astra h 1.6 turbo opinie

Piotr Mokwiński

Opel Astra IV i Opel Astra V. Wady i zalety używanych bestsellerów. Hit czy kit?

Opel Astra IV i Opel Astra V. Wady i zalety używanych bestsellerów. Hit czy kit?

To od lat ścisła czołówka pośród aut sprowadzanych z Zachodniej Europy. Polubiliśmy Astrę między innymi za to, że przez wiele lat była produkowana w Gliwicach. Czwarta i piąta generacja to jeszcze autorskie dzieło Niemców. Najnowsze, szóste wcielenie bazuje już na technologii francuskiej koncernu Stellantis.

Używany Opel Astra III (2004-2014) - rozsądny wybór

Stosunkowo prosta konstrukcja, "polskie" pochodzenie (montowanych w naszym kraju samochodów i silników) oraz duży wybór części (oryginalnych, zamiennych i używanych) sprawiają, że Opel Astra H (III generacji) nieustająco budzi duże zainteresowanie osób szukających kompaktowego, prostego w obsłudze auta o niewygórowanej cenie. Czy używana Astra zbiera dobre opinie? Co się w tym modelu najczęściej psuje?

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Według danych AAA Auto, średnia cena transakcyjna na rynku wtórnym w 2023 wyniosła 31 tysięcy złotych. To sprawia, że każdego roku wydajemy na używane auta coraz więcej. Co ciekawe, na nowe pojazdy pojazdy przeznaczamy około 180 tysięcy zł (Samar). Wobec tego, postanowiliśmy przejrzeć rynek.

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie i awarie. Cieszy się uznaniem, ale ma też problemy

Silnik 1.4 Turbo EcoTec Opla - opinie. Debiut przed dekadą i szerokie spektrum mocy Jednostka zadebiutowała w 2010 i w pierwszej kolejności trafiła do palety Merivy B. W kolejnych miesiącach zawitała do pozostałych modeli Opla: Corsy, Astry, Zafiry, Adama, a nawet Insigni pozycjonowanej w klasie

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

Małe, a dobre. Tych silników nie musimy się przesadnie obawiać

trafiła do palety Merivy B. W kolejnych miesiącach zawitała do pozostałych modeli Opla: Corsy, Astry, Zafiry, Adama, a nawet Insigni pozycjonowanej w klasie średniej. Znajdziemy ją również w Chevroletach przez kilka lat oferowanych w Europie: Cruze czy Orlando. W zależności od wersji, dysponuje mocą 100

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

Jeszcze niedawno auta kompaktowe wyznaczały trendy w Europie. Golf sprzedawał się każdego roku w liczbie przekraczającej 400 tysięcy egzemplarzy. Tuż za nim plasował się Ford Focus, a jego pięty skrobał Opel Astra. Dziś o takich wynikach możemy pomarzyć, bowiem mieszkańcy Starego Kontynentu

Kupujemy używane Peugeot 308 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane Peugeot 308 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

BMW 1.6 Turbo generujący 155-272 KM. Niestety, poważne trudności z rozciągającym się łańcuchem rozrządu generują pokaźne koszty użytkowania. Im młodszy egzemplarz, tym problemów mniej. W topowej specyfikacji GTI pierwsza setka pojawia się po 6 sekundach, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje na 250

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

Trzecia generacja Astry zadebiutowała w 2004 roku i została bardzo ciepło przyjęta przez europejski rynek. Auto wkradło się w łaski nie tylko wielkich koncernów w charakterze pojazdów służbowych, lecz również skradło serca klientów prywatnych. To bez dwóch zdań jeden z większych przebojów

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

alternatywą dla Octavii jest pozostający w cieniu wszystkich klasowych rywali Chevrolet Cruze. Koreański model to w rzeczywistości nieco zubożony Opel Astra IV, gwarantujący więcej niż przyzwoite warunki trakcyjne i funkcjonalność. Wyróżnia się rozsądnymi kosztami eksploatacyjnymi i trwałymi rozwiązaniami

