a 170 moment obrotowy

Tomasz Okurowski

Fiat, jakiego nie znacie. Modny pikap w cenie Isuzu D-Max czy Toyoty Hilux

Fiat, jakiego nie znacie. Modny pikap w cenie Isuzu D-Max czy Toyoty Hilux

Fiat to nie tylko małe samochody. Włoska marka inwestuje m.in. w pikapy. Po drugiej stronie oceanu Fiat proponuje aż dwa różne modele. Brazylia właśnie doczekała się liftingu jednego z najpopularniejszych modeli. Powstał na tej samej platformie, na której opracowano nie tylko rodzinnego Fiata 500 L, ale także popularnego crossovera Jeep Renegade.

Ford Puma ST debiutuje z silnikiem 1.0 EcoBoost i skrzynią biegów Powershift

Ford Puma ST debiutuje w nowej wersji. Usportowiony crossover otrzymał najmocniejszy wariant jednostki napędowej 1.0 EcoBoost, a wraz z nią siedmiobiegową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów Powershift.

Audi SQ8 e-tron do kupienia w Polsce. SUV 100 km/h osiąga w zaledwie 4,5 sekundy

Polscy klienci zainteresowani Audi SQ8 e-tron mogą ten model konfigurować i zamawiać. Komfortowy, w pełni elektryczny SUV występuje w dwóch odmianach nadwozia. Ceny rozpoczynają się od 434 500 zł dla wersji e-tron i od 445 800 zł w przypadku Sportback e-tron.

To ostatni spalinowy Abarth w historii. 695 75° Anniversario zamyka pewną epokę

To ostatni spalinowy Abarth w historii. 695 75° Anniversario zamyka pewną epokę

zabrakło więc systemu audio opracowanego przez markę Beats, automatycznej klimatyzacji, czy takich detali jak m.in. aluminiowe pedały, czy też ozdobne listwy z włókna węglowego. Pod maską zastosowano dobrze znany turbodoładowany silnik 1.4 T-Jet o mocy 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Dzięki niej włoska

Ford Ranger z nowym silnikiem. Tym razem padło na hybrydę plug-in. Wyjątkowo użyteczną!

Ford Ranger z nowym silnikiem. Tym razem padło na hybrydę plug-in. Wyjątkowo użyteczną!

dziennej. Całość jest... typowo męska. A "męski" charakter auta podkreślają dodatkowo jednostki napędowe. Ranger Plug-in Hybrid z największym momentem obrotowym w historii Idąc dziś do salonu sprzedaży Forda, kierowca otrzyma wybór między 2-litrowym, 170- lub 205-konnym motorem EcoBlue albo 3

Opinie Moto.pl: Mercedes Sprinter. Redaktor Piotr sprawdził kilka wersji. Diesla i elektryka

Opinie Moto.pl: Mercedes Sprinter. Redaktor Piotr sprawdził kilka wersji. Diesla i elektryka

. Zyskał zwiększony prześwit, osłony pod przednim i tylnym zderzakiem, a także nakładki ochronne na dolne części karoserii. Taki wariant łączy się z 4x4 z blokadą mostu i podziału momentu obrotowego na dwie osie w proporcji 50:50 przy ograniczonej prędkości. To jedna z najciekawszych wersji, ale w Polsce

Cupra Born VZ to elektryczny hot hatch. Moc 326 KM i napęd na tył

Cupra Born VZ to elektryczny hot hatch. Moc 326 KM i napęd na tył

Pierwszy w pełni elektryczny model hiszpańskiej marki doczekał się nowej, mocniejszej wersji. Cupra Born VZ za sprawą zmian wprowadzonych w technologii układu napędowego, legitymuje się mocą 240 kW (326 KM) oraz dostarcza 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Gorący hatchback osiąga prędkość 100

Opinie Moto.pl: Ford Transit Trail. Ten przód z Raptora ma tu sens

jeździliśmy środową propozycją z napędem na przód. Producent podkreśla, że diesla zestrojono tak, by umożliwić łatwość jazdy przy dużych obciążeniach i na stromych pochyłościach. Wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika, pomaga w prowadzeniu samochodu z małymi

Diesel albo prąd. Zupełnie nowy Nissan Interstar wkracza na europejski rynek

Diesel albo prąd. Zupełnie nowy Nissan Interstar wkracza na europejski rynek

wersja 87 kWh zestawiona z silnikiem elektrycznym o mocy 143 KM. Szacowany zasięg mocniejszej odmiany to aż 460 km. Bez względu na moc do wykorzystania jest 300 Nm momentu obrotowego. Znane są możliwości uzupełniania energii (gniazdo do ładowania na przednim błotniku od strony pasażera). Baterię 40 kWh

Volkswageny ID.4 i ID.5 po poprawkach w tych samych cenach. Nowy system, mocniejszy napęd i zwiększony zasięg

Volkswageny ID.4 i ID.5 po poprawkach w tych samych cenach. Nowy system, mocniejszy napęd i zwiększony zasięg

firmy Harman Kardon ze wzmacniaczem o mocy 480 W i 10 głośnikami, dostępny w obu modelach jako opcja. Więcej koni mechanicznych i momentu obrotowego Volkswageny ID.4 i ID.5 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh otrzymały bardziej wydajny napęd. Dzięki nowemu silnikowi i akumulatorowi nowej

Elektryczny Opel Astra do kupienia w Polsce. Cena nie jest zaskoczeniem

Elektryczny Opel Astra do kupienia w Polsce. Cena nie jest zaskoczeniem

Electric jest napędzana przez silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Masa własna wynosi 1679 kg. Przyspieszenie od 0 do

Moto Morini Calibro to cruiser prawie dla każdego. Wystarczy prawo jazdy kat. A2

Moto Morini Calibro to cruiser prawie dla każdego. Wystarczy prawo jazdy kat. A2

dwucylindrowy silnik rzędowy o poj. 649 cm3, ale ponoć został zmodyfikowany na potrzeby Calibro. Nie znamy jego danych, dlatego na razie trzeba się domyślać, że w przypadku jednostki napędowej chodziło o poprawienie przebiegu momentu obrotowego, kosztem maksymalnej mocy, co pasowałoby do cruisera. Nie znamy cen

Przełom w silnikach, czyli TDI łamie stereotyp Diesla muła pociągowego

Przełom w silnikach, czyli TDI łamie stereotyp Diesla muła pociągowego

przeznaczony do samochodów osobowych. V12 TDI z pojemności 6,0 litrów uzyskiwało moc 500 KM i moment obrotowy 1 000 Nm. Pozwalało to temu dużemu SUV-owi na uzyskanie osiągów porównywalnych z samochodami sportowymi. Jednostka 2.0 TDI o mocy 170 KM i momencie obrotowym 350 Nm jest kolejnym silnikiem sportowym

Klasa G na gąsienicach? Mężczyzna wydał na to 140 tys. euro

Klasa G na gąsienicach? Mężczyzna wydał na to 140 tys. euro

podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 421 KM mocy i 610 Nm momentu obrotowego. A ile właściciel musiał zapłacić za taką przeróbkę? Za gąsienice zapłacił 50.000 euro. Za testy i homologację zapłacił 69.000 euro, a za inne modyfikacje trzeba było zapłacić 20.000 euro. Inne zmiany obejmują bagażnik

Ile teraz kosztuje nowe BMW X1? To wstęp do świata luksusowych SUV-ów. Ma zwykłe silniki

Ile teraz kosztuje nowe BMW X1? To wstęp do świata luksusowych SUV-ów. Ma zwykłe silniki

. Za tą kwotę kupujący dostanie model sDrive18i. Ten jest napędzany 136-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra. 3-cylindrowa jednostka oferuje 230 Nm momentu obrotowego i rozpędza crossovera do 100 km/h w 9,2 sek. Standardem w BMW X1 jest automatyczna skrzynia biegów. Mowa o przekładni

Toyota Yaris Cross z mocniejszą hybrydą, lepszym wyciszeniem i nowymi systemami

Toyota Yaris Cross z mocniejszą hybrydą, lepszym wyciszeniem i nowymi systemami

sterującej moc zwiększono o 14 proc. ze 116 KM do 132 KM, a moment obrotowy silnika elektrycznego jest wyższy w całym zakresie obrotów. Poprawa wynosi aż 30 proc - zamiast 141 Nm teraz jest 185 Nm.  Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl . Poprawiony czas przyspieszenia Auto szybciej

Peugeot e-5008 to pierwszy napędzany energią elektryczną 7-osobowy SUV

Peugeot e-5008 to pierwszy napędzany energią elektryczną 7-osobowy SUV

oferowała moc 230 KM, a topowy model z napędem na 4 koła Dual Motor rozwinie moc 320 KM.  Gama synchronicznych silników z magnesami trwałymi oznacza większą moc i wyższą sprawność energetyczną. Wersje z napędem na 2 koła dysponują takim samym maksymalnym momentem obrotowym 345 Nm. Wersja z

Debiutuje Opel Astra Electric. Kompakt zyskuje w pełni elektryczny napęd

Debiutuje Opel Astra Electric. Kompakt zyskuje w pełni elektryczny napęd

elektryczny rozwija moc 115 kW (156 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Jak podaje w informacji prasowej Opel, wartości te są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Ponadto o ile w wielu samochodach

Najtańsze kombi na rynku. Ile kosztuje Dacia Jogger? W bazowej wersji jest spory haczyk

Najtańsze kombi na rynku. Ile kosztuje Dacia Jogger? W bazowej wersji jest spory haczyk

maksymalnego momentu obrotowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy (13,2 s w wersji 7-miejscowej), 172 km/h prędkości maksymalnej, średnie zużycie paliwa 6,0-6,1 l/100 km. Dane techniczne Dacii Jogger ECO-G 100 jazda na LPG: 999 cm3, 74 kW mocy, 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Opinie Moto.pl: Mini Countryman. Nowy, duży, gadżeciarski i wciąż oryginalny

