a 6 2 tfsi problemy

Arek Kwiecień

Używane Audi A6 C7 (2011-2018) - wciąż się ceni. A co się w nim psuje?

Używane Audi A6 C7 (2011-2018) - wciąż się ceni. A co się w nim psuje?

Przedostatnia generacja Audi A6 C7 (od 2018 roku sprzedawany jest już model C8) to zarazem auto bardzo współczesne, nowocześnie wyposażone w zgodzie z najnowszymi trendami, korzystające z wielu technicznych nowinek, a jednocześnie. już nie takie młode, bo na rynku znajdziemy egzemplarze nawet 10- i 11-letnie. Sprzedający wciąż wysoko je cenią, a nabywcy muszą mieć świadomość, że utrzymanie takiego pojazdu może być bardzo kosztowne. Sprawdzamy opinie użytkowników i szukamy typowych usterek czwartej generacji Audi A6.

Używane Audi A4 B9 (2015-) - subtelna rewolucja

Po 8 latach produkcji Audi A4 B8 w połowie 2015 roku producent z Ingolstadt zaprezentował piątą generację A4 oznaczonej symbolem B9. Czy udało jej się udźwignąć ciężar sławy swojej poprzedniczki?

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

Nie ma się co oszukiwać. Lubimy premium, a na samochody wydajemy coraz więcej. O ile chwilę przed pandemią średnia cena transakcyjna wynosiła około 18 tysięcy zł na rynku wtórnym, o tyle obecnie ociera się o 25 tysięcy. Sporo osób przeznacza na wóz znacznie więcej i to właśnie do nich kierujemy poniższe zestawienie. To kompakty z nutą prestiżu, ale zaprojektowane w myśl odmiennej filozofii. Czy jest się czego obawiać?

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

Bestsellerów za 31 tys. zł ciąg dalszy. Właśnie tyle Polak wydaje średnio na używane auto

niekwestionowanym bestsellerem od dekad. W wersji B7 nie miał łatwego początku (2010-2014), bowiem musiał zetrzeć plamę na honorze powstałą przez niechlubne B6, w którym awarie piętrzyły się lawinowo. Do tego dochodziły wyraźne problemy z korozją i jakościowymi wpadkami w przedziale pasażerskim. Niemcy wyciągnęli

SUV-y w awaryjnych wersjach. Uwaga, ryzyko nie tylko w klasie premium!

SUV-y w awaryjnych wersjach. Uwaga, ryzyko nie tylko w klasie premium!

w przypadku tej jednostki problemem są ogromne problemy z przegrzewaniem, zużyciem oleju silnikowego i usterkami układu chłodzenia. Przeprowadzenie głównej naprawy tylko opóźnia jej późniejsze wystąpienie, a rachunku u mechanika z łatwością przekroczą 10 tysięcy zł. VW Touareg I V10 TDI i W12 6.0

Rozsądne używane. Trzyletnie auta miejskie. Ile kosztują i na jakie warto postawić?

Rozsądne używane. Trzyletnie auta miejskie. Ile kosztują i na jakie warto postawić?

ogranicznik prędkości. Pod maską trzy benzynowe silniki do wyboru. Podstawowy, 1.0 TFSI rozwija 95 KM. Jego 116-konna wersja współpracuje z dwusprzęgłowym automatem lub 6-stopniową skrzynią ręczną i pozwala przyspieszyć do setki w 9,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 203 km/h. Na szczycie gamy znajduje się

Te SUV-y klasy premium robią u nas furorę. Druga część przeglądu bestsellerów

wybierzemy 1.5 o mocy 150 KM (35 TFSI), napęd na koła przednie okaże się w zupełności wystarczający (od 149 tysięcy zł). Do tej kwoty dorzucamy około 30-40 tysięcy zł na dodatki. 5. BMW X3 – 3069 sztuk Tego auta nie mogło zabraknąć w zestawieniu za 2022. X3 trzeciej generacji zadebiutował w 2017, a

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Więcej opinii na temat używanych samochodów znajdziesz na Gazeta.pl Produkcja Octavii II ruszyła w roku 2004, a więc na… 6 lat przed zakończeniem montażu Octavii I. Škoda zdecydowała się na ten nietypowy manewr, który okazał się strzałem w dziesiątkę, bowiem „jedynka" z dopiskiem

