tylnym zawieszeniu

Krzysztof Kruczkowski

Przerobili Mercedesa G63 AMG na pickupa. To prawdziwa terenowa bestia

Przerobili Mercedesa G63 AMG na pickupa. To prawdziwa terenowa bestia

Ekipa Pit26 Motorsports przygotowała prawdziwą terenową bestię. Na warsztat trafił Mercedes G63 AMG, z którego usunięto tylną klapę i dospawano bagażnik. Na koniec otrzymał terenowe zawieszenie i wielkie koła. Oto król wszystkich pickupów.

Nowy Mustang ze sztywnym mostem

Nowy Mustang nie zachwycił wszystkich fanów muscle carów. Miłośnicy wyścigów na 1/4 mili wskazali na nieprzydatność niezależnego tylnego zawieszenia w tym sporcie. Co na to Ford?

Fiat 500 może być groźny!

Jeśli masz Fiata 500 lub Doblo, sprawdź numery VIN - niektóre z aut mają wady. 500-tki mają wadliwe mocowanie tylnych hamulców, co grozi ich zablokowaniem a w Fiatach Doblo mogą odpaść elementy zawieszenia.

Ssangyong Musso | Korando Sport zmienia nazwę

Ssangyong Musso | Korando Sport zmienia nazwę

. Samochód może holować przyczepę ważącą do trzech ton. Przy okazji zmian producent zainstalował z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, które z pewnością poprawi właściwości jezdne tego samochodu. Ssangyong sukcesywnie odświeża gamę modelową na europejskim rynku. Niedawno zadebiutował model Tivoli XLV, a za

AMG GT 63 SE Performance to najlepiej przyspieszający seryjny Mercedes w historii

AMG GT 63 SE Performance to najlepiej przyspieszający seryjny Mercedes w historii

zawieszenie i ceramiczne hamulce W dynamicznej jeździe Mercedesem-AMG GT 63 SE Performance pomagają systemy takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE Control z półaktywną stabilizacją przechyłów i aktywnym kierowaniem tylnej osi. Rozwiązania te mają wpływ na szeroką rozpiętość pomiędzy dynamiką jazdy, a komfortem

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

Na szosie spisuje się przeciętnie. Miękko zestrojone zawieszenie wyklucza szybką jazdę w zakrętach (mocne przechyły), podobnie jak ospale reagujący układ kierowniczy i słabe hamulce. Trybu 4x4 nie można włączyć ze względu na brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Chyba że

Nowe flagowe Renault ma moc 300 koni. Sercem silnik o pojemności 1.2 l

? Podstawową cechą wyróżniającą to auto jest dodatkowy silnik elektryczny napędzający tylną oś skrętną, wykorzystującą układ 4Control advanced. Ponadto nowy topowy wariant o nazwie Atelier Alpine wyróżnia się aktywnym zawieszeniem predykcyjnym, wykorzystującym kamerę wielofunkcyjną. Hybrydowy układ napędowy

Audi TTRS | Test | (Nie)chwyta za serce

Audi TTRS | Test | (Nie)chwyta za serce

estetycznym nie spełniającym żadnej funkcji aerodynamicznej. Za pięcioramiennymi 19-calowymi felgami schowano tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu, a zawieszenie obniżono o 10 mm. Dzięki tym zabiegom Audi TTRS wygląda agresywniej. Czy nadal nieco kobieco? Oceńcie sami

Ford Shelby GT500 - test | Za kierownicą

szczerze mówiąc, wciąż przegrywa z silnikiem...) gwałtowne puszczenie pedału sprzęgła kończy się parosekundowym postojem - tylne koła obute w europejskie Dunlopy SP9000 w sposób przerywany chwytają przyczepność, co wywołuje bardzo intensywne zjawisko nazywane axle tramp - sztywna tylna oś podskakuje, a

Nowy Ford Mustang dostępny w Polsce. Wciąż kupisz auto z silnikiem 5.0 V8 [CENA]

Nowy Ford Mustang dostępny w Polsce. Wciąż kupisz auto z silnikiem 5.0 V8 [CENA]

lub rowerzystami. Wydajne hamulce i wzmocnione zawieszenie Dla obu dostępnych wariantów nadwozia standardem w układzie hamulcowym są przednie tarcze wentylowane z lakierowanymi zaciskami 6-tłoczkowymi Brembo oraz tylne tarcze wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi oraz elektryczny hamulec postojowy z

Lexus NX Overtrail ma wyższe zawieszenie i można go kupić w Polsce [CENA]

Lexus NX Overtrail ma wyższe zawieszenie i można go kupić w Polsce [CENA]

mocą systemową 309 KM. Auto otrzymało podniesione o 15 mm zawieszenie, dzięki czemu prześwit wzrósł do 200 mm. Jazdę po bezdrożach dodatkowo ułatwi wzmocnione tylne zawieszenie. Dzięki tym zmianom zwiększył się też kąt natarcia i wynosi teraz 16 stopni. Kąt zejścia to 25 stopni. 2024 Lexus NX - cena w

Volkswagen ID.X Performance to ID.7 po tuningu. Dwa silniki elektryczne i moc 558 KM

Volkswagen ID.X Performance to ID.7 po tuningu. Dwa silniki elektryczne i moc 558 KM

Volkswagena ID.7, imponuje napędem na wszystkie koła, dużą mocą dwóch silników, obniżonym i usztywnionym zawieszeniem oraz agresywną stylizacją.  Więcej o samochodach elektrycznych piszemy na stronie głównej Gazeta.pl . Wyrazisty wygląd  Samochód otrzymał agresywnie stylizowane nadwozie. Zarówno

Zawieszenie nowego Mustanga widoczne zza szyby. Oto muzeum współczesnej techniki na kołach

Zawieszenie nowego Mustanga widoczne zza szyby. Oto muzeum współczesnej techniki na kołach

Ford nie chce jej ukrywać pod stertą elementów wyposażenia wnętrza. Postanowił pokazać ją światu. Niewielka szyba dumnie prezentuje półaktywne zawieszenie Mustanga GTD Części półaktywnego zawieszenia widać zza specjalnej szyby, która pojawiła się w miejscu tylnej ławki. Okno ma wymiary 60 cm na 25 cm i

BMW Z4 M40i w edycji Pure Impulse. 340 koni, manualna skrzynia biegów i napęd na tył

BMW Z4 M40i w edycji Pure Impulse. 340 koni, manualna skrzynia biegów i napęd na tył

hamulcowy M i sportowy dyferencjał M na tylnej osi, a także adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją amortyzatorów udoskonaloną w edycji Pure Impulse. W układzie jezdnym zastosowano dodatkowe sprężyny na przedniej i tylnej osi, a z przodu specjalnie wzmocnione mocowanie stabilizatora. Odpowiednio

Nowa Skoda Superb Laurin&Klement. Po tych elementach rozpoznasz topowe wydanie

Nowa Skoda Superb Laurin&Klement. Po tych elementach rozpoznasz topowe wydanie

chłodnicy, wykończeniu przedniego zderzaka i tylnego dyfuzora oraz napisie SKODA na klapie kufra. Relingi dachowe w wersji Combi mają dedykowane srebrne wykończenie.  Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl . Bogaty standard wyposażenia Standardem wyposażenia są emblematy L&K na przednich

To najbardziej hardcorowy Ford Mustang? Shelby Super Snake ma ponad 800 KM

. Shelby "podkręcił" nieco wygląd nowego Mustanga Shelby Super Snake prezentuje się naprawdę dobrze. Otrzymał biały pas idący przez środek karoserii, ogromny, tylny spojler, fartuchy boczne, splitter pod przednim zderzakiem i 20-calowe, magnezowe obręcze. Amerykański tuner skupił się jednak nie

Do rodziny M dołącza BMW M4 CS. Jest lekkie, mocne i ma napęd na cztery koła

Do rodziny M dołącza BMW M4 CS. Jest lekkie, mocne i ma napęd na cztery koła

, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, tylny dyfuzor i tylna lotka. W kabinie z karbonu wykonana jest konsola środkowa, łopatki zmiany biegów na kierownicy, listwy ozdobne i fotele kubełkowe M. Tytanowy tłumik tylny obniżył masę układu wydechowego o ponad 4 kg. Wzmocniony 3-litrowy

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Kabriolet to najmocniejsze CLE ze składanym dachem

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Kabriolet to najmocniejsze CLE ze składanym dachem

jest w standardzie. Kierowca może wybrać w ustawieniach priorytet dla tylnej osi. Dostępny tryb Drift sprawia, że w całym zakresie prędkości auto jeździ jak samochód w 100 procentach tylnonapędowy. Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL zapewnia dynamiczne prowadzenie, a adaptacyjna regulacja

