pompa oleju

Kuba Brzeziński

Co oznacza kontrolka oleju? Wielu kierowców tego nie wie

Co oznacza kontrolka oleju? Wielu kierowców tego nie wie

Kontrolka oleju jest utożsamiana z niskim poziomem środka smarnego w silniku. Warto jednak wiedzieć o tym, że taka sytuacja często jest dopiero objawem usterki, a nie jej źródłem. W efekcie lampa Aladyna na tablicy zegarów rzadko jest dobrym objawem.

Jak eksploatować silnik, aby odpłacił nam długotrwałym przebiegiem

W modelu Audi A2 oferowanym w latach 1999-2005 wprowadzono ciekawe rozwiązanie: nieotwieraną pokrywę silnika. Dokładnie to była możliwość jej otwarcia, ale zalecane było to jedynie przez serwis. To co bowiem najbardziej interesowało kierowców, czyli uzupełnianie płynu do spryskiwacza, uzupełnienie oleju i miarka oleju. były dostępne po otwarciu maskownicy między światłami. Rozwiązanie takie jednak nie przyjęło się...

Czy paliwo może zamarznąć w taki mróz? Lepiej od razu podjechać na stację

Jeśli jeździcie swoim samochodem mało i nie byliście ostatnio na stacji, to na pewno warto dotankować. Paliwo naprawdę może zamarznąć.

Siedem najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Siedem najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

1. Zaczynamy od 2.0 TDI PD Samochody: Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan; Audi A3, A4, A6; Skoda Octavia i Superb; Seat Altea, Toledo i Leon Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju

Idą silne mrozy. Te oznaczają problem z dieslami. Jak przetrwać zimową pogodę?

Idą silne mrozy. Te oznaczają problem z dieslami. Jak przetrwać zimową pogodę?

raczej diesla zebranego w przewodach paliwowych. Pod wpływem działania mrozów wytrąci się z niego parafina. Ta następnie stwardnieje i skutecznie zatka przepływ oleju napędowego do pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy. Skutek jest prosty. Choć rozrusznik będzie kręcił z normalną siłą, jednostka

Wadliwe silniki 1.2 PureTech pod lupą UOKiK

Wadliwe silniki 1.2 PureTech pod lupą UOKiK

, pogarszając smarowanie, a niekiedy nawet doprowadzają do zatarcia silnika. Co więcej, przedostają się one również do pompy podciśnieniowej układu hamulcowego, co może drastycznie wpływać na jego wydajność, narażając podróżujących pojazdem na niebezpieczeństwo. Klienci muszą nie tylko dbać o regularną wymianę

Diesle-pułapki w samochodach, które Polacy wciąż kochają. Wybraliśmy różne marki

Diesle-pułapki w samochodach, które Polacy wciąż kochają. Wybraliśmy różne marki

kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika

Nowe ceny paliw od poniedziałku. 5,99 zł chyba zniknie z pylonów. Na stałe...

Nowe ceny paliw od poniedziałku. 5,99 zł chyba zniknie z pylonów. Na stałe...

O sytuacji na rynku paliwowym przeczytasz również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl. Motoryzacyjnie i drogowo żyjemy w kraju miodem i mlekiem płynącym. A właściwie to płynącym tanimi paliwami. Bo gdy akurat na stacji paliwowej nie ma "popsutej pompy", kierowcy mogą zatankować

Magia Citroena. Zawieszenie, które kupował Rolls-Royce i Mercedes

Magia Citroena. Zawieszenie, które kupował Rolls-Royce i Mercedes

nowość. Wraz z prezentacją Citroena C5 wprowadzono układ Hydroactiv nowej generacji. Różnica do wersji z modelu XM polega na tym, że hydropneumatyka nie współpracuje już z pompą napędzaną silnikiem pojazdu, ale z pompą sterowaną elektrycznie. Dodatkowo do kontroli ciśnienia oleju, w celu ustawienia

Samochód kopci? Kolor dymu zdradza, w czym leży problem i ile to może kosztować

Samochód kopci? Kolor dymu zdradza, w czym leży problem i ile to może kosztować

odpowiedniej porcji paliwa do komór spalania, problemy z układem dolotowym (zbyt małą ilość powietrza niemożliwa całkowite spalenie mieszanki), awarie sondy lambda czy przepływomierza. W przypadku diesla za tumany dymu również mogą odpowiadać niesprawne wtryskiwacze lub pompa paliwa. Dodatkowo warto sprawdzić

To nie żart. W samochodzie może zamarznąć paliwo. Dotyczy to jednej grupy kierowców

To nie żart. W samochodzie może zamarznąć paliwo. Dotyczy to jednej grupy kierowców

inaczej wygląda sytuacja z perspektywy właścicieli pojazdów z silnikami Diesla. Podczas naprawdę mroźnych nocy może nam zamarznąć olej napędowy. Zwykłe, niezimowe, paliwo może zamarznąć już przy minus 20. W Polsce takie temperatury są raczej rzadkością, ale w ostatnich dniach doszło do naprawdę mocnego

Rezerwa. Taka jazda to zły nawyk, a nie powód do żartów. Nawet remont silnika

Rezerwa. Taka jazda to zły nawyk, a nie powód do żartów. Nawet remont silnika

złotych. Czym grozi jazda na rezerwie? Kłopotliwe zanieczyszczenia Częsta jazda na rezerwie zmusza układ paliwowy do czerpania benzyny lub oleju napędowego z samego dna zbiornika. Razem z zasysanym paliwem do zestawu naczyń połączonych dostają się najróżniejsze zanieczyszczenia pochodzące ze starego

Brak paliwa? Nie to tylko awaria. Tak pracownicy Orlenu ukrywali braki. Fejk? Jednak nie

Brak paliwa? Nie to tylko awaria. Tak pracownicy Orlenu ukrywali braki. Fejk? Jednak nie

Już od początku września można było natknąć się na niepokojące wieści o braku paliw na niektórych stacjach Orlenu. Jak więc koncern postanowił poradzić sobie z problemem? Wystosował do pracowników stacji specjalny mail, w którym wytłumaczył, jak działać w sytuacji braku oleju napędowego lub benzyny

Wlałem złe paliwo. Co robić? Na pewno nie używaj odkurzacza. Musisz działać jak najszybciej

Wlałem złe paliwo. Co robić? Na pewno nie używaj odkurzacza. Musisz działać jak najszybciej

kolorze już wspomnieliśmy - zielony dla benzyny, czarny dla oleju napędowego. Przy dystrybutorach są także wyraźne oznaczenia rodzaju paliwa, widzimy je także na klapce wlewu w samochodzie. W nieco lepszej sytuacji są właściciele pojazdów napędzanych przez silniki benzynowe, bo pistolet z olejem napędowym

Czy warto stosować dodatki do paliwa? To zależy, do jakiego

Czy warto stosować dodatki do paliwa? To zależy, do jakiego

mniejszych złogów. Nie poradzi sobie np. wtedy, gdy za zatkanie wtrysków odpowiada opiłkująca pompa wtryskowa. Dodatek do filtra DPF z kolei niewiele da wtedy, gdy osadnik zostanie całkowicie zapchany, a depresator, gdy parafina wtrącana z oleju napędowego zatka filtr paliwa. Dodatki stosuje się

Poczekaj z tankowaniem do 1 października. Wtedy na stacjach pojawi się nowy rodzaj paliwa

Poczekaj z tankowaniem do 1 października. Wtedy na stacjach pojawi się nowy rodzaj paliwa

Samochody z silnikiem Diesla potrafią zimą przysporzyć kłopotów swoim właścicielom. Wynika to z faktu, że z oleju napędowego przy ujemnych temperaturach wytrąca się parafina, która może zatkać przewody lub filtr paliwowy. Koncerny paliwowe przygotowują się na mroźne czasy i już jesienią zaczną

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna

silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI PD po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0

Czy paliwo może zamarznąć? To nie żart, są kierowcy, którzy mogą mieć problem

Czy paliwo może zamarznąć? To nie żart, są kierowcy, którzy mogą mieć problem

właścicieli pojazdów z silnikami Diesla. Podczas naprawdę mroźnych nocy może nam zamarznąć olej napędowy. To zdarza się przy naprawdę dużych mrozach (eksperci często mówią o okolicach minus 20 stopni), ale letni diesel w baku może spowodować problemy. Zwłaszcza, kiedy zima uderzy tak mocno jak teraz

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

Widzisz takie oznaczenie? Uważaj. Najgorsze silniki w popularnych autach

, co o słynącym z awaryjności 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tyle ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym), czy koła dwumasowego. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

. Volkswagen i jego 2.0 TDI PD Samochody: Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan; Audi A3, A4, A6; Skoda Octavia i Superb; Seat Altea, Toledo i Leon Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju

Kierowca pomieszał paliwo w baku. "Opłakane skutki dla silnika". A co z E5 i E10?

