test opon
Niemcy już testują opony na lato. Najnowszy test ADAC, a w nim także polskie marki
Najnowszy test opon letnich wykonany przez ADAC może nie tylko wskazać najlepsze ogumienie. Stanowi też ważną informację dla Polaków. Świetnie wypadły w nim opony produkowane w naszym kraju.
Opony testuje się w skrajnych warunkach i... w symulatorze. Takie testy to przyszłość
Testy opon to jeden z ważniejszych punktów przy ich wytwarzaniu. Nowe technologie oraz rozwiązania muszą zostać dokładnie sprawdzone przed wprowadzeniem do sprzedaży. Niegdyś tego typu próby odbywały się "na żywo". Teraz pomagają w tym symulatory.
Test tanich opon. Również polskich | Jest się czego bać?
Wymieniając opony stajemy przed dylematem: tanie czy "dobre"? Nic dziwnego, ceny opon uznanych marek mogą skutecznie odstraszyć od zakupu. Specjaliści biją na alarm, że nie można oszczędzać na bezpieczeństwie. Ile w ich słowach prawdy? Niemiecki instytut GTU postanowił to sprawdzić w rzetelnym teście

"Najlepsze pod względem przebiegu". ADAC oceniło nowe opony
Wielki test ADAC. Różnice między oponami były bardzo duże W teście porównano piętnaście marek opon o wysokich osiągach w najpopularniejszym rozmiarze na wielu europejskich rynkach 205/55R16, powszechnie stosowanym w szerokiej gamie rodzinnych hatchbacków i sedanów. Samochodem testowym był

AVA to potwór uwięziony w klatce. Bez przerwy jeździ po trasie o długości 75 metrów
zautomatyzowanych testów hamowania opon. Więcej motoryzacyjnych wiadomości znajdziesz na stronie Gazeta.pl Nazwa AVA również wzięła się od skrótu AIBA. Rozwinięciem pierwszego akronimu jest Analytic Vehicle AIBA, czyli "pojazd pomiarowy AIBA". Podobno to pierwszy tego typu wehikuł na świecie. Cały dział

Planujesz zakup letnich opon? Od maja zmieniają się etykiety
długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest wyliczany dla prędkości 80 km/h. W testach przy takiej prędkości różnica drogi hamowania pomiędzy oponą klasy A a E wynosi nawet 18 metrów. Etykiety na oponach - poziom hałasu Na etykiecie znajdziemy symbol głośnika z rozchodzącymi się od niego falami

Ciemno, zimno i daleko od domu. Przez jeden dzień byłem kierowcą testowym
w warunkach zimowych. Firma postanowiła pokazać, jak wygląda każdy dzień kierowcy testowego. Dlatego uczestniczyliśmy w serii badań i praktycznych ćwiczeń przeprowadzanych w rozmaitych warunkach i z wykorzystaniem różnego rodzaju opon. Testy opon (i nie tylko ich) można podzielić na obiektywne i

Nowe etykiety na oponach - porównanie. Za kilka miesięcy czekają nas zmiany
ekspozycji opon na ujemną temperaturę. Jeśli parametry opony będą w normie, na unijnej etykiecie pojawi się tzw. symbol alpejski (3PMSF) - płatek śniegu na tle trzech szczytów. Planowane są także testy na mocno ubitym śniegu, by określić możliwości opony na oblodzonej nawierzchni. Taka opona po uzyskaniu

Najlepsze opony zimowe wg ADAC
Pierwsza opona zimowa z oznaczeniem M+S pojawiła się na rynku w 1952 r. Jej wynalezieniem może pochwalić się firma Continental Test opon podzielono na kilka prób, które w różnym stopniu przyczyniały się do ostatecznego wyniku. Pod lupę wzięto takie

Jeep Grand Cherokee - tym razem pękają opony
Jeep nie zaliczył testu łosia Test łosia samochodu Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland przeprowadzony przez szwedzkie czasopismo Teknikens Värld zakończył się niebezpiecznym postawieniem auta na dwóch kołach ( zobacz wideo

Nokian: Oszukiwaliśmy podczas testów. Ale to już przeszłość
Nokian wysyłał na testy specjalnie opracowane opony, które miały osiągać lepsze rezultaty w testach porównawczych - informuje Bloomberg , powołując się na fińską gazetę "Kauppalehti" . Jej dziennikarze dotarli do wewnętrznej korespondencji pracowników Nokiana. Firma

Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"
. Od 0,5 - 1,5 = ocena bardzo dobra, 1,6 - 2,5 = dobra, 2,6 - 3,5 = zadowalająca, 3,6 - 4,5 = wystarczająca, 4,6 - 5,5 = niedostateczna. Ocena łączna to suma poszczególnych ocen cząstkowych. Raport z testu opon 165/70 R14 T - znajdziesz tutaj Raport z testu opon 205/55 R16 H - znajdziesz tutaj

Michelin nie do zdarcia
jak najbardziej uniwersalne. A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze ekonomia, czyli zmniejszone opory toczenia no i żywotność. Dekra poddała testom na tym samym dystansie, na takich samych samochodach i w tym samym czasie sześć markowych "zielonych" opon oczywiście

Continental najlepszy w testach
Continental. Opony tej marki zwyciężyły aż w dziewięciu testach i trzynaście razy znalazły się w pierwszej piątce Jeżeli ogumienie danego producenta regularnie wygrywa w testach, to znaczy, że ma niezłe parametry. Warto inwestować w marki, które zapewnią bezpieczeństwo. (...) Jeżeli

Czy warto kupować tanie opony z Azji?
Brytyjski magazyn Autocar przeprowadził niedawno test porównawczy opon azjatyckich, aby sprawdzić ich właściwości. W teście brały udział opony marek GT Radial (Indonezja), Nankang (Taiwan), Wanli (Chiny), Linglong (Chiny) i Triangle (Chiny). Za

Bez testów ani rusz
Blisko połowa z Was (45 proc.) przy zakupie zimówek kieruje się wynikami niezależnych testów, a dla jednej trzeciej głosujących nadrzędnym kryterium jest cena opon. Co z sugestiami sprzedawcy i kolegi? Te odpowiedzi wybrało odpowiednio 14 i 5 proc. Czytelników

Już 1 na 4 polskich kierowców kupuje te opony. Powód? Prosty - pieniądze
prowadził tak dobrze i bezpiecznie jak na dobrych sezonówkach. Całoroczne opony gorzej radzą sobie z dynamicznymi zmianami kierunku i odpornością na ścieranie bieżnika. Mniej korzystnie wypada również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w

Najgłośniejsze akcje serwisowe
nie boją się rdzy. Dzisiaj wiele testów przeprowadza się za pomocą symulacji komputerowych, co jak widać nie daje 100-procentowej gwarancji. Druga sprawa to stan naszej - kierowców świadomości. Kiedyś producenci nie mieli obowiązku informowania o takich przypadkach. W Polsce

Zimowe laboratorium, symulatory jazdy i centra innowacji. Tak tworzy się niezawodne opony
ułożenie lameli. Zaawansowane badania w zimowym laboratorium umożliwiają tworzenie niezawodnej od lat serii opon Goodyear UltraGrip, które niejednokrotnie już potwierdziły swoją skuteczność w zimowych warunkach w niezależnych testach. Tysiące godzin testów i zero zużytych opon, czyli sprawdzian w

Kolorowe kropki na oponach teraz stają się ważne. Masz taką na swoich?
opony? Sprawdź aktualną prognozę pogody na stronie głównej gazeta.pl . Kropki na oponach Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie

Continental AllSeasonContact 2 sprawia, że można polubić opony całoroczne
. Można było wziąć udział w testach na rozmaitej nawierzchni oraz pojeździć na nowych oponach po krętych górskich publicznych drogach. Do dyspozycji były topowe miejskie auta o sportowych aspiracjach, takie jak znakomite: Toyota GR Yaris i Hyundai i20 N, a także samochody elektryczne różnych klas: Cupra
Test - Barcelona - dzień 2: Barrichello najszybszy w "uskrzydlonej" Hondzie
Rubens Barrichello uzyskał najlepszy czas podczas drugiego dnia testów w Barcelonie. Brazylijczyk swoje najlepsze okrążenie uzyskał jednak na oponach typu slick - podobnie jak drugi dziś Giancarlo Fisichella. Najszybszy na tradycyjnych rowkowanych oponach był Felipe Massa
Test - Barcelona - dzień 1: Massa najszybszy na slickach
dziś Alexa Wurza, który również swoje najlepsze okrążenie pokonał na oponach bez rowków. Jednym z głównych wydarzeń dnia był jednak pierwszy oficjalny test radykalnego nosa bolidu Ferrari, o którym mówiło się od kilku miesięcy. Pedro de la Rosa uzyskał trzeci czas dnia i również on swój najlepszy wynik
Duża moc auta straci swój potencjał, jeśli nie masz opon UHP. Wiesz, jakie wybrać?
innowacyjny system żywic, który pozwala na zwiększenie mikro kontaktu z nawierzchnią, zapewniając lepszą przyczepność na wilgotnej i mokrej jezdni. Poza innowacyjnymi technologiami i latami doświadczeń, o jakości modelu Eagle F1 Asymmetric 6 świadczą także topowe miejsca zajmowane w wielu niezależnych testach
Norwedzy alarmują! Eko-opony zmniejszają zużycie paliwa, ale mogą być niebezpieczne
Słaba przyczepność, duże ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni oraz długa droga hamowania – brzmi jak podsumowanie testu tanich chińskich opon samochodowych. Otóż tym razem sprawa dotyczy ekologicznych opon do samochodów, które charakteryzują się niskim oporem toczenia. Więcej ciekawych
Opona Goodyear debiutuje na CES. Będzie można ją wrzucić do kosza na recykling
. materiałów odnawialnych przeszła pozytywnie testy i prawdopodobnie jeszcze w tym roku w limitowanej serii trafi na rynek. Goodyear chce do 2030 r. stworzyć opony w pełni zbudowane z materiałów przyjaznych środowisku.
Opona bez powietrza już w roku 2024. Zobacz, jakie opony będą w samochodach
Francuska firma oponiarska opracowała całkowicie nową oponę. Nazwana MICHELIN® Uptis (Unique Puncture-Proof Tire System - unikalny system opon odpornych na przebicie), to bezpowietrzne rozwiązanie dla pojazdów osobowych. Zmniejsza ona ryzyko przebicia opony i innych awarii spowodowanych utratą
Opony całoroczne na wiosnę i lato. Kiedy to naprawdę zły pomysł?
. Lata pracy producentów i technologia zrobiły całe szczęście swoje. Współczesne opony wielosezonowe dobrze radzą sobie zarówno w testach ogumienia letniego, jak i zimowego. Gwarantują zatem przewidywalne warunki eksploatacyjne, ale mimo wszystko nadal nie dla wszystkich pojazdów i kierowców. W roku 2022
Trzy szczyty ze śnieżynką na oponie to symbol alpejski. Bardzo ważny w zimie
, którzy chcą kupić zimowe opony, powinni zwracać uwagę na tzw. symbol alpejski. Symbol 3PMSF - opony zimowe Nowe etykiety zawierają bardzo użyteczną informację o tym, jak dana opona sprawdzi się w zimowych warunkach. Producenci prowadzą w tym celu szczegółowe testy. Mają polegać na próbie hamowania na
Co trzeba zrobić ze zużytymi oponami? Nie wiesz? Maksymalna kara to 30 tys. zł
podstawowych składników. Jest jeszcze jeden sposób na nadanie mu nowego życia. Czasami opony są bowiem bieżnikowane. Po nałożeniu nowej warstwy śladu wracają do sklepów motoryzacyjnych i eksploatacji. Zanim jednak ogumienie zostanie zakwalifikowane do bieżnikowania, musi przejść testy. Prześwietla się je w
Też masz takie kropki na oponach i felgach? Mają konkretne przeznaczenie
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co
Co oznaczają cyfry 4, 6, 8 na oponach? To ważny sygnał dla kierowców
wysokości bieżnika. Nie każdy też potrafi przeprowadzić test przy pomocy monety dwuzłotowej czy zapałki. Całe szczęście dziś pomiar nie wymaga od kierowcy niczego, poza jednym spojrzeniem. Resztę zrobili za niego producenci ogumienia. Stosują bowiem dwa sposoby znakowania granicy bezpiecznej eksploatacji
Polacy znaleźli sposób na bezpłatną wymianę opon. Nowe dane nie kłamią
czasie w którym wielosezonówki pojawiają się np. w testach opon zimowych i radzą sobie naprawdę świetnie. To świadczy o ich dopracowaniu. Tylko na ile trend ten jest stały? Dynamika sprzedaży opon całorocznych znacząco spadła po kilku latach mocnych wzrostów i wydaje się, że osiągnęła docelową pozycję na
Masz opony całoroczne? Możesz mieć problem na Południu Europy
hamowania jest na tym samym odcinku toru testowego (!). Pojazd zawsze ma opony letnie. Sam test polega zawsze na wykonaniu dziesięciu niezależnych serii hamowania na danym odcinku. Prędkość przy jakiej zaczyna się hamowanie to 100 km/h. Z tych pomiarów wyliczana jest średnia i tak uzyskany wynik jest
Czym są "zielone" opony i dlaczego są tak istotne nie tylko dla samochodów?
koralikowego i kordów stalowych ze stali o wysokiej zawartości surowców wtórnych oraz polimerów z surowców bio- i bio-cyrkulacyjnych z certyfikatem ISCC. Mimo iż jest to jeszcze tylko opona demonstracyjna, to już przeszła wszystkie obowiązujące testy regulacyjne i została dopuszczona do ruchu drogowego
Jeśli zniszczyłeś jedną oponę, musisz wymienić dwie. Ubezpieczyciele o tym "zapominają"
Na jednej osi pojazdu muszą być założone takie same opony. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜD przeprowadzili test, który potwierdził, że różnica w głębokości bieżnika pomiędzy oponami na tej samej osi jest niebezpieczna i drastycznie zmniejsza przyczepność
To już jesień. Dlaczego o tej porze roku kilka milimetrów bieżnika powoduje ogromną różnicę?
ryzyko aquaplaningu występuje w koleinach na drogach, dlatego najlepiej obrać tor jazdy poza koleiną. Testy przeprowadzone przez fińskie czasopismo Mootori (03/2020) wykazały, że w przypadku zużytych opon aquaplaning zaczynał się przy prędkości nawet 15 km/h niższej niż w przypadku nowych. Wśród
Kolorowe kropki na oponach właśnie stają się bardzo ważne. Też je masz?
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Więcej
Sopel lodu na oponach. Niemcy wykazali, że wielu kierowców powinno go unikać
niezwykle ciężko przewidzieć na jakie właściwości drogowe tak naprawdę ten symbol będzie się przekładał w życiu prawdziwym, jedno jest pewne – do inżynierów ADAC zdecydowanie nie przemawia. A powód jest prosty. W ramach testu opon zimowych 2021 zbadali oni 17 modeli w rozmiarze 195/65 R15 oraz 18
Napompujesz koła w rowerze i w aucie. Test małych kompresorów na baterię
Mechanik w warsztacie wulkanizacyjnym uśmiechnął się na widok małych przenośnych kompresorów. – Może coś nimi dopompujesz, ale cudów się nie spodziewaj – oznajmił, gdy zabierałem się do testu niewielkiego i niedrogiego sprzętu. Najtańszym w teście był Navitel AIR 15 AL. W sklepach
Te opony mają aż 7 lat gwarancji! Niemiecka marka Continental to wybór na lata
dopuszczana do produkcja, podlega wielu testom. W zeszłym roku firma Continental przetestowała niemal 143 000 opon w różnych warunkach, a kierowcy testowi przejechali łącznie odległość równą okrążenia kuli ziemskiej 5000 razy. W przypadku opon, mówimy o bezpieczeństwie nie tylko naszym, ale też
