tuleje wahaczy
Jak niedouczony mechanik zepsuje nam zawieszenie i zarobi dwa razy
Zawieszenie to element ulegający normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu. Po przejechaniu pewnej ilości kilometrów musimy się liczyć z jego wymianą. Zaznaczyliśmy na co należy zwrócić uwagę podczas napraw zawieszenia
Przywrócili do życia klasyka. Peugeot 205 GTI z ponad 200 KM mocy
Brytyjska firma Tolman Engineering stworzyła na nowo jednego z najsławniejszych hot hatchy - Peugeota 205 GTI.
Przez tablice rejestracyjne auto nie przejdzie badania technicznego. Za co jeszcze?
Tablice rejestracyjne tak naprawdę dopiero otwierają katalog powodów, dla których diagnosta może nie przedłużyć ważności badania technicznego. Dziś wymienimy główne przyczyny, dla których mechanikowi w czasie przeglądu zapali się czerwone światło.

Polacy uwielbiają te używane auta. Uważaj na te wersje, to często skarbonki bez dna
elektroniczna blokada kierownicy), W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów. Ford Focus - uważajcie na auto poflotowe, ich przebiegi mogą być bardzo duże

Stuki, pukanie, wibracje. Nie bagatelizuj tych sygnałów. Co świadczy o awarii?
;niepokojące" odgłosy, z którymi można się spotkać. Stuki najczęściej świadczą o zużyciu się elementów metalowo-gumowych zawieszenia, takich jak tuleje i sworznie wahaczy czy końcówki łączników stabilizatorów i drążków kierowniczych. Przez uszkodzenie elastycznych elementów dochodzi do kontaktu tych

Używany Nissan Qashqai I (2007-2013) - miejski globtroter w opinii użytkowników
i wymaga częstego serwisu. Kłopoty – zwłaszcza w egzemplarzach z początku produkcji – potrafią sprawiać tylne amortyzatory (często wymieniane jeszcze na gwarancji), łożyska w kolumnach i kołach, tuleje oraz końcówki drążków. Jak już wspomniano, głębokiej korozji potrafią ulegać wahacze

Używana Honda Civic IX (2011-2017) - gwiazda wśród kompaktów. Opinie
jednocześnie bardziej komfortowe i sztywniejsze niż w "twardym" "UFO", co jest zasługą między innymi hydraulicznych tulei, które zastąpiły tradycyjne elementy metalowo-gumowe, oraz wykonanych z poliuretanu mocowań amortyzatorów. Z przodu auta pracują kolumny McPhersona z wahaczami
Używana Škoda Superb I (2001-2008) - super okazja? Typowe usterki czeskiego średniaka
dobry wpływ ma… niestosowanie się do zaleceń producenta, który teoretycznie nie nakazuje wymiany w nim oleju. Opinie użytkowników wskazują, że jednak warto to robić regularnie co 60 tys. km. W przednim zawieszeniu Škody pracują kolumny i wahacze poprzeczne, natomiast z tyłu belka skrętna. Wahacze
Używane Volvo S60 I (2000-2009) - średniak z wyższej półki. Opinie
czasem zaczynają hałasować, wymagając napraw wyeksploatowanych elementów takich jak łączniki stabilizatorów czy tuleje wahacza. Wycie może dochodzić również z łożysk kół (najczęściej tylnych). Problemy sprawia czasem przekładnia kierownicza (występujące luzy) oraz wspomaganie (wycieki ze zbiorniczka z

Na myjni wybierasz program podstawowy? Zimą to spory błąd, chodzi o podwozie
pasażerów! Poza tym sól oddziałująca na elementy zawieszenia skraca ich trwałość. Może uszkodzić nie tylko wahacze czy drążki, ale również przyspieszyć zacieranie tulei metalowo-gumowych czy nawet amortyzatorów. Podwozie trzeba myć tak jak nadwozie. Na myjni! No dobrze, ale właściwie to jak myć podwozie

Tadeusz Marek: tego o nim nie wiecie. Historia prawdziwa konstruktora silników Aston Martin, cz. 2
. Sześciocylindrowy motor cierpiał na wiele wad konstrukcyjnych, przede wszystkim osiadały w żeliwnym bloku stalowe tuleje cylindrowe, powodując awarie uszczelki głowicy i dalszą destrukcję motoru. Długo kombinowano różne środki zaradcze, podpierając tuleje pierścieniami miedzianymi i zmieniając azbestowo-miedzianą

Nawyki, które zniszczą każdy samochód. Kierowca może to robić nieświadomie
zawieszeniu. Podobnie jest z kierowcami. Ale rzekome oszczędzanie na wymianie tulei, sworzni czy całych wahaczy (w zależności od konstrukcji) oraz amortyzatorów ma poważne negatywne skutki. Zużyte zawieszenie znacząco obniża poziom bezpieczeństwa i uniemożliwia uczciwe zaliczenie badania technicznego. Ale też

Używany Volkswagen Sharan I (1995-2010) - rodzinny dostawczak? Opinie użytkowników
automatem), w którym dość szybko zużywają się półosie. Zawieszenie jest w pełni niezależne i chwalone za dostarczany komfort jazdy, ale wytrzymałość tulei, sworzni czy drążków stabilizatora nie jest najwyższa, co w konfrontacji z polskimi drogami oznacza szybko pojawiające się hałasy dochodzące z rejonu kół

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa
egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów. Dlaczego? Niebezpieczna korozja Lata: 1997-2008 Awaryjność Forda Ka jest wysoka, ale problemy w większości

Używany Volkswagen Sharan II (2010-2022) - łabędzi śpiew minivanów. Czy warto kupić?
występujący w parze z większością diesli. Opinią trwałego (poza tulejami) cieszy się niezależne zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona i wahacze, z tyłu układ wielowahaczowy). W bogatszych wersjach auta pracuje adaptacyjny system DCC, który dostosowuje pracę amortyzatorów, by uzyskać jak najwyższy komfort

Siedem złych nawyków, które niszczą samochód. Też tak robisz?
zawieszeniu. Podobnie jest z kierowcami. Ale rzekome oszczędności na wymianie tulei, sworzni, czy całych wahaczy (w zależności od konstrukcji) oraz amortyzatorów ma poważne negatywne skutki. Zużyte zawieszenie znacząco obniża poziom bezpieczeństwa i uniemożliwia uczciwe zaliczenie badania technicznego. Ale

Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?
dieslach trzeba mieć na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym, kołem pasowym czy łańcuchem rozrządu; w mocniejszych dieslach czasem zapycha się filtr cząsteczek stałych. W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy

Złe nawyki polskich kierowców. Siedem rzeczy, które mogą wykończyć twój samochód
dbając o niskie spalanie, drugiego słychać z daleka po wybitym zawieszeniu. Podobnie jest z kierowcami. Ale rzekome oszczędzanie na wymianie tulei, sworzni czy całych wahaczy (w zależności od konstrukcji) oraz amortyzatorów ma poważne negatywne skutki. Zużyte zawieszenie znacząco obniża poziom

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?
elektroniczna blokada kierownicy), W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów. Volkswagen Golf - piątka z benzyną 1.4 TSI to auto podwyższonego ryzyka Volkswagen

Alfa Romeo Giulietta SZ Zagato Coda Tronca. Waga piórkowa
niewiarygodnie seksowną maską, z tą jej zalotnie wydętą wargą, aerodynamicznie osłaniającą wycieraczki, siedzi znany dwuwałkowy silnik o pojemności 1290 cm3, z którego wyciskano tu niezłe jak na owe czasy 98 koni mechanicznych (przy 6500 obr./min). Aluminiowy blok i głowica, stalowe tuleje cylindrowe, napęd

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny
, końcówki drążków kierowniczych, sworznie i tuleje wahaczy (silentbloki), łożyska kolumn resorująco-tłumiących. Zużycie tylnych zawieszeń zazwyczaj postępuje wolniej, ale mogą sprawiać one innego typu problemy. W zawieszeniach z belką skrętną trzeba monitorować stan łożysk belki, a w układach

Osiem sposobów na oszczędzanie za kółkiem. Rocznie nawet kilka tysięcy złotych
dużych felgach z niskoprofilowymi oponami jest bardziej podatne na wszelkie usterki. Wymiana tulei wahaczy, sprężyn, amortyzatorów lub łączników stabilizatora wiąże się z wydatkiem rzędu 200-800 złotych. Niektóre z tych komponentów mogą kwalifikować się do wymiany już po roku intensywnej

