hdi silnik

bs

Nowe V6 dla Citroena

Nowe V6 dla Citroena

Pod maski modeli C5 sedan i C5 kombi oraz C6 trafi większe, mocniejsze serce. Zastąpi ono dotychczas montowany silnik V6 HDi o pojemności 2,7l

Peugeot 307 2.0 HDi 16V

Peugeot 307 ze zmodernizowanym silnikiem 2.0 HDi mocą dorównuje już - dotychczas najpotężniejszej - dwulitrowej wersji benzynowej.

Peugeot 206 1.6 HDi Sport

Jako pierwsi w Polsce jeździmy "206" z silnikiem 1.6 HDi - to pierwszy na świecie samochód segmentu B z filtrem cząstek stałych. Nie to jednak jest najważniejsze...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive

Minivan Citroëna szybko znalazł uznanie wśród osób uprawiających wolne zawody. Nic dziwnego, auto ma lekką, oryginalną sylwetkę, jasne wnętrze, no i ten napis "Picasso"... Producent Xsary Picasso podaje, że samochód z silnikiem 1.6 16V HDi zużywa 4,9 l oleju

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

PSA – 2.0 HDI Jednym z najlepszych dostępnych na rynku silników diesla o pojemności dwóch litrów jest francuski 2.0 HDI. Kariera jednostki zaczęła się w 1999. Od początku producent postawił na nowoczesny, bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbodoładowanie. W późniejszych latach

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

Najlepsze dwulitrowe diesle. Zaczynamy od koncernu PSA -2.0 HDI Wbrew powszechnym opiniom o awaryjności francuskich rozwiązań technicznych, to właśnie konstrukcja inżynierów koncernu PSA uchodzi za jeden z najlepszych na rynku silników diesla w swojej klasie pojemności, bijąc na głowę niemiecką czy

Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

Okazje z Francji za 20 tys. zł. Przy tych autach możesz zapomnieć o stereotypach

, skórzaną tapicerką i tempomatem. Do napędu oddelegowano benzynowy silnik 3.0 V6 o mocy 207 KM. Diesle są trzy. To 2.0 HDI 136 KM, 2.2 HDI 133-170 KM lub wymagający 2.7 V6 HDI 204 KM. Peugeot 407 Ogromną popularnością na rynku wtórnym cieszy się Peugeot 407 (2004-2011). Propozycja klasy średniej francuskiej

Sześć najlepszych diesli 2.0. Na liście m.in. VW, Fiat, Kia i francuskie silniki

paliwa. Jedziemy do Francji. Po czwarte, 2.0 HDI PSA Wbrew powszechnym opiniom o awaryjności francuskich rozwiązań technicznych, to właśnie konstrukcja inżynierów koncernu PSA uchodzi za jeden z najlepszych na rynku silników diesla w swojej klasie pojemności, bijąc na głowę niemiecką czy japońską

Niedoceniane modele za 20 tysięcy złotych. Niektóre z nich są także dobrą inwestycją

Niedoceniane modele za 20 tysięcy złotych. Niektóre z nich są także dobrą inwestycją

tysięcy złotych kupimy bazową wersję 2.2 HDI 170 KM lub 2.7 V6 HDI generującą 204 KM. Jeśli znajdziemy egzemplarz w dobrym stanie, jego wartość wzrośnie w najbliższych latach. Lancia Thesis I Propozycją dla prawdziwych koneserów włoskiego piękna, jest pierwsza generacja Lancii Thesis. Włoska limuzyna

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

". Z uwagi na niewielką objętość miski olejowej (niecałe 3 litry), warto regularnie sprawdzać poziom oleju smarującego silnik. PSA - 1.4 HDI Bezapelacyjnym specjalistą od produkcji udanych silników diesla jest koncern PSA. Jednym z przykładów nowoczesnych jednostek pozbawionych "dwumasy"

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

trapi je problem niedopracowanej elektroniki. Dobre natomiast noty zbierają wszelkiej maści silniki, zwłaszcza wysokoprężne. Niestety, pośród jednostek napędowych sprzed kilkunastu lat znajdziemy wiele awaryjnych rozwiązań potrafiących skutecznie wydrenować kieszeń po wizycie u mechanika. Wybraliśmy

W tych używanych autach mocno się wyróżnisz. Wystarczy 30 tysięcy zł

W tych używanych autach mocno się wyróżnisz. Wystarczy 30 tysięcy zł

+. Gwarantuje komfort jazdy obcy innym modelom z segmentu. Paleta silnikowa to benzynowy 3.0 V6 211 KM. Pozostałe propozycje to diesle – 2.2 HDI 170 KM, 2.7 V6 HDI 204 KM i topowy 3.0 V6 HDI 241 KM. Co ciekawe, ceny C6 zaczynają powoli rosnąć. VW Phaeton Za 30 tysięcy złotych możemy kupić również topowego

Francuskie SUV-y 4x4 za 50 tysięcy zł. Wybór skromny, ale ciekawy

Francuskie SUV-y 4x4 za 50 tysięcy zł. Wybór skromny, ale ciekawy

, a także 1.6 HDI 112 KM będący autorskim tworem Francuzów. Każdy z silników okazuje się bezpiecznym wyborem. Peugeot 4007 Bardzo ciekawą propozycją wśród używanych SUV-ów jest Peugeot 4007. Model jest kolejnym przykładem współpracy Koncernu PSA i Mitsubishi. Tym razem Francuzi zainstalowali swoje

Konfrontacje: Citroen C3 1.4 HDi X/Opel Corsa 1.7 DI Start/Renault Clio 1.5 dCi Free/Volkswagen Polo 1.4 TDI Basis

samochody w najuboższych wersjach wyposażenia i z najmniejszymi silnikami Diesla. Takie jednostki napędowe na pewno zapewniają niskie koszty eksploatacji, jednak nasuwa się pytanie, czy niezbyt mocne silniki wystarczą do napędu tych małych-dużych aut? STYL - Każdy inny

Auta z oszczędnym dieslem za 15-20 tysięcy zł. Te zużywają około 4-5 litrów na setkę

Auta z oszczędnym dieslem za 15-20 tysięcy zł. Te zużywają około 4-5 litrów na setkę

wystarczy dla najmłodszych. Wśród dodatków trafia się klimatyzacja manualna, radio, elektrycznie sterowane szyby przednie i obrotomierz. Obok najpopularniejszego silnika benzynowego, oferowano także diesla 1.4 HDI o mocy 68 KM. W połączeniu z niską masą własną modelu, gwarantuje niskie spalanie, spadające w

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

VW Beetle II vs. Citroen DS3 I. Nieoczywiste, ciekawe i nieźle wycenione

, zaznamy również sportowych wrażeń za kierownicą. Oto garść przydatnych informacji. Więcej tekstów o samochodach używanych znajdziesz na stronie głównej gazety.pl VW Beetle II - opinie, awarie, silniki korozja Drugie wcielenie współczesnego Garbusa dostępne było od 2011 do 2019. Produkcję ponownie

Nowy silnik Diesla pod maską Peugeota 3008

Nowy silnik Diesla pod maską Peugeota 3008

Do gamy silników crossovera z Francji trafił nowy silnik o pojemności 1,5 litra. Wysokoprężna konstrukcja dostarcza 130 KM maksymalnej mocy, a do tego spełnia bardzo rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.2. Nowy silnik zastąpi wysłużoną jednostkę 1.6 o mocy 120 KM. Polski importer opublikował

Jakie samochody palą najmniej? Trzy sposoby na oszczędzanie paliwa

Jakie samochody palą najmniej? Trzy sposoby na oszczędzanie paliwa

, doładowany benzyniak, ale nie wspierany przez silnik elektryczny, potrzebuje w małym aucie miejskim nawet dwukrotnie wyższej dawki paliwa. Wniosek? W hybrydzie koszt zakupu paliwa jest o połowę niższy. Yaris hybrid – kosz pokonania 100 km to 31,5 zł 100-konny benzyniak w segmencie B – kosz

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

odpowiednim sprzętem i wiedzą. Jeżeli awarii ulegnie moduł sterująco-wykonawczy, rachunek przekroczy 4 tysiące złotych. Komfort z gwiazdką. Citroen C5 2.7 HDI - opinie, awarie. Używany Citroen C5 jest warty rozważenia z uwagi na wysoki komfort jazdy (hydropneumatyczne zawieszenie) i trwałe silniki diesla o

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

problemów z korozją. Również kabina została solidnie wykonana. Jak przystało na auto znad Sekwany, 5008 zapewnia kompletne wyposażenie: automatyczną klimatyzację, „pełną elektrykę”, komputer pokładowy i przyzwoite nagłośnienie. W trzecim rzędzie zmieszczą się niewysokie osoby. Benzynowe silniki

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

Najlepsze dwulitrowe diesle. Zaczynamy od koncernu PSA -2.0 HDI Wbrew powszechnym opiniom o awaryjności francuskich rozwiązań technicznych, to właśnie konstrukcja inżynierów koncernu PSA uchodzi za jeden z najlepszych na rynku silników diesla w swojej klasie pojemności, bijąc na głowę niemiecką czy

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

Francuskie auta w ryzykownych wersjach. Lepiej ich unikać

odmiany z wolnossącym silnikiem 2.0 140 KM. O ile sama jednostka to dopracowany produkt koncernu PSA, o tyle łączono ją tylko z sześciobiegową przekładnią zautomatyzowaną. Przy każdej zmianie biegów szarpie, przeciąga kolejne przełożenia, a na redukcję czekamy latami. Co gorsza, nawet regularny serwis czy