Kierowca pomieszał paliwo w baku. "Opłakane skutki dla silnika". A co z E5 i E10?

benzyną E5. Inaczej jest w sytuacji, w której kierowca miałby pomieszać benzynę z olejem napędowym. Taka sytuacja w nowoczesnym dieslu może oznaczać zniszczenie pompy wysokiego ciśnienia czy wtryskiwaczy. A odbiłaby się też na stanie np. filtra cząstek stałych czy wcześniej zaworu EGR. Nowoczesny silnik

Tankowanie boli jak nigdy, ale koszty jazdy z tą kontrolką zabolą bardziej. Częsty błąd

Tankowanie boli jak nigdy, ale koszty jazdy z tą kontrolką zabolą bardziej. Częsty błąd

Jazda na rezerwie. Jest groźniejsza, niż ci ci się wydaje Trudno już powiedzieć, ile kosztuje paliwo na stacji, ponieważ to z dnia na dzień się dezaktualizuje. Na S7 widzieliśmy już ceny z siódemką z przodu za litr benzyny 95 i ósemką, jeśli chcemy zatankować olej napędowy. Tak wysokie kwoty mogą

Zimowe patenty naszych ojców i dziadków na mrozy. Hity czy kity?

wybiciem. Depresator, jaki depresator? Ja dolewam benzynę do oleju napędowego Olej napędowy w czasie silnych mrozów zamarza. Tyle że nie staje się twardy jak sopel, a wtrąca się z niego parafina, która zatyka układ paliwowy. Jak temu przeciwdziałać? Można zatankować paliwo zimowe, dodać do letniego

Najlepsze i najgorsze diesle na rynku. Wybraliśmy po pięć z popularnych aut

mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008

Mimo chorych cen nie zwlekaj z tankowaniem. Kontrolka rezerwy to ostatni dzwonek

czasem może zatem dojść do zatkania filtra paliwowego, ewentualnie jednego z wtryskiwaczy. Bo gdy paliwa jest mało, pompa stopniowo zaciera się Niski poziom paliwa oznacza, że będą momenty w czasie jazdy, w których układ paliwowy nie będzie w stanie wyciągnąć benzyny czy oleju napędowego z baku. Tak się

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

jedynym sposobem naprawy okazuje się generalny remont jednostki, co w wielu przypadkach kończy się fakturą rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. Pompa paliwa W niektórych modelach pompa paliwa smarowana jest olejem, a jej ewentualna awaria bądź niepoprawna

Używana Škoda Superb III (2015-) - średniak klasy wyższej. Opinie kierowców

dotychczasowy właściciel nie dbał o regularną wymianę oleju co 60 tys. km). By uniknąć ewentualnych problemów, warto rozglądnąć się za 150-konnym 1.4 TSI skonfigurowanym z praktycznie bezobsługową, 6-biegową skrzynią manualną. Podobnie sprawa ma się z jego (powszechnie chwalonym) następcą – wprowadzonym w

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub

Używany Ford Mondeo (IV) Mk5 (2014-2021) - gracz globalny. Opinie użytkowników

geometrii łopatek, koło dwumasowe, filtr cząstek stałych, Common Rail z wtryskami piezoelektrycznymi), co procentuje niskim spalaniem i wysoką kulturą pracy. Systematyczna wymiana oleju (co kilkanaście tys. km) oraz paska w rozrządzie (lepiej nie przekraczać interwału 150 tys. km) gwarantuje zwykle

To nie żart. W samochodzie może zamarznąć paliwo. Dotyczy to jednej grupy kierowców

inaczej wygląda sytuacja z perspektywy właścicieli pojazdów z silnikami Diesla. Podczas naprawdę mroźnych nocy może nam zamarznąć olej napędowy. Zwykłe, niezimowe, paliwo może zamarznąć już przy minus 20. W Polsce takie temperatury są raczej rzadkością, ale w ostatnich dniach doszło do naprawdę mocnego

Tego nie można robić na stacji benzynowej. To znacznie większy błąd niż pomylenie pistoletów

O prawidłowych nawykach eksploatacyjnych więcej opowiadamy też w serwisie Gazeta.pl . W czystej teorii przy jednym dystrybutorze powinny być dostępne dwa typy paliwa – benzyna i olej napędowy. W praktyce pistolety zazwyczaj są co najmniej cztery. Jeżeli połączyć ten fakt z pośpiechem i

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

2.0 TDI PD - awarie, koszty i modele Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne

Instrukcja obsługi czołgu Chieftain. Skupcie się przed obejrzeniem filmu

trzeba włączyć zasilanie, zapłon, pompę paliwa i wykonać parę innych czynności. Gdy już włączymy rozrusznik, naciskając lekko pedał gazu i potężny motor zacznie pracować w jego trzewiach, nie można od razu ruszać. Wcześniej trzeba włączyć prądnicę, a także poczekać, aż olej zacznie krążyć w żyłach tego

Szukasz okazji, wpadasz spiralę kosztów. Najgorsze silniki w używanych autach

TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym), czy koła dwumasowego. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common

Używany Peugeot 308 I (2007-2013) - nieprzeciętny kompakt. Ale czy niezawodny?

czuły na niewystarczający poziom oleju w silniku, co może również spowodować awarię wariatora faz rozrządu. Właśnie konieczność częstego uzupełniania oleju, kłopoty z rozrządem i wypadaniem zapłonu są najczęściej wytykane tym jednostkom. Poza tym silniki te chwalone są przez użytkowników za dobrą

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

baczności. Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały

Banalne przyczyny przegrzewania się silnika. Zadbaj o cztery punkty

etylenowego i licznych dodatków jak organiczne inhibitory, czy środki anty-pienne, wytwarza w układzie chłodzenia powłokę chroniącą przed przed korozją i kawitacją (o zjawisku wspominamy w punkcie, w którym piszemy o pompie płynu). Co ważne, odpowiedni płyn w układzie zabezpiecza też przed nadmiernym

Co się stanie, jeśli zatankuję złe paliwo?

trudniej jest zatankować diesel do benzyniaka niż odwrotnie. Przyczyna jest oczywista. Wlewy paliwa i pistolety z benzyną mają mniejszą średnicę od tych dedykowanych olejowi napędowemu. W skrócie, pistoletu z dieslem nie da się włożyć do wlewu auta zasilanego bezołowiową. Łatwiej jest zatem zatankować

Tankowanie boli, ale koszty jazdy z tą kontrolką zabolą bardziej. Częsty błąd

paliwowy do czerpania benzyny lub oleju napędowego z samego dna zbiornika. To ryzyko, że razem z zasysanym paliwem do układu dostaną się najróżniejsze zanieczyszczenia pochodzące ze starego paliwa lub rdzy. Co robić w takiej sytuacji? Poza wymienioną wyżej zmianą zbiornika i przewodów paliwowych na nowe

Używany Opel Corsa C (2000-2006) - alternatywa dla roweru?

dbałości i napraw. Z biegiem lat wzrasta prawdopodobieństwo awarii wysłużonej turbosprężarki czy pompy wtryskowej, czasem pojawiają się też wycieki z pompy oleju. Bezwzględnie pamiętać należy o regularnej, nawet częstszej niż zaleca producent wymianie paska rozrządu oraz oleju. W roku 2003 dotychczasowe

Używana Škoda Superb I (2001-2008) - super okazja? Typowe usterki czeskiego średniaka

licznych odmianach – lepszych i gorszych. W Škodzie zastosowano wersję BSS, która generalnie wolna jest od problemu pękających głowic, jednak nadal miewa kłopoty z układem smarowania, czego efektem może być awaria pompy oleju, a finalnie zatarcie silnika. Jak w wielu ówczesnych dieslach uwagi wymagać

Najgorsze silniki, na które można trafić w używanych autach. Kierowcy je przeklinają

TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym), czy koła dwumasowego. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

