bmw 330

sprawdź też:

bmw

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

Niektórzy twierdzą, że najbliższa przyszłość motoryzacji będzie należeć do samochodów z napędem na cztery koła. Producenci myślą dziś o różnych koncepcjach takich aut. Sprawdziliśmy, jak spisują się "czteronapędowe" samochody wiosną, latem, jesienią i zimą.

BMW 330i xDrive grupy Speed. Co to za auto? Czy da się go zazdrościć policji?

Policjanci ścigają piratów na pokładzie luksusowych sedanów napędzanych niemalże topowymi wariantami silnikowymi. Tylko czy funkcjonariuszom tak właściwie jest czego zazdrościć?

Kontrole punktów złomowania i dystrybucji używanych części. Odzyskano kilka aut

Kontrole punktów złomowania i dystrybucji używanych części. Odzyskano kilka aut

, które znajdowały się w wytypowanych punktach. Przy tym wylegitymowali 330 osób. W akcji udział brali policjanci różnych pionów – kryminalnych, prewencji, ruchu drogowego komend miejskich oraz powiatowych z całego województwa. W prowadzonych czynnościach uczestniczyli specjaliści z zakresu

Ostatnio jeździłem: BMW i5 M60 Touring - nie zawsze chodzi o zasięg

Ostatnio jeździłem: BMW i5 M60 Touring - nie zawsze chodzi o zasięg

Elektrycznych samochodów z nadwoziem kombi jest jak na lekarstwo. W segmencie premium znajdziemy jedynie Porsche Taycana, a od niedawna także BMW i5. Zwolennicy tego nadwozia nie mają więc dużego wyboru. A co oferuje BMWBMW i5 Touring ma ponad 5 metrów długości  Nowa seria 5 w nadwoziu

BMW zwiększa liczbę płatnych subskrypcji. Miesięczna opłata za kolejne funkcje

BMW zwiększa liczbę dostępnych subskrypcji dla klientów z USA. Dodatkowo płatne funkcje obejmują teraz zdalny rozruch silnika, rejestrator jazdy (BMW Drive Recorder), informację o fotoradarach (Traffic Camera), układ wspomagania jazdy (Driving Assistant Plus) z funkcją Stop&Go oraz funkcję

VW ID.7 vs. BMW i5. Z taką elektromobilnością można się polubić. Potrzeba tylko sporo kasy!

VW ID.7 vs. BMW i5. Z taką elektromobilnością można się polubić. Potrzeba tylko sporo kasy!

kategoria, w której lepiej wypada Volkswagen. Auto z Wolfsburga startuje z poziomu 267 690 zł. Za 330 tysięcy zł wyjedziemy z salonu kompletną specyfikacją. W BMW sytuacja jest nieco inna. I5 eDrive40 kosztuje w podstawowej wersji 345 tysięcy zł. Możemy ją dowolnie konfigurować, choć bazowe wyposażenie

Dlaczego ciągniki rolnicze tak dużo kosztują? Za niektóre traktory trzeba zapłacić miliony

Dlaczego ciągniki rolnicze tak dużo kosztują? Za niektóre traktory trzeba zapłacić miliony

Średniej klasy traktor kosztuje przeciętnie jakieś 400 tys. zł. Mocny, duży i zaawansowany pojazd zostanie natomiast wyceniony na kwotę wynoszącą od 800 tys. do grubo ponad miliona złotych. Przy takich sumach kierowca spokojnie mógłby poszaleć w salonach Mercedesa, BMW, Audi czy nawet Lamborghini

Takie auta mają posłowie. Interesująca lista pojazdów z oświadczeń majątkowych

Takie auta mają posłowie. Interesująca lista pojazdów z oświadczeń majątkowych

- Mazda CX-3 2017 r. Burzyńska Lidia - Suzuki Vitara 2016 r., Toyota Yaris 2019 r. Chmielowiec Zbigniew - Volkswagen Tiguan 2017 r., Peugeot 407 2005 r. Choma Kazimierz - Honda CR-V 2011 r., Renault Scenic 2008 r. Chrzan Tadeusz - Suzuki Grand Vitara 2006 r., Hyundai i20 2015 r. Chorosińska Dominika - BMW

Opinie Moto.pl: Range Rover Evoque D200 vs. BMW X1 23d. Wstęp do SUV-ów premium

Opinie Moto.pl: Range Rover Evoque D200 vs. BMW X1 23d. Wstęp do SUV-ów premium

standardzie dostajemy napęd na obie osie, ale bogata specyfikacja uszczupli portfel o 330-350 tysięcy zł. BMW startuje z poziomu 175 tysięcy zł (benzynowe 1.5 o mocy 136 KM). Wybierając ropniaka generującego 211 KM i sprzężonego z systemem xDrive, zostawimy w salonie minimum 225 tysięcy. Finalna kwota z

Szybkie, japońskie limuzyny za 50 tys. zł. Potrafią zaskoczyć wygodą i trwałością

Szybkie, japońskie limuzyny za 50 tys. zł. Potrafią zaskoczyć wygodą i trwałością

propozycje. Infiniti M IV 3.7 V6 - opinie Słyszeliście kiedyś o tej marce? Podejrzewamy, że tylko dzięki FX-owi, a Japończycy wypuścili na rynek znacznie więcej ciekawych modeli. Należy do nich M wytwarzany od 1989 i będący bezpośrednim konkurentem Lexusa GS i BMW serii 5. To marka stworzona przez Nissana. Z

Ile kosztuje Mercedes klasy G? To przez cenę tyle ich jeździ, ale nie tak jak myślisz

Ile kosztuje Mercedes klasy G? To przez cenę tyle ich jeździ, ale nie tak jak myślisz

wersji G350d. W ich przypadku do napędu auta służy 2,9-litrowy diesel R6 o mocy 286 koni mechanicznych. Poza tym kupujący ma do wyboru: Mercedesa G400d. 6-cylindrowy diesel oferuje w tym przypadku 330 koni mechanicznych. Cennik startuje od 673 tys. zł. Mercedesa G500. Tu do napędu służy 4-litrowy silnik

Amerykanie ocenili niezawodność samochodów. "Jeśli myślisz o elektryku, to lepiej wynajmij niż kupuj"

Amerykanie ocenili niezawodność samochodów. "Jeśli myślisz o elektryku, to lepiej wynajmij niż kupuj"

Ponad 330 tys. egzemplarzy używanych samochodów z lat 2000 – 2023. Tyle uwzględniono w najnowszym raporcie amerykańskiego Consumer Report (CR). Każdego roku renomowana organizacja badawcza (działa od 1936 r.) nie tylko gromadzi dane o produktach dostępnych na rynku konsumenckim, ale także

Niemieckie auta, których nie chcą nawet Niemcy. Największe porażki motoryzacji

Niemieckie auta, których nie chcą nawet Niemcy. Największe porażki motoryzacji

Rollsa. Czy to się udało? No właśnie nie. Niemcy popełnili jednak szereg błędów. Bo choć auto było składane ręcznie przez 330 specjalistów w czasie 53 dni, oferowało 2 miliony opcji personalizacji i kosztowało 2 miliony złotych, nadal było tylko... rozciągniętą wersją klasy S. Kierowcy nie chcieli płacić

Dobre limuzyny z Japonii i Korei za 40 tys. zł. Na liście m.in. Lexus, Subaru, Kia i Toyota

Dobre limuzyny z Japonii i Korei za 40 tys. zł. Na liście m.in. Lexus, Subaru, Kia i Toyota

nich M wytwarzany od 1989 i będący bezpośrednim konkurentem Lexusa GS i BMW serii 5. To marka stworzona przez Nissana. Z Polski wycofała się kilka lat temu. Obok limuzyn, miała w ofercie SUV-y. W Stanach wciąż ma się bardzo dobrze. Naszą uwagę skupiamy wokół czwartej generacji M. Zadebiutowała w 2010 i

Sprawdzili samochody elektryczne na autostradzie. Zasięg spada nawet o ponad 50 proc.

Sprawdzili samochody elektryczne na autostradzie. Zasięg spada nawet o ponad 50 proc.

21,8 proc. Na trzecim miejscu zameldowało się Renault Zoe E-Tech EV50. Przy prędkości 130 km/h francuski hatchback oferował 292 km zamiast 377 km podawanych w oficjalnych danych. To spadek o 22,6 proc. Na czwartym miejscu znalazł się Opel Zafira e-Life M, w którym zasięg spadł o 24,2 proc. z 330 km do

Szybkie, benzynowe SUV-y za około 100 tysięcy zł. Mamy 6 propozycji różnych marek

Szybkie, benzynowe SUV-y za około 100 tysięcy zł. Mamy 6 propozycji różnych marek

Trudno oczekiwać od SUV-ów, by osiągami wprawiały nas w osłupienie. Takie są zarezerwowane dla Porsche i BMW spod znaku M. Dziś jednak skupimy się na nieco bardziej przyziemnych propozycjach. Po to, by za szybko nie wydrenować portfela naprawami. Przyjrzymy się też stosunkowo młodym konstrukcjom

Jednoślad "Ferrari" należy do gwiazdy Formuły 1 od 1989 r. Teraz można go kupić na aukcji

Jednoślad "Ferrari" należy do gwiazdy Formuły 1 od 1989 r. Teraz można go kupić na aukcji

Collection" prowadzi ją prestiżowy dom aukcyjny RM Sotheby's. Jest w niej 330 różnych przemiotów, m.in. trofea wyścigowe, kombinezony, kaski oraz kilka jednośladów ( oprócz DAX-a jest też BMW R18 zbudowane przez jego syna, Grega Mansella ). Na szczęście można je licytować pojedynczo, dzięki czemu Honda

Kolejne 50 policyjnych BMW na polskich drogach. Gdzie spotkasz nowe radiowozy?

Kolejne 50 policyjnych BMW na polskich drogach. Gdzie spotkasz nowe radiowozy?

Portal auto.dziennik.pl poinformował, że policja odebrała 50 zupełnie nowych, nieoznakowanych radiowozów. Chodzi o BMW 330 xDrive, które trafiają na parkingi przed komisariaty. Samochody są wykorzystywane do służby patrolowej i pomiarów prędkości. Policjanci wyznaczeni do pracy w nowych radiowozach

BMW uczy jak ukraść biżuterię

BMW uczy jak ukraść biżuterię

Salon Genewa 2011 | BMW Vision ConnectedDrive BMW 330 - ogłoszenia

Jechałem bolidem, jakim w F1 debiutował Kubica. I nie dotknąłem kierownicy. Jak to możliwe?