. To wystarcza, by na co dzień Bawarczyk był dynamiczny i jednocześnie stosunkowo oszczędny. Nie brakuje mu tchu aż do 160-170 km/h. W połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem z kilkoma trybami jazdy do wyboru. W sportowym module, auto się nieco usztywnia, a układ kierowniczy traci na sile wspomagania

Chiński maluch za 4 tys. to teraz Macaron. Lepsze wyposażenie pozwoli mu na debiut w Europie

Chiński maluch za 4 tys. to teraz Macaron. Lepsze wyposażenie pozwoli mu na debiut w Europie

tylne można złożyć, przez co przestrzeń załadunkowa wynosi 741 litrów. Silnik elektryczny wytwarza 27 KM mocy i 85 Nm momentu obrotowego. Maksymalny zasięg Macarona to 170 km/h, a prędkość, jaką może ostatecznie osiągnąć to 100 km/h. Właściciele mogą zdalnie kontrolować ładowanie pojazdu. Cena za Wuling

Opinie Moto.pl: nowe Audi Q8 i SQ8. Flagowy SUV znowu w ścisłej czołówce

Opinie Moto.pl: nowe Audi Q8 i SQ8. Flagowy SUV znowu w ścisłej czołówce

Q8 współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro i systemem mild hybrid. Bazowa propozycja to 3-litrowy diesel rozwijający moc 170 kW (231 KM) i zapewniający 500 niutonometrów momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1500 do 3000 obrotów/min

Rozkładamy na czynniki pierwsze wszystkie zalety aut elektrycznych. Ta marka ma je wszystkie

Rozkładamy na czynniki pierwsze wszystkie zalety aut elektrycznych. Ta marka ma je wszystkie

spalinowych. Podczas gdy te drugie mają wąski zakres pracy z optymalnymi parametrami, te pierwsze oferują pełny moment obrotowy praktycznie od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia. Co więcej, zdecydowana większość z nich nie potrzebuje skrzyni biegów, a więc rozwijanie prędkości odbywa się w sposób

Ile kosztuje najtańszy Lexus? W Polsce jest nowy wejściowy model i nie oszukuje

maksymalnego momentu obrotowego. Silnik elektryczny czerpie energię z baterii niklowo-wodorkowej. Lexus LBX ma napęd na przednie koła, a w opcjach 4x4. Lexus LBX FWD - osiągi, spalanie, dane techniczne Moc układu hybrydowego - 136 KM Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 9,2 sekundy Prędkość maksymalna - 170 km/h

Opinie Moto.pl: Mazda 3 2.0 e-Skyactiv X. Trochę diesla. Trochę benzyny. 186 KM w kompakcie

których rezygnuje coraz więcej firm). Pod względem charakterystyki (warto zerknąć na wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego) przypomina diesla (wcale jednak tego nie słychać!). Kierowca ma zatem do dyspozycji relatywnie wysoki moment obrotowy (powyżej 230 Nm, czyli nie taki jak w 2-litrowych dieslach

Ile kosztuje Dacia Duster z fabrycznym LPG? Dopłata nie jest duża

napędzana LPG oficjalnie nazywa się ECO-G 100. Z instalacją gazową parowany jest doładowany benzyniak o pojemności jednego litra. Motor ma 3 cylindry i 100 koni mechanicznych. Moment obrotowy jednostki sięga 170 Nm. SUV zadowoli się średnio blisko 8 litrami gazu. To dobry wynik. A dodatkowo na zasilaniu LPG

Nowe przedłużone Renault Grand Kangoo jak szwajcarski scyzoryk. Aż 1024 ustawień foteli

 Renault Grand Kangoo E-Tech W elektrycznym Renault Grand Kangoo E-Tech zastosowano silnik o mocy 90 kW (122 KM) i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tryb Eco umożliwia ograniczenie mocy do 56 kW i prędkości maksymalnej do 110 km/h w celu zwiększenia zasięgu. Akumulator litowo-jonowy

Opinie Moto.pl: BMW X2. Ma swój styl i potrafi podnieść ciśnienie

konfiguracja. W alternatywie pozostaje diesel i to w dwóch odmianach, choć obie bazują na 2-litrowym ropniaku o mocy 150 KM i 360 Nm. W drugim przypadku (163 KM i 400 Nm), mamy do czynienia z miękką hybrydą 48 V. Słabsza przenosi moment obrotowy, na przednią, zaś mocniejsza na obie osie. Różnica między nimi to

Wideo | Porsche Cayenne z rekordem Guinnessa

Cayenne pracuje wysokoprężna V-ósemka o pojemności 4,1 litra. Jej moc to 385 KM, a - w tym przypadku najważniejszy - maksymalny moment obrotowy wynosi imponujące 850 Nm. Bicie rekordu możemy obejrzeć na wideo:

Honda Civic e:HEV w polskiej ofercie. Ile kosztuje kompaktowa hybryda? CENNIK

, samoładujący się układ napędowy e:HEV. Sercem napędu jest 2-litrowy silniki benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW (184 KM) i 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Klienci mogą już składać zamówienia na Civica e:HEV u 

Tyle teraz kosztuje Dacia Jogger. Cena modelu po zmianach, jest hybryda w ofercie

maksymalnego momentu obrotowego oraz jest połączona z unikatową skrzynią biegów pozbawioną klasycznego sprzęgła. Odzyskiwana energia kinetyczna ładuje akumulator i pozwala na jazdę miejską głównie w trybie elektrycznym. Rozruch każdorazowo odbywa się za pomocą silnika elektrycznego. Nadwyżka energii jest

Hyundai Kona Hybrid wkracza na polski rynek. Koreańska hybryda kosztuje 100 tysięcy złotych

benzyny. Jednostka napędowa zapewnia maksymalną moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny dostarcza 43,5 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm. Polimerowa bateria litowo-jonowa o pojemności 1,56 kWh zapewnia wyjątkową wydajność ładowania i rozładowania, optymalizując moc

Ma trzy lata i jeździ Hondą Gold Wing. Nie jest zwykłym dzieckiem [WIDEO]

Gazeta.pl Ma sześciocylindrowy silnik bokser o poj. 1,8 l, który osiąga moment obrotowy o wartości 170 Nm. W wersji z dwusprzęgłową przekładnią DCT Gold Wing waży, bagatela, 390 kg. Takimi maszynami jeździ trzylatek, który waży jakieś 14 kg i nie sięga nogami nawet do podnóżków, nie mówiąc o ziemi. Można by

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

, rujnując nasz budżet. Zwłaszcza, jeśli mamy do czynienia z pneumatycznym zawieszeniem. Z rezerwą należy podchodzić także do topowego diesla 4.0 V8 o mocy 250-260 KM i momencie obrotowym na poziomie 560 Nm. Przy przebiegach rzędu 300 tysięcy kilometrów, będzie wymagał niemałych nakładów serwisowych. Z

Opinie Moto.pl: Audi SQ8 e-tron. Najmocniejszy w gamie. Sprawdzamy, ile jest w nim sportu

zastrzyk momentu obrotowego (boost) dostępny jest przez kilkadziesiąt sekund z uwagi na troskę o nie przegrzanie litowo-jonowej baterii. Niemniej, odczucia są naprawdę przyjemne. Sprint do setki trwa 4,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 210 km/h. Istotne, że mamy do czynienia z

BMW i7 M70 xDrive to teraz najmocniejszy elektryczny model niemieckiej marki

). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch 

Porsche 911 Dakar szybko znajdzie właścicieli, bo powstanie w serii limitowanej

mm w porównaniu do klasycznego 911 z napędem na wszystkie koła. A można go jeszcze podnieść o kolejne 30 mm. Tryb terenowy „High Level" jest aktywowany za pomocą pokrętła na kierownicy, zapewnia Dakarowi podobny poziom prześwitu jak niektóre SUV-y i jest dostępny do prędkości 170 km/h, po

Ford Puma po liftingu ze zmienionym wnętrzem i nowymi systemami wsparcia

, chłodzonego powietrzem. BISG działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystujący zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu. Benzynowy

Ulubiony pikap Polaków ma cennik. Do Rangera Raptora dołączają inne wersje

Rangera na pewno zaciekawi osoby, które szukają pikapa z dużym silnikiem. Konkurencja stawia na wysokoprężne jednostki R4. Tutaj dostępny będzie trzylitrowy turbodoładowany silnik Diesla V6, po raz pierwszy oferowany w gamie napędów Rangera. Układ napędowy, generujący moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm

Poprawiona Toyota Yaris Cross w sprzedaży. Cena rocznika 2024 powyżej stówki

. Układ oparty na silniku benzynowym 1.5 l ma nową przekładnię oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny. Wraz z ulepszeniem jednostki sterującej moc zwiększono o 14 proc. ze 116 KM do 130 KM, a moment obrotowy silnika elektrycznego jest wyższy w całym zakresie obrotów. Poprawa wynosi aż 30 proc

Ile kosztuje ulubiona Toyota zwykłego Kowalskiego? SUV poniżej 100 tys. zł

większy i mocniejszy silnik elektryczny. Wraz z ulepszeniem jednostki sterującej moc zwiększono o 14 proc. ze 116 KM do 132 KM, a moment obrotowy silnika elektrycznego jest wyższy w całym zakresie obrotów. Poprawa wynosi aż 30 proc - zamiast 141 Nm teraz jest 185 Nm. Ale to nie wszystko. Toyota poprawiła