Opony kuliste do pojazdów autonomicznych: ciekawostka czy realna przyszłość branży oponiarskiej?
, opona musi zapewniać odpowiednie właściwości jezdne, tak aby pojazd poradził sobie z różnymi przeszkodami na drodze. Odpowiadając na te potrzeby, Goodyear stworzył opony niepneumatyczne NPT, które idealnie nadają się do długotrwałej i bezobsługowej jazdy. Pierwsze wyniki testów terenowych, prowadzone w
Innowacyjny projekt Michelin - bieżnikowane opony bez powietrza. Problem z przebijaniem rozwiązany
sprawdzenia czy dana opona nadaje się w ogóle do takiego zabiegu regenerującego serią testów, głównie ciśnieniowych. Jeżeli opona zaliczy próby, zrywa się pozostałości starego bieżnika, a finalizuje się założeniem nowego w procesach wulkanizacyjnych przy dużej temperaturze. PORA NA ZMIANĘ OPON
Kolorowe kropki na oponach znowu staną się ważne. Co oznaczają?
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co
Najlepsze opony całoroczne dla twojego samochodu! W końcu nie musisz ich wymieniać!
CAŁOROCZNE? TO SPORA OSZCZĘDNOŚĆ Znacznie bardziej kategoryczną opinię wyraził znany dziennikarz motoryzacyjny Włodzimierz Zientarski, stwierdzając, że ''jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego''. Opony całoroczne: czy warto? Rola testów Czy warto kupi opony całoroczne? Decyzja o wyborze
Rygorystyczne testy Bugatti. 379 km/h i 349 km
sprawdzana jest prędkość, która ma osiągać 380 km/h. Zazwyczaj kierowca testowy jeździ z prędkością 321 km/h. Dopiero po tych testach auto trafia do właściciela. Testy tego Bugatti to nie tylko białe rękawiczki i szkło powiększające. Najwięcej do powiedzenia ma wcześniej wspomniany kierowca testowy &ndash
Katalogowe dane o spalaniu. Otumanianie klienta czy faktyczne dane? "Wywołam kontrowersje"
opony, ubogie wyposażenie, najmniejszy silnik) oraz najcięższej o najwyższych oporach (zazwyczaj wersja z górnej półki cenowej). W przypadku NEDC test zakładał 66 proc. w cyklu miejskim i 38 proc. w pozamiejskim. W WLTP wartości te to odpowiednio 52 proc. i 48 proc. Test przeprowadzany jest w czterech
W majówkę wprowadzono nowe, unijne etykiety opon. Jak je czytać?
całorocznych, które będą przechodziły dodatkowe testy sprawdzające ich przyczepność na śniegu oraz lodzie (ubitym śniegu). Opony, które pomyślnie przejdą procedurę testową, zyskają symbole płatka śniegu na tle górskich szczytów oraz sopli lodu wpisanych w trójkąt. Niewielu Polaków słyszało o etykietach opon 3
Też masz kolorowe kropki na oponach? Kiedy zbliża się zima, to ważna informacja
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Nie
Opony zimowe ranking 2020 - modele najwyższej jakości w świetnych cenach!
wyboru odpowiednich modeli. Oczywiście rezultaty różnią się między sobą w zależności od danego testu, ale wypada omówić przynajmniej to ogumienie, które najczęściej się pojawia. Oto krótkie charakterystyki: Bridgestone Blizzak LM 005 - najnowszy produkt uznanej już na rynku linii opon wyprodukowanej
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 to opona nie tylko do elektryków. Sprawdziliśmy ją w Oksytanii
dostarczy nam dużo frajdy z jazdy. W pozostałe obietnice producenta trzeba wierzyć na słowo. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest nowym modelem, ale zdobył już wiele nagród w niezależnych testach. Dodatkowo jego siatka rozmiarów jest wyjątkowo szeroka. Większość osób znajdzie wersję do swojego auta, jeśli
Zimą na letnich - tak jeździ prawie co dziesiąty kierowca z wielkiego miasta | Raport Moto.pl
widać podczas testów przeprowadzanych przez niezależne czasopisma i instytucje, gdzie brane jest pod uwagę kilkanaście parametrów opony. Różnica w cenie nie bierze się znikąd. Opony klasy premium to opony, przy których projektowaniu bierze się pod uwagę wszystkie właściwości jezdne i przy których
Opony całoroczne. Wielu kierowców liczy oszczędności, ale nie są dla każdego
ścieranie bieżnika. Mniej korzystnie wypada również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w podłogę przy prędkości 100 km / h. Kto powinien zainteresować się oponami całorocznymi? Z uwagi na uniwersalny charakter opon całorocznych specjaliści
Porsche na zboczu wulkanu? Ta 911-ka wjedzie niemal wszędzie
maksymalną wysokość 6007 metrów podczas tych testów. Do zespołu testującego samochody należał zwycięzca Le Mans i rekordzista Pikes Peak – Romain Dumas. Lokalizacja została wybrana jako jedna z najtrudniejszych na ziemi, a test zakończył się dopiero wtedy, gdy ściany lodu i śniegu uniemożliwiły
Opony całoroczne i ciężki SUV? ADAC ostrzega - to nie jest połączenie idealne
sprawdzają się w autach miejskich i kompaktowych, jeżdżących głównie po mieście, czasem w trasę. Nie jest to wybór dla osób, które samochodu używają w skrajnych warunkach. Przykładowo w górach, gdzie często pada śnieg i jest mróz albo w upałach. Najnowszy test ADAC pokazuje także, że opony sezonowe nie są
Też masz czerwone kropki na oponach? Właśnie teraz stają się kluczowe
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co
Continental będzie robił opony z butelek. Początek już w 2022 roku
kolejny ważny krok w kierunku międzyproduktowej gospodarki o obiegu zamkniętym, która pozwala oszczędzać zasoby naturalne i redukować odpady. Testy laboratoryjne i testy opon przeprowadzone przez Continentala wykazały, że włókna z surowców wtórnych zachowują się równie dobrze jak włókna stosowane
Niemcy wybrali najlepsze opony letnie. Przetestowali rozmiar 205/55 R16 V
Niemieckie ADAC już od 50 lat przeprowadza testy ogumienia. Tym razem zebrano w jedno miejsce aż 50 modeli opon w rozmiarze 205/55 R16 V. Opony są sprawdzane bardzo szczegółowo, ale 70 proc. wyniku stanowią względy bezpieczeństwa, a tylko 30 proc. względy środowiskowe. Więcej ciekawych newsów
Też masz takie kolorowe kropki na oponach? Już niedługo bardzo się przydadzą
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co
Opony całoroczne bez tajemnic. Ile można zaoszczedzić i kto powinien je wybrać?
z dynamicznymi zmianami kierunku i odpornością na ścieranie bieżnika. Mniej korzystnie wypada również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w podłogę przy prędkości 100 km na godz. Kto powinien zainteresować się oponami całorocznymi? Z
Opony bieżnikowane - czy warto się na nie zdecydować?
;pozbawioną bieżnika łączy się z wytworzoną wcześniej gotową warstwą nowego bieżnika. Po przeprowadzeniu procesu odnowy, każda opona musi być poddana testom i sprawdzeniu jakości nim zostanie dopuszczona do ponownego użytku. Procesowi bieżnikowania poddawane są zarówno opony do osobówek, jak i samochodów
Unijne etykiety na oponach. Czarna magia, która może być bardzo przydatna
na mokrej nawierzchni jest wyliczany dla zakładanej prędkości 80 km/h. W testach przy takiej prędkości droga hamowania opony klasy „A” wynosi 28 metrów, a opony klasy „F” – 46,5 metra. Różnica jest zasadnicza – aż ponad 18 metrów. Co można wyczytać z etykiety
Opony samochodowe - 4 mm to granica bezpieczeństwa
W tej chwili w trakcie opracowania są nowe wymagania homologacyjne, a ich dokładny kształt jeszcze nie jest znany. Można być pewnym jednego - każdy model będzie musiał przejść testy zachowania na mokrej nawierzchni i to nie tylko w stanie fabrycznym. Wymagane będzie także badanie opon z bieżnikiem
