a klasa 190 ile koni

Jan Zomer

Volvo S90 D4 vs Mercedes E 220d | Konfrontacja | Wybór (nie)oczywisty

Volvo S90 D4 vs Mercedes E 220d | Konfrontacja | Wybór (nie)oczywisty

Mercedes i Volvo właśnie wprowadziły na rynek bardzo ważne dla siebie auta. Szwedzi kontynuując ofensywę modelową, przed kilkoma dniami przedstawili polskim klientom S90. Reprezentacyjna limuzyna w standardzie jest napędzana przez dwulitrowego diesla o mocy 190 koni mechanicznych. Podobny silnik znajdziemy w Klasie E, która mocno nawiązuje do flagowej "eSki". Których z tych samochodów robi lepsze wrażenie?

Ile kosztuje najtańsza trójka od BMW? Wciąż ma napęd na tył

BMW serii 3 generacji G20 wygląda wyjątkowo efektownie. Na tyle efektownie, że wielu Polaków chętnie skusiłoby się na tego sedana. Ile kosztuje taka przyjemność? Dziś przyjrzymy się cennikowi jednego z najpopularniejszych modeli bawarskiej marki.

Ile kosztuje teraz Audi Q3? Można się zdziwić, a w ofercie jest też ścięta wersja

Audi Q3 ma nieco uroku większych i bardziej luksusowych braci. Mimo wszystko miało się stać autem dla ludu. Co to jednak tak właściwie oznacza w cenniku Audi? Pośredni SUV niemieckiej marki może naprawdę zaskoczyć kierowców. Zwłaszcza na tle konkurencji.

Duże kombi dla wymagającej rodziny. Co kupić za 70-80 tys. zł? Kilka propozycji

Duże kombi dla wymagającej rodziny. Co kupić za 70-80 tys. zł? Kilka propozycji

wysokoprężnej. Bazowa propozycja zadowoli tylko flegmatycznych kierowców. 1.6 TDI o mocy 120 KM zapewnia jedynie wystarczającą dynamikę. Wśród używanych, największą liczbę egzemplarzy wyposażono w diesla 2.0 TDI o mocy 150-190, a od 2020 nawet 200 KM. 70-80 tysięcy złotych wystarczy na ładny egzemplarz z

Elektryczne SUV-y za 150-200 tysięcy złotych. Jest w czym wybierać

Frontery, lecz również Kii Sorento lub jednego z modeli Land Rovera. Do tego doliczamy całkiem okazałe gabaryty wykraczające poza klasę kompaktową. Torres stanowi wypełnienie między Rextonem i Korando. Koreański SUV ma 470 cm długości i 189 szerokości. Jego rozstaw osi to 268 cm, a prześwit wynosi 17 cm. O

Używany samochód za 100 tys. zł. Te auta potrafią rozpieścić. Różne segmenty

Używany samochód za 100 tys. zł. Te auta potrafią rozpieścić. Różne segmenty

. Bazowa propozycja zadowoli tylko flegmatycznych kierowców. 1.6 TDI o mocy 120 KM zapewnia jedynie wystarczającą dynamikę. Wśród używanych, największą liczbę egzemplarzy wyposażono w diesla 2.0 TDI o mocy 150-190, a od 2020 nawet 200 KM. 100 tysięcy wystarczy na ładny egzemplarz z lat 2018-2019. Volvo

Było marzeniem Polaków i definicją bawarskiej technologii. Sprawdzamy BMW 523i z 1997 r.

Było marzeniem Polaków i definicją bawarskiej technologii. Sprawdzamy BMW 523i z 1997 r.

przyszłości. Dziś marki premium zajmują wysokie miejsca w rankingach sprzedaży i nieco spowszedniały. Tym chętniej spoglądamy na klasykę. Nie dość, że przywołuje młodość, to pozwala odrobinę odpocząć od wszechobecnej elektroniki i masowości. E39 starzeje się z klasą. Spójrzcie na nie, a też to przyznacie Od

Szukamy luksusowego auta za 100 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

Szukamy luksusowego auta za 100 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

wciąż przedstawia się nowocześnie i godnie wpisuje w standardy klasy premium. Silniki diesla to wciąż wrażliwy czterocylindrowiec 2.0d 116-218 KM i dopracowany sześciocylindrowy 3.0d 190-230 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, niezbyt trwały napęd rozrządu, a także problematyczny

Szybkie, benzynowe SUV-y za około 100 tysięcy zł. Mamy 6 propozycji różnych marek

Szybkie, benzynowe SUV-y za około 100 tysięcy zł. Mamy 6 propozycji różnych marek

nachylenia oparcia. Widoczność w każdym kierunku przyzwoita, a siedzi się tylko trochę wyżej, niż w aucie kompaktowym. 505 litrów bagażnika to korzystny wynik. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, uzyskamy 1550 litrów. Wobec tego, bawarski crossover może stanowić ciekawą alternatywę dla kombi klasy kompaktowej

Hyundai Kona 1.0 T-GDI vs. VW Taigo 1.0 TSI - test. Nie takie małe i całkiem żwawe

Hyundai Kona 1.0 T-GDI vs. VW Taigo 1.0 TSI - test. Nie takie małe i całkiem żwawe

. Pierwsze, co rzuca się w oczy w nowej Konie to pasy LED z przodu i z tyłu. Reflektory (opcjonalnie projekcyjne), umieszczono nieco niżej, a tuż za nimi obręcze w rozmiarze od 16 do 18 cali. Prześwit nie należy do imponujących, ale 16 cm wystarczy do podjazdów pod miejskie krawężniki. Co ciekawe

Opinie Moto.pl: Francuzi celują w premium. Renault Rafale debiutuje w Polsce. Są ceny

Opinie Moto.pl: Francuzi celują w premium. Renault Rafale debiutuje w Polsce. Są ceny

Udział SUV-ów klasy średniej w Europie wynosi obecnie niespełna 9 procent (dane Renault). Tym samym, jest o co walczyć, ale tutaj pierwsze skrzypce gra niemiecka trójca – BMW X3, Mercedes GLC i Audi Q5. Swoje trzy grosze dorzuca też Volvo XC60 i Lexus NX. Pośród bardziej plebejskich modeli

