test opon

KB

Niemcy już testują opony na lato. Najnowszy test ADAC, a w nim także polskie marki

Niemcy już testują opony na lato. Najnowszy test ADAC, a w nim także polskie marki

Najnowszy test opon letnich wykonany przez ADAC może nie tylko wskazać najlepsze ogumienie. Stanowi też ważną informację dla Polaków. Świetnie wypadły w nim opony produkowane w naszym kraju.

Opony testuje się w skrajnych warunkach i... w symulatorze. Takie testy to przyszłość

Testy opon to jeden z ważniejszych punktów przy ich wytwarzaniu. Nowe technologie oraz rozwiązania muszą zostać dokładnie sprawdzone przed wprowadzeniem do sprzedaży. Niegdyś tego typu próby odbywały się "na żywo". Teraz pomagają w tym symulatory.

Test tanich opon. Również polskich | Jest się czego bać?

Wymieniając opony stajemy przed dylematem: tanie czy "dobre"? Nic dziwnego, ceny opon uznanych marek mogą skutecznie odstraszyć od zakupu. Specjaliści biją na alarm, że nie można oszczędzać na bezpieczeństwie. Ile w ich słowach prawdy? Niemiecki instytut GTU postanowił to sprawdzić w rzetelnym teście

"Najlepsze pod względem przebiegu". ADAC oceniło nowe opony

"Najlepsze pod względem przebiegu". ADAC oceniło nowe opony

Wielki test ADAC. Różnice między oponami były bardzo duże W teście porównano piętnaście marek opon o wysokich osiągach w najpopularniejszym rozmiarze na wielu europejskich rynkach 205/55R16, powszechnie stosowanym w szerokiej gamie rodzinnych hatchbacków i sedanów. Samochodem testowym był

AVA to potwór uwięziony w klatce. Bez przerwy jeździ po trasie o długości 75 metrów

AVA to potwór uwięziony w klatce. Bez przerwy jeździ po trasie o długości 75 metrów

zautomatyzowanych testów hamowania opon. Więcej motoryzacyjnych wiadomości znajdziesz na stronie Gazeta.pl Nazwa AVA również wzięła się od skrótu AIBA. Rozwinięciem pierwszego akronimu jest Analytic Vehicle AIBA, czyli "pojazd pomiarowy AIBA". Podobno to pierwszy tego typu wehikuł na świecie. Cały dział

Planujesz zakup letnich opon? Od maja zmieniają się etykiety

Planujesz zakup letnich opon? Od maja zmieniają się etykiety

długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest wyliczany dla prędkości 80 km/h. W testach przy takiej prędkości różnica drogi hamowania pomiędzy oponą klasy A a E wynosi nawet 18 metrów. Etykiety na oponach - poziom hałasu Na etykiecie znajdziemy symbol głośnika z rozchodzącymi się od niego falami

Ciemno, zimno i daleko od domu. Przez jeden dzień byłem kierowcą testowym

Ciemno, zimno i daleko od domu. Przez jeden dzień byłem kierowcą testowym

w warunkach zimowych. Firma postanowiła pokazać, jak wygląda każdy dzień kierowcy testowego. Dlatego uczestniczyliśmy w serii badań i praktycznych ćwiczeń przeprowadzanych w rozmaitych warunkach i z wykorzystaniem różnego rodzaju opon. Testy opon (i nie tylko ich) można podzielić na obiektywne i

Nowe etykiety na oponach - porównanie. Za kilka miesięcy czekają nas zmiany

Nowe etykiety na oponach - porównanie. Za kilka miesięcy czekają nas zmiany

ekspozycji opon na ujemną temperaturę. Jeśli parametry opony będą w normie, na unijnej etykiecie pojawi się tzw. symbol alpejski (3PMSF) - płatek śniegu na tle trzech szczytów. Planowane są także testy na mocno ubitym śniegu, by określić możliwości opony na oblodzonej nawierzchni. Taka opona po uzyskaniu

Najlepsze opony zimowe wg ADAC

Najlepsze opony zimowe wg ADAC

Pierwsza opona zimowa z oznaczeniem M+S pojawiła się na rynku w 1952 r. Jej wynalezieniem może pochwalić się firma Continental Test opon podzielono na kilka prób, które w różnym stopniu przyczyniały się do ostatecznego wyniku. Pod lupę wzięto takie

Jeep Grand Cherokee - tym razem pękają opony

Jeep Grand Cherokee - tym razem pękają opony

Jeep nie zaliczył testu łosia Test łosia samochodu Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland przeprowadzony przez szwedzkie czasopismo Teknikens Värld zakończył się niebezpiecznym postawieniem auta na dwóch kołach ( zobacz wideo

Nokian: Oszukiwaliśmy podczas testów. Ale to już przeszłość

Nokian: Oszukiwaliśmy podczas testów. Ale to już przeszłość

Nokian wysyłał na testy specjalnie opracowane opony, które miały osiągać lepsze rezultaty w testach porównawczych - informuje Bloomberg , powołując się na fińską gazetę "Kauppalehti" . Jej dziennikarze dotarli do wewnętrznej korespondencji pracowników Nokiana. Firma

Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"

Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"

= niedostateczna. Ocena łączna to suma poszczególnych ocen cząstkowych. Raport z testu opon 165/70 R14 T - znajdziesz tutaj Raport z testu opon 205/55 R16 H - znajdziesz tutaj Raport z testu opon 215

Michelin nie do zdarcia

Michelin nie do zdarcia

jak najbardziej uniwersalne. A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze ekonomia, czyli zmniejszone opory toczenia no i żywotność. Dekra poddała testom na tym samym dystansie, na takich samych samochodach i w tym samym czasie sześć markowych "zielonych" opon oczywiście

Continental najlepszy w testach

Continental najlepszy w testach

Continental. Opony tej marki zwyciężyły aż w dziewięciu testach i trzynaście razy znalazły się w pierwszej piątce Jeżeli ogumienie danego producenta regularnie wygrywa w testach, to znaczy, że ma niezłe parametry. Warto inwestować w marki, które zapewnią bezpieczeństwo. (...) Jeżeli

Czy warto kupować tanie opony z Azji?

Czy warto kupować tanie opony z Azji?

Brytyjski magazyn Autocar przeprowadził niedawno test porównawczy opon azjatyckich, aby sprawdzić ich właściwości. W teście brały udział opony marek GT Radial (Indonezja), Nankang (Taiwan), Wanli (Chiny), Linglong (Chiny) i Triangle (Chiny). Za

Jazda na oponach zimowych latem jest bardzo ryzykowna

Jazda na oponach zimowych latem jest bardzo ryzykowna

temperaturach, droga hamowania na oponach zimowych jest znacznie dłuższa niż na letnich, zaś sterowność - zauważalnie mniejsza". Testy przeprowadzone w letnich warunkach wykazały, że samochód wyposażony w opony zimowe, rozpędzony do prędkości 100 km/h, do całkowitego zatrzymania się, potrzebuje około 6

Chińskie opony nadal straszą

Chińskie opony nadal straszą

ich eksport do Europy dopiero raczkuje. Testy przeprowadzone przez Brytyjczyków z magazynu "Autocar" wykazały, że opony fatalnie spisują się na mokrej nawierzchni. Zdecydowanie wydłużają także (w porównaniu z oponami europejskich producentów) drogę hamowania na

Bez testów ani rusz

Bez testów ani rusz

Blisko połowa z Was (45 proc.) przy zakupie zimówek kieruje się wynikami niezależnych testów, a dla jednej trzeciej głosujących nadrzędnym kryterium jest cena opon. Co z sugestiami sprzedawcy i kolegi? Te odpowiedzi wybrało odpowiednio 14 i 5 proc. Czytelników

Norwedzy alarmują! Eko-opony zmniejszają zużycie paliwa, ale mogą być niebezpieczne

Norwedzy alarmują! Eko-opony zmniejszają zużycie paliwa, ale mogą być niebezpieczne

Słaba przyczepność, duże ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni oraz długa droga hamowania – brzmi jak podsumowanie testu tanich chińskich opon samochodowych. Otóż tym razem sprawa dotyczy ekologicznych opon do samochodów, które charakteryzują się niskim oporem toczenia. Więcej ciekawych

