alfa 159 jaki poziom oleju

Piotr Mokwiński

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo 159 2.4 JTD. Jak się sprawuje z przebiegiem ponad 200 tys. km?

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo 159 2.4 JTD. Jak się sprawuje z przebiegiem ponad 200 tys. km?

Ten model Alfy miał zmienić postrzeganie marki w świecie nowoczesnej motoryzacji. Przykryć niepochlebne opinie dotyczące chociażby 156, 166 czy 147. W latach 90. bowiem, Włosi nie mieli dobrej prasy. Samochody, choć piękne i chwytające za serce, borykały się z powszechnym problemem korozji, niedopracowanej elektroniki oraz cierpiały na mechaniczne niedostatki. Wszystko zatem było w rękach 159. Jak się żyje z tym modelem po niemal dwóch dekadach? W nasze ręce trafił egzemplarz z najmocniejszym dieslem i manualną przekładnią.

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

Na rynku wtórnym niezmiennie wysoką popularnością cieszą się auta segmentu premium. Kierowcy doceniają wyraźnie wyższą jakość wykonania, często bogate wyposażenie i namiastkę prestiżu. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie wersje silnikowe są godne polecenia. Wśród używanych znaleźć możemy bowiem warianty problematyczne, generujące pokaźne koszty.

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

• Używane Alfa Romeo 159 - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?• Na rynku wtórnym wciąż ogromnym zainteresowaniem cieszy się klasa średnia. Jednym z ciekawszych wyborów pozostaje używana Alfa Romeo 159.

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

momencie, gdy Alfa nie miała najlepszej prasy w Europie. 159 sprzedawała się przeciętnie, choć uchodziła na jedno z najpiękniejszych aut na rynku. Czas pokazał, że nie ustępowała w kategorii awaryjności VW Passatowi czy Fordowi Mondeo. Budowanie zaufania to jednak długi proces. Niemniej, konstruktorzy z

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 kontra Saab 9-3. Nieoczywisty wybór w segmencie D

Kupujemy używane: Alfa Romeo 159 kontra Saab 9-3. Nieoczywisty wybór w segmencie D

Alfa Romeo 159 - emocje w standardzie Bez wątpienia jednym z najpiękniejszych przedstawici segmentu D ostatnich lat jest Alfa Romeo 159. Model produkowany od 2004 do 2011 roku jako klasyczny sedan i kombi prezencją przyćmiewa klasowych rywali. Co istotne, w przeciwieństwie do poprzednika

1.75 TBI - opinie. Czy warto postawić na silnik z policyjnej Alfy?

1.75 TBI - opinie. Czy warto postawić na silnik z policyjnej Alfy?

odpowiedni, spełniający swoje zadanie olej. Włosi zalecają 5W30, a do układu wchodzi 5 litrów środka smarnego. Kolejną zmianą jaką warto wprowadzić jest stosowanie innego oleju. Sugerowany przez Alfę produkt marki Selenia zapewnia przeciętną jakość, zatem warto postawić na coś lepszego. Wymiana paska

Alfa Romeo Giulia vs. Infiniti Q50. Nieoczywisty wybór w klasie premium. Warto zaryzykować?

Alfa Romeo Giulia vs. Infiniti Q50. Nieoczywisty wybór w klasie premium. Warto zaryzykować?

przeciętnych rozwiązaniach technologicznych Opla, Alfa Romeo w klasie średniej postanowiła wrócić do gry w wielkim stylu. Przy budowie następcy modelu 159 skorzystano z płyty podłogowej opracowanej dla modeli Maserati – Giorgio. Oznacza to, że produkowana niezmiennie od 2016 Giulia jest samochodem

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

Używane auto w dobrej cenie? Włoskie silniki nie takie straszne. Na te warto postawić

jednostka trafiła do cennika Alfy Romeo 156, 159, 166 czy Brery i Lancii Thesis. Producent ponownie postawił na wtrysk bezpośredni common-rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat, dwumasowe koło zamachowe, a w nowszych wersjach występował także filtr cząstek stałych. Początkowo motor oferował 130-136

Szukamy dobrego samochodu za około 10 tysięcy zł. Czy to wciąż możliwe? Inflacja...