Czy samochód z segmentu premium musi zrujnować portfel? Przeglądamy wersje Mercedesa Klasy C

Czy samochód z segmentu premium musi zrujnować portfel? Przeglądamy wersje Mercedesa Klasy C

Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1993 roku i zastąpiła bardzo udany model 190. Klasę C pozytywnie przyjęli dziennikarze, przyznając jej trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1994. Auto występowało jako sedan i kombi. Napęd trafiał na tylną oś, a klienci mieli do wyboru

Motocykl na krótką i długą podróż. Każdy znajdzie coś dla siebie

Motocykl na krótką i długą podróż. Każdy znajdzie coś dla siebie

się wybrać w krótszą podróż nawet skuterem, a w dłuższą — supersportowym motocyklem. Żeby w to uwierzyć, wystarczy spojrzeć na ofertę Suzuki, która ma model na każdą trasę: od Burgmana do Hayabusy. Suzuki Burgman 400 to skuter, ale niezwykły. Dzięki silnikowi o mocy 29 koni — znakomite

Wielki przegląd elektrycznych SUV-ów. Wyjściowa cena? Złapiecie się za portfel

Wielki przegląd elektrycznych SUV-ów. Wyjściowa cena? Złapiecie się za portfel

zasięg deklarowany przez producenta ociera się o 544 km, a sprint do setki trwa 8,6 sekundy (239 500 zł). Oczekując jeszcze lepszych właściwości jezdnych, możemy postawić na 4x4 z silnikiem generującym 265 koni mechanicznych (6,9 s do 100 km/h). W tym przypadku z konta ubędzie minimum 249 950 zł. Kilka

Te japońskie silniki benzynowe są wyjątkowo trwałe. Można na nich polegać

Te japońskie silniki benzynowe są wyjątkowo trwałe. Można na nich polegać

Postanowiliśmy przyjrzeć się silnikom z różnych kategorii pojemnościowych. Przez lata w Lexusie królował benzynowy V8 trafiający do flagowego LS-a. V6 dobrze sprawdzały się w Toyocie Land Cruiser. Mniejsze, 4-cylindrowe motory trafiały do wszelkiej maści popularnych modeli Hondy, Mazdy oraz Nissana

Opinie Moto.pl: BMW X6 M60i. SUV coupe z V8. "Do tańca i do różańca"

Opinie Moto.pl: BMW X6 M60i. SUV coupe z V8. "Do tańca i do różańca"

kolory. W kategorii przestrzeni, X6 nie jest mistrzem w swojej klasie. Na tym polu lepiej wypada krótsze o 3,5 cm X5. Niemniej, cztery dorosłe osoby nie będą narzekać. Z przodu siedzi się przyjemnie, dość wysoko, a fotele skutecznie otulają ciało. Mają wszechstronną regulację elektryczną wraz z płynnym

Volvo S60 II vs. Lexus IS III. Niezbyt przestronne, ale ciekawe i kuszące osiągami

Volvo S60 II vs. Lexus IS III. Niezbyt przestronne, ale ciekawe i kuszące osiągami

Tym razem skupiamy się na klasie premium dostępnej jeszcze przed kilkoma laty. W tym czasie obie marki przeszły spore zmiany, a widoczni na zdjęciach reprezentanci klasy średniej jawią się niczym dinozaury, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Są pomostem między klasycznymi, analogowymi czasami

Opinie Moto.pl: VW T-Roc 1.5 TSI vs. Hyundai Kona 1.6 T-GDI. Oba hity po zmianach

Opinie Moto.pl: VW T-Roc 1.5 TSI vs. Hyundai Kona 1.6 T-GDI. Oba hity po zmianach

daleko mu do klasy kompaktowej, a na tle segmentu B również wyróżnia się sporymi gabarytami. W stosunku do Hyundaia jest o 11 centymetrów krótszy, o pół centymetra węższy i o 1,5 wyższy. W relacji do Kony, mniejszy jest też rozstaw osi, dokładnie o 7 cm. Różnica w prześwitach przemawia na korzyść VW, ale

TOP 5 propozycji SKODY. Znaleźliśmy modele w dobrej cenie, które kupisz online

TOP 5 propozycji SKODY. Znaleźliśmy modele w dobrej cenie, które kupisz online

również najmocniejsza w historii, 245-konna wersja RS. W środku znajdziemy nowoczesne multimedia z 9,2-calowym ekranem dotykowym, jak również szereg elektronicznych systemów wsparcia kierowcy. W aktualnej ofercie znajdziemy OCTAVIĘ z silnikami o mocy od 115 do 190 koni mechanicznych. Jest też wariant z

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

korozją nie ma więc mowy. Uporządkowane wnętrze nie zdradza oznak zużycia niezależnie od przebiegu. Materiały są wytrzymałe i wysokiej jakości, co trafnie koreluje z klasą premium. Pozycja za kierownicą jest relaksacyjna, a w drugim rzędzie miejsca nie brakuje dla wysokich osób. Jedyną wadą GS-a w

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. 2.0 TSI generuje 190 lub 280 koni mechanicznych. Najmocniejsza odmiana łączy się z napędem na obie osie. Diesle są trzy – 150, 190 i 240 KM. Znajdujący się na szczycie cennika motor wysokoprężny został wyposażony w podwójne doładowanie i

Dobre crossovery z silnikiem benzynowym. Za 50 tys. zł można wybrać pewniaka

Dobre crossovery z silnikiem benzynowym. Za 50 tys. zł można wybrać pewniaka

, podobnie jak ergonomia obsługi. Na kanapie wygodne warunki do podróżowania znajdą dwie dorosłe osoby. Standardowo, Vitara dysponuje tylko przednim napędem, zaś dołączany 4x4 jest opcją. Do wyboru są benzynowe jednostki. Pierwszy z nich ma litr pojemności i trzy cylindry. BoosterJet generuje 111 koni

Opinie Moto.pl: Citroen C5 X 1.6 vs. Skoda Superb 2.0. Klasa średnia w dwóch smakach

