nigdzie nie stwierdzilem ze moj diesel jedzie 170 na III. Po drugie ja nie krece silnika do max. obrotow tylko wykorzystuje moment obrotowy i na 5 jade od 1800 obrotów dla mnie najważniejsza jest elastyczność a nie prędkość max.

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje mi się że to może być całkiem fajna jazda. Widziałem test na niemieckiej stronie www, ford focus st 170 pokonał audi a3,fiata stilo

Re: Peugeot 407 - 1.8 benzyna czy 1.6 HDI ??

Silnik diesla ma wiekszy moment obrotowy wiec nie musisz redukowac biegow przy wyprzedzaniu bo jest "duzo bardziej silny" od benzyny i to przy stosunkowo malych obrotach (max moment obrotowy grubo ponizej 3 tys a w benzynie zdecydowanie powyzej 4 tys - typowa "wiertarka"). Lepszy wiec

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Gość portalu: fancar napisał(a): > Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. > Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje > mi się że to może być całkiem fajna jazda. To najpierw się przejedź i poznaj

Re: Jak czesto jezdzicie na gazie do dechy?

Zapytalem z ciekawosci, bo przeczytalem ksiazke "Dynamics of a race car" i tam bylo tylko o silach a nie o jakiejs mocy. O tych niutkach wlasnie! > A dokładnie moment obrotowy na kołach... Jak najwyższy.... Przy czym jest on fu > nkcją mocy silnika, jego obrotów i przełożenia przekładni

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@liczbynieklamia Z ta Kia Optimą to dałeś babola porównujac ją do Forda Focusa III. Po pierwsze: Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku. Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm) w porównaniu do Focusa 150KM (240Nm

Re: Dałnsajzing ale fajny

Klimek wynalazcz sie pyta: "A przy 2x wyższym momencie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów już nie?" Nie, kutasie, nie. Zeby jezdzil identycznie to musialbys zalozyc dwa razy wieksze kola cymbalku.

Re: Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

Pan redaktor nie przyjrzał się obrazkom, które wstawia. Słabszy silnik traci parę już przy 4000obr więc oba silniki nie mają momentu obrotowego 170Nm od 1400 do 4500 a tylko mocniejszy ;-) Jak widać do 4000obr obie jednostki działają tak samo a powyżej słabsza jest elektronicznie przycięta. Tak

Re: Może jakieś liczby?

kojonkoski napisał: > 2,2 DTI 280Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 2400 obr. 2300N > 1,8 16V 170Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 2800 obr. 1600N > 1,8 16V 170Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 3300 obr. 1900N 1. A dlaczego porównujesz diesla z doładowaniem

Re: Salon Frankfurt 2011 | VW Beetle R

@tmk "2,5 litra ma 170 km , więc ten silnik jest lepszy pod każdym względem " Ile masz lat? Nie obraź sie, ale twoja wypowiedz jest na poziomie smarkacza który mysli że w silniku tylko moc się liczy. A przecież pojemność, moment obrotowy, charaktrerystyka zarówno mocy jak i momentu i wiele

Re: Czym sie przyspiesz moc czy moment

predkosc maksymalna okolo 200 km/h. Drugi to 2.0 DOHC benzyna. Moment 170 Nm i tez kolo 10s do setki i 200 km/h. Czyli jednak moc? Przyjrzyj sie i zapamietaj to: MOC = MOMENT OBROTOWY * OBROTY SILNIKA Jak to ma sie do osiagow? Zobaczmy teraz zakres obrotów. D=0-4500, B=0-6500. Czyli diesel przy

Re: Jak czesto jezdzicie na gazie do dechy?

gzesiolek napisał: > A dokładnie moment obrotowy na kołach... Jak najwyższy.... Przy czym jest on fu > nkcją mocy silnika, jego obrotów i przełożenia przekładni... W szkole troche wagarowalem, zwlaszcza na fizyce. Moglbys mi wytlumaczyc co to jest ta moc silnika:)?

Re: Sedanoraptory - Toyota Corolla vs. Honda Civi

"Tekst: Juliusz Szalek Moment obrotowy 175 Nm w Civicu nie powala na kolana" Toyota Corolla 1,8 VVTi 170 Nm - za to ten powala. "Tekst: Juliusz Szalek Corolla z dieslem pod maską spisuje się równie dobrze. Jest co prawda słabsza o 14 KM, jednak bardziej elastyczna (300 Nm)". Następny

Re: OCTAVIA czy silnik 1.6 wystarczy?