Masz niezbyt bezpieczne nowe auto? W innych krajach mają gorzej. Znacznie gorzej
organizacji Global NCAP takie jak bezpieczniejsze samochody dla Afryki, Indii czy Ameryki Łacińskiej. Wszystkie mają wspólny cel: jak najszybciej poprawić poziom bezpieczeństwa samochodów oferowanych na wybranych rynkach. Do historii przeszedł już słynny test zderzeniowy dwóch pickupów. Global NCAP w 2020 r
M+S na oponach to już nie to samo, co kiedyś. Upewnij się, że nie musisz mieć 3PMSF
honorowany, a M+S już nie? Powód ku temu jest dość oczywisty. 3PMSF jest symbolem europejskim. Standaryzacja jego stosowania ma zatem z góry określone wymogi, a do tego jest sprawdzana przez organy unijne. A jako że uzyskanie homologacji 3PMSF musi być poprzedzone wyczerpującymi testami, kierowca otrzymuje
Do niedawna tych opon używał mało kto, teraz biją rekordy. Polacy zaczęli liczyć, co się opłaca
w różnych warunkach. Testy przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że opony tego typu lepiej sobie radzą niż zimowe czy letnie w temperaturach 0-10 stopni Celsjusza. Pozwalają lepiej hamować na wilgotnej drodze. Opony całoroczne nie są idealnym rozwiązaniem jednak dla wszystkich. Dla kogo są
Opancerzone samochody. Dwie firmy mają 70 proc. światowego rynku
zawiasów drzwi, prowadzenia wiązek elektrycznych i tak dalej. Wraz z prototypami normalnego modelu buduje się prototypy wersji opancerzonych i poddaje się je takim samym badaniom, w tym testom zderzeniowym. Bardzo starannie opracowuje się każdy detal, który może mieć wpływ na odporność wnętrza samochodu na
Tanie opony zimowe 2020: ile powinny kosztować dobre modele i gdzie je kupić?
. Dodatkowo co roku nowe produkty poddawane są szczegółowym testom, których wyniki publikowane są w internecie. Warto więc prześledzić tego typu informacje. Nie zmienia to jednak faktu, że na rynku istnieje kilka sprawdzonych i polecanych marek, których produkty mają nieposzlakowaną opinię i cieszą się
Co oznaczają kolorowe kropki na oponach? To podpowiedź, jak prawidłowo założyć oponę
Proces produkcyjny opony jest długi i bardzo zaawansowany technologicznie. Guma musi przejść mnóstwo rozmaitych testów, a na koniec kontrolę jakości. By uzyskać homologację, sprawdza się wyważenie i wycentrowanie ogumienia. Jak pokazuje praktyka, idealne wyważenie jest niemal nieosiągalne. Po co
Continental SportContact 7. Sprawdziliśmy na torze, czy to najlepsza sportowa opona na świecie
liczyły się pomiary. Mimo to nie powiem, że model SportContact 7 jest najlepszą sportową oponą na świecie. Po pierwsze taka ocena wymagałaby testów porównawczych. Po drugie, najlepsza jest pojęciem względnym. Natomiast z pełną odpowiedzialnością mogę napisać, że to opona sportowa o najlepiej
Prof. Burkhard Wies: "Ewolucja klimatu pociągnie za sobą zmiany na rynku opon zimowych"
lamelek (nacięć klocków bieżnika), które poprawi własności, a nie spowoduje szybkiego zużycia opony jest dużym wyzwaniem i wymaga dużego doświadczenia. Przez to trwa dłużej. Inżynierowie tacy jak ja również biorą udział w testach opon zimowych razem z kierowcami testowymi, żeby lepiej zrozumieć ich
Łódź. Skoda wjechała w dziurę w jezdni. Wystrzeliły poduszki powietrzne, opony pękły
miasta są klimatyczne, ale za każdym rogiem na kierowców czeka niebezpieczeństwo. Nie mamy na myśli złodziei czy mandatu, a... dziury w jezdni. Te sięgają 90 cm głębokości! Niezamierzony crash test octavii. Skoda chyba pójdzie do kasacji Sprawę potężnej dziury, która dla niepoznaki została zalana wodą
Jaka to była piękna katastrofa. Chiński elektryk bez gwiazdek w Latin NCAP
awaryjne odcięcie nadal nie zadziałało. W rezultacie akumulator pojazdu elektrycznego był nadal podłączony i działał, mimo że system wskazywał, że jest wyłączony. Co więcej podczas testów wykryto nadmierne zużycie opon, przez co trzeba było je przerwać. Do tego auto wyposażone jest w jedynie dwie poduszki
Takie opony najczęściej wybierają Polacy. Sprawdziliśmy na torze Jastrząb nowy model
Co ciekawe, proces operacyjny tworzenia nowej opony zajmuje od 2 do 4 lat. To wytężony wysiłek w warsztacie, administracji biurowej, a także w ramach praktycznych testów. Globalni gracze mają to na unikatowe patenty i chronią swe rozwiązania przed konkurencją. Do tego dochodzą ośrodki badawcze na
Etykiety na oponach - o czym informują i jak wybrać właściwy komplet dla swojego auta?
Co mówią etykiety na oponach? Energooszczędność - Pierwszy test przeprowadza się w laboratorium, gdzie badane są opory toczenia, bądź jak kto woli energooszczędność. Wynik zawarty na etykiecie oznaczony jest symbolami opony i umieszczonego przy niej dystrybutora. Poniżej znajduje się skala od
Brat za brata zdawał egzamin praktyczny. Zdradził ich jeden fakt
test. Więcej podobnych treści znajdziesz na stronie Gazeta.pl. Czujny egzaminator i wyrzuty sumienia kursanta Coś jednak nie dawało spokoju egzaminatorowi. Wkrótce zwrócił uwagę na mężczyznę, który wcześniej przyglądał się przebiegowi egzaminu i wyglądał jak osoba ze zdjęcia w komputerze do losowania
Rimac Nevera właśnie stracił rekord 0-400-0 km/h. Koenigsegg Regera pobił elektryka
szwedzki pojazd robi to jeszcze szybciej. Rozpędzaniu towarzyszy uczucie, które uczestnicy testu porównali do włączania się hipernapędu w statku kosmicznym z filmu science-fiction. Zwłaszcza gdy przy prędkości 240 km/h przestaje automatyczne ślizgać się specjalne sprzęgło.
Kiedy wymienić opony na zimowe? Na pewno nie warto z tym czekać do pierwszego śniegu
umożliwiają przeprowadzenie na kole tzw. testu parametrów pracy. Według przyjętych norm, do pełnego obrotu koła powinna wystarczyć siła nie większa niż 90 Nm. Przy czym, jest to górna granica - im mniejsza siła tym lepiej. Ma to wpływ na obciążenie poszczególnych elementów przeniesienia napędu i zużycie
Kiedy wymienić opony na zimowe? Na pewno nie warto z tym czekać do opadów pierwszego śniegu
wszystko. Nowoczesne maszyny, umożliwiają przeprowadzenie na kole tzw. testu parametrów pracy. Według przyjętych norm, do pełnego obrotu koła powinna wystarczyć siła nie większa niż 90 Nm. Przy czym, jest to górna granica - im mniejsza siła tym lepiej. Ma to wpływ na obciążenie poszczególnych
Continental WinterContact TS 870 - nowa zimowa opona to efekt ewolucyjnych poprawek
konfrontację nowych opon z zimowymi zaopatrzonymi w kolce (Ice Contact 3), typowymi dla rynków nordyckich, a nawet z letnimi (PremiumContact 6). Pewnie nie będzie wielkim zaskoczeniem, że w tak przygotowanych porównaniach i testach nowy model sprawdzał się bardzo dobrze. Granica przyczepności w typowo zimowych
Z nożem uciekał przed policją, a to było jego najmniejsze zmartwienie
marihuanę, co również potwierdził przeprowadzony test. Za niezatrzymanie się do kontroli drogowej, prowadzenie pod wpływem narkotyków, niedostosowanie się do zakazu prowadzenia pojazdów, spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym oraz popełnienie innych wykroczeń drogowych odpowie przed sądem. Prawo
Opony całoroczne - zalety i wady. Czy warto płacić za wymianę opon?