Napęd na wszystkie koła. Toyota ma aż 6 wersji

Napęd na wszystkie koła. Toyota ma aż 6 wersji

zawieszenie tylnej osi z regulacją prześwitu, wspomaganie podjazdu pod górę i zjazdu ze wzniesienia, Crawl Control czy Multi-Terrain Select. Z kolei Hilux podczas jazdy po asfalcie korzysta z napędu na tył, a przednia oś jest dołączana ręcznie. W trudnym terenie kierowca może włączyć też reduktor. Auto

Mercedes-AMG S 63 E Performance od Mansory poraża osiągami supersamochodu

Mercedes-AMG S 63 E Performance od Mansory poraża osiągami supersamochodu

. Auto w trybie całkowicie elektrycznym (silnik elektryczny zamontowany jest na tylnej osi) może w ciszy przejechać 33 km. Pojemność akumulatora wynosi 13,1 kWh. Przy tym wszystkim auto prowadzi się jak po sznurku, a to za sprawą już fabrycznie stosowanego zawieszenia pneumatycznego AMG RIDE CONTROL

Lexus RC F Ultimate Edition limitowany do 30 egzemplarzy w Europie trafi do Polski

Lexus RC F Ultimate Edition limitowany do 30 egzemplarzy w Europie trafi do Polski

W gamie Lexusa RC F debiutuje nowa, limitowana wersja Ultimate Edition. Za bazę posłużyła odmiana Track Edition, która jest najbliższa wyścigowych aut klasy GT3. To najlżejsza wersja w całej gamie za sprawą zastosowania włókna węglowego do wykonania dachu, maski oraz przedniego i tylnego zderzaka

Nowe Porsche Macan to w pełni elektryczny SUV. Platformę opracowano wspólnie z Audi

Nowe Porsche Macan to w pełni elektryczny SUV. Platformę opracowano wspólnie z Audi

tym samym kierunku co oś przednia. Z przodu SUV ma zawieszenie z podwójnymi wahaczami. Tylne zawieszenie wielowahaczowe jest połączone z nadwoziem za pomocą elastycznie zamontowanej ramy pomocniczej. Kierowca Macana będzie mógł wybierać pomiędzy codziennym komfortem, a sztywnością auta sportowego

Honda CL500 to japoński niedrogi scrambler. Styl retro nadal w modzie

Honda CL500 to japoński niedrogi scrambler. Styl retro nadal w modzie

prawa jazdy A2, która wytwarza 34,3 kW mocy i moment obrotowy wynoszący 43,4 Nm. Sześciobiegowa skrzynia biegów współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym. Długoskokowe zawieszenie obejmuje 41?milimetrowy widelec teleskopowy i regulowane amortyzatory tylne, a koła – 19?calowe z przodu i

Citroen e-C3 w Polsce. Francuzi ruszają z przedsprzedażą. Jedna marka ma się czego bać

-C3 Max kosztuje zaś 132 100 zł. To z pewnością duże wyzwanie dla Dacii. Elektryczny Spring jest tańszy zaledwie o kilka tysięcy zł od e-C3 You, słabszy pod względem mocy i zasięgu oraz wyraźnie mniejszy. Słynne zawieszenie także w małym C3 W standardzie e-C3 wycenionego na 110,6 tys. zł znajdziemy

BMW M4 Coupe i M4 Cabrio po liftingu. Trzy wersje mocy silnika i nowe wyposażenie

uwydatniono, a spoilery w pasie przednim i tylnym wyraźnie wskazują na większy potencjał dynamiki. Trochę inaczej wyglądają teraz zderzaki. W centrum pasa przedniego wciąż króluje wielka, pionowo ustawiona atrapa chłodnicy z typowymi dla M ułożonymi poziomo podwójnymi listwami grilla. Reflektory otrzymały

Nowe Porsche Cayenne GTS z silnikiem 4.0 V8. Auto już można kupić w Polsce [CENA]

. Technika podwozia z Cayenne Turbo GT Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit. Model standardowo wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), a także w Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus

Ostatnio jeździłem: BMW i5 M60 Touring - nie zawsze chodzi o zasięg

o absurdalnie szybkim kombi. Znajdziemy tu także zawieszenie adaptacyjne M Proffesional, które bardzo dobrze radzi sobie z dynamiczną jazdą, ale nie ustępuje w kwestii komfortu i tłumienia. Jest ono obniżone o 8 mm, a pneumatyczne zawieszenie tylnej osi pozwala kompensować obciążenie. Wersja M60

Limitowany Hennessey. Nastawiony jest na jazdę po torze

Revolution oferuje takie same parametry co drogowe wersje F5, to jest spośród nich najlżejszy. Waży poniżej 1360 kg. Główne zmiany w stosunku do rodzeństwa zaszły w aerodynamice i zawieszeniu. Przykładem niech będzie duży tylny spojler na całej szerokości, który dołożył 362 kg dodatkowe docisku przy

Ford tuninguje Mustanga GTD. Carbon Series z dodatkowymi smaczkami

fakty się nie kończą. Bo Ford właśnie zaprezentował wersję Carbon Series. A ta ma co najmniej kilka wyróżników. Po pierwsze inżynierowie jeszcze mocniej postanowili zaznaczyć, że nadwozie auta jest wykonane z włókna węglowego. Właśnie dlatego zastosowali nielakierowaną maskę, dach i tylny panel dachowy

Szalony elektryczny pikap Forda. Ma 37-calowe opony i zawieszenie FOX

terenie, zawieszenie F-150 Lightning Switchgear wykorzystuje amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem o średnicy 3 cali oraz specjalne przednie i tylne zderzaki, odpowiedzialne za lepsze kąty natarcia i zejścia. Pikap charakteryzuje się niezależnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami z przodu i

Pagani Zonda Hamiltona ponownie rozbite. To już druga kraksa

V12 o pojemności 7.3 litra poważnie ucierpiało w starciu z tunelem Penmaenbach w Conwy położonym w Walii. Uszkodzeniu uległo zawieszenie, karoseria z przodu oraz tyłu i układ kierowniczy. Całe szczęście kierowca wyszedł ze zderzenia bez szwanku. Patrząc na poważne uszkodzenia z prawej strony

Czeskie motocykle nie umarły. Jest Jeszcze Praga

chłodzony powietrzem. Kute 18-calowe koła z włókna węglowego ze szprychami z włókna węglowego nie są może oldschoolowe, ale towarzyszące im przednie i tylne hamulce bębnowe już natomiast są. Praga doceniła ten wybór, twierdząc, że decyzja została podjęta, aby uzupełnić styl vintage motocykla. Motocykl waży

To będą najfajniejsze dostawcze auta na rynku. Ford Transit Custom MS-RT i Ford Ranger MS-RT

nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma Transita Custom z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania. Van w

Nowa Toyota GR Yaris wyceniona w Polsce. Jest drogo, ale chętni i tak będą

Polski oddział Toyoty poinformował, że 12 marca rozpocznie się przedsprzedaż odświeżonej Toyoty GR Yaris. Auto ma więcej mocy i jest jeszcze lepsze w prowadzeniu. Poprawiono podwozie, pozycję za kierownicą, przeprojektowano deskę rozdzielczą, a także ulepszono zawieszenie, które ma nowe ustawienia

Nowe hybrydy plug-in na rynku. Audi Q7 TFSI e quattro i Audi Q8 TFSI e quattro [CENA]

opcjonalnego wyposażenia należą także zdigitalizowane tylne światła OLED z cyfrowymi sygnaturami świetlnymi oraz funkcją sygnalizacji zbliżeniowej. Standardowe wyposażenie wersji 55 TSI e quattro obejmuje zawieszenie na sprężynach stalowych z regulacją amortyzatorów. Opcjonalnie dostępne jest elektronicznie

Audi Q7 po drugim liftingu. Od razu widać nowy grill i oświetlenie. W SQ7 nowy silnik V8

regulowanym, adaptacyjnym tłumieniem (adaptive air suspension lub adaptacyjne sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport). W zależności od preferencji kierowcy i sytuacji na drodze regulacja prześwitu odbywa się w zakresie nawet 90 milimetrów. Tylna oś skrętna to opcja (w SQ7 standard

Skoda Scala i Skoda Kamiq po liftingu. Już wiemy, co zmieni się w wyglądzie aut

Scala poza nową sygnaturą świetlną, kratka wlotu powietrza w zderzaku będzie podzielona dodatkowymi skrzydłami, pomalowanymi w kolorze nadwozia. Znajdują się one również w dyfuzorze na zmodernizowanym tylnym zderzaku. Lampy z tyłu także będą wyglądać nieco inaczej. Odświeżona Skoda Kamiq dostanie