Szukamy dobrego samochodu za około 10 tysięcy zł. Czy to wciąż możliwe? Inflacja...

znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl . Alfa Romeo 159 Ten model stanowi pomost między niezbyt dobrymi czasami dla Włochów, a tymi, które wprowadziły markę na nowe tory jakościowe, choć w przypadku 159, stereotypy wciąż odciskają się na rynkowej wartości (od 2005 do 2011). Tym samym, niezły egzemplarz Alfy

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 280 KM - zapomnij o zdrowym rozsądku

Opinie Moto.pl: Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 280 KM - zapomnij o zdrowym rozsądku

cały system operacyjny, zwłaszcza pod kątem estetycznym, choć bywa zawiły i nieintuicyjny. Jako ciekawostkę powiem, że znajdziecie w nim wskaźniki pokazujące ciśnienie doładowania, generowany moment obrotowy, czy temperaturę oleju silnika, skrzyni biegów, a także napięcie akumulatora. Trochę to

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

kariera rynkowa trwała od 2005 do 2010 roku. Auto nawiązuje projektem przodu do 159, ale od pokrewnego modelu jest o 25 cm krótsza. Dynamicznie opadający tył mogą wieńczyć dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Za tę Alfę odpowiada Giorgetto Giugiaro. Mimo atrakcyjności, zainteresowanie rynku było

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

charakterystyką. Specjaliści sugerują skrócić interwał wymiany oleju do 10 tysięcy kilometrów, a także regularnie kontrolować jego poziom – dynamiczna eksploatacja w przypadku obu japońskich konstrukcji skutkuje zauważalnym ubywaniem środka smarnego. Całości dopełnia precyzyjny mechanizm manualnej

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

Szukamy dobrego auta za około 25 tysięcy zł. To niezły budżet również na klasę średnią

jest coraz bardziej poszukiwana Brera. Technicznie bazująca na modelu 159, produkowana była od 2005 do 2010. Dostępna także jako Spider – rasowy roadster z tekstylnym dachem. Ponadczasowy design i perfekcyjna forma we wnętrzu, również dziś wzbudzają zachwyt. Oczywiście, o funkcjonalności drugiego

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

postaci wolnossącego 3.0 V6 o mocy 211 KM. Alfa Romeo 159 2.2 JTS Alfa Romeo 159 była dla włoskiej marki premium biletem powrotnym do świata przyzwoitej jakości wykonania. Po licznych wpadkach poprzednich modeli 159 była istną rewolucją. Produkowano ją od 2005 do 2011 roku jako sedana i kombi. Każda

Luksusowe auta za 100 tysięcy zł? To możliwe. Sprawdzamy różne segmenty

Luksusowe auta za 100 tysięcy zł? To możliwe. Sprawdzamy różne segmenty

uporano się z chorobami wieku dziecięcego. Trzeba tylko pamiętać o regularnej kontroli oleju silnikowego. W alternatywie pozostaje wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 140-184 KM. Alfa Romeo Giulia Na koniec zostawiliśmy sobie kolejną perełkę z Włoch. To Giulia będącą następcą modelu 159. Średniej klasy auto

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

, skórzaną tapicerkę i panoramiczne okno dachowe. Niewielkim zużyciem oleju napędowego szczyci się bazowy diesel 1.6 HDI o mocy 110 KM - spalanie z łatwością utrzymamy na poziomie 5-6 jednostek. Znacznie lepszą dynamikę przy niewiele większym zapotrzebowanie na paliwo zapewnia jednostka 2.0 HDI dostępna w

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

Opel Vectra C 3.0 CDTi Ostatnia generacja Vectry opuszczała fabrykę w latach 2002-2008. Posłużyła też za dawcę technologii Alfie Romeo 159. Sama konstrukcja należy do udanych i trwałych. Problemy jednak występują z 3-litrowym dieslem zapożyczonym z magazynów Isuzu. 3.0 CDTI ma 177 KM i 350 Nm. Po

Tania benzyna E10 już wkrótce na stacjach. Jakie samochody można nią zatankować? [LISTA]

Tania benzyna E10 już wkrótce na stacjach. Jakie samochody można nią zatankować? [LISTA]

"E5", a na oleju napędowym "B7". To oznacza, że benzyna bezołowiowa zawiera maksymalnie 5 proc. biokomponentów, a diesel maksymalnie 7 proc. biokomponentów. Jak łatwo się domyślić, oznaczenie "E10" informuje o 10 proc. zawartości biokomponentów w benzynie. Etanol nazywany w

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

wiedzą. Jeżeli awarii ulegnie moduł sterująco-wykonawczy, rachunek przekroczy 4 tysiące złotych. Opel Vectra C 3.0 CDTi Ostatnia generacja Vectry opuszczała fabrykę w latach 2002-2008. Posłużyła też za dawcę technologii Alfie Romeo 159. Sama konstrukcja należy do udanych i trwałych. Problemy jednak

