normy spalin euro

Zuzanna Krzyczkowska

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

Motocykli tak jak i samochodów, dotyczą normy emisji spalin, które dane modele muszą spełniać, by móc trafić na rynek. Obecnie w samochodach mamy normę Euro 6, a w motocyklach - Euro 5. Co to oznacza dla rynku motocykli?

Podwyżki cen aut o nawet 25 tys. złotych. Wszystkiemu winna nowa norma

Dyrektor Volkswagena, Thomas Schafer, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat potencjalnego wzrostu cen nowych samochodów wyposażonych w silniki spalinowe. Szef marki szacuje, że mogą one poszybować w górę o nawet 5000 euro. Za taką zmianą ma stać wprowadzenie planowanej normy emisji spalin Euro 7.

Normy emisji docierają też do motocykli. Ducati modyfikuje modele Hypermotard

Normy emisji spalin dotyczą nie tylko samochodów, ale także motocykli. O ile w przypadku aut mówimy o Euro 6d, tak motocykle obowiązuję normy Euro 5. Ducati właśnie dopasował modele z gamy Hypermotard do obowiązujących przepisów.

Niemieckie automobilkluby przeciwne normie Euro 7. Ma być wyjątkowo wyśrubowana

Niemieckie automobilkluby przeciwne normie Euro 7. Ma być wyjątkowo wyśrubowana

Od stycznia tego roku w Europie zaczęła obowiązywać nowa norma emisji spalin Euro 6D, która wprowadza kolejne restrykcje związane z dozwoloną emisją spalin. Nowe samochody, które jej nie spełniają nie mogą być już rejestrowane w Unii Europejskiej , a kolejne normy - podobnie, jak i ta - oczywiście

Toyota pokonała Skodę. Spadek sprzedaży samochodów w Polsce

Toyota pokonała Skodę. Spadek sprzedaży samochodów w Polsce

Styczeń nigdy nie jest owocnym miesiącem pod względem sprzedaży samochodów. Każdy słyszy o wyprzedażach rocznika, na których okazyjnie można kupić auto z poprzedniego roku modelowego. W tym roku nie bez znaczenia jest także wejście w życie nowej normy emisji spalin Euro 6d FCM, która zaczęła

Norma emisji Euro 7 - czy czeka nas kres silników spalinowych?

Norma emisji Euro 7 - czy czeka nas kres silników spalinowych?

, które w efekcie wpłyną na zmniejszenie emisji substancji szkodliwych spalin. Plan dekarbonizacji transportu kołowego na Starym Kontynencie jest bardzo ambitny, co jednocześnie sprawia, że europejskie normy emisji Euro są najostrzejsze na świecie. Należy oczekiwać, że jej kolejne odsłony będą jeszcze

Kolejne miasta zakazują wjazdu dieslom. Nawet kilkuletnim

Kolejne miasta zakazują wjazdu dieslom. Nawet kilkuletnim

Zakaz dotyczy nie tylko samochodów osobowych, ale także ciężarówek. Od początku roku na dopuszczono do ruchu ponad 200 tys. samochodów, które nie spełniają najnowszych norm emisji spalin. Wcześniejsza norma Euro 5 obowiązywała w samochodach sprzedawanych w latach 2011-2014. To oznacza, że już

Wchodzi nowa norma Euro. Producenci mają spory problem

Wchodzi nowa norma Euro. Producenci mają spory problem

procedurę testową to uzyska zgodność z nową normą emisji spalin Euro 6d-Temp, która również wchodzi w życie 1 września tego roku. To powoduje, że niektóre dostępne teraz modele nie będą mogły być zarejestrowane po 1 września. Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, z oferty Opla znika Astra

Opel Meriva - Euro 6 i chrom

Opel Meriva - Euro 6 i chrom

pozostają w programie beż zmian. Jedyna nowinka - te silniki również spełniają normę spalin Euro 6. Nowa Meriva niewiele odróżnia się od poprzedniej. Rozpoznać ją można po m.in. światłach LED do jazdy dziennej, szerszej listwie chromowanego grila, kolejnej chromowanej listwie w

Unia nakazuje: spalin ma być mniej. Diesle będą droższe!

Unia nakazuje: spalin ma być mniej. Diesle będą droższe!

Spadła emisja CO2 - na papierze Normy emisji spalin Euro pojawiły się w latach 90. ubiegłego wieku. Wprowadzono je w celu ograniczenia ilości tlenków azotu (NOx), węglowodorów (HC), tlenków węgla (CO) i cząstek stałych (PM) trafiających do atmosfery

Kto zapłaci za Euro 5?

Kto zapłaci za Euro 5?

Jak deklarują importerzy, koszty wezmą na siebie producenci. Euro 5 nie przynosi rewolucji. W stosunku do obowiązującej Euro 4 dla silników benzynowych, nowa norma różni się jedynie górną granicą NOx . Zmniejsza ją z 0,8 do 0,6 g/km. Oznacza to, że producenci nie będą mieli

Rosyjski rynek motoryzacyjny. Jest źle

koszty i ułatwił produkcję. Dzięki temu Łada będzie niezależna od zachodnich dostawców. Ma to jednak swój koszt - samochody będą spełniać normy emisji spalin na poziomie Euro 2. Rosyjski producent wraca do końcówki lat 90., czyli czasów, gdy Unia Europejska wprowadzała taką normę. Co ciekawe Rosjanie w

Strefy Czystego Transportu - czy już wydano wyrok na stare samochody?

Strefy Czystego Transportu - czy już wydano wyrok na stare samochody?

zasilanych gazem. W tym przypadku dopuszczone do wjazdu są pojazdy z normą emisji spalin od Euro 4. Pozostałe muszą mieć jednodniową przepustkę. Strefa niskiej emisji zlokalizowana w centrum Antwerpii działa od 2017 roku. Inicjatywa o powierzchni 20 km2 i obejmująca swoim obszarem ponad 200 tys mieszkańców

Łada cofa się w rozwoju o ponad dwie dekady. To efekt sankcji gospodarczych

Łada cofa się w rozwoju o ponad dwie dekady. To efekt sankcji gospodarczych

wtryskowe, a także różne czujniki, które zmniejszały poziom emisji szkodliwych substancji w spalinach. Brak takich rozwiązań zmniejszy koszty i ułatwi produkcję. Dzięki temu Łada będzie niezależna od zachodnich dostawców. Ma to jednak swój koszt - samochody będą spełniać normy emisji spalin na poziomie Euro

Afera spalinowa. DUH: "Mercedes stosuje urządzenia fałszujące poziom emisji". Mamy komentarz Mercedesa

Afera spalinowa. DUH: "Mercedes stosuje urządzenia fałszujące poziom emisji". Mamy komentarz Mercedesa

producenci samochodów i organy regulacyjne nie zgadzają się co do interpretacji aktualnych norm prawnych, dlatego ważne jest, aby zrozumieć, że średnie poziomy emisji spalin poruszających się po drogach pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, spełniającymi normę emisji spalin Euro 6b i starsze, są generalnie

Nowe zasady rejestracji pojazdów. Od stycznia nie każde auto będzie można zarejestrować

Nowe zasady rejestracji pojazdów. Od stycznia nie każde auto będzie można zarejestrować

kontrolować emisję spalin i szkodliwych substancji, blisko 30 lat temu wprowadzono pierwszą normę emisji Euro dla samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów dostawczych. Początkowo dla aut napędzanych olejem napędowym, a nieco później dla aut z silnikami benzynowymi. Kolejne normy Euro wchodziły w życie mniej

Łada wraca. Kolejny model w produkcji. Ale "2022" w nazwie wersji to żart. I to dobry

Łada wraca. Kolejny model w produkcji. Ale "2022" w nazwie wersji to żart. I to dobry

emisji szkodliwych substancji w spalinach. Brak takich rozwiązań zmniejszy koszty i ułatwi produkcję. Dzięki temu Łada będzie niezależna od zachodnich dostawców. Ma to jednak swoje konsekwencje - samochody będą spełniać normy emisji spalin na poziomie Euro 2. Rosyjski producent wraca do końcówki lat 90

Diesle nie wjadą do miast? Nowe wyniki badań z Brukseli mogą na to wpłynąć

Diesle nie wjadą do miast? Nowe wyniki badań z Brukseli mogą na to wpłynąć

sprawdzano rzeczywistą emisję zanieczyszczeń przypisaną do konkretnego modelu z konkretnym silnikiem. Jak się okazuje kierowcy, którzy podróżują autami z silnikami wysokoprężnymi nie mają powodów do zadowolenia. Auta z silnikami diesla spełniające normę spalin Euro 4 odpowiadały za 47 proc. cząstek stałych i

Zielona naklejka na szybie to nie ozdoba. To konkretna informacja

Zielona naklejka na szybie to nie ozdoba. To konkretna informacja

jest jedynie efektownym dodatkiem. Na niemieckich drogach decyduje o ukaraniu kierowcy mandatem o wartości 80 euro (ok 366 zł!). Zielona naklejka na szybie o nazwie Umweltplakette lub Feinstaubplakette stanowi potwierdzenie emisji spalin w aucie. Strefy niskiej emisji spalin w Niemczech to ponad 70

Stare samochody mają zniknąć z centrów polskich miast. Najpierw w Krakowie

Stare samochody mają zniknąć z centrów polskich miast. Najpierw w Krakowie

Eksperci szacują, że codziennie do centrów największych polskich miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków) wjeżdża od 200 do 500 tys. samochodów. To ogromne liczby, a bardzo duża część dotyczy wiekowych pojazdów, które nie spełniają restrykcyjnych norm emisji spalin i pozostawiają za sobą chmurę

Założenia normy Euro 7 jednak zostaną zmienione. To nie koniec kariery samochodów spalinowych?

