audi a3 wymiana paska rozrządu

Piotr Mokwiński

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

Szukamy kompaktowego auta za 50 tysięcy zł. Tym razem z dobrym benzyniakiem z turbo

Kompakty lubimy za uniwersalność, zwrotność, pewne prowadzenie i względnie przystępną cenę. Przez wiele dekad była to podstawa oferty u większości producentów. Teraz tracą na rzecz wyżej zawieszonych SUV-ów. Dość powiedzieć, że sprzedaż Golfa w Europie na przestrzeni ostatnich dwóch zmalała dwukrotnie. Niemniej, wybór wciąż jest ogromny, zwłaszcza na rynku wtórnym.

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

Nie ma się co oszukiwać. Lubimy premium, a na samochody wydajemy coraz więcej. O ile chwilę przed pandemią średnia cena transakcyjna wynosiła około 18 tysięcy zł na rynku wtórnym, o tyle obecnie ociera się o 25 tysięcy. Sporo osób przeznacza na wóz znacznie więcej i to właśnie do nich kierujemy poniższe zestawienie. To kompakty z nutą prestiżu, ale zaprojektowane w myśl odmiennej filozofii. Czy jest się czego obawiać?

Używane Audi A3 (2012-2020) - w czym góruje nad Golfem?

Audi A3 (8V) trzeciej generacji często porównane jest z VW Golfem VII, od którego różni się (tylko i aż) jednym słowem - "premium". Choć pod względem technicznym są nieomal bliźniakami (oba zbudowano na volkswagenowskiej płycie podłogowej MQB i korzystają z tych samych silników), Audi - głównie ze względu na lepsze wyposażenie - jest propozycją dla bardziej majętnych i wymagających klientów. Dziś - ze względu na swoją nowoczesność, ale i trwałość - jest jednym z najlepszych kompaktów dostępnych na rynku wtórnym. Jakie są opinie użytkowników i jakie są typowe usterki w tym modelu?

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

Polak płaci średnio za używane auto 31 tys. zł. Redaktor Piotr wybrał w tej cenie bestsellery

120, 136, 143, 150, 170, 177 i 190 KM. Dostajemy bezpośredni wtrysk common-rail i trwały pasek rozrządu. Silnik zachwyca niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Znacznie więcej oferują widlaste diesle 2.7 i 3.0 V6 TDI - generują 190 KM i 204-245 KM. Zapewniają świetne osiągi, kulturę pracy i wciąż niskie

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

rozrządu dopiero po latach zamieniono na tani w wymianie i trwalszy pasek rozrządu. Sytuacja poprawiła się w 2008 wraz z wprowadzeniem wtrysku typu common-rail. Opcjonalnie stosowany system AWD quattro to w rzeczywistości dołączany napęd z międzyosiowym sprzęgłem wiskotycznym. Seat Leon II vs. Audi A3

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowne kompakty - benzynowe silniki i skrzynie biegów

dlatego postanowiliśmy wyselekcjonować modele podwyższonego ryzyka. Oto one. Więcej porad dla kierowców znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl . Audi A3 II 1.4 TSI - opinie Kariera rynkowa drugiej generacji Audi A3 trwała od 2003 do 2013 roku. Obłe, estetycznie zaprojektowane nadwozie oferowano jako

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

TSI Volkswagena da się lubić. Dobre i trwałe wersje benzynowych silników z doładowaniem

fabrycznych. Warto jednak wiedzieć, że EA111 produkowano aż do 2015. Najpoważniejszą modyfikacją jest wprowadzenie napędu rozrządu realizowanego tanim w produkcji i serwisowaniu paskiem – interwał producent określił na 210-240 tysięcy kilometrów. Mechanicy sugerują o skrócenie go o połowę dla