Najgłośniejsze akcje serwisowe

Najgłośniejsze akcje serwisowe

nie boją się rdzy. Dzisiaj wiele testów przeprowadza się za pomocą symulacji komputerowych, co jak widać nie daje 100-procentowej gwarancji. Druga sprawa to stan naszej - kierowców świadomości. Kiedyś producenci nie mieli obowiązku informowania o takich przypadkach. W Polsce

Trzy szczyty ze śnieżynką na oponie to symbol alpejski. Bardzo ważny w zimie

Trzy szczyty ze śnieżynką na oponie to symbol alpejski. Bardzo ważny w zimie

, którzy chcą kupić zimowe opony, powinni zwracać uwagę na tzw. symbol alpejski. Symbol 3PMSF - opony zimowe Nowe etykiety zawierają bardzo użyteczną informację o tym, jak dana opona sprawdzi się w zimowych warunkach. Producenci prowadzą w tym celu szczegółowe testy. Mają polegać na próbie hamowania na

Test - Barcelona - dzień 2: Barrichello najszybszy w "uskrzydlonej" Hondzie

Rubens Barrichello uzyskał najlepszy czas podczas drugiego dnia testów w Barcelonie. Brazylijczyk swoje najlepsze okrążenie uzyskał jednak na oponach typu slick - podobnie jak drugi dziś Giancarlo Fisichella. Najszybszy na tradycyjnych rowkowanych oponach był Felipe Massa

Masz opony całoroczne? Możesz mieć problem na Południu Europy

Masz opony całoroczne? Możesz mieć problem na Południu Europy

hamowania jest na tym samym odcinku toru testowego (!). Pojazd zawsze ma opony letnie. Sam test polega zawsze na wykonaniu dziesięciu niezależnych serii hamowania na danym odcinku. Prędkość przy jakiej zaczyna się hamowanie to 100 km/h. Z tych pomiarów wyliczana jest średnia i tak uzyskany wynik jest

Test - Barcelona - dzień 1: Massa najszybszy na slickach

dziś Alexa Wurza, który również swoje najlepsze okrążenie pokonał na oponach bez rowków. Jednym z głównych wydarzeń dnia był jednak pierwszy oficjalny test radykalnego nosa bolidu Ferrari, o którym mówiło się od kilku miesięcy. Pedro de la Rosa uzyskał trzeci czas dnia i również on swój najlepszy wynik

To już jesień. Dlaczego o tej porze roku kilka milimetrów bieżnika powoduje ogromną różnicę?

ryzyko aquaplaningu występuje w koleinach na drogach, dlatego najlepiej obrać tor jazdy poza koleiną. Testy przeprowadzone przez fińskie czasopismo Mootori (03/2020) wykazały, że w przypadku zużytych opon aquaplaning zaczynał się przy prędkości nawet 15 km/h niższej niż w przypadku nowych. Wśród

Jeśli zniszczyłeś jedną oponę, musisz wymienić dwie. Ubezpieczyciele o tym "zapominają"

Na jednej osi pojazdu muszą być założone takie same opony. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜD przeprowadzili test, który potwierdził, że różnica w głębokości bieżnika pomiędzy oponami na tej samej osi jest niebezpieczna i drastycznie zmniejsza przyczepność

Kolorowe kropki na oponach właśnie stają się bardzo ważne. Też je masz?

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Więcej

Magiczna siódemka, czyli najważniejsza liczba przy zmianie opon. Kierowcy często o nią pytają

. Pojawiły się na nich nowe symbole i wyniki bardziej wymagających testów. To dla kierowców świetna informacja, pod warunkiem, że wiedzą jak te dane odczytać. Niedawno wprowadzone etykiety zawierają informacje o tym, jak dana opona sprawdza się w zimowych warunkach. Producenci prowadzą w tym celu specjalne

Sopel lodu na oponach. Niemcy wykazali, że wielu kierowców powinno go unikać

niezwykle ciężko przewidzieć na jakie właściwości drogowe tak naprawdę ten symbol będzie się przekładał w życiu prawdziwym, jedno jest pewne – do inżynierów ADAC zdecydowanie nie przemawia. A powód jest prosty. W ramach testu opon zimowych 2021 zbadali oni 17 modeli w rozmiarze 195/65 R15 oraz 18

Rygorystyczne testy Bugatti. 379 km/h i 349 km

sprawdzana jest prędkość, która ma osiągać 380 km/h. Zazwyczaj kierowca testowy jeździ z prędkością 321 km/h. Dopiero po tych testach auto trafia do właściciela. Testy tego Bugatti to nie tylko białe rękawiczki i szkło powiększające. Najwięcej do powiedzenia ma wcześniej wspomniany kierowca testowy &ndash

Kolorowe kropki na oponach znowu staną się ważne. Co oznaczają?

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co

Te opony mają aż 7 lat gwarancji! Niemiecka marka Continental to wybór na lata

dopuszczana do produkcja, podlega wielu testom. W zeszłym roku firma Continental przetestowała niemal 143 000 opon w różnych warunkach, a kierowcy testowi przejechali łącznie odległość równą okrążenia kuli ziemskiej 5000 razy. W przypadku opon, mówimy o bezpieczeństwie nie tylko naszym, ale też

Katalogowe dane o spalaniu. Otumanianie klienta czy faktyczne dane? "Wywołam kontrowersje"

opony, ubogie wyposażenie, najmniejszy silnik) oraz najcięższej o najwyższych oporach (zazwyczaj wersja z górnej półki cenowej). W przypadku NEDC test zakładał 66 proc. w cyklu miejskim i 38 proc. w pozamiejskim. W WLTP wartości te to odpowiednio 52 proc. i 48 proc. Test przeprowadzany jest w czterech

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 to opona nie tylko do elektryków. Sprawdziliśmy ją w Oksytanii

dostarczy nam dużo frajdy z jazdy. W pozostałe obietnice producenta trzeba wierzyć na słowo. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest nowym modelem, ale zdobył już wiele nagród w niezależnych testach. Dodatkowo jego siatka rozmiarów jest wyjątkowo szeroka. Większość osób znajdzie wersję do swojego auta, jeśli

Też masz kolorowe kropki na oponach? Kiedy zbliża się zima, to ważna informacja

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Nie

Innowacyjny projekt Michelin - bieżnikowane opony bez powietrza. Problem z przebijaniem rozwiązany

sprawdzenia czy dana opona nadaje się w ogóle do takiego zabiegu regenerującego serią testów, głównie ciśnieniowych. Jeżeli opona zaliczy próby, zrywa się pozostałości starego bieżnika, a finalizuje się założeniem nowego w procesach wulkanizacyjnych przy dużej temperaturze. PORA NA ZMIANĘ OPON

Najlepsze opony całoroczne dla twojego samochodu! W końcu nie musisz ich wymieniać!

CAŁOROCZNE? TO SPORA OSZCZĘDNOŚĆ Znacznie bardziej kategoryczną opinię wyraził znany dziennikarz motoryzacyjny Włodzimierz Zientarski, stwierdzając, że ''jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego''.  Opony całoroczne: czy warto? Rola testów Czy warto kupi opony całoroczne? Decyzja o wyborze

W majówkę wprowadzono nowe, unijne etykiety opon. Jak je czytać?

całorocznych, które będą przechodziły dodatkowe testy sprawdzające ich przyczepność na śniegu oraz lodzie (ubitym śniegu). Opony, które pomyślnie przejdą procedurę testową, zyskają symbole płatka śniegu na tle górskich szczytów oraz sopli lodu wpisanych w trójkąt. Niewielu Polaków słyszało o etykietach opon 3

Porsche na zboczu wulkanu? Ta 911-ka wjedzie niemal wszędzie

maksymalną wysokość 6007 metrów podczas tych testów. Do zespołu testującego samochody należał zwycięzca Le Mans i rekordzista Pikes Peak – Romain Dumas. Lokalizacja została wybrana jako jedna z najtrudniejszych na ziemi, a test zakończył się dopiero wtedy, gdy ściany lodu i śniegu uniemożliwiły

Zimą na letnich - tak jeździ prawie co dziesiąty kierowca z wielkiego miasta | Raport Moto.pl

widać podczas testów przeprowadzanych przez niezależne czasopisma i instytucje, gdzie brane jest pod uwagę kilkanaście parametrów opony. Różnica w cenie nie bierze się znikąd. Opony klasy premium to opony, przy których projektowaniu bierze się pod uwagę wszystkie właściwości jezdne i przy których

