tuleje przednie zawieszenie

Moto.pl

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Chcecie kupić samochód na rynku wtórnym? Wybraliśmy modele, których powinniście się wystrzegać. To prawdziwe pułapki na czterech kołach.

Alfa Romeo Giulietta SZ Zagato Coda Tronca. Waga piórkowa

W złotym wieku motoryzacji istniał prosty przepis na sukces w sportach motorowych. Ręcznie wykonane opływowe aluminiowe ciało, charakterny silnik i podwozie, które starało się przyciskać wszystkie koła do asfaltu. Nigdy już nie będzie tak pięknie.

Kompaktowe SUV-y o sportowym charakterze - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback

Audi rozwija się pod kątem SUV-ów o sportowym charakterze i osiągach. Do gamy dołączają właśnie dwie kolejne propozycje. Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback to kompaktowe SUV-y, które wyróżnia nie tylko pięciocylindrowy motor, ale i bardzo dobre osiągi.

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

- szczególnie z wczesnego okresu produkcji -może mieć ogniska rdzy. Kłopoty z tylnym zawieszeniem. Przednie także nie przepada za dziurawymi drogami. Pod tym względem lepiej wypadają auta z importu. Urywanie się mocowań tylnej belki (to problem niektórych egzemplarzy sprzed faceliftingu). W egzemplarzach sprzed

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

3008 1.6 THP - opinie, awarie Od 2009 do 2016 produkowana była pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowego SUV-a francuskiej marki oferowano z napędem na przednie koła. Tylko wariant hybrydowy dysponuje elektrycznym napędem tylnych kół. Nadwozie nienagannie zabezpieczono przed korozją. Podobnie

Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu

Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu

. O wiele bardziej istotne są zmiany, których nie widać. Wymieniono w przednim zawieszeniu wahacze. Teraz są kute ze stopu aluminium. W układzie jezdnym poprawiono szereg innych elementów. Nie będę was zanudzał detalami, gdzie wmontowano nową tuleję, czy który drążek stabilizatora został zmieniony

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

mają drgania. Jeśli spowodują one powstanie nawet niewielkich luzów w niektórych punktach przedniego zawieszenia to zużycie kolejnych elementów będzie dodatkowo przyśpieszone. Kłopoty zaczynają się zazwyczaj w punktach mocowania stabilizatora do nadwozia, potem wybijają się łączniki stabilizatora

SEMA 2011 | Lexus GS 350 F Sport

SEMA 2011 | Lexus GS 350 F Sport

poziomie 5,7 sek. do 60 mil/h (ok. 96 km/h) oraz prędkość maksymalna 230 km/h w zupełności wystarczą. Polecili za to inżynierom poprawić właściwości jezdne sedana. Auto wyposażono więc w twardsze, adaptacyjne zawieszenie z nowymi tulejami i grubszymi stabilizatorami. W lepszym

Hyundai Genesis Coupe od 119 900 zł

Hyundai Genesis Coupe od 119 900 zł

turbosprężarkę typu twin-scroll oraz większy intercooler. Większy silnik oferuje teraz moc 347 koni mechanicznych i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, mniejszy - 275 KM oraz 375 Nm. Inżynierowie wzięli też na warsztat zawieszenie koreańskiego coupe. Zmieniono w nim tuleje, amortyzatory, sprężyny i

Opinie Moto.pl: Ford Puma. Nowa kategoria i stara nazwa. Ta druga pasuje, bo nadal zapewnia dużą przyjemność z jazdy

Opinie Moto.pl: Ford Puma. Nowa kategoria i stara nazwa. Ta druga pasuje, bo nadal zapewnia dużą przyjemność z jazdy

Jednak są elementy, które łączą oba modele. Tak jak poprzednik, Ford Puma technicznie bazuje na podwoziu Fiesty, ale nowy model jest od niej znacznie dłuższy i szerszy. Puma crossover mierzy około 4,2 m długości, 1,8 m szerokości, 1,55 m wysokości, a rozstaw osi ma 2,59 m. Również zawieszenie ma we

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

wszystkie części wymieniono parami. Na liście tej znalazły się przednie i tylne łączniki stabilizatora, drążki kierownicze wraz z końcówkami, tuleje tylnych wahaczy popularnie zwanych silentblockami. Dla pełni szczęścia wymieniono także cztery sprężyny. Podczas długoletniej

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

się stabilnie przy ugięciach o dużej amplitudzie, które towarzyszą dynamicznej jeździe, szczególnie po nierównych drogach. Aby to osiągnąć, konstruktorzy wyposażyli je w dodatkową amortyzację pod koniec skoku. Wewnątrz amortyzatora przedniego koła można znaleźć drugą tuleję i uszczelkę, które

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

- szczególnie z wczesnego okresu produkcji - może mieć ogniska rdzy. - Kłopoty z tylnym zawieszeniem. Przednie także nie przepada za dziurawymi drogami. Pod tym względem lepiej wypadają auta z importu. - Urywanie się mocowań tylnej belki (to problem niektórych egzemplarzy sprzed faceliftingu). - W

Nie wymieniaj, a naprawiaj. Na tych podzespołach zaoszczędzisz sporo pieniędzy!

Nie wymieniaj, a naprawiaj. Na tych podzespołach zaoszczędzisz sporo pieniędzy!

poddawać w wątpliwość usunięcie usterki. Problem staje się poważny, jeśli w kilkunastoletnim samochodzie klasy premium "poddadzą się" pneumatyczne zawieszenie lub silnik. Wówczas, naprawa przekroczy wartość samochodu. Gdzie warto w takim razie szukać pomocy? Niezależne warsztaty oferują

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

się łączniki tylnego stabilizatora a także sworznie i tuleje przednich wahaczy. Tuleje wypełnione olejem trzeba wymieniać w komplecie z wahaczami, a to niestety sporo kosztuje. Wycieki z przekładni kierowniczej to z kolei sygnał do wymiany lub regeneracji tego elementu

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych. ZAWIESZENIE Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego zawieszenia. Na dodatek zużywaniu się tulei

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

. Przekładnia nie toleruje zbyt dobrze ostrej jazdy. ZAWIESZENIE Najpoważniejszym problemem Peugeota 206 jest nietrwałość elementów podwozia. Fatalny stan polskich dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Nowa turbosprężarka to co najmniej 2 tys. zł. Naprawa skrzyni biegów to lekko licząc 3 tysiące. Do tego pompa paliwa, układ zasilania i elementy zawieszenia. Używane auto to jak mawiają znawcy studnia bez dna. Obojętnie jak byśmy go nie sprawdzili, i tak zawsze może się coś

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

sterownik wtrysku. Nie dość, że unieruchamia samochód, to jeszcze pociąga za sobą poważne wydatki. - Mało trwałe są amortyzatory, sworznie przednich wahaczy i elementy stabilizatora oraz poduszki belki tylnego zawieszenia. - Trzeba liczyć się z awariami wycieraczek przedniej szyby i sterowników

Salon Detroit 2012 | Odświeżony Genesis Coupe w całej okazałości

Salon Detroit 2012 | Odświeżony Genesis Coupe w całej okazałości

maksymalnego momentu obrotowego, mniejszy - 275 KM oraz 375 Nm. Inżynierowie wzięli też na warsztat zawieszenie koreańskiego coupe. Zmieniono w nim tuleje, amortyzatory, sprężyny i zastosowano grubsze stabilizatory. Bardziej komunikatywne ma być również skalibrowany na nowo układ wspomagania

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy. Nowy Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

typowych, słabych punktów. Należy do trwałych, stosunkowo szybko zużywają się jedynie typowe elementy przedniej osi. Trzeba liczyć się z koniecznością wymiany sworzni i tulei wahaczy oraz łączników stabilizatora co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów Awaryjność

Jeszcze więcej "M" w BMW M3

tłumików. Tuner nie podaje wartości przyspieszenia do setki, ale prędkość maksymalna podkręconego M3 wynosi podobno 322 km/h. By ułatwić kierowcy okiełznanie dodatkowych koni mechanicznych, specjaliści Dinana zmodyfikowali zawieszenie. Auto