Opinie Moto.pl: Citroen C5 X 1.6 vs. Skoda Superb 2.0. Klasa średnia w dwóch smakach

Citroen C5 X – nowa jakość w segmencie D Po pięciu latach przerwy Citroen powrócił do gry w segmencie D. Mocno obsadzona, choć nieco zubożona klasa potrzebowała świeżości. I taką właśnie daje C5 X. Wyrazista sylwetka ze zwiększonym prześwitem stanowi połączenie SUV-a z kombi typu Shooting

BMW 2002tii przypomina, dlaczego marka przetrwała

Zaraz po wojnie BMW znalazło się w opałach. Pisałem o tym wielokrotnie, ale prawdy historycznej nigdy za wiele. Baza produkcyjna pozostała w sowieckiej strefie okupacyjnej, a firma, która lwią część dochodów kiedyś czerpała z produkcji silników lotniczych do samolotów Luftwaffe, produkować sprzętu

Opinie Moto.pl: Skoda Karoq 1.5 TSI z manualną skrzynią i DSG. Którą wersję wybrać?

Pośród kompaktów niemal każdy koncern ma swego zawodnika. Klasa zrobiła się bardzo szeroka, przez co wozy różnią się gabarytami, napędami, a także proporcjami nadwozia. Karoq to klasyczny przedstawiciel segmentu z opcjonalnym AWD i wysokoprężnym źródłem mocy, co występuje coraz rzadziej w

Trzyletnie crossovery. Modne i atrakcyjne. Oto pewniaki w dobrej cenie. Od Toyoty po Fiata

prezentuje się atrakcyjnie. Kokpit wykonano z niezłej jakości tworzyw. Całość solidnie zmontowano i pozostawiono klientowi kilka wariantów kolorystycznych. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica nieźle leży w dłoniach, a analogowe zegary okazują się czytelne. Warto też postawić na przyzwoitej klasy audio

Niby rodzinne, a bardzo mocne. Szukamy kombi z pazurem za 70-80 tysięcy zł

A6 C7 3.0 TDI - opinie, awarie, cena, najlepsza wersja To klasa sama w sobie. C7 zadebiutowało w 2011, a uterenowiony Allroad rok później. Ostatnie egzemplarze pożegnały się z rynkiem w 2018. A6 jest wielkie, ma wciąż atrakcyjną szatę zewnętrzną i wewnętrzną, a także mnóstwo elektronicznych gadżetów

Kryzys? Jaki kryzys! Klasa premium rośnie w siłę. Na te SUV-y stawiają Polacy

premium i jednocześnie najpopularniejszym SUV-em tej klasy. Ten model, tak jak i XC60 pierwszej generacji, ten tytuł dzierżą nieprzerwanie od 2009 (dane Samar). SUV-a klasy średniej oparto na modułowej platformie SPA. Wymiary są zbliżone do poprzednika, ale rozstaw osi zwiększono aż o 9 cm. Auto ma 469 cm

Używane samochody za 80 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał pewniaki z różnych segmentów

wariantów kolorystycznych. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica pewnie leży w dłoniach, a analogowe zegary okazują się czytelne. Warto też postawić na niezłej klasy audio sygnowane przez firmę JBL. Takich egzemplarzy na rynku nie brakuje. 8-calowy, dotykowy ekran współpracuje z Android Auto i Apple

Opinie Moto.pl: Peugeot 408 1.2 PureTech vs. Renault Arkana 1.3 EDC. Tworzą nowy segment

Trzeba przyznać, że Francuzi lubią eksperymentować, choć doświadczenia klasy premium pokazały, że ryzyko się opłaca. Arkana zadebiutowała w połowie 2021 i w kilka miesięcy zanotowała sprzedaż przekraczającą 41 tysięcy egzemplarzy. W 2022 podwoiła ten wynik, a w obecnym roku ma szansę na mocniejsze

Flagowa limuzyna Skody ma nowy cennik. Teraz do kupienia w wyjątkowej cenie na wyprzedaży rocznika

nadwozia przekładają się na przestrzeń wewnątrz. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie zabraknie miejsca nawet koszykarzom. Wielki jest też bagażnik. W kombi mieści 660 litrów, a po złożeniu asymetrycznych oparć - aż 1950 litrów. Warto dodać, że ładowność auta wynosi 640 kilogramów. Ponadto bardzo długa jest

Renault Koleos to największy zawodnik francuskiej marki. Teraz jest tańszy o 21 tys. zł

dobrze radzące sobie na kiepsko oświetlonych drogach. Zestaw uzupełniają wydatne relingi, przyciemnione szyby boczne, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, a także liczne, chromowane detale. Koleos to jeden z najbardziej komfortowych SUV-ów w swojej klasie. Nie dość, że oferuje mnóstwo przestrzeni dla

Opinie Moto.pl: Mercedes EQA 250 vs. Volvo XC40 P8 - porównanie. Dwa bieguny

elektrycznych. Niemcy zaczęli z wysokiego C przedstawiając światu zasilaną prądem Klasę V i Vito. Ofertę szybko uzupełnił EQC, a pod koniec zeszłego roku do salonów wjechał o rozmiar mniejszy EQA. Mercedes ma szeroko zakrojone plany elektrycznej ofensywy. W najbliższych latach możemy spodziewać się pięciu

Premium po japońsku: Mazda CX-60 łączy żywioły. Komfort i osiągi w eleganckim opakowaniu

Nowa Mazda CX-60 została zbudowana na nowej skalowalnej platformie Skyactiv o tylnonapędowej architekturze. To znaczy, że silnik jest usytuowany w komorze wzdłużnie, a bazowe wersje będą miały napęd na tylną oś przekazywany klasycznym wałem. Warto od tego zacząć, ponieważ świadczy to o ambicjach

Opinie Moto.pl: Mercedes-Maybach S680 vs. Porsche Panamera GTS. Jak wydać mln zł?

klasa premium ma się z każdym rokiem coraz lepiej. Lubimy dobra luksusowe, a także motoryzację rozpieszczającą sznytem i komfortem. Do tej kategorii należą Porsche i Mercedes ze swymi flagowymi modelami. W dobrej specyfikacji kosztują ponad milion, ale dostarczają zgoła innych emocji. Postanowiliśmy się

