awaryjne diesle

Arek Kwiecień

Używany Peugeot 508 I (2010-2018) - dwie twarze francuskiego średniaka. Opinie

Używany Peugeot 508 I (2010-2018) - dwie twarze francuskiego średniaka. Opinie

Zaprezentowany w roku 2010 w Paryżu Peugeot 508 (najpierw pod postacią 4-drzwiowego sedana, a rok później dłuższego o 2 cm, 5-drzwiowego kombi) otrzymał niełatwe zadanie - pełniąc rolę nowego reprezentanta klasy średniej francuskiego koncernu, miał za jednym zamachem zastąpić dwa wycofywane modele: 407 i 607. Wywiązał się z niego znakomicie - zwłaszcza jeśli mowa o wersjach napędzanych silnikami Diesla, które obecnie stanowią łakomy kąsek na rynku wtórnym. O wiele słabszą renomą dziś cieszą się natomiast benzyniaki (okazały się awaryjne) oraz hybryda (nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań). Jakie są typowe problemy używanego Peugeota 508 I? Sprawdziliśmy krążące na jego temat opinie użytkowników.

Volkswagen Passat B7 - na co zwrócić uwagę i co się w nim psuje?

Bez wątpienia Volkswagen Passat B7 jest zmodernizowaną wersją swojego poprzednika, który zaliczył wpadkę związaną z awaryjnymi silnikami Diesla. Jak po latach wypada siódma generacja, czy wyzbyła się problemów Passata B6? Jakie są typowe usterki modelu?

Listy wstydu. Czyli które auta psują się najbardziej, a której najmniej?

Dziś mamy dla was dwie listy. Pierwsza to lista wstydu, druga chwały. A pojawiły się na niej samochody używane najlepiej i najgorzej oceniane przez swoich właścicieli. Na które auta lepiej uważać? Sprawdźcie.

Kierowcy sami wybrali najmniej i najbardziej awaryjne auta. Raport za 2022 r.

Kierowcy sami wybrali najmniej i najbardziej awaryjne auta. Raport za 2022 r.

. Jaguar E-Pace (od 2017): 82,9 proc. Range Rover Evoque (2011–2019): 78,8 proc. Peugeot 3008 diesel (od 2017): 74,4 proc. Duże SUV-y - najmniej i najbardziej awaryjne Jeśli szukacie jeszcze większego SUV-a, to kierowcy polecają: Toyota RAV4 (od 2019): 99,5 proc. Honda CR-V benzynowa (2012–2018

Dlaczego kierowcy przekręcają kluczyk do połowy i czekają? W mróz to dobry trik

Dlaczego kierowcy przekręcają kluczyk do połowy i czekają? W mróz to dobry trik

stale gotowe do działania. Nie oznacza to wcale, że podczas mrozów powinniśmy odpalać samochód od razu po wejściu do środka. Podczas mrozów po przekręceniu kluczyka warto odczekać kilka sekund, aby pompka paliwa napompowała dostatecznie układ paliwowy, a w silniku Diesla świece żarowe podgrzały się do

Tego nie można robić na stacji benzynowej. To znacznie większy błąd niż pomylenie pistoletów

Tego nie można robić na stacji benzynowej. To znacznie większy błąd niż pomylenie pistoletów

dotyczy natomiast nowoczesnych diesli i benzyniaków. Ich aparatura wtryskowa jest na tyle precyzyjna, że wyłapie nawet najmniejszy dodatek złego paliwa. Skutek? W najlepszej opcji tym stanie się tryb awaryjny i powolna wycieczka do mechanika. W najgorszej może dojść do uszkodzenia wtryskiwaczy lub pompy

Nowy kompakt z silnikiem Diesla do 100 tys. zł. Został tylko jeden taki model

Nowy kompakt z silnikiem Diesla do 100 tys. zł. Został tylko jeden taki model

Jeżeli na zakup nowego auta chcemy przeznaczyć nie więcej niż 100 tysięcy złotych i poszukujemy kompaktowego hatchbacka z silnikiem Diesla, to w zasadzie nie mamy żadnego wyboru, bo obecnie tylko jeden producent jest w stanie spełnić nasze oczekiwania. Pozostali albo nie mają już w ofercie takich

10 niesamowitych motocykli wojskowych. Są diesle, elektryki i... Kałasznikow [WIDEO]

10 niesamowitych motocykli wojskowych. Są diesle, elektryki i... Kałasznikow [WIDEO]

operatorzy. W wojsku służą diesle, elektryki, motocykle chińskie, włoskie i rosyjskie W armii służą też motocykle bardziej egzotycznych marek, czasem wyposażone w napęd na oba koła. Chodzi m.in. o motocykle marek Rokon i Christini. Tych drugich używają nawet tzw. US Navy SEAL Teams, legendarne oddziały

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

przełączeniem się silnika w tryb awaryjny – usunięcie błędu i wyczyszczenie filtra w autoryzowanej stacji obsługi kosztować będzie przynajmniej 1000 złotych. W takich warunkach zdecydowanie lepiej spisze się motor benzynowy, najlepiej wolnossący. Znacznie przebiegi leciwych diesli Jeśli nasz budżet

Samochody z najniższym spalaniem w równie niskich cenach. Jakie auto wybrać w dobie kryzysu?

Samochody z najniższym spalaniem w równie niskich cenach. Jakie auto wybrać w dobie kryzysu?

potrzebują do pracy. Na topie mamy więc małe, miejskie samochodziki o niewysilonych jednostkach diesla, jak również benzynowych. Mimo upływu lat niektóre z pozycji nadal cieszą się dużą popularnością, oferując świetny stosunek ceny do otrzymywanych korzyści. Oczywiście podane propozycje są mocno subiektywne

Litera F nie kojarzy się zbyt dobrze, ale te auta to pewniaki i w dobrej cenie!

wierna kopia Dodge’a Journey. Kabina pasażerska z łatwością mieści cztery dorosłe osoby i pokaźny bagaż. Awaryjnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń z dwoma miejscami siedzącymi. Do napędu włoskiego crossovera przewidziano trwałe jednostki benzynowe 2.4 i 3.6 V6 o mocy 170 i 280 KM. 90 procent

Duże, rodzinne SUV-y z oszczędnym dieslem. Taka konfiguracja wciąż ma sens

Duże, rodzinne SUV-y z oszczędnym dieslem. Taka konfiguracja wciąż ma sens

automatyczne przekładnie. Benzynowe silniki w Sorento to niewielki odsetek. 2-litrowy motor o mocy 245 KM zużywał nawet 15 litrów w mieście. Nic dziwnego, że większość ofert dotyczy ropniaków. Dostępne były dwa czterocylindrowe, udane diesle. Mniejszy to 2.0 CRDI 185 KM i w zupełności wystarczający. Nieco

Czym grozi częsta jazda na rezerwie? Lista usterek może doprowadzić do płaczu

Czym grozi częsta jazda na rezerwie? Lista usterek może doprowadzić do płaczu

stopniowo zaciera się. Gdy się zatrze, nie będzie możliwy ani rozruch silnika, ani jazda. Nowa pompa paliwa kosztuje jakieś 400 - 500 zł. Do kwoty tej należy doliczyć jednak jeszcze koszt wymiany. Rezerwa i zapowietrzony diesel? Szykuj się na lawetę Kolejnym z możliwych scenariuszy jest... zapowietrzenie

O tych samochodach mogliście nie słyszeć. Używane pewniaki za 50 tysięcy zł

O tych samochodach mogliście nie słyszeć. Używane pewniaki za 50 tysięcy zł

wolnossącego silnika 2.0 152 KM i 40-konnego elektryka. Amatorzy silników diesla mają do wyboru tylko jedną opcję. To czterocylindrowe 1.7 CRDI dysponujące mocą 136 KM i 325 NM. Mimo niewielkiej pojemności i niezbyt imponujących parametrów, to wystarczające źródło napędu do sprawnej jazdy po mieście i dość

Polska Akademia Nauk czeka na nowy samochód. "Mobilne laboratorium z bezzałogowym statkiem powietrznym"

-fazowy), przetwornicę napięcia (12 -230 V), bezprzewodowy router z modemem 4G i obsługą najnowszego protokołu Wi-Fi 6, składane namiot (min. 8,4 m2 powierzchni) i stół oraz awaryjny zasilacz UPS o mocy min. 2600 W. To wszystko powinno zmieścić się w zabudowie przestrzeni ładunkowej o wymiarach nie

Bardziej dojrzały C5 Aircross. Można już zamawiać

Bardziej dojrzały C5 Aircross. Można już zamawiać

aktywnego hamowania awaryjnego, 18-calowe felgi, trzy niezależne siedzenia tylne, chromowane końcówki wydechu, 12,3’’ ekran i światła LED. Feel Plug-in Hybrid – podstawowa wersja hybrydowa, na jego wyposażeniu jest radio cyfrowe z 10’’ wyświetlaczem dotykowym, pakiet Safety

Opel Grandland bez "iksa", ale z polskim cennikiem. Tanio nie jest

wnętrza, więc kabina robi zdecydowanie pozytywne wrażenie. Znane silniki Gama silnikowa Grandlanda pozostała w zasadzie bez zmian. Nadal punktem wyjściowym jest 1.2 Turbo o mocy 130 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mamy też półtoralitrowego diesla o takiej samej mocy (130 KM) ale większym

