alfa gta spalanie oleju

Marcin Lewandowski

Renault 8 - to już pół wieku

Renault 8 - to już pół wieku

Jedni go kochają za niską masę i mocną wersję Gorgini, inni nienawidzą choćby za rozkład mas. W tym roku mija 50 lat od debiutu ostatniej masowej Renówki z silnikiem umieszczonym z tyłu

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

Tak sobie marzyliśmy z Lemskim, gdy nagle z ciemności wyłonił się Mroczek. - Zobaczcie, co wam przyprowadziłem - rzucił od progu i zaciągnął nas do okna. - Nie chcesz powiedzieć, że... - Lemskiemu aż głos uwiązł w gardle. - Dobrze widzisz - Mercedes. I to dieselek! Mroczek aż pokraśniał, że taką zgotował nam niespodziankę

Ford Focus ST

Wyścig zbrojeń trwa. Zaczęło się od czterech cylindrów. Potem doszła turbosprężarka. Tu jest pięć cylindrów i turbo. No i wzorcowe - jak przyjęło się sądzić - zawieszenie. Całość okazuje się zaskakująco wygodna. Wręcz rodzinna. Czy tak dziś wygląda recepta na sukces w klasie GTI?

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

w Paryżu w 1964 roku uwagę tysięcy zwiedzających stoisko Renault skupił nowy model 8 Gordini. Silnik 1.1 był zasilany dwoma gaźnikami i rozwijał moc 77,5 KM. Amadee Gordini i jego mechanicy podnieśli stopień sprężania i zastosowali m.in. półkuliste komory spalania oraz chłodnicę oleju. W układzie