awaryjne silniki

ŁK

Top 10 najbardziej awaryjnych silników w USA. Audi A4 na pierwszym miejscu

Top 10 najbardziej awaryjnych silników w USA. Audi A4 na pierwszym miejscu

Organizacja nonprofit Consumer Reports przedstawiła wyniki raportu na temat samochodów z rynku USA z najbardziej awaryjnymi silnikami. Zostały w nim uwzględnione wszystkie modele, które są w sprzedaży w tym kraju, dodatkowo podzielone na roczniki. W czołowej "10" znalazły dwa europejskie samochody, a jeden z nich zajął niechlubne pierwsze miejsce.

Najmniej i najbardziej awaryjne silniki

Firma ubezpieczeniowa Autotrust Europe BV przygotowała ranking najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Wyniki są naprawdę zaskakujące

To nie koniec Dieselgate. Silniki po poprawkach bardziej awaryjne

Afera Dieselgate cały czas ciągnie się za Volkswagenem. Producent przeprowadził wielką akcję naprawczą dla "zainfekowanych" samochodów, ale okazuje się, że poprawki powodują sporo problemów.

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Silnik dwulitrowy Alfy Romeo należy do mocnych zawodników, ale należy do jednostek drogich w utrzymaniu i stosunkowo kłopotliwych. Ma dwie świece na każdy cylinder (Twin Spark) i kilka problemów. Trzeba bardzo uważać na właściwy poziom oleju. Słabym punktem są awarie wariatora prowadzące do

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Podstawowym problemem tego silnika jest trwałość. Wynosi ona ok. 100 tys. km, co w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem w samochodach osobowych niemal niespotykanym. Najwyraźniej nikt nie przewidział podczas projektowania, że auta będą osiągać znacznie większe przebiegi. Najbardziej widoczną oznaką

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Informacje pochodzą od Warranty Direct, brytyjskiego ubezpieczyciela, który oferuje polisy pogwarancyjne. Na podstawie polis 50 tys. klientów zarejestrowanych w systemie sporządzono statystykę najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Niestety nie dowiemy się niczego na temat

Awaryjne lądowanie na autostradzie A1. Nic się nie stało, a pilot może mieć kłopoty w prokuraturze

Awaryjne lądowanie na autostradzie A1. Nic się nie stało, a pilot może mieć kłopoty w prokuraturze

przegląd techniczny swojego samolotu. Po drodze pojawiły się problemy z silnikiem, które zmusiły go do awaryjnego lądowania. Jak tłumaczył pilot, jego pierwotny plan zakładał, że doleci do lotniska w Rudnikach koło Częstochowy. Sytuacja zmusiła go jednak do wcześniejszego lądowania. Według wstępnych

Poradnik | Silnik 2.5 TDI V6 - mocny, ale awaryjny i kosztowny w bieżącej eksploatacji

Poradnik | Silnik 2.5 TDI V6 - mocny, ale awaryjny i kosztowny w bieżącej eksploatacji

decydowali się na ówcześnie flagowego ropniaka koncernu licząc na obiecane osiągi i rozsądne koszty użytkowania. W czasach swojego debiutu, silnik był bardzo nowoczesną konstrukcją, w pełni zasługującą na miano prestiżowego źródła siły napędowej. Jego wyróżnikiem był żeliwny blok z sześcioma cylindrami

Volkswagen Passat B7 - na co zwrócić uwagę i co się w nim psuje?

Volkswagen Passat B7 - na co zwrócić uwagę i co się w nim psuje?

Volkswagena Passata B7 najczęściej znajdziemy w nadwoziu Variant (kombi). Volkswagen Passat B7 - który silnik wybrać? W siódmej generacji Passata nie znajdziemy już wolnossących jednostek benzynowych. Wyjątkiem jest jedynie wersja 3.6 VR6 o mocy 300 koni mechanicznych, która standardowo była wyposażono w

W kryzysowej sytuacji Grupa VW sprzeda jedną ze swoich marek

W kryzysowej sytuacji Grupa VW sprzeda jedną ze swoich marek

planowanego centrum designu w Wolfsburgu, budowy lakierni w Meksyku i przesunął "na później" premierę nowej generacji Phaetona. Z kolei w Mikołajki pisaliśmy o znacznych spadkach sprzedaży (aż o 25%!) Volkswagena w Stanach Zjednoczonych, gdzie cała afera z silnikami

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Złego, dobre początki Przez długie lata Renault miało w ofercie wiele prostych i dopracowanych silników diesla, które nie odbiegały trwałością od konkurencji. Zaprezentowany w 1997 roku czterocylindrowy 1.9 dTi (80, 98 i 107 KM) trafił pod maskę Megane I, Laguny, Nissana Primery P12 i Volvo S/V40

Co nie pyka w elektrykach? Właściciele zdradzają, które auta na prąd psują się najczęściej

Co nie pyka w elektrykach? Właściciele zdradzają, które auta na prąd psują się najczęściej

do rozpędzania auta. Znacznie ciekawszy jest ranking najmniej i najbardziej awaryjnych modeli z silnikami elektrycznymi. Na piątym miejscu bezawaryjnych znalazł się najpopularniejszy europejski samochód z września 2021 roku. Chodzi o Teslę Model 3, która jest najnowszych hitem sprzedaży na Starym

Niemcy wybrali najbardziej awaryjne auta. Kilka niespodzianek w raporcie ADAC 2021

Niemcy wybrali najbardziej awaryjne auta. Kilka niespodzianek w raporcie ADAC 2021

. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 109 samochodów. Przy większości modeli podajemy w nawiasie rozpiętość liczby usterek we

Wyniki, które wielu zaskoczą. Najbardziej i najmniej awaryjne auta zdaniem ADAC

Wyniki, które wielu zaskoczą. Najbardziej i najmniej awaryjne auta zdaniem ADAC

najmniej trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 109 samochodów. Przy większości modeli podajemy w nawiasie rozpiętość liczby

Czytelnicy "What Car?" przemówili. Najmniej awaryjny mały samochód wg. Brytyjczyków

. Ostatnio magazyn „What Car?" z Wielkiej Brytanii przygotował zestawienie najmniej awaryjnych małych aut, na podstawie opinii ich użytkowników z ostatniego roku. Uczestnicy ankiety musieli również odpowiedzieć jak długo trwała naprawa oraz ile kosztowała. Im wyższy wynik procentowy tym lepiej

Nowy Peugeot 308 SW - polskie ceny i poziomy wyposażenia

. Za tę cenę otrzymamy silnik PureTech 130 S&S również z manualną skrzynią. W standardzie znalazły się: system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, również w warunkach nocnych, czujniki parkowania z tyłu z kamerą cofania, automatyczne sterowanie świateł drogowych, wbudowana nawigacja

Te kontrolki wykluczają dalszą podróż. Jeśli się zaświecą, musisz się zatrzymać

Te kontrolki wykluczają dalszą podróż. Jeśli się zaświecą, musisz się zatrzymać

Elektronika w samochodach oznacza nie tylko komfort, ale też rozbudowane układy diagnostyczne. Jakie jest ich zastosowanie? Mają nadzorować pracę silnika czy systemów bezpieczeństwa oraz wskazywać kierowcy jaki jest stan pojazdu oraz informować o ewentualnych awariach. Moduły diagnostyczne

Jak odpalać samochód na mrozie? Pamiętaj, że stare sposoby nie zawsze działają

Jak odpalać samochód na mrozie? Pamiętaj, że stare sposoby nie zawsze działają

, ale większość mechaników twierdzi, że maksymalna liczba prób to pięć. Odpalanie na holu? Nie w każdym przypadku Metodą awaryjnego uruchamiania silnika, stosowaną bardzo chętnie przez starszych kierowców, jest holowanie bądź pchanie auta. W przypadku nowoczesnych samochodów, wyposażonych w kosztowny i

Zaświeciła się kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem? Możesz to naprawić jednym ruchem ręki

Zaświeciła się kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem? Możesz to naprawić jednym ruchem ręki

silnika, słabo naładowanym akumulatorze. Czerwony kolor, którego nie trzeba się bać? Nie każda czerwona kontrolka oznacza awarię. Wśród nich wyróżnia się chociażby lampki wskazujące np. na niedomknięte drzwi, brak zapiętych pasów bezpieczeństwa przez pasażerów czy włączone światła awaryjne. Jedną z takich

Hamowanie dla VIP-ów. Większość kierowców nie potrafi tego zrobić

Hamowanie dla VIP-ów. Większość kierowców nie potrafi tego zrobić

hamować silnikiem. Kolejny błąd to "kopanie" pedału hamulca w czasie awaryjnego hamowania. Badania niemal wszystkich producentów wykazały, że kierowcy przestraszeni sytuacją drogową, odruchowo hamują gwałtownie, ale za lekko. Tymczasem w autach wyposażonych w układ ABS w czasie hamowania

Opel Grandland bez "iksa", ale z polskim cennikiem. Tanio nie jest

wnętrza, więc kabina robi zdecydowanie pozytywne wrażenie. Znane silniki Gama silnikowa Grandlanda pozostała w zasadzie bez zmian. Nadal punktem wyjściowym jest 1.2 Turbo o mocy 130 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mamy też półtoralitrowego diesla o takiej samej mocy (130 KM) ale większym

Co mi może policja, czyli jakich poleceń policjanta kierowca musi słuchać?