Opony zimowe ranking 2020 - modele najwyższej jakości w świetnych cenach!

wyboru odpowiednich modeli. Oczywiście rezultaty różnią się między sobą w zależności od danego testu, ale wypada omówić przynajmniej to ogumienie, które najczęściej się pojawia. Oto krótkie charakterystyki: Bridgestone Blizzak LM 005 - najnowszy produkt uznanej już na rynku linii opon wyprodukowanej

Opony całoroczne. Wielu kierowców liczy oszczędności, ale nie są dla każdego

ścieranie bieżnika. Mniej korzystnie wypada również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w podłogę przy prędkości 100 km / h. Kto powinien zainteresować się oponami całorocznymi? Z uwagi na uniwersalny charakter opon całorocznych specjaliści

Opony całoroczne i ciężki SUV? ADAC ostrzega - to nie jest połączenie idealne

sprawdzają się w autach miejskich i kompaktowych, jeżdżących głównie po mieście, czasem w trasę. Nie jest to wybór dla osób, które samochodu używają w skrajnych warunkach. Przykładowo w górach, gdzie często pada śnieg i jest mróz albo w upałach. Najnowszy test ADAC pokazuje także, że opony sezonowe nie są

Też masz czerwone kropki na oponach? Właśnie teraz stają się kluczowe

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co

Continental będzie robił opony z butelek. Początek już w 2022 roku

kolejny ważny krok w kierunku międzyproduktowej gospodarki o obiegu zamkniętym, która pozwala oszczędzać zasoby naturalne i redukować odpady. Testy laboratoryjne i testy opon przeprowadzone przez Continentala wykazały, że włókna z surowców wtórnych zachowują się równie dobrze jak włókna stosowane

Też masz takie kolorowe kropki na oponach? Już niedługo bardzo się przydadzą

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co

Opancerzone samochody. Dwie firmy mają 70 proc. światowego rynku

zawiasów drzwi, prowadzenia wiązek elektrycznych i tak dalej. Wraz z prototypami normalnego modelu buduje się prototypy wersji opancerzonych i poddaje się je takim samym badaniom, w tym testom zderzeniowym. Bardzo starannie opracowuje się każdy detal, który może mieć wpływ na odporność wnętrza samochodu na

M+S na oponach to już nie to samo, co kiedyś. Upewnij się, że nie musisz mieć 3PMSF

honorowany, a M+S już nie? Powód ku temu jest dość oczywisty. 3PMSF jest symbolem europejskim. Standaryzacja jego stosowania ma zatem z góry określone wymogi, a do tego jest sprawdzana przez organy unijne. A jako że uzyskanie homologacji 3PMSF musi być poprzedzone wyczerpującymi testami, kierowca otrzymuje

Opony całoroczne bez tajemnic. Ile można zaoszczedzić i kto powinien je wybrać?

z dynamicznymi zmianami kierunku i odpornością na ścieranie bieżnika. Mniej korzystnie wypada również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w podłogę przy prędkości 100 km na godz. Kto powinien zainteresować się oponami całorocznymi? Z

Do niedawna tych opon używał mało kto, teraz biją rekordy. Polacy zaczęli liczyć, co się opłaca

w różnych warunkach. Testy przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że opony tego typu lepiej sobie radzą niż zimowe czy letnie w temperaturach 0-10 stopni Celsjusza. Pozwalają lepiej hamować na wilgotnej drodze. Opony całoroczne nie są idealnym rozwiązaniem jednak dla wszystkich. Dla kogo są

Unijne etykiety na oponach. Czarna magia, która może być bardzo przydatna

na mokrej nawierzchni jest wyliczany dla zakładanej prędkości 80 km/h. W testach przy takiej prędkości droga hamowania opony klasy „A” wynosi 28 metrów, a opony klasy „F” – 46,5 metra. Różnica jest zasadnicza – aż ponad 18 metrów.  Co można wyczytać z etykiety

Opony bieżnikowane - czy warto się na nie zdecydować?

;pozbawioną bieżnika łączy się z wytworzoną wcześniej gotową warstwą nowego bieżnika. Po przeprowadzeniu procesu odnowy, każda opona musi być poddana testom i sprawdzeniu jakości nim zostanie dopuszczona do ponownego użytku. Procesowi bieżnikowania poddawane są zarówno opony do osobówek, jak i samochodów

Opony samochodowe - 4 mm to granica bezpieczeństwa

W tej chwili w trakcie opracowania są nowe wymagania homologacyjne, a ich dokładny kształt jeszcze nie jest znany. Można być pewnym jednego - każdy model będzie musiał przejść testy zachowania na mokrej nawierzchni i to nie tylko w stanie fabrycznym. Wymagane będzie także badanie opon z bieżnikiem

Co oznaczają kolorowe kropki na oponach? To podpowiedź, jak prawidłowo założyć oponę

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co

Continental SportContact 7. Sprawdziliśmy na torze, czy to najlepsza sportowa opona na świecie

liczyły się pomiary. Mimo to nie powiem, że model SportContact 7 jest najlepszą sportową oponą na świecie. Po pierwsze taka ocena wymagałaby testów porównawczych. Po drugie, najlepsza jest pojęciem względnym. Natomiast z pełną odpowiedzialnością mogę napisać, że to opona sportowa o najlepiej

Tanie opony zimowe 2020: ile powinny kosztować dobre modele i gdzie je kupić?

. Dodatkowo co roku nowe produkty poddawane są szczegółowym testom, których wyniki publikowane są w internecie. Warto więc prześledzić tego typu informacje. Nie zmienia to jednak faktu, że na rynku istnieje kilka sprawdzonych i polecanych marek, których produkty mają nieposzlakowaną opinię i cieszą się

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak powinna przebiegać wymiana opon?

. Jeśli masz zamiar kupić opony zimowe, zwróć uwagę na zalecenia producenta dotyczące ich rozmiaru, a także wielkość auta, moc silnika, preferowany styl jazdy, a nawet miejsce zamieszkania oraz najczęściej pokonywane trasy. Warto również zapoznać się z niezależnymi testami opon oraz opiniami ekspertów

Prof. Burkhard Wies: "Ewolucja klimatu pociągnie za sobą zmiany na rynku opon zimowych"

lamelek (nacięć klocków bieżnika), które poprawi własności, a nie spowoduje szybkiego zużycia opony jest dużym wyzwaniem i wymaga dużego doświadczenia. Przez to trwa dłużej. Inżynierowie tacy jak ja również biorą udział w testach opon zimowych razem z kierowcami testowymi, żeby lepiej zrozumieć ich

Na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać!

nawierzchni. Testowanie przebiega przy użyciu najnowocześniejszych metod i technologii pomiarowych. Firma każdego roku poddaje testom 140 tysięcy opon na łącznie 200 milionach kilometrów. Zanim jakakolwiek innowacja zostanie wdrożona, międzynarodowy zespół profesjonalnych kierowców testowych przeprowadza w

Z nożem uciekał przed policją, a to było jego najmniejsze zmartwienie

marihuanę, co również potwierdził przeprowadzony test. Za niezatrzymanie się do kontroli drogowej, prowadzenie pod wpływem narkotyków, niedostosowanie się do zakazu prowadzenia pojazdów, spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym oraz popełnienie innych wykroczeń drogowych odpowie przed sądem. Prawo

Etykiety na oponach - o czym informują i jak wybrać właściwy komplet dla swojego auta?

