a klasa 190 ile koni

Jan Zomer

Volvo S90 D4 vs Mercedes E 220d | Konfrontacja | Wybór (nie)oczywisty

Volvo S90 D4 vs Mercedes E 220d | Konfrontacja | Wybór (nie)oczywisty

Mercedes i Volvo właśnie wprowadziły na rynek bardzo ważne dla siebie auta. Szwedzi kontynuując ofensywę modelową, przed kilkoma dniami przedstawili polskim klientom S90. Reprezentacyjna limuzyna w standardzie jest napędzana przez dwulitrowego diesla o mocy 190 koni mechanicznych. Podobny silnik znajdziemy w Klasie E, która mocno nawiązuje do flagowej "eSki". Których z tych samochodów robi lepsze wrażenie?

Te japońskie silniki benzynowe są wyjątkowo trwałe. Można na nich polegać

Japończycy nie mają zbyt dobrej ręki do motorów wysokoprężnych, ale w przypadku benzyniaków, w wielu przypadkach mogą być wzorem do naśladowania. Przez lata budowali swą renomę jednostkami wysokoobrotowymi, choć pozbawionymi doładowania. Mazda natomiast szczyci się technologią SkyActiv, która trafia do wszystkich obecnie oferowanych modeli. Lata eksploatacji skutecznie weryfikują jakość i dopracowanie. Na co zatem warto postawić?

Motocykl na krótką i długą podróż. Każdy znajdzie coś dla siebie

Są tacy, którzy twierdzą, że droga jest ważniejsza od celu. To powiedzenie nabiera większego sensu w przypadku motocykli, a gdy chodzi o Suzuki, staje się prawdą. Japońska marka ma model na każdą wyprawę: małą i dużą.

Opinie Moto.pl: Citroen C5 X 1.6 vs. Skoda Superb 2.0. Klasa średnia w dwóch smakach

Opinie Moto.pl: Citroen C5 X 1.6 vs. Skoda Superb 2.0. Klasa średnia w dwóch smakach

Citroen C5 X – nowa jakość w segmencie D Po pięciu latach przerwy Citroen powrócił do gry w segmencie D. Mocno obsadzona, choć nieco zubożona klasa potrzebowała świeżości. I taką właśnie daje C5 X. Wyrazista sylwetka ze zwiększonym prześwitem stanowi połączenie SUV-a z kombi typu Shooting

BMW 2002tii przypomina, dlaczego marka przetrwała

BMW 2002tii przypomina, dlaczego marka przetrwała

Zaraz po wojnie BMW znalazło się w opałach. Pisałem o tym wielokrotnie, ale prawdy historycznej nigdy za wiele. Baza produkcyjna pozostała w sowieckiej strefie okupacyjnej, a firma, która lwią część dochodów kiedyś czerpała z produkcji silników lotniczych do samolotów Luftwaffe, produkować sprzętu

Czy samochód z segmentu premium musi zrujnować portfel? Przeglądamy wersje Mercedesa Klasy C

Czy samochód z segmentu premium musi zrujnować portfel? Przeglądamy wersje Mercedesa Klasy C

Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1993 roku i zastąpiła bardzo udany model 190. Klasę C pozytywnie przyjęli dziennikarze, przyznając jej trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1994. Auto występowało jako sedan i kombi. Napęd trafiał na tylną oś, a klienci mieli do wyboru

Opinie Moto.pl: Peugeot 408 1.2 PureTech vs. Renault Arkana 1.3 EDC. Tworzą nowy segment

Trzeba przyznać, że Francuzi lubią eksperymentować, choć doświadczenia klasy premium pokazały, że ryzyko się opłaca. Arkana zadebiutowała w połowie 2021 i w kilka miesięcy zanotowała sprzedaż przekraczającą 41 tysięcy egzemplarzy. W 2022 podwoiła ten wynik, a w obecnym roku ma szansę na mocniejsze

TOP 5 propozycji SKODY. Znaleźliśmy modele w dobrej cenie, które kupisz online

TOP 5 propozycji SKODY. Znaleźliśmy modele w dobrej cenie, które kupisz online

również najmocniejsza w historii, 245-konna wersja RS. W środku znajdziemy nowoczesne multimedia z 9,2-calowym ekranem dotykowym, jak również szereg elektronicznych systemów wsparcia kierowcy. W aktualnej ofercie znajdziemy OCTAVIĘ z silnikami o mocy od 115 do 190 koni mechanicznych. Jest też wariant z

Kryzys? Jaki kryzys! Klasa premium rośnie w siłę. Na te SUV-y stawiają Polacy

Kryzys? Jaki kryzys! Klasa premium rośnie w siłę. Na te SUV-y stawiają Polacy

premium i jednocześnie najpopularniejszym SUV-em tej klasy. Ten model, tak jak i XC60 pierwszej generacji, ten tytuł dzierżą nieprzerwanie od 2009 (dane Samar). SUV-a klasy średniej oparto na modułowej platformie SPA. Wymiary są zbliżone do poprzednika, ale rozstaw osi zwiększono aż o 9 cm. Auto ma 469 cm

Opinie Moto.pl: Mercedes-Maybach S680 vs. Porsche Panamera GTS. Jak wydać mln zł?

klasa premium ma się z każdym rokiem coraz lepiej. Lubimy dobra luksusowe, a także motoryzację rozpieszczającą sznytem i komfortem. Do tej kategorii należą Porsche i Mercedes ze swymi flagowymi modelami. W dobrej specyfikacji kosztują ponad milion, ale dostarczają zgoła innych emocji. Postanowiliśmy się

Opinie Moto.pl: Mercedes EQA 250 vs. Volvo XC40 P8 - porównanie. Dwa bieguny

Opinie Moto.pl: Mercedes EQA 250 vs. Volvo XC40 P8 - porównanie. Dwa bieguny

elektrycznych. Niemcy zaczęli z wysokiego C przedstawiając światu zasilaną prądem Klasę V i Vito. Ofertę szybko uzupełnił EQC, a pod koniec zeszłego roku do salonów wjechał o rozmiar mniejszy EQA. Mercedes ma szeroko zakrojone plany elektrycznej ofensywy. W najbliższych latach możemy spodziewać się pięciu

Premium po japońsku: Mazda CX-60 łączy żywioły. Komfort i osiągi w eleganckim opakowaniu

Premium po japońsku: Mazda CX-60 łączy żywioły. Komfort i osiągi w eleganckim opakowaniu

Nowa Mazda CX-60 została zbudowana na nowej skalowalnej platformie Skyactiv o tylnonapędowej architekturze. To znaczy, że silnik jest usytuowany w komorze wzdłużnie, a bazowe wersje będą miały napęd na tylną oś przekazywany klasycznym wałem. Warto od tego zacząć, ponieważ świadczy to o ambicjach

Opinie Moto.pl: Peugeot 408. Nietuzinkowość ma wpisane w DNA. Nowy segment?