Co mi może policja, czyli jakich poleceń policjanta kierowca musi słuchać?

oczekiwać na dalsze polecenia. Dalsze polecenia mogą polegać np. na wyłączeniu silnika, włączeniu świateł awaryjnych, umożliwieniu identyfikacji pojazdu (poprzez umożliwienie dostępu np. do komory silnika), opuszczeniu kabiny pasażerskiej czy otwarciu bagażnika.

Młody człowiek zapłaci więcej za OC, niż emeryt. Czym jest to spowodowane?

Młody człowiek zapłaci więcej za OC, niż emeryt. Czym jest to spowodowane?

także takie czynniki jak wiek i rodzaj pojazdu. Właśnie profil samochodu bardziej wpływa na cenę OC niż sam profil kierowcy. Dla ubezpieczycieli ważny jest wiek auta, jego wartość, a także marka i model. Młodzi kierowcy wybierający przykładowo BMW z początku tego wieku, z dużymi silnikami są dla

Czym grozi częsta jazda na rezerwie? Lista usterek może doprowadzić do płaczu

stopniowo zaciera się. Gdy się zatrze, nie będzie możliwy ani rozruch silnika, ani jazda. Nowa pompa paliwa kosztuje jakieś 400 - 500 zł. Do kwoty tej należy doliczyć jednak jeszcze koszt wymiany. Rezerwa i zapowietrzony diesel? Szykuj się na lawetę Kolejnym z możliwych scenariuszy jest... zapowietrzenie

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

biegów Multitronic. Jest bardzo awaryjna, a jej naprawy - drogie. Tym bardziej uważamy na nią w parze z tak mocnym silnikiem jak 2.0 TFSI - Multitronic najzwyczajniej nie radzi sobie z taką mocą. Kupując używane Audi A4 B7, zdecydowanie unikajcie tej skrzyni biegów. Audi A4 B7 - opinie Audi A4 B7 to

Zaczęło się wielkie stawianie wycieraczek. Komu to potrzebne?

najmniejszym zmartwieniem. Dużo większym może być np. spalony silnik wycieraczek. Komplet nowych wycieraczek w sklepie motoryzacyjnym kosztuje od jakiś 100 do nawet 250 zł. To dużo? Kierowca powinien zatem wiedzieć, że pojedynczy silnik uruchamiający wycieraczki ma cenę startującą dopiero od 250 zł

Kontrolki, których nie możesz zlekceważyć. Pojawiają się? Jedź do mechanika!

napędowej. Jej wyświetlanie może być okresowe. Na pojawienie się komunikatu mimo wszystko warto reagować dość szybko. Powód? Jeżeli usterce ulegnie np. jeden z czujników w motorze, mechanicznie silnik pozostanie sprawny. Mimo wszystko komputer sterujący uruchomi tryb awaryjny - a to oznacza np. jazdę z

Skoda Slavia, czyli Fabia sedan. Skoda pokazuje model, który prawdopodobnie zawładnąłby polskim rynkiem

, Slavia otrzymuje sześć poduszek powietrznych i podstawowe systemy ADAS, np. awaryjne hamowanie. Pod maską indyjscy klienci mają do wyboru trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM lub mocniejszy czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM. Mniejszy silnik współpracuje z sześciobiegową manualną

Ford sugeruje wybranie się poza asfalt. Warianty Active popularnych modeli

poduszek chroniące kierowcę i pasażera, ale także obejmujące okolice klatki piersiowej poduszki boczne. Pod maską znalazł się natomiast silnik 1.0 l EcoBoost o mocy 125 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. EcoSport w tej wersji kosztuje 77.700 zł. Ford Fiesta Active – mikrus

Raport ADAC 2020. Niemcy wskazują najbardziej awaryjne samochody

trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 113 samochodów 25 różnych marek. Przy większości modeli podajemy w nawiasie

Kontrolki śmierci. To ostatnie ostrzeżenie samochodu, nigdy ich nie ignoruj

. Wśród nich wyróżnia się chociażby lampki wskazujące np. na niedomknięte drzwi, brak zapiętych pasów bezpieczeństwa przez pasażerów czy włączone światła awaryjne. Czerwone kontrolki. Kiedy przerwać jazdę? Niski poziom oleju - w silniku jest za mało oleju, może dojść do zatarcia jednostki napędowej lub

Agromobil, Trekka i inne. Wszystko czego nie wiecie o terenowych Skodach

całkowicie militarnych. Najpierw powstała tzw. awaryjna wersja wojskowa Skody 1101 P, nazwana potem 965, zaopatrzona w silnik o pojemności 1,2 litra i napęd 4x4. Powstały także trzy prototypy samochodu pancernego Skoda 971, w fabryce znanego jako Jarmila, a potem kilka prototypów amfibii Skoda 972

Będzie kolejny SUV Volkswagena. Taos zadebiutuje tylko na niektórych rynkach

cyfrowe zegary Active Info Display. Niestety takie systemy jak układ automatycznego hamowania w sytuacji awaryjnej (które w europejskich Volkswagenach oferowane są w standardzie) w Taosie będą wymagały dopłaty. Nie ma się jednak co dziwić - jeśli model ma być tani, to gdzieś trzeba te koszty zredukować

Dziwne zachowanie kierowcy zainteresowało policję. Spędzi wiele lat w więzieniu [WIDEO]

Kierowca sportowego samochodu został przyłapany na popełnieniu drobnego wykroczenia na autostradzie M6 w Wielkiej Brytanii. Omijał korek pasem awaryjny, potem zjechał z drogi szybkiego ruchu. Kiedy zorientował się, że podąża za nim nieoznakowany radiowóz, rozpoczął ucieczkę. Obfitowała w

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu

utrzymaniu nie oznacza wcale bardziej awaryjne, bo Warranty Direct ocenia również koszty i czas serwisowania. Taka metodologia ma jednak swoje minusy, bo autom tańszym trudno znaleźć się na liście nawet wtedy, gdy psują się wyjątkowo często. Jakie samochody lepiej omijać? Z okresu produkcji : 1998-2006

Kupujemy motocykl klasy 125 cm3 za 5-6 tysięcy zł. Nie tylko do miasta

. Klasyczna linia oraz wyeksponowany silnik przyciągają zainteresowanych. W teorii dwuosobowa kanapa gwarantuje komfortową podróż tylko jednej osobie - pasażera zabierzemy raczej awaryjnie. Analogowy zestaw wskaźników jest czytelny i w zupełności wystarczający. Na sztywno do stalowej ramy przytwierdzono

Szukasz używanego auta z Niemiec? Raport ADAC 2020. Najmniej i najbardziej awaryjne

trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 113 samochodów 25 różnych marek. Przy większości modeli podajemy w nawiasie

Aston Martin Valhalla to krok naprzód dla firmy? Brytyjczycy chcą wierzyć, że tak

Brytyjczycy uważają, że Valhalla jest kolejnym krokiem w rozwoju marki, a zarazem wejścia na nowy tor rozwoju. Sposób na transformację. Aston Martin Valhalla – co napędza? Napędem dla Valhalli jest silnik czterolitrowy silnik spalinowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem pochodzący od Mercedesa

Dlaczego "żółte anioły" wyjeżdżały do aut elektrycznych, czyli co psuje się w elektrykach

samochody elektryczne i czy koniec ery silników spalinowych faktycznie jest bliski. W 2020 r. tzw. żółte anioły, czyli malowane na żółto samochody niemieckiego automobilklubu ADAC, były wzywane 3,4 mln razy. To o 400 tys. mniej niż w 2019 r. Nie oznacza to, że samochody z roku na rok stają się mniej

Silnik się przegrzewa - co robić? Czy można jechać dalej? Przyczyny i koszty

, warto ostrożnie podnieść maskę – stygnięcie silnika zajmie przynajmniej godzinę. Dopiero po kilkudziesięciu minutach odkręćmy korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego i sprawdźmy jego poziom. Ewentualne niedobory możemy awaryjnie uzupełnić wodą. Pamiętajmy, by kategorycznie nie dolewać

Jak bezpiecznie uruchomić samochód, gdy po mroźnej nocy rozładuje nam się akumulator? Metoda na hol nie zawsze jest bezpieczna

przewód masowy akumulatora. Przy próbie awaryjnego rozruchu powinno się wyłączyć silnik dawcy, żeby zmniejszyć możliwość uszkodzenia diod alternatora w samochodzie z którego "pożyczamy" prąd. Zdarza się to bardzo rzadko i zazwyczaj w modelach z bardzo małym akumulatorem. W starszych samochodach