Przyszłość zawieszeń. Koła z prądem

Zawieszenie to, najprościej rzecz ujmując, te części samochodu, dzięki którym karoseria łączy się z kołami toczącymi się po szosie. Zbudowane jest z elementów resorujących, prowadzących i tłumiących. Te pierwsze (najczęściej sprężyny śrubowe lub

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupe w Polsce. Cena wyjściowa to prawie milion zł

. Charakterystykę sportową wyostrza natomiast szereg komponentów, takich jak zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś i aktywna aerodynamika. Inne elementy warte wypunktowania to reflektory DIGITAL LIGHT, fotele sportowe AMG, tryb Drift czy ekran dotykowy MBUX o

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza jak szalone. To najpotężniejszy SUV w historii marki

nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego. Seryjne zawieszenie pneumatyczne Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jest w

Nowy Aston Martin DB12 Volante. Cztery miejsca do lansu pod gołym niebem

właściwości jezdne z wysokim poziomem komfortu jest czteroosobowe. Za oparciami tylnych siedzeń znajduje się schowek na w pełni automatycznie składany dach.   Jazda bez dachu o każdej porze roku Wielowarstwowa konstrukcja poszycia dachu ma rozbudowaną izolację w celu zachowania komfortu

Szósta generacja japońskiego woła roboczego. Takie jest nowe Mitsubishi L200

resorów piórowych na tylnej osi Nowo opracowane zawieszenie zachowuje układ podwójnych wahaczy z przodu. Górne mocowanie zawieszenia zostało przesunięte wyżej, aby zwiększyć skok o 20 mm, zapewniając lepsze trzymanie się drogi i komfort jazdy. Tylne zawieszenie oferuje większy komfort jazdy przy

Elektryczna Cupra Tavascan wyceniona. Jest podświetlone logo i dwie wersje napędu

ukształtowania zderzaków, nowoczesna forma reflektorów LED z trzema podświetlonymi trójkątami osadzonymi w środku, czy umieszczone na tylnej klapie świecące logo wraz z motywem trzech świecących trójkątów i efektu 3D w tylnych lampach. Ale Tavascan ma w zanadrzu jeszcze coś, co go wyróżnia na tle rodziny. To

Bezkompromisowe Audi RS 6 Avant GT za blisko 1 mln zł. Powstanie 660 egzemplarzy

, zauważalnie przyczyniając się do precyzyjniejszego pokonywania zakrętów i zmniejszenia podsterowności podczas jazdy w obszarze granicznym. Pierwsze RS 6 Avant z gwintowanym zawieszeniem RS 6 Avant GT wyróżnia się specjalnie skonfigurowanym sportowym mechanizmem różnicowym quattro na tylnej osi. Nowe

Dziwaczne połączenie 911 z silnikiem V8 od Chevy. Kto potrzebuje czegoś takiego?

zmienione przednie zawieszenie. Targa dostała nowy zestaw hamulców pożyczony modelu 911 Turbo z 1997 roku oraz 4-biegową skrzynię z modelu 930. Pojawił się również nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz gwintowane zawieszenie z tyłu. W wyglądzie zewnętrznym zmieniono przednie i tylne błotniki, a

Volkswagen ID.7 Tourer w sprzedaży. Na start wersja z mniejszym akumulatorem [CENA]

inteligentną szybą oferuje duży panoramiczny szyberdach. Warstwy inteligentnego szkła można elektronicznie przełączać między nieprzezroczystymi lub przezroczystymi. W pakiecie są także adaptacyjne zawieszenie DCC, matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, Dynamic Light Assist (asystent świateł drogowych), tylne

Lexus LX. Komfort i sport w jednym

również pedały oraz podnóżek. W wersji F SPORT zastosowano sportowe amortyzatory z tyłu, mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen, a także tylną rozpórkę. Dostosowano także pracę adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej sztywności (AVS), by auto prowadziło się precyzyjniej.

Polski motocykl najlepszy na świecie. Zdobył cztery nagrody w USA

zawieszenie Legend Air, liczniki Dakota Digital i osprzęt Performance Machine CCE), a reszta wykonana samodzielnie (m.in. rama, przednie koło 30 cali, tylne zawieszenie, obudowy, zbiorniki i błotniki). Kufry nie tylko doskonale wyglądają, ale są funkcjonalne, a nawet otwierane elektrycznie, a pneumatyczne

McLaren przedstawia nowy model GTS i zachwala jego wyjątkową praktyczność

przejechanie przez wysoki próg zwalniający zamontowany na ulicy, przednie zawieszenie wyposażone w aktywny układ podnoszenia można znacznie szybciej unieść - czas wynoszący teraz 4 sekundy został skrócony o połowę. Prześwit pod podwoziem wynoszący 110 mm zwiększa się do 130 mm.  Więcej o nowych

Ford Mustang GTD to bestia z technologią wyścigową, drogową homologacją i częściami z tytanu pozyskanego z samolotów F-22

generujący ponad 800 KM maksymalnej mocy. To sprawia, że auto będzie najmocniejszym seryjnym Mustangiem w historii. Moc na tylne koła trafi za pośrednictwem 8-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Układ wydechowy wykonano w całości z tytanu. Cena samochodu będzie wynosić około 300 000 dolarów. W

Alfa Romeo Tonale (2022) - cena, silniki, wyposażenie

Autonomiczny system awaryjnego hamowania Czujnik informujący o pozostawieniu przedmiotów na tylnym siedzeniu Czujnik zmierzchu Inteligentny Asystent Prędkości Pasy bezpieczeństwa regulowane na wysokość System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości System ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd

Właściciel Cybertrucka pojechał w teren i... odpadło w nim koło

dane pick-up`a Tesli wyglądają naprawdę dobrze. Auto ma zawieszenie pneumatyczne, które oferuje 305 mm skoku i nawet 432 mm prześwitu. A do tego Cybertruck może mieć napęd na cztery koła i aż 845 koni mechanicznych mocy, podczas gdy jego nadwozie zostało wykonane z nielakierowanej stali nierdzewnej i

Opinie Moto.pl: Porsche Taycan Turbo GT jest obłędne, a z pakietem Weissach odlotowe

silnik). W zacieśnianiu zakrętów pomaga system skrętnych tylnych kół, a pokaźne cielsko do ziemi przybliża aktywne zawieszenie oparte na pneumatycznych miechach i adaptacyjnych stabilizatorach. Zastosowany system Porsche Active Ride o dużej rozpiętości pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy sprawia, że

Toyota Hilux w wersji GR SPORT to nie tylko podrasowany wygląd. Ile kosztuje w Polsce?

tylnego mostu. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Dodatkowo w przednim zawieszeniu zastosowano usztywnione sprężyny śrubowe. Wzmocnione zawieszenie dodatkowo stabilizuje nadwozie

Policja w USA nie ma litości. SUV rozpadł się na kawałki po standardowym manewrze PIT

Ciekawostki drogowej znajdziesz również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl. Stan starych samochodów w Polsce często jest tragiczny. Praktycznie nie mają hamulców czy zawieszenia. Na zachodzie to się nie zdarza. Tam każdy pojazd to przysłowiowa "lalka". Takie przekonanie

Škoda 1000MB - krok w kierunku dawnej sławy Škody

w modelu to: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Zawieszenie tylne składało się z osi wahliwej i sprężyn śrubowych okalających amortyzatory teleskopowe. Wszystkie cztery koła (14-calowe felgi) były hamowane hamulcami bębnowymi. Zbiornik paliwa znajdował się

Kamper z przyczepą. A na dodatek? Skutery śnieżne

powietrznych i poduszki powietrznej zawieszenia przyczepy. Wewnątrz ciągnika znajduje się kanapa obita winylem i gumowa wykładzina. Jest też miejsce do spania, CB radio, interkom, a klimatyzacja nie działa. Pod maską znajduje się jednostka 391ci V8, która przesyła moc na tylne koła za pośrednictwem

BMW M3 po liftingu zyskało więcej koni. Auto rozpoznasz po reflektorach

kolumnami resorującymi i pięciowahaczowej osi tylnej zapewnia typowe dla obu modeli harmonijne połączenie ekstremalnej dynamiki jazdy i zrównoważonego komfortu w codziennej jeździe i na długich trasach. Standardowe zawieszenie adaptacyjne M oferuje możliwość indywidualnego dostosowania charakterystyki