Bestsellerowe SUV-y za 20-30 tysięcy złotych. W tych wersjach to pewniaki

Bestsellerowe SUV-y za 20-30 tysięcy złotych. W tych wersjach to pewniaki

prosty tempomat. Do napędu przewidziano benzynowe silniki 1.6 GDI 135 KM, 2.0 GDI 166 i doładowane 2.0 T-GDI o mocy aż 260 KM. Dwie podstawowe wersje okazują się długowieczne i przystępne cenowo w serwisie. Nie trzeba też bać się dopracowanych diesli. Są oszczędne i nawet do 300 tysięcy km potrafią

Wrócił mróz. Jak odpalić samochód? Stare sposoby nie zawsze działają

Wrócił mróz. Jak odpalić samochód? Stare sposoby nie zawsze działają

Diesla świece żarowe podgrzały się do odpowiedniej temperatury. Dopiero po chwili odpalamy silnik. Poczekajcie też przed ruszeniem. Auto powinno się lekko rozgrzać, zanim zaczniecie jechać. Postój z włączonym silnikiem dłuższy niż minuta jest prawnie zabroniony, ale nawet kilkadziesiąt sekund bardzo

Najmniej i najbardziej awaryjne SUV-y. Ranking "What Car?", auta w wieku od 5 do 20 lat

Najmniej i najbardziej awaryjne SUV-y. Ranking "What Car?", auta w wieku od 5 do 20 lat

Ranking "What Car?" - najbardziej i najmniej awaryjne SUV-y Ranking "What Car?" powstaje na bazie ankiet, w których biorą udział czytelnicy brytyjskiego magazynu. Pytane osoby podają, jakie usterki wystąpiły w ich samochodach w przeciągu ostatniego roku. Ale nie tylko. W

Opel Mokka (2022) - cena, silniki, wyposażenie

Opel Mokka (2022) - cena, silniki, wyposażenie

, jednostrefowa System dodatkowego ogrzewania Quick Heat (tylko z silnikiem Diesla) Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów Zaawansowany system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego Tempomat adaptacyjny Zaawansowany układ utrzymania w linii pasa ruchu (tylko dla wersji z automatyczną skrzynią

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

w podłodze bagażnika siedziska pełnią funkcję awaryjną. Najlepsze opinie wśród mechaników zbierają silniki 1.4 Turbo 120-140 KM, 1.8 115-140 KM, oraz diesle 1.6 CDTI 120-136 KM i 2.0 CDTI 110-165 KM. Benzynowe z powodzeniem możemy zagazować. Wysokoprężne cechują się niskim zapotrzebowaniem na olej

Teraz odpalenie samochodu ma znaczenie. Starsi kierowcy przekręcają kluczyk do połowy

stale gotowe do działania. Nie oznacza to wcale, że podczas mrozów powinniśmy odpalać samochód od razu po wejściu do środka. Podczas mrozów po przekręceniu kluczyka warto odczekać kilka sekund, aby pompka paliwa napompowała dostatecznie układ paliwowy, a w silniku Diesla świece żarowe podgrzały się do

Azjatyckie SUV-y w ryzykownych wersjach za 50-70 tysięcy złotych. Lepiej uważać

każdego Patrola stanowi pancerny układ napędowy 4x4. Niestety, słabym ogniwem jest czterocylindrowy diesel 3.0 Di o mocy 158-170 KM. Nawet w pełni sprawny jest zbyt słaby do ciężkiego modelu i zużywa przy tym pokaźne ilości oleju napędowego. Na domiar złego uchodzi za konstrukcję awaryjną. W jego miejsce

Używany Peugeot 308 I (2007-2013) - nieprzeciętny kompakt. Ale czy niezawodny?

licznych modelach Peugeota, Citroena, a także MINI). Słabą stroną jednostek z początku produkcji jest awaryjny napinacz łańcucha rozrządu, który może powodować przyspieszone rozciąganie łańcucha – jeśli nie zareagujemy w porę, możemy doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Napinacz jest bardzo

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

trapi je problem niedopracowanej elektroniki. Dobre natomiast noty zbierają wszelkiej maści silniki, zwłaszcza wysokoprężne. Niestety, pośród jednostek napędowych sprzed kilkunastu lat znajdziemy wiele awaryjnych rozwiązań potrafiących skutecznie wydrenować kieszeń po wizycie u mechanika. Wybraliśmy

Czas na pierwszy samochód? Podpowiadamy, co kupić za około 10 tysięcy zł

też gama silnikowa. Benzynowe motory wolnossące to 1.4 80 KM, 1.6 101 KM, 1.6 115 KM, 1.8 125 KM i 2.0 145 KM. Złotym środkiem w aucie o masie niespełna 1300 kg będzie 1.6. Są też udane, francuskie diesle 1.6 TDCI. Rozpiętość cenowa jest spora, ale 9-10 tysięcy powinno wystarczyć na nieźle utrzymany

Alfa Romeo Tonale (2022) - cena, silniki, wyposażenie

180 KM oraz 130-konny silnik Diesla o pojemności 1.6 litra. Napęd hybrydowy 1.5 T4 130 KM + 20 KM EV - automatyczna 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia- napęd na przednie koła - przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s- prędkość maksymalna: 200 km/h- średnie zużycie paliwa: 5,7-6,2 l/100 km 1.5 T4 160 KM

Rodzinne kombi 4x4 za 50 tysięcy złotych. Dobra alternatywa dla SUV-a

i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Awaryjnego diesla nie sposób polecić. Skupmy zatem poszukiwania tylko na wersjach benzynowych. Do wyboru mamy 2.0 148 KM, 2.5 170 KM i doładowane 2.0 Turbo 296 KM i 2,5 Turbo 265 KM. Czy kombi jest dobrą alternatywą dla SUV-a? To indywidualny dylemat, choć

Używane SUV-y z silnikami 2.0 do 30 tys. zł. Wybór jest spory i nie musisz iść na kompromisy

pozostaje diesel o tej samej pojemności, lecz to awaryjna konstrukcja Volkswagena z pompowtryskiwaczami. Renault Koleos 2.0 dCi 30 tysięcy złotych to kwota wystarczająca na niedocenianego Renault Koleosa. Model produkowany w koreańskich zakładach Samsunga dostępny był w latach 2007-2016. Nienagannie

Używane auto dla rodziny za 40 tysięcy złotych. Sprawdzamy różne segmenty

. Zwolennicy diesla mogą postawić na włoskie VM Motori występujące pod oznaczeniem 2.8 CRDI. Generuje 163 KM i zużywa około 10 litrów na setkę. Skoda Superb II Wciąż ciekawą propozycją na rynku używanych pozostaje druga generacja Skody Superb. Technologiczny klon Volkswagena Passata B6 produkowany był od 2008

Są już ceny nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

Nowy Peugeot 308 nie jest tanim autem, ale rekompensuje to szeroką gamą wersji silnikowych i poziomów wyposażenia. W sumie francuski producent ma do zaoferowania 5 wersji wykończenia i kilka odmian silników, w tym diesle i hybrydy. Podstawową formą wyposażenia jest Active Pack, który zaczyna się od

Nissan Tiida vs Mitsubishi Lancer. Niedoceniane kompakty w dobrej cenie

Nie musimy iść głównym nurtem. Wręcz przeciwnie. Czasem warto zboczyć z mocno wydeptanej ścieżki, by trafić na rzadko spotykane okazy. Takie auta wcale nie muszą być paliwożerne, awaryjne i trudne w odsprzedaży. Po prostu, w czasach swojej rynkowej obecności nie spotkały się z aplauzem publiczności

Powerbank z funkcją rozruchu samochodu. Jak i czy w ogóle działa?

producenta możliwość dostarczenia prądu rozruchowego o wartości 300 A jest delikatnie mówiąc przesadzona. W praktyce wyszło inaczej. Jednej z osób przy użyciu sprzętu udało się odpalić 2,3-litrowego diesla i to kilka razy jednego dnia. Oczywiście nie jest też tak, że internauci widzieli same pozytywne strony

Fiat 500x vs Opel Mokka I. Wciąż świeże i w niezłej cenie. Warto postawić na te używane crossovery?

jednak ekonomiczny sens montażu instalacji gazowej. Jednostkami dla oszczędnych są dopracowane diesle. W 500X oferowano czterocylindrowe 1.6 i 2.0 Multijet o mocy odpowiednio 120 i 140-150 KM. Ropniaki korzystają oczywiście z bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail, turbosprężarki ze zmienną geometrią

Nowy Peugeot 308 SW - polskie ceny i poziomy wyposażenia

tyłu, automatyczne hamowanie awaryjne, monitorowanie pasa ruchu, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, dwa gniazda USB-C z przodu, system Mirror Screen, Peugeot i-Cockpit, reflektory LED i skórzana kierownica wielofunkcyjna. Kolejny poziom nazywa się Allure i najtańsza wersja zaczyna się od 105.900 zł

Używany Volkswagen Sharan II (2010-2022) - łabędzi śpiew minivanów. Czy warto kupić?

klientów czekały tylko dwa silniki: 1.4 TSI oraz 2.0 TSI – oba miały sporo za uszami i dopiero z czasem, po udoskonaleniu, stały się godną uwagi propozycją. Używany Volkswagen Sharan II - co wybrać: benzynę czy diesla? 150-konna jednostka 1.4 TSI (kod EA111) występująca do 2015 r. pod nazwą

Używana Škoda Superb III (2015-) - średniak klasy wyższej. Opinie kierowców

konstrukcyjne lub wpadki jakościowe. Wybór jednostki uzależniony jest raczej od osiągów, które oferuje, oraz konfiguracji napędu, w jakiej występuje. Używana Škoda Superb III - typowe usterki silników benzynowych Najmniejszy z motorów 1.4 TSI z nowej serii EA211 (która zastąpiła awaryjną EA111) oferowany był w

Kiedy najlepiej tankować samochód? Tak, można to robić źle, kiedy się zwleka

wyjeździć cały zapas. I jest w tym nieco prawdy. Nieco, bo mechanicy są całkowicie innego zdania. W ich opinii częsta jazda na rezerwie i czekanie, aż w baku zostaną wyłącznie tzw. opary, nie jest prawidłowym mechanizmem. Może być stosowany awaryjnie – gdy w dłuższej trasie kierowca nie napotka stacji

Skoda Kodiaq (2022) - cena, silniki, wyposażenie

Kodiaq zaczynają się od 138 100 zł za wersję Ambition z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Za słabszego Diesla trzeba zapłacić co najmniej 152 250 zł, a wersja RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM to koszt 207 400 zł. Wszystkie ceny dotyczą wersji 5-osobowej. Wybór wersji 7-osobowej wiąże się z dopłatą w

Opinie Moto.pl: Mitsubishi L200 vs. Toyota Hilux. Pickupy wciąż mają się dobrze!