. Volkswagen i jego 2.0 TDI PD Samochody: Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan; Audi A3, A4, A6; Skoda Octavia i Superb; Seat Altea, Toledo i Leon Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

Steering (opcja) - kierowcy często narzekają na ściąganie w prawo, bardzo mało kierowców narzeka na jednostki benzynowe, tak naprawdę pojawiają się tylko problemy ze zużyciem łańcucha pompy oleju w benzyniaku 2.0 turbo, inne uszkodzenia: skraplacz klimatyzacji i przednie półosie (w "piątkach" z

Opinie Moto.pl: Kawasaki Z900 SE jest japoński jak manga

Jak opisać Kawasaki Z900 SE jednym zdaniem? To znakomity model, dla tych, którzy chcą wrócić do jazdy motocyklem po latach. Mają odpowiednio dużo pieniędzy i oleju w głowie. To doskonały jednoślad dla dojrzałych ludzi. Są szybsze motocykle klasy naked bike i jest wiele tańszych, ale żaden, którym

Pomyliłeś pistolety na stacji? Jest większy błąd, który możesz popełnić kilka chwil później

, czarny dla oleju napędowego. Przy dystrybutorach są także wyraźne oznaczenia rodzaju paliwa, widzimy je także na klapce wlewu w samochodzie. W nieco lepszej sytuacji są właściciele pojazdów napędzanych przez silniki benzynowe, bo pistolet z olejem napędowym ma grubą końcówkę, a ta często nie mieści się w

Używane BMW Serii 3 - F30, 31, 34 (2012-20) - mroczny przedmiot pożądania?

zaworach (szczególnie w autach używanych głównie w trybie miejskim), a w N20 kontrolować sprawność pompy oleju. Zdecydowanie lepsze oceny wśród silników benzynowych zbiera N55 – 3-litrowy, 6-cylindrowy o mocy 306 KM, który stanowił źródło napędu modelu 335i. Jednostka ma opinię nieomal bezawaryjnej

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5 2.0 TDI PD - awarie, koszty i modele Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający

Używany Volkswagen Golf V (2003-2009) - czy zasługuje na "piątkę"?

się po drogach. Silniki 2.0 TDI wyprodukowane przez 2007 rokiem uznawane są za jedną z największych plam na honorze inżynierów Volkswagena. Wisi nad nimi groźba awarii napędu pompy oleju (co może skutkować zatarciem motoru) oraz pęknięcia głowicy (przez co olej dostawał się do układu chłodzenia

Używane Audi A6 C5 (1997-2005) - droga limuzyna za... nieduże pieniądze

zajmuje widlasty, sześciocylindrowy 2.5 V6 TDI, który w zamierzeniu producenta miał stanowić propozycję dla bardziej wymagającego klienta. Niestety konstrukcja okazała się wysoce wadliwa – szybkiemu zużyciu ulegają wałki rozrządu, a pompa oleju nie zapewnia odpowiedniego smarowania. Zawodzi również

Poprawa osiągów silnika, czyli... zniszcz go sam. Kilka słów o chipowaniu i tuningu

jednostkach stosowane są inne turbosprężarki, inne pompy olejowe, inne głowice, czy inne zawory. Często także te same elementy wykonane są z różnych stopów, dzięki czemu odporność na wzrost temperatury, jest różna. Aby podać dlaczego tak się dzieje musimy sięgnąć do teorii, czyli drugiej zasady termodynamiki

Mercedes SLR McLaren Paris Hilton. Auto wyjątkowe, podobnie jak koszty serwisu [WIDEO]

więcej 18 tysięcy dolarów rocznie. Kolejna sprawa, że im rzadsze auto tym serwis jest droższy, a naprawa SLR-a do tanich nie należy. Przekonał się o tym nowy właściciel wcześniej wspomnianego auta, który wysłał pojazd do certyfikowanego serwisu Mercedesa na prostą wymianę oleju… jak się okazało

Czym grozi częsta jazda na rezerwie? Lista usterek może doprowadzić do płaczu

Kierowcy mają przeróżne nawyki eksploatacyjne. Nie brakuje jednak osób, które po zaświeceniu się rezerwy czekają, aż lampka stanie się... jeszcze bardziej pomarańczowa. Starają się wyjeździć paliwo praktycznie do zera. A robią tak dlatego, żeby później móc zalać pełen bak świeżej benzyny lub oleju

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

, największym problemem i przyczyną wielu awarii jest nietrwały łańcuch rozrządu. Teoretycznie niewymienialny element rozciąga się bardzo szybko, destabilizując pracę całego silnika. Częściowo problem rozwiązuje skrócenie interwału wymiany oleju z 30 do 10 tysięcy kilometrów i rutynowe kontrole kondycji

Używane Audi A6 C7 (2011-2018) - wciąż się ceni. A co się w nim psuje?

olejowej lub spod pokrywy rozrządu. Słabszą alternatywą dla trzylitrówki jest silnik 2.0 TDI (136, 150, 177, 190 KM), nota bene jeden z bohaterów afery spalinowej VAG-a, który miewa problemy chłodnicą spalin EGR oraz pompą oleju. Zdaniem użytkowników najsłabsza wersja nie radzi sobie z dużą wagą auta, ale

Używana Skoda Octavia I (1996-2010) - królowa zza miedzy? Opinie

, w tym bardzo chwalone za wytrzymałość turbodiesle z pompą rozdzielaczową (1.9 TDI), lubiące gaz jednostki 8-zaworowe (1.6 i 2.0) oraz mocne benzyniaki z turbodoładowaniem (1.8 T). W chwili premiery Octavia oferowała do wyboru benzynowe silniki 1.6 MPI 8V (75 i 101 KM) oraz 1.8 20V (125 KM). Ich

Używane Audi A6 C6 (2004-2011) - model premium w cenie kompaktu? Opinie użytkowników

Common Railem (CR), ale również niewolnej od bolączek. Pierwsza z nich, dysponująca mocą 140 KM, miała problemy z pompą oleju, wtryskiwaczami, turbosprężarką, układem rozrządu, kołem dwumasowym, a nawet głowicą. Sytuacja poprawiła się dopiero po 2006 roku. Bezpieczniejszą opcją jest wersja z Common

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Uważajcie

Pasek klinowy - wymiana obowiązkowa. Wielorowkowy wcale nie jest niezniszczalny

jednostki. Wystarczy wspomnieć jedynie: pompę cieczy chłodzącej, alternator, sprężarkę klimatyzacji, czy pompę wspomagania układu kierowniczego, aby mieć świadomość, że dla bezpiecznego i niezawodnego przeniesienia napędu, paski napędowe muszą mieć odpowiednią wytrzymałość i trwałość. Dlatego też trwałość

Siedem aut z Niemiec, które doprowadzą twój portfel do ruiny. A zwykle to pewniaki

, turbosprężarkę i mechaniczny kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typowe są awarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. Audi A2 W latach 1999-2005 Audi próbowało swoich sił w segmencie B. Niestety

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI PD po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

. Alternatywny wybór stanowiły 2-litrowe TDI o mocy 140 i 170 KM, w których konstrukcji stosowano z początku pompowtryskiwacze. Rozwiązanie to mocno podkopało reputację Octavii ze względu na częste awarie układu wtryskowego i napędu pompy oleju, a nawet pękające głowice. Producent na szczęście zrozumiał swój

Używany Ford Mondeo (III) Mk4 (2007-2014) - my name is Ford. Opinie użytkowników

„pancerny" łańcuch pracujący w rozrządzie), ale paliwożernej. Montaż instalacji gazowej obniża nieco koszty użytkowania, jednak korzystanie z LPG wymaga kontrolowania luzu zaworowego. Zdarzające się awarie to np. nieszczelności kolektora dolotowego, wypadanie zapłonu, pobór oleju (winę ponoszą

Najlepsze diesle V6 i R6. Zapas mocy i resurs na poziomie 400-500 tysięcy km

generuje wystarczające dziś 204 KM, zużywając akceptowalne ilości oleju napędowego. Imponuje jednak swoją wytrzymałością. Mercedes 3.0 V6 CDI OM 642 Kolejnym renomowanym i bardzo popularnym dieslem Mercedesa był 3.0 V6 CDI. Montowany był między innymi w Klasie E W211 i 212, C W203 i 204, G W 463 i wielu