Lifting BMW serii 4 Gran Coupe i wersji elektrycznej BMW i4. Oto co się zmieniło

z pakietem sportowym M mogą być wyposażone w sportowe zawieszenie M albo adaptacyjne zawieszenie M ze sportowym układem kierowniczym oraz hamulcami sportowymi M. BMW i4 standardowo wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Rycerze swastyki, cz. 26. Zmiana reguł

przekroju oraz liczne poprzecznice, z dodatkowymi wzmocnieniami płytowymi wspawanymi przy tylnych punktach zawieszenia silnika oraz w tylnej sekcji ramy. Ulepszenia wprowadzone do konstrukcji samej ramy zwiększyły sztywność skrętną o całe 30 proc., dzięki czemu Uhlenhaut, który osobiście prowadził auto

Lexus z wyjątkowym sercem. Sportowy RC F przeszedł lekki lifting

zaciski z logo F. Tarczowe hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami są standardem w wersji Track Edition. Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma zmodyfikowane zawieszenie przednie i tylne. Z przodu poprawiono według zapewnień producenta

Mercedes Klasy S - historia narodziła się pół wieku temu

po raz pierwszy zastosowano niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami i stabilizującymi drążkami skrętnymi, testowane wcześniej w prototypie C 111. Umożliwiło to osiągnięcie wyjątkowej precyzji prowadzenia samochodu i istotnie wpłynęło na poprawę poziomu aktywnego bezpieczeństwa. Tylne

Straż Graniczna na zakupach. 34 nowe pojazdy klasy ATV o łącznej wartości 3,9 mln zł

KM trafia na cztery koła przy wsparciu automatycznej skrzyni biegów. Maszyna ma niezależne zawieszenie przednie oraz tylne.  Więcej o nowych pojazdach polskich służb piszemy na Gazeta.pl . Szereg elementów wyposażenia dodatkowego Jak informują funkcjonariusze, quady przystosowane są do

305-konny Lexus LBX Morizo RR Concept. Tego auta osobiście doglądał Akio Toyoda

dyrektorem reprezentatywnym Toyota Motor Corporation, który jest ogromnym fanem motorsportu. Akio Toyoda biorący udział w rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem Morizo. Zmodyfikowane zawieszenie i układ hamulcowy Jak informuje Lexus w komunikacie prasowym, wszystkie kluczowe elementy auta zostały

Mercedes CLE Coupe w sprzedaży w Polsce. Na start do wyboru trzy silniki. CENA

tłumienia przedniej i tylnej osi w połączeniu ze skrętnymi tylnymi kołami. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 2,5 stopnia, co zmniejsza promień skrętu o 50 cm. Mercedes CLE Coupe - wyposażenie Standardowa specyfikacja obejmuje nadwozie i wnętrze w linii AVANTGARDE, z 18-calowymi obręczami, komfortowym

BMW pokazało nowe wcielenie 3.0 CSL. Połączyli 560 KM z manualną skrzynią

manualną skrzynię biegów. Moc jest przenoszona wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów przy pomocy aktywnego mechanizmu różnicowego przygotowanego przez dywizję M. Oprócz tego w standardzie jest jeszcze zawieszenie adaptacyjne oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. Plakietka

BMW i7 M70 xDrive to teraz najmocniejszy elektryczny model niemieckiej marki

wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi, w których silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia są umieszczone w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie. Łączna maksymalna moc systemowa wynosi 485 kW (660 KM). Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM

Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4Matic z polską ceną. To ten z 2-litrowym silnikiem

design podkreślają również zintegrowane panele progowe, tylny zderzak o wyglądzie dyfuzora i dwie podwójne, okrągłe końcówki układu wydechowego. We wnętrzu uwagę zwracają fotele AMG obszyte syntetyczną skórą ARTICO i mikrofibrą MICROCUT AMG z unikalnym wzorem. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka ze

Ford Kuga po liftingu w Polsce. SUV ma bogatsze wyposażenie standardowe [CENA]

, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości czy reflektory Full LED. Jest też kompletna gama systemów bezpieczeństwa, zawierająca m.in. działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z

Porsche Vision 357 Speedster na nowo interpretuje pierwsze sportowe auto marki

. Po prawej stronie znajduje się osłona wnętrza, niegdyś powszechna w autach sportowych z otwartym nadwoziem. Specjalny karbonowy element zapewniający ochronę w razie dachowania sprawia, że zagłówek kierowcy wydaje się zawieszony w powietrzu. Z tyłu znajdują się pokrywa gniazda ładowania i mocowanie

Wzmocnione i odchudzone Alpine A110 R to sprzęt dla radykalnych kierowców

zawieszeniu w porównaniu z A110 S. Ponadto o 10 proc zwiększona została także sztywność przednich i tylnych sprężyn zawieszenia, co zapewnia doskonałą stabilizację nadwozia. Specjalnie opracowane dla A110 R amortyzatory hydrauliczne posiadają dwudziestopołożeniowy pierścień pozwalający regulować siłę

Skoda Scala i Skoda Kamiq po liftingu. Auta rozpoznasz po nowym oświetleniu i lepszym wyposażeniu

powietrza w zderzaku jest podzielona dodatkowymi skrzydłami, pomalowanymi w kolorze nadwozia. Znajdują się one również w dyfuzorze na zmodernizowanym tylnym zderzaku. Lampy z tyłu także wyglądają nieco inaczej. Jako opcja wciąż dostępna jest charakterystyczna, wydłużona, tylna szyba z przyciemnianego

Nowa Skoda Superb w sprzedaży. Na początek cena dobrze wyposażonej wersji kombi

900 zł 2.0 TDI 150 KM DSG7 Laurin&Klement - 222 900 zł Wersja wyposażenia Selection  Superb Combi w wariancie wyposażenia Selection jest bardzo komfortowym samochodem. Auto w tej wersji fabrykę opuszcza na 17-calowych kołach aluminiowych z reflektorami Full LED i tylnymi światłami LED, pakietem

Audi Q8 i SQ8 po liftingu z nową technologią oświetlenia i lepszym wyposażeniem

Inżynierowie zafundowali Audi Q8 zmienioną estetykę zewnętrzną z nowymi przednimi i tylnymi zderzakami oraz odmienionym grillem. Po raz pierwszy w tym modelu wprowadzone zostały reflektory HD Matrix LED (24 diody LED na reflektor) z laserem jako dodatkowymi światłami drogowymi. Reflektory te są

Toyota GR86 Kuby Przygońskiego. Jak jest zbudowane jego auto?

przyszła pora na GR86. Co właściwie w nowym modelu zostało zmienione, tak aby mógł wystartować w zawodach? Decydującym czynnikiem była architektura samochodu. Napęd na tylne koła, lekka i sztywna konstrukcja to cechy bardzo pożądane w drifingu. Istotną kwestią okazały się również rozmiary i proporcje

BMW M4 CS drugim najszybszym produkcyjnym BMW na torze Nurburgring

odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm pojawia się w zakresie od 2750 do 5950 obr./min. Układ M xDrive z przeniesieniem większej części napędu na tylną oś w połączeniu z aktywnym, również w pełni adaptacyjnym mechanizmem różnicowym M, zapewnia typowe dla

Najbardziej włoski SUV Alfa Romeo - Stelvio Tributo Italiano dostępny na zamówienie

, automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła Q4. Dostępny jest też 160-konny turbodiesel z napędem na tylną oś. Smak doznań z prowadzenia Stelvio Tributo Italiano wyraża długa lista rozwiązań technicznych, obejmująca m.in. aktywne zawieszenie, z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Aktywne

Lifting BMW serii 4 Coupe i BMW serii 4 Cabrio. Kształt grilla wciąż ten sam

liftingu to przemodelowane zderzaki, reflektory z wyraziście zaprojektowanymi źródłami światła oraz dostępne opcjonalnie lampy tylne ze światłem laserowym (wykorzystane wcześniej w BMW M4 CSL). Do tego nowe lakiery i wzory obręczy kół ze stopów lekkich. Na swoim miejscu pozostał charakterystyczny grill

Rycerze swastyki, cz. 24. Brytyjski tłum wiwatuje na cześć niezwyciężonych Niemców

kierowców marek Auto Union i Mercedes, którzy szybkie zakręty pokonują z wielką pewnością siebie szerokimi, czterokołowymi poślizgami. Na trzecim okrążeniu Muller puka w tył auta Seamana na dohamowaniu, Seaman na chwilę opuszcza tor. Po chwili wraca, ale z uszkodzonym zawieszeniem. Po dziesięciu okrążeniach

Opinie Moto.pl: Audi Q7 ma nowe otwory. Z tyłu ich brakowało, te z przodu szokują

