pompa oleju

Redakcja Moto.pl

Poczekaj z tankowaniem do 1 października. Wtedy na stacjach pojawi się nowy rodzaj paliwa

Poczekaj z tankowaniem do 1 października. Wtedy na stacjach pojawi się nowy rodzaj paliwa

Lato skończyło się wyjątkowo szybko, a termometry pokazują coraz niższe temperatury. Może to niepokoić właścicieli z silnikami Diesla. Jednak 1 października na stacjach benzynowych pojawi się nowy rodzaj paliwa, dlatego warto zaczekać z tankowaniem.

Czy paliwo może zamarznąć? To nie żart, są kierowcy, którzy mogą mieć problem

Samochód nie chce odpalić? To niekoniecznie wina akumulatora. Przy dużych mrozach może wam "zamarznąć paliwo". Przejmować muszą się przede wszystkim właściciele samochodów z silnikami Diesla.

Mimo chorych cen nie zwlekaj z tankowaniem. Kontrolka rezerwy to ostatni dzwonek

Obecne ceny paliw są... chore! Niestety kierowcy nie mają wyjścia. Muszą płakać i płacić. Szczególnie że kontrolka rezerwy to ostatni dzwonek. Ostatni dzwonek, który chroni kierowcę przed poważnymi awariami.

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

Używane auto z dieslem? Nasz ekspert wybrał bardzo kosztowne pułapki. Różne marki

2.0 TDI PD - awarie, koszty i modele Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne

Tankowanie boli, ale koszty jazdy z tą kontrolką zabolą bardziej. Częsty błąd

Tankowanie boli, ale koszty jazdy z tą kontrolką zabolą bardziej. Częsty błąd

paliwowy do czerpania benzyny lub oleju napędowego z samego dna zbiornika. To ryzyko, że razem z zasysanym paliwem do układu dostaną się najróżniejsze zanieczyszczenia pochodzące ze starego paliwa lub rdzy. Co robić w takiej sytuacji? Poza wymienioną wyżej zmianą zbiornika i przewodów paliwowych na nowe

To nie żart. W samochodzie może zamarznąć paliwo. Dotyczy to jednej grupy kierowców

To nie żart. W samochodzie może zamarznąć paliwo. Dotyczy to jednej grupy kierowców

inaczej wygląda sytuacja z perspektywy właścicieli pojazdów z silnikami Diesla. Podczas naprawdę mroźnych nocy może nam zamarznąć olej napędowy. Zwykłe, niezimowe, paliwo może zamarznąć już przy minus 20. W Polsce takie temperatury są raczej rzadkością, ale w ostatnich dniach doszło do naprawdę mocnego

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

baczności. Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały

Pomyliłeś pistolety na stacji? Jest większy błąd, który możesz popełnić kilka chwil później

Pomyliłeś pistolety na stacji? Jest większy błąd, który możesz popełnić kilka chwil później

, czarny dla oleju napędowego. Przy dystrybutorach są także wyraźne oznaczenia rodzaju paliwa, widzimy je także na klapce wlewu w samochodzie. W nieco lepszej sytuacji są właściciele pojazdów napędzanych przez silniki benzynowe, bo pistolet z olejem napędowym ma grubą końcówkę, a ta często nie mieści się w

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5 2.0 TDI PD - awarie, koszty i modele Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

Lubisz francuską motoryzację? Jeśli tak, uważaj na te silniki. Lista pułapek

, największym problemem i przyczyną wielu awarii jest nietrwały łańcuch rozrządu. Teoretycznie niewymienialny element rozciąga się bardzo szybko, destabilizując pracę całego silnika. Częściowo problem rozwiązuje skrócenie interwału wymiany oleju z 30 do 10 tysięcy kilometrów i rutynowe kontrole kondycji

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

. Volkswagen i jego 2.0 TDI PD Samochody: Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan; Audi A3, A4, A6; Skoda Octavia i Superb; Seat Altea, Toledo i Leon Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju

Siedem najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Siedem najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

1. Zaczynamy od 2.0 TDI PD Samochody: Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan; Audi A3, A4, A6; Skoda Octavia i Superb; Seat Altea, Toledo i Leon Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. I jakie mogą być tego skutki?

jedynym sposobem naprawy okazuje się generalny remont jednostki, co w wielu przypadkach kończy się fakturą rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego. Pompa paliwa W niektórych modelach pompa paliwa smarowana jest olejem, a jej ewentualna awaria bądź niepoprawna

Czym grozi częsta jazda na rezerwie? Lista usterek może doprowadzić do płaczu

Czym grozi częsta jazda na rezerwie? Lista usterek może doprowadzić do płaczu

Kierowcy mają przeróżne nawyki eksploatacyjne. Nie brakuje jednak osób, które po zaświeceniu się rezerwy czekają, aż lampka stanie się... jeszcze bardziej pomarańczowa. Starają się wyjeździć paliwo praktycznie do zera. A robią tak dlatego, żeby później móc zalać pełen bak świeżej benzyny lub oleju

Mercedes SLR McLaren Paris Hilton. Auto wyjątkowe, podobnie jak koszty serwisu [WIDEO]

więcej 18 tysięcy dolarów rocznie. Kolejna sprawa, że im rzadsze auto tym serwis jest droższy, a naprawa SLR-a do tanich nie należy. Przekonał się o tym nowy właściciel wcześniej wspomnianego auta, który wysłał pojazd do certyfikowanego serwisu Mercedesa na prostą wymianę oleju… jak się okazało

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Uważajcie

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane: BMW serii 5 E60 i F10 - co psuje się najczęściej?

Steering (opcja) - kierowcy często narzekają na ściąganie w prawo, bardzo mało kierowców narzeka na jednostki benzynowe, tak naprawdę pojawiają się tylko problemy ze zużyciem łańcucha pompy oleju w benzyniaku 2.0 turbo, inne uszkodzenia: skraplacz klimatyzacji i przednie półosie (w "piątkach" z

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI PD po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z

Kierowcy z dieslem znowu muszą jeździć inaczej. Cierpliwość uchroni przed kosztami

dostarczoną przez świece żarowe – ta musi sięgnąć nawet 600 stopni Celsjusza. Po drugie wysokie ciśnienie mieszanki wygenerowane przez pompę wtryskową lub wtryskiwacze. Mrozy niestety nie ułatwiają pracy dieslom. Dlatego kierowca w pierwszej kolejności powinien przygotować na nie silnik jeszcze przed

Wlałem złe paliwo. Co robić? Na pewno nie używaj odkurzacza. Musisz działać jak najszybciej

Wlałem złe paliwo. Co robić? Na pewno nie używaj odkurzacza. Musisz działać jak najszybciej

kolorze już wspomnieliśmy - zielony dla benzyny, czarny dla oleju napędowego. Przy dystrybutorach są także wyraźne oznaczenia rodzaju paliwa, widzimy je także na klapce wlewu w samochodzie. W nieco lepszej sytuacji są właściciele pojazdów napędzanych przez silniki benzynowe, bo pistolet z olejem napędowym

Nie naprawiaj błędu błędem, bo skończysz jak ci Niemcy. Złe paliwo na stacji? Bez paniki

Nie naprawiaj błędu błędem, bo skończysz jak ci Niemcy. Złe paliwo na stacji? Bez paniki

wyposażonego w prymitywną pompę rotacyjną, nie zawsze musimy się zbytnio obawiać. Co więcej, jeszcze kilkanaście lat temu mechanicy zalecali w czasie  mrozów dolewać benzyny do baku - wszystko dla ułatwienia rozruchu po całonocnym postoju. W przypadku starszego motoru wysokoprężnego domieszka benzyny

"Wlał złe paliwo, wziął odkurzacz i wybuchł". Co robić, kiedy pomylimy się na stacji?

