wahaczami poprzecznymi

Bogusław Korzeniowski

Jak niedouczony mechanik zepsuje nam zawieszenie i zarobi dwa razy

Jak niedouczony mechanik zepsuje nam zawieszenie i zarobi dwa razy

Zawieszenie to element ulegający normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu. Po przejechaniu pewnej ilości kilometrów musimy się liczyć z jego wymianą. Zaznaczyliśmy na co należy zwrócić uwagę podczas napraw zawieszenia

Lubisz Hondy? Jedź do Lizbony, twój samochód już tam jest. To Honda CRX z przebiegiem 17 km

Prawdopodobnie jest to Honda CRX z najmniejszym przebiegiem na całym świecie. Właściciel odebrał ją z nieistniejącego już salonu sprzedaży Honda Santomar w centrum Lizbony w sierpniu 1990 r. Potem pojechał nią do domu i... postawił na kołkach.

Dzięki temu pakietowi Porsche 911 GT3 jest mniej obcesowe

Porsche 911 GT3 z założenia ma być wyczynowym autem, do którego kierowcy wzdychają. Przy siódmej generacji auta, niemiecki producent ponownie udostępnia pakiet Touring, który trochę tonuje jego krzykliwy charakter.

Używana Škoda Superb I (2001-2008) - super okazja? Typowe usterki czeskiego średniaka

dobry wpływ ma… niestosowanie się do zaleceń producenta, który teoretycznie nie nakazuje wymiany w nim oleju. Opinie użytkowników wskazują, że jednak warto to robić regularnie co 60 tys. km. W przednim zawieszeniu Škody pracują kolumny i wahacze poprzeczne, natomiast z tyłu belka skrętna. Wahacze

Milion mil przebiegu. To nie jest ostatnie słowo skromnej Hondy CRX

Milion mil przebiegu. To nie jest ostatnie słowo skromnej Hondy CRX

niskiej masie własnej wynoszącej 900 kg i niezależnemu zawieszeniu kół z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, sprawiała dużą przyjemność w czasie jazdy. To samo dotyczy jej wnętrza, ale czerwony lakier został położony na nowo w 2012 roku, bo takie było życzenie ówczesnego właściciela. Trzy lata później

Škoda 1000MB - krok w kierunku dawnej sławy Škody

Škoda 1000MB - krok w kierunku dawnej sławy Škody

w modelu to: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Zawieszenie tylne składało się z osi wahliwej i sprężyn śrubowych okalających amortyzatory teleskopowe. Wszystkie cztery koła (14-calowe felgi) były hamowane hamulcami bębnowymi. Zbiornik paliwa znajdował się

Amortyzator - niedoceniony element zawieszenia. Są dwa podstawowe rodzaje

Amortyzator - niedoceniony element zawieszenia. Są dwa podstawowe rodzaje

amortyzator? Amortyzator jest łącznikiem pomiędzy karoserią, a masami nieresorowanymi, czyli kołem, piastą i wahaczem. Zadaniem urządzenia jest zmniejszenie kołysania nadwozia, oraz zapobieganie oderwania koła od podłoża, podczas przejazdu przez nierówny teren. Jego praca to ruch tłoczyska rozciągający

Renault Fuego - francuski ogień motoryzacji z lat 80-tych

prędkość od 158 do 190 km/h. Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi oraz sztywna oś tylna, jak również układ hamulcowy i szereg innych mechanizmów były wspólne z modelem Renault 18. Miękko zestrojone zawieszenie z rodzinnej limuzyny, zastosowane w coupé o sportowych ambicjach, powodowało jednak silne

Nowe Porsche 911 GT3 coraz bliżej. "Jest tak szybkie, że ludzie otwierają usta ze zdziwienia" [WIDEO]

Nowe Porsche 911 GT3 coraz bliżej. "Jest tak szybkie, że ludzie otwierają usta ze zdziwienia" [WIDEO]

elementy konstrukcji samochodu są zupełnie nowe. Dotyczy to przede wszystkim przedniej osi auta zawieszonej na podwójnych wahaczach poprzecznych. Przy ich projektowaniu wzorowano się na wyczynowych odmianach Porsche 911 RSR. W innych wersjach nowego Porsche 911 992 są stosowane prostsze kolumny MacPhersona

BMW 328. Praszczur wszystkich zacnych BMW

BMW 328. Praszczur wszystkich zacnych BMW

przełomowe BMW Neue Klasse). Miała ona dwie rurowe podłużnice, zwężające się ku tyłowi auta dla redukcji masy bez strat sztywności. Przednia część ramy podpierała nie tylko silnik, ale także przednie zawieszenie z dolnymi wahaczami poprzecznymi oraz pojedynczym poprzecznym resorem piórowym. Konstrukcja ramy

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Używana Škoda Octavia II (2004-2013) - historia zatoczyła koło

Octavii pracują kolumny MacPhersona i wahacze poprzeczne, z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy (który zastąpił belkę stosowaną w Octavii I) z osobno montowanymi amortyzatorami i sprężynami. Buczenie dobywające się z okolic kół wskazuje na konieczność wymiany łożysk w piastach, które nie mają opinii

Dane techniczne

Nissan Micra 1.4 Tekna zawieszenie: przód - amortyzatory teleskopowe, trójkątne wahacze poprzeczne; tył - belka skrętna Pomiary testowe * * mierzone przy temp. 1°C, na mokrej nawierzchni

Nowe Porsche 911 GT3 - niech żyje król! Mniej niż 7 minut na Zielonym Piekle

Nowe Porsche 911 GT3 - niech żyje król! Mniej niż 7 minut na Zielonym Piekle

wahacze poprzeczne, a z tyłu mamy skrzydła typu "łabędzia szyja" i spory dyfuzor. Wszystkie te elementy pochodzą z wyścigowego samochodu klasy GT – 911 RSR. Wolnossący bokser Do napędu nowego Porsche 911 GT3 posłużył 4-litrowy sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 510 KM (o 10 KM

Wideo | Porsche Cayman GT4 Clubsport w akcji

Wideo | Porsche Cayman GT4 Clubsport w akcji

Clubsport został wyposażony w szperę przeznaczoną specjalnie do wyścigów. Wiele elementów, które sprawiają, że Cayman stał się torową bestią, zaczerpnięto ze starszego, wyścigowego brata - Porsche 911 GT3 Cup. To m.in. lekkie, kolumnowe przednie zawieszenie oraz tylne zawieszenie z wahaczami poprzecznymi

Mercedes-Benz 600 Pullman. Po prostu duży Mercedes, cz. 2

Mercedes-Benz 600 Pullman. Po prostu duży Mercedes, cz. 2

przeciwieństw: komfortu pracy zawieszenia i sportowego prowadzenia. Co dało dużemu Mercedesowi tę zwinność, która tak zachwyciła pierwszych recenzujących go dziennikarzy? Zawieszenie pneumatyczne, z przodu po dwa trójkątne wahacze poprzeczny, z tyłu oś wahliwa z mechanicznym kompensatorem nurkowania przy

Mercedes-Benz Klasa ML

Pierwotnie samochód miał być oznaczony tylko literą M, ale zastrzeżenia do tej nazwy zgłosiło BMW, które w ten sposób określa sportowe wersje swoich modeli. Wszystkie koła tego Mercedesa zawieszono niezależnie, przednie na wahaczach poprzecznych i drążkach skrętnych, a tylne na

Opinie Moto.pl: bestia jest piękna. Nowe Porsche 911 GT3

Opinie Moto.pl: bestia jest piękna. Nowe Porsche 911 GT3

. Trudno w to uwierzyć, ale w Porsche 911 do tej pory przetrwało zawieszenie przedniej osi o stosunkowo prostej konstrukcji opartej na kolumnach MacPhersona. Model 911 najnowszej generacji w wersji GT3 jest pierwszym, w którym zostało zmienione na znacznie bardziej zaawansowane podwójne wahacze poprzeczne

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium. Auto precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty, optymalnie

Opinie Moto.pl: Audi R8 Performance - Nowe Audi R8 starzeje się z gracją, ale upływu czasu nie da się ukryć

Opinie Moto.pl: Audi R8 Performance - Nowe Audi R8 starzeje się z gracją, ale upływu czasu nie da się ukryć

laminatu włókna węglowego, zawieszenie (podwójne wahacze poprzeczne przy wszystkich kołach) również nie poddaje się na zakrętach. Siedmiostopniowa skrzynia biegów działa bardzo szybko. Oprócz charakterystycznych dla większości modeli Audi trybów jazdy, mamy dodatkowy "performance" obsługiwany

Opinie Moto.pl: Toyota GR Yaris. Fantazja prezesa i hot hatch dekady

Opinie Moto.pl: Toyota GR Yaris. Fantazja prezesa i hot hatch dekady

przednie koła zyskały ujemny kąt pochylenia, tzw. negatyw. Natomiast przy tylnej osi nie znajdziemy belki skrętnej, tak jak w innym odmianach Yarisa. Zamiast tego zastosowano w pełni niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Taka zmiana poprawiła własności jezdne samochodu i pozwoliła