Jechałem bolidem, jakim w F1 debiutował Kubica. I nie dotknąłem kierownicy. Jak to możliwe?

kierowcom F1 siedząc w bolidzie BMW Sauber F1.06 X2. To właśnie od tego modelu w 2006 roku Robert Kubica zaczynał swoją karierę w Formule 1. Nie usiadłem jednak za kierownicą bolidu, ale na miejscu pasażera. Kierownicę przejął kierowca wyścigowy (i jednocześnie instruktor pilotażu w Siłach

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

Klasa premium za 700 zł miesięcznie brutto. Na jakie auta warto postawić?

poziomie 35-38 tysięcy złotych wystarczy na trzecią generację Lexusa GS. Kolejna japońska alternatywa dla BMW serii 5 czy Mercedesa Klasy E, produkowana była tylko jako sedan od 2005 do 2012 – wyłącznie w Japonii. Jak na Lexusa przystało, obłe nadwozie jest nienagannie wykonane. O problemach z

Nowy Mercedes GLE Coupe z cenami w Polsce. Od 372 700 zł za podstawowego diesla

Nowy Mercedes GLE Coupe z cenami w Polsce. Od 372 700 zł za podstawowego diesla

Nowy Mercedes GLE - silniki w Polsce Nowy Mercedes GLE będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach silnikowych. Jednostki wysokoprężne są dwie i obydwie mają sześć cylindrów ustawionych w rzędzie i 2,9 litra pojemności. Moc to 272 lub 330 KM. Mercedes chwali się niskim zużyciem paliwa, wysoką

Właściciel czekał rok na odbiór Audi RS Q8 "Qatar Edition". Zamówił nietypowy lakier

jedynym ekskluzyjnym dodatkiem. Charakterystyczny złotawy kolor pochodzi z palety ekskluzywnych lakierów Audi i kosztuje około 18,5 tys. zł. Nie znajdziemy go w konfiguratorze, bo to lakier opracowany przez... BMW. Ale czego się nie robi dla majętnego klienta. Do lakieru dopasowano eleganckie wnętrze

Zapomniane, a wciąż ciekawe. Tymi sedanami warto się zainteresować. 40-50 tys. zł

. Infiniti M IV Słyszeliście kiedyś o tej marce? Podejrzewamy, że tylko dzięki FX-owi, a Japończycy wypuścili na rynek znacznie więcej ciekawych modeli. Należy do nich M wytwarzany od 1989 i będący bezpośrednim konkurentem Lexusa GS i BMW serii 5. To marka stworzona przez Nissana. Z Polski wycofała się kilka

Ponad 300 KM w MINI. Clubman i Countryman John Cooper Works dostają silniki z BMW M

MINI Countryman i Clubman John Cooper Works dostaną najmocniejszy silnik w dotychczasowej ofercie. Mowa o przeprojektowanej jednostce o objętości skokowej dwóch litrów, która napędza m.in. BMW X2 M35i. Nowy motor zapewni największym „miniakom” niemałą moc 306 KM i solidną dawkę momentu

Wideo | Nowe BMW X1 | Tylko dla aktywnych?

Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi Film nie pozostawia złudzeń dla jakich osób przygotowano małe, podwyższone BMW. Dobra muzyka, przepiękne krajobrazy i uśmiechnięcie ludzie. BMW X1 to auto dla wszystkich tych, którzy w wysokiej jakości

Chińczycy już rządzą na Białorusi. Geely ma nawet SUV-a coupe i dwa Atlasy

kolejnych miejscach pojawia się Renault, Volkswagen, Kia, Skoda, Hyundai czy Toyota. Wyniki sprzedaży aut na Białorusi przynoszą jeszcze jedną ciekawostkę. Chodzi o zainteresowanie elektrykami. Liderem rynku u naszych wschodnich sąsiadów jest Zotye, który sprzedał w sumie... 9 egzemplarzy. BMW i3 znalazło 4

O tych samochodach mogliście nie słyszeć. Używane pewniaki za 50 tysięcy zł

BMW i Mercedesem, lecz również z Volkswagenem i Oplem. Przepadła w rankingach sprzedaży, ale sytuacja na rynku wtórnym pokazuje, że cieszy się dobrą opinią i trzyma wartość. Alfa wykorzystuje architekturę Fiata Bravo i produkowana jest od 2010. W 2021 całkowicie zniknęła z oferty. Co ciekawe, do

Te skrzynie biegów mogą doprowadzić do rozpaczy. Lepiej się ich wystrzegać

podzespoły. BMW, Jaguar - ZF 8HP Awarie manualnych przekładni są znacznie rzadsze względem alternatywnych automatów, choć te drugie nierzadko mają opinię pancernych. Niestety, nie w każdym przypadku. Jedno z niechlubnych rozwiązań powstało pod szyldem renomowanego producenta. Od kilku lat ośmiobiegowy

BMW szykuje nowe M1?

moc ma oscylować w granicach 600-650 KM. Jak wylicza niemiecka redakcja, ma to pozwolić nowemu BMW M1 na osiąganie około 330 km/h. Eko-trendy każą producentom wprowadzanie ekologicznych rozwiązań nie tylko do aut miejskich, ale i supersportowych. Nie inaczej ma być w przypadku M1

Nowe BMW serii 1 z bliska

stylizacja karoserii? Nowe BMW serii 1 mierzy 432 cm długości, o 8,5 cm więcej od dotychczasowego wydania. Pojemność bagażnika wzrosła z 330 do 360 l. Pod maskę trafi znany już, 2-litrowy turbodiesel w trzech wersjach mocy (116, 143 i 184 KM) oraz nowy

Wreszcie jest. Ford F-150 Raptor w ekstremalnej odmianie R

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl Raptor dla Forda jest tym czym AMG dla Mercedesa czy M dla BMW, ale dla pojazdów terenowych. Znamy już trzech przedstawicieli noszących miano Raptor: F-150, Bronco i Ranger. Teraz dołącza ekstremalna wersja

Land Rover Discovery Sport 2.0d vs. Mazda CX-60 3.3d. Wielkie starcie diesli

. Przede wszystkim, reprezentuje brytyjską klasę premium, zatem czysto teoretycznie, bliżej mu do BMW X3, Audi Q5 oraz Mazdy CX-60. Względem rywali, wygląda dość bojowo. Jego prześwit wynosi nieco ponad 21 cm, a głębokość brodzenia to aż 60 cm. Sporo, jak na pogranicze klasy kompaktowej i średniej. Tym

Opinie Moto.pl: Hyundai Ioniq 5 N. Kiedy nadwaga miesza się ze zwinnością baletnicy

Tutaj nie ma większej logiki. To pokaz możliwości i sportowego sznytu. Nie możemy zapominać, że w koreańskiej dywizji N pracują specjaliści z przeszłością w BMW M. Nuta szaleństwa, efektowny kolor Soultronic Orange i 21-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 275/35. Dokładamy poszerzenia, czarne

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

opcjonalny napęd na cztery koła quattro. Tutaj mamy do czynienia z dołączaną tylną osią za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex. BMW serii 1 - opinie. Debiut w klasie kompaktowej Pierwsza generacja BMW serii 1 E87 produkowana była od 2004 do 2011 roku. Konkurent Audi A3 dostępny był jako trzy i pięciodrzwiowy

200-250 KM i 4x4. Szukamy mocnego rodzinnego auta za 60-70 tysięcy zł

komfort eksploatacji wyraźnie wyższy. Oto nasza ósemka. BMW X5 II 3.0d Nie tylko pierwsza, ale i druga generacja BMW X5 okazała się rynkowym sukcesem. Auto o oznaczeniu E70 produkowane było ponownie w amerykańskich zakładach marki w latach 2006-2013. Muskularne nadwozie skutecznie zabezpieczono przed

Jakie auta najchętniej kupowali Polacy w 2020 r.? W większości marek ogromne spadki, ale niektóre mają się świetnie

liczbą rejestracji w 2020 roku: Toyota - 61 330 egzemplarzy (-2,3 proc. r/r) Skoda - 56 334 (-17,94 proc.) Volkswagen - 37 207 (-30,9 proc.) Kia - 24 113 (-17,96 proc.) Renault - 21 024 (-23,77 proc.) Dacia - 20 936 (-32,2 proc.) Mercedes - 20 291 (-6,75 proc.) Ford - 19 064 (-36,72 proc.) Hyundai - 18

Salon Genewa 2014 | BMW serii 2 Active Tourer

Pierwszy minivan w historii bawarskiej marki powstał na nowej modułowej płycie podłogowej. Zostanie ona wykorzystana także w większym Active Tourerze (szczegóły poniżej), a także kolejnej generacji BMW X1. Być może także następca obecnego Countrymana skorzysta z jej

715 koni pod maską BMW X6

-szóstki wzrosła z seryjnych 555 do 715 koni, a maksymalny moment obrotowy z 680 do 845 Nm. Po zdjęciu ogranicznika prędkości auto może pędzić z prędkością 330 km/h. Nowack Motors oferuje także zestaw wzmocnionych hamulców i modyfikacje zawieszenia. Wygląd

300-konne SUV-y za 100 tysięcy złotych. Moc, funkcjonalność i wysoka jakość

benzynowe silniki 3.5 i 3.7 V6 o mocy 303 i 330 KM. Znacznie więcej oferuje 5.0 V8 390-420 KM. Pamiętajmy, że w USA oferowana była także zubożona wersja z napędem tylko na tylne koła. BMW X5 E70 3.0 R6 - opinie i najlepsze silniki Ogromną popularnością nie tylko w Europie cieszy się druga generacja BMW X5

BMW X1 | Ceny w Polsce | Debiut najmniejszego silnika

Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi Nowe BMW X1 zawitało do polskich salonów wyłącznie z dwulitrowymi jednostkami wysokoprężnymi (150 KM, 330 Nm; 190 KM, 400 Nm; 231 KM, 450 Nm) i dwoma benzynowymi (192 KM, 280 Nm; 231 KM, 350 Nm). Do wyboru

Mercedes GLE 2019 - cennik. Znamy już polskie ceny dwóch wersji nowego GLE

d 4MATIC/245 KM: od 269 000 zł Mercedes GLE 450 4MATIC/367 KM: od 324 000 zł Nowy Mercedes GLE - konkurenci Konkurencyjne Audi Q7 45 TDI z silnikiem 3.0 TDI V6 o mocy 231 KM zostało wycenione na 281 000 zł. Z kolei nowe BMW X5 xDrive 30d z wysokoprężnym silnikiem 3.0 o mocy 265 KM jest sporo droższe

Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi

Audi Q3 po faceliftingu | Powiew świeżości w ważnej klasie Pierwsza generacja BMW X1 pojawiła się w 2009 roku. Zamiast upodobnić ją do konkurencji BMW postawiło na niską niemal sportową sylwetkę wysokiego kombi. 730 tys. sprzedanych egzemplarzy to

Najgorsze automaty. Ósemka, która może Cię zrujnować. Uważaj!