Seat Tarraco - rodzinny wóz, czy pogromca offroadu? Jak w tych dwóch rolach sprawdza się największy hiszpański SUV?

pasażerskim i długa lista pokładowych udogodnień to nie koniec zalet hiszpańskiego SUV-a. Ofertę uzupełnia szeroka gama mocnych jednostek napędowych. Pod maską Tarraco może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy z nich to 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Został sprzężony z manualną, 6

Duży, świetnie wyposażony SUV za 716 zł miesięcznie? Prześwietlamy ofertę Seata Tarraco

150 do 190 koni mechanicznych. Łączą się z manualną lub automatyczną skrzynią i napędem na przednią albo obie osie. Klient ma szerokie pole manewru. Dodatkowo, może użytkować Seata już za 716 złotych netto miesięcznie. Oferta dotyczy odmiany 1.5 TSI EVO (150 KM). Program finansowy trwa 48

Passat czy Arteon? Którego prestiżowego Volkswagena wybrać?

dynamicznym przyspieszeniem. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował silnik 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza 2 cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI o mocach 190 lub 272 KM. Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI

TOPR postawił na Skodę. Sprawdzamy, czym jeżdżą polscy ratownicy

każdej odmianie Octavii i z najmocniejszymi silnikami. Występuje w połączeniu z 2.0 TDI o mocy 150 i 184 koni mechanicznych. Specyfikacja Scout to propozycja dla bardziej wymagających klientów. Zwiększony prześwit i dodatkowe osłony podwozia i nadwozia pomogą odnaleźć się w trudniejszych warunkach off

Znamy ceny nowej generacji BMW X3. To początek niemieckiej ofensywy w klasie SUV-ów

. Xline to wydatek rzędu 219 300 zł, Luxury Line 225 400, a M Sport 228 800. Ofertę uzupełnia diesel o pojemności trzech litrów. Ma 265 koni mechanicznych i jego cennik przedstawia się następująco: Advantage – 270 700 zł, xLine – 288 900, Luxury Line 295 900, a M Sport 299 800 zł. Fani odmiany

Najlepsze silniki benzynowe z Japonii. Na nie zdecydowanie warto postawić

Toyota – 4.0 V6 Szukając wytrzymałego silnika nie sposób pominąć wolnossącej propozycji opracowanej przez inżynierów Toyoty. Jednostka 4.0 V6 oferowana była między innymi w Land Cruiserze 120, a na amerykańskim rynku trafiała także do szeregu innych modeli koncernu. Zależnie od rocznika

Opinie Moto.pl: Mercedes X 350d - z niemieckim sercem i stałym napędem

Oferta Mercedesa jest już praktycznie kompletna. Klienci mogą zdecydować się zarówno na małego, średniego lub dużego dostawczaka (Citan, Vito, Sprinter), luksusowego vana (klasa V) oraz od jakiegoś czasu na pick-up’a (klasa X). Jednak zainteresowani nie byli do końca zadowoleni w przypadku

Octavia wciąż w formie. Przyglądamy się nowemu cennikowi bestsellera Skody

. Skoda oferuje aż 7 jednostek napędowych. Można je łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Do tego mocniejsze warianty sprzężono z napędem na cztery koła. Podstawowy, 1.0 TSI ma 115 koni mechanicznych. Gamę uzupełnia 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 KM. Wersja RS to 245-konne 2.0 TSI

Te SUV-y klasy premium robią u nas furorę. Druga część przeglądu bestsellerów

. Tutaj mamy do wyboru ropniaki 2.0 o mocy 150 lub 190 KM, a także 3-litrowy motor – 286 lub 340 KM. Można je łączyć z automatycznymi, wydajnym przekładniami i napędem na obie osie. Zwolennicy zielonych technologii mogą postawić na hybrydę ładowaną z gniazdka. W tym przypadku otrzymujemy 292 KM i

Opinie Moto.pl: Peugeot 408. Nietuzinkowość ma wpisane w DNA. Nowy segment?

albo 225 koni mechanicznych. Hybrydę wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh netto. Pozwala przejechać nawet 63 kilometry w trybie bezemisyjnym w mieście. Regularnie uzupełniając energię, średnie zużycie paliwa wyniesie od 1,1 do 1,2 litra. Tyle teorii, a jak to wygląda w praktyce

SUV tradycyjny czy hybrydowy? Porównujemy wcielenia Mitsubishi Outlandera

Mitsubishi Outlander jest największy w gamie japońskiego producenta i wpisuje się klasę średnią pośród SUV-ów. Auto ma 469,5 centymetra długości, 181 szerokości i 170,3 wysokości, a rozstaw osi wynosi 267 cm. Model przedstawiony na rok 2020 został poddany kosmetycznemu odświeżeniu. Pojawiły się

Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai

smartfona. Volvo XC60 występuje z trzema rodzajami napędu. Diesle o pojemności dwóch litrów generują od 150 do 235 koni mechanicznych. Odmiany benzynowe mają tę samą pojemność i moc od 190 do 310 KM. Dla oszczędnych przygotowano hybrydę typu plug-in. Moc systemowa wynosi 400 koni. Moment obrotowy

Używany Volkswagen Passat B8 (2014-) - powrót króla

Passata Variant (650 l, a po złożeniu siedzeń aż 1780 l) plasuje go w czołówce klasy, choć przegrywa rywalizację z Superbem Kombi oferującym aż 1950 l. Uniwersalność auta i wysokie oceny, jakie zbierał, sprawiły, że stał się jednym z najchętniej wybieranych pojazdów flotowych. Oczywiście w wersji kombi

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

z dalszej produkcji „premierowego" 3-drzwiowego hatchbacka, który zyskał najmniejszą popularność wśród klientów. Po latach zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia A-trójki zbiera (jak na razie) wysokie oceny. Używane Audi A3 (2012-2020) - wnętrze klasy premium Wartość „premium"

Opinie Moto.pl Volvo V90 Cross Country D4 - Ahoj przygodo!