"Wlał złe paliwo, wziął odkurzacz i wybuchł". Co robić, kiedy pomylimy się na stacji?

wlejemy benzynę do starszego diesla wyposażonego w prymitywną pompę rotacyjną, nie zawsze musimy się zbytnio obawiać. Co więcej, jeszcze kilkanaście lat temu mechanicy zalecali w czasie  mrozów dolewać benzyny do baku - wszystko dla ułatwienia rozruchu po całonocnym postoju. W przypadku starszego

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

Omijaj je szerokim łukiem. Najbardziej nieudane silniki. Pełna lista wtop i pułapek

, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym

Używane pewniaki z Niemiec, które wpędzą cię w koszty. 7 pułapek w popularnych autach

kompresor. Problemy z rozrządem pojawiają się nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typowe są awarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. VW Touareg I 5.0 TDI V10 Pierwsze wcielenie flagowego SUV-a Volkswagena dostępne było w latach 2002

Mechanicy ostrzegają. Świetne auta w złych wersjach. Od Tiguana i 3008 po RAV4

przypadku może się zatrzeć. Problem stanowią źle zaprojektowane podkładki pod wtryskiwaczami CR. Bywają nieszczelne, co przekłada się na gromadzenie sadzy w układzie smarowania. W efekcie zatka się sitko pompy oleju i zatrze silnik. Remont to przynajmniej kilka tysięcy złotych. Profilaktycznie warto po

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Uważajcie więc na roczniki 2003-2007 . Pozostaje jeszcze kwestia

Audi A4 to król rynku wtórnego. Ma wiele zalet, ale i wersje pułapki. B7, B8 i B9

dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Pozostaje jeszcze kwestia

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typowe są awarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. VW Lupo 3L 1.2 TDI Pierwszym podejściem Volkswagena do segmentu A był model Lupo produkowany od 1998 do 2005. Do jego budowy wykorzystano

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność. Jego mankamenty wypłynęły z czasem. Dlaczego? Pękające głowice, pompowtryskiwacze, pompa oleju Lata: 2005-2011 Drugi Volkswagen, przed którym musimy Was ostrzec, to Volkswagen Passat B6. Najpoważniejsze zarzuty można postawić

Długotrwała jazda na rezerwie może oznaczać remont silnika. Dlaczego? Jakich kosztów się spodziewać?

Częsta jazda na rezerwie zmusza układ paliwowy do czerpania benzyny lub oleju napędowego z samego dna zbiornika. Razem z zasysanym paliwem do zestawu naczyń połączonych dostają się najróżniejsze zanieczyszczenia pochodzące ze starego paliwa, czy rdzy. Poza wymienioną wyżej zmianą zbiornika i przewodów

Piątka grozy każdego samochodu. Powszechne nawyki, które wyniszczają auto. Też tak robisz?

lampki informują już o konkretnych problemach, które trzeba mieć na uwadze. Może to być informacja o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy, rezerwie paliwa, ale też o niskim poziomie oleju silnikowego. Najpoważniejszą żółtą kontrolką jest tzw. check engine, czyli kontrolka silnika. Zazwyczaj informuje o

Czym grozi jazda na rezerwie? Skutki mogą być kosztowne

silnikiem uniemożliwi jego ponowny rozruch. W takim przypadku pozostaje wyłącznie uzupełnienie poziomu benzyny lub oleju napędowego i próba uruchomienia motoru. Nim pompa ponownie wypełni układ paliwem, musi się dokonać przynajmniej kilka obrotów rozrusznika. Niestety, początkowo urządzenie będzie pracować

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

klimatyzację, skórzaną tapicerkę, szyberdach i przeciętne nagłośnienie. Największą wadą modelu okazuje się jednak najpopularniejszy dostępny silnik wysokoprężny 3.0 Di o mocy 158-170 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

). Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa. Zdarzają się wycieki oleju z silnika. W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe. BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja, wypadkowa przeszłość, usterki). Przy zakupie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale

Idą mrozy - zabezpiecz samochód przed kolejnym atakiem zimy

niespodziankami. Zatankuj teraz Nawet jeśli masz jeszcze pół zbiornika paliwa, warto odwiedzić stację benzynową. Podczas silnych mrozów paliwo może zamarznąć. Dotyczy to zwłaszcza oleju napędowego, z którego może wytrącić się parafina. Doprowadzi to do zatkania filtra paliwa i braku możliwości uruchomienia

Sprawdzamy, co psuje się najczęściej w Audi A4 B7. Na którą wersję używanego hitu postawić?

po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Pozostaje jeszcze

Jak działają chłodnice w autach? Chłodnica wody, oleju i doładowania. Zasada działania, awarie i koszty

znajdziemy także urządzenie chłodzące powietrze doładowania czy olej. Każde z nich spełnia określoną funkcję, a po latach eksploatacji może wymagać interwencji specjalisty. Chłodnica silnika - jak działa, co robi, funkcje zasady działania. Jeszcze trzy dekady temu na rynku dostępne były samochody pozbawione

Silnik 2.0 TDCi - typowe usterki i opinie

Przez długie lata w palecie jednostek napędowych Forda klienci mieli do dyspozycji konstrukcje wysokoprężne wykorzystujące nieskomplikowany układ wtryskowy oparty na pompie rotacyjnej. Takie rozwiązanie zapewniało odporność na jakość tankowanego paliwa i mocno ograniczało koszty produkcji. Niestety

Ceny nowego Nissana Qashqai. Drogo, ale się nie martwcie. To oferta dla niecierpliwych

nowoczesna. Użyto w niej między innymi dwóch pomp oleju (elektrycznej i hydraulicznej), dzięki czemu ma działać wyjątkowo sprawnie. Inne wersje nowego crossovera, będą dostępne później. Model z napędem na obie osie powinien trafić do cennika latem, a wersja z nowoczesnym napędem hybrydowym e-POWER dopiero w

Pięć złych nawyków kierowców, które zniszczą każde auto. Nie warto słuchać instruktora

lampki informują już o konkretnych problemach, które trzeba mieć na uwadze. Może to być informacja o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy, rezerwie paliwa, ale też o niskim poziomie oleju silnikowego. Najpoważniejszą żółtą kontrolką jest tzw. check engine, czyli kontrolka silnika. Zazwyczaj informuje o

Wlała benzynę do diesla i chciała ją wyssać odkurzaczem. Auto wybuchło

tego, z jakim samochodem i silnikiem mamy do czynienia. Benzyna w starym dieslu. Jeśli omyłkowo wlejemy benzynę do starszego diesla wyposażonego w prymitywną pompę rotacyjną, nie zawsze musimy się zbytnio obawiać. Co więcej, jeszcze kilkanaście lat temu mechanicy zalecali w czasie zimowych, tęgich

Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit

przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach

Co ile wymieniać pasek rozrządu i ile to kosztuje?

jaką obraca się wałek rozrządu ustala częstotliwość otwierania i zamykania zaworów ssących i wydechowych w komorach spalania. Dodatkowo, w większości konstrukcji mechanizm rozrządu napędza również pompę wody, wprawiającą w ruch zawartość układu chłodzenia. Jakiekolwiek nieprawidłowości w pracy układu

Diesle bez dwumasowego koła zamachowego to duże oszczędności serwisowe. Czy warto na nie postawić?

napęd rozrządu realizowany bezproblemowym łańcuchem. Filtr DPF był początkowo wyposażeniem opcjonalnym, a na stałe zagościł w tej jednostce w 2010 r. W zależności od wariantu, jednostka rozwija moc 75, 90, 95 lub 105 KM, a zużycie oleju napędowego z łatwością spada poniżej czterech litrów na "setkę

Nie musisz się katować za kierownicą, żeby obniżyć spalanie. Sposoby na podwyżki cen

Więcej praktycznych porad na oszczędzanie znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl Ostatnie dni upływają nam pod znakiem podwyżek cen paliw i nic nie wskazuje, by te w końcu miały wyhamować. Zbliżamy się do magicznej granicy 6 zł za litr benzyny lub oleju napędowego, a na niektórych stacjach już ją

Silnik 2.0d BMW (M47 i N57). Jakie ma opinie? Jakie są typowe usterki tej jednostki napędowej

wytwarza 115 lub 136 KM mocy maksymalnej. Pierwszą, daleko idącą modyfikacją w tym silniku była zmiana układu wtryskowego. Hałaśliwy i niezbyt wydajny układ z pompą zastąpiono bezpośrednim wtryskiem common-rail – początkowo generującym 150 KM. W kolejnych latach pojawiały się inne warianty mocy: 115

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub

Tesla S Long Range Plus ma zasięg 650 km. To wiadomość wysłana konkurencji

opory opływającego je w czasie jazdy powietrza. Ponadto zwiększono wydajność tylnego silnika elektrycznego, zmieniając mechaniczną pompę oleju do przekładni na elektryczną. Również przedni silnik elektryczny prądu stałego jest teraz bardziej wydajny. Dzięki nowej konstrukcji, zintegrowanej z nim

1.9 i 2.0 JTD/MultiJet. Czy warto postawić na auto z dieslem autorstwa koncernu FCA?