Lexus LBX - ceny w Polsce. Ile kosztuje najtańszy mały crossover? Są już rabaty

hybrydowego w jednej wersji, której sercem jest benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.5. Przekładnia i jednostka sterująca, zostały przeprojektowane, by zwiększyć wydajność, ograniczyć straty energii, a także zmniejszyć masę i wymiary. Łączna moc układu wynosi 136 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Nowe chińskie auta w Polsce. Marka nazywa się BAIC i ma w ofercie trzy modele [CENY]

turbodoładowaniem. Jednostka wytwarza moc 177 KM i 305 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na przednią oś poprzez zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów 7DCT. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s i rozpędza się maksymalnie do 200 km/h. Zbiornik paliwa ma 53 litry pojemności, a

Rycerze swastyki, cz. 16. Genialny Rudolf był w Mercedesie półbogiem

, dwa wałki rozrządu w głowicy i sprężarka mechaniczna, 860 Nm momentu obrotowego (!) i 650 koni mechanicznych. Taki poziom mocy silnika w wyścigach Grand Prix, czyli późniejszej Formule 1, ponownie osiągnięto dopiero w latach osiemdziesiątych. Silnik zasilano śmiertelnie trującą mieszanką alkoholu

Skoda Octavia 1.5 TSI e-Tec vs. Honda Civic Hybrid. Rodzinne, ale czy oszczędne?

brakuje jej tchu aż do 160-170 km/h. Warto jeszcze na chwilę zatrzymać się przy DSG. W ustawieniu ECO i Comfort, poszczególne tryby zmienia przy niskiej wartości prędkości obrotowej, a przy próbach redukcji potrafi się przez chwilę zawahać. Znacznie lepiej wypada jej działanie po przełączeniu w moduł

Ile kosztuje porządne używane Audi A4 B7 i B8? Takie bez pułapek i ukrytych usterek

poprawiło trwałość jednostki. Pracuje ciszej, lepiej oddaje moment obrotowy i zużywa skromne porcje paliwa. Jest też dynamiczna. Popularna odmiana generująca 150 KM rozpędza się do setki w 9,2 sekundy i osiąga 218 km/h prędkości maksymalnej. To nasz wybór, niezależnie od nadwozia. B8 jest wyraźnie droższe

Opinie Moto.pl: Ford Ranger Wildtrak. Najpopularniejszy w Europie i z dieslem

użytkowników spędzających sporo czasu w wymagających terenie. Okazały pickup potrafi też brodzić w wodzie o głębokości 80 cm. Do tego dochodzą nowe tryby jazdy. Użytkownik może wybrać moduł 4H, gdzie rozkład momentu obrotowego wynosi 50:50. Ustawienie 4L oznacza załączenie reduktora. Przy takich parametrach

Opinie Moto.pl: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid. Dużo mocy, automat i efektowny wygląd

-stopniową skrzynią lub 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Z litrowego, trzycylindrowego motoru wyciśnięto jeszcze więcej. Kolejny szczebel zajmuje specyfikacja o mocy 155, a szczyt gamy odznacza się 170 KM i 200 Nm. Wszystkie jednostki wspiera układ miękkiej hybrydy, a nasze ręce wpadł agregat generujący

Szukasz auta do firmy? Ford ma model, który spełni wiele oczekiwań

, 130, 170 i 185 KM. Łączy się z manualną, 6-stopniową skrzynią ręczną, 6-biegowym, klasycznym automatem dla przedniego napędu lub 10-biegowym dla tylnego . Maksymalny moment obrotowy najmocniejszej wersji wynosi aż 415 Nm. Każdą z odmian wyposażono w funkcję wyboru trybu jazdy. W wersji z DMC 4700

Toyota GR86 jest już w Polsce - lepsze jest następstwem dobrego

do 94 mm. Dodatkowo wydłużono popychacze zaworów (dzięki czemu szerzej się otwierają i szybciej napełniają komorę spalania) i usztywniono blok. Krzywą momentu znacznie wypłaszczono, dzięki czemu silnik płynniej oddaje moc, a maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy 3700 obr./min., a nie przy

Michelin opracował pierwszą sportową oponę dla elektryków. Dzięki niej pojadą szybciej, dalej i ciszej

pojawiający się moment obrotowy. To trudne zadanie nawet bez dodatkowych warunków, a trzeba dodać do tego jeszcze znacznie wyższą masę własną takich aut oraz tendencję do oszczędzania energii akumulatorów. Dlatego projektanci opon do elektryków muszą wspinać się na wyżyny umiejętności. Zwłaszcza że przy

Opinie Moto.pl: Audi Q8 e-tron 55. Elektryczny okręt flagowy. Czy gra jest warta świeczki?

odcinkach, Q8 żwawo nabiera prędkości. Dodatkowy zastrzyk momentu obrotowego (boost) dostępny jest przez kilkadziesiąt sekund z uwagi na troskę o nie przegrzanie litowo-jonowej baterii. Niemniej, odczucia są naprawdę przyjemne. Sprint do setki trwa 5,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na

Nowy Hyundai i30 N wyceniony w Polsce. W końcu pojawiła się wersja z automatem

niczym się nie różnią. W bazowej wersji i30 N z manualną skrzynią biegów (6MT) osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego, a jego cena wynosi 126 900 złotych. Kierowcy mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki niemu silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego

Ile kosztuje teraz najtańszy Hyundai Tucson? Są dwie ceny SUV-a, ta druga robi robotę

się jeszcze z przeskoczeniem na wyższą wersję wyposażenia Smart i miękką hybrydę - cennik otwiera 155 900 złotych, a 142 900 zł z rabatem. Sprawdźmy najważniejsze dane techniczne Hyundaia Tucsona 1.6 T-GDI 6MT 2WD 150 KM: Maksymalna moc: 150 KM przy 4500-5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 250

Szybkie, bezpieczne, elektryczne. Jakie osiągi wykręcisz tym modelem i co zaskakuje najbardziej?

przyspieszanie odbywa się błyskawicznie oraz, co istotne, bardzo płynnie. Pełny moment obrotowy dostępny jest niemal natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Wersja z mniejszym akumulatorem rozpędza się do pierwszej setki w 7,4 sekundy. Z większą baterią na pokładzie trwa to zaledwie pół sekundy dłużej

Ile kosztuje teraz najtańsza Kia Sportage? Bazowa wersja M może zaskoczyć

silnikiem 1.6 T-GDI z napędem na przód i ręczną skrzynią biegów. Taka Kia Sportage kosztuje wyjściowo 122 900 złotych. To regularna cena z aktualnego cennika bez promocji. Tak prezentują się dane techniczne Sportage 1.6: Maksymalna moc: 150 KM przy 4500-5500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 250 przy

Opinie Moto.pl: Audi Q8 55 e-tron. Wielki, ciężki i szybki. Sprawdzamy, co się zmieniło

żwawo nabiera prędkości. Dodatkowy zastrzyk momentu obrotowego (boost) dostępny jest przez kilkadziesiąt sekund z uwagi na troskę o nie przegrzanie litowo-jonowej baterii. Niemniej, odczucia są naprawdę przyjemne. Sprint do setki trwa 5,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 200 km/h

Sprawdziliśmy VW Polo GTI na dystansie 2 tys. km. Ma swoje zalety, ale też wady

parametry jednostki napędowej. Pod maską GTI pracuje 2.0 TSI o mocy 207 KM i 320 Nm. Na niedobory mocy nie możemy narzekać. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1500 obr./min, ale najwięcej frajdy daje utrzymywanie wskazówki obrotomierza powyżej 3,5 tysiąca obrotów. Wtedy reakcja na gaz jest

190 tysięcy za Hyundaia? Znamy cennik elektrycznego IONIQ 5

;połączeniu z akumulatorem o pojemności 73 kWh, zapewniający łączną moc 305 KM i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 73 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi 481 km, w cyklu WLTP. W trybie

Opinie Moto.pl: Peugeot e-308. W ogóle się z nim nie cackałem, a i tak dawał radę

. Peugeot e-308 - osiągi, moc, wrażenia z jazdy Jednak jeśli macie, gdzie ładować samochód (najlepszy scenariusz to gniazdko w domu), to elektrykiem będziecie zachwyceni. Silnik elektryczny o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (dostępnym już od 0 km/h), odznacza się błyskawicznym czasem

Sportowy Fiat zadebiutował w teledysku u gwiazd

MultiAir o mocy 170 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Napęd trafia na tył za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej, ale za dopłatą można zamówić sekwencyjną skrzynię biegów. Mały i lekki samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy a prędkość maksymalna to 230 km/h.

Volkswagen ID.4 już bez kamuflażu. Elektryczny SUV ma imponować przestronnością

ID.4 jednostka ma 204 KM, a wynoszący 310 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest od razu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 160 km/h. Deklarowany zasięg to około 400 km. Wiemy już, że ofercie znajdzie się także ID.4 z silnikiem o

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

być głośniejsze niż 80 dB. Nowy limit hałasu dla normy Euro 5 zostanie wprowadzony później oddzielnym aktem prawnym. Modele znikają z rynku Ekologiczne zmiany w silnikach i układach wydechowych motocykli ciągną za sobą różne "skutki uboczne". To najczęściej spadek mocy, momentu obrotowego i

Opinie Moto.pl: Nissan Qashqai e-Power. O! Jaki przyjemny i wygodny SUV

napędza w końcu silnik elektryczny o mocy 190 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Gdyby nie dźwięk silnika-generatora, to Qashqaiem jeździłoby się jak elektrykiem. Reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa, liniowa i płynna. No i Nissan Qashqai e-Power potrafi zaskoczyć dynamiką

Aston Martin to jednak Aston Martin. Od DB12 nie mogłem oderwać oczu

Nm momentu obrotowego. W porównaniu do ośmiocylindrowej jednostki stosowanej w DB11 jest to wynik o 170 KM i 125 Nm wyższy. Wszystko dzięki licznym modyfikacjom m.in. zmienionym profilom krzywek wałków rozrządu, większym turbosprężarkom, czy też zoptymalizowanemu stopniowi sprężania. Co więcej, aby