Od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy. Oto najszybsze SUV-y świata

Od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy. Oto najszybsze SUV-y świata

000 zł (2/7) Audi RS Q8 Wydawałoby się, że rozpędzenie w tak krótkim czasie tak dużego auta nie jest możliwe. RSQ8 jest przecież wyraźnie większe od Stelvio, a mimo to przyspiesza równie dobrze. Tłumaczy to znacznie większy silnik. 4-litrowa jednostka TFSI osiąga 600 KM, a napęd oczywiście trafia na

Szukamy alternatywy dla SUV-a. Uterenowione kombi za 70-80 tysięcy zł

Szukamy alternatywy dla SUV-a. Uterenowione kombi za 70-80 tysięcy zł

2020, tradycyjnie jako liftbacka i kombi. Ogromna popularność przekłada się na podaż na rynku wtórnym – około 2 tysięcy aut. Niestety, tylko kilkanaście sztuk to Scouty. Szkoda, bowiem 2 cm większy prześwit w połączeniu z opcjonalnym 4x4 i ochronnymi panelami karoserii, pozwala zjechać czasem z

Niby z Europy, a rozczarowujące. Na te benzynowe silniki lepiej uważać

Niby z Europy, a rozczarowujące. Na te benzynowe silniki lepiej uważać

obniżyć spalanie. Niestety, problemem okazuje się niezbyt rasowy dźwięk silnika i awaryjny łańcuch rozrządu. Co gorsza, jednostka spala pokaźne ilości oleju silnikowego. W utrzymaniu przyzwoitej kondycji mechanicznej nie pomaga długi interwał wymian oleju zalecany przez producenta (32 tysiące km lub 2

Kryzys? Jaki kryzys! Klasa premium rośnie w siłę. Na te SUV-y stawiają Polacy

Kryzys? Jaki kryzys! Klasa premium rośnie w siłę. Na te SUV-y stawiają Polacy

AWD i przyspiesza do setki w 6,9 sekundy. Osamotniony w nowym cenniku pozostaje natomiast diesel. Występuje w wersji 197-konnej i pozostaje do wyboru z napędem na przednią lub obie osie. W cyklu mieszanym zużywa od 6 do 6,7 litra. Do tego dochodzą dwie wersje hybrydowe plug-in. Obie wykorzystują 2

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

firmy. Tak jak w przypadku konkurentów, najpopularniejszym silnikiem na rynku wtórnym jest 2-litrowy diesel. Występujący w trzech wariantach mocy – od 150 do 218 KM, które czasem miewają problemy z łańcuchem rozrządu. Wśród jednostek wyprężonych najlepiej poszukać zadbanej wersji 530d. To wręcz

Top 10 najbardziej awaryjnych silników w USA. Audi A4 na pierwszym miejscu

Top 10 najbardziej awaryjnych silników w USA. Audi A4 na pierwszym miejscu

szczycie listy aut z najbardziej awaryjnymi silnikami znalazło się Audi A4 (B8) z lat 2009-2010 z wyposażone w silnik o pojemności 2 l. Chodzi o jednostki napędowe 2.0 Turbo o oznaczeniu kodowym EA888, a konsumenckim 2.0 TFSI. Usterki zdarzały się przy przebiegu ok. 170-250 tys. km. W Europie te jednostki

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

na „pełną elektrykę”, panoramiczne okno dachowe, dwustrefową klimatyzację, rozbudowane multimedia z kolorową nawigacją, wydajne nagłośnienie, sportowe fotele i skórzaną tapicerkę. Używane Audi A3 II - silniki, awarie, problemy. Wiele silników do wyboru, ale nie na każdy warto postawić

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego nadwozia, a przede wszystkim bezpieczeństwa podróżnych. Estetycznie narysowana karoseria wciąż prezentuje dystyngowaną elegancję, w żaden sposób nie zdradzając wieku konstrukcji. XC90 cieszyło się także ogromną popularnością za oceanem, zdobywając przez lata szereg

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

dolotowych silnika. Po latach użytkowania pojawia się ryzyko ich zerwania. W efekcie, z łatwością trafiają do komór spalania prowadząc do uszkodzeń tłoków, zaworów i turbosprężarki. Jedynym sposobem na pokonanie problemu jest profilaktyczna wymiana klap kosztem 2 tysięcy złotych lub niepolecany przez