również w testach hamowania. Różnice względem letniego ogumienia sięgają kilku metrów przy wciśnięciu hamulca w podłogę przy prędkości 100 km na godz. Kto powinien zainteresować się oponami całorocznymi? Z uwagi na uniwersalny charakter opon całorocznych, specjaliści zalecają ich stosowanie w samochodach
Tesla przyspiesza szybciej, niż hamuje, a Porsche przewraca się w grobie. To pierwsze takie auto na świecie
Test porównawczy miesięcznika "MotorTrend" wykazał to, co już wiemy. Tesla Model S Plaid jest najszybszym powszechnie dostępnym samochodem na świecie. Ale przy okazji wyszło na jaw coś jeszcze. Lubisz artykuły o elektrycznych samochodach? Znajdziesz ich więcej na gazeta.pl Model S Plaid
Test bagażnika Thule Epos 2: Jest bardzo drogo, ale ma być wyjątkowo wygodnie. Sprawdzamy
sprawdzić, ile jest w tym wszystkim marketingu, a ile prawdy. Oto nasz redakcyjny test platformy Thule Epos 2. Thule Epos - trochę danych technicznych Epos to nowy flagowy produkt firmy Thule, w pełni składany i odchylany bagażnik rowerowy montowany na haku holowniczym. Bagażnik wyposażony jest w nowy
Opinie Moto.pl: Volkswagen Amarok Aventura 3.0 V6 TDI. Pan pikap Amarok
Uwielbiam jeździć pikapami i jeździłem wszystkimi, które dostępne są w Polsce. Z każdym testem mam wrażenie, że wsiadam do coraz wygodniejszych i lepiej wyposażonych samochodów. Volkswagenem Amarokiem 3.0 V6 TDI mógłbym jeździć na co dzień. Oczywiście narzekałbym na jego wymiary, które nie
Goodyear stworzył oponę dla aut elektrycznych
Opony stworzone z myślą o autach elektrycznych pojawią się na rynku w 2019 roku. Testy przeprowadzone przez producenta wykazały, że tradycyjne opony stosowane w autach elektrycznych zużywają się o 30 proc. szybciej. Winny jest wysoki moment obrotowym, dostępny w momencie ruszania. Na trwałość opon
Jak samochody elektryczne radzą sobie z testem łosia?
Okazuje się, że po 23-latach od wpadki Mercedesa z „testem łosia”, niektóre samochody różnych marek, nadal mają problem z jego zaliczeniem. Co gorsza, według pojawiających się informacji proceder ten się pogłębia. Czym jest „test łosia”? Test Łosia jest to prosta próba
Trzy szczyty ze śnieżynką kontra M+S. Uwaga przy wyborze opony. Tylko jedna jest zimowa
Jeżeli potrzebujesz większej ilości moto-porad, zajrzyj również do serwisu Gazeta.pl . Sezon wymiany opon na zimowe powoli staje się faktem. A to oznacza, że część kierowców zacznie się rozglądać za nowym ogumieniem dedykowanym porze chłodnej. Powinni zatem wiedzieć na co zwrócić uwagę w czasie
Opinie Moto.pl: Suzuki Jimny to najlepsze auto na świecie. Przekonajcie mnie, że nie mam racji
Testy samochodów, to w praktyce recenzje, które zawsze są subiektywne. Obiektywne bywają tylko dane techniczne i wyniki pomiarów. Dlatego obiektywny test polegałby na ich podaniu i nie wymagałby żadnego komentarza, bo każde słowo byłoby czyjąś opinią. Wrażenia z jazdy są indywidualne, więc trudno
Śmiertelny wypadek na Nurburgringu. "Zielone Piekło znów daje o sobie znać"
portalu carscoops.com do śmiertelnej kraksy doszło przy moście Bilsteina, a jej powodem miało być pęknięcie opony w samochodzie. Zeznania świadków wskazują, że Porsche zostało wręcz zmiażdżone, a personel auta nie miał żadnych szans na przeżycie... Testy ogumienia. Luksemburczyk za kierownicą Porsche
Czy można zmienić opony na letnie? Mamy opinię prawników
Dłuższa droga hamowania na zimówkach Inna budowa bieżnika i skład mieszanki gumowej to nie jedyne różnice pomiędzy oponami letnimi i zimowymi. Według testów organizacji ADAC droga hamowania samochodu na oponach zimowych latem ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania auta może być nawet o 16 m dłuższa niż na
Z wizytą w Białym Piekle, czyli najbardziej nieprzyjaznym torze testowym na świecie
najbardziej zróżnicowanym obszarem do jazdy w warunkach zimowych. Opracowanie nowej opony to długotrwały proces, który zajmuje od dwóch do czterech lat. Testy praktyczne to najważniejsza próba dla opony. Wyniki tych testów decydują o kierunku dalszych prac badawczo-rozwojowych. Nie inaczej było z najnowszym
Hyundai Ioniq 5 błyszczy w teście Nylanda. To domena niemieckich aut
. Poza Ioniqiem 5 ze wschodu pochodzi tylko mało popularny w Europie Xpeng P7 Performance, którego nazywa się chińską Teslą. A propos Tesli. Liczba modeli amerykańskiej firmy w czołówce tabeli z wynikami testu Nylanda również jest imponująca. To oznacza, że firma Muska przywiązuje dużą wagę do ogólnego
Dziennikarz rozpędził Teslę do 200 mil/h. Wcześnie mówili, że to niemożliwe [WIDEO]
prędkością 322 km/h Portal Car Wow postanowił sprawdzić, czy tak wyposażona Tesla Model S Plaid rzeczywiście rozpędza się do 200 mil na godzinę na francuskim torze Paul Ricard. Na krótkim wideo, które jest zapowiedzią dłuższego testu widać, że samochód amerykańskie firmy nie zawiódł, a nawet przekroczył
Opinie Moto.pl: Toyota Corolla Cross 2.0. Pojechaliśmy poza jej strefę komfortu
tym, jak są oszczędne. W przeciwieństwie do klasycznych napędów hybrydy znakomicie czują się w mieście, gdzie mogą zużywać nawet dwa razy mniej od konkurencyjnych SUV-ów. Toyota Corolla Cross - ile pali w trasie? Ale co poza miastami i krajówkami? Podczas testu w Polsce zabrałem Corollę Cross poza jej
LEGO znowu mi to zrobiło. Zaczynam odkładać pieniądze na Peugeota 9X8
To już nawet nie gnębienie, to regularne tortury. LEGO ostatnio wzięło sobie na celownik miłośników samochodów i serwuje nam zestaw za zestawem, a każdy wystawia kolekcjonerów na test silnej woli. Światła reflektorów oczywiście skradł przede wszystkim flagowy zestaw z Ferrari, ale ciepło przyjęto
Nowe etykiety na oponach. Co się zmieni?
W 2020 roku wejdzie w życie nowe rozporządzenie zaplanowane przez Komisję Europejską, które zmieni sposób etykietowania opon. W tej chwili naklejki informują m.in. o oporach toczenia ogumienia, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni czy generowanym hałasie. Jednak w przypadku ogumienia
test opon
Testy opon !!??
Właśnie jestem po przeglądzie gazetki "Moto+". I chciałbym bardzo zwrócić uwagę na testy opon. Po prostu nieodzwierciedlają one rzeczywistości. Do testów używane są opony nowe. Ich właściwości pewnie utrzymują sie przez może 3000 - 5000 km a potem co ??? Piszę dlatego ten list gdyż w
Testy opon
Opony Bridgestone Blizzak LM18 w rozmiarze 185/60 R 14 T oraz w rozmiarze 195/65 R 15 T zajęły pierwsze miejsce, otrzymując ocenę szczególnie godna polecenia, w testach przeprowadzonych przez ADAC Motorwelt, oficjalny magazyn niemieckiego związku motoryzacyjnego. Listopadowa edycja magazynu
Testy opon
Może ktoś coś wie o internetowych stronach,dotyczących wyników testów opon różnych producentów.Jak wie niech się podzieli.
Test opon
Czy ktoś moze mi podac link do jakiegoś testu opon dla motocykli sportowych. Chodzi o takie do urzytku 70% droga 30% tor na współczesne 1000. Albo chociaz opinie o modelach jak : d208RR, qualifier, sportec M-1, Pilot Power, Diablo.
test opon letnich
W ostatnim Auto Moto Sport test opon letnich 175 R14. Pierwszy DUNLOP ,za nim HANKOOK , a dalej długo nic. Czyżby koreańskie nie zawsze znaczyło "gówno" ?
testy porownawcze opon
Gdzie moge znalezc testy porownawcze opon motocyklowych. Powolutku zaczynam myslec o nowych gumach do mojego DL-650. Fabryczne Brigdestone TrailWingi nazywane sa na forach DeathWings i chyba cos w tym jest. Nie wybieram sie poza drogi utwardzone, wiec mimo endurowatego zaciecia mojej maszynki