Opinie Moto.pl: Peugeot 408. Nietuzinkowość ma wpisane w DNA. Nowy segment?

albo 225 koni mechanicznych. Hybrydę wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh netto. Pozwala przejechać nawet 63 kilometry w trybie bezemisyjnym w mieście. Regularnie uzupełniając energię, średnie zużycie paliwa wyniesie od 1,1 do 1,2 litra. Tyle teorii, a jak to wygląda w praktyce

Te SUV-y klasy premium robią u nas furorę. Druga część przeglądu bestsellerów

. Tutaj mamy do wyboru ropniaki 2.0 o mocy 150 lub 190 KM, a także 3-litrowy motor – 286 lub 340 KM. Można je łączyć z automatycznymi, wydajnym przekładniami i napędem na obie osie. Zwolennicy zielonych technologii mogą postawić na hybrydę ładowaną z gniazdka. W tym przypadku otrzymujemy 292 KM i

Najlepsze silniki benzynowe z Japonii. Na nie zdecydowanie warto postawić

Najlepsze silniki benzynowe z Japonii. Na nie zdecydowanie warto postawić

Toyota – 4.0 V6 Szukając wytrzymałego silnika nie sposób pominąć wolnossącej propozycji opracowanej przez inżynierów Toyoty. Jednostka 4.0 V6 oferowana była między innymi w Land Cruiserze 120, a na amerykańskim rynku trafiała także do szeregu innych modeli koncernu. Zależnie od rocznika

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

z dalszej produkcji „premierowego" 3-drzwiowego hatchbacka, który zyskał najmniejszą popularność wśród klientów. Po latach zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia A-trójki zbiera (jak na razie) wysokie oceny. Używane Audi A3 (2012-2020) - wnętrze klasy premium Wartość „premium"

Używany Volkswagen Passat B8 (2014-) - powrót króla

Używany Volkswagen Passat B8 (2014-) - powrót króla

Passata Variant (650 l, a po złożeniu siedzeń aż 1780 l) plasuje go w czołówce klasy, choć przegrywa rywalizację z Superbem Kombi oferującym aż 1950 l. Uniwersalność auta i wysokie oceny, jakie zbierał, sprawiły, że stał się jednym z najchętniej wybieranych pojazdów flotowych. Oczywiście w wersji kombi

Passat czy Arteon? Którego prestiżowego Volkswagena wybrać?

Passat czy Arteon? Którego prestiżowego Volkswagena wybrać?

dynamicznym przyspieszeniem. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował silnik 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza 2 cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI o mocach 190 lub 272 KM. Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI

Flagowa limuzyna Skody ma nowy cennik. Teraz do kupienia w wyjątkowej cenie na wyprzedaży rocznika

Flagowa limuzyna Skody ma nowy cennik. Teraz do kupienia w wyjątkowej cenie na wyprzedaży rocznika

nadwozia przekładają się na przestrzeń wewnątrz. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie zabraknie miejsca nawet koszykarzom. Wielki jest też bagażnik. W kombi mieści 660 litrów, a po złożeniu asymetrycznych oparć - aż 1950 litrów. Warto dodać, że ładowność auta wynosi 640 kilogramów. Ponadto bardzo długa jest

Opinie Moto.pl: Lexus NX 350h vs. Volvo XC60 T6. Hybrydy w dwóch smakach

Opinie Moto.pl: Lexus NX 350h vs. Volvo XC60 T6. Hybrydy w dwóch smakach

radary wychwycą zagrożenie w postaci nadjeżdżającego auta lub rowerzysty. Volvo XC60 T6 - opinie Patrząc na drugą generację XC60, można szybko dojść do wniosku, że auto wykonano na wzór i podobieństwo większego i obecnego na rynku od 2014 XC90. SUV-a klasy średniej oparto na tej samej, choć skróconej

Renault Koleos to największy zawodnik francuskiej marki. Teraz jest tańszy o 21 tys. zł

Renault Koleos to największy zawodnik francuskiej marki. Teraz jest tańszy o 21 tys. zł

dobrze radzące sobie na kiepsko oświetlonych drogach. Zestaw uzupełniają wydatne relingi, przyciemnione szyby boczne, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, a także liczne, chromowane detale. Koleos to jeden z najbardziej komfortowych SUV-ów w swojej klasie. Nie dość, że oferuje mnóstwo przestrzeni dla

Duży, świetnie wyposażony SUV za 716 zł miesięcznie? Prześwietlamy ofertę Seata Tarraco

Duży, świetnie wyposażony SUV za 716 zł miesięcznie? Prześwietlamy ofertę Seata Tarraco

150 do 190 koni mechanicznych. Łączą się z manualną lub automatyczną skrzynią i napędem na przednią albo obie osie. Klient ma szerokie pole manewru. Dodatkowo, może użytkować Seata już za 716 złotych netto miesięcznie. Oferta dotyczy odmiany 1.5 TSI EVO (150 KM). Program finansowy trwa 48

Seat Tarraco - rodzinny wóz, czy pogromca offroadu? Jak w tych dwóch rolach sprawdza się największy hiszpański SUV?