, klasycznym automatem. Ma 190 koni i 400 Nm dostępnych w zakresie 1750-2500 obr./min. Pozwala przyspieszyć do setki w 8,8 sekundy i rozpędzić blisko 1.9-tonowe kombi do 210 km/h. Motor świetnie wyważono i odseparowano od kabiny. Dzięki temu, na kręgosłupy podróżujących nie przenoszą się najmniejsze drgania, a

Mercedes GLB oficjalnie. Nadjeżdża minivan w skórze SUV-a, na pokład zabierze nawet 7 osób

; aż 1755 litrów. Wnętrze stylistycznie bazuje na kabinach Klasy A czy najnowszego CLA. Ze względu na praktyczne przeznaczenie auta, nieco powiększono schowki i w wielu miejscach umieszczono gniazda USB typu C. Niestety to kolejny Mercedes, na pokładzie którego nie znajdziemy już zwykłego gniazda USB

Bestsellery Volkswagena na wyprzedaży. Przeglądamy najlepsze oferty na Golfa, Passata i Arteona

. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI - 190 lub 272 KM. Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 koni. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne

Skoda Superb 4x4 z nowym cennikiem. Ile trzeba teraz zapłacić za flagową limuzynę?

dieslem. 2.0 TDI o mocy 190 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią i zapewnia świetne osiągi. Do setki przyspiesza w 8 sekund i rozpędza się do 228 km/h. Przy okazji, zużywa niewielkie ilości paliwa - w cyklu średnim, komputer pokładowy wskaże około 6,1 litra na

Opinie Moto.pl: Lexus NX 350h vs. Volvo XC60 T6. Hybrydy w dwóch smakach

radary wychwycą zagrożenie w postaci nadjeżdżającego auta lub rowerzysty. Volvo XC60 T6 - opinie Patrząc na drugą generację XC60, można szybko dojść do wniosku, że auto wykonano na wzór i podobieństwo większego i obecnego na rynku od 2014 XC90. SUV-a klasy średniej oparto na tej samej, choć skróconej

W SEAT-cie trwa wyprzedaż. Wybraliśmy kilka modeli z dużym rabatem

od 95 do 150 koni mechanicznych. Łączą się z manualną lub automatyczną, 7-stopniową przekładnią. Co ciekawe, maksymalny rabat na auta z rocznika 2019 wynosi aż 5 000 złotych. SUV SEAT-a jest jednym z najważniejszych modeli tej marki. Bazuje na modułowej płycie MQB i oferuje wysoki poziom

SUV-y to moda czy praktyczność? Sprawdzamy czy opłaca się kupować SUV-a zamiast kompaktowego kombi

oferuje 5 miejsc w kabinie. W segmencie kompaktowych kombi, jest jednym z największych przedstawicieli gatunku. W dwóch rzędach przestrzeni jest pod dostatkiem, a bagażnik mieści 610 litrów, a po złożeniu asymetrycznej kanapy - aż 1740. Mniej niż Kodiaq, ale w swojej klasie nie ma sobie równych. Długa

Mercedes klasy X. Oficjalna prezentacja pickupa premium

, maksymalny przechył boczny 49,8 stopnia i głębokość brodzenia 600 mm pozwolą sprawnie poruszać się w terenie. Niemiecki pickup poradzi sobie z holowaniem przyczep do przewozu koni, a nawet 8-metrowych jachtów o masie od 1650 do 3500 kg. Mercedes Klasy X będzie oferowany w trzech wariantach: Pure, Progressive

Duży SUV, czy praktyczny crossover? Sprawdzamy cenniki Audi Q3 i Q5

uzupełnia 2-litrowy motor w dwóch wariantach mocy - 190 i 230 koni. Średniej klasy SUV jest jednym z ważniejszych przedstawicieli segmentu. Nie tylko z uwagi na popularność, lecz również nowinki techniczne, właściwości jezdne i mnogość rozmaitych specyfikacji. Nadwozie mierzy 466,5 centymetra długości

Czy znasz samochód który motoryzował powojenny świat? Historia 4 CV

nad nazwą tego modelu. Część osób sugerowała, aby nowe Renault otrzymało nazwę nawiązującą do przedwojennych modeli. Po konsultacjach wybrano jednak nazwę 4 CV, która określała liczbę tzw. koni podatkowych (1 CV - ok. 190 cm3). Oficjalna premiera odbyła się w październiku 1946 roku, podczas 33. edycji

SUV-y z zacięciem sportowym za 50 tys. zł. Niektóre cię naprawdę zaskoczą

Porsche Cayenne I 4.5 V8 Turbo Szukając iście sportowego i luksusowego zarazem SUV-a, nie sposób pominąć pierwszej generacji Porsche Cayenne. Model technicznie blisko spokrewniony z VW Touaregiem, oferuje wysoką jakość wykonania karoserii i wnętrza. Zastosowano materiały z dobrej półki, co

Range Rover Evoque od 160 tys. zł

Kilka dni temu podaliśmy cenę bazowego Evoque'a Pure, zasilanego 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 150 koni. Ceny pozostałych wersji importer podaje w euro: (eD4/TD4 - turbodiesel o mocy 150 KM, SD4 - turbodiesel o mocy 190 KM, Si4 - turbobenzyna o

Opinie Moto.pl Mercedes-Benz C220d Kombi - oszczędny i wygodny

Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1993 roku i zastąpiła bardzo udany model 190. Klasę C pozytywnie przyjęli dziennikarze, przyznając trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1994. Auto występowało jako sedan i kombi. Napęd trafiał na tylną oś, a klienci mieli do wyboru

Volkswagen T-Roc - czy to najbardziej uniwersalny crossover na rynku?

kompatybilne z zewnętrznymi nośnikami pamięci. Pod maską znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas ekonomicznej jazdy

Nissan Qashqai, Volvo XC60, a może Opel Astra? Znaleźliśmy świetne oferty na bestsellerowe modele

centralnie umieszczony panel systemu multimedialnego z nawigacją, kamerą cofania i możliwością przeniesienia aplikacji wprost ze smartfona. XC60 występuje z dwoma rodzajami napędu. Diesel o pojemności dwóch litrów generuje od 190 koni mechanicznych. Odmiana benzynowe ma tę samą pojemność i moc. Jednym z