Opinie Moto.pl: Opel Grandland X 2.0 CDTi - nowy w rodzinie

Opinie Moto.pl: Opel Grandland X 2.0 CDTi - nowy w rodzinie

na 19-calowych felgach potrafi też dość głośno wybierać poprzeczne nierówności. Lepiej zdecydować się na „osiemnastki” z wyższym profilem opony. Niemiecki styl Projekt przedziału pasażerskiego czerpie wzorce z Astry. Brak mu francuskiej finezji, ale przekonuje za to prostotą i łatwą

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

lub 130 KM, zapewniając wystarczające osiągi. Na chwilę obecną specjaliści nie zgłaszają większych problemów z nią związanych – kluczem do bezawaryjnej eksploatacji jest regularna wymiana oleju i filtrów. Gamę uzupełnia skonstruowany wspólnie z BMW 1.6 Turbo generujący 155-272 KM. Niestety

Używany Opel Astra IV (2009-2020) - blaski i cienie kompaktowej gwiazdy

Używany Opel Astra IV (2009-2020) - blaski i cienie kompaktowej gwiazdy

czasem kolektor ssący. Jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.6 T SIDI (170 KM w wersji ECOTEC i 200 KM w wersji Performance Turbo) oraz 2.0 T (280 KM) są propozycjami dla osób szukających sportowych doznań za kierownicą Astry. Szczególnie ku temu predestynowany jest wykonany z aluminium

Opinie Moto.pl: Opel Astra GSe i Grandland GSe - podszycia sportem nigdy za wiele

swoje Napęd Astry GSe to układ złożony z benzynowego silnika 1.6 Turbo oraz elektrycznego o łącznej mocy systemowej wynoszącej 225 KM i 360 Nm (silnik benzynowy 180 KM, elektryczny 110 KM). Napęd trafia na przednią oś poprzez automatyczną 8-biegową skrzynię, która ma na sumieniu opóźnienia w pracy

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

przed korozją – płowieją jedynie nielakierowane zderzaki, listwy ochronne i lusterka w uboższych odmianach. Co istotne, Orlando opracowany został na płycie podłogowej wspólnej z Oplem Astrą IV, Zafirą II czy Chevroletem Cruze. Stąd pokrewieństwo także w kwestii układu jezdnego i paleta jednostek

Opinie Moto.pl: VW Golf vs. Opel Astra. Czy plug-in w kompaktowym hatchbacku ma sens?

Opinie Moto.pl: VW Golf vs. Opel Astra. Czy plug-in w kompaktowym hatchbacku ma sens?

źródłem mocy. Benzynowa jednostka rozwija 150 KM i 250 Nm. Wspiera ją elektryk o mocy 110 KM i 320 Nm. Parametry systemowe to 180 KM i 360 Nm. W sam raz, by rozpędzić 1700-kilogramowe auto w 7,6 sekundy do setki, a wskazówkę prędkościomierza zapędzić do 225 km/h. Faktycznie, Astra całkiem żwawo nabiera

Opinie Moto.pl: Hybrydowy Opel Astra Sports Tourer. Dla lubiących prowadzić i omijać stacje paliw

Opinie Moto.pl: Hybrydowy Opel Astra Sports Tourer. Dla lubiących prowadzić i omijać stacje paliw

naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w sprytnych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można więc po nie sięgnąć odchylając oparcie kanapy, bez potrzeby wypakowywania rzeczy z kufra. 1.6 Turbo A8 Plug-in Hybrid Opel Astra Sports Tourer zbudowany na platformie EMP2

Salon Genewa 2016 | SUV-y i crossovery | Ofensywa trwa

Salon Genewa 2016 | SUV-y i crossovery | Ofensywa trwa

światła, nowy wzór osłony podwozia oraz zderzak, w którym również pozbyto się wielu plastikowych, matowych elementów. Mokka X otrzymała też nowego, mocniejszego benzyniaka. To silnik 1.4 Turbo o mocy 150 KM, pożyczony z Opla Astry. Nowy motor będzie dostępny z systemem Start/Stop i napędem na