Udział automatycznych przekładni w sprzedawanych w Europie samochodach sukcesywnie rośnie. W wielu modelach spotkamy już tylko takie rozwiązania. Należy do nich wiele aut spod znaku BMW, Volvo, Mercedesa czy Audi. Zainteresowanie pojawia się również pośród sprowadzanych zza granicy egzemplarzy

Używany luksus za 150 tysięcy złotych. Komfort, osiągi i prestiż

na stronie głównej gazety.pl Maserati Ghibli - opinie Od 2013 niezmiennie produkowane jest Maserati Ghibli – rynkowa alternatywa dla Mercedesa klasy E czy BMW serii 5. W ofercie znalazł się tylko przepiękny sedan, który mimo dziewięciu lat od premiery nadal przyćmiewa popularniejszych rywali

Siedem automatycznych skrzyń biegów, których lepiej unikać. Wpadki w znanych modelach

, mechanizm otrzymywał zmienione przełożenia. Po kilku latach użytkowania i nawet 150 tysiącach kilometrów, daje o sobie znać zużycie elektrozaworów, a także ujawnia się wada jednego z koszy sprzęgłowych. Koszt kompleksowej reanimacji to około 6 tysięcy złotych. BMW – GM 7531411 Na początku wieku BMW

Gasnące światełko wodoru? Niekoniecznie

ciśnieniem 700 bar. Z tej puli 330 stacji jest publicznie dostępnych, a 177 jest zlokalizowanych w Europie (m.in. we Francji jest ich 26 (w planach są kolejne 34 punkty), w Szwajcarii działają 4 stacje (kolejne 6 jest planowanych)). Nie jest to powalający wynik w porównaniu do ponad 144 tys. punktów

Używane. 45 tysięcy zł wystarczy na ciekawe auto. Jakie? Oto nasze propozycje

benzynowe 1.0 i 1.5 EcoBoost. Lexus GS III - opinie, awarie, silniki Budżet na poziomie 45 tysięcy złotych wystarczy także na trzecią generację Lexusa GS. Kolejna japońska alternatywa dla BMW serii 5 czy Mercedesa Klasy E, produkowana była tylko jako sedan od 2005 do 2012 – wyłącznie w Japonii. Jak na

Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle

najpopularniejszych producentów. O pierwsze miejsce tradycyjnie walczyła Toyota ze Skodą, a za ich plecami z bezpieczną przewagą nad resztą stawki uplasował się Volkswagen. Oto pierwsza dziesiątka roku 2020 nad Wisłą na podstawie danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR: Toyota - 61 330 egzemplarzy (-2,3

Salon Genewa 2016 | Alfa Romeo Giulia bez koniczyny

krwistoczerowny egzemplarz z czterolistną koniczyną przy nadkolu. Prezentacja zwyczajnej odmiany Giulii nie zmienia wcale ambicji decydentów z Alfy Romeo - najnowszy sedan będzie konkurować m.in. z BMW serii 3 i Jaguarem XE. Świadczą o tym nie tylko huczne zapowiedzi Włochów, ale też

Samochody wodorowe są głupie? Glickenhaus rzuca wyzwanie Muskowi. Chce się zmierzyć z Teslą Cybertruck na dystansie 1000 mil

wyścigowe Ferrari 330 P4, którego kosztowną replikę posiada Glickenhaus. Ferrari najpierw zapałało miłością do finansisty, a szef włoskiej firmy Luca di Montezemolo udzielił mu oficjalnego błogosławieństwa. Kiedy później okazało się, że Amerykanin chce startować w wyścigach długodystansowych

Volkswagen ID.3 zadebiutował - 550 km zasięgu w elektrycznym hatchbacku "dla ludu"

nadwozie, wąskie słupki i wiele możliwości personalizacji świadczą o doskonałym przystosowaniu do życia w mieście. Nowocześnie i praktycznie jest również we wnętrzu - za kierownicą znalazł się niewielki wyświetlacz (przypominający rozwiązanie z BMW i3), a drugi (większy i odpowiedzialny za multimedia

Nowe Audi Q7 i SQ7 - ceny w Polsce. Najwyższe ceny, ale i największe silniki w klasie

cenę odmiany SQ7 z silnikiem V8 - tutaj ceny startują od niecałych 450 tysięcy. Nowe Audi Q7 - ceny i silniki: Audi Q7 45 TDI (3.0 V6 231 KM) - od 293 500 zł Audi Q7 50 TDI (3.0 V6 286 KM) - od 330 500 zł Audi SQ7 (4.0 V8 TDI 435 KM) - od 449 900 zł Standardem w każdym Q7 jest oczywiście automatyczna

Pełne odszkodowanie w każdej sytuacji i SUV za ponad 400 tys. zł. NBP ogłasza przetarg na 38 aut

ultraluksusowego. Co auto musi mieć? Silnik Diesla o mocy powyżej 330 KM, tylne podgrzewane fotele, czterostrefową klimatyzację, fabryczny tuner TV czy nagłośnienie przestrzenne. Tak bogate wyposażenie oraz wymagane wymiary (m.in. 3,1 m rozstawu osi) sprawiają, że tak naprawdę NBP będzie wybierać między bmw X7

Wybór autorów

Wybór autorów MÓJ WYBÓR - ŁUKASZ KIFER: Wybieram Imprezę. Mimo wielu wad, ten samochód ma najwięcej charakteru i po prostu mi najbardziej odpowiada. Jednak komuś, kto chce mieć samochód wyższej klasy, mogę polecić BMW 330 xi. Nie powinien się

Alpina B3 S i Alpina B5 - za kierownicą wyjątkowych BMW

Nigdy, ale to przenigdy niech wam się nie pomyli jeden fakt. Alpina nie jest firmą tuningującą modele BMW tylko oficjalnie zarejestrowanym producentem samochodów. To ważne. Przez takie faux pas w zamierzchłych czasach (kiedy firmą zarządzał jej założyciel Burkard Bovensiepen) moglibyście zostać

90 tys. zł wystarczy na prawie nowy wóz. Pewne i z małym przebiegiem. Od A5 po RAV4

, nagłośnienie Bose i napęd 4x4. Dość oszczędny diesel 3.0 V6 dCi generuje 238 KM, ale potrafi przysporzyć problemów po przekroczeniu 250-300 tysięcy kilometrów. Niższe koszty serwisowe zapewniają jednak silniki benzynowe. To 3.7 V6 330 KM i 5.0 V8 390-420 KM. Współpracują z instalacją LPG i wytrzymują duże

BMW M3 z siłą Tornada

330 km/h. Auto otrzymało przy okazji nowy spojler pod przedni zderzak, skrzydło na klapę bagażnika, 20-calowe obręcze kół i skuteczniejszy układ hamulcowy. Ile kosztuje taki pakiet? Małą fortunę, skoro sam system doładowania - bez montażu - to wydatek rzędu 35 tys. euro

Alpina B3 S Biturbo Touring i Alpina B5 | Pierwsza jazda | Łączenie cech

Nigdy, ale to przenigdy niech wam się nie pomyli jeden fakt. Alpina nie jest firmą tuningującą modele BMW tylko oficjalnie zarejestrowanym producentem samochodów. To ważne. Przez takie faux pas w zamierzchłych czasach (kiedy firmą zarządzał jej założyciel Burkard Bovensiepen) moglibyście zostać

Nowe BMW serii 1 - trzydrzwiowe i z literką M

Ci, którzy pamiętają BMW M135i Concept , nie powinni być zaskoczeni ostatecznym wyglądem trzydrzwiowej jedynki. Już w Genewie bowiem auto wyglądało na gotowe do produkcji seryjnej. Od wersji z pięciorgiem drzwi, nowa wersja hatchbacka różni się

Koniec Volkswagena Phaetona

kompleksów rywalizować z takimi tuzami jak Mercedes Klasy S, BMW Serii 7 czy nawet Audi A8. Limuzyna z Wolfsburga była oferowana z potężnymi jednostkami, od benzynowego V6 aż po W12 oraz 5-litrowe V10 TDI. Przez cały okres produkcji samochód pozostał w praktycznie niezmienionej

Jakimi samochodami jeździliby superbohaterowie?

W porównaniu ze spektakularnymi batmobilami, jakie możemy zobaczyć na srebrnym ekranie albo kartach komiksów BMW M2 może wydawać się krokiem wstecz dla Batmana. Jednak zdaniem serwisu carwow.co.uk drapieżne BMW to świetny samochód dla Mrocznego Rycerza. Batman działa w końcu na ulicach olbrzymiej

Najczęściej sprowadzane samochody używane w 2015 r. | Ranking

. BMW serii 3 - 23 330 szt. 6. Renault Scenic - 15 989 szt. 7. Ford Focus - 15 716 szt. 8. Audi A3 - 15 691 szt. 9. Opel Zafira - 15 545 szt. 10. Audi A6 - 15 486 szt. Najczęściej sprowadzanymi samochodami są samochody marek niemieckich (353 230 szt.), francuskich (122 493 szt.) i japońskich (111 319

W Europie branża zakończyła zeszły rok na małym plusie. Kto na czele? VW, ale za nim robi się ciekawie

.) Mercedes-Benz: 912 286 (+4 proc.) BMW: 827 764 (+2 proc.) Opel/Vauxhall: 813 870 (-8 proc.) Skoda: 756 943 (+5 proc.) Audi: 741 724 (+3 proc.) Toyota: 734 942 (+4 proc.) Citroen: 634 325 (+6 proc.) Fiat: 612 527 (-10 proc.) Dacia: 581 787 (+13 proc.) Hyundai: 557 774 (+4 proc.) Kia: 498 869 (+2 proc.) A

Sprzedaż aut w Europie w 2022 r. to spadek o 12 proc. Spójrzcie tylko na wykresy

największych europejskich producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów (BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen

Brazylijskie superauto z sercem BMW

wykonane z włókna węglowego, co pozwoli znacząco obniżyć masę auta. Podobnie zresztą jak aluminiowa rama, na której karoseria zostanie "zawieszona". Gotowy do drogi Vorax ważyć ma niecałe 1300 kg. Sercem brazylijskiego sportowca będzie silnik BMW

22-letnie BMW na sprzedaż

silnik, przystosowany do tamtejszych norm emisji spalin. Legitymował się on mocą 256 koni i maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm i rozpędzał BMW do setki w ciągu 6,7 s. Właśnie taka jednostka napędowa pracuje pod maską opisywanego egzemplarza.  Amerykańska M-piątka

McLaren 650S Can-Am | W hołdzie legendzie

około 3 sekund, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się w okolicach 330 km/h. Cena? Ponad 255 tysięcy funtów, czyli, w przeliczeniu na złotówki, na koncie trzeba mieć co najmniej 1,45 miliona. Z takiej okazji nie mogło oczywiście zabraknąć

Wybierz najlepszą generację BMW 3

. Używane BMW 3 (E46) - WARTE ZAKUPU? BMW 330 - ogłoszenia Stylistyczne pokłosie serii 7 autorstwa Chrisa Bangle'a ma w obecnie produkowanej "trójce" nieco łagodniejsze oblicze. Nad deską rozdzielczą góruje symbol nowej ery - wyświetlacz systemu iDrive, służącego do sterowania pokładową

Jakie samochody sprowadzają Polacy?