Salon Los Angeles 2015 | Porsche Cayman GT4 Clubsport | Tylko na tor

Salon Los Angeles 2015 | Porsche Cayman GT4 Clubsport | Tylko na tor

specjalnie do wyścigów. Wiele elementów, które sprawiają, że Cayman stał się torową bestią zaczerpnięto ze starszego, wyścigowego brata - Porsche 911 GT3 Cup. To m.in. lekkie, kolumnowe przednie zawieszenie oraz tylne zawieszenie z wahaczami poprzecznymi. Inne modyfikacje to elektromechaniczne wspomaganie

Volvo 850 | To już klasyk. Ćwierć wieku szwedzkiej historii

Volvo 850 | To już klasyk. Ćwierć wieku szwedzkiej historii

tutaj Volvo po raz pierwszy zastosowało: pięciocylindrowy rzędowy silnik umieszczony poprzecznie, trójkątne wahacze tylnej osi własnej konstrukcji, system boczny ochrony kierowcy i pasażerów SIPS i samoregulujące się przednie pasy bezpieczeństwa. Volvo podkreśla, że 850 był jednym z najbezpieczniejszych

Pierwszy kontakt z nowym Mercedesem Klasy A - mocny podmuch z dwóch stron

Pierwszy kontakt z nowym Mercedesem Klasy A - mocny podmuch z dwóch stron

poprzecznymi. Wersje 4MATIC oraz z mocniejszymi silnikami otrzymują tylną oś z czterema wahaczami na koło. - Aktywna regulacja tłumienia (opcja) z elektronicznym sterowaniem: w połączeniu ze standardowym układem wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT (cztery tryby) oferuje wybór komfortowej lub sportowej

Trzy filary Toyoty - mając solidne fundamenty, największy producent samochodów na świecie patrzy w nowe kierunki

proporcjach 30:70% z preferencją tylnej osi. W dodatku teoretycznie jest możliwe chwilowe przekazanie nawet 100% momentu obrotowego na jedną oś. Żeby poprawić prowadzenie i umożliwić montaż napędu na cztery koła, GR Yaris zamiast tylnej belki skrętnej ma niezależne zawieszenie: podwójne wahacze poprzeczne. To

Opinie Moto.pl: Nowa Toyota Camry: najlepiej sprzedający się sedan na świecie

trybie automatycznym, co dodatkowo poprawia odzyskiwanie energii i ładuje akumulatory. Toyota Camry ma sztywne nadwozie, nowoczesne zawieszenie (z przodu są kolumny MacPhersona, z tyłu - podwójne wahacze poprzeczne), ale nie zachęca do dynamicznej jazdy. Napęd pozwala na sprawne przyspieszanie (8,3 s od

Dane techniczne

zawieszenie: przednie - podwójne wahacze poprzeczne, tylne - wielodrążkowe hamulce: tarczowe, przód - wentylowane ogumienie: 255/55 R 17 wymiary (dł./wys./szer.): 4978/1850/1486 mm rozstaw osi: 2800 mm

Volkswagen Touareg

terenówki, podobnie jak i jej wnętrze. Koła przednie zawieszono na podwójnych wahaczach poprzecznych, z tyłu wykorzystano układ wielowahaczowy. W standardzie znajdują się m.in.: czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera , kurtyny powietrzne, elektroniczne systemy ABS, ASR, ESP, wspomaganie

Toyota Hilux

zawieszeniu wykorzystano układ dwóch poprzecznych wahaczy i sprężyn śrubowych, z tyłu - sztywną oś oraz wzdłużne resory piórowe. W wyposażeniu standardowym znajdują się m.in.: czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, wspomaganie układu kierowniczego i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu

ARO 24/32

W Cimpulung-Muscel powstają tradycyjne terenówki ARO budowane przy wykorzystaniu ramy nośnej. Zawieszenie przednie jest niezależne (podwójne wahacze poprzeczne i sprężyny śrubowe), z tyłu zastosowano sztywny most i resory piórowe. W Polsce dostępne są dwie serie pojazdów tej

Dane techniczne

zawieszenie: przód - podwójne wahacze poprzeczne, stabilizator, tył - układ wielowahaczowy z kolumnami prowadzącymi hamulce: tarczowe, przód - wentylowane ogumienie: 205/60 R 15 nadwozie (dł./szer./wys.): 4430/1745/1390 mm

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi. Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi bazowało na zawieszeniu z Audi S2, będącego techniczną podstawą dla

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

zawieszenia (belka pomocnicza). Nieprzyjemne piszczenie może zwiastować konieczność wymiany wahaczy poprzecznych (górnych). Szczególnie kosztowne są jednak naprawy zawieszenia pneumatycznego. W tym przypadku chodzi głównie o rozszczelnienia miechów powietrznych. Silniki i

Mini Countryman S | Mini Paceman JCW | Pierwsza Jazda | Mini x 2

McPhersona z kutymi wahaczami poprzecznymi oraz konstrukcje wielowahaczową na tylnej osi. Całość wspomaga napęd 4all, który do rozdziału mocy pomiędzy osiami wykorzystuje centralny mechanizm różnicowy sterowany elektromagnesem. Nie zabrakło też elektronicznego  "anioła stróża",  systemu

Dane techniczne

zawieszenie: przód kolumny MacPhersona, tył wahacze wzdłużne, podwójne wahacze poprzeczne, kolumny prowadzące hamulce: tarczowe, przód wentylowane ogumienie: 195/55 R 15 wymiary (dł./szer./wys.): 4500/1725/1445 mm

Opinie Moto.pl: Ford Transit Custom Nugget PopTop, czyli kamper dla podróżników

korzystać z gniazdek 230 V również poza kempingami. Ostatnim elementem, na który warto zwrócić uwagę jest bagażnik rowerowy, zawieszony na skomplikowanym systemie wahaczy blokowanych tajemniczymi mechanizmami. Teoretycznie można na nim przewozić do czterech rowerów, ale trzy to rozsądne maksimum. W czasie

Fiat Idea 1.3 JTD Multijet 16V

do niebezpiecznego zezowania. Dźwignia na konsoli środkowej ułatwia zmianę biegów, ale moja prawa noga wchodziła w konflikt z wystającą bryłą plastiku. Zawieszenie niby klasyka: MacPhersony plus wahacze poprzeczne z przodu oraz belka skrętna z wahaczami wzdłużnymi z tyłu

Mercedes SLS AMG | Za kierownicą + Wideo

Napęd na tylne koła Wymiary 464x194x126 cm Rozstaw osi 268 cm Zawieszenie podwójne wahacze poprzeczne Zawieszenie rama pomocnicza, wahacze poprzeczne Masa/ładowność 1620/315kg Poj. bagażnika 175 l Przysp. 0-100 km/h 3,8 s Śr. spalanie 13.2 l/100 km V maks. 317 km/h Cena od 859 tys. zł

DANE TECHNICZNE, POMIARY

Poj. bagażnika - 576 litrów Poj. zbiornika paliwa - 65 litrów Masa/ładowność - 1570/490 kg Stosunek moc/masa - 120 KM/tona Zawieszenie przód/tył - podwójne wahacze poprzeczne/wahacz wleczony

Citroën C3 1.4i 16V SX

zużycie paliwa rośnie gwałtownie i utrzymanie spalania na poziomie 6 l jest raczej niemożliwe. Podczas testu samochód potrzebował średnio 7,3 l paliwa na 100 km. Komfortowe zawieszenie C3 (przód - kolumny MacPhersona, tył - wahacze wleczone i sprężyny śrubowe) nieźle sobie radzi

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

zapisanym na papierze. Zaoszczędzone kilogramy można było przeznaczyć na skomplikowane zawieszenie (z przodu z podwójnymi wahaczami, z tyłu wielodrążkowe typu Integral Link), czy na wyposażenie wnętrza. Kolejna zaleta lekkiej struktury to ogromna sztywność skrętna poprawiająca precyzję prowadzenia

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

smarnych. Generalnie w modelu W 203 silniki benzynowe uznawane są za mniej kłopotliwe i mniej awaryjne niż turbodiesle CDI. Zawieszenie Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach

30 lat Mercedesa W124 | Wzorzec niezawodności

bezpieczne, precyzyjne prowadzenie. Z przodu zastosowano kolumny resorujące oparte na wahaczach poprzecznych, a z tyłu konstrukcję wielowahaczową. Za wyrazisty, nowoczesny design W124 odpowiadali Joseph Gallitzendörfer i Peter Pfeiffer, nadzorowani przez ówczesnego szefa

Toyota Hilux | Test wideo

duży nacisk na poprawę komfortu podróżowania. Co z tego wyszło? O ile z przodu zmieniono zawieszenie na podwójne wahacze poprzeczne, z tyłu pozostawiono, przystosowane do przewozu 850 kg, resory piórowe. Efekt? Auto bez ładunku nadal podskakuje na nierównościach powodując szczególnie u pasażerów

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

historii. Stało się tak za sprawą mocno zmodernizowanego zawieszenia z przodu i z tyłu, którego zmiany objęły takie podzespoły jak tuleje, stabilizatory, sprężyny, wahaczy i punktów ich mocowania. W sumie sztywność poprzeczna zawieszenia wzrosła o 14% z przodu 38% z tyłu. I o ile procenty są trudno