Opel Crossland po pierwszym faceliftingu. Stracił "X", ale zyskał nowe wyposażenie

. Od 2021 r. w ofercie pojawi się także system IntelliGrip, który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach: Normal / On-road: Tryb „normalny”, ustawiany domyślnie z chwilą uruchomienia silnika. ESP i kontrola

Mgła oznacza, ze dziś aktywny jest dodatkowy przepis. A policja wypatruje

kierowcy decydują się na zaparkowanie samochodów na pasie awaryjnym bez włączonych świateł. Takie zachowanie jest niedopuszczalne i bardzo niebezpieczne. Co gorsza, mgła tworzy iluzję zwolnionego tempa i nie daje wyraźnych punktów odniesienia. Gdy jedziemy w niej przez dłuższy czas, przyzwyczajamy się do

Są już ceny nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

Nowy Peugeot 308 nie jest tanim autem, ale rekompensuje to szeroką gamą wersji silnikowych i poziomów wyposażenia. W sumie francuski producent ma do zaoferowania 5 wersji wykończenia i kilka odmian silników, w tym diesle i hybrydy. Podstawową formą wyposażenia jest Active Pack, który zaczyna się od

Subaru Outback wreszcie dojechał do Europy. Ale tylko w jednej wersji

jest z silnika za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT. Skoro mowa o silniku, to czeka nas małe rozczarowanie. 2.5-litrowy czterocylindrowy bokser to ta sama konstrukcja, która pracowała pod maską poprzedniej generacji. Nadal oferuje moc 169 KM i maksymalny moment obrotowy 252 Nm, ale producent

TOP 10 najlepszych crossoverów na rynku. Cena, których modeli odpowiada jakości?

, system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych, czujnik odległości przy parkowaniu, system kontroli ciśnienia w oponach, uchwyt ISOFIX, wielofunkcyjną trzyramienną skórzaną kierownicę czy radio Bolero. BMW X1 F48 18i: cena od 109 900 zł, moc silnika -  140 KM. Nowa, odświeżona wersja

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

przełączeniem się silnika w tryb awaryjny – usunięcie błędu i wyczyszczenie filtra w autoryzowanej stacji obsługi kosztować będzie przynajmniej 1000 złotych. W takich warunkach zdecydowanie lepiej spisze się motor benzynowy, najlepiej wolnossący. Znacznie przebiegi leciwych diesli Jeśli nasz budżet

Mgła aktywuje jeden przepis z kodeksu. A policja wypatruje. I wcale nie chodzi o światła

kierowcy decydują się na zaparkowanie samochodów na pasie awaryjnym bez włączonych świateł. Takie zachowanie jest niedopuszczalne i bardzo niebezpieczne. Co gorsza, mgła tworzy iluzję zwolnionego tempa i nie daje wyraźnych punktów odniesienia. Gdy jedziemy w niej przez dłuższy czas, przyzwyczajamy się do

Ta zaślepka to nie ozdoba. Może być zbawienna w autach z automatyczną skrzynią

koła napędowe. Co wtedy? Jeżeli z uwagi na usterkę lub kolizję, silnika w aucie nie da się odpalić, nie da się też odblokować dźwigni przekładni z biegu P na N. A to oznacza, że samochodu nie można przepchnąć np. na pobocze czy wciągnąć na lawetę. Powód? W pozycji P odcinany jest napęd, ale i

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Dlaczego? Korozja i awaryjne silniki benzynowe Lata: 1997-2005 Przed Alfą Romeo 156 przestrzegamy przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze, przez korozję, która dopada łączenia podłogi z progami. Największym problemem są jednak wariatory systemu zmian faz rozrządu stosowane w benzynowych

Italdesign kusi wizją nowego DeLoreana. Czy samochód z "Powrotu do przyszłości" do nas wróci?

Sportowy samochód DeLorean amerykańskiej firmy DeLorean Motor Company stał się znany z dwóch powodów: wystąpił w hollywoodzkiej serii komedii sci-fi Roberta Zemeckisa oraz... psuło się w nim niemal wszystko, co mogło się zepsuć. Oprócz tego miał ciekawie rozwiązany (ale awaryjny) mechanizm

Opel wprowadza do oferty kampera. Idealne auto na wakacje?

sennością, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych z tempomatem pół-adaptacyjnym, a także ostrzeganie o kolizji czołowej z asystentem hamowania awaryjnego. Kamper Opla występuje z pełną gamą silników diesla i przekładni w czterech wersjach mocy. Wyposażone w technologię

Samochód nie chce zapalić po mroźnej nocy? Podpowiadamy, jak ruszyć i nie zepsuć auta

temperatur zalecamy profilaktyczne tankowanie oleju napędowego przystosowanego do funkcjonowania podczas silnych mrozów. Wiele sieciowych stacji ma go w swojej ofercie. Odpalanie na holu? Nie w każdym przypadku Metodą awaryjnego uruchamiania silnika, stosowaną bardzo chętnie przez starszych kierowców jest

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

silnika na olej. Raz jeszcze przestrzegamy przed skrzynią biegów Multitronic. Jest bardzo awaryjna, a jej naprawy - drogie. Tym bardziej uważamy na nią w parze z tak mocnym silnikiem jak 2.0 TFSI - Multitronic najzwyczajniej nie radzi sobie z taką mocą. Kupując używane Audi A4 B7, zdecydowanie unikajcie

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

w podłodze bagażnika siedziska pełnią funkcję awaryjną. Najlepsze opinie wśród mechaników zbierają silniki 1.4 Turbo 120-140 KM, 1.8 115-140 KM, oraz diesle 1.6 CDTI 120-136 KM i 2.0 CDTI 110-165 KM. Benzynowe z powodzeniem możemy zagazować. Wysokoprężne cechują się niskim zapotrzebowaniem na olej

Nissan ma nowego elektrycznego dostawczaka. Townstar ma być miejską rewolucją ostatniego kilometra

bezpieczeństwo, takich jak przypominanie o zapięciu pasów, automatyczny system hamowania awaryjnego, asystent utrzymania pasa ruchu, system wykrywania pojazdów znajdujących się w martwym polu czy system rozpoznawania znaków drogowych. Dwa oblicza dostawczaka Głównym założeniem produkcyjnym modelu Townstar, jest

Do czego służy ta dziwna zaślepka w zderzaku? Każdy kierowca powinien to wiedzieć

wymogów. O czym pamiętać? prędkość w czasie holowania nie może być wyższa niż 30 km/h w terenie zabudowanym i 60 km/h poza terenem zabudowanym, pojazd holujący musi mieć włączone światła mijania zawsze, pojazd holowany ma zostać oznaczony trójkątem ostrzegawczym lub włączonymi światłami awaryjnymi i w

Sprawdzamy, co psuje się najczęściej w Audi A4 B7. Na którą wersję używanego hitu postawić?

. Jest bardzo awaryjna, a jej naprawy koszmarnie drogie. Tym bardziej uważamy na nią w parze z tak mocnym silnikiem jak 2.0 TFSI - Multitronic najzwyczajniej nie radzi sobie z taką mocą. Kupując używane Audi A4 B7, zdecydowanie unikajcie tej skrzyni biegów. Audi A4 B7 to wciąż bardzo ciekawa propozycja

Nowy samochód za niecałe 500 zł miesięcznie. Czy to możliwe?

zapominać o bezpieczeństwie. Toyotę wyposażono w komplet poduszek powietrznych oraz kilka systemów aktywnego wsparcia. Aygo ostrzeże przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także uruchomi hamulce w trybie awaryjnym w razie wykrycia przeszkody i jednoczesnego braku reakcji kierowcy. Istotny argument stanowi

Renault Arkana wreszcie w Polsce. Znamy ceny. Może być hitem

Renault Arkana było od dawna zapowiadane na polskim rynku i wreszcie na niego trafiło. Kompaktowy SUV ma sylwetkę znaną z modeli marek premium, ale jest od nich znacznie tańszy. Nie będzie w nim napędu na obie osie, ani naprawdę mocnych silników, ale jest oszczędny napęd hybrydowy. Takiej

Volkswagen Taigo przyjedzie do Polski. Z Ameryki Południowej, ale zeuropeizowany

, pudełkowaty SUV, z kolei Taigo ma ścięte nadwozie i wpisuje się w modę na tzw. crossovery/SUV-y coupe. Co ciekawe, Volkswagen w niektórych informacjach prasowych podaje, że ot pierwszy taki model w jego ofercie. To prawda, ale z gwiazdką, że w Europie. Volkswagen Taigo - wymiary i silniki Jak duży jest