300 cm. Mitsubishi L200 - silniki. Mniejsza pojemność, lepsza dynamika Pod względem mechaniki, Mitsubishi nie zdecydowało się na rewolucję. Mamy więc wciąż diesla pod maską, ale mocno zmodernizowanego. Nie ma już 2.4 o mocy 181 koni mechanicznych. Teraz L200 napędza 2.2-litrowy ropniak generujący 150

Używane 7-osobowe SUV-y za 30 tys. zł. Nie tylko popularne, ale również premium

Siedem miejsc zapewni nam również Dodge Journey (2008-2011), od 2011 do 2015 roku sprzedawany jako Fiat Freemont. Ciekawie zaprojektowany crossover wydaje się idealnym rozwiązaniem dla rodziny. Kabina pasażerska z łatwością mieści cztery dorosłe osoby i pokaźny bagaż. Awaryjnie dostępny jest trzeci rząd

DS 4 - cena, silniki, wyposażenie

Gazeta.pl DS 4 (2022) - wersje silnikowe Decydując się na DS 4 mamy do wyboru trzy wersje benzynowe, jedną wersję z silnikiem Diesla oraz wersję z napędem hybrydowym. Najsłabsza jednostka zasilana benzyną to dobrze znany trzycylindrowy PureTech o pojemności 1.2 litra i mocy 130 KM. Najmocniejszy silnik

Temperatura spadnie poniżej -10. Jak odpalić auto? Stare sposoby nie zawsze działają

wybrać bieg trzeci i stopniowo puścić sprzęgło. Silnik odpala korzystając z siły pędu. I choć awaryjne odpalanie na pych może się wydawać dobrym wyjściem awaryjnym, rozwiązanie ma też wady. W nowocześniejszych silnikach benzynowych czy dieslach może doprowadzić np. do przeskoczenia rozrządu

Opinie Moto.pl: Ford Kuga ST-Line. EcoBoost vs. EcoBlue. Dwa sposoby na SUV-a. Oba dobre

Ford Kuga - ceny i silniki Ford Kuga wjechał na polski rynek z rozmachem. W cenniku każdy, dosłownie każdy, znajdzie propozycję skrojoną pod swoje potrzeby. Do redakcji przyjechały dwie Kugi - niebieska miała pod maską benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM, a czerwona diesla 2.0 EcoBlue o

Nowy Opel Astra kombi - ceny, silniki, wersje. Nie złamano magicznej bariery

pozostała jednostka wysokoprężna. To diesel 1.5 o mocy 130 KM. Topową Astrą jest oczywiście ładowana z gniazdka hybryda o łącznej mocy 180 KM. Tak prezentują się wyjściowe ceny każdej wersji silnikowej: 1.2 Turbo 110 KM M6 - od 96 900 zł (wersja wyposażenia Astra) 1.2 Turbo 130 KM M6 - od 109 900 zł

Budżetowe bestsellery po latach - Skoda Rapid vs. Fiat Tipo. Warto teraz kupić?

, zwłaszcza z polską, udokumentowaną historią, jest bezpiecznym wyborem. Niemniej, zdaniem mechaników, to włoski produkt oferuje mniej awaryjne benzynowe jednostki napędowe, zdolne do bezproblemowej współpracy z instalacjami gazowymi. W obu przypadkach diesel będzie rozsądną opcją. Wnętrza są do siebie

1.7 CRDI Hyundai/Kia - opinie, awarie i usterki. Użytkownicy narzekają na jedną rzecz

konstrukcje, lecz również SUV-y i średniej klasy auta. 1.7 CRDI Hyundai/Kia - opinie. 10 lat doświadczeń Czterocylindrowy diesel zadebiutował w 2010 r., podbijając serca właścicieli między innymi Kii Sportage, Carens, Optimy, Hyundaia i40 oraz iX35. Producent w chwili premiery chwalił się niskim

Ford Focus III - opinie i typowe usterki

z dieslem 1.6 pod maską. Wersje sedan są mało popularne na rynku wtórnym, niektóre z nich pochodzą z USA. Ford Focus III – który silnik wybrać? Diesel albo wolnossące 1.6 Wśród jednostek benzynowych „pewniakiem” będzie wolnossące 1.6 Ti-VCT ze zmiennymi fazami rozrządu, które na

Opel wycenił nową Astrę. O dziwo jest rozsądnie i taniej niż w Peugeocie

ekranem, LED-owe światła i dość standardowe w dzisiejszych czasach elektryczne przednie szyby oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Dodatkowo mam system rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia i kierowcy i układ hamowania awaryjnego w razie zagrożenia. Z kolei w Peugeocie 308 w

Toyota Aygo II vs. Skoda Citigo. Recepta na miejskie korki? Ceny nie są z kosmosu

filigranowe, co daje się we znaki dopiero poza aglomeracyjnymi korkami. Na kanapie w awaryjnych sytuacjach zmieścimy dwie dodatkowe osoby. Nastawmy się jednak na młodzież. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację, multimedia z dotykowym, kolorowym ekranem, niezłe

Niby z Europy, a rozczarowujące. Na te benzynowe silniki lepiej uważać

Przyglądamy się jednostkom benzynowym, bo obecnie jest ich czas. Są zdecydowanie najpopularniejsze zarówno wśród nowych, jak i używanych samochodów. Na diesle powstała nagonka, przez co ich udział w rynku spadł do 15-16 procent. Benzyniaki lepiej odnajdują się na krótkich odcinkach i wyraźnie

Boisz się samozapłonu auta elektrycznego? Popatrz na statystyki i martw się o auta spalinowe

. Nieco później okazało się, że nie było tam żadnego elektryka, ani nawet hybrydy, a auto ze zdjęcia było napędzane silnikiem diesla. Co ciekawe, w międzyczasie pojawiły się doniesienia, że wielu zarządców budynków zakazało ładowania aut w garażach podziemnych. Czy naprawdę samochodów elektrycznych należy

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

się na podobnym poziomie, a paleta silnikowa jest zbliżona parametrami, choć w Mitsubishi można trafić na nieudanego diesla od VW. W Nissanie ten problem nie istnieje, zatem możemy polecić wszystkie odmiany. Outlander przekonuje nieco lepiej spasowanym wnętrzem i awaryjną ławką w bagażniku. Nissan

Opinie Moto.pl: Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Renault Koleos 2.0 dCi. Diesel jeszcze nie umarł

kilometrów. 2.0 TDI pozwala rozpędzić auto w 9,6 sekundy do setki i zatrzymać wskazówkę prędkościomierza na 200 km/h. Diesel pracuje kulturalnie i harmonijnie. Został dobrze wygłuszony i wyważony. Dzięki temu, na autostradzie można rozkoszować się ciszą w kabinie. Do tego dochodzi oszczędny charakter. 8-9

Range Rover Velar - nowy silnik V6 i garść nowości

Największą nowością jest pojawienie się w ofercie nowej wersji silnikowej. Pod oznaczeniem D275 będzie się w cenniku kryć trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 275 KM i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Polskich cen Range Rovera Velara z nowym silnikiem jeszcze nie podano. W Wielkiej Brytanii

Opinie Moto.pl: SsangYong Korando 1.6 e-XDI. Czy ma szansę z europejskimi SUV-ami?

