aktualna sieć autostrad w niemczech

Kuba Brzeziński

Najdłuższa autostrada w Polsce. A4 czy A1? Wschód-zachód kontra północ-południe

Najdłuższa autostrada w Polsce. A4 czy A1? Wschód-zachód kontra północ-południe

Wakacje to idealny moment, aby porozmawiać o autostradach w Polsce. Bo choć nadal jest w tej kwestii nieco do zrobienia, podróże w dużej mierze można już realizować za spraw tras kategorii A. Dziś porozmawiajmy zatem o A4 i A1.

Oto autostrady widma. Nagle się urywają i kończą w polu lub... kopalni

Okazuje się, że nie tylko polskim drogowcom zdarzają się absurdy z drzewem pośrodku drogi, czy rondem bez żadnych zjazdów. Niemcy, którzy zawsze są stawiani za wzór drogowych rozwiązań, także mają swoje wpadki i absurdy drogowe. Najsłynniejsze z nich to autostrady widma, które od lat urywają się w polach lub przepaściach.

Kiedy polskie drogi szybkiego ruchu przekroczą 6 tys. km? GDDKiA podaje datę

Chwalenie się nie jest dobrą cechą. Choć nie w tym przypadku. Przez ostatnie dwie dekady sieć dróg ekspresowych w Polsce wydłużyła się przeszło 28-krotnie. A to dopiero początek! Kiedy zatem polskie drogi szybkiego ruchu przekroczą 6 tys. km?

To będzie jedna z najdłuższych dróg ekspresowych w Polsce

To będzie jedna z najdłuższych dróg ekspresowych w Polsce

O budowie kolejnych dróg szerzej opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl. Budujemy drogi. Tymi dwoma słowami można podsumować kolejne informacje, które pojawiają się w mediach. W Polsce praktycznie nieustannie rośnie sieć dróg ekspresowych i autostrad. Czy to oznacza, że

Co to jest to Panattoni? I dlaczego stoi przy każdej polskiej drodze szybkiego ruchu?

Co to jest to Panattoni? I dlaczego stoi przy każdej polskiej drodze szybkiego ruchu?

Panattoni. Zastanawialiście się kiedyś nad tym, czemu jest ich tak dużo i czemu można je spotkać głównie przy eskach i autostradach? My tak. Oto odpowiedź. Czym zajmuje się Panattoni? Panattoni nazywa siebie na oficjalnej stronie internetowej deweloperem logistycznym. Co to jednak oznacza w praktyce

Autostrada dei Laghi. Czy włoska droga do jezior na pewno była pierwsza?

Autostrada dei Laghi. Czy włoska droga do jezior na pewno była pierwsza?

;parkway" budowano z myślą o sporcie i ściganiu samochodów. Władze zakazały organizacji zawodów, gdy doszło do poważnego wypadku i tylko dlatego tor zamienił się w zwykłą drogę. Amerykanie musieli poczekać na swoje autostrady do połowy lat 50., gdy zaczęto rozbudowę sieci międzystanowej. Historyczne

Thiebault Paquet. "Chętnie porozmawiam z Elonem Muskiem na temat wodoru" [MOTO 2030]

Thiebault Paquet. "Chętnie porozmawiam z Elonem Muskiem na temat wodoru" [MOTO 2030]

Paquet, Toyota: Rzeczywiście może da się porównać aktualną sytuację z napędem wodorowym do hybrydowego w przeszłości. Ale pomiędzy tymi technologiami jest fundamentalna różnica. W przypadku hybryd Toyoty nie istniała bariera infrastruktury. Była nią po prostu sieć stacji benzynowych. Rozwój napędów

Opinie Moto.pl: VW ID.Buzz. Potrafi oczarować największego sceptyka elektromobilności

Opinie Moto.pl: VW ID.Buzz. Potrafi oczarować największego sceptyka elektromobilności

poziomie 350 kilometrów. W mieście, bowiem na autostradzie zużycie potrafi wzrosnąć do nieco ponad 30 kWh. Wówczas będziemy rozglądać się za ładowarkami co 220-240 km. To też najmniej ekonomiczne okoliczności dla modnego VW. Dysponując abonamentem w popularnych sieciach ładowania, stawka za jeden kW wynosi

Opinie Moto.pl: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 200 KM 4Motion. Te trzy litery wciąż mają rację bytu

Opinie Moto.pl: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 200 KM 4Motion. Te trzy litery wciąż mają rację bytu

każdym kroku czuć, że SUV był projektowany w Niemczech, gdzie często pokonuje się długie dystanse autostradami i wzorowe zachowanie na nich było jednym z priorytetów. Mimo pudełkowatych kształtów na pokładzie jest przyjemnie cicho, można swobodnie rozmawiać lub zrelaksować się, słuchając ulubionej muzyki

Opinie Moto.pl: VW Golf vs. Opel Astra. Czy plug-in w kompaktowym hatchbacku ma sens?

Opinie Moto.pl: VW Golf vs. Opel Astra. Czy plug-in w kompaktowym hatchbacku ma sens?

kierowcy informacje na temat aktualnego położenia kół. Ponadto, może pracować w kilku trybach. W dynamicznym, siła wspomagania nieco maleje, co wywołuje większy opór na kierownicy. Trzeba przyznać, że w tej kwestii Niemcy poszli w słusznym kierunku. O ile w Golfie znajdziemy więcej komfortu, o tyle Astra

Mercedes GLC F-Cell - jeździliśmy jedyną na świecie wodorową hybrydą plug-in

Mercedes GLC F-Cell - jeździliśmy jedyną na świecie wodorową hybrydą plug-in

elektryczny może być zasilany z dwóch źródeł: ogniwa paliwowego utleniającego wodór oraz ogniwa galwanicznego, czyli akumulatora. Ten może być ładowany przez ogniwo wodorowe lub czerpać energię z sieci elektrycznej. W teorii Mercedes GLC F-Cell gwarantuje duży zasięg i jego szybkie odnawianie Pomysł jest

Derusyfikacja węglowodorów. Co może oznaczać dla polskiej motoryzacji? [MOTO 2030]

Derusyfikacja węglowodorów. Co może oznaczać dla polskiej motoryzacji? [MOTO 2030]

samochodów elektrycznych (w styczniu i lutym 2022 r. auta BEV stanowiły ok. 2,2 proc. rejestracji), tempo rozwoju infrastruktury do ich ładowania (wg. PSPA mamy nieco więcej niż dwa tys. stacji, z czego 1430 to wolne stacje AC. W Niemczech jest ponad 28 tys. stacji), w jakim tempie stajemy się potęgą

Mercedes-Benz 2025 | Przyszłość transportu drogowego

Mercedes-Benz 2025 | Przyszłość transportu drogowego

% ruchu towarowego obsługuje transport drogowy, w Niemczech ten współczynnik wynosi 66%, ale w Hiszpanii już 96%. Na zatłoczonych odcinkach niemieckich autostrad ruch samochodów ciężarowych stanowi do 10%. Niemiecki minister transportu w raporcie "2030 traffic forecast" przewiduje, że tylko u