Skąd wziął się diesel w osobówkach? To wina dwóch firm z Niemiec

; zaopatrzono go w pompę wtryskową Boscha, rozrząd górnozaworowy, wał korbowy podparty na pięciu łożyskach oraz komory spalania z komorą wstępną. Silnik dostarczał moc maksymalną 45 KM przy 3200 obr./min. Auto nie było może szybkie, ale spalało tylko 9,5 litra oleju napędowego na 100 km, co oznaczało zasięg 400

Powietrzna hybryda Hybrid Air. Całkiem świeży pomysł Francuzów z PSA

wyrównawczego, umieszczony pod maską na skrzyni biegów, złożony z silnika i pompy hydrauliczny zespół napędowy. Jako skrzynię biegów zastosowano elektronicznie sterowaną przekładnię obiegową, sterującą dozowaniem proporcji mocy z obydwu rodzajów napędu. Zastępuje ona standardową, manualną skrzynię biegów

Produkty Opla kiedyś wyglądały zupełnie inaczej. Zaczynał od... maszyny do szycia

automatyczną pompę oleju i układ chłodzenia z pompą i wentylatorem, co nie było jeszcze powszechnym rozwiązaniem na rynku. Ponieważ większość pojazdów produkowanych była na życzenie, można było grymasić nad wyposażeniem. Wszystko jednak słono kosztowało. Za najbardziej ekskluzywne wyposażenie - Grand Luxe

Mechanicy zrobili listę. Po tych oszczędnościach wrócisz do warsztatu

powodowana np. uszkodzeniem pompy wysokiego ciśnienia lub zabrudzeniami występującymi w paliwie. Jeżeli podczas naprawy mechanik nie wyeliminuje przyczyny (a więc nie zregeneruje pompy i obligatoryjnie nie wyczyści układu), a skupi się na objawach, usterka szybko powróci. A to zamiast oszczędności, będzie

Używany Ford Focus III (2010-2018) - rynkowy bestseller

niesprawność jednego z elementów może okazać się brzemienna w skutkach. Mowa o cieknącej pompie wody oraz „innowacyjnej" aktywnej żaluzji chłodnicy, która potrafi się blokować w pozycji zamkniętej, uniemożliwiając owiewanie silnika przez pęd powietrza. W rezultacie motor przegrzewa się, w skrajnych

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - poprawkowy zaliczony. Opinie

z nich, bardzo wysilony, miewa problemy m.in. z kompresorem, wtryskiwaczami, pompą wody i osadzającym się nagarem na zaworach, drugi – pochłania ogromne ilości oleju z winy wadliwych pierścieni. Dużym ryzykiem obarczone jest również kupno Golfa GTI z silnikiem 211-konnym 2.0 TSI z serii EA888

Używana Škoda Yeti (2009-2017) - stwór pełen uroku. Opinie użytkowników

awarii – warto negocjować cenę, by zaoszczędzone pieniądze jak najszybciej zainwestować w wymianę napinacza, ślizgów i samego łańcucha. Na ich żywotność wpływ ma regularna wymiana oleju. Silnik nierzadko był naprawiany jeszcze na gwarancji, ale prawdziwą poprawę przyniósł dopiero udoskonalony

Szukamy używanego auta za 500 zł/msc. Co można kupić w tej cenie? Od Forda po Hondę

ciężkiego S-Maxa. Pochodzi jeszcze z drugiej generacji Mondeo. Jest bezproblemowa, dopóki nie postanowimy zamontować instalacji gazowej. Regularne wymiany oleju i napędu rozrządu wystarczą do zachowania pełnej sprawności przez długie lata. Ciekawą alternatywę stanowi pochodzący z Volvo pięciocylindrowy 2.5

Szukamy używanego auta za 500 złotych miesięcznie. Co można kupić w tej cenie?

jeszcze z drugiej generacji Mondeo. Jest bezproblemowa, dopóki nie postanowimy zamontować instalacji gazowej. Regularne wymiany oleju i napędu rozrządu wystarczą do zachowania pełnej sprawności przez długie lata. Ciekawą alternatywę stanowi pochodzący z Volvo pięciocylindrowy 2.5 Turbo o mocy 220 KM

Czym grozi jazda na rezerwie? Skutki mogą być kosztowne

silnikiem uniemożliwi jego ponowny rozruch. W takim przypadku pozostaje wyłącznie uzupełnienie poziomu benzyny lub oleju napędowego i próba uruchomienia motoru. Nim pompa ponownie wypełni układ paliwem, musi się dokonać przynajmniej kilka obrotów rozrusznika. Niestety, początkowo urządzenie będzie pracować

Te 6 i 8-cylindrowe diesle to pułapki. Skutecznie wydrenują portfel

szereg problemów natury technicznej przekreśla sens jego zakupu. Kilka tysięcy złotych przyjdzie nam zapłacić za zużywające się wałki rozrządu i walkę z wiecznymi defektami pompy paliwa. Na domiar złego, zastosowano łańcuch rozrządu, który wbrew pozorom, wcale nie jest wieczny. Jego wymiana to wydatek

Używane Audi A4 B8 (2007-2015) - nie oceniaj po okładce

mocniejszą widlastą „szóstkę" zasilaną olejem napędowym. Jednostki doładowane turbosprężarką, kompresorem i wolnossące. A dla najbardziej wymagających – potężne V8 o mocy 450 KM. Jest w czym wybierać, ale podjęcie decyzji, rozważeniem wszystkich za i przeciw może niektórych przyprawić o

Używane SUV-y w wersjach pułapkach. Na liście m.in. Toyota, Audi i Volvo

TDI o mocy 140 KM. Głowice potrafią w nim pękać lub osiadać. Naturalne są awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, dwumasy czy koła zębatego na wale napędowym. Usterki usunięto przy okazji wprowadzenia wersji z zasilaniem common-rail, ale ta nie trafiła do Mitsubishi. Toyota RAV4 III RAV4 to uznany

1.6 i 2.2 i-DTEC oraz CTDI pod naszą lupą. Czy warto postawić na diesla Hondy?

koncernu PSA z pancernym 2.0 HDI. Wobec tego, do oferty Civica, CR-V i Accorda trafił czterocylindrowy 2.2 CTDi generujący 140 KM. Od początku pod względem osiągów, dynamiki i zużycia oleju napędowego wpisał się w rynkowe standardy, przyciągając do salonów Hondy nowych klientów. Wzorem innych konstrukcji z

Najgorsze nawyki kierowców. Dostają przez nie mandaty i wysokie rachunki od mechanika

. Ciągła jazda na rezerwie prowadzi niestety do powstania kilku usterek. Mowa o: zatarciu pompy paliwa. Ta przy niskim stanie paliwa pracuje prawie cały czas na sucho. korozji metalowego baku. Zbiera się w nim wilgoć inicjująca procesy rdzewienia. pogorszeniu właściwości paliwa. Wilgoć miesza się z benzyną

Używany Volkswagen Sharan I (1995-2010) - rodzinny dostawczak? Opinie użytkowników

jednak… odwrotny, ponieważ jednostka okazała się kłopotliwa, czym podkopała reputację niemieckiego minivana. Pęknięcia głowicy oraz awarie napędu pompy oleju, układu zasilania, turbosprężarki czy dwumasy skutecznie ostudziły zainteresowanie klientów. Wprowadzone poprawki konstrukcyjne z czasem

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym

Kierowcy z dieslem znowu muszą jeździć inaczej. Cierpliwość uchroni przed kosztami

dostarczoną przez świece żarowe – ta musi sięgnąć nawet 600 stopni Celsjusza. Po drugie wysokie ciśnienie mieszanki wygenerowane przez pompę wtryskową lub wtryskiwacze. Mrozy niestety nie ułatwiają pracy dieslom. Dlatego kierowca w pierwszej kolejności powinien przygotować na nie silnik jeszcze przed

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność. Jego mankamenty wypłynęły z czasem. Dlaczego? Pękające głowice, pompowtryskiwacze, pompa oleju Lata: 2005-2011 Drugi Volkswagen, przed którym musimy Was ostrzec, to Volkswagen Passat B6. Najpoważniejsze zarzuty można postawić

Nie naprawiaj błędu błędem, bo skończysz jak ci Niemcy. Złe paliwo na stacji? Bez paniki

wyposażonego w prymitywną pompę rotacyjną, nie zawsze musimy się zbytnio obawiać. Co więcej, jeszcze kilkanaście lat temu mechanicy zalecali w czasie  mrozów dolewać benzyny do baku - wszystko dla ułatwienia rozruchu po całonocnym postoju. W przypadku starszego motoru wysokoprężnego domieszka benzyny