HONDA CIVIC 4d 1.4

podwójnych wahaczy poprzecznych w zawieszeniu tylnym ma regularne kształty. Jedyny minus nadwozia to występowanie zjawiska rezonansu w zakresie prędkości od 100 do 120 km/h, co objawia się nieprzyjemnym dudnieniem. Auto standardowo wyposażono w dwie poduszki powietrzne, 3-punktowe pasy na wszystkich

Peugeot 407 SW 1.6 HDi i 2.0 HDi automat

nadwozia SW i sedana są identyczne. Samochód wyposażono w takie samo zawieszenie - z przodu podwójne, trójkątne wahacze poprzeczne jak w autach sportowych, a z tyłu - wielowahaczowe. Pierwsze jazdy 407 SW odbyły się pod Paryżem. Na dobrej czy złej nawierzchni, na prostej czy

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

zaproponowania nowych detali. Przebudowali cały samochód, tworząc zupełnie nową konstrukcję. Volkswagen Passat | Za kierownicą Nowe są płyta podłogowa, podwozie, poprzeczne ustawienie silnika (u poprzednika wzdłużne). Unowocześnienie koncepcji technicznej nie

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

rozwiązania, a przede wszystkim poprzecznie ustawione silniki i napęd na przednie koła. Volvo V90 | Pierwsze oficjalne zdjęcia To pierwsze Volvo z serii dużych limuzyn, w którym zrezygnowano z klasycznego układu (silnik wzdłużnie z przodu, napędzana oś

Nowa Honda Accord

Accord powinien prowadzić się nie gorzej od swojego poprzednika. Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia, to cechy nowego modelu

Jeep Grand Cherokee 3.6 V6 | Za kierownicą

podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu - układ wielowahaczowy. Przy niewielkich prędkościach auto wzbudza moje zaufanie. Nawet jak na europejskie standardy, nowy Grand ma sztywno dostrojone zawieszenie. Nie przeszkadza mu to jednak w niezłym rozprawianiu się z nierównościami, choć

Historia Mercedesa w obrazkach

zespolonymi lampami przednimi i tylnymi w układzie poziomym. Znaczącą innowacją w Mercedesach W116 było niezależne przednie zawieszenie oparte na podwójnych wahaczach poprzecznych ze stabilizującymi drążkami skrętnymi. Dla poprawienia bezpieczeństwa wprowadzono po raz pierwszy umiejscowienie zbiornika paliwa

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

wcześniej. Wielowahaczowe zawieszenie tylne też nie należy do trwałych. Częstej ingerencji wymagają zarówno podłużne, jak i poprzeczne wahacze. Te drugie są szczególnie kosztowne. Podczas jazdy próbnej trzeba zwrócić baczną uwagę na stuki dochodzące od strony podwozia

Peugeot 407

powstał we współpracy z Fordem. Dużo uwagi poświęcono dopracowaniu elementów zawieszenia. Zastosowano podwójne wahacze poprzeczne z przodu oraz oś wielowahaczową z tyłu. Wiele elementów wykonanych zostało z aluminium, co poprawia szybkość reakcji układu jezdnego na zmienne

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

, ani w przedziale pasażerskim. To po prostu stara dobra szkoła Mercedesa oparta na prostocie i funkcjonalności, na swój sposób ponadczasowa. Warto zwrócić uwagę na zawieszenia - przednie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i tylne wielowahaczowe. Zapewniają wysoki komfort

Volkswagen w Rajdzie Dakar 2011

/ tylna oś podwójne trójkątne wahacze poprzeczne, dwa zespoły sprężyn/amortyzatorów ZF Sachs przy każdym kole Ugięcie sprężyny 250 mm, zgodnie z regulaminem Układ kierowniczy przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem Układ hamulcowy na wszystkich kołach wentylowane hamulce tarczowe (? 320 mm), aluminiowe

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Najmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się oryginalne ogumienie. Zużywa się stosunkowo szybko, a na mokrych nawierzchniach dość łatwo

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz punkty mocowania przekładni kierowniczej. Po wszystkim zawieszenie oraz układ wspomagania kierownicy zostały na nowo

Fiat Bravo/Brava (1995-2001) - opinie Moto.pl

modułowo, na zasadzie "doklejenia" jednego cylindra do konstrukcji czterocylindrowej (tak było w przypadku Lancii). Łatwiej ustawić je w pozycji poprzecznej, ale wówczas trzeba liczyć się z mniejszym kątem skrętu kół (tak jest w Bravo/Brava). Internet

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

stan polskich dróg. Tuleje wahaczy wytrzymują zazwyczaj ponad 100 tys. km. Jeśli Voyager dużo jeździ po mieście, mogą one wymagać wymiany sporo wcześniej. Najkrótszą żywotność mają gumowe elementy stabilizatora (40-50 tys. km). Prawdziwy problem stanowi za to przekładnia kierownicza. Luzy powstają w

Alfa Romeo 159 Sportwagon

znacznie tańsza odmiana ze160-konnym silnikiem 1.9 JTS. W przeciwieństwie do kilku starszych Alf tu zawieszenie nadąża za silnikami. Podwójne wahacze poprzeczne z przodu oraz osi wielowahaczowej z tyłu tłumaczą znakomite trzymanie się drogi. Auto bez zarzutu prowadzi się na szybkich zakrętach, a na dodatek

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

, podobne cechy prezentują rzędowe silniki sześciocylindrowe. Mocny i nowoczesny diesel (Common Rail) o pięciu cylindrach nie odstaje od tego wizerunku. Ciekawostkę stanowi poprzeczne ustawienie tak dużych silników i brak problemów ze skrętem przednich kół. To zasługa skrzyni biegów o bardzo zwartej

Alfa Romeo 159 3.2 V6 JTS Q4. Piękna i bestia

kół moment przenoszony jest tam, gdzie przyczepność jest największa, co znacznie ułatwia jazdę po śliskich lub szutrowych nawierzchniach. Nic dziwnego, że Alfa znakomicie trzyma się drogi. Zawieszenie składa się z podwójnych wahaczy poprzecznych z przodu oraz osi wielowahaczowej z tyłu. Auto bez

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

zostały zamontowane do góry nogami. Nie jest to pełne sportowe zawieszenie a jedynie jego namiastka, ale trzeba przyznać, że MINI JCW GP jest bardzo sztywne i idealnie prowadzi się po równym asfalcie. Typowy polski odcinek drogi z licznymi wybojami i poprzecznymi nierównościami znacząco wpływa na

DAEWOO TACUMA

tyłu. Zawieszenie to, typowe dla tej klasy pojazdów, kolumny MacPhersona, współpracujące z wahaczami poprzecznymi z przodu i belką skrętną z tyłu. Jak chwali się Daewoo, zawieszenie dopracowali specjaliści Porsche, ale nie znaczy to, że jest ono bardzo twarde. Przeciwnie

Tata Safari - Retrospekcja

. Bingo! Oba auta mają podwójne wahacze poprzeczne w przednim zawieszeniu i drążki skrętne. W obu - sztywna tylna oś ze sprężynami śrubowymi. Rozstaw osi - jednakowy. To nie może być przypadek. Do- dajmy, że porównywane auta zaprojektowano w Wielkiej Brytanii, a dystrybucją

FIAT ALBEA 1,6 16V

samochodu dwa silniki benzynowe. Obydwie jednostki są 4-cylindrowe, 16-zaworowe, słabsza o pojemności 1242 cm3 i mocy 80 KM (59 kW), mocniejsza o pojemności 1596 cm3 rozwija aż 103 KM (76 kW). Modernizacji poddano zawieszenie, z przodu zastosowano kolumny MacPhersona ze stabilizatorami, z tyłu - wahacze

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Najsłabszym punktem zawieszeń są metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

się amortyzatorów tak twardych, że jak przejadę po monecie to będę w stanie stwierdzić czy po reszce czy po orzełku. Jednak wahacze z kutego aluminium, elektronicznie sterowane amortyzatory i stabilizatory poprzeczne zapewniają przyjemny komfort jazdy. Są auta, w których po trzecim przejeździe przez

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

. Brr, wzdrygną się prawdziwi off roadowcy. A jednak w terenowej próbie RAV-ka spisuje się nieźle. Lepsze zestrojenie zawieszenia (z przodu są kolumny MacPhersona, z tyłu - zwarta kombinacja podwójnych wahaczy poprzecznych z pojedynczym wahaczem wzdłużnym przy każdym z kół) ustabilizowało auto podczas

Toyota Avensis 2003

. Trochę z Celiki Dla uzyskania wysokich własności dynamicznych podwozia zdecydowano się na drogie rozwiązanie zawieszenia tylnego, spotykane w samochodach sportowych. Zastosowano sprawdzone w Celice podwójne wahacze poprzeczne, wzmacniając konstrukcję dodatkowymi drążkami