Ja dołożyłem 1,5 tys. zł (bo taka wtedy była różnica w cenach) i wziąłem 2.0 - może i trochę więcej pali niż 1.6 (ale chyba niedużo), ale zawsze to kilkanaście koni więcej i większy maksymalny moment obrotowy (170 Nm) - jeździ się całkiem przyjemnie. A. Acha - różnica w cenie dotyczyła

Re: GTI oraz GTD według MTM

GTD "Ale wygląd to rzecz gustu. Zmiany mechaniczne są dla wielu ważniejsze. Tutaj również wprowadzono kilka poprawek. MTM nie chwali się jakich, aczkolwiek wiemy, że przynoszą one wzrost mocy do 205 KM (seria 170 KM) i momentu obrotowego do 380 Nm (seria 350 Nm). Przyspieszenie do 100 km/h to

Re: Fiat Freemont | Pierwsza jazda

już sprawdziłem.. przy 140KM te 350nm jest w zakresie: 1750-2000 a nie: 1750-2500 - tutaj 170KM... a swoją drogą to śmiech na sali, max. moment obrotowy z zakresie 250 obrotów :-] co to k** jest? :) z tych 140KM w praktyce będzie pewnie ze 110? 115? i przy tej masie to takie auto będzie

Re: Alfa 2.5- dlaczego zły

Dziwne ja slyszalem ze to jeden z lepszych silnikow 2,5 litrowych. Co prawda wyczytalem to w internecie a nie uslyszalem od uzytkowniow. Niestety nie mam teraz linka. Co do momentu obrotowego to podawanie go bywa zludne. Owszem ten silnik ma dosc maly moment i umiesczony wysoko lecz ponad 80

Re: 2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

oj, mała pojemność w dużym samochodzie to nie jest zły pomysł. Jeździłem superbem z 1.4 TSI, na początku wydawało mi się to śmieszne by do takiej limuzyny wkładać tak mały silnik ale po przejażdżce przekonałem się. Turbo w połączeniu z kompresorem ma sens. Moment obrotowy jest już od dołu, nie ma

Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk!

liczbynieklamia napisał: > Wykres momentu obrotowego silnika elektrycznego oczywiście nie jest płaski, ale > rośnie z obrotami, co akurat jest dobre, bo opór powietrza rośnie szybciej niż > liniowo. Jeżeli damy odpowiednio mocny silnik (a z tym nie ma problemu), to bę

Re: Może jakieś liczby?

125KM mom. 170Nm - na piątce na kołach 520 Nm 2.2 16V 147KM mom. 203Nm - na piątce na kołach 620 Nm 2.2 DTI 125KM mom. 280Nm - na piątce na kołach 730 Nm Co rozumiesz przez "najbardziej optymalne przełozenie (maksymalizujące moment obrotowy na kołach)" ? > Jeśli zrobisz powyższe

Re: Freelander 2 kontra Audi Q5

kris7109 napisał: > Oba auta z dieslami.Freelander 160 KM oraz audi ze 170 KM.Audi ma > chyba trochę większy moment obrotowy przez co będzie pewnie lepiej > przyspieszać. A czy nie myślałeś o silniku benzynowym 2,0 TFSI 211 KM / 350 Nm ? Moment jest taki sam jak w dieslu

Od razu dam z grubej rury

> ponieważ moc = moment obrotowy * obroty Gowno prawda, nie obroty a predkosc katowa. Nie ucz mlodziezy bo kiedys oni cie poucza. Ale generalnie, jak juz podajesz jakis wzor, to jak juz NIEJEDNOKROTNIE prosilem, wyjasniaj co kazde wyrazenie ku... oznacza, bo bez tego to wyjdzie ze dwa

Re: Jeden z nich mnie zadziwił

logan??? boshe getz 1.3 ma 82KM przy mniejszej wadze i lepszym momencie obrotowym robi co chce z loganem a dla milosnikow szybkosci polecam getza 1.6 ze 115KM i dodatkowo CHIP i rozszerzenie do 140KM przy wadze 1 tony to poprostu maly scigacz. Gwarantuje predkosc ponad 200km/h Nawet zwykly 82

