homologacja rajdowa audi 90

Łukasz Kifer

E-Legend EL1. Audi Sport Quattro w nowej elektrycznej odsłonie. Firma nie może tego zrobić oficjalnie

E-Legend EL1. Audi Sport Quattro w nowej elektrycznej odsłonie. Firma nie może tego zrobić oficjalnie

Mała niemiecka wskrzesza słynne Audi Sport Quattro w wersji na prąd. Ponieważ nie jest związana z koncernem, nie może używać nazwy marki ani modelu, ale nawiązania są oczywiste. Rozwiązania techniczne mogą być zaczerpnięte z Porsche Taycana. Powstanie tylko 30 takich aut, a każde będzie miało moc 816 KM.

Peugeot 205 T16 | Drogowa B Grupa w rekordowej cenie

Peugeot 205 był największym sukcesem handlowym francuskiej marki w latach 80, zaś jego wersja na sterydach, 205 GTi, uznawana jest obecnie za jeden z najlepszych małych samochodów sportowych XX wieku. Powstała jednak jeszcze bardziej wyczynowa seria tego popularnego modelu: cywilna rajdówka 205 T16 z napędem na obie osie

Białe kruki masowych produkcji, czyli najciekawsze wersje popularnych aut

Modele produkowane masowo nie wzbudzają większych emocji. Te z lat 80. i 90. kojarzą się przede wszystkich z prostą mechaniką i plastikowym wnętrzem. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z istnienia naprawdę nietuzinkowych wersji. Przedstawiamy wam te najciekawsze

Najlepsze auta sportowe lat 80.

Najlepsze auta sportowe lat 80.

S1 z ponad 600-konnym silnikiem, połączonym z 6-biegowym automatem. Dwa pokolenia Quattro - GALERIA Audi Quattro - ogłoszenia Z sezonem 1987 zakończyły się rozgrywki w rajdowej grupie B, ale to nie koniec kariery modelu S1. Za jego kierownicą Walter Röhrl zwyciężył w "wyścigu do chmur

Sportowa historia Toyoty

Sportowa historia Toyoty

Toyoty w Europie. Nie był to jednak debiut wyścigowy a rajdowy. W 1968 roku zespół Toyoty wystawił nowy model 1600GT w Rajdzie Monte Carlo. Załodze protoplasty Toyoty Celici nie udało się ukończyć morderczego maratonu, ale jak się później okazało by to pierwszy krok w wieloletnią historię Toyoty w

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

latach 80. na bazie modeli 323 Japończycy budowali turbodoładowane wersje GTX, występujące także z napędem na 4 koła. Perła w koronie to 323 GT-R, wyprodukowana na początku lat 90. (w liczbie 2500 szt.) tylko po to by auto otrzymało homologację FIA. 183 konie wyciśnięte z 1,8-litrowego silnika turbo

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

-1991 włoskie zakłady opuściło "aż" 7177 sztuk Testarossy . Nowiutki egzemplarz kosztował w USA w 1989 roku 181 400 dolarów. Po modernizacji model kontynuował swoją karierę w latach 90. jako 512TR i F512M. Prawdziwy następca - 550 Maranello - pojawił się w 1997 roku. Tym razem Włosi