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub

Opinie Moto.pl: Opel Astra Electric. Elektryczna i oszczędna ciepła klucha

szczyci. Odpowiada za niego silnik o mocy 115 kW/156 KM rozwijający 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oczywiście, jest to jednostka znana chociażby z Peugeota e-308. Dzięki zastosowaniu stosunkowo kompaktowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 54 kWh (102 ogniwa pogrupowane w 17 modułach po 6

Aston Martin idzie na całość i prezentuje nowego "super tourera". Oto DB12

oraz 800 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do ośmiocylindrowej jednostki stosowanej w DB11 jest to wynik o 170 KM i 125 Nm wyższy. Wszystko dzięki licznym modyfikacjom m.in. zmienionym profilom krzywek wałków rozrządu, większym turbosprężarkom, czy też zoptymalizowanemu stopniowi sprężania. Co więcej

Jeep Renegade 2019 - cennik. Znamy ceny nowego małego Jeepa

nowe silniki z gamy Fiata. Paletę otwiera jednostka 3-cylindrowa o pojemności litra. Silnik oferuje 120 KM maksymalnej mocy i 190 Nm momentu obrotowego. Oprócz tego w ofercie jest jeszcze 4-cylidnrowy motor o pojemności 1,3 litra. Rozwija 150 lub 180 KM mocy i dysponuje momentem obrotowym o wartości

Na ten samochód czekaliśmy. Mercedes wprowadza sporo zamętu do klasy premium

Nm. Są też wspomagane elektrycznym rozrusznikiem generującym dodatkowe pokłady momentu obrotowego - EQ Boost. To przekłada się na dobrą dynamikę od startu, a także lepszą elastyczność w trasie. Na liście opcji znajdziemy wydajny napęd na cztery koła. Diesel występuje w dwóch wersjach mocy, obie mają

Corolla była zawsze spokojnym autem. Teraz przyszedł czas na jej dziką wersję

Toyota Corolla hatchback ma całkiem przyzwoity czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 litrów, który generuje 170 KM mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Jednak problem z nim jest taki, że nie wzbudza emocji. Ludzie z GR postanowili coś z tym zrobić, więc zainstalowali turbodoładowaną trzycylindrową

Mogliśmy stanąć obok Audi RS Q e-tron z Dakaru. Niedługo się przejedziemy

bolidu Audi e-tron FE07. Moc układu to 392 KM, mierząca 4,5-metra długości i ważąca dwie tony rajdówka przyspiesza na luźnej nawierzchni od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Na pustynnych bezdrożach potrafi się rozpędzić do 170 km/h. Wysokonapięciowy akumulator ważny 370 kg, a wielkością jest porównywalny do

Nowy Mercedes klasy C przejedzie 100 km na prądzie i ma skrętną tylną oś. Podziękujmy Chińczykom

systemową moc 313 KM, a jego główną atrakcję stanowi niespotykana w tej kategorii możliwość przejechania ponad 100 km na samym prądzie. Żeby to było wykonalne podwojono pojemność energetyczną akumulatorów do 25,4 kWh i wyposażono go w silnik elektryczny i mocy 129 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym aż

Szukamy luksusowego auta za 100 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

tandemu wynosi 184 KM. Moment obrotowy trafia na koła przedniej lub obu osi za pośrednictwem automatycznej przekładni. Cieszy też niskie zużycie paliwa. W cyklu mieszanym UX potrzebuje 5,5 l. Ważne, że auto występuje z napędem na przednią lub obie osie. W naszym zasięgu finansowym pozostają auta z

Zaczynamy sezon. Szukamy ciekawego kabrioletu za 50 tysięcy zł. Kilka pewniaków

170 KM, 2.5 177-218 KM oraz 3.0 231-265 KM. BMW potrafi efektownie jeździć poślizgami, a na mokrej nawierzchni pomoże elektronika. Porsche Boxster I Ciekawą propozycją dla odważnych jest Porsche Boxster pierwszej generacji. Złośliwie nazywany Porsche dla ubogich, produkowany był od 1996 do 2004

15 tys. zł to niezły budżet nie tylko na rodzinne auto. Nasze propozycje mogą Cię zaskoczyć

. Każdy z nich uchodzi za trwałe źródło momentu obrotowego. Fiat Croma O tym samochodzie niewiele już osób pamięta. Nie został też doceniony za życia - od 2005 do 2011. To druga generacja Fiata Cromy. Włoski średniak dostępny był tylko jako praktyczne kombi. Flagowy model z Półwyspu Apenińskiego

Czarno na białym - 4 lata eksploatacji. Kto wygra: elektryk, benzyna, czy diesel?

obrotowy 350 Nm dostępny w zakresie 1500-3500 obr/min. Dzięki temu samochód osiąga prędkość 224 km/h i przyspieszenie 8,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi – wg WLTP – 5,6 l/100 km, a deklarowany zasięg to 937 km. Golf TDi Jednostka wysokoprężna TDI generuje moc 150 KM i moment obrotowy

Ford Transit Custom. Od teraz ostrzejszy wygląd, technologia i oszczędne silniki

dostępny nowoczesny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności dwóch litrów. Jednostka oferuje warianty 105, 130 i 170 KM. Inżynierowie zmniejszyli apetyt na paliwo aż o 13 proc., a moment obrotowy w dolnym zakresie obrotomierza wzrósł o 20 proc. Najoszczędniejsza wersja Econetic emituje 148 g/km CO2, a

Nowe Suzuki SX4 S-Cross | Turbo i przód

mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi pochodzi z Baleno. Litr pojemności, również turbodoładowanie, 112 KM i 170 Nm momentu. Ta wersja w odróżnieniu od reszty posiada wyłącznie napęd na przednią oś. Bez zmian pozostaje natomiast 1,6 litrowy turbodiesel (120 KM, 320 Nm

Peugeot Partner Tepee | Ładowany z gniazdka

sporo bagażu. Pod maską Peugeota pracuje silnik elektryczny o mocy 67 KM, oferujący maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm. Naładowane do pełna baterie litowo-jonowe pozwolą przejechać nawet 170 kilometrów. Zasięg nie powala na kolana, ale Peugeot tłumaczy, ze większość kierowców w Europie

Opinie Moto.pl: "Męczyłem" nowego Civica Type R na torze, ale to on dał mi bardziej w kość

(jest mniejsza i ma mniej łopatek, co skróciło jej reakcję). Dzięki modyfikacjom osiągnięto nie tylko mniejsze spalanie, ale i przede wszystkim większą moc. Jednostka osiąga teraz 329 KM przy 6500 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm i jest dostępny już przy 2600 obr./min

Jeździłem najmniejszym Lexusem. LBX kilka razy mnie bardzo pozytywnie zaskoczył

pracuje kulturalniej. Łączna moc układu wynosi 136 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik elektryczny czerpie energię z baterii niklowo-wodorkowej. W Lexusie LBX można mieć napęd 4x4 (E-Four), ale to wiąże się z wybraniem jednej z wyższych wersji wyposażenia. Wtedy dopłata do E-Four wynosi 10

Toyota Corolla Cross w polskiej sprzedaży. Ruszyło przyjmowanie zamówień. CENNIK

0-100 km/h wynosi 8,1 s). Za dobre osiągi w trybie EV odpowiada silnik elektryczny o mocy 113 KM i 206 Nm momentu obrotowego. W wariancie AWD-i dodatkowy silnik elektryczny montowany przy tylnej osi o mocy 40 KM jest dołączany automatycznie, zwiększając przyczepność i dając większe poczucie

Moto na moto: Yamaha R7 World GP 60th Anniversary. Jak milion dolarów!

też jest OK, a nawet idealna dla mało doświadczonego kierowcy na popularne w Polsce kręte tory szkoleniowe, gdzie liczy się nie maksymalna moc, ale przede wszystkim przyzwoity i dostępny w szerokim zakresie moment obrotowy. Yamaha R7 World GP 60th Anniversary. Opinia Moto.pl Jeśli ktoś kocha sportowe

Auto do zadań specjalnych. Zaskakująco dzielne nie tylko w ciężkim terenie

. Najmocniejsza dysponuje momentem obrotowym o wartości 500 Nm. Potężne pokłady sił w połączeniu z zaawansowanym napędem na obie osie i automatyczną, 10-stopniową skrzynią, gwarantują świetną elastyczność nawet przy pełnym obciążeniu. W standardzie dostajemy manualną, 6-biegową przekładnię. Wszystkie warianty

Nowy diesel dla Opla Insigni i Zafiry Tourer

Opel Cascada 1.6 Turbo w długim dystansie Nowy wysokoprężny silnik spełnia normę EU6. Ma dwa litry pojemności i 170 KM mocy oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1750 a 2500 obr./min. Ceny używanego

Galeria | Brabus Smart | Maluch z piekła rodem

umieszczony z tyłu. Niespełna litrowy motor generuje 107 KM mocy i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzycylindrowiec współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz zwiększenia mocy w maluchach, Brabus chwali się też sportowym zawieszeniem, czulszym układem kierowniczym i

Opinie Moto.pl: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Hybrydowy SUV z wtyczką inaczej

nas - 359 l. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - hybrydowy napęd Ceny testowanego Mitsubishi Eclipse Cross startują jednak nie od niecałych 100 tysięcy, a od 170 990 zł. Do redakcji przyjechał SUV z wtyczką, a więc hybrydowa propozycja o łącznej mocy 188 KM, której sercem jest spalinowy silnik o

Wielki przegląd elektrycznych SUV-ów. Wyjściowa cena? Złapiecie się za portfel

możliwości konfiguracji wyposażenia i kolorystyki, do napędu służy tylko jeden silnik. Za to mocny i odpowiedni do dla tego blisko 2,5-tonowego auta. Rozwija 408 KM i 760 Nm. AWD dba o właściwy rozdział momentu obrotowego, a sprint do setki trwa 5,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do

Opinie Moto.pl: VW Touareg przeszedł lifting. Sprawdziliśmy go na wymagających serpentynach

