alfa 1.9 jtd wymiana wtrysków

Piotr Mokwiński

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo 159 2.4 JTD. Jak się sprawuje z przebiegiem ponad 200 tys. km?

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo 159 2.4 JTD. Jak się sprawuje z przebiegiem ponad 200 tys. km?

Ten model Alfy miał zmienić postrzeganie marki w świecie nowoczesnej motoryzacji. Przykryć niepochlebne opinie dotyczące chociażby 156, 166 czy 147. W latach 90. bowiem, Włosi nie mieli dobrej prasy. Samochody, choć piękne i chwytające za serce, borykały się z powszechnym problemem korozji, niedopracowanej elektroniki oraz cierpiały na mechaniczne niedostatki. Wszystko zatem było w rękach 159. Jak się żyje z tym modelem po niemal dwóch dekadach? W nasze ręce trafił egzemplarz z najmocniejszym dieslem i manualną przekładnią.

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

Siła stereotypów wciąż okazuje się decydująca w wielu przypadkach. Widać to także na przykładzie cen używanych samochodów. Produkty chociażby włoskich producentów mocno cierpią z tego powodu, gdyż oceniane są jako usterkowe i problematyczne w codziennej eksploatacji. W rzeczywistości, inżynierowie Fiata są autorami wielu dopracowanych jednostek napędowych, które trwałością niejednokrotnie przewyższają konkurencję.

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

Silniki Diesla wciąż mają wiele zalet i nagonka w mediach tego nie zmieni. Trudno znaleźć lepszy silnik, jeśli często jeździcie w trasy. Wybraliśmy kilka diesli, które powinny nie przysparzać większych problemów.

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

Diesel jeszcze nie umarł! Nasze propozycje o pojemności 1.3-1.6 litra. Warte grzechu

trzeba nastawić się na regenerację turbo (2000 zł), wtryskiwaczy (800 zł za sztukę) i ewentualnie dwumasowego koła zamachowego ze sprzęgłem (2000-2500 zł). Brzmi zachęcająco? Oto nasz wybór w klasie małolitrażowej. Fiat – 1.6 Multijet Po latach udanej kariery dopracowanego 1.9 JTD, władze Fiata

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i unowocześnienia osprzętu motoru. W efekcie jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 5. Na rynku obecna jest od 2008 roku - również w katalogu Opla, Saaba, Lancii i Alfy Romeo. Szukasz używanego samochodu? Na stronie głównej

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

konkurencji. Przykład z brzegu stanowi model 159. Ma swoje małe bolączki, ale na przestrzeni lat wypracował sobie łatkę solidnego przedstawiciela klasy średniej. Ciasnego, ale z dobrymi dieslami 1.9 i 2.0 JTD oraz trwałym benzyniakiem 1.75 TBI. Stawiając na długowieczność i koszty eksploatacji, lepiej wybrać

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

stałej geometrii łopat, pozostałe ze zmienną - koszt regeneracji to 900-1800 złotych. 2.0 JTD - Fiat Kolejnym polecanym przez mechaników silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do 1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i unowocześnienia osprzętu motoru. W efekcie jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 5. Na rynku obecna jest od 2008 roku

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i unowocześnienia osprzętu motoru. W efekcie jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 5. Na rynku obecna jest od 2008 roku - również w katalogu Opla, Saaba, Lancii i Alfy Romeo. Podobnie jak w przypadku 2.0 HDI, producent

1.9 i 2.0 JTD/MultiJet. Czy warto postawić na auto z dieslem autorstwa koncernu FCA?

1.9 i 2.0 JTD/MultiJet. Czy warto postawić na auto z dieslem autorstwa koncernu FCA?

Debiut wtrysku typu common-rail Koncern Fiata jako pierwszy wprowadził do seryjnej produkcji system wtrysku bezpośredniego common-rail w Cromie pierwszej generacji, od tamtej pory systematycznie go udoskonalając. Przez lata rynkowej kariery czterocylindrowy 1.9 JTD trafił pod maski Fiata Punto

Litera F nie kojarzy się zbyt dobrze, ale te auta to pewniaki i w dobrej cenie!

okresu produkcji, okazały się wyjątkowo trwałe i ochoczo współpracujące z instalacjami gazowymi. Bazowy wolnossący 1.4 generuje 90-95 KM. Znacznie lepszą dynamikę zapewniają turbodoładowane warianty 1.4 T-Jet o mocy 120, 140 i 150 KM. W alternatywie pozostają dobre diesle. Do wyboru mamy 1.9 JTD 120-150

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 kontra Saab 9-3. Nieoczywisty wybór w segmencie D