1. Volkswagen - 100 483 szt., +0,9 proc. 2. Opel - 86 108 szt., +11,3 proc. 3. Audi - 67 021 szt., +8,8 proc. 4. Ford - 52 437 szt., +3,1 proc. 5. Renault - 49 695 szt., -1,7 proc. 6. BMW - 46 387 szt., +16,6 proc. 7. Peugeot - 33 392 szt., +6,4 proc. 8. Citroen - 31 398 szt., +7,7 proc. 9. Toyota

Salon Detroit 2017 | Audi Q8 Concept | Flagowy SUV Coupe

Audi Q8 nie będzie klasycznym dużym SUV-em. To kolejny przedstawiciel coraz popularniejszego segmentu tzw. SUV-ów coupe. Jeżeli mielibyśmy znaleźć Q8 konkurenta, to trzeba by wskazać BMW X6 oraz Mercedesa GLE Coupe. Auto powstaje oczywiście na bazie Q7. Mierzy 5,02 m długości i 2,04 m szerokości

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS

odpowiednio 330 KM i 340 KM mocy oraz 370 Nm i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ze skrzynią dwusprzęgłową PDK GTS-y zaliczają sprint 0-100 km/h odpowiednio w 4,7 i 4,6 s. W obydwu przypadkach jest to o 0,3 sekundy szybciej, niż w wersjach S. Prędkości maksymalne nie uległy znaczącej poprawie, ale na

Opinie Moto.pl: Mercedes GLE 350 de. Luksusowy SUV z wtyczką. I asem w rękawie

. Mercedes GLE 350 de - wrażenia z jazdy Łączna moc GLE 350 de to 330 KM, a maksymalny moment obrotowy - 700 Nm. Silnik elektryczny ma 100 kW mocy, dzięki czemu bez najmniejszego problemu radzi sobie z nawet tak dużym i przestronnym SUV-em. Hybryda potrafi być też bardzo szybka (6,8 s do setki i 210 km/h

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. VIII | Cała oferta Mini

zamiast klasycznej klapy bagażnika nie są zbyt wygodnym rozwiązaniem. Łatwo się pobrudzić! fot. Michał Dek | Stylowe wnętrze to mocny punkt naszego Clubmana. Czuć, że to marka BMW - wykonanie stoi na najwyższym poziomie. Mini jest drogie, ale w zamian oferuje jakość godną klasy premium Oferta

Premiery i protesty, czyli dramat targów we Frankfurcie

ofiarą przesunięcia kabiny do przodu o 15 cm w stosunku do Golfa). Jedyny bagażnik – tylny – ma kompaktowe rozmiary: 385 dm3 to tylko o 5 więcej niż w Golfie. Na szczęście jest ustawny. Zasięg ID.3? 330-550 km (wg WLTP) zależnie od wielkości akumulatora. Czyli wystarczający. Masa? 1625-1720

To Warszawa, która naprawdę powstanie!

z BMW. Do napędu posłuży jednostka napędowa z modelu M5, czyli V10 o mocy 507 KM. Jednak moc ma być jeszcze podniesiona do około 600 KM. Z takim silnikiem i zawieszeniem jest szansa, że prędkość maksymalna Warszawy zbliży się do magicznych 300 km/h. Według Michała ma być jeszcze lepiej

Polacy wolą większe auta? Samochody segmentów A i B są w odwrocie. Tak wynika ze statystyk sprzedaży

., zarejestrowanych zostało 278 330 pojazdów. Jest to lepszy wynik niż przed rokiem, w którym w tym samym okresie sprzedano 273 191 auta. Tym samym wyniki te różnią się od siebie o 1,88 proc. Zobacz nasze wideo i dowiedz się, czy silniki Diesla trują środowisko? Okazuje się, że mniej niż benzynowe Jak sprzedaż

Seat rozpoczął produkcję Q3

Audi Q3 - zmora BMW Seat i Audi zainwestowały blisko 330 milionów euro w obiekty i infrastrukturę niezbędną do produkcji Q3. Zastosowane rozwiązania należą do najnowocześniejszych na świecie. Zbudowano nowo halę montażową o powierzchni 30 tys. m kw

Volvo 850 | To już klasyk. Ćwierć wieku szwedzkiej historii

Volvo V90 | Ceny w Polsce | Taniej niż Audi, Mercedes i BMW Volvo 850 GLT zadebiutowało 11 czerwca 1991 roku. Na opracowanie tego modelu Volvo wydało najwięcej pieniędzy w swojej historii. Nic dziwnego, bo Volvo 850 wprowadzało markę w nową erę. To

Fabryczni tunerzy | Mansory

testosteronową wulgarnością - fajnie! ZOBACZ TAKŻE: Fabryczni tunerzy | Volkswagen R Fabryczni tunerzy | BMW M Samochody - ogłoszenia Stallone to kryptonim Ferrari 599 GTB Fiorano. Auto ma 720 KM (zamiast 620 KM), setkę zalicza w 3,5 s (3,7 s) i kres swoich możliwości osiąga przy 340 km/h (330 km

Porsche 718 Cayman | Ceny w Polsce | Najtańsze Porsche

zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów. Z uwagi na zwiększenie mocy i momentu obu silników w nowej generacji Caymana zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 vs. Jeep Renegade 4xe. SUV-y z elektrycznym doładowaniem

trasy, nie musimy obawiać się o zasięg. Nawet, jeśli w akumulatorach zostaną rezerwy energii, z pomocą przychodzi 48-litrowy zbiornik paliwa (pojemność jak w hybrydowym BMW 745e). Znacznie lepiej przedstawia się sytuacja w mieście, gdzie mamy możliwości doładowywania z domowego gniazdka lub publicznej

Pachura Moto Center na Motor Show Poznań 2014

Pachura Moto Center została oficjalnym dealerem G-Power, co uczczono przygotowaniem wyjątkowego samochodu demonstracyjnego. Jest nim BMW M3 E92 z kompresorem G-Power SKII CS w wersji "Hurricane 337" limitowanej do jedynie 30 egzemplarzy na całym świecie! Sprężarka mechaniczna ASA T1

Lekcja pokory w szkole jazdy BMW

kwietnia 1977 roku z udziałem 20 osób. Autami treningowymi były wówczas 125-konne BMW 320i. Dziś trafiają się nawet 330 konne Z4 M Coupé. I takie właśnie auto zafundowało mi na koniec lekcję pokory. Dość poniżającą. Zadanie -wykonać jak najdłuższy drift po okręgu. Armatki wodne w ruch, czas jechać

Nowy Mercedes A35 AMG 4MATIC - Baby Hot

mimo to nie jest źle. Warto też wspomnieć o hamulcach. Do A35 AMG zastosowano układ od firmy Brembo z nawiercanymi tarczami (350 mm z przodu i 330 mm z tyłu). Był to świetny wybór, ponieważ nawet przy ostrej jeździe w górach, ani na chwilę nie straciły swoich właściwości. Przez łącznie 60 km &bdquo

BMW 545i Touring

Najnowszy model BMW i malownicze trasy Bawarii. Piękniejsze miejsce na pierwsze jazdy niemieckim autem trudno sobie wymarzyć. Do szczęścia brakowało mi tylko... ładnej pogody. Było pochmurno i mokro, ale dzięki temu mogłem sprawdzić, jak to szybkie auto zachowuje się na

WCOTY 2016 | Najważniejsza nagroda motoryzacyjna na świecie trafiła do...

silniki BMW serii 7 -to flagowa limuzyna bawarskiej marki. Konkurent Mercedesa klasy S jest uznawany za najbardziej zaawansowany pod względem technologicznym samochód w swojej klasie. Gama jednostek napędowych serii 7 składa się z czterech propozycji: dwóch benzynowych (3.0 R6 i 4.4 V8

Śmiercionośny skręt w lewo

Według danych policji w 2011 roku motocykliści uczestniczyli w 2359 wypadkach, w których zginęło 271 kierujących motocyklami oraz 21 ich pasażerów, a 2109 motocyklistów i 330 pasażerów zostało rannych. Do kierowcy samochodu

Najwięcej koni z litra

RS Plus: 2.480 ccm, 360 KM, 465 Nm,145 KM/L BMW M3/M4: 2.979 ccm, 431 KM 550 Nm, : 145 KM/ Ferrari California T: 3.855 ccm, 560 KM, 755 Nm,  145 KM/L Nissan GT-R: 3.799 ccm, 550 KM, 632 Nm,  145 KM/L W tej grupie znalazł się m.in. Nissan GT-R. Japońskie superauto napędza silnik o

Huragan nadciągnął z prędkością 360 km/h

mniejsze, niż model pokazowy koła o średnicy 19 cali. To największa średnica do której możliwe jest zamówienie opon zdolnych do jazdy z prędkościami przekraczającymi 330 km/h. Próbę rozpoczęto wczesnym rankiem od kilku okrążeń zapoznawczych i rozgrzewających opony. Pierwsza próba z włączonymi miernikami

Opinie Moto.pl: Peugeot 308 GTI vs. Seat Leon Cupra - porównanie hot hatchy

ruchu drogowego. Beats Audio ma nieco lepsze brzmienie od Denona. Żwawe serce napędowe Pod maską Peugeota pracuje powszechnie stosowany silnik o oznaczeniu 1.6 THP. Opracowany został wraz z inżynierami BMW. Mimo stosunkowo niewielkiej pojemności, rozwija imponujące 272 konie mechaniczne i 330 niutonów