Założenia normy Euro 7 jednak zostaną zmienione. To nie koniec kariery samochodów spalinowych?

Norma Euro 7, która miałaby wejść w życie w 2025 roku od pewnego czasu budzi ogromne emocje w środowisku motoryzacyjnym. Wszystko dlatego, że nowy europejski standard emisji spalin miał być niezwykle restrykcyjny. Wiele osób straszyło, że wraz z jego wprowadzeniem niemal niemożliwe stanie

Testy emisji spalin będą obowiązkowe. Projekt Ministerstwa Środowiska utrudni zaliczenie przeglądu

Testy emisji spalin będą obowiązkowe. Projekt Ministerstwa Środowiska utrudni zaliczenie przeglądu

badania emisji tylko wtedy, gdy "występują ku temu przesłanki". Dla silników spełniających normy emisji Euro 5 i Euro 6 - czyli rejestrowanych od stycznia 2011 roku - współczynnik zadymienia spalin wyniesie 0,2 m-1.  Dziś norma jest znacznie łagodniejsza - wynosi 1,5 m-1. 

Kraków chce strefy czystego transportu. Ale nie w ścisłym centrum. W całym mieście

związanego z datą produkcji oraz dwóch okresów przejściowych. I tak: do 30 czerwca 2026 roku do miasta będą mogły wjechać samochody, które mają normę emisji spalin niższą niż Euro 3 dla benzyniaków i Euro 5 dla diesli. Pod warunkiem jednak, że zostały zarejestrowane przed 1 stycznia 2023 roku. od 1 lipca

Świece żarowe - bohaterowie układu wydechowego. Dlaczego letni serwis ma kluczowe znaczenie?

silnika oraz jego bardziej płynną pracę. Emisje zanieczyszczeń i sadzy ograniczane są do minimum, co odgrywa ogromną rolę spełnieniu norm EURO." – wyjaśnia Wilschrei. Współczesne świece żarowe przyczyniają się to niższej emisji spalin nawet po uruchomieniu silnika. Zapewniając efekt dogrzewania

Stare diesle nie wjadą do centrum Warszawy. Miasto podejmie działania jeszcze w tym roku

ulicy Puławskiej, Marywilskiej czy alei Prymasa Tysiąclecia). W ramach badania jakość spalin była kojarzona z numerem rejestracyjnym badanego pojazdu, aby dowiedzieć się, jaka grupa aut szkodzi powietrzu najbardziej. Co pokazały wyniki? Samochody z silnikiem Diesla spełniające wymagania normy Euro 5 i

Nowa nalepka na szybę od 4 maja 2022. Kogo obowiązuje, jaki mandat za jej brak?

nie ma informacji o normie emisji spalin Euro. To gminy przyznające nalepki, będą mogły ustalać, jakie normy muszą spełnić pojazdy (np. spełnienie normy Euro 4 lub 5 czy maksymalny wiek samochodu), aby miały prawo wjazdu do strefy. Łatwo więc przewidzieć, że przepisy wjazdowe do różnych gmin będą się

Konwój białych Kamazów w Polsce. Co się stało z ciężarówkami z Rosji?

. Samochody są przeznaczone do pracy w ciężkich warunkach terenowych. Pod maską pracują w nich silniki Cummins o pojemności 6,7 litra. Jednostki spełniały najnowsze normy emisji spalin Euro 6. Popularny model 43118 był często wykorzystywany do budowy np. wozów strażackich. Zwykle samochody są transportowane

Wyniki europejskiej ankiety: chcemy płacić za ekologiczną motoryzację. A jak wy odpowiecie na pytania?

Badanie zostało przeprowadzone w ośmiu europejskich krajach przez YouGov na zlecenie organizacji pozarządowej Transport & Environment. Zadano w nim dość ogólne pytania związane z planowanym wprowadzeniem bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin już w 2025 roku. Interesuje Cię przyszłość

"Dieselgate" po japońsku? Niemiecka prokuratura podejrzewa Mitsubishi o fałszowanie emisji spalin

Wątpliwości niemieckich prokuratorów dotyczą 4-cylindrowych silników diesla o objętości skokowej 1,6 i 2,2 litra. Jednostki o oznaczeniu Di-D były montowane w modelach ASX i Outlander - trafiały pod maski tych samochodów od 2014 roku. Miały spełniać normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6

W Rosji brakuje samochodów. Chińczycy wykorzystują sytuację, władze luzują przepisy

, który czasowo dopuścił możliwość rejestrowania uproszczonych wersji pojazdów. Odtąd nowe samochody m.in. nie muszą spełniać normy emisji spalin Euro 5, a na wyposażeniu samochodu nie są potrzebne niektóre systemy bezpieczeństwa, takie jak moduł do automatycznego powiadamiania o wypadku wykorzystujący

Od 2021 roku nie będzie można sprzedawać niektórych aut. Na przeszkodzie stoi norma Euro 6D ISC-FCM. Co zrobią producenci?

Przez kilka miesięcy firmy motoryzacyjne lobbowały o złagodzenie nadchodzących przepisów. Niemal bezskutecznie, ale został wprowadzony jeden wyjątek. Najpierw jednak trzeba wyjaśnić, czym się różni nowe wydanie normy Euro 6D ISC-FCM od poprzedniego Euro 6D Temp oraz co oznaczają tajemnicze skróty

"Fotoradary" na spaliny w Warszawie. W Krakowie wykazały kilkukrotne przekroczenie norm

i diesla – te drugie emitują nawet kilkanaście razy więcej pyłów, co pokazuje poniższy wykres: Warto zwrócić uwagę na diametralną różnicę pomiędzy starymi dieslami a tymi nowszymi. Samochody, które projektowano zgodnie z nowymi normami emisji (Euro 5 oraz Euro 6) są znacznie przyjaźniejsze

"Biały konwój" Kamazów z Rosji zatrzymany w Polsce. Auta miały specjalne tablice

wyposażane w silniki marki Cummins o pojemności 6,7 litra. Jednostki spełniały najnowsze normy emisji spalin Euro 6. Popularny model 43118 był często wykorzystywany do budowy np. wozów strażackich. Redaktorzy portalu 40ton.net zwracają uwagę na tablice rejestracyjne w białych Kamazach. Po lewej stronie

Ceny używanych aut w Niemczech wystrzeliły. Zapłacą m.in. Polacy

– odpowiednio 8,5 proc. oraz 10,7 proc. Głównie wzrost cen dotyczy aut względnie nowych, spełniających obecne normy emisji spalin. Auta starsze i te, które są obciążone wysokim podatkiem drogowym są zdecydowanie tańsze (tańsze, ale nadal ich ceny wzrosły w stosunku do tego co było wcześniej), ale

Baobab-K to nowy pojazd dla wojska. Układa pole minowe w 22 minuty, obsługują go dwie osoby

. Pojazd wyposażono w silnik CURSOR 13 spełniający normy emisji spalin Euro 3. Turbodoładowana jednostka składająca się z sześciu cylindrów rozwija moc 535 KM przy 1900 obr./min.

LPG to "czyste" paliwo? Tak stwierdzili Hiszpanie

gazeo.pl. Właśnie takimi pojazdami okazują się te zasilane LPG. Z uwagi na mniejszą emisję szkodliwych związków, pojazdy, które spełniają normę EURO 4 lub zostały zarejestrowane po 2006 roku, mogą otrzymać naklejkę ECO, a tym samym móc wjechać do ZBE. Co więcej, by zachęcić do montażu instalacji LPG

Badania przesiewowe samochodów w Polsce - czy to ma sens?

dokładniej samochodowego. Badania przesiewowe spalin są przydatne, ale… Badania przesiewowe mają wiele zalet. Poza wspomnianym określeniem emisyjności wielu pojazdów w krótkim czasie, można też zaobserwować większy (bądź mniejszy) wpływ danej grupy pojazdów – np. o starszej normie Euro &ndash

Nowa naklejka dla polskich kierowców. Nie nakleisz na szybę? Nawet 500 zł kary

ustanawiającej strefę czystego transportu. Dla czytelności naklejki znalazła się na niej także grafika ze znakiem oznaczającym strefę czystego transportu. Warto zauważyć, że na nalepce nie ma informacji o normie emisji spalin Euro. To gminy przyznające nalepki będą mogły ustalać, jakie normy muszą spełnić

Moskwa wprowadza "indeks rosyjskości samochodów". Nie takich wyników się spodziewali

zostanie okrojony o niektóre czujniki, co pozwoli zastosować dużo prostsze rozwiązania. Efektem ubocznym będzie rewizja normy spalin z Euro 5 do Euro 2. Takie samochody trafią na rynek wkrótce po wznowieniu produkcji w rosyjskich fabrykach. Jak podają lokalne źródła, nastąpi to najwcześniej w czerwcu. Zbyt

Tak będzie wyglądać naklejka wjazdowa do strefy czystego transportu. Jest prosta do bólu

będzie zawierała jakichkolwiek dodatkowych informacji (np. herbu miasta czy normy emisji spalin danego auta), ani zabezpieczeń zapobiegających podrobieniu nalepki. Jedyny dodatkowy wymóg, który się pojawił, to odporność na warunki zewnętrzne. "Materiał z którego wykonana jest nalepka jest odporny na

Baterie do pojazdów elektrycznych drożeją. Wpłyną na podwyżki cen aut? Pytamy ekspertów

burza Euro 7/VII co przyczyni się do konieczność wyposażania aut w dodatkowe obowiązkowe systemy bezpieczeństwa czy dodatkowe milionowe nakłady na rozwijanie technologii obniżania spalin, jak też napędów zeroemisyjnych. Do tego nie można zapomnieć o nadal trwającym kryzysie dochodzi elektronicznych