Testy opon zimowych
Czy zna ktos adresy stron albo inne podobne miejsca, gdzie mozna zapoznac sie z wynikami porownan opon zimowych? Myzle, ze takie linki przydalyby sie sporej ilosci uzytkownikom forum. Pzdr.
Opony Pirelli w niemieckich testach opon
W ostatnim czasie opublikowane zostały wyniki testów opon przeprowadzane przez niemieckie magazyny motoryzacyjne w których brały udział również letnie opony Pirelli. Wśród opon przeznaczonych do aut o najwyższych osiągach eksperci wyróżnili włoski koncern za ogumienie z serii PZero
Ostateczny test opon
www.youtube.com/watch?v=kj5T6rQjh9E Niskoprofilowa wypadla slabo, podobnie jak slick. Wygrala "terenowa" z grubym bieznikiem.
Test opon zimowych.
Proszę o informację gdzie można znaleźć testy opn zimowych o rozmiarze 165/70 R13. Latam po internecie z zerowym skutkiem. <lol>
testy opon letnich
witam poszukuje swiezych testowopon letnich (najchetniej 205/5516). lub opini uzytkownikow, ktore godne polecnia a ktorych unikac.
Test opon Auto Świata
Usłyszałem, że w tym numerze Auto Świata był test 11 różnych opon letnich. Wiedziałem, że testy Auto Świata należy traktować z przymrużeniem oka, ale stwierdziłem, że w tym wypadku będą to suche wyniki obiektywnych testów. Jak zwykle zdziwiłem się. Wyniki pokazują, że np. Micheliny Pilot
testy letnich opon- pomocy
rozwalilam dzis dwie opony i musze nabyc dobre nowe. poszukuje testow ktore szybko dadza odpowiedz ktora opone wybrac (205/55 16)
Test opon ADAC
Test opon ADAC: Czy lepsze są wąskie albo szerokie opony? www.roadlook.pl/opony/test-opon-adac-czy-lepsze-sa-waskie-albo-szerokie-opony.html
Widzieliście ostatni test opon zimowych....:)
Widzieliście ostatni test opon zimowych w Auto Świecie??? Ostatnie miejsce zajęła opona bieżnikowa, zobaczcie na następną stronę, tą z reklamą Dębicy Frigo 2, czy widzicie podobieństwo??? :)
Re: Testy opon
Masz tu stronke: www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp Nie wiem jak z twojm Angielskim, jest to strona po Angilsku. Maja dobre porwnania, mozesz se wybradz opony w poszczegulnej klasie i porownac.
opony zimowe
Czy ktos z Was wie gdzie w internecie moge znalezc jakis test porownawczy opon zimowych? Dziekuje z gory za wszystkie wskazowki.
Re: testy testy testy
No ok, ale w tym roku nowością sa opony też należące do stajni GY Dunlop np. FastResponse które w testach nie byle kogo - niemieckiej ADAC zdobyły pierwsze miejsce:) "Uznana w całej Europie niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC przeprowadziła testy najnowszej opony typu high performance
Opony
padły mi w oko opony Goodride SA 57 za ok. 700. Ale są też Westalake SA 57. Są sporo tańsze, bieżnik ten sam tylko... No właśnie jak jest różnica? Czy tylko marka czy jednak jest różnica w jakości gumy? W necie nic nie mogę znaleźć. Jeden test Westaleke vs Yokohama. Czy dać sobie spokój o i mimo
Jakie opony?
Chcę kupić komplet letnich opon - 185/65R14 I mam prośbę po pierwsze czy znacie jakieś wiarygodne testy opon i jakie sami byście polecili. Z góry dzięki.
Opony zimowe test niemieckiego ADAC
Zamiast czytac brednie niektorych forumowiczow na temat opon zimowych, obejrzyjcie sobie test wykonany przez technikow z ADAC
Ciekawe wyniki testu.
Właśnie przeglądam test ADAC-u 10 opon zimowych (i dla porównania jednej całorocznej) zamieszczony w ostatnim MotoMagazynie. Zwykłe opony, wszystkie w podobnej cenie (w tym ta całoroczna Goodyear). I jakie wnioski? 1. Wszystkie opony (w tym całoroczna) mają bardzo podobne wyniki w każdej z
Re: Testy opon
Poszukaj do tylu gdzies w pazdzierniku chyba opublikowalem zestawienie wiekszosci marek europejskich dokonanych przez dziennikarzy z szwecji. Kryterium opony zimowej bo o tych byla mowa,jest jak najszybsze zatrzymanie na sliskiej nawierzchni.Pzdr.Michal
tanie opony
Cześć, W serwisie www.opony.com kupiłem opony Pirelli P3000 Energy 175/70/R13 za jedyne 162zł/szt. Niezła cena za jedne z najlepszych opon w testach ADAC... polecam wszystkim!!! Janek
Opony zimowe
Chcę kupić opony zimowe rozmiar 195/65 15" (takie mam letnie) - proszę o radę jakie wybrać, wolałbym poznać opinie tych którzy używają konkretnych marek niż czytać testy w Auto-Świecie.
Re: Testy opon
www.sicherbestellen.de/reifendirekt/start.html Jak juz wejdziesz kliknij na details a potem na ADAC i tam są wszystkie testy do kupy zabrane
Re: Testy opon
Zajrzyj sobie na www.reifendirekt.de wybierz jakąś oponkę a tam bedziesz miał link do testów ADAC. Poza tym sprawdz Autobild.de
jakie opony na zime - testy
ADAC http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821 185/65 R 15 T http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=40334&SourcePageId=31821 225/45 R
Test opon letnich r15
Jakie polecacie, na jakich śmigacie? Nie wiem czy widzieliście najnowszy test Motoru oponek r15 195/65, więcej tutaj start24.pl/forum/index.php?topic=9 Jak macie jakieś najnosze testy innych rozmiarów, to dawać :)
opony zimowe
pytanie do kierowców: jakiej firmy opony zimowe polecacie. Nie odsyłajcie do testów ADAC, tylko pytam o wasze własne doświadczenia na naszych koszmarnych, dziurawych drogach i zmiennych warunkach atmosferycznych. Nie jeżdżę agresywnie. Głównie po mieście i w dłuższe trasy po Polsce.
Opony Falken
Jeździ ktoś z Was na oponach Falken? Wiem, że mogę zajrzeć do testów, ale bardziej mnie interesuje używanie tych opon w zwykłych warunkach. Czy są trwałe i czy bardzo hałasują? W Honda Plaza znalazłam te opony w przyzwoitych cenach i do tego jest ubezpieczenie za darmo, co przy moim szczęściu może
test opon letnich u innych........................
te opony.Te wiadomosci wyciagnolem poszeregowane i podane na talezyku czytelnikom Sydsvenskiej z dnia dzisiejszego.Pzdr.Michal
Re: Testy opon
Swietna strona. Calkiem niezle ceny maja. Z mojej strony polecam: www.tires.com/ Tez niezle ceny + darmowy transport jak sie kupi online.
Wyniki opon Bridgestone w niemieckich testach
Letnia opona touringowa Bridgestone Turanza ER300 uzyskała miano szczególnie godnej polecenia w teście czołowego niemieckiego magazynu motoryzacyjnego ADAC Motorwelt, porównującym ofertę 15 producentów opon rozmiaru 195/65 R15 H. Próby przeprowadzono na losowo zakupionych oponach
opony całoroczne
Jak się sprawują ? np. www.alejaopon.com.pl/goodyear-vector-4seasons-20560r16-96v---xl-cat-35-id-153.aspx szczególnie w mieście na mokrym ? Testy ma pozytywne, ale jak w
Re: Test opon zimowych.
jarm7 napisał: > Proszę o informację gdzie można znaleźć testy opn zimowych o rozmiarze 165/70 > R13. Latam po internecie z zerowym skutkiem. <lol> www.opony.com.pl/testy/testy.asp?ID=253
Re: testy porownawcze opon
Testowałem sam kilka modeli z tych opon i nie poleciłbym tego testu gdybym się z nim nie zgodził. -- Niedi AT750-Hardzone
Re: test opon letnich
Kolega Mirek, chyba pomylił testy :)))) Zauważcie, że to był test TANICH opon, raczej badziewnych marek, a Dunlop był wsadzony tylko jako porównanie (choć i tak dano tu najtańszego Dunlopa. Faktem jest, że te koreańce takie najgorsze chyba nie są, bo regularnie mają dobre recenzje. Myślę
jakie opony?