Raport ADAC 2020. Niemcy wskazują najmniej i najbardziej awaryjne samochody

trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 113 samochodów 25 różnych marek. Przy większości modeli podajemy w nawiasie

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

model. Niestety, mimo dużej liczby oferowanych silników, tylko bazowe propozycje są godne uwagi. Największe trudności sprawia podwójnie doładowany 1.4 TSI znany z odmiany GT (160 KM). Producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, wadliwy napęd rozrządu z łańcuchem, turbosprężarkę i mechaniczny

Tak oszukują handlarze samochodów. Nie jesteś bezbronny! Sposoby na ich triki

drzwi czy mieszek skrzyni biegów. Modyfikacje takie mogą się czasami mocno rzucać w oczy - np. fotel kierowcy jest prawie nowy, a pasażera nosi ślady zużycia. Odnowione wnętrze na ogół świadczy o tym, że sprzedający najpierw cofnął licznik w aucie, a teraz chce ukryć ten fakt. A silnik jest brudny

Czy kierowca może wylegitymować policjanta? Wszystko zapisano w kilku paragrafach

wydał ten dokument. Kierowcy muszą też wiedzieć, że: po zatrzymaniu przez policję nie należy wysiadać z samochodu, podczas kontroli należy trzymać ręce na kierownicy, chyba że kontrolujący policjant poprosi o opuszczenie pojazdu, na polecenie kontrolującego policjanta trzeba wyłącz silnik pojazdu i

Samochód hybrydowy. Jak działa i kiedy się opłaca?

zastrzeżeń. Prosty silnik spalinowy nie sprawia większych trudności. W klasycznych hybrydach wystarczą regularne wymiany oleju i filtrów, by zachowały pełną sprawność. Wśród podzespołów nie znajdziemy filtra cząstek stałych, skomplikowanych wtryskiwaczy, czy awaryjnej, dwusprzęgłowej przekładni (Poza

Savoir-vivre grzecznego policjanta. Tak - według przepisów - powinna wyglądać kontrola drogowa

muszą też wiedzieć, że: po zatrzymaniu przez policję nie należy wysiadać z samochodu, podczas kontroli należy trzymać ręce na kierownicy, chyba że kontrolujący policjant poprosi o opuszczenie pojazdu, na polecenie kontrolującego policjanta trzeba wyłącz silnik pojazdu i włączyć światła awaryjne. Są też

Są konkretne polecenia policjanta, które musisz wykonać. Na inne możesz machnąć ręką

? Policjant może poprosić prowadzącego o dokumenty (obecnie głównie dowód osobisty), wyłącznie silnika, włączenie świateł awaryjnych, udostępnienie stanu licznika, opuszczenie kabiny pasażerskiej, poddanie się badaniu trzeźwości czy otwarcie bagażnika. Tak, otwarcie bagażnika. I prośby tej zbagatelizować nie

Burza w samochodzie. Czy można zostać w środku? Nie wyłączaj silnika i świateł

wychodzić z samochodu. Pojazd w znacznej mierze wykonany z metalu chroni przed wyładowaniami atmosferycznymi. Trzeba jednak trzymać ręce z daleka od metalowych przedmiotów, które mogą być przewodnikiem prądu. Możliwe i bezpieczne jest natomiast korzystanie z telefonu komórkowego. Nie gaś silnika i świateł

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

oferowanych silników, tylko bazowe propozycje są godne uwagi. Największe trudności sprawia podwójnie doładowany 1.4 TSI znany z odmiany GT (160 KM). Producent zastosował bezpośredni wtrysk paliwa, wadliwy napęd rozrządu z łańcuchem, turbosprężarkę i mechaniczny kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się

Dacia Spring już w Europie. Znamy ceny. Miało być "najtaniej" na rynku, a jak jest? [WIDEO]

Spring – zasięg i dane techniczne Silnik w elektrycznej Dacii generuje moc 44 KM, a energię pobiera z akumulatorów o pojemności 26,8 kWh. Prędkość maksymalna to jedynie 125 km/h,  a od 0 do 100 km/h „rozpędza” się w 19,1 s. Zasięg Springa według WLTP wynosić ma maksymalnie 295 km

Używane SUV-y z silnikami 2.0 do 30 tys. zł. Wybór jest spory i nie musisz iść na kompromisy

tempomat. Spośród polecanych silników, mechanicy zgodnie stawiają na wolnossącego benzyniaka 2.0 o mocy 142 KM, a także diesla 2.0 CRDI o mocy 112-150 KM. Wysokoprężna jednostka jest jedną z najlepszych w klasie. Wymaga jedynie okresowych przeglądów i wymian filtrów oraz oleju. Peugeot 3008 I 2.0 HDI

Ford ma poważnego konkurenta. Nowa Toyota Tundra wchodzi na scenę

. Użytkownicy znajdą również kompatybilność z bezprzewodowymi systemami Android Auto i Apple CarPlay, a także wirtualnego inteligentnego asystenta. Nowa Toyota Tundra - napęd Nowa Tundra oferowana jest z dwoma układami napędowymi opartymi na turbodoładowanym silniku V6 o pojemności 3,5 litra. Jednostka

Ukryte funkcje w kluczyku. Kierowco, nawet nie wiesz, co potrafi twój samochód

złożyć wraz z blokowaniem zamków. A do tego przyciski na pilocie pomogą zapominalskiemu kierowcy... odnaleźć zaparkowany samochód na dużym parkingu przed supermarketem. Użycie odpowiedniej kombinacji przycisków sprawi, że auto albo zacznie migać światłami (awaryjnymi lub mijania), albo będzie dawać

Opel Corsa D - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego

lekko ponad 6 tysięcy złotych. Przeważnie są to auta z pierwszych lat produkcji napędzane przez silniki wysokoprężne 1.3 CDTI, które mają spore przebiegi. Optymalny budżet na zakup Opla Corsy D powinien wynosić 10-15 tys. zł. W takim zakresie możemy nawet liczyć na znalezienie modelu po modernizacji

Nowy Opel Grandland oficjalnie. Zmiany nie ograniczają się do skasowania iksa

, a także czarne błyszczące oraz srebrne osłony podwozia - podsumowuje zmiany w oficjalnej informacji prasowej sam producent. Nowy Opel Grandland - silniki Na razie jest za wcześnie na konkrety dotyczące oferty silnikowej nowego Opla Grandlanda. Tę, wraz z nowym cennikiem, poznamy już latem. Do

Wróciły mrozy. Uruchamiamy auto przy pomocy kabli rozruchowych. To proste, ale bądź ostrożny

rozładowanym akumulatorem. W skrajnej sytuacji może pojawić się iskrzenie i w konsekwencji zapalenie gazów wydostających się z baterii. Podłączamy kable rozruchowe - krok po kroku: Wyłączamy silnik. Podpinamy czerwony przewód do plusa sprawnego akumulatora. Drugi koniec czerwonego przewodu podłączamy do

Nowy Volkswagen Passat B8 po liftingu! Pierwsza wersja z opcją częściowo autonomicznej jazdy

automatyczności wymaga trzymania rąk na kierownicy - w przeciwnym razie po 10 sekundach włączy się sygnał ostrzegawczy, a później auto się zatrzyma i uruchomi światła awaryjne. Zwiększyła się także moc silnika. Nowy Volkswagen Passat jest bardziej aerodynamiczny, a co za tym idzie także oszczędniejszy. Dzięki

Elektryczne strachy. Czy Polacy boją się samochodów na prąd?

godziny Nie można jednak zaprzeczyć, że w awaryjnej, nieprzewidywalnej sytuacji nie ma sposobu na równie szybkie uzupełnienie energii, co w samochodzie z silnikiem spalinowym. Jeszcze długo, a być może zawsze to będzie wada samochodów na baterie. Rozwiązują ją dopiero elektryki na ogniwa paliwowe. Dlatego

Tak wybuchają chińskie "elektryki". Od siły eksplozji odpadły wszystkie drzwi [WIDEO]

". Jak łatwo domyślić się po proporcjach samochodu, nie został zaprojektowany od podstaw do elektrycznego napędu. BAIC skonstruował go na bazie kompaktowego SUV-a Senova X25 z silnikiem spalinowym. Dzięki temu udało się utrzymać cenę na rozsądnym poziomie. Podstawowa wersja Senovy X200 kosztuje

Hybrydowe VW Golfy 8 już w Polsce. Znamy ceny Golfa eHybrid oraz GTE

silnika 1.4 TSI o mocy 150 KM, silnika elektrycznego o mocy 115 KM, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 180 kW (245 KM), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. VW Golf GTE m teraz dwukrotnie większy akumulator (13 kWh) i w trybie

Opinie Moto.pl: Ford Kuga ST-Line. EcoBoost vs. EcoBlue. Dwa sposoby na SUV-a. Oba dobre