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

koszt około 1500-1800 złotych. Układ wtryskowy opracowała firma Bosch. Koszt regeneracji wtryskiwaczy oscyluje wokół 600 złotych za sztukę. Około 700 złotych wydamy na przeprowadzaną co 120 tysięcy kilometrów wymianę paska rozrządu. Motor zbiera dobre opinie pośród mechaników. Użytkownicy natomiast

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

Używane auta sprzed 10-15 lat imponują niezawodnością. Nieoczywiste pancerniaki

ropniaka dostępnego za 15-30 tysięcy zł. Kolejny przykład stanowi Giulietta. Kompakt, którego kariera trwała od 2010 do 2021. Mimo znacznego stażu na rynku, design wciąż potrafi chwycić za serce. Auto wygląda znacznie ciekawiej od Audi A3 i Mercedesa Klasy A oraz może pochwalić się ksenonowym oświetleniem

Niby włoskie i francuskie, a dobre. Sprawdzamy oferty z różnych segmentów za 50 tys. zł

Niby włoskie i francuskie, a dobre. Sprawdzamy oferty z różnych segmentów za 50 tys. zł

wystarczy na wozy z lat 2014-2016. Alfa Romeo Giulietta Kolejny włoski przykład stanowi Giulietta. Kompakt, którego kariera trwała od 2010 do 2021. Mimo znacznego stażu na rynku, design wciąż potrafi chwycić za serce. Auto wygląda znacznie ciekawiej od Audi A3 i Mercedesa Klasy A oraz może pochwalić się

Niby używany Fiat, a bardzo dobry. Szukamy włoskiego pewniaka za 40 tys. zł

Niby używany Fiat, a bardzo dobry. Szukamy włoskiego pewniaka za 40 tys. zł

Audi A3 i Mercedesa Klasy A oraz może pochwalić się ksenonowym oświetleniem, 18-calowymi felgami i kontrastującymi z lakierem karoserii elementami. W topowej specyfikacji z koniczyną pojawił się trzywarstwowy, czerwony lakier, który po latach może być kosztowny w regeneracji. Paleta silników Alfy jest

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

zapewnia ten pierwszy. W zależności od zastosowanej głowicy (10 lub 20-zaworowa) dysponował mocą 140 lub 170 KM. Układ rozrządu realizowany jest za pomocą paska (wymiana kosztuje ok 700-800 złotych), wymienianego wedle zaleceń producenta co 160 tysięcy kilometrów. W ofercie znajdowała się też odmiana

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

swoich fanów mimo wyższych kosztów obsługi – „lubiane" są za brak DPF-u oraz niezłą dynamikę. Znawcy TDI podkreślają konieczność terminowej wymiany paska rozrządu (60 tys. km w modelach sprzed 2000 r., a w nowszych konstrukcjach co 90 tys. km). Ewentualne problemy w ich opinii sprawiać

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

pierwszy. W zależności od zastosowanej głowicy (10 lub 20-zaworowa) dysponował mocą 140 lub 170 KM. Układ rozrządu realizowany jest za pomocą paska (wymiana kosztuje ok 700-800 złotych), wymienianego wedle zaleceń producenta co 160 tysięcy kilometrów. W ofercie znajdowała się też odmiana doładowana. 2.4

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

. Audi A3 07. Opel Corsa 08. Ford Focus 09. Audi A6 10. Opel Zafira Dokładne dane dotyczące importu samochodów używanych do Polski znajdziecie w tym miejscu: Niemiec płakał jak sprzedawał? Niekoniecznie, bo średni wiek ściąganych do Polski aut przeraża . Zaczynamy oczywiście od ulubionego

Które benzynowe silniki są godne polecenia

Które benzynowe silniki są godne polecenia

, Laguny I, II i III oraz Scenica. Obecnie ten czterocylindrowy motor oferowany jest w palecie Dacii Duster, również z fabryczną instalacją gazową. 16-zaworowa głowica, wielopunktowy wtrysk paliwa i napęd rozrządu wykorzystujący tani w wymianie pasek - to wszystko zapewnia 107-110 KM, co w zupełności