Seat Tarraco - rodzinny wóz, czy pogromca offroadu? Jak w tych dwóch rolach sprawdza się największy hiszpański SUV?

pasażerskim i długa lista pokładowych udogodnień to nie koniec zalet hiszpańskiego SUV-a. Ofertę uzupełnia szeroka gama mocnych jednostek napędowych. Pod maską Tarraco może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy z nich to 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Został sprzężony z manualną, 6

TOPR postawił na Skodę. Sprawdzamy, czym jeżdżą polscy ratownicy

każdej odmianie Octavii i z najmocniejszymi silnikami. Występuje w połączeniu z 2.0 TDI o mocy 150 i 184 koni mechanicznych. Specyfikacja Scout to propozycja dla bardziej wymagających klientów. Zwiększony prześwit i dodatkowe osłony podwozia i nadwozia pomogą odnaleźć się w trudniejszych warunkach off

Czy znasz samochód który motoryzował powojenny świat? Historia 4 CV

nad nazwą tego modelu. Część osób sugerowała, aby nowe Renault otrzymało nazwę nawiązującą do przedwojennych modeli. Po konsultacjach wybrano jednak nazwę 4 CV, która określała liczbę tzw. koni podatkowych (1 CV - ok. 190 cm3). Oficjalna premiera odbyła się w październiku 1946 roku, podczas 33. edycji

SUV tradycyjny czy hybrydowy? Porównujemy wcielenia Mitsubishi Outlandera

Mitsubishi Outlander jest największy w gamie japońskiego producenta i wpisuje się klasę średnią pośród SUV-ów. Auto ma 469,5 centymetra długości, 181 szerokości i 170,3 wysokości, a rozstaw osi wynosi 267 cm. Model przedstawiony na rok 2020 został poddany kosmetycznemu odświeżeniu. Pojawiły się

Znamy ceny nowej generacji BMW X3. To początek niemieckiej ofensywy w klasie SUV-ów

. Xline to wydatek rzędu 219 300 zł, Luxury Line 225 400, a M Sport 228 800. Ofertę uzupełnia diesel o pojemności trzech litrów. Ma 265 koni mechanicznych i jego cennik przedstawia się następująco: Advantage – 270 700 zł, xLine – 288 900, Luxury Line 295 900, a M Sport 299 800 zł. Fani odmiany

Opinie Moto.pl: Mercedes X 350d - z niemieckim sercem i stałym napędem

Oferta Mercedesa jest już praktycznie kompletna. Klienci mogą zdecydować się zarówno na małego, średniego lub dużego dostawczaka (Citan, Vito, Sprinter), luksusowego vana (klasa V) oraz od jakiegoś czasu na pick-up’a (klasa X). Jednak zainteresowani nie byli do końca zadowoleni w przypadku

Octavia wciąż w formie. Przyglądamy się nowemu cennikowi bestsellera Skody

. Skoda oferuje aż 7 jednostek napędowych. Można je łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Do tego mocniejsze warianty sprzężono z napędem na cztery koła. Podstawowy, 1.0 TSI ma 115 koni mechanicznych. Gamę uzupełnia 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 KM. Wersja RS to 245-konne 2.0 TSI

Hyundai Tucson 1.6 T vs. Seat Ateca 2.0 TSI vs. Opel Grandland 1.2 T. Wielkie starcie SUV-ów

przy hybrydach plug-in możemy mówić o niezłej dynamice (224 lub 300 KM), o tyle pozostałe wersje dysponują znacznie skromniejszym stadem koni mechanicznych. Wysokoprężny 1.5 ma ich 130. Tyle samo oferuje trzycylindrowy motor 1.2 Turbo – 130 KM i 230 Nm. W standardzie łączy się z manualną, a w

Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai

smartfona. Volvo XC60 występuje z trzema rodzajami napędu. Diesle o pojemności dwóch litrów generują od 150 do 235 koni mechanicznych. Odmiany benzynowe mają tę samą pojemność i moc od 190 do 310 KM. Dla oszczędnych przygotowano hybrydę typu plug-in. Moc systemowa wynosi 400 koni. Moment obrotowy

Opinie Moto.pl Volvo V90 Cross Country D4 - Ahoj przygodo!

, klasycznym automatem. Ma 190 koni i 400 Nm dostępnych w zakresie 1750-2500 obr./min. Pozwala przyspieszyć do setki w 8,8 sekundy i rozpędzić blisko 1.9-tonowe kombi do 210 km/h. Motor świetnie wyważono i odseparowano od kabiny. Dzięki temu, na kręgosłupy podróżujących nie przenoszą się najmniejsze drgania, a

BMW 2002tii. Jazda nim powinna być obowiązkowa

Zaraz po wojnie BMW znalazło się w opałach. Baza produkcyjna pozostała praktycznie w całości w sowieckiej strefie okupacyjnej, a firma, która lwią część dochodów kiedyś czerpała z produkcji silników lotniczych do samolotów Luftwaffe, wytwarzać sprzętu wojskowego już oczywiście nie mogła

SUV-y z zacięciem sportowym za 50 tys. zł. Niektóre cię naprawdę zaskoczą

Porsche Cayenne I 4.5 V8 Turbo Szukając iście sportowego i luksusowego zarazem SUV-a, nie sposób pominąć pierwszej generacji Porsche Cayenne. Model technicznie blisko spokrewniony z VW Touaregiem, oferuje wysoką jakość wykonania karoserii i wnętrza. Zastosowano materiały z dobrej półki, co

Bestsellery Volkswagena na wyprzedaży. Przeglądamy najlepsze oferty na Golfa, Passata i Arteona

. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI - 190 lub 272 KM. Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 koni. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne

Mercedes GLB oficjalnie. Nadjeżdża minivan w skórze SUV-a, na pokład zabierze nawet 7 osób

; aż 1755 litrów. Wnętrze stylistycznie bazuje na kabinach Klasy A czy najnowszego CLA. Ze względu na praktyczne przeznaczenie auta, nieco powiększono schowki i w wielu miejscach umieszczono gniazda USB typu C. Niestety to kolejny Mercedes, na pokładzie którego nie znajdziemy już zwykłego gniazda USB