Co mówią etykiety na oponach? Energooszczędność - Pierwszy test przeprowadza się w laboratorium, gdzie badane są opory toczenia, bądź jak kto woli energooszczędność. Wynik zawarty na etykiecie oznaczony jest symbolami opony i umieszczonego przy niej dystrybutora. Poniżej znajduje się skala od

Continental WinterContact TS 870 - nowa zimowa opona to efekt ewolucyjnych poprawek

konfrontację nowych opon z zimowymi zaopatrzonymi w kolce (Ice Contact 3), typowymi dla rynków nordyckich, a nawet z letnimi (PremiumContact 6). Pewnie nie będzie wielkim zaskoczeniem, że w tak przygotowanych porównaniach i testach nowy model sprawdzał się bardzo dobrze. Granica przyczepności w typowo zimowych

Kiedy wymienić opony na zimowe? Na pewno nie warto z tym czekać do pierwszego śniegu

umożliwiają przeprowadzenie na kole tzw. testu parametrów pracy. Według przyjętych norm, do pełnego obrotu koła powinna wystarczyć siła nie większa niż 90 Nm. Przy czym, jest to górna granica - im mniejsza siła tym lepiej. Ma to wpływ na obciążenie poszczególnych elementów przeniesienia napędu i zużycie

Tesla przyspiesza szybciej, niż hamuje, a Porsche przewraca się w grobie. To pierwsze takie auto na świecie

Test porównawczy miesięcznika "MotorTrend" wykazał to, co już wiemy. Tesla Model S Plaid jest najszybszym powszechnie dostępnym samochodem na świecie. Ale przy okazji wyszło na jaw coś jeszcze. Lubisz artykuły o elektrycznych samochodach? Znajdziesz ich więcej na gazeta.pl Model S Plaid

Kiedy wymienić opony na zimowe? Na pewno nie warto z tym czekać do opadów pierwszego śniegu

wszystko. Nowoczesne maszyny, umożliwiają przeprowadzenie na kole tzw. testu parametrów pracy. Według przyjętych norm, do pełnego obrotu koła powinna wystarczyć siła nie większa niż 90 Nm. Przy czym, jest to górna granica - im mniejsza siła tym lepiej. Ma to wpływ na obciążenie poszczególnych

Opony całoroczne - zalety i wady. Czy warto płacić za wymianę opon?

również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w podłogę przy prędkości 100 km na godz. Kto powinien zainteresować się oponami całorocznymi? Z uwagi na uniwersalny charakter opon całorocznych, specjaliści zalecają ich stosowanie w samochodach

Trzy szczyty ze śnieżynką kontra M+S. Uwaga przy wyborze opony. Tylko jedna jest zimowa

Jeżeli potrzebujesz większej ilości moto-porad, zajrzyj również do serwisu Gazeta.pl . Sezon wymiany opon na zimowe powoli staje się faktem. A to oznacza, że część kierowców zacznie się rozglądać za nowym ogumieniem dedykowanym porze chłodnej. Powinni zatem wiedzieć na co zwrócić uwagę w czasie

Nie tylko opony. Te rozwiązania są kluczem do rewolucji, która już się zaczęła

będzie dostarczać producentom bezemisyjnych aut rozwiązania o zerowym śladzie węglowym. Deklaracja dotyczy nie tylko opon do samochodów elektrycznych i wodorowych, ale także innych podzespołów do aut przyszłości, które dostarcza producentom Continental. Bo Continental to nie tylko opony. Jaka jest

Jak samochody elektryczne radzą sobie z testem łosia?

Okazuje się, że po 23-latach od wpadki Mercedesa z „testem łosia”, niektóre samochody różnych marek, nadal mają problem z jego zaliczeniem. Co gorsza, według pojawiających się informacji proceder ten się pogłębia. Czym jest „test łosia”? Test Łosia jest to prosta próba

Nowa opona Continental WinterContact TS 870 odpowiedzią na oczekiwania konsumentów

kierowców zmienia opony w sezonie zimowym. Przy zakupie nowych opon kierowcy polegają na opiniach sprzedawców i wulkanizatorów oraz zwracają uwagę na wyniki testów opon w czasopismach motoryzacyjnych, aby jak najlepiej dobrać ogumienie do swoich potrzeb. To wyjaśnia, dlaczego opony zimowe Continental z

Hyundai Ioniq 5 błyszczy w teście Nylanda. To domena niemieckich aut

. Poza Ioniqiem 5 ze wschodu pochodzi tylko mało popularny w Europie Xpeng P7 Performance, którego nazywa się chińską Teslą. A propos Tesli. Liczba modeli amerykańskiej firmy w czołówce tabeli z wynikami testu Nylanda również jest imponująca. To oznacza, że firma Muska przywiązuje dużą wagę do ogólnego

Goodyear stworzył oponę dla aut elektrycznych

Opony stworzone z myślą o autach elektrycznych pojawią się na rynku w 2019 roku. Testy przeprowadzone przez producenta wykazały, że tradycyjne opony stosowane w autach elektrycznych zużywają się o 30 proc. szybciej. Winny jest wysoki moment obrotowym, dostępny w momencie ruszania. Na trwałość opon

Czy można zmienić opony na letnie? Mamy opinię prawników

Dłuższa droga hamowania na zimówkach Inna budowa bieżnika i skład mieszanki gumowej to nie jedyne różnice pomiędzy oponami letnimi i zimowymi. Według testów organizacji ADAC droga hamowania samochodu na oponach zimowych latem ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania auta może być nawet o 16 m dłuższa niż na

Tylko one łączą samochód z asfaltem - wszystko, co powinieneś wiedzieć, wybierając nowe opony

na znaczną poprawę komfortu podróży. Ale jak wybrać najlepsze opony do konkretnego modelu samochodu? Jak wybrać najlepszą oponę Od kilku lat na sprzedawanych w UE oponach muszą znajdować się etykiety informujące o trzech rzeczach: Energooszczędności - pierwszy test przeprowadza się w laboratorium

Z wizytą w Białym Piekle, czyli najbardziej nieprzyjaznym torze testowym na świecie

najbardziej zróżnicowanym obszarem do jazdy w warunkach zimowych. Opracowanie nowej opony to długotrwały proces, który zajmuje od dwóch do czterech lat. Testy praktyczne to najważniejsza próba dla opony. Wyniki tych testów decydują o kierunku dalszych prac badawczo-rozwojowych. Nie inaczej było z najnowszym

Te zasady powinien znać każdy kierowca. Eko Driving, czyli jak jechać szybko i oszczędnie

ustaleniem dwóch panów spotykających się na piwie. To efekt badań i testów mających zobrazować minimalne spalanie i najlepszą przyczepność. Zatem nie warto zakładać szpanerskich opon, gdyż nie dość że nie poprawią walorów jezdnych, to dodatkowo zwiększą spalanie. Natomiast to co koniecznie trzeba sprawdzać

Nawet jeśli kupujesz nowe Bugatti, ktoś nim jeździł przed tobą. Zawsze ten sam człowiek

KM. Zabiera je na "kocie łby" Steve Jenny sprawdza hipersamochody na autostradzie, w miejskim ruchu, robi test przyspieszenia i pokonuje slalom na firmowym torze oraz rozpędza się do prędkości 300 km/h. Wszystko dzieje się w okolicach Molsheim, siedziby Bugatti na terenie Alzacji. Na samym

Bezpieczeństwo oraz najwyższe osiągi fundamentem współpracy Continental i Mercedes- Benz

SportContact™ 6 można w pełni wykorzystać potencjał pojazdów z silnikami o wysokiej mocy. W tym roku model w rozmiarze 245/30 R 20 Y zajął pierwsze miejsce w teście opublikowanym przez niemiecki magazyn Sport Auto (numer 4/19). Co więcej, SportContact™ 6 ma na koncie trzy zwycięstwa w testach opon

Felgi samochodowe - jak je dobrać i jakie kupić?

skorzystać z niej lub zakupić tańsze felgi samochodowe używane. Co ważne, koszt za sztukę podyktowany jest dość długim procesem produkcji, gdzie liczy się precyzja i materiał. Później są one wizualizowane, produkowane jako prototyp i poddawane długim testom nim trafią do produkcji. Oczywiście cena

Nowe etykiety na oponach. Co się zmieni?

W 2020 roku wejdzie w życie nowe rozporządzenie zaplanowane przez Komisję Europejską, które zmieni sposób etykietowania opon. W tej chwili naklejki informują m.in. o oporach toczenia ogumienia, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni czy generowanym hałasie. Jednak w przypadku ogumienia

Goodyear Eagle F1, to stara nazwa, ale nowa rodzina opon amerykańskiej marki. Może namieszać na rynku.

jakie samochody pasują. Goodyear Eagle F1 - wrażenia z jazdy są pozytywne Jak się jeździ na nowych oponach? Ostatni model SuperSport RS jest tak elitarny, że nie był nawet dostępny do testów, skupmy się więc na pozostałych. Goodyearowi tak bardzo zależało na możliwości zaprezentowania rodziny Eagle F1 w

Dlaczego warto zmienić opony na letnie?

opony zimowe sprawdzą się lepiej, o tyle w testach przeprowadzanych na suchej i mokrej nawierzchni letnie opony deklasują zimowy odpowiednik. W deszczowe dni, niekwestionowaną zaletą opon letnich jest ich odporność na aquaplanning, czyli zjawisko utraty przyczepności za sprawą

Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?

