normy emisji

ZK

Normy emisji docierają też do motocykli. Ducati modyfikuje modele Hypermotard

Normy emisji docierają też do motocykli. Ducati modyfikuje modele Hypermotard

Normy emisji spalin dotyczą nie tylko samochodów, ale także motocykli. O ile w przypadku aut mówimy o Euro 6d, tak motocykle obowiązuję normy Euro 5. Ducati właśnie dopasował modele z gamy Hypermotard do obowiązujących przepisów.

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

Motocykli tak jak i samochodów, dotyczą normy emisji spalin, które dane modele muszą spełniać, by móc trafić na rynek. Obecnie w samochodach mamy normę Euro 6, a w motocyklach - Euro 5. Co to oznacza dla rynku motocykli?

Nowe normy emisji spalin. Czy rynek je wytrzyma?

Wszystkie nowe normy emisji spalin i substancji szkodliwych były przez producentów aut przyjmowane z rozpaczą. I wszystkie po jakimś czasie były adaptowane. Czy w przypadku kolejnych też tak będzie?

Norma emisji Euro 7 - czy czeka nas kres silników spalinowych?

Norma emisji Euro 7 - czy czeka nas kres silników spalinowych?

, które w efekcie wpłyną na zmniejszenie emisji substancji szkodliwych spalin. Plan dekarbonizacji transportu kołowego na Starym Kontynencie jest bardzo ambitny, co jednocześnie sprawia, że europejskie normy emisji Euro są najostrzejsze na świecie. Należy oczekiwać, że jej kolejne odsłony będą jeszcze

Nowe normy emisji położą kres downsizingowi? Tak twierdzi jeden z szefów Porsche

Nowe normy emisji położą kres downsizingowi? Tak twierdzi jeden z szefów Porsche

Przynajmniej tak stwierdził Frank-Steffen Walliser w rozmowie z "Wheels". To jeden z szefów Porsche (odpowiada za rozwój samochodów sportowych marki), a więc z pewnością osoba bardzo dobrze poinformowana w wielu sprawach. Norma emisji spalin Euro 7 ma wejść w życie w 2027 r. i zdaniem

Europa - kraina najbardziej restrykcyjnych norm emisji na świecie. Jak normy dyktują, które auto można kupić, a które nie [MOTO 2030]

Europa - kraina najbardziej restrykcyjnych norm emisji na świecie. Jak normy dyktują, które auto można kupić, a które nie [MOTO 2030]

wszystkie artykuły z cyklu MOTO 2030 . Od 1 stycznia 2020 roku wszystkie nowe samochody sprzedawane w Europie obowiązuje norma emisji Euro 6D-Temp. Nakłada on na producentów obowiązek sprzedaży aut, których średnia emisja CO2 na km wynosi 95 g CO2/km. To z tego powodu na początku roku z ofert wielu

SUV-y Opla gotowe na nowe normy emisji

SUV-y Opla gotowe na nowe normy emisji

Unijne prawodawstwo dotyczące procedur pomiaru zużycia paliwa i norm emisji szkodliwych substancji, zawartych w spalinach, nieco zaskoczyło producentów samochodów, szczególnie jeśli chodzi o dostosowanie do nich benzynowych jednostek napędowych. Okazało się, że większość nie spełnia norm emisji

Kłopoty producentów z nowymi, europejskimi normami emisji

Kłopoty producentów z nowymi, europejskimi normami emisji

VAG | Zmiany na samym szczycie Problemy z normami emisji szkodliwych substancji w silnikach Diesla to temat, który zdominował w ostatnich tygodniach motoryzację. Dla producentów samochodów najtrudniejsze jest uporanie się z emisją tlenków azotu. Przy

Giganci myślą o wycofaniu z produkcji swoich małych i tanich aut. Przez normy emisji i zaawansowane systemy

Giganci myślą o wycofaniu z produkcji swoich małych i tanich aut. Przez normy emisji i zaawansowane systemy

Opel. Ciekawe wypowiedzi ważnych osób z obydwu koncernów pojawiły się w serwisie "Automotive News", który przygląda się branży z biznesowego punktu widzenia. Normy emisji wpływają na wyższą cenę Herbert Diess, CEO Volkswagena, przyznał, że jednym z największych problemów dla małych samochodów

Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji

Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji

Kolejny gigant przyznał się do nielegalnego zaniżania wyników zużycia paliwa W Europie limity emisji szkodliwych substancji (np. tlenków azotu - NOx) określane są normami Euro. Po głośnej aferze Dieselgate , która

Boicie się Tesli? Obserwujemy Teslę. A nowych norm emisji spalin? Jesteśmy przygotowani

Boicie się Tesli? Obserwujemy Teslę. A nowych norm emisji spalin? Jesteśmy przygotowani

norm emisji. Poza tym jesteśmy firmą, która od dłuższego czasu przechodziła transformację w stronę internetowej komunikacji z klientami. Jesteśmy też organizacją, która potrafi szybko reagować na zmieniające się warunki, np. na rynku chińskim wprowadziliśmy nowatorskie rozwiązanie, wybraliśmy 3 modele

Po VW czas na Renault? Niemcy oskarżają Francuzów o znaczne przekraczanie norm emisji

Po VW czas na Renault? Niemcy oskarżają Francuzów o znaczne przekraczanie norm emisji

Renault Talisman | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażony Raz jeszcze w roli głównej wystąpiły tlenki azotu. Według Stowarzyszenia Wspierania Ochrony Środowiska (DUH) silnik 1.6 dCi Renault przekracza normy Euro 6 aż 25-krotnie. Nadmierną emisję wykryto

Czy ostrzejsze normy emisji spalin wykończą europejski przemysł samochodowy?

Czy ostrzejsze normy emisji spalin wykończą europejski przemysł samochodowy?

Łukasz Kifer, Moto.pl: Czy zgodziłby się Pan z twierdzeniem, że regulacje europejskie dotyczące emisji CO2 zaszkodzą producentom na Starym Kontynencie, a skorzysta na tym przemysł samochodowy w Azji? Jochen Hermann, Daimler AG: Nie jestem pewien, czy można stwierdzić, że przepisy zaszkodzą

Nieoficjalnie. Miało być tak pięknie, a normy emisji postawią krzyżyk na Focusie RS?

Nieoficjalnie. Miało być tak pięknie, a normy emisji postawią krzyżyk na Focusie RS?

"nowy Ford Focus RS" postawiono nie tyle znak zapytania, co krzyżyk. To oczywiście informacja nieoficjalna. Ostatnio podał ją m.in. portal Carscoops . Powód? Coraz ostrzejsze normy emisji w Europie, z którymi problem miałby mieć nawet hybrydowy super hot hatch. Jeżeli te informacje się

Zaciskanie pasa z normami spalin. Parlament Europejski poparł nowe normy

Zaciskanie pasa z normami spalin. Parlament Europejski poparł nowe normy

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl Komisja Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności (ENVI) przyjęła nową normę emisji spalin dla samochodów osobowych i dostawczych. Co za tym idzie w 2035 r. nie będzie

Ponad milion aut od Daimlera nie spełnia norm emisji spalin? Kolejny skandal?

Ponad milion aut od Daimlera nie spełnia norm emisji spalin? Kolejny skandal?

silnikami Diesla. Dokumenty, które znalazły się w sądzie, mówią o sprzedaży w latach 2008-2016 ponad miliona samochodów na terenie USA i Europy, które emitowały więcej szkodliwych substancji niż przewidywały ówczesne normy. Niemiecki dziennik prowadził w tej sprawie dziennikarskie śledztwo wraz z

MINI odświeża Cooper S JCW. Wszystko przez nowe normy emisji spalin

MINI odświeża Cooper S JCW. Wszystko przez nowe normy emisji spalin

oświetlenie typu ambient we wnętrzu. Producent zapewnia, że filtr cząstek stałych zainstalowany w układzie wydechowym nie wpłynie negatywnie na generowany dźwięk, ale pozwoli spełnić wymagania nowej normy emisji spalin. Klienci będą mogli zamawiać nową wersję Mini Coppera S JCW już na początku przyszłego roku

Zakaz aut spalinowych pod znakiem zapytania? Niemcy się buntują

Zakaz aut spalinowych pod znakiem zapytania? Niemcy się buntują

posiedzenie, na którym to podjęta zostanie decyzja dotycząca nowych norm. Więcej informacji dotyczących najważniejszych zmian w prawie znajdziesz na stronie Gazeta.pl. OFERTY AVANTI24.PL: Po modowe inspiracje zapraszamy na Avanti24.pl Berlin chciałby zmodyfikować zapisy prawa, by także po 2035 roku można

Nie będzie można zarejestrować 800 tys. nowych samochodów. Przez nową normę emisji spalin w UE

Nie będzie można zarejestrować 800 tys. nowych samochodów. Przez nową normę emisji spalin w UE

wprowadzenia nowej normy Euro 6d. Od 2018 roku w Unii Europejskiej wdrażany jest standard Euro 6d-Temp (od słowa temporary, czyli "tymczasowy"), a wraz z pierwszym dniem 2021 roku Euro 6d wejdzie już w pełnym zakresie. Jak donosi portal Interia, oznacza to, że ogromna liczba nowych

Polska nie zgadza się na normę Euro 7. Wiceminister mówi o wykluczeniu komunikacyjnym

Polska nie zgadza się na normę Euro 7. Wiceminister mówi o wykluczeniu komunikacyjnym

Podczas spotkania w Strasburgu minister Andrzej Adamczyk wraz z ministrami transportu Czech, Niemiec, Włoch, Słowacji, Węgier, Portugalii i Rumunii rozmawiał na temat unijnych planów dotyczących wprowadzenia nowych norm emisji spalin, które w konsekwencji doprowadzą do całkowitego zakazu sprzedaży

Łada cofa się w rozwoju o ponad dwie dekady. To efekt sankcji gospodarczych

Łada cofa się w rozwoju o ponad dwie dekady. To efekt sankcji gospodarczych

wtryskowe, a także różne czujniki, które zmniejszały poziom emisji szkodliwych substancji w spalinach. Brak takich rozwiązań zmniejszy koszty i ułatwi produkcję. Dzięki temu Łada będzie niezależna od zachodnich dostawców. Ma to jednak swój koszt - samochody będą spełniać normy emisji spalin na poziomie Euro

Podwyżki cen aut o nawet 25 tys. złotych. Wszystkiemu winna nowa norma

Podwyżki cen aut o nawet 25 tys. złotych. Wszystkiemu winna nowa norma

się, że to nie wszystkie czynniki, które wpływają na wzrost cen. Planowane wprowadzenie normy emisji spalin Euro 7 może być kolejnym ciosem wymierzonym w kieszenie i portfele klientów. Cytowany przez portal Berliner Zeitung. dyrektor Volkswagena, Thomas Schafer, stwierdza, że nowa norma wymusi na

Co się dzieje z Euro 7? Ważne pytanie. Czy praca nad nową normą ma w ogóle sens?

Co się dzieje z Euro 7? Ważne pytanie. Czy praca nad nową normą ma w ogóle sens?

wprowadzi jeszcze niejedną normę dotyczącą limitów emisji substancji szkodliwych z samochodów wyposażonych w silniki spalinowe. Rygorystyczne scenariusze Dotychczasowe działania nie zapowiadały optymistycznego scenariusza, dla producentów pojazdów i przyszłości silników spalinowych. Zgodnie z postulatami

Zielona naklejka na szybie to nie ozdoba. To konkretna informacja

: samochodzie elektrycznym, samochodzie o napędzie benzynowym, LPG lub hybrydowym spełniającym wymogi minimum normy emisji EURO 1, samochodzie o napędzie wysokoprężnym spełniającym wymogi minimum normy emisji EURO 4, samochodzie o napędzie wysokoprężnym spełniającym wymogi minimum normy emisji EURO 3, ale

Niemieckie automobilkluby przeciwne normie Euro 7. Ma być wyjątkowo wyśrubowana

Od stycznia tego roku w Europie zaczęła obowiązywać nowa norma emisji spalin Euro 6D, która wprowadza kolejne restrykcje związane z dozwoloną emisją spalin. Nowe samochody, które jej nie spełniają nie mogą być już rejestrowane w Unii Europejskiej , a kolejne normy - podobnie, jak i ta - oczywiście

FORVIA pierwszą firmą motoryzacyjną z celem zerowej emisji netto zatwierdzonym przez SBTi

października 2021 r., norma SBTi Net-Zero Standard pozwala na odpowiednie zrozumienie problematyki zerowej emisji netto, która wymaga głębokiej i całkowitej dekarbonizacji oraz zastosowanie na wszystkich gałęziach gospodarki na całym świecie. Norma oferuje przedsiębiorstwom solidny system certyfikacji, dzięki

Filtr DPF potrafi się zapchać, a jego leczenie będzie kosztowne. Jak rozpoznać objawy?

pierwszy w Mercedesie S500 w 2014. To odpowiedź na normy emisji Euro5, Euro6 i Euro6d-Temp. Kolejny krok europejskich ustawodawców objął precyzyjne badanie WLTP, gdzie trudno o jakiekolwiek manipulacje. Tym samym, Niemcy zrobili eksperyment, który zwyczajnie się powiódł. 10-krotnie niższą emisję w

Od 2021 roku nie będzie można sprzedawać niektórych aut. Na przeszkodzie stoi norma Euro 6D ISC-FCM. Co zrobią producenci?

. Jak sama nazwa wskazuje norma Euro 6D Temp jest tymczasowa (ang. temporary). Najważniejsza zmiana wprowadzana przy okazji normy Euro 6D ISC-FCM, to konieczność wyposażenia samochodów w urządzenia do monitoringu emisji. Poza producenci zostaną zmuszeni do większej zbieżności pomiarów

Volkswagen wynajmuje ogromne parkingi. Wszystko przez normę WLTP

Volkswagen musi przechowywać swoje świeżo wyprodukowane samochody na ogromnych parkingach z powodu nowych norm emisji spalin. Samochody pozostaną na parkingu do czasu aż producent przeprowadzi pomiary według standardu WLTP. Ma na to czas do 1 września 2018 roku. Dlatego koncern z Wolfsburga rozważa

Toyota pokonała Skodę. Spadek sprzedaży samochodów w Polsce

Styczeń nigdy nie jest owocnym miesiącem pod względem sprzedaży samochodów. Każdy słyszy o wyprzedażach rocznika, na których okazyjnie można kupić auto z poprzedniego roku modelowego. W tym roku nie bez znaczenia jest także wejście w życie nowej normy emisji spalin Euro 6d FCM, która zaczęła

Piotr Pawlak, Ford Polska. "Elektromobilność w Polsce może bardzo przyspieszyć. To kwestia dwóch decyzji" [MOTO 2030]

będzie miało jeszcze większy. Czy sądzi pan, że wejście w życie normy Euro 7 zostanie przesunięte? Planowany przez Komisję Europejską termin drastycznego obniżenia dozwolonych limitów emisji to 2025 rok. Konsumenci, rynek oraz infrastruktura nie będą jeszcze gotowe. Jak pan sądzi, czy nowa norma zostanie

Renault Twingo zniknie z rynku wraz z tą generacją. Marka jednak szykuje jego następcę

otwarcie w tej klasie. Dlaczego Renault Twingo zniknie z rynku? Kryzys całego segmentu Cały czas zaostrzane normy emisji i coraz nowocześniejsze pokładowe systemy sprawiają, że auta stają się coraz droższe. O tyle droższe, że najwięksi gracze branży rozważają rezygnację z tanich aut segmentu A. Producenci

Testy emisji spalin będą obowiązkowe. Projekt Ministerstwa Środowiska utrudni zaliczenie przeglądu

badania emisji tylko wtedy, gdy "występują ku temu przesłanki". Dla silników spełniających normy emisji Euro 5 i Euro 6 - czyli rejestrowanych od stycznia 2011 roku - współczynnik zadymienia spalin wyniesie 0,2 m-1.  Dziś norma jest znacznie łagodniejsza - wynosi 1,5 m-1. 

Duży problem dla producentów. Nadchodzą ostrzejsze normy spalin

ustalono, że do 2025 roku norma ma być mniejsza o 15 proc. Eksperci alarmują, że tak drastyczna norma redukująca emisję CO2 może uderzyć w gospodarkę. Niemcy zwracają uwagę, że takie zmiany doprowadzą do zamknięcia mniejszych zakładów pracy, a tym samym wiele osób straci miejsca pracy. Z czasem może się

Nowe Porsche 911 GT3 - niech żyje król! Mniej niż 7 minut na Zielonym Piekle

długodystansowych. Przedstawiciele Porsche mówią o tym silniku jedno: Będziemy go robić tak długo, jak tylko się da. Jednak produkowanie wysokoobrotowej, mocnej jednostki o słusznym litrażu, przy obecnych normach emisji spalin nie było łatwym zadaniem. Na szczęście GT-trójce udało się założyć niewdziany kaganiec

Spalanie w samochodach hybrydowych vs ładowanie samochodu elektrycznego

Czy w takim otoczeniu warto w ogóle rozważać zakup nowego auta? Zdecydowanie tak, bo zdolność do swobodnego przemieszczania się jest dziś wręcz kluczowa. Za to coraz większa rzesza ludzi podczas wyboru nowego auta, uważniej patrzy na zużycie paliwa i energii przez konkretny pojazd. Porównajmy zatem

Łada Niva znika z Unii Europejskiej. Będą ją produkować, ale już jej nie kupisz

norm emisji spalin. Emisja spalin W obecnych czasach spełnienie norm emisji spalin bez sztabu elektroniki w pojeździe jest niemal niemożliwe. Miękkie hybrydy, układy odłączające część cylindrów podczas pracy z mniejszym obciążeniem, zmiany cyklu pracy silnika - te wszystkie dobrodziejstwa technologii

Tymi autami łatwo się zauroczyć. Dają mnóstwo frajdy i kosztują 30-40 tys. zł

Dobra wiadomość jest taka, że niszowe samochody o uznanej renomie wolno tracą na wartości lub powoli wręcz zwyżkują. Zwłaszcza te, które zniknęły z katalogów przed dwoma dekadami. Musimy też pamiętać, że ich eksploatacja wiąże się z dość wysokim zużyciem paliwa, a znalezienie ewentualnych części pos

Fiat zrezygnuje z popularnego modelu? "Jesteśmy blisko podjęcia decyzji"

Z roku na rok zaczynają obowiązywać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, a tym samym los wielu modeli staje się coraz mniej pewny. Wszystko zależy od kosztów dostosowania silników do nowych wymogów. Często okazuje się, że operacja jest zbyt kosztowna. Ten sam problem może dotknąć Fiata

Normy emisji spalin podzieliły Brukselę

. Taki poziom emisji, pomnożony przez miliony (kilometrów oraz jeżdżących aut) wyjaśnia, dlaczego transport samochodowy odpowiada dziś za 1/3 emisji wszystkich gazów cieplarnianych do atmosfery. Komisja Europejska mogłaby wyciągnąć konsekwencje z tych niespełnionych obietnic

Infiniti opuści Europę Zachodnią i Polskę. Przez słabą sprzedaż. Marka skupi się na USA i Chinach

marki). Japończycy nie zamierzają jednak opuszczać Europy Wschodniej, a zwłaszcza Rosji, gdzie auta Infiniti cieszą się dużą popularnością. Normy emisji i brexit Jeszcze w tym roku zakończona zostanie produkcja Infiniti Q30 oraz QX30 w Zjednoczonym Królestwie. Brexit to kolejny powód, dlaczego marka

Suzuki Jimny prawdopodobnie wróci do Europy jako większa terenówka. Będzie dłuższy o 30 cm

sobie lepiej niż niejeden Nissan Patrol. Suzuki po raz kolejny udowodniło, że potrafi robić małe i skuteczne terenówki. Był już LJ, był Samurai, a w XXI wieku przyszedł czas na Jimny'ego. Niestety ten świetny samochód został pokonany przez bezlitosne normy emisji spalin. Mimo długiej listy oczekujących

Koniec diesli, elektryk w każdym segmencie i miliardowe kary. Branża moto walczy z emisją

samochody dostawcze i osobowe odpowiadają za emisję do atmosfery 13 proc. gazów cieplarnianych. Parlament Europejski szykuje kolejne restrykcyjne normy, które zrewolucjonizują nasze drogi. Klasyczne silniki spalinowe powoli stają się pieśnią przeszłości. Przyszłość należy do napędów hybrydowych, wodorowych

Jak dbać o filtr DPF, by przedłużyć jego żywotność? Oszczędzisz sobie kłopotów

Urządzenia w teorii są bezobsługowe, powinny starczyć na wiele lat użytkowania. Praktyka pokazuje jednak, że wymagają od użytkowników dużej troski, w przeciwnym razie dopominają się pokaźnych nakładów finansowych. Dlatego każdy kierowca powinien czasem pomyśleć o swoim DPF-ie i stosować się do kilku

Norma Euro 6d ISC FCM miesza na rynku nowych samochodów. Widać to także w klasie premium

są więc naturalne, ale Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR zwraca uwagę, że to nie jedyny powód prawie 30-procentowego minusa. Słabszy rezultat osiągnięty w pierwszym miesiącu nowego roku jest również pochodną wejścia w życie z początkiem 2021 roku nowej normy Euro 6d ISC FCM, zobowiązującej

Wchodzi nowa norma Euro. Producenci mają spory problem

procedurę testową to uzyska zgodność z nową normą emisji spalin Euro 6d-Temp, która również wchodzi w życie 1 września tego roku. To powoduje, że niektóre dostępne teraz modele nie będą mogły być zarejestrowane po 1 września. Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, z oferty Opla znika Astra

Moto na Moto: Kawasaki Z900 - sportowiec w niepozornym wydaniu

Kawasaki Z900 to ostatni Mohikanin wśród tego typu motocykli. Czemu ostatni? Jako jeden z nielicznych zachował czterocylindrową jednostkę - większość konkurencji przeszłą na dwugarnkowe V-ki, lub innowacyjne rozwiązania w postaci trzech cylindrów ustawionych w rzędzie (jak np. w Yamasze MT-09). Z900

Supersamochód może być hybrydą. Debiutuje McLaren Artura, który nie ma wstecznego biegu

McLaren to brytyjski producent samochodów sportowych z siedzibą w Woking. W ofercie nie znajdziemy "codziennych" samochodów, a jedynie modele wyczynowe. Do gamy dołączył właśnie nowy model o nazwie Artura. To pierwsza seryjnie produkowana tzw. wysokowydajna hybryda (High-Performance Hybrid

Volkswagen Beetle | Silniki Euro 6 i nowe systemy

spełniają normę emisji spalin Euro 6, są też bardziej efektywne niż dotychczasowe. Na przykład moc najmocniejszego silnika Beetla 2.0 TSI wzrosła z 211 KM do 220 KM, jednocześnie zużycie paliwa spadło o około 13 procent; natomiast silnik 2.0 TDI 110 KM wyróżnia się emisją CO2 wynoszącą 112 g/km, co

Samochód hybrydowy - jak działa, ile pali i na jakie modele warto zwrócić uwagę?

elektryczny umożliwiający pokonanie praktycznie dowolnego zasięgu. Tym samym hybrydy plug-in są obecnie autami najbardziej uniwersalnymi. Z jednej strony pozwalają one mieszkańcom miast podróżować przez własne miasta bez emisji spalin i zanieczyszczania środowiska, z drugiej ich właściciele nie muszą

Unia nakazuje: spalin ma być mniej. Diesle będą droższe!

Spadła emisja CO2 - na papierze Normy emisji spalin Euro pojawiły się w latach 90. ubiegłego wieku. Wprowadzono je w celu ograniczenia ilości tlenków azotu (NOx), węglowodorów (HC), tlenków węgla (CO) i cząstek stałych (PM) trafiających do atmosfery

Ferrari z napędem hybrydowym i silnikami V6

, że kiedyś sroga ręka ekologicznej poprawności dosięgnie także ich, dlatego już teraz pracują nad technologiami, które pozwolą spełnić surowe normy emisji bez ponoszenia zbyt dotkliwych kosztów wizerunkowych. W rozmowie z brytyjskim Autocarem, dyrektor generalny Ferrari

Awantura o gramy

atmosfery dwutlenku węgla. W grudniu 2007 roku KE zaproponowała, by limit emisji CO2 dla nowych aut wynosił 130 gram na kilometr. Norma miałaby obowiązywać już od 2012 roku, a kary za ich przekroczenie byłyby bardzo słone. Przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego zaprotestowali

Jaka jest najbliższa przyszłość motoryzacji? Seat stanie się platformą dostarczającą usługi mobilności. O co w tym chodzi?

„Coraz mniej młodych osób chce robić prawo jazdy. Każdego roku są to spadki o kilka procent.” - bez ogródek tłumaczy Jakub Góralczyk, rzecznik prasowy marek Seat i Cupra. Firmy motoryzacyjne są jednak na zmiany rynku gotowe. Seat przekształci się w przyszłości w platformę dostarczającą u

ACEA walczy z Euro7? Nie, ale...

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl Obecnie produkowane samochody muszą spełniać normy emisji spalin Euro 6. W przypadku pojazdów lekkich i osobowych mamy już wersję Euro 6d wprowadzoną w 2020 r., a pojazdy ciężarowe muszą spełniać Euro VI-E

Masz w dowodzie rejestracyjnym "adnotacje urzędowe"? Ważny wpis. Bez niego kłopot

wprowadzeniu w pierwszym dowodzie, zapis jest przepisywany podczas kolejnych zmian dokumentu. Poziom emisji spalin jest zapisywany za pomocą kodu V.9, który jest kodem wspólnotowym stosowanym w państwach UE. Sposób jego odczytania jest uniwersalny na terenie wszystkich krajów unii. Normy emisji określają lata

Masz taki wpis w dowodzie rejestracyjnym? Bez niego spory problem

krajów unii. Przecież normy emisji określają lata produkcji? Nie zawsze... W tym punkcie możecie pomyśleć o tym, że brak adnotacji dotyczący normy emisji spalin jeszcze nie stanowi ograniczenia. Przecież są przepisy homologacyjne mówiące o tym, jaką normę powinno spełniać auto sprzedawane na terenie UE w

9 tys. zł jest w grze. Dokładnie tyle mogą dopłacić nabywcy nowych aut już niedługo

O sytuacji na rynku samochodów nowych w Europie szerzej opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl. Rozmowy o kształcie nowej normy emisji spalin Euro 7 trwają. Tyle że ostatnio informowanie o nich zeszło na drugi plan. Po pierwsze dlatego, że ustalanie kształtu normy

Volkswagen Sharan FL | Pierwsza jazda | Dla bezpieczeństwa rodziny

Stojąc obok Sharana do głowy przychodzi tylko jedno - tak, to bezsprzecznie samochód rodzinny. Trudno wyobrazić sobie sytuację, gdy powodem wyboru w salonie jest cokolwiek innego, niż konieczność zapewnienia transportu swoim licznym potomkom. Ford S -M

Hybrydowa przyszłość hot hatchy?

Renault Megane R.S. 275 Trophy | Król hot hatchy? Nad takim właśnie rozwiązaniem pracuje coraz więcej producentów, m.in. Renault i Volkswagen. Produkty francuskiego producenta z linii Renaultsport od zawsze słynęły z dobrych osiągów. Obecnie Megane R.S

Lamborghini Aventador będzie bardziej "eko"

Tak wygląda nowy SUV Lamborghini Dziennikarze niemieckiego Auto, Motor und Sport dotarli do dokumentów, z których wynika, że Lamborghini szykuje mały lifting Aventadora. Oprócz drobnych zmian dotyczących ustawień zawieszenia, odświeżonych zegarów i now

Honda zapowiada turbodoładowane silniki VTEC

Nadjeżdża Honda Civic Tourer Japoński producent z Tokio zapowiedział wprowadzenie trzech nowych jednostek napędowych VTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, spełniających normę Euro 6. Najmniejszy silnik benzynowy będzie mieć pojemność 1 litra i

Salon Detroit 2012 | Nowe brzmienie Bentleya

SUV Bentleya na horyzoncie? Obecnie Bentleye GT i GTC oferowane są z jednym tylko silnikiem - potężnym i niesłychanie paliwożernym W12 o pojemności 6 litrów. W naszych proekologicznych czasach to po prostu nie wypada, niestety. Inżynierowie przygotowal

Takimi autami nie wjedziesz do Krakowa z powodu strefy czystego transportu

przypadku aut z silnikami benzynowymi/LPG, do stref wjadą modele, które spełniają minimum normę emisji Euro 3, która została wprowadzona w 2001 r. Auta z silnikami wysokoprężnymi będą musiały spełniać normę emisji Euro 5, obowiązującą od 2011 r. SCT w Krakowie - ograniczenia od połowy 2026 roku Drugi etap

Monachium wprowadzi surowe przepisy. Niedługo do miasta nie wjadą nawet diesle z Euro 5

osoby mieszkające wewnątrz Mittlerer Ringu, pojazdy dostawcze i taksówki spełniające normę Euro 5. Jeśli jednak normy emisji wciąż będą przekraczane, te przywileje znikną w kwietniu 2024, a osoby zmuszone wjechać do zielonej strefy, będą mogły ubiegać się o specjalne "przepustki"

Samochody znacznie podrożeją. Eksperci wskazują, ile będzie nas kosztowała norma Euro 7

będą zdecydowanie wyższe, niż pierwotnie szacowano. Zdaniem ACEA wprowadzenie normy Euro 7 mija się z celem. Jak zaznaczają specjaliści, już teraz norma Euro 6 jest najbardziej rygorystyczną normą na świecie. Ponadto rozwiązania technologiczne stosowane w nowych samochodach sprawiają, że emisja spalin

Samochody będą droższe | Nowe przepisy UE

Co nas denerwuje w nowych samochodach? Elementy wyposażenia, które trafiły na listę obowiązkowych, możemy spotkać w większości nowoczesnych samochodów, ale teraz, tak jak systemy ABS i ESP, znajdziemy je we wszystkich modelach, również tych najtańszych

Nowa naklejka dla polskich kierowców. Jest zielona, a jej brak to 500 zł kary. Jedno "ale"

produkcji pojazdu, rodzaju paliwa, numeru rejestracyjnego i nazwy gminy ustanawiającej strefę czystego transportu. Warto zauważyć, że na nalepce nie ma informacji o normie emisji spalin Euro. To gminy przyznające nalepki będą mogły ustalać, jakie normy muszą spełnić pojazdy (np. spełnienie normy Euro 4 lub

Czy to koniec VW Golfa? Wszystko przez elektryki

dziewiąta generacja miała się pojawić zgodnie z kalendarzem gdzieś w 2026 roku. Może się okazać, że nie doczekamy tej chwili. Powodem do zakończenia żywota Golfa może być krocząca elektromobilność wywołana coraz ostrzejszymi normami emisji spalin. To z ich powodu koszty projektowania nowych modeli

Mercedes W116 300 SD Turbo Diesel | Test | Sen badylarza

amerykańskiej, wyposażoną w trzylitrowego Turbo Diesla. Jego amerykańska tożsamość jest widoczna na pierwszy rzut oka. Oprócz dwóch okrągłych reflektorów w miejsce całościowego klosza, to przede wszystkim "5 mile bumpers", czyli wymagane normami federalnymi potężne zderzaki

Policja w Lublinie zaczaiła się na "drifterów". Posypało się prawie 200 mandatów

pojazdów naruszających normy emisji hałasu - poinformował nadkomisarz Kamil Gołębiowski z Komendy Miejskiej Policji w Lublinie. Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl Policjantów ze stolicy województwa wspomagali koledzy wyposażeni w nieoznakowane radiowozy z

Polska w sojuszu przeciwko wycofaniu silników spalinowych do 2035 roku

Uchwalone przez Parlament Europejski przepisy dotyczące norm emisji spalin, które w praktyce oznaczają zakaz rejestracji nowych aut z silnikami spalinowymi od 2035 roku, wzbudziły wiele kontrowersji. Okazuje się, że ostatnie słowo dotyczące silnika spalinowego wcale nie zostało jeszcze powiedziane

Znasz nowy znak D-54? Zacznij się przyzwyczajać, bo będziesz go spotykać coraz częściej

miały pojazdy zeroemisyjne, na jej obręb wpuszczane będą również modele spalinowe. Tyle że zarządca danej strefy będzie wymagał od nich spełnienia określonej normy emisji spalin. Dla przykładu do krakowskiej SCT do połowy roku 2026 wjadą: benzyniaki z normą Euro 1 i diesle z normą Euro 2 – pojazdy

Lamborghini przechodzi na dietę

, nikt tak naprawdę nie odczuł 30-konnego przyrostu mocy. Wszyscy natomiast poczuli, że auto jest znacznie lżejsze (90 kg - przyp. red.) - powiedział Reggiani. Innym sposobem na obniżenie emisji CO2 jest też stosowanie coraz bardziej popularnego systemu Start-Stop. Reggiani nie

Wyniki europejskiej ankiety: chcemy płacić za ekologiczną motoryzację. A jak wy odpowiecie na pytania?

Badanie zostało przeprowadzone w ośmiu europejskich krajach przez YouGov na zlecenie organizacji pozarządowej Transport & Environment. Zadano w nim dość ogólne pytania związane z planowanym wprowadzeniem bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin już w 2025 roku. Interesuje Cię przyszłość

Założenia normy Euro 7 jednak zostaną zmienione. To nie koniec kariery samochodów spalinowych?

Norma Euro 7, która miałaby wejść w życie w 2025 roku od pewnego czasu budzi ogromne emocje w środowisku motoryzacyjnym. Wszystko dlatego, że nowy europejski standard emisji spalin miał być niezwykle restrykcyjny. Wiele osób straszyło, że wraz z jego wprowadzeniem niemal niemożliwe stanie

Stało się. Parlament Europejski ostatecznie zadecydował o końcu aut spalinowych w 2035 roku

W zeszły wtorek (14 lutego) Parlament Europejski przegłosował porozumienie dotyczące zmian norm emisji spalin dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Do 2035 roku producenci muszą sprostać wymaganiom zakładającym 100-proc. redukcję emisji CO2 w nowych pojazdach. Co więcej, do 2030 roku muszą

Nowe zasady rejestracji pojazdów. Od stycznia nie każde auto będzie można zarejestrować

kontrolować emisję spalin i szkodliwych substancji, blisko 30 lat temu wprowadzono pierwszą normę emisji Euro dla samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów dostawczych. Początkowo dla aut napędzanych olejem napędowym, a nieco później dla aut z silnikami benzynowymi. Kolejne normy Euro wchodziły w życie mniej

Koreańczycy ukarali Mercedesa. Producent fałszował dane o emisji

. Komisja nadzoru konkurencji KFTC w Korei Południowej wykazała, że samochody sprzedawane przez niemiecką markę nie mieściły się w normach emisji spalin stąd fałszowanie danych. Proceder ten miał ciągnąć się od kwietnia w 2012 r. do listopada 2018 r. Dotyczyć miał 15 modeli. Co więcej tamtejszy oddział

Nadchodzi czas hybrydowego Ferrari?

Dlatego też włoska firma pracuje nad rozwiązaniami pozwalającymi sprostać tym, coraz trudniejszym, wymaganiom. Prezydent Ferrari Luca Cordero di Montezemolo zdradził jakiś czas temu, że do roku 2012 firma zamierza obniżyć w swoich autach emisję

Koncern Stellantis przyznał się do oszustwa ze spalinami. Zapłaci 300 mln dolarów kary

To byłby koniec trwającego od lat dochodzenia prowadzonego prze amerykański Departament Sprawiedliwości w sprawie oszustw koncernu Stellantis polegających na omijaniu wymogów dotyczących norm emisji spalin. Więcej informacji na temat koncernów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie Gazeta.pl 

Afera Dieselgate wraca. Czy 10 milionów aut może trafić na złom?

na hamowni. Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl Niemiecki producent fabrycznie wyposażał swoje samochody w oprogramowanie, które rozpoznawało, że samochód jest badany pod kątem emisji spalin. W takiej sytuacji sterownik silnika włączał tryb niskiej emisji

Warszawa wprowadza SCT: "Stare diesle zatruwają powietrze". Co zrobią ich właściciele mieszkający w stolicy?

przed 2006 r. W 2005 r. w Europie została zatwierdzona norma Euro 4, która wymusiła niższe normy emisji. Zaczęła obowiązywać 1 stycznia 2006 r. i dotyczyła nowych samochodów rejestrowanych po raz pierwszy. Dlaczego to ważne? Norma Euro 4 ograniczyła przede wszystkim emisję tlenków azotu przez silniki

"Parszywa trzynastka", czyli najmocniejsze auta w polskich salonach

Dużo się ostatnio mówi o Londynie, więc zaczniemy od auta z Wielkiej Brytanii. XKR-S to nie tylko najmocniejszy model jaki można kupić w salonie Jaguara. To także najmocniejsze cywilne auto w historii brytyjskiej firmy. V8 o pojemności 5 litrów z pomocą kompresora generuje moc 550 KM oraz 680 Nm mak

Rosyjski rynek motoryzacyjny. Jest źle

koszty i ułatwił produkcję. Dzięki temu Łada będzie niezależna od zachodnich dostawców. Ma to jednak swój koszt - samochody będą spełniać normy emisji spalin na poziomie Euro 2. Rosyjski producent wraca do końcówki lat 90., czyli czasów, gdy Unia Europejska wprowadzała taką normę. Co ciekawe Rosjanie w

Diesel już nie musi dymić, ale może umrzeć. Czy faktycznie na to zasługuje?

48,26 proc. Podobny trend pokazują także dane z całej Europy. Z danych dostarczonych przez GlobalData wynika, że udział diesli w sprzedaży nowych samochodów zmniejszył się z 47,7 proc. w 2015 roku do 20,1 proc. w roku 2021. Coraz mniejszy popyt i coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin mogą

Sprawdzili ciężarówki w ramach akcji "dymomierz". 14 proc. z nich nie spełniało wymogów

Krakowie. "Dymomierz". Zatrzymano 6 dowodów rejestracyjnych W ramach akcji "dymomierz" inspektorzy zatrzymali i poddali kontroli 43 pojazdy na terenie woj. małopolskiego. W ramach akcji weryfikowano przede wszystkim to, czy ciężarówki spełniają dopuszczalne normy emisji spalin, ale

Stare diesle nie wjadą do centrum Warszawy. Miasto podejmie działania jeszcze w tym roku

niższe odpowiadały za 45 proc. całkowitej emisji NOx (tlenków azotu), chociaż stanowiły mniej niż 20 procent badanych aut. Samochody z silnikami Diesla według norm Euro 3 i Euro 4 odpowiadały również za ponad 50 proc. całkowitej emisji PM (pyłów zawieszonych), podczas gdy stanowiły jedynie 10 

Strefy Czystego Transportu - czy już wydano wyrok na stare samochody?

Na samym początku trzeba rozwiać jedną najistotniejszą kwestię. Strefy Czystego Transportu nie usuwają z wyznaczonych obszarów wszystkich pojazdów poza tymi zeroemisyjnymi. Ich celem jest ograniczenie wjazdu najstarszych samochodów, których normy emisji spalin są z poprzedniej epoki. O zmianach w

Diesle nie wjadą do miast? Nowe wyniki badań z Brukseli mogą na to wpłynąć

sprawdzano rzeczywistą emisję zanieczyszczeń przypisaną do konkretnego modelu z konkretnym silnikiem. Jak się okazuje kierowcy, którzy podróżują autami z silnikami wysokoprężnymi nie mają powodów do zadowolenia. Auta z silnikami diesla spełniające normę spalin Euro 4 odpowiadały za 47 proc. cząstek stałych i

To już koniec. Ford Fiesta odejdzie wcześniej, niż się tego spodziewaliśmy

samochody elektryczne. Kolejną przeszkodą są także coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. W przypadku relatywnie tanich miejskich samochodów powoduje to zbyt duży wzrost kosztów produkcji, związany z montażem drogich filtrów i systemów ograniczających emisję dwutlenku węgla i towarzyszących mu

To koniec 20-letniej historii silnika W12. Brytyjczycy uśmiercają legendarną jednostkę

Spur, Continental GT Mulliner czy Flying Spur Mulliner - właśnie z tym silnikiem, ale o mocy 659 KM. Silnik W12 musiał odejść na „emeryturę" z powodu zaostrzonych norm emisji spalin i postępującej elektryfikacji. Bentley wdrożył już strategię Beyond100, która zakłada, że cała gam modelowa

Kawasaki Ninja ZX-4R to maszyna z piekła rodem. Nowa czterysetka ma szokujące osiągi [WIDEO]

Nowe Kawasaki Ninja jest jednośladem skonstruowanym wbrew obowiązującym regułom. Ostre normy emisji spalin w ostatnich latach wymusiły na producentach powiększanie pojemności skokowych silników motocykli. Dlatego teraz jednoślady o pojemności 400 cm3 są przeznaczone raczej dla początkujących

Dacia nie obawia się Euro 7 i nie zrezygnuje z instalacji LPG. Polacy kochają to paliwo

emisji spalin Euro 7? Dacia nie obawia się normy emisji spalin Euro 7. Przy nowych regulacjach producent dalej zamierza stosować układ LPG w pojazdach. Gazowe paliwo pozwala na lepsze wymieszanie w komorze spalania, zmniejszając w ten sposób poziom emisji cząstek stałych. Gaz LPG jako

Elektrorewolucja i nasz raport. Do Studia Biznes zaprosiliśmy prezesa Ford Polska

ostatecznie zakaz sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku. Jednak tak naprawdę już w 2030 r. z rynku zniknie wiele produkowanych aktualnie modeli spalinowych. Wtedy zacznie owiązywać bardziej rygorystyczna norma, która ma zredukować emisję dwutlenku węgla o 55 proc. W praktyce oznacza to, że już za 8 lat w

Zielona naklejka dla polskich kierowców. Nie nakleisz na szybę? Nawet 500 zł kary

czystego transportu. Dla czytelności naklejki znalazła się na niej także grafika ze znakiem oznaczającym strefę czystego transportu. Warto zauważyć, że na nalepce nie ma informacji o normie emisji spalin Euro. To gminy przyznające nalepki będą mogły ustalać, jakie normy muszą spełnić pojazdy (np

Jak może wyglądać podatek od spalinówek? Niektóre kraje mają drakońskie regulacje

podatek od mocy silnika, roku produkcji i od tego jaką normę emisji Euro spełnia. Tam za 1 kW zapłacić należy od 60 centów, a posiadacze dużych i mocnych silników mają wyższą stawkę wynoszącą nawet 3,22 euro za 1 kW. Jednak im młodsze auto tym, kierowca może liczyć na pewne ulgi. Odmiana węgierska poszła

Łada wraca. Kolejny model w produkcji. Ale "2022" w nazwie wersji to żart. I to dobry

emisji szkodliwych substancji w spalinach. Brak takich rozwiązań zmniejszy koszty i ułatwi produkcję. Dzięki temu Łada będzie niezależna od zachodnich dostawców. Ma to jednak swoje konsekwencje - samochody będą spełniać normy emisji spalin na poziomie Euro 2. Rosyjski producent wraca do końcówki lat 90

Normy emisji

w widmie fal elektromagnetycznych sa w Europie dobrze zdefiniowane. Kazde urzadzenie musi je spelniac. Niestety zdarza sie, ze niektore urzadzenia, mimo certyfikacji, nie spelniaja tych norm. Udowodnienie zas w jaki sposob elektronika samochodu podlega dzialaniu ewentualnych zaklocen w

DPF, normy emisji, badania

Emisje trujących zanieczyszczeń przez nowe modele diesla mogą momentami nawet 1000-krotnie przekraczać normy ? wynika z najnowszego raportu międzynarodowej organizacji pozarządowej Transport & Environment. Organizacja przeprowadziła testy laboratoryjne w oparciu o nowy unijny standard ?Real Driving

normy emisji spalin

, który zmieści się w normach. Dla samochodów ciężarowych i pociągów spalinowych normy emisji są mniej restrykcyjne. Teraz zaczynają sprzedawać Ultra Low Sulfur Diesel Fuel i może osobowe dizle wrócą do łask.

Re: Normy emisji

Znam miejsce gleboko w lesie gdzie ja zawsze czuje sie nieswojo, pies zachowuje sie dziwnie i samochod czasami "wariuje"- cos jak Trojkat Bermudzki. Podejrzewam ze tam jest anomalia magnetyczna czy jakas inna, naturalna, nie bedaca rezultatem dzialan czlowieka typu kabel wysokiego napiecia a

Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

1.4 140 KM, wspomagany turbiną, która zastosowana w silniku benzynowym powoduje według specjalistów wzrost awaryjności silnika aż o 50%!!! Wszystko w ramach szumnie brzmiącego słowa downsizing. Tak surowe normy emisji spalin obowiązują tylko na terenie UE! Czy eurokraci uchwalając takie prawo zdają

euro 4 - norma emisji spalin, pytanko

Witam. Mam pytanie odnośnie tej właśnie normy. konkretnie: przeczytałem, że renault wprowadza swojego _pierwszego_ dieselka do swojej oferty spełniającego właśnie te normy, co oznacza że reszta dieslów tych norm nie spełnia. Stąd pytanie - co stanie się z samochodami które mają już silniki które

Re: DPF, normy emisji, badania

Spodziewałem się, że będzie znacznie gorzej. Jeżeli przez 15km na 480km (3% trasy) emisja wynosi 215% normy, a w pozostałych przypadkach jest 1000-krotnie niższa, to średnia emisja wynosi 3%*215% + 97% * 0,215% = 6,66% normy. To nie jest źle, to jest bardzo dobrze. Zresztą nawet, gdyby emisja była

Re: normy emisji spalin

Za 5 lat i tam pojawia sie diesle ,juz widac ewolucje i samochody tam sprzedawane staja sie coraz mniejsze i z mniejszymi silnikami . Z ropa tak jak z ziemia wiecej jej nie bedzie wiec moze tylko drozec

Normy emisji spalin euro 3,4,5

Jak to jest z tymi normami? Z powodu normy euro 5 zniknęła honda civic z 2-litrowym 200 konnym silnikiem, a dalej się produkuje audice czy mercedesy V8, palące wielkie ilości benzyny co też na pewno powoduje więcej CO2. Na jakiej zasadzie są te normy skonstruowane?

Re: DPF, normy emisji, badania

Tyle, że nalezałoby napisac iz to szacowana emisja. Im mniejsze cząstki tym dla nas gorsze, a tych calkiem malych to nawet nie wiemy ile jest - ani w czasie wypalania DPF ani pomiedzy.... Przed DPF moze i sadzy bylo wiecej, ale byly to duze czasteczki. Moglismy je tylko wdychac - teraz wdychamy

Re: DPF, normy emisji, badania

> Przed DPF moze i sadzy bylo wiecej, ale byly to duze czasteczki Małe cząsteczki to nie jest kwestia DPF. To kwestia rosnących ciśnień wtrysku.

Re: DPF, normy emisji, badania

qqbek napisał: > galtomone napisał: > > > Bo cząsteczki są małe... poza tym nie wszystkie gazy i sadze są widoczne. > > Zdaniem tych od artykułu popełniam zbrodnię na środowisku. ??? Nie widze, by ktos tam tak napisal. Wszystkie auta truja.Pytanie czy DPF

Re: DPF, normy emisji, badania

nazimno napisał: > Nikt tego okreslenia AAAA w praktyce nie stosuje > - dlatego sobie zakpilem. > Powiedz to Gold Peak Group, bo oni, a już w szczególności ich spółka zależna GP Batteries to sobie kpią, bo nie znają się na używanych określeniach tak dobrze jak ty, o krynico

Re: DPF, normy emisji, badania

nie "baterii" tylko AKUMULATOROW Zapoznaj sie z podstawowymi roznicami w technologii i funkcjonowaniu jednych i drugich.

Re: DPF, normy emisji, badania

Nigdy nie slyszalem o AAAA. ( chyba, ze to bylo jeczenie skrocone od AAAAAAAAAAAAAAAAA!) O AA albo AAA, tak.

Re: DPF, normy emisji, badania

skoro o bateriach: 1) pododdział stanowiący zazwyczaj część składową dywizjonu lub pułku artylerii (np. bateria artylerii, bateria artylerii przeciwlotniczej, bateria moździerzy) lub rakiet (bateria rakietowa). Jest ona uzbrojona w działa samobieżne, holowane lub wyrzutnie rakiet. Składa się zwykle

Re: DPF, normy emisji, badania

kokosowy15 napisał(a): > Chyba odwrotnie. Chyba kurwa bateria zbudowana jest z ogniw. A ogniwa mogą być zwykłe lub wtórne. -- Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.

Re: DPF, normy emisji, badania

O to, to. A do pilota w telewizorze wkładasz (ogólnie rzecz biorąc) ogniwa (najczęściej dwa) i to dopiero one tworzą baterię ogniw go zasilającą. Baterię to mam w domu chyba tylko w aparaturze do sterowania radiowego zabawkami i w mierniku uniwersalnym (w obydwu wypadkach bateria 6LR61 - czyli 6 ogn

Re: DPF, normy emisji, badania

> masz wszedzie baterie a zadne akumulatory Bateria to w ogólności zespół połączonych ogniw. Każdy akumulator samochodowy - zarówno rozruchowy, jak i trakcyjny - jest zatem baterią.

Re: DPF, normy emisji, badania

qqbek napisał: > Nie wiem, ja zauważam, że jak u mnie się "pali" DPF to trochę śmierdzi, ale zad > ymienia żadnego nie widzę. Bo cząsteczki są małe... poza tym nie wszystkie gazy i sadze są widoczne. To, że czegoś nie widać, nie znaczy, że tego nie ma ;-) > A w VW bardzo wyra

Re: DPF, normy emisji, badania

nazimno napisał: > Nigdy nie slyszalem o AAAA. > ( chyba, ze to bylo jeczenie skrocone od AAAAAAAAAAAAAAAAA!) > > O AA albo AAA, tak. Że o AA kolega słyszał, to wierzę. AAAA to inaczej E96.

Re: DPF, normy emisji, badania

Kolega widzę obeznany w temacie. Mam przykrą wiadomość - wraz z budową S19 w kierunku na południe podobno strasznie podupadł parking "pod lasem" w Konopnicy, tradycyjne zagłębie "ssaków leśnych". Kolega będzie musiał na "domówki" z Roksy jeździć teraz. -- Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczal

Re: DPF, normy emisji, badania

Zapoznaj sie z pojeciem "ogniwo elektryczne". Przyswoj sobie roznice pomiedzy ogniwem odwracalnym a nieodwracalnym. Zapamietaj, ze pojedyncze ogniwo w stanie nominalnym cechuje sie okreslonym napieciem wynikajacym z wlasnosci elektrochemicznych i fizycznych. Uzywanie sformulowania "bateria" ju

Re: DPF, normy emisji, badania

no to masz prace edukacyjna na cale zycie - popatrz sobie np. pierwszy z brzegu dokument motoryzacyjny w niemieckiej TV i masz wszedzie baterie a zadne akumulatory... nie mowiac o amerykanskich czy w ogole anglojezycznych.

Re: DPF, normy emisji, badania

WSZYSTKO ZOSTALO ZBADFANE PRZEZ PANSTWOWE INSTYTUTY, WIEC MUSI BYC SUPER... -- https://rosy.prv.pl/ NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY

Re: DPF, normy emisji, badania

Też. Ale i DPF swoje doklada w momencie wypalania - jak z duzych osadzonych nie zrobisz malych, innych to... dalej bedzie zapchane... -- Pozdrawiam, galtom "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin

Re: DPF, normy emisji, badania

galtomone napisał: > Bo cząsteczki są małe... poza tym nie wszystkie gazy i sadze są widoczne. Zdaniem tych od artykułu popełniam zbrodnię na środowisku. > No nie bardzo masz wyjście niż dokończyc proces... Tyle, że na autostradzie nie > ma twoich sasiadów obok... Zawsze mo

Re: DPF, normy emisji, badania

Nie wiem, ja zauważam, że jak u mnie się "pali" DPF to trochę śmierdzi, ale zadymienia żadnego nie widzę. A w VW bardzo wyraźnie widać, kiedy się DPF wypala (bywa tak, że jak dojeżdżam do domu i widzę, że się wypala, to robię jeszcze krótką rundkę, aż obroty na jałowym znów spadną. -- Jestem Lub

Re: DPF, normy emisji, badania

> Amerykanie z Energizera też sprzedają jako AAAA. O, widzę, że nazi znów błysnął wiedzą i intelektem, a także - ho, ho - poczuciem humoru. Ta wyrafinowana kpina, sam miód. Tymczasem wpisanie "battery AAAA" w Google Images pokazuje, że takie baterie sprzedają - oprócz w/w GP i Energizera - ta

Re: DPF, normy emisji, badania

Widze, ze kolega lubelak jest nad wyraz obeznany w detalach podazy na tym rynku. Mam przykra wiadomosc - przekaz to im na parkingu, W OGOLE TAM NIE BYWAM. Beda musialy sie zadowolic lubelakami.

Re: DPF, normy emisji, badania

1. Ludzie maja informacyjna sieczke w glowach, gdy chodzi o konkrety. 2. Tzw "pismactwo" ma te sieczke w szczegolnosci. 3. Ja to traktuje raczej rozrywkowo.