Witam uprzejmie, Noszę się z zamiarem wymiany opon, bo te co mam mi się nie podobają (za łatwo zaczynają się ślizgać). Co byście polecili? W tej chwili chodzi o letnie, ale i o zimowych niedługo trzeba by pomysleć. A najchętniej to bym przeczytał jakiś ranking, raporty z testów itp
zrób parę testów opon...
Cześć Gandalf. Ja bym jednak obstawiał opony.Zrób kilka prostych testów: 1.Przejedź się bardzo powoli po odcinku idealnie równej nawierzchni. Wyważanie ma wpływ dopiero przy większych prędkościach. Jeśli będziesz jechał b. powoli i wyczujesz jakieś okresowe (tzn. takie które się powtarzają w
Re: testy porownawcze opon
właściwie tylko w konkurencyjnym miesięczniku. dobra wiadomość jest taka, że większość artykułów (w tym ten z testem opon do turystycznych enduro) jest dostępnych on-line bardziej subiektywne, choć przynajmniej po części spisane przez ludzi z dużym doświadczeniem, oceny poszczególnych modeli są
Re: testy porownawcze opon
Polecam lekture lipcowego i sierpniowego MOTOCYKLA . Był tam zamieszczony test opon ale nie pamietam czy do DL-a tez cos tam znajdziesz . Jesli nastawiasz sie na drogi asfaltowe i znajdziesz rozmiarówke Continentali Road Atack to powinienes byc zadowolony .Sport Atack plasuje sie zaraz po
Opona Dunlop K 505
Co sądzicie o tej oponie? Nadaje się do turystycznego moto? Czy gdzieś moge znaleźć test tej opony?Proszę o pomoc !
Test opon Dunlop Roadsmart II | Wideo
wszysko OK tylko ze do tych opon trzeba plus 25 i jeszcze dobrze dogrzac kocami wiem co mowie bo zliczylem glebe na tej gumie na torze w belgii najlepsze gumki to pirelki diablosupercosa sc1 lubsc2
Re: testy porownawcze opon
Przyłaczam sie do kolegi do.ki o rozwiniecie tematu wyraźnych oznak poczatku uślizgu opony.Może ma to miejsce na torze wyscigowym,bo w praktyce na zwykłej drodze, przy znacznym pochyleniu opona zrywa przyczepność i gleba, bez żadnego wczesniejszego sygnału.
wyników testów ADAC opony zimowe 2010
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821 185/65/15 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=40334&SourcePageId=31821 225/45/17
Re: Testy opon zimowych
troche informacji i testow mozna znalezc pod adresem: www.opony.com.pl/ chociaz strona nie jest rewelacyjna.
Obiektywne testy opon zimowych.
www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx Nie ma opon idealnych. Tabelki ADAC uznawane sa za dobre zrodlo informacji. Nie znajdziesz nic bardziej kompetentnego.
Re: testy porownawcze opon
w "motovoyager" sierpień-wrzesień też napisali o oponach do turystycznych enduro, myślę że jeszcze idzie dostać to wydanie: www.motovoyager.pl/?ID_WYDANIE=10 -- Niedi AT750-Hardzone
Test 9 opon całorocznych ...
sens w przypadku dużych, cięzkich i szybkich samochodów użytkowanych w warunkach mieszanych. O warunkach górskich nie wspominając. 4. Osoby preferujące ostrą jazdę lub przykładające dużą wagę do jakości prowadzenia auta (w lecie) powinny również mieć opony letnie, a więc i zimowe. 5. Osoby jeżdżące
JAKIE OPONY LETNIE?
Planuje zmiane opon... Mysle o DAYTON D200, ze wzgledu na dobra cene (170 PLN ze zmiana i wywazeniem)... znacie te opony? w testach na www.opony.com maja calkiem dobre oceny, ale nie ma jak zdanie uzytkownika. Jakie inne ewentualnie mozecie polecic? -- niekonsekwencja niesie ze soba
Re: opony całoroczne
http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/test-opon-zimowych-test-opon-zimowki-test-7503.html Całoroczne Hankooki ostatnio okazały się lepsze od Vectorów
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
U mnie Fiat fabrycznie obuł Punto w opony Firestone F-590. Jak na razie mile mnie zaskoczyły te opony. Zważając na fakt, iż są one "fuel saver", a więc pewnie twarde i odporne na ścieranie, myślałem, że będą pływac na mokrym. Jak na razie jestem mile zaskoczony ich zachowaniem w deszczu, ale
Re: testy porownawcze opon
niedi napisał: > A na przykład tu: > www.conti-bike.pl/testy.php No nie, to nie jest zaden test porownawczy, tylko reklamy Continentala. -- "I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat
Re: testy porownawcze opon
A na przykład tu: www.conti-bike.pl/testy.php -- Niedi AT750-Hardzone
Re: testy porownawcze opon
Dałes mi do myślenia,popróbuję poeksperymentować z ciśnieniem w oponach bo do tej pory twardo trzymałem się zaleceń fabryki.Tym bardziej że od początku nie podobały mi się wartości 2,5 i 2,9 jakie są przewidziane dla Horneta.Dlaczego sa wyższe niż normalne,stosowane w tego typu moto 2,2 i 2
Re: Testy opon zimowych
www.reifendirekt.de wybierz do kupienia jakąś oponkę a potem wejdz w details a potem Testurteile a tam z 12 testów przeprowadzonych przez ADAC. Mozesz też wejść autobild.de i zapodać reifen test też tego tam jest. Have a nice day
Re: testy porownawcze opon
W sumię nie potrafię tego wytłumaczyć, dużo też pewnie zależy od ciśnienia opony, ale kto to wie? Na bridgestone faktycznie, jak już złapała uślizg to uda się albo nie uda. Ale podobnie na dwustu siódemkach gdy ciśnienie do zapiepszania samemu albo z pasażerem zalecane było na tył 2,9. Pocenie
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
Ja również w skodzie bardzo sobie chwaliłem D100 - do Lanosa zresztą też chciałem kupić, ale niestety występują tylko jako kierunkowe (D200), a te wg opinii na opony.com lubią się "ząbkować" :( W zasadzie jedno co mi przeszkadzał ow Daytonach to duża reakcja na kierownicy po wjechaniu w kałużę
Re: test opon letnich
W "Auto Świecie" jest trochę inaczej, choć w niektórych konkurencjach koreańczycy wypadli bardzo dobrze. I właśnie w tym teście Goodyear i Michelin padły jak III Rzesza. Pozdr.
Re: Jakie opony zimowe?
only_the_godfather napisał: > Czasem opony klasy średniej w testach wypadają tak samo dobrze jak klasa premiu > m. Testy, testy... A wizerunek na dzielni?
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
Chyba ci dziennikarze byli pijani :) Jeździłem Astrą na Pirelli P3000 (rozmiar 175/70R13) i na deszczu lekko podjechane opony slizgały się starszliwie - wjeżdżając 60km/h w kałużę, koła traciły kontakt z nawwierzchnia, po prostu samochód płynąl, a nie jechał. Podobnie P6000 w Alfie - tragedia na
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
> Wolałbym kupić Daytony (D100 - jak się Lexusie sprawują w Scorpionie?), Sprawują się doskonale (syn nie narzeka a nawet chwalił), ja używam Continental Premium Contact 205/65 R15 i co mogę powiedzieć - doskonałe opony jeśli chodzi o ciszę, wodę odprowadzają jeszcze przy 170-175/h
Kiedy będzie test zimowych opon w lato?
Wiemy jak zachowują się letnie opony w zimę, było przecież wiele testów. Wiemy dlaczego warto jeżdzić na zimówkach w zimę, ale dlaczego mamy jeżdzić na letnich oponach w lato? Bo może nie warto? pozdrawiam
Bez testów ani rusz
Jeśli kogoś nie stać i jego technika jazdy jest spokojna to nie ma sensu inwestować w markowe ale 3-4 razy droższe opony... Ja kupiłem opony średniej klasy (nie chińskie) za 140zł od sztuki i jestem zadowolony...za markowe opony musiałbym zapłacić 300 zł za sztuke...jeśli ktoś nie jeździ
opony - kod DOT
Właśnie zamierzam kupić opony zimowe. Kto wie jak wygląda i jak się czyta kod DOT na oponie - jakiś przykład proszę. W którym miejscu opony on jest? Kod ten informuje o tygodniu i roku produkcji opony. Boję się że mi wcisną stare opony. Pozdrawiam P.S. Zdecydowałem się na Barum Polaris 2