(adaptive air suspension lub adaptacyjne sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport). W zależności od preferencji kierowcy i sytuacji na drodze regulacja prześwitu odbywa się w zakresie nawet 9 centymetrów. Tylna oś skrętna to opcja (w SQ7 standard), podobnie jak pakiet dynamicznej

Cupra Born VZ to elektryczny hot hatch. Moc 326 KM i napęd na tył

km/h w 5,7 sekundy (o sekundę szybciej niż najszybsza dotychczasowa wersja Cupry Born). Wzrosła również prędkość maksymalna pojazdu do 200 km/h (to aż o 40 km/h więcej). Auto ma napęd na tylną oś.  Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl . Veloz czyli szybki Twórcy najnowszej

Oto nowy Mercedes-Benz CLE. To dwa modele w jednym

bocznych szyb nie będzie wiązał się z efektem "wow" - inżynierowie zdecydowali się pozostawić słupek B. Wyrazisty front CLE bardzo przypomina ten w modelu CLA, natomiast tył to nawiązanie do nowej Klasy E oraz elektrycznych modeli EQ, które charakteryzują się nieco obłymi tylnymi lampami

BMW serii 7 z lampami od Lancii Delty? Tak, jak najbardziej. Co więcej - może być twoje!

bardzo kosztownym błędem. Jak można wyczytać z ogłoszenia - "Pojazd uszkodzony w taki sposób, że akumulator nie ma ładowania. Auto podpięte pod inny akumulator gaśnie natychmiast po odłączeniu go. Tylne zawieszenie się nie podnosi [...]". Sama wymiana tylnych "miechów", oczywiście

Czarny koń wchodzi na tor. Nowy Ford Mustang wydajny jak nigdy

zawieszeniu zastosowano amortyzatory MagneRide, które będą standardowo montowane w każdym Mustangu Dark Horse. Amortyzatory te mogą monitorować ruch kół i opon 1000 razy na sekundę. Uzupełnieniem tego jest większy tylny stabilizator i 19-calowe koła o szerokości, owinięte w opony Pirelli P Zero. Ford

BMW X6 M ze skórą z Lamborghini? Tak. I to od polskiej firmy

. Jednak Carlex Design nie ograniczył się tylko do zmian we wnętrzu. Dokonano również wielu przeróbek zewnętrznych. To co najbardziej rzuci się w oczy to zamontowanie charakterystycznego bodykitu, który dodaje wiele nowych części z włókna węglowego, w tym wokół wlotów powietrza, kratek nerkowych i tylnego

Nowy radiowóz na służbie, zakupiony z myślą o psach

Policjanci z Kluczborka (woj. opolskie) w dniu 29 grudnia odebrali kluczyki do nowego, wyżej zawieszonego nad ziemią radiowozu. Nieoznakowana Kia Sportage, napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l o mocy 140 KM, będzie służył przewodnikom psów służbowych i ich czworonożnym funkcjonariuszom

Czarna jak noc Cupra Formentor VZ5 BAT trafi do Polski w 15 egzemplarzach [CENA]

chłodnicy i okiennych ram, przez 20-calowe felgi aluminiowe, aż po osłony lusterek z włókna węglowego i końcówki rur wydechowych w kolorze Cerakote. Logotypy zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz napis na tylnej klapie, otrzymały ciemne chromowanie. Kabina sportowego crossovera

Zawansowane typy systemu ABS stosowane w motocyklach Hondy

dla przedniego lub dla tylnego koła. ABS dwukanałowy występuje w kilku odmianach. Większość maszyn HONDY – zarówno tych z silnikami o pojemności 125 cm3 jak i z większymi jednostkami napędowymi – wyposażono w standardową wersję dwukanałowego ABSu. Nieco bardziej zaawansowany, C-ABS

Tesla Cybertruck jest fajna, ale nie zamykają się w niej tylne drzwi

testowa sprawdzająca elementy zawieszenia wygląda... prowizorycznie. Powstała w wyniku przyczepienia do asfaltu kilku gumowych elementów poprzecznych. Równie prowizorycznie przedstawia się komora imitująca opady deszczu, która ma sprawdzić szczelność nadwozia. Została ustawiona poza fabryką na końcu

Porsche Panamera z wyższym zasięgiem w dwóch nowych wariantach hybrydy plug-in

80 proc.). W efekcie uzyskano wyższą efektywność bez utraty osiągów. Innowacyjne aktywne zawieszenie Wszystkie warianty nowego Porsche Panamera są standardowo wyposażone w adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne z ciągłą regulacją tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM), z

"Bóg Gór" - tak nazwali Suzuki Jimny japońscy studenci, którzy zbudowali swój pojazd

panele, aby wypełnić luki. Ponieważ przednie drzwi zostały pozostawione bez zmian, to tylne drzwi wyglądają raczej na małe, ale nadal znacznie poprawiają dostęp do tylnych siedzeń. Dzięki powiększonemu rozstawowi osi pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi. Ponieważ jednak mocowania tylnych

Ikoniczny roadster w nowoczesnym wydaniu. To kontynuacja legendy

+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, zapewnia optymalne właściwości jezdne na granicy przyczepności, a także wysoką stabilność jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Zawieszenie przednie jest wielowahaczowe z pięcioma wahaczami umieszczonymi w

Yeti z niespodzianką. Takiego połączenia nikt się nie spodziewał

swoich pobratymców. Tutaj zawieszenie, hamulce i silnik zostały przeszczepione z innego samochodu – Audi RS3. Zatem pod maską znalazł się silnik 2,5 TFSI z ponad 60 tys. km przebiegu. Turbodoładowana jednostka generuje 492 KM mocy. Przekazywana jest ona na wszystkie koła za pomocą przeprojektowanej

Oryginalny Batmobil na sprzedaż. Masz 1,5 mln dolarów?

służy do celów pomocniczych, istnieje niezależne przednie zawieszenie i czterowahaczowe tylne zawieszenie. Ma również działający miotacz ognia, dzięki któremu można zaimponować znajomym. Batmobil sprzedaje Classic Auto Mall i kosztuje 1.500.000 dolarów. Bądź co bądź, Batman był miliarderem, więc cena

Nadjeżdża najmocniejszy Abarth w historii. Tak wygląda elektryczny Abarth 600e

fotografie przedstawiają egzemplarz pomalowany lakierem o nazwie Hypnotic Purple. Nadwozie nacechowano sportowymi elementami. Przede wszystkim widać aerodynamiczny tylny spojler, inaczej wystylizowane zderzaki oraz nakładki progowe. Zawieszenie wyraźnie zostało obniżone, a w nadkola trafiły specjalne obręcze

SL z czterocylindrowym silnikiem? Pierwszy raz od 1963 r.

automatyczną skrzynią AMG MCT, która napędza tylne koła. Niemcy twierdzą, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Według producenta auto ma spalać od 9,4 do 8,9 l/100 km. Podstawowa wersja SL-a wyposażona jest w zawieszenie AMG RIDE CONTROL i system AMG DYNAMIC

Nissan stworzył nowe globalne auto. Nowy crossover niestety nie dla Europy

napędu. Do wyboru odmiana z napędzaną przednią osią lub klasyczne AWD. Kto zdecyduje się na wariant z napędem na wszystkie koła może liczyć na wielowahaczowe tylne zawieszenie (w pozostałych jest zaś klasyczna belka skrętna). Znamienne, że w oficjalnych materiałach prasowych nie poświęcono zbyt wiele

Nowy Range Rover Sport SV ma mocarne V8 pod maską i felgi wykonane z karbonu

wszystkie koła, układzie kierowniczym, wektorowaniu momentu obrotowego przez hamowanie, konfigurowalnej dynamice i aktywnej blokadzie tylnego mechanizmu różnicowego. Pojazd jest również wyposażony w specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nową tylną ramę pomocniczą i nowe wahacze zawieszenia o

Ekstremalne hiperauto od Maserati. Ma 740 KM i jest przeznaczone tylko na tor

asfaltu. Tylny i przedni spojler można dodatkowo regulować, żeby osiągnąć zadowalający efekt. Wyścigową wersję postawiono na 18-calowych felgach z centralną śrubą, a pod nimi zamontowano potężne karbonowo-ceramiczne tarcze Brembo, które mają specjalnie zaprojektowany układ chłodzenia. Zawieszenie składa