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

doprowadza do bankructwa Ostatnia generacja Vectry opuszczała fabrykę w latach 2002-2008. Posłużyła też za dawcę technologii Alfie Romeo 159. Sama konstrukcja należy do udanych i trwałych. Problemy jednak występują z 3-litrowym dieslem zapożyczonym z magazynów Isuzu. 3.0 CDTI ma 177 KM i 350 Nm. Po liftingu

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

trzeba doliczyć części. Po drugie, niewiele warsztatów dysponuje odpowiednim sprzętem i wiedzą. Jeżeli awarii ulegnie moduł sterująco-wykonawczy, rachunek przekroczy 4 tysiące złotych. Ostatnia generacja Vectry opuszczała fabrykę w latach 2002-2008. Posłużyła też za dawcę technologii Alfie Romeo 159

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

w 1997 wraz z premierą Alfy Romeo 156 i jej najpopularniejszego silnika Diesla - 1.9 JTD. Ten czterocylindrowy ropniak początkowo dysponował mocą 105, 115 i 120 KM. Finalna zmodernizowana wersja dostępna w Alfie 159 oraz Oplach (Vectra, Signum, Astra) i Saabach generowała 100 lub 120 KM w wersji z

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

problem dotyczył smarowania i układu korbowo-tłokowego. Na porządku dziennym jest nadmierne zużycie oleju silnikowego, przez co należy regularnie kontrolować jego poziom. Zdarzało się, że zauważalny niedobór prowadził do zatarcia turbosprężarki, a w skrajnych przypadkach nawet jednostki napędowej. Wielu

Citroen C5 Tourer - test | Za kierownicą

Mondeo z 2,2-litrowym dieslem o mocy 175 koni, a najmocniejsza w klasie Mazda 6 2.2 MZR-CD (185 KM) - okrągłe 139 tysięcy złotych. Miłośnicy urody powinni rzucić okiem na Alfę 159 Distinctive 2.0 JTD (150 KM) za 118 900 zł. Rodzima konkurencja Citroena, czyli Laguna

Re: Alfa 159.

Wtam! to nie tak . jak sie wymienia olej co 12 tys km i dba o jego wysoki poziom ,wymienia naped rozrzadu co 50-60 tys km ,nie "butuje" zimnego silnika to silnik Twin Spark przejedzie do naprawy głownej spokojnie 300.000 km . zajechane t.s to wina idioty miedzy kierownica a pedałami i w

AbsoLutna FikcjA 159.

pierwsze 100 egzemplarzy przejedzie pierwsze 100 tys. km. Bo na razie osiągnięcia alfy wyglądają jak następuje: Test ar 159 sport wagon, wersja 3,2 V6 Ti 4x4, z "Motoru" nr 20/2008, cytuję dosłownie: "Deklaracje producenta, że 3,2-litrowy silnik V6 zużywa w trasie 8,6 l/100 km, można włożyć między bajki

Re: AbsoLutna FikcjA 159.

alfy wyglądają jak następuje: > Test ar 159 sport wagon, wersja 3,2 V6 Ti 4x4, z "Motoru" nr 20/2008, cytuję do > słownie: > "Deklaracje producenta, że 3,2-litrowy silnik V6 zużywa w trasie 8,6 l/100 km, > można włożyć między bajki. Alfa traktowana absolutnie delikatnie, z

Re: Opinia o Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark

przebieg 120 czy 160 kkm nie oznacza nic. Sam mam w takiej alfie z 98 roku 150 kkm i od zmiany do zmiany na wskaźniku poziomu oleju nie ma żadnej różnicy ale wszystko zależy od przeszłości auta. Zawieszenie natomiast nie jest zbyt mocne. Średnio tuleje na wachaczach przebijam co 1,5-2 lat (ok 50

Alfa Romeo 147,bądź 156-nołchał,redaguje Michał

> 0, zuzywa ok. 250 ml/1000 km, dlatego poziom oleju nalezy dosc czesto sprawdzac jbl25 napisał: > Słyszałem o tych nagarach, a to dobrze wiedzieć o tym, że w sumie też olej > trzeba sprawdzać jak w TS. W ASO jak się sprawdza furę mają hamownie ? conveyor napisał

Re: Hybryda

akumulatorow i dziesiatkow superkomputerow > wazylby mniej niz 1300 kg. Komputery nie są cieżki. A baterii czy jakiś superkondensatorów Prius ma w sobie, jak widać, niewiele, bo zeszli z masą naprawdę ostro. Poza tym, jak wymontujesz elektryczny napęd, musisz zwiększyć pojemność silnika spalinowego