Kupujemy używane Citroen C3 II vs. Fiat Punto III. Tanie i nie tylko do miasta

Kupujemy używane Citroen C3 II vs. Fiat Punto III. Tanie i nie tylko do miasta

Citroen C3 II - opinie, awarie, silniki, usterki Po dobrym przyjęciu modelu C3, zwłaszcza wśród pań, Citroen od 2009 do 2016 roku oferował jego drugie wcielenie. I tym razem w katalogu mogliśmy znaleźć tylko pięciodrzwiowego hatchbacka z niebanalną prezencją nadwozia. Oczywiście, karoserię

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

Najlepsze dwulitrowe diesle. Zaczynamy od koncernu PSA -2.0 HDI Wbrew powszechnym opiniom o awaryjności francuskich rozwiązań technicznych, to właśnie konstrukcja inżynierów koncernu PSA uchodzi za jeden z najlepszych na rynku silników diesla w swojej klasie pojemności, bijąc na głowę niemiecką czy

Używane SUV-y z silnikami 2.0 do 30 tys. zł. Wybór jest spory i nie musisz iść na kompromisy

tempomat. Spośród polecanych silników, mechanicy zgodnie stawiają na wolnossącego benzyniaka 2.0 o mocy 142 KM, a także diesla 2.0 CRDI o mocy 112-150 KM. Wysokoprężna jednostka jest jedną z najlepszych w klasie. Wymaga jedynie okresowych przeglądów i wymian filtrów oraz oleju. Peugeot 3008 I 2.0 HDI

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

tapicerkę. Rzadkością jest otwierane okno dachowe. Mechanicy zgodnie polecają opracowane przez koncern PSA czterocylindrowe silniki diesla 1.6 i 2.0 TDCI (HDI) słynące z niskiego zużycia paliwa, kultury pracy i niskiej awaryjności - generują odpowiednio 90-109, 136 KM. Większość z nich ma mokry filtr DPF

Używany kompakt z dieslem. Do 20 tysięcy złotych. No i ma się nie psuć. Jest w czym wybierać

tapicerkę, nagośnienie Sony, komputer pokładowy i szyberdach. Amatorzy silników diesla dostają do wyboru francuskie konstrukcje 1.6 i 2.0 TDCI o mocy 95-120 i 140-163 KM. Jednostki o pierwotny oznaczeniu HDi są oszczędne, choć wymagają troski o filtr cząstek stałych. Kia Cee’d I Ku zaskoczeniu

Kupujemy używane: Peugeot 407 - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

około 1500 złotych. Okazjonalnie pojawiają się trudności z zaworem recyrkulacji spalin – problem rozwiązuje czyszczenie lub wymiana elementu za około 500 złotych. Zdecydowanie ciekawiej prezentuje się gama silników wysokoprężnych z rodziny HDI. Propozycją dla niewymagających kierowców, ale

Pancerne diesle do 30 tys. zł. Osiem pewniaków z klasy średniej. Od Opla do Mercedesa

mogą korzystać z dwustrefowej klimatyzacji, radia z CD i MP3, nawigacji, „pełnej elektryki" i szeregu systemów bezpieczeństwa. Jakość wykończenia prezentuje klasową średnią. Najpopularniejszym silnikiem diesla w ofercie 508 jest 2.0 HDI. 30 tysięcy złotych pozwoli na kupno egzemplarza sprzed

SUV z pancernym dieslem do 30 tys. zł. To wymierający gatunek. Oto 8 pewniaków

problemów z korozją. We wnętrzu mamy do dyspozycji przestrzeń dla czterech osób. Przednie fotele gwarantują solidne podparcie ciała w zakrętach, ale z tyłu wysokim osobom będzie ciasno. Paleta wysokoprężna to jednostki opracowane przez francuskich inżynierów z koncernu PSA – 2.0 TDCI (HDI) o mocy 136

Odświeżone Berlingo wycenione

zł, - 1.6 VTi 95 Seduction: 66 700 zł, - 1.6VTi 120 XTR: 75 950 zł, - 1.6 VTi 120 Exclusive: 79 250 zł. Silniki wysokoprężne: - 1.6 HDi 75 Attraction: 62 800 zł, - 1.6 HDi 75 Seduction: 72 000 zł, - 1.6 HDi 90 Attraction: 65 200 zł, - 1.6 HDi 90 Vitamin: 75 000 zł, - 1.6 HDi 90 Seduction: 74 400 zł

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

systemy wsparcia kierowcy. Ford Mondeo IV - silniki. Cztery lub pięć cylindrów Gamę benzyniaków otwiera zdecydowanie za słaby 1.6 o mocy 110-125 KM. W aucie o masie własnej przekraczającej 1,5 tony nie ma racji bytu. Kolejny wolnossący silnik autorstwa Forda to 2.0 o mocy 145 KM. Sprawuje się nieźle

Kupujemy używane Peugeot 308 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

km/h. Peugeot 308 II - silniki Diesla Mechanicy zgodnie polecają natomiast silniki wysokoprężne. Niewielki apetyt na olej napędowy zdradza doskonale znany silnik 1.6 HDI generujący 92-120 KM. Nieco więcej zużywa zdecydowanie mocniejszy 2.0 HDI o mocy 150-181 KM. W 2018 roku paletę uzupełnił diesel

Małe SUV-y do 30 tys. zł. Wybór jest duży, ale jak wybrać niezawodne auto? 8 pewniaków

szczególnie polecają benzynowe silniki 1.6 115 KM i 1.4 Turbo 140 KM, które bez trudu współpracują z instalacjami gazowymi. Oferowano także sprawdzonego diesla 1.6 CDTI o mocy 110-136 KM. Renault Captur I Ogromną popularnością cieszył się również Renault Captur. Pierwsze wcielenie produkowano od 2013 do 2019

Rodzinne kombi z dieslem. Co oferuje rynek za 30 tysięcy zł? Osiem propozycji

, wysokoprężnej odmiany nie sposób pominąć znanego i bezproblemowego silnika 1.9 TDI generującego 105 KM. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej. Superb z tą jednostką nie powala osiągami. Rekompensuje to niskim zużyciem paliwa i trwałością na poziomie 500-600 tysięcy

Silnik 2.0 TDCi - typowe usterki i opinie

wymuszonym przez unijne przepisy. Silnik 2.0 TDCi - oszczędny i dynamiczny 2.0 TDCI (HDI) napędzający nawet ciężkie Mondeo czy rodzinne Galaxy, z łatwością w ruchu pozamiejskim potrafi zadowolić się wartościami oscylującymi wokół 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. W typowo miejskiej eksploatacji

Toyota Auris vs. Citroen C4. Kompakty na każdą kieszeń, ale nie w każdej wersji

okazji liftingu jednostki 1.6 VTi i 1.6 THP (120 i 156 KM) opracowano wspólnie z BMW. Są pełne wad konstrukcyjnych powodujących poważne problemy, chociażby z łańcuchem rozrządu. Warto podchodzić do nich z dużym dystansem. Z całą stanowczością polecić możemy silniki diesla z rodziny HDI - spotykane także

Skoda Superb I vs. Peugeot 407 - opinie. Dwa wygodne auta w dobrej cenie. Które lepsze?

ciasno. Miejsca brakuje na nogi i głowę. Nie zachwyca również pojemność bagażnika, wynosząca odpowiednio 407 i 450 litrów (kombi). Co ciekawe, najwięcej oferuje wariant dwudrzwiowy – 466 l. Peugeot 407 - silniki, awarie. Warto postawić na motor benzynowy 407 to ostatni model klasy średniej Peugeota

Citroen C4 II vs. Renault Megane III. Kompakty za rozsądną cenę. Które wersje wybrać?

awarii maleje. O wiele lepsze oceny zbierają silniki diesla 1.6 i 2.0 HDI o mocy 92-120 i 150 KM. Wyposażono je w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat, dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych. Każdy oferuje dobrą dynamikę przy ascetycznym zużyciu

Kupujemy używane - Peugeot 407 kontra Citroen C5 I FL. Francuska klasa średnia w dobrej cenie

. Okazjonalnie pojawiają się trudności z zaworem recyrkulacji spalin – problem rozwiązuje czyszczenie lub wymiana elementu za około 500 złotych. Zdecydowanie ciekawiej prezentuje się gama silników wysokoprężnych z rodziny HDI. Propozycją dla niewymagających kierowców, ale oczekujących możliwie niskiego

Crossovery segmentu B za 50 tysięcy zł. Wybór jest naprawdę spory. Osiem dobrych aut

", liczne systemy wsparcia kierowcy, multimedia z nawigacją, komputer pokładowy, prosty napęd 4x4, panoramiczny dach i skórzaną tapicerkę. Do napędu przewidziano nowoczesne silniki benzynowe: 1.6 110 KM, 1.4 MultiAir 140-170 KM, 1.0 120 KM i 1.3 FireFly Turbo 150 KM. Amatorzy motorów diesla mają do

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

zamachowego. Citroen C5 2.7 HDI Używany Citroen C5 jest warty rozważenia z uwagi na wysoki komfort jazdy (hydropneumatyczne zawieszenie) i trwałe silniki diesla o pojemności dwóch litrów. Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja z 2.7 HDI. 6-cylindrowy motor z przebiegiem powyżej 250 tysięcy kilometrów