. Niezbyt szybka jest też automatyczna skrzynia biegów. Co prawda bardzo płynnie zmienia poszczególne przełożenia, ale potrzebuje chwili zastanowienia przy konieczności zbicia 2-3 trybów. W forsowaniu miejskich krawężników pomaga ponad 18 cm prześwitu. Szkoda, że diesel nie występuje w połączeniu z napędem

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

sedana i funkcjonalne kombi. Bez względu na rok produkcji i wersję silnikową, musimy być przygotowani na niekończący się problem z korozją nadwozia. Rdzewieją nawet bezwypadkowe egzemplarze. Co gorsza, cieszący się wielką popularnością diesel 2.0 TDI o mocy 140-170 KM pełen jest wad technicznych

Używane auto do miasta za 10 tysięcy zł. Na co warto postawić? Osiem pewniaków

miejskie trasy, o tyle tylną ławkę należy traktować tylko awaryjnie. Do napędu oddelegowano prosty, benzynowy silnik autorstwa Toyoty – 1.0 68 KM, lub diesla koncernu PSA – 1.4 HDI 54 KM. W obu przypadkach możemy liczyć na prostotę konstrukcji wpływającą na niskie koszty bieżącego serwisu

Kryzys w salonach. Szukamy więc 2-3 letniego auta do miasta. W dobrej cenie

warunki dla dwóch osób, a na kanapie awaryjnie zmieścimy dwójkę pasażerów. Plastiki są budżetowe, podobnie jak tekstylia - na szczęście są wytrzymałe. Wśród dodatków wymienić możemy pełną elektrykę, klimatyzację, komputer pokładowy i napęd 4x4. Wśród jednostek napędowych znajdziemy wolnossący silnik

Mróz i odpalanie samochodu. Czy powinno się najpierw przekręcić kluczyk do połowy?

stale gotowe do działania. Nie oznacza to wcale, że podczas mrozów powinniśmy odpalać samochód od razu po wejściu do środka. Podczas mrozów po przekręceniu kluczyka warto odczekać kilka sekund, aby pompka paliwa napompowała dostatecznie układ paliwowy, a w silniku Diesla świece żarowe podgrzały się do

Toyota Aygo I vs Ford Ka 2. Dobre auta na czas kryzysu. Ekonomiczne i tanie w naprawach

wpływa na osiągi i zużycie paliwa, a w razie awarii, koszty remontu sięgną kilku tysięcy zł. Większej uwagi wymaga dużo droższy w zakupie, a w efekcie mniej popularny na rynku wtórnym diesel 1.4 D-4D. Jest to konstrukcja koncernu PSA z rodziny udanych diesli HDI. Z pomocą turbosprężarki pozbawionej

Opel wprowadza do oferty kampera. Idealne auto na wakacje?

sennością, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych z tempomatem pół-adaptacyjnym, a także ostrzeganie o kolizji czołowej z asystentem hamowania awaryjnego. Kamper Opla występuje z pełną gamą silników diesla i przekładni w czterech wersjach mocy. Wyposażone w technologię

Używane Fiat Croma vs. Seat Exeo - porównanie. Niedocenione, ale rozsądnie wycenione

silniki? Niezłe benzyny, ale lepiej postawić na diesla Wybór silników benzynowych ogranicza się do dwóch, czterocylindrowych propozycji, jednak tylko bazowy wariant 1.8 o mocy 140 KM jest bezproblemowych wyborem. Wyposażony został w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu (koszt wymiany to około 700

Ten flagowy SUV spisze się świetnie na polskich drogach. Mamy na to wiele argumentów

rozpędzić SUV-a do pierwszej setki w mniej niż 7 sekund. W ofercie wciąż znajduje się bardzo oszczędny silnik Diesla o mocy 197 KM, który występuje w odmianach z napędem na przednie oraz na wszystkie koła. Pełna moc elektryfikacji Piorunujące osiągi mogą zaoferować hybrydowe odmiany ładowane z gniazdka

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

szeregi polskiej policji. Bogata jest także paleta silników Diesla. Katalog otwiera nieco archaiczny 1.8 TDCI 100-125 KM. Nie jest usterkowy, ale wyraźnie odstaje od nowszych silników kulturą pracy i dynamiką. Nie spotkamy w tym przypadku filtra cząstek stałych, a koszt dwumasowego koła zamachowego

Używany Ford Focus I (1998-2004) - skazany na sukces

turbosprężarkę i kute tłoki RS-a o mocy 215 KM, który do dziś „trzyma cenę" i ma status białego kruka na portalach ogłoszeniowych. Używany Ford Focus I - diesel z pompą czy common railem? Alternatywą dla silników benzynowych był wysokoprężny 1.8 TDDi z serii Endura (z pompą wtryskową) dostępny w dwóch

Zaczynamy sezon. Szukamy ciekawego kabrioletu za 50 tysięcy zł. Kilka pewniaków

z korozją, niezależnie od wieku. Teoretycznie, wnętrze przewidziano dla czterech osób. Istotnie, na kanapie awaryjnie zmieszczą się niewysokie osoby. Podróż w pierwszym rzędzie to istny relaks, zwłaszcza po zdjęciu dachu. Wyposażenie obejmuje szereg systemów bezpieczeństwa, klimatyzację, skórzaną

Opinie Moto.pl: Audi Q7 50 TDI. Po retuszu stracił wiele zmarszczek

życzenia. Warto też wspomnieć o gabarytach. Q7 jest wyjątkowo dużym przedstawicielem gatunku. Mierzy 506 cm długości, 197 szerokości i 174 wysokości. Rozstaw osi wynosi niespełna trzy metry. Moc zaklęta w dieslu Q7 ważące blisko 2200 kilogramów zostało wyposażone w pneumatyczne zawieszenie z regulacją

Volvo XC60 (2022) - silniki, wyposażenie, cena

zł. Poniżej pełny cennik  Volvo XC60 (2022) - silniki  Gama silnikowa Volvo XC60 obejmuje 2-litrowe silniki Diesla o mocach od 197 do 237 KM, silniki benzynowe o tej samej pojemności i mocach od 197 do 300 KM. Oba rodzaje jednostek napędowych wspierane są przez instalację elektryczną w

Uciekał Teslą z Ukrainy. Prąd mu się skończył kilometr od ładowarki

codziennej eksploatacji, zwłaszcza jeśli wypracujemy sobie optymalny schemat korzystania z takiego auta i jesteśmy zapobiegliwi. Gorzej w sytuacji awaryjnej, nawet jeśli okoliczności nie są tak dramatyczne, jak w wyżej opisanym przykładzie. A zwłaszcza jeśli mieszkamy w rejonie, w którym infrastruktura do

Sprawdzony napęd 4x4 za 20 tys. zł? To możliwe. Mamy osiem propozycji

rywali. Sercem modelu są w znacznej mierze benzynowe silniki o przeciwsobnym układzie cylindrów. Czterocylindrowe 2.0 i 2.5 generują 137-165 i 165-250 KM. Na szczycie gamy uplasował się sześciocylindrowy boxer 3.0 o mocy 245 KM, rzadko pojawiający się w ogłoszeniach. Jest też dwulitrowy diesel, ale to

Używany Nissan Qashqai II (2013-2021) - nowoczesny... nomada w opinii kierowców

nie zwykł użytkownikom sprawiać większych problemów. W jego przypadku akurat poleca się montaż instalacji LPG, która obniża koszty codziennej eksploatacji. Używany Nissan Qashqai II - czy warto postawić na diesla? O wiele mniej zastrzeżeń pada pod adresem stosowanych w Nissanie silników wysokoprężnych

Alfa Romeo Giulietta vs. Audi A3 III. Włoska finezja czy niemiecki pragmatyzm?

deski snowboardowej. Alfa Romeo Giulietta  - silniki, awarie. Benzyny i diesle godne polecenia Paleta silników Alfy jest dość rozpięta. Po latach, zwłaszcza te z początkowego okresu produkcji okazały się wyjątkowo trwałe i ochoczo współpracujące z instalacjami gazowymi. Niezłą dynamikę także w

Opinie Moto.pl: Renault Austral 1.3 TCe 160. Kilka poziomów wyżej

drewno), wirtualne zegary są efektowne i przejrzyste, oparte o Androida multimedia działają błyskawicznie, auto znacznie lepiej jeździ, ma ciekawą ofertę silnikową (szkoda tylko braku diesla), a w cenniku pojawiła się popisowa wersja wyposażenia z logiem Alpine. Względem Kadjara to prawdziwa rewolucja

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Dlaczego? Korozja i awaryjne silniki benzynowe Lata: 1997-2005 Przed Alfą Romeo 156 przestrzegamy przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze, przez korozję, która dopada łączenia podłogi z progami. Największym problemem są jednak wariatory systemu zmian faz rozrządu stosowane w benzynowych

Ciekawe samochody za 20 tysięcy złotych. Tanie, bo niedocenione. Siedem propozycji

Alfa Romeo 159 Od 2005 do 2011 roku we włoskich zakładach Alfy Romeo produkowano bezapelacyjnie najpiękniejszego przedstawiciela klasy średniej ostatnich lat - model 159. Wbrew pozorom to dopracowany model, godny polecenia. Prezentuje znacznie wyższą jakość niż awaryjny poprzednik. Do wyboru mamy

Alarmujące dane dotyczące silników Diesla. Są bardziej trujące, niż przypuszczano

Silniki Diesla przez długi czas uważane były za bardziej ekonomiczne, długowieczne, mniej awaryjne i mniej szkodliwe od benzynowych odpowiedników. Po tzw. „dieselgate”, pojawiło się mnóstwo głosów, że jest to wyłącznie mit, a wartości emisji podawane przez producentów nijak mają się do

Używany Peugeot 307 (2001-2008) - nie tylko dla strażaków

na ekranie pojawi się komunikat o kolejnym błędzie, który może być prawdziwy lub… fałszywy. Używany Peugeot 307 (2001-2008) - polecane silniki benzynowe Peugeoty miewają swoje przypadłości, ale dość mocną ich stroną są proste, często mało awaryjne silniki. Podstawowe benzyniaki o pojemności

Afera Dieselgate: BMW tłumaczy się z niewłaściwego oprogramowania

uczciwego producenta czystych samochodów. Na dodatek zażądał od wszystkich producentów przedstawienia całościowych informacji nt. oprogramowania montowanego w silnikach Diesla. Zobacz także: To nie koniec Dieselgate. Silniki po poprawkach bardziej awaryjne false false