Ford Kuga - ceny i silniki Ford Kuga wjechał na polski rynek z rozmachem. W cenniku każdy, dosłownie każdy, znajdzie propozycję skrojoną pod swoje potrzeby. Do redakcji przyjechały dwie Kugi - niebieska miała pod maską benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM, a czerwona diesla 2.0 EcoBlue o

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

eksploatacji, a także zaniedbań serwisowych użytkownika. Renault - 2.0 Turbo Wśród kierowców wciąż żywa jest opinia o awaryjnych i problematycznych silnikach benzynowych wyposażonych w turbodoładowanie. Według tych stereotypów, całkowicie nie nadają się one do współpracy z instalacjami gazowymi, o wysokiej

Turbo czy kompresor. Różnice, koszty, trwałość. Czym się różnią elementy doładowujące silnik?

spalania trafia zdecydowanie więcej tlenu, co bezpośrednio przekłada się na efektywniejsze spalanie mieszanki paliwowej. Uwalniana jest wyraźnie większa moc i moment obrotowy ze spalania tej samej dawki paliwa. Co więcej, istotnej poprawie ulega cała charakterystyka silnika. Przebieg i wartość momentu

1.7 CRDI Hyundai/Kia - opinie, awarie i usterki. Użytkownicy narzekają na jedną rzecz

, których w 2020 przyjechało do Polski ponad 800 tysięcy sztuk. Ponad 40 proc. z nich miało pod maską silnik wysokoprężny. Pośród nich znajdziemy wiele egzemplarzy z jednostką wysokoprężną 1.7 CRDi - silnikiem znanym z dwóch popularnych nad Wisłą marek, Kii oraz Hyundaia. Napędza nie tylko kompaktowe

GMC Sierra 1500 idzie w luksus i technologię. Nowe wykończenia pickupa po liftingu

, automatyczne hamowanie awaryjne i hamowanie przed pieszymi. Dołącza do nich system ostrzegania o zmianie pasa ruchu z systemem ostrzegania o bocznej martwej strefie i reflektorami IntelliBeam. Podobnie jak Chevrolet Silverado 1500, Sierra może być wyposażona w ulepszony czterocylindrowy silnik z

Bratobójczy pojedynek Lamborghini. Trzy modele ścigają się na lotnisku [WIDEO]

trzech różnych koncepcji napędu, chociaż we wszystkich przypadkach moment obrotowy jest przenoszony na obie osie. Każdy z samochód z zestawienia ma silnik o innej liczbie cylindrów. Urus, Huracan i Aventador mają ich odpowiednio: 8, 10 oraz 12. Moc maksymalna samochodów to: 650 KM, 640 KM i 750 KM

Atrakcyjna oferta SUV-a. Ile kosztuje nowy SEAT Ateca? Sprawdzamy ofertę

kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania. Nie brakuje tutaj także aktywnego tempomatu, czy asystenta parkowania, ułatwiającego manewrowanie w zatłoczonym mieście. Szukasz SUV-a z dynamicznym silnikiem? SEAT Ateca to właściwy wybór. W gamie dostępnych jednostek napędowych znajdziemy

Nissan Navara - nadjeżdża bestsellerowy "wół roboczy" po faceliftingu

wersji Tekna obejmuje: system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°. Ceny nowego Nissana Navara Double Cab rozpoczynają się od 127 720 zł za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM. Najpopularniejsza wersja Tekna z

Renault Clio IV vs Mazda 2 II. Świetna cena, ale czy warto kupić? Awarie i najlepsze wersje

serwisowania, polecany jest szczególnie jedyny wolnossący silnik – 1.2. Jednostka znana od lat z oferty Renault, wzorowo współpracuje z instalacjami gazowymi. Doładowane jednostki potrafią po latach wykazywać się sporym zapotrzebowaniem na olej silnikowy. Propozycją dla miłośników silników diesla i

Policja ma 110 nowych radiowozów. Część z nich jest elektryczna

Wszystkie nowe auta dostarczone przez Hyundaia będą pełnić rolę oznakowanych radiowozów i zajmować się patrolowaniem polskich ulic. Samochody, które trafiły do polskiej policji, należą do modnej klasy SUV. Egzemplarze Hyundaia Tucson poprzedniej generacji mają napęd na cztery koła i silnik

Usportowione modele segmentu A i B za 20 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

także sportowe fotele. Lista opcji zawiera automatyczną klimatyzację, przyzwoite nagłośnienie i komputer pokładowy. Producent postawił na bezkompromisowe nastawy zawieszenia, wydajny układ hamulcowy i wolnossący silnik 2.0 generujący 197 KM. Sprint do setki trwa 7,6 sekundy. Peugeot 206 RC Kolejną

Tanie i niezawodne SUV-y z 4x4. Używane Mitsubishi ASX vs. Suzuki Grand Vitara - opinie

, awarie, usterki. Warto stawiać na benzynowe silniki W przypadku Grand Vitary, musimy skupić się wyłącznie na silnikach benzynowych. Jedyny dostępny diesel to niedopracowana konstrukcja Renault 1,9DDiS o mocy 129 KM. Sprawnie radzi sobie z ciężkim nadwoziem. Niestety jest ponadprzeciętnie awaryjny i

Samochody w cenie taniego smartfona. Czy to ma sens? Osiem pewnych aut za 1500 zł

Zanim przejdziemy do przeglądu oferty rynkowej, musimy zaznaczyć, że auta sprzed dwóch dekad nie dysponowały zaawansowaną elektroniką, licznymi systemami bezpieczeństwa czy skomplikowanym osprzętem silnika. To sprawia, że stosunkowo prosta mechanika wciąż może nieźle funkcjonować. Pod warunkiem, że

Najbardziej zaawansowana technologicznie premiera roku SKODY. Nowa OCTAVIA właśnie wjeżdża do salonów

kierownicy, czy też stracił on panowanie nad pojazdem na przykład z powodu nagłego problemu zdrowotnego. W takiej sytuacji awaryjnej samochód zostanie zatrzymany przez asystenta zatrzymania awaryjnego (Emergency Assist). OCTAVIA potrafi też poruszać się autonomicznie dzięki systemowi utrzymania auta w

Nowa Honda Civic. Już jest, ale nie patrzcie na nią od tyłu

europejski model będzie miał bardziej świeżą stylistykę, a walory techniczne pozostaną. Na pewno będzie wyposażony w napęd hybrydowy. Pojemność bagażnika (419 litrów) nieco rozczarowuje, ale zobaczymy jaka będzie w hatchbacku. Amerykańską odmianę napędzają wolnossące lub turbodoładowane silniki benzynowe

Volkswagen Transporter Sportline. GTI dla bardzo zapracowanych

, automatyczny hamulec awaryjny, czujniki parkowania zarówno na przedzie, jak i na tyle oraz kamerę cofania. Volkswagen już na wstępie proponuje jeszcze bardziej zmienioną wersję tego modelu, czyli Sportline Black Edition. Zmiany w jeszcze bardziej „sportowej" wersji są dosłownie kosmetyczne. Więcej

Skoda Karoq - dlaczego TOPR wybrał Skodę?

wersja wyposażenia Ambition dostępna przy wyborze 1.5-litrowego silnika zaoferuje nam w standardzie 17-calowe felgi, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy przydatny podczas jazdy w terenie system HHC, który będzie pomagać podczas ruszania pod

Miejskie auta z prostym silnikiem benzynowym. Osiem pewniaków za 15 tys. zł

krótkich dystansach. Prosty układ jezdny wzorowo dba o nasz budżet, podobnie jak prymitywny, benzynowy silnik 1.2 MPI o mocy 54 KM. Wymaga jedynie regularnych wymian oleju. Podobnie ma się rzecz z 1.4 16V 75-80 KM. Założony budżet pozwoli na kupno zadbanego egzemplarza z ostatnich lat produkcji ze skromnym

W bagażniku koła brak, czyli jak korzystać z zestawu naprawczego

wskazówek. Na początek dobrze ustaw auto. Dobrze i bezpiecznie! Pierwszym krokiem do skorzystania z zestawu naprawczego jest oczywiście zaparkowanie pojazdu. Należy zatrzymać go w miejscu bezpiecznym i w razie potrzeby oznaczyć trójkątem ostrzegawczym czy światłami awaryjnymi. Poza tym warto pamiętać o tym

Najbardziej awaryjne silniki

Coś mi się tak skojarzyło i okazało się słusznie. Podobieństwo widać, he he he Najbardziej awaryjne marki silników: 1. MG Rover (7,88%) 2. Audi (3,71%) 3. Mini (2,51%) 4. Saab (2,49%) 5. Vauxhall/Opel (2,46%) 6. Peugeot/Citroen (2,26%) 7. BMW (2,20%) 8. Renault (2,13%) 9. Volkswagen

awaryjne silniki prawdy i mity

Szanowna redakcjo. Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. Jestem posiadaczem dwu silników diesla - oczywiście nie w jednym pojeżdzie - 1 - skoda Octavia z 2008 r silnik 1,9 2 - scenic z 2010 r silnik 1,5 Oba znajdują się na listach najbardziej awaryjnych i to