170 wysokości. Rozstaw osi wynosi 290,5 cm. Prześwit to minimum 19 cm, a po wybraniu trybu off-road, zwiększa się do 26 cm. W bazowej wersji ze stalowym zawieszeniem, odległość od podłoża jest stała i wynosi 21,5 cm. W kategorii dodatków, Touarega można postawić na 22-calowych obręczach

Opinie Moto.pl: Ford Focus 1.0 EcoBoost. Wymierający gatunek

. Wszystkie zyskały doładowanie, a niektóre układ miękkiej hybrydy. My postanowiliśmy sprawdzić 1.0 EcoBoost z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach. W tym przypadku mamy do dyspozycji 125 KM i 170 Nm. Trzycylindrowy motor pracuje bardzo kulturalnie. To zasługa nie tylko świetnego wyważenia jednostki

Nowości w gamie Mercedesów Klasy A, CLA i GLA

). Gama CLA wzbogaca się też o wariant CLA 220 CDI z napędem 4MATIC. Dysponuje on 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes GLA otrzymał natomiast nową wersję podstawową, a mianowicie ekonomiczną, wysokoprężną odmianę GLA 180 CDI

Opel Cascada z nowym silnikiem

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety Nowa czterocylindrowa jednostka, generująca 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego (w przedziale 1750-2500 obr./min.), zastąpiła dotychczasowy silnik o mocy 165 KM. W porównaniu z poprzednikiem

Opinie Moto.pl: SsangYong Korando 1.6 e-XDI. Czy ma szansę z europejskimi SUV-ami?

. Korando potrzebuje trochę więcej w mieście, gdzie konsumpcja przekraczająca 7-8 litrów nie powinna nikogo dziwić, zwłaszcza na krótkich odcinkach. Wysokoprężny napęd owocujący sporym momentem obrotowym daje o sobie znać na autostradzie. SsangYong sprawnie nabiera prędkości aż do 130-140 km/h

Mitsubishi prezentuje kolejnego vana. Trafi do Europy?

napędem na cztery koła S-AWC. Pod maską będzie dostępny wyłącznie wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 litra oferujący 170 KM maksymalnej mocy i 392 Nm momentu obrotowego. Poprzednia generacja tego modelu zadebiutowała w 2006 roku. Samochód, który pomieścił na pokładzie nawet ośmiu pasażerów miał pod

Subaru Crosstrek 2.0i vs. Seat Ateca 1.5 TSI. Dwa oblicza kompaktowych crossoverów

na poziomie 22 cm i zyskujemy solidnego off-roadera w segmencie kompaktowym. Drugiego auta z symetrycznym napędem na obie osie nie znajdziemy. To jeden z elementów, z którego Japończycy słyną od lat. W Crosstreku około 40 procent momentu obrotowego trafia na koła tylnej osi. Subaru Crosstrek

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

filtra cząstek stałych FAP. W każdym przypadku współpracuje z automatycznymi przekładniami, które z łatwością znoszą jego wysoki moment obrotowy. Zależnie od wersji, silnik generuje 204-250 KM, zadowalając się rozsądnymi porcjami oleju napędowego, biorąc pod uwagę moc i masę własną napędzanego auta. Co

Opinie Moto.pl: Ford Focus ST kombi vs. Cupra Leon ST. Kombi z naostrzonym pazurem

samym, na niedobory mocy nie możemy narzekać. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już 3000 obr./min, ale najwięcej frajdy daje utrzymywanie wskazówki obrotomierza powyżej 4 tysięcy obrotów. Wtedy reakcja na gaz jest najlepsza, a wyprzedzanie kolumny ciężarówek wchodzi w nawyk. Mocne dociskanie gazu

Cupra Formentor 1.5 TSI vs. DS4 1.2 Turbo. Kompaktowe auta z różnych parafii

aktualnego położenia kół. Ponadto, może pracować w kilku trybach. W dynamicznym, siła wspomagania maleje, co wywołuje większy opór na kierownicy. Podwozie zyskuje również na sztywności, a automat zmienia biegi przy wyższych wartościach prędkości obrotowej. Po kliknięciu ikonki Comfort, układ jezdny się

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

turbosprężarkę. Efekt końcowy trafił po raz pierwszy na rynek pod maskę Renault Laguny II i Megane II, wówczas generował 163 KM. W kolejnych latach pojawiały się wersje o mocy 170, 200, 225, 230, 250 a nawet 270 KM. Te ostatnie odmiany przewidziane były dla topowego Megane RS. 2.0 Turbo z powodzeniem znosi

Elastyczność czyli moment obrotowy

Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ?

Elastyczność czyli moment obrotowy

Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ?

Re: Moc a moment obrotowy

> Uwazam,ze przy 115 KM z 2 l pojemności może być max 170 NM i to w zależności > czy motor jest 8 czy 16 zaworowy max.przypadnie gdzieś na 2800 bądz 3200- 3500 3S-FE toyoty to 115 KM @ 5200 a moment 170Nm @ 4400, wiec jest poza maxem! Acha 16 zarowow ale wasko rozstawione. pozdrawiam

Re: Moc a moment obrotowy

Gość portalu: alek napisał(a): > jest M O C silnika. Tak, właśnie nie moment tylko MOC decyduje o dynamice > auta. > Jeżeli dynamikę rozumieć jako zdolność do przyspieszania w możliwie krótkim > czasie, to wartość maksymalnego momentu nic nam na ten temat nie powie. Jak

Re: Moc a moment obrotowy

greenblack napisał: > Jak uważasz, który samochód będzie dynamiczniejszy (przy takich samych masach > i przełożeniach) z wolnossącym silnikiem 1.8 i 185 KM, 170 Nm czy 2.8 170 KM > i 270 Nm? W sytuacji opisanej przez Ciebie uważam, że autem z silnikiem 2.8 rozpędzę się

Re: Moc a moment obrotowy

pojemności może być max 170 NM i to w zależności czy motor jest 8 czy 16 zaworowy max.przypadnie gdzieś na 2800 bądz 3200-3500 obrotów Pozdr

Re: Moc a moment obrotowy

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi. Moje pytanie wynika z dylematu, jaki mam planując zakup Mondeo (co zresztą poruszyłem w temacie MONDEO - jaki silnik?). Jak zacząłem się wgryzać w specyfikację silników, dotarłem do problemu "moc a maks. moment". Przyznam szczerze, że waham się

Re: Moment obrotowy silnika

. > moment obrotowy w obrotach * przełozenie * przekładnia główna * promień koła = > siła jak to się robi w zawodówce, ... W zawodowce momenty widziales jak na wagarach siedziales w kinie a nie w klasie. Te ostatnie "razy" powinno byc "podzielic" (przez promien kola).

Re: Moment obrotowy silnika

moc. Nieważne czy zwiększając moment obrotowy czy obroty". Nie, z mojejgo punktu widzenia zeby zwiekszyc przyspieszenie trzeba zwiekszyc moment albo obroty. Jezeli przy nowej kombinacji tych dwoch przyspieszenie sie zwiekszylo, to znaczy ze moc ci sie zwiekszyla, a nie ty zwiekszyles moc. Tak jak z

Re: Moment obrotowy silnika

Pelna zgoda! Hamulcowy na hamowni popuscil na hamulcu co znaczy ze moment hamulca sie zmniejszyl w porownaniu do momentu silnika w sytuacji przedtem ustalonej. I co stalo sie z obrotami silnika? Wzrosly! Eureka! Moment silnika byl mniejszy po ustaleniu rownowagi (taki sam jak teraz mniejszy na

Re: Moment obrotowy silnika

jak powiekszyc bok prostokata mowisz ze trzeba zwiekszyc jego powierzchnie. Slusznie. A skoro moc to jest moment razy obroty no to zeby zwiekszyc moment, wystarczy zwiekszyc moc. Tez slusznie. Tez podparte wzorem. Ale to ze moment i obroty, podobnie jak boki prostokata, to sa wartosci zmierzone, a moc

Re: Moment obrotowy silnika

Po kliknieciu na "Opublikuj" pokazalo mi sie w czerwonej ramce "Wiadomosc nie moze byc wyslana" a pod tym cala lista moich rzekomych naruszen regulaminu i netykiety (!) Az przez moment bylem dumny z siebie, ale potem znow moglem opublikowac moj wpis bez przeszkod. Trudno, bede sie produkowal dalej.

Re: Moment obrotowy silnika

Nawet w morzu woda ma poziom. Nie slyszales ze na przyklad Morskie Oko lezy iles tam metrow nad poziomem morza? A ile metrow nad poziomem morza lezy Wisla?

Re: Moment obrotowy silnika

Przynajmniej wpis konkretny i na temat a nie belkot kogos kto myli niuton razy metr z niutonometrem. Sobota? Ja myslalem ze piatek! Czyli zabrales mi dzien, zapamietam to.