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

(400-500 złotych). Rutynowa wymiana paska rozrządu to koszt około 600 złotych. Nieco większe wydatki czekają nas wyłącznie w przypadku serwisu układu jezdnego, z którego słynie Focus. Kolumny McPhersona z przodu są trwałe i bezproblemowe. Z tyłu natomiast postawiono na układ wielowahaczowy, zauważalnie

1.0 TSI - koszty eksploatacji najmniejszego silnika w gamie VW

1.0 TSI - koszty eksploatacji najmniejszego silnika w gamie VW

. Dla redukcji masy i kosztów produkcji układ rozrządu napędza pasek (koszt wymiany co 80-90 tysięcy kilometrów to 600 złotych – producent zaleca wymianę co 200 tysięcy  kilometrów). Co ważne, w przeciwieństwie do większych jednostek benzynowych koncernu, zastosowano tutaj pośredni wtrysk

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

. Silnik o kodzie EA211 zadebiutował na jesieni 2012 roku. Zastosowano w nim wtrysk bezpośredni i 16-zaworową głowicę. W ofercie obecny jest do dziś i generuje moc 125 lub 150 koni mechanicznych. W 4-cylindrowym motorze zamontowano trwały napęd rozrządu z paskiem zębatym. Benzynową jednostkę dobrze

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

. Pierwszy to pasek rozrządu, który teoretycznie powinien wytrzymywać 120 tys. km, a w praktyce musi być wymieniany co 60 tys. km. Serwisy zalecają nawet dodatkową kontrolę co 30 tys. km. Wymiana paska nie należy do tanich. Nie warto jednak jej odkładać, bowiem konsekwencją zerwanego paska jest zazwyczaj

Audi A3 (1996-2003) - opinie Moto.pl

bardzo dobrze wyposażonego pojazdu rodzinnego. Model A3 ma wiele cech ekskluzywnych limuzyn Audi -wysokiej jakości materiały wykończeniowe we wnętrzu, nienaganne wykonanie, wygodne fotele, dobre wyciszenie od strony silnika i podwozia, wysoki komfort, dynamiczne silniki, odmiany z napędem 4x4 (Quattro) i

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

W starszych egzemplarzach A6 z silnikami benzynowymi nie ma wyraźnych zaleceń producenta co do granicznego przebiegu dla pasków zębatych w napędzie rozrządu. Doświadczeni użytkownicy tego modelu oraz warsztaty sugerują wymianę paska co 120 tys. km lub po sześciu latach. W silnikach Diesla w

Skoda Octavia (1996-2010) - opinie Moto.pl

trwałe, ale ich osprzęt sprawia nieco problemów. Awaryjne są pompy paliwa (czasami zawodzi jedynie bezpiecznik) oraz przepływomierze powietrza (wytrzymują ok. 60 tys. km). W silnikach TDI z bezpośrednim wtryskiem (90 KM) bezwzględnie trzeba przestrzegać wymiany paska rozrządu po 60 tys. km. Dopiero od

Problemy z audi a4

przez pewien czas z rury wydechowej bardziej się dymi. Co może być tego przyczyną? Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że powyższe problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu. Czy przy nieodpowiednim założeniu tego paska może tak się dziać? Zauważam też, że samochód stracił na zrywności po

Re: co z paskiem rozrządu??