Re: nie kompromituj się, bo to fizyka klasa 6

Wzoru a=P/(m*v) nie kwestionuje bo to jest a = F/m gdzie zamiast F wsadziles P/v > jeżeli F=P/v, Ale: tiges_wiz 18.08.17, 09:27 ponieważ moc = moment obrotowy * obroty a F=P/v a przy redukcji przełożenie równa się się obr1/obr2..... Za cholere nie moglem skumac co znaczy

Re: Absolut - Audi Q7

notmyself napisał: Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaski > m > momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy > 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o 33-43km mniej. Ani diesel, ani benzyna nie osiągają mocy maksymalnej na

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

> Turbo daje moment obrotowy a to na dużych prędkościach o wiele bardziej > pożyteczna rzecz niż moc maks. na górnych obrotach znaczy ze diesle przy 200 km/h maja 1500 obr? Po za tym piszesz nowa fizyke. masz odwazne twierdzenia. Problem w tym, ze liczy sie co prawda moment obrotowy

Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

- nihil novi. DSG w 170-konnym Passacie 2.0 TDI czy w S-Tronic w 2 litrowym, 270-konnym Audi TTS turbo muszą uporać się z tym samym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm. > A poza tym rzeczywiście można się założyć, że sprzedaż bliska zer > owej, auto tylko dla najzacieklejszych fanów

Re: doi ggbek

resztą sam piszesz "ponad 200 koników i 500Nm"... nie ma w ofercie Peugeot-a silnika o takiej mocy i momencie obrotowym, który wszedłby pod maskę 307-ki. Najpotężniejsza jednostka napędowa montowana w 307, to zajmujący prawie całą przestrzeń pod maską dwulitrowy benzyniak o mocy ciut ponad 170 koni i

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@focus Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku Kia podaje dostępność w maju, czyli już w przyszłym miesiącu. Jak zamówisz dziś Focusa, też nie dostaniesz go szybciej. @focus Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Brawo VAG! Wycisnęli 170KM przy 3800RPM (joke???) i 320Nm przy 1400RPM! Tylko ile to pojeździ w 1.8??? Nawet pomijając to że to parametry dla diesla, zastanawia mnie pionowo rosnący moment obrotowy i jego wpływ na korbowody?! Przecież to się fizycznie musi posypać! Ile już było dziur w blokach z

Re: Uwalanie polskiej myśli technicznej

orbitacje na czysty ruch obrotowy walu. To zmniejsza wykorbienie czyli zmniejsza moment, poza tym wprowadza elementy nie uzywane w klasycznym silniku, zwiekszajace koszt i zmniejszajace niezawodnosc. Tu troche na temat

Re: Blondynka się pyta

ale na moment obrotowy i kiedy jest osiągany. Moc maksymalna to rzecz wtórna. Teraz jeżdzę na zmianę manualem i automatem ( oba scenic 2.0)i zupełnie nie rozumiem dlaczego tak wiele osób wybiera manualne skrzynie. Hondy gratuluje, nie do zdarcia. A na następny model polecam: wiekszą

Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris ???

Taka mala cytata: "Obecnie rodzina Yarisa wyposazona moze byc tez w silnik wysokoprezny D-4D (common rail drugiej generacji). Silnik D-4D ma pojemnosc 1,4 litra i osiaga moc 75 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 170 Nm osiagany jest w zakresie 2000-2800 obr./min. Yaris z

Dyzelbełkot

pozniej mnie dochodzi. No i gdzie ty tak napierdalasz te 150 km/h tym dyzlowym sztruclem? Jaki z tego wniosek liczy sie > przedewszystkim moment obrotowy jaki jest przekazywany na kola. Octavia 240 nm > a honda zaledwie 170. Czyli jako jedyne samochody nie mają strat mocy między

Re: Jeep Avenger - jakie wrażenia, oceny, spojrze

setki, moment obrotowy 160 czy 170, nie wiem czy nie dopiero od 2000 obr. (te silniki się zmieniały, ale to jest kontynuacja 0,9 90), a 1,2 100 ma przyspieszenie chyba 10,5 sek. i mom. obr. 205.