KM, gwarantująca bardzo dobre osiągi łączone z akceptowalnym zużyciem oleju napędowego. W Lancii Delcie zapewnia sprint do setki w 7,9 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 220 km/h. Różnica w osprzęcie Poszczególne odmiany różnią się osprzętem: wtryskiwaczami, zaworem EGR, turbosprężarką, a

Honda Civic VIII i IX. Sprawdzamy ceny, co się psuje i które wersje są najlepsze

. Mimo dobrej opinii, trzeba być gotowym na awarię hydraulicznej pompy sprzęgła i rozciągnięcia łańcucha rozrządu. Przeciętnie oceniana jest również trwałość zawieszenia i układu hamulcowego. W każdym przypadku seryjnie pracuje precyzyjna, sześciostopniowa manualna przekładnia. Opcjonalnie oferowano

Typowe awarie współczesnych silników benzynowych

przyspieszania. Cena za taki komfort jest w wielu przypadkach wysoka. Do tego dochodzą normy serwisowe obniżające w pierwszych 2-3 latach koszty, ale wychodzące „bokiem” w kolejnym okresie eksploatacji. Za długi interwał wymiany oleju Znacząco niższa wytrzymałość nowoczesnych silników benzynowych w

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

obr./min. Jest to spowodowane ww. klinem smarnym oraz wyższym ciśnieniem w układzie smarowania i większym wydatkiem pompy oleju (pompa przetłoczy więcej litrów oleju w tym samym czasie dla dużych obrotów). Zużycie to trzeba jednak odnosić też do liczby tych zjawisk w czasie. Dlatego nie należy

Auto by jeździć potrzebuje płynów | Poradnik

Bądź czujny na odgłosy silnika Jak więc sprawdzić poziom płynów, jak je uzupełnić w przypadku niedoboru i dlaczego trzeba pamiętać o konieczności okresowej ich wymiany? W zależności od rodzaju płynu dane te się różnią. Olej

Jak dbać o turbosprężarkę, czyli jakich błędów nie popełniać eksploatując silniki z turbodoładowaniem

zdecydowanej większości pojazdów, układ wspomaga elektryczna pompa oleju podtrzymująca właściwe ciśnienie w układzie podczas bezczynności jednostki napędowej. O ile przy spokojnej eksploatacji, warto zaufać zapewnieniom producenta o prawidłowym funkcjonowaniu systemu, o tyle po dynamicznej jeździe należy

Kupujemy używane: Toyota Auris I - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

sprawdzonych wolnossących propozycji 1.33, 1.4, 1.6 o mocy 101, 97, 124-132 KM. Każda z wymienionych zadowoli kierowców o spokojnym usposobieniu ceniących płynną i spokojną jazdę. Zdaniem specjalistów, regularne wymiany oleju i rozrządu (700 złotych) zapewni bezawaryjną eksploatację przez długie lata. W

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

;wyjący" dyferencjał). - Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa. - Zdarzają się wycieki oleju z silnika. - W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe. BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Od tej pory silnik 2.0 TDI znika z czarnej listy i można mu zaufać

Przyczyny problemów z uruchamianiem ciepłego silnika

nieszczelności w układzie paliwowym jednostek wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem common-rail powodują cofanie się oleju napędowego do zbiornika paliwa "po zgaszeniu" silnika. W efekcie, próba ponownego uruchomienia wymaga długiego kręcenia rozrusznikiem. Dopiero wówczas pompa paliwa ponownie

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

, zwłaszcza odmianę 2.0 CD. W skrajnym przypadku może się zatrzeć. Problem stanowią źle zaprojektowane podkładki pod wtryskiwaczami CR. Bywają nieszczelne, co przekłada się na gromadzenie sadzy w układzie smarowania. W efekcie zatka się sitko pompy oleju i zatrze silnik. Remont to przynajmniej kilka tysięcy

Ta pomyłka na stacji może sporo kosztować. Co robić, jeśli zalejemy bak złym paliwem?

Choć stacje paliw stosują szereg zabezpieczeń, które mają ograniczyć ryzyko nalania niewłaściwego paliwa do baku, tego typu pomyłki zdarzają się zaskakująco często. Różna kolorystyka pistoletów z benzyną i olejem napędowym, a także informacja o rodzaju paliwa, jakie powinniśmy wlać do baku

Rodzinne kombi z 4x4 za 50 tysięcy zł. To dobra alternatywa dla SUV-a

antykorozyjnej bardzo poprawiono. Usunięto także wadliwą pompę układu hamulcowego SBC. Wnętrze urzeka przestrzenią i wysoką jakością zastosowanych materiałów. Zależnie od wersji, możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, nawigację, dopracowane nagłośnienie, szyberdach, skórzaną tapicerkę i oczywiście trwały

Zawieszenie samochodu. Co się psuje, ile kosztuje naprawa i jak wykryć usterkę?

zapłacimy też za wymianę przewodów powietrznych. Im starszy i bardziej zaniedbany pojazd, tym widmo usterki poważniejsze. Sporo kontrowersji wzbudza też zawieszenie hydropneumatyczne dopracowywane od kilku dekad przez inżynierów Citroena. Sercem układu hydraulicznego jest pompa wysokiego ciśnienia i sfery

Używany Ford Focus I, II i III. Awarie, usterki i najlepsze wersje bestsellera

, 1.8 i 2.0 (80, 100-115, 125 i 145 KM) są trwałe i bezproblemowe. Cykliczne wymiany oleju i mechanizmu rozrządu (600-800 złotych) gwarantują spokojną eksploatację. Problemy zaczynają się, gdy użytkownik zechce wprowadzić oszczędności w postaci instalacji gazowej. Mechnicy odradzają jej montaż. Na

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

1800 złotych). Wszystkie silniki z rodziny TSI borykają się z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego, co wynika z ich dużego wysilenia i niedopracowanych pierścieni tłokowych - zwłaszcza w 1.8 i 2.0 TSI. Jeśli szukamy benzynowego Golfa VII, warto postawić na młode egzemplarze z udokumentowaną historią

Jak system start-stop wpływa na jednostkę napędową? Mechanicy biją na alarm

elementy do prawidłowego działania wymagają odpowiednio smarowania olejem. Choć stosuje się już rozwiązania pompy np. elektrycznej do zapewnienia obiegu oleju (jako m.in. substancji smarnej i odbierającej ciepło) to nie zawsze jej wydajność będzie taka sama jak w przypadku włączonej jednostki napędowej

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

Układ chłodzenia jest dość prostym w budowie mechanizmem. W zdecydowanej większości samochodów do chłodzenia wykorzystuje ciecz i kilka ze sobą sprzężonych elementów. Pompa cieczy wymusza ruch cieczy chłodzącej i odbiera ciepło wytworzone w wyniku spalania. Jeśli płyn chłodzący za mocno się

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

problematyczny napęd rozrządu z łańcuchem. Sytuacji nie ratuje częsta wymiana oleju i prewencyjna, rozrządu. Zdarzają się też wycieki oleju i usterki pompy wspomagania układu kierowniczego. Mini bywa po prostu humorzaste. Zobacz także: Siedem złych nawyków, które niszczą samochód. Też tak robisz? Citroen C3 I

Osiem aut klasy średniej z najgorszymi silnikami. Unikaj ich jak ognia

poprawnie. Kłopoty zaczynają się zazwyczaj po przekroczeniu 100-150 tysięcy kilometrów. Szybko dopadną nas problemy z układem wtryskowym (pompowtryski), pękającymi głowicami, zacierającymi się panewkami i wadliwą pompą oleju. Jednostkę znacznie poprawiono wprowadzając wtrysk typu common-rail w 2008 roku