Dopracowywanie opony może trwać latami. Na tym etapie liczą się już nawet najmniejsze zmienne. Jest to do tego stopnia zaawansowany system, że złe poprowadzenie jednej grupy lameli może mieć wpływ na przyczepność, drogę hamowania, czy zachowanie na mokrej nawierzchni. >>>>>

Czym jeżdżą Polacy? Co drugie auto jeżdżące po polskich drogach powinno trafić do warsztatu

bezpieczeństwa. Co stanie się, gdy czołowo zderzą się auta z 1998 i 2015 roku? Kilka lat temu sprawdził to nowozelandzki oddział ANCAP, który bada poziom bezpieczeństwa nowych samochodów, przeprowadzając ich testy zderzeniowe (odpowiednik europejskiego Euro NCAP). Do testu wybrano najpopularniejsze auto na

Tak Bugatti testuje swojego potwora. Łańcuch musi wytrzymać siłę 24 ton

Gazeta.pl Przy takich prędkościach siły oddziaływujące na całą maszynerię są potężne. Wystarczy wyobrazić sobie, że przy prędkości 420 km/h opony w modelu Chiron obracają się ponad 50 razy na sekundę, generując przy tym siłę w okolicach 4000G. Przy takich wartościach niewielki zawór powietrza waży

Opinie Moto.pl: Kia EV6 GT. Tak się wjeżdża na wyższy poziom

będzie się zachowywało jak normalny elektryczny SUV. A jak z zasięgiem? Na pełnoprawną opinię i bardziej szczegółowy test poczekamy aż EV6 GT przyjedzie do redakcji na trochę dłużej. Po jednym krótkim dniu zauważyłem jedną wadę, która mnie irytowała. Nie jest to zwrotny samochód. Na ciasnych uliczkach

Kolorowe kropki na oponach i felgach - co to, co znaczą. To podpowiedź, jak prawidłowo założyć oponę

Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co

Wyścigi Extreme E to prawdziwy poligon dla najnowszych technologii Continental

Roslan, a testami prototypów zajmuje się inna kobieta - Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Utalentowana Szwedka jest zawodniczką startującą w Mistrzostwach Skandynawskich Samochodów Turystycznych i zwyciężczynią jednego z wyścigów. To ona prowadzi pojazdy testowe wyposażone w specjalne opony, wykonane na

Technologie jutra dostępne już dziś. Inteligentne opony i inne nowinki technologiczne, które odmienią obraz naszych miast

bieżnika ma wpływ na to, jak samochód zachowuje się na drodze. Na specjalnych torach testowych sprawdzane są wszystkie, a szczególnie te najczarniejsze scenariusze. Dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku w rygorystycznych testach opona może wejść do sprzedaży. Przykładem najnowszych technologii

Czy warto płacić za wymianę opon? Wady i zalety opon całorocznych

sztukę. Nieco droższe, zachodniej produkcji opony kosztują 250-350 złotych. Przed ostatecznym wyborem Niezależnie od wybranego wariantu, warto dobrze przyjrzeć się każdej oponie pod względem bezpieczeństwa i wyników osiąganych w testach przeprowadzanych między innymi przez ADAC, GTU, komisje

Czy warto płacić za wymianę opon? Wady i zalety opon całorocznych

za sztukę. Nieco droższe, zachodniej produkcji opony kosztują 250-350 złotych. false false Przed ostatecznym wyborem Niezależnie od wybranego wariantu, warto dobrze przyjrzeć się każdej oponie pod względem bezpieczeństwa i wyników osiąganych w testach przeprowadzanych między innymi przez ADAC, GTU

Opony zimowe latem. Wyjaśniamy dlaczego, używanie tzw. zimówek latem to nie jest dobry pomysł

bezpieczeństwo poruszania się autem. Przy wysokich temperaturach zimowe opony robią się bardzo miękkie, wręcz gąbczaste. Wyobraźcie sobie kierowanie takim samochodem, a co dopiero hamowanie. Zapomnijcie o wynikach testów bezpieczeństwa Waszego auta, jeżeli nie macie założonych właściwych opon – zatrzymacie

Wideo | Porsche Macan i test łosia

nadmiernemu obciążeniu opony, która w rezultacie mogłaby pęknąć. Ta ostatnia sytuacja pojawiła się podczas testów Jeepa Grand Cherokee. Porsche Cayenne - Ogłoszenia Ta sytuacja nie oznacza, że Porsche Macan oblał test łosia a jedynie, że wymagał on sporej

Rząd wprowadza nowe obostrzenia. Także dla transportu. A kierowcy? Dobre wiadomości

- obowiązkowe testy dla osób mieszkających z osobami chorującymi na COVID-19 (bez względu na posiadanie certyfikatu covidowego), od 15 grudnia - osoby przylatujące do Polski spoza strefy Schengen muszą mieć wykonany test na COVID-19 nie wcześniej niż 24 godziny przed przekroczeniem granicy od 20 do 9 stycznia

Powerproof i Wetproof - oto dwie nowe opony Nokiana

, montowanych jako tzw. pierwsze wyposażenie. Tam królują największe koncerny. Dlatego Nokian musi jakoś przekonać kierowców, że po zużyciu pierwszego kompletu opon, warto zaryzykować i zmienić markę. Argumentem może być niższa cena albo ponadprzeciętne wyniki testów porównawczych. Na jedno i drugie musimy

Miej ciśnienie pod kontrolą

TAKŻE: Test tanich opon. Również polskich | Jest się czego bać?

Najciekawsze pojazdy Wojska Polskiego. Od Humvee po Żmiję i Rosomaka

ciśnienie w oponach i jest wodoodporny Polakierowane na piaskowy beż Hummery trafiły w ręce polskich żołnierzy po raz pierwszy w roku 2004. Dostaliśmy je od Amerykanów w ramach pomocy zagranicznej. I pojazdy te stanowią ważny krok naprzód. Bo o ile Honker pozwala po prostu na przemieszczanie się, w

Jeździsz na zimowych oponach w sezonie letnim? Narażasz się nie tylko na niebezpieczeństwo, lecz także koszty

. Wydłużona droga hamowania Jak pokazują testy ADAC i innych organizacji zajmujących się profesjonalnym sprawdzaniem opon w rozmaitych warunkach, problem dla „zimówki” stanowi długa droga hamowania. Mimo dobrej kondycji mechanicznej pojazdu, rozbieżności względem letniego odpowiednika rosną wraz

Testy opon !!??

Właśnie jestem po przeglądzie gazetki "Moto+". I chciałbym bardzo zwrócić uwagę na testy opon. Po prostu nieodzwierciedlają one rzeczywistości. Do testów używane są opony nowe. Ich właściwości pewnie utrzymują sie przez może 3000 - 5000 km a potem co ??? Piszę dlatego ten list gdyż w

Testy opon

Opony Bridgestone Blizzak LM18 w rozmiarze 185/60 R 14 T oraz w rozmiarze 195/65 R 15 T zajęły pierwsze miejsce, otrzymując ocenę szczególnie godna polecenia, w testach przeprowadzonych przez ADAC Motorwelt, oficjalny magazyn niemieckiego związku motoryzacyjnego. Listopadowa edycja magazynu

Testy opon

Może ktoś coś wie o internetowych stronach,dotyczących wyników testów opon różnych producentów.Jak wie niech się podzieli.