Jak awaryjny jest silnik Diesla

czy warto inwestować w drogiego diesla, skoro niezależnie od marki silniki sa bardzo awaryjne, we wszystkich wysiadaja turbiny pompy wtryskowe. Na łamach opisano setki krytycznych uwag o silnikach diesla takich niby sław jak Mercedes, Volvo, VW, Ford, Renault które obecnie nie są w stanie

Awaryjny tryb pracy sterownika silnika

moze byc spowodowany ogólnie niesprawnością np. sondy lambda, która została wykryta przez układ samodiagnostyki silnika. Z informacji które posiadam wynika, że sterownik zastępuje parametry z odłaczonej sondy lambda wartościa srednią zaprogramowaną w swojej pamieci. Czy to sie powinno

Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników :-)

moto.pl/MotoPL/56,88389,15735816,Awaryjne_silniki___Uwazaj_przy_zakupie_tych_aut__AKTUALIZACJA_.html -- Pozdrawiam, G. hideipvpn

Awaryjne lądowanie

Po dwóch udanych prezentacjach w Polsce śmigłowiec AW101 miał problemy podczas sobotniego powrotu do Włoch. Awarii uległy dwa z trzech silników maszyny i piloci byli zmuszeni do awaryjnego lądowania na lotnisku w Dubnicy na Słowacji. W poprzednim tygodniu w pokazie AW101 w Świdniku uczestniczył m

BMW awaryjne

Czytałem Aś test na 100.000 BMW 3 318.Zaskoczyło mnie to że za takie pieniądze jest bardzo awaryjny. Sypało się kupę pierdół, na końcu kiedy całe rozebrali okazało się,że silnik w fazie testów po zjeździe z taśmy był nieprawidłowo docierany (katowany), korbowody powodowały nierówną pracę

awaryjne ladowanie

"... Z powodu awarii jednego z silników, samolot należący do wenezuelskich linii Rutaca, z piłkarską reprezentacją tego kraju na pokładzie, musiał awaryjnie lądować w Resistance, stolicy argentyńskiej prowincji Chaco. Piłkarze Wenezueli podróżowali do Buenos Aires na spotkanie z Argentyną (17

Awaryjne lądowanie

19 marca samolot z Warszawy do Poznania planowy odlot 10:40 miał kłopoty z silnikiem i musiał zawrócić do Warszawy. Czy ktoś słyszał coś na ten temat??

Praca silnika w awaryjnym trybie sterowania

jest spowodowana ogólnie niesprawnością np. sondy lambda, która została wykryta przez układ samodiagnostyki silnika. Z informacji które posiadam wynika, że sterownik zastępuje parametry z odłaczonej sondy lambda wartościa srednią zaprogramowaną w swojej pamieci. Czy to sie powinno objawiać

silniki HDI...????

co sądzicie o tych silnikach? czy prawda że są bardzo awaryjne?? niedawno kupilam auto PEUGEOT 206 z takim silnikiem, obecnie jezdzi sie bardzo dobrze, ale chętnie poslucham radi opini, zapraszam do dyskusji właścicieli aut z takimi silnikami

Pyrzowice-awaryjne lądowanie

Bez przeszkód wylądował w czwartek na lotnisku w podkatowickich Pyrzowicach samolot Lufthansy, którego pilot podczas lotu stwierdził zadymienie w jednym z silników maszyny. Na pokładzie były 53 osoby; nikomu nic się nie stało. Jak podały służby prasowe lotniska, podejrzenie zapalenia

Silnik wysiadł. Awaryjne lądowanie na Okęciu

kolejna awaria . EuroLot przymierza się do latania po kraju. Pomysł świetny ale czym. Czy te sytuacja nie podważą zaufania pociąg pewny samolot nie. Trasy krajowe aż się prosi tego nie neguje. www.airportsbase.com Dla tysi

Hamowanie awaryjne

W czasie kursu na prawo jazdy dowiedziałem się że hamowanie samym hamulcem jest bradziej efektywne od hamowania ze sprzęgłem. Dlaczego? przecież jeżeli nie wcisniemy sprzęgła to hamulec hamuje ale silnik nadal ciągnie samochód do przodu. Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?

Zasilanie awaryjne

UPS do zasilania komputera nie zdaje egzaminu. Pompa na prądzie z UPSa nie działa. Po konsultacjach dowiedziałem się, że sinusoida prądu z UPSa jest inna niż prądu w sieci i nie można nim zasilać silnika klatkowego jaki posiada pompa C.O.

Skoda-silnik

przymierzam się do kupienia Fabii, 4-5 letniej i mam pytanie: jak poznać który z silników jest starszą wersją produkowaną przez Skodę a który konstrukcją VW? Podobno ta nowsza wersja jest miej awaryjna? A może macie inne zdanie na ten temat?

Renault espace III - jaki silnik najmniej awaryjny

najmniej awaryjny, najoszczędniejszy, najlepiej skonstruowany. slyszalem, ze V6 3.0 benzyna to porazka.

Pyrzowice: Awaryjne lądowanie awionetki

szwajcarskiej firmy maszyny byli jedynie dwaj piloci. Procedurę awaryjną wszczęli, gdy włączył się czujnik sygnalizujący pożar silnika. Silnik został wyłączony, a samolot musiał lądować. Maszyna miała pełne baki, mieszczące ok. 1,5 tony paliwa. Już w trakcie lądowania okazało się, że w silniku nie ma

awaryjne ladowanie ....

Wedle info linii lotniczej Contact Air główny silnik samolotu Typ Fokker 100 osiągał tylko częściowo pełne obroty. Lot odbywał się dzisiaj 14.09.2009 14:14) Na pokładzie było 73 pasażerów i 5 członków załogi. Na pokładzie był szef niemieckiej SPD Franz Müntefering. Zgłoszono alarm

Polonez z silnikiem Rovera

Czy warto kupić poloneza z silnikiem Rovera. Jakie są koszty jego utrzymania? Czy jest awaryjny? Ile wyniesie jego ewentualny remont. Ile wytrzymują te silniki?

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

bardzo wysokie, a naprawę główną można zrobić tylko określoną, niewielką liczbę razy (czasem - wcale lub raz). Te silniki są więc przede wszystkim nietrwałe, a nie awaryjne (choć jedno nie wyklucza drugiego). Po drugie - mylisz historię jednego egzemplarza ze statystyką. Po trzecie - poniosłeś spore

Awaryjna Toyota Avensis

podjął się diagnostyki twierdząc, że w Polsce jeździ się z prędkością maksymalną 130 km/godz. a wtedy jeszcze nic nie hałasuje. Na domiar złego podczas kolejnych przeglądów pernamentnie stwierdzano braki oleju w silniku pojazdu. Po długotwałym i uciążliwym monitorowaniu tego zjawiska orzeczono

Silniki wankla są bardzo awaryjne

A pozatym duży problem to uszczelnienie go, ale jesli mazda poszła w strone wankla to znaczy, że widzi sens ich produkcji.

Awaryjne lądowanie w Jasionce. Kłopoty z silnikiem

To są efekty tego, że PLL Lot ma stare samoloty, które dawno już powinny być wymienione. No ale czego innego się spodziewać, jeżeli w Radzie Nadzorczej zasiadają ludzie nie mający pojęcia o rynku lotniczym i predyspozycji do zajmowanego stanownska jak POwszechnie znany maturzysta mieniący się profes

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

2 litry? Przecież tam w zależności od silnika wchodzi od 3 do 3.5 litra oleju. Skoro dolewasz 2 litry na to tam już nie ma silnika, ale faktycznie skoro masz opiłki metalu w silniku...