TYLNE ZAWIESZENIE

WITAM MOZE MI KTOS POMOZE? PO WYMIANIE TULEJEK NA ZWROTNICACH Z TYLU ZACZELO MI BARDZO ZUCAC TYLEM SZCZEGULNIE PRZY JEZDZIE PO NIEROWNEJ NAWIEZCHNI

tylne zawieszenie sc

(inaczej nie ma gwarancji) tuleje podobno dobre ja cos nadal slysze (stukanie na nierownosciach) mechanik nic a nic. Moze przewrazliwiony jestem ale pytanie jak sprawdzic kiedy sa do wymiany ? 3 w sumie to cale zawieszenie sa jeszcze sprezyny - pytanie czy sie zuzywaja kiedy je sie i czy wogole sie

Skrzypienie tylnego zawieszenia

Z tyłu auta dochodzą mnie dziwne dźwięki, jak stare sprężyny - zarówno z lewej jak i prawej strony. Wydaje mi się, że nie jest to nic, co leży w bagażniku. Mam nadzieję, że to nie amortyzatory. Co to może być? Czy z tyłu też jest coś w rodzaju silentblock'ów? Auto ma przejechane 25000km i nie

Zawieszenie tylne PEUGEOT 307

Po nocnym postoju wyjeżdzam z garażu i słyszę potworna trzeszczenie dochodzące z tylnego zawieszenia / przy wsiadaniu do auta nie podczas jazdy/. Po przyjeżdzie do pracy nic nie trzeszczy!!! W związku z czym żaden serwis nie jest mi w stanie dopomóc. Może ktoś z Państwa mi pomoże? Kilka lat

Stukanie w tylnym zawieszeniu

Witam, mam Cinquecento 700 95r. Od jakiegoś czasu mam stukanie w zawieszeniu tylnym, wymieniłem amortyzatory ale to nic nie pomogło. Co można jeszcze zrobić, oprócz zmiana samochodu, która i tak planuje. Może to tuleje wahacza, albo cały wahacz, może sprężyna. Ja sie na tym nie znam a

hałasy z tylnego zawieszenia

jeżdżę fiatem punto II z 2000 roku, mam juz nakulane 70000 i od pewnego czasu słyszę dziwne dzwięki z okolic tylnego zawieszenia, jak jade po równej drodze (w Polsce żadko spotykane) wszystko jest ok, natomiast jak wjeżdzam w dziury to słyszę, nie moge tego nazwać inaczej, jak dudnienie, coś

tylne zawieszenie Almera sedan

Pytanie: czy komus przeszkadza "twarde" zawieszenie w Almerze Sedan?? OD razu zastrzegam:intereusje mnie opinia osob naprawde majacych do czynienia z Almera,nie teoretykow. Pytanie drugie:jak mozna "zmiekczyc" zawieszenie? Czy to w ogole mozliwe?

stuki przy tylnym zawieszeniu

Podczas jazdy na nierównej powierzchni, niezawsze, ale słychać stuki przy tylnym kole, odgłos przypomina uderzenia kamieni. Badania amortyzatorów nie wykazały konieczności ich wymiany (wg. opinii mechanika) Jaka może być przczyna?

Tylne zawieszenie AR 145

Witam, mam pytanie, jaki moze byc powod tego, ze tylne koła w 145 (w moim przypadku) wychodza na zewnatrz. Nie sa w osi prostej tak jak w przypadku innych egzemplarzy tylko wychodza na zewnatrz. W jaki sposob to skorygowac, czy ktos mial juz tak problem. Jesli moje objasnienia sa

dziwne piski w tylnym zawieszeniu

podczas jazdy po nierównościach z tylnego zawieszenia dochodzą do mnie piski czy to mogą być zużyte amorki?

stuki w tylnym zawieszeniu

Jeszcze jeden problem z moim nissanem , jak wjade w dziure to z tylu auta slychac gluche puk puk . Amortyzatory mają jakieś 75 % i nie bardzo wiem co to moze byc ?

Tylne zawieszenie w Focusie I

Jak trwałe jest tylne zawieszenie w Focusach? Chodzi mi o przebiegi i co najczęściej się w nim psuje. Wiem,że zawieszenie tylne w Focusach nie jest trwałe.Uszkodzeniom ulegają gumy wahaczy, których naprawa polega na wymianie całych wahaczy. Kto coś takiego robił i ile to kosztowało w ASO? Pzdr.

Tuleje w tylnym zawieszeniu

Polećcie jakiegos mechanika w Częstochowie lub okolicach, który niedrogo i bez kilkunastodniowych kolejek wymieniłby mi tuleje pływające wahacza w oplu vectrze. -- Omne trinum perfectum.

laguna 99, tylne zawieszenie

czy ktoś wymieniał z tyłu laguny tuleje miedzy belka a wahaczem. Wybiła się guma w tulei i jest luz, stuka. Na czym polega ta wymiana i czy trzeba jakiś specjanly sprzęt - tzn czy pierwszy lepszy machanik to wykona?

Odboje - tylne zawieszenie -Alfa 145

Witam.Zaglądając z ciekawości do tylnego zawieszenia zobaczyłem ułamane odboje w sprężynach zawieszenia.Nowe są po 47 zł( pianka) za sztukę.W sklepie pokazano mi również odboje od Tipo gumowe po 8 zł.Piankowe są przykręcane do wahacza a gumowe wciskane.Czy ktos wymieniał na te gumowe i czy

stukanie tylnego zawieszenia AR 156

witam. cos zaczelo mi stukac w tylnym prawym kole. stukanie slychac na nierownosciach. co to moze byc??

Re: Prymitywne tylne zawieszenie.

Prawda jest taka,że zarówno Laguna jak i Megane mają pod względem technicznym i konstrukcyjnym prymitywne tylne zawieszenie.Przecież nawet w wielu kompaktach odchodzi się od takiego zawieszenia(nowe A3,Golf,Octavia,stary Focus),a w klasie wyżej niż kompakt to już prawie obowiązek.

Sprężyny tylnego zawieszenia nexia a kadet

Mam pytanie czy pasuja sprężyny tylnego zawieszenia z kadeta (łeska) do nexi 5 drzwiowej??? Prosze o Pomoc pozdrawiam

skrzpienie w tylnym zawieszeniu fabia

W momencie spadku temperatuty w okolicach 0 st. Przejazd przez jakąs przeszkodę np.policjant z tyłu dochodzi trzeszczenie zbliżone do tarcja steropianu.Jest to skoda fabia sedan.Wkładkę steropianową za kołem zapasowym już okleiłem zeby wyeliminować tarcie o karoserie.Proszę o jakąś podpowied

Geometria tylnego zawieszenia w AR 156

Mimo kilku regulacji geometri tylnego zawieszenia w AR 156 1,9 JTD drze opony od strony wewnętrznej.Koła 17, opony 215/45. Co ciekawe, zjawisko to nie występuje przy oponach zimowych na felgach 15". Badanie na szarpakach nie wykazało żadnych luzów w zawieszeniu, amartyzatory są nowe

Kłopoty z tylnym zawieszeniem Oktavia

Moja Oktavia obciążona dwiema osobami z tyłu dobija przy zakołysaniu na wybojach poprzecznych. Badania techniczne wykazały spełnianie norm tłumienia przez amortyzatory. Co jest przyczyną. Przebieg 90 tys.

Stuki w tylnym zawieszeniu (konkretne lupanie)

Witam, od dluzszego czasu strasznie stuka mi z tylu zawieszenie, przy okazji wymiany amortyzatorow wymienilem takie male tulejki w piastach z tylu, ale nic nie pomoglo, przy wymianie amorkow zwrucilem uwage na luzne wachacze wzdluzne wiec i je niedawno wymienilem, stukanie nie ustalo, reszta

Re: Skrzypienie tylnego zawieszenia

amortyzatorami - wymieniali na gwarancji. 2. Pęknięta sprężyna. 3. Elementy gumowe zawieszenia tylnego (czasami pomaga 'psiknięcie' WD40. 4. Licho wie, co jeszcze. Rada - przejedź się na kanał i 'odsłuchaj' skąd dobiega dźwięk. Pzdr Niknejm

Re: tylne zawieszenie sc

W zawieszeniu wymienia się jak coś padnie. Oczywiście amotyzatory czy spręzny tylko parami. Luz na tulejach można sprawdzić szarpiąc za wahacz na podniesionym aucie, ale do tego trzeba ogromnej siły (np. dźwignia z łyżki do opon).

Re: tylne zawieszenie sc

Tuleje wymieniaj symetrycznie, koszt jest niewielki a nic sie nie bedzie tluc. Amorki na naszych drogach wytrzymuja jakies 40 kkm. Moje cc ma przebieg 92 kkm i wymienilem juz tuleje i amorki z tylu. CC i SC maja z tylu wachacze wleczone i dlatego szybko szlag trafia tuleje, nic nie poradzisz.

Re: Prymitywne tylne zawieszenie.