Peugeot 308 po kolejnym liftingu i z nowymi cenami

wysokiej rozdzielczości czy system awaryjnego hamowania. Nowością jest też nowy kolor lakieru Niebieski Vertigo oraz nowy wariant felg aluminiowych. Dużo wersji wyposażenie Peugeot 308 występuje w aż 8 wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana Active ma na pokładzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację

Nowy Opel Astra - silniki, wyposażenie, cena

1268 l) średnica zawracania: 10,5 m Więcej artykułów o motoryzacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl  Opel Astra - dostępne wersje silnikowe Po raz pierwszy Astra dostępna jest z napędem hybrydowym typu plug-in. W ofercie znajdziemy także trzycylindrowe silniki benzynowe oraz silnik Diesla

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

siedzeń. Tutaj także mamy do dyspozycji liczne schowki na drobiazgi, przesuwane tylne siedziska i awaryjny, trzeci rząd siedzeń. Bagażnik mieści 643 litry, co w zupełności spełnia wymagania rodzin. Wartościowy akcent stanowi gniazdo 220 V. Citroen C4 Grand Picasso II - silniki. Warto postawić na diesla

Używany MINI Countryman I (2010-2016) - "terenowy" cukiereczek. Opinie

. BMW wprowadziło znaczące poprawki w jego konstrukcji, które ograniczyły problem z rozrządem. Szukając więc Countrymana I z silnikiem Diesla, bezpieczniej skupić się na propozycjach z późniejszych lat produkcji. Inne problemy diesli to m.in. awaryjny zawór EGR (recyrkulacji spalin), którego

Dobre, japońskie auto do miasta za 20 tysięcy złotych. Wybór jest całkiem spory

komfortowe siedziska dwóm osobom. Kanapę należy traktować wyłącznie awaryjnie. Plastiki są twarde i tandetne, zaś wyposażenie niekiedy obejmuje klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, ABS i radio. Pod maską pracować mogą benzynowe 1.0 65 KM, 1.2 86 KM lub diesel Fiata 1.3 D 70 KM. Każdy z wyborów jest

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

to wydatek około 1800 złotych, a wtryskiwaczy 600-800 złotych za sztukę. Im młodszy egzemplarz, tym mniejsze ryzyko awarii. Amatorzy diesli mogą wybierać między oszczędnym i praktycznie bezproblemowym 1.6 TDI 105 KM lub zdecydowanie mocniejszym 2.0 TDI o mocy 140 KM. Każdy korzysta z bezpośredniego

Tak oszukują handlarze samochodów. Nie jesteś bezbronny! Sposoby na ich triki

. Po awarii często się gubi, a handlarze nie zwracają uwagi na taki drobiazg. O czym świadczy brak zaślepki? O tym, że samochód mógł być dość często lawetowany - a co za tym idzie to egzemplarz awaryjny. Sportowy pakiet z... dieslem? Sprawdź czy to możliwe Bardzo często w ogłoszeniach sprzedaży pojawia

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

biegów Multitronic. Jest bardzo awaryjna, a jej naprawy - drogie. Tym bardziej uważamy na nią w parze z tak mocnym silnikiem jak 2.0 TFSI - Multitronic najzwyczajniej nie radzi sobie z taką mocą. Kupując używane Audi A4 B7, zdecydowanie unikajcie tej skrzyni biegów. Audi A4 B7 - opinie Audi A4 B7 to

Opinie Moto.pl Skoda Kodiaq RS. Emocje w rodzinnym SUV-ie? Tak, Kodiaq RS potrafi zaskoczyć

rodzinny rodowód. Skoda Kodiaq RS - silnik benzynowy zamiast diesla W wersji przedliftingowej, pod maską RS-a drzemało 2-litrowe TDI wsparte podwójnym doładowaniem. Rozwijało 240 KM i 500 Nm trafiających na koła obu osi. Pierwsza setka pojawiała się na liczniku po 6,9 sekundy, a wskazówka

Opinie Moto.pl: Jeździliśmy nowym Volkswagenem Caddy w dieslu

regulacja odległości) Trailer Assist (asystent manewrowania z przyczepą) Asystent zmiany pasa ruchu (zintegrowany z tylnym czujnikiem radarowym) Asystent parkowania (zintegrowany z tylnym czujnikiem radarowym) Emergency Assist (wspomagane zatrzymanie Caddy w sytuacji awaryjnej) Poza tym są też: Front Assist

Samochód do 15 tys. Jaki model wybrać?

miejsc parkingowych. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych propozycji aut do 15 tys. o kompaktowych rozmiarach: Honda Civic VII (produkcja 2000-05) to samochód zgrabny, trzydrzwiowy, a w wersji benzynowej stosunkowo rzadko awaryjny; Citroen C4 (produkcja 2004-10) auto, które ładnie się prezentuje, a

Opinie Moto.pl: Najtańsze auto 7-osobowe na rynku. Sprawdzamy Dacię Jogger

poprzecznie, by móc zamontować bagażnik dachowy, rowery lub narty. To już nie jest kategoria budżetowa, gdzie musimy iść na wyraźne ustępstwa. Dacia Jogger - silniki. Dwa zbiorniki paliwa Jogger nie pozostawia zbyt dużego wyboru w kwestii napędu. W ofercie nie uświadczymy diesla, a szkoda, bo 1.5 dCi o mocy

Czy filtry cząstek stałych to "zło konieczne"? Obalamy mity

. Większość Polaków pojazdy elektryczne ogląda wyłącznie na ekranie komputera. Z reguły nie stać nas na zakup nowego „elektryka”, częściej stawiamy na kilkuletnie auta z silnikiem benzynowym lub diesla. Warto więc postarać się nie tylko o promowanie ekologicznych/elektrycznych pojazdów, ale

Tanie i dobre kompakty na sportowo? Seat Leon II vs. Audi A3 II - porównanie

diesla szczególnie warte uwagi są znów najsłabsze silniki 1.9 TDI 90-105 KM i jego następca 1.6 TDI 105 KM. Oferują wystarczającą dynamikę przy ascetycznym spalaniu i braku większych trudności. Dobrego słowa nie można powiedzieć o oferowanej w Leonie II nowoczesnej jednostce 2.0 TDI o mocy od 136 do 170

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

czyszczenie – awaryjnie koszt nowego elementu oscyluje wokół 400 złotych. Regeneracja turbosprężarki to wydatek 1500-1800 złotych. Niezależnie od dokonanego wyboru, benzynowe wersje Orlando zasilane LPG zużywają około 10 litrów na każde 100 km. Czterocylindrowy silnik diesla 2.0 D to konstrukcja

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

, zapewniając wystarczającą przestrzeń i bogate wyposażenie. Bez wysiłku znajdziemy egzemplarz z automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, nawigacją, skórzanymi obiciami i rozbudowanym nagłośnieniem. Specjaliści zgodnie sugerują zakup diesla 1.6 lub 2.0 HDI. Oba są udane i bezproblemowe. Wybór

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

szyb i lusterek, szyberdachu czy dwustrefowej klimatyzacji, znaleźć możemy nawigację, multimedialny system MMI, wentylowane i podgrzewane fotele, rozbudowane nagłośnienie, komputer pokładowy, stały napęd na cztery koła quattro, automatyczne przekładnie sześciobiegowe lub awaryjne bezstopniowe. O

Kia Sorento 2 vs. Mazda CX-9 - opinie. Niedocenione SUV-y dla wymagających

względów, na europejskim rynku największym zainteresowaniem cieszyły się udane diesle 2.0 i 2.2 CRDI o mocy odpowiednio 150 i 197 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk common-rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat oraz filtr cząstek stałych. Standardowo dostajemy do użytku sześciobiegową

Rozprawiamy się z mitami. Osiem francuskich i włoskich aut do 25 tys. zł w dobrych wersjach

, skórzaną tapicerkę i pełne wyposażenie obejmujące dwustrefową klimatyzację, rozbudowane nagłośnienie, komputer pokładowy i szyberdach. Przednionapędowa Alfa 166 dostępna była z bardzo udanym dieslem 2.4 JTD. Z pięciu cylindrów wydobyto 136-185 KM. Miłośnicy jednostek benzynowych wybierać mogą spośród

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

, wnętrze Volvo nie rozpieszcza przestrzenią. O ile na przednich fotelach miejsca jest pod dostatkiem, o tyle w drugim rzędzie siedzeń przestrzeni jest zdecydowanie mniej, niż w średniej klasy V70. Opcjonalne dwa siedziska chowane w podłodze bagażnika należy traktować wyłącznie awaryjnie. Słowa uznania

Jak awaryjny jest silnik Diesla

czy warto inwestować w drogiego diesla, skoro niezależnie od marki silniki sa bardzo awaryjne, we wszystkich wysiadaja turbiny pompy wtryskowe. Na łamach opisano setki krytycznych uwag o silnikach diesla takich niby sław jak Mercedes, Volvo, VW, Ford, Renault które obecnie nie są w stanie

czy warto kupić diesla?

Poradźcie proszę czy warto kupić diesla? Jest droższy czy tańszy w uzytkowaniu? Bradziej awaryjny czy mniej?

w115 diesel

nie orientujecie sie czy nie ma problemów do tych mietków z czesciami, bo coraz bardziej sie skłaniam do kupna takowego autka:). Jak wygląda jego eksploatacja, czy są awaryjne??