Skoda Superb 4x4 z nowym cennikiem. Ile trzeba teraz zapłacić za flagową limuzynę?

dieslem. 2.0 TDI o mocy 190 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią i zapewnia świetne osiągi. Do setki przyspiesza w 8 sekund i rozpędza się do 228 km/h. Przy okazji, zużywa niewielkie ilości paliwa - w cyklu średnim, komputer pokładowy wskaże około 6,1 litra na

W SEAT-cie trwa wyprzedaż. Wybraliśmy kilka modeli z dużym rabatem

od 95 do 150 koni mechanicznych. Łączą się z manualną lub automatyczną, 7-stopniową przekładnią. Co ciekawe, maksymalny rabat na auta z rocznika 2019 wynosi aż 5 000 złotych. SUV SEAT-a jest jednym z najważniejszych modeli tej marki. Bazuje na modułowej płycie MQB i oferuje wysoki poziom

Opinie Moto.pl: Ford Kuga Hybrid - wystarczą dwa pytania

Ale najpierw rozprawmy się z liczbami. Trzy najważniejsze w przypadku Forda Kugi Hybrid to: 190, 1000 oraz 5,4. Pierwsza określa liczbę dostępnych koni mechanicznych, druga to obiecywany maksymalny zasięg bez tankowania, trzecią jest przewidywane minimalne zużycie paliwa w litrach na 100 km. Od

Skoda Superb III i Kia Optima IV - bastion solidności. Klasa średnia w dobrej cenie

jedynie wystarczającą dynamikę. Jest jednak niebywale wstrzemięźliwy, spalając nawet poniżej 5 litrów oleju napędowego w spokojnej trasie. Wśród używanych, największą liczbę egzemplarzy wyposażono w diesla 2.0 TDI o mocy 150-190, a od 2020 nawet 200 KM. Wszystkie jednostki korzystają z bezpośredniego

Volkswagen T-Roc - czy to najbardziej uniwersalny crossover na rynku?

kompatybilne z zewnętrznymi nośnikami pamięci. Pod maską znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas ekonomicznej jazdy

SUV-y to moda czy praktyczność? Sprawdzamy czy opłaca się kupować SUV-a zamiast kompaktowego kombi

oferuje 5 miejsc w kabinie. W segmencie kompaktowych kombi, jest jednym z największych przedstawicieli gatunku. W dwóch rzędach przestrzeni jest pod dostatkiem, a bagażnik mieści 610 litrów, a po złożeniu asymetrycznej kanapy - aż 1740. Mniej niż Kodiaq, ale w swojej klasie nie ma sobie równych. Długa

Czołowa piątka polskiego rynku. Wybieramy najlepsze wersje z rozsądną ceną

wspomaganie przyspieszania dzięki elektrycznemu zastrzykowi mocy. 2.0 TSI rozwija 190, a w specyfikacji RS 245 KM. Octavia może być też napędzana hybrydą typu plug-in. 1.4 TSI występuje w odmianie o mocy 245 KM. W standardzie 6-biegowe DSG, a zasięg w trybie bezemisyjnym to około 50 kilometrów. Zwolennicy

Duży SUV, czy praktyczny crossover? Sprawdzamy cenniki Audi Q3 i Q5

uzupełnia 2-litrowy motor w dwóch wariantach mocy - 190 i 230 koni. Średniej klasy SUV jest jednym z ważniejszych przedstawicieli segmentu. Nie tylko z uwagi na popularność, lecz również nowinki techniczne, właściwości jezdne i mnogość rozmaitych specyfikacji. Nadwozie mierzy 466,5 centymetra długości

12-letnie kompakty za 20 tysięcy zł. Za tyle Polacy kupują samochody używane

Szukasz używanego samochodu? Na stronie głównej gazety.pl znajdziesz więcej zestawień i porad Budżet wybraliśmy nieprzypadkowo. To właśnie taka była średnia wartość transakcyjna samochodów w zeszłym roku na rynku wtórnym. A dlaczego kompakty? Postanowiliśmy przedstawić kilka propozycji z tego

Opinie Moto.pl: Ulubiony Volkswagen Polaków dostał miękkie boczki. T-Roc już po liftingu

obecność na rynku została przekuta w ponad milion sprzedanych egzemplarzy na świecie. Połączenie zalet SUV-a z dynamiką hatchbacka bije rekordy. Ta informacja może zdziwić wiele osób, ale w roku 2021 w Polsce najpopularniejszym nowym pojazdem marki z Wolfsburga wcale nie był Tiguan, Golf czy Passat. To

Mercedes klasy X. Oficjalna prezentacja pickupa premium

, maksymalny przechył boczny 49,8 stopnia i głębokość brodzenia 600 mm pozwolą sprawnie poruszać się w terenie. Niemiecki pickup poradzi sobie z holowaniem przyczep do przewozu koni, a nawet 8-metrowych jachtów o masie od 1650 do 3500 kg. Mercedes Klasy X będzie oferowany w trzech wariantach: Pure, Progressive

Kryzys w salonach. Szukamy więc 2-3 letniego auta do miasta. W dobrej cenie

usportowione warianty o mocy 180-200 koni mechanicznych. W ich przypadku sprint do setki trwa niewiele ponad 6 sekund, ale ceny za młode egzemplarze sięgają 70-80 tysięcy zł. Segment C – Seat Leon IV W ruchu miejskim równie dobrze spisują się modele segmentu C. Auta klasy kompaktowej doskonale sprawdzą

Opinie Moto.pl Mercedes-Benz C220d Kombi - oszczędny i wygodny

Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1993 roku i zastąpiła bardzo udany model 190. Klasę C pozytywnie przyjęli dziennikarze, przyznając trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1994. Auto występowało jako sedan i kombi. Napęd trafiał na tylną oś, a klienci mieli do wyboru