Honda Accord 2003

. Koło kierownicy o dużej średnicy i cienkim wieńcu można regulować w dwóch płaszczyznach. Mechanizm kierowniczy jest bezpośredni, przypominający sportowy samochód. Tak jak w Accordzie poprzedniej generacji zastosowano ramy pomocnicze, podwójne wahacze poprzeczne i wielodrążkowe zawieszenie tylne. W

Alfa Romeo 8C Competizione - klasyka gatunku

przenoszona jest na tylne koła za pomocą sekwencyjnej, 6-biegowej skrzyni (ostatnia mutacja Cambiocorsa od Maserati). Przełożenia wybieramy łopatkami przy kierownicy. Prawie F1. W poskromieniu mocy pomaga dyferencjał tylnej osi - ESP, sportowo skrojone cztery podwójne wahacze poprzeczne oraz wentylowane

HONDA CIVIC 1.4 [1.6 VTEC]

. Rozstaw osi zwiększono o 40 mm, a o tyle samo pomniejszono długość całkowitą. Udało się to osiągnąć dzięki maksymalnemu skróceniu komory silnika - kompaktowej, poprzecznie umieszczonej jednostce napędowej i skrzyni biegów zamontowanej nad nią. Skoro mówimy o wymiarach, warto wspomnieć, że najnowszy Civic

ROVER 75 2.5 V6

komfortowe zawieszenie - kolumny MacPhersona, z tyłu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi - "filtruje" większość nierówności. Za duży komfort jazdy Rover otrzymuje równie duży plus. Silnik - 2,5-litrowy, V-6, o mocy 177 KM - to prawdziwy dżentelmen, znakomicie dobrany do

Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4. Bella Alfa

-kilometrowym torze testowym w Balocco niedaleko Turynu. Różnorodna trasa - od ciasnych, technicznych zakrętów i nawrotów po szybkie szerokie partie, na których można się było bezpiecznie rozpędzić do 200?km/h - przekonywała o ponadprzeciętnych możliwościach Alfy. Sportowe zawieszenie (cztery wahacze poprzeczne

Wymiana opon - czy to konieczne?

oględzin zauważymy wybrzuszenia, pęcherze, rozwarstwienia lub poprzeczne pęknięcia na ścianach bocznych albo na bieżniku, powinniśmy pojechać do najbliższego serwisu wulkanizacyjnego, żeby stan naszej opony ocenił specjalista. Jeśli zauważyliśmy na oponie jakiekolwiek

Audi A4

zdobytych przy pracach nad A6, a trapezowe wahacze i wsporniki kół tylnej osi oraz końcówki drążków kierowniczych osi przedniej pochodzą z najmocniejszej wersji S4. W efekcie, co rusz będziesz wybierał kręte drogi, by dodając gazu na zakrętach, cieszyć się z reakcji na twoje polecenia - szybkich i

Peugeot 407 2.0 HDi, 2.2, 3.0 V6

skomplikowanych podwójnych wahaczy poprzecznych zamiast niedrogich kolumn MacPhersona powszechnie używanych w tej klasie (były w modelu 406). Takie rozwiązanie można spotkać tylko w autach sportowych, limuzynach klasy wyższej lub pojazdach marek prestiżowego segmentu premium. Z tyłu sedan Peugeota ma nowe

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

(niebawem pojawi się też zautomatyzowana SMG III). Zawieszenie ma trochę bardziej skomplikowaną budowę; w jego skład wchodzą podwójne wahacze poprzeczne, a jako materiał w znacznej mierze wykorzystano stopy aluminium. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego pozwala wykonać tylko 2,5 obrotu

Siła spokoju - Mercedes CL 600

sztuka. Konstruktorzy CL-a przeszli samych siebie. Dwóm podwójnym wahaczom poprzecznym z przodu i tylnemu "wielowahaczowi" z ramą pomocniczą dali do pomocy siłowniki hydrauliczne, które dzięki wysokiemu ciśnieniu wstępnemu (200 barów) wygaszają przechyły w zarodku (z częstotliwością pięć razy

Alfa Romeo 159 2.2 JTS

z głównych atutów "stopięćdziesiątkidziewiątki" są znakomite właściwości jezdne. Zawieszenie, na które składają się podwójne wahacze poprzeczne z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu, naprawdę pozwala na wiele. Nawet ostry start ze skręconymi kołami nie prowadzi do zerwania przyczepności

Mikrus MR300 - mikrosamochód z Mielca

wiekiem zyskuje na cenie Przeguby napedowe byly obciazone nie tylko momentem obrotowym, ale rowniez silami wynikajacymi z pracy polosi jako ramienia wahacza poprzecznego. Takie rozwiazanie powodowalo duze obciazenie tulejek poliamidowych, ktore byly tu materialem nieodpowiednim

CADILLAC SEVILLE STS

cicho pracującej "ósemki". Silnik Northstar spala podczas spokojnej jazdy nie więcej niż 12 l, zawieszenie (z przodu sprężyny MacPherson, poprzeczne wahacze z aluminium, z tyłu wieloskrętna oś) z systemem CVRSS, który dba o płynną regulację twardości zawieszenia

Mercedes ML 320 CDI - test | Za kierownicą

może rozpędzić się do 210 km/h. Pierwsze kilometry przez miasto to jak zwykle test zawieszenia. Poza wspomnianymi wcześniej elementami pneumatycznymi z przodu składa się ono z podwójnych wahaczy i stabilizatora; z kolei oś tylna to układ wielowahaczowy również wzbogacony o

Smart roadster-coupe

sięgnęli po rozwiązanie z najwyższej półki. Tylne zawieszenie De Dion. Pomysł nie najnowszy, bo sprzed wieku. Ale za to jak skuteczny! Dwa długie skośne drążki mocowane w środkowej części podwozia biegną do obu tylnych kół, tworząc literę V. Do tego dodatkowe wahacze poprzeczne, stabilizator, sprężyny

Konfrontacje: Fiat Ulysse 2.2 JTD Dynamic/Peugeot 807 3.0 V6 ST Pullman

przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna i wahacze wzdłużne. Całość zestrojono z myślą o komforcie. Oba auta miękko pokonują nierówno-ści i krótkie poprzeczne przeszkody, np. przejazd przez tory. Wprawdzie na zakrętach nieco się przechylają, ale - pomimo wysokiej

ALFA ROMEO 147 1.6 T.S.

, szczególnie z ręczną przekładnią. W Alfie 147 wykorzystano zawieszenie z modelu 156, a także jego skróconą płytę podłogową. Zastosowanie kolumn MacPhersona oraz podwójnych wahaczy z przodu i poprzecznych z tyłu nie jest rozwiązaniem tanim, ale to właśnie dzięki niemu osiągnięto

Subaru Impreza 2.0 SPORT/WRX - test | Za kierownicą

różnicowym. Żaden producent nie stosuje tak drogiego rozwiązania we wszystkich wersjach samochodu, z których najtańsza kosztuje 70 tysięcy złotych. Inne marki żądałyby za coś takiego słonej dopłaty. W stosunku do poprzedniej wersji tylne zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi

TEST 30 000 km - CITROEN XSARA PICASSO 2.0 HDi

niezależne, z przodu kolumny MacPhersona, trójkątne wahacze dolne, sprężyny spiralne i stabilizatory, z tyłu - wahacze wleczone, drążki skrętne ustawione poprzecznie, amortyzatory hydrauliczne ustawione poziomo i stabilizatory. Takie rozwiązanie gwarantuje dobre własności jezdne

RENAULT LAGUNA II

II, przyznał, że starano się skonstruować równie dobre zawieszenie jak w Peugeot 406. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona i poprzeczne wahacze. Z tyłu w zawieszeniu zależnym drążek skrętny zastąpiono sprężynami śrubowymi. To ostatnie rozwiązanie ma zwiększyć komfort jazdy. Z przodu zastosowano

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

) Zawieszenie przednie: niezależne, wahacze trapezowe SLA, kolumny resorujące, amortyzatory gazowe dwururowe, stabilizator poprzeczny, skok zawieszenia 225 mm. Zawieszenie tylne: oś sztywna z prowadzeniem 5-drążkowym (podwójne wahacze górne I dolne oraz poprzeczny drążek ustalający

Honda Civic 1.4 LS 3d

Civica. Z tyłu układ dwóch poprzecznych wahaczy to jedna z najlepszych konstrukcji. Nawet na nierównych nawierzchniach koła tylnej osi są tak ustawione względem jezdni, że zapewniają autu doskonałą przyczepność. Civic zachowuje się na drodze bardzo pewnie. Problem pojawia się, gdy spod kół tryska woda

Renault Grand Scenic 2.0 dCi

drodze auto sunie bez zastrzeżeń, na nierównościach wysokie nadwozie zaczyna się nieprzyjemnie przechylać i trząść. Zwłaszcza jego przód. Najgorsze dla Grand Scenica są jednak poprzeczne nierówności. Przednie kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi słabo sobie z nimi radzą

Konfrontacje: Honda Accord 2,4/Toyota Avensis 2,4

poprzecznych nierówności (na przykład łączników na wiaduktach) uszy pasażerów atakowały nieprzyjemne stuki. W tym wypadku rozumiem, dlaczego Honda zdecydowała się na zamontowanie w seryjnym wyposażeniu felg o średnicy "ledwie" szesnastu cali z oponami 205/55. Gdyby jeszcze ten zestaw dobrze się