Opinie Moto.pl: Nowe Audi Q3 - godny następca

Opinie Moto.pl: Nowe Audi Q3 - godny następca

TFSI – to 1.5 litrowy silnik o mocy 150 KM i 250 Nm z funkcją odłączania 2 cylindrów. Kolejne dostępne odmiany są 2-litrówkami 40 TFSI o mocach 190 KM (320 Nm) i 230 KM (350 Nm). Jednostki będą standardowo oferowane z 7-biegową automatyczną skrzynią S-Tronic (ta sama co w modelu A3) i stałym

Opinie Moto.pl: Audi A6 Allroad 50 TDI. Po co Ci SUV, jeśli możesz mieć uterenowione kombi?

Opinie Moto.pl: Audi A6 Allroad 50 TDI. Po co Ci SUV, jeśli możesz mieć uterenowione kombi?

pokładowy wskaże około 10-12 litrów. Niewiele mniej na autostradzie, ale spokojna trasa zaowocuje konsumpcją nieznacznie przekraczającą 6 litrów. Wynik godny 2-litrowych silników wysokoprężnych. To nie koniec atrakcji. Audi jest całkiem efektywne w lekkim terenie. Jeśli zamierzamy częściej poruszać się po

Nowe SUV-y za 150 tysięcy zł. Siedem propozycji, w tym marki premium

Nowe SUV-y za 150 tysięcy zł. Siedem propozycji, w tym marki premium

modernizacji, możemy wybrać elektryczno-spalinową specyfikację z napędem na przednie koła za 145 900 lub dopłacić 10 tysięcy do systemu 4x4. Audi Q3 35 TFSI Kompaktowy SUV nie tylko upodobnił się do najnowszych modeli koncernu, lecz również urósł. Karoseria drugiej generacji wydłużyła się o 10 cm (448,5 cm), a

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

zapomnieć. fot. BMW Wśród drobnych usterek, często stwierdzano nieprawidłowości z układem kontroli ciśnienia powietrza w oponach, a także zaworem recyrkulacji spalin. Zdarzają się też problemy z poziomowaniem ksenonowych reflektorów oraz delikatnym zawieszeniem (luzy). Na szczęście, oferta części

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

Podstawowym modelem TT będzie nadal silnik 1.8 TFSI. Z nim auto rozpędza się do pierwszej setki w 7,2 s. Jest szybsze od mocniejszego diesla (7,5 s) i 1.8 T z pierwszej generacji (7,4 s). Chyba właśnie dlatego uznano, że nie należy go zmieniać. Nowością jest za to 2-litrowe

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

, nowoczesne silniki wykonywane są z cieńszych, mniej odpornych materiałów niż jednostki sprzed lat. W efekcie coraz częściej trafiają się przypadki nadmiernego spalania oleju z uwagi na mechaniczne uszkodzenie tłoków czy pierścieni. Zniszczone, lub jak ma to miejsce w starszych silnikach TFSI koncernu VAG

Typowe awarie współczesnych silników benzynowych

często zacierali jednostki, nie uzupełniając regularnie oleju. Jedynym rozwiązaniem przypadłości jest modyfikacja pierścieni tłokowych – koszt operacji rozpoczyna się od 6 tysięcy złotych. Co ważne, problem dotyczy nie tylko grupy VAG. Nadmierna konsumpcja lubrykantu to problem wielu współczesnych

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

pojemności 1.9 litra pochodzi z włoskich magazynów Fiata. To bardzo udana jednostka, choć z zaawansowanym osprzętem mogącym generować typowe problemy dla tego typu konstrukcji. Niemniej, w 150-konnej odmianie pozwala rozpędzić się do setki w około 9 sekund i zużywa w cyklu średnim 6-6,5 litra na każde 100

Wybrano najlepsze silniki roku

, turbo (Clio, Dacia Sandero, Logan, MCV) 144 pkt 5. Volkswagen 999 ccm, 3 cylindry, CNG (Volkswagen Up) 118 pkt 6. Fiat 875 ccm, 2 cylindry, turbo CNG (Fiat Panda, Fiat 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) 91 pkt Za ile można kupić używane auto z tak małym silnikiem? Sprawdź W tej kategorii bryluje