Która Meganka 1 czy 2 tak samo Laguna miałem megankę 1 zaminiłem na Megane 2 i widzę kolosalną różnice Fakt że przy M 1 jeżeli za szybko chciałem wejść w zakręt czułem nie stabilny tył przy Megance 2 już tego nie czuję być może jesto podyktowane szerszym rostawem osi oraz szerszymi oponami Kto

Re: Skrzypienie tylnego zawieszenia

Gość portalu: Arti napisał(a): > Dzięki Niknejm. > Trochę to irytujące, że w ciągu tygodnia-dwóch zaczęły te dzwięki dochodzić z 2 > > stron. Przecież amortyzatory nie padłyby w tym samym czasie - musiałby to być > totalny pech. > Jak naciskam na tyła auta na postoj

Re: Skrzypienie tylnego zawieszenia

Dzięki Niknejm. Trochę to irytujące, że w ciągu tygodnia-dwóch zaczęły te dzwięki dochodzić z 2 stron. Przecież amortyzatory nie padłyby w tym samym czasie - musiałby to być totalny pech. Jak naciskam na tyła auta na postoju i rozbujam go w górę i w dół - to skrzypienie dochodzi z lewej i z

Re: tylne zawieszenie Almera sedan

chyba jesteś pierwszy który chce "zmiękczyć"zawieszenie.almera ma dość specyficzne zawieszenie tylne.belka skrętna poprzecznie i wzdłóżnie prowadzona ma to do siebie że zawsze utrzymuje koła idealnie pionowo do jezdni.nie sądzę żeby zmiana nastawów na bardziej komfortowe była właściwa ale

Stuki w tylnym zawieszeniu Mazda 626???

Mam takie pytanie,moze niezbyt precyzyjne.Ale chcialem sie zorientowac,moze ktos wie.Jak jade autem z tylu w okolicy amortyzatora,wydobywa sie takie "gluche" walenie,tak jakby dobijal.Ale amortyzator byl sprawdzany i ma jeszcze 40% sprawnosci,wiec co to moze byc???Jakas oslona?Jutro jade do

Re: stuki w tylnym zawieszeniu

dar0ski napisał: > Jeszcze jeden problem z moim nissanem , jak wjade w dziure to > z tylu auta slychac gluche puk puk . Amortyzatory mają jakieś > 75 % i nie bardzo wiem co to moze byc ? Tylne zawieszenie opiera się na jakiś gumach i tulejach. No i one się zużyły.

Re: Punto - skrzypienie tylnego zawieszenia

Mam Punto 96 i umnie tez skrzypi tylne zewieszenie pierwszy raz jak to uslyszalem myslalem ze mi sie zawieszenie rozjebalo ale bylem w warsztacie i mi tez powiedzieli ze to gumki. Teraz mam inny problem, jak skrece kola na maxa i rusze powoli to slychac jak by cos tarlo, najlepsze jest to ze nie

xsara - stuka/piszczy w tylnym zawieszeniu

auto rocznik 1999, przebieg 67 tys. km. co to może być, jak to usunąć i ile to może kosztować. bardzo proszę o pomoc na samochodach się nie znam i obwawiam się, że jadąc do serwisu mogę zostać naciągnięta na niepotrzebne koszty. bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam i z góry dziękuję

Zawieszenie - Laguna

Witam, mam pyt. dot. tylnego zawieszenia w Lagunie II. Czy jest to rzeczywiście zmodyfikowana belka skrętna? W tym segmencie należałoby oczekiwać chyba czegoś bardziej wyrafinowanego? bimp

Re: stuki przy tylnym zawieszeniu

Pomijając kwestię kamieni, które w istocie mogą stukać po wypadnięciu spod koła, w zawieszeniu tylnym stukać może: - luźne, względnie zużyte mocowanie (silentblock) wahacza (belki, drążka, stabilizatora) lub amortyzatora do nadwozia - to zależy od tego co auto ma; - luźne, zużyte łożysko koła

Re: Stukanie w tylnym zawieszeniu

W większości pojazdów tak objawia sie nadmierne zużycie tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu (wachacz).

Re: Zawieszenie tylne PEUGEOT 307

Trzeszczenie hamulca a raczej zacisków w bębnach podczas obciążania auta nie jest żadną specjalną anomalią. Ale zawieszenie to już co innego, bo rozumiem, że skrzypi podczas jazdy. Zostaw auto w serwisie wieczorem i niech rano to zbadają. Przyczyna może być prozaiczna, np. podczas nocnego

Re: TYLNE ZAWIESZENIE AR 156

moja Alfunia:)raczej nie siada zbytnio zawieszenie mam dość twarde ale czy każda tak ma to nie wiem:(

Tylna belka

Jeżdżę Citroenem ZX 1.9D 96r. Padła mi tyla belka. Mam okazję tanio nabyć tylne zawieszenie Xary. Problem w tym, czy będzie pasowało? Za pomoc z góry dziękuję barney.

Re: tylne zawieszenie Almera sedan

mam almere hatchback, chyba tak samo twarda jak sedan :), ale po 35 tys. juz troche zmiekla,choc na poczatku jazda po warszawskich dolach i torach mnie wkurzala. ALe sa tez plusy: dobrze trzyma sie drogi zwlaszcza w syt awaryjnych i mniej zuzywaja sie el. zawieszenia, oczywiscie kosztem

Re: Stukanie w tylnym zawieszeniu

Witam, Z tego co pamiętam to tuleje gumowe tylnego wahacza do wymiany tak jak już ktoś wcześniej wspomniał. Sam kiedyś miałem problem w Cienkim ze stukaniem z tyłu a po wymianie tych elementów problem zniknął. -- Pozdrawiam, Artek

zawieszenie tyl alfa 166

Mam pytanko.... moja 166 ma juz wytluczone zawieszenie z tylu, jak wiadomo zamiennikow czesci brak . Moze pokazaly sie jakowe czesci zawieszenia tylnego a ja o tym nie wiem ??Prosze o podpowiedz gdzie tego szukac . Moze ktos wie jak przerobic mozna tylne zawieszenie??? Czekam na podpowiedz.

tylna sprężyna

Witam Wszystkich. Szukam sklepu lub warsztatu w którym mogę dorobić twardszą sprężynę do tylnego amortyzatora,jestem za ciężki i nie można ostawić prawidłowo zawieszenia (motocykl enduro cagiva canyon)szukałem na necie i nic nie znalazłem.Będę wdzięczny za informacje. pozdrawiam.

Re: Punto - skrzypienie tylnego zawieszenia

Śmiechu warte, w suchą pogodę zawsze słychać skrzypienie. Linka hamulca ręcznego przebiega przez wieszak w tylnym nadkolu (w gumowej tulejce). To własnie ta guma powoduje skrzypienie lub piszczenie. Aby się przekonać wystarczy poruszać trochę linką i sprzwdzić czy to ten dźwięk. Zjawisko to

Miękkie zawieszenie Lanosa

Czy ktoś ma doświadczenie z wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów na sztywniejsze w Lanosie 1.6 ? Przy przebiegu 45 tys. km 3,5 roku ekspl. tylne koła ocierają o nadkola przy dużym obciążeniu(4-5 osób i kilka nierówności na drodze). Dzieki za pomoc.

Re: Punto - skrzypienie tylnego zawieszenia

Gość portalu: Lucky napisał(a): > Śmiechu warte, w suchą pogodę zawsze słychać skrzypienie. Linka hamulca > ręcznego przebiega przez wieszak w tylnym nadkolu (w gumowej tulejce). To > własnie ta guma powoduje skrzypienie lub piszczenie. Aby się przekonać > wystarczy poruszać

fiat punto zawieszenie tył

czy ktos naprawiał zawieszenie tylne w punciaku ,gdzie zrobia to solidnie i w miarę tanio

poduszka tylna silnika

Czy poduszka tylna silnika to jest to samo co poduszka tylna zawieszenia? Proszę o pomoc jak ktos posiada prosze o numer oryginalny RENAULT. Posiadam kangoo.

Re: stuki w tylnym zawieszeniu

Na początek warto sprawdzić, czy w bagażniku nie ma czegoś co tłucze się podczas jazdy po dziurach. Dopiero później przychodzi pora na wyrokowanie co do ewentualnego zużycia tulei wahacza albo np. mocowań amortyzatora i sprężyny.

zawieszenie seicento

Mam problem z zawieszeniem w moim seicento. coś w tylnym zawieszeniu ciagle stuka. samochod ma dopiero 30 tys km wiec chyba nie powinno się mi sypać. czy ktoś wie coś na temat możliwych pzryczyn(i ewentualnych kosztach naprawy). Ile wytrzymuja zwykle poszczegolne podzespoly tego samochodu

zawieszenie w Hyundai Accent

Gdzie w Warszawie można tanio,a dobrze zrobić tylne zawieszenie w 8 letnim Accencie - wszystko się sypie!