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

TSI 200-220 KM borykają się z szeregiem problemów jakościowych. W każdym przypadku możemy pokusić się o zakup jedynie egzemplarzy z niskim, udokumentowanym przebiegiem i po przeprowadzeniu niezbędnych napraw. Nadmierne zużycie oleju silnikowego, osiadające tuleje i pękające głowice – ot, krótka

Poradnik | 1.7 CDTi - Silnik Isuzu ma sporo wad, ale i zalet

do wizyty w serwisie jest cieknąca pompa olejowa. Zbyt szybko poddają się uszczelniacze, co doprowadza do wycieków. Jeśli wymienimy zużytą pompę na czas, nic złego się nie stanie. Poważne problemy pojawią się, jeśli zignorujemy wyciek. Olej wyciekający z pompy trafia na pasek rozrządu, co po pewnym

Mercedes 450 SEL 6.9: mieli go m.in. Szach Iranu, Frank Sinatra, Telly Savalas i James Hunt

. Tutaj otrzymał system smarowania z suchą miską olejową - dzięki temu w zakrętach przejeżdżanych szybko na torze smarowanie nie traciło skuteczności, a olej można było zmieniać co 20 000 km (wtedy rzadkość). Poziom oleju sprawdzało się jak w ówczesnym Porsche 911: bagnetem w zbiorniku oleju, przy

Płyn chłodniczy - funkcja, rodzaje, jaki wybrać. Ile kosztują usterki układu chłodzenia?

Jaką funkcję ma płyn chłodniczy? Sprawne działanie układu chłodzenia nie byłoby możliwe bez skutecznej pracy chłodnicy, pompy wody, nienagannej szczelności wszystkich przewodów, a także krążącego w obiegu płynu chłodniczego. Współpraca wszystkich elementów gwarantuje zachowanie idealnych warunków

Najlepsze używane diesle 2.0. Zwykle straszymy, ale dzisiaj mamy osiem pewniaków

produkcji stosowano archaiczną pompę rotacyjną - silnik generował 115 i 136 KM. Szybko jednak wprowadzono bezpośredni wtrysk common-rail. Wówczas pojawiły się odmiany o mocy 115, 122, 150 i 163 KM. W każdym wariancie otrzymujemy 16-zaworową głowicę i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat. Jej ewentualna

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

stanowią źle zaprojektowane podkładki pod wtryskiwaczami CR. Bywają nieszczelne, co przekłada się na gromadzenie sadzy w układzie smarowania. W efekcie zatka się sitko pompy oleju i zatrze silnik. Remont to przynajmniej kilka tysięcy złotych. Profilaktycznie warto po zakupie wymienić podkładki i wyczyścić

Samochód nie chce zapalić po mroźnej nocy? Podpowiadamy, jak ruszyć i nie zepsuć auta

inaczej wygląda sytuacja z perspektywy właścicieli pojazdów z silnikami Diesla. Problem pojawia się w szczególności, jeśli w baku pozostaje jeszcze letnia mieszanka oleju napędowego. Wówczas, po kilkugodzinnym postoju na mrozie z oleju napędowego może wytrącić się parafina. W efekcie zatkany zostać może

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

tylnej osi, ale mocniejsze i najdroższe wersje mogły mieć pneumatykę przy czterech kołach. Ważne, by trafnie ocenić jego stan. Jedna kolumna to wydatek na poziomie 2 tysięcy zł. Uważać też należy na elektroniczne wspomaganie hamulców SBC, wycieki oleju i pompę wtryskową. Mercedes E W211 vs. BMW serii 5

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

pierwszej generacji. Wyposażony w pompę rotacyjną, był głośny i przyzwoicie obchodził się z zawartością zbiornika paliwa. Ze względu na niskie ciśnienie panujące w układzie wtryskowym i zastosowanie nieskomplikowanego osprzętu, jednostka nie sprawia wielu trudności. Przy dużych przebiegach konieczna będzie

Najlepsze silniki Volkswagena - opinie. Benzyny i diesle. M.in. TDI i MPI. Ósemka pewniaków

). Zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa pozwala na bezproblemowy montaż instalacji gazowej, czyli drastyczną redukcję kosztów użytkowania. Jedyną powtarzaną przywarą silnika jest często występujące nadmierne zużycie oleju. To również szerokie pole do popisu dla tunerów. Bez większych problemów da się

Sprężarka klimatyzacji - zasady działania, rodzaje, awarie, koszty. Do czego służy sprężarka klimatyzacji?

temperatury. W każdym z nich krąży też czynnik chłodzący. Główna różnica to obecność kompresora. W układzie chłodzenia wystarczająca jest pompa wody, wprawiająca ciecz chłodzącą w ruch i wymuszając jej przepływanie przez chłodnicę. Kompresor klimatyzacji nie tylko wymusza ruch czynnika chłodzącego w układzie

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

trwałych, odpornych na wyciąganie dwurzędowych łańcuchów, inżynierowie stawiają na delikatne i lżejsze łańcuchy jednorzędowe. W dalszej kolejności koncerny pozwalają sobie na montowanie cieńszych pierścieni, wyłączające się pompy wody i pompy oleju o zmiennym wydatku – to wszystko umożliwia

Starcie używanych: Honda Civic VIII vs Kia Ceed I. Cenione i trwałe kompakty. Który wybrać?

mamy 1.4, 1.6 i 2.0 o mocy 109, 126 i 143 KM. W każdej z nich montaż instalacji gazowej nie sprawia trudności. Aby utrzymać jednostkę w dobrej kondycji konieczne są regularne wymiany oleju co 10-15 tysięcy i rozrządu co 90 tysięcy kosztem 700 złotych. Okazjonalnie uwagi wymaga zawór recyrkulacji spalin

BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

mechaników, jednostkom wystarczą wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów by zachować niezłą kondycję. Jak w przypadku innych motorów wysokoprężnych, żywotność turbosprężarki czy dwumasowego koła zamachowego uzależniona jest od stylu jazdy i użytkownika. Częstą przypadłość stanowią awarie układu chłodzenia

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

omijać szerokim łukiem, zwłaszcza odmianę 2.0 CD. W skrajnym przypadku może się zatrzeć. Problem stanowią źle zaprojektowane podkładki pod wtryskiwaczami CR. Bywają nieszczelne, co przekłada się na gromadzenie sadzy w układzie smarowania. W efekcie zatka się sitko pompy oleju i zatrze silnik. Remont to

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

bezpośredniego wtrysku paliwa. Wbrew intencjom producenta, jest paliwożerna i usterkowa. Benzynowym silnikom wystarczy regularna wymiana oleju co 10 tysięcy kilometrów oraz napędu rozrządu do 80 tysięcy kilometrów (łańcuch rozrządu wyceniany na około 700 złotych). Okazjonalnie trafiają się usterki zaworu

Używane Audi B5, B6 i B7 bez tajemnic. Prześwietlamy 3 generacje - ceny, awarie, zalety

aluminiowego zawieszenia. Na listę usterkowych elementów wciągamy jeszcze pompę wody, alternator, rozrusznik i układ kierowniczy. Na szczęście, dostęp do tanich zamienników wciąż nie pozostawia wiele do życzenia, przez co usunięcie większości drobnych awarii nie obciąży przesadnie domowego budżetu. Kupno auta

Tych diesli NIE omijaj szerokim łukiem. Osiem pewniaków na rynku wtórnym. Od PSA i Fiata po VW

pierwszy okres produkcji stosowano archaiczną pompę rotacyjną - silnik generował 115 i 136 KM. Szybko jednak wprowadzono bezpośredni wtrysk common-rail. Wówczas pojawiły się odmiany o mocy 115, 122, 150 i 163 KM. W każdym wariancie otrzymujemy 16-zaworową głowicę i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat

Kupujemy używane: Citroen C4 I vs. Toyota Auris I. Stylowy, czy konserwatywny kompakt?

zanikać moc i występować wysokie zużycie oleju silnikowego. Amatorzy silników diesla mają do wyboru dwie dopracowane konstrukcje: 1.6 i 2.0 HDI 90-109 i 136-140 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk common-rail, turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopat (we wszystkich jednostkach poza 1.6 HDI 90