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Uważajcie więc na roczniki 2003-2007 . Pozostaje jeszcze kwestia

Używany Nissan Qashqai I (2007-2013) - miejski globtroter w opinii użytkowników

2010 r. – 160 tys. km do 80 tys. km) mamy szansę długo cieszyć się bezawaryjną jazdą. W używanym aucie warto profilaktycznie zlecić wymianę samych panewek oraz pompy oleju. Dużo ciekawszą propozycję stanowią oba dwulitrowce, które nie są jednak wolne od wad – benzyniak nie należy do

Używany Volkswagen Passat B8 (2014-) - powrót króla

afery dieselgate oraz spadających słupków notowań poprzednich edycji Passata i tym razem nie zawiódł, dostarczając kierowcom diesla (prawie?) idealnego. Zdarzające się czasem wycieki oleju czy płynu chłodzącego nie psują tego obrazu (większym kłopotem może być dopiero awaria pompy wysokiego ciśnienia

BMW X5 E53 i E70 - ceny, awarie i najlepsze silniki. Premium SUV to spore wydatki

. Fachowcy zachwalają ich trwałość i wytrzymałość, jednak warunkiem dobrej kondycji jest regularny i fachowy serwis. Okresowe wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów są obowiązkowe. Ewentualna wymiana napędu rozrządu z łańcuchem to wydatek około 3000 złotych. Paleta silników diesla składa się z jednej

Używane Volvo S60 I (2000-2009) - średniak z wyższej półki. Opinie

dużą wytrzymałością napędu. Przy prawidłowej obsłudze (terminowa wymiana oleju i paska) silniki te służą latami, nie zawodząc swych właścicieli, choć awarie oczywiście się zdarzają. Kłopoty potrafią sprawiać m.in. przepustnica Magneti Marelli (zastąpiona w 2005 r. przez podzespół Boscha, który ma już

Silnik Diesla, TD, TDI, Common Rail, czyli... trochę wiedzy

elektrodach świecy zapłonowej. Zapłon powstaje w wyniku wtryśnięcia oleju napędowego do cylindra w którym jest sprężone powietrze. Zasada działania jest zawsze taka sama. Czterosuwowe silniki wysokoprężne zasysają powietrze, które następnie jest mocno sprężane podczas suwu sprężania (stosunek w silnikach

"Wlał złe paliwo, wziął odkurzacz i wybuchł". Co robić, kiedy pomylimy się na stacji?

wlejemy benzynę do starszego diesla wyposażonego w prymitywną pompę rotacyjną, nie zawsze musimy się zbytnio obawiać. Co więcej, jeszcze kilkanaście lat temu mechanicy zalecali w czasie  mrozów dolewać benzyny do baku - wszystko dla ułatwienia rozruchu po całonocnym postoju. W przypadku starszego

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) - pięknie się różni

(a to z winy rozciągającego się łańcucha, a to z powodu nadmiernej konsumpcji oleju), w Golfie VII pracują już prawie bez zarzutu. Przykładem są motory 1.2 TSI (85-110 KM) i 1.4 TSI (122-150 KM) z nowej serii EA211 dostępne w wielu wersjach, w których felerny łańcuch zastąpiony został paskiem

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

). Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa. Zdarzają się wycieki oleju z silnika. W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe. BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja, wypadkowa przeszłość, usterki). Przy zakupie

Rycerze swastyki, cz. 15. Gasnący blask trójramiennej gwiazdy

raz pierwszy chłodnicę oleju. Znacznie obniżono środek ciężkości i mimo straconego na nowy silnik czasu dyrekcja firmy liczyła na dobre wyniki w zawodach. Kolejny wyścig okazał się fiaskiem dla ekipy ze Stuttgartu. Kierowcy narzekali na wszystko Po pierwszych testach nieco zmieniono wiatrochron

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - rodzinny kompakt z aspiracjami. Opinie.

. czyszczenie filtra cząstek stałych) i regularnego serwisu (np. wymiana olejów, paska rozrządu). Kłopoty sprawiać też mogą: pompa wody (najczęściej problemy ze sterowaniem) oraz uszczelka pod głowicą (nieszczelności w 2.0 TDI). W zależności od wersji silnika Octavia III oferowana była z 5- i 6-biegową skrzynią

Silnik 2.0 TDCi - typowe usterki i opinie

Przez długie lata w palecie jednostek napędowych Forda klienci mieli do dyspozycji konstrukcje wysokoprężne wykorzystujące nieskomplikowany układ wtryskowy oparty na pompie rotacyjnej. Takie rozwiązanie zapewniało odporność na jakość tankowanego paliwa i mocno ograniczało koszty produkcji. Niestety

Długotrwała jazda na rezerwie może oznaczać remont silnika. Dlaczego? Jakich kosztów się spodziewać?

Częsta jazda na rezerwie zmusza układ paliwowy do czerpania benzyny lub oleju napędowego z samego dna zbiornika. Razem z zasysanym paliwem do zestawu naczyń połączonych dostają się najróżniejsze zanieczyszczenia pochodzące ze starego paliwa, czy rdzy. Poza wymienioną wyżej zmianą zbiornika i przewodów

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

obr./min. Jest to spowodowane ww. klinem smarnym oraz wyższym ciśnieniem w układzie smarowania i większym wydatkiem pompy oleju (pompa przetłoczy więcej litrów oleju w tym samym czasie dla dużych obrotów). Zużycie to trzeba jednak odnosić też do liczby tych zjawisk w czasie. Dlatego nie należy

Złe nawyki kierowców, które wykończą każde auto. Wybraliśmy te popularne

dojść do uszkodzenia głowicy bądź gładzi słabiej chłodzonych cylindrów w wyniku przegrzania. Więcej porad dla kierowców znajdziesz na stronie głównej gazety.pl Przegazówka na zimno? Nie ma nic gorszego dla silnika. Po uruchomieniu silnik potrzebuje czasu, by olej dotarł do wszystkich jego części, a

Pompa oleju. Pytanie??

Witam, czy pompa oleju jest taka sama w silnikach 1,8 TS i 2,0 TS?? A drugie pytanie, czy jest jakiś zawór za pomocą którego reguluje sie ciśnienie oleju w Alfie. Pozdrawiam

pompa oleju automat

Siema to mnie przerosło czy ktoś mi podpowie jak sie wymienia pompe oleju w aut. skrzyni tiptronik z audi A6 99ROK h

kontolka oleju / pompa oleju ?? XT 660

WItam, Wczorajszego dnia obudzilem swoja XT660R do zycia no i niestety mam kiche - po 15 km (15 min) zapalila mi sie kontrolka oleju - wiec moto zatrzymalem, sprawdzilem olej - wszystko oki - w gornym zakresie bagneta , po 3 minutach odpalilem przejechale 5 km i znowu kontrolka. moto

pompy do oleju napędowego

chcesz przepompować elegancko paliwko:? pompy akumulatorowe na 12V www.ekopaliwo.com

PILNIE potrzebuję pompę oleju

......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś słyszał ???? Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś słyszał ???? Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

pompa oleju 2,4 JTD

czy mieliście kiedyś kłopot z pompą oleju, a właściwie z jej napędem?, chodzi mi o dziwny dżwięk z okolicy rozrządu... wersja 136 KM. czy regulowaliście w tej wersji zawory?