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

wolnossący 3.6 generujący 260 KM. Występuje w połączeniu z napędem na cztery koła. Amatorzy silników diesla mają do wyboru jednostki 1.6, 1.9 i 2.0 TDI o mocy 105, 105, 140-170 KM. Uważajmy na przekładnie DSG, które po osiągnięciu 200-250 tysięcy km, mogą domagać się remontu mechatroniki i wymiany sprzęgieł

Popularne SUV-y w wersjach-skarbonkach. Czarna lista silników i wersji

pełne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Co ciekawe, 3008 występował tylko z przednim napędem. Jedynym i niewartym zainteresowania wyjątkiem jest nietypowy wariant hybrydowy. Dopracowanego diesla 2.0 HDI o mocy 163 KM Francuzi połączyli z 37-konnym silnikiem elektrycznym napędzającym tylko

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

Smart ForTwo I – zautomatyzowana skrzynia i małolitrażowe silniki Moglibyśmy założyć, że współtworzony przez inżynierów Mercedesa Smart Fortwo będzie co najmniej dopracowaną konstrukcją. Rzeczywistość okazała się rozczarowująca, choć nie w każdym przypadku. Pierwsze wcielenie produkowano od

Samochód dymi na czarno, niebiesko albo biało - co to oznacza?

generować czarne obłoki spalin. Jak temu zaradzić? Sprężarkę można regenerować. W przypadku popularnych silników takich jak 2.0 TDI, 1.9 dCi, 1.6 HDi, czy 1.6 CRDi, koszt przywrócenia pełnej sprawności turbosprężarki zamknie się w kwocie 1500 zł. W przypadku sprawności niektórych elementów doładowania

Crossovery nie tylko do miasta. Ciekawe propozycje za 50 tysięcy złotych

wyposażenia. Większość egzemplarzy dysponuje rozbudowanymi multimediami z dotykowym ekranem, komputerem pokładowym, niezłym nagłośnieniem i tempomatem. Wybór jednostek napędowych sprowadza się do benzynowego, trzycylindrowego silnika 1.2 PureTech 75-82 KM w wersji wolnossącej i 110-130 KM w wariancie

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

. To jednostka wysokiego ryzyka, choć stopniowo starano się eliminować wady fabryczne. Dużo lepsze oceny zbierają silniki diesla – 1.5, 1.6 i 2.0 HDI. Wszystkie to udane konstrukcje znane z innych modeli koncernu PSA oraz Forda. Dysponują bezpośrednim wtryskiem common-rail (produkcji Boscha lub

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

. Peugeot 206 oferowany był z szeroką gamą silników diesla: 1.9D, 1.4 HDI, 2.0 HDI i 1.6 HDI. Za 10 tysięcy złotych kupimy zadbany egzemplarz z jednostkami serii HDI generującymi od 68 do 110 KM, gwarantującymi przyzwoitą dynamikę i niewielkie spalanie. Usterka układu wtryskowego oznacza wydatek około 500

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

turbosprężarki. Co ważne, producent sukcesywnie eliminował wady konstrukcyjne. Im młodszy egzemplarz, tym trwalszy. Znane są przypadki resursu wyraźnie przekraczającego 400 tysięcy kilometrów. Jednym z najpopularniejszym na rynku wtórnym silników diesla jest opracowany przez PSA czterocylindrowy 1.6 HDI

Ten francuski samochód to jeden z najlepiej sprzedających się SUV w Europie! Teraz w nowej wersji

będzie bardzo przeszkadzał, z pewnością docenią wygodną jazdę, ale też korzystny kompromis pomiędzy mocą a wielkością spalania dawany przez wysokoprężny silnik 1.6 HDI, który ocenia się jako wystarczający do przejechania nawet 300 tys. km bez dużych napraw.  HIT PEUGEOTA W NOWYM WYDANIU! A

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

klimatyzację, rozbudowane nagłośnienie Sony, czy skórzaną tapicerkę. Rzadkością jest otwierane okno dachowe. Mechanicy zgodnie polecają opracowane przez koncern PSA czterocylindrowe silniki diesla 1.6 i 2.0 TDCI (HDI) słynące z niskiego zużycia paliwa, kultury pracy i niskiej awaryjności - generują odpowiednio

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

(hydropneumatyczne zawieszenie) i trwałe silniki diesla o pojemności dwóch litrów. Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja z 2.7 HDI. 6-cylindrowy motor z przebiegiem powyżej 250 tysięcy kilometrów potrafi przysporzyć sporych kosztów. Zdarzają się nieszczelności układu paliwowego i zatarte panewki. To wynika z

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

czterocylindrowy silnik 2.0 HDI początkowo dysponował mocą 90 lub 109 KM. Od początku rynkowej kariery producent stosował bezpośredni wtrysk paliwa common-rail rzutujący na wysoką kulturę pracy jednostki i jej osiągi. Każda z odmian wykorzystywała 8-zaworową głowicę. W 2003 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję

Zaczynamy sezon. Jaki kupić kabriolet do 30 tysięcy złotych? Kilka pewniaków

. Mechanicy zdecydowanie polecają warianty wysokoprężne napędzane jednostką 2.0 HDi o mocy 163 KM. To trwały, oszczędny i dynamiczny silnik. Problemy z osprzętem zaczynają się od 200-250 tysięcy kilometrów przebiegu. Honda S2000 Przy odrobinie szczęścia, w założonym budżecie znajdziemy także Hondę S2000

Rozprawiamy się z mitami. Osiem francuskich i włoskich aut do 25 tys. zł w dobrych wersjach

jazdy znajdzie każdy, o tyle z tyłu wygodnie usiądą tylko nastolatkowie. Peugeot nadrabia te braki wysokim poziomem wyposażenia i szeregiem polecanych silników. Mechanicy szczególnie sugerują zakup benzynowego 2.0 140 KM, 3.0 V6 211 KM oraz diesla 2.0 HDI 136-163 KM. Precyzję prowadzenia gwarantuje

Citroen C4 FL | Prostszy i bardziej wyraźny

Obecnie w ofercie są dwa silniki benzynowe: 1.6 VTi (120 KM) oraz 1.2 THP (131 KM). Teraz dołączy do nich nowa trzycylindrowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 110 KM znana już choćby z modelu C4 Cactus. Zupełnej zmianie zostanie poddana paleta silników wysokoprężnych. Zamiast dotychczasowych jednostek HDI/e

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

, możemy liczyć często na elektrycznie sterowane szyby i lusterka, częściowo skórzaną tapicerkę, szyberdach, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, rozbudowane nagłośnienie i podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Paleta silników benzynowych okazuje się bezproblemowa pod warunkiem, że nie

Ciekawe samochody za 20 tysięcy złotych. Tanie, bo niedocenione. Siedem propozycji

hydropneumatyczne zawieszenie zapewnia niebywały komfort jazdy, a także pozwala na zmianę prześwitu. Do napędu mechanicy polecają benzynowe silniki 2.0 i 3.0 V6 o mocy 140 i 207 KM lub diesle 2.0 i 2.2 HDI 136 i 170 KM. Przeczytaj także: Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab

Używane auto do miasta za 10 tysięcy zł. Na co warto postawić? Osiem pewniaków

miejskie trasy, o tyle tylną ławkę należy traktować tylko awaryjnie. Do napędu oddelegowano prosty, benzynowy silnik autorstwa Toyoty – 1.0 68 KM, lub diesla koncernu PSA – 1.4 HDI 54 KM. W obu przypadkach możemy liczyć na prostotę konstrukcji wpływającą na niskie koszty bieżącego serwisu

Kupujemy używane: Auto dla dużej rodziny za 5 tysięcy złotych. Dobre propozycje na wakacje z różnych segmentów

KM zapewniając akceptowalne osiągi i niskie koszty użytkowania - wzorowo współpracuje z instalacjami gazowymi. Wśród diesli warty polecenia jest silnik 2.0 HDI 109 KM i starszy 2.1 TD 109 KM. Bezpośrednim konkurentem rynkowym Peugeota 806 w czasach świetności był Renault Espace trzeciej generacji

Kupujemy używane: Niedocenione auta z drugiej ręki za 20 tys zł. Tanie i dość trwałe

hydropneumatyczne zawieszenie zapewnia niebywały komfort jazdy, a także pozwala na zmianę prześwitu. Do napędu mechanicy polecają benzynowe silniki 2.0 i 3.0 V6 o mocy 140 i 207 KM lub diesle 2.0 i 2.2 HDI 136 i 170 KM. Względem niemieckich i japońskich konkurentów, wyraźnie niższą popularnością cieszy się Peugeot

Peugeot 3008 i 5008 po liftingu | Ceny

Nowy Peugeot 308 - ceny Oba samochody są oferowane w trzech wersjach wyposażenia: Access, Active, Allure oraz czterema silnikami, benzynowymi: 1.6 VTI/120 KM i 1.6 THP/155 KM oraz wysokoprężnymi: 1.6 HDI/115 KM, 2.0 HDI/150 KM (z automatem 160 KM). W

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

porywające 450 litrów. Ogromną zaletą francuskiego modelu jest rozbudowane, wielowahaczowe zawieszenie obu osi, gwarantujące pewne prowadzenie. Specjaliści zgodnie polecają wolnossące, benzynowe silniki 2.0 136 KM lub topowy 3.0 V6 o mocy 201 KM. Dobre są też autorskie diesle 1.6 i 2.0 HDI generujące 109 i