TT to w ogóle kuriozum - producent zaleca wymianę po 200 000 km, ale przeciętny przebieg tego modelu do poważnej kraksy, to 20 000 (dwadzieścia tysięcy) - przy okazji remontu wymienia się paski, a chwyt marketingowy - jak w skeczu Ani mru mru - działa! vatseq

Re: krótka żywotnośc rozrządu to ściema

Witam! VW passat 1.8 T w ASO Volkswagena:koszt wymiany paska rozrzadu zamyka sie kwota 1700 zł !!!! w przypadku bezposredniego konkurenta 156(audi A4 :-) koszt bedzie wyzszy z uwagi na prestiz marki. prawda jest taka ,ze jesli serwisowałbym swoje auto w ASO to dzis jezdziłbym Fiatem

Re: AUDI A3 - prosze o opinie użytkowników

widzi. Mi się podoba. Dużo tanich częsci na rynku wtórnym-serwisy też spuszczają z ceny. Teraz jade do ASO na wymienę rozrządu (paska a nie łańcucha jak napisał ktoś w tym temacie). Koszt robocizna+części (w tym pompa wodna) 1300 pln) Szczerze polecam

Kupiłem samochód Audi

kiedy poprzedni właściciel go zmieniał jak sięgo zapytałem ale spokojnie dojade do domu (25km) i na zajutrz do mechanika w celu oględzin i wymiany paska rozrządu usłyszałem że spokojnie. Druga kwestia jest taka że wpisał mi na umowie 1000zł 'w celu jak najbardziej zmiejszenia opłat skarbowych) a za

Re: golf2, audi 80(B3), czy passat b3 z silnikami

remontu ,pilnować tylko wymiany pasków rozrządu i jeżdzić

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

C4 ciężko o dobry egzemplarz wiem bo sma szukałem obejrzłem jakieś 15 aut których stan niestety oceniam no średni. Ciężko o samochód z zadbanym silnikiem. Do zalet 124 trzeba jeszcze zaliczyć łańcuch rozrządu który wymienia sie co 500tyś co uuchroni Cię od dosyć kosztowej wymiany paska rozrządu

Re: Zepsute Audi A6 allroad, znikad pomocy!

no tak, bo w PL to ci naprawę tego Audi zrobia za darmoche he he. Wymiana rozrządu w ASO A4 3.0 kosztuje ok 3-3,5k PLN (z częściami). Ciekawe ile kosztuje w Szwecji. Śpieszę donieść że poza ASO tego nie zrobisz, nawet w kazdym ASO tego nie robią bo potrzebne są jakieś specjalne gadżety do

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

W C4 2.5TDI wymienia się od razu dwa paski. Operacja powinna się zmieścić w granicach 1000 PLN. Trzeba się liczyć z takimi kosztami. Co do dużych kosztów, może myślałeś o V6 2.5TDI z C5? Tam cena jest kosmiczna. Zgadzam się, że jak diesel to 3.0. Tak czy inaczej audi z najsłabszym silnikiem 2

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

tłumik drgań skrętnych. Ciężko coś w nim uszkodzić. Co do klina, a sciślej śruby centralnej, to faktycznie bywają z tym problemy. Z tym że najczęściej nie jest to wada silnika tylko wynik nieprawidłowej wymiany paska rozrządu. Instrukcja podaja precyzyjnie z jaką siłą ta śruba ma być dokręcona. Jeśli

Re: ewentualna zamiana

Z audi jeździłem tylko i wyłącznie 2.8 AAH czyli tym starszym - 174km. Zaletą tego silnika jest doskonała kultura pracy, oszczędność i elastyczność. Z minusów - niestety nie jest wyjątkowo dynamiczny i w a4 wymiana choćby paska rozrządu jest b.upierdliwa - trzeba rozebrać pół przodu. A A6 2

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

zaworowy, ma 113 koni (czyli praktycznie tyle co seria AAT w audi), łańcuch rozrządu a nie pasek, pompę rzędową, która jest długowieczna i tania w serwisie, proste wtryskiwacze (koszt wymiany wszystkich 5 końcówek to 400 pln z robocizną stosując oryginalne części). MB ma zdecydowanie lepszy automat niż

Re: PRAWDA!!!!!!!!!!

zawieszeniem? Chcesz powiedziec ze cos przekonstruowano?Zmieniono tylko lampy i to wszystko.Samochod kupuje sie do jazdy po drogach a nie po PGR-ach hehehe > Bublowatych patentów w VW B5 było więcej. Np. rwące się paski rozrządu w > silnikach 1,8 20V 20 tyś. km przed terminem, cieknące układy