Test opon

Czy ktoś moze mi podac link do jakiegoś testu opon dla motocykli sportowych. Chodzi o takie do urzytku 70% droga 30% tor na współczesne 1000. Albo chociaz opinie o modelach jak : d208RR, qualifier, sportec M-1, Pilot Power, Diablo.

testy opon - nareszcie

www.opony.com.pl/testy/index_testy1.asp?i_rodzaj=1&rodzaj_pojazdu=osobowe

test opon letnich

W ostatnim Auto Moto Sport test opon letnich 175 R14. Pierwszy DUNLOP ,za nim HANKOOK , a dalej długo nic. Czyżby koreańskie nie zawsze znaczyło "gówno" ?

testy porownawcze opon

Gdzie moge znalezc testy porownawcze opon motocyklowych. Powolutku zaczynam myslec o nowych gumach do mojego DL-650. Fabryczne Brigdestone TrailWingi nazywane sa na forach DeathWings i chyba cos w tym jest. Nie wybieram sie poza drogi utwardzone, wiec mimo endurowatego zaciecia mojej maszynki

Ostateczny test opon

www.youtube.com/watch?v=kj5T6rQjh9E Niskoprofilowa wypadla slabo, podobnie jak slick. Wygrala "terenowa" z grubym bieznikiem.

Testy opon zimowych

Czy zna ktos adresy stron albo inne podobne miejsca, gdzie mozna zapoznac sie z wynikami porownan opon zimowych? Myzle, ze takie linki przydalyby sie sporej ilosci uzytkownikom forum. Pzdr.

Opony Pirelli w niemieckich testach opon

W ostatnim czasie opublikowane zostały wyniki testów opon przeprowadzane przez niemieckie magazyny motoryzacyjne w których brały udział również letnie opony Pirelli. Wśród opon przeznaczonych do aut o najwyższych osiągach eksperci wyróżnili włoski koncern za ogumienie z serii PZero

Test opon zimowych.

Proszę o informację gdzie można znaleźć testy opn zimowych o rozmiarze 165/70 R13. Latam po internecie z zerowym skutkiem. <lol>

testy opon letnich

witam poszukuje swiezych testowopon letnich (najchetniej 205/5516). lub opini uzytkownikow, ktore godne polecnia a ktorych unikac.

Test opon Auto Świata

Usłyszałem, że w tym numerze Auto Świata był test 11 różnych opon letnich. Wiedziałem, że testy Auto Świata należy traktować z przymrużeniem oka, ale stwierdziłem, że w tym wypadku będą to suche wyniki obiektywnych testów. Jak zwykle zdziwiłem się. Wyniki pokazują, że np. Micheliny Pilot

testy letnich opon- pomocy

rozwalilam dzis dwie opony i musze nabyc dobre nowe. poszukuje testow ktore szybko dadza odpowiedz ktora opone wybrac (205/55 16)

Test opon ADAC

Test opon ADAC: Czy lepsze są wąskie albo szerokie opony? www.roadlook.pl/opony/test-opon-adac-czy-lepsze-sa-waskie-albo-szerokie-opony.html

Widzieliście ostatni test opon zimowych....:)

Widzieliście ostatni test opon zimowych w Auto Świecie??? Ostatnie miejsce zajęła opona bieżnikowa, zobaczcie na następną stronę, tą z reklamą Dębicy Frigo 2, czy widzicie podobieństwo??? :)

Re: Testy opon

Masz tu stronke: www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp Nie wiem jak z twojm Angielskim, jest to strona po Angilsku. Maja dobre porwnania, mozesz se wybradz opony w poszczegulnej klasie i porownac.

opony zimowe

Czy ktos z Was wie gdzie w internecie moge znalezc jakis test porownawczy opon zimowych? Dziekuje z gory za wszystkie wskazowki.

Re: testy testy testy

No ok, ale w tym roku nowością sa opony też należące do stajni GY Dunlop np. FastResponse które w testach nie byle kogo - niemieckiej ADAC zdobyły pierwsze miejsce:) "Uznana w całej Europie niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC przeprowadziła testy najnowszej opony typu high performance

Jakie opony?

Chcę kupić komplet letnich opon - 185/65R14 I mam prośbę po pierwsze czy znacie jakieś wiarygodne testy opon i jakie sami byście polecili. Z góry dzięki.

Opony zimowe test niemieckiego ADAC

Zamiast czytac brednie niektorych forumowiczow na temat opon zimowych, obejrzyjcie sobie test wykonany przez technikow z ADAC

Ciekawe wyniki testu.

Właśnie przeglądam test ADAC-u 10 opon zimowych (i dla porównania jednej całorocznej) zamieszczony w ostatnim MotoMagazynie. Zwykłe opony, wszystkie w podobnej cenie (w tym ta całoroczna Goodyear). I jakie wnioski? 1. Wszystkie opony (w tym całoroczna) mają bardzo podobne wyniki w każdej z

Re: Testy opon

Poszukaj do tylu gdzies w pazdzierniku chyba opublikowalem zestawienie wiekszosci marek europejskich dokonanych przez dziennikarzy z szwecji. Kryterium opony zimowej bo o tych byla mowa,jest jak najszybsze zatrzymanie na sliskiej nawierzchni.Pzdr.Michal

tanie opony

Cześć, W serwisie www.opony.com kupiłem opony Pirelli P3000 Energy 175/70/R13 za jedyne 162zł/szt. Niezła cena za jedne z najlepszych opon w testach ADAC... polecam wszystkim!!! Janek

Re: Test opon

www.conti-bike.pl/testy.php

Opony zimowe

Chcę kupić opony zimowe rozmiar 195/65 15" (takie mam letnie) - proszę o radę jakie wybrać, wolałbym poznać opinie tych którzy używają konkretnych marek niż czytać testy w Auto-Świecie.

Re: Testy opon

www.sicherbestellen.de/reifendirekt/start.html Jak juz wejdziesz kliknij na details a potem na ADAC i tam są wszystkie testy do kupy zabrane

Re: Testy opon

Zajrzyj sobie na www.reifendirekt.de wybierz jakąś oponkę a tam bedziesz miał link do testów ADAC. Poza tym sprawdz Autobild.de

jakie opony na zime - testy

ADAC http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821 185/65 R 15 T http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=40334&SourcePageId=31821 225/45 R

Test opon letnich r15

Jakie polecacie, na jakich śmigacie? Nie wiem czy widzieliście najnowszy test Motoru oponek r15 195/65, więcej tutaj start24.pl/forum/index.php?topic=9 Jak macie jakieś najnosze testy innych rozmiarów, to dawać :)

Opony, test: Touring Club Schweiz:

www.tcs.ch/main/de/home/auto_moto/tests/reifen.RightColumn.0002.CtxLinkDownloadFile1.pdf/4071_TCS-WinterreifenTest-2010_Serie65_185-65_R_15_T_de.pdf

opony zimowe

pytanie do kierowców: jakiej firmy opony zimowe polecacie. Nie odsyłajcie do testów ADAC, tylko pytam o wasze własne doświadczenia na naszych koszmarnych, dziurawych drogach i zmiennych warunkach atmosferycznych. Nie jeżdżę agresywnie. Głównie po mieście i w dłuższe trasy po Polsce.

Opony Falken

Jeździ ktoś z Was na oponach Falken? Wiem, że mogę zajrzeć do testów, ale bardziej mnie interesuje używanie tych opon w zwykłych warunkach. Czy są trwałe i czy bardzo hałasują? W Honda Plaza znalazłam te opony w przyzwoitych cenach i do tego jest ubezpieczenie za darmo, co przy moim szczęściu może

test opon letnich u innych........................

te opony.Te wiadomosci wyciagnolem poszeregowane i podane na talezyku czytelnikom Sydsvenskiej z dnia dzisiejszego.Pzdr.Michal

Re: Testy opon

Swietna strona. Calkiem niezle ceny maja. Z mojej strony polecam: www.tires.com/ Tez niezle ceny + darmowy transport jak sie kupi online.