Renault Laguna III czy Citroen C5 II? Francuskie używane auta z klasy średniej

opracowanym wspólnie z BMW silnikiem 1.6 THP 156 KM, nie słynącym z trwałości. Zużywa sporo oleju i ma problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Spośród gamy wysokoprężnej, największą popularnością cieszy się diesel 2.0 HDI o mocy 140-180 KM. Bazowy 1.6 HDI 110 KM jest zbyt słaby do ciężkiego auta

Fiat Ducato, Peugeot Boxer i Citroen Jumper po zmianach

Największą nowością jest przedni pas. Ze względu na utrzymanie jak najniższych kosztów produkcji zachowano jednakowy design przednich reflektorów, zderzaków oraz maski silnika. Cechą szczególną pozostały indywidualne atrapy chłodnicy podkreślone sporych rozmiarów znaczkami

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

materiałów wykończeniowych. Jak przystało na koncern VAG, poziom wyposażenia zależy od fantazji i zasobności portfela pierwszego właściciela. Niestety patrząc na paletę jednostek napędowych, nie wszystkie wersje są warte uwagi. Zaskakująco szybko problemy sprawia popularny, benzynowy silnik 1,4 TSI o mocy

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

konstrukcji Forda. Jedyny dostępny silnik benzynowy 2.5 Turbo o mocy 200 KM pochodzi z magazynów Volvo. To niezniszczalna, pięciocylindrowa jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa i paskiem rozrządu. Diesle 2.0 TDCI o mocy 136, 140 lub 163 KM to konstrukcja koncernu PSA (HDI). Warto na nią postawić

Ósemka pewniaków za około 30 tys. zł. Najlepsze kompakty. Od Kii i Skody po Toyotę

. Lista dodatków sprowadza się do „pełnej elektryki”, klimatyzacji, skórzanej tapicerki, komputera pokładowego i innych drobiazgów. Mechanicy polecają wyłącznie wolnossący benzynowy silnik 1.6 MPI 102 KM i wysokoprężne 1.9 TDI oraz 1.6 TDI o mocy 105 KM. Pozostałe jednostki zmagają się z

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii

Bez dwóch zdań, jednym z producentów legendarnych silników Diesla jest Mercedes. Niemiecka marka w  latach 70., a zwłaszcza 80., miała w swojej ofercie jednostki wysokoprężne, które statystycznie swoją pierwszą poważną awarię miały przy przebiegu ponad 800 tysięcy kilometrów. Wystarczy

Kupujemy używane - kabriolet za 10 tysięcy złotych. W sam raz na upalne lato

sprawia wolnossący, benzynowy silnik 2.0 o mocy 136 KM lub znany z innych modeli koncernu PSA diesel 2.0 HDI generujący 136 KM. Wysokoprężny motor cechuje się dobrą dynamiką i dość niskim zapotrzebowaniem na paliwo. VW Golf IV Szukając tekstylnego poszycia dachu wśród kompaktów, trafimy na Volkswagena

Osiem limuzyn za 30 tys. zł. Styl, komfort i bogate wyposażenie. Na liście Audi, BMW i Honda

– znak rozpoznawczy wielu flagowych modeli Citroena. Hydrauliczny układ dba o najwyższy komfort podróżowania, w czasie rzeczywistym zmieniając twardość zawieszenia i niwelując wychyły nadwozia. Do wyboru mamy benzynowy silnik 3.0 V6 o mocy 211 KM oraz diesle. Czterocylindrowy 2.2 HDI o mocy 170 KM

Kupujemy używane: Citroen C5 I FL. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

rywali. Poza tym, części są stosunkowo tanie, a ich żywotność nie pozostawia wiele do życzenia. Używany Citroen C5 - najlepsze silniki, najgorsze silniki Paleta silników benzynowych odmiany po liftingu jest niemal identyczna jak w bratnim 407. Podstawowe 1.8 i 2.0 125 i 140 KM. Są zdecydowanie za słabe

Nowe C4 w szczegółach | WIDEO

Spory wybór będą mieli zarówno zwolennicy jednostek benzynowych, jak i diesli. Na liście znalazł się wysokoprężny motor 1.6 HDi w dwóch odmianach (90- i 110-konna) oraz 2.0 HDi o mocy 150 KM. Mniejszy diesel dostępny będzie także pod postacią tzw. mikro-hybrydy (e-HDi

Opinie Moto.pl: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 HDi 163 KM aut - biały kruk?

wyglądającymi lampami tylnymi. Specyficznego smaczku dodaje także zabieg stylizacyjny w postaci srebrnej listwy biegnącej od słupka A po linii dachu, a kończącej się na słupku C. Opinie Moto.pl: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 HDi 163 KM aut – wnętrze wciąż zaskakuje To, co w Citroenie C4 SpaceTourer

Kryzys w salonach. Szukamy więc 2-3 letniego auta do miasta. W dobrej cenie

. Nadwozie nie ma problemów z korozją. Wnętrze w komfortowych ustawieniach na krótkich dystansach zmieści cztery dorosłe osoby i cztery torby na laptopy. W kwestii wyposażenia, otrzymujemy klimatyzację, proste multimedia, elektrycznie sterowane szyby i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Silnik umieszczono

Citroen C3 | Ceny w Polsce | Mały Cactus

ostrzegający o nieświadomym opuszczaniu pasa czy samochodach w martwym polu. Ceny w Polsce Polski cennik otwiera kwota 39 900 złotych za C3 z bazową odmianą trzycylindrowego silnika PureTech i w podstawowej wersji wyposażenia. Tak prezentuje się ceny pozostałych wersji silnikowych i wyposażenia: C3 Live 1.2 PT

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

W 2001 roku w palecie napędowej Peugeota 206 pojawił się podstawowy silnik wysokoprężny 1.4 HDI - w palecie napędowej Forda znany jako TDCI. Najmniejszy diesel koncernu PSA otrzymał bezpośredni wtrysk common-rail, a także turbodoładowanie. W zależności od wariantu, generował 54, 68 lub 90 KM. Dwie

Kupujemy używaną hybrydę. Budżet to 50 tys. zł. Nie tylko Toyota, mamy 8 propozycji

automatyczną klimatyzację, nawigację, skórzaną tapicerkę i wyświetlacz HUD. W przypadku 508 RXH, silnik elektryczny umieszczono przy tylnej osi, którą napędza w określonych sytuacjach. Wydajny diesel 2.0 HDI generuje 163 KM, elektryczny natomiast skromne 37 KM. Niestety, motor wysokoprężny połączono z manualną

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

W pierwszym Avensisie montowano dwa silniki wysokoprężne: 2.0 TD (90 KM) oraz 2.0 D4-D (110 KM). Mocniejszy z diesli może przysporzyć spore kłopoty. Użytkownicy Avensisa bardzo często narzekają na dwumasowe koło zamachowe, zacierającą się turbosprężarkę i awaryjne wtryskiwacze. Rozsądniejszym

Kupujemy używane - Peugeot 308 II vs. Renault Megane III - tańsza alternatywa dla niemieckich bestsellerów

wysokoprężne. Niewielki apetyt na olej napędowy zdradza doskonale znany silnik 1.6 HDI generujący 92-120 KM. Nieco więcej zużywa zdecydowanie mocniejszy 2.0 HDI o mocy 150-181 KM. W 2018 roku paletę uzupełnił diesel 1.5 HDI o mocy 130 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i turbosprężarkę o

Czarny dym z rury wydechowej - co oznacza i czy trzeba się przejmować?

ilość powietrza wtłaczaną do cylindrów. Jak temu zaradzić? Doładowanie można regenerować. W przypadku popularnych silników pokroju 2.0 TDI, 1.9 dCi, 1.6 HDi, czy 1.6 CRDi, koszt przywrócenia pełnej sprawności turbosprężarki zamknie się w kwocie 1500 zł. W przypadku sprawności niektórych elementów

Skoda Fabia III czy Citroen C3 III? Z drugiej ręki, w dobrej cenie i nie tylko do miasta

we wcześniejszych wcieleniach tych jednostek. W późniejszych odmianach zastąpiony został tańszym paskiem. Obydwa silniki zaskakują dynamiką, kulturą pracy oraz niskim spalaniem, jakie z łatwością uzyskamy rozsądnie operując prawą stopą. Niestety, zużywają sporo oleju silnikowego, natomiast pasek

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

Outlander II - silniki. Niezłe benzyny, przeciętne diesle Najmniej problemów użytkowych sprawiają wolnossące silniki benzynowe wyposażone w wielopunktowy wtrysk paliwa – 2.0 i 2.4 o mocy 147 i 170. Mocniejszy łączył się z napędem na cztery koła. W podstawowym motorze opcję stanowiła bezstopniowa

Kupujemy używane: Citroen C4 I vs. Toyota Auris I. Stylowy, czy konserwatywny kompakt?

zanikać moc i występować wysokie zużycie oleju silnikowego. Amatorzy silników diesla mają do wyboru dwie dopracowane konstrukcje: 1.6 i 2.0 HDI 90-109 i 136-140 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk common-rail, turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopat (we wszystkich jednostkach poza 1.6 HDI 90

Kupujemy używane auto hybrydowe. Co oferuje rynek za 50 tysięcy zł?