Nowe normy emisji położą kres downsizingowi? Tak twierdzi jeden z szefów Porsche

Przynajmniej tak stwierdził Frank-Steffen Walliser w rozmowie z "Wheels". To jeden z szefów Porsche (odpowiada za rozwój samochodów sportowych marki), a więc z pewnością osoba bardzo dobrze poinformowana w wielu sprawach. Norma emisji spalin Euro 7 ma wejść w życie w 2027 r. i zdaniem

Francja chce rozdawać e-rowery. Wystarczy, że oddasz auto na złom

proc. tej liczby w 2030 roku. Jeśli zostanie wprowadzone w życie, Francja będzie pierwszym krajem na świecie, który chce dofinansować wymianę aut na rowery. Pozwoli to Francuzom pozbyć się z ulic starzejących się aut, które nie spełniają aktualnych norm emisji spalin. W teorii mieszkańcy mają zamienić

Kamaz wraca do korzeni. Wszystko przez sankcje nałożone na Rosję

emisji spalin Euro 2 i pamięta czasy Związku Radzieckiego. Samochody w takiej specyfikacji były nadal produkowane i eksportowane do Afryki oraz krajów Ameryki Łacińskiej. W zeszłym roku produkcja przestarzałych technicznie Kamazów stanowiła zaledwie kilka procent całkowitej rocznej produkcji na poziomie

Samochody drożeją w zastraszającym tempie. Nawet 2-3 razy w kilka lat. I nowe, i używane

wiele zmiennych. Wśród nich te główne stanowią, normy emisji spalin, inflacja, wymagane wyposażenie minimalne czy relacja krajowej waluty w stosunku do euro. Są to tylko niektóre elementy wpływające na to, ile finalnie musimy zapłacić za pojazd. Na początku roku wielu ekspertów przewidywało podwyżki

O ile zdrożeją samochody w 2021 roku?

np. normy emisji spalin. Od stycznia obowiązuje norma Euro 6d. Zgodnie z wymaganiami, koncerny oferujące swoje auta w Europie, będą musiały je doposażyć (mowa oczywiście o nowych autach) w system monitorowania zużycia paliwa. Ma to na celu zapewnienie oraz poprawę weryfikacji spełniania przez pojazd

"Marsjańskie" Porsche 911. Ma kosmiczny wygląd i cenę, a jego dostawy ruszą w tym roku

przeprogramowane ECU wydusiły z legendarnej jednostki aż 830 KM. Całość dopełnia uszyty na miarę, tytanowy układ wydechowy. Twórca samochodu twierdzi, że taki zestaw spełnia bez większych problemów normy emisji spalin Euro 6. Napęd, jak przystało na samochód terenowy, trafia na wszystkie koła. Nie mogło się obyć

Zakaz wjazdu dla diesli od zaraz. To efekt wyroku niemieckiego sądu

powietrza mimo działań ze strony producentów pojazdów. W wielu niemieckich miastach (m.in. Hamburg, Stuttgart, Monachium) stężenie emisji tlenków azotu przekroczyło wiele unijnych norm. Niemiecki sąd uznał w lutym, że pojazdy spełniające normę emisji spalin Euro 5 należy wyłączyć z tego zakazu do 1 września

Eksport starych samochodów. Ile z nich trafi do Polski?

najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin, np. przyszła norma Euro 7. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), najmłodszymi samochodami w Europie jeżdżą mieszkańcy Luksemburgu?—średnia wieku to ?6,4 roku. We Francji wynik ten wynosi 9 lat, w Niemczech 9,5 roku, a w Austrii 8,2

Centrum Krakowa nie dla starych diesli. Powstanie nowa strefa czystego transportu w mieście

będzie obejmować obszar ograniczony IV obwodnicą Krakowa (po autostradową obwodnicę na A4, wschodnią obwodnicę S7 i dopiero planowaną obwodnicę północną). Centrum Krakowa nie dla starych diesli Program zostanie oparty o europejski standard emisji spalin, czyli tzw. normy Euro. Jak proponuje

Czego od motoryzacji chcą aktywiści? Przyglądam się ich postulatom i jestem zawiedziony

uczepili się motoryzacji  Uczepili, dosłownie i w przenośni. Przyklejanie się do aut ma podkreślać, że są złe i to one "psują" klimat. Tymczasem Unia Europejska wprowadza coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Jesteśmy wciąż na etapie przejściowych przepisów Euro 6d, bo koncerny

Bez takiej naklejki nie wjedziesz do centrum. Warszawa rozmyśla, Kraków ma konkrety

ustanawiającej strefę czystego transportu. Dla czytelności naklejki znalazła się na niej także grafika ze znakiem oznaczającym strefę czystego transportu. Warto zauważyć, że na nalepce nie ma informacji o normie emisji spalin Euro. To gminy przyznające nalepki będą mogły ustalać, jakie normy muszą spełnić

Emisja z pojazdów konwencjonalnych, dlaczego tak trudno jest ją obniżyć?

od 1 września 2020 roku zacznie obowiązywać nowa norma emisji spalineuro 6D. To spowoduje, że wiele aut już wyprodukowanych nie będzie mogła być zarejestrowana. Zapewne wynikiem tego będzie też usunięcie wielu jednostek napędowych z ofert. Problemy techniczne Niestety jest to naturalny

Co się dzieje z Euro 7? Ważne pytanie. Czy praca nad nową normą ma w ogóle sens?

naukowych w dziedzinie pojazdów o ultraniskich emisjach. Według nich samochody spełniające aktualną normę Euro 6d są rzeczywiście bardzo czyste i w normalnych warunkach emitują spaliny znacznie poniżej normy. Cel 2050 Działania KE oraz producentów pojazdów dążą do spełnienia wyznaczonego celu na rok 2050

Co to jest AdBlue i po co się go stosuje?

wyeliminować emisji szkodliwych związków z tego typu konstrukcji. Dlatego opracowano szereg układów oczyszczających spaliny, aby możliwe było spełnienie najnowszych norm emisji spalinEuro 6. Wśród nich (tych rozwiązań) można wymienić choćby: filtr cząstek stałych (DPF – dla diesla, GPF &ndash

AC on czy off? Jak jeździć w taką pogodę jak dziś?

sprężarki od lat są dopracowywane – i to nawet nie tyle pod kątem spalania, co norm emisji spalin i efektywności energetycznej. Gdyby klimatyzacja rzeczywiście była tak "paliwożerna", w dobie normy Euro 6 pewnie musiałaby zniknąć. Współczesne klimatyzatory być może podnoszą zużycie paliwa w

Rząd Niemiec domaga się naprawy 12 mln pojazdów

ministerstwa transportu z przedstawicielami miast oraz zrzeszeniami przemysłu motoryzacyjnego, rozmawiano o zmniejszeniu zanieczyszczenia tlenkami azotu o 25 proc. Modyfikacja oprogramowania sterującego praca silników kosztowałaby 1,5-2,5 mld euro. Takie zmiany mogłyby dotyczyć jednostek spełniających normy

SUV-y Opla gotowe na nowe normy emisji

. Do Grandlanda X 1.2 trafiła też nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach i to jest jedyna prawdziwa nowość w gamie aut SUV niemieckiej marki. Warto pamiętać, że normy emisji spalin jako takie się nie zmieniły. W tej chwili obowiązuje norma Euro 6C, która stawia takie same granice, jak

Nowe zasady w Strefach Czystego Transportu. Będą też kary

wjeżdżać pod warunkiem, że spełniałyby konkretne normy emisji spalin Euro. Co za tym idzie z takiej strefy nie mogłyby korzystać chociażby auta z silnikiem diesla z normą Euro 4 i wcześniejszych. Jak podaje Autokult.pl na podstawie danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na koniec 2019 r. 

Dymomierze mogą wykryć wycięty filtr DPF. Na razie są stosowane rzadko, ale to się zmieni

filtr cząstek stałych. Wszystko zależy z jakim autem mamy do czynienia pod względem norm emisji spalin. Dymomierz wykryje usunięcie DPF w przypadku norm Euro 5 i Euro 6 ale dla starszych konstrukcji trzeba zakładać, że doszło do uszkodzenia któregoś z elementów stanowiących wyposażenie jednostki

Czarny dym z rury wydechowej - co oznacza i czy trzeba się przejmować?

Gazy wydechowe składają się z tlenków węgla, azotu i siarki, a także aldehydów, ozonu i węglowodorów. Dopuszczalną ilość poszczególnych związków określa norma emisji spalin Euro. Nowoczesne samochody są jak filtry na kominach elektrowni węglowych. Do atmosfery przepuszczają śladowe ilości

Rząd chce walczyć z wycinaniem filtrów cząstek stałych, ale Stacje Kontroli Pojazdów mają problem

niespełniających normy emisji spalin Euro 6. Jednak na takie rozwiązanie przyjdzie nam zapewne jeszcze chwilę poczekać.

Rekordowy wrzesień w rejestracji pojazdów. W Polsce kupujemy coraz więcej samochodów

wrzesień z niskimi wynikami Porównanie miesięcy rok do roku nie jest jednak zbyt miarodajne. We wrześniu ubiegłego roku mieliśmy do czynienia z niską sprzedażą samochodów związaną ze zmianami w przepisach dotyczących pomiarów zużycia paliwa WLTP oraz wejściem w życie nowej normy emisji spalin EURO 6d-TEMP

Nowy silnik Diesla pod maską Peugeota 3008

Do gamy silników crossovera z Francji trafił nowy silnik o pojemności 1,5 litra. Wysokoprężna konstrukcja dostarcza 130 KM maksymalnej mocy, a do tego spełnia bardzo rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.2. Nowy silnik zastąpi wysłużoną jednostkę 1.6 o mocy 120 KM. Polski importer opublikował

Katalizator - zasada działania, problemy, awarie i koszty. Wszystko, co musisz wiedzieć o katalizatorze

czystość emitowanych przez nie spalin. Pierwsza norma EURO 1 wprowadzona została w 1993 roku, co wymusiło na producentach stosowanie katalizatora, urządzenia mającego za zadanie zmniejszenie szkodliwości emitowanych związków chemicznych

Nowa Skoda Rapid trafi tylko do Chin, ale u nas byłaby hitem

zużycie paliwa na poziomie 5,6 l/100 km. Wolnossąca jednostka spełnia tamtejsze normy emisji spalin China 6b (odpowiednik naszego Euro 6 WLTP), które zaczną obowiązywać dopiero w 2023 roku. Zatem Skoda mocno wyprzedziła konkurencję.