Opinie Moto.pl: Seat Leon ST 1.5 TSI vs. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech. Stylowe i rodzinne

połączony z elektrykiem. Hybryda ładowana z gniazdka generuje 180 albo 225 koni mechanicznych. Niemniej, bazowy wariant całkiem sprawnie napędza trzecią generację 308. Motor ma 130 KM i 230 Nm dostępnych od 1750 obr./min. To wystarcza, by rozpędzić 308 w 9,9 sekundy do setki, a wskazówkę prędkościomierza

Opinie Moto.pl: Volvo V60 Cross Country - alternatywa dla SUV-a

, jak mocną pozycję wciąż zajmuje diesel w klasie premium, niech świadczy oferta silnikowa Volvo. Podczas marcowego debiutu modelu w polskich salonach, klienci mogą wybrać jedynie 2-litrowego diesla o mocy 190 koni mechanicznych. W połowie roku ofertę uzupełni benzynowa odmiana T5 – 2.0 254 KM. Za

Nissan Qashqai, Volvo XC60, a może Opel Astra? Znaleźliśmy świetne oferty na bestsellerowe modele

centralnie umieszczony panel systemu multimedialnego z nawigacją, kamerą cofania i możliwością przeniesienia aplikacji wprost ze smartfona. XC60 występuje z dwoma rodzajami napędu. Diesel o pojemności dwóch litrów generuje od 190 koni mechanicznych. Odmiana benzynowe ma tę samą pojemność i moc. Jednym z

BMW serii 5 E60 i F10. Dwie generacje luksusu. Czy warto postawić na te popularne auta?

BMW serii 5 E60 - opinie Jak przystało na niemiecką propozycję klasy wyższej, BMW serii 5 E60/61 wyposażone jest w silnik zainstalowany wzdłużnie, a także standardowy napęd na tylną oś. Klienci mieli do wyboru sedana lub funkcjonalne kombi (2003-2010). Każda z odmian otrzymała kontrowersyjny lecz

Nadjeżdża nowy Passat! Cena obecnej generacji miło zaskakuje

siły tłumienia. To ważne, bowiem pod maską Volkswagena pracują mocne, doładowane silniki benzynowe i wysokoprężne, które sprzyjają bardziej dynamicznej jeździe. Dwulitrowy diesel ma 150, 190 lub 240 koni mechanicznych. Można go łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Dwie

Kompakt czy crossover? Wybieramy najbardziej praktycznego Volkswagena

kamerę cofania i dwa wejścia USB kompatybilne z zewnętrznymi nośnikami pamięci. Pod maską znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy silnik to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania

Motocykle przyszłosci - dokąd jadą jednoślady? [MOTO 2030]

maleje. Kiedyś motocykl z silnikiem o pojemności 600 centymetrów sześciennych legitymował się mocą 100-120 koni mechanicznych. Dziś takie parametry osiąga się z litrowych jednostek napędowych, a klasa sześćset zastąpiła dawne pięćsetki i generują moce rzędu 60-70 koni mechanicznych. Z drugiej jednak

Zestawienie żarówek w Audi A4

. Podpowiadamy, jakich szukać do niemieckiego przedstawiciela premium w klasie średniej i czym wyróżniają się poszczególne generacje. W 2017 roku do Polski przyjechało 935 tysięcy samochodów używanych. Średni wiek pojazdu to 11 lat i 10 miesięcy. 42 proc. importu stanowiły konstrukcje niemieckie, a wśród nich

Jakiego miejskiego crossovera wybrać? T-Roc i T-Cross różnią się minimalną ceną

napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas ekonomicznej jazdy. Ma 150 KM i łączy się z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Dostępny

Pierwsza jazda Volkswagen T-Roc 2.0 TSI. Tylko nie mów do mnie "mały"

. 1.6 TDI będzie sprzężony z napędem na przednią oś i manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Osiągi rodem z GTI Na szczycie gamy znajduje się jednostka, której nie powstydziłyby się nacechowane sportem kompakty sprzed dekady. 2.0 TSI o mocy 190 koni i 320 Nm momentu obrotowego jest

Range Rover Evoque od 160 tys. zł

Kilka dni temu podaliśmy cenę bazowego Evoque'a Pure, zasilanego 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 150 koni. Ceny pozostałych wersji importer podaje w euro: (eD4/TD4 - turbodiesel o mocy 150 KM, SD4 - turbodiesel o mocy 190 KM, Si4 - turbobenzyna o

Opinie Moto.pl: Skoda Fabia R5. Takiego oblicza Skody nie znaliście. Jeździliśmy rajdową Fabią R5

przyspiesza w niewiele ponad 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170-190 km/h (w zależności od przełożenia sekwencyjnej skrzyni). Skoda ma niespełna 4 metry długości i waży 1230 kilogramów. Na pokład zabiera 80 litrów 110-oktanowego paliwa, które ubywa w tempie 0,6 litra na kilometr. Kierowca ma do

Opinie Moto.pl: Peugeot 3008 1.5 BlueHDI vs. Ford Kuga 2.0 TDCI. Diesel jeszcze nie umarł

ma 445 cm długości, a rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Co ciekawe, Europejczycy kupują każdego roku blisko 200 tysięcy sztuk francuskiego modelu. Więcej testów nowych samochodów, a także opinii o tych używanych znajdziesz codziennie na stronie głównej gazety.pl Kuga w trzeciej odsłonie Gdy pierwsza

Kompakt czy crossover? Sprawdzamy jaki samochód wybrać do jazdy na co dzień

znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie trudno o większy wybór. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 1.5 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów podczas ekonomicznej jazdy. Ma 150 KM i łączy się z manualną lub automatyczną

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo vs. Volvo XC60 B5. SUV-y premium w dwóch smakach

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo - opinie, wymiary 110 lat pięknej historii włoskiego koncernu obfitowało w wiele emocjonujących modeli. Ostatnia dekada nieco przygasiła dawny blask. Paleta modelowa ograniczyła się do Mito, Giulii i Giulietty. Brakowało SUV-a, zatem Stelvio musiało powstać. Jego

Opinie Moto.pl: Skoda Superb Scout 2.0 TDI vs. Volvo V90 CC B4 . Dla rodzin żądnych przygód

. Pod maską Skody 2-litrowe TDI o mocy 200 koni mechanicznych i 400 Nm dostępnych przy 1750-3500 obr./min. Dobre parametry w połączeniu z wydajną, dwusprzęgłową skrzynią DSG przekładają się na dobre osiągi. Sprint do setki trwa 7,3 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zapędza się do 227 km/h. Superb

Skoda zmienia gamę modelową. Sprawdzamy, które modele warto teraz kupić

, Skoda oferuje także szeroki zakres silników. Benzynowe dysponują mocą od 150 do 272 koni mechanicznych. Można je połączyć z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Najmocniejsza wersja ma też wydajny napęd na obie osie. Diesle to propozycja dla oszczędnych. 2.0 TDI generuje 150 i 190 KM. Mocniejszy

Najpopularniejsze modele Lexusa z wyjątkowymi rabatami. Przeglądamy ofertę topowych modeli

. Ekologiczny tandem ma 136 koni mechanicznych mocy systemowej. To gwarantuje bardzo dobre osiągi i wyjątkowo niskie zapotrzebowanie na paliwo. Japoński kompakt klasy premium przyspiesza do setki w niewiele ponad 10 sekund i w cyklu mieszanym zużywa zaledwie 4,8 litra. Tym samym, na pełnym zbiorniku

T-Roc czy T-Cross? Którego crossovera Volkswagena wybrać?

pomost między Polo a Golfem, z genami Tiguana. Oparto go na modułowej płycie MQB, dzięki czemu zyskał technologie z wyższych segmentów. Auto ma 424 cm długości, 182 cm szerokości i 157 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 259 centymetrów. Pod maską znajdziemy szereg jednostek napędowych. W tej klasie

Opinie Moto.pl: Nowy Mercedes-Benz CLA 250 4MATIC - perfekcyjna sztuka kompromisu

od Mercedesa Klasy C. Auto poszerzono o 50 mm w stosunku do poprzednika, a rozstaw kół wzrósł o aż 60 mm. Nie dziwne, że CLA „dorasta” – to właśnie ten model jest główną siłą napędową w pozyskiwaniu nowych klientów. Nowy Mercedes CLA - młodszy brat CLS-a Stylistycznie nowy Mercedes

Nowy Passat - Volkswagen zdecydował się na delikatną modernizację zamiast nowego modelu

to kłopotliwy temat, bo na razie można zamawiać tylko najdroższe odmiany. Zaczynają się od ponad 134 tys. zł za wersję 2.0 TSI 190 KM DSG, a kończą na prawie 188 tys. zł za model 2.0 TDI 240 KM 4MOTION DSG. Drogo, zwłaszcza, że nie chodzi o klasę premium. Cennik skromniejszych wersji z nowymi

Opinie Moto.pl: Audi A5 Sportback 40 TFSI S tronic. Wstęp do klasy premium

A5 Sportback to normalny samochód, ale skutecznie wywołuje sportową atmosferę już od pierwszej chwili. Wrażenie wyjątkowości zaczyna się wysmakowanych detali karoserii, wzmaga po otwarciu lekkich drzwi bez ramek, a osiąga apogeum w futurystyczno-sportowym wnętrzu. Projektanci Audi doskonale grają

Powrót do przyszłości Mercedesa 190

bardzo zmieniły się diesle przez ponad 20 lat, Mercedes "zapakował" pod maskę starej 190-ki (W201) motor BlueEFFICIENCY z obecnej klasy C . Zamiast 72 koni, które osiągał seryjny wolnossący diesel, Mercedes 190D BlueEFFICIENCY ma ich 204. Maksymalny moment

Opinie Moto.pl: Renault Espace 2.0 Blue dCi Initiale Paris. Było źle, ale potem pojechaliśmy w trasę

wzrostu i dotykałem podsufitki. Zagubić potrafi się też system multimedialny, który imponuje listą funkcji i piękną szatą graficzną, ale lubi zirytować. Na papierze 190 KM robi świetne wrażenie, ale podczas jazdy niektóre z koni gdzieś się gubią, bo przyspieszenie do 100 km/h, wg producenta, to 10,6 s

Volkswagen zaczyna wyprzedaż - znaleźliśmy modele tańsze o nawet 20 tys. zł

napędowe. Pierwsza z nich to 3.0 V6 TSI o mocy 340 koni mechanicznych. W tym segmencie klienci częściej decydują się na diesle, a tych w ofercie nie brakuje. 3.0 V6 TDI występuje w dwóch odmianach - 231 i 286 KM. Ta najmocniejsza gwarantuje przyspieszenie do setki w 6,1 sekundy i średnie zużycie paliwa na

Opinie Moto.pl: Renault Koleos 2.0 dCi vs. Seat Tarraco 2.0 TDI. SUV-y na długie podróże

, Seat ma znacznie więcej ostrych linii i dynamicznych przetłoczeń. Renault Koleos 2.0 dCi - silnik. Spokojny i komfortowy Pod maską Koleosa pracuje najmocniejsza jednostka wysokoprężna w gamie. To 2-litrowy, francuski diesel o mocy 190 koni mechanicznych. Ma 380 Nm przy 2000 obr./min przekazywanych na

Opinie Moto.pl: Suzuki Vitara 1.4 Turbo vs. VW T-Cross 1.5 TSI vs. Opel Mokka 1.2 T. Nie tylko do miasta

Suzuki. Zmodernizowano przednią część pojazdu, wprowadzono nowe wzory aluminiowych obręczy, a także w pełni LED-owe światła tylne dostępne już od podstawowej, nieźle wyposażonej specyfikacji. Reszta elementów pozostała bez zmian. Wymiarami Suzuki wpisuje się w segment B+. Jest trochę większe od Citroena