HUD. W przypadku 508 RXH, silnik elektryczny umieszczono przy tylnej osi, którą napędza w określonych sytuacjach. Wydajny diesel 2.0 HDI generuje 163 KM, elektryczny natomiast skromne 37 KM. Niestety, motor wysokoprężny połączono z manualną przekładnią sterowaną elektronicznie - w praktyce

Dobre i niezawodne auta do miasta za 10 tys. zł. Wybraliśmy te z wolnossącymi silnikami

cena. Wśród nielicznych dodatków niekiedy spotkamy elektrycznie sterowane szyby przednie, radio, komputer pokładowy i manualną klimatyzację oraz obrotomierz. Pod maską pracuje wolnossący, trzycylindrowy silnik autorstwa Toyoty 1.0 68 KM lub francuski diesel 1.4 HDI o mocy 64 KM. Obie propozycje są

Opel Zafira III vs. Citroen C4 Grand Picasso II. Nowoczesne propozycje dla dużej rodzin

centymetrów opuścić osłonę. Opel Zafira III - silniki. Jest w czym wybierać Mechanicy szczególnie polecają relatywnie proste silniki benzynowe, nadające się do konwersji na LPG. Wolnossący 1.8 z rodziny EcoTec generuje 115-140 KM, 1.4 Turbo 120-140 KM (dostępna była fabryczna wersja z LPG). Dysponują

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

klimatyzacją, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami

Toyota Aygo I vs Ford Ka 2. Dobre auta na czas kryzysu. Ekonomiczne i tanie w naprawach

, benzynowy silnik 1.0 o mocy 68-70 KM. Jego trzycylindrowy charakter odczuwalny jest tylko na biegu jałowym, gdy radośnie wibruje. W zestawieniu z pięciobiegową przekładnią sprawuje się nad wyraz dobrze, bardzo sprawnie napędzając lekką Toyotę. W ruchu miejskim spalanie oscyluje wokół 6-7 litrów, natomiast w

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

Używany Citroen C5 jest warty rozważenia z uwagi na wysoki komfort jazdy (hydropneumatyczne zawieszenie) i trwałe silniki diesla o pojemności dwóch litrów. Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja z 2.7 HDI. 6-cylindrowy motor z przebiegiem powyżej 250 tysięcy kilometrów potrafi przysporzyć

Czy należy bać się samochodu z dużym przebiegiem? Nie w każdym przypadku

praktycznie brak jakiegokolwiek zainteresowania. Polscy kierowcy są przeświadczeni, że po 200 tysiącach pojazd do niczego już się nie nadaje. Co więcej, bez cienia wahania wierzą w zapewnienia sprzedawców dotyczące przebiegu. Nawet, jeśli mówimy o aucie klasy średniej z silnikiem diesla w wieku 10-12 lat

Citroen C-Elysee | Polskie ceny

, chromowane wstawki na zderzaku przednim, chromowane listwy przy szybach bocznych. Silniki Gama silnikowa obejmie dwa silniki benzynowe (1.2 VTi 72 i 1.6 VTi 115) i jeden wysokoprężny (1.6 HDi 90). Top 10 | Najciekawsze deski

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

kierowcy. Na liście wyposażenia dodatkowego pojawia się dwustrefowa klimatyzacja, rozbudowane multimedia sygnowane przez Sony, skórzana tapicerka, okno dachowe i nawigacja. Używany Ford Kuga - mocne silniki benzynowe Szukając Forda z silnikiem benzynowym mamy uproszczone zadanie. Dostępna była tylko jedna

Najbardziej ekonomiczne samochody na rynku | Ranking

Moto.pl -  Który z systemów najbardziej wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa? Andrzej Gemra/Renault Polska Największy Duży wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa ma downsizing. Zmniejszenie pojemności silnika oznacza nic innego jak mniejsze napełnianie cylindrów mieszanką paliwowo

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

przede wszystkim jakość wykonania karoserii. 147 wykorzystuje skróconą płytę podłogową z większego modelu 156, z którego czerpie szereg elementów układu jezdnego oraz silniki. Mimo że wielowahaczowe zawieszenie nie grzeszy trwałością, to gwarantuje bardzo dobre prowadzenie. To między innymi z tego

Kupujemy używane: Nissan Qashqai I - opinie, niezawodność, najlepsze silniki

Qashqaia Paleta jednostek napędowych składa się z czterech pozycji. Benzynowe silniki 1.6 114-117 KM i 2.0 140 KM bez zarzutu współpracują z instalacjami gazowymi. Bezawaryjną eksploatację gwarantuje regularna wymiana oleju co 10-15 tysięcy kilometrów. Jedynie okazjonalnie pojawiają się problemy z

Nowy Peugeot 308 | Znamy polskie ceny

dwustrefowa klimatyzacja automatyczna są oferowane od poziomu wyposażenia Active (od 64 900 zł). W pełni LED-owe reflektory są dostępne tylko w najbogatszej odmianie Allure (od 77 900 zł). Druga generacja "308-ki" oferowana jest z pięcioma silnikami do wyboru: trzema

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

silnik diesla. Miał za zadanie walczyć z konkurencyjnym 2.0 HDI koncernu PSA, 1.9 TDI Volkswagena i 1.9 JTD autorstwa Fiata. Jednostka 1.9 dCi zdobyła wielką popularność w Lagunie II, Megane II i Scenicu II, ciesząc użytkowników nowych aut dynamiką, kulturą pracy i oszczędnym charakterem. Początkowo w

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

ten model trzeba wyjątkowo dokładnie sprawdzić przed zakupem. Historia modelu 2004 - Premiera modelu, nadwozie hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (88 KM), 1.6 (109 KM) i 2.0 (136 KM), turbodiesle 1.6 HDI (90 KM), 1.6 HDI (109 KM) i 2.0 HDI

silniki HDI...????

co sądzicie o tych silnikach? czy prawda że są bardzo awaryjne?? niedawno kupilam auto PEUGEOT 206 z takim silnikiem, obecnie jezdzi sie bardzo dobrze, ale chętnie poslucham radi opini, zapraszam do dyskusji właścicieli aut z takimi silnikami

Re: silniki HDI...????

Sam użytkuje Peugeota 307 z benzynowym silnikiem, ale słyszałem wiele opinii o silnikach HDI. Generalnie dużo mniej problemów sprawia słabszy silnik 90 konny. W mocniejszym HDI o mocy 110 koni problemy sprawia głównie koło dwumasowe oraz FAP, czyli filtr cząstek stałych. Wiele informacji na

FAP w silnikach HDi

Mam 307 HDi z przebiegiem 80 kkm, wczoraj podjechałem do serwisu aby zgodnie z instrukcją przeczyścili mi filtr cząsteczek stałych i uzupełnili zbiornik dodatku. Wiem że to brzmi enigmatycznie ale do czego zmierzam. Jak usłyszałem końcową cenę (2500 pln) na którą składa się regeneracja filtra

Re: silniki HDI...????

Zona jezdzi c4 hdi 90KM, auto 3 lata przejechane 70 tys km. ze strony silinka jak dotychczas zadnych awarii ani problemow. do samego auta z pewnoscia mozna miec wiecej zastrzezen niz silnika

Re: silniki HDI...????

;-) cóż silniki hdi są > gó..ane,bo są francuzkie.to "oczywista oczywistość".co innego diesle w focusie > II,volvo c30,czy mazdzie 3.tam to klasa sama w sobie.nie?

Re: silniki HDI...????

Mam jak najgorsze zdanie: Firmowy samochód 2.0 HDI 90 KM (czyli nie wysilony) - wiek 2.5 roku, przebieg 180 tys. km, serwisowany jak trzeba, nie katowany. Jadę sobie spokojnie gdy nagle ów silnik prychnął i zgasł - cóż, laweta (900 zł) i do najbliższego ASO. Tam Panowie stwierdzili że brak

Re: silniki HDI...????

A w mojej firmie mamy PEUGEOTA 406 kombi, który przejechał już coś 540kkm i żyje. Co prawda, przy 220kkm wymienione miał wtryski a przy 480kkm regenerację turbiny. Ale przebieg pokazuje, że HDI to dobry silnik, a PEUGEOT 406 kombi to dobry samochód.

Re: silniki HDI...????

Troche ponad rok jeżdżę autem z silnikiem 2,0 HDi, 136KM. Przejechałem stosunkowo niewiele bo 35 kkm. Poprzednio miałem 6 róznych samochodow o roznej pojemnosci silnika, ale wszystkie benzynowe. Po tym okresie uzytkowania diesla jednego jestem pewien-do silnikow benzynowych juz nie wroce

Re: silniki HDI...????

Ja w sumie przejechałem coś około 10 tys. km. Z silnikiem nie było problemu. Z miesiąc temu wóz zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Auto nie jest na gwarancji ale okazało się że jakaś kostka elektryczna gdzieś tam była źle przymocowana (prawdopodbnie poprzedni właściciel coś tam grzebał). Serwis

Re: silniki HDI...????

).goni się je do 4,5 tys obrotów itd itp.u mnie w firmie były meganki 1,9 dti.turbiny sypały się jakby były z papieru.dwa silniki poszły do wymiany przy 150 tys.więc dawanie ich za przykład niczego nie rozwiązuje,niczego nie udowadnia.cóż silniki hdi są gó..ane,bo są francuzkie.to "oczywista oczywistość

Picasso HDI

Witam, mam zamiar kupic Citroena Picasso ale w wersji silnika HDI. Czy ktos mógłby sie wypowiedzieć na temat silnika ? ( spalanie, dynamika, awaryjność) ? pzdr

Silniki HDi z PSA

Ostatnio zainteresował mnie Peugeot 5008. Samo auto bardzo mi się podoba i spełniałoby moje oczekiwania pod względem komfortu i ergonomii. Problem pojawił się w przypadku silników. Turbobenzynowy THP 1.6 ma fatalne opinie, podobno jest strasznie awaryjny. Kolejny benzynowy, wolnossący też 1

Re: silniki HDI...????

moja 406 z 90 konnym 2 litrowym HDi spisuje sie rewelacyjnie - zero zainteresowania! a na liczniku powoli pokazuje sie 220 000 km mocy nie ma, ale moment jest, wiec jezdzic mozna scigac sie tez, ale z traktorami rolniczymi przy wyprzedzaniu zastanawiam sie dwa razy i jesli sie zdecyduje

Re: silniki HDI...????