Europa - kraina najbardziej restrykcyjnych norm emisji na świecie. Jak normy dyktują, które auto można kupić, a które nie [MOTO 2030]

wszystkie artykuły z cyklu MOTO 2030 . Od 1 stycznia 2020 roku wszystkie nowe samochody sprzedawane w Europie obowiązuje norma emisji Euro 6D-Temp. Nakłada on na producentów obowiązek sprzedaży aut, których średnia emisja CO2 na km wynosi 95 g CO2/km. To z tego powodu na początku roku z ofert wielu

Opel wprowadza do oferty kampera. Idealne auto na wakacje?

oczyszczania spalin SCR, wszystkie silniki spełniają normę Euro 6d-TEMP dla nieograniczonej mobilności. W razie czego kamperowym Oplem Zafirą Life można zjechać na nieutwardzone drogi, za sprawą opcjonalnego systemu kontroli trakcji IntelliGrip, który zapewnia przyczepność wymaganą na każdym rodzaju

Przyszłość miast należy do stref czystego transportu. O tym będzie się mówić we wrześniu

roku), a tlenków azotu o 20 proc. (1500 ton/rok). Ponadto, dzięki strefie, w stolicy Niemiec zmniejszono o 70 proc. liczbę rejestracji aut osobowych, które nie spełniały normy emisji spalin Euro 2, a ciężarowych o 55 proc. Z kolei powiększenie Stref Czystego Transportu w Rotterdamie (od 2016 r

Chcesz się pozbyć diesla? Mercedes daje premię

cząsteczek stałych – DPF. Rozwiązanie jest powszechnie stosowane przez wiele koncernów, a jego użycie pozwala oczyszczać spaliny z cząstek sadzy. Oferta Mercedesa przewiduje premię za wymianę używanego samochodu z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym (spełniającym normy od Euro 1 do Euro 4) na

Niewłaściwe wprowadzenie SCT doprowadzi do chaosu. Jak uniknąć koszmaru kierowców?

;pozostawienie na nalepce numeru rejestracyjnego, który w sposób łatwy i jednoznaczny pozwoli zidentyfikować pojazd. Ponadto, oznaczenie powinno być uzupełnione o cyfrę (w skali od 1 do 6) odpowiadającą klasie spełnianej przez dany pojazd normie emisji spalin EURO. Każda nalepka miałaby zawierać także unikalny

Czy samochód naprawdę nie odpali, kiedy skończy się AdBlue? Ile kosztuje uzupełnienie?

znaczną część tlenków azotu. Powstaje wodny azot i para wodna. Selektywna redukcja katalityczna może brzmieć jako ciekawy dodatek, ale w gruncie rzeczy... dodatkiem nie jest. Układ SCR stał się obowiązkowy w silnikach diesla od momentu wprowadzenia normy emisji spalin Euro 6. To oznacza, że AdBlue powinno

Ulubione motocykle i motorowery Polaków w 2020 r. W obydwu kategoriach na czele Junak

poprzednim miesiącu i aż o 306,70 proc. więcej niż przed rokiem. - Na te rekordowe liczby wpłynęła niewątpliwie zapowiedziana zmiana normy emisji spalin z Euro 4 na Euro 5, która zaczęła obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. - wyjaśniają eksperci Samaru. Ulubione motocykle Polaków w 2020 r. Nowych motocykli na

Euro 3 czy Euro 5? Czyli: jak stare mogą być auta z silnikami Diesla, którym pozwolimy na wjazd do centrów miast?

Maciej Gis, Moto.pl: W Polsce znaczący udział w rynku pojazdów mają auta używane, często o normie emisji spalin Euro 1–3. Co powinno się robić, aby były one eliminowane i zastępowane "czystszymi" pojazdami? Prof. Marek Brzeżański: Tak de facto jest pytanie do ministra Kurtyki

Ceny nowych samochodów są coraz wyższe. Dlaczego?

, średnia objętość skokowa silnika wzrosła do 1,58-litra, a średnia cena zakupu to121 804 zł. Te dane jasno pokazują, jak rynek ewoluuje. Czemu samochody są coraz droższe? W dużej mierze jest to konsekwencja wprowadzania coraz ostrzejszych norm emisji spalin, limitów emisji dwutlenku węgla ze

Samochód elektryczny. 10 powodów, dlaczego warto wybrać takie auto

Transformacja w sektorze motoryzacyjnym postępuje. Unijne regulacje dotyczące działania na rzecz poprawy środowiska oraz coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, wymuszają na producentach rozbudowę oferty zeroemisyjnych samochodów. Duża konkurencja oraz rosnący wybór aut elektrycznych

Przyszłość, która nadejdzie jutro. SCT kompletnie zmienią krajobraz polskich ulic

cząstek stałych z pojazdów o 50 procent (173 tony w skali roku), a tlenków azotu o 20 procent (1500 ton/rok). Ponadto, dzięki niej zmniejszono o 70 procent liczbę rejestracji aut osobowych, które nie spełniały normy emisji spalin Euro 2, a ciężarowych o 55 procent. Innym przykładem jest Strefa w

Mercedes-AMG One zadebiutował. Auto ma silnik z F1

, aby samodzielnie wytwarzać 573 KM. I nadal spełnia normy emisji Euro 6. Pozostałą moc zapewniają cztery silniki elektryczne, dzięki czemu ma wcześniej wspomniane 1063 KM. Dzięki nim auto na wyposażeniu ma napęd na wszystkie koła. Z przodu znajdują się dwa silniki, po jednym przy każdym kole, które

Niemieccy producenci zmuszeni do naprawy ponad 5 milionów diesli

i cenami . Teraz serwis "Auto Express" donosi, że cała trójka doszła do porozumienia z władzami Niemiec w sprawie emisji spalin w silnikach Diesla, które miały spełniać normy emisji Euro 5 oraz Euro 6. Producenci zobowiązali się do naprawienia na swój koszt ponad 5,3 miliona diesli

Mitsubishi Space Star dostępny z rabatem. Prześwietlamy japońskiego mieszczucha

skóry - stacja multimedialna z dotykowym, 7-calowym ekranem obsługującym Android Auto i Apple CarPlay - Tempomat Space Star oferuje dwie jednostki napędowe. Obie mają trzy cylindry i spełniają najnowsze normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Podstawowy motor ma litr pojemności i generuje 71 KM

Dieselgate | Fiat i Chrysler nie oszukują ze spalinami

. Po wewnętrznym audycie inżynierowie koncernu FCA przygotowali dodatkowo aktualizację oprogramowania dla silników spełniających normy Euro 6, która pozwoli na zmniejszenie poziomu emisji szkodliwych gazów bez utraty osiągów. Właściciele starszych modeli, których silniki spełniały normę Euro 6 będą

Czy filtry cząstek stałych to "zło konieczne"? Obalamy mity

trudniejsza, jak bardzo zużyte akumulatory będą zatruwać środowisko. Na ten moment można jednak stwierdzić, że proces produkcji akumulatorów i energii z węgla do użytkowania pojazdu elektrycznego, emituje tyle samo zanieczyszczeń co pojazd diesla przestrzegający normą Euro 5. Obecne układy wydechowe

Ford Transit Courier i Connect - odświeżone i lepiej wyposażone

normy Euro 6.2 - jednostki 1.5 EcoBlue mają nowy układ wtryskowy, doładowanie i system oczyszczania spalin. Jednostka 1.0 EcoBoost otrzymała nową głowicę, układ zasilania i oczyszczania spalin. Spokojna jazda z niskim obciążeniem pozwala odłączyć jeden cylinder w celu zmniejszenia spalania. Z

Kierowcy nie uciekną od tej naklejki. SCT powstaną. To tylko kwestia czasu

. Równie ważnym punktem, o którym głośno się nie mówi. Otóż przyczyniają się do zmniejszenia liczby rejestracji aut osobowych niespełniających wyznaczonych norm spalin, umożliwiających wjazd do SCT. W Niemczech odsetek ten zmniejszył się o 70 proc. w przypadku samochodów osobowych (Euro 2), a dla odmian

Hyundai Kona 1.6 CRDI 2018 - cennik. Mały SUV z nowym silnikiem Diesla

; około 4,1 l/100 km. Do tego samochód z tym silnikiem spełnia normę emisji spalin Euro 6d-TEMP – jest wyposażony w filtr DPF oraz system SCR. Cennik modelu Kona z nowym sinikiem startuje od 85 700 zł za egzemplarz 11eniem Comfort i ręczną skrzynią biegów. Mocniejsza odmiana 136 KM z 7-biegową

Po 84 latach Morgan zakończył produkcję klasycznych roadsterów

się zmieniał w klasycznych Morganach były jednostki napędowe. Raz na jakiś czas producent zmieniał ich dostawcę, aby ułatwić czynności serwisowe i umożliwić spełnienie norm emisji spalin. W ostatnich latach zmalało zainteresowanie archaicznymi modelami Morgana To one, a także przepisy dotyczące

Sierpień na polskim rynku na dużym minusie. Wyjaśnienie jest proste - sztuczki z WLTP

. nowej normy emisji spalin - EURO 6d-TEMP. Stąd niezwykła, jak na okres wakacyjny (tradycyjnie czas mniejszego ruchu w salonach samochodowych), intensywność ówczesnej sprzedaży. Zaowocowała ona znacznym spadkiem liczby rejestracji w następnym miesiącu (wrześniu).  - komentuje Instytut Badań Rynku

Auta z 20 proc. rabatem

Tak wysokie upusty dotyczą jednak tylko tych aut, które emitują spaliny zgodne z normą Euro IV i których w nowym roku nie będzie można sprzedać. Największe upusty dają producenci samochodów francuskich. I tak np. na Renault Laguna z silnikiem emitującym spaliny wg normy Euro IV

One zawojują świat. Emitują mało CO2, zajmują niewiele miejsca, są coraz bezpieczniejsze [MOTO 2030]

się zmienić w jeszcze jeden sposób. Dla wielu motocyklistów to będzie bardzo zła wiadomość, ale inni się z niej ucieszą. Normy emisji dla jednośladów będą coraz ostrzejsze Małe silniki motocykli mają niższą emisję spalin, a więc wydzielają do atmosfery mniej CO2 oraz szkodliwych substancji, średnio

Co oznaczają różne kolory spalin?