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Miałem silnik 2,0 DID w Mitsubishi Outlander 2009 r. To ten sam niemalze silnik > co 1,9 tdi na pompowtryskiwaczach. Bredzisz, koreański spamerze.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Silnik 1,9 tdi w Skodzie to oczywiscie niemiecki silnik- iuznany za bardzo trwały. Ma tylko jedną wadę- jest głośny jak traktor! Kiedys stanałem sobie obok BMW 3 z 2-litrowym dieslem koło Helmuta gdzies na parkingu. helmut był zdumiony, ze mój dieselek taki cichy - bo jego traktor. To był silnik 1

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Najlepiej po prostu kupić silnik zapasowy i wozić w bagażniku na wszelki wypadek. Gdy się zepsuje silnik podczas jazdy, to wymienić na ten zapasowy, a popsuty zawieźć do mechanika.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Poczytaj grupy posiadaczy Renault z silnikiem DCi to się dowiesz o co chodzi. Raz przekręcanie się panewek to nie mit. Dwa panewki przekręcały się kiedy stosowano się zaleceń producenta i wymiana oleju co 30 tys. Potem sam producent zaczął zalecać co 15 tys wymianę. Trzy silniki 1.5 DCi występowały

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

only_the_godfather napisał: > 2 litry? Przecież tam w zależności od silnika wchodzi od 3 do 3.5 litra oleju. > Skoro dolewasz 2 litry na to tam już nie ma silnika, ale faktycznie skoro masz > opiłki metalu w silniku... twoja głupota mnie przeraża....jeśli rocznie robię 10

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

W dieslu, zapobiegawczo panewki po 180tys. nalotu:-/ Taki silnik bez dupy powinien przelatać 500tys. bez żadnych zapobiegawczych wymian i tak jest w dobrych silnikach (których już chyba nie produkują hehe) -- Life is too short to drive boring cars

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Napisałem, że prawie cały bo wszędzie gdzie czytałem było podane, że do Polo benzynowego wchodzi od 3 do 3,5 litra oleju w zależności jaki to silnik.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

twierdzili że padający kzfr to wada fabryczna silników. A jak poczytasz fora internetowe to jest cała masa speców którzy wiedzą lepiej jaki olej lać do silnika. Jeszcze rozumiem, nie lejesz oleju z którym producent ma podpisaną umowę marketingową tylko innej marki ale zgodny z normami.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> W wyniku niewłaściwego smarowania (zły olej, za mały stan oleju) mozesz mi wyjaśnić, w jaki sposób niski stan oleju wpływa na smarowanie wariatora przy rozruchu silnika, kiedy ten wariator w ogóle nie jest wtedy smarowany?

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

only_the_godfather napisał: > Napisałem, że prawie cały bo wszędzie gdzie czytałem było podane, że do Polo be > nzynowego wchodzi od 3 do 3,5 litra oleju w zależności jaki to silnik. 2 litry z 3,5 to też nie jest "prawie cały" ...prawie cały to by było 3,3 litry...

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Miałem silnik 2,0 DID w Mitsubishi Outlander 2009 r. To ten sam niemalze silnik co 1,9 tdi na pompowtryskiwaczach. Jak madrzy japończycy mogli kupic takiego gniota. 140 KM ale traktor ! A wczesniej w Mazdzie 3 -francuski silnik 1,6/1560 cm3- 360 tys km bez naprawy!//-do dzis montowany- genialny

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Ale chodzi o statystykę i porównanie z innymi silnikami, a nie to, że jak odpowiednio będziesz dmuchał/chuchał do tego trafisz dobry egzemplarz to będziesz miał spokój... To, że znam 2 osoby które z TwinSparkami Alfy nie miały problemów, czy osobę która Mitsu Outlanderem 2 z 2.0 TDI PD od VW

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

i załatwia sprawę. Wałka nie trzeba wyjmować, ani odkręcać od niego wariatora. Puszkę wariatora trzyma seger (od strony silnika). Ściskając go można ściągnąć obudowę i wymienić sprężynę i podkładkę. Przy odrobinie wprawy zajmie to 15 minut (nie liczę ustawiania rozrządu). > Wariator jest

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

w tych silnikach potrafi ubywać" :-) . Jak to rozumieć? Że jak się regularnie zmienia wariator (ok. 700 zł) to można już nie kontrolować poziomu oleju i nie dbać o to, by to był ten właściwy? :-) Wariator (jego usterka) to tylko jeden ze skutków niewłaściwego serwisu olejowego, są gorsze- zatarcie

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

drżenie o poziom oleju, którego zresztą w tych silnikach potrafi ubywać. Zresztą, z klekocącym wariatorem też można jeździć przez jakiś czas.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Że jak się regularnie zmienia wariator (ok. 700 zł) to można już nie > kontrolować poziomu oleju i nie dbać o to, by to był ten właściwy? :-) Poziom oleju należy oczywiście kontrolować. Problem polega na tym, że o ile w innych silnikach ten właściwy poziom to od-do, to w silnikach, o

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> a to ciśnienie zależy od obrotów. no coś ty? Im wyższe obroty silnika, tym większe ciśnienie oleju w tymże? > Gdy w wariatorze zużyją się zęby kół zębatych, przeskakujących po sobie > w wyniku niewłaściwego sterowania olejem widziałeś rozebrany wariator? Zęby nie przeskakują po

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Co robie nie tak,ze auto nie bierze oleju? Oleju to nie bierze nigdy nie uzywana sucha patelnia powieszona nad kuchnia dla dekoracji, a silnik w twojej tam ciubarynce olej bierze, ale jego poziom sobie uzupeelnia ropa z przeciekow, plynem chlodniczym z przeciekow, wilgociami porannymi

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > W wyniku niewłaściwego smarowania (zły olej, za mały stan oleju) > > mozesz mi wyjaśnić, w jaki sposób niski stan oleju wpływa na smarowanie wariat > ora przy rozruchu silnika, kiedy ten wariator w ogóle nie jest wtedy smarowany? > a to

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

zużyte). Poziom oleju i w ogóle jego ilość w silniku wpływa na to, że nie występują jego braki w wariatorze podczas rozruchu, gdy przez krótki czas nie jest on właściwie smarowany (właśnie wtedy słychać turkotanie kół, które ustaje po kilku sekundach , gdy dotrze tam olej. W ten sposób następuje

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

wszystkim - w odróżnieniu od samochodów czy silników - żadne statystyki awaryjności tu nie istnieją. Istnieją tylko obiegowe opinie, które najczęściej są trzecim rodzajem prawdy.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

są zużyte). Poziom oleju i w ogóle jego ilość w silniku wpływa na to, że nie występują jego braki w wariatorze podczas rozruchu, gdy przez krótki czas nie jest on właściwie smarowany (właśnie wtedy słychać turkotanie kół, które ustaje po kilku sekundach , gdy dotrze tam olej. W ten sposób następuje

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > to nawet wtedy gdy jest w pozycji 0 i może tak na szybko, jak się ma olej do trwałości wariatora w silnikach TS Alfa Romeo

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Przecież Ci piszę że tak nie jest- napinacz trzeba obowiązkowo zmieniać co 60000 km, bo zniszczy silnik, wariatora nie trzeba regularnie wymieniać- tylko wtedy gdy jest niesprawny- tak zaleca Alfa i to się sprawdza w praktyce (pod warunkiem właściwego serwisu olejowego). Dodam jeszcze że Alfa

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

wymieniac,kosztuje 60 euro. > Co robie nie tak,ze auto nie bierze oleju? Silnik nie jest wysilony, uszczelniacze w dobrym stanie, może tak być że nie bierze. Ale wymieniać i tak powinieneś, bo olej zmienia swe właściwości po jakimś tam czasie pracy, nawet jak dobrze wygląda A raczej nie ma tu

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

stosowanego oleju jak również pilnowanie jego stanu- wtedy te silniki są bezawaryjne. Niestety, ostatnio widać w sieci wysyp trolli handlowych zalecających na forach inne oleje, wielu sie na to nabiera i takie są efekty. Znajomy przejechał Twin Sparkiem ponad 350000 km także bez awarii.

wady silnika 1.8T AUDI ?

spotkałem się z opinią, że te silnikiawaryjne, ktoś może coś o tym powiedzieć?

Czy silnik dci 1.5 rzeczywiscie tak awaryjny?

Chodzi przedewszystkim o wersje 68 konną.Akurat wiele słyszałem rzeczy negatywnych o rodzinie silników dci pochodzących od renault.Czy jest tak rzeczywiście czy to wina róznych "zenków-kombinatorów" którzy aby jezdzic jak najtaniej leja niemal tłuszcz po frytkach? Prosze o wypowiedzi osób które

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

I ja mam podobne doświadczenia- kupiłem w jakiejś promocji elektryczne nożyce do żywopłotu za całe 75 zł, już drugi rok je intensywnie eksploatuje i nic. Z autami jest tak że dziś wielu użytkowników nie przestrzega zaleceń producenta- nie pilnują oleju, coś nawet starają się sami w silnikach

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

decyduję ECU uruchamiając elektrozawór przy 1900 obrotów silnika. Przy rozruchu, na wolnych i pow. 4500, olej do wariatora nie jest tłoczony. Legendy że wysoki poziom oleju ma jakiś cudowny wpływ na wariator są powielaniem starego, niezweryfikowanego przez autora/tłumacza, tekstu z cuoresportivo.pl. I są

Re: Hamowanie awaryjne

Ważna jest prędkosć z której wykonujemy hamowanie. Przy dużych prędkosciach (powyżej wolnych obrotow silnika) należy hamować hamulcem a w ostatniej fazie naciskać sprzęgło aby odłączyć silnik i go nie dusić. Przy małych predkosciach zaczynamy od sprzęgła a nastepnie hamulec i wtedy jest

Awaryjne lądowanie awionetki na lotnisku

Fotka to chyba nie bardzo... drugi silnik to chyba w luku bagażowym? :) -- Smerf Mądrala

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

niektórzy uważają, bywa że nawet że wersje 3,2 potrafią zużyć ok. 0,6 litra na 10000 km, zależy w jakim stanie jest silnik, uszczelniacze i stan gładzi i pierścieni oraz tłoków.