Aukcje | Mike Tyson sprzedaje Ferrari F50

w kolorze Rosso Corsa trafiło w ręce magnata komputerowego - Kevina Markusa. W 2005 roku samochód ponownie zmienił właściciela. Tym razem był to kolekcjoner supersamochodów ze stanu Georgia, który przeprowadził remont generalny urządzeń elektrycznych oraz takich podzespołów, jak pompa oleju i wody

Poważne usterki w modelach, których nie należy już się bać

interwał wymiany oleju silnikowego z 30 tysięcy (zalecany przez producenta) do 10 tys. kilometrów. To pozwoli odwlec w czasie możliwość pojawienia się kosztownej awarii. Kolejny problem dotyczył wadliwych wtryskiwaczy Delphi, a także pompy wysokiego ciśnienia, z której na skutek ścierania powstawały opiłki

Tuning | Audi RS3 B&B | Mocniejsze niż Porsche 911 GT3 RS

). To jednak nie wszystko. Jest jeszcze Stage 4, który kosztuje sporo, bo 17950 euro. W ramach tego zestawu silnik otrzymuje nową turbosprężarkę, wyścigowy układ wdechowy, nowy intercooler, chłodnicę oleju, pompę wtrysku, nowy układ wylotowy oraz kilka innych modyfikacji. Całość pozwala osiągnąć

Czy to prawda, że samochody elektryczne są ciężkie i mają małe bagażniki? Obalamy mity

1,4-1,6 l) waży około 100 kilogramów. Do tej masy należy oczywiście doliczyć płyny eksploatacyjne, układ wydechowy, skrzynię biegów z przeniesieniem napędu (plus olej w skrzyni), układ paliwowy (pompa paliwowa, przewody paliwowe, zbiornik - sam bak z paliwem może ważyć 60-70 kilogramów). Realnie

Jak działa Webasto? Czy warto mieć ogrzewanie postojowe w samochodzie?

fabrycznie, można zdecydować się na montaż urządzenia w zewnętrznej firmie. Tych w Polsce znajdziemy przynajmniej kilkanaście. Ile kosztuje Webasto? Jaki jest pobór prądu? System opracowany przez Webasto jest oszczędny. Ogrzewanie wykorzystujące pompę paliwa i pompę obiegową płynu chłodniczego pobiera około

Na stacji benzynowej wymieniacie jego nazwisko. Patent Rudolfa Diesla ma niemal 130 lat [MOTO 2030]

jednak wykorzystując inne pola w dyskusji. Na przykład chętnie przyjrzałbym się kosztom opracowania, wyprodukowania i późniejszego serwisu. Diesel wymaga częstszej zmiany oleju, a gdy wypracują się wtryskiwacze czy dojdzie do awarii pompy wtryskowej, utrzymanie takiego auta robi się nieprzyjemnie drogie

Nieszczelności w układzie chłodzenia. Jakie są przyczyny i ewentualne koszty naprawy?

wywiązać się z powierzonego zadania, układ wykorzystuje kanały chłodnicze w bloku silnika, szereg gumowych przewodów łączących chłodnicę przeważnie sytuowaną w przedniej części komory silnikowej, termostat, pompę wody i zbiornik wyrównawczy – rewizyjny. W zależności od potrzeb, w układzie chłodzenia

Używane: Opel Vectra C vs. Ford Mondeo III. Wszechstronne i nieźle wycenione

mieć większych problemów – typowo miejska jazda doprowadzi do jego zapchania. Serwisowe czyszczenie pochłonie wówczas 500 złotych. Wymiana zespołu sprzęgła z dwumasą wymaga wydatku około 2500-3000 złotych. Motor odwdzięcza się natomiast niewielkim apetytem na olej napędowy. Kompromisowo

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Najsłynniejsze diesle Mercedesa, Peugeota i Volkswagena potrafiące bez kłopotów pracować całe dekady, wyposażone były w nieskomplikowane pompy rotacyjne odpowiedzialne za dawkowanie mieszanki paliwowo-powietrznej do komór spalania. Były wytrzymałe i niewrażliwe na zanieczyszczenia dostające się do

Castrol EDGE dla supersamochodów

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych. Firma dostarcza swoje produkty dostosowane niemal do każdego rodzaju pojazdu. Integralną częścią strategii biznesowej firmy jest partnerstwo z koncernami samochodowymi (m.in. VW, Toyota, BMW, DAF

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

stosowano archaiczną pompę rotacyjną - silnik generował 115 i 136 KM. Szybko jednak wprowadzono bezpośredni wtrysk common-rail. Wówczas pojawiły się odmiany o mocy 115, 122, 150 i 163 KM. W każdym wariancie otrzymujemy 16-zaworową głowicę i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat. Jej ewentualna

Poradnik - 2.2 CTDi/i-DTEC - Czy warto postawić na mocnego diesla Hondy?

Debiut w najważniejszych modelach Czterocylindrowy diesel w pierwszej kolejności trafił pod maskę Accorda, CR-V i Civica. W każdym z tych modeli zaskakiwał elastycznością, dynamiką i rozsądnym zapotrzebowaniem na olej napędowy. Pierwszy silnik o zapłonie samoczynnym Hondy opracował twórca zmiennych

Pompa oleju. Pytanie??

Witam, czy pompa oleju jest taka sama w silnikach 1,8 TS i 2,0 TS?? A drugie pytanie, czy jest jakiś zawór za pomocą którego reguluje sie ciśnienie oleju w Alfie. Pozdrawiam

pompa oleju automat

Siema to mnie przerosło czy ktoś mi podpowie jak sie wymienia pompe oleju w aut. skrzyni tiptronik z audi A6 99ROK h

kontolka oleju / pompa oleju ?? XT 660

WItam, Wczorajszego dnia obudzilem swoja XT660R do zycia no i niestety mam kiche - po 15 km (15 min) zapalila mi sie kontrolka oleju - wiec moto zatrzymalem, sprawdzilem olej - wszystko oki - w gornym zakresie bagneta , po 3 minutach odpalilem przejechale 5 km i znowu kontrolka. moto

pompy do oleju napędowego

chcesz przepompować elegancko paliwko:? pompy akumulatorowe na 12V www.ekopaliwo.com

PILNIE potrzebuję pompę oleju

......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś słyszał ???? Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś słyszał ???? Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

pompa oleju 2,4 JTD

czy mieliście kiedyś kłopot z pompą oleju, a właściwie z jej napędem?, chodzi mi o dziwny dżwięk z okolicy rozrządu... wersja 136 KM. czy regulowaliście w tej wersji zawory?

POMPY DO PALIW I OLEJÓW

Pompy do mini stacji dystrybucji paliwa, zbiorniki na paliwo, liczniki, pompy akumulatorowe. Atrakcyjne promocje !! www.ekopaliwo.com

POMPY DO PALIW I OLEJÓW

Pompy do mini stacji dystrybucji paliwa, zbiorniki na paliwo, liczniki, pompy akumulatorowe. Atrakcyjne promocje ! www.ekopaliwo.com

Re: Pompa oleju. Pytanie??

bedboys ma racje to ze pompa oleju slabiej dziala moze okazac sie tylko w 2.5v6 bo tam pompa jest dociskana przez srube wału Tu nie Przed usunieciem pompy oleju sprawdzil bym panewki to fakt

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Co było pierwsze: jajko czy kura? Przesadą jest twierdzenie, że przyczyną awarii silników jest zużycie pompy oleju. Ale, coś jest na rzeczy... W silniku zużywają się wszystkie trące części. Nowa pompa wytwarza zadane ciśnienie z odpowiednim wydatkiem. Ciśnienie to spada w miarę zużywania się

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Pytam o pompę oleju, ponieważ prawdopodonie jest uszkodzona- Na małych obrotach przy rozgrzanym silniku mruga, bądź świeci kontrolka oleju. stuki w rozrządzie sa, masz racje, ale ich skutkiem jest(na 99%) wariator... Najpierw jednak chciałem wyjaśnić sprawe z tymn ciśnieniem... Pozdrawiam

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Nie patrz na kontrolkę - podjedź do dobrego warsztatu i zrób pomiar manometrem - czujnik to zawodna sprawa ja bym mu wiary nie dał. Poza tym słabe ciśnienie oleju częściej bya spowodowane zużyciem panewek na wale korbowym i korbowodach niz samą pompą oleju - ja podejżewał bym ją najmniej ale

Re: Pompa oleju. Pytanie??

czyli zdecydowanie polecasz wymiane pompy? czytałem jeszcze kiedyś na forum ze przyczyną niskiego ciśnienia było poluzowanie sie jakichś śrub pucujących pompę, czy cos takiego- w sumie warto sprawdzić... Mam jeszcze jedno pytanie, czy pompa oleju od silnika 2,0TS bedzie pasowała do 1,8TS

Re: Pompa oleju. Pytanie??

porad typu trzymać poziom oleju przy max śmiem twierdzić, iż pompy w owych pojazdach seryjnie dają zbyt niskie ciśnienie lub cały układ olejowy jest źle dobrany i zaprojektowany do specyfikacji tych silników nawet lekka dysfunkcja tego układu doprowadza do szybszego zużycia elementów silnika i poważnych

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Ja miałem podobną sytuację w AR 146 TD,okazało się że na pompie był poluzowane śrubki w pokrywie zakrywająca koła zębate.Wybudowałem pompę,poskręcałem porządnie,założyłem z powrotem i silnik pracuje jak zegarek.Kontrolka oleju gaśnie po 2 sek.od uruchomienia silnika.