Gazy wydechowe składają się z tlenków węgla, azotu i siarki, a także aldehydów, ozonu i węglowodorów. Dopuszczalną ilość poszczególnych związków określa norma emisji spalin Euro. Nowoczesne samochody, są jak filtry na kominach elektrowni węglowych. Do atmosfery przepuszczają śladowe ilości

To nie lista strachu. Używane diesle-pewniaki w dobrej cenie. Francja, Niemcy i Korea

praktycznie we wszystkich modelach koncernu Fiat. Modyfikacje w stosunku do 1.9 JTD ograniczyły się do nieznacznego powiększenia pojemności skokowej i unowocześnienia osprzętu motoru. W efekcie jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 5. Na rynku obecna jest od 2008 roku - również w katalogu Opla, Saaba

Polacy rejestrują rekordową liczbę pojazdów - aż 75 proc. wzrostu! Boom na rynku? Wszystko przez Euro 6.2

W sierpniu ostatni miesiąc obowiązują stare normy emisji. Już od września wchodzi w życie zaostrzona norma emisji spalin Euro 6.2 – producenci muszą podawać zużycie paliwa wg najnowszych testów WLTP, które pokazują rzeczywiste zużycie paliwa w bardziej wiarygodny sposób. Dlatego wszyscy

Eurowinieta: co to jest i jak z niej korzystać?

wykupić na jeden dzień, tydzień lub nawet rok. Warto zaznaczyć, że od początku 2020 roku ceny eurowiniet dość znacząco wzrosły. Ich wysokość uzależniona jest też od rocznika pojazdu - im wyższe normy dotyczące emisji spalin spełnia tym niższa opłata za przejazd. Ile więc kosztuje eurowinieta? Bez względu

Duży znak zapytania przy Fiatach 500 i Panda. Fiat to kolejna marka, która myśli o porzuceniu segmentu A

PSA: Skąd biorą się czarne chmury nad segmentem A? Przede wszystkim: muszą spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, a to znacznie wpływa na cenę, cenę windują również obowiązkowe systemy bezpieczeństwa, które producenci muszą instalować w nowych samochodach. Małe auta nie mogą być

Opinie Moto.pl: Mazda 2 FL 2020 - jest droższa, ale i tak by była

? Dopuszczalna średnia norma emisji dwutlenku wynosi 95 g/km. Tyle może emitować każdy samochód, który trafia na europejski rynek. Jeśli dany motor przekracza tę wartość, producent płaci 95 euro za każdy gram dwutlenku węgla, który "nadprogramowo" trafia do atmosfery. Dotyczy to jednak każdego

Warszawska policja szuka elektrycznego radiowozu. I ma wyśrubowane oczekiwania - kombi o zasięgu 550 km

będzie mógł ich spełnić: nadwozie kombi, silnik elektryczny (według danych z pkt 23 świadectwa zgodności WE) spełniający, co najmniej normę emisji spalin Euro 6 AX na poziomie obowiązującym na dzień odbioru układ hamulcowy musi być wyposażony, co najmniej w układ zapobiegający blokowaniu kół pojazdu

Volkswagen stawia na CNG. Nowe modele w drodze

przejście na pojazd z niską emisją CO2. Używany pojazd z silnikiem Diesla spełniający normę Euro 1 - Euro 4 jest nie tylko wymieniany, klient otrzymuje zniżkę na nowe auto sięgającą 2000 euro, jeśli zamówi model napędzany gazem ziemnym przed 31 marca 2018. false false

Giganci myślą o wycofaniu z produkcji swoich małych i tanich aut. Przez normy emisji i zaawansowane systemy

są coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, które zaczną obowiązywać od 2020 r i wymagają na producentach kosztownych inwestycji. Żeby spełniać normy z 2030 r. Volkswagen up! będzie musiał być droższy o 3 500 euro (ok. 15 tysięcy zł) . To bardzo dużo, bo w Niemczech up! wyjściowo kosztuje

Pierwsze siedem solarisów przyjedzie do Częstochowy w połowie sierpnia

Nowe autobusy mają silnik Cumminsa o pojemności 6,7 litra i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Komora silnika posiada automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w automatyczną skrzynię biegów firmy Voith typ Diwa 6 oraz w ogumienie

Koncern FCA oszukiwał we Francji na setki milionów euro

. W połowie marca tego roku paryska prokuratura wszczęła postępowanie przeciwko włosko-amerykańskiemu producentowi dotyczące wprowadzenia w błąd klientów za pośrednictwem urządzeń kontroli emisji spalin. Dziennik szacuje, że na podstawie obrotów grzywna może wynieść 9,62 mld euro. Zobacz także: To

Re: norma spalin

Witam, W Polsce obowiązuje wszak Euro - norma na emisję: EURO II i kolejno będzie EURO III i IV. Pzdr. A.

euro 4 - norma emisji spalin, pytanko

Witam. Mam pytanie odnośnie tej właśnie normy. konkretnie: przeczytałem, że renault wprowadza swojego _pierwszego_ dieselka do swojej oferty spełniającego właśnie te normy, co oznacza że reszta dieslów tych norm nie spełnia. Stąd pytanie - co stanie się z samochodami które mają już silniki które

Re: normy spalin euro 4

niestety dotycza ale puki co to w EU obowiazuje norma Euro2 na motocykle...nowe motocykle wyprodukowane po bodajze kwietniu 2004roku bo wiem ze jak kupowalem swojego sprzeta w 2004 roku (nowego) to musialem miec zaswiadczenie z fabryki ze zostal wyprodukowany przed ta data bo mial Euro 1 i

Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

Witam, ten temat na razie nie dotyczy większości z nas, gdyż jeździmy głównie autami , spełniającymi najwyżej normę Euro 3, obowiązującą do 2005 roku, która pozwalała jeszcze produkować auta o przyzwoitej trwałości. Jednak obecnymi, głównie używanymi, autami jeździć wiecznie nie będziemy i np. z 10

Normy emisji spalin euro 3,4,5

Jak to jest z tymi normami? Z powodu normy euro 5 zniknęła honda civic z 2-litrowym 200 konnym silnikiem, a dalej się produkuje audice czy mercedesy V8, palące wielkie ilości benzyny co też na pewno powoduje więcej CO2. Na jakiej zasadzie są te normy skonstruowane?

Re: euro 4 - norma emisji spalin, pytanko

ool_piwo napisał: > śnie te normy, co oznacza że reszta dieslów tych norm nie spełnia. Stąd pytanie > - co stanie się z samochodami które mają już silniki które nie spełniają warun > ków normy, przecież to zdecydowana większość samochodów w polsce (i nie mówie t > ylko o

Kontrola spalin samochodów - teoria a praktyka ...

Ciekawe jakie ponad 10-cio letnie auto spełnia normę EURO 5, która obowiązuje od ... 2009 roku! Dobrze jeśli spełnia EURO 3...

Re: Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

Imbecylom, którzy głosowali za wprowadzeniem tej normy, we łbie się poprzewracało!!! http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/01/21/auto-moto-fallout-czyli-krajobraz-po-euro-5/ Tekst linka

Czyzby normy spalin euro4 i euro5 zmienily klimat?

Zwrociliscie uwage, ze od kiedy Unia Jevropejska zaczela wprowadzac restrykcyjne zmiany w normach spalin, to klimat sie nam zmienil? Powodzie, a drzewa usychaja, Zimy sa srozsze, a lata bardziej gorace. Moim zdaniem to ie armageddon nam zaszkodzi, to te normy nam szkodza. Moze trzeba bylo nie

Re: Normy emisji spalin euro 3,4,5

Masz rację. Normę Euro5 wprowadzono, by faworyzować na rynku turbodoładowane silniki benzynowe na ubogą mieszankę europejskich koncernów pod pozorem ekologii. Wprawdzie te silniki emitują trochę mniej CO2, ale za to dużo więcej tlenków azotu i innych szkodliwych związków, ale na to już brukselskie

DOPALANIE SPALIN?

skrzyni korb. też to chyba nie jest, bo powinno wychodzić np. gdzieś z głowicy. W aktualnym MOTOCYKLU piszą o syst. dopalania spalin zast. w mym sprzęcie - w tym również niereg. katalizatorze - norma Euro 2 ???

Mam pomysł na korki, spaliny i hałas!