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

oczywiście że bzdury ten gość to jakiś nienormalny chyba ,jest dokładnie odwrotnie u diesli z awaryjnoscią, a sto tysiecy to silnik mało zużyty na diesla ,zmienic tylko profilaktycznie pasek rozrzadu i jechac dalej.

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

Post jest prowokacyjny, ale nie wszedzie mija sie z prawda. ON jest prawie tak drogi jak Pb. Do tego wysoka cena zakupu auta. W efekcie trzeba naprawde wiele kkm przejezdzac corocznie, aby sie oplacalo. Awaryjnosc nowoczesnych diesli jest duza - zbyt wiele nowinek w common rail. Silniki

Toyota Corolla Diesel -opinie

Mam pytanie o Corolle z silnikiem diesla o pojemnosci 2.0. Chodzi mi o Corolle z lat 1998-2001. Wiem, ze jest to silnik francuski. Ciekawi mnie jak spisuje sie on w Corolli? Czy jest awaryjny? Dzieki wielkie za odpowiedź. Pozdrawiam

BMW 320 2.0 163 km. diesel?

Zonie sie spodobalo takie auto. Większość Dostępnych ofert to silniki 2.0 163 km diesel. Czytam na różnych forach ze "awaryjne". Pytanie do posiadaczy w/w auta czy rzeczywiście awaryjne? Czy warto kupić? Podobno "radosc z jazdy w pakiecie" rocznik okolo 2010. Dziekuje

Mały diesel w kombi

Mam max. 50k PLN. Potrzebuje nowy samochód kombi z dieslem. Zastanawiam się nad Fabią 1,9SDI oraz Peugeotem 206 SW 1,4 HDi. 206 jest wg. danych technicznych dynamichniejszy, ale podobno bardziej awaryjny od Skody. Co o tym sądzicie? Pozdrowienia

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

Ignorancja autora wątku jest wprost porażająca. No, chyba że robi sobie z nas jaja. Diesel czy benzyniak, każdy motorek można zarżnąć, jeśli zacznie ujeżdżać go rzeźnik. Ja swoim tipo 1,9tdi (!!!) przejechałem prawie 400tys. km, zanim mi go skasował sprawca wypadku. Motorek nie chłeptał ani

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

Re: A8 4.0 TDI vs BMW 740d vs S400 CDI ???! Autor: Gość: włodek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl Data: 22.01.2005 22:37 + dodaj do ulubionych wątków skasujcie post + odpowiedz ------------------------------- ------------------------------- ------------------ A daj zdjęcie siebie i s

zwykły diesel czy turbo ?

witam Co wybrać ? Zwykłego diesla czy TD/TDI ? Ktore są bardziej awaryjne ? Którego wybrać jeśli się chce kupić autko mające ponad 150 tyś przebiegu ? Słyszałem w TD przy nieumiejetnej jeździe można uszkodzić turbinę. Wiadomo, że turbo maja lepsze przyśpieszenie, a jak się sprawa ma ze

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

renault kango 1.9 dti bez awaryjnie jak do tej pory 200 tys ok 100 tys z przyczepa o duzo za duza . mer 207 D 2,4 ok 750 tys bez remontu ale ostatnie dwa lata nie zapalal zima bez pomocy startera . vw pasek 1.9 tdi ok 350 ale juz nie bezawaryjnie . pompa siadala takich przykladow jest pewnie wiecej.

Re: Diesel?

Nowa generacji diesli jest tak "delikatna" i awaryjna że dla mnie inwestycja w diesla jest najgorsza z możliwych - oszczędzę 30-40 zł miesięcznie a jak zepsują się wtryski albo pompa zapłacę 5000 albo i więcej poza tym diesle są droższe wiec potencjalne oszczędzanie zaczyna się po kilku

Re: Który najmniej awaryjny?

Auto na gaz? Prosze Cię! Mondeo po 2001 roku w benzynie. Nie będziesz żałować, chyba, że popełnisz błąd życia i kupisz diesla. Spalanie w mieście nie przekracza 10 litrów przy silniku 2.0. Komfort jazdy i bezawaryjność rewelacyjne. Wszystko to pod warunkiem, że nie kupisz tego auta w

Re: Fiat najmniej awaryjny

artctrl napisał: > Odpowiadam black_code, ( prosilem o wskazanie choc jednego modelu, choc wiem ze > to jest nie mozliwe). Kazdy wspolczeny Mercedes z silniekim diesla ma napisane > CDI tzn ze ma NAPISANEŁ silnik FIata. Moj sąsiad jezdzi BMW 5 i ma napisane y > tylu TDI! To

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

Tak oczywiście nic się nie psuje . Ja swoim baleronem na dizlu przejechałem juz 2 000 000 000 000 000 000 000 m i nic się nie zepsuło .

Renault Megane 1,9 Diesel

chciałbym zakupić to auto, co mozecie o nim powiedzieć ?? Jakie są jego plusy i minusy, wady., najczestsze usterki. czy jest drogie w naprawie, czy jest awaryjne ?? Auta z `96 roku. Warto zakupić ??

Re: Avensis awaryjny ???!!!???

jakies 20-22 tys Euro (mowie o poprzednich modelach ale nowych fabrycznie, diesel). Dobrze wyposazony Passat TDI pewnie bedzie kosztowal 25-30 tys Euro, a diesel BMW3 jakies 30-35 tys, a nawet wiecej. Mercedes C pewnie jeszcze drozej. Mysle, ze wlasnie te roznice w cenie definiuja roznice w

Nissan Almera z dieslem - WARTO????

Mam pytanie do użytkowników w/w samochodu: chciałabym kupić takie autko z 2000-2002 roku. Jak się tym jeździ? Czy jest awaryjne i czy części są drogie?? Oczywiście interesuje mnie też czy almerka dużo pali.

Re: Mondeo Diesel czy benzyna?

boason napisał: z bardzo awaryjnymi 2.0 tdci montowanymi do 200 > 7 roku. A skąd wiesz, że były/są awaryjne ?

Re: BMW awaryjne

Kiedy rozgladalem sie za Omega turbo diesel z 2.5l silnikiem wlasnie z BMW. Ktos powiedzial na liscie dyskusyjnej ze sie sypia silniki. Jak przejrzalem oferty na autoscout24, to bardzo zdazaly sie z uszkodzonym silnikem. BMW - Bedzie Mial Wydatki (Wypadek)

Re: Awaryjny rozruch

Przy uruchamianiu na pych jest jedna zasada, żeby nie przeskoczył pasek, tuz przed puszczeniem sprzegła zaczynamy kręcic rozrusznikiem, w przypadku diesla przed rozpoczęciem dodatkowo przekręcamy stacyjkę, żeby zagrzały sie świece. Przy odpalaniu na kable, dobrze jest podpiąc samochód i minute

Używany,mało awaryjny,niedrogi w eksploatacji ?

powyższe kryteria. Samochód musi być: - używany, najlepiej kilkuletni - mało awaryjny - niedrogi w eksploatacji - taki, który za 6-7 lat łatwo sprzedam - mieć dobrą blachę bo będzie garażowany pod chmurką - sprytny, zwrotny w trasie - pomieścić 3-4 dorosłe osoby. Jeżeli chodzi o paliwo

Motodziennik: Kłopotliwe diesle

wiele negatywnych opinii słyszałem tez o silniku 2,5 tdi od audi / vw - drogie, awaryjne i sporo palą podobno 2,5 tdi został znaczne poprawiony pod koniec produkcji

Awaryjne Mondeo TDci

Od lutego jestem "szczęśliwym" użytkownikiem Mondeo Tdci. Przejechałem nim ponad 20 tyś. km i pragnę podzielić się moimi uwagami. Genetalnie auto jest O.K. (rewelacyjne przyspieszenie jak na Diesla). Jedyny mankament to jego awaryjność. Przy przebiegu ok. 18 tyś.km miałem pierwszą wpadkę

Ile Wam pali Clio II 1,5 diesel ?

W miescie, najlepiej jesli chodzi o gigantyczne korki ? A poza tym, czy ten diesel bywa awaryjny, czy jest wrażliwy na jakość paliwa i jak sie zachowuje zimą ?

Oczywiście diesel

dobre - gorzej z resztą.Nie wiem dlaczego ktoś pisze że diesle są bardziej awaryjne z tym się nie zgadzam.Ja jak będe kupował samochód to tylko diesla bo na gaz ma być większa akcyz za rok.

Re: Diesel czy benzyna

czy jeździcie tymi awaryjnymi dwulitrówkami Volkswagena w których pęka głowica? www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi

Benzyniak kontra diesel

auta są bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne (chodzi o silniki itp.). Kiedyś słyszałam, że w autach na gaz często się wymienia zawory czy coś takiego bo się wypalają ale ja do tej pory cały czas jeżdżę samochodami na LPG i nigdy nic takiego nie miałam. Natomiast w dieslach ponoć jak silnik się zepsuje

Corolla E11 (1997-2001) - jaki silnik najlepszy???

Który silnik polecacie? 1.4, 1.6 czy diesel 2.0? Który jest najmniej awaryjny?

Re: diesel czy benzyna + gaz

Z tego co pamiętam silniki 1.8 diesla były awaryjne i sporo osób na nie narzekało... -- Pozdrawiam, Artek Forum Motoryzacyjne

Re: przebiegi diesli

A posiadając 3 Alfy jak oceniasz tę markę .bo te opinie ,że takie awaryjne? Ja po roku posiadania o 2,4 jtd mogę powiedzieć pozytywnie ale nic więcej o Alfach nie wiem jak jest z tą awaryjnością? Pozdrawiam- Krzysiek

Avensis awaryjny ???!!!???