Re: Hamowanie awaryjne

Należy dodać, że większość aut posiada serwo (wspomaganie) działające na podciśnienie w układzie ssącym silnika. Przy naciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje na wolnych obrotach lub w skrajnym przypadku silnik gaśnie co może doprowadzić do zmniejszenia lub braku podciśnienia potrzebnego do

Silnik wysiadł. Awaryjne lądowanie na Okęciu

Miałem "przyjemność" być na pokładzie :) Było trochę strachu, ale załoga zachowała się bardzo profesjonalnie w 5-6 minut byliśmy z powrotem na ziemi. Było tak: Najpierw lekko, ale nienaturalnie rzuciło samolotem a potem komunikat i normalna procedura awaryjnego lądowania. Pozdrowienia dla

Silnik wysiadł. Awaryjne lądowanie na Okęciu

To ten sam ATR, który ostatnio miał awarię silnika w locie do Rzeszowa, czy psują się już wszystkie?

Silnik wysiadł. Awaryjne lądowanie na Okęciu

He he, kilka lat temu byłem świadkiem następującego wydarzenia: Przylecieliśmy ATR-em z Wrocławia na Okęcie i czekaliśmy dość długo w samolocie na autobus. Do silnika podszedł mechanik w brudnym kombinezonie, podstawił drabinkę, otworzył puszkę oleju i usiłował wlewać do silnika, ale mu nie bardzo

Re: Silniki wankla są bardzo awaryjne

za wcześnie pochwaliłem dzakasa. upoił go sukces i znów jest po staremu :-) niestety akurat w nortonach te silniki słynęły z bezawaryjności

Re: Awaryjny tryb pracy sterownika silnika

Na pewno mieszanka będzie silnie wzbogacona, co zapobiegnie uszkodzeniu silnika. Spowoduje to wzrost zużycia paliwa a na dłuższą metę zatrucie kata

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

Post jest prowokacyjny, ale nie wszedzie mija sie z prawda. ON jest prawie tak drogi jak Pb. Do tego wysoka cena zakupu auta. W efekcie trzeba naprawde wiele kkm przejezdzac corocznie, aby sie oplacalo. Awaryjnosc nowoczesnych diesli jest duza - zbyt wiele nowinek w common rail. Silniki

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

oczywiście że bzdury ten gość to jakiś nienormalny chyba ,jest dokładnie odwrotnie u diesli z awaryjnoscią, a sto tysiecy to silnik mało zużyty na diesla ,zmienic tylko profilaktycznie pasek rozrzadu i jechac dalej.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> wijesz się jak piskorz, żeby nie wyszło że tej racji nie masz na moje rzeczowe, konkretne argumenty, ty opowiadasz jakąś bajkę o wpływie poziomu oleju na wariator. W którym fragmencie moich wypowiedzi nie mam racji? > wałki i zębatki się nie zużywają- to jest bzdura, już o tym pisałem,

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> następuje jednak ścierne zużycie zębatek ejże, tam nie ma żadnych zębatek, zaraz cranmer to przeczyta i będzie sie pluł, że znowu ktoś w internetach nie ma racji ;) Wariator musiałby mieć milion km przebiegu, żeby zauważalnie sie zużył. Te "zębatki" nie obracają sie względem siebie, tylko hel

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > to nawet wtedy gdy jest w pozycji 0, Ja może przypomnę o co my się spieramy- ja twierdzę że prawidłowe serwisowanie olejowe- poziom oleju i jego rodzaj ma kluczowe znaczenie dla trwałości wariatora, Ty natomiast, że poziom oleju i jego rodzaj nie ma na to wpł

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> jest ono sterowane zaworem elektromagnetycznym, który przy > większych obrotach zwiększa ciśnienie w wariatorze ;) nawet aktor z twojego filmu (ok. 7. min) mówi że działa to zero-jedynkowo (tzn. że albo olej płynie do wariatora albo nie) Dzieje sie tak tylko w niskim i średnim zakresie

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

@jestklawo : Tak, ciśnienie oleju zależy od obrotów- jest ono sterowane zaworem elektromagnetycznym, który przy większych obrotach zwiększa ciśnienie w wariatorze. W wyniku niewłaściwego smarowania (zły olej, za mały stan oleju) powstają luzy na elementach ruchomych wariatora- ściera się powier

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> a wypierdalaj to też figura retoryczna? Nie, to jest proste polecenie, które masz wykonać, pisdo.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Przecież ci już qqbek udowadniał, że wyraźnie napisałeś o opiłkach metalu w oleju. Potem głupio zacząłeś to tłumaczyć że niby jakieś śmieci.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Nie jest prawdą że wariator wymienia się w TS-ach razem z rozrządem, > wymienia się go gdy źle pracuje Nie jest "prawdą". Jest praktyką. Tak samo nie trzeba wymieniać napinacza. A jednak się wymienia.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

vogon.jeltz napisał: > Przecież ten wariator w Alfie to żadna awaria. To jest po prostu część eksploat > acyjna, którą wymienia się razem z rozrządem, jak napinacz. Nie jest prawdą że wariator wymienia się w TS-ach razem z rozrządem, wymienia się go gdy źle pracuje. Wariator jest st

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Przecież ten wariator w Alfie to żadna awaria. To jest po prostu część eksploatacyjna, którą wymienia się razem z rozrządem, jak napinacz.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

A wiesz ile ja razy przebiegałem na czerwonym świetle? I nic mnie mnie nie rozjechało. Ale za to rozwaliłem kolano na sali gimnastycznej. Wniosek: przebieganie jest bezpieczne, a sale gimnastyczne trzeba natychmiast zamknąć! -- Sygnaturka wykonała niedozwoloną operację! Zresetuj komputer i skont

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

vogon.jeltz napisał: > > Szanowna redakcjo. > > Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. > > Szanowny - aczkolwiek nieco przygłupiasty - czytelniku, > Słowem, którego szukasz, jest "statystyka". > Bez poważania > Redakcja

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Szanowna redakcjo. > Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. Szanowny - aczkolwiek nieco przygłupiasty - czytelniku, Słowem, którego szukasz, jest "statystyka". Bez poważania Redakcja

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > na moje rzeczowe, konkretne argumenty, ty opowiadasz jakąś bajkę o wpływie pozi > omu oleju na wariator. W którym fragmencie moich wypowiedzi nie mam racji? Pisząc że olej- jego poziom i rodzaj nie ma wpływu na zużycie wariatora. W podanych linkach wszyscy mówi

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > następuje jednak ścierne zużycie zębatek > > ejże, tam nie ma żadnych zębatek, zaraz cranmer to przeczyta i będzie sie pluł, > że znowu ktoś w internetach nie ma racji ;) > Wariator musiałby mieć milion km przebiegu, żeby zauważalnie sie zuż

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Ktoś tu niedawno pisał, że jest trzy poziomy wyżej. i co kmiocie?wyszły te twoje poziomy...znowu palnąłeś głupotę z tym ile oleju dolewasz i brniesz w to dalej.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

only_the_godfather napisał: > Wymieniasz olej co 10 tys a i tak masz opiłki metalu w oleju. nie mam opiłków to brudny olej był już to kiedyś tłumaczyłem...to ty masz opiłki w głowie

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Diesel to zło...najlepsza jest prosta wolnossąca benzynówka - mam 270 000 km i nic....tylko olej raz w roku co 10 tys.km....żadnych panewek, dpf,dwumas, turbo ani wtrysków po tysiąc pińcset sztuka :)

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Nieraz lepiej nie zaglądać do statystyki 4 lata temu jak kupiłem dom w którym nikt nie mieszkał od paru lat kupiłem w Castoramie spalinowa kosę, typowa jednorazowke za, uwaga coś koło 110 PLN, miała mi posłużyć do wygolenia z krzaków i chwastów 500 m kw. I miała się zepsuć. Służyła mi 2 lata. Pożyc

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Nie dość, że piszesz głupoty to jeszcze gubisz się sam w tym co piszesz. Kto dokładnie czyta to wyłapie nieścisłości co do rzekomych dat zakupów samochód i ich wieku.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

caesar_pl napisał: > Wytlumaczcie mi jedna rzecz.Moj opel Astra 2004,1,6 16v,ostatni model robiony w > Bochum,ma 180 tys km,nie bierze oleju caly rok,ok.12 tys km.Tzn bierze ale nie > wiecej jak pol lita,caly rok nie dolewam.Olej jest koloru jasnego miodu.Szkod > a wymieni