Ależ to bardzo proste: należy wprowadzić minimalne wymogi ekologiczne dla pojazdów poruszających się po mieście. Na dzień dzisiejszy proponuję normę ekologiczną EURO2, jako absolutnie brzegowy, bez którego pojazd nie ma prawa jeździć po mieście. Z końcem 2009 roku, wymóg podniesiemy do normy EURO3

Re: Kontrola spalin samochodów - teoria a praktyk

> Ciekawe jakie ponad 10-cio letnie auto spełnia normę EURO 5, która obowiązuje o > d ... 2009 roku! > Dobrze jeśli spełnia EURO 3... czytanie ze zrozumieniem się kłania: "w Polsce kupimy masowo, ale co najmniej 10-letnie auta, które w teorii mają silniki spełniające normę np

Koszt 35 EURO... DEKRA

. ekspertyzy zapłaciłem wraz z plakietką 35 EURO. Mam Renault DCI z 2005 roku i dostałem żółtą plakietkę. Posiadacz normy spalin może zakupić plakietkę w każdym sklepie ATU (Auto Unger). Wtedy koszt wynosi tylko 5 EURO.

Re: KZK GOP to się opłaca!? - komu?

spalin EURO 5; 16 niskopodłogowych autobusów marki SOLARIS URBINO 12 CNG, spełniających wymagania normy emisji spalin EEV (bardziej restrykcyjną niż norma EURO 5); 2 niskopodłogowych autobusów marki SOLARIS URBINO 12LE CNG, spełniających wymagania normy emisji spalin EEV (bardziej restrykcyjną

Tego w hondzie jeszcze nie było - szok i skandal

W związku z rychłym wejściem w życie restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin - Euro 5 - ZOBACZCIE

Re: Nie chcemy oddychać spalinami

trzeba zlikwidować MPK i wpuścić do miasta większą ilość prywatnych przewoźników, pod warunkiem że mają normę spalin co najmniej Euro 1. Na trasie Lublin - Parczew jakoś nie ma problemu ze spalinami, dlatego że większosć ludzi jeździ ekologicznymi busami, a smrodzą tylko czasem autobusy PKS

Re: Czystosc spalin

producentów niemieckich i japońskich. Robią to oni właśnie pod naciskiem ruchów na rzecz ochrony środowiska czy organizacji konsumenckich. Bowiem obecnie stosowane diesle, choć bez żadnych filtrów, nie tylko bez trudu spełniają wymagania obowiązującej normy emisji spalin Euro 3 - nawet z wchodzącą w

Emisja spalin?

Gdzieś obiło mi się o uszy , że Komisja Europejska pracuje nad ujednoliceniem zasad opłaty rejestracyjnej (raz na zawsze eleminującej akcyzę od używanych samochodów na wspólnym, unijnym rynku). Kryterium ma być - bodajże - spalanie. Tj. 10-letnie BMW 5, które nie spełnia chyba normy emisji

Kontrola spalin samochodów - teoria a praktyka ...

Problem dotyczy głównie diesli. Benzynowe, nawet stare, spełniają każdą normę euro (o ile nie mają kata wyciętego i dużej pojemności). Jednak zamiłowanie Polaków do wszelkich tedeików i dużych tras (raz na rok pielgrzymki na 1 listopada) nie spowoduje, że odejdą oni od swych wychuchanych

Re: Nie chcemy oddychać spalinami

Norma euro to ma być CONAJMNIEJ z numerkiem 2 i to nie podlega dyskusji. A miasto niech zacznie wreszcie traktować poważnie temat komunikacji miejskiej w Lublinie, a nie tak, jak jest to dotychczas. Powołali niejakiego Widomskiego na stanowisko koordynatora czy jakoś tak ds kom.miejsk. Niestety

Euro "n"

Duzo zalezy od Normy Euro "n", ktora spelnia dany silnik wraz z ukladem odprowadzania spalin. W przypadku samochodow z nowoczesnymi instalacjami ten przepis o zakazie podgrzewania na biegu jalowym jest juz nieco archaiczny. Pochodzi on z innej epoki, a do prawnikow zajmujacych sie

Re: Sieć serwisowa

adrian_ktostam napisał: > normy emisji CO2, Euro5 Normy Euro nie regulują emisji CO2: pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin

Nowe ekologiczne autobusy MZK Opole

Hi hi hi !!! Nowe ekologiczne autobusy z normą spalin EURO 2 !!!! Takie w Niemczech już dawno są wycofane... Teraz tylko olej opałowy i na miasto...

Re: JAKA powinna byc zawartość CO2 w spalinach

Są różne normy. (Euro "coś tam"... dokładnie nie pamiętam ;-) ) Musisz podać model samochodu. Najlepiej zadzwoń do najbliższej stacji diagnostycznej - powinni mieć wszystkie tabele.

Re: Emisja spalin?

Akurat spełniane przez auto normy można łatwo podwyższyć, poprzez zamontowanie nowszych systemów oczyszczania spalin. Widywałem nawet 20-letnie samochody spełniające euro II(obowiązuje od 1996). Zasadniczo możnaby być za, w końcu chodzi o ekologię, promowanie samochodów niekoniecznie młodszych

Trzy linie na przetarg

Jezeli według Pana Ostrowskiego osmio letni autobus jest nowoczesny to polecam zajrzeć do norm EURO( normy dotyczące poziomu emisji spalin) od 1995 -2002 obowiazuje norma EURO2 a od 2005 norma EURO4. Trujmy dalej nasze miasto i nas samych.

Mój diesel wypuszcza czystsze spaliny, niż pobiera

Problem z ruchem samochodowym jest taki, że większość samochodów to rupiecie, w tym tabor MPK a zwłaszcza ciężarowy... Wystarczy wyposażyć straż miejską i policję zamiast w radary, w analizatory spalin - i zabierać dowody rejestracyjne tym, którzy nie spełniają norm dla swoich aut... dlaczego mam

Czy ktoś już jeżdźił Hondą Accord 2,2 TD ???

Podobno ten silnik ma najniższe zużycie w swojej klasie i emisja spalin poniżej normy EURO-IV.Czy ktoś coś wie na ten temat(pytam z czystej ciekawości) Pozdrawiam

Zbyteczny przepis

po dniu 30 kwietnia 1993 r. Ten przepis jest IMHO zbyteczny, nadmiarowy i szkodliwy. Sprawy czystosci spalin sa wyczerpujaco ujete w normach Euro odnosnie tychze spalin. A AFIK nie ma innych argumentow przeciw silnikom dwusuwowym, niz czystosc spalin. Nie widze zadnych przeciwwskazan, aby

Re:

Dorabianie idei ? Powoli, spokojnie...zaraz to wyjaśnimy: jaka normę oczyszczania spalin spełnia katalizator twojego samochodu - Euro V czy Euro VI ? Enjoy it !

Re: Sprzedażowy hit Skody

Oni wypychają modele z normą emisji spalin euro4, a Wy sie cieszycie jak dzieci...

Re: Kraków chce zamknąć centrum dla starych aut

Popieram, w ogóle powinno się wprowadzić podatek dla aut nie spełniających poszczególnych norm spalin EURO.

Re: Sprzedażowy hit Skody

Oni wypychają modele z normą emisji spalin euro4, a Wy sie cieszycie jak dzieci...

Re: zakaz opalania węglem, powiedział sprzedawca

Ze smogiem można też walczyć wprowadzając na terenie miasta zakaz rejestracji i poruszania się aut , które nie spełniają norm EURO 5

Graty najechały Polskę

najprostrzym rozwiazaniem zapobiegawczam najazdowi gratow na Polske jest wprowadzenie podatku ekologicznego zaleznego od EURO-Normy spalin.

Re: Do zażenowanego...

Uczył się chłopina u najlepszych - poczytajcie sobie materiały reklamowe KZK GOP... Tam możecie sie dowiedzieć od ich "fachowców" od PR, że PKM Gliwice własnie kupił autobusy napędzane silnikiem ekologicznym typu EURO 4 (chodzi o silnik wysokoprężny spełniający normę emisji spalin EURO 4

Re: Czystosc spalin

ausgerüstet wurde. Der kürzlich präsentierte Peugeot 307 HDi FAP 135 (100 kW/136 PS) ist zudem der erste Diesel-Pkw der Welt, der serienmäßig mit Rußpartikelfilter ausgestattet ist und zugleich die scharfen Abgas-Grenzwerte der ab 2005 geltenden Euro 4-Norm einhält. Das von Peugeot entwickelte und

do kiedy bedzie obowiazywac akcyza, a od kiedy ...

od kiedy wchodzi w zycie ustawa o pierwszej rejestracji polaczona z oplata rejestracyjna w wysokosci 4 zl za cm szescienny? slyszalem ze oplata bedzie w zaleznosci od normy czystosci spalin euro1,2,3 itd

Kontrola spalin samochodów - teoria a praktyka ...

"kierowcy starych gruchotów" - tyle że jakoś te najbardziej dymiące TDI na stare gruchoty nie wyglądają!!!! Wręcz przeciwnie czasem całkiem ładne nadwozie z rury dym. Normę EURO5 auto spełnia ale zaraz po wyjeździe z fabryki, potem już nie. Filtr cząstek stałych w jeździe w mieście na krótkich

Re: VW Passat B8

Powolywales sie na norme euro 3 i euro 6, twierdzac, ze samochod z euro 3 jest trwalszy. Stand moje pytanie o sprecyzowanie. NOrmy czystowci spalin nie maja nic wspolnego z trwaloscia silnika.

Re: VW Passat B8

Zrozum, normy czystosci spalin euro nie maja nic do czynienia z trwaloscia silnika. Jesli twierdzisz inaczej, to podaj dokument w ktorym jest napisane, ze dla osiagniecia normy euro 6 trzeba stosowac turbosprezarki. Jesli nie podasz, to koncze dialog.

Czy w 2011r. nie kupimy auta z Euro4?