Re: rzędowy vs. widlasty

Jesli jeszcze można w kwestii spalania! Moja Honda spaliła na trasie 6,5l na 100 km, przy predkosciach rzedu 100-150 nie przekraczajac 170km/h. Silnik ma R4 wiec mozna oczywiscie obliczac spalanie i wydatki.Tylko po co?? Mozna zakupic Fiacika 126p który będzie palił 6,5l a pojedzie czterech

O subaru i cenach

będzie 256 KM, a moment obrotowy sięgnie wartości 335 Nm. Napęd przenoszony będzie za pośrednictwem 5- stopniowe skrzyni biegów. Pozostałe silniki to wolnossący czterocylindrowy bokser o pojemności 2,5 litra, który wygeneruje maksymalną moc 170 KM oraz 230 Nm momentu obrotowego. Z tym motorem

Re: Czy zakup uzywanego diesla w PL ma sens?

320d ma fantastyczny moment od samego dołu na starcie niższe koszta paliwa no i tankowanie trochę rzadziej co też jest zaletą. Od razu wszystko nie padnie. A DPF to akuratnie najmniejszy problem bo jedziesz do firmy płacisz 1500 zł za wycinanie i zero problemu. Gorsze są turbo o zmiennej geometrii

Re: Ford Mondeo ST200

). Miky, bez przesady. Mój Civic ma 170KM (przedni napęd) i nie widzę problemu. Nowy Civic TypeR ma ponoć jeszcze lepszą trakcję. To, co napisałeś, dotyczy bardziej aut o bardzo dużym momencie obrotowym (czyli np. z turbo). Dlatego właśnie Impreza ma 4x4, a ludzie trochę narzekają na trakcję w

Re: Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris

KM. Największa wartość momentu obrotowego wynosząca 170 Nm, jest rozwijana w przedziale prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 2800 obr.min. Średnie zużycie paliwa producent określa na poziomie 4,2 dm3/100 km, co wobec 45 dm3 pojemności zbiornika oznacza maksymalny zasięg bez tankowania rzędu

Re: Citroen XM 2.0 TurboCT

Jezdziłem troche wersją z tym silnikiem. Jak prawie każde turbo płynnie i równomiernie rozwija moc. Turbina jest chłodzona cieczą a nie powietrzem wiec jest to lepsze rozwiazanie. Moc 147 KM wydaje sie nie duzo ale nadrabia momentem obrotowym. W danych przyspieszenie 9,5 do 100 co jak na taka

Re: Absolut - Audi Q7

: www.audiworld.com/news/05/a8tdi/header7.jpg Jak widać jadąc z obrotami 2200rpm mam moc około 203km (150kw). Te obroty to około 50% dostępnego zakresu obrotów. Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaskim momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o

Re: Yaris i Corsa

prowadziło. I na siekierkowskim 100 bez > najmniejszych problemów wyciągała a miała mniejszy silnik niż 1,4:) > > > 1248 ccm i albo 75, albo 90 KM. Czyli niemałao. Zwłaszcza, e ten dizelek ma dośc spory moment obrotowy - 170 Nm w słabszej wersji i coś około 200 w mocniejszej. A

Re: Czy zuzycie paliwa jest istotne?

nie > niweluje zyskow z mniejszego spalania. A poza tym samochod majacy troche mocy > musi duzo palic. Dołączam się do słów Marka - poza jednym... Samochody o dużej mocy nie muszą dużo palić. Mój Cifek VTi przy mocy max. 170KM pali w mieście, w zimie, od 10.2 do 11 litrów. Ale

Re: Turbo dziura ?

"Weźmy przykład auta o mocy liniowej względem obrotów (czyli stałym momencie obrotowym). Gdy wjedziemy pod stromą górkę i zabraknie mam mocy, to samochód zwolni. A ponieważ zwolni - obroty silnika się zmniejszą proporcjonalnie, a więc moc też zmaleje proporcjonalnie. Oznacza to, że samochód nadal

Kilka ciekawostek

wylacznie w nadwoziu i zawieszeniu. Cena $500 tys., podobno jedna jest juz zamowiona. (czyzby sherlock_holmes?) e) Lexus ma zamiar wypuscic model LS 600h - 4.6 litra V8 + elektryczny model, laczna moc kolo 500 KM f) Saab wprowadza turbodoladowany V6 do 9-3 - wreszcie bedzie moment obrotowy oprocz mocy

Re: Które auta palą najmniej?