Re: AUDI A8 4.2 98/99

369zł - zamienników sporo PAGID itp. - świece 8szt. - zamiennik chyba ok. 30zł- oryginał ja płaciłem 53,5 BOSH 4- elektrodowe co 60tys. - rozrząd co 90 tys. w polsce - zamiennik niewiem, ale oryginał też niejest drogi oczywiście wszystkie paski,rolki, pasek alternatora +pompa wodna i

Re: alfa romeo

stereotypy powtarzane przez frustratów dla których motoryzacja kończy się na audi 80. Alfa będzie ci służyć, jeśli kupisz sprawdzony egzemplarz z dobrego źródła, a najlepiej od świadomego użytkownika tej marki, którzy mają to do siebie, że przesadnie dbają o swoje belle. Pamiętaj o wymianach oleju co 15

Re: Poszukuje sprawdzonego warsztatu samochodoweg

, autostrada 180km/h , a tu lampka od ładowania sie zapala. Zjechałem na CPN i okazuje się ze z paska pozostały strzępy. Reklamacja oczywiście przez Pana Maksa nie uznana, mam fakturę wiec chyba czas sie upomnieć o swoje. W serwisie Audi wymienili mi pasek + jak się okazało rolkę napinającą(która nawiasem

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

wszystkie paski,rolki, pasek alternatora +pompa wodna i jeszcze jakieś ustrojstwa 2400zł. - często lecą czujniki ABS, mi już dwa poleciały- cena około 477zł - amortyzatory- zależy w jakim stanie kupisz Auto - najtańszy zamiennik Sachs 550zł, Bilstein ok.700zł- i odradzam, lepszy oryginał przód lub

Re: Sprawdzony warsztat samochodowy od Francuzów

, autostrada 180km/h , a tu lampka od ładowania sie zapala. Zjechałem na CPN i okazuje się ze z paska pozostały strzępy. Reklamacja oczywiście przez Pana Maksa nie uznana, mam fakturę wiec chyba czas sie upomnieć o swoje. W serwisie Audi wymienili mi pasek + jak się okazało rolkę napinającą(która nawiasem

Re: Samoobsługowy warsztat samochodowy

km/h , a tu lampka od ładowania sie zapala. Zjechałem na CPN i okazuje się ze z paska pozostały strzępy. Reklamacja oczywiście przez Pana Maksa nie uznana, mam fakturę wiec chyba czas sie upomnieć o swoje. W serwisie Audi wymienili mi pasek + jak się okazało rolkę napinającą(która nawiasem mówiąc nie

Re: Chcesz kupić używane auto? Sprawdź dobrze um

Astrę sprzedamy za 15-17tyś (czyli duużo mniej niż połowę). 10 letnie audi w wersji full sprzedamy za 20-22 tyś. (około połowę. W międzyczasie eksploatacji: wszelkiego rodzaju oleje, klocki, paski - musimy wymieniać podczas przeglądów w serwisie i na farbrycznych częściach - za co serwis nas

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

,5 TDI V6 180KM `99-02 od 7-14l/100km droga eksploatacja i jeździ trochę lepiej, awarie skrzyń tipronic i osprzętu silnika, paski - mniej niż wyżej, ale sporo zamienników 3,3 TDI V8 224KM `99-02 od 8-15l/100km droga eksploatacja ale jeździ zajefajnie, koszmarny koszt wymiany rozrządu i mało

Re: Chcesz kupić używane auto? Sprawdź dobrze um

również podać konkretne koszty. Spytaj, ile zapłacisz za wymianę paska rozrządu w serwisie Opla (pierwsza wymiana paska, jeszcze w czasie trwania gwarancji) a płacisz za wszystko z pełnej szafy. Mnie wymiana paska będzie kosztowała: Pasek - 150zł, komplet rolek prowadzacych i napinaczy - 450zł

Re:

... a regeneracja maglownicy (z chromowaniem listwy) to koszt 1-1,5tys. zł. za tyle to juz nowa kupisz :) >M40 mają rozrząd napędzany paskiem, tak więc dochodzi jego wymiana. tania czynnosc i banalnie prosta, przy odrobinie smykalki mozna dokonac samemu, niepotrzebne zadne blokady etc...