Troche pozno na takie zapytanie ale ma dobra wiadomosc: HDI byl w 1998 roku najnowoczesniejszym (cichym, eko i dopracowanym) TD swiata, a dzisiaj jest z nim podobnie (zwlaszcza majac na uwadze cene nabytego pojazdu) pozdr

Re: silniki HDI...????

terminowa wymiana płynów..... :P jak wymienia sie olej po raz pierwszy przy 30 tyśkm (zgodnie z zaleceniem producenta)to dobija sie przysłowiowy gwóźdź do trumny żywotności silnika. IMHO pierwszy raz przy dotarciu nowego silnika powinno się wymienić olej przy 2500km, a następnie max co 10 tyś

Re: silniki HDI...????

jak wymienia sie olej po raz pierwszy przy 30 tyśkm (zgodnie z zaleceniem producenta)to dobija sie przysłowiowy gwóźdź do trumny żywotności silnika. IMHO pierwszy raz przy dotarciu nowego silnika powinno się wymienić olej przy 2500km, a następnie max co 10 tyś.km aby prawidłowo dbać o silnik

Re: silniki HDI...????

Akurat poziom oleju sprawdzałem regularnie - po feralnej awarii też sprawdziłem poziomy płynów (czy czasem nie moja wina) - też było o.k. Oczywiście że kilkanaśwcie milionów podobnych silników nadal śmiga - autorka wątku zapytała o doświadczenia z tymi silnikami - więc ja swoje opisałem

Re: silniki HDI...????

dziękuje wszystkim za odpowiedź, nasłuchałam się róznych rzeczy na temat tych aut z takimi silnikami, ale mysle ze wiekszość to plotki mysle ze bedzie dobrze nadal sie jezdzilo, przeciez jest duzo aut z takimi silnikami milego dnia zycze

Re: silniki HDI...????

gratuluję stwierdzenia, że 180000 tys. km to standard w 2,5 roku. Czy ta osoba co to pisała ma pojęcie o czymś takim jak inżynieria eksploatacji? To niech poczyta. Z tą generacja silników mam do czynienia od około 8 lat i to w mocach siłowni o wiele większej (ok. 80000 kM)i cały czas jeszcze

Re: silniki HDI...????

no i co chcesz tym udowodnić?że jeden silnik jest lepszy od drugiego,czy jeden pracownik lepszy od drugiego?jeżeli to pierwsze to bez sensu,jeżeli drugie to nie to forum.lubisz sobie pomentorzyć.ps.dla kogo ta rada?przecież to nie moje samochody i pracownicy.

Re: silniki HDI...????

po gazety i robi 5 tys rocznie, w dodatku dieslem, bo niby taniej.... Jesli 180 000 km dla samochodu używanego głównie do długich wyjazdów (czyli dla silnika to komfortowe warunki - brak częstego odpalania i jazdy na zimno) to dużo - to nie mamy o czym dyskutować. Mamy dwa fordy benzynowe

Co myślićie o silniku HDI

Zamierzam zmienić samochód interesują mnie tylko diesle Wiele aut które oglądam ma silniki HDI itp. Słyszałem , że są awaryjne. Czy ktoś ma doświadczenie z tym silnikiem jakie są wasze wrażenia oraz co wiecie o żywotności tych silników (bardzo dużo jeżdżę) jakie przebiegi osiągają?

Olej do silnika diesel HDI

Witam, przepraszam jesli ten temat byl poruszany, ale mam pytanie : jaki olej wlac do silnika diesel HDI? Nie moge sie dowiedziec od poprzedniego wlasciciela, a musze dolac, bo jest ubytek. Auta ma przjechane 160'000 km, to peugeot 306, silnik 90 konny. Oczywiscie planuje wymaine oleju, ale to

Re: silniki HDI...????

sluzbowe wozu i nie mam bynajmniej na mysli katowania lecz zaniedbania czyli maska jest otwierana co 20 000 km. Druga sprawa: co z tego, ze jeden silnik sie rozlecial, a pozastale kilka czy kilkanascie mln nadal smiga mimo np 500 000 km przebiegu. Pan Pudzianowski kupil 10 razy drozsze S420 CDI i

Re: silniki HDI...????

A jaka jest różnica jesli te 180k zrobilby w 5 lat? Pytam poważnie. Powiedzmy jezdzilby 2 razy krótsze trasy :D. Jakie znaczenie ma tu czas (zakladajac terminiwą wymiany plynow eksploatacyjnych) ?

Re: silniki HDI...????

Normalny człowiek tak nie traktuje bryczki, u nas jest możliwość wykupu autka po 3 latach, więc każdy sobie szanuje a szanuje. Na 7 turbinek wszystkie się kręcą, polecam dłuższy ale bardziej selektywny dobór pracowników.

Peugeot 307 HDI

Witam. Mam pytanie do użytkowników peugotów z silnikami HDI.Który silnik wybrac kupując 307 2.0 (90KM), 2.0 (110KM),czy moze 1,4 (70KM) Dużo jeżdze po mieście i zależy mi na ekonomicznym silniku.Jakie jest spalanie ON na 100KM .Lub może wybrac silnik benzynowy .Proszę o pomoc w tym temacie

206 silnik 2.0 hdi

Dzrodzy forumowicze jeżli macie jakieś doswadczenia a propo uzytkowania tego silnika, jego osiągów , zalecanego sposobu jazdy ( hard, soft ), zuzycia ropy ( przy klimie starsznie podnosi się na kompie wartość średniego spalania tego samochodu - strange!! ). W dilerni pwoiedzieli, że tym

HDI - OCENA SILNIKA W PEUGEOCIE 206???

witam i pozdrawiam wszystkich!!! post kieruje do ludzi którzy mają odrobine wiedzy na temat samochodów i silników a przy okazji kultury słowa...a brzmi on tak, jak oceniacie silnik 1,4 HDI oraz 2,0 HDI w peugeotach 206. MAXX

peugeot 206 HDI

zalważyłam wycieki oleju, po zdjeciu pokrywy silnika, po moich ogledzinach nie sa to wycieki spod uszczelki przy silniku, czy jest mozliwosc by wyciekalo spod wtryskow? olej zbiera sie w tych dolkach pokrywy silnika? jak ta awarie usunac? auto dobrze jezdzi, nie swieca sie rzadne kontrolki.

Berling hdi

Planuje kupic berlingo bede wdzieczny za opinie na temat tego autka? komkretnie interesuje mnie to jak sprawuje się na dłygich trasach (elastyczność,głośność silnika w kabinie) Z góry dziekuje

HDi w 307.

Czy ktoś może mi napisać o odczekaniu na wolnych obrotach przed wyłaczeniem silnika (307 HDi). Czy tylko po dłuzszej trasie, czy zawsze. dzięki za rady.Pozdro.

Czy HDi nie lubią hamowania silnikiem?

(d.Piotras) Pytałem się na "tuningu",bez sensu raczej. Pojawiła się taka opinia. Staram się używać hamulców do zatrzymania się.Reszta silnikiem. Coś spieprzę?

Re: Silniki HDi z PSA

To fakt, że THP ma fatalne opinie choć poprawili już to i owo i dalej poprawiają - problemy z rozrządem w tego typu silnikach miał też VW. Pomijając kwestię awaryjności i skrajnie wysokiego spalania, to silnik jeździ super. Znowuż w HDI też nie będzie sielanki. Jak chcesz w miarę bezawaryjny

Silniki 2,0 HDI i 2,2 HDI Citroen opinie

Szukam opinii o tych silnikach montowanych w Citroenie C5. Czy są to oryginalne konstrukcje Citroena, czy jakaś kooperacja międzynarodowa? Jaka jest ich moc, spalanie (rzeczywiste a nie książkowe), dynamika w tym samochodzie, mocne no i wreszcie słabe strony? Pzdr

PEUGEOT 206 HDi

Za duży i ciężki silnik, aby autko było bezawaryjne szczególnie przy ogólnie znanym atanie naszych dróg!

Peugeot 407 2,7 HDI.

Przez przypadek zobaczyłem, że do Peugeota 407 zaczęto montować silnik 2,7 V6 HDI 205 KM. To już jest konkretny silnik.

Re: Silniki HDi z PSA

Silnik 1.6 HDI to chyba najlepszy diesel jakim jeździłem w tym przedziale mocy. To było akurat w 308-ce ale pewnie znaczącej różnicy nie ma. Niezła dynamika połączona z wysoką kulturą pracy i zużyciem realnym na poziomie 4.5 - 4.7. Nie wiem jak jest z awaryjnością ale powiadają i piszą że nieźle.