Re: DPF, normy emisji, badania

albo mniej CO2 - diesle i wiecej czasteczek, albo wiecej CO2 i mniej czasteczek - benzyna. i trzecia opcja - elektryk i zatruwanie srodowiska w krajach ameryki, afryki i azji przy poszukiwaniu roznych metali potrzebnych do produkcji baterii.

emisje akcji

narzeka sie ostatnio, ze cisza na forum wiec chcialbym poruszyc pewna sprawe, ktora mnie ciekawi. Chodzi o popularne bardzo emisje nowych akcji przez spolki juz obecne na gieldzie, prawa poboru itd. Za kazdym razem informacja o nowej emisji wiaze sie z wielkimi wzrostami cen akcji spolki

Zlikwidować normy emisji CO2

Jak widać klimat się zmieniał przed rewolucjąprzemysłową. Głupi ekolodzy wmawiają nam że to ludzie powodują globalne ocieplenie... a to tylko zwykłe wachania temperatury.

Ograniczenie ruchu samochodów wg norm emisji

Jeżeli chcemy zejść z poziomem zanieczyszczeń do normy, to ograniczenie ruchu samochodów (a precyzyjnie emisji pochodzenia samochodowego) jest konieczne, gdyż emisja ta ma 35,46% udziału w stężeniu pyłu PM10 a na obszarach przekroczeń stężeń dobowych aż 42,31%. Żeby osiągnąć cel ekologiczny

Surowsze normy emisji dla diesli w Tokio

New diesel rules drive up Japan auto sales in Sept. TOKYO (Reuters) -- Demand for new motor vehicles in Japan rose for the first time in six months in September, helped by last-minute buying of trucks before the introduction on Wednesday of stricter diesel-emission rules in the Tokyo reg

Re: Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

Imbecylom, którzy głosowali za wprowadzeniem tej normy, we łbie się poprzewracało!!! http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/01/21/auto-moto-fallout-czyli-krajobraz-po-euro-5/ Tekst linka

Re: Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

Bo tu nie chodzi o ekologię a lobby producentów aut. Zyski z tego, że auta będą bardziej ekologiczne w spalinach zostaną pogrzebane emisją szkodliwych substancji przy produkcji następnego auta. Kiedyś auta były na kilkanaście lat. Modele również nie zmieniały się tak często. Dzisiaj co roku jest

Emisja - Imisja

mieszkancow miasto powinno sie zaopatrzyc w aparature do mierzenia stezenia popiolu, sadzy i innych szkodliwych aerozoli w powietrzu. Prawo UE w swoich dyrektywach wyraznie rozroznia pojecia poziomow emisji ( mierzonych na kominie ) i imisji ( mierzonych w miejscu dzialania lub opadu ). Istnieja normy

Re: Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

Podobnie jak JK-M, ja sądzę, że ci ekoterroryści sami wywołują i wykorzystują to GLOBALNE OCIPIENIE do swoich własnych, niezbyt jasnych, wbrew pozorom, celów...:) A o innych absurdalnych przepisach wymyślanych przez unijnych urzędników, już tu kiedyś wspominałem:

Badania emisji spalin

statystyka dotycząca liczby badań, liczby ujawnionych przypadków przekroczeń norm, itp.) Oto adres do dyskusji, która była bezpośrednią przyczyną zalożenia tego wątku

Nowe Normy UE

Witam! Niedawno w gazecie przeczytałem że od 2004 w UE wchodzą nowe normy odnośnie emisji spalin a właśnie zastanawiałem się nad kupnem motorku ale z drugiej albo i trzeciej ręki, wiec sami rozumiecie, blady strach na mnie spadł. Czy ktoś może mi powiedzieć (przesłać link) o co chodzi z tą

Emisje

reakcji eliminacji tlenków siarki w instalacjach oczyszczania spalin w Brzeziu :-)) Emisje sprzed 20 lat były ok 20-30 razy wyższe jeżeli chodzi o tlenki azotu czy siarki - produktów do kwaśnych deszczy niż dziś. Nowe bloki mają zaś spełniać wymogi dyrektywy 2001/80/EU , gdzie normy od roku 2010

Re: norma spalin

Witam, W Polsce obowiązuje wszak Euro - norma na emisję: EURO II i kolejno będzie EURO III i IV. Pzdr. A.

Re: euro 4 - norma emisji spalin, pytanko

ool_piwo napisał: > śnie te normy, co oznacza że reszta dieslów tych norm nie spełnia. Stąd pytanie > - co stanie się z samochodami które mają już silniki które nie spełniają warun > ków normy, przecież to zdecydowana większość samochodów w polsce (i nie mówie t > ylko o

Re: Niska emisja?

Bo kiedyś nikt nie mierzył i nie było takich norm (nikt się tym nie przejmował). Popatrz na dawne zdjęcia pod jaką kołderka zanieczyszczeń znajdował się Kraków. Teraz jest 1/4 z tego, a normy szybują dalej z wymaganiami. Ale bez rozwoju cywilizacyjnego nowe technologie nigdy nie będą wykorzystane

"piepszyć" Szwajcarię,normy emisji Co2,nawiedzonyh

ekologów. Największą emisją może pochwalić się nasz wielki Brat-USA. Z kolei Bush i jego buraczani spece zwalają wszystko na Chiny,sprytnie obracając tzw.kota ogonem mówią że :Chinczycy działają na szkodę człowieka a więc łamią Prawa Człowieka!! heheehe.Zakłamani jankesi robią (i jeżdżą

Emisja CO2

Jak czytam wypociny (wypowiedziami tego nie nazwę) o emisji CO2 wydzielanej przez samochody to normlanie tarzam się ze śmiechu <rotfl> Takie brednie może napisać chyba tylko laik, nie mający pojęcia o normach Euro! W miarę nowe samochody (nie rzęchy, tylko w miarę nowe) wydzielają więcej CO

Inżynier ochrony środowiska,pomiary emisji.

Witam, od roku zajmuję się pomiarami emisji zanieczyszczeń do atmosfery w prywatnej firmie.Sądzę,że moje zarobki są zbyt niskie. Charakter i wymagania stanowiska pracy - umiejętność użycia zaawansowanej aparatury pomiarowej zgodnie z normami branżowymi na emitorach,a także

Bruksela dusi przemysl normami emisji CO2

Wkrotce na rynku pozostana tylko odkurzacze o ograniczonej mocy silnika i podobne do nich samochody. To ciekawe, bo wazniaki rzadowe w Niemczech kilkulitrowych silnikow limuzyn sobie nie zaluja. Podobnie jest w Brukseli. To jest taka faza historii jak w czasach francuskiej arystokracji tuz

O ograniczeniu emisji spalin !

każdy przejechany kilometr, a nawet 120 g/km, jeśli uwzględnić oszczędności, jakie dadzą lepsze opony"- wyjątkiem będzie Polska gdzie dopuści się normę 140g /km z tytułu rozrzutności wywołanej koniecznością postoju na światłach w korkach ulicznych przy słonecznej pogodzie ! A teraz jakiś pajac w

Niska emisja

norm emisji Euro" - wyjaśnił Arkit. Tak zwane normy Euro ustalają dopuszczalne emisje spalin dla samochodów. Od 2008 roku silniki diesla objęte są normą Euro 5, która obniżyła emisję szkodliwych tlenków azotu (NOx) o 60 proc. Od początku ub.roku w UE obowiązuje norma Euro 6, która ogranicza emisje NOx

Normy

na zaklocenia przez emisje elektromagnetyczna, jak i jako emisje moga tylko wytwarzac. Kazde urzadzenie elektroniczne musi te normy spelniac aby byc na rynku EU sprzedawane. I aby te parametry spelniac sa potrzebne nie tylko pieniadze na pomiary. Te urzadzenia musza byc tak konstruowane, aby

Re: Ograniczenie ruchu samochodów wg norm emisji

Gość portalu: lm napisał(a): > z dużym zaparciem dobrze, że nie z biegunką! > próbowałem wozić dzieci do szkoły i przedszkola autobusem dzieci jakieś niepełnosprawne, chodzić nie mogą? -- she's got everything she needs, she's an artist, she don't look back

Re: Ograniczenie ruchu samochodów wg norm emisji

Ja właśnie rozważam zakup Rometa 4E pod kątem jeżdżenia do miasta. Byłem na jeździe próbnej i daje radę, cena też dobra, zwłaszcza koszty użytkowe. www.4e.romet.pl/ A komunikacja miejska w Krakowie długo nie będzie normalna. Z

kilka pytan o emisji spalin

Sluchajcie, czy jezeli silnik benzynowy ma za duza emisje NO i HC (za wysoka temperatura spalania) to jaki efekt spowoduje dodanie dodatku podwyzszajacego liczbe oktanowa o powiedzmy 10%? CO jest w normie (ponizej 0.5%). Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym polega proces obnizania lub

normy

spełniać wszystkie normy dotyczące hałasu i emisji spalin. To samo tyczy się portów lotniczych. Lublinek wcale nie jest tak wyjątkowo blisko miasta, to żaden ewenement !! Już nie chce mi się wymieniać portów lotniczych w Polsce i Europie, które umiejscowione są blisko miast i przyjmują duże maszyny. A

Re: Eurodebile wykańczają koncerny normami na CO2

devote napisał: > w US wszyscy maja w dupie normy emisji spalin I pewnie dlatego Kalifornia ma tak surowe normy emisji. Ile diesli spełnia amerykańskie normy emisji?