Auto Swiat biorze kase za testy opon!!!
I jak tu nie wierzyc, ze gazety moto biora kase za testy! W przedostatnim Auto Swiecie byl test opon i Kleber Dynaxer HP 2 zajal jedno z czolowych miejsc. W nastepnym numerze (!) tej samej gazety (!) juz jedno z ostatnich. Co sie stalo, panie i panowie redaktorzy? Nie dali reklamy do nowego
Re: Test opon zimowych.
jarm7 napisał: > Proszę o informację gdzie można znaleźć testy opn zimowych o rozmiarze 165/70 > R13. Latam po internecie z zerowym skutkiem. <lol> Tutaj jest 175/65/13 - i inne rozmiary
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
W moim samochodzie (9-3 SS) zamontowano opony P6 w rozmiarze 205/55R16. Nie mam wiekszych zastrzezen i jestem calkiem zadowolony. Sa ciche i dobrze zachowuja sie na deszczu. Calkiem dobrze (w porownaniu do poprzedniego samochodu z Bridgestonami) spisuja sie nawet na sniegu. Wydaje mi sie jednak
Letnie opony...
.uid będzie ze mnie dumny, to zaznaczę, że nie kwestionuję lepszej przyczepności zimówki w zimie na asfalcie. Pragnę jednak zauważyć jedną rzecz: Nie ma jakichkolwiek powodów, aby w miękkim, głębszym śniegu opona zimowa była lepsza od nowiutkiej letniej z glębokim bieżnikiem. Dokonałem testów. I
Wybor opon zimowych
(opony.com.pl/testy/index_testy1.asp?rodzaj_pojazdu=osobowe&producent=Courier&model=Snowfox&pora_roku=zimowe). W porownaniu do poprzednio wymienionych malo atrakcyjna (ale nie o urode zima chodzi) i co sam sprzedawca wspomnial - glosna, ale jej najwieksza podobno zaleta jest doskonale wlasciwosci w glebokim sniegu. Moze ktos sie spotkal z opiniami lub osobiscie mial doczynienia z ta zimowka to prosze o
Idzie zima to potrzebne nowe opony zimowe
Do nowego samochodu potrzebne mi zimówki. VW T-roc gdzie dla felgi 16 calowej producent zaleca 205/60R16 Felgi 16 mam ze Sportsvana więc je wykorzystam bo zakup felg 17 wydaje się lekko nieracjonalny. Ale wracając do opon, to jakby nie czytać, to większość testów obecnie wygrywa Winter
Forum Opel - Porady, testy, opony, uwagi
Serdecznie Państwa zapraszamy, na stronę internetową o tematyce motoryzacyjnej, dotyczącej aut marki Opel. Porady, opinie, sugestie, galeria a przede wszystkim miła sympatyczna atmosfera. Zapraszamy Forum Opel 24 forum.opel24.com Strona
opony całoroczne vs. zimowe
Postanowiłem w tym roku zrobić mały eksperyment, aby na własnej skórze przekonać się, jaka jest różnica między oponami zimowymi a całorocznymi (uniwersalnymi). Zakupiłem dwa komplety nowych, w miarę przyzwoitych opon sugerując się wynikami testów ADAC. W jednym samochodzie zainstalowałem opony
Jakie zimowe opony kupić?
Muszę kupić do Citroena Xsary zimowe opony 195x55R15 (może węższe)w cenie ok. 300-320zł. Co wybrać? Znacie wyniki tegoroczne testu zimówek ADAC? Co sądzicie o Wikingach?
Gorsza dł. hamowania opon oszczędzających paliwo
Wychodzi na to, że chcąc być eko i decydując się na opony typu 'fuel save' nieświadomie wydłużamy pogarszamy sobie bezpieczeństwo. Podczas testu potwierdziło się główne założenie stosowania opon o przydomku „eco” – były one oszczędne. Jednocześnie te same opony znacznie
Re: Opony
http://www.autocentrum.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-185-60-r14-t-2009/]Tekst linka I jeszcze jedna pomoc...
Re: Opony
http://www.autocentrum.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-185-60-r14-t-2009/ Tekst linka I jeszcze jedna pomoc...
Re: testy porownawcze opon
> przy przegięciu dają > wyraźne oznaki początku uślizgu tak żeby było można bezpiecznie temu zapobiec, Kolego, prosze powiedz jak sie tego nauczyc. Jakem ostatnio wyglebil, to pomiedzy momentem gdzie poczulem, ze cos jest nie tak a momentem, gdzie moj lokiec zetknal sie z nawierzchnia j
Re: testy opon letnich
tabelka dla 205_55_R16: www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/tab.asp?ComponentID=174024&SourcePageID=174023
Re: testy porownawcze opon
Osobiście polecam Dunlopy d207, testowane na 95 konnym moto, umiarkowana cena, trwałość minimalnie 8,5tyś. km w miarę ostrym traktowaniu, na lajcie pewnie jeszcze więcej, na suchym same się składają w winkle, przy przegięciu dają wyraźne oznaki początku uślizgu tak żeby było można bezpiecznie tem
Re: test opon letnich
To jeszcze nic, kompromitacja b. drogich gum Michelina i Goodyear'a to dopiero sensacja! Po raz kolejny potwierdza się, że czasy są złodziejskiej i już nie obowiązuje stara zasada: dobra marka - wysoka cena - wysoka jakość. Na każdym kroku trzeba uważać. Ale jakie to męczące że kupując cokolwi
Re: test opon letnich
W ogóle ten wolny rynek to stres. A jak naród wybrzydza na samochody - tyle ich jest i wszystkie do dupy:)). Kiedyś to se człek odebrał szerszenia na talon i mało nie pękł z dumy. A teraz, szkoda gadać.
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
mam conti - sport contact, wlasnie te, o ktorych pisalem wyzej. Niczego sobie, choc na mokrym auto zaczyna niezle tanczyc, gdy przesadzi sie z gazem. Ale to tez moze wina ich sporej szerokosci oraz "nienowosci"
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
....ja tylko informacyjnie:)) Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.
Re: Opony Pirelli w niemieckich testach opon
czeka mnie zakup 2 sztuk 225/45/17 i bylem przekonany, ze beda to micheliny. No i mi w glowie teraz namieszales...
Re: Test opon Auto Świata
Testy Auto-Swiata to najwieksza parodia w polskich gazetach. ZAWSZE wygrywa Pirelli, Michelin jest na koncu stawki, swietnie wypadaja opony niemieckie: Vredstein i Fulda. Oczywiscie nie ma to zadnego zwiazku z np. dodatkiem o oponach Pirelli przy ktoryms z poprzednich testow opon. Michelin
Jakie opony kupić na zimę ?
Witajcie... Idzie zima ... i trzeba kupić oponki . Chciałbym wydać mniej więcej 200 zł brutto / oponę. Poczytałem testy, opinie i .. nadal nie wiem co kupić. Potrzebuje 4 opony zimowe do Hondy Jazz o rozmiarze 175/65R14. Sporo dobrych opinii ma Fulda Montero ( przy tej cenie), ale
- OdpoWiemy
- Gry za darmo
- gry karciane
- gry wyścigi
- Tematy Logo24
- Tematy wnętrzarskie
- Tematy ogrodnicze
- Tematy motocyklowe
- Ładny Dom - tematy
- jak założyć bloga
- jak wypromować bloga
- blogi parentingowe
- Tabliczka Mnożenia
- Ładny dom
- Mandat za omijanie szlabanu
- Motocykle
- Wypadek A1
- Praca Kierowca kat. B
- Praca BB
- jazda pod wpływem marihuany
- brzydki zapach w samochodzie
- Forum Legionowo
- Forum Wałbrzych
- Forum Falenica
- Forum Grudziądz
- Wiadomości
- Praca w domu
- Praca Anglia
- Projekt Praca
- Praca Holandia
- Bajki dla dzieci
- mandat za jazdę po chodniku
- atlas ćwiczeń
- pierś z kurczaka
- Życzenia
- Życzenia imieninowe
- Życzenia urodzinowe
- Jak narysować kota?
- Zaproszenia na urodziny
- Holandia informacja
- Holandia pogoda
- Holandia dojazd
- Holandia hotele
- Holandia atrakcje
- Nowe zasady leasingu
- Neapol informacje
- Neapol pogoda
- Neapol atrakcje
- Turbodoładowane jednostki
- Niespotykane znaki
- DK1
- Czy można jechać poboczem?
- rodzaje napędów
- Karta parkingow
- Badania lekarskie
- Uprawnienia straży miejskiej
- Opony zimowe latem
- Zakaz wjazdu do miast
- Zakup samochodu
- Niezatrzymanie do kontroli
- Jak przewieźć rower samochodem
- Wyciskarka wolnoobrotowa
- Wyciskarka wolnoobrotowa
- Rejestrator samochodowy