POMPY DO PALIW I OLEJÓW

Pompy do mini stacji dystrybucji paliwa, zbiorniki na paliwo, liczniki, pompy akumulatorowe. Atrakcyjne promocje !! www.ekopaliwo.com

POMPY DO PALIW I OLEJÓW

Pompy do mini stacji dystrybucji paliwa, zbiorniki na paliwo, liczniki, pompy akumulatorowe. Atrakcyjne promocje ! www.ekopaliwo.com

Re: Pompa oleju. Pytanie??

bedboys ma racje to ze pompa oleju slabiej dziala moze okazac sie tylko w 2.5v6 bo tam pompa jest dociskana przez srube wału Tu nie Przed usunieciem pompy oleju sprawdzil bym panewki to fakt

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Co było pierwsze: jajko czy kura? Przesadą jest twierdzenie, że przyczyną awarii silników jest zużycie pompy oleju. Ale, coś jest na rzeczy... W silniku zużywają się wszystkie trące części. Nowa pompa wytwarza zadane ciśnienie z odpowiednim wydatkiem. Ciśnienie to spada w miarę zużywania się

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Pytam o pompę oleju, ponieważ prawdopodonie jest uszkodzona- Na małych obrotach przy rozgrzanym silniku mruga, bądź świeci kontrolka oleju. stuki w rozrządzie sa, masz racje, ale ich skutkiem jest(na 99%) wariator... Najpierw jednak chciałem wyjaśnić sprawe z tymn ciśnieniem... Pozdrawiam

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Nie patrz na kontrolkę - podjedź do dobrego warsztatu i zrób pomiar manometrem - czujnik to zawodna sprawa ja bym mu wiary nie dał. Poza tym słabe ciśnienie oleju częściej bya spowodowane zużyciem panewek na wale korbowym i korbowodach niz samą pompą oleju - ja podejżewał bym ją najmniej ale

Re: Pompa oleju. Pytanie??

czyli zdecydowanie polecasz wymiane pompy? czytałem jeszcze kiedyś na forum ze przyczyną niskiego ciśnienia było poluzowanie sie jakichś śrub pucujących pompę, czy cos takiego- w sumie warto sprawdzić... Mam jeszcze jedno pytanie, czy pompa oleju od silnika 2,0TS bedzie pasowała do 1,8TS

Re: Pompa oleju. Pytanie??

porad typu trzymać poziom oleju przy max śmiem twierdzić, iż pompy w owych pojazdach seryjnie dają zbyt niskie ciśnienie lub cały układ olejowy jest źle dobrany i zaprojektowany do specyfikacji tych silników nawet lekka dysfunkcja tego układu doprowadza do szybszego zużycia elementów silnika i poważnych

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Ja miałem podobną sytuację w AR 146 TD,okazało się że na pompie był poluzowane śrubki w pokrywie zakrywająca koła zębate.Wybudowałem pompę,poskręcałem porządnie,założyłem z powrotem i silnik pracuje jak zegarek.Kontrolka oleju gaśnie po 2 sek.od uruchomienia silnika.

Re: Pompa oleju. Pytanie??

A możesz mi wskazać gdzie napisałem że pompa oleju nie ulega awarii i można ją wykluczyć ??? napisałem tylko że jest to mało prwdopodobne i są inne usterki które występują częściej a nawet powiedział bym w 90%> przypadków. Racje masz w tym ze układ smarowania TS-ów to rozwiązanie dalekie

Re: Pompa oleju. Pytanie??

bedboys napisał: > Ciekawi mnie czemu pytasz o pompę oleju ??? - to jest element któey bardzo > żadko ulega awarii gdyby tak rzeczywiście było to na tym forum nie byłoby tyle zarżniętych silników, w których w większości przypadków przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie oleju

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Zdecydowanie polecam przede wszystkim dokładne zainteresowanie się stanem pompy, mając na uwadze jak mocno potrafi narozrabiać. W wyremontowanym silniku ciśnienie oleju powinno być bliskie ideału czyli:1-1,5 bar na wolnych i 3,5-4,0 bar przy 4000 obr w temp. 100 C. Doprawdy, nie wiem skąd

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Masz racje, zagalopowałem się, rozproszono moją uwage i nie doczytałem twojego posta. Nie będe jak J.K. brnął w zaparte ;) ja po prostu nie lubie pomp oleju ;) Pozdrawiam

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Ciekawi mnie czemu pytasz o pompę oleju ??? - to jest element któey bardzo żadko ulega awarii a o regulacji ciśnienia możesz zapomnieć. Pewnie nasłuchałeś się jakiegoś mechnika który to powiedział Ci ża powodem stuków w rozrządzie może być ( jest) za małe ciśnienie oleju ?? - jeżeli zgadłem

Re: Pompa oleju. Pytanie??

zeby dostać sie do tego zaworka to trzeba wymontować pompę, czy mozna min "poregulować" z "zewnątrz"?? Mam jeszcze jedno pytanie moze troche banalne. ale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju? Dla 100% pewności chciałbym wkręcić nanometr...

Re: Pompa oleju. Pytanie??

oleju to jesteś w starsznie wielkim błędzie. Nprawiałem wiele TS-ó po takich awariach i w żadnym przypadku nie była to wina pompy po remoncie silnika na tej samej pompe silniki chodą aż miło przez wiele tysięcy..

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Miał Pan wiele szczęścia drogi bedboys. Pompy oleju rzadko mają awarię - o ile pod tym pojęciem rozumiemy całkowity brak ciśnienia oleju. Ale czy częściowy spadek ciśnienia i wydajności to będzie awaria czy nie? Według mnie tak. Bo konsekwencje są łatwe do przewidzenia: kolejny remont silnika

Pompy do paliw i olejów!

zapraszamy do zapoznania się z ofertą www.ekopaliwo.com

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Z zewnątrz się nie da. Miskę olejową można zdjąć bez wyjmowania silnika, ale to wyjście wyjątkowo awaryjne. B. trudno to zrobić. Założenie na powrót jest wyjątkowo karkołomne + duży problem z uszczelnieniem. Raz tego dokonałem i nie polecam. Czujnik ciśnienia oleju jest na tylnym boku silnika.

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Tak sie składa ze panewki były wymieniane jakieś 5 tyś km temu więc raczej sa dobre:D a moze mi ktoś powiedzieć gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju? bo ostatnio troszke sie rozglądałem i nie widzę..:( mam zegarek więc chciałbym sobie wkręcić i zobaczyć jakie jest konkretnie ciśnienie...

Pompa próżniowa - budowa

Mam takie pytanie : Do czego służy olej w pompie próżniowej z dwoma szeregowymi wirnikami umieszczonymi w komorze roboczej ? Wirniki obracając się wysuwają się i wsuwają łopatki tworząc zmienne objętości pompowanego powietrza.. Czy do chłodzenia pompy, czy do uszczelnienia wirującego tłoka z

troche o pompie oleju

www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Jest prosty zawór nadmiarowy, sprężyna i tłoczek. W przedziale nacisku na sprężynę 6,4 a 7,2 daN ma się przesunąć o 36 mm (radzę z nim nie eksperymentować, za wysokie ciśnienie spowoduje wypłukiwanie panewek i wycieki)

Re: troche o pompie oleju

uki145 napisał: > www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443 Ty mi tu z pompa nie wyskakuj tylko dawaj ta rurke i rozrzad. Byc moze problem z rozrzadem wynika wlasnie przez pompe oleju brak odpowiednigo cisnienia

pompa olejowa

jesli masz olej w oddzielnym zbiorniku i pompe (ktora dziala) to nie lejesz do benzyny nastepnego oleju bo motor nie bedzie ci go przepalac:) kapujesz??

pompa wspomagania w 156

Witam wszystkich.Wczoraj wyciekł mi cały olej z układu wspomagania przez pompę.Mam pytanie czy ta pompa jest naprawialna.Może ktoś wie coś na ten temat?

membrana pompy paliwa CC 700

mam pytanie czy jest możliwe aby nastąpiło uszkodzenie membrany pompy paliwa w CC700. auto ma 80 tys. przebiegu i spala (albo przelewa olej do paliwa) 1l oleju na 100km !!! z rury wydechowej kopci jak z dwusuwa i leci olej . czy to mozliwe? wycieków pod silnikiem nie ma (tzn. były z

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Michale na pompie nie ma podanego typu, jest tylko wybity nr.114. Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Witaj Michale. Pompa jest uszkodzona tzn.gładzie w obudowie są zniszczone i całe ciśnienie uchodzi bokami, przez co silnik szlag trafił bo zabrakło smarowania.Rok prod.1989. Pzdr. i dzięki za zainteresowanie. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba

kontrolka cisnienia oleju

Kilka miechów temu robiłem remont silnika w swoim fordzie escorcie.Kiedy już skończyłem docieranie zauważyłem, na niskich obrotach zaczyna mi się świecić w/w w temacie.Sprawdzono panewki ale żadna nie uległa przesunięciu. Czy zatem pompa olejowa? ( dodam że po tym remoncie poszła mi też pompa

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Dzięki niknejm - jc-auto już obcykałem i wiele innych, nie występują żadne zamienniki tylko w oryginale, żadna hurtownia nie posiada i w zasadzie pozostaje tylko serwis ale tam to "boję" się zadzwonić bo pompa będzie droższa niż całe auto klienta.:)) Pzdr

wyciek oleju

mam alfe romeo 156 silnik 2000 rok 1999 zaczęło lać olejem na wale korbowym z przodu silnika z simeringu ,wymieniłem simering i po 500 km znowu wywaliło simering,zawiozłem samochód do warsztatu samochodowego wymienili simering i po 150km znowu wywaliło simering ,zmieniłem pompę olejową i znowu

"Waku" pompa

poprawnie zasysać ... Pojawiają się "klasyczne" objawy - nie chce zgasnąć, brak wspomagania hamulca ... Gdyby to było w przypadku jednej, dwóch takich wymian pomyślałbym, że zwyczajnie mam pecha, ale tyle? Co może wpływać na znacznie szybsze wycieranie się tego ustrojstwa wirującego w pompie? Olej (10 W

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Daj dokladny namiar, rok produkcji 84-90 czy 91-95 czy 96-02 bede szukal w calej Szwecji to zajmie pare minut,niestety musi byc data a pozniej typ inaczej program nie lapie. Czy ta stara jest zepsuta czy sprawdzano,överströmning ve

kontrolka cisnieni a oleju

Zapala sie lub mruga podczas zaatrzymywania auta. W czasie normalnej jazdy jest ok. Czyrzby pompa olejowa?