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać
produkcji Isuzu! Inne poważne problemy: - Zawieszenie (tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora). - Tradycyjnie, elektryka i elektronika... - Problemy z wentylacją wnętrza. - Zdarzają się też niebezpieczne awarie czujników systemu ABS. Są przede wszystkim bardzo wrażliwe na jakość paliwa
Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw
wszystkie części wymieniono parami. Na liście tej znalazły się przednie i tylne łączniki stabilizatora, drążki kierownicze wraz z końcówkami, tuleje tylnych wahaczy popularnie zwanych silentblockami. Dla pełni szczęścia wymieniono także cztery sprężyny. Podczas długoletniej
Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl
się łączniki tylnego stabilizatora a także sworznie i tuleje przednich wahaczy. Tuleje wypełnione olejem trzeba wymieniać w komplecie z wahaczami, a to niestety sporo kosztuje. Wycieki z przekładni kierowniczej to z kolei sygnał do wymiany lub regeneracji tego elementu
Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu
. O wiele bardziej istotne są zmiany, których nie widać. Wymieniono w przednim zawieszeniu wahacze. Teraz są kute ze stopu aluminium. W układzie jezdnym poprawiono szereg innych elementów. Nie będę was zanudzał detalami, gdzie wmontowano nową tuleję, czy który drążek stabilizatora został zmieniony
308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015
wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów
Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą
zapłonowych i pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, - Zdarza się, że nie domaga elektronika (najczęstsze usterki to: oprogramowanie radia, centralnego zamka, reflektory ksenonowe i elektroniczna blokada kierownicy), - W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy
Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?
cząsteczek stałych. - W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów. BMW serii 5 E60 Lata: 2003-2010 Co psuje się w BMW z klasy średniej-wyższej
Kierowco, chcesz zaoszczędzić nawet kilka tysięcy zł rocznie? Stosuj się do tych prostych zasad
. Zwłaszcza osadzone na dużych felgach odzianych w niskoprofilowe opony jest bardziej podatne na wszelkie usterki. Wymiana tulei wahaczy, sprężyn, amortyzatorów lub łączników stabilizatora wiąże się z wydatkiem rzędu 200-800 złotych. Niektóre z tych komponentów może kwalifikować się do wymiany już po roku
Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl
. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy pomocy prasy. Dopiero kilkakrotna wymiana silentbloków powoduje na tyle duże rozszerzenie gniazd pod tuleje, że konieczna jest wymiana wahaczy. Jeśli wybiciu uległy również sworznie zwrotnicy to musimy sięgnąć po nowy wahacz
Gwarancja | Kto da więcej?
. tuleje metalowo-gumowe), układu kierowniczego (np. końcówki drążków), przeniesienia napędu (np. osłony półosi) i wydechowego (z filtrem cząstek stałych włącznie). I niech nikt się nie oburza, bo to w końcu elementy eksploatacyjne. Na koniec dobra wiadomość. Limit kilometrów nie
Lexus IS 200t | Test | Facelifting tylko z nazwy
jednak to, co odpowiada za jazdę. Zawieszeniu zafundowano szereg zmian. Nowe są wahacze, tuleje i inne elementy, których nazwy powiedzą coś tylko mechanikom. Dla kierowcy zmieniają się dwie rzeczy - komfort podróży i pewność prowadzenia. Zawieszenie bardzo kulturalnie wybiera nierówności. Dziury w
Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl
wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba liczyć się z ich wymianą. RSMP | Bębenki uzbrojone w Peugeota
Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl
nie wytrzymuje zbyt długo kontaktu z dziurawymi, polskimi drogami. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie i tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Elementy wahaczy można jednak wymieniać, co upraszcza naprawy i obniża ich koszty. Czasami odmawia posłuszeństwa elektryczne
BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl
podatne na zużycie podatne są wahacze, łączniki stabilizatora i sworznie na "krótkich" wahaczach (nieprzyjemnie piszczą). Z tyłu najmniej trwałe są przeguby kulowe (zwane tulejami pływającymi), łączące wahacz dwuramienny (dolny) ze wspornikiem koła a także poduszki ramy pomocniczej tylnego
80 lat od premiery Skody Superb
przekładnia i przednie zawieszenie oparte o układ podwójnych wahaczy dla każdej ze stron. 640 Superb był dostępny w odmianach 6-miejscowej limuzyny (także z miękkim zwijanym fragmentem dachu i przegrodą oddzielającą kierowcę), dwu- bądź czterodrzwiowego sedana oferującego cztery
Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl
trwałością. Podczas typowo miejskiej ekploatacji szybko zapychają się filtry cząstek stałych, zmuszając właścicieli C4 do odwiedzenia warsztatu. Podwozie Szczególnie szybko zużywają się tuleje i łączniki stabilizatora, łatwo wybijają się też tuleje
Na te samochody musisz uważać! | Raport usterkowości
? Po pierwsze przednie zawieszenie (problemy z wahaczami i ich tulejami). Po drugie układ wspomagania kierownicy. Warto również przyjrzeć się sprzęgłu, które w wersjach benzynowych bardzo szybko się zużywało. Mini I to także ryzyko korozji (tylna klapa, okolice spojlera) oraz drobne usterki
Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl
wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jeśli zbyt późno zdecydujemy się na wymianę łożysk, trzeba będzie
Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl
Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne
Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl
typowych, słabych punktów. Należy do trwałych, stosunkowo szybko zużywają się jedynie typowe elementy przedniej osi. Trzeba liczyć się z koniecznością wymiany sworzni i tulei wahaczy oraz łączników stabilizatora co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów Awaryjność
Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl
hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych. ZAWIESZENIE Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego zawieszenia. Na dodatek zużywaniu się tulei
Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki
niezależna (wahacze z przegubami kulowymi z przodu i pięciodrążkowy układ z tyłu), ale wszystkie elementy zostały zaprojektowane i wykonane na nowo. Największą innowacją są zastosowane amortyzatory. BMW serii 3 ma amortyzatory o nowatorskiej konstrukcji Nowe amortyzatory skonstruowano, tak aby zachowywały
Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl
pierwsze kończą swój żywot końcówki drążków kierowniczych i łączniki przedniego stabilizatora. Później wymienić trzeba także tuleje wahaczy. Naprawy są proste i niedrogie. W układzie hamulcowym kłopotów mogą przysporzyć nieszczelne przewody i zapiekające się zaciski przy tylnych kołach. W układzie
Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl
bagażnika, ale jednak zdarzały się. Szybko poprawiono ten mankament. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, tuleje wahaczy i sworznie, a także łączniki stabilizatora mogą wymagać wymiany już po 30 000 km. Niezbędne do naprawy części są jednak tanie i można je łatwo wymienić w każdym warsztacie
Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl
pojawiają się luzy w układzie kierowniczym. Łatwo wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części
Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl
mierna. Szybko zużywają się łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu
Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda
tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz punkty mocowania przekładni kierowniczej. Po wszystkim zawieszenie oraz układ wspomagania kierownicy zostały na nowo
Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl
smarnych. Generalnie w modelu W 203 silniki benzynowe uznawane są za mniej kłopotliwe i mniej awaryjne niż turbodiesle CDI. Zawieszenie Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach
Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza
regularne wymiany paska rozrzadu i dogladac paska klinowego (ma tendencje do przecierania). W ukladzie przeniesienia napedu najszybciej zuzywaja sie przeguby walu napedowego, w podwoziu zas metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymiana silentblokow nie wolno zwlekac, bowiem skutkuje to powazniejszymi i
Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl
polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej trzeba zwrócić uwagę na
Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl
Niemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w zawieszeniu i układzie
Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl
dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory. Silniki Benzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8
Fiat Cinquecento (1991-1998) - opinie Moto.pl
przełożenia i czy nie słychać nieprzyjemnego trzeszczenia w okolicach kół podczas przyśpieszania w ciasnych zakrętach. Zawieszenie Elementy podwozia CC nie należą do trwałych. Trzeba liczyć się z szybkim zużyciem tulei wahaczy, gumowych elementów
Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl
działa ogrzewanie i czy na aluminiowym odlewie obudowy alternatora nie widać podejrzanych rys. Zawieszenie Słabym punktem są przednie wahacze. Szybko zużywają się w nich metalowo--gumowe elementy, ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych
Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona
historii. Stało się tak za sprawą mocno zmodernizowanego zawieszenia z przodu i z tyłu, którego zmiany objęły takie podzespoły jak tuleje, stabilizatory, sprężyny, wahaczy i punktów ich mocowania. W sumie sztywność poprzeczna zawieszenia wzrosła o 14% z przodu 38% z tyłu. I o ile procenty są trudno
Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl
, szybszemu zużyciu ulegają tuleje przednich wahaczy i elementy stabilizatorów (łączniki i mocowania). Awaryjność Wszystkie Liany produkowane były w Japonii. To samo w sobie jeszcze nie jest gwarantem wysokiej jakości wykonania, ale w tym przypadku nie ma
Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl
kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak przy ocenie stanu piast przednich kół. Zużycie łożysk może prowadzić do zniszczenia nie tylko samych piast, ale również zwrotnic
Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl
. Opel Astra III (2004-2011) Podwozie Elementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe
Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl
WIDEO 2 WIDEO 3 Zawieszenie Podwozie źle znosi kontakt z dziurawymi polskimi drogami. Szybko zużywa ją się metalowo-gumo we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki
Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl
stan polskich dróg. Tuleje wahaczy wytrzymują zazwyczaj ponad 100 tys. km. Jeśli Voyager dużo jeździ po mieście, mogą one wymagać wymiany sporo wcześniej. Najkrótszą żywotność mają gumowe elementy stabilizatora (40-50 tys. km). Prawdziwy problem stanowi za to przekładnia kierownicza. Luzy powstają w
Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl
szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczy Typową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. Nadwozie
Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl
drzwiach. Zawieszenie Elementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych. Partner nie odbiega pod tym względem od wielu innych aut francuskich, których
Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl
czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i
Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl
tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej. Zawieszenie Niespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy (są samodzielnymi elementami, wymiana jest tania), łączniki stabilizatora, końcówki
Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl
gumowe nie wybijają się zbyt szybko. Nie ma też narzekań związanych z trwałością przedniego zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach. Silniki Jednostki napędowe to mocny
Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl
wielowahaczowym. Górne wahacze przy tylnej osi często niedomagają, a są dość kosztowne. Wymiana samych tulei metalowo-gumowych nie zawsze się opłaca, bo elementy wymienne przeważnie są słabej jakości. Kierowcy, jeżdżący dynamicznie muszą liczyć się z szybkim zużyciem klocków i tarcz hamulcowych
Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl
) standardów. Podwozie Zawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Poważniejszym problemem są hamulce. Są niedostatecznie zwymiarowane jak na samochód o masie ponad 1300 kg
Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl
. Zawieszenie Najmniej trwałe są elementy przedniej osi, zwłaszcza tuleje wahaczy. Wybijają się szybko, a powstałe luzy pogarszają własności jezdne samochodu. Producent zaleca wymianę kompletnych wahaczy w ASO, ale ze względu na wysoką cenę takiej naprawy użytkownicy ratują się
Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl
. Z modelem Qashqai producent ma sporo problemów jakościowych, co obrazuje liczba przeprowadzonych nawrotowych akcji serwisowych. Pierwsza odbyła się już wiosną 2007 r. gdy stwierdzono możliwość odkręcania się sworzni przednich wahaczy od piast i utraty kontroli nad samochodem
Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl
koszty. Łożyska zintegrowano nie tylko z piastami, ale również z czujnikami ABS, tworząc drogie podzespoły. Tylne zawieszenie nie sprawia większych kłopotów, najczęściej wymaga jednie wymiany łączników stabilizatora. Przy większych przebiegach pojawia się konieczność wymiany wybitych tulei wahaczy, ale
Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl
, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy) by doprowadzić podwozie do technicznej sprawności. Większe wydatki czekają nas przy awarii elektrohydraulicznej przekładni kierowniczej, która zawodzi niestety dość często. Warto jednak pamiętać, że w razie potrzeby można oddzielnie kupić część
Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl
będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki. Podwozie Metalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się, że wkrótce trzeba
Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl
zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i ich wymiana
Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl
, polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, amortyzatory. Berlingo podobny jest pod tym względem do innych samochodów francuskich, w których zawieszenia zapewniają co prawda wysoki komfort jazdy, ale nie tolerują dziur i wybojów. Naprawy mało trwałych
Ford C-Max - test | Pierwsza jazda
. "Control Blade" - co to takiego? To znane fordowskie zawieszenie m.in. z amortyzatorami o zwiększonej średnicy i płaskim wahaczem ustalającym, stosowane z powodzeniem we wcześniejszych modelach marki. Ma zwiększone piasty i mocniejsze tuleje - wszystko, by kierowca lepiej czuł auto
Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl
warunkach nader szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych
Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl
zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie II. Instalacja elektryczna Trzecia generacja
Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl
. Zawieszenie Najmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się oryginalne ogumienie. Zużywa się stosunkowo szybko, a na mokrych nawierzchniach dość łatwo
Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl
Zawieszenie Najmniej trwałe są metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze Układ hamulcowy Hamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna
Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl
. Zawieszenie Najbardziej podatnymi na zużycie elementami są gumowo-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków
Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl
Najwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu. Awaryjność Mimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów
Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl
Jeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką przedniego zawieszenia (zwłaszcza w
BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl
. Zawieszenie BMW serii 3 eksploatowane w Europie Zachodniej nie ma ją większych problemów z trwałością zawieszeń. Na polskich drogach szybko zużywa ją się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki
Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl
. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w 2000 r. trwałość zawieszenia poprawiła się. Stosunkowo szybko zużywają się łączniki przedniego stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych
Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl
Tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie należą do trwałych, a wymiana jest dość kosztowna. Łatwiej (i taniej) można poradzić sobie z mało trwałymi amortyzatorami tylnymi. Nie trzeba kupować oryginałów, zamienniki znajdziemy bez trudu. LPG Jerzy Maliński, Koalicja na rzecz
Alfa Romeo 145/146 - opinie Moto.pl
skrzypiącej deski rozdzielczej trzeba się przyzwyczaić. Zawieszenie - gwarantuje doskonałe prowadzenie, pozwala też bezpiecznie zbliżyć się do prędkości maksymalnej. Jednak na polskich bezdrożach dość szybko zużywają się tuleje wahaczy. Nasze typy
Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl
Tylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco-tłumiących. Nietrwałe są amortyzatory i łożyska w piastach kół. Jazda próbna
Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl
natychmiastową awarię przegubu (stuki i trzeszczenie podczas przyśpieszania w zakrętach) kosztującego kilkaset złotych. Zawieszenie Układ jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i
Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl
tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03 wyjątkowo nietrwałe były przekładnie kierownicze, ale zostały już w większości wymienione na elementy o poprawionej konstrukcji. Warto jednak sprawdzić, czy kierownica nie ma
Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl
jak w Polsce. Regularnie trzeba wymieniać metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze
Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl
. Zawieszenie Najsłabszym punktem zawieszeń są metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie
Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl
przegubów napędowych, podczas oględzin koniecznie trzeba sprawdzić te elementy Zawieszenie Elementy podwozia nie są szczególnie kłopotliwe. Szybkiemu zużyciu ulegają jedynie gumowo-metalowe tuleje wahaczy i łączniki przedniego stabilizatora. Wady
Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl
zużywają się przednie tarcze hamulcowe. Awaryjne są także czujniki ABS. Zawieszenie Na dziurawych polskich drogach szybko wybijają się tuleje wahaczy w przednim zawieszeniu, zwłaszcza górnych. Mało trwałe są również końcówki drążków kierowniczych i
Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl
; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora
Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl
pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się podczas jazdy po drogach gruntowych. Układ hamulcowy Z dużą masą auta nie najlepiej radzą sobie klocki i tarcze hamulcowe. Działają w miarę skutecznie, ale szybko się
Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl
stuki będą świadczyć o wybiciu tulei wahaczy oraz elementów stabilizatora. Na polskich drogach właśnie te elementy zużywają się najszybciej. Instalacja elektryczna Często zawodzą klawisze do sterowania elektrycznymi podnośnikami szyb w drzwiach. Bywa
Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl
kilometrów. Zwiastunem kłopotów z przegubami są wyraźne stuki lub trzaski w kołach podczas przyśpieszania w zakręcie. Dodatkowy problem stanowią wycieki oleju ze skrzyni biegów. Zawieszenie Najszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie
Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006
zapewniają wysokiego komfortu jazdy na dziurawych polskich drogach, ale sprzyjają precyzyjnemu prowadzeniu auta. To ważne, bo wiele wersji Toledo i Leona ma dynamiczne silniki. Wyboje i nierówności zmniejszają jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei
tuleje wahaczy
Tuleje wahaczy
Jaki jest objaw kończenia się tulej wahaczy. U mnie czasem na nierównościach czuję "bicie" kół na kierownicę a przy hamowaniu czasem skręca mi na nierównościach auto lekko w lewo. Przypuszczam, że to tylne tuleje przednich wahaczy. Mam rację?
Tuleje wahaczy
Mam dwa pytania: 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? Serwis mówi, że tak, a mnie się zdaje, że nie. Przecież końcówek drążków kierowniczych się nie rusza, poza ich odpięciem od kolumny MPh. 2. Czy stracę gwarancję, jak zrobię to poza ASO? Jedno ASO chce
Pomocy. Przednia tuleja wahacza.
Mam problem z przednią tuleją prawego wahacza. W sklepie oferowane są dwie średnice tulej - fi 20mm i fi 21mm. Skąd mam wiedzieć jaka tuleja jest do Alfy 146 1.4(boxer) 95r. Proszę o pomoc.
zużyte tuleje na wahaczach