Witam, jakiś czas temu usłyszałem w radiu, tylko nie wiem w którym, informację, że pod koniec roku czekają nas znaczne obniżki cen aut nie spełniających normy emisji spalin Euro (no właśnie czy 4?). Salony takich aut nie będą mogły sprzedać w 2011r. jako auta nowe, nawet jako ubiegłoroczne. Prawda

Re: Fala gratów wciąż płynie

Czegoś tu nie rozumię. Norma emisji spalin EURO 2 u nas nie obowiązuje a w innych krajach uni owszem???

Artykuł sponsorowała literka D jak Dacia

koniecznie z dopiskiem, że z grupy Renault. "Przepaść, które dzieli te normy, obrazowo przedstawia Dacia z grupy Renault: dzisiejsza norma Euro 4 dopuszcza w spalinach 50 razy mniej tlenku węgla niż Euro 0, a tlenków azotu - dziesięć razy mniej"

Re: LPG - fakty i mity

Ważna sprawa: spaliny po LPG są około 5x 'czystsze' od benzyny i 12x czystsze od spalin diesla. Ciekawe który producent pierwszy na to wpadnie jak znowu zaostrzą się normy Euro X.

Re: Dlaczego ML320 nie bedzie jezdzil po USA :)

dla twojej informacji, obowiazujaca obecnie kalifornijska norma emisji spalin przewyzsza norme EURO 6, ktora ma byc wprowadzona w roku 2015. Samochody z silnikami diesla maja wciaz wysoka zawartosc NOx w spalinach i weglowodorow.

Re: Policja łapie i sprawdza trujące Diesle :)

Wycięcie DPF sprawia tylko tyle, że auto nie spełnia normy emisji spalin Euro 5. Spełnia za to Euro 4. Dopiero samochody wyprodukowane po 2008 roku muszą spełniać Euro 5. To nie diesle są problemem smogu.

Re: Ochrona srodiwska, brak spalin, tańsza eksplo

wilman napisał: > ka_zet napisał: > > > Co w tym takiego fajnego, właściwie? > > Ochrona srodiwska, Cokolwiek by to nie było... :> Większa niż w przypadku silnika diesla spełniającego normę Euro 5? > brak spalin, O, jak spalasz gaz nie uzyskując

Re: Nowy lubelski autobus. Z wydechem na dachu ZO

w 2014 wejdzie norma euro 6 to spaliny mogą iść do środka i tak będą czystsze niż powietrze na śląsku :)

Re: Afera VW a sprawa polska...

Sam silnik ma o tyle do rzeczy, że wyrzuca z siebie "trochę" inne wartość spalin niż te podane np. w katalogach. Zamiast Euro VI pewnie powinno się kwalifikować do niższej normy Euro. Tylko do jakiej skoro mówi się że normy były wielokrotnie przekroczone.

Re: IKARUSY - moze jednak warto je remontowac?

Nie beda remontowane poniewaz silniki nie spelniaja zadnej normy EURO (to wysylane do Solca spelniaja norme czystosci spalin EURO I) i sie po prostu nie oplaca ich remontowac. Pozdrawiam, Aleksej

Re: IMPORT SAMOCHODÓW OD 1 MAJA 2004 - ARTYKUŁ

Jest jeszcze jedna drobna roznica Wyzsza norma Euro obowiazuje tylko nowe samochody a uzywane moge np. w Niemczech zarejestrowac o ile tylko emisja spalin odpowiada normie ktora spelnialo auto w chwili produkcji. W PL wprowadzono Euro2 dla ograniczenia importu samochodow uzywanych

Re: Lewe euro 2

Zaswiadczenie jest po to aby zarejestrowac samochod, ale nie dopuscic do ruchu.Dopuszczone auto bedzie dopiero po polskim przegladzie technicznym i tam odrazu wyjdzie ,za analiza spalin odpowiada normom Euro 1.Ten sam problem byl tutaj na poczatku,ludzie kupowali nowe katy za cwierc wartosci

Z Niemiec importujemy smród

.in. zniesienie w Polsce zakazu pierwszej rejestracji aut, które nie spełniają normy emisji spalin Euro 2. - Większość używanych aut sprowadzanych ostatnio do Polski pochodziła z Niemiec - ocenia Wojciech Drzewiecki, szef firmy Samar, gromadzącej dane o naszym rynku motoryzacyjnym. Dlaczego Niemcy

Re: Lista życzeń

Tak jest! Więcej ekologicznych autobusów z normą spalin Euro V . Za kase z budowy torowiska donikąd i okablowanie można mieć komunikacje autobusową cycuś.

Re: nowe Volvo

wybacz, ale nie orientuję się w przepisach o normach emisji spalin :-) czy przez to mam rozumieć że w Polsce nie można od przyszłego roku zarejestrować autobusu, który nie spełnia normy euro 4 ?

Re: ile oleju silnikowego spala 2,0TDi VW na 1000

nie ma smrodu spalonego oleju a samochód ma normy emisji spalin EURO 5 jak uzywany to trzeba go dokładnie sprawdzić fryderykx@neostrada.pl

Re: czystosc spalin w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych -

możliwe bez udziału pojazdów z silnikiem Diesla. W przyszłości należy jednak spodziewać się jeszcze surowszych wartości granicznych, które będą zmuszać do jeszcze większego ograniczenia emisji spalin. Norma Euro IV stawia wymóg zmniejszenia dopuszczalnej obecnie wartości emisji szkodliwych

Re: Zderzakiem w kolanko. Parkingowe osobliwości

Kolego stare zdezelowane Ikarusy (norma spalin Euro minus milion), Scanie z Grodziska (Euro2), stare Solarisy (Euro2), cała masa Arek, Minibusów i pewnie wiele innych generują znacznie większe zanieczyszczenia, niż w miare nowe (podkreślam, w miare nowe) samochody....

Re: Zaczęło się palenie w Łegu, wraca to samo

Czy ktoś ma info ile autobusów w krk spełnia norm euro-5? Bo przykładowo produkcję popularnego w krk jelcza M121MB zakończono w 2007 roku po wprowadzeniu normy czystości spalin Euro-4, starsze miały euro-3, więc nie sądze by wszystkie obecnie jeżdżące w barwach mpk miały euro-5. Może ktoś z mpk lub

PUŁAWY,dzis 140 ale w lipcu 200 a kniec roku 500

, opartego na moczniku produktu. Jest nim AdBlue. Jest on stosowany w nowej generacji silników diesla. Zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej od 1 października 2006 roku weszły w życie nowe, bardziej restrykcyjne normy emisji spalin (tzw. Euro 4), które od 1 października 2008 r. ulegną dalszemu

Re: Jak to nie ma ram prawnych?

Zgadzam sie w 100%, strefy zakazu wjazdu jak w Londynie, lub wzorem Berlina tylko auta spelniajace normy spalin Euro 4 mogą poruszac sie po centrum...

Re: Spadek cen akcyzy???

Chcą wprowadzić możliwość sprowadzania aut spełniających normę emisji spalin EURO 2. Być może także lekko rozbitych aut. Akcyzy chyba nie ruszą, gdyż zdała swój egzamin!

Nowoczesne solarisy z niebieskim sufitem

Norma EURO 5, choc wysoka nie jest niczym szczególnym, przedsiebiorstwa komunikacji miejskiej w polsce, juz eksploatuja autbusy miejskie w tym także solarisy z jeszcze wyższa i nie obowiazujaca jeszcze normą czystosci spalin EEV. Zdjecia z fabryki najnowszego nabytku KM Płock

Re: Mam pomysł na korki, spaliny i hałas!

Badziewny pomysł, no ale nic, mam parę pytań: > Należy też zwolnić z podatków nowych właścicieli > samochodów spełniających normę EURO5 Z jakich podatków? Od dochodów osobistych? ## > Skończą swój żywot przerdzewiałe Ikarusy. Rozumiem, że kupisz nowe autobusy z własnej

Re: Nowe, super autobusy w Łominakch?

Klimatyzacja to teraz w autobusach norma. Podobnie z NOWĄ obniżoną normą emisją spalin Euro 6. Z tym że klimatyzacji można ewentualnie nie włączać/oszczędność w spalaniu/ o ile temperatura tego nie wymaga. Natomiast wszystkie ,,nowe autobusy miejskie muszą spełniać

Re: Coraz więcej autobusów z Polski

W Autosanach montuje się głównie części firm zachodnich (np. silniki Cummins, Iveco, Mercedes-Benz, Renault). Autobusy te spełniają normy i przepisy krajowe oraz międzynarodowe (m.in. normy EURO dotyczące emisji spalin). cytat.. jakis Polaczek podal Wikipedie..robicie za 500 euro a kase

Re: silnik diesla symbolem statusu?

Co do opisywanych zaostrzeń standardów emisji spalin z artykułu - W 2014r. ma wejść norma Euro 6 - na razie wszyscy przechodzili na Euro 5, ale są np. silniki Mercedes BlueEfficiency i VW BlueTDI, które od jakiegoś już czasu spełniają Euro 6.

Re: Najtańsze sedany na rynku

samochody robia sie coraz ciezsze (poduszki, klima, lepsze wyciszenie, lepsze materialy -to wszystko wazy!) dlatego mimo mocnych silnikow osiagi nie rosna. Pozatym sa jeszcze normy spalin - gdyby nie norma euro5 silniki moglyby byc 30% mocniejsze.

Re: MATIZ - jak się sprawuje silnik Suzuki w Matizie?

Przekonstruowanie silników spalinowych tak, aby spełniały normy zanieczyszczania EURO najczęściej powodują spadek mocy silnika i minimalny wzrost zużycia paliwa. Dzięki temu spaliny zawierają mniej toksycznych związków.