Kombi nie musi być nudne. Szukamy takiego z pazurem za 50 tysięcy zł

czterocylindrowiec 2.0d 146-218 KM (problemy z układem rozrządu) i dopracowany sześciocylindrowy 3.0d 204-381 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa common-raill, a także problematyczny w miejskiej eksploatacji filtr cząstek stałych. Pośród wszystkich ropniaków, najlepsze opinie zbiera wariant 6-cylindrowy

Volkswagen Passsat CC - Comfortowe Coupé

) masę w stosunku do wersji V6. Auto sprawia wrażenie bardziej zwinnego i poręcznego, a dzięki precyzyjnej 6-biegowej ręcznej skrzyni (standard) w większym stopniu angażuje kierowcę w czasie jazdy (w opcji jest dwusprzęgłowe, 7-biegowe DSG). Osiągi 1,8 TFSI są oczywiście gorsze, ale wciąż

Deszcz rabatów

promocyjny Comfort (klimatyzacja manuala, alarm, podłokietnik i Audi Parking System) dla wersji Attraction oraz Ambition (1.2 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6 TDI) w cenie promocyjnej 6 010 zł (taniej o 1 390 zł) A3: pakiet promocyjny Comfort (m.in. klimatyzacja automatyczna, reflektory

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

produkowany był w latach 2003 - 2010. Pomysł Francuzów na kabriolet był cokolwiek ciekawy - miękkie poszycie możemy zsunąć elektrycznie, a dwa boczne, łukowate pałąki zdemontować. Problem, że nie ma dla nich miejsca w aucie, dlatego trzeba je zostawić przed jazdą. A co jeżeli dopadnie nas deszcz? No właśnie

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

mierzymy realne, średnie zużycie paliwa. Jeden z czterech Nowe Audi A3 ma do wyboru dwie jednostki benzynowe (1,0 TFSI 116 KM, 1,4 TFSI 150 KM) oraz dwa diesle (1,6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150 KM). Wszystkie silniki mogą współpracować z manualną, 6-biegową przekładnią lub skrzynią automatyczną S-Tronic. Obydwa

Re: A4 TFSI quattro vs alltrack

, z drugiej strony te 7 s do 100 kusi tyle że w bajki że zejdę poniżej 9-10 l nie wierze (w tescie wyszła mi srednia chyba 11 a wcale do miasta nie wjezdzałem za dużo), passatem byłem w zeszłym roku na urlopie, 140KM, obładowany jak wół, 4 osoby, klima i srednia wyszła koło 6. Niestety jest to dość

Re: Alpina D3 vs A4 2.0 TFSI - mój ulubiony przyk

Beja Beja 2001 Audi A6 4.2 - sprzedany :-( 1999 Acura Integra Type R - sprzedany :-( 1997 honda Accord 2.0 - RIP 1996 VW Golf - sprzedany

Re: BMW 5 na nowy sezon

trzeba porównywać do osiągów danego auta, a nie jego pojemności... 2.0 TFSI ma osiągi takie jak starsze 3.0 benzynowe, czy 3.0 turbodiesle i pali mniej niż benzynowa i niewiele więcej niż takie diesle... w A4 jest to 6,5sek do 100km/h! ten nowy silnik BMW w serii 3 będzie miał ok. 6,1 sek do 100km

Re: A4 po dwch (prawie) tygodniach

> niż turbosprężarki. Zaś z problemem > opóźnienia doładowania już dawno się uporan > o także w silnikach spalinowych. Nie tyle sie uporano, co problem zalagodzono do akceptowalnych rozmiarow. > Może w notatce jest błąd W notatce nie ma bledu. V6 3.0 TFSI bedzie mial sprezarke

Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0

No tak, tylko, jaki by ten wpływ nie był, Audi na tym nie straci i fakt, że odłamki pocisku wystrzelonego w pozycje BMW 3 i Mercedesa C, a poniekąd Mondeo, trochę porysują A6 pewnie nikogo w Ingolstadt nie martwi. Zresztą ten sam problem będzie mieć BMW za kilka lat, z przecieków wynika dość

Re: Skoda Octavia 2 combi, czy nowy mondeo combi?