Wyniki opon Bridgestone w niemieckich testach

Letnia opona touringowa Bridgestone Turanza ER300 uzyskała miano szczególnie godnej polecenia w teście czołowego niemieckiego magazynu motoryzacyjnego ADAC Motorwelt, porównującym ofertę 15 producentów opon rozmiaru 195/65 R15 H. Próby przeprowadzono na losowo zakupionych oponach

Opony letnie 2010, test ADAC:

www1.adac.de/Tests/reifentests/sommerreifen/default.asp?TL=2

opony całoroczne

Jak się sprawują ? np. www.alejaopon.com.pl/goodyear-vector-4seasons-20560r16-96v---xl-cat-35-id-153.aspx szczególnie w mieście na mokrym ? Testy ma pozytywne, ale jak w

Re: Test opon zimowych.

jarm7 napisał: > Proszę o informację gdzie można znaleźć testy opn zimowych o rozmiarze 165/70 > R13. Latam po internecie z zerowym skutkiem. <lol> www.opony.com.pl/testy/testy.asp?ID=253

Re: testy porownawcze opon

Testowałem sam kilka modeli z tych opon i nie poleciłbym tego testu gdybym się z nim nie zgodził. -- Niedi AT750-Hardzone

Re: test opon letnich

Kolega Mirek, chyba pomylił testy :)))) Zauważcie, że to był test TANICH opon, raczej badziewnych marek, a Dunlop był wsadzony tylko jako porównanie (choć i tak dano tu najtańszego Dunlopa. Faktem jest, że te koreańce takie najgorsze chyba nie są, bo regularnie mają dobre recenzje. Myślę

jakie opony?

Witam uprzejmie, Noszę się z zamiarem wymiany opon, bo te co mam mi się nie podobają (za łatwo zaczynają się ślizgać). Co byście polecili? W tej chwili chodzi o letnie, ale i o zimowych niedługo trzeba by pomysleć. A najchętniej to bym przeczytał jakiś ranking, raporty z testów itp

zrób parę testów opon...

Cześć Gandalf. Ja bym jednak obstawiał opony.Zrób kilka prostych testów: 1.Przejedź się bardzo powoli po odcinku idealnie równej nawierzchni. Wyważanie ma wpływ dopiero przy większych prędkościach. Jeśli będziesz jechał b. powoli i wyczujesz jakieś okresowe (tzn. takie które się powtarzają w

Re: Jakie opony zimowe?

only_the_godfather napisał: > Czasem opony klasy średniej w testach wypadają tak samo dobrze jak klasa premiu > m. Testy, testy... A wizerunek na dzielni?

Re: testy porownawcze opon

właściwie tylko w konkurencyjnym miesięczniku. dobra wiadomość jest taka, że większość artykułów (w tym ten z testem opon do turystycznych enduro) jest dostępnych on-line bardziej subiektywne, choć przynajmniej po części spisane przez ludzi z dużym doświadczeniem, oceny poszczególnych modeli są

Re: testy porownawcze opon

Polecam lekture lipcowego i sierpniowego MOTOCYKLA . Był tam zamieszczony test opon ale nie pamietam czy do DL-a tez cos tam znajdziesz . Jesli nastawiasz sie na drogi asfaltowe i znajdziesz rozmiarówke Continentali Road Atack to powinienes byc zadowolony .Sport Atack plasuje sie zaraz po

Opona Dunlop K 505

Co sądzicie o tej oponie? Nadaje się do turystycznego moto? Czy gdzieś moge znaleźć test tej opony?Proszę o pomoc !

Test opon Dunlop Roadsmart II | Wideo

wszysko OK tylko ze do tych opon trzeba plus 25 i jeszcze dobrze dogrzac kocami wiem co mowie bo zliczylem glebe na tej gumie na torze w belgii najlepsze gumki to pirelki diablosupercosa sc1 lubsc2

Re: testy porownawcze opon

Przyłaczam sie do kolegi do.ki o rozwiniecie tematu wyraźnych oznak poczatku uślizgu opony.Może ma to miejsce na torze wyscigowym,bo w praktyce na zwykłej drodze, przy znacznym pochyleniu opona zrywa przyczepność i gleba, bez żadnego wczesniejszego sygnału.

wyników testów ADAC opony zimowe 2010

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821 185/65/15 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=40334&SourcePageId=31821 225/45/17

Re: Testy opon zimowych

troche informacji i testow mozna znalezc pod adresem: www.opony.com.pl/ chociaz strona nie jest rewelacyjna.

Obiektywne testy opon zimowych.

www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx Nie ma opon idealnych. Tabelki ADAC uznawane sa za dobre zrodlo informacji. Nie znajdziesz nic bardziej kompetentnego.

Re: testy porownawcze opon

w "motovoyager" sierpień-wrzesień też napisali o oponach do turystycznych enduro, myślę że jeszcze idzie dostać to wydanie: www.motovoyager.pl/?ID_WYDANIE=10 -- Niedi AT750-Hardzone

Test 9 opon całorocznych ...

sens w przypadku dużych, cięzkich i szybkich samochodów użytkowanych w warunkach mieszanych. O warunkach górskich nie wspominając. 4. Osoby preferujące ostrą jazdę lub przykładające dużą wagę do jakości prowadzenia auta (w lecie) powinny również mieć opony letnie, a więc i zimowe. 5. Osoby jeżdżące

JAKIE OPONY LETNIE?

Planuje zmiane opon... Mysle o DAYTON D200, ze wzgledu na dobra cene (170 PLN ze zmiana i wywazeniem)... znacie te opony? w testach na www.opony.com maja calkiem dobre oceny, ale nie ma jak zdanie uzytkownika. Jakie inne ewentualnie mozecie polecic? -- niekonsekwencja niesie ze soba

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

U mnie Fiat fabrycznie obuł Punto w opony Firestone F-590. Jak na razie mile mnie zaskoczyły te opony. Zważając na fakt, iż są one "fuel saver", a więc pewnie twarde i odporne na ścieranie, myślałem, że będą pływac na mokrym. Jak na razie jestem mile zaskoczony ich zachowaniem w deszczu, ale

Re: opony całoroczne

http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/test-opon-zimowych-test-opon-zimowki-test-7503.html Całoroczne Hankooki ostatnio okazały się lepsze od Vectorów

Re: testy porownawcze opon

niedi napisał: > A na przykład tu: > www.conti-bike.pl/testy.php No nie, to nie jest zaden test porownawczy, tylko reklamy Continentala. -- "I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat

Re: testy porownawcze opon

A na przykład tu: www.conti-bike.pl/testy.php -- Niedi AT750-Hardzone

Re: testy porownawcze opon

Dałes mi do myślenia,popróbuję poeksperymentować z ciśnieniem w oponach bo do tej pory twardo trzymałem się zaleceń fabryki.Tym bardziej że od początku nie podobały mi się wartości 2,5 i 2,9 jakie są przewidziane dla Horneta.Dlaczego sa wyższe niż normalne,stosowane w tego typu moto 2,2 i 2

Re: Testy opon zimowych

www.reifendirekt.de wybierz do kupienia jakąś oponkę a potem wejdz w details a potem Testurteile a tam z 12 testów przeprowadzonych przez ADAC. Mozesz też wejść autobild.de i zapodać reifen test też tego tam jest. Have a nice day

Re: testy porownawcze opon

W sumię nie potrafię tego wytłumaczyć, dużo też pewnie zależy od ciśnienia opony, ale kto to wie? Na bridgestone faktycznie, jak już złapała uślizg to uda się albo nie uda. Ale podobnie na dwustu siódemkach gdy ciśnienie do zapiepszania samemu albo z pasażerem zalecane było na tył 2,9. Pocenie

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

Ja również w skodzie bardzo sobie chwaliłem D100 - do Lanosa zresztą też chciałem kupić, ale niestety występują tylko jako kierunkowe (D200), a te wg opinii na opony.com lubią się "ząbkować" :( W zasadzie jedno co mi przeszkadzał ow Daytonach to duża reakcja na kierownicy po wjechaniu w kałużę

Re: test opon letnich

W "Auto Świecie" jest trochę inaczej, choć w niektórych konkurencjach koreańczycy wypadli bardzo dobrze. I właśnie w tym teście Goodyear i Michelin padły jak III Rzesza. Pozdr.

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

Chyba ci dziennikarze byli pijani :) Jeździłem Astrą na Pirelli P3000 (rozmiar 175/70R13) i na deszczu lekko podjechane opony slizgały się starszliwie - wjeżdżając 60km/h w kałużę, koła traciły kontakt z nawwierzchnia, po prostu samochód płynąl, a nie jechał. Podobnie P6000 w Alfie - tragedia na

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

> Wolałbym kupić Daytony (D100 - jak się Lexusie sprawują w Scorpionie?), Sprawują się doskonale (syn nie narzeka a nawet chwalił), ja używam Continental Premium Contact 205/65 R15 i co mogę powiedzieć - doskonałe opony jeśli chodzi o ciszę, wodę odprowadzają jeszcze przy 170-175/h

Kiedy będzie test zimowych opon w lato?