Ford Focus ST

tylko 57,7 cm długości udało się go zmieścić poprzecznie. Efekt? 225 koni mechanicznych przy 6100 obr/min, przyspieszenie do setki w 6,8 s i prędkość maksymalna 241 km/h. Tak, Astra OPC jest szybsza. O całe cztery dziesiąte sekundy. Honda Civic Type R i Toyota Corolla TS zaczynają jechać od 6 tys

Konfrontacje: Ford Mondeo 2.0 Trend X/Nissan Primera 1.8 Acenta/Opel Vectra 1.8 Comfort/Peugeot 407 2.0 SV Executive/Toyota Avensis 2.0 Prestige

rezultaty. Innych wrażeń dostarcza jazda Toyotą Avensis. Jej zawieszenie (przód - kolumny MacPhersona, tył - podwójne wahacze poprzeczne) jest sztywniejsze niż we francuskim aucie, ale daleko mu jeszcze do tego w Vectrze. Japoński pojazd z motorem o tej samej pojemności co silnik

Wahacze AR 156 tył

Czy są dostępne same tuleje tylnych wahaczy - wzdłużnych i poprzecznych, czy trzeba kupować całe wahacze. Jeżeli można wymienić tylko same tuleje to proszę o informację o co pytać w hurtowniach , może jakieś numery katalogowe lub coś takiego. Z góry dzięki za informacje. -- Maciek

Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory piórowe

Re: Wahacze AR 156 tył

Amatorskie nabicie tulejek ramion poprzecznych może doprowadzić do ich rozerwania i postawienia koła bokiem do kierunku jazdy. W przypadku wątpliwości radzę wymienić kompletne ramiona - drogie nie są :)

Re: Wahacze VEMA Alfa Romeo 156 SW

Witam. Co do Vemy , to nie mogę się wypowiedzieć bo ich nigdy nie miałem. Niedawno kupiłem wszystkie wachacze oryginalne w MMarket. Podam Ci ceny ,to zobaczysz czy wychodzi duża różnica . Tylni poprzeczny pierwszy 135 zł. Tylni poprzeczny drugi 140 zł. Tylni wzdłużny 205 zł. Pozdrawiam.

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

stg44 napisał: > podwójny wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy, stabilizator > poprzeczny a tylne to oś wielowahaczowa, amortyzator teleskopowy, > stabilizator poprzeczny. Dla szczególnie ociężałych umysłowo powtarzam: zawieszenie przednie - układ typu "double

Re: grennblak brak ci nie tylko kultury lecz i wi

zawieszenie passat:przod-niezalezne podwójne wahacze poprzeczne.tył-wahacze wzdłuzne połaczone belka skretna. wiec nie wiem o co chodzi.

górny czy dolny wahacz ? + alternator

Witam posiadaczy i sympatyków Alfy. Moje auto trapi kilka bolączek i chciałbym zasięgnąć waszej opinii przed wizytą u mechanika. Otóż: 1) stuki dobiegające z zawieszenia (głównie chyba lewe koło), przy większych prędkościach i poprzecznych nierównościach, jak koło wpadnie w rezonans to

Re: Querlenker

Gość portalu: 1111 napisał(a): > wahacz Wippe (f) = wahacz. Querlenker (m) = wahacz, ale ..... poprzeczny. Ja, die fortschreitende Technik schuckt auch dich auf, mein 111! MfG. Ihre Pippi.

Re: Stuki z tyłu przy poprzecznych nierównościach

po dzisiejszej jeździe jestem pewny, że dotyczy to jednej strony. Czy Wasze sugestie odnośnie uszkodzonej tulei metalowo-gumowej można potwierdzić samemu oglądając samochód na kanale ? Czy można to stwierdzić dopiero po rozmontowaniu tulei z wahacza ?

Re: belka czy wahacze?

W drodze do domu mam piekny, szybki zakret. Moja leciwa mazda (dwa wahacze poprzeczne i jeden wleczony na strone) pokonuje ten wiraz bez zadnych nerwow. Escort (sporo nowszy za to z belka) rzuca sie jak narowisty rumak. Jednak nie potrafie odpowiedziec czy jest to zaleta wielowahaczowej osi czy np

Re: Nowy Passat - techniczny krok wstecz

np. wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory

...ktoś z Was to stosował? ...i jak, warto?

witam! ...szykuje mi się, po naszej pięknej polskiej zimie, wymiana drążków reakcyjnych (wahaczy) poprzecznych na tyle ...i znalazłem to: moto.allegro.pl/show_item.php?item=96907809 ...stosowaliście takie

Re: Wahacze VEMA Alfa Romeo 156 SW

Witam, u mnie tylne poprzeczne produkcji Vema wytrzymuja do dzisiaj i nie wodac na nich ( na gumkach ) zadnych oznak zuzycia - przebiego okolo 20 kkm natomiast wzdluzne ( rowniez Vema) nie wytrzymaly nawet 5 kkm - cukierek obluzowal sie i musialem zakupic nowe. No i z drugiej strony o

Stuki w zawieszeniu Forda

Mam Forda escorta 97.Wymieniłem już chyba wszystko co może stukać w zawieszeniu z przodu ale stukanie podczas przejeżdżania przez poprzeczne koleiny nadal nie ustało.Wymieniłem: Amortyzatory,tuleje gumowe w wahaczach,łączniki stabilizatora, łożyska Mc'Phersona.Ratunku.

Re: Jeśli nie Alfa, to co?

Zawieszenie tylne Alfy to wahacze wleczone łożyskowane na belce pomocniczej. Honda ma wahacze poprzeczne - nowocześniejsze i skuteczniejsze rozwiązanie. Odziedziczone z Tipo rozwiązania nadwozia i zawieszenia zaadaptowane zostały do AR po prostu poprzez utwardzenie sprężyn i zmianę

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

). Swoznie przod: wymieniany jeden po rozerwaniu oslony gumowej (niestety wraz z przegubem, ktory tez polegl od tego samego drutu). Zawieszenie przod: McPherson + trojkatne wahacze poprzeczne - standard, tyl: wahacz wleczony, dwa poprzeczne, cos w rodzaj McPhersona, ale oczywiscie bez lozyska w gornym

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

przypadkiem nie ze zwrotnicą? >Z każdej strony znajdziemy po trzy wahacze (dwa poprzeczne i jeden > wzdłużny), oraz kolumnę resorująco - amortyzującą. ... która nazywa się ... ?

Re: zawieszenie naszych KOCHANYCH 156

Polecam wymianę tulei w wahaczach na poliuretany. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem (komfort vs sztywność) jest wymiana na drążku stabilizatora przód i tył a na wahaczach z przodu tylko górne a z tyłu tylko poprzeczne. Mam tak od niedawna i jest miodzio. Wszystkie gumki możesz zamówić tutaj

Re: problemy z ar 156

wymiana i ZBIEZNOSC a wtedy moze sie okazac ze którys wahacz poprzeczny ale to tez taniocha !

Re: 530d - Warto ?

wahacz poprzeczny i drazek reakcyjny. Oba aluminiowe i na obu zwrotnica jest posadzona na sworzniach. I te sworznia wlasnie sie wytłukuja. Kosz jednego wahacza lub drążka jest w granicach 350-500 pln wiec to nie majatek. Oczywiscie sworznie sa zintegrowane z aluminiowa konstrukcja wahadła wiec nie da

Re: test nowej Avensis

,nawet stary już Passat,są pod tym względem o wiele bardziej > zaawansowane. Przednionapędowy Passat z przodu ma podwójne wahacze poprzeczne, ale z tyłu też ma belkę skrętną. 4-napędowy Passat ma z tyłu podwójne wahacze poprzeczne. Pozdrawiam

Re: Honda Civic '98-99

Jeszcze jedno - tam są podwójne wahacze poprzeczne z przodu i z tyłu, autko jest też stosunkowo niskie. Zapewnia to bardzo dobre prowadzenie jak na tę klasę aut. Pzdr Niknejm

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

jak to się mówi - g... jedzie g... wiecie. brak wiedzy motoryzacyjnej na tym forum aż kuje w oczy. 147 jest na podłodze 156 (krótsza) a z tego co ja się orientuję to na zawieszenie przednie składa się : podwójny wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy, stabilizator poprzeczny a tylne to

Miekka Jawa

Witam, Pytanko do starych ujeżdżaczy Jaw: Nie wiecie moze, jak skasowac luzy na wahaczu? Konkretnie, tylne kolo ma troche luzu poprzecznego wlasnie na wachaczu. W trakcie jazdy z bagazami i pasazerka powoduje to "taką pewną niepewnosc" co do tego, gdzie dokladnie pojedzie motor. Ale

Re: Fiat Punto (1993-1999)

nasmarowana śruba w stalowej tulejce na dokładny wymiar i ta śruba jest osią obrotu. Nie wyobrażam sobie pracy połaczeń amortyzator wahacz czy cześci wahacza poprzecznego na stalowych łożyskach

Re: Salon Frankfurt 2011 | Nowy Hyundai i30

Ano Japycz niema - to że pisze "belka" nie oznacza ze jest to "belka skrętna" - oś poprzeczna jest sztywna w 206. W 206 zastosowano tylną belkę mającą formę sztywnej osi poprzecznej (tzw. poprzecznicy) z osadzonymi na jej końcach wzdłużnymi wahaczami ułożyskowanymi zestawem łożysk igiełkowych i

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

, naprawdę już mi się nie chce. Amortyzator połączony z > wahaczem???? A przypadkiem nie ze zwrotnicą? Gdzies tam masz napisane amortyzator polaczony z wahaczem? > >Z każdej strony znajdziemy po trzy wahacze (dwa poprzeczne i jeden > > wzdłużny), oraz kolumnę resorująco

Re: Już nie produkują - stwórzmy listę !!!!!!!!

citroen cx przednie zawieszenie z podwojnymi wahaczami poprzecznymi i resorowaniem hydropneumatycznym, auto zbudowane na quasi ramie (wozek przedni i tylni polaczone podluznicami) - dzieki temu bezpieczne, sylwetka, caly szereg gadzetow: kierunkowskazy na guziki, samooczyszcajaca sie tylnie

Zawieszenie z podwojnymi itd.