VW Passat 1.4 TSI BlueMotion Trendline DSG 7b (28 625; 90 (122); 7,1/5,1/5,8; 610)Audi A6 2.0 TFSI (34 950; 125 (170); 10,2/5,9/7,5; 746) (???) Ciekawe skąd te dane? Pewnie z katalogów producenta. Posiadam Passata 2.0 TFSI i te auto w mieście pali 14-15 l/100 (!!!) a na trasie nie da się zejść

Re: ale... al9 ma racje

170 KM ( a jest ) i benzyny 260 KM ( również jest - wystarczy zadzwonić do dilera i poda cenę ). Poza tym nikt nie zmusza do kupowania słabszych jednostek, można wybrać silniejsze. Warto tez zwrócic uwagę na moment obrotowy w silniku 1,4 ( 125 KM ) - 200 Nm ( od 1500 do 4000 obr/min. ), to

Re: Wypiszecie mnie z forum :)

misiaczek1281 napisała: ]sorry...nie buu tylko KLE KLE:) Głupi jesteś misiu :) Diesel na obrotach brzmi lepiej niż na biegu jałowym. > ]benzynówka ma wyższą kulturę pracy niż Diesel... 75 koni i 126 Nm momentu obrotowego Misiu to jest czarna rozpacz a nie jakakolwiek kultura pracy

Dlaczego diesel? - bo lepiej jedzie.

tiges_wiz napisał: > elastyczny to jest benzyniak co ma max moment obrotowy przy 2000 obr a moc przy > 6000. Potwierdzam - jeździłem autem, które miało 170 KM przy 5 tys. obr. i 380 Nm przy 2 tys. obr. Tak się składa, że to 2 litrowy diesel, który daleko z tyłu zostawiał benzyniaki

Re: Po co komu ten silnik?

TYLKO 126Nm ( dla porównania 1,2-64km ma 112Nm czyli tylko 10%mniej )a z kolei 2,0-115km ma 170Nm i dość płaską charakterystykę przebiegu momentu , przez co zdecydowanie przyjemniej się jeździ. Silnik 2,0-115km nie jest wysilony i spokojnie dojedzie do 400kkm ,a co do 1,4- 101km będę miał pewne

Re: Volvo V90 czy XC60?

oznacza ze z silnikiem większym o tej samej > mocy nie byłoby lepiej. >No, dokładnie, silniki o większej pojemności mają korzystniejszy przebieg momentu obrotowego- jest on dostępny w większym zakresie obrotów a to się przekłada na komfort prowadzenia.

Mazda Mx-5/Miata 2004

KM i maksymalny moment obrotowy 142 Nm (przy 5000 obr/min). Dla większego silnika paramerty te wynoszą odpowiednio 160 KM i 170 Nm (przy 5500 obr/min). Do przeniesienia napędu w pierwszym przypadku służy manualna skrzynia o 5 przełożeniach a w drugim jest 6-biegowa, także ręczna przekładnia

Re: Volkswagen Golf GTI

!!!! Napisałem ze DSG jest lepsze i tyle, to jest według ciebie porównywanie??? Skoro uważasz ze DSG jest takie szybkie to powiedz mi jak to się dzieje ze 170 konny Passat z momentem obrotowym 320nm z tą skrzynią ma ~8,6 do setki, a moj staroswiecki automat w Xedosie 2,3 z momentem 296nm ma tyle samo

Recepta na tańszą jazdę

ma wolnossące benzyniaki. Bo turbodoładowane np. 2.0 TSI Volkswagena czy 2.0 TFSI Audi mają dużo lepszą elastyczność od diesla tej samej pojemności. Wystarczy porownać zakres momentu obrotowego ! Ponieważ użytkuję i 1.9 TDi (180kM) oraz 2.0 TSI (170kM) wiem o czym piszę. W dodatku zużycie

Re: Absolut - Audi Q7

zakresu obrotów. Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaskim momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o 33-43km mniej. Warto spojrzeć też tutaj

Re: Co decyduje o przyspieszeniu samochodu?

waga170 napisała: > Cala filozofia chuju polega na tym ze my, ktorzy sie znamy w temacie, mowimy o > przyspieszeniu, a nie o "tej samej predkosci". A o "danej" predkosci nie mowimy > bo nam nikt jej nie dal. Dac to mozesz dupy lesniczemu z Puszczy. Pomijając fakt, że