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

, szybszemu zużyciu ulegają tuleje przednich wahaczy i elementy stabilizatorów (łączniki i mocowania). Awaryjność Wszystkie Liany produkowane były w Japonii. To samo w sobie jeszcze nie jest gwarantem wysokiej jakości wykonania, ale w tym przypadku nie ma

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

przednich wahaczy. Nietrwałe są górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia. Szybko zużywają się przednie tarcze hamulcowe, w przewodach hamulcowych pojawiają się wycieki. Kosztowne są awarie elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A to samochód stworzony do spokojnej jazdy. Nie przepada za ostrą eksploatacją i reaguje na nią częstymi awariami. Forsowna jazda prowadzi do uszkodzenia skrzyni biegów oraz do szybkiego zużycia półosi napędowych. Podwozie Przednie zawieszenie

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

szyb i szyberdachu, wówczas opływ powietrza staje się wyjątkowo głośny. Często klekocze pokrywa bagażnika, czasami zacinają się też klamki. Podwozie Zawieszenia trzeba sprawdzać przed zakupem wyjątkowo dokładnie. W przednim zawieszeniu najbardziej

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

drzwiach. Zawieszenie Elementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych. Partner nie odbiega pod tym względem od wielu innych aut francuskich, których

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

pierwsze kończą swój żywot końcówki drążków kierowniczych i łączniki przedniego stabilizatora. Później wymienić trzeba także tuleje wahaczy. Naprawy są proste i niedrogie. W układzie hamulcowym kłopotów mogą przysporzyć nieszczelne przewody i zapiekające się zaciski przy tylnych kołach. W układzie

Samochód marzeń | BMW e30 - Modyfikacje

renowacji tego BMW jest wyjątkowo długa. Wymieńmy zatem choć te najważniejsze. Zacznijmy od wnętrza Najbardziej zauważalną ingerencją we wnętrze były zegary zaadoptowane z modelu M Power oraz wskaźnik pomiaru ciśnienia oleju umieszczony na przednim

Nissan Micra (2003-2010) - opinie Moto.pl

rozdzielczej nierzadko pękają, często psują się mechanizmy składania oparć przednich foteli w wersjach trzydrzwiowych. Podwozie Wiele elementów zawieszeń pasuje od Clio III. To dobra wiadomość, bo z dostępnością części nie ma problemu a ceny typowo

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

. Opel Astra III (2004-2011) Podwozie Elementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

zacinające się zamki. Podwozie Dziurawe polskie drogi szybko niszczą zawieszenia Forda Ka. Szybko wybijają się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy

Na te samochody musisz uważać! | Raport usterkowości

? Po pierwsze przednie zawieszenie (problemy z wahaczami i ich tulejami). Po drugie układ wspomagania kierownicy. Warto również przyjrzeć się sprzęgłu, które w wersjach benzynowych bardzo szybko się zużywało. Mini I to także ryzyko korozji (tylna klapa, okolice spojlera) oraz drobne usterki

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Jeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką przedniego zawieszenia (zwłaszcza w

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

zawieszenia. Nadzwyczaj szybko wybijały się w niej nie wymienne tuleje metalowo-gumowe, wymuszając wymianę kompletnej belki. Tego typu awarie przestały się powtarzać, ale warto skontrolować tylne zawieszenie podczas jazdy próbnej. Niepokojące są głośne stuki dochodzące z okolic tylnej osi. Kontroli wymagają

80 lat od premiery Skody Superb

przekładnia i przednie zawieszenie oparte o układ podwójnych wahaczy dla każdej ze stron. 640 Superb był dostępny w odmianach 6-miejscowej limuzyny (także z miękkim zwijanym fragmentem dachu i przegrodą oddzielającą kierowcę), dwu- bądź czterodrzwiowego sedana oferującego cztery

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jeśli zbyt późno zdecydujemy się na wymianę łożysk, trzeba będzie

Skoda Rapid | Powrót legendarnej nazwy

model ten opuszczał fabrykę z dwudrzwiowym nadwoziem tudor, jako czterodrzwiowa klasyczna limuzyna lub z karoserią otwartą typu pół-kabriolet. W czerwcu roku 1935 zadebiutował Rapid Typ 901, oznaczany także jako Rapid II. Otrzymał nowe podwozie z niezależnym przednim

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i ich wymiana

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

historii. Stało się tak za sprawą mocno zmodernizowanego zawieszenia z przodu i z tyłu, którego zmiany objęły takie podzespoły jak tuleje, stabilizatory, sprężyny, wahaczy i punktów ich mocowania. W sumie sztywność poprzeczna zawieszenia wzrosła o 14% z przodu 38% z tyłu. I o ile procenty są trudno

Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl

generacji Pajero. Trzeba liczyć się także z koniecznością wymiany łożysk skrzyni biegów przy większych przebiegach. ZAWIESZENIE Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

WIDEO 2 WIDEO 3 Zawieszenie Podwozie źle znosi kontakt z dziurawymi polskimi drogami. Szybko zużywa ją się metalowo-gumo we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki

Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl

likwidowano problem pękających sprężyn przedniego zawieszenia. Z początkiem 2006 r. właściciele Berlingo musieli pojechać do warsztatów na sprawdzenie tylnego zawieszenia. Latem, a także pod koniec 2008 r. producent musiał jeszcze zareagować na wady elektronicznego sterownika, zarządzającego wycieraczkami

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Corolle Verso słyną z szybkiego zużycia przednich klocków hamulcowych. Dotyczy to zarówno pierwszej jak i drugiej generacji samochodu. W Corolli Verso z lat 2001-2004 dodatkowo można się spodziewać problemów z zaciskami hamulcowymi (zacieranie się tłoczków). Elementy zawieszeń są w większości trwałe, a na

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

) standardów. Podwozie Zawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Poważniejszym problemem są hamulce. Są niedostatecznie zwymiarowane jak na samochód o masie ponad 1300 kg

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

Tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie należą do trwałych, a wymiana jest dość kosztowna. Łatwiej (i taniej) można poradzić sobie z mało trwałymi amortyzatorami tylnymi. Nie trzeba kupować oryginałów, zamienniki znajdziemy bez trudu. LPG Jerzy Maliński, Koalicja na rzecz

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz punkty mocowania przekładni kierowniczej. Po wszystkim zawieszenie oraz układ wspomagania kierownicy zostały na nowo

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

warto zwrócić uwagę na stan teleskopów, podtrzymujących po otwarciu pokrywę bagażnika. Podwozie W przednim zawieszeniu stosunkowo szybko zużywają się łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i amortyzatory. Naprawy tych elementów są

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

mierna. Szybko zużywają się łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

2004 - trzecia generacja modelu, nowa stylizacja, większe nadwozie, niezależne zawieszenie przednie, silniki benzynowe 4.7 (231 KM) i 5.7 Hemi (326 KM), turbodiesel 3.0 CRD (218 KM) 2006 - wersja SRT8 z silnikiem benzynowym 6.1 (426 KM) 2008 - silnik benzynowy 5.7 Hemi (352 KM) 2010 - premiera czwartej

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

bagażnika, ale jednak zdarzały się. Szybko poprawiono ten mankament. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, tuleje wahaczy i sworznie, a także łączniki stabilizatora mogą wymagać wymiany już po 30 000 km. Niezbędne do naprawy części są jednak tanie i można je łatwo wymienić w każdym warsztacie

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

reklamach. Rzadko kto łączył ten model z jazdą w terenie, choć oprócz wersji z napędem przedniej osi dostępne były również odmiany z napędem 4x4. czas pokazał, że te ostatnie stanowiły zaledwie 20-30 % sprzedaży w zależności od rynku. Qashqai jest samochodem, który sporo obiecuje

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

gumowe nie wybijają się zbyt szybko. Nie ma też narzekań związanych z trwałością przedniego zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach. Silniki Jednostki napędowe to mocny

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w 2000 r. trwałość zawieszenia poprawiła się. Stosunkowo szybko zużywają się łączniki przedniego stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