W serwisie zalecili wymianę tuleij na wahaczach Troche im nie wierzę i dlatego zapytuję Czym może grozić nadmierne zużycie tych tuleij? Będę to słyszała? Jakie konsekwencje zbyt długiego jeżdżenia na tych tulejach zużytych? SKODA FABIA 1,4 44KW i takie tam!!!!!
Tuleje wahacza wzdłużnego tył
Macie jakiś namiar na takie tuleje? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Jakie polecacie gumy stabilizatora (przedniego i tylnego)? Muszę zrobić zawieszenie i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Re: Tuleje wahaczy
baltimora napisał: > Mam dwa pytania: > 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? ... -----------Tak. > 2. Czy stracę gwarancję, jak zrobię to poza ASO? ... -----------Nie wiem.
Re: Tuleje wahaczy
Jednak laczniki stabilizatora (tak sie to po naszemu nazywa) z reguly mocno stukaja. Na tym polega ich zuzycie. Gumy wahaczy zas sa na tyle masywne, ze stukac zaczynaja dopiero po naprawde solidnym zuzyciu. A na poczatku maja po prostu miekkie luzy.
Re: Tuleje wahaczy
baltimora napisał: > Mam dwa pytania: > 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? > Serwis mówi, że tak, a mnie się zdaje, że nie. Przecież końcówek drążków > kierowniczych się nie rusza, poza ich odpięciem od kolumny MPh. > 2. Czy
Re: Tuleje wahaczy
Od strony praktycznej dobrze byłoby aby naprawa dokonywana była od początku do konca w jednym warsztacie.Wiadomo do kogo mieć uwagi,bądz czego życzę ;satysfakcję.
Re: Tuleje wahaczy
Bardzo prawdopodobne, ze masz racje. Zwykle wykonczeniu silentblokow towarzysza stuki z zawieszenia. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie
Re: Tuleje wahaczy
2. Absolutnie nie. Jak niby ASO mogloby zauwazyc, ze geometria nie byla ustawiana u nich? Znajac rzetelnosc mechanikow z ASO, nawet nie zauwaza na przegladzie, ze cos bylo ruszane. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie
Re: Tuleje wahaczy
Rownie dobrze moga byc wybite buszningi trzymajace stabilizator jak przedni tak i tylni.Moga byc wyrobione amortyzatory , kolumny.Lub lozyska oporowe w kolumnach przednich. Pzdr.Sky. P.S Sadzac po jakosci Waszych drog to luzy sa napewno na najslabszej czesci zawieszenia, a wiec buszningi sta
vectra i tuleje wahacza tylnego
Chyba czas zajrzec do zawieszenia z tylu ... czasami w zakretach mam wrazenie ze tyl auta dziwnie sie zachowuje ... nawet nei potrafie tego okreslic - cos jak dobijanie tylu i dziwne dzwieki ... czy moga miec wplyw na to tuleje wahaczy? podobno to w vectrach klasyczny element, ktory po
Wahacze AR 156 tył
Czy są dostępne same tuleje tylnych wahaczy - wzdłużnych i poprzecznych, czy trzeba kupować całe wahacze. Jeżeli można wymienić tylko same tuleje to proszę o informację o co pytać w hurtowniach , może jakieś numery katalogowe lub coś takiego. Z góry dzięki za informacje. -- Maciek
Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył
Witam, ja też drążyłem już tutaj ten temat i stwierdzam jednogłośnie: taka tuleja wystepuje niestety tylko z wahaczem:/ Mam do sprzedania takie dwa wahacze(prawy i lewy) jeden jest firmy VEMA a drugi Oryginał(naklejki alfa romeo itd.) Kupiłem je bo myślalem ze sy zużyte,a okazało sie ze to był
Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył
Tak, jedz do ASO, jakies 25zl za tulejke, czasem mysleni nazywana "tuleja zwrotnicy tylnej".
Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył
www.allegro.pl/item218573870_nowy_wahacz_tylny_wleczony_lewy_alfa_romeo_156.html
Re: Pomocy. Przednia tuleja wahacza.
Dziękuję bardzo. Zmierzyłem i okazało się że 20,9. Na szczęście nie trzeba wymieniać całego wahacza. Dziękuję i pozdrawiam.
gumowa osłona tulei wahaczy w VW
Po jakim przebiegu wymienialiście ten element /jeżeli wogóle/. Co wskazywało że jest on uszkodzony? Dzięki za info
tuleje wahacza dolnego do alfa romeo 156 rok 98
kupiłam tuleje wahacza dolnego do alfa romeo 156 rok 98, i o dziwo nie pasują, ponieważ średnica tulei jest większa o około 2 mm i jest niepożądany luz, co robic czy tuleje do takiego modelu maja jakieś konkretne rozmiary dodaję, że wahacz jest ok
Re: 145 wahacz
oczywiscie 300 zł za 2 wahacze (Odpowiadając na pytanie: sworznie w wahaczach przednich nie wymienne, wymieniać może tylko tuleje)
Tuleje w tylnym zawieszeniu
Polećcie jakiegos mechanika w Częstochowie lub okolicach, który niedrogo i bez kilkunastodniowych kolejek wymieniłby mi tuleje pływające wahacza w oplu vectrze. -- Omne trinum perfectum.
Re: zużyte tuleje na wahaczach
Co Ci grozi?...poprostu dyskomfort w czasie jazdy , stuki w przednim zawieszeniu. Konsekwencji żadnych moze troszeczke niestabilna jazda ( pływająca)
Re: Pomocy. Przednia tuleja wahacza.
Dokładniej 19,9 i 20,9.... Występowały zamiennie - trzeba zdemontować wachacz i zmierzyć ( pod warunkiem , że nie trzeba juz wymienić całego wachacza - jak tam stan przegubu kulistego ???) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum:
Tuleje NUBIRA 2
Witam.Mam pytanie odnoscie tuleji wahacza przedniego w samochdozie Daewoo Nubira 2 a mianowicie: czy istnieja jakies zamienniki- (trwalsze od orginalnych)-gdyz orginaly wytrzymaly tylko 1000 km :/ Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
tuleje wahaczy przednich dolnych do alfy 156 r. 99
Mam wielką prośbę czy możecie mi ustalić jakie są numery katalogowe ww. tulei wahaczy np firmy VEMA. Może macie jakieś namiary gdzie można takie części zamówić. Pozdrawiam.
Re: vectra i tuleje wahacza tylnego
ja mam znajomego w otwocku ale musisz sie liczyc z tym, ze cos sie moze przedłuzyc i ze bedziesz palił "fajkę pokoju" (taką ziołową ;)
Re: vectra i tuleje wahacza tylnego
to na razie poczekam ... a 2 tyg jade do miasta rodzinnego, wujek jest mechanikiem .. mysle ze bedzie taniej ;) jednak wlalbym miec sprawdzonego i pewnego mechanika w w-wie na tzw. wszelki wypadek - nigdy nic nie wiadomo :) -- -------------
Tuleje dystansowe- minusy?
Ciekawi mnie kwestia tulei dystansowych, zwiększających rozstaw kół, a dokładnie w Nubirze II; ponoć ten samochód dość kiepsko się prowadzi i myszkuje przy większych prędkosciach, więc pewnym wyjściem byłyby właśnie ww. tuleje. I teraz pytanie- 1.jakie powiększenie względem fabrycznego
Re: vectra i tuleje wahacza tylnego
a moze ktorys z naszych forumowych fachmanow ma warsztat w w-wie lub okolicy? chetnie skorzystam jesli koszt roboczogodziny nie bedzie powalajacy :) -- ------------- www.321gory.pl/phpBB2/index.php - forum górskie zaprasza
Re: Firma OCAP-wahacze
rtb28 napisał: > Panowie i Panie-przestrzegam przed tą firma, po 3000 tyś wszysko do wymiany. > Teraz juz wiem tylko oryginały góra i dół. Współczuję :-( Z tego co pamiętam to w tych wahaczach jest możliwość wymiany samych tulei i sworzni. Ja na twoim miejscu zainteresował bym
Re: wahacze w AR 156
Myślę, że warto rozważyć wymianę samych tulei gumowo-metalowych (sworznie raczej rzadko ulegają zużyciu), koszt części zdecydowanie niższy - tylko zanim się zdecydujesz zapytaj o koszty robocizny, bo mogą być trochę większe, ze względu na konieczność wybicia starych i wciśnięcia nowych tulei w
Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?
Ktora tuleja? Wahacza czy czego? I jak rozwulkanizowana. Albo stukocze, albo jest wyrobiona od jazdy. -- ;o?