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

- Opel Cascada powstaje w polskiej fabryce Opla, w Gliwicach. To stosunkowo nowy samochód, ponieważ po raz pierwszy zaprezentowano go w 2012 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy oplowski kabriolet konstrukcyjnie bazuje na czwartej generacji Astry. Jeżeli chcecie się dowiedzieć jak sprawuje

Cupra Formentor 1.5 TSI vs. DS4 1.2 Turbo. Kompaktowe auta z różnych parafii

Cupra Formentor 1.5 TSI vs. DS4 1.2 Turbo. Kompaktowe auta z różnych parafii

hałasu z zewnątrz. DS 4 1.2 Turbo. Jak jeździ z podstawowym silnikiem? Nieco inaczej przedstawia się sytuacja w DS-ie. Ostoją gamy jest 1.2 PureTech sprzężony z automatem o ośmiu stopniach. Rozwija 130 KM. Wyżej w hierarchii znajduje się 1.6 połączony z elektrykiem. Hybryda ładowana z gniazdka generuje

Mazda 3 1.6 DI Turbo

się słabo sprzedają... to są drogie. Testowana przez nas wersja napędzana silnikiem 1.6 turbo-diesel kosztuje za zachodnią granicą około 18 tys. euro (czyli 85 320 tys. zł po kursie 1 euro = 4,74 zł, 23.01.2004). Dużo. Mam nadzieję, że na naszym rynku auto będzie kosztować nie więcej niż nowy Opel

Opinie Moto.pl: Fiat Tipo 1.6 MultiJet vs. Suzuki Swace 1.8 Hybrid. Kombi na czasy kryzysu

Opinie Moto.pl: Fiat Tipo 1.6 MultiJet vs. Suzuki Swace 1.8 Hybrid. Kombi na czasy kryzysu

trasie. 1.6 MultiJet generuje 130 koni mechanicznych i 320 Nm. Znany jest z wielu modeli Fiata i Alfy od lat. Pojawił się też w nowym Tonale. W przypadku Tipo kombi, do setki przyspiesza w 10,1 sekundy i rozpędza się do 207 km/h. Czuje się dobrze nie tylko w mieście, lecz również na autostradach

Opinie Moto.pl: Skoda Scala 1.5 TSI vs. Peugeot 308 1.2 Turbo. Kompakty z różnych światów

Opinie Moto.pl: Skoda Scala 1.5 TSI vs. Peugeot 308 1.2 Turbo. Kompakty z różnych światów

klienta w klasie kompaktowej. Niewielu na nią spogląda, woląc Golfa, Astrę czy Focusa. Niemniej, w specyfikacji Monte Carlo przyciąga spojrzenia. Wiele czarnych akcentów w udany sposób kontrastuje z czerwonym lakierem. Do tego w standardzie otrzymujemy 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i reflektory Full

Konfrontacje: Mercedes Klasa A 200 CDI, 200/Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 1.8 16V Duratec/VW Golf V 2.0 TDI, 2.0 FSI

sportowym zacięciem, zwróć oczy w stronę C-Maxa. A Golf V? Niestety, ten zachowawczy samochód oznaczałby koniec klasycznych kompaktów, gdyby nie Astra III, BMW 1 i... Octavia II. Kompakty nie są już "klasą Golfa" - jego piąta generacja bowiem niczego nowego w tej klasie

Opinie Moto.pl: Opel Grandland X 2.0 CDTi vs. Hyundai Tucson 2.0 CRDi - Diesel w SUV-ach ma się dobrze

tej kwestii Grandland wypada podobnie. Niemiecki styl Projekt przedziału pasażerskiego czerpie wzorce z Astry. Brak mu francuskiej finezji, ale przekonuje za to prostotą i łatwą obsługą. Wszelkie przełączniki znajdują się w zasięgu wzroku i dłoni kierowcy. Na pokładzie znajdziemy automatyczną

Re:

i astry. > Takie pieprzenie na temat mocy silników na nic sie nie zdaje. Kto kupuje dzisia > j > silnik z 300 końmi??? Jaki jest sens jeżdzić takim autem po zatłoczonych miasta > ch > i drogach miedzymiastowych, w Polsce gdzie nie ma autostrad, za to są dziury i >