Re: Proszę o radę przy zakupie ALFY 145

wymieniany przy okazji wymiany paska rozrządu. a wymiana paska w naszych warunkach i tak jest konieczna nie później niż co 60tyś przebiegu. w kwestii zawieszenia... moje padło po 80tyś przebiegu. zaczyna się od głośnych stuków, a szybko potem pojawiają się luzy w zawieszeniu. czy jest gorsze

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

przyszłości jak dojdzie wiele zamienników będzie to chyba najtańszy rozrząd w zakupie - obecnie markowy komplet INA: pasek, rolka napinacz kosztuje poniżej 400 zł. Kiedyś czytałem prognozy włoskich producentów instalacji LPG, że w autach TSI będzie montował instalację 2-3 właściciel przy przebiegu 200-250 000

Re: wszystkie "małe" są za drogie

a co mam pisać? 406 zrobiła ponad 330 000 km i wymieniałem olej co 20 000 km, łaczniki stabilizatora (różnie co 20 000 do 60 000km), sprzęgło po 270 000 km, pasek rozrządu co 150 000 km, czasami jakąś żarówkę, filtry, linka hamulca ręcznego, osłona pod silnikiem, klocki hamulcowe i tarcze

Re: Mazda 626 2.0 DITD - czy warto?

chodzi o części zamienne to ja zaraz po zakupie wymieniłem wszyskie filrty, paski etc. części może do najtańszych nie należą no ale lubię mieć pewny samochód. Ogólnie można znaleźć dobrej jakości zamienniki np. nie kupywałem pasków Mazdy tylko Bosch lub Contitech (Continental), które są o ok. 1/3

Re: Przestrzegam przed motoricus Warszawa Światow

bardzo - nie czepiam się. Wymienili cały rozrząd wraz z pompą wody (mam nadzieję...) - pasek kosztował też jakieś dziwne 80 zł- gdzie w cenie "dla klienta z zewnątrz" w intercarsie można nabyć za 40. Ok. Nie będę się wkurzać, po prostu więcej mnie tam nie zobaczą. Pompa ciekła koszmarnie- więc też nie

Wklejam za AKP

- dużo zamienników 2,5 TDI V6 180KM `99-02 od 7-14l/100km droga eksploatacja i jeździ trochę lepiej, awarie skrzyń tipronic i osprzętu silnika, paski - mniej niż wyżej, ale sporo zamienników 3,3 TDI V8 224KM `99-02 od 8-15l/100km droga eksploatacja ale jeździ zajefajnie, koszmarny koszt wymiany

Re: Jakość Mercedesa mitem

- jedzie? to znaczy, że sprawne. Czy można usłyszeć gorszą antyreklamę samochodu, który chcemy kupić, niż "Panie, nic nie robiłem, lałem tylko paliwo i jazda!"? Potem się okazuje, że rzeczywiście... Do wymiany są wahacze, klocki, tarcze, układ wydechowy, przewody wysokiego napięcia, świece, paski

żaden Fenomen VW

się ciasny, próbowałem również w Sharanie, po rozepchnięciu foteli ledwo wcisnąłem się za kierownicę, ten sam problem w Mondeo. Niemiec = koszmarna ciasnota, na miejsce pasażera w Audi A6 wsiadam, wysiadam jedynie z pomocą kolegów :), jak Skoda Octavia, bryka spora a miejsca jak w PF126, bardzo