Zawieszenie tylne z podwojnymi wahaczami poprzecznymi i drazkami reakcyjnymi. Wg. tekstu prasowego rzeczone drazki maja podczas hamowania tak oddzialywac na dolne wahacze, aby tylne kola mialy podczas hamowania wieksza zbieznosc. Co ma lepiej stabilizowac samochod. Bardzo slaby obrazek

Re: C6 w nowym wydaniu !!!!

Jesli chodzi o zawieszenie to od strony konstrukcyjnej najlepsze z mozliwych rozwiazan: podwojne wahacze poprzeczne z przodu - jak w sportowym aucie, z tylu zas uklad wahaczy. Swietnie. Do tego resorowanie pneumatyczne. Nie ma nic lepszego. Gdyby jeszcze dodac do tego naped 4x4 lub

zawieszenie-zamienniki do 156

Witam wszystkich...mam do zrobienia tylne zawieszenie w mojej alfie...czy ktoś może doradzić mi jakies dobre zamienniki wahaczy poprzecznych i wzdłużnych....te które kupiłem ostatnio już przed założeniem nadawały sie na szrot:).....i jeszcze może przy okazji jeden temat...znajomy mechanik

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Re: Czy twarde zawieszenie jest trwalsze?

Jesli chodzi o zawieszenie, to amortyzatory, sprężyny mogą być trwalsze przy twardszej konfiguracji, natomiast wahacze, poduszki i inne elementy nie. Oczywiscie sam pojazd tez niszczy sie bardziej przy twardszym zawieszeniu bo dzialaja na niego wieksze sily hamujace nierownosci poprzeczne.

Re: alfa 155 - problemy z przednim zderzakiem i i

bardzo proste - wahacz poprzeczny podparty na dwóch silentblokach metalowo - gumowych ( sworzeń z przodu )+ stabilizator. Kolumna McPerson. Wymiana wahacza to najlepsze rozwiązanie , ale są dostępne części do podstawowej regeneracji. -- rafal

Zawieszenie półzależne

Phersona z trójkątnym wahaczem poprzecznym; stabilizator Tył: Półzależne z belką skrętną i amortyzatorami/ sprężynami kolumnowymi. Dwutorowe mocowanie do nadwozia. Tuleje z korekcją zbieżności

Re: Sprawa poważna, ku przestrodze.

> Miałem w liceum kumpla, któremu ojciec przysłał ze Stanów Accorda Coupe. A jeszcze fajniejszy był Legend Coupe. Natomiast ze starych Hond najbardziej to chciałbym mieć Accorda Aerodecka MK3. Też miał fajne zawieszenie, jeśli o tym mowa - podwójne wahacze poprzeczne z przodu i z tyłu.

Re: Zawieszenie z podwojnymi itd.

crannmer napisał: > Zawieszenie tylne z podwojnymi wahaczami poprzecznymi i drazkami reakcyjnymi. > > Wg. tekstu prasowego rzeczone drazki maja podczas hamowania tak oddzialywac na > dolne wahacze, aby tylne kola mialy podczas hamowania wieksza zbieznosc. Co ma

ladne autko

poprzeczne a z tylu os wielowahaczowa co jest teoretycznie najlepszym rozwiazaniem jakie moze byc a C5 ma nędzne kolumny macphersona z przodu a z tylu ulozyskowane wahacze wleczone jak citroen bx sprzed 20 laty.

Kobialka zepsula mi automobil

niego zsunal w kierunku piasty. Poprzeczne wiec wahacze maja tendencje do leciutkiego tracenia waloru poprzecznosci. Zlapalem za telefon. Wszak tylne zawieszenie w mazdzie uznawane jest za dozywotnie - nie ma nawet zamiennikow. Moja najslodsza najpierw zaprzeczala, jakoby w cos przywalila. Gdy glosem

Re: Honda Civic 1.3 - (1979)1980-1983

vega12 napisała: > zadzwonie, zadzwonie, ale czy dolny to to samo co tylny????????????? bo ja > nie mam pojecia co to znaczy dolny wahacz:-/ Dolny to niekoniecznie tylny. Honda (przynajmniej moja - Cifek 1.8VTi '97) ma podwójne wahacze poprzeczne. Jak to wygląda, to akurat wiem

Re: Grand Vitara

simon_r napisał: > Właśnie dlatego, że to jest auto w teren i na szosę. Przykro, ale ani to ani to - na szosie dla 99,9% zbyt topornie się prowadzi, w terenie - niestety, niestety - dyskwalifikują je bardzo nisko poprowadzone i bardzo długie wahacze poprzeczne: nawet w płytkiej koleinie

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

--------- Z tyłu Alfa 147 ma także rozbudowany układ oparty na niewielkiej stalowej ramie pomocniczej. Z każdej strony znajdziemy po trzy wahacze (dwa poprzeczne i jeden wzdłużny), oraz kolumnę resorująco - amortyzującą

Re: DSG waży duużo więcej

vogon.jeltz napisał: >Podwojone coś (jeśli nie jest to redundancja) > to dwa razy więcej elementów, które mogą się spier.dolić Dobrze, ze podwojne walki w glowicy, powszechne po dwa zawory dolotowe i dwa wylotowe na cylinder oraz podwojne wahacze poprzeczne jeszcze o tym nie wiedza

Re: Carisma vs. 626 vs. Vectra

nie wiem skad ta opinia o primerze, sam mam p11 97r. 180tkm i jkos oprocz wymian tulejek w wahaczach poprzecznych zadnych awarii nie bylo. Brat mial vectre 2000 rok i tez do 230tkm niewiele robil. oba auta kupione jko nowe i w sumie o nie dbalismy

Re: Moje Punto skrzypi

Często w podany przez Pana sposób odzywają się zużyte sworznie i przeguby zwrotnicy łaczące ją z wahaczem poprzecznym z przodu. Furmankowaty skrzyp z tyłu może pochodzić od tulei mocowania wahaczy podłużnych do nadwozia (w Pana samochodzie jest oś skrętna z belką i podłużnymi elementami

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

Ile razy mam powtarzać matole: poszukaj rysunków tylnego zawieszenie w AR147. Nie widziałeś tego na oczy dlatego coś tam mamrotasz bez sensu. AR ma zmodyfikowanego McPhersona i w żadnym wypadku nie jest to oś wielowahaczowa. Faktycznie są tam trzy wahacze (dwa poprzeczne, jeden wleczony), ale

Re: Audi- płyty podłogowe i zawieszenie

Belka skrętna w tej klasie, to rzeczywiście nietakt. Ale jak powiedziałem, tylko w wersjach przednionapędowych, quattro ma z tyłu podwójne wahacze poprzeczne i jest to kolejny powód, dla którego warto wybrać tę opcję. W nowym A4 jest już niezależne tylne tylne zawieszenie i należy oczekiwać

Re: Żegnaj, 147

147-ka do dzisiaj jest jednym z najlepiej jeżdżących aut klasy compact. I na pewno ma najlepszy układ kierowniczy. A to dzięki przestrzennemu przedniemu zawieszeniu, z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, takiemu, jak w rasowych autach sportowych i luksusowych. Ta nowa Giulietta to, pod tym względem

Re: kiepski stan Alfy 156

Witam! zawieszenie 156 jest bardzo skomplikowane.z przodu układ wahacz górny wahacz dolny ,rozbudowana zwrotnica ,kolumna amortyzujaco tumiaca na kzdej ze stron ze stabilizatorem(z łacznikami) ,z tyłu 3 wahacze( jeden wzdłuzny 2 poprzeczne),kolumna resorujaco tłumiaca i stabilizator

problem z gwarancją....help

witam. posiadam 147. przejechalem nia dopiero 38000km, a przedchwilą sie dowiedzialem, ze do wymiany mam oba tylne poprzeczne wahacze... żeby było lepiej serwis odmuwil wymiany, bo cyt: "to nie wina producenta ze mamy dziurawe drogi..."podobno w książeczce gwarancyjnej jest napisane, ze takie