Opinie Moto.pl: Volvo V60 Cross Country - alternatywa dla SUV-a

, jak mocną pozycję wciąż zajmuje diesel w klasie premium, niech świadczy oferta silnikowa Volvo. Podczas marcowego debiutu modelu w polskich salonach, klienci mogą wybrać jedynie 2-litrowego diesla o mocy 190 koni mechanicznych. W połowie roku ofertę uzupełni benzynowa odmiana T5 – 2.0 254 KM. Za

BMW 2002tii. Jazda nim powinna być obowiązkowa

Zaraz po wojnie BMW znalazło się w opałach. Baza produkcyjna pozostała praktycznie w całości w sowieckiej strefie okupacyjnej, a firma, która lwią część dochodów kiedyś czerpała z produkcji silników lotniczych do samolotów Luftwaffe, wytwarzać sprzętu wojskowego już oczywiście nie mogła

Opinie Moto.pl: Ford Kuga Hybrid - wystarczą dwa pytania

Ale najpierw rozprawmy się z liczbami. Trzy najważniejsze w przypadku Forda Kugi Hybrid to: 190, 1000 oraz 5,4. Pierwsza określa liczbę dostępnych koni mechanicznych, druga to obiecywany maksymalny zasięg bez tankowania, trzecią jest przewidywane minimalne zużycie paliwa w litrach na 100 km. Od

Hyundai Tucson 1.6 T vs. Seat Ateca 2.0 TSI vs. Opel Grandland 1.2 T. Wielkie starcie SUV-ów

przy hybrydach plug-in możemy mówić o niezłej dynamice (224 lub 300 KM), o tyle pozostałe wersje dysponują znacznie skromniejszym stadem koni mechanicznych. Wysokoprężny 1.5 ma ich 130. Tyle samo oferuje trzycylindrowy motor 1.2 Turbo – 130 KM i 230 Nm. W standardzie łączy się z manualną, a w

Nadjeżdża nowy Passat! Cena obecnej generacji miło zaskakuje

siły tłumienia. To ważne, bowiem pod maską Volkswagena pracują mocne, doładowane silniki benzynowe i wysokoprężne, które sprzyjają bardziej dynamicznej jeździe. Dwulitrowy diesel ma 150, 190 lub 240 koni mechanicznych. Można go łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Dwie

Zestawienie żarówek w Audi A4

. Podpowiadamy, jakich szukać do niemieckiego przedstawiciela premium w klasie średniej i czym wyróżniają się poszczególne generacje. W 2017 roku do Polski przyjechało 935 tysięcy samochodów używanych. Średni wiek pojazdu to 11 lat i 10 miesięcy. 42 proc. importu stanowiły konstrukcje niemieckie, a wśród nich

Pierwsza jazda Volkswagen T-Roc 2.0 TSI. Tylko nie mów do mnie "mały"

. 1.6 TDI będzie sprzężony z napędem na przednią oś i manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Osiągi rodem z GTI Na szczycie gamy znajduje się jednostka, której nie powstydziłyby się nacechowane sportem kompakty sprzed dekady. 2.0 TSI o mocy 190 koni i 320 Nm momentu obrotowego jest

Jakiego miejskiego crossovera wybrać? T-Roc i T-Cross różnią się minimalną ceną

napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas ekonomicznej jazdy. Ma 150 KM i łączy się z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Dostępny

Powrót do przyszłości Mercedesa 190

bardzo zmieniły się diesle przez ponad 20 lat, Mercedes "zapakował" pod maskę starej 190-ki (W201) motor BlueEFFICIENCY z obecnej klasy C . Zamiast 72 koni, które osiągał seryjny wolnossący diesel, Mercedes 190D BlueEFFICIENCY ma ich 204. Maksymalny moment

12-letnie kompakty za 20 tysięcy zł. Za tyle Polacy kupują samochody używane

Szukasz używanego samochodu? Na stronie głównej gazety.pl znajdziesz więcej zestawień i porad Budżet wybraliśmy nieprzypadkowo. To właśnie taka była średnia wartość transakcyjna samochodów w zeszłym roku na rynku wtórnym. A dlaczego kompakty? Postanowiliśmy przedstawić kilka propozycji z tego

Kompakt czy crossover? Wybieramy najbardziej praktycznego Volkswagena

kamerę cofania i dwa wejścia USB kompatybilne z zewnętrznymi nośnikami pamięci. Pod maską znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy silnik to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania

Opinie Moto.pl: Ulubiony Volkswagen Polaków dostał miękkie boczki. T-Roc już po liftingu

obecność na rynku została przekuta w ponad milion sprzedanych egzemplarzy na świecie. Połączenie zalet SUV-a z dynamiką hatchbacka bije rekordy. Ta informacja może zdziwić wiele osób, ale w roku 2021 w Polsce najpopularniejszym nowym pojazdem marki z Wolfsburga wcale nie był Tiguan, Golf czy Passat. To

Kryzys w salonach. Szukamy więc 2-3 letniego auta do miasta. W dobrej cenie

usportowione warianty o mocy 180-200 koni mechanicznych. W ich przypadku sprint do setki trwa niewiele ponad 6 sekund, ale ceny za młode egzemplarze sięgają 70-80 tysięcy zł. Segment C – Seat Leon IV W ruchu miejskim równie dobrze spisują się modele segmentu C. Auta klasy kompaktowej doskonale sprawdzą

Opinie Moto.pl: Audi RS 6 Avant performance. Nawet jak zazdrościsz, masz uśmiech od ucha o ucha

lewego pasa na trasie szybkiego ruchu, niemal zawsze wywołuje błysk w oku i uniesienie kącików ust. Auto na co dzień potulne jak baranek, a od święta bestia na kołach. Audi RS 6 Avant nie jest popularnym samochodem, dlatego u lubiących motoryzację obserwatorów efekt wykręconego karku nie jest

Opinie Moto.pl: Skoda Fabia R5. Takiego oblicza Skody nie znaliście. Jeździliśmy rajdową Fabią R5

przyspiesza w niewiele ponad 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170-190 km/h (w zależności od przełożenia sekwencyjnej skrzyni). Skoda ma niespełna 4 metry długości i waży 1230 kilogramów. Na pokład zabiera 80 litrów 110-oktanowego paliwa, które ubywa w tempie 0,6 litra na kilometr. Kierowca ma do

Skoda zmienia gamę modelową. Sprawdzamy, które modele warto teraz kupić

, Skoda oferuje także szeroki zakres silników. Benzynowe dysponują mocą od 150 do 272 koni mechanicznych. Można je połączyć z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Najmocniejsza wersja ma też wydajny napęd na obie osie. Diesle to propozycja dla oszczędnych. 2.0 TDI generuje 150 i 190 KM. Mocniejszy

BMW serii 5 E60 i F10. Dwie generacje luksusu. Czy warto postawić na te popularne auta?