Re: Pompa oleju. Pytanie??

A możesz mi wskazać gdzie napisałem że pompa oleju nie ulega awarii i można ją wykluczyć ??? napisałem tylko że jest to mało prwdopodobne i są inne usterki które występują częściej a nawet powiedział bym w 90%> przypadków. Racje masz w tym ze układ smarowania TS-ów to rozwiązanie dalekie

Re: Pompa oleju. Pytanie??

bedboys napisał: > Ciekawi mnie czemu pytasz o pompę oleju ??? - to jest element któey bardzo > żadko ulega awarii gdyby tak rzeczywiście było to na tym forum nie byłoby tyle zarżniętych silników, w których w większości przypadków przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie oleju

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Zdecydowanie polecam przede wszystkim dokładne zainteresowanie się stanem pompy, mając na uwadze jak mocno potrafi narozrabiać. W wyremontowanym silniku ciśnienie oleju powinno być bliskie ideału czyli:1-1,5 bar na wolnych i 3,5-4,0 bar przy 4000 obr w temp. 100 C. Doprawdy, nie wiem skąd

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Masz racje, zagalopowałem się, rozproszono moją uwage i nie doczytałem twojego posta. Nie będe jak J.K. brnął w zaparte ;) ja po prostu nie lubie pomp oleju ;) Pozdrawiam

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Ciekawi mnie czemu pytasz o pompę oleju ??? - to jest element któey bardzo żadko ulega awarii a o regulacji ciśnienia możesz zapomnieć. Pewnie nasłuchałeś się jakiegoś mechnika który to powiedział Ci ża powodem stuków w rozrządzie może być ( jest) za małe ciśnienie oleju ?? - jeżeli zgadłem

Re: Pompa oleju. Pytanie??

zeby dostać sie do tego zaworka to trzeba wymontować pompę, czy mozna min "poregulować" z "zewnątrz"?? Mam jeszcze jedno pytanie moze troche banalne. ale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju? Dla 100% pewności chciałbym wkręcić nanometr...

Re: Pompa oleju. Pytanie??

oleju to jesteś w starsznie wielkim błędzie. Nprawiałem wiele TS-ó po takich awariach i w żadnym przypadku nie była to wina pompy po remoncie silnika na tej samej pompe silniki chodą aż miło przez wiele tysięcy..

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Miał Pan wiele szczęścia drogi bedboys. Pompy oleju rzadko mają awarię - o ile pod tym pojęciem rozumiemy całkowity brak ciśnienia oleju. Ale czy częściowy spadek ciśnienia i wydajności to będzie awaria czy nie? Według mnie tak. Bo konsekwencje są łatwe do przewidzenia: kolejny remont silnika

Pompy do paliw i olejów!

zapraszamy do zapoznania się z ofertą www.ekopaliwo.com

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Z zewnątrz się nie da. Miskę olejową można zdjąć bez wyjmowania silnika, ale to wyjście wyjątkowo awaryjne. B. trudno to zrobić. Założenie na powrót jest wyjątkowo karkołomne + duży problem z uszczelnieniem. Raz tego dokonałem i nie polecam. Czujnik ciśnienia oleju jest na tylnym boku silnika.

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Tak sie składa ze panewki były wymieniane jakieś 5 tyś km temu więc raczej sa dobre:D a moze mi ktoś powiedzieć gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju? bo ostatnio troszke sie rozglądałem i nie widzę..:( mam zegarek więc chciałbym sobie wkręcić i zobaczyć jakie jest konkretnie ciśnienie...

Pompa próżniowa - budowa

Mam takie pytanie : Do czego służy olej w pompie próżniowej z dwoma szeregowymi wirnikami umieszczonymi w komorze roboczej ? Wirniki obracając się wysuwają się i wsuwają łopatki tworząc zmienne objętości pompowanego powietrza.. Czy do chłodzenia pompy, czy do uszczelnienia wirującego tłoka z

troche o pompie oleju

www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443

Re: Pompa oleju. Pytanie??

Jest prosty zawór nadmiarowy, sprężyna i tłoczek. W przedziale nacisku na sprężynę 6,4 a 7,2 daN ma się przesunąć o 36 mm (radzę z nim nie eksperymentować, za wysokie ciśnienie spowoduje wypłukiwanie panewek i wycieki)

Re: troche o pompie oleju

uki145 napisał: > www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=443 Ty mi tu z pompa nie wyskakuj tylko dawaj ta rurke i rozrzad. Byc moze problem z rozrzadem wynika wlasnie przez pompe oleju brak odpowiednigo cisnienia

pompa olejowa

jesli masz olej w oddzielnym zbiorniku i pompe (ktora dziala) to nie lejesz do benzyny nastepnego oleju bo motor nie bedzie ci go przepalac:) kapujesz??

pompa wspomagania w 156

Witam wszystkich.Wczoraj wyciekł mi cały olej z układu wspomagania przez pompę.Mam pytanie czy ta pompa jest naprawialna.Może ktoś wie coś na ten temat?

membrana pompy paliwa CC 700

mam pytanie czy jest możliwe aby nastąpiło uszkodzenie membrany pompy paliwa w CC700. auto ma 80 tys. przebiegu i spala (albo przelewa olej do paliwa) 1l oleju na 100km !!! z rury wydechowej kopci jak z dwusuwa i leci olej . czy to mozliwe? wycieków pod silnikiem nie ma (tzn. były z

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Michale na pompie nie ma podanego typu, jest tylko wybity nr.114. Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Witaj Michale. Pompa jest uszkodzona tzn.gładzie w obudowie są zniszczone i całe ciśnienie uchodzi bokami, przez co silnik szlag trafił bo zabrakło smarowania.Rok prod.1989. Pzdr. i dzięki za zainteresowanie. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba

"Waku" pompa

poprawnie zasysać ... Pojawiają się "klasyczne" objawy - nie chce zgasnąć, brak wspomagania hamulca ... Gdyby to było w przypadku jednej, dwóch takich wymian pomyślałbym, że zwyczajnie mam pecha, ale tyle? Co może wpływać na znacznie szybsze wycieranie się tego ustrojstwa wirującego w pompie? Olej (10 W

kontrolka cisnienia oleju

Kilka miechów temu robiłem remont silnika w swoim fordzie escorcie.Kiedy już skończyłem docieranie zauważyłem, na niskich obrotach zaczyna mi się świecić w/w w temacie.Sprawdzono panewki ale żadna nie uległa przesunięciu. Czy zatem pompa olejowa? ( dodam że po tym remoncie poszła mi też pompa

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Dzięki niknejm - jc-auto już obcykałem i wiele innych, nie występują żadne zamienniki tylko w oryginale, żadna hurtownia nie posiada i w zasadzie pozostaje tylko serwis ale tam to "boję" się zadzwonić bo pompa będzie droższa niż całe auto klienta.:)) Pzdr

wyciek oleju

mam alfe romeo 156 silnik 2000 rok 1999 zaczęło lać olejem na wale korbowym z przodu silnika z simeringu ,wymieniłem simering i po 500 km znowu wywaliło simering,zawiozłem samochód do warsztatu samochodowego wymienili simering i po 150km znowu wywaliło simering ,zmieniłem pompę olejową i znowu

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

Daj dokladny namiar, rok produkcji 84-90 czy 91-95 czy 96-02 bede szukal w calej Szwecji to zajmie pare minut,niestety musi byc data a pozniej typ inaczej program nie lapie. Czy ta stara jest zepsuta czy sprawdzano,överströmning ve

Re: pompa oleju 2,4 JTD

Ten dziwięk który słyszysz to nie zawory choć 90% mechników tak stwierdzi. Powodem tego jest łańcuszek ( cichobieżny z założenia i nazwy) napędu pompy oleju, niestety wystepuje on razem z pompą i kosztuje ponad 700 zł + dość kłopotliwa wymiana.

kontrolka cisnieni a oleju

Zapala sie lub mruga podczas zaatrzymywania auta. W czasie normalnej jazdy jest ok. Czyrzby pompa olejowa?