Re: pompa oleju 2,4 JTD

Ten dziwięk który słyszysz to nie zawory choć 90% mechników tak stwierdzi. Powodem tego jest łańcuszek ( cichobieżny z założenia i nazwy) napędu pompy oleju, niestety wystepuje on razem z pompą i kosztuje ponad 700 zł + dość kłopotliwa wymiana.

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

lexus400 napisał: > ......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś > słyszał ???? Spróbuj skontaktować się z ludźmi z www.japancars.pl i www.eterna.pl Pzdr Niknejm

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

tylko podbijam - ratunku!!!!:))) Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: Pompa paliwa?

" warto zawsze wczesniej dodawac oleju do benzyny ,nieza duzo " Jeszcze jedno pytanie- jaki olej i w jakiej ilości na zbiornik.

Re: Pompa paliwa?

hexian napisał: > " warto zawsze wczesniej dodawac oleju do benzyny ,nieza duzo " > Jeszcze jedno pytanie- jaki olej i w jakiej ilości na zbiornik. Trudno mi powiedziec golf chyba ma 44litry zbiornik mysle ze od 0,5-1 litra wystarczy ,to moze byc najtanszy olej silnikowy

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU

silnika. Podejrzewam uszkodzenie czujnika lub pompy oleju. Co o tym myślicie?

Cisnienie oleju

programistajava napisał: > Jak wygląa kwestia smarowania silnika > (cisnienia oleju) czy zawsze cisneinei bedzie prawidlowe > (tak jak podczas normalnej jazdy)? Pompa oleju napedzana jest (ew. przez kilka stopni roznych przekladni) od walu korbowego. I pompie jest wszystko

problem z servo wspomagania-pompa

zauwazylem wyciek oleju na rurce wychodzacej z pompy wspomagania. Sa tez objawy na wolnych obrotach. Jak jest wlaczona klima i skrece kola na max a silnik pracuje na luzie to co pewien czas sa zawachania obrotow o 200 w dol i mimimalnie zaczyna w tym momencie drgac kierownica. Samochod stoi

Re: kontrolka oleju

U mnie miałem co prawda w felicji ale ten sam problem. Mechanik -chwała mu za to - powiedział mi, że może to być awaria pompy oleju. Po rozebraniu okazało się, że jakiś opiłek, skrawek metalu (nie wiadomo skąd wziął się w silniku) wpadł do pompy oleju, poszczerbił trochę zębatki i utknął w

Re: kontrolka oleju

Nieprawidłowe ciśnienie oleju - to pierwsze, co przyszło mi na myśl. Może pompa oleju wysiada?

Pompa wspomagania a gwarancja

żeserwis chce się mnie po prostu pozbyć. Dodam jeszcze iż poziom oleju w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie a samochód ma przejechane 54 tys. km. Czy mam się z tym pogodzić i na własny koszt wymienić pompę???

Oleje silnikowe.

wazne aby przy rozruchu olej byl rzadki, gdyz pompa olejowa nie jest w stanie doprowadzic gestego oleju na panewki walu. Zuzywa sie wtedy silnik kolosalnie, dlatego stworzono oleje syntetyczne ktore temu zapobiegaja i przedluzaja zywotnosc silnika. Oleje te tez lepiej smaruja i przeplukuja silnik

Re: regeneracja pompy wspomagania

lekkiego krecenia kierownica.Nie zapomnijcie po jakims czasie o wymiania paska pompy wspomagania.Jest to prawie zawsze osobny pasek wzmocniony.Dobrze jest zalac pompeczke te mala ze zlomowiska olejem aby ulatwic jej prace.

Re: Jaki olej?

fazi_ze_sztazi napisała: > > niknejm napisał: > > No właśnie nie do końca. Potrafi odkleić się taki kawałek, ale nie rozpuś > > ci się (a przynajmniej nie od razu). > > zgodze sie, ale pompa ma przeciez filtr (jakas siatke albo inne takie). Ma. Ale

Re: regeneracja pompy wspomagania

Dzieki za informacje. Wymienilem juz dwa razy plyn. Za pierwszym razem pompa rzeczywiscie chodzila ciszej ale po ok. 2 miesiacach znow zaczela warczec. Teraz ostatnia wymiana oleju (niestety tylko raz wylalem a pozniej wlalem nowy....) nic juz nie pomogla. MOze jeszcze raz powtorzyc manewr

lampka niskiego stanu oleju swieci, a olej jest!

Posiadam opla corse 1.3 cdti i juz dwukrotnie (przebieg auta 1200 km) zapalila sie lampka niskiego stanu oleju. Sprawdzając stan bagnetem wszystko jest ok, stan w polowie. Co moze byc przyczyna zapalania sie tej lampki? pierwszy raz zdarzylo sie to przy -10, tlumaczono mi, ze gesty olej pompa

Re: pompa oleju 2,4 JTD

czy masz może namiar na kogoś mądrego w warszawie, kto posłucha tego odgłosu? większość, łącznie z ASO leje na to i każe jeżdzić dalej

Re: pompa oleju 2,4 JTD

Jeździć dalej ---- i to jest chyba dobra rada bowiem głośniejsza praca łańcuszka nie grozi jego zewrwanie jest tylko nieprzyjemna ale wytrzyma jeszcze wiele tysięcy km - pewnie więcej niż silnik. Chcesz namiar - proszę : Squadra Italiana warsztat samochodowy Alfa Romeo ul. Lewinowska

Re: paliwo w oleju

Oj, ciagle łapie się na nadmiernych uproszczeniach - myślałem o sprawdzeniu ciśnienia pompy. W Pana samochodzie pompa stanowi zdaje się element nierozbieralny więc nie da się sprawdzić stanu membrany.

olej znowu świeci :(((

Mam boxera 1,4 (100kkm)i po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym bez dodawania gazu mruga mi kontrolka ciśnienia oleju co to może być??? aaa kontrolka gaśnie przy najmniejszym dodaniu gazu. Dodam że robiłem już wybite szklanki w obu głowicach, wymieniałem już wczęsniej pompę oleju (zatarta

Pompa ciepła - powietrzna - opinie

lubie az takiego ryzyka - i z zasady nie;) zreszta dom jest w takim miejscu działki ze nie da rady tego zbiornika postawic. Dlatego rozwazamy opcje oleju oraz pompy ciepla? Czy ktos z was ma owa pompe zamontowana u siebie??jak sie sprawdza? czy jest to efektywne i ekonomiczne dla portfela

Re: Olej

Ważne jest jedynie ciśnienie oleju czyli smok pompy powinien być zanurzony w oleju. Poziom to kwestia umowna i nie ma znaczenia czy troche więcej czy trochę mniej. Oczywiście nie można nalać dowolnie dużo bo wówczac olej hamowałby pracę układu korbowego. Inaczej mówiąc za duzo oleju w silniku nie

AR 156 1.8 TS pompa wspomagania

miałem przykre zdarzenie, w sobote wracając z dłuższej trasy nagle wysiadło wspomaganie kierownicy, była noc i 3 km do domu, dojechałem. Co się okazało, pękł wężyk ciśnieniowy od pompy wspomagania i uciek olej. W poniedziałek podjechałem do mechanika wymienił wężyk uzupełnił olej i co? pompa

Re: kontrolka oleju pali się-po wymianie oleju

..jesli do tego dochodzi napis "wylącz silnik i sprawdz poziom oleju" to na 90% pompa oleju do wymiany(typowe w tych autach) - miałem to samo i zeby było smiesznie też po wymianie oleju i filtrów.