Re: laguna 99, tylne zawieszenie

a to OK, już myślałem, że piiiiiii... Chciałem wiedzieć, kiedy te stuki słychać, czy na dziurach, czy podczas przyśpieszenia, hamowania itp.. U mnie np. na razie tylko na ręcznym. Sama robota jest prosta (nie ma żadnych dziwnych rozwiązań technicznych), ale czasochłonna. jaki masz przeb

Re: laguna 99, tylne zawieszenie

Witam Mowisz o pierścieniu gumowym na belce skrętnej. W Lagunie nie ma wahaczy raczej. Mam ten sam problem do zrobienia kiedyś tam. Stuka, ale na razie tylko jak zaciągnę ręczny i ruszam. Owe pierścienie gumowo-metalowe kosztują ok. 140 zł/szt. Roboty jest trochę, ponieważ mój raczej tani mac

naprawa zawieszenia w samochodzie

Prośba. Gdzie (najlepiej w Zabrzu albo w okolicy) naprawiają (regenerują) tylne zawieszenie (belka skrętna) - samochód Peugeot 106.

Re: TYLNE ZAWIESZENIE AR 156

Moja raczej sporo :-) -- Forum krytycznie myslacych obywateli

Re: Punto - skrzypienie tylnego zawieszenia

masz 100 % racje przypominam sobie (problem byl ponad 3 lata temu) to jest dokladnie to co mialem w bravie ale przynajmniej pamietalem ze chodzilo o gume pozdrawiam

Re: Tylne zawieszenie w Focusie I

karkus.mp 02.04.06, 21:45 Jak trwałe jest tylne zawieszenie w Focusach? Chodzi mi o przebiegi i co najczęściej się w nim psuje. ________________________________________________________ Hi dobrze trafiles,moj fack ... Focus jak wiele innych aut ma tzw. "multilink" zawieszenie z

zawieszenie

czasami mi skrzypi cos w zawieszeniu a na serwisie zero luzow mowiia ze na dziurach moze tylna klapa skrzypiec mam alfe 2002 sprtwagon 19 jtd

Re: Kłopoty z tylnym zawieszeniem Oktavia

ja miałem wybitą po 130tys tuleję belki tylnej (taki duży walec przy wahaczu - czy przy belce z tyłu) - ponoć część niezniszczalna a w walec między gumą a stalą można było wsadzić ołówek - proponuję to sprawdzić

Re: Geometria tylnego zawieszenia w AR 156

Mały cytacik: "Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony) przy zachowaniu wysokości kontrolnej zawieszenia przedniego B  A = 62,6  7 mm dla zawieszenia standardowego lub B  A = 38,9 7 mm dla zawieszenia sportowego oraz wysokości kontrolnej zawieszenia tylnego

Błoński zawieszenia Zielonka

Witam jakie są opinie na temat tego warsztatu?? Sypnęła mi się tylna belka i muszę ją robić. ktoś mi powiedział, że w Zielonce mogą mi to naprawić. Z góry dziękuję za info.

Re: Geometria tylnego zawieszenia w AR 156

Ostatnie mimośrodowe śruby do ustawiania geometrii zawieszenia widziałem w żuku. Obejrzałem rysunek złożeniowy tylnego zawieszenia i ni czorta śrub mimośrodowych się nie dopatrzyłem. Wymogi technologiczne taśmowego montażu współczesnych samochodów wymuszają taką konstrukcję zawieszenia tyl

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu (konkretne lupanie

napewno stabilizator?? moglby stukac az tak mocno?? naprawde mam wrazenie jakby tylne zawieszenie zaraz mialo odpasc, tak jakby nie bylo wogole przykrecone do nadwozia.

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia nexia a kadet

filipek131 napisał: > Mam pytanie czy pasuja sprężyny tylnego zawieszenia z kadeta (łeska) do nexi > 5 drzwiowej??? > Prosze o Pomoc pozdrawiam o ile pamietam to tak,w sklepach maja katalogi to beda wiedziec czy napewno

Re: Geometria tylnego zawieszenia w AR 156

Jednak zbieżność z tyłu tak się właśnie ustawia w AR 156 :) Na rysunku tylnego zawieszenia w eperze te sruby nie nazywają sie screws ale inaczej, bo można je regulować. Jak to znajdę to napiszę jak :) -- Srebna AR 156 Selespeed '99

Zawieszenia

Może ktoś z Was mi pomoże... Pisze pracę dyplomową i potrzebne mi są proste dane o zawieszenich przednich i tylnych niektórych samochodów ( rodzaj zawieszenia i jakie elementy sprężyste). Potrzebuję danych samochdów produkowanych w latach 1996 -1998, a mianowicie: Hyundai Atos, Mazda 121

Niezależne zawieszenie w nowym Punto!

Nowe Punto ma mieć całkowicie niezależne tylne zawieszenie. To pierwszy (oprócz Mini, które jednak jest klasą samą w sobie) samochód klasy B z niezależnym zawieszeniem! Nawet w klasie kompaktowej tylko kilka samochodów ma niezależne zawieszenie tylne. Nawet w segmentach wyżej (Passat, A6

Re: Geometria tylnego zawieszenia w AR 156

W moim bardzo przydatnym podręczniku - instrukcji serwisowej wyraźnie pisze, że geometria tylnego zawieszenia nie podlega regulacji, jedynie kontrola jest możliwa. Podają także dla zawieszenia normalnego kąt pochylenia koła minus 48 minut (plus zero, minus 40 minut)i zbieżność 3,27 (plus minus

Re: Kłopoty z tylnym zawieszeniem Oktavia

jak amortyzatory w porządku to może żle oceniasz wielkość wyboju i najeżdżasz zbyt szybko albo jest kilka niewielkich wybojów jeden za drugim, auto rozbuja się i na kolejnym dobija.

Re: Kłopoty z tylnym zawieszeniem Oktavia

Dziękuję wszystkim odpowiadającym. Problem wydaje się, tkwi w wyrobionych już trochę sprężynach. Tępe odgłosy z tyłu pochodzą od odbojników amortyzatora.

Re: Geometria tylnego zawieszenia w AR 156

andypip napisał: > W moim bardzo przydatnym podręczniku - instrukcji serwisowej wyraźnie pisze, ż > e > geometria tylnego zawieszenia nie podlega regulacji, jedynie kontrola jest możl > iwa. > Podają także dla zawieszenia normalnego kąt pochylenia koła minus 48 minut

Re: stukanie tylnego zawieszenia AR 156

Witam, wejdz pod auto albo jedz do mechanika niech zajzy pod spod, poszarpie za co trzeba i po klopocie i bedzie wiadomo co poszlo - a tak wymienisz czesc za 30 zl plus koszt pracy i wyjdzie w sumie 50 zl i okaze sie ze nie to i potem znowu nastepna czesc itd itd i kolo 200 zl wydasz na na in

Re: Tylne zawieszenie w Focusie I

Myślę, że troszkę przesadziłeś. Czy wozisz "ciężary", czy raczej jeździsz bez pasażerów i z pustym bagażnikiem?

Re: Tylne zawieszenie w Focusie I

200 tys za mna po polskich drogach i nic tam jeszcze nie ruszalem a wymieniac calych wahaczy nie trzeba, wystarczy tuleje wahaczy pozdrawiam

Re: Punto II - skrzypienie tylnego zawieszenia

dokladnie tak, w bravie tez tak bylo w pierwszym miesiacu uzytkowania (nowa), posmarowali, potem bylo znowu az w koncu przestalo ale moze to ja sie przyzwyczailem :) To napewno te gumki, proponuje serwis-podnosnik-wd40= tydzien, dwa spokoju:)

Problem z zawieszeniem w seicento!!!

Szukam porady odnośnie zawieszenia tylnego w seicento 900 z 98 roku.Autko ma przejechane troche ponad 40 tys. i pojawił się dość spory problem. Przy podróżowaniu w 4 osoby tylne koła ocierają o nadkola(w jednym wytarła się już dziura). Kiedyś to się nie zdarzało, no przynajmniej nie w 4 osoby

Re: Punto II - skrzypienie tylnego zawieszenia

ooops ja moge pisac tylko o jedynce :), tam nie skrzypialo ale w bravie jak przejezdzales powoli przez ograniczniki to lubilo sobie skrzypnac, w serwisie powiedzieli ze to gumowe elementy na wachaczach