Ekstremalne lato

nie małą sensację. Jednak sama marka Veritas ma o wiele głębsze korzenie. Firma powstała po II wojnie światowej i od początku swojego istnienia budowała samochody powstałe na bazie BMW. Veritasy znakomicie spisywały się w sporcie wygrywając aż 29 wyścigów. Veritas Meteor był pierwszym niemieckim

Największe bagażniki w klasie cz. III

uplasował się Passat. Za to nowe Volvo V60 oferuje przestrzeń, która nie imponuje nawet w segmencie C. Marka, model Ilość miejsc Długość cm Poj. bagażnika l Audi A4 Avant/Allroad 5 469,9 490/1430 BMW 3 Touring* 5 462,4 495/1500 Citroen C5 Touring 5 483,0

Ranking | Najczęściej kupowane hot-hatche w Polsce

Liczba sprzedanych aut: 27 Nasze zestawienie otwiera mocne BMW serii 1. Za M140i (3.0 340 KM) trzeba zapłacić minimum 186 500 złotych. Jeżeli interesuje nas napęd na cztery koła, to wyjściowa cena M140i xDrive wynosi 205 800 złotych.   Liczba sprzedanych aut: 36 Jedyny mocny hot-hatch

Firmy Tuningowe | Hamann

koncentrując się właśnie na autach z Bawarii. Dlatego oferta tunera, dotycząca BMW jest wyjątkowo bogata - żeby wymienić wszystkie modyfikacje i pakiety musielibyśmy poświęcić im oddzielny, bardzo obszerny materiał. Dzisiaj wyciągniemy tylko kilka najciekawszych samochodów. Miejcie tylko na uwadze, że

BMW serii 1

Bawarska firma już wcześniej starała się zaistnieć w klasie luksusowych kompaktów, w której karty rozdają Alfa Romeo 147 i Audi A3. Jednak model o nazwie Compact - de facto wersja hatchback bestsellerowej "trójki" - nie odniósł oczekiwanego sukcesu. BMW nie

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

. Za najtańsze A4 Limousine wyposażone w silnik benzynowy 1,4 l (150KM) trzeba zapłacić 130 800 zł, natomiast za najtańszego diesla 2.0 TDI (120KM) - 142 800 zł. Konkurencyjne BMW serii 3 z najmniejszym silnikiem benzynowym (318i, 136KM) to wydatek 124 600 zł, diesel (316d, 116KM) to wydatek 156 050 zł

Najgorzej sprzedające się auta segmentu D

pozycji uplasował się reprezentant aut premium, BMW serii 3. Całkiem niezłą, jedenastą pozycję zajął "mało praktyczny" VW CC. Ponad 1000 ofert Passatów Lp. Marka, model sprzedaż szt. (01-07.2013) 1. Volkswagen Passat 2640 2. Toyota Avensis 1882 3. Ford

Dane techniczne

(130 kW) przy 4400 obr./min [245 KM (177 kW) przy 6000 obr./min] Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1800 obr./min [330 Nm przy 3600 obr./min] Prędkość maksymalna: 210 km/h [235 km/h] Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s [8,3 s] Skrzynia biegów: 5-stopniowa, automatyczna z możliwością manualnej zmiany

alternatywa dla bmw 330d

chodzi o oszczednego diesla z przyzwoitymi osiagami nie wiekszego niz bmw serii 3. co mozecie polecic?

bmw 330 d modyfikacja diesla

prosze o opinie na temat 330d innych uzytkownikow.mam zamiar troszke podniesc sile tego samochodu czy ktos ma juz jakies doswiadczenia w tym .chodzi mi o chip lub box?????

BMW 330D E91

Miałem okazję pojeździć trochę tym wozidłem. Dla fanów marki pewnie nic zaskakującego - auto po prostu płynie, świetnie trzyma się zakrętów, jest elastyczne a 6-cylindrowy diesel brzmi dużo przyjemniej niż zwykły R4. Nie bez znaczenia, przynajmniej dla mnie jest też 'analogowe królestwo' na desce ro

BMW 330d - autostradowy podróżnik

jaki jest sens takiego podniesionego kombi. Przecież jak ktoś chce napęd 4x4 i wyższy prześwit to kupuje X3 , X5 lub X6 . Dla mnie bezpłuciowy

Bmw 330i E90

prosił bym o pomoc w kupnie tego samochodu!! co o nim sadzicie jaki jest?? jakie waszym zdaniem am plusy a jakie minusy no i czy warto kupic nowego czy uzywanego!!

Ciekawe ogloszenie BMW 330d

Spojrzcie na... przebieg. Auto ma jeszcze fabryczne turbo i sprzeglo, ktore po dzis dzien nie wymagaja wymiany! otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11596432

AWD w bmw 330xd

Wiecie z czym to się je? jest to stały napęd, czy dolączany? jak różnica w stosunku do quattro? oświdźcie lajkonika w tej dziedzinie czyli mnie :-) -- Pozdrawiam, Frank www.jedenprocent.pl/ - nie dajwaj złodziejom z rządu Twoich pieni

Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

które jest własnością mojego kumpla. Jeżeli tak mają jeździć "poczciwe" dieselki to wcale się nie zdziwię jak znany wszystkim, dieslowski klekot usłyszymy na torach wyścigowych.

BMW 330ci kontra 330cd (benzyna vs diesel) VIDEO

www.passion-gt.com/video/BMW%20Race%20330ci%20vs.%20330cd%20vs.%20M3CSL.mpeg Chłopaki przyspieszają od 120 kmh do 240 kmh. Diesel jest "dłubany" i ma 245 KM. 330ci ma 240 KM

BMW 330d używany z Niemiec

Zastanawiam się nad kupnem tego samochodu w wersji kombi, pierwszy właściciel, 2-3 letni, przebieg do 100 tyś. km. Czy warto? Z góry dziekuje za opinie, pozdrawiam

330 km/h BMW M5?

a 290 km/h na ślepo... no proszę. motoryzacja.interia.pl/news?inf=675940 -- 13. Prowokacje na forum a) jesteś autorem b) jesteś nieświadomym uczestnikiem c) wydaje ci się, że nie uczestniczysz

Potwierdzenie, ze BMW 330 xi dla policji

moto.pl/MotoPL/7,88389,22049408,policja-przesiada-sie-do-bmw.html#BoxSpecPrze I wszystko super, bo w zasadzie co mi za roznica czy to bedzie Passat czy BMW... ale

BMW 330i vs Lexus IS350

www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060206/FREE/60126002 szkoda ze porownali manuala BMW z automatem w Lexusie ale roznica mocy silnikow i tak powoduje ze Lexus jest szybszy ponad

Re: BMW 330D E91

Tutaj można sprawdzić aktualne ceny tego modelu https://www.auto-stat.pl/auto/BMW-3-serial/209113 BMW 3 E91 330D

M3 2002 vs 330Ci 2004

Rozwazam zakup BMW M3 SMG Coupe z roku 2002 albo BMW 330 Ci Coupe z roku 2004. Sa mniej wiecej w tym samym przedziale cenowym. Czy ktos kto ma/mial/jezdzil starsza M3 mial kiedykolwiek jakies problemy?

Najlepszy diesel wszechczasow - BMW330Cd Sport

Najlepszy diesel jak do tej pory. Zuzuzycie paliwa bardzo niskie ale te 7,2 s do 100km/h to nie jest rewelacyjny wynik, jak na sportowe w sumie auto. Tak to juz jest z dieslami, ze wydaja sie one szybkie, poniewaz bez zmiany biegu mozna wyprzedzac bez problemu. Przyzwoita benzyna V6 lub z turb

Re: BMW 330D E91

Hm..... generalnie te modele serii e90... sa bardzo solidne.... i w porwnaniu z innymi tanie w utrzymaniu... zwlaszcza E53 ktory to model jest istna skarbonka bez dna ( a ja w ciagu 30 lat posiadanie BMW mialem prawie kazdy model poczawszy of E28 do E90). Ale wygoda, praktycznosc i charakter tego

is 300 lub 330 Ci

Is 300, jest twardszy niz bmw i precyzyjniejszy w prowadzeniu, po prostu prowadzi sie jak stare trojki, nowa trojka jest duzo bardziej miekka, chodziaz jesli lubisz bmw to 325/330, ale tylko w wersji coupe, jest bardziej twarda niz sedan, jezeli sie wiec zdecydujesz na bmw sedana nawet nie

Czarne BMW

. Jednak rejestracja mówi, że to burak ze Świnoujścia. Czarne BMW – chyba klasa 3 – ZSWK 330.

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

przejedz sie 330i, to zmienisz zdanie. diesle juz od dawna sa na torze, ale ich "wyscigi" to czysty marketing.

Re: BMW 330D E91

Doczytałem 40% czyli 20 tys. to cena zakupu wynosi 50tys. Czyli razem 70 tys. To musi być prawdziwy fan bmw. 70tys. za diesla euro 5 gdzie za chwilę do kraju zjedzie od sąsiadów do 8 mln diesli euro 4 i 5.

Z BMW na Ursusy C 330

Panowie..za kare powinniscie przesiasc sie ze swoich eleganckich i wypasionych limuzyn na C330 (Ursus). Co za kompromitacja.

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

Na taksówkę to się bierze E 220 CDI, które nie dość że jest znacznie obszerniejsze od BMW 300 to do tego jest tańsze.

BMW 330d '1999 czy nowy kompakt diesel

,wiec wnetrze tak samo pojemne jak we współczesnym kompakcie.Czy jednak ten mega-kop w 330d jest warty ryzyka związnego z 6-letnim autem? Proszę o opinie

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

niekoniecznie musi byc 3. mowie ogolnie o wiekszych bmw z mniejszymi klekotami 520d, 525d. ogolnie jest na dobrej drodze, zeby zastapic gwiazde.

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

Czyli 3/4 kierowcow BMW robi wg Ciebie 75k km rocznie? Odwazna teoria, ale ciezka raczej do obrony;-)

Re: Bmw 330i E90

jezdzi prawdopodobnie duzo lepiej niz samochod ktory teraz prowadzisz. e90 ma chyba wiecej mocy niz moje 330ci e46... a moj samochod prowadzi sie i osiagi ma super. plus to brzmienie ;-) e90 ma jeden minus, ktory mnie odstrasza. brzydkie jest jak lepper.