Toyota adresuje swoje auta do konkretnej grupy odbiorcow. Sa to samochody wyjatkowo bezawaryjne, jednak czesto maja dosc nijaki design i raczej nie nadaja sie do dynamicznej jazdy. Ja jechalem Avensisem z najmocniejszym dieslem (chyba 170km) i na pewno mocy mu nie brakuje. Auto prowadzilo

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

Panie Jacku słyszałem, że jeszcze w Saabach 9-3 3.0 TiD pomoć jest awaryjny czy móbłby Pan się do tego silnika ustosunkować

olej do diesla w benzyniaku

Do citroena saxo 1,1 benzyna 60 KM rocznik 1999 wlalem olej Shell Rimula 15W40 (motywacj tego czynu wole pozostawic dla siebie ;-) - jest to olej do silników diesla pracujacych w ciezkich warunkach. Mam pytanko: czy to aby temu silniczkowi nie zaszkodzi i czy nie musze w trybie awaryjnym

VW Polo 2007/2008

Co sądzicie o tym aucie , diesel , 1.4 . Jak ze spalaniem, czy jest ekonomiczny??? Czy jest awaryjny???

Re: diesel czy benzynowy?doradzcie

diesle bardziej awaryjne?chyba na odwrót ,diesle to w porównaniu z benzyną silniki długowieczne choć remonty jeżeli już sie zdarzą to są napewno droższe od remontów silników benzynowych .

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

Wszyscy narzekali na 1.9 tdi, gdy pojawił sie nowy 2.0 starszy 1.9 stał sie bezobsługowy, cichy, itd. a prducentom opłaca sie produkawac awaryjne samochody.

Re: Benzyniak kontra diesel

za to Ty masz przytępiony wzrok bo ja nie napisałam, że 1.9 jest fajne bo ciche. napisałam że fajne bo mało awaryjne. miałam ten silnik w kilku autach i stąd mój wniosek, że nie każdy diesel jest dobrze wyciszony.

Re: Awaryjny rozruch

taka konfiguracja się powiedzie, czasem można mieć zbyt mały prąd rozruchowy by odpalić jakiegoś dwu (i więcej)litrowego diesla. Generalnie to również nie rozumiem oszczędności na akumulatorze za 200-300zł raz na kilka ładnych lat.

Re: fenomen diesli - handlarze

wyleczyłem się z oszczędzania gazem. za dużo mnie to kosztowało i było awaryjne. A dieslem przejechałem 120tys km i jedyna nadprogramowa awaria związana ze sposobem zasilania kosztowała 2500zł. Także opłaciło się. No i lubię jeździć dieslem z dużym momentem przy niskich obrotach. -- Liberté

Re: Problemy z dieslami Mercedesa ,BMW i Audi

... a oczekiwales ze luxusowe auta mniej awaryjne beda od tych pospolitych ? jestes w bledzie,wedlug ADAC MB S klasse zajmuje 1-sze miejsce wsród nabardziej awaryjnych aut ,- awaryjne z klasa !

Re: Alfa nie jest awaryjna

pigr napisał: > Swoją drogą, ciekawe, jakiej najczęściej marki samochodów używają goście > z "Pomocy Drogowej"... Mercedesa W124 , 55KM diesel -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

awaryjne silniki prawdy i mity

Szanowna redakcjo. Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. Jestem posiadaczem dwu silników diesla - oczywiście nie w jednym pojeżdzie - 1 - skoda Octavia z 2008 r silnik 1,9 2 - scenic z 2010 r silnik 1,5 Oba znajdują się na listach najbardziej awaryjnych i to

benzyna + gaz, czy diesel?

uzyskać od was informację, który silnik jest najbardziej wytrzymały (najmniej awaryjny) oraz nabardziej ekonomiczny (ilość litrów na 100 km). Zależy mi na jaknajtańszej eksploatacji "nowego" auta. O dieslu niestety nie wiem NIC. Sprawa jest dość pilna, gdyż mam na oku fajnego mondziaka z 1995

diesel czy benzyna + gaz

uzyskać od was informację, który silnik jest najbardziej wytrzymały (najmniej awaryjny) oraz nabardziej ekonomiczny (ilość litrów na 100 km). Zależy mi na jaknajtańszej eksploatacji "nowego" auta. O dieslu niestety nie wiem NIC. Sprawa jest dość pilna, gdyż mam na oku fajnego mondziaka z 1995

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

gzesiolek napisał: > No to mi przeszkadza, ze przy rozpedzaniu sie, musze uwazac, zeby w pewnym mome > ncie wrzucic w dieselku wyzszy bieg, bo pow 4k rpm jest koniec mocy... > a w benzynce ciagie coraz mocniej az do odcinki... Jeżdżę różnymi samochodami diesle/PB/PbLPG ale

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

@aaa trzeba oglądać motodziennik systematycznie :) kiedyś było o alfie jeżeli dobrze pamiętam to pan Jacek nie polecał 2,4 - rzędowa piątka cieżko wyważyć i bardziej awaryjne w przeciwieństwie do 1,9jtd

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

> Przez 95% czasu w benzynce mam ciszej niz w wiekszosci diesli. Z tym "ciszej" to właśnie odkryłem, że to niekoniecznie tak do końca. Mam Xantię z dieslem i C5 z benzyniakiem (+ LPG). Przy małych prędkościach C5 faktycznie jest niesłyszalne, a klekot starego diesla w Xantii - słyszalny

diesel czy benzynowy?doradzcie

diesla sa bardziej awaryjne, mniej wybaczaja, biora olej w nieprzyzwoitych ilosciach, sa czule na jakosc paliwa i technike jazdy (aczkolwiek uwazam sie za doswiadczona kierowce i jakis strasznych bledow nie popelniam), wszelkie naprawy rujnuja kieszen... Zaleta: niskie zuzycie paliwa. Ale wada

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

Samochod benzynowy zawsze bedzie lepszy, dynamiczny i mniej awaryjny niz silniki diesla:) superfuryy.blogspot.com/

Re: czy warto kupić diesla?

> Na tak postawione pytanie nie dostaniesz uzytecznej odpowiedzi jak nie, jak tak? >Poradźcie proszę czy warto kupić diesla? warto > Jest droższy czy tańszy w uzytkowaniu? tańszy (paliwo) > Bradziej awaryjny czy mniej? bardziej. Eny kłeszczyns?

Re: Fiat najmniej awaryjny

Odpowiadam black_code, ( prosilem o wskazanie choc jednego modelu, choc wiem ze to jest nie mozliwe). Kazdy wspolczeny Mercedes z silniekim diesla ma napisane CDI tzn ze ma NAPISANEŁ silnik FIata. Moj sąsiad jezdzi BMW 5 i ma napisane y tylu TDI! To silnik Fiata. O benzynach wielozaworowych nie

Re: Motodziennik: Awaryjne Volkswageny

Włoska myśl techniczna wcale nie jest zła. Gdyby nie kreatywność i poziom techniczny włoskich inzynierów, że o designerach nie wspomnę, byłoby bardzo brzydko na drogach na całym świecie. Commonrail, stworzony przez inżynierów Fiata, posunął o dekady do przodu rozwój silników diesla, na których

Re: Zamulony diesel

dopóki nie będzie powodował zwarcia nie będzie błędu, pomimo, że silnik będzie wchodził w tryb awaryjny)

Re: Jak zdiagnozować diesla?

Co do najlepszych diesli to jest znak zapytania. Dobre diesle ale okretowe opracowali Niemcy tuz przed wojna do UBootow,sa do dzisiaj silniki ktore chodza jeszcze bez remontow.np taki jeden co pédzi agregat pradotworczy awaryjny do zasilania windy na gorze Kelstein (Gniazdo Orla)Orginal z 36

Re: jaki mały miejski samochód automat w dieslu?

polo z silnikiem dds ,silnik zwykły tradycyjny nie do zajechania, nie awaryjny, tani(stosunkowo jak na diesla) w ewentualnej naprawie i odporny na gorszej jakosci paliwo .żadne tam dci reno, chłam jakich mało ,najgorszy ,najmniej trwały i najbardziej awaryjny silnik diesla nowej generacji

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Diesel to zło...najlepsza jest prosta wolnossąca benzynówka - mam 270 000 km i nic....tylko olej raz w roku co 10 tys.km....żadnych panewek, dpf,dwumas, turbo ani wtrysków po tysiąc pińcset sztuka :)

Re: Dlaczego diesel, a nie benzyna?

Istnieją obiegowe opinie, że diesel'e są mniej awaryjne, osiągają większe przebiegi. Ale przy obecnych różnicach w cenie paliw to różnica w zakupie diesel'a chyba nigdy się nie zwróci. :-)

Re: Małe z dieslem: co kupić?

Polecam yariska, dieslek malo pali, dosc dynamiczny i na miasto doskonaly, w sumie dosc malo awaryjny!

Re: Lepiej diesel czy gaz ???

Ale ludzie macie podejście, diesel się popsuje... A co benzynowe silniki sa bez awaryjne? Mazda 323F 2.0 DiTD pali 4,5 na 100km (w trasie, w mieście litr więcej), 98 rocznik kupisz od 16 tys.