Panowie, kupcie Lexusy, są 100% lepsze składany niz Skody badz Fordy. U Szkody najwieksze problemy są z systemy elek. Fordy są lepsze składany niz kiedys ale duzo zalezy od kraj pochodzenia. ddr6 napisał: > mameja21 napisał: > > > henryk245 napisał

Re: Nowy czy uzywany - inaczej postawiony problem

No, pytanie zadałeś mocno teoretycznie (jak i część tego wątku), ale być może trafia w sedno problemu. > 1. Czy kupilbys nowy samochod sredniej klasy/wielkości z silniikiem TSI/TFSI, > itp. o pojmenosci 1.0-1.2 i moca ok. 180KM zamiast podobnego auta z silnikiem > np. 3.0, 6

Re: JTD vs. T-Jet

racji nikłego (na razie) rozpowszechnienie info o tym ma jedynie FIAT a na informacje od użytkowników trzeba jeszcze poczekać. Z JTD podobnego problemu nie ma. 3. T-Jet ma wysoce nieprzewidywalne zużycie paliwa. Z dostępnych testów wynika, że rozpiętość spalania waha się do 6.5l/100km przy jeździe a

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

akceptowalnych rozmiarow. > Może w notatce jest błąd W notatce nie ma bledu. V6 3.0 TFSI bedzie mial sprezarke Roots produkcji firmy Eaton. > Obstawiam, że gorzej, ponieważ to najzwyczajniej w świecie gorsze podejście. Wg. papierowego wydania AMuS Audi zbadalo porownawczo kompresor vs

Re: Forester z oszczędniejszym dieslem

diesel jest na tyle słaby, że na suchym asfalcie samochód ruszałby równie sprawnie mając napęd na jedną oś (przykład: Audi A4 1.8TFSI 160KM zarówno z napędem na przód, jak i quattro robi pierwszą setkę w 8.6s), czyli nawet jeśli sprzęgło obrywa troszkę mocniej przy napędzie na 4 koła, to i tak sporo

Re: Accord, Avensis, 407, ..Czyli co za 90 tys. z

się praktycznie każdym autem z klasy D ;). Niestety budżet nie pozwolił na zakup żadnego V6 (next time ;) ) lub ciekawej benzyny 4 cylindrowej z Turbo (Subaru czy nowy 2.0 TFSI), więc zdeycdowałem się na zakup w miarę mocnego 2 litrowego motoru. Rozważałem też diesla, ale jedyne diesle które

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

napędowym. To 2.0 TFSI okazał się podawać na wał napędowy więcej niż 200 koni, skoro na kołach była moc fabryczna. > Teraz druga - do kwestii 4 cm przestrzeni na kolana z tyłu Nie 4, a od 1 do 4, więc średnio 2,5 cm . Weź linijkę i zobacz, ile to 2,5 cm. To ma być "przepaść"? Jeśli chcesz

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

mameja21 napisał: > Teoretykiem jesteś dobrym, ale sugeruję na "żywo" porównać ilość > miejsca w A4 i A6 - zrozumiesz, że to co piszesz to tylko teoria... Teoria, mówisz? Źródło: początek testu długodystansowego A4 1.8 turbo w "AMiS" ze stycznia 2008 oraz porównanie A6 3.2

Re: Coś na sezon ogórkowy - podupadanie Saaba

konsekwentnie olewać problem około 3-litrowego diesla V6, który przecież pasowałby do całej gamy modeli Lexusa, a na dokładke i do Land Cruisera jako zastępca lub uzupełnienie jednostki 4,2 nie ma co wspominać... > Pod warunkiem, że Insignia nie pojawi się jako jakiś napompowany Chevrolet. Pewnie nie

Re: Coś na sezon ogórkowy - podupadanie Saaba

quattro. > O jakichś dziwnych powodach, które każą Toyocie konsekwentnie > olewać problem około 3-litrowego diesla V6, który przecież > pasowałby do całej gamy modeli Lexusa, a na dokładke i do Land > Cruisera jako zastępca lub uzupełnienie jednostki 4,2 nie ma co

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

zajmuje cennego miejsca > obok niego (ktore wczesniej nie stalo i obecnie rowniez nie stoi do dyspozycji) Nie rozumiem tego ich argumentu. Jakoś jeżdżą i 3.0 tdi i nowe RS6 i obydwa mają sprężarki po boku, to drugie nawet dwie. Problemu nie ma. Poza tym, czy w silnikach z turbosprężarkami po