Re: Spaliny diesla są zabójcze - skarbonka zabija

zmuszony poprzez wprowadzenie w życie normy emisji spalin Euro 4 . Skutek jest taki, iż jeździ cała masa "wypasionych" Mercedesów klasy S poprzedniej generacji (W220), z dieslem, które przy depnięciu kopcą niewiele mniej niż 40-letnie Jelcze w dobrym stanie. Przykład? Proszę bardzo

CO ZROBIĆ Z PRYW. IMPORTEM AUT ??

Moja propozycja jest następująca: I. Wprowadzamy opłatę ekologiczną przy pierwszej rejestracji auta. Powinna być zróżnicowana w zależności od normy czystości spalin jaką spełnia dane auto. 1. spełniona norma EURO-4 - beza opłaty. 2. spełniona norma EURO-3 - 1000,00 zł 3. spełniona norma

Re: Nowe Jelcze na trasie

Ten ostatni autobus to spełnia nawet normy czystości spalin Euro999 (kiedykolwiek by taką wprowadzili). :))) -- M. Kilijański - Tramwaje Śląskie: "Ciągle remontujemy. Tramwaj ma żywotność do momentu kasacji."

Re: Fiat Panda vs. Kia Picanto vs. VW Up

@Gość: HRS silniki są dziś mocniejsze, ale ich charakterystyka podyktowana jest normami Euro5, więc zamiast ciągnąć jak kiedyś dychają ledwo, ale z rury ponoć czystsze spaliny lecą.

Re: Brief: SCHADSTOFFARM?

wprowadzeniem Euro 1. Przykladowa zawartosc rubryki o emisjach "Bedingt schadstoffarm Stufe C" nalezy wiec tlumaczyc "spelnia normy emisji wg. niemieckiej nomenklatury "bedingt schadstoffarm Stufe C"" Przyklady oznaczen norm emisji spalin

Re: Drugie wcielenie Szymiegozalogowanego :)

Cóż, lepsza kontrola wtrysku (czterokrotnie krótszy czas najkrótszego wtrysku) a więc pewnie może wnieść trochę dobrego do wszystkich parametrów: mocy(?), czystości spalin (zmniejszenie zawartośći "śmieci" w spalinach o ok 20-30%, diesel spełniający normę EURO5), poziomu głośności (około

Re: Volkswagen T2 wraca do Europy

Ciekawe ile ma gwiazdek w testach EuroNCAP i jakie normy spalin spełnia to cudo ? Strefa zgniotu kończy się na kolanach kierowcy. Taką Mazdę Rx8 wycofali z Europy, bo nie spełniała Euro5. Defendera mieli przestać produkować, ponieważ nie spełnia norm bezpieczeństwa. A tu zaczyniają sprzedaż tego

Re: SCR - nowa era czystych diesli

Jeszcze zapomnieli dodać VW Passat BlueTDI, który w tej technologii chyba jeszcze szybciej pojawił się w ofercie niż Merc. Spełnia przy tym normę emisji spalin Euro6.

Re: Radni chcą głowy prezesa MPK

konieczna jest likwidacja MPK i wpuszczenie do miasta wszystkich przewoźników którzy bedą mieć autobusy z niską podłogą, normą spalin co najmniej Euro 1 i ważnym dowodem rejestracyjnym. Obecnym przewoźnikom prywatnym należy dać czas do końca roku na kupno autobusów z niską podłogą i normą

Re: czystosc spalin w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych -

Cytat: Ford i PSA - Ekologiczny filtr Wprowadzenie normy Euro 4 wplynie nie tylko na ograniczenie emisji szkodliwych substancji w spalinach, ale rowniez przyczyni sie do ograniczenia emisji czastek stalych wytwarzanych podczas pracy silnikow wysokopreznych. By sprostac nowym normom

Re: Legalność motocykla

Prawo się zmieniło od tego czasu. Jeżeli motocykl został wyrejestrowany x lat temu, to teraz przy ponownej rejestracji musi spełniać obecne normy Euro dotyczące emisji substancji szkodliwych w spalinach...

Re: Oznaczenia na naczepach TIRów ... ???

Zielone S i L to info o spełnianych normach ochrony środowiska. Chodzi tu o głośność silnika, emisję spalin, a także m.in osłony dla zabezpieczenia rowerzystów przed wpadnięciem pod skrzynię naczepy. Są to normy i dla ciągników siodłowych i dla naczep. L oznacza spełnienie normy Euro 2 i

Re: Nie masz racji. Autobusy wszystkie są zbędne

autobusy mogą być, pod warunkiem że nie będą dotowane z budżetu miasta. No i jakieś normy spalin mogłyby trzymać np. Euro 1 na początek. Dać im okres przejściowy na te normy. Jak tam hrabio? Czy hrabia stał się już prawdziwym europejczykiem?

Re: Homoseksualiści żyją o 20 lat krócej niż hete

Kadzidlo powinno miec filtr DPF i dodatkowo katalizator. Inaczej norma Euro5 nie jest spelniona. I 1 x w roku badanie czystosci spalin. Najlepiej by bylo, gdyby wprowadzono E-kadzidlo.

Re: Euro "n"

nazimno napisał: > Duzo zalezy od Normy Euro "n", ktora spelnia dany silnik wraz z ukladem > odprowadzania spalin. > > W przypadku samochodow z nowoczesnymi instalacjami ten przepis > o zakazie podgrzewania na biegu jalowym jest juz nieco archaiczny

Re: ITALIA 2013 - info

Wjazdówka - Florencja zezwolenie G 400 EUR (lub 320 on-line) silniki euro 0-3 275 EUR (lub 220 on-line) silniki euro 4 250 EUR (lub 200 on-line) silniki euro 5-6 I tak jak do tej pory - norma spalin musi być wpisana w dowód rejestracyjny autokaru

Re: Czystosc spalin Pb vs LPG - jak jest naprawde

(to było dość dawno, podejrzewam że chodziło o auta z normą Euro 1 lub 2 co najwyżej). W spalinach z mojego auta czegoś tam (już nie pamiętam czego) było mniej na tyle że wydruk pokazał różnicę. W aucie gdzie masz jedną sondę przed katalizatorem masz max Euro 2 i tam wycięcie katalizatora nie

Re: KZK GOP to się opłaca!? - komu?

2008 r. - rozpoczęcie eksploatacji: kolejnych 4 nowych autobusów SOLARIS URBINO 18; 4 nowych autobusów SOLARIS URBINO 12 spełniających normę emisji spalin EURO 4, dostarczonych do PKM-u zgodnie z umową leasingu. Stan inwentarzowy autobusów: 74 szt.

Re: Kraków chce zamknąć centrum dla starych aut

substancji ,i to mogloby byc wyjsciowa baza do okreslenia sprawnosci jednostki napedowej .Jesli normy odbiegaly by w granicach 25-30% ,auto nie przeszlo by testu spalin .Nie mialo by to znaczenia czy samochod wyprodukowany ma Euro 1,2,3,4,5,6, kazde byloby osobno klasyfikowane niezaleznie od roku

Re: Nalot terenówek na Kraków

czego się czepia BMW?? Mam BMW E30 sprowadzona, rok produkcji 1989 i na stacji diagnostycznej spaliny spełniają normę EURO 3. Sprawne auto ze sprawnym silnikiem spełnia wszelkie normy i nie ma znaczenia czy jest to auto za 100 tys czy 4 tys.

Rejestracja Stroma 1000 K8

Jest sporo ogłoszeń o sprzedaży fabrycznie nowych Stromów 1000 (poza oficjalną siecią dilerską Suzuki). Maszyna nie spełnia norm czystości spalin Euro ileśtam i podobno nie można jej zarejestrować. Sprzedający z kolei twierdzą, że nie ma z tym problemu. Kto ma rację i czy ktoś kupował i

Re: Dla kogo ten wiszący most w Gdańsku ?

Jak to dla kogo? Dla mieszkańców prestiżowej dzielnicy Stogi i ekskluzywnej - Przeóbka tak, a żeby mieli w godnych warunkach w godz. 5-7.30 którędy wracać z drugiej zmiany ,aturalnie ekologicznym i spełniającym normy Euro-10 normy czystości spalin, autobusem Ikarus linii 158 :)

Re: Policja łapie i sprawdza trujące Diesle :)

przyjemny_gosc napisał: > Wycięcie DPF sprawia tylko tyle, że auto nie spełnia normy emisji spalin Euro 5 > . Spełnia za to Euro 4. Tylko? Aż! jeśli auto jest po 2008 roku to powinno spełniać normę euro5 a nie euro4. Nie spełniając normy euro5 nie powinno być dopuszczone do ruchu

Re: OT - Sputnik V - ja mowie pass

... www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/norma-emisji-spalin-euro-7-koniec-diesli-i-benzyniakow-w-2025-roku/5vz8yyq -- Pozdrawiam, galtom I pamiętaj - Klemens ma zawsze rację! - Resistance is Futile!

nówki w salonach podrożeją o 10%

Od 2021 r. w państwach członkowskich Unii Europejskiej będą już w pełni obowiązywały nowe limity emisji spalin, które wyniosą 95 g CO2/km. Producenci niespełniający powyższej normy, będą musieli płacić 95 euro za każdy gram dwutlenku węgla ponad limit. Kara zostanie naliczona dla każdego auta

Re: Lewe euro 2

Gość portalu: Michal napisał(a): > Zaswiadczenie jest po to aby zarejestrowac samochod, ale nie dopuscic do > ruchu.Dopuszczone auto bedzie dopiero po polskim przegladzie technicznym i tam > odrazu wyjdzie ,za analiza spalin odpowiada normom Euro 1.Ten sam problem byl >

{OT} Nalepki w Berlinie.

Informacja dla jezdzacych po Berlinie - wprowadzono specjalne nalepki dla wjezdzajacych do centrum. Cena uzalezniona od normy emisji spalin Euro, ktora spelnia samochod