Re: BMW

mike68 napisał: > BMW z 4 cyl to nie jest BMW !!! jak by miał okazję posłuchac muzyki z 'szóstki' > > to by zrozumiał dlaczego witaj, to fakt, popieram, jednakze proponujesz koledze 330d, jezdzilem, uwierz, jesli szukasz muzyki to zapominij o diesel, dzwiek koszmarny

Re: Bmw 330i E90

dzieki za odp. dla mnie on nie ma minusów heh( no moze jeden samochod lepszy od zony).cena jest wysoka bagatela 190000 zł za nowe auto to jest spory wydatek a uzywane no tak okolo 130 -160. 330 z tego co wiem jest nie zawodna ale zawsze dcos moze sie zepsuc!! zakoncze to ciekawa mysla nie

Re: AWD w bmw 330xd

W sumie to nie wiem. Przyrosty w przypadku BMW były analogiczne jak różnice dla Audi przednionapędowego/z Torsenem. Mała ciekawostka - prównanie z AMuS Audi A6 3.2 FSI quattro z Volvo V70 T6 AWD, czyli pełnokrwisty Torsen vs badziewny Haldex. Volvo waży 1907 kg, Audi - 1833kg. Audi Volvo

Re: AWD w bmw 330xd

hmmm www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NM71&mospid=48803&btnr=27_0029&hg=27&fg=05 dużo kosztuje ;) jesli polisy są takie a nie inne, to o ile mi wiadomo a4 oraz a6

Re: AWD w bmw 330xd

i wnetrze...no, do a6 I STARSZEJ WERJSI BMW, takiej jak jest posiadaniu (tez zaraz sie przypna, ale ch..) malzonki Typsona - to generalnie temu beemwowi daleko. w srodku jest o-brzy-dli-wy.

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

"> kiedyś dostałem 530d(218KM) na kilka godzin do testów, osiągi tego samochodu > były jak na dizla naprawdę imponujące, jednak gdzieś zaginął duch BMW, który > objawiał się podczas przyspieszania benzynowymi R6, aż przykro było patrzeć na > obrotomierz, który wykręcał 5000

nowe bmw 3xx

Co sadzicie o nowym bmw 325/330? Czy warto je kupic? Minimum 125 tys zl. Jaka konfiguracje polecacie? A moze jest cos bardziej wartosciowego za ta kase - tylko nowe auta!!!

Re: Bmw 330i E90

A co jest dla ciebie minusem? Cena? Niezawodnosc? Kupic warto i nowy i uzywany - zalezy ile masz szmalu i jakie chcesz poniesc ryzyko i ile za to ryzyko chcesz zaplacic. Ja jezdze tylko BMW i toleruje koszty utrzymania bo osiagi i przyjemniesc jazdy jest za to godziwa zaplata. Kuluje uzywane

Nowy Mercedes C 350 vs Nowe BMW 330i

to BMW dołoży nową szybką skrzynię do 330i i zmierzy się z 7G- Tronic Mercedesa C 350 ? Stawiam ,że to BMW będzie miało znowu przewagę .

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

, jednak gdzieś zaginął duch BMW, który objawiał się podczas przyspieszania benzynowymi R6, aż przykro było patrzeć na obrotomierz, który wykręcał 5000obr, o dźwięku już nie mówiąc coś za coś niestety pozdr

Re: AWD w bmw 330xd

że oprogramowana w bardziej wyrafinowany sposób, bardziej "sport-driver friendly" (co jest też wymuszone faktem, że w przeciwieństwie do wszystkich aplikacji haldexa, BMW jest tylnonapędówką) > Kolejna mutacja tego systemu z X6 umożliwia też rozdział napędu > między prawą i lewą stroną

Cennik nowej BMW 3

318i (130PS) od 25300 Euro. 320i (150PS) od 27100 Euro 320d (163PS) od 29650 Euro Auta z silnikami szesciocylindrowymi 325i (218PS) 31900 Euro 330i (258PS) 35900 Euro Podwyzki nie sa wysokie biorac pod uwage ze otrzymuje sie wieksze auto, nowoczesniejsze, czesto z silnikami o

330d

.Głośniejsze,hamulce gorsze i prowadzi się gorzej to kwestia czego chcesz ja polecam ci BMW 330d może też być 330xd.

Re: BMW 330D E91

No ja wiem ze części kosztują oryginalne szalona kasę (12 tys oryginalny zderzak do trójki) Zalezy , mialem sedesa to pare czesci zawieszenia kupilem ori w aso jakiejs poteznej roznicy nie bylo porownujac ze sredniej klasy smieciami z ebay, eksploatacja to bralem mahle z internetu no i umowmy sie

pierwsza porazka bmw

w sierpniowym numerze motor trendu, ktory od kiedy pamietam zawsze gloryfikowal bmw, w tescie bmw 330i vs inifiniti g35 vs cadillac cts wygralo infiniti. ciekawe czy to auto trafi pod marka nissana do europy. mam swiadomosc, ze i tak bmw bedzie sie nadal lepiej sprzedawac, ale skoro juz

Nowe BMW seria 3 - silniki

garsc nowych informacji klarujacych nieco sytuacje na temat silnikow w nowej serii 3 (premiera maj-czerwiec 2005) 318d - turbo diesel R4 2.0 L 122 KM 320d - turbo diesel R4 2.0 L 163 KM 325d - turbo diesel R6 2.5 L 177 KM 330d - turbo diesel R6 3.0 L 218 KM 318i - benzynowy R4 2.0 L 150

Re: BMW 330D E91

Czyli trafiłem!!! ...bo sam mam podobne koszty serwisowania kilkuletniego auta zakupionego z przebiegiem 85 tys. Zaraz przyjdzie misiaczek i zacznie tłumaczyć jakie to używki są tanie w zakupie i serwisowaniu. Ciekawe ile zakup? Bo jak moja kalkulacja jest prawidłowa to dokładając paręnaście kafli m

Re: BMW 330D E91

Nie, z tego co widziałem na fakturach, poza wymianą rozrządu, która wiązała się z wyjęciem silnika, nie było tam nic wyjątkowo kosztownego. To bardziej "drobiazgi" ale jednak po parę stówek. Z takich droższych rzeczy to wymiana elementów układu hamulcowego z tarczami, elementów zawieszenia, jakiś za

Re: BMW 330D E91

Zapomniałem w końcu napisać. Otóż wyniosło to ok. 21k, z czego jednak 12k to było tzw. "must", reszta to bardziej "wypadało by" Sporą część wyniosła wymiana rozrządu (ok. 4,5k). Faktem jest jednak, że obecny właściciel nie jest zbyt asertywny i sygnał z serwisu typu "panie, to akurat można zrobić" k

Re: BMW 330D E91

no to nie było pewno źródło. I dbający własciciel. zakłądajac wszystkie oleje, filtry, hamulce, rozrzady wyjdzie 10 jak nic ale zeby wyszło 20 to jeszcze co? 6 wtrysków? dwumas? remont automatu? -- Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi s

Re: BMW 330D E91

Jeśli faktycznie to całe 18 zł za "o tę ułamaną zaślepkę". Jeśli auto było normalnie użytkowane i zaczęło wchodzić w wiek " na obecną chwilę jest ok ale trzeba będzie pomyśleć za rok, dwa zrobić to" to stawiam 10-20tys.. I tu zaczynamy w zależności od rocznika zbliżać się do kosztu zakupu nowego a

Re: BMW 330D E91

Jesli wiecej niz 5k i sa to rzeczy, które zaskoczyly po zakupie... to nie wiem czy pewne zrodlo jest pewne. Chyba, ze cena zkupu uwzgledniala to, ze Xk jeszcze trzeba w warsztacie zostawic, bo bez tego auto nie pojedzie albo pojedzie i zdechnia, albo bedzie niebezpiecznie... Z drugiej strony pytani

Re: BMW 330D E91

No ja wiem ze części kosztują oryginalne szalona kasę (12 tys oryginalny zderzak do trójki) ale dalej uważam ze poprzedni właściciel zaniedbał. Kurczę, rok temu sprzedałem znajomemu subaru w wieku lat 16 i do dzisiaj jedyne co zrobił to zwykły przegląd z wymiana oleju i flitrow ( i to bez skrzyni bo

Re: BMW 330D E91

Niemcy - MASOCHIZM posiadania pojazdu z silnikiem wysokopreznym doprowadzili teraz do PERFEKCJI. Najlepsze sa brednie idiotow-politykow, tych samych, ktorzy brali udzial w ustalaniu od poczatku nierealnych w praktyce eksploatacyjnej norm dla skladu spalin. Juz nawet prosci ludzie sie z nich smieja

Re: BMW 330D E91

Kwestia czy szykuje normalny kierowca dla siebie czy ktoś dla kogo jedynym parametrem jest żeby przejść przegląd. Kwota od 0 do 10 tys Za dychę nawet w takim aucie zrobisz pełen pakiet startowy jesli nic sie nie dzieje (jak wtryski czy inny rozrząd) Patrząc ile włożyłem na start w dodza to pewnie ko

Re: Lexus RX 330

I TAK NIE MA TO JAK BMW X5 TO JEDYNE AUTO TEJ KLASY W KTORYM MOZNA POCZUC SIE JAK W LIMUZYNIE

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

To wszystko co w ogloszeniu to prawda. Nigdzie nie napisal, ze jezdzil po polskich drogach. Raczej niemialby szans tyle przejechac w tak krotkim czasie i zachowac auto (i zycie) w takim stanie. Przebieg pprzy zakupie sugeruje exdemo. Serwisowany przez obecnego wlasciciela w Niemczech;-)

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

> Serwisowany w Niemczech? Heh... Niby blisko, może lepiej, ale na pewno drożej. no właśnie nie jest drożej tylko taniej... Jesli mieszkałbym gdzies blisko granicy to tez bym serwisował auto u nich.. Co do przebiegu.... Wychodzi na to, że rocznie facet przejeżdżał około 80 tysięcy

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

Wg mnie czeski błąd, chciał napisać 151.000, wyszło 515.000. To jest Polska, samochód spod zachodniej granicy - nawet jakby miał 515.000 to (przy takim roczniku i takim stanie) zaraz miałby to "skorygowane" :)) Serwisowany w Niemczech? Heh... Niby blisko, może lepiej, ale na pewno drożej. Swoj

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

Z tym przebiegiem 515000 to facet się chyba pier.... Przecież podaje: "Samochód sprowadzony w 2003 roku z przebiegiem 3700km. Od tego czasu 1 właściciel. Serwisowany w ASO Buzziol - Fürstenwalde (Niemcy). Przy ostatnim przeglądzie (8000km temu) wymienione tarcze i klocki hamulcowe, płyny, olej,

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

hutchence napisał: BTW Kto mu sprzedał to auto z tak małym przebiegiem? Przypuszczam ze w Niemczech aktualnie jest wiecej ofert pojazdow z takim przebiegiem (autentycznym) niz roczna sprzedaz nowych w Polsce

Re: AWD w bmw 330xd

Sądząc po całym tym teście Volvo Volvo jest po prostu lepszą furą. Jeżeli przyznaje to niemiecki magazyn - chyba faktycznie jest...