Re: gumowa osłona tulei wahaczy w VW
gregor105 napisał: > Po jakim przebiegu wymienialiście ten element /jeżeli wogóle/. > Co wskazywało że jest on uszkodzony? > Dzięki za info co to jest pierwszy raz slysze o takiej czesci? Chodzi ci moze o oslone sworznia ?Jaki model? -- --------------------------
Re: Wymiana wahacza w Punto 55SX
najpierw sprawdz czy nie wystarczy wymienić samych tulei metalowo-gumowych.W seicento sąsiadowi też chcieli w serwisie wymieniać całość za o ile dobrze pamiętam 400zł a skończyło się na 120 za 4 tuleje
Re: wahacze w AR 156
Wszyscy tak mamy - przejechanie 10 tyś. to szczyt marzeń nawet na znacznie droższych wahaczach. Stosowanie poliuretanowych tulei nie zmienia wiele w przypadku polskich warunków drogowych, panujących szczególnie w miastach. Nie masz się czym martwić ;) -- Pozdrawiam :) Zbyszek Pilip, Wrocław
Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?
sie, ze tylna tuleja jest jakby dwuczesciowa. Zasadnicza czesc tkwi w wahaczu, a za nia jest zalozona na srube wahacza taka sobie podkladka gumowa. I sie ona kreci, jak ktos nia pokreci. Warsztat twierdzil, ze jest to integralna czesc tylnej tulei i ze sie ukrecila. A to tylko kawalek gumy byl, ktory
Re: skrzypiące amortyzatory Octavia
Z przodu czy z tyłu? W moim byłym Golfie IV (to samo zawieszenie) skrzypienie z przozu było objawem wyrobionych tulei wahacza przedniego. U mnie była to akurat tuleja tylna wahacza przedniego.
Re: Łożyska wahacza tył-- Alfa 145
Stukanie tylnego zawieszenia w 145 może mieć jeszcze źródło w zużytych tulejach guma-żelazo wprasowanych w tylną belkę. Poprzez te gumy tylna belka jest przykręcona do nadwozia. Niestety ich wymiana jest bardzo kłopotliwa, gdyż wymaga praktycznie wykręcenia całej belki i wprasowania nowych tulei
Re: Lexus IS200 - wahacze, dobry mechanik
czesc , zamontowanie wachaczy w lexusie is 200 to nie jest problem , jest to stosunkowo proste ale trzeba koniecznie ustawic potem zbierznosc . wachacze sa dostepne w salonach ale cena jest wysoka.Probowalem znalesc same tuleje metalowo gumowe , ale to to syzyfowa praca. w
Re: a samych wahaczy jest 8 sztuk
po ok 200zł/szt + tuleje wahaczy więc jak pisałem wyżej , co do tyłu to nie wiem bo nic tam nie robiłem
pytanie o warsztat samochodowy
witam, autko: ford escort do naprawy: tuleja wahacza przód, podłużnice obie strony tył który warsztat polecacie? pozdro Jac
Re: Szukam wahaczy-tył do maluszka :)
w Piotrowicach na górce był i chyba jeszcze jest shrott. maluchów ntam od zatrzęsienia zawsze było - zajrzyj, wykręć, wymień tuleje i masz - za grosze
Re: ALFA 156-wahacze górne-prosze o pomoc
Jest możliwość że jest zbyt lekko dokręcona śruba mocująca wahacz górny i skrzypi na tulejach metalowo-gumowych
Re: Tuleje wahacza wybicie, nabicie gdzie w Ciech
prasę ma każdy duży, średni a nawet niektóre małe warsztaty. Ewentualnie znajdź odpowiednią rurę średnicy tuleji i wybij sam mlotkiem
laguna 99, tylne zawieszenie
czy ktoś wymieniał z tyłu laguny tuleje miedzy belka a wahaczem. Wybiła się guma w tulei i jest luz, stuka. Na czym polega ta wymiana i czy trzeba jakiś specjanly sprzęt - tzn czy pierwszy lepszy machanik to wykona?
pomocy!!!! stuki w zawieszeniu
co może być przyczyną stuków w zawieszeniu w escorcie '97, po wymianie amortyzatorów, łożysk mc'phersona, tulei wahaczy, łączników stabilizatora? bo już pomysłów brak :(
Re: Jakiej firmy wahacze przód do AR146??
Hurtownia IntersCars z wymianą 180 zł polecam. Mam nadzieje że mówimy o komplecie razem z tulejami ja taki miałem.
Re: Tylne zawieszenie w Focusie I
200 tys za mna po polskich drogach i nic tam jeszcze nie ruszalem a wymieniac calych wahaczy nie trzeba, wystarczy tuleje wahaczy pozdrawiam
zawieszenie 156 - stuki
Czy są dostepne na rynku tuleje i sworznie do wahaczy przednich, czy msze kupic całe wahacze. Mam delikatne stuki od prawej strony teraz nawet czuje ze przenosi się na druga strone. Nie wim czy wahahcze czy stabilizator. Moze miał ktos podobny problem. dzieki.
Re: co to może być?
ludzie. Czy wy nie widzicie co on pisze? Przecież napisał jak byk, że przegub został wymieniony. Pozostaje więc wahacz, tuleja wahacza, albo sworzeń.
Gdzie kupić częsci do 166
Witam wszystkich. Proszę o poradę gdzie kupić najtaniej części do Alfy 166. Amortyzatory 4 szt. Tarcze 4 szt Wahacze tył lub same tuleje. Pozdrawiam
Re: zawieszenie 156jtd
Wymieniłem tuleje wahacza po 50zł w sklepie FOTA. W serwisie nie kupisz, AR ma do wymiany całe wahacze po 500zł za sztukę .Nie tylko przestało stukać, ale przestało brać gumy.Mówią, że przez wybite tuleje koła się " rozchodziły" przy większych prędkościech i brało opony od środka. Te tuleje
Re: czy to zła zbieżność?
do ustawienia jest geometria na bank, ewentualnie masz wybitą tuleję wahacza.
Re: czy wahacz może pęknąć lub się wygiąć
zdecydowanie jest to mozliwe, ale chyba malo prawdpodobne. Ja jeździłem 10 lat hondą civic i ani razu żadnego wahacza nie wymieniałem. Jedynie tuleje wahacz i sworznie, a w dziurę pareset razy udało mi się wjechac.
Re: Najtańszy V-Power 95 w Warszawie?
Kiedy napisales o wahaczach, bylem przekonany, ze to Punto. Tak wymienic tylko tuleje - nie wiem gdzie to robia, ale jeden wahacz z wymiana w ASO pamietam kosztuje 600 PLN. Przednie czy tylne stukaja? Na allegro mozna wahacze do Punciaka kupic juz za 150 PLN. Jak znasz jakiegos taniego
Re: Kalisz chwali Tuleyę i zapowiada reformę
Tak przy okazji: chwali tuleję wahacza w swoim mercysiu, ale chwali sędziego Tuleya.
Re: DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?
a ja się dałem nabrać na niezawodność Hondy Civic ... 10 latek, do wymiany wałek rozrządu - używany 130 zł + 300 robocizna, wymiana tulei wahacza tył... 100 zł/kpl + 150 robocizna, tuleja wahacz przód - 60 zł/kpl + 150 robocizna , ... znika płyn z chłodnicy ... spalanie 9-10 l w mieście ... lipa :-/
Re: ***Dziwny odgłos*****
tuleje wahacza ,lozysko amortyzatora ,sprezyna . Stawiam na lozysko amortyzatora - 50zl kosztujwe nowe. -- -------------------------------------------------------
Re: Stuki z przodu
na 90 procent masz pewnie tuleję wahacza wybitą, albo cały wahacz uszkodzony. Kiedy są te stuki? Zawsze, podczas jazdy na wprost czy przy zakrętach? Nie ściąga ci samochodu?
Re: UE ostrzega: Śmierć grasuje na polskich droga
Przeważnie wymienia się tuleje wahacza. Złamać sam wahacz naprawdę trzeba umieć, nawet na polskich drogach. Najważniejsza dla mnie droga zaskoczyła mnie dzisiaj... połatano na niej dziury... dziwne.
Re: Nareszcie kupilem...
To teraz uwazaj na tuleje wahaczy i silnik krokowy i rdzewiejace nadkola -- dowciapny zawsze dowciapny
Re: Ech, ten moj escort ;-) Poradzcie (lexusie?)
Jak na moj gust to sprawa sciagania jest zwiazana ze zmiennym parametrem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, czyli mowiac zrozumiale dla laika moga byc zuzyte tuleje wahacza albo wachacz jest skrzywiony. Jezeli nic Ci nie stuka w zawieszeniu to proponuje skontrolowac geometrie (uszkodzone tuleje
Re: mocne stukanięcie przy pełnym skręci
moze byc swozen wah., tuleje wahacza,lozysko amortyzatora,albo sprezyna raczej z tych opcji