Re: Piękna Alfa 156 z usterkami

wysepkach zwalniających też to > słychać). Co mam zrobić? Przerabiałem temat ostatnio, dobry warsztat 15 minut diagnostyki i wszystko będziesz wiedział. Lepiej przygotować się na większy wydatek. Ja musiałem wymienić 4 przednie wahacze i łącznik stabilizatora + tuleje tylnych wahaczy poprzecznych

Re: Usterki

To juz druga AR 156 1.8 TS, przy zakupie 119.500 (wrzesien 2006), padlo: 1. czujnik polozenia walu przy 129 tys (dobrej niemieckiej firmy Bosch), laweta, warszat, calosc operacji 400 zl. 2. lozysko w prawym przednim kole, wymiana na oryginal (pierwsza wymiana) 3. wahacze poprzeczne z tylu

Re: AF 156 SW 1,9jtd Wymiana zawieszenia

tylnych poprzecznych wahaczy. Jak beda zapieczone i trzeba bedzie je ciac to moga sie nie wyrobic. KL

Re: poprosze o tlumaczenie z angielskiego

, wystepuje od 40lat :) Masz mocno niedokladne dane. W przenim zawieszeniu podwojne wahcze poprzeczne stosuje sie juz od lat trzydziestystych ubieglego wieku. Natomiast podwojne wahacze poprzeczne z tylu sa motoryzacji masowej wynalazkiem ostatnich kilku dziesiecioleci. Ale to i tak nowosc. Silnik

TOP 5 | Używane SUV-y

zestaw tłuczony w terenie szybko się rozleci ale za to precyzyjnie prowadzi auto na asfalcie. SUVy mają terenowe zawieszenia, np. sztywne mosty albo wahacze trójkątne i wahacze poprzeczne + terenowy napęd ze skrzynką rozdzielczą, reduktorem (jak Grand Vitara) i czasem nawet blokadą jedną lub kilkoma

Re: Gumy stabilizatora alfa 145 - wymiana

19-74pm napisał: > po co cały stabil. wyciągać jak gumy prawie > na dłoni? To Ty chyba nie piszesz o gumach stabilizatora, tylko o łącznikach stabilizatora, ewent. o gumach pomiędzy łącznikiem a wahaczem. Żeby wymienić gumy stabilizatora - są one trudno dostępne, zamocowane w

Re: prorokowie jakowyś czy cuś ;)

bowiem pracuja nie tylko na tlumienie drgan poprzecznych. Po skreceniu dzialaja rowniez skretnie (troche pokretnie to tlumacze). Jezeli wiec dokreci sie wahacz w polozeniu na maxa do dolu, po opuszczeniu auta gumy doznaja powaznego uszczerbku, z rozwulkanizowaniem wlacznie. Do wyciagniecia swoznia

Re: prosze o rade!!!

Witam! zawieszenie we wszystkich wersjach jest konstrukcyjnie identyczne: przód podwójne wahacze , drazek dstabilizujacy i ogromna zwrotnica łaczaca oba wahacze. z tyłu kolumna McPhersona z dzwigniami poprzecznymi o róznej długosci , drazkami reakcyjnymi i drazkiem stabilizujacym

Re: Ekstrawagancja na prąd

Dla mnie boksery: stara Alfa, Porsche i Subaru dźwiękowo nie do przebicia. Zawieszenie niezależne z dwoma wahaczami poprzecznymi. Prawdopodobnie masz również szczątkową ramę pomocniczą. Tu Subaru jest cenowo porównywalne z Accordem. Niestety - póki co ani na jedno, ani na drugie mnie nie stać

Znikajace sruby w Hondzie

Mam Honde Accord 2000 ktora "przejela" ode mnie corka. Kiedys zmieniajac klocki zauwazylem ze w jednym miejscu w zawieszeniu przednim jest otwor ale nie ma w nim sruby. Stabilizator poprzeczny jest przykrecony do wahacza dwoma srubami i jednej po prostu nie bylo. Kupilem i wkrecilem na sile

Pytanie bez sensu

) wahaczy wzdluznych, poprzecznych, ukosnych, lacznikow, lacznikow lacznikow itd., ktore dzialaja doskonale w testach, a po przebiegu na dziurawych drogach traci swoje walory i wymaga nieustannych interwencji serwisowych.

Re: Honda Civic '98-99

niknejm napisał: > Jeszcze jedno - tam są podwójne wahacze poprzeczne z przodu i z tyłu, autko > jest też stosunkowo niskie. Zapewnia to bardzo dobre prowadzenie jak na tę > klasę aut. Jezdziłem takim w lato i faktycznie nisko się w niej siedzi. Można na kobiałki w lato z

*** POLIURETAN w zawieszeniu mojej 145 ***

Ponieważ szarpaki na stacji diagnostycznej wykazały wybicie gum w przednich wahaczach mojej 145, zabrałem się za wymianę elementów zawieszenia, kupiłem już wahacze (zamienniki), ale poczytałem trochę w sieci o małej trwałości zamienników i to praktycznie wszystkich (i tańszych i tych

Re: Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

Najlepsze generalnie bedzie zawieszenie o konstrukcji nastepujacej: 1. os wielowahaczowa z przodu (czyli w praktyce podwojne wahacze poprzeczne) 2. os wielowahaczowa z tylu (tu liczba wahaczy jest rozna im wiecej tym generalnie lepiej, np. avensis ma 2 na strone, merc 190 mial chyba 5) 3

Re: Sie dopisujom gdzie indziej...

- stabilizator i laczniki z przodu - czujnik polozenia walu - tarcze i klocki z tylu Na wymiane czekaja: - przednie gorne wahacze - przednie amortyzatory - tulejki wahaczy wleczonych (tyl) - dwa z czterech wahaczy poprzecznych (tyl) - tylne amortyzatory - linki hamulca recznego - gumki tylnego

Re:

dwa poprzeczne wahacze to pod wzgledem osiagów najlepsze rozwiaznie - patrz np. F1 A co do wagi Cobry -jak chcesz sie przekonac to przyjedź i zważ. Zapraszam

Re: DSG waży duużo więcej

> Dobrze, ze podwojne walki w glowicy, powszechne po dwa zawory > dolotowe i dwa wylotowe na cylinder oraz podwojne wahacze > poprzeczne jeszcze o tym nie wiedza Eee, o jakich podwójnych zaworach ty do mnie rozmawiasz, ja jeżdżę dieslem 8V ;) A serio - zawieszenie na ten

Re: Producenci już odpowiedzieli na to pytanie...

przodu wahacze poprzeczne z tylu os wielowahaczowa nikt w tej klasie chyba tego nie mial i nie ma. Nowy civic jest prostszy ma z przodu kolumny z tylu os z wahaczami (a wiec nadal powyzej sredniej). Dziwil mnie zawsze zachwyt nad focusem ze takie nowoczesne zawieszenie: starszy civic mial o wiele

Re:

czysty przelicznik masa/moc ale tez zawieszenie i cala reszta. W cobrze jes klasyczne - podwójne poprzeczne wahacze a w kaszlaku trudno powiedzieć ze to coś to w ogóle jest zawieszeniem

Re: Nowy Passat - techniczny krok wstecz

wahacz napisał: > - poprzedni silnik wzdluznie obecny w poprzek efekt: poprzedni mogl miec > prawdziwy naped 4x4 i silnik 8 cylindowy a takze rozbudowane przednie > zawieszenie nowy bedzie mial tylko haldex o silniku W8 mozna zapomniec bo sie > nie zmiesci a przednie

Re: Nowy Civic 5D- warto go kupić czy coś innego

vidmantas napisał: > silnik Hondy nie bierze oleju - mialem juz 3 Hondy i zadna nie brala, a jedna > miala ponad 10 lat i 200.000km > > zawieszenie na polskich drogach faktycznie troche delikatne Mówisz o poprzednim modelu, z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. To była

Re: Honda Civic Sport 140km

Stąd pewnie te różnice w odczuciach. Dodatkowo sedan ma inaczej zawieszony tył. Tam jest bodaj kopia zawiasu z poprzedniego modelu (przynajmniej "na oko" :-) - poprzeczne wahacze. 5 drzw. ma przecież belkę skrętną. Co do wrażeń jeszcze: odnoszę wrażenie, że nowy cif sedan jest projektowany

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

> > cloclo80 napisał: > faszystowskie TDI. Zamiast pieprzyć tutaj bez sensu poszukaj sobie rysunków tylnej zawiechy AR147. Co tam widzimy? Kolumne MacPhersona z trzema wahaczami (dwa poprzeczne+jeden wleczony). Po co to wszystko? AR ma ujemne pochylenie tylnych kół (górne części kół są pochylone do

Re: Najnowsza zagadka

Krakus iQrakki - macie rację, to dostawcza Skoda, dokładnie model 1203 na bazie 1000MB. Silnik na 99% z tyłu - zreszta widac to nawet po przednim zawieszeniu - poprzeczne wahacze jak w tylnosilnikowych modelach. Samochód z poprzedniej zagadki wyjaśniony w tym wątku

