alfa romeo 156 budowa nadwozia

Piotr Mokwiński

Klasa średnia premium za 20 tysięcy zł. Prestiż, wygoda, ale i znaczne koszty

Klasa średnia premium za 20 tysięcy zł. Prestiż, wygoda, ale i znaczne koszty

20 tysięcy złotych w zupełności wystarczy na kupno auta klasy średniej segmentu premium. Poza większym prestiżem, otrzymujemy znacznie lepsze właściwości jezdne, jakość wykonania i często bogate wyposażenie. Na rynku znajdziemy ogromny wybór używanych modeli, a każdy kierowca powinien trafić na konstrukcję spełniającą jego oczekiwania i możliwości finansowe. Trzeba jednak pamiętać, że koszty bieżącego serwisu będą zazwyczaj wyższe, niż ma to miejsce w przypadku odpowiedników spod znaku Opla, Volkswagena czy Peugeota.

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

Szukając auta na rynku wtórnym warto bardzo dokładnie wertować nie tylko ogólne opinie o danym modelu, ale również o konkretnej wersji. Pamiętajmy, że nawet w najbardziej dopracowanym technicznie aucie mogły wystąpić niezbyt udane odmiany silnikowe lub inne mechaniczne rozwiązania, które okazały się porażką. Kupno takiego samochodu to niemal gwarancja problemów, kosztownych napraw i trudności z odsprzedażą.

Poradnik | Sprawny samochód za 5 tysięcy? To możliwe

Budżet w wysokości 5 tysięcy złotych pozwoli na znalezienie nastoletniego auta, które przy odrobinie szczęścia i zaangażowania właściciela, posłuży kilka kolejnych lat. Do wyboru mamy zarówno popularne modele segmentu C i D sprzed dwóch dekad, jak i nietuzinkowe pojazdy. W przypadku niskobudżetowych samochodów, popularność gwarantuje dobrą dostępność tanich części zamiennych i niedrogie usuwanie usterek. Rzadkie auta w limitowanych wersjach, mogą natomiast po latach stać się youngtimerami i tylko zyskiwać na wartości.

Coupe za 20 tysięcy złotych

Coupe za 20 tysięcy złotych

niezjedzony przez rdzę egzemplarz. Stan nadwozia to najważniejszy punkt podczas oględzin, bo poza nim W123 kusi tanimi częściami i znaną budową. Wiele informacji zdradzi numer VIN oraz kompletność detali nadwozia oraz kabiny, o co warto zapytać internautów na forach internetowych. Należy pamiętać, że

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

mają do wyboru jeszcze Alfę Romeo GT. Na wersję z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 165 KM trzeba wydać 99,9 tys. zł, a na 150-konnego diesel o tej samej pojemności - 108,9 tys. zł. GAZ Intrygujący design, duży i ustawny bagażnik, udane silniki, precyzyjny układ jezdny