Audi A6 2.7 czy 3.0 diesel

Mogę kupić A6 od znajomego 3.0 diesel 2007 rok za ok. 50 tys.(negocjuję jeszcze) ale przeglądam ogłoszenia i sporo aut jest z silnikami 2.7 diesel i zastanawiam się który z tych silników będzie mniej awaryjny. Nigdy nie jezdziłem żadnym Audi i nie mam pojęcia o tych samochodach. Proszę o pomoc.

Re: Rover 600 2.0 (diesel)

trwałe silniki ? buahaha prosze cie problem z blokami jest na miare zimbabwe , awaryjne auta pod wzgledem silników !

Re: Małe z dieslem: co kupić?

irlandia_pn napisał: > Zdecydowanie odradzam proponowane wczesniej VW Lupo. Miałem Golfa i wiem jak > awaryjne i jak kosztowe są to auta wiec vw daruj sobie. Pomyśl o jakimś > japończyku. Wpisz sobie to w sygnaturke to ulatwi ci zycie.Po co w kazdym watku udowadniac

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

W dieslu, zapobiegawczo panewki po 180tys. nalotu:-/ Taki silnik bez dupy powinien przelatać 500tys. bez żadnych zapobiegawczych wymian i tak jest w dobrych silnikach (których już chyba nie produkują hehe) -- Life is too short to drive boring cars

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Silnik 1,9 tdi w Skodzie to oczywiscie niemiecki silnik- iuznany za bardzo trwały. Ma tylko jedną wadę- jest głośny jak traktor! Kiedys stanałem sobie obok BMW 3 z 2-litrowym dieslem koło Helmuta gdzies na parkingu. helmut był zdumiony, ze mój dieselek taki cichy - bo jego traktor. To był silnik 1

Re: Avensis awaryjny ???!!!???

No tak, ja tez Avensis'a nie kupilem... kupilem Honde Accord i-CTDI mimo, ze to troche mniejsze auto. A propos autorowi tego watku polecam Honde Accord lub Mazde 6. Oba maja fajne diesle, Honda bedzie pewnie drozsza a Mazda gorzej wykonczona wewnatrz, ale oba potrafia super wygladac

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

Wszystko kwestia przyzwyczajenia. Kiedy pojeździłem dieslem CR zdecydowanie wolę przyśpieszanie z dołu niż benzynowe redukcje i kręcenie do czerwonego. Wolę 2200 obrotów od 1800 rpm.

Re: Który diesel najoszczędniejszy

jeszczepompa wtryskowa potrafi się zepsuć a to już nie są setki tylko tysiące masz 1,9tdi a to chyba najbardziej niezawodna konstrukcja. i najdroższa na rynku wtórnym. chyba nie istnieje jedna odpowiedz jak jezdzić najtaniej. w mojej teorii o awaryjnych dieslach nie pasuje fakt, że cała europa

Re: Diesel w Oplu Corsa: DI, DT, CDTI

DI -Direct Injection (diesel wolnossący) DT - Diesel Turbo (tutaj wiadomo - turbo diesel) CDTI - Common-Rail Diesel Turbo Injection (silnik fiata, najnowocześniejszy z wymienionych, ale dość awaryjny i podatny na paliwo słabej jakości, jeśli chcesz o nim wiedzieć więcej, to wpisz sobie w

Re: Daihatsu Coure/Charade - mocno awaryjne to to

A co? Masz lub miałaś takowego? Też widziałem na allegro... 1.0 diesel chyba 37 KM....?

Re: Mondeo Diesel czy benzyna?

Z tych dwóch opcji to zdecydowanie 2.0 benzyna - silnik sprawdzony, praktycznie bezawaryjny, bezobsługowy (łańcuch). A jeśli juz koniecznie diesel to lepiej dołożyć do 2.0 - to nowy silnik konstrukcji PSA i nie ma nic wspólnego z bardzo awaryjnymi 2.0 tdci montowanymi do 2007 roku.

Re: DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?

Bardzo wysoka pozycja s40/v50 zupelnie mnie nie dziwi. W ciagu ostatnich 5 lat mialem dwa takie auta, ostatnie - v50 diesel z 2009 - dobilo wlasnie 100.000 km. Paliwko, olej, filtry - czyli serwis z okazji przegladow.

Re: Peugeot 406 2.1 diesel

Te silniki cieszyły się dobrą opinią, nie były przesadnie awaryjne. Jak na diesla starszej generacji kultura pracy, osiągi i spalanie całkiem, całkiem. Jeśli samochód nie jest po przejściach, to warto się nim zainteresować.

Re: DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?

Jeżdżę V40 od dwóch lat, rocznik 2003, 115kM, diesel 1,9. Sprowadzony przez jakiegoś handlarza. Jedyna wymiana przez ten czas to pasek rozrządu. Aha i olej wymienam co sezon. Robię tym ok. 20000 km rocznie. Polecam

Mitshubishi Carisma

Jak sprawdzają się te samochody? Chcę kupić rocznik 1999-2001, benzyna do 2,0 lub diesel. Która wersja lepsza? Co jest awaryjne w tych samochodach? Jkaie macie doświadczenia?

TDI vs TDI

Witam. Planuję zakup O2 z TDI-kiem. Zastanawiam się nad starszą konstrukcją 105 kM lub nowszą 140 km. Czy to prawda, że nowszy diesel jest bardziej awaryjny?

S60 do 30k zł - najmniej awaryjna opcja

Witam, Zamierzam kupić Volvo S60, chcę wydać do 30k zł. Nie mam zamiaru go męczyć, przewiduję przebieg na ok. 10k rocznie. Jaki silnik byście polecali? Chodzi o awaryjność oraz stosunek spalania do ew. dodatkowych kosztów napraw etc. Wiem, że przy większych odległościach diesel (a tam jest

Vw Passat, Opel Astra, Toyota Avensis? Który brać

który z tych trzech? Myślę około 22 tys wydać i chcę wszystko w kombi i dieslu.Astra dobra bo dużo części, Avensis drogie częsci ale mniej awaryjna, a Passat?

Re: Małe z dieslem: co kupić?

Zdecydowanie odradzam proponowane wczesniej VW Lupo. Miałem Golfa i wiem jak awaryjne i jak kosztowe są to auta wiec vw daruj sobie. Pomyśl o jakimś japończyku.

Re: wolnossący diesel ?

własnie czemu coś dobrego trwałego mało awaryjnego zamiast tylko udoskonalać zamienia się na takie w sumie nic nie warte a strasznie drogie i w zakupie i w eksploatacji wielkie g..... ja jestem jeszcze posiadaczem wolnnsącego diesla ale musze go juz niedługo raczej zezłomowac i to nie ze wzgeldu

Re: Silniki diesla toyoty to szmelc

Toyoty samochody i silniki były trwałe,niezawodne ale te produkowane do 2000r.Później naszpikowane nowoczesnością stają się awaryjne i kosztowne. Dotyczy to nietylko Toyoty ale wszystkich producentów.

Golf 2 1.6- benzyna czy diesel?????

Chce kupić starego Golfa 2 ale nie wiem co bedzie bardziej ekonomiczne benzyna+gaz czy ropniak? Planuje robić okolo 10 000 km rocznie, połowa w mieście połowa w trasie. W mieście raczej krótkie dystanse do 5 km. Nie zależy mi na super osiągach - jeżdże spokojnie. Czy diesel nie bedzie robił

Re: Diesel w klasie średniej....chyba jednak nie

Z takim podejściem to nigdy samochodu nie kupisz, bo albo brzydki, albo awaryjny albo za mała moc, albo za drogi. Poszukujesz ideału, którego nie ma. Wszystkiego w jednym nigdy nie dostaniesz, masz do wyboru - zrezygnować albo jeżeli boisz się awaryjnego wybrać ten, który ma najlepszą opinię w

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

dieselek CR. A od 6-ciu lat tylko koreańskie diesle 1,6 i 2,0 CRDi VGT. I mówię otwarcie-lepszych jak Koreańce nie miałem i nie chcę. Bezawaryjne i absolutnie pewne i 1,6 jest tak cichy jak benzyna !!!!!! Niczego nie naprawiam w samochodach od 6-ciu lat, czyli od daty zakupu- przebieg 80 tys km. ! Wg

używane-który sprawia najmniej kłopotów

witam,z samochodów z silnikiem diesel który jest najmniej awaryjny:vw polo (1995-1998), vw golf (1993-1995),toyota corolla (1993-1996),opel astra (1996-1998) czy może rover serii 200 (1997)?

Re: Avensis awaryjny ???!!!???

nie twierdzę, że ford czy vw będzie zupełnie nie awaryjne bo tak nie jest, ale toyota avensis to już nie ten sam bezawaryjny japończyk co kiedyś - została jeszcze mazda i honda. Tutaj coś ze strony auto świata: "Chyba będzie na sprzedaż“ Generalnie z mojego Avensisa jestem zadowolony

Scenik 1.5 dci czy zly?

Fajne auto , tanie 2011 rok za 30k można kupic. Pytanie czy ten silnik 1.5 dci diesel jest "aż tak awaryjny jak opisują w gazetach"? Pytam bo chce kupic i sie waham

Re: i tak VW jest bardziej awaryjny

Nie przewidziałeś tylko, ze w autach Volvo do 2001 roku montowano silniki renault, część benzynowych i wszystkie diesle. Wobec tego nie opowiadaj bzdur. mało tego do 200 roku Volvo było powiązane technologicznie i kapitałowo z Renault.

Renault Laguna II

baardzo awaryjny samochód zwłaszcza w dieslu.Głównie idą pompy i cały osprzęt