Re: Moment obrotowy silnika

Ssanie, sprezanie, praca i wydech. Brzmi znajomo? No wiec w miare wzrostu obrotow silnika tylko jedno z tej bandy czworga sie polepsza (sprezanie) a reszta pogarsza. Przy wyzszych obrotach mniej zasysa, jak ryba wyjeta z wody, ale to co zassal spreza dobrze bo nie ma czasu sie przedmuchac przez

Re: Moment obrotowy silnika

waga170 napisała: > Przynajmniej wpis konkretny i na temat a nie belkot kogos kto myli niuton razy > metr z niutonometrem. > Sobota? Ja myslalem ze piatek! Czyli zabrales mi dzien, zapamietam to. Sobota! https://www.youtube.com/watch?v=3f2g4RMfhS0&list=RDMM8tpY2X2w

Re: Moment obrotowy silnika

Poprzedni pytacz dal mi troche do myslenia. Mianowicie dlaczego przy najwiekszych "syberyjskich" mrozach tylko plytkie jezioro zamarznie na wskros, czym wiekszy mroz tym lod grubszy, ale ten lod nie jest nigdy grubszy niz... zgaduje, metr, a pod nim jednak niezamarznieta woda. Mysle ze znam

Re: Moment obrotowy silnika

waga170 napisała: > Tez bym Ci podeslal filmik, ale wtedy zostalbym jednak zbanowany. Mój filmik jest dostatecznie zboczony. Ukazuje "a-ce-piorun-de-ce" (jak nazywaliśmy ekipę w podstawówce za głębokiego Jaruzela) grających coś z sensem, a nie 2-3 akordy powtarzane do porzygania w

Re: Moc a moment obrotowy

moment. Moment przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie. Przyklad: Celica st162: silnik 3S-FE i 3S-GE (yamaha) Oba maja 170Nm momentu maks. ale FE kreci sie do 6000 a potem redline - efekt:115bhp. GE krecisz do 7200: 135 koni. Gdybym pominal pewne inne aspekty konstrukcji tych modeli oraz

Re: moc vs. moment obrotowy

> Czegoś nie rozumiem. Jeżeli jest tak jak piszesz, to dlaczego jedynymi samochod > ami, jakie dotrzymują > mi tempa w trasie są diesle (passaty, octavie etc.). Przy prędkościach 170- 210 > radzą sobie bardzo > dobrze? > Ja mam 240 koni z doładowanych 3 litrów - benzyna

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

Gość portalu: maks napisał(a): > Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki > sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- > 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ? Czesc; Tak jak

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

Gość portalu: maks napisał(a): > Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki > sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- > 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ? Zdaje sie ze VW

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

dolotu. Jest jeszcze kwestia wielkości i ilości zaworów, ich bezwładności, itp. Tak naprawdę nie jest istotny max moment obrotowy, a raczej jego charakterystyka - najlepiej żeby wykres momentu obr w funkcji obrotów był mocno płaski. Jeśli Twoje auto ma mniejszy max moment obrotowy (155Nm), ale

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

a próbowałeś kiedyś zatankować 170-cio konną benzynę? Szczerze mówiąc wątpię - masz za mały debet na koncie zeby tego dokonać... Diesel'a przynajmniej jest łatwo nakarmić, a moment obrotowy powyżej 300nm jest nie do osiągnięcia przez benzyniaki. A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy.

Re: Maksymalny moment obrotowy - co z niego wynik

Gość portalu: Diesel napisał(a): > Aha - zapomniałem dodać, że mam moment 202 Nm, a nie wasze śmieszne 114 czy > 130 Nm... Troszkę zabawny jesteś porównując swojego Golfa z autkami wyposazonymi w silniczki 1.0L :-) Może porównasz się z Civiciem 1.8VTi? Podobna pojemność, tyle

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

> A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy. A ja myślałem, że młoda dupa, hehe.

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

Z techniki musi coś wynikać ,a tutaj wynika niewiele.Nie ma ani specjalnej mocy ani momentu. Kiedy BMW wypuściło swojego diesla biturbo to zmasakrował inne silniki momentem obrotowym,tu rzeczywiście widać,że nie jest to sztuka dla sztuki.

Byly trzy watki o pedzie, pora na moment pedu

Klemensa i Bimoty, ale innych tez zachecam do komentarza, polowki kreca sie z taka sama czy o polowe mniejsza (a moze dwa razy wieksza?) predkoscia obrotowa jaka mialy przed rozerwaniem?

Re: Astra 1.9 150 KM vs Golf V 1.4 170 KM

i przy tej okazji chciałoby się przytoczyć kwestię potęgi momentu obrotowego w dieslach... ;) -- 13. Prowokacje na forum a) jesteś autorem b) jesteś nieświadomym uczestnikiem

moc?moment? max przyspieszenie=max obroty

obrotowa silnika torque = moment obrotowy silnika Transmission output torque = moment obrotowy na wyjsciu ze skrzyni biegow czyli to co sie liczy dla przyspieszenia gear ratio = przelozenie biegow wniosek? aby uzyskac max przyspieszenie nalezy przerzucac biegi na max obrotach (czerwona linia

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

.0T i wtedy będę wiedział. Jeździłem 2.0dCi 150KM i muszę pzyznać, że byłem pod wrażeniem mocy tego silnika a właściwie momentu obrotowego Na każdym biegu to po prostu rakieta. Niektórzy się może zdziwią ale mimo wszystko będzie to Laguna. Aha, nie jeździłem niestety Skodą i raczej na razie nie

Re: Diesel a benzyna

/min diesel 1.3 CDTI moc: 70 KM/ 4000 obr/min moment obrotowy: 170 Nm/ ok. 2000 obr/min zrodlo: katalog Opla Corsy edycja 06/05 moment obrotowy PS: osobiscie wole diesla: Fiat 1.9 JTD:) - szalony silnik:) -- nie ma takiej siły która

Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa

waga170 napisała: > A twoj debilizm nie jest wysoki przy porownaniu z innymi debilizmami, ale niski > tez nie jest. > Wyslij swoja skodzine do AMG zeby ja troche zdlawili. Coś odpyskować musiałeś, menelu. Miałem jeszcze przygotowany argument merytoryczny dotyczący porównania

A czy to nie jest bezsensowne

170km\h na pierwszym biegu przecierz od czegos musi miec te 6 biegow to nie komar, że 2 biegi. Chyba to jest bezsensowne nie lepiej zrobili by np: do 120- 130 i by mial wiecej mocy i lepszy moment obrotowy itd. Przecierz od czegos jest dwójka i trójka jak dla mnei to głupota. Niechce mi sie

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

niskich obrotach, a duża sprężarka zapewnia stały przyrost doładowania przy średnich i wysokich obrotach.Wynik? 3d BMW osiaga maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000 obr./min.ale przy 1500 obr/min silnik osiąga niespotykany dotąd w takich silnikach moment obrotowy 530 Nm. Dzięki temu osiągi

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

jasperr napisał: Mercedes A 170L CDI 140-150km/h ok > 4,5l/100km. I w plecy nie wiało? -- dark13 napisał: > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy

Re: To akurat zwiększa MOC nie Moment

Gość portalu: Pablo napisał(a): > Akurat wszelkie przeróbki obniżające opory dolotu lub wylotu zwiększają nie > moment a moc silnika. Tak się składa, że moc jest FUNKCJĄ momentu obrotowego i kilku innych rzeczy (w sumie dość skomplikowaną). Nie da się wpłynąć tylko na moc

Re: Nowe kombi za ok. 170 tysiecy

Zastanow sie nad BMW 520d, moze uda ci sie utargowac do 170k. Polece, bo silnik jest bardzo dobry mocniejszy o 23KM, lzejsze auto, nie sprawia problemow. No i ekstra spalanie 5-6 w miescie i 7-8 na trasie. Dobre osiagi. Duzo jak na ta pojemnosc momentu obrotowego, wiec wyprzedzanie bardzo gladko

Re: Co decyduje o przyspieszeniu samochodu?

zamiast sily. A od czego zalezy predkosc? Od predkosci obrotowej silnika, calkowitego przelozenia i obwodu (promienia) kola. A skoro predkosc obrotowa silnika wprowadziles do wzoru w mianowniku a moc czyli moment razy predkosc obrotowa wstawiles w liczniku, to predkosc obrotowa sie skraca i zostaje w

Re: Diesel'a jeszcze nie ma (?)

Gość portalu: thomsky napisał(a): > Diesel'a jeszcze nie ma, ale ma być ! Toyota Yaris z silnikiem D4-D (common rail diesel) o mocy 75 KM i momencie obrotowym 170 Nm sprzedawana jest na Zachodzie Europy od listopada ub.r. W Polsce może będzie w przyszłym roku. Przyspieszenie 0-100 km

Re: Robert Kubica w Poznaniu

gdzie temu wieśniakowi na benzynie do mojego Passka TDI kombi 110 KM a nie sorry, podczipowałem na 130, doturbiłem na 170 KM i teraz jestem niepokonany, mam gigantyczny moment obrotowy, rozkłądam Kubicę na łopatki chmurami czarnej sadzy z rury gdy przyspieszam ;)

Re: Dałnsajzing ale fajny

waga170 napisała: > > > przy 2x wyższym momen > > cie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów samochód będzie jeździł IDENTYCZNIE > > Identycznie to on bedzie jechal z gorki na luzie. A przy 2x wyższym momencie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów już

Re: Fakty i mity o dieslach

po pierwsze nigdzie nie stwierdzilem ze moj diesel jedzie 170 na III. Po drugie ja nie krece silnika do max. obrotow tylko wykorzystuje moment obrotowy i na 5 jade od 1800 obrotów dla mnie najważniejsza jest elastyczność a nie prędkość max.

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje mi się że to może być całkiem fajna jazda. Widziałem test na niemieckiej stronie www, ford focus st 170 pokonał audi a3,fiata stilo

Re: Peugeot 407 - 1.8 benzyna czy 1.6 HDI ??

Silnik diesla ma wiekszy moment obrotowy wiec nie musisz redukowac biegow przy wyprzedzaniu bo jest "duzo bardziej silny" od benzyny i to przy stosunkowo malych obrotach (max moment obrotowy grubo ponizej 3 tys a w benzynie zdecydowanie powyzej 4 tys - typowa "wiertarka"). Lepszy wiec

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Gość portalu: fancar napisał(a): > Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. > Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje > mi się że to może być całkiem fajna jazda. To najpierw się przejedź i poznaj

Re: Jak czesto jezdzicie na gazie do dechy?