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

lexus400 napisał: > ......do Mitsubishi Pajero 3,0 V6 nr.silnika 6G72 12zaworów. Może ktoś coś > słyszał ???? Spróbuj skontaktować się z ludźmi z www.japancars.pl i www.eterna.pl Pzdr Niknejm

Re: Pompa paliwa?

" warto zawsze wczesniej dodawac oleju do benzyny ,nieza duzo " Jeszcze jedno pytanie- jaki olej i w jakiej ilości na zbiornik.

Re: PILNIE potrzebuję pompę oleju.......

tylko podbijam - ratunku!!!!:))) Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: Pompa paliwa?

hexian napisał: > " warto zawsze wczesniej dodawac oleju do benzyny ,nieza duzo " > Jeszcze jedno pytanie- jaki olej i w jakiej ilości na zbiornik. Trudno mi powiedziec golf chyba ma 44litry zbiornik mysle ze od 0,5-1 litra wystarczy ,to moze byc najtanszy olej silnikowy

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU

silnika. Podejrzewam uszkodzenie czujnika lub pompy oleju. Co o tym myślicie?

problem z servo wspomagania-pompa

zauwazylem wyciek oleju na rurce wychodzacej z pompy wspomagania. Sa tez objawy na wolnych obrotach. Jak jest wlaczona klima i skrece kola na max a silnik pracuje na luzie to co pewien czas sa zawachania obrotow o 200 w dol i mimimalnie zaczyna w tym momencie drgac kierownica. Samochod stoi

Cisnienie oleju

programistajava napisał: > Jak wygląa kwestia smarowania silnika > (cisnienia oleju) czy zawsze cisneinei bedzie prawidlowe > (tak jak podczas normalnej jazdy)? Pompa oleju napedzana jest (ew. przez kilka stopni roznych przekladni) od walu korbowego. I pompie jest wszystko

Re: kontrolka oleju

U mnie miałem co prawda w felicji ale ten sam problem. Mechanik -chwała mu za to - powiedział mi, że może to być awaria pompy oleju. Po rozebraniu okazało się, że jakiś opiłek, skrawek metalu (nie wiadomo skąd wziął się w silniku) wpadł do pompy oleju, poszczerbił trochę zębatki i utknął w

Re: kontrolka oleju

Nieprawidłowe ciśnienie oleju - to pierwsze, co przyszło mi na myśl. Może pompa oleju wysiada?

Pompa wspomagania a gwarancja

żeserwis chce się mnie po prostu pozbyć. Dodam jeszcze iż poziom oleju w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie a samochód ma przejechane 54 tys. km. Czy mam się z tym pogodzić i na własny koszt wymienić pompę???

Re: regeneracja pompy wspomagania

lekkiego krecenia kierownica.Nie zapomnijcie po jakims czasie o wymiania paska pompy wspomagania.Jest to prawie zawsze osobny pasek wzmocniony.Dobrze jest zalac pompeczke te mala ze zlomowiska olejem aby ulatwic jej prace.

Oleje silnikowe.

wazne aby przy rozruchu olej byl rzadki, gdyz pompa olejowa nie jest w stanie doprowadzic gestego oleju na panewki walu. Zuzywa sie wtedy silnik kolosalnie, dlatego stworzono oleje syntetyczne ktore temu zapobiegaja i przedluzaja zywotnosc silnika. Oleje te tez lepiej smaruja i przeplukuja silnik

Re: regeneracja pompy wspomagania

Dzieki za informacje. Wymienilem juz dwa razy plyn. Za pierwszym razem pompa rzeczywiscie chodzila ciszej ale po ok. 2 miesiacach znow zaczela warczec. Teraz ostatnia wymiana oleju (niestety tylko raz wylalem a pozniej wlalem nowy....) nic juz nie pomogla. MOze jeszcze raz powtorzyc manewr

Re: Jaki olej?

fazi_ze_sztazi napisała: > > niknejm napisał: > > No właśnie nie do końca. Potrafi odkleić się taki kawałek, ale nie rozpuś > > ci się (a przynajmniej nie od razu). > > zgodze sie, ale pompa ma przeciez filtr (jakas siatke albo inne takie). Ma. Ale

lampka niskiego stanu oleju swieci, a olej jest!

Posiadam opla corse 1.3 cdti i juz dwukrotnie (przebieg auta 1200 km) zapalila sie lampka niskiego stanu oleju. Sprawdzając stan bagnetem wszystko jest ok, stan w polowie. Co moze byc przyczyna zapalania sie tej lampki? pierwszy raz zdarzylo sie to przy -10, tlumaczono mi, ze gesty olej pompa

Re: pompa oleju 2,4 JTD

czy masz może namiar na kogoś mądrego w warszawie, kto posłucha tego odgłosu? większość, łącznie z ASO leje na to i każe jeżdzić dalej

Re: pompa oleju 2,4 JTD

Jeździć dalej ---- i to jest chyba dobra rada bowiem głośniejsza praca łańcuszka nie grozi jego zewrwanie jest tylko nieprzyjemna ale wytrzyma jeszcze wiele tysięcy km - pewnie więcej niż silnik. Chcesz namiar - proszę : Squadra Italiana warsztat samochodowy Alfa Romeo ul. Lewinowska

Re: paliwo w oleju

Oj, ciagle łapie się na nadmiernych uproszczeniach - myślałem o sprawdzeniu ciśnienia pompy. W Pana samochodzie pompa stanowi zdaje się element nierozbieralny więc nie da się sprawdzić stanu membrany.

Pompa ciepła - powietrzna - opinie

lubie az takiego ryzyka - i z zasady nie;) zreszta dom jest w takim miejscu działki ze nie da rady tego zbiornika postawic. Dlatego rozwazamy opcje oleju oraz pompy ciepla? Czy ktos z was ma owa pompe zamontowana u siebie??jak sie sprawdza? czy jest to efektywne i ekonomiczne dla portfela

olej znowu świeci :(((

Mam boxera 1,4 (100kkm)i po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym bez dodawania gazu mruga mi kontrolka ciśnienia oleju co to może być??? aaa kontrolka gaśnie przy najmniejszym dodaniu gazu. Dodam że robiłem już wybite szklanki w obu głowicach, wymieniałem już wczęsniej pompę oleju (zatarta

Re: Olej

Ważne jest jedynie ciśnienie oleju czyli smok pompy powinien być zanurzony w oleju. Poziom to kwestia umowna i nie ma znaczenia czy troche więcej czy trochę mniej. Oczywiście nie można nalać dowolnie dużo bo wówczac olej hamowałby pracę układu korbowego. Inaczej mówiąc za duzo oleju w silniku nie

AR 156 1.8 TS pompa wspomagania

miałem przykre zdarzenie, w sobote wracając z dłuższej trasy nagle wysiadło wspomaganie kierownicy, była noc i 3 km do domu, dojechałem. Co się okazało, pękł wężyk ciśnieniowy od pompy wspomagania i uciek olej. W poniedziałek podjechałem do mechanika wymienił wężyk uzupełnił olej i co? pompa

Re: kontrolka oleju pali się-po wymianie oleju

..jesli do tego dochodzi napis "wylącz silnik i sprawdz poziom oleju" to na 90% pompa oleju do wymiany(typowe w tych autach) - miałem to samo i zeby było smiesznie też po wymianie oleju i filtrów.