Wiemy jak zachowują się letnie opony w zimę, było przecież wiele testów. Wiemy dlaczego warto jeżdzić na zimówkach w zimę, ale dlaczego mamy jeżdzić na letnich oponach w lato? Bo może nie warto? pozdrawiam

Bez testów ani rusz

Jeśli kogoś nie stać i jego technika jazdy jest spokojna to nie ma sensu inwestować w markowe ale 3-4 razy droższe opony... Ja kupiłem opony średniej klasy (nie chińskie) za 140zł od sztuki i jestem zadowolony...za markowe opony musiałbym zapłacić 300 zł za sztuke...jeśli ktoś nie jeździ

opony - kod DOT

Właśnie zamierzam kupić opony zimowe. Kto wie jak wygląda i jak się czyta kod DOT na oponie - jakiś przykład proszę. W którym miejscu opony on jest? Kod ten informuje o tygodniu i roku produkcji opony. Boję się że mi wcisną stare opony. Pozdrawiam P.S. Zdecydowałem się na Barum Polaris 2

Auto Swiat biorze kase za testy opon!!!

I jak tu nie wierzyc, ze gazety moto biora kase za testy! W przedostatnim Auto Swiecie byl test opon i Kleber Dynaxer HP 2 zajal jedno z czolowych miejsc. W nastepnym numerze (!) tej samej gazety (!) juz jedno z ostatnich. Co sie stalo, panie i panowie redaktorzy? Nie dali reklamy do nowego

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

W moim samochodzie (9-3 SS) zamontowano opony P6 w rozmiarze 205/55R16. Nie mam wiekszych zastrzezen i jestem calkiem zadowolony. Sa ciche i dobrze zachowuja sie na deszczu. Calkiem dobrze (w porownaniu do poprzedniego samochodu z Bridgestonami) spisuja sie nawet na sniegu. Wydaje mi sie jednak

Re: Test opon zimowych.

jarm7 napisał: > Proszę o informację gdzie można znaleźć testy opn zimowych o rozmiarze 165/70 > R13. Latam po internecie z zerowym skutkiem. <lol> Tutaj jest 175/65/13 - i inne rozmiary

Letnie opony...

.uid będzie ze mnie dumny, to zaznaczę, że nie kwestionuję lepszej przyczepności zimówki w zimie na asfalcie. Pragnę jednak zauważyć jedną rzecz: Nie ma jakichkolwiek powodów, aby w miękkim, głębszym śniegu opona zimowa była lepsza od nowiutkiej letniej z glębokim bieżnikiem. Dokonałem testów. I

Wybor opon zimowych

(opony.com.pl/testy/index_testy1.asp?rodzaj_pojazdu=osobowe&producent=Courier&model=Snowfox&pora_roku=zimowe). W porownaniu do poprzednio wymienionych malo atrakcyjna (ale nie o urode zima chodzi) i co sam sprzedawca wspomnial - glosna, ale jej najwieksza podobno zaleta jest doskonale wlasciwosci w glebokim sniegu. Moze ktos sie spotkal z opiniami lub osobiscie mial doczynienia z ta zimowka to prosze o

Forum Opel - Porady, testy, opony, uwagi

Serdecznie Państwa zapraszamy, na stronę internetową o tematyce motoryzacyjnej, dotyczącej aut marki Opel. Porady, opinie, sugestie, galeria a przede wszystkim miła sympatyczna atmosfera. Zapraszamy Forum Opel 24 forum.opel24.com Strona

opony całoroczne vs. zimowe

Postanowiłem w tym roku zrobić mały eksperyment, aby na własnej skórze przekonać się, jaka jest różnica między oponami zimowymi a całorocznymi (uniwersalnymi). Zakupiłem dwa komplety nowych, w miarę przyzwoitych opon sugerując się wynikami testów ADAC. W jednym samochodzie zainstalowałem opony

Gorsza dł. hamowania opon oszczędzających paliwo

Wychodzi na to, że chcąc być eko i decydując się na opony typu 'fuel save' nieświadomie wydłużamy pogarszamy sobie bezpieczeństwo. Podczas testu potwierdziło się główne założenie stosowania opon o przydomku „eco” – były one oszczędne. Jednocześnie te same opony znacznie

Re: Opony

http://www.autocentrum.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-185-60-r14-t-2009/]Tekst linka I jeszcze jedna pomoc...

Jakie zimowe opony kupić?

Muszę kupić do Citroena Xsary zimowe opony 195x55R15 (może węższe)w cenie ok. 300-320zł. Co wybrać? Znacie wyniki tegoroczne testu zimówek ADAC? Co sądzicie o Wikingach?

Re: Opony

http://www.autocentrum.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-185-60-r14-t-2009/ Tekst linka I jeszcze jedna pomoc...

Re: testy porownawcze opon

> przy przegięciu dają > wyraźne oznaki początku uślizgu tak żeby było można bezpiecznie temu zapobiec, Kolego, prosze powiedz jak sie tego nauczyc. Jakem ostatnio wyglebil, to pomiedzy momentem gdzie poczulem, ze cos jest nie tak a momentem, gdzie moj lokiec zetknal sie z nawierzchnia j

Re: testy opon letnich

tabelka dla 205_55_R16: www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/tab.asp?ComponentID=174024&SourcePageID=174023

Re: testy porownawcze opon

Osobiście polecam Dunlopy d207, testowane na 95 konnym moto, umiarkowana cena, trwałość minimalnie 8,5tyś. km w miarę ostrym traktowaniu, na lajcie pewnie jeszcze więcej, na suchym same się składają w winkle, przy przegięciu dają wyraźne oznaki początku uślizgu tak żeby było można bezpiecznie tem

Re: test opon letnich

To jeszcze nic, kompromitacja b. drogich gum Michelina i Goodyear'a to dopiero sensacja! Po raz kolejny potwierdza się, że czasy są złodziejskiej i już nie obowiązuje stara zasada: dobra marka - wysoka cena - wysoka jakość. Na każdym kroku trzeba uważać. Ale jakie to męczące że kupując cokolwi

Re: test opon letnich

W ogóle ten wolny rynek to stres. A jak naród wybrzydza na samochody - tyle ich jest i wszystkie do dupy:)). Kiedyś to se człek odebrał szerszenia na talon i mało nie pękł z dumy. A teraz, szkoda gadać.

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

mam conti - sport contact, wlasnie te, o ktorych pisalem wyzej. Niczego sobie, choc na mokrym auto zaczyna niezle tanczyc, gdy przesadzi sie z gazem. Ale to tez moze wina ich sporej szerokosci oraz "nienowosci"

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

....ja tylko informacyjnie:)) Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon

czeka mnie zakup 2 sztuk 225/45/17 i bylem przekonany, ze beda to micheliny. No i mi w glowie teraz namieszales...

Re: Test opon Auto Świata

Testy Auto-Swiata to najwieksza parodia w polskich gazetach. ZAWSZE wygrywa Pirelli, Michelin jest na koncu stawki, swietnie wypadaja opony niemieckie: Vredstein i Fulda. Oczywiscie nie ma to zadnego zwiazku z np. dodatkiem o oponach Pirelli przy ktoryms z poprzednich testow opon. Michelin

Jakie opony kupić na zimę ?

Witajcie... Idzie zima ... i trzeba kupić oponki . Chciałbym wydać mniej więcej 200 zł brutto / oponę. Poczytałem testy, opinie i .. nadal nie wiem co kupić. Potrzebuje 4 opony zimowe do Hondy Jazz o rozmiarze 175/65R14. Sporo dobrych opinii ma Fulda Montero ( przy tej cenie), ale

Re: Opony Firestone?

www.opony.com.pl/testy/index_testy1.asp?i_rodzaj=&rodzaj_pojazdu=osobowe&producent=Firestone&i_producent=&model=F590FS&i losc=31 pozdr

Opony do SUVa....

A taki dylemat mam.... http://www.oponeo.pl/dane-opony/general-grabber-uhp-215-70-r16-100-h-bsw Grabber czy http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-215-70-r16-100-s Geolandar czy http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-open-country-a-t-215-70-r16-99-s Toyo Opat czytam