Re: AWD w bmw 330xd

może być łycha, ostatnio jem troche słodkiego i w związku z tym rozsmakowałem sie dżeku danielsie :) -- Frell Me Dead

Re: AWD w bmw 330xd

no musi byc jakis zysk, bo inaczej nie miałoby to sensu. Zreszta ja w toyocie corolli mialem centralny dyfer albo przynajmniej jego blokadę :) Tak czy inaczej trzeba przyznac, ze quattro (to prawdziwe) nie wymaga zadnego serwisu poza zmianą płynu raz na zylion kilometrów w przeciwienstwie do e

Re: AWD w bmw 330xd

typson napisał: > > Jak bedziesz w w-wie to daj znak sygnał - cos wykombinujemy Jutro bede w Wawie. zupelnie na luzie, pol-prywatnie, relaksujaco przyturlam sie Landem;)

Re: AWD w bmw 330xd

Kolega poszedł na urlop bo narobił dzieci i teraz sie porodziły wiec nie wiem co maja aktualnie w moim zaprzyjaznionym. Ale inny moj kolega ma 530d i wyglada na zadowolonego (a to straszny snob i sknerus ;) Jak bedziesz w w-wie to daj znak sygnał - cos wykombinujemy -- Frell Me Dead

Re: AWD w bmw 330xd

> Pic na wodę fotomontaż - to jest xdrive: dyfra centralnego niet. no ale co to jest ten xdrive - łopatologicznie poproszę:-) to co jest na sieci, to opisuje, jak wspaniały jest ten xdrive - rozdziela moc itd -- Pozdrawiam, Frank

Re: AWD w bmw 330xd

wiktor_l napisał: (...) to wnetrze ma badziewne w porownaniu z Twojej malzowinki;) i a6. (..) O bracie, może tylko ja mam takie skojarzenia ale teraz toś pojechał... :)))))) -- Wspieram Tego Pajaca

Re: AWD w bmw 330xd

To był standardowy test AMuS, robiony, sądząc po roślinności, gdzieś w okresie lato - wczesna jesień (mam to w Testjahrbuchu, nie osobnym numerze), nawierzchnia sucha. Mokrą nawierzchnię oni zdaje się też sprawdzają, to jest w kategorii bezpieczeństwo jazdy. Volvo ma tu 18/20 nieobciążone 13/15 obci

Re: AWD w bmw 330xd

Pewnie technicznie masz rację, niemniej jednak wydaje się, że ten układ mimo wszystko działa. W ostatnim AMuS jest porównanie 525i z 525xi, xi wszystkie parametry slalomowe/ISO/VDA ma lepsze o tych kilka km/h. Kolejna mutacja tego systemu z X6 umożliwia też rozdział napędu między prawą i lewą stroną

Re: AWD w bmw 330xd

typson napisał: > O kurcze - bro?! Czy ona jest piękniejsza niz bro? ;) No, bro to dobra propozycja, jesli zostane na wieczor. Zjawie sie ok 14 , jakies 2 spotkanka i luz. Dam znac jakbym sie zdecydowal zostac, wtedy mozna kilka razy bro czy jakiegos lyskacza, wtedy powiesz mi szczerze

Re: AWD w bmw 330xd

simr1979 napisał: > To jest układ ze sprzęgłem płytkowym (jak np. Haldex) BEZ centralnego dyfra. a czy audi ma 4x4 z dyfrem? -- jakas tam sygnaturka

Re: AWD w bmw 330xd

typson napisał: > 5ka fajnym autem jest tylko jesli piatka to po co Ci ten durny napęd? Bo teskno moze byc za quattro? Bo budzet zostal po skonfigurowaniu 525 a inne pierdoly nie sa ciekawe dla mnie? Jeszcze poczekam chwile, co najmniej miesiac - wtedy zaszantazuje "policy" i wezme

Re: AWD w bmw 330xd

franek-b napisał: > no ale co to jest ten xdrive - łopatologicznie poproszę:-) To jest układ ze sprzęgłem płytkowym (jak np. Haldex) BEZ centralnego dyfra. Brak centralnego mechanizmu różnicowego oznacza brak ciągłości przekazywania napędu na przednie koła: Włączeniem/wyłączeniem

Re: AWD w bmw 330xd

franek-b napisał: > Ale chodzi mi o serię e91, gdzieć coś mi dzwoni między uszami, że w końcu napęd > jest jakiś porządny Pic na wodę fotomontaż - to jest xdrive: dyfra centralnego niet.

Re: AWD w bmw 330xd

kija tam...."policy" nie pozwoli na wiecej niz 3.0, a i z tym bedzie kicha z tego co wiem, wiec 2.5d i 2.7tdi.(diesel musi byc) pytam o ten xdrive, bo 5er nowyj mnie sie podoba, ale obiektywnie (dupa tam;), to wnetrze ma badziewne w porownaniu z Twojej malzowinki;) i a6. Po prostu mi nie podch

Re: AWD w bmw 330xd

> w porównaniu do Q to chujnia z patatajnią. Ani to quattro, brak zamiennikow, > itp. Np niewiele różniące się od tylnonapędowca amortyzatory przednich kół do > e34 z serii 5nnX (jedynej piątki z napedem na 4 koła) kosztują chyba jakies 160 > 0 > za sztukę. I zamienników brak

Re:BMW E46 330i

Tak to jest prawda i wtym temacie się zgadzam. Mam 50 lat i bardzo mało moich znajomych są rodowitymi radomianami do drugiego pokolenia. Tylko najgorsze jest to że zapomnieli skąd pochodzą. Powracając do tematu to młodzi ludzie w starych BM-mkach w większości łysi jeżdzą jak szaleni a rejestracj

Re:BMW E46 330i

A co Ty wiesz o historii? Dziedziczy się geny do 7 przedków, a miasto Radom istnieje juz od 800 lat. :D

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

> które jest własnością mojego kumpla. Jeżeli tak mają jeździć "poczciwe" > dieselki to wcale się nie zdziwię jak znany wszystkim, dieslowski klekot > usłyszymy na torach wyścigowych. zamiast gadac dyrdymaly to powiedz jakie czasy ten samochod robi na jakichs torach nawet w po

Re: Przedwczoraj prowadziłem BMW 330d

dynamiczna jazda do 3500 obr/min, to nawet w dizlu niezbyt wiele no chyba, że myślisz o pokonywaniu zakrętów - ale to ma mało wspólnego ze zużyciem paliwa

Re: Ciekawe ogloszenie BMW 330d

To nie czeski blad, ma ponad pol miliona. I tak jak pisalem - wciaz fabryczna turbosprezarke i sprzeglo:-) Auto wrecz stworzone do polykania kilometrow na autostradach... Czy serwis w Niemczech drozszy czy tanszy to zalezy od tego, gdzie spedzasz wiekszosc czasu. No i tutaj serwisowanie w Ni

Re: AWD w bmw 330xd

wychodzi że różnice symboliczne. Może do codziennej jazdy wcale nie jest tak źle? -- Pozdrawiam, Frank www.jedenprocent.pl/ - nie dajwaj złodziejom z rządu Twoich pieniędzy

Re: AWD w bmw 330xd

Audi Q (bez tych na platformie golfa), Mercedes 4matic, Alfa Q4, Subaru wyposażone są w centralny mechanizm różnicowy.

Re: AWD w bmw 330xd

no w tym przypadku Torsen robi do audi centralny dyfer, zasadniczo (przynajmniej do niedawna) w pełni mechaniczny -- Frell Me Dead

Re: AWD w bmw 330xd

alles klar:-) No to pytanie podchwytliwe;-) Wolałbyś mieć xdrive w aucie czy nie? (krótko mówiąc nie porównujemy z innymi rozwiązaniami). -- Pozdrawiam, Frank www.jedenprocent.pl/ - nie dajwaj złodziejom z rządu Twoich pieniędzy

Re: AWD w bmw 330xd

Też odniosłeś wrażenie, że w tym wnętrzu moze być nie aż tak ciepło i wilgotno? :-) -- oryś _@/" szkockie wyspy zzakółka

Re: AWD w bmw 330xd

No, typ - jak to z nowymi bejcami jest? Bo powoli.....no....ten.....musze wybrac...zmiany...zmiany...korporacje...A6-5er-S80....

BMW 3

BMW serii 3 (1975 - ...)

BMW serii 3:BMW 3 to samochód klasy średniej, popularnie zwany „trójką”. Pozostaje w produkcji od 1975 r i był następcą modelu BMW 02. Doczekał się już sześciu generacji. Od początku było to auto o wysokiej jakości wykonania, napędzane dynamicznymi silnikami, nowatorskie od strony technicznej.

BMW I generacja (E21) (1975-1983): Pierwsze BMW serii 3 oznaczone symbolem E21 miało dwudrzwiowe nadwozie typu sedan i z założenia było autem o sportowym charakterze. Świadczyła o tym nie tylko sylwetka, ale również zestaw silników. Benzynowe jednostki napędowe od 1.6 do 2.3 l miały moc 75-143 KM, co w tamtych czasach zapewniało bardzo dobre osiągi. Podstawowa wersja „trójki” ważyła niewiele ponad tonę, najcięższa niecałe 1200 kg. W 1978 po raz pierwszy w tej klasie aut zastosowano sześciocylindrowca o pojemności 2.0 l i mocy 122 KM. Nowoczesność konstrukcji widoczna była również w takich detalach jak wtrysk paliwa czy halogenowe reflektory. W 1979 r. przeprowadzono pierwszą modernizację modelu. Zmieniono wygląd przedniego pasa i kształt tylnych lamp. We wnętrzu przeprojektowano centralna konsolę. Wprowadzono także elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne. Druga modernizacja odbyła się w 1980 r. Zmiany były jednak kosmetyczne. Egzemplarze pierwszej generacji BMW serii 3 to dzisiaj głównie auta kolekcjonerskie.