BMW serii 5 E60 - opinie Jak przystało na niemiecką propozycję klasy wyższej, BMW serii 5 E60/61 wyposażone jest w silnik zainstalowany wzdłużnie, a także standardowy napęd na tylną oś. Klienci mieli do wyboru sedana lub funkcjonalne kombi (2003-2010). Każda z odmian otrzymała kontrowersyjny lecz

Kompakt czy crossover? Sprawdzamy jaki samochód wybrać do jazdy na co dzień

znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas ekonomicznej jazdy. Ma 150 KM i łączy się z manualną lub automatyczną

Najpopularniejsze modele Lexusa z wyjątkowymi rabatami. Przeglądamy ofertę topowych modeli

. Ekologiczny tandem ma 136 koni mechanicznych mocy systemowej. To gwarantuje bardzo dobre osiągi i wyjątkowo niskie zapotrzebowanie na paliwo. Japoński kompakt klasy premium przyspiesza do setki w niewiele ponad 10 sekund i w cyklu mieszanym zużywa zaledwie 4,8 litra. Tym samym, na pełnym zbiorniku

Czołowa piątka polskiego rynku. Wybieramy najlepsze wersje z rozsądną ceną

wspomaganie przyspieszania dzięki elektrycznemu zastrzykowi mocy. 2.0 TSI rozwija 190, a w specyfikacji RS 245 KM. Octavia może być też napędzana hybrydą typu plug-in. 1.4 TSI występuje w odmianie o mocy 245 KM. W standardzie 6-biegowe DSG, a zasięg w trybie bezemisyjnym to około 50 kilometrów. Zwolennicy

Motocykle przyszłosci - dokąd jadą jednoślady? [MOTO 2030]

maleje. Kiedyś motocykl z silnikiem o pojemności 600 centymetrów sześciennych legitymował się mocą 100-120 koni mechanicznych. Dziś takie parametry osiąga się z litrowych jednostek napędowych, a klasa sześćset zastąpiła dawne pięćsetki i generują moce rzędu 60-70 koni mechanicznych. Z drugiej jednak

T-Roc czy T-Cross? Którego crossovera Volkswagena wybrać?

pomost między Polo a Golfem, z genami Tiguana. Oparto go na modułowej płycie MQB, dzięki czemu zyskał technologie z wyższych segmentów. Auto ma 424 cm długości, 182 cm szerokości i 157 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 259 centymetrów. Pod maską znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie

Volkswagen zaczyna wyprzedaż - znaleźliśmy modele tańsze o nawet 20 tys. zł

napędowe. Pierwsza z nich to 3.0 V6 TSI o mocy 340 koni mechanicznych. W tym segmencie klienci częściej decydują się na diesle, a tych w ofercie nie brakuje. 3.0 V6 TDI występuje w dwóch odmianach - 231 i 286 KM. Ta najmocniejsza gwarantuje przyspieszenie do setki w 6,1 sekundy i średnie zużycie paliwa na

Skoda Superb III i Kia Optima IV - bastion solidności. Klasa średnia w dobrej cenie

jedynie wystarczającą dynamikę. Jest jednak niebywale wstrzemięźliwy, spalając nawet poniżej 5 litrów oleju napędowego w spokojnej trasie. Wśród używanych, największą liczbę egzemplarzy wyposażono w diesla 2.0 TDI o mocy 150-190, a od 2020 nawet 200 KM. Wszystkie jednostki korzystają z bezpośredniego

Opinie Moto.pl: Nowy Mercedes-Benz CLA 250 4MATIC - perfekcyjna sztuka kompromisu

od Mercedesa Klasy C. Auto poszerzono o 50 mm w stosunku do poprzednika, a rozstaw kół wzrósł o aż 60 mm. Nie dziwne, że CLA „dorasta” – to właśnie ten model jest główną siłą napędową w pozyskiwaniu nowych klientów. Nowy Mercedes CLA - młodszy brat CLS-a Stylistycznie nowy Mercedes

Nowy Passat - Volkswagen zdecydował się na delikatną modernizację zamiast nowego modelu

to kłopotliwy temat, bo na razie można zamawiać tylko najdroższe odmiany. Zaczynają się od ponad 134 tys. zł za wersję 2.0 TSI 190 KM DSG, a kończą na prawie 188 tys. zł za model 2.0 TDI 240 KM 4MOTION DSG. Drogo, zwłaszcza, że nie chodzi o klasę premium. Cennik skromniejszych wersji z nowymi

Opinie Moto.pl: Seat Leon ST 1.5 TSI vs. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech. Stylowe i rodzinne

połączony z elektrykiem. Hybryda ładowana z gniazdka generuje 180 albo 225 koni mechanicznych. Niemniej, bazowy wariant całkiem sprawnie napędza trzecią generację 308. Motor ma 130 KM i 230 Nm dostępnych od 1750 obr./min. To wystarcza, by rozpędzić 308 w 9,9 sekundy do setki, a wskazówkę prędkościomierza

Opinie Moto.pl: Audi A5 Sportback 40 TFSI S tronic. Wstęp do klasy premium

A5 Sportback to normalny samochód, ale skutecznie wywołuje sportową atmosferę już od pierwszej chwili. Wrażenie wyjątkowości zaczyna się wysmakowanych detali karoserii, wzmaga po otwarciu lekkich drzwi bez ramek, a osiąga apogeum w futurystyczno-sportowym wnętrzu. Projektanci Audi doskonale grają