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 kontra Saab 9-3. Nieoczywisty wybór w segmencie D

zapewnią włoskie konstrukcje 1.9 i 2.2 JTS o mocy odpowiednio 160 i 185 KM. Niestety bezpośredni wtrysk paliwa przekreśla rentowność instalacji gazowej. Co gorsza, są to wymagające serwisowo silniki. Częste drobne usterki wprawny mechanik jest w stanie wyprzedzić, dokonując profilaktycznych wymian

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

silnikiem diesla jest opracowany przez inżynierów Fiata 2.0 JTDm. Jednostka ta w prostej linii wywodzi się z równie dopracowanej konstrukcji 1.9 JTD obecnej praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do 1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

zapewnią włoskie konstrukcje 1.9 i 2.2 JTS o mocy odpowiednio 160 i 185 KM. Niestety bezpośredni wtrysk paliwa przekreśla rentowność instalacji gazowej. Co gorsza, są to wymagające serwisowo silniki. Częste drobne usterki wprawny mechanik jest w stanie wyprzedzić, dokonując profilaktycznych wymian

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

w 1997 wraz z premierą Alfy Romeo 156 i jej najpopularniejszego silnika Diesla - 1.9 JTD. Ten czterocylindrowy ropniak początkowo dysponował mocą 105, 115 i 120 KM. Finalna zmodernizowana wersja dostępna w Alfie 159 oraz Oplach (Vectra, Signum, Astra) i Saabach generowała 100 lub 120 KM w wersji z

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

JTD, mamy do wyboru także silniki benzynowe - w tym 2.2 JTS o mocy 185 KM. Jego charakter idealnie pasuje do sportowego usposobienia modelu. Niestety, miewa problemy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wariatorem faz rozrządu. Lepiej postawić na nowszą konstrukcję – 1.75 TBI. Renault Laguna III

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że autorem wtrysku bezpośredniego (common-rail) w silnikach diesla jest Fiat. Włoscy inżynierowie opracowali ten system w latach 80. montując go po raz pierwszy w modelu Croma. W latach 90. w ofercie koncernu pojawił się silnik 1.9 JTD generujący w

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

napędowe JTD z nowoczesnym układem zasilania typu common rail. Alfa Romeo 147 to samochód, w którym niemal wszystko podporządkowano sportowemu charakterowi. Wnętrze nie jest zbyt przestronne, a w tylnej części wręcz ciasne. Bagażnik ma pojemność zaledwie 280 l, jadąc w dwie osoby, można go powiększyć do

Lancia Lybra (1999-2005) - opinie Moto.pl

Lancia Lybra (1999-2005) - opinie Moto.pl

niskich i średnich obrotach to sygnał do jego wymiany. Najmniej awaryjne są benzynowe dwulitrowce, ale mają spory apetyt na paliwo i są kosztowne w obsłudze. W turbodieslach 1.9 JTD trzeba liczyć się z awariami dumasowych kół zamachowych i turbosprężarek. Także w silnikach 2.4 JTD turbiny wymagają

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

. LPG Jerzy Maliński: Koalicja na rzecz Autogazu Alfa Romeo156 niezależnie od wersji silnikowej i roku produkcji ze względu na układ zapłonowy typu Twin Spark (dwie świece zapłonowe w każdym cylindrze) i przepływomierz powietrza może współpracować jedynie z instalacjami wtrysku gazu. Ważny jest przy tym

Re: Zasilanie wtrysku Alfa Romeo 156 1,9 jtd

pojechałem na wymianę paska rozrządu na kanał wjechałem o własnych siłach po wymianie już nie, na samostarcie silnik palił. chłopaki na serwisie elektroniki stwierdzili że potrzeba alfa code i będzie chodził, ale zaznaczam że na wyświetlaczu w alfie kontrolka code sie nie pali.

Re: kontrolka wtrysku

kolego ja mialem kilkarazy podbna sprawe w alfie 19 jtd po wcisnieciu gazu spadek mocy i kontrolka wyskoczyl mi blad do wymiany potencjometr pedalu przysp. wykasowalem blad i smigam nie mam zamiaru placic za pedal 1500zl lepiej wykasowac blad co jakis czas jest ok

Re: Nowe diesle

wszystkie dzisiejsze JTD,HDI i s-ka oraz wszystkie nawet te ) ) najsłabsze nowe samochody dostawcze i ciężarowe sa turbodoładowane. ) ) Czy tak cięzko spotkac "działającego" Sprintera z przbiegiem 300 czy 400 0 ) 00 ) ) km?A cięzarówke z przebiegiem np. 600 czy 800 000 km? ) ) 1.9 TDI 150KM - 79,1