Re: Jaki olej???

IMHO te testy to niezła marketingowa ściema. Większość silnikow zaciera się w marszu kilka sekund po zaświeceniu kontrolki niskiego ciśnienia oleju ( np. przy uszkodzeniu miski lub pompy oleju) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Re: mondeo `04 - kontrolka oleju

wlasnie myslalem tez o pompie - czujka zapala sie gdy silnik osiaga temp 60stopni. Czy jazda z taka pompa do serwisu ok 6 km. jest mozliwa ??

Re: Jaki olej?

niknejm napisał: > No właśnie nie do końca. Potrafi odkleić się taki kawałek, ale nie rozpuści się > > (a przynajmniej nie od razu). zgodze sie, ale pompa ma przeciez filtr (jakas siatke albo inne takie). ponadto taki brudek bylby zgnieciony na slimakach pompy. gdy "odklei

Re: pompy ciepła

gaz ziemny wychodzi drogo mimo wszystko oplaci sie w porownaniu do pompy ciepla gorzej juz tylko maja ogrzewajacy gazem z butli olejem opalowym i pradem po drugie zle dobrana pompa to studnia bez dna w okresie grzewczym potrafi polknac pradu za 3 tysiaki miesiecznie zdarzylo sie ze nawet 9

Re: Poziom oleju w silniku rosnie

Do sprawdzenia jest jeszcze pompa paliwowa. Kiedyś w moim Dużym Fiacie zaczęło przybywać oleju (normalnie pachniał benzyną) i przyczyną była pęknięta przepona w pompie paliwowej. Pozdrawiam

Re: pompa olejowa

jaki jest najlepszy olej? a i pytanko dostałem do motoru jakies dwie puszki z wazeliną jedna czerwona druga przezroczysta nie wiesz moze do czego to bo nic nie pisze na pudełku czy do łancucha a ta druga? moze wie ktos?

Re: pompa wspomagania w 156

Jeżeli masz „zarzygany” olejem silnik to radzę to szybko wymyć np. benzyną, ponieważ olej niszczy gumę. Dotyczy to pasków, osłon przegubów oraz innych elementów gumowych.

Re: paliwo w oleju

Jeszcze jedno, jeśli ma Pan pompę paliwa napędzaną od krzywki na wałku pośrednim to przyczyna może leżeć też tam o ile dziurawa jest membrana. Paliwo może przez nieszczelność spływać do wnętrza korpusu silnika. Jeśli jednak ciśnienie pompy jest dobre i silnikowi nie "brakuje paliwa

Re: Kontrolka oleju POMOCY!!!!!!!

Nie piszesz jaki to silnik i jaki przebieg. Ja w 2,0 TS po 180000 miałem podobne objawy. pompa oleju na wale miała tak duże luzy międzyzębne, że ciśnienie było symboliczne (ale lampka gasła). Radzę dużą ostrożność. Trzeba wykręcić czujnik i podłączyć manometr. Będziesz wiedział wszystko. Swego

Re: poziom oleju

Różne marki różnie mają. Maluch ma tylko pomiar ciśnienia, póki pompa zasysa, póty jest ciśnienie. Wszystkie marki mają wspólną cechę: czasem przepala się im żaróweczka.

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Najprawdopodobniej tak. Aby być całkiem spokojnym należy zmierzyć ciśnienie oleju , w celu wykluczenia uszkodzeń pompy lub zaworu ciśnienia oleju. -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Re: mało oleju

Jak jest dobrze to i dalej będzie.Poziom oleju to rzecz względna.Ważne aby ssawka pompy olejowej była zanurzona(stąd ciśnienie oleju).Jeżeli oleju ubywa to wystarczy dolewać.Wymiana nie jest konieczna.Kiedyś escortem bez wymiany zrobiłem ponad 100tys.

Re: membrana pompy paliwa CC 700

Hmmm nie slyszalem za bardzo zeby przez pompe paliwa dostawal sie olej. Niestety dziwne to jest przy tak malym przebiegu, ale poszly sie walic uszczelniacze zaworowe i silnik bierze ci olej. Gdyby przez pompe paliwa dostawal sie olej to nie zapalil bys CC, wtdey razem z paliwem dop gaznika

Re: Poziom oleju w TRX850/TDM850 '96

Jedna pompa tłoczy olej ze zbiornika przez filtr do silnika. Olej spływa z silnika do miski a tam druga pompa tłoczy do zbiornika. Ta druga jest wydajniejsza, bo zawsze musi byc olej do smarowania silnika. Z tego co opisałeś olej ucieka ze zbiornika przez pompę do silnika i do miski. W

Re: regeneracja pompy wspomagania

informacje. Wymian rzeczywiście jest bardzo prosta. A czy można użyć np. strzykawki i rurki bo takiej pompki nie mam i mieć nie będę. Czy jeżli pompa i wspomaganie chodzi bez zarzutu to też powinienem wymienić olej (a może będzie chodziło lepje po wymianie, bo się już przyzwyczaiłem). W Civicu chodziw

Lampka oleju w Astrze zapala się...

Astra 1.4, 16V, `96, 208000 km przebiegu. Olej Wymieniony 400 km temu. Po zapaleniu kontrolka oleju gaśnie. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach kontrolka oleju zapala się. Trzeba zwiększyć obroty do 2000,żeby zgasła. Kontrolka się zużyła czy pompa oleju do wymiany? A może jeszcze coś

Re: lampka niskiego stanu oleju swieci, a olej je

przy -10, tlumaczono mi, ze gesty olej pompa > podala do gory silnika i nie zdarzyl splynac, ale drugi raz sytuacja pojawila > sie przy 0 stopniach, a przeciez olej 5W40! Bede wdzieczny za odpowiedz ________________________________________________________________________________ .. pompa

Re: benzyna w oleju

A gdzie ten silnik ma pompę paliwa? Chyba nie w zbiorniku elektryczną, tylko mechaniczną z boku silnika?

Re: olej w golfie

Ostatnia szansa to sprawdż zawór redukcyjny na pompie oleju może jest zawieszony. Jeśli jest w porządku to pozostaje remont silnika. Prawdopodobnie poprzednik użył zagęszczaczy oleju aby sprzedać auto.

Re: olej w golfie

Ostatnia szansa to sprawdż zawór redukcyjny na pompie oleju może jest zawieszony. Jeśli jest w porządku to pozostaje remont silnika. Prawdopodobnie poprzednik użył zagęszczaczy oleju aby sprzedać auto.

Re: Jaki olej do Hondy Civic?

civic_06 napisał: >Czyzby pompa olejowa? Raczej filtr oleju.

Re: Pompa ciepła

nie można porównywać dwóch różnych domów !!!!! to tak jakbyś napisała że Twoje auto pali 4l oleju napędowego na sto km a znajomego 10 l zapominając dodać że np. Twoje to Smart a znajomi mają wypasione BMW . jakiekolwiek porównania mają sens jeśli robione są dla tych samych warunków pozxdr

Dom- klasa energetyczna A + pompa ciepła

pompa i całe ogrzewanie? Jakie są koszty konserwacji takiej pompy? Czy warto się wogóle czymś takim ekstra interesować czy też przy tak zaizolowanym budynku i olej by wychodził równie korzystnie? Dzięki z góry za odpowiedzi!

Pompa wspomagania kierownicy w Fabii

Od paru dni miałem problem ze wspomaganiem kierownicy - a właściwie z jego brakiem. Dzisiaj wybrałem się w końcu do ASO (przy okazji zrobić przegląd roczny). No i niestety, chyba czekają mnie niezłe koszty. Padła wspomniana w tytule pompa - wyciek oleju. Oczywiście jest już po gwarancji (mija

Re: kontrolka oleju

Przyczyną jest niskie ciśnienie oleju. Zapewne gdy silnik jest zimny jest OK. Jak silnik się rozgrzewa to ciśnienie spada ze względu na luzy na panewkach. Zwiększanie obrotów zwieksza wydajność pompy oleju i kontrolaka gasnie. Inaczej mówiąc silnik się kończy powoli. Można zastosować olej o