Zapytalem z ciekawosci, bo przeczytalem ksiazke "Dynamics of a race car" i tam bylo tylko o silach a nie o jakiejs mocy. O tych niutkach wlasnie! > A dokładnie moment obrotowy na kołach... Jak najwyższy.... Przy czym jest on fu > nkcją mocy silnika, jego obrotów i przełożenia przekładni

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@liczbynieklamia Z ta Kia Optimą to dałeś babola porównujac ją do Forda Focusa III. Po pierwsze: Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku. Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm) w porównaniu do Focusa 150KM (240Nm

Re: Dałnsajzing ale fajny

Klimek wynalazcz sie pyta: "A przy 2x wyższym momencie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów już nie?" Nie, kutasie, nie. Zeby jezdzil identycznie to musialbys zalozyc dwa razy wieksze kola cymbalku.

Re: Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

Pan redaktor nie przyjrzał się obrazkom, które wstawia. Słabszy silnik traci parę już przy 4000obr więc oba silniki nie mają momentu obrotowego 170Nm od 1400 do 4500 a tylko mocniejszy ;-) Jak widać do 4000obr obie jednostki działają tak samo a powyżej słabsza jest elektronicznie przycięta. Tak

Re: Może jakieś liczby?

kojonkoski napisał: > 2,2 DTI 280Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 2400 obr. 2300N > 1,8 16V 170Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 2800 obr. 1600N > 1,8 16V 170Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 3300 obr. 1900N 1. A dlaczego porównujesz diesla z doładowaniem

Re: Salon Frankfurt 2011 | VW Beetle R

@tmk "2,5 litra ma 170 km , więc ten silnik jest lepszy pod każdym względem " Ile masz lat? Nie obraź sie, ale twoja wypowiedz jest na poziomie smarkacza który mysli że w silniku tylko moc się liczy. A przecież pojemność, moment obrotowy, charaktrerystyka zarówno mocy jak i momentu i wiele

Re: Czym sie przyspiesz moc czy moment

predkosc maksymalna okolo 200 km/h. Drugi to 2.0 DOHC benzyna. Moment 170 Nm i tez kolo 10s do setki i 200 km/h. Czyli jednak moc? Przyjrzyj sie i zapamietaj to: MOC = MOMENT OBROTOWY * OBROTY SILNIKA Jak to ma sie do osiagow? Zobaczmy teraz zakres obrotów. D=0-4500, B=0-6500. Czyli diesel przy

Re: Jak czesto jezdzicie na gazie do dechy?

gzesiolek napisał: > A dokładnie moment obrotowy na kołach... Jak najwyższy.... Przy czym jest on fu > nkcją mocy silnika, jego obrotów i przełożenia przekładni... W szkole troche wagarowalem, zwlaszcza na fizyce. Moglbys mi wytlumaczyc co to jest ta moc silnika:)?

Re: Sedanoraptory - Toyota Corolla vs. Honda Civi

"Tekst: Juliusz Szalek Moment obrotowy 175 Nm w Civicu nie powala na kolana" Toyota Corolla 1,8 VVTi 170 Nm - za to ten powala. "Tekst: Juliusz Szalek Corolla z dieslem pod maską spisuje się równie dobrze. Jest co prawda słabsza o 14 KM, jednak bardziej elastyczna (300 Nm)". Następny

Re: OCTAVIA czy silnik 1.6 wystarczy?

Ja dołożyłem 1,5 tys. zł (bo taka wtedy była różnica w cenach) i wziąłem 2.0 - może i trochę więcej pali niż 1.6 (ale chyba niedużo), ale zawsze to kilkanaście koni więcej i większy maksymalny moment obrotowy (170 Nm) - jeździ się całkiem przyjemnie. A. Acha - różnica w cenie dotyczyła

Re: GTI oraz GTD według MTM

GTD "Ale wygląd to rzecz gustu. Zmiany mechaniczne są dla wielu ważniejsze. Tutaj również wprowadzono kilka poprawek. MTM nie chwali się jakich, aczkolwiek wiemy, że przynoszą one wzrost mocy do 205 KM (seria 170 KM) i momentu obrotowego do 380 Nm (seria 350 Nm). Przyspieszenie do 100 km/h to

Re: Fiat Freemont | Pierwsza jazda

już sprawdziłem.. przy 140KM te 350nm jest w zakresie: 1750-2000 a nie: 1750-2500 - tutaj 170KM... a swoją drogą to śmiech na sali, max. moment obrotowy z zakresie 250 obrotów :-] co to k** jest? :) z tych 140KM w praktyce będzie pewnie ze 110? 115? i przy tej masie to takie auto będzie

Re: Alfa 2.5- dlaczego zły

Dziwne ja slyszalem ze to jeden z lepszych silnikow 2,5 litrowych. Co prawda wyczytalem to w internecie a nie uslyszalem od uzytkowniow. Niestety nie mam teraz linka. Co do momentu obrotowego to podawanie go bywa zludne. Owszem ten silnik ma dosc maly moment i umiesczony wysoko lecz ponad 80

Re: 2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

oj, mała pojemność w dużym samochodzie to nie jest zły pomysł. Jeździłem superbem z 1.4 TSI, na początku wydawało mi się to śmieszne by do takiej limuzyny wkładać tak mały silnik ale po przejażdżce przekonałem się. Turbo w połączeniu z kompresorem ma sens. Moment obrotowy jest już od dołu, nie ma

Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk!

liczbynieklamia napisał: > Wykres momentu obrotowego silnika elektrycznego oczywiście nie jest płaski, ale > rośnie z obrotami, co akurat jest dobre, bo opór powietrza rośnie szybciej niż > liniowo. Jeżeli damy odpowiednio mocny silnik (a z tym nie ma problemu), to bę

Re: Może jakieś liczby?

125KM mom. 170Nm - na piątce na kołach 520 Nm 2.2 16V 147KM mom. 203Nm - na piątce na kołach 620 Nm 2.2 DTI 125KM mom. 280Nm - na piątce na kołach 730 Nm Co rozumiesz przez "najbardziej optymalne przełozenie (maksymalizujące moment obrotowy na kołach)" ? > Jeśli zrobisz powyższe

Re: Freelander 2 kontra Audi Q5

kris7109 napisał: > Oba auta z dieslami.Freelander 160 KM oraz audi ze 170 KM.Audi ma > chyba trochę większy moment obrotowy przez co będzie pewnie lepiej > przyspieszać. A czy nie myślałeś o silniku benzynowym 2,0 TFSI 211 KM / 350 Nm ? Moment jest taki sam jak w dieslu

Od razu dam z grubej rury

> ponieważ moc = moment obrotowy * obroty Gowno prawda, nie obroty a predkosc katowa. Nie ucz mlodziezy bo kiedys oni cie poucza. Ale generalnie, jak juz podajesz jakis wzor, to jak juz NIEJEDNOKROTNIE prosilem, wyjasniaj co kazde wyrazenie ku... oznacza, bo bez tego to wyjdzie ze dwa

Re: Jeden z nich mnie zadziwił

logan??? boshe getz 1.3 ma 82KM przy mniejszej wadze i lepszym momencie obrotowym robi co chce z loganem a dla milosnikow szybkosci polecam getza 1.6 ze 115KM i dodatkowo CHIP i rozszerzenie do 140KM przy wadze 1 tony to poprostu maly scigacz. Gwarantuje predkosc ponad 200km/h Nawet zwykly 82

Re: nie kompromituj się, bo to fizyka klasa 6

Wzoru a=P/(m*v) nie kwestionuje bo to jest a = F/m gdzie zamiast F wsadziles P/v > jeżeli F=P/v, Ale: tiges_wiz 18.08.17, 09:27 ponieważ moc = moment obrotowy * obroty a F=P/v a przy redukcji przełożenie równa się się obr1/obr2..... Za cholere nie moglem skumac co znaczy

Re: Absolut - Audi Q7

notmyself napisał: Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaski > m > momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy > 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o 33-43km mniej. Ani diesel, ani benzyna nie osiągają mocy maksymalnej na

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

> Turbo daje moment obrotowy a to na dużych prędkościach o wiele bardziej > pożyteczna rzecz niż moc maks. na górnych obrotach znaczy ze diesle przy 200 km/h maja 1500 obr? Po za tym piszesz nowa fizyke. masz odwazne twierdzenia. Problem w tym, ze liczy sie co prawda moment obrotowy

Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

- nihil novi. DSG w 170-konnym Passacie 2.0 TDI czy w S-Tronic w 2 litrowym, 270-konnym Audi TTS turbo muszą uporać się z tym samym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm. > A poza tym rzeczywiście można się założyć, że sprzedaż bliska zer > owej, auto tylko dla najzacieklejszych fanów

Re: doi ggbek

resztą sam piszesz "ponad 200 koników i 500Nm"... nie ma w ofercie Peugeot-a silnika o takiej mocy i momencie obrotowym, który wszedłby pod maskę 307-ki. Najpotężniejsza jednostka napędowa montowana w 307, to zajmujący prawie całą przestrzeń pod maską dwulitrowy benzyniak o mocy ciut ponad 170 koni i

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@focus Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku Kia podaje dostępność w maju, czyli już w przyszłym miesiącu. Jak zamówisz dziś Focusa, też nie dostaniesz go szybciej. @focus Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Brawo VAG! Wycisnęli 170KM przy 3800RPM (joke???) i 320Nm przy 1400RPM! Tylko ile to pojeździ w 1.8??? Nawet pomijając to że to parametry dla diesla, zastanawia mnie pionowo rosnący moment obrotowy i jego wpływ na korbowody?! Przecież to się fizycznie musi posypać! Ile już było dziur w blokach z

Re: Blondynka się pyta

ale na moment obrotowy i kiedy jest osiągany. Moc maksymalna to rzecz wtórna. Teraz jeżdzę na zmianę manualem i automatem ( oba scenic 2.0)i zupełnie nie rozumiem dlaczego tak wiele osób wybiera manualne skrzynie. Hondy gratuluje, nie do zdarcia. A na następny model polecam: wiekszą

Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris ???