Peugeot 407

). I co to za nowinka, skoro takie samo rozwiazanie mial ...Maluch, na dodatek tez mial po dwa wahacze poprzeczne na strone, na dodatek ze zmienna geometria - tzn. przy dociazaniu przodu resor sie prostowal i zmniejszal sie kat pochylenia kola. Podobne rozwiazanie - poza resorem - mialo bardzo wiele

to moze byc powazne

tym co napisales wyglada to na lozysko kola i to juz powazne . Kolo nie moze miec zadnych luzow ! a nawet jesli przegub jest uszkodzony to nie powoduje luzow poprzecznych na kole .Byc moze nalozyly sie dwie usterki i oprocz przegubu uszkodzone jest lozysko

Re: jaki tani Cabriolet na lato 2006?

moim skromnym zdaniem nie ma takich wersji. Tak na prawde tyl w cabrio konczy sie za tylnia kanapa a dalej sa dwie male podlozniczki do podtrzymania podlogi bagaznika i tyle. W cabrio z tylu jest standardowa, wleczona belka i nawet nie ma do czego przykrecic poprzecznych wahaczy, niezbednych w

Re: Najlepsze zawieszenie na polskie drogi ???

pojezdzily. Tylne zawiesznie na dwoch wahaczach poprzecznych i jednym wzdluznym uchodzi na niezajezdzalne. Te opinie potwierdza fakt calkowitej niedostepnosci zamiennikow. Tak w Polsce, jak i w Stanach (UWAGA dla purystow: w USA jest ogromny rynek zamiennikow - jest on chyba wiekszy niz populacja Polonii

Re: Chciałbym sobie zrobić ściągacz - kto mi pomo

. To powinno dzialac. Oj nawalili w tym bolidzie. U mnie wprawdzie tez z tylu jest rama pomocnicza, ale nie tak wymyslna i do tego przymocowana na twardo do nadwozia. Trzyma ona tylko wahacze poprzeczne (po dwa z kazdej strony). Wahacz wzdluzny mocowany jest prosto do nadwozia. I do tego jest to

Re: citroen C5 ma ręczny na przednie koła??

wykończyć. U mnie problemu nie ma, bo wahaczepoprzeczne ze względu na napęd i na inne względy -- Frell Me Dead

Re: Skoda 105 Lux

które znam. Włochom też nie wszystko idealnie wychodziło. Przednie zawieszenie naszego 125p (czyli włoskiego 1300/1500) niby jest wypasioną konstrukcją - podwójne wahacze poprzecznej długości - zasadniczo taką samą jak skodowskie. Ale coś italiańcom geometria dziwna wyszła... Co prawda

Re: BMW seria 1(116 lub 118)VW Passat 2006 czy Au

Witam! Otóz zawieszenie przednie w tych akurat modelach audi i passata trochę się różni: a4 ma podwójny wahacz poprzeczny, aluminiowy. Nowy passat ma z przodu poczciwe MacPhersony, z ramą pomocniczą, wahaczem dolnym trójkątnym i zwrotnicą - wszystko z aluminium. Ta opcja uchodzi wśród fachowców za

Honda Civic 2.0 VSA vs. Toyota Corolla T Sport

dynamiczny, a zawieszenie nie jest tak koszmarnie twarde jak w Corolli. Co nie znaczy, że samochód przechyla się w zakrętach czy coś w tym stylu. Czuć że z tyłu zawieszenie jest z wahaczami poprzecznymi a nie jakaś tania belka skrętna jak w Toyocie. Ale i tak główną przewagą Hondy jest silnik

Re: Primera P10 i P11

75KM to dwulitrowy wolnossacy diesel. Tylko drugi jest TD. Taka jest roznica. TD nie byly sprzedawane w kraju wiec jest sprowadzony. Pozostale roznice poza karoseria, etc to: tylne zawieszenie - p10 - niezalezne poprzeczne wahacze a w p11 jakas belka (ale calkiem OK) troche mniej uszczelek w

Panda 4x4, czyli dziennikarz dyletant

proporcję 45/55 procent. Zawieszenie pojazdu to McPherson z poprzecznymi wahaczami dolnymi zamocowanymi do belki pomocniczej i drążka stabilizującego połączonego z amortyzatorem. Zawieszenie tylne to wahacze tzw. ciągnione na specjalnej ramie z drążkiem stabilizującym. Panda w wersji z napędem

Re: AUDI S3/VW GOLF V6 4Motion

odpisze Zawieszenie jest konstrukcyjnie takie samo: wahacze poprzeczne i amortzator teleskopowy z przodu; oś wielowahaczowa i sprężyny śrubowe z tyłu. Wynika to z identyczności płyt podłogowych. Zawieszenia mogą się różnić nastawami, ale to wątpliwe. Dotyczy to wersji 4x4, bo przednionapędowe

Re: corolla czy civic

Popieram Rico. Za Toyotą przemawia odrobinę większa bezawaryjność (choć różnica bardzo niewielka). Za Hondą lepsze zawieszenie (podwójne wahacze poprzeczne w modelach, które wchodzą w grę) - świetnie trzyma się drogi, w Toyocie tył lekko 'ucieka' na zakrętach. Ponadto na tylnej kanapie jest

Re: Jakie auto? C-4, Peugeot 307, Honda City.

. Modele: golf IV, pezo 307, citoren c4, astra III. Zawieszenie proste solidne moim zdaniem jak na nasze czasy zacofane. 2. wahacze wleczone - zawieszenie niezalezne, konstrukcja o niebo bardziej zaawansowana niz w punkcie I. na kazde kolo niezalzeny wahacz obracajacy sie na lozsykach jedne kolo bez

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

jak w fiacie panda. he he 407 ma z przodu podwojne wahacze poprzeczne - najlepsze rozwiazanie na przednie zawieszenie jakie dotychczas wymyslono. > passat mial amortyzatorki juz w 88r dla twojej wiadomosci a teraz te palaki > skonstruowal tak ze w najmniejszym stopniu nie wnikaja

Re: DSG waży duużo więcej

paska, kolizji nie występującej w silniku z jednym wałkiem? Dwa razy więcej wałków to nie dwa razy więcej panewek i krzywek do zepsucia? >oraz podwojne wahacze poprzeczne tak, i pewnie te podwójne są o wiele trwalsze. Dwa razy więcej sworzni i tulei spokojnie wytrzyma przebiegi przekraczające

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

wielowahaczowe lecz przod to > prymitywne kolumny maphersona takie jak w fiacie panda. he he > 407 ma z przodu podwojne wahacze poprzeczne - najlepsze rozwiazanie na przednie > > zawieszenie jakie dotychczas wymyslono. > > > > > passat mial amortyzatorki juz w

Nie wszystko warto przeczytać

kol i od biedy bardzo oddalony ogolny zarys sylwetki. Ktora to sylwetke miala wtedy prawie ze wiekszosc samochodow, bo taka sylwetka byla modna. Na upartego mozna dodac wahacze poprzeczne z przodu, os sztywna na resorach piorowych z tylu i silnik wzdloz z napedem na tylne kola. Czyl cechy wiekszosci

Re: Audi- płyty podłogowe i zawieszenie

zawieszenie - podwójne wahacze poprzeczne, to zupełnie nowa konstrukcja. Wątpię, by obie belki skrętne były identyczne. Pewien sprzedawca w Niemieckim > sklepie z częściami auto-moto twierdził, że masa części zawieszenia pasuje z > jednego do drugiego, i że rozwiązanie tegoż jest to samo

Re: Polonezy do USA

konstrukcja mogłaby się spodobać ;-) Podwoziowo Poldek to przecież typowy amerykaniec z końca lat 40.! - niezależne zawieszenie z przodu na podwójnych wahaczach poprzecznych plus tylna sztywna oś na resorach piórowych). No i ten legendarny "small-black" 1.6 OHV pod maską!

Re: Sprawa poważna, ku przestrodze.

:) A Waga ma rację - najbardziej w kierunku poprzecznym wahacze dostają przy niewielkich prędkościach. Najlepiej też wtedy wychwycić, że coś już "nie bangla" tak jak trzeba. Ja swoje w X5 słyszałem, zanim je mój mechanik był w stanie słyszeć. Kwestia obycia z kilkoma autami i dostrzegania drobnych

Re: 20.03.1957 Wyprodukowano pierwszą Syrenę

cm³ i mocy 16,2 kW (22 KM). Jednostka napędowa zblokowana została z 4-biegową manualną niezsynchronizowaną skrzynią biegów. W układzie jezdnym zastosowano przednie zawieszenie niezależne, oparte na poprzecznym resorze piórowym i poprzecznych wahaczach dodatkowo wspartych przez hydrauliczne

Re: Modernizacja Modlińskiej - Wiadukt i most

WIADUKT Stan istniejący Wiadukt składa się z trzech niezależnych sekcji: zachod-niej, środkowej i wschodniej posadowionych na palach Wolfsholza. Sekcja zachodnia i środkowa w przekroju poprzecznym składa się z trzech dźwigarów głównych roz-mieszczonych co około 4,2 m o wysokości 1,85 m