Re: Jaki olej???

IMHO te testy to niezła marketingowa ściema. Większość silnikow zaciera się w marszu kilka sekund po zaświeceniu kontrolki niskiego ciśnienia oleju ( np. przy uszkodzeniu miski lub pompy oleju) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Re: mondeo `04 - kontrolka oleju

wlasnie myslalem tez o pompie - czujka zapala sie gdy silnik osiaga temp 60stopni. Czy jazda z taka pompa do serwisu ok 6 km. jest mozliwa ??

Re: pompy ciepła

gaz ziemny wychodzi drogo mimo wszystko oplaci sie w porownaniu do pompy ciepla gorzej juz tylko maja ogrzewajacy gazem z butli olejem opalowym i pradem po drugie zle dobrana pompa to studnia bez dna w okresie grzewczym potrafi polknac pradu za 3 tysiaki miesiecznie zdarzylo sie ze nawet 9

Re: Jaki olej?

niknejm napisał: > No właśnie nie do końca. Potrafi odkleić się taki kawałek, ale nie rozpuści się > > (a przynajmniej nie od razu). zgodze sie, ale pompa ma przeciez filtr (jakas siatke albo inne takie). ponadto taki brudek bylby zgnieciony na slimakach pompy. gdy "odklei

Re: pompa olejowa

jaki jest najlepszy olej? a i pytanko dostałem do motoru jakies dwie puszki z wazeliną jedna czerwona druga przezroczysta nie wiesz moze do czego to bo nic nie pisze na pudełku czy do łancucha a ta druga? moze wie ktos?

Re: pompa wspomagania w 156

Jeżeli masz „zarzygany” olejem silnik to radzę to szybko wymyć np. benzyną, ponieważ olej niszczy gumę. Dotyczy to pasków, osłon przegubów oraz innych elementów gumowych.

Re: Poziom oleju w silniku rosnie

Do sprawdzenia jest jeszcze pompa paliwowa. Kiedyś w moim Dużym Fiacie zaczęło przybywać oleju (normalnie pachniał benzyną) i przyczyną była pęknięta przepona w pompie paliwowej. Pozdrawiam

Re: paliwo w oleju

Jeszcze jedno, jeśli ma Pan pompę paliwa napędzaną od krzywki na wałku pośrednim to przyczyna może leżeć też tam o ile dziurawa jest membrana. Paliwo może przez nieszczelność spływać do wnętrza korpusu silnika. Jeśli jednak ciśnienie pompy jest dobre i silnikowi nie "brakuje paliwa

Re: Kontrolka oleju POMOCY!!!!!!!

Nie piszesz jaki to silnik i jaki przebieg. Ja w 2,0 TS po 180000 miałem podobne objawy. pompa oleju na wale miała tak duże luzy międzyzębne, że ciśnienie było symboliczne (ale lampka gasła). Radzę dużą ostrożność. Trzeba wykręcić czujnik i podłączyć manometr. Będziesz wiedział wszystko. Swego

Re: poziom oleju

Różne marki różnie mają. Maluch ma tylko pomiar ciśnienia, póki pompa zasysa, póty jest ciśnienie. Wszystkie marki mają wspólną cechę: czasem przepala się im żaróweczka.

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Najprawdopodobniej tak. Aby być całkiem spokojnym należy zmierzyć ciśnienie oleju , w celu wykluczenia uszkodzeń pompy lub zaworu ciśnienia oleju. -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Re: membrana pompy paliwa CC 700

Hmmm nie slyszalem za bardzo zeby przez pompe paliwa dostawal sie olej. Niestety dziwne to jest przy tak malym przebiegu, ale poszly sie walic uszczelniacze zaworowe i silnik bierze ci olej. Gdyby przez pompe paliwa dostawal sie olej to nie zapalil bys CC, wtdey razem z paliwem dop gaznika

Re: Poziom oleju w TRX850/TDM850 '96

Jedna pompa tłoczy olej ze zbiornika przez filtr do silnika. Olej spływa z silnika do miski a tam druga pompa tłoczy do zbiornika. Ta druga jest wydajniejsza, bo zawsze musi byc olej do smarowania silnika. Z tego co opisałeś olej ucieka ze zbiornika przez pompę do silnika i do miski. W

Re: regeneracja pompy wspomagania

informacje. Wymian rzeczywiście jest bardzo prosta. A czy można użyć np. strzykawki i rurki bo takiej pompki nie mam i mieć nie będę. Czy jeżli pompa i wspomaganie chodzi bez zarzutu to też powinienem wymienić olej (a może będzie chodziło lepje po wymianie, bo się już przyzwyczaiłem). W Civicu chodziw

Re: mało oleju

Jak jest dobrze to i dalej będzie.Poziom oleju to rzecz względna.Ważne aby ssawka pompy olejowej była zanurzona(stąd ciśnienie oleju).Jeżeli oleju ubywa to wystarczy dolewać.Wymiana nie jest konieczna.Kiedyś escortem bez wymiany zrobiłem ponad 100tys.

Lampka oleju w Astrze zapala się...

Astra 1.4, 16V, `96, 208000 km przebiegu. Olej Wymieniony 400 km temu. Po zapaleniu kontrolka oleju gaśnie. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach kontrolka oleju zapala się. Trzeba zwiększyć obroty do 2000,żeby zgasła. Kontrolka się zużyła czy pompa oleju do wymiany? A może jeszcze coś

Re: Pompa ciepła

nie można porównywać dwóch różnych domów !!!!! to tak jakbyś napisała że Twoje auto pali 4l oleju napędowego na sto km a znajomego 10 l zapominając dodać że np. Twoje to Smart a znajomi mają wypasione BMW . jakiekolwiek porównania mają sens jeśli robione są dla tych samych warunków pozxdr

Re: lampka niskiego stanu oleju swieci, a olej je

przy -10, tlumaczono mi, ze gesty olej pompa > podala do gory silnika i nie zdarzyl splynac, ale drugi raz sytuacja pojawila > sie przy 0 stopniach, a przeciez olej 5W40! Bede wdzieczny za odpowiedz ________________________________________________________________________________ .. pompa

Dom- klasa energetyczna A + pompa ciepła

pompa i całe ogrzewanie? Jakie są koszty konserwacji takiej pompy? Czy warto się wogóle czymś takim ekstra interesować czy też przy tak zaizolowanym budynku i olej by wychodził równie korzystnie? Dzięki z góry za odpowiedzi!

Re: benzyna w oleju

A gdzie ten silnik ma pompę paliwa? Chyba nie w zbiorniku elektryczną, tylko mechaniczną z boku silnika?

Re: olej w golfie

Ostatnia szansa to sprawdż zawór redukcyjny na pompie oleju może jest zawieszony. Jeśli jest w porządku to pozostaje remont silnika. Prawdopodobnie poprzednik użył zagęszczaczy oleju aby sprzedać auto.

Re: olej w golfie

Ostatnia szansa to sprawdż zawór redukcyjny na pompie oleju może jest zawieszony. Jeśli jest w porządku to pozostaje remont silnika. Prawdopodobnie poprzednik użył zagęszczaczy oleju aby sprzedać auto.

Re: Jaki olej do Hondy Civic?

civic_06 napisał: >Czyzby pompa olejowa? Raczej filtr oleju.

Pompa wspomagania kierownicy w Fabii

Od paru dni miałem problem ze wspomaganiem kierownicy - a właściwie z jego brakiem. Dzisiaj wybrałem się w końcu do ASO (przy okazji zrobić przegląd roczny). No i niestety, chyba czekają mnie niezłe koszty. Padła wspomniana w tytule pompa - wyciek oleju. Oczywiście jest już po gwarancji (mija

Re: kontrolka oleju

Przyczyną jest niskie ciśnienie oleju. Zapewne gdy silnik jest zimny jest OK. Jak silnik się rozgrzewa to ciśnienie spada ze względu na luzy na panewkach. Zwiększanie obrotów zwieksza wydajność pompy oleju i kontrolaka gasnie. Inaczej mówiąc silnik się kończy powoli. Można zastosować olej o