alfa romeo 159 budowa nadwozia

Piotr Mokwiński

Alfa Romeo Giulia vs. Infiniti Q50. Nieoczywisty wybór w klasie premium. Warto zaryzykować?

Alfa Romeo Giulia vs. Infiniti Q50. Nieoczywisty wybór w klasie premium. Warto zaryzykować?

Wbrew pozorom, jeśli szukamy dystyngowanego sedana klasy średniej z klasy premium, nie jesteśmy skazani na BMW, Mercedesa czy Audi. W ich cieniu pozostają modele nietuzinkowe i dopracowane, między innymi Alfa Romeo Giulia i Infiniti Q50. Każdy z nich dostępny jest tylko w wersji sedan z szeroką paletą jednostek napędowych.

Klasa średnia premium za 20 tysięcy zł. Prestiż, wygoda, ale i znaczne koszty

20 tysięcy złotych w zupełności wystarczy na kupno auta klasy średniej segmentu premium. Poza większym prestiżem, otrzymujemy znacznie lepsze właściwości jezdne, jakość wykonania i często bogate wyposażenie. Na rynku znajdziemy ogromny wybór używanych modeli, a każdy kierowca powinien trafić na konstrukcję spełniającą jego oczekiwania i możliwości finansowe. Trzeba jednak pamiętać, że koszty bieżącego serwisu będą zazwyczaj wyższe, niż ma to miejsce w przypadku odpowiedników spod znaku Opla, Volkswagena czy Peugeota.

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

Obok popularnych, funkcjonalnych modeli, nieco na uboczu o serca fanów motoryzacji walczą nietuzinkowe propozycje pokroju Alfy Romeo Brera i Volkswagena Scirocco. Pod chwytającą za serce prezencją kryją się rozwiązania techniczne znane z innych, znacznie popularniejszych modeli, co gwarantuje utrzymanie kosztów serwisowych na rozsądnym poziomie. Czy w powiewie szaleństwa warto zdecydować się na włoską finezję lub niemieckie coupe?

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

konstrukcję o pięciu cylindrach, także o pojemności dwóch litrów - moc 163 KM. Założony budżet pozwoli również na kupno pochodzącej z końca produkcji ikonę piękna w klasie średniej - Alfę Romeo 159 SW. 159 produkowano od 2005 do 2011 roku we włoskich zakładach marki. Szereg elementów układu jezdnego i płyta

Nieudane ataki na klasę premium

Nieudane ataki na klasę premium

, którym Fiat próbuje odebrać klientów w klasie średniej i... klasie minivanów. Nowa Croma powstała na płycie podłogowej Epsilon, na której jeżdżą już Alfa Romeo 159, Opel Vectra i Saab 9-3. Designem podwyższonej karoserii typu kombi znów zajął się Giorgetto Giugiaro, a w