. Potem można spodziewać się przede wszystkim wybicia tulei metalowo-gumowych przy przedniej i tylnej osi. Notuje się przypadki awarii pomp wspomagania układu kierowniczego. Tajemnica ich bezawryjnej pracy tkwi w fachowej obsłudze i stosowaniu tylko oryginalnego płynu hydraulicznego

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej. Zawieszenie Niespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy (są samodzielnymi elementami, wymiana jest tania), łączniki stabilizatora, końcówki

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Najmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniegotuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się oryginalne ogumienie. Zużywa się stosunkowo szybko, a na mokrych nawierzchniach dość łatwo

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

Niemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w zawieszeniu i układzie

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

tez nie naleza do tanich, bo nowoczesna konstrukcja stawia wysokie wymagania w zakresie wiedzy mechanikow i jakosci czesci. Tak jest z silnikami z bezposrednim wtryskiem benzyny, wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, aluminiowymi wahaczami w przednim zawieszeniu. W turbodieslach po dluzszych

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

komfortu jazdy i redukcji hałasów zastosowano także bardziej elastyczne tuleje wahaczy przedniego zawieszenia. Mając na względzie komfort jazdy i lepsze wytłumienie hałasów przy zachowaniu dotychczasowych własności jezdnych - większe i bardziej elastyczne tuleje zastosowano także

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

zmiany biegów. Nie zawsze działa precyzyjnie i czasami psuje przyjemność z jazdy. Podwozie Francuskie podwozia są znane zarówno z komfortu, jak i małej trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Niezbyt trwałe są gumowe osłony przegubów napędowych. Warto je często kontrolować, by uniknąć kosztownych napraw. Niską żywotność mają także łożyska piast kół. Zawieszenie Polskim drogom nie mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

Niektórzy nazywają ten model Suzuki terenowym SUV-em, bo obok zgrabnego nadwozia i wygodnego wnętrza Grand Vitara ma klasyczną ramę, sztywny most w tylnym zawieszeniu, dołączany dźwignią napęd przednich kół i reduktor. Na szosie spisuje się

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Najbardziej podatnymi na zużycie elementami są gumowo-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej trzeba zwrócić uwagę na

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

pokrywy bagażnika. Podwozie Trwałość elementów przedniego zawieszenia w Punto nie odbiega od przeciętności. Przyśpieszonego zużycia można spodziewać się ze strony metalowo-gumowych tulei przy belce tylnego zawieszenia. Naprawy podwozia są jednak proste

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy) by doprowadzić podwozie do technicznej sprawności. Większe wydatki czekają nas przy awarii elektrohydraulicznej przekładni kierowniczej, która zawodzi niestety dość często. Warto jednak pamiętać, że w razie potrzeby można oddzielnie kupić część

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny. Zawieszenie Trudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

. Zawieszenie BMW serii 3 eksploatowane w Europie Zachodniej nie ma ją większych problemów z trwałością zawieszeń. Na polskich drogach szybko zużywa ją się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

smarnych. Generalnie w modelu W 203 silniki benzynowe uznawane są za mniej kłopotliwe i mniej awaryjne niż turbodiesle CDI. Zawieszenie Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

naprawy po drobnych stłuczkach i obniża ich koszty. Prześwit jest nieznacznie większy, niż w pozostałych modelach (14 cm), a podwozie chronione jest specjalnymi osłonami. Zawieszenie ma twardszą charakterystykę, niż chociażby C4 ale ważniejsze jest, że zastosowano w nim mocniejsze tuleje o większej

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

warunkach nader szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

. W deszczowe dni, w wersjach bez klimatyzacji, trudno usunąć parę wodną z szyb. Podwozie Przednie zawieszenie jest mało kłopotliwe i zazwyczaj wymaga jedynie regularnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Gorzej z tylnym zawieszeniem

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

sprzęgła. Sama przekładnia działa z reguły niezawodnie. Gdy zaczniemy jeździć Grand Vitarą, zwłaszcza w terenie, unikajmy dużych zwisów i ugięć przedniego zawieszenia. W takich sytuacjach może dojść do wysunięcia półosi napędowej. Naprawa będzie kosztować kilkaset złotych

Ford C-Max - test | Pierwsza jazda

. "Control Blade" - co to takiego? To znane fordowskie zawieszenie m.in. z amortyzatorami o zwiększonej średnicy i płaskim wahaczem ustalającym, stosowane z powodzeniem we wcześniejszych modelach marki. Ma zwiększone piasty i mocniejsze tuleje - wszystko, by kierowca lepiej czuł auto

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

, poprawiły się tworzywa sztuczne i obicia tapicerskie, lepiej wyciszono przedział pasażerski. Wzbogacono również wyposażenie. W sprawach technicznych nie eksperymentowano. Z Focusa I przejęto wszystko, co najlepsze. Przede wszystkim znakomite podwozie z wielowahaczowym zawieszeniem

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

wymieniono dwie tuleje wahaczy, dwie gumy stabilizatora przedniego oraz końcówkę drążka kierowniczego. Poza tym samochód spisywał się bez najmniejszych zarzutów. Nasze doświadczenia dają podstawę do tego, by twierdzić, że najnowsze Voyagery zrywają z opinią awaryjnych. Dariusz

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

pojawiają się luzy w układzie kierowniczym. Łatwo wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

przegubów napędowych, podczas oględzin koniecznie trzeba sprawdzić te elementy Zawieszenie Elementy podwozia nie są szczególnie kłopotliwe. Szybkiemu zużyciu ulegają jedynie gumowo-metalowe tuleje wahaczy i łączniki przedniego stabilizatora. Wady

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

jest wysoka. Szybko pożera go korozja, do kompletnego zniszczenia wystarczają zazwyczaj 3 lata. Zawieszenie W przednim zawieszeniu najmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

zużywają się przednie tarcze hamulcowe. Awaryjne są także czujniki ABS. Zawieszenie Na dziurawych polskich drogach szybko wybijają się tuleje wahaczy w przednim zawieszeniu, zwłaszcza górnych. Mało trwałe są również końcówki drążków kierowniczych i

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

Przednie zawieszenie Clio cieszy się złą sławą. Na dziurawych polskich drogach wymaga częstej wymiany końcówek drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych i amortyzatorów. Nietrwałe są także łożyska w piastach kół. Instalacja elektryczna Osprzęt

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

Tylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco-tłumiących. Nietrwałe są amortyzatory i łożyska w piastach kół. Jazda próbna

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

jesienią, ogłoszono jeszcze dwie akcje nawrotowe, obejmujące kontrolę układu hamulcowego i sprężyn przedniego zawieszenia (możliwość pękania). Wiosną 2006 r. sprawdzenia wymagał pedał gazu (w niektórych egzemplarzach cofał się zbyt wolno), a jesienią tego samego roku eliminowano możliwość zakłócenia pracy

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

natychmiastową awarię przegubu (stuki i trzeszczenie podczas przyśpieszania w zakrętach) kosztującego kilkaset złotych. Zawieszenie Układ jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i

Peugeot 306 (1993-2001) - opinie Moto.pl

zawieszenia poprawiano w ponad 25 600 egzemplarzach (okres produkcji 4.11.1997 - 8.04.1998). Nieco lepiej było w 1999 r. Podczas trzech akcji serwisowych trzeba było zapobiegać najpierw pękaniu przewodów hamulcowych przy przedniej osi (ponad 1100 aut z okresu produkcji 2 październik

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

Fiesty trzeba zwrócić uwagę na ogniska korozji. Przede wszystkim pojawiają się one na nadkolach, dolnych krawędziach drzwi oraz na przedniej i tylnej pokrywie. Zawieszenie Podwozie stanowi najsłabszy punkt Fiesty, zwłaszcza na tak dziurawych drogach

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

to bardziej zwrotna i lepiej przygotowana do jazdy w terenie. Cech przydatnych poza asfaltowymi drogami w Terrano II nie brakuje. Nadwozie osadzono na ramie, przednie zawieszenie ma układ niezależny, a z tyłu zastosowano mocną i trwałą oś sztywną. Napęd trafia na koła tylne, w razie potrzeby można