Taka mala cytata: "Obecnie rodzina Yarisa wyposazona moze byc tez w silnik wysokoprezny D-4D (common rail drugiej generacji). Silnik D-4D ma pojemnosc 1,4 litra i osiaga moc 75 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 170 Nm osiagany jest w zakresie 2000-2800 obr./min. Yaris z

Dyzelbełkot

pozniej mnie dochodzi. No i gdzie ty tak napierdalasz te 150 km/h tym dyzlowym sztruclem? Jaki z tego wniosek liczy sie > przedewszystkim moment obrotowy jaki jest przekazywany na kola. Octavia 240 nm > a honda zaledwie 170. Czyli jako jedyne samochody nie mają strat mocy między

Re: Uwalanie polskiej myśli technicznej

orbitacje na czysty ruch obrotowy walu. To zmniejsza wykorbienie czyli zmniejsza moment, poza tym wprowadza elementy nie uzywane w klasycznym silniku, zwiekszajace koszt i zmniejszajace niezawodnosc. Tu troche na temat

Re: rzędowy vs. widlasty

Jesli jeszcze można w kwestii spalania! Moja Honda spaliła na trasie 6,5l na 100 km, przy predkosciach rzedu 100-150 nie przekraczajac 170km/h. Silnik ma R4 wiec mozna oczywiscie obliczac spalanie i wydatki.Tylko po co?? Mozna zakupic Fiacika 126p który będzie palił 6,5l a pojedzie czterech

O subaru i cenach

będzie 256 KM, a moment obrotowy sięgnie wartości 335 Nm. Napęd przenoszony będzie za pośrednictwem 5- stopniowe skrzyni biegów. Pozostałe silniki to wolnossący czterocylindrowy bokser o pojemności 2,5 litra, który wygeneruje maksymalną moc 170 KM oraz 230 Nm momentu obrotowego. Z tym motorem

Re: Ford Mondeo ST200

). Miky, bez przesady. Mój Civic ma 170KM (przedni napęd) i nie widzę problemu. Nowy Civic TypeR ma ponoć jeszcze lepszą trakcję. To, co napisałeś, dotyczy bardziej aut o bardzo dużym momencie obrotowym (czyli np. z turbo). Dlatego właśnie Impreza ma 4x4, a ludzie trochę narzekają na trakcję w

Re: Czy zakup uzywanego diesla w PL ma sens?

320d ma fantastyczny moment od samego dołu na starcie niższe koszta paliwa no i tankowanie trochę rzadziej co też jest zaletą. Od razu wszystko nie padnie. A DPF to akuratnie najmniejszy problem bo jedziesz do firmy płacisz 1500 zł za wycinanie i zero problemu. Gorsze są turbo o zmiennej geometrii

Re: Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris

KM. Największa wartość momentu obrotowego wynosząca 170 Nm, jest rozwijana w przedziale prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 2800 obr.min. Średnie zużycie paliwa producent określa na poziomie 4,2 dm3/100 km, co wobec 45 dm3 pojemności zbiornika oznacza maksymalny zasięg bez tankowania rzędu

Re: Citroen XM 2.0 TurboCT

Jezdziłem troche wersją z tym silnikiem. Jak prawie każde turbo płynnie i równomiernie rozwija moc. Turbina jest chłodzona cieczą a nie powietrzem wiec jest to lepsze rozwiazanie. Moc 147 KM wydaje sie nie duzo ale nadrabia momentem obrotowym. W danych przyspieszenie 9,5 do 100 co jak na taka

Re: Absolut - Audi Q7

: www.audiworld.com/news/05/a8tdi/header7.jpg Jak widać jadąc z obrotami 2200rpm mam moc około 203km (150kw). Te obroty to około 50% dostępnego zakresu obrotów. Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaskim momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o

Re: Jeep Avenger - jakie wrażenia, oceny, spojrze

setki, moment obrotowy 160 czy 170, nie wiem czy nie dopiero od 2000 obr. (te silniki się zmieniały, ale to jest kontynuacja 0,9 90), a 1,2 100 ma przyspieszenie chyba 10,5 sek. i mom. obr. 205.

Re: Yaris i Corsa

prowadziło. I na siekierkowskim 100 bez > najmniejszych problemów wyciągała a miała mniejszy silnik niż 1,4:) > > > 1248 ccm i albo 75, albo 90 KM. Czyli niemałao. Zwłaszcza, e ten dizelek ma dośc spory moment obrotowy - 170 Nm w słabszej wersji i coś około 200 w mocniejszej. A

Re: Czy zuzycie paliwa jest istotne?

nie > niweluje zyskow z mniejszego spalania. A poza tym samochod majacy troche mocy > musi duzo palic. Dołączam się do słów Marka - poza jednym... Samochody o dużej mocy nie muszą dużo palić. Mój Cifek VTi przy mocy max. 170KM pali w mieście, w zimie, od 10.2 do 11 litrów. Ale

Kilka ciekawostek

wylacznie w nadwoziu i zawieszeniu. Cena $500 tys., podobno jedna jest juz zamowiona. (czyzby sherlock_holmes?) e) Lexus ma zamiar wypuscic model LS 600h - 4.6 litra V8 + elektryczny model, laczna moc kolo 500 KM f) Saab wprowadza turbodoladowany V6 do 9-3 - wreszcie bedzie moment obrotowy oprocz mocy

Re: Turbo dziura ?

"Weźmy przykład auta o mocy liniowej względem obrotów (czyli stałym momencie obrotowym). Gdy wjedziemy pod stromą górkę i zabraknie mam mocy, to samochód zwolni. A ponieważ zwolni - obroty silnika się zmniejszą proporcjonalnie, a więc moc też zmaleje proporcjonalnie. Oznacza to, że samochód nadal

Re: Które auta palą najmniej?

VW Passat 1.4 TSI BlueMotion Trendline DSG 7b (28 625; 90 (122); 7,1/5,1/5,8; 610)Audi A6 2.0 TFSI (34 950; 125 (170); 10,2/5,9/7,5; 746) (???) Ciekawe skąd te dane? Pewnie z katalogów producenta. Posiadam Passata 2.0 TFSI i te auto w mieście pali 14-15 l/100 (!!!) a na trasie nie da się zejść

Re: ale... al9 ma racje

170 KM ( a jest ) i benzyny 260 KM ( również jest - wystarczy zadzwonić do dilera i poda cenę ). Poza tym nikt nie zmusza do kupowania słabszych jednostek, można wybrać silniejsze. Warto tez zwrócic uwagę na moment obrotowy w silniku 1,4 ( 125 KM ) - 200 Nm ( od 1500 do 4000 obr/min. ), to

Re: Wypiszecie mnie z forum :)

misiaczek1281 napisała: ]sorry...nie buu tylko KLE KLE:) Głupi jesteś misiu :) Diesel na obrotach brzmi lepiej niż na biegu jałowym. > ]benzynówka ma wyższą kulturę pracy niż Diesel... 75 koni i 126 Nm momentu obrotowego Misiu to jest czarna rozpacz a nie jakakolwiek kultura pracy

Dlaczego diesel? - bo lepiej jedzie.

tiges_wiz napisał: > elastyczny to jest benzyniak co ma max moment obrotowy przy 2000 obr a moc przy > 6000. Potwierdzam - jeździłem autem, które miało 170 KM przy 5 tys. obr. i 380 Nm przy 2 tys. obr. Tak się składa, że to 2 litrowy diesel, który daleko z tyłu zostawiał benzyniaki

Re: Po co komu ten silnik?

TYLKO 126Nm ( dla porównania 1,2-64km ma 112Nm czyli tylko 10%mniej )a z kolei 2,0-115km ma 170Nm i dość płaską charakterystykę przebiegu momentu , przez co zdecydowanie przyjemniej się jeździ. Silnik 2,0-115km nie jest wysilony i spokojnie dojedzie do 400kkm ,a co do 1,4- 101km będę miał pewne

Re: Volvo V90 czy XC60?

oznacza ze z silnikiem większym o tej samej > mocy nie byłoby lepiej. >No, dokładnie, silniki o większej pojemności mają korzystniejszy przebieg momentu obrotowego- jest on dostępny w większym zakresie obrotów a to się przekłada na komfort prowadzenia.

Mazda Mx-5/Miata 2004

KM i maksymalny moment obrotowy 142 Nm (przy 5000 obr/min). Dla większego silnika paramerty te wynoszą odpowiednio 160 KM i 170 Nm (przy 5500 obr/min). Do przeniesienia napędu w pierwszym przypadku służy manualna skrzynia o 5 przełożeniach a w drugim jest 6-biegowa, także ręczna przekładnia

Re: Volkswagen Golf GTI

!!!! Napisałem ze DSG jest lepsze i tyle, to jest według ciebie porównywanie??? Skoro uważasz ze DSG jest takie szybkie to powiedz mi jak to się dzieje ze 170 konny Passat z momentem obrotowym 320nm z tą skrzynią ma ~8,6 do setki, a moj staroswiecki automat w Xedosie 2,3 z momentem 296nm ma tyle samo

Recepta na tańszą jazdę

ma wolnossące benzyniaki. Bo turbodoładowane np. 2.0 TSI Volkswagena czy 2.0 TFSI Audi mają dużo lepszą elastyczność od diesla tej samej pojemności. Wystarczy porownać zakres momentu obrotowego ! Ponieważ użytkuję i 1.9 TDi (180kM) oraz 2.0 TSI (170kM) wiem o czym piszę. W dodatku zużycie

Re: Absolut - Audi Q7

zakresu obrotów. Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaskim momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o 33-43km mniej. Warto spojrzeć też tutaj

Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport

maksymalna okolo 220km.Krotko nowy acccord a gorsze przyspieszenie,obecnie ja kupilem nowa octavie 1.9 tdi 110 koni i zebym nie wiem co robil accordem ojca nie zlqapie mnie do okolo150 km pozniej mnie dochodzi.Jaki z tego wniosek liczy sie przedewszystkim moment obrotowy jaki jest przekazywany na