CB radio - zgodność z normami

Witam, Ostrzegam przed zakupem sprzętu, który został zakwestionowany przez UKE w sprawie zgodności z normą emisji elektromagnetycznej. Lista ta jest wyszczególniona na stronie

Emisja spalin?

Gdzieś obiło mi się o uszy , że Komisja Europejska pracuje nad ujednoliceniem zasad opłaty rejestracyjnej (raz na zawsze eleminującej akcyzę od używanych samochodów na wspólnym, unijnym rynku). Kryterium ma być - bodajże - spalanie. Tj. 10-letnie BMW 5, które nie spełnia chyba normy emisji

Porażka: niska emisja

..... węglowe. Efekt - pył zawieszony przez wiele dni w roku przekracza wszystkie dopuszczalne normy. Trzeba oczywiście obiektywnie stwierdzić, że nie jest to problem wyłącznie Katowic. Problemem Katowic jest to - że władze miasta go nie dostrzegają i nie mają żadnego programu zmierzającego do sytematycznego

Re: 200% normy!

No ale teraz to ironizujesz . -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin, czyli jest mniej ekologicznie." - Napisał znawca aero kozak-na-koniu

Re: Normy emisji spalin euro 3,4,5

Masz rację. Normę Euro5 wprowadzono, by faworyzować na rynku turbodoładowane silniki benzynowe na ubogą mieszankę europejskich koncernów pod pozorem ekologii. Wprawdzie te silniki emitują trochę mniej CO2, ale za to dużo więcej tlenków azotu i innych szkodliwych związków, ale na to już brukselskie

Kary za przekraczanie norm jakości powietrza

samochody spełniające normy emisji. Źródło: PAP / Rzeczpospolita / gazetaprawna.pl

normy co2

kiedys czytalem, ze Polska robi niezla kase na odsprzedawaniu innym panstwom swoich NIEWYKORZYSTANYCH limitow na emisje zanieczyszczen do atmosfery. Czyli nie jest u nas tak zle, jak unia usiluje nam wmowic Chyba we wprost...nie szukalem linkow. pozdrawiam Krzysztof

Re: 200% normy!

Ja coś takiego napisałem ????? To do Edzia było . Popierwiastkowały Ci sie posty -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin, czyli jest mniej ekologicznie." - Napisał znawca aero kozak-na-koniu

rossyjski refleks ...trzy miesiace po emisji ?

RoSSja potwierdza: doszło do emisji radioaktywnej substancji na Uralu Rosyjska Federalna Służba ds. hydrometeorologii i monitoringu środowiska naturalnego (Rosgidromet) potwierdziła, że pod koniec września doszło do emisji substancji promieniotwórczej z epicentrum koło Czelabińska na Uralu

Re: 200% normy!

Ja po prostu chorobliwie nie znosze hipokrytów . I nie o Ciebie głównie mi chodzi więc się nie unoś . -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin, czyli jest mniej ekologicznie." - Napisał znawca aero

Normy toksyczności spalin

dotyczą wszystkich pojazdów.Tylko w zależności od rocznika mają inne wartości.Nawet maluch sprzed 25 lat musiał spełniać odpowiednie normy. O ile tak jak piszesz przy nadmiernym hałasie wystarczy założyć końcówkę tłumika,to przy przekroczonej emisji spalin tak lajtowo już nie jest. Pojazd który

Re: UE - podatek od emisji CO?

marilicia napisała: W Niemczech placisz podatek od > pojemnosci. Nie liczy sie ile twoje auto pali, ile ma mocy. Liczy sie tylko > POJEMNOSC no i norma czystosci spalin, > Placac od emisji CO2, kazdy bedzie placic w zaleznosci od tego, ile pali jego > samochod. Jeśli płacisz

Nowe normy euro 6...

No tak... ponieważ niektórzy kupując auto patrzą na normy i kupują auto również pod kątem spełniania norm ekologicznych co wiąże się z możliwością wjazdu do wielu europejskich miast to dwa linki w temacie najnowszych norm. Chyba najlepiej opracowane zestawienie norm emisji euro

Re: 200% normy!

Pod Twoim postem napisałem do Ciebie . Tam jest 'skamlać' a nie 'skłamać' . Natomiast pod Edzia postem napisałem że kłamie . -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin, czyli jest mniej ekologicznie

Narazie wszystko w normie

Ostatnio sie pojawilo kilka gorszych niz spodziewane wyniki. W energetyce jest mala zawierucha z emisjami, jak sie to uspokoji to pewnie jeszcze troche spekulacyjnego wzrostu bedzie. -- Mity - Bez

kilka pytan o emisji spalin (do specjalistow)

Sluchajcie, czy jezeli silnik benzynowy ma za duza emisje NO i HC (za wysoka temperatura spalania) to jaki efekt spowoduje dodanie dodatku podwyzszajacego liczbe oktanowa o powiedzmy 10%? CO jest w normie (ponizej 0.5%). Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym polega proces obnizania lub

kilka pytan o emisji spalin (do eksperta)

Sluchajcie, czy jezeli silnik benzynowy ma za duza emisje NO i HC (za wysoka temperatura spalania) to jaki efekt spowoduje dodanie dodatku podwyzszajacego liczbe oktanowa o powiedzmy 10%? CO jest w normie (ponizej 0.5%). Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym polega proces obnizania lub

Re: 200% normy!

I prawidłowo że nie ma takiej możliwości . Ktos przewidział że z nadmiaru "władzy" czasami ludziom sodowa uderza i się zabezpieczyli na wszelkij pażarnyj . -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin

Min. środowiska przeciw normom zanieczyszczeń

. www.rp.pl/Energianews/304289910-Ostrzejsze-normy-emisji-przyjete.html archive.fo/4FUdw "Przedstawiciele państw członkowskich przegłosowali w piątek nowe standardy zaostrzające normy emisji dla przemysłu, w tym elektrowni węglowych. Może nas to kosztować blisko 10 mld zł." "W całej Unii

Przecież to norma w szkole

Przecież takie zachowanie nauczycieli w szkole jest bardziej normą niż odosobnionym przypadkiem... Nie rozumiem na jakiej podstawie sąd wydał zakaz emisji... (patrz: artykuł "Kara dla nauczyciela, który krzyczał na ucznia").

Zmniejszanie emisji CO2 jeszcze nikomu

nie zaszkodziło, zwłaszcza że obecnie przyjmuje się np. w samochodach normę emisji na przejechany kilometr. Producenci dostosowują się do norm głównie przez ograniczenie zużycia paliwa, z oczywistą korzyścią dla użytkowników. W ten sposób nawet jeśli emisja CO2 z samochodów nie ma decydującego

Re: 200% normy!

tiges_wiz napisał: > a nie przyszlo ci do glowy ze wtedy tez ironizowalem? Dokładnie to mi do głowy przyszło . W usiłowaniu ośmieszania sa lepsi ode mnie . -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję

Re: 200% normy!

Za wysokie mandaty to taki przykład tylko . Przykład hipokryzji . taki sam jak np skamlanie o tym że wąsate musza na świeta zarobić ale nie na mnie . -- "Wyżej jest rozrzedzone powietrze, co sprawia, że lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin, czyli

Re: normy co2

Gość portalu: krzysztofsf napisał(a): > kiedys czytalem, ze Polska robi niezla kase na odsprzedawaniu innym panstwom > swoich NIEWYKORZYSTANYCH limitow na emisje zanieczyszczen do atmosfery. Ale nie doczytales o przyczynie takiego stanu rzeczy. A przyczyna jest nastepujaca

Normy NCAP - wielka ściema?

wypadku bez szwanku? A przy zderzeniu czolowym z Jelczem nawet 10 poduszek nie pomoze :( Moze ktos nas wszystkich robi w balona, zeby ukryc coraz wieksza mase aut z powodu setek elektrycznych dupereli, i coraz wieksze zuzycie paliwa z powodu coraz ostrzejszych norm emisji, a wcale nie lepszym paliwom i

Re: i po ... te wszyskie normy "Euro"

Normy euro dotyczą silników. Emisja tlenków siarki bierze się z nie z konstrukcji silników, tylko zawartości siarki w paliwie.

Re: 200% normy!

lot wymaga dodatkowego nakładu energii i przekłada się na większą emisję spalin, czyli jest mniej ekologicznie." - Napisał znawca aero kozak-na-koniu

Re: UE - podatek od emisji CO?

> Jeśli płacisz od pojemności i normy, to nie znaczy że płacisz od emisji. Trochę > logiki. Oczywiscie ze nie. Ale w przyszlosci bedziesz placil od emisji CO2, czyli od spalania. -- oto-polska.blogspot.com/