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

Słabym punktem podwozia są górne mocowania przednich kolumn zawieszenia. Wybite gniazda kolumn były modyfikowane przez autoryzowane stacje obsługi, by ograniczyć ich zużycie. Warto spytać, czy wybrany egzemplarz przeszedł taką modernizację. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić stan zawieszenia. Wyraźne

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Najmniej trwałe są elementy przedniej osi, zwłaszcza tuleje wahaczy. Wybijają się szybko, a powstałe luzy pogarszają własności jezdne samochodu. Producent zaleca wymianę kompletnych wahaczy w ASO, ale ze względu na wysoką cenę takiej naprawy użytkownicy ratują się

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką przedniego zawieszenia (zwłaszcza w V6). Stuki na większej wysokości, ponad przednimi kołami to sygnał o wybitych gniazdach kolumn

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

działa ogrzewanie i czy na aluminiowym odlewie obudowy alternatora nie widać podejrzanych rys. Zawieszenie Słabym punktem są przednie wahacze. Szybko zużywają się w nich metalowo--gumowe elementy, ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

kilometrów. Zwiastunem kłopotów z przegubami są wyraźne stuki lub trzaski w kołach podczas przyśpieszania w zakręcie. Dodatkowy problem stanowią wycieki oleju ze skrzyni biegów. Zawieszenie Najszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie

SUPERBryka dla menedżera

przyciskiem. Uwaga, ruszamy! 160 koni oznacza niby 8,6 sekundy do setki, ale jakoś trudno to odczuć... Nie za ciepło? Niestety, z tyłu nawiew dali tylko na środkowym panelu między fotelami. A przydałby się też w bocznych słupkach. Prawdę mówiąc, mnie też nieco doskwiera upał - przednie fotele są podgrzewane

Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl

będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki. Podwozie Metalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się, że wkrótce trzeba

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Szczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość, może wytrzymać nawet

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

fabrycznie). Znaki identyfikacyjne Tabliczkę znamionową umieszczono w komorze silnika przy prawym mocowaniu kolumny zawieszenia. Numer VIN można odczytać w lewym dolnym rogu przedniej szyby VIN: Znaki 1-3 światowy kod producenta

Dźiwne stuki w zawieszeniu przednim

Witam wszystkich forumowiczów ,mam fabie 1.4 MPI ,w której stuka coś w przednim zawieszeniu ,stuki te pojawiają się najczęściej gdy pojazd wleci w jakąś dziure i nim zakołysze wtedy słychać stuki ,prosze jesli ktoś wie co to może być o odpowiedź ,dodam jeszcze ze miałem wymieniane tuleje wachaczy a

zawieszenie

Wlasnie kupilem alfe 156 no i oczywiscie jest extra tylko ze do roboty jest zawieszenie przednie.slyszalem ze np wahacze pasuja od innych fiatow ale jakich/czy sa moze jakies zestawy naprawcze do zawieszenia np gumo-tuleje .Moze ktos mi powie jak to naprawic aby ograniczyc koszta

Wymiana tulei

Czy wymiana tulei w przednim zawieszeniu pociaga za soba koniecznosc ponownego ustawiania geometrii?? Pozdr. Xant -- "Outside of a dog, a book is a man's best friend: and inside a dog, it's too dark to read." -- Groucho Marx

tuleje stabilizatora

mam do wymiany tuleje drążka stabilizacyjnego,do tej pory zawieszenie wymienialem sobie sam lecz teraz nie mam pojęcia gdzie znajdują się te tulejki stabilizatora,wiem tylko że są aż dwie i że stabilizator jęst tylko na przednim zawieszeniu .Ucieszyl bym się bardzo gdyby ktoś mi coś o tym

Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Macie jakiś namiar na takie tuleje? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Jakie polecacie gumy stabilizatora (przedniego i tylnego)? Muszę zrobić zawieszenie i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Re: skrzypienie przedniego zawieszenia w fabii

Miałem to samo w nowej fabii 2004, podczas reklamacji wymieniałem 2-krotnie gumy w zawieszeniu przednim, albo przy wahaczach, albo w stabilizatorze nie pamiętam dokładnie, pytałem sie w serwisie czemu tak jest, odpowiedzieli ze wada fabryczna - w składzie gumy użytej do produkcji tulei za mało

Re: ZAWIESZENIE

Miałem taki sam problem tylko z prawą stroną. Do wymiany poszło końcówka drążka i przednia tuleja prawego wachacza. Po wymianie wszystko ucichło. Kosztowało mnie to 80zł za końcówkę, 23zł za tuleję i robocizna 50zł (razem z ustawianiem zbieżności). Pozdrawiam

Re: skrzypienie przedniego zawieszenia w fabii

witam! Nie jestem całkiem pewien czy to może o to chodzić. Czy jak ruszasz kołem w przód i w tył to ma luzy i skrzypi, bo jeśli tak to masz do wymiany tuleje gumowe na wachaczu przedniego zawieszenia? można to jeszcze sprawdzić na kanale! powinno być widać czy gumowe łączenia się całe czy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu

prawdopodobne jest to, że coś się poluzowało (np. mocowanie amortyzatora itp.) Niesty polskie drogi są zabójcze dla zawieszenia. Ale tak, jak (żartem) napisałem we wstępie - nie widząc i nie słysząc tego samemu trudno postawić jednoznaczną diagnozę na odległość.

zawieszenie 156 - stuki

Czy są dostepne na rynku tuleje i sworznie do wahaczy przednich, czy msze kupic całe wahacze. Mam delikatne stuki od prawej strony teraz nawet czuje ze przenosi się na druga strone. Nie wim czy wahahcze czy stabilizator. Moze miał ktos podobny problem. dzieki.

Re: Wibracje przedniego zawieszenia przy hamowani

luz moze oznaczac wyrobione tuleje zawieszenia jedyna rada to mozna nalozyc nowa warstwe chromu na rury prowadzace ale to moze niebyc latwe ani tanie acz napewno tansze niz kupno nowych teleskopow :( musial bym poszukac w ksiazce do mojego sprzeta tam cos pisza na ten temat jesli jestes

Re: Wibracje przedniego zawieszenia przy hamowani

> luz moze oznaczac wyrobione tuleje zawieszenia jedyna rada to mozna nalozyc > nowa warstwe chromu na rury prowadzace ale to moze niebyc latwe ani tanie acz > napewno tansze niz kupno nowych teleskopow Rury teleskopów nie są łożyskowane bezpośrednio w goleni, tylko mają specjalne

Re: Tuleje wahaczy

Rownie dobrze moga byc wybite buszningi trzymajace stabilizator jak przedni tak i tylni.Moga byc wyrobione amortyzatory , kolumny.Lub lozyska oporowe w kolumnach przednich. Pzdr.Sky. P.S Sadzac po jakosci Waszych drog to luzy sa napewno na najslabszej czesci zawieszenia, a wiec buszningi

Re: Stuki w przednim zawieszeniu podczas gwałt. h

To nie ABS, bo stuki występują nawet gdy auto toczy sie bardzo wolno i gdy nacisnę gwałtownie hamulec, nie ma typowego "chobotu" ABS. Moze coś w wachaczu, albo ukł. hamulcowym? Tuleja wachacza? Moze to jakas typowa przypadłość Skody? Dzięki za pooc!

Re: tuleje stabilizatora

na przodzie, bo jest caly odkryty, a przedni przyslania wozek zawieszenia, do ktorego ten drazek jest przymocowany. pozdro dudix83

Re: zużyte tuleje na wahaczach

Co Ci grozi?...poprostu dyskomfort w czasie jazdy , stuki w przednim zawieszeniu. Konsekwencji żadnych moze troszeczke niestabilna jazda ( pływająca)

Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich autach

Jak wiadomo nasze drogi wykonczą kazdy samochód jeśli chodzi o podowozie. Im prosztsze zawieszenie tym mniej do naprawy i tym rzadziej. Ja wlasnie musialem zrobic w swoim aucie tylnie wahacze. Padly łożyska. Wytrzymały troche ponad 2 lata i 80 tys km przebiegu. Przednie tuleje wahaczy maja

Re: Stuki w przednim zawieszeniu podczas gwałt. h

Byłem dziś na stacji diagnostycznej, wszystko dobrze (amortyzatory 99% sprawne, bez luzów na tulejach, sworzniach, zaciskach, łącznikach stabilizatorów), a stuki nadal są. Moze ktoś mi coś podpowie. Powtarzam podczas zdecydowanego wciśnięcia hamulaca (przy dowolnej predkosci) głosny

Re: zawieszenie w suzi gs 500

Najlepszą metoda poprawienia trakcji jest wymiana sprężyn w przednich teleskopach. Sprężyny Wilbersa doskonale sprawują się w "wyścigówkach" GS 500 jeżdżących w pucharze Suzuki. GS 500 nie ma żadnej regulacji przedniego zawieszenia, więc wymiana sprężyn jest rozwiazaniem najlepszym

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Z przodu czy z tyłu? W moim byłym Golfie IV (to samo zawieszenie) skrzypienie z przozu było objawem wyrobionych tulei wahacza przedniego. U mnie była to akurat tuleja tylna wahacza przedniego.

Mechanik do Seicento?

Znacie może kogoś? Muszę wymienić drążki i tuleje w zawieszeniu przednim i tylnim. Poza tym gdzie wymienić tanio olej? Dzięki z góry.

Zawieszenie półzależne

. www.polmozbyt.katowice.pl/fi-punto/punto.html Fiat Punto drugiej generacji ma zmienione tylne zawieszenie. Jest to układ kół połączonych osią skrętną (zawieszenie półzależne). www.polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html zawieszenie Przednie kolumny Mc

Re: Samochód jedzie jak mu nawieszchnia każe.

Najpierw sprawdz ustawienie/geometri zawieszenia potem (albo jednoczesnie) tuleje na przednim zawieszeniu - te od amortyzatorow.

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

Laguna 1 230 tys. km (160kkm Niemcy + 70 kkm Polska).Wymienione sworznie przednich wahaczy, górna poducha lewego mcpersona, końcówki drążków kierowniczych, poza tym w książce od poprzedniego właściciela widnieje wpis wymiany 1 łącznika. Tuleje wahaczy nieruszane od nowości aczkolwiek tylne

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

Mazda 626 1995 rok 210 kkm. Cale zawieszenie jeszcze oryginalne. Do wymiany na dniach tylne amortyzatory. Do wymiany w przewidywalnym rozumem czasie tuleje wahaczy przednich i wszystkiem gumy lacznikow stabilizatorow. Laczniki nie stukaja, ale na oko widac, ze juz swoje przeszly. Wahacze tez nie

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

wszystko w zawieszeniu. Dopiero po 200kkm zaczyna sie wymieniac amortyzatory i to na ogol wszystko.Po 300kkm kocowki drazkow,wahaczy,tuleje gumowe w stabilzatorach przednich tylnich i dalej sie jezdzi jak ktos chce. Pzdr.Skly.

niestandardowe stuki w zawieszeniu

Witam. Mam Fabię 1.4 mpi z 2002 (przebieg 67 tys., kupiony w salonie) i chyba jakiś nietypowy problem ze stukami w przednim zawieszeniu. Nie są to stukania ciągłe ale pojawiają sporadycznie. Czasem słyszę pojedyńcze, metaliczne stuknięcie - kilka razy w ciągu dnia, czasami mogę jeździć dwa

Re: Nubira kombi II - poradźcie prosze!!!

Z tym zawieszeniem za 200zł to pewnie chodzi o wymianę tulei w przednim zawieszeniu - bolączka Nubir II. Swego czasu jak myślałem o zakupie takiej poczytałem nieco i lekiem na całe zło były tuleje od chyba Escorta, które definitywnie rozwiązywały problem. Fabryczne szybko łapały luzy. A poza tym po

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

tys km przebiegu. Przednie tuleje wahaczy > maja prawie 2 lata i dopiero na jednej stronie pojawiaja sie delikatne slady > zmeczenia. W sumie niezle biorac pod uwage ze z tyłu jest cos bardziej > skomplikowanego niz prosta i trwala os zespolona. Ile wytrzymuje zawieszenie > u

Re: zawieszenie audi a4

przesadziłeś z tą wytrzymałością. Ponad 100 tys km dla prostego zawieszenia z kolumna macphersona i dolnym wahaczem to nie problem. Dla porownania 30 - 50 tys to maksymalna wytrzymałosc przedniego zawieszenia audi a4. Do tego koszt remontu prostego zawieszenie z kolumną to około 100 zł za częsci i 50

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

waskes29 napisał: > Ale ty jakies regeneracje tu wypisujesz do tego licz koszt awarji ukladu > hydraulicznego {moze sie przydazyc},wymiana plynow. > Ja nie wiem jak jest zbudowane zawieszenie w BX za to podalem wszystko co > mozliwe do golfa lacznie z odbojami

Re: drga kierownica

; 1-myjesz auto i dokladnie felgi od wewnatrz. Dokonujesz probnej jazdy,jezeli zjawisko sie powtarza jedziesz na kontrole zawieszenia przedniego.Wszystkie luzy,sprawdzic te tuleje gumowe i amortyzatory i wywazyc kola. Toyota jest bardzo czula na luzy na tulejach gumowych ktore trzymja

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

Mazda 626 1995 rok. Przebieg 210 kkm (w Polsce okolo 160 kkm i 8 lat). Amortyzatory oryginalne (przod okolo 70%, tyl okolo 60%), zawieszenie oryginalne (wymiany domagaja sie tylne tuleje wahaczy przednich - nie stukaja, sa nieco za miekkie - na dniach wymienie komplet oryginalow 540 zl + robota

Re: Trzęsie przy hamowaniu

Przednie zawieszenie jest ok, nie ma żadnych luzów itp. Klocki też były wymieniane niedawno. Trzęsie przy mocniejszym hamowaniu, a czasami też trzeszczy przy hamowaniu tuleja duża, ale mechanik stwierdził, że nie trzeba jej jeszcze wymieniać i nie to jest przyczyną trzęsienia. Pozdrawiam i

Re: Zawieszenie AR 145 Bx

ar1454 napisał: > mam problem z zawieszeniem przodnim w mojej alfie ostatnio wymienilem drazki > stabilizatora i cos jeszcze jest nie tak auto ma zawieszenie sportowe niski > jak holera ale fajnie w winklach sie wklada mam pytanie ile kosztujom gumy na > wachaczu przednim

Re: Najlepsze zawieszenie na polskie drogi ???

drut np. Trzy katowniki zespawane w ksztalcie litery "U" do nadowzia przymocowane na gumowyc poduszkach. Nie ma sie co psuc. Przednie zawieszenie prawie wszyscy maja to samo: dolny wahacz i kolumna. Psuja sie tuleje wahacza dolnego i to od marki zalezy ile wytrzymaja. Najlepsze sa oczywiscie

Re: BMW M3 E46 CSL

(drazki skretne) z przodu (30,8 mm) i tyłu (22,5 mm), Wzmocnione przednie wahacze - wahacze aluminiowe - takie same jak w std E46 M3 ale bardziej wytrzymale lacznikami/tuleje.

Re: Strzyka jej w kosciach

przodu... > > smarowac, wymieniac, dokręcać, czy jeszcze cos innego ? Dzwiek jakbys bujal sie na starym tapczanie? ;-) Na zmiane pogody skrzypi bardziej? ;-) Twojej Rapidce strzyka ze starosci w kosciach! ;-)))) (Guma w tulejach gumowo-metalowych przedniego zawieszenia starzeje sie i robi

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

Ale ty jakies regeneracje tu wypisujesz do tego licz koszt awarji ukladu hydraulicznego {moze sie przydazyc},wymiana plynow. Ja nie wiem jak jest zbudowane zawieszenie w BX za to podalem wszystko co mozliwe do golfa lacznie z odbojami amortyzatorow ,gumkami ,lozyskami amortyzatorow

Re: a ja mam inne zdanie

wymieniam obie tuleje i jadę na ustawienie zbieżności kół. Mam nadzieje, że to pomoże, bo jeśli nie, to chyba zostanie mi sprawdzenie geometrii zawieszenia. Pozdrówka!

Re: Dopadło mnie:((

undercover_brother napisał: > To jest wlasnie zaleta mojego zawieszenia - bardzo wyraznie slychac, ze cos jes > t do wymiany :). Mozna nawet z wnetrza kabiny na sluch dojsc co to za czesc :). ...no właśnie a u mnie nic nie było słychać, że padły sprężyny przednie to było widać

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

punkt tego auta, wybijaja sie po stronie, gdzie nie ma tulei met-gum i dostaja 0,5 milimetrowych luzow. Daje to raczej efekt w postaci cichutkiego pukania niz standardowego stukania z zawieszenia. Jeden kompletny dolny wahacz laguna 2 po 60 tys lewy i prawy wahacz przedni (bo sworzen byl

Re: BMW 318 iS

płynach, przy naprawach nie stosuję używek, w najgorszym razie starannie wybierane, nowe zamienniki. Wypada tylko dodać, że w tym czasie wymieniałem tarcze hamulcowe + klocki + nowe elastyczne przewody hamulcowe, przednie reflektory mijania, pompę paliwa, przednie amortyzatory + dwie tuleje

Re: Mercedes e klassa w210 okular rocznik 1996-98

Mercedes ma trwale skrzynie wiec nie ma z tym problemu ale obejrzyj dokladnie nadwozie te modele mialy klopoty z rdza zwlaszcza tylna klapa w sedanie ranty blotnikow tyl dzwi tylnie i przednia scianka. Sprawdzic tez trzeba na zawieszenie tylne zwlaszcza tuleje i poduszki calego tylu

Re: Nubira to nie lanos

, awaria ABS, lecące co 10-20.000 km przednie zawieszenie (tuleje, wahacze itd), szalejący immobilizer. Teraz mam 3- letnie niemieckie auto, w którym jest pewnie 30 razy więcej elektroniki i jakoś się nie psuje...

Re: Odgłosy z amortyzatorów.

Tak Kos jest na dobrej drodze.Z powodu zlych drog nastepuje bardzo szybkie wyrobienie wszelakich polaczen.Nalezy okresowo czesto zmieniac te gumowe tuleje,podkladki,siltenbloki.Nie uczyniwszy tego narazicie sie na wiecej nieprawidlowosci w przednim zawieszeniu i calej karosie. Swoja droga

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

MB 124 ma z tylu zawieszenie wielowahaczowe ktory z samego zalozenia (duzo elementow) bedzie bardziej sie psulo niz prosta os zespolona. Choc faktem jest ze jest ono dosc trawale. Tu tez jest wazna inna rzecz mianowicie niekotre zawieszenia sa tak skonstruowane ze nawet wywalone daja sie

Jak dobrze niepracować:))

Swoje samochody u kumpli naprawiam, Pajero wywiozłem w piątek do kumpla bo coś z kierunkowskazem prawym się stało a i gniazdo haka źle było podłączone i jutro mam odebrać gotowe a BM-ka pojedzie w poniedziałek do innego kumpla na zawieszenie przednie i tylne bo się coś dzieje podejrzewam z tulejami

Re: roney03 bredzisz stary... smutne

szczegolnie mocowanie mostu , sam most tez lubi miec luzy i polosie tez.Ogolnie fajne auto ale slabo dopracowane wczesniej mialem e39 i jest to duzo lepsze auto pod kazdym" " Co do usterek to na 100% zawieszenie (tylne tuleje, sprężyny, przednie wahacze, drążki)" " 320d m47n 04r i nigdy zadne autko mnie nie

Re: Nubira 1

również zadnych problemów ze skrzynią biegów. Oczywiście samochód był serwisowany co 10 tys. w ASO. Przy ok. 50 tys., a potem 100 tys. było robione przednie zawieszenie pierwszy raz wymiana wahaczy, drugi raz wymiana jakichś tulei w wahaczach (wg zaleceń producenta w ASO) -drogi mamy jakie mamy

Re: Samochód za 8- 10 tyś. .....

BMW 318 i kat. Spalanie w miescie około 10l/100km, poza miastem można zejść nawet do 6l/100km. Dość duży bagażnik jak w swojej klasie, sztywne zawieszenie, dobre prowadzenie, dość dobra dynamika jak na tak mały silnik, schludny wygląd i całkiem niedrogie częsci zamienne np: tuleje wahacza

Re: Piękna Alfa 156 z usterkami

wysepkach zwalniających też to > słychać). Co mam zrobić? Przerabiałem temat ostatnio, dobry warsztat 15 minut diagnostyki i wszystko będziesz wiedział. Lepiej przygotować się na większy wydatek. Ja musiałem wymienić 4 przednie wahacze i łącznik stabilizatora + tuleje tylnych wahaczy poprzecznych

Re: 530d - Warto ?

bierzesz auto, jedziesz do aso podlaczyc sie pod GT1 i wychodzi Ci wszystko. Uwzgledniasz przebieg auta a dalej juz wszystko zalezy od Ciebie - gdzie i co tankujesz, gdzie robisz serwis, jakich czesci uzywasz. Co do przedniego zawieszenia jeszcze. Przednie kolo ma dwa wahacze. Wlasciwie to

Re: Fiat Cinquecento

-top, jedyne wymiany to po 100 tys. przednie amorki i tylne tuleje jednego wahacza - i co łyso Ci?Od roku mam sportinga i przejechałem nim bezawaryjnie 30 tys. km i właśnie stuknęło 100 tys. - Leję paliwo i jadę.Mój brat ma 700 z 1993 i 140 tys. przebiegu - wymieniał elementy zawieszenia i po 100 tys

Re: sens napraw nowych aut w aso

Opowiem wam moją przygode z AsO: 3 lata temu po zimie zaobserwowałem w moim punciaku stuki z przedniego zawieszenia podczas przejazdów po kostce czy przez torowiska. Mając doświadczenie z cinkocinko spodziewałem się wybitych tulei w wachaczach. Wtedy ukazały się w prasie reklamy Fiata o

Re: Renault Scenic czy Mazda 626 (roczniki 99')

mnie. W wiekszosci przypadkow mialem te samochody w okolicach 200 kkm przebiegu. Jedyne, co wymagalo interwencji to przednie zawieszenie. Dwie z moich mazd mialy dobrze udokumentowany przebieg i historie serwisowa. W obu oryginalne zawieszenie dojechalo do 200 kkm. Wymiana tulei wahaczy na oryginaly to

Re: Raport TÜV

Święta prawda. Wśród autek 8 - 9 letnich punto zajmuje 58 miejsce, na 63. Mój punciak ma 7 lat. Przez ostatnie 3 lata koszty napraw przekroczyły 5 tyś zł, stanowiąc 1/3 wartości samochodu. Wymieniane było całe zawieszenie (wahacze, tuleje, sworznie, regeneracja belki, końcówki drażków - 3

Re: Wasze chore 'teorie'...

albo vw :) moj pierwszy samochod byl 86 jetta gl drugi to 94 nissan altima glx a teraz z powrotem wrocilem do jetty vr6 ta altima cholernie sie psula.w 3 lata i 35k mil wymieniali alternator,akumulator,tylne teleskopy(wycieki),tuleje w przednim zawieszeniu,uklad wydechowy.co prawda

Re: Sciaganie samochodu

, > Pozdrawiam, > > Slawek Nie wiem jaka jest konstrukcja zawieszenia w Nissanach, ale jeździłem Nubirą i tam miałem podobne zjawisko mimo robienia geometrii na najlepszym sprzęcie w Warszawie. Okazało się, że to wybite tuleje wahaczy przednich powodowały takie znoszenie.

Re: Najbardziej awaryjne auto jakim jeździliście

Fiat Punto I.Po 40 tys poszło całe zawieszenie : tuleje wahaczy, same wahacze, tylna belka, drążki kierownicze, amortyzatory tylne po 30 tys., przednie są niby sprawne (na badaniach komputerowych)ale na dużym mrozie jeden się zacina.Akumalator, słabszy niż w maluchu, poszedłpo 3,5 roku choć

Re: Używane | BMW serii 3 1998-2005

zl, stosunkowo często zużywające się klocki do tanich również nie należą, a i przednie zawieszenie (toleruję tylko markowe rzeczy) wahacz z tuleją 800 zl/sztuke -Przednie zawieszenie i układ kierowniczy w przypadku zawieszenia M-technik to na naszych drogach pomyłka Reasumując: Uważam serie 3 E46

Re: Teraz wierze.

Ma bardzo słabe tuleje wahacza, które wytrzymują 10k km i zawieszenie się rozjeżdża. Ja rozwiązałem problem tulejkami z poliuretanu. Po za tym nic się nie działo, po za jedną poważna awarią: przerdzewiał wahacz przy przednim mocowaniu, co spowodowało dość widowiskowe zatrzymanie. Jest tam

Re: drga kierownica

pogorszenia wywazwnia dynamicznego. -------------------------------------------------------------------------------- .. problem z przednim zawieszeniem auta Agnieszki powinno sie jednak sprawdzic gdy kola sa na samochodzie, bylo wiele przypadkow ze wywazone kola po zalozeniu "bily" przy pewnych

Re: mercedes 190 2.5

najlepiej wymieniać razem z amortyzatorem układu kierowniczego. Na 99 % trzeba będzie wymienić dwie przednie tuleje w wózku tylnego zawieszenia ( ok 70 pln za dwie). W tylnym moście trzeba sprawdzić odpowietrzenie. Jak się zatka wywala olej z mostu i już po nim (będzie wył). Resztę trzeba sprawdzić jak

Re: kupiłem Avanta ze stycznia 99 roku czyli model

do 99 roku w wersji 1.8T od kolegi - pierwszy właściciel a wiec znałem to auto - ma 135 tyś km przebiegu , wrzuciłem mu tylko wirusa na ok 190KM i jeżdzę poza tym zwróć uwagę na przednie zawieszenie tak sa po 4 wachacze na stronę i lubią sie wybijać chociaz to juz nie sa aż tak drogie rzeczy

Re: jakie są dziś bmw?

tys przebiegu - żadnej poważnej usterki. 3. Zawieszenie mało trwałe - przy 300tys przebiegu w E36 nadawały się do wymiany przednie tuleje wahacza - koszt tulejki 40zł (oryginał FEBI) + koszt wymiany 150zł za stronę. - Koszta powalające. Takie bzdury piszą ci, którzy nigdy w życiu nie mięli BMW

Re: Dlaczego gumy zdzierają mi sie od wewnątrz?

Mam podobny problem tylko że z omegą b samochód prowadzi się jak transatlantyk wielkie to i ciężkie przednie zawieszenie robi co chce zwłaszcza w koleinach zbieżność była robiona potem poprawiana bo było słychać pisk opon jak np skręcałem i jednocześnie przychamowywałem po korekcie trochę

Re: kawetia bezpieczenstwa czynnego

tys. wyciek oleju z wspomgania kierownicy po 100tys. tylny tlumik orginalny - mniej niz zero, krajowe lepsze. Moze byc za te pieniadze, szybkie po?cigowe auto, zawieszenie konstrukcyjnie bardzo dobre, tylko elemnty gumowe w wahaczach przednich to typowa niska kultura wykonania, brak kleju

Re: Mazda 626 2.0 97r (GE) automat - trwala skrzy

to 420 zl. I tak co 50 kkm i to jak lubi sie jezdzic na poluzowanym zawieszeniu. Ja wymienialem po 40 kkm. Na przebiegu 210 kkm siena za przednie wahacze zaplacilbym nie mniej niz 3360 zl. Na oryginalach mazdy okolo 2400 zl. Co wiecej fijat w oryginale nie dopuszcza wymiany samych tulei wahacza. A

Re: Fala gratów nadal rośnie

przeglądzie okazało się,że do wymiany były tuleje w przednim zawieszeniu. Teraz pytanie: gdyby rynek samochodowy w polsce był taki jak u sąsiadów po lewej, to czy marzenie o własnym samochodzie przeobrażałoby się w sen o nowym fiacie panda??? Jeśli chodzi o stwierdzenie "złom", to raczej

Re: A8/Jag/7-er

. Napęd rozrządu - czyli paski, rolki prowadzące i napinające. Poza tym tamto auto miało większy przebieg bo około 150k km. Dalej idąc niestety nie był to jedyny element nadający się do wymiany po tylu kilometrach w polsce. Było jeszcze zawieszenie przednie, tuleje z tyłu, amorki, wydech tylny

Re: Nubira II równie udana jak poprzedniczka?

Jesli nie masz wrazliwego ucha na stukania i swierszcze, NU jest OK. Auto jest odporne na powazne awarie (zespol napedowy), uwagi wymaga pasek rozrzadu. Za to zawieszenie jest klopotliwe. Nieprawda ze tylko laczniki stab. One padaja nawet po 20kkm w Wwie (ale nie tylko w NU). Leca tuleje

drążek Panharda - krotki opis

samochodu a z drugiej do mostu (przy pomocy tulei). pracuje wraz z ugieciem zawieszenia. im dluzszy drazek (a wiec promien zakreslany przy ugieciu zawieszenia) tym mniejsze ruchy boczne. praktycznie ruchy boczne sa tak male ze az pomijalne. most jest utrzymywany w centralnej pozycji i nie sa juz

Re: Honda Civic sedan rocznik 95 - 96

: www.eterna.com.pl/index.cgi > Co najczęściej psuje się w Hondach ? Zużywają się (co 80000-120000km) tuleje metalowo-gumowe wahaczy i łączniki stabilizatorów. Koszt tulei na jedną oś z wymianą - około 300zł. Osobiście jeżdżę Civikiem 5D z 97r., przebieg 89000km. Jak dotąd wymieniłem właśnie tuleje przednich

Re: ZBIEŻNOŚĆ - CZY TO WYSTARCZY..??

Pierwsza przyczyna zuzycia wewnetrznej strony opon na przednich kolach moze byc niewlasciwie ustawiona zbieznosc. Jednak ustawienie zbieznosci nie zawsze wystarcza. Ja mam jedno auto 14letnie i nigdy zbieznosc nie byla ustawiana a opon nie zuzywa. Nalezy przegladnac cale zawieszenie i

Re: mesio 115 - brać czy darowac sobie?

Miałem 115-kę z 1970r. przez jakieś 2 lata. Obejrzyj podłogę bo z zewnątrrz często nie widać a potrafi być zżarta za przednimi nadkolami (w sumie to 3o latek:). Ja swój 200 d przerobiłem na 2,4 chodził lepiej ale nie był demonem prędkości :). Z bloku silnika zostały usunięte tuleje cylindrów

Re: Proszę o pomoc. Uszkodziłem łoże łorzyska głó

przednie zawieszenie -nie naspawywałbym uszkodzonego fragmentu, aby potem przetoczyć. Złapanie współosiowości łozyska dolnego i górnego jest bardzo łatwe, jak podchodzisz maszyną z jednego mocowania. W twoim wypadku, musiałbyś bazować sie do łożyska niezepsutego. Niemal niemożliwe jest złapanie

Re: Renault Clio l (1990-98)

oraz jednego tylnego, amortyzatory - przód i tył, tuleje tylnej belki. O przednim zawieszeniu nie wspomnę, tam się wymienia różne elementy dość często. Przestał działać przełącznik świateł pod kierownicą oraz zaczęła się zacinać wycieraczka tylnej szyby. Co prawda wszystkie problemy wynikały z

Re: Test długodystansowy - 100 tys. km Hondą CBR

albo mi sie wydaje albo wiekszosc tutaj twierdzi ze motocykl to sam silnik; a co z zawieszeniami??? luzy w goleniach przedniego widelca o glowce nie wspomne i tak samo z jak jest z wahaczem i jego lozyskowaniem i calym systemem przniesienia resorowania, pod kazda sruba tam znajduje sie

Re: CC 700 jaki przebieg ?

ilu km jazdy u Ciebie wskazowka rusza? Moze ten cholerny czujnik jest uszkodzony ale wentylator sie wlaczyl jak temp byla 80 kilka stopni. Probowalismy dzisiaj rozebrac przednie zawieszenie zeby dostac sie do przegubu ale nie wiem jak to zrobic, zeby czegos nie uszkodzic. Jak najprosciej

Henry A.K.A Michał

. Pozdrawiam ARAFAT P.S To i tak jak na te drogi to zawieszenie mi się trzyma dobrze. Pomijam ciągle luzy na gumach/tulejach stabilizatora to przypadłość Megane wynikające z fatalnych dróg

Re: Rekord awaryjności "Salonowca"

Fijat siena w ciagu pierwszych 3 lat i 100 kkm. 1. fabrycznie niedokrecony wal kierownicy do przekladni 2. skrzypiacy fotel kierowcy 3. zapalajaca sie kontrolka awarii wtrysku 4. skrzypiace tylne zawieszenie 5. urwana linka sprzegla 6. zatarty elektromagnes rozrusznika 7. peknieta obudowa

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

wystąpić problemy." Zawieszenie: "Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych

Re: pare rad:)

. Słaby punkt zawieszenia to tuleje tylnych wahaczy , raz już wymieniałem i niebawem znowu muszę wymienić . Reszta , o dziwo poza amortyzatorami trzynma sie nieżle. Popychacze zaworów klepią , ale tylko przy rozruchu zimnego silnika,Elektryka niestety zawodzi , to słaby punkt auta, da się z tym żyć

Re: Londyńskie taksówki w Warszawie

beznadzieja, dobrze ze parking w automacie jest. 5. Zawieszenie wybijanie tulei w gornym wahaczy przod, zrywanie tulei w tylnych wahaczach , pekanie sruby mocujacej drazek panharda, zacieranie sie tulei stabilizatora co powoduje stukanie przy skrecaniu, wycieki plynu wspomagania z walka wejciowego do

Taksówki z Londynu opanują wkrótce Warszawę?

regulowac czesciej niz serwis. c. reczny to beznadzieja, dobrze ze parking w automacie jest. 5. Zawieszenie wybijanie tulei w gornym wahaczy przod, zrywanie tulei w tylnych wahaczach , pekanie sruby mocujacej drazek panharda, zacieranie sie tulei stabilizatora co powoduje stukanie przy skrecaniu

...i odpowiedź ;-)

zawieszenie tych aut dobrze wytrzymuje nasze drogi? No to zawieszenie masz takie, jak u mnie. :-) Jak dotąd, po 80000km wymieniłem dwie tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Koszt w ASO - 300zł z wymianą. Czyli zawieszenie wytrzymuje :-) A przy tym jest to zawieszenie dwuwahaczowe, duża rzadkość w

Re: Alfa Romeo 166

185 zł,tył 106 zł, klocki przód ATE 260 zł tył 168 żł, Klocki lukas przód 150 zł tył 120 zł.wahacze przednie górne 240 szt. dolne 350 szt. Kompletny rozrzad do 3.0 v6 600 zł + wymiana Wahacze tylne 600 zł szt. lub tuleje z włoch ale jeszcze nie znam cen. Ceny więc nie sa takie straszne, a auto

Re: jak skrecam to skrzypi

kierownicze 70zl na strone moga miec luz i tez skrzypiec . Toledo to na tyle szczesliwy samochod ze ca;y koszt remontu przedniego zawieszenia{oprocz amortyzatorow} miesci sie w kosztach 400zl jaby co. Sprawdzic tez trzeba czy amortyzatory sa sprawne ponaciskaj na kazdy i zobacz czy stawiaja opor

Re: Migacze w Mercedesie W124

to poduszki i tuleje tylnego zawieszenia i rzadzie przedniego.Sprawdz tez to sie nazywa sprzegla walu napedowego -gumowo-metalowe kolka na wale czesto sa juz zuzyte 2 szt. koszt ok.200zl/szt. Przy sioniku glownie sprzeglo wentylatora ,no i drazki kierownicze i swoznie wahaczy

Re: podziękowania dla serwisów

Mam Puntko z 97r Dwa lata temu fiat ogŁosiŁ na wiosne bezpatne przeglądy.SkusiŁem sie ponieważ po zimie przy przejeżdżaniu przez np. torowisko na kierownicy odczuwaŁem dośc duże drgania.Serwis stwierdziŁ oberwanie tulei obydwu przednich wachaczy i zaproponowaŁ wymiane po 300zŁ za wachacz plus

Re: Wasze chore 'teorie'...

.5 przed jakims domem. > ta altima cholernie sie psula.w 3 lata i 35k mil wymieniali > alternator,akumulator,tylne teleskopy(wycieki),tuleje w przednim > zawieszeniu,uklad wydechowy.co prawda byl uzywany 1 roczny jak kupilem i takie > usterki nie powinny wystapic.na szcescie wsio

Re: niewielkie auto za unijną dotację c.d. :)

pękająca obudowa alternatora, pękają tylne sprężyny. Na polskich drogach regularnie wymienia się gumy w przednim zawieszeniu, szczególnie końcówki stabilizatora, tuleje wahaczy, tłucze to niemiłosiernie. Jeśli był przeładowywany, to też tylne wahacze wymagają obsługi i wymiany tulei, bo inaczej koła

Re: Ford escort 1.8D-pytanie czy warto?

). Naprawy (bron Boze w ASO!) jednak nie sa drogie. Tym bardziej, ze w internecie jest kilka dobrych sklepow z czesciami. Oryginalami i zamiennikami. W lecie zainwestowalem az 190 zl. w amortyzatory przednie. Cena za 2 szt. gazowych. Z dwuletnia gwarancja :-) Tuleje wahacza (oryginaly) kosztowaly mnie z

Re: Skoda Fabia kombi 1.4MPI 68kM

było u mnie. Co poza tym. Piasty przedniego koła padają, u mnie tak po ok. 120 tys. km (FAG - ok. 250zł z wymianą). Silnik zużywa średnio 7l/100km benzyny, gazu ok. 9l/100km. Jeżeli nie była malowana to można brać, prowadzenie jak dla mnie bardzo dobre, zawieszenie trochę twarde jak to w

Re: Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Im częściej przytaczacie badania DEKRA czy TUV tym częściej mam wrażenie że są one wyssane z palca. Mam to auto od 6 lat (obecnie jest już pełnoletnie - ma 18 lat) przebieg 190 tys km (jak kupowałem miała 100 tys) i przez ten czas wymieniłem: elementy zawieszenia przód (wiadomo - polskie drogi

Dobre bo niemieckie???

Już nie!!!!!!!!!!!! To se ne wrati pane Hawranek. Jakby powiedział pewien satyryk. Jakość nie polega tylko na tym, że blok silnika, tłoki, wał korbowy i panewki wytrzymują 300 tyś.km. Cały osprzęt, setki drobnych części, czujników,coraz bardziej skomplikowane zawieszenia z mnóstwem tulei

Re: Honda czy Mazda?

-biegowa > Co do Mazdy, to (pomimo, że starszy model) Hondę bije na łeb jedną rzeczą: tu się obawiam, czy to nie przestarzały model??? > - niesamowitym układem jezdnym i kierowniczym (miękkość zawieszenia i zdolność > pokonywania zakrętów) > Dodatkowe atuty Mazdy to: > - całkiem

Re: Polski klasyk ofiarą germańskiego stylu

wyszło coś w rodzaju lajtowej wersji "Sport" przyszykowanej przez dealera gdzieś w Zachodniej Europie. Ot, 5-biegowa skrzynia od Caro (sensowniej zestopniowana niż wczesna piątka polonezowska), OBR-owski spoiler pod przednim zderzakiem (tak sam jak tutaj), 13" alufelgi Ronal z połowy lat 70. i tuleje

Lata 30-te

. Centralna rama, w przedniej części rozwidlona dla osadzenia zespołu napędowego złożona z 2 umieszczonych blisko siebie podłużnic,niosła niezależne zawieszenie na podwójnych wahaczach poprzecznych,identycznych dla 4 kół. Elementem resorującym były 4 długie drążki skrętne, zamocowane końcami w specjalnych