Opinie Moto.pl: Skoda Superb Scout 2.0 TDI vs. Volvo V90 CC B4 . Dla rodzin żądnych przygód

. Pod maską Skody 2-litrowe TDI o mocy 200 koni mechanicznych i 400 Nm dostępnych przy 1750-3500 obr./min. Dobre parametry w połączeniu z wydajną, dwusprzęgłową skrzynią DSG przekładają się na dobre osiągi. Sprint do setki trwa 7,3 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zapędza się do 227 km/h. Superb

Opinie Moto.pl: Peugeot 3008 1.5 BlueHDI vs. Ford Kuga 2.0 TDCI. Diesel jeszcze nie umarł

ma 445 cm długości, a rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Co ciekawe, Europejczycy kupują każdego roku blisko 200 tysięcy sztuk francuskiego modelu. Więcej testów nowych samochodów, a także opinii o tych używanych znajdziesz codziennie na stronie głównej gazety.pl Kuga w trzeciej odsłonie Gdy pierwsza

Volvo XC40 - pierwszy kontakt z potencjalnym bestsellerem

silniki i napęd na cztery koła. Klienci już mogą zamawiać D4. To dwulitrowy diesel o mocy 190 koni mechanicznych. Druga z dostępnych jednostek ma oznaczenie T5. Kryje się pod nim benzynowy motor o pojemności dwóch litrów, turbodoładowanie i aż 247 KM. Przyspieszenie do setki wynosi 6,5 sekundy, a prędkość

Moda na youngtimery. Czy warto kupić BMW E30, Mercedesa 190 lub Audi 80?

sztuki jest coraz trudniejsze. W 1982 roku zgoła odmienne podejście do klasy średniej zaprezentował Mercedes z modelem 190 W201 - produkcję zakończono we wrześniu 1993 roku. Klienci mieli do wyboru tylko czterodrzwiowego sedana zapewniającego komfortowe warunku podróżowania czterem osobom. 190-tka

Opinie Moto.pl: Renault Espace 2.0 Blue dCi Initiale Paris. Było źle, ale potem pojechaliśmy w trasę

wzrostu i dotykałem podsufitki. Zagubić potrafi się też system multimedialny, który imponuje listą funkcji i piękną szatą graficzną, ale lubi zirytować. Na papierze 190 KM robi świetne wrażenie, ale podczas jazdy niektóre z koni gdzieś się gubią, bo przyspieszenie do 100 km/h, wg producenta, to 10,6 s

Salon Frankfurt 2011 | Nowe Lancie

Nowa Lancia Thema, bazująca na Chryslerze 300, w porównaniu z pierwowzorem zyska smakowicie urządzone wnętrze i wysokoprężne serce VM Motori o pojemności 3 litrów i mocy 190 lub 239 koni, sprzęgnięte z 5-biegowym automatem. Alternatywą będzie wersja benzynowa ze znanym z

Opinie Moto.pl: Renault Koleos 2.0 dCi vs. Seat Tarraco 2.0 TDI. SUV-y na długie podróże

, Seat ma znacznie więcej ostrych linii i dynamicznych przetłoczeń. Renault Koleos 2.0 dCi - silnik. Spokojny i komfortowy Pod maską Koleosa pracuje najmocniejsza jednostka wysokoprężna w gamie. To 2-litrowy, francuski diesel o mocy 190 koni mechanicznych. Ma 380 Nm przy 2000 obr./min przekazywanych na

"Pasjonaci"

instrukcję do pojazdu. Stary: ile to ma koni? Młody: Stopińćdzisiąt. Stary: No tak, ale to auto w klasie Mercedesa E, albo beemki siódemki. Młody: Raczej piątki albo trójki chyba. Trójka najtańsza to kosztuje 190k albo coś koło tego. Ale plastiki ma twarde. Stary: Dotknij! Młody: No, miękkie. Cichy jest

BMW 328 - wrażenia z jazdy

Dzięki uprzejmości kumpla - miałem do dyspozycji na 3 dni jego nowy nabytek - sedana 328. Auto z salonu, przebieg 13 tys, dobrze wyposażone - automat, półskóry, headup displey, silnik 245 koni, 17 calowe runflaty. Przejechałem trasę Wrocław-Berlin-Szczecin-Wrocław i 2 dni jeździłem po Wrocławiu

Re: Konkurencja Jim-CD

najbardziej sportowa Astra 2.0 OPC ma 163KM, a mimo to silnik Integry (bądź co bądź mniejszy, bo 1.8, a nie 2.0), osiąga o około 30KM większą moc. Caly problem polega nie na tym ile auto ma koni lecz ile mozna z niego wycisnac . Japonczycy od zawsze woleli robic silniki o malych pojemnosciach i

Re: BMW Z4 !!!

techniki ) ) jazdy. I jeszcze raz podkreślam - choćbym się wściekł to nie zmuszę na żadnej ) autostradzie swojej bejcy do spalania 17/100. Więc sam sobie odpowiedz, które ) konie są bardziej głodne: twoje czy moje (a jest ich więcej). ) ) ) ----) oczywiście, że wiele zależy od techniki jazdy

Re: BMW Z4 !!!

ci nie da 150 koni więcej. Chyba, że jedziesz na własny pogrzeb. > ----) w sportowym samochodzie taki zbędny dodatek jak komputer? ;-) A fe... To ten sam komputer, na który powołujesz sie podając swoja prędkość:)))) > Oczywiście, że nie twierdzę iż cały czas można jechać ze

czemu ja mam wam tłumaczyć jędrzeje i inne głupoty

że klasę to się ma jak się nie odnosi do rozmówcy / dyskutanta tylko do tematu dyskusji. więc tematem dyskusji jest tenis a w nim zawodniczki. a nie dyskutant! czy poważnym jest dyskutant dyskutujący o ekologii, który zarzuca przedstawicielowi Greenpeacu, "a ile ty zrobiłeś żeby pouczać