Re: kiepski stan Alfy 156
Najbardziej walą górne wahacze w których gumowe tuleje potrafią się momentalnie wybić (czasem też b. skrzypią)
Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?
wszystko w zawieszeniu. Dopiero po 200kkm zaczyna sie wymieniac amortyzatory i to na ogol wszystko.Po 300kkm kocowki drazkow,wahaczy,tuleje gumowe w stabilzatorach przednich tylnich i dalej sie jezdzi jak ktos chce. Pzdr.Skly.
Mechanik nie naprawił, a chce zapłaty !!!
Oddałem do warsztatu samochód w celu wymiany gum stabilizatora oraz tulei wahacza górnego tylnego , wszystkie części były nowe przeze mnie zakupione . Mechanik założył gumy w przodzie prawidłowo ale tuleje niestety nie. Po wyprowadzeniu auta z warsztatu podczas skrętu jedna tuleja opadła - moim
Re: Nowy GT-R urwał 2,5 sek. | Wideo
dodatkowo GTR jęczy na tym zakręcie jakby wahacze, tuleje i podwozie znosiło katusze ponad jego siły. Masakryczne porównanie! Masakryczne!
Re: zawieszenie 156jtd
Witam, Ja też wymieniłem same tuleje wahacza - równiez kupione w Focie ale po przejechaniu 3 tys km znowu to samo także kupię teraz całe wahacze , zamówię w u nich lub na allegro. pozdrawiam
Re: Miekka Jawa
najprawdopodobniej wyrobily się tuleje lożyskowania wahacza. Dokręcanie śrub nic nie da, najwyżej zerwiesz gwinty i dojdzie Ci wymiana osi wahacza. Musisz zdjąć wahacz i wymienić. Oprócz wężykowania w czasie jazdy dochodzi też do przesuwania się plaszczyzn kól zębatych co spowoduje szybkie
Re: Dlaczego ściąga na lewo moje Punto.
Sprawdź czy nie ma luzów w zawieszeniu. U mnie przyczyna ściągania w lewo były zużyte tuleje metalowo gumowe wahacza.
szukaj takiego pana Henia...
Szukaj takiego pana Henia co pracuje w ASO a w weekendy sobie dorabia. Ja tak "serwisowałem" fiatolota. Na ulicy gdzie gość miał warsztat łatwo było go znaleźć. Na podwórku zawsze stało 5-7 punciaków. Jak się okazało że fiat sprzedaje tuleje metalowo-gumowe w komplecie z wahaczem, to gość
Re: zawieszenie przod 156
kola zawsze sie minimalnie cofaja a jak ruszasz to minimalnie ida do przodu . jest to spowodowane ttym ze tuleje metal-gum sa elastyczne w wahaczach ! ale jak zjawisko jest wiecej niz minimalne sprawdz tyleje dolnego wahacza .
Re: Male autko z dobrym zawieszeniem?
wahacz napisał: dosc skomplikowane niezalezne > zawieszenie maja Peugeot 206 i zdaje sie Renault Clio (ulozyskowane wahacze > wleczone, drazki skretne Jedna rura, dwie tuleje, cztery łożyska, dwa drążki, dwa amortyzatory. To chyba nie jest skomplikowane?
-----> sklep z częściami do HONDY CIVIC VI
Witam Gdzie w Czestochowie dostanę części do tego auta a konkretnie drobne elementy zawieszenia (łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy itp)? Czy motors technics albo edpol mają coś takiego? Koniecznie musi być coś w pobliżu tej lokalizacji. Pozdr.
Re: skrzypaczka zimowa
Skrzypienie tulei w górnych wahaczach to normalne i nie musi oznaczać wymiany wahacza podnieś auto i popsikaj na tyuleje czymś smarującym - odradzam wd-40 szybko się wypłukuje poszukaj czegoś o właściwościach penetrujących i odpornego na wodę.
Kolega posiada oryginalne częsci do Syreny :
Gaźnik kpl.(nieużywany), gaźnik (używany), przegub krzyżakowy, przegub homokinetyczny, prądnica, rozrusznik, bendix do rozrusznika, wahacz + tuleje, linka hamulca ręcznego, linka sprzęgła. Chętnie odstąpi miłosnikom Syreny. Oferty z cenami proszę na adres poczty elektronicznej : awuk@gazeta.pl
Stuki w zawieszeniu Forda
Mam Forda escorta 97.Wymieniłem już chyba wszystko co może stukać w zawieszeniu z przodu ale stukanie podczas przejeżdżania przez poprzeczne koleiny nadal nie ustało.Wymieniłem: Amortyzatory,tuleje gumowe w wahaczach,łączniki stabilizatora, łożyska Mc'Phersona.Ratunku.
Re: Stuki z tyłu przy poprzecznych nierównościach
po dzisiejszej jeździe jestem pewny, że dotyczy to jednej strony. Czy Wasze sugestie odnośnie uszkodzonej tulei metalowo-gumowej można potwierdzić samemu oglądając samochód na kanale ? Czy można to stwierdzić dopiero po rozmontowaniu tulei z wahacza ?
Re: Zawieszenie AR 145 Bx
Jestem zdania, że należy wymieniać to, co się zepsuło. ASO woli wymienić całe wahacze, bo to i marża na częściach i robocizna. Jeśli zużyły się same tuleje metalowo-gumowe, które można kupić po ca. 35-40 zł/szt, to po kiego płacić 135 zł za cały wahacz, tym bardziej podróbkę, no chyba, że
Re: stuki w zawieszeniu
przeleć sobie inne wątki nt. stuków, bo to już się staje nudne. to może być wahacz, tuleja wahacza, sworzeń, gumki na stabilizatorze, niewyważone koła, zużyta końcówka drążka kierowniczy, jakieś luźne plastiki, luźno tylnia półka itd...
Re: Zarzucanie tyłu auta
Amortyzatory, tuleje gumowo-stalowe wahaczy lub belki lub drążka Panharda-niepotrzebne skreślić, geometrii tyłu się nie ustawia więc to odpada.
Re: Awaryjność AR 156 wg. DEKRA
Jakie są objawy zużytych tulei wahaczy i czy są one tym elementem, który zużywa się w zawieszeniu 156 najszybciej? Pozdrawiam! - Rafał
Re: Fiat Punto (1993-1999)
autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne
Re: Sprawa poważna, ku przestrodze.
Ponieważ 90% napraw robię sam, to proszę w imieniu innych.Zapytaj, co się układa po wymianie wahacza, który to ma mocowanie na sworzniu (wchodzą na "swoje" miejsce) i druga część wahacza, wchodząca wraz z tulejami w ławę.Gdzie i jakim cudem może się tam coś ułożyć? P/S nie będę liczył ile wahaczy
Re: skrzypiące amortyzatory Octavia
Osobiście nie słyszałem o skrzypiących amorach.Ja obstawiam tuleje wahaczy.Pryskanie WD40 tylko pogarsza sprawę.Guma bardzo nie lubi tego preparatu.
mechanik niedrogi potrzebny!
mam problem z fordem ka,podczas jazdy coś chrobocze pod maską,silnik traci moc-kiedy wyprzedzam i mam wrażenie ,że się grzeje.Olej zrobił się czarny po 200 km.Hamulce i chyba tarcze do wymiany, jakaś tuleja wahacza. Pomocy od zaraz
Najpopularniejsze:
- OdpoWiemy
- Gry za darmo
- gry karciane
- gry wyścigi
- Tematy Logo24
- Tematy wnętrzarskie
- Tematy ogrodnicze
- Tematy motocyklowe
- Ładny Dom - tematy
- jak założyć bloga
- jak wypromować bloga
- blogi parentingowe
- Tabliczka Mnożenia
- Ładny dom
- Mandat za omijanie szlabanu
- Motocykle
- Wypadek A1
- Praca Kierowca kat. B
- Praca BB
- jazda pod wpływem marihuany
- brzydki zapach w samochodzie
- Forum Legionowo
- Forum Wałbrzych
- Forum Falenica
- Forum Grudziądz
- Wiadomości
- Praca w domu
- Praca Anglia
- Projekt Praca
- Praca Holandia
- Bajki dla dzieci
- mandat za jazdę po chodniku
- atlas ćwiczeń
- pierś z kurczaka
- Życzenia
- Życzenia imieninowe
- Życzenia urodzinowe
- Jak narysować kota?
- Zaproszenia na urodziny
- Holandia informacja
- Holandia pogoda
- Holandia dojazd
- Holandia hotele
- Holandia atrakcje
- Nowe zasady leasingu
- Neapol informacje
- Neapol pogoda
- Neapol atrakcje
- Turbodoładowane jednostki
- Niespotykane znaki
- DK1
- Czy można jechać poboczem?
- rodzaje napędów
- Karta parkingow
- Badania lekarskie
- Uprawnienia straży miejskiej
- Opony zimowe latem
- Zakaz wjazdu do miast
- Zakup samochodu
- Niezatrzymanie do kontroli
- Jak przewieźć rower samochodem
- Wyciskarka wolnoobrotowa
- Wyciskarka wolnoobrotowa
- Rejestrator samochodowy