BMW II generacja (E30) (1982-1994): Drugą generację „trójki” z dwudrzwiowym nadwoziem typu sedan zaprezentowano oficjalnie w 1982 r. W 1983 r. odbyła się premiera wersji czterodrzwiowej a w 1986 r. dołączyły do oferty wersja Cabrio oraz sportowa wersja M. Rok później pojawiła się jeszcze pięciodrzwiowa odmiana kombi. To właśnie duża różnorodność wersji nadwoziowych stanowiła najbardziej istotną różnicę względem pierwszej generacji modelu. Wersja dwudrzwiowa mimo skrócenia nadwozia o 3 cm miała nieco obszerniejsze wnętrze. W nowej stylizacji zwracały uwagę przednie kierunkowskazy, przeniesione z błotników na zderzak. Oprócz poprawy aerodynamiki udało się wydatnie zmniejszyć masę własną (o 30 kg), dzięki czemu samochód był szybszy. Kolejne nowinki pojawiały się od 1985 r. Najpierw pierwszy w historii „trójki” silnik diesla, a potem napęd 4x4 ze sprzęgłem lepkościowym. Oferta jednostek napędowych obejmowała silniki o pojemnościach 1.6-3.2 l, o mocy 75-238 KM. Wysokoprężny silnik 2.4 oferowano w dwóch wariantach mocy - 85 i 115 KM. Pierwszą modernizację przeprowadzono w 1985 r. Zmieniono przede wszystkim pas przedni, z tyłu zmodernizowano jedynie zderzak. Zastosowano nowy rozmiar ogumienia, we wnętrzu pojawiły się nowe obicia tapicerskie. W 1987 r. ponownie zmodernizowano „trójkę”, zmieniając przede wszystkim konstrukcję zderzaków i powiększając tylne lampy. W przednich reflektorach zastosowano technologię soczewkową DE. Wszystkie silniki benzynowe otrzymały seryjnie katalizator. Wnętrze pozostało bez zmian. Druga generacja „trójki” to samochód, który wciąż funkcjonuje na rynku wtórnym. Chętnie sięgają po niego młodzi ludzie z mniej zasobnym portfelem, potem nierzadko tuningują. BMW E30 to trwałe i żywotne samochody, potrzebują jednak regularnego serwisowania by służyły bezawaryjnie. Trzeba dbać o regularne wymiany paska rozrządu i doglądać paska klinowego (ma tendencję do przecierania). W układzie przeniesienia napędu najszybciej zużywają się przeguby wału napędowego, w podwoziu zaś metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymianą silentbloków nie wolno zwlekać, bowiem skutkuje to poważniejszymi i droższymi naprawami zawieszeń. Konkurencją dla BMW E30 były Audi 80 B3/B4 oraz Mercedes W201.

BMW III generacja (E36) (1990-2000):W 1990 r. miała swoją premierę trzecia generacja BMW serii 3. Samochód, debiutujący jako czterodrzwiowy sedan, zyskał nie tylko nową stylizację, ale też bardziej masywny wygląd. W 1992 r. rynek powitał wersję Coupe, a rok później zbudowane na jego bazie Cabrio. Dopiero w 1995 r. dołączyła do nich odmiana kombi. Zupełną nowością była przedstawiona w 1994 r. wersja Compact, z trzydrzwiowym nadwoziem skróconym o 20 cm. Kompaktowe auto na bazie „trójki” bazowało na niektórych rozwiązaniach znanych z drugiej generacji. Otrzymało zupełnie inną deskę rozdzielczą. Tworząc kolejną generację „trójki” skupiono się na podwyższaniu poziomu bezpieczeństwa biernego, zarówno od strony wyposażenia jak i dobrych wyników w testach zderzeniowych. Nie zapomniano jednak o doskonaleniu rozwiązań technicznych. Nowością w silnikach „trójki” trzeciej generacji był przede wszystkim system zmiennych faz rozrządu VANOS. Silniki benzynowe montowane w E36 miały pojemność od 1.6 do 4,6 l i moc 99-333 KM. Jednostki wysokoprężne o pojemności 1.7-2.5 l miały moc od 90 do 143 KM. Samochód nie przeszedł znaczących modernizacji. W ciągu ośmiu lat wprowadzano tylko kosmetyczne zmiany stylizacyjne. Bez większego rozgłosu modyfikowano rozwiązania techniczne, głównie w podwoziu. Trzecia generacja BMW to samochód popularny na rynku wtórnym. Przy jego zakupie warto jednak pamiętać o kilku sprawach. Silniki sześciocylindrowe mają tendencje do przegrzewania się, zdarzają się w nich wypalenia uszczelki pod głowicą. W silnikach czterocylindrowych bacznie trzeba przyglądać się paskowi rozrządu, bo potrafi zużywać się przedwcześnie. Mało trwałe są niektóre elementy podwozia, zwłaszcza sworznie wahaczy i końcówki drążków kierowniczych. Kapryśna bywa też instalacja elektryczna. Tak jak inne auta spod znaku BMW model E36 wymaga regularnego serwisowania a także usług i części wysokiej jakości. Konkurencją dla BMW E36 były Audi 80 B4, Audi A4 a także Mercedesy W202.

BMW IV generacja (E46) (1998-2006):W 1998 r. zadebiutowała czwarta generacja BMW serii 3 z nadwoziem typu sedan 4d. W 1999 r. premierę miało Coupe i Touring (kombi). Od 2000 r. na rynku dostępna była odmiana Cabrio oraz sportowa wersja M (Coupe). W 2001 r. debiutowała wersja Compact, podobnie jak sportowa wersja M z nadwoziem Cabrio. Nowa „trójka”, która nabrała elegancji i oprócz sportowego stylu zyskała też pewien poziom ekskluzywności, wyróżniała się jak zwykle nowinkami technicznymi. Oprócz ABS-u miała system kontroli trakcji ASC+T, elektroniczny rozdział siły hamowania, 6 poduszek powietrznych, oraz układ stabilizacji toru jazdy DSC i asystenta hamulców. W silnikach benzynowych zastosowano nowy system zmiennych faz rozrządu Valvetronic, a w silniku wysokoprężnym po raz pierwszy zagościł bezpośredni wtrysk paliwa. Zestaw benzynowych jednostek napędowych obejmował silniki o pojemnościach od 1.8 do 4.0 l i mocach od 105 do 360 KM. Wysokoprężne jednostki 2.0-3.0 osiągały moc od 115 do 204 KM. Pierwsza modernizacja z 2001 r. objęła wersję sedan i kombi. Nieznacznie zmieniono kształt przednich reflektorów, tylnych lamp i niektórych detali nadwozia, wprowadzono modernizacje silników. W 2003 r. zmodernizowano wersje coupe i cabrio. Otrzymały one diodowe lampy tylne. Na rynku aut używanych E46 jest poszukiwanym modelem. To samochód trwały, ale intensywna eksploatacja i duże przebiegi sprawiają, że trzeba go dokładnie sprawdzić przed zakupem. Przede wszystkim działanie synchronizatorów drugiego biegu w przekładni manualnej oraz działanie całej przekładni automatycznej. Naprawy tych podzespołów spustoszą kieszeń, więc lepiej uważać. Trzeba również sprawdzić, czy nie hałasuje przekładnia główna na tylnej osi. Nieciekawe dźwięki zwiastują konieczność szybkiej naprawy. Niedopuszczalne są wycieki płynu chłodzącego silnik, bowiem może dojść do wypalenia uszczelki pod głowicą. W silnikach benzynowych zawodzą cewki zapłonowe, w turbodieslach dwumasowe koła zamachowe.

BMW V generacja (E90) (2005-2011):Piąte wydanie BMW serii 3 debiutowało w wersji sedan na początku 2005 r. Pod koniec 2005 r. wprowadzono odmianę Touring (kombi) a w 2006 r. wersję Coupe. W 2007 r. pojawiło się Cabrio i pierwsza ze sportowych wersji M3 (Coupe). Nowością w trójce piątej generacji był system informacyjny iDrive, obsługujący nawigację, radioodtwarzacz i klimatyzację. Wersje z napędem 4x4 otrzymały nowoczesny układ napędowy xDrive z elektronicznie sterowanym, wielotarczowym sprzęgłem rozdzielającym napęd między przednią i tylną oś. Z technicznych ciekawostek piątej generacji warto wymienić bezpośredni wtrysk benzyny, adaptacyjny tempomat oraz wersje proekologiczne Efficient Dynamics z systemem Start-Stop (wyłączanie silnika na postojach). Oferta silników benzynowych objęła jednostki o pojemności 1.6-4.0 l o mocach 122-420 KM. Silniki wysokoprężne 2.0-3.0 dysponowały mocą 115-285 KM. Od niedawna „trójki” piątej generacji są na rynku wtórnym. Nie są to auta tanie w zakupie. Na dodatek trzeba się liczyć z wysokimi wymaganiami serwisowymi, które decydują o wysokich kosztach utrzymania auta. Naprawy też nie należą do tanich, bo nowoczesna konstrukcja stawia wysokie wymagania w zakresie wiedzy mechaników i jakości części. Tak jest z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, aluminiowymi wahaczami w przednim zawieszeniu. W turbodieslach po dłuższych przebiegach trzeba się liczyć z koniecznością wymiany filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego.

BMW serii 3 VI generacja (F30) (2011 - ...):Najnowsza wersja „trójki” zadebiutowała na początku 2011 r. Najpierw zaprezentowano czterodrzwiowego sedana, nieco później pokazano kombi. Największą ciekawostkę stanowi fakt, że auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej co mniejsze BMW serii 1. Mimo to długość „trójki” wzrosła o prawie 10 cm, a rozstaw osi o 5 cm. Zwiększono też rozstaw przednich i tylnych kół. Większe gabaryty nie przeszkodziły konstruktorom w obniżeniu masy samochodu w stosunku do wersji E90 aż o 40 kg. Kolejny ważny detal techniczny to ośmiobiegowa przekładnia automatyczna Steptronic. Wśród nowinek znajdziemy również system kamer, monitorujących przestrzeń wokół auta i ułatwiających parkowanie lub manewrowanie, system noktowizyjny Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, telematykę z dostępem do internetu i mobilnych aplikacji, mechanizm bezdotykowego otwierania bagażnika oraz system elektronicznego sterowania charakterystyką zawieszeń, układu kierowniczego i przepustnicy z możliwością wybierania przez kierowcę trybu jazdy (Driving Experience Control). Nowa stylizacja „trójki” nie szokuje zmianami względem poprzednika. Nowy model łatwo jednak rozpoznać, choćby po kierunkowskazach wbudowanych w lusterka zewnętrzne. Pojemność bagażnika F30 wynosi 480 l (sedan), o 20 więcej niż w poprzedniej generacji. Kombi ma kufer większy o 35 l (485 l). Po rozłożeniu foteli wynik wzrasta do 1500 l. Rynkowymi rywalami BME serii 3 są Mercedes klasy C, Audi A4 oraz Alfa Romeo 159.

Sprawdź dane techniczne: