adblue audi

Jan Zomer

AdBlue - co to jest, jakie spełnia zadanie i dlaczego występuje w wielu nowoczesnych dieslach?

AdBlue - co to jest, jakie spełnia zadanie i dlaczego występuje w wielu nowoczesnych dieslach?

W wielu współczesnych modelach samochodów zasilanych silnikami Diesla, producenci stosują dodatek AdBlue. Jakie jest jego zadanie, jak często jego zbiornik trzeba uzupełniać i jak zwiększa koszty eksploatacji samochodu?

Odświeżony Volkswagen Tiguan już za chwilę. Na razie producent drażni szkicami, ale znamy szczegóły

Odświeżony Volkswagen Tiguan zostanie oficjalnie zaprezentowany latem 2020 r., ale firma już zapowiada tę premierę. Dlaczego jest taka ważna, skoro to tylko drobny lifting? Dlatego bo Tiguan jest prawdziwym bestsellerem marki z Wolfsburga. W 2019 r. jego sprzedaż pobiła Polo i Golfa.

Przeszukania w siedzibach Volkswagena i Daimlera. Powraca sprawa kartelu

Niemiecki urząd antymonopolowy wraz z przedstawicielami UE przeszukał w poniedziałek biura koncernów Daimler AG i Volkswagen AG. Obydwu firmom zarzuca się utworzenie kartelu.

BMW zawiesza rozmowy z Daimlerem. Jaki jest powód?

BMW zawiesza rozmowy z Daimlerem. Jaki jest powód?

. Ustalało w ramach tajnych grup roboczych sposoby wygaszania konkurencji. Chodziło głównie o techniki neutralizowania tlenków azotu w spalinach silników Diesla w ramach systemu AdBlue. Daimler, BMW, Audi, Porsche i Volkswagen ustaliły, żeby montować mniejsze zbiorniki, ponieważ większe były droższe. Jednak

SCR - nowa era czystych diesli

SCR - nowa era czystych diesli

ze składników szkodliwych kwaśnych deszczy, niszczących rośliny i elewacje budynków. Do niedawna AdBlue stosowano tylko w ciężarówkach. W swojej ofercie samochody z tymi silnikami mają m.in. Mercedes i Audi. Pod maską  Mercedesa

Unijny komisarz: KE może nałożyć miliardowe kary na niemieckie koncerny motoryzacyjne

Unijny komisarz: KE może nałożyć miliardowe kary na niemieckie koncerny motoryzacyjne

Mercedesa) oraz Volkswagen (wraz z należącymi do koncernu markami: Audi i Porsche). Sprawa trafiła do Komisji Europejskiej, a ta może ukarać Niemców grzywnami idącymi w miliardy euro. Niemcy nie unikną kary? Unijny komisarz sugeruje miliardowe kary Od razu po ujawnieniu afery pojawiły się złośliwe

Emisja z pojazdów konwencjonalnych, dlaczego tak trudno jest ją obniżyć?

Emisja z pojazdów konwencjonalnych, dlaczego tak trudno jest ją obniżyć?

cząstek stałych (DPF – Diesel Particle Filter). Ze względu na spełnienie norm konieczne było dołożenie tego elementu również przy silnikach benzynowych (GPF – Gasoline Particle Filter). Poza tym w układach oczyszczania spalin stosuje się zawór EGR, filtr SCR z dodatkiem AdBlue czy reaktory

Systemy telematyczne ułatwiają życie właścicielom pojazdów i zarządcom flot. Co oferują?

Systemy telematyczne ułatwiają życie właścicielom pojazdów i zarządcom flot. Co oferują?

zarządzanie nawet pięcioma samochodami marki jednocześnie przy użyciu jednego smartfona. Za pośrednictwem aplikacji FordPass Pro można sprawdzać takie rzeczy jak: wyświetlanie poziomów AdBlue; lokalizację pojazdu zarówno rano, jak i wieczorem; zdalne zamykanie i otwieranie pojazdu; możliwość obserwowania

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

A - AdBlue AdBlue to nieszkodliwy, wodny roztwór mocznika. Stosuje się go, by obniżyć stężenie tlenku azotu w spalinach samochodów z silnikami Diesla. Fot. Lukasz Giza / AG B - Batalia silników To podstawowe pytanie przy wyborze samochodu - "silnik benzynowy czy silnik wysokoprężny

Nowa Skoda Octavia oficjalnie. Widzieliśmy czwartą generację numeru 1 w Polsce. Wnętrze to mała rewolucja

Nowa Skoda Octavia oficjalnie. Widzieliśmy czwartą generację numeru 1 w Polsce. Wnętrze to mała rewolucja

specyfikacji do złudzenia przypominają te stosowane w Audi z linii S-Line. Są nieźle wyprofilowane, mają wysuwaną część udową, a także elektryczną regulację z pamięcią ustawień. W drugim rzędzie łatwo dostrzec nowy kształt zagłówków, masywny podłokietnik i znacznie więcej przestrzeni względem poprzednika

Starcie na szczycie rankingu sprzedaży. Toyota Corolla vs. Skoda Octavia w naszym teście

Starcie na szczycie rankingu sprzedaży. Toyota Corolla vs. Skoda Octavia w naszym teście

;podwójnego dozowania" płyn AdBlue jest wtryskiwany przed dwoma umieszczonymi jeden za drugim katalizatorami SCR. W efekcie jednostka EVO jest technicznie przygotowana do spełnienia przyszłych wymogów normy emisji Euro 6d. Jak to się przekłada na rzeczywistość? W spokojnej trasie uzyskamy wyniki lekko

"Niemiecka motoryzacja to kartel!". Od prawie 30 lat manipulują emisją spalin i cenami

"Niemiecka motoryzacja to kartel!". Od prawie 30 lat manipulują emisją spalin i cenami

Mercedesa) oraz Volkswagen (wraz z należącymi do koncernu markami: Audi i Porsche). Skąd wiemy o kartelu? "Der Spiegel" donosi, że Volkswagen przyznał się do "możliwości stosowania nielegalnych praktyk" w liście do Bundeskartellamt, niemieckiego federalnego urzędu, zajmującego się

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

Audi Q7 w chwili debiutu wyznaczył nowe standardy. Nie tylko był największym spośród europejskich SUV-ów, ale sukcesywnie rozbudowywana paleta silników uczyniła go jednym z lepiej przygotowanych do rynkowego boju zawodników wagi ciężkiej. Największym dotychczasowym osiągnięciem

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

262 KM. W obydwu przypadkach modyfikacjom poddano układ oczyszczania spalin. Zastosowanie nowego katalizatora SCR wykorzystującego dodatek AdBlue (uzupełniany co 15 tys. km) pozwoliło zredukować ilość szkodliwych substancji w spalinach i spełnić normę Euro 6. Zużycie paliwa

Ben Collins | Wywiad | W samochodzie jestem szczęśliwy

Ben Collins | Wywiad | W samochodzie jestem szczęśliwy

czasy, bo wystartują dwa dobre programy. Nowy Top Gear będzie zupełnie z nową formułą, za to Amazon chcę podtrzymać klimat tego co widzowie znają do tej pory. Moto.pl: Czym jeździsz prywatnie? Ben Collins: Mam Audi Q3 z silnikiem Diesla, który poza

Ben Collins | Wywiad | W samochodzie jestem szczęśliwy

Ben Collins | Wywiad | W samochodzie jestem szczęśliwy

widzowie znają do tej pory. Moto.pl: Czym jeździsz prywatnie? Ben Colins: Mam Audi Q3 z silnikiem diesla, który poza paliwem potrzebuje AdBlue. To substancja, która musi być wlewana do specjalnego

Re: Audi i Dieselgate

w skrocie - mieli piekne wielkie mocne silniki naprzyklad V6, V8, ale nie byli w stanie sie zmiescic w normach - zadnych - przekraczaly one limity nawet 18-krotnie. to ze istnieje technologia z adblue - bylo wiadomo od lat. ale problemem w slicznych limuzynach sa rozmiary baku na adblue. wiec

Re: "Software update" - ostrzezenie.

Ciekawe. Konkretnie, widzę na co dzień 2 diesle Audi 2.0. 170 i nowszy 177. Ten pierwszy miał jakiś, listy z Audi, gratisy, update w serwisie, ma spalać więcej adblue (oba to Q5 więc są w tej wersji). Za drugiego nikt nie przepraszał, jest już wersją fabrycznie ok? -- . -Z TDCI NA ST, a teraz

Tyle, że tam Zniewolony Lud

neutralizowania tlenków azotu w spalinach silników Diesla. Daimler, BMW, Volkswagen, Audi i Porsche uzgadniały wspólnie między innymi rozmiary zbiorników na AdBlue - wodny roztwór mocznika niezbędny do przekształcania tlenków azotu w azot i wodę. Ponieważ duże zbiorniki byłyby droższe, firmy miały się umówić, że