Używane BMW serii 1 II vs. Volvo V40 - opinie, porównanie. Kompakty premium wciąż w formie

wykorzystaniem materiałów dobrej jakości. Tworzywa spasowano nienagannie, co gwarantuje ciszę w kabinie podczas jazdy po nierównościach. Jak przystało na klasę premium, kabina nie rozpieszcza przestrzenią. Na fotelach każdy znajdzie dogodną pozycją do długich podróży. W porównaniu do BMW, siedzisko umieszczono

Używany Ford Focus IV (2018-) - zmiany, zmiany, ale czy na lepsze?

poprzednikami w zasadzie łączy ją tylko… nazwa i ponadprzeciętne właściwości jezdne, z których zawsze Focus słynął. Nowy Ford podobno zbudowany został w tunelu aerodynamicznym. Trudno z tym polemizować, bo faktycznie auto jest dobrze wyciszone, a w jego kabinie długo w trakcie przyspieszania nie słychać

Nowe SUV-y za 150 tysięcy zł. Siedem propozycji, w tym marki premium

osi zwiększono aż o 9 cm. Auto ma 469 cm długości, 190 szerokości i 166 wysokości. Prześwit wynosi 21,6 centymetra. To jeden z najlepszych wyników w segmencie SUV-ów klasy średniej. Przypomnijmy, że Volvo konkuruje z BMW X3, Audi Q5 i Mercedesem GLC. Bestsellerowy model od ponad dekady (1 i 2

Volvo XC40 - pierwszy kontakt z potencjalnym bestsellerem

silniki i napęd na cztery koła. Klienci już mogą zamawiać D4. To dwulitrowy diesel o mocy 190 koni mechanicznych. Druga z dostępnych jednostek ma oznaczenie T5. Kryje się pod nim benzynowy motor o pojemności dwóch litrów, turbodoładowanie i aż 247 KM. Przyspieszenie do setki wynosi 6,5 sekundy, a prędkość

Moda na youngtimery. Czy warto kupić BMW E30, Mercedesa 190 lub Audi 80?

sztuki jest coraz trudniejsze. W 1982 roku zgoła odmienne podejście do klasy średniej zaprezentował Mercedes z modelem 190 W201 - produkcję zakończono we wrześniu 1993 roku. Klienci mieli do wyboru tylko czterodrzwiowego sedana zapewniającego komfortowe warunku podróżowania czterem osobom. 190-tka

Opinie Moto.pl: Mercedes C220d vs. Volvo V60 D4 - luksus z domieszką oszczędności

26 lat tradycji Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1993 roku i zastąpiła bardzo udany model 190. Klasę C pozytywnie przyjęli dziennikarze, przyznając trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1994. Auto występowało jako sedan i kombi. Napęd trafiał na tylną oś, a klienci mieli

Jeep Renegade po liftingu - nowe silniki, lepsze wyposażenie |Pierwsza jazda|

. Współpracuje tylko z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Ma 120 koni mechanicznych i 190 Nm. Zastąpił w gamie wolnossący silnik 1.6 będący dotychczas podstawowym w gamie zarówno Renegade’a jak i Fiata 500X. To także jeden z polskich akcentów, bowiem produkowany jest w Bielsku

Salon Frankfurt 2011 | Nowe Lancie

Nowa Lancia Thema, bazująca na Chryslerze 300, w porównaniu z pierwowzorem zyska smakowicie urządzone wnętrze i wysokoprężne serce VM Motori o pojemności 3 litrów i mocy 190 lub 239 koni, sprzęgnięte z 5-biegowym automatem. Alternatywą będzie wersja benzynowa ze znanym z

Poradnik | Najciekawsze używane vany

. Dziś znalezienie takiego auta na rynku wtórnym graniczy z cudem, ale dla chcącego, nic trudnego. Auto ma europejską homologację, a w naszym kraju występuje również z fabryczną instalacją gazową. Chińskiego minivana napędza 1.3-litrowy silnik benzynowy o mocy 77 koni mechanicznych. Auto rozpędza się do

Opinie Moto.pl: Renault Koleos 2.0 dCi vs. VW Tiguan 2.0 TDI - co przyciąga do średniej klasy SUV-ów?

Współpraca z Samsungiem Renault miało duże nadzieje w momencie wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Koleosa w 2007 roku. SUV-a opracowała wraz z Samsungiem i Nissanem. Auto oparto na płycie podłogowej X-Traila, z którego pochodził też napęd na obie osie. Niestety, reakcja rynku nie zbiegła się

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 kontra Mini Cooper SE All4 Countryman. Co lepiej pasuje do SUV-a - hybryda czy klasyczna benzyna?

spalinowych Volvo jest bardzo szeroka. Diesle mają od 150 do 190 koni mechanicznych, natomiast benzynowe motory od 163 do 247. Mogą współpracować z manualnymi lub automatycznymi przekładniami przekazującymi moment obrotowy na koła przedniej bądź obu osi. Wybór jest naprawdę szeroki. Niemniej, by dorównać

Range Rover Evoque od 160 tys. zł

. Pod maską Evoque'a może bić benzynowe lub wysokoprężne serce. Pierwsze z nich z pojemności 2 litrów osiąga dzięki turbodoładowaniu moc 240 koni i rozpędza auto do setki w 7,1 s. 2,2-litrowy turbodiesel występuje natomiast w dwóch wersjach mocy: 150 i 190 koni. Pierwsza z nich służy przede wszystkim

Czarna strzała od Avusa

. Avus podkręcił także elektronikę silnika, dzięki czemu TDI zamiast seryjnych 190 osiąga moc 230 koni. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 400 do 485 Nm. Posiadacze A4 z innymi dieslami także znajdą w ofercie niemieckiego tunera coś dla siebie

Poradnik | Van zamiast SUV-a? 6 nietypowych propozycji

cudem, ale dla chcącego, nic trudnego. Auto ma europejską homologację, a w naszym kraju występuje również z fabryczną instalacją gazową. Chińskiego minivana napędza 1.3-litrowy silnik benzynowy o mocy 77 koni mechanicznych. Auto rozpędza się do 120 km/h i potrafi przewieźć aż 638 kilogramów ładunku

Opinie Moto.pl: Mitsubishi ASX 2.0 vs. Nissan Juke 1.0 DIG. Jeden kraj, różne filozofie.

Crossa, a w zderzaku zamontowano diody do jazdy dziennej w kształcie kostki. Z tyłu zmodernizowano lampy, zderzak i dołożono trochę dekoracyjnych elementów. W katalogu znajdziemy też nowe wzory aluminiowych obręczy i lakierów. Wymiary karoserii pozostały niemal identyczne. Crossover ma 436,5 centymetra

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Kia Sorento 2.0 CRDi - SUV-y dla dużej rodziny

przechyłów, a układ kierowniczy nadąża za poleceniami kierowcy. Sprężyste zawieszenie osadzone na 19-calowych obręczach skutecznie filtruje nierówności, choć na poprzecznych przeszkodach potrafi zachować się nerwowo. Komfort w standardzie Pod maską Kii umieszczono 2-litrowego diesla o mocy 185 koni

Czy taki będzie nowy Mercedes CLS?

CLS Shooting Brake Concept idzie w ślady prototypu Fascination, zaprezentowanego kilkanaście miesięcy temu. Czy taka będzie nowa generacja modelu CLS? A może Niemcy planują produkcję wersji kombi i odebranie klientów BMW 5 GT ? Nie wiemy, ale

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

190 koni mechanicznych. Ropniak przyspiesza do setki w 7,9 sekundy Jedynie w przypadku napraw blacharskich ceny części okazują się znacząco wyższe ze względu na małą popularność modelu. Maciej Pertyński o silnikach Diesla: najnowsze konstrukcje są szczytowym wytworem cywilizacji technicznej 20

Mercedes bez żarówek

Wraz z premierą najnowszej Klasy S Mercedes całkowicie przestawia się na technologię LED: w aucie nie będzie ani jednej żarówki. Jak zapowiada producent, ponad 190 diod LED przejmie zadanie oświetlenia drogi, samochodu, kabiny i bagażnika. Długa

Oszczędna klasa C

Do tej pory silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne były w klasie C w zestawieniu z automatycznymi skrzyniami biegów. Teraz pod maską debiutują w połączeniu z 6-biegową przekładnią ręczną, a także systemem start-stop. Niemcy deklarują

Skoda Superb 2.0 TDI vs. Kia Optima 1.7 CRDi - opinie Moto.pl. Porównujemy dwa kombi klasy średniej

Atrakcyjna Azjatka Kombi klasy średniej przyszło konkurować z SUV-ami sprzedającymi się niczym świeże bułeczki. Względem swych podwyższonych rywali dostępnych w porównywalnej cenie, oferują lepsze właściwości jezdne, bardziej przestronną kabinę i wyraźnie niższe zużycie paliwa w podobnych

Salon Paryż 2012 | BMW Concept Active Tourer

o pojemności 1,5 litra, napędzający koła przedniej osi. Ekologiczny tandem uzupełnia silnik elektryczny, którego potencjał wykorzystywany jest w całości do poruszania kół tylnych. Łączna moc napędu to 190 koni mechanicznych. Wystarczy, by rozpędzić auto do setki w czasie "poniżej 8 sekund"

Testujemy Infiniti QX30 2.0t AWD. Niemiecka technologia, japońskie detale

zainteresować się benzyniakiem. To dwulitrowy motor wsparty doładowaniem. Generuje 211 koni mechanicznych i 350 Nm dostępnych w szerokim zakresie 1200-4000 obr./min. Spotkacie go w w Klasie A, GLA i wszelkich wariantach E. W Infiniti sprzężono go z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DCT. Biegi zmienia żwawo

"Pasjonaci"

instrukcję do pojazdu. Stary: ile to ma koni? Młody: Stopińćdzisiąt. Stary: No tak, ale to auto w klasie Mercedesa E, albo beemki siódemki. Młody: Raczej piątki albo trójki chyba. Trójka najtańsza to kosztuje 190k albo coś koło tego. Ale plastiki ma twarde. Stary: Dotknij! Młody: No, miękkie. Cichy jest

BMW 328 - wrażenia z jazdy

Dzięki uprzejmości kumpla - miałem do dyspozycji na 3 dni jego nowy nabytek - sedana 328. Auto z salonu, przebieg 13 tys, dobrze wyposażone - automat, półskóry, headup displey, silnik 245 koni, 17 calowe runflaty. Przejechałem trasę Wrocław-Berlin-Szczecin-Wrocław i 2 dni jeździłem po Wrocławiu

Re: Konkurencja Jim-CD

najbardziej sportowa Astra 2.0 OPC ma 163KM, a mimo to silnik Integry (bądź co bądź mniejszy, bo 1.8, a nie 2.0), osiąga o około 30KM większą moc. Caly problem polega nie na tym ile auto ma koni lecz ile mozna z niego wycisnac . Japonczycy od zawsze woleli robic silniki o malych pojemnosciach i

Re: BMW Z4 !!!

techniki ) ) jazdy. I jeszcze raz podkreślam - choćbym się wściekł to nie zmuszę na żadnej ) autostradzie swojej bejcy do spalania 17/100. Więc sam sobie odpowiedz, które ) konie są bardziej głodne: twoje czy moje (a jest ich więcej). ) ) ) ----) oczywiście, że wiele zależy od techniki jazdy

Re: BMW Z4 !!!

ci nie da 150 koni więcej. Chyba, że jedziesz na własny pogrzeb. > ----) w sportowym samochodzie taki zbędny dodatek jak komputer? ;-) A fe... To ten sam komputer, na który powołujesz sie podając swoja prędkość:)))) > Oczywiście, że nie twierdzę iż cały czas można jechać ze

czemu ja mam wam tłumaczyć jędrzeje i inne głupoty

że klasę to się ma jak się nie odnosi do rozmówcy / dyskutanta tylko do tematu dyskusji. więc tematem dyskusji jest tenis a w nim zawodniczki. a nie dyskutant! czy poważnym jest dyskutant dyskutujący o ekologii, który zarzuca przedstawicielowi Greenpeacu, "a ile ty zrobiłeś żeby pouczać