Re: Silniki HDi z PSA

Szukam przede wszystkim minivana :-) Ale niestety w obecnych czasach coraz trudniej spotkać wolnossący silnik benzynowy w tego typu autach. O HDI zapytałem, bo niestety alternatyw sensownych w przypadku tego konkretnego samochodu (Peugeot 5008) brak. Jest jeszcze Mazda 5 z benzyniakami 1.8 i 2

Re: Silniki HDi z PSA

mam w aucie 2,8 HDi przejechane 350000 km i oprócz regeneracji turbiny i naprawy osprzętu ( rozrusznik , alternator )absolutnie nic.

Re: Silniki HDi z PSA

Moja opinia może być odrobinę skażona - jestem fanem peugeota i mam silnik 1.6 HTP 155 KM w swoim 508. Połączyłem go z automatyczną skrzynią biegów i.... nie mam zastrzeżeń. Auto jest niezawodne, dynamiczne, ekonomiczne. Pewnie przy manualnej skrzyni biegów wyszłoby że auto może mieć słabszy dół

olej napędowy do HDI...?

czy to prawda że auta z silnikami HDI są bardzo wrażliwe na tankowania olejem napędowym....?? użytkuje takie auto od niedawna i czy musze je tankować tylko tym super drozszym olejem napedowym, czy mogę tym przeciętnym, tańszym na każdej stacji?? nie myśle oczywiście o oleju opałowym, co

Re: Silniki HDi z PSA

ja jeżdżę na PSA-owskim 1.6 HDI od 4 lat (co prawda pod maską Forda - najpierw Focus II przed liftem, teraz po lifcie) i bardzo go cenię. Nie mam z nim żadnych problemów, dobre przyspieszenie, przy rozsądnej jeździe średnie spalanie na poziomie 6 litrów, no i nie trzeba co 4-5 tys km dolewać oleju

Re: Silniki HDi z PSA

Zrobiłem 100tysi peżocikiem z HDI- i nadal to była nówka sztuka. Silniczek poezja......., jadąc spokojnie spalał 4,5l, jadąc agresywnie litr więcej Od tamtej pory jak ktoś narzeka na "francuszczyznę" to ja jej bronię. ps NIE DOTYCZY RENÓWEK.........

SIlnik 2.7 hdi - w jakich modelach?

Dzień dobry. Proszę o podpowiedź, w jakich markach/modelach montowany jest silnik diesla 2.7 biturbo, 204KM? Wiem, że montuje go Citroen, Peugeot, Jaguar... Jak wypada on na tle odpowiedników z Mercedesa i Audi? Czy użytkownicy 2.7hdi mogliby podpowiedzieć jaki wpływ ma styl jazdy na

Re: Silniki HDi z PSA

diesle HDI - a w fordzie TDCI - są dość stare i dlatego dobrze dopracowane... Moim zdaniem najlepszy jest 2 litrowy diesel - pali niewiele więcej niż 1,6, a daje znacznie większą frajdę z jazdy. Miałem go w volvo v50 - absolutnie bezawaryjny i przyjemny motor. 1,6 jest chwalony w słabszych

Re: Silniki HDi z PSA

manualu. Tyle. I mniejsza awaryjność. Po drugie - THP w ogóle nie ma praktycznie turbodziury: moment max. ma bodaj od 1400 obr., a poniżej tej wartości raczej mało kto rusza z miejsca, więc praktycznie ma (choć przy 1800-2000 obr. czuć moc większą). Po trzecie - a ile to Kolega przejechał na tym silniku

dobry fachowiec - silniki diesla

Poszukuję dobrego mechanika w Olsztynie (lub okolicy) specjalizującego się w silnikach wysokoprężnych (citroen, peugeot - HDI). Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś dobre doświadczenia. Kogo możecie polecić?

Re: Silniki HDi z PSA

salio napisał: > mam w aucie 2,8 HDi przejechane 350000 km i oprócz regeneracji turbiny i napraw > y osprzętu ( rozrusznik , alternator )absolutnie nic. Pękam ze śmiechu czytając takie laurki dla własnego auta...350 000 km ? To dowód że Diesle są zajeżdżone...ja bym nie kupił

Re: Silniki HDi z PSA

zrób to co ja - mając podobny dylemat i również rozwazając 5008, ściągam auto z USA - dużą wolnossącą benzynę. A co do samego 5008 - wbrew pozorom, ten 155 KM silnik świetnie się sprawdzi. Peugeot 5008 jest samochodem lekkim. Jego duża bryła jest myląca. O ile pamiętam, jest to jedyny samochód

407 2,2 HDi Biturbo

Wiecie moze cos o tym silniku? Zamówiłam to auto i dopiero po tygodniu okazalo sie ze wszystkie silniki 2,2 i 2,7 Hdi w 407 sa Biturbo. Moze macie jakies doswiadczenia jak zachowuje sie ten silniczek. Najlepsze jest to ze polska strona nie podaje w ogole inf ze ten silnik jest Biturbo

Nowe silniki HDi - koncernu PSA

-Interessenten greifen ebenfalls zum Selbstzünder mit FAP. Das FAP-System wird in Zukunft dank technologischer Fortschritte weiter an Akzeptanz gewinnen. So brachte Peugeot unlängst mit dem 307 HDi FAP 135 den ersten Diesel-Pkw der Welt auf den Markt, der serienmäßig mit dem Rußpartikelfiltersystem

Re: Silniki HDi z PSA

Ten wuzek jest "bliźniakiem" Citroëna C4 Picasso (również Grand w wersji na 7 osób), który ma lepszą gamę silników i był na rynku 2 lata wcześniej. Jeśli masz wahania to pomyśl o modelu Peugeot 4007 lub Citroën C-Crosser, które są montowane w Japonii przez Mitsubishi (znacznie lepsze dyzle

1.4 HDI Citroena

Czy warto kupic samochod z tym silnikiem? Sa jakies fora poswiecone takim jednostkom napedowym?

Citroen wymiana silnika

Otrzymałem z serwisu Citroena wezwanie do stawienia się w celu wymiany silnika 1,4 HDI l, w Citroenie C3, rok produkcj 2010. W tytule zlecenia : AKCJA MHB. Czy ktoś z forumowiczów wie o co tu chodzi.Serwis nie chce udzielić informacji.

Re: Silniki HDi z PSA

Mylisz automat ze skrzynią pilotowaną. Ja mam skrzynię automatyczną. Jeździłem pilotowaną (dealer wypożyczył mi 308 z taką transmisją i jakimś podstawowym silniczkiem 120 KM) i... nie mam zastrzeżeń. Na początku jedynie zmiana biegów była wyczuwalna, ale wystarczy tylko wyczuć silnik i lekko

Citroen C5 2 HDI

silnik rozpadł się po 90 tys kilometrów - jedynie wymiana. Samochód ma 3 lata. Serwisowany w ASO. Czy ktoś miał jeszcze kłopoty z tym silnikiem?

Nowoczesne silniki wysokoprężne - HDi koncernu PSA

Tak jak wczesniej - suche dane bez komentarza HDi - High Pressure Direct Injection - w tym systemie paliwo wstryskiwane jest pod wysokim cisnieniem bezposrednio do komory spalania Silnik 2,0 HDi (Peugeot 307, Peugeot 406, Citroen Xsara, Citroen Picasso, Citroen Xantia)- 90 KM/4000 obr

Re: Silniki HDi z PSA

misiaczek1281 napisał Chociaż kiedyś może się przesiądę na RAV4 żeby patrzeć na twoje > docinki z góry;-) Kretynie wystarczy ubrac papcie zeby patrzec na ciebie z góry hehehehhe:

Re: Silniki HDi z PSA

mariusz-ef napisał: > jaja sobie robisz - chcesz przesiąść się z polówki do rav4? > Jeśli piszesz o modelach z początku lat 2000, to ok, ale jeśli nowych to już le > piej od razu strzel sobie w kolano, włóż jądra w imadło i mocno ściśnij... a gdzie ty tam widzisz słowo "przesią

Re: Silniki HDi z PSA

jaja sobie robisz - chcesz przesiąść się z polówki do rav4? Jeśli piszesz o modelach z początku lat 2000, to ok, ale jeśli nowych to już lepiej od razu strzel sobie w kolano, włóż jądra w imadło i mocno ściśnij... -- test sygnaturki

Re: Silniki HDi z PSA

Ale Mazda 5 jest w drugim rzędzie 2-osobowa (tak realnie). Dziwne to, bo to jednak jakiś rodzaj (mini)vana, ale fakt jest faktem: 2 osoby podróżują wygodnie. A jak pośrodku kogoś usadzisz, to będzie siedział na... podłokietniku tych dwojga z boku. Pooglądaj na żywo. Chyba że nie potrzebujesz 3 mie

Re: FAP w silnikach HDi

Kolejna nauczka dla uczciwych ludzi. Najlepiej kupujac samochod zwocic baczan uwage na jego przyszle koszty eksploatacji. -- Zagraj www.fajnekonkursy.pl

Re: Silniki HDi z PSA

Verso jest najmniej awaryjna z tego całego towarzystwa, no i ma normalne benzyniaki (Mazda zdaje się też, chyba że coś się zmieniło) - z tym że stosunkowo najmniejsza, plastikowa w środku; choć od nowego roku po liftingu to z zewnątrz niebo a ziemia na korzyść tej nowej. A taki C4 Picasso to w ogól

Re: Silniki HDi z PSA

Oglądałem obydwa auta. Nie przeszkadza mi "karłowatość" środkowego siedzenia w Maździe, to akurat detal. Rodzina 2+2 da radę i w takim układzie. Pewnie zapytacie, po co mi w ogóle van? Cóż, po pierwsze, od pewnego czasu robimy kilka razy w roku spore dystanse całą rodziną i wygoda oraz pakowność ma

Re: Silniki HDi z PSA

only_the_godfather napisał: > Jesteś to chyba nowy więc nie wiesz z misiaczkiem się nie dyskutuje. On jest od > porny na jakiekolwiek argumenty, zawsze najlepsze jest polo cholera wie ilu let > nie bo ciężko dojść koniecznie w benzynie. Żal mi ciebie...wierzysz w stereotypy że

Re: Silniki HDi z PSA

only_the_godfather napisał: > Nie ty nie doradzałeś jaka jest najlepsza, jaka ma dobre właściwości jezdne it > d, tylko napisałem która najmniej traci na wartości a to różnica. jeśli RAV4 najmniej traci na wartości i jest najmniej awaryjna tak jak doradzałem to znaczy że jest najl

Re: Silniki HDi z PSA

organista_pl napisała: > misiaczek1281 napisał > Chociaż kiedyś może się przesiądę na RAV4 żeby patrzeć na twoje > > docinki z góry;-) > Kretynie wystarczy ubrac papcie zeby patrzec na ciebie z góry hehehehhe: wyzywać od kretynów potrafisz? cóż za wysokie loty słownic

Re: Silniki HDi z PSA

Nie ty nie doradzałeś jaka jest najlepsza, jaka ma dobre właściwości jezdne itd, tylko napisałem która najmniej traci na wartości a to różnica.

Re: Silniki HDi z PSA

Dokładnie. Szukaj zwykłej benzyny bez turbo jak ja :-) Bez kosztownych napraw i KLEKOTU ;-) Cisza jak makiem zasiał ;-) -- Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego zazdroszczą bo też by tak chcieli, ale nie potrafią, więc działa u nich zasada negacji. Nie potrafią czegoś

Re: Silniki HDi z PSA

Jesteś to chyba nowy więc nie wiesz z misiaczkiem się nie dyskutuje. On jest odporny na jakiekolwiek argumenty, zawsze najlepsze jest polo cholera wie ilu letnie bo ciężko dojść koniecznie w benzynie.

Re: Co myślićie o silniku HDI

Jakiej pojemnosci ten hdi ? Ja mam 1,6 ale w volvo s40 :) te silniki sa produkowane w kooperaji kilku firm - .To na co trzeba uwazac to turbina po ostrej lub dlugiej jezdzie -przed wylaczeniem silnika powinnosie zaczekac nawet 30 sek . Moj ma 2,5 narazie sprawuje sie idealnie . na autostradzie

Re: FAP w silnikach HDi

Taka przyszłość czeka ten kraj kopcące diesle rakotwórzymi sadzami bo polityka proekologiczna jest taka aby dowalić ekonomicznym pojazdom zamiast je wspierać. Wiele argumentów dieslowców było typu nowoczesne diesle mają filtry itd. No to teraz mamy przykład jak długo filtr działa i co dalej? Kier

Re: FAP w silnikach HDi

I kolejny dowód na głupotę władz przy zmuszaniu ludzi do kupowania aut z katalizatorem i filtrem cząsteczek stałych. Nie chodzi o ochronę środowiska tylko o wyciąganie kasy.

Re: FAP w silnikach HDi

Przecież kupiłeś ekonomicznego dyzla. -- "Unia musi traktować nas równo, nawet za cenę utraty pracy przez część marynarzy" /Jacek Cegielski, wiceszef Krajowej Sekcji Morskiej Marynarzy i Rybaków NSZZ "Solidarność"/

PEUGEOT 607 2.2 HDI

. Jeśli chodzi o silnik testowanego przez was modelu to wydaje mi się, że do tego autka przydałby się trochę mocniejszy silnik Diesla. 136 km to stanowczo za mało w sprawnym poruszaniu się. Doskonałym silnikiem do tego modelu byłaby „v- szóstka” ( oczywiście diesla ) i co najmniej 180

mułowata 206 HDI !!!!!

kupiłam Peugeota 206 HDI rok 2000 pojemność 2.0 i coś mi się wydaje że ten samochód to straszny muł!!! pierwsze dwa biegi w miare się przyśpiesza, na trzecim do 2000 obrotów też, a powyżej czuć spadek mocy, a powinno się czuć przyśpieszenie "to kopyto", zastanawiam się co to za defekt

Re: 206 silnik 2.0 hdi

Przykro mi, ale nie odpowiem Ci na te pytania, ponieważ nigdy nie jeździłem 206 z silnikiem HDI i moja odpowiedź była czysto teoretyczna (jeździłem trochę 206 1,1 benzyna - można powiedzieć, że silniczek wystarczający do spokojnej jazdy po mieście, nic więcej). Najlepszym wyjściem będzie

Re: 206 silnik 2.0 hdi

krepin napisał: > Czyli raczej sobie nie można nim pojeżdzić:(((((!. Dzięki za info. Bez przesady, oczywiście że można nim pojeździć, ale chyba lepszym wyjściem do tak małego autka jest silnik 1,4 HDI (68 KM), jest lżejszy, mniej obciąża przednie zawieszenie i przy masie auta 1049

niedogrzany silnik

miesiąc temu zakupilem peugeot 206 2.0 hdi - w ciagu miesiaca temp. silnika nie osiagnela optymalnej wartosci (okolo 90C), pomimo ze jezdze na dlugich dystansach - wskazowka waha sie okolo 70-80 - pojazd w cyklu miejskim spala okolo 9-10 litrow ON - dzwonilem do ASO - mowili, ze to nic

Peugeot 407 a nowy HDi

Czy Peugeot planuje montaz silnika V6 2,7 HDi do modelu 407 ? Jesli tak to kiedy mozna sie go spodziewac w salonie ? Dzieki, pozdrawiam

Re: 206 silnik 2.0 hdi

Gość portalu: Sławek napisał(a): > Choć HDI 90 KM jest starszym (o rok lub dwa) silnikiem to TDI,a zwłaszcza TDI > 130 KM nigdy nie dorówna mu kulturą pracy. ------------------------------------------------------ To prawda, nie ma porównania jeżeli chodzi o głośność i wibracje

Re: Picasso HDI

Co do samego auta, to wiem czego sie spodziewac bo juz takie mialem tyle ze benzyne. Chodzi mi glownie o sam silnik. Czy te 90 KM to nie za malo ? Teraz mam Octavie 110 KM TDI i jestem naprawde zadowolony z tego silnika tyle ze tu jest 110 KM a w HDI tylko 90 KM.... pzdr

Re: Co myślićie o silniku HDI

Silnik ten to dzielo PSA, Mam 1.6 HDI (90KM), bardzo oszczedny, cichy (nie tak jak klekoty TDI)a dynamika jest przyzwoita, jak na tą moc oczywiście.Ten sam silnik wystepuje również w fordzie, mowa o FII TDCI (90KM i 110 KM), oraz wyżej wspomnianym volvo(110KM).Jeżeli chodzi o awaryjność to

Re: 206 silnik 2.0 hdi

Gość portalu: Dennis napisał(a): > Przykro mi, ale nie odpowiem Ci na te pytania, ponieważ nigdy nie jeździłem 206 > > z silnikiem HDI i moja odpowiedź była czysto teoretyczna (jeździłem trochę 206 > 1,1 benzyna - można powiedzieć, że silniczek wystarczający do spokojnej

Re: Olej do silnika diesel HDI

Tu masz nazwy olejów stosowane przy silnikach HDI www.elfracing.com/lub/content/NT000EE98A.pdf mala pomoc przy nieznajomości języka niemieckiego dla zrozumienia: Ölwechselintervall* / interwal

Re: 206 silnik 2.0 hdi

idioci. > Dla porównania w Ibizie/Cordobie i w Fabii RS jest montowany 1,9 tdi 130 KM i > 310 nM. Choć HDI 90 KM jest starszym (o rok lub dwa) silnikiem to TDI,a zwłaszcza TDI 130 KM nigdy nie dorówna mu kulturą pracy. pozdr

Re: 206 silnik 2.0 hdi

Gość portalu: Dennis napisał(a): > krepin napisał: > > > Czyli raczej sobie nie można nim pojeżdzić:(((((!. Dzięki za info. > > Bez przesady, oczywiście że można nim pojeździć, ale chyba lepszym wyjściem do > tak małego autka jest silnik 1,4 HDI (68 KM), jest

Peugeot 307 SW 2.0 HDi

Moj znajomy wymienil 3 raz kolo zamachowe skrzyni biegow (od silnika), przy przebiegu 40.000 km - czy podobne problemy zdarzaja sie tez i u innych Forumowiczow w tym modelu? Dodam tylko, ze jest to silnik 2 litry HDI (diesel). Czy te kola leca, czy facet ma pecha? Pozdrawiam - Nibelung777

Re: 206 silnik 2.0 hdi

ja jezdze p206 2.0 HDi jak mozna go podrasowac (rozumiem, ze przez komputer) ale ile to kosztuje i kto mi to zrobi - ASO?

peugeot 206 HDI

wystepuja podobno dwie pompy (tak stwierdzi mechanik), ktora jest bardziej awaryjna? ta elektroniczna czy ta paliwowa? jaki jest koszt ich wymiany? jedni mowia ze paliwo ma ogromne znaczenie przy tych silnikach HDI, inni ze paliwo nie wplywa w tak